LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142125 cest
Nové přelezy:
Roof Rabbi 8a
Polární Zá 8A+
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nové poloautomatické jistítko Singing Rock Rama

Uživatelský test

Nové poloautomatické jistítko Singing Rock Rama je dalším, které jsme měli možno ozkoušet v uživatelském testu. Jednoduché jistítko podobné jako Mammut Smart a jiné. Používá se jako kyblík, přitom samo blokuje pád, nemá prokluz a je jen na jednoduché lano.

Je lehké - výrobce uvádí 84 gramů - jednoduché až blbuvzdorné na obsluhu a levnější než konkurence. Je určené pro lana tloušťky 8,7 až 11 mm.

To jsou asi hlavní výhody. Nejde na něm slaňovat klasicky na dvojitém laně, jen na jednoduchém. Podobně, jako byste slaňovali třeba na grigri, což je výtka, která se mezi uživateli nejčastěji vyskytuje.

Obsluha je jednoduchá. Jistítko funguje v sestavě s karabinou - Singing Rock uvádí, že spolehlivě funguje s běžnými typy karabin, ale jako nejlepší doporučuje (i v setu s jistítkem prodává) oválnou karabinu Oxi, kterou jsme k testování měli i my, nebo univerzální HMS karabinu Bora.

jednoduché jištění se Singing Rock Rama


Lano k jistění se založí podle nákresu na boku jistítka. Karabina v běžné poloze umožňuje s trochou šikovností podávání lana a v případě pádu lezce sklouzne do štěrbiny a lano se zablokuje. Pro odblokování se zatáhne za zobáček jistítka. Pro spouštění se dlaní nebo palcem za zobáček jistítko nakloní, a tím se sníží tření ve štěrbině a lano se postupně uvolní.

Singing Rock Rama: podávání lana

Singing Rock Rama - poloha lana při podávání


Při chytání pádu jistítko blokuje na tvrdo, bez prokluzu. Dynamiku je třeba zajistit nadskočením nebo krokem vpřed - stejně, jako je to obvyklé u jištění s grigri.

Singing Rock Rama: blokování

Singing Rock Rama - blokování při pádu


Jistítko lze začít používat po krátkém nastudovaní principu, ale pro jeho dokonalé zvládnutí hlavně rychlé podávání a plynulé spouštění, je dobré si dostat manipulaci pod kůži.

Ukázka manipulace s jistítkem Rama:



Používali jsme v něm moderní lana různých průměrů kolem 8,9 až 10,5 mm a dokonce jednou jsme s ním jistili s jednou půlkou o průměru 8.5 mm a zdálo se, že to fungovalo bez problémů.

Při spouštění se lehce zahřívala karabina, podobně jako u jiných obdobných jistítek.

Pokud jde o to, jak dlouho jistítko vydrží, tak za dobu našeho testování se na něm neobjevily žádné znaky opotřebení. Výrobce uvádí, že pro delší životnost výrobku ho vybavil třecími segmenty z nerez oceli.

Singing Rock Rama ve Frankenjuře

Singing Rock Rama ve Frankenjuře


Zkoušeli jsme jistítko na několik výjezdech s přáteli a někomu vyhovalo více jinému méně. Já třeba i nadále zůstanu věrný grigri, ale v případě potřeby nějakého ultra lehkého batohu na sportovky bych ho do výbavy místo grigri bral. Pro takové příležitosti mám připraven Maga Jul od Edelridu, který je i na dvě lana, ale s ním vždycky víc zápasím při podávání lana. Ve srovnání s ním mi přijde Rama snadněji zvládnutelná.

Singing Rock Rama při lezení sportovek ve Verdonu

Singing Rock Rama na sportovkách ve Verdonu


Singing Rock Rama lze koupit v obchodech za cenu cca 530 Kč, v setu s karabinou Oxi TWL za cca 800 Kč.






Údaje výrobce


RAMA

Singing Rock Rama


Intuitivní jisticí prostředek se zvýšeným brzdným účinkem určený pro jištění při sportovním lezení a lezení jednodélkových cest.

- pro jednoduchá lana o průměru 8,7 - 11 mm
- geometrie spolehlivě blokuje lano s běžnými typy karabin, funguje nejlépe s karabinami BORA a OXY
- jednoduché ovládání na principu slaňovacího kýblu
- promyšlená konstrukce zaručuje snadné a rychlé popouštění lana
- ergonomický nos zajišťuje pevný a pohodlný úchop a umožňuje plynulé a bezpečné spouštění
- třecí segmenty z nerez oceli pro delší životnost výrobku

Barva: oranžová, šedá
Hmotnost: 84 g
Materiál: dural, nerezová ocel, plast


Stránky výrobce:

www.singingrock.cz

sth   [úpravy] 07:50 12.09.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Co je na tom nového ?08:39:13 12.09.2019
Slovo "nové" bych v tomto případě vůbec nepoužíval. Jedná se o další kopírování značek, které mají skutečný vývoj a vráží do něj nemalé prostředky. Dělá to český RE a také SR. Až SR přijde s něčím opravdu novým rád si to koupím, ale přicmrndávače, co na trhu jen parazitují na těch co do vývoje vráží skutečné peníze podporovat nebudu.
Michalodpovědět 

 patent09:59:22 12.09.2019
Hahaha,
tak SR od Mammuta obšlehli Smart, který je jako samoblok geninální - jednoduchý na ovládání, nekouše se, je lehký a levný a hlavně narozdíl od jiných samobloků to kousnutí není natvrdo, ale s dynamickým prokluzem (což třeba Mega Jul nemá a ještě se s ním blbě spouští i slaňuje, páč vám lano vždycky pálí prsty).

Ta jejich Ráma je za cca. 5 kilo a Mammut smart 2 taky - bohužel jedinčka, která dávala větší prokluz už se nedá sehnat a byla levnější.

Tedy oproti Smartu žádné výhody, mimo to, že je to od České firmy, což se neutralizuje tím, že je naprosto jednoznačně obšlehlé a jedna velká nevýhoda - kouše se dle recenze natvrdo.

Za mně rozhodně palce dolů a hanba SR za 1) kopírování, 2) navíc špatné, protože z nějakého důvodu nezkopírovali tu přednost kterou Smart má a to je "dynamický" prokluz;)
k.odpovědět 
 Re: patent12:49:38 12.09.2019
Jedničku jsem viděl u Hudysportu za nějakých 350 Kč.
Petrodpovědět 
  Re: patent11:23:21 17.09.2019
S Mammutem jednickou jsem maximalne spokojeny. Prijde mi prakticky blbuvzdorny, co ze o nekterych konkurencnich klikacich poloautomatech neda rict.
r0binodpovědět 
 Re: patent22:40:31 17.09.2019
megajul je nejlepší,pokud není člověk jelito tak se s tím naučí za pár minut .a mám dotaz jak se slaňuje na smartu??
danielodpovědět 
  Re: patent08:35:14 18.09.2019
Sem neřel, že megajul je úplně špatný, ale to blokování je překvapivě tvrdé, při rychlém podávání se lano často může třít o palec zvedající zobáček, stejně tak při spouštění si na to člověk musí dávat pozor. Výhoda je, že je to universální jistítko.
Na smartu se neslaňuje, neb je jen na jeden pramen lana, je to takové sportovní jistítko, ale v rámci této kategorie si myslím, že nejlepší.
k.odpovědět 
  Mammut Smart Alpine11:53:56 18.09.2019
je na 2 laná
odpovědět 
   Re: Mammut Smart Alpine19:55:59 22.09.2019
myslíš tu alpskou verzi, o té nemluvím, existuje verze na dvě lana, ano máš pravdu.
k.odpovědět 

 Zajímavé10:12:14 12.09.2019
Je zajímavé, jak někdo přijde s novou věcí a hned se najde spousta "dobráků", kteří vyrábění totéž. Jestlipak platí za licenci autorovi? Mám pocit, že v poslední době je to v celém západním světě jako s Čínou. Prostě bezplatné a beztrestné kopírování. A pak má mít někdo snahu o nové věci. Proč?
HonzaKodpovědět 
 Re: Zajímavé10:48:51 12.09.2019
No, oni to nemuzou zkopirovat uplne, zkopiruji to "trochu jinak" a pak tam vzniknout presne ty veci, jak pise tady kolega nahore.
odpovědět 
 Re: Zajímavé13:40:16 12.09.2019
Podívejte se, kolik je variant kyblíků a "gri-gri", a dnes už nikdo neřeší, že byl někdo první a vše ostatní jsou kopie. Na druhou stranu, každý má na výběr, která kopie mu vyhovuje nejvíc.
Ramu jsem zkoušel. Není špatná a je lehčí než Gri-gri, jako záloha nebo pro začátečníka dobrá. Ale i tak se mi pro tyto účely více líbí ATC Pilot. Výhodou Ramy je, že stojí pod pět set.
Osobně ale pořád zůstanu u klasického kyblíku.
Michalodpovědět 
 Re: Zajímavé14:49:49 12.09.2019
už je to více než 20 let, co prakticky totéž bylo vyfocené v Montaně, takže kdo od koho kopíroval? singáč od BD? BD od Mammuta? Mammut od já vím koho?
odpovědět 
  Re: Zajímavé14:35:40 15.09.2019
To je totiž ono a v tom je jádro pudla. Ono by stačilo ne bohapustě obšlehnout, ale dohodnout se s autorem za nějaké to palmare a je to. A všechno je vcajku. Jinak je to prostě státem i právem podporovaná zlodějna.(Viz obcházení patentů a t.d.) A odpovědní - hlavně právníci ticho po pěšině. Těm to totiž výsostně vyhovuje. Živit se pak na obou stranách sporu.
HonzaKodpovědět 
 Re: Zajímavé11:37:47 17.09.2019
prečo ? lebo ho to baví.
Napríklad Chroust a Grivel Vlad
PKodpovědět 

 Osma12:06:19 12.09.2019
Zlatá osma, s tou můžu dát prokluz jaký chci a můžu na tom i slanit.
Jiříodpovědět 
 Re: Osma14:02:36 12.09.2019
Mám to úplně stejně
Lubošodpovědět 
 Re: Osma14:21:51 12.09.2019
Tak jedině snad zadnej nedat je problém
odpovědět 
  Re: Osma11:39:34 17.09.2019
A nezakroutit lano. A chytit velkou tlamu. A ...
odpovědět 
   Re: Osma20:44:48 17.09.2019
Nějaký zásadní kroucení nepamatuju a tlamy s osmě odpovídajícím lanem taky není problém chytat. Jiná věc je, když někoho napadne dát do osmy tenký lano a pak se diví... Jinak nevím, jaký je rozdíl mezi "novou" ramou a starým smartem. To se SR zrovna moc nepovedlo. I ten kořeň balancující na šutrech při jištění taky stojí zato :-D
odpovědět 
   Re: Osma20:02:04 22.09.2019
l´Lano to kroutí, to ano. Ale na jištění dobrý, pokud používáš lano 10mm+, ideálně používané. Můžeš kontrolovat prokluz a pamatuju si megatlamu, kterou jsem naprosto v pohodě chytil, jen to vyžaduje aby byl jistič v pohotovosti.
Kdokoliv se dnes učí jistit s poloautomaty, nikdy ten grif nezíská a to si myslím, je nebezpečné.

Tlustší lano má víc pádů a úspora váhy je minimální, račte se podívat na gramáž na metr u 10,5 vs. 9,8 či 9,4 lan, srovnej počet pádů, nevyplatí se to kupovat. Takže pokud má někdo rád tlustší lana a neproleze je za sezonu, osma je samozřejmě základ a nenahraditelná klasila. Jen jištění zeshoda přes osmu nejni úplně košer, třeba si tam vyrobit vratný bod, nebo je to prasárna.
k.odpovědět 
    Re: Osma08:27:40 23.09.2019
A to tu ještě nezazněla možnost zablokování při jištění i při slaňování, možnost slaňování v režimu splachovadla, možnost slaňování na otočené osmě (dobré na extrémně tenká dvojčata) a možnost jištění i když je lano zmrzlé a obalené ledem. Zajímavý, že už osmou skoro nikdo nejistí..
honzaodpovědět 
     Re: Osma15:30:44 24.09.2019
já vím, já vím, je to super věc a všichni ti, co jí haní, nevědí co činí.
k.odpovědět 
     Re: Osma16:20:33 24.09.2019
používa sa menej, lebo:
- je to primárne "slaňovací osma"
- stáča lano
- oproti kýblikom a pod. má menší brzdný účinok
PKodpovědět 
    Re: Osma11:43:00 10.10.2019
Prasárna? Ono postačí si lano ještě protáhnout přes karabinu a tím dosáhneš správného založení viz http://www.lezec.cz/clanky.php?key=14646 . Dobírání je ovšem nepohodlné a těžší....
HonzaKodpovědět 

 Zlatý Smart Alpine na dvě lana..08:23:47 13.09.2019
.. používám ho už pár let a je super, hlavně pro slanění na dvou lanech. To u těchto jednoduchých variant (ať už to zkopíroval Franta od Pepy, nebo Pepa od Milana) jaksi nejde.. ještě aby se do toho zapojil nějaký iniciativní číňan a udělal verzi na tři lana - pro větší bezpečnost :-)
Slezecodpovědět 
 Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..13:14:48 17.09.2019
až na tu váhu, to už si radši přihodím do batohu plechovku piva a na slanění si radši umotam prusíka
déčkoodpovědět 
  Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..13:20:16 17.09.2019
kolik váží ?
odpovědět 
  Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..20:38:15 17.09.2019
Nepleteš si to s clip-upem alpin?
odpovědět 
   Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..05:56:21 18.09.2019
Asi myslíš na CT Alpine UP, našiel som jeho kadaáver pod Vidlovým hrebeňom a zdal sa mi dsoť ťažký .
Mammut Smart Alpine má cca 120 g
PKodpovědět 
    Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..06:18:52 24.09.2019
Alpine Up 175g :-D, mééga těžký...!
odpovědět 
     Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..11:36:29 28.09.2019
To Ty si ho odhodil z Vidlového hrebeňa ? Bordelár !
odpovědět 
 Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..20:09:18 20.09.2019
Ako je to so Smart Alpine pri isteni/doberani druheho zo standu? Na nete pisu ze je potrebne vynalozit extra velku silu aby sa v nom lano posunulo...
m.odpovědět 
  Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..13:39:41 21.09.2019
To měli špatně založenou karabinu. Jestli teda myslíš dobírání druholezce do štandu s funkcí samoblokování jako u reverza. Pokud se v tomto módu založí karabina přes kterou vedou lana (ne ta, ve které jistítko visí) do té škvíry, která má blokační funkci, tak to skutečně nejde pořádně dobírat. Karabina se musí založit až za jistítko a pak se to chová jako jakýkoliv kyblík ala reverso. Já to ze začátku dělal taky blbě, protože ten návod má ně úplně jasné obrázky.
Mykodpovědět 
   Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..13:42:38 21.09.2019
Ještě doplním odkaz na manuál, kde je vidět, co popisuju - v druhé řadě obrázků je ta karabina až za jistítkem a ne v té díře, kam se cvaká při jištění prvolezce(smaž mezery):
https://static.mammut.com/ file/User_Manual_HI-MAM-018-4_SmartAlpine.pdf
odpovědět 
    Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..21:54:01 21.09.2019
Dik za info. Podla obrazkov sa zda, ze ho mali nastavene dobre. Pisu:

Auto-block (resistance belaying a second)
...we found the resistance with the Smart Alpine to be significantly more than any other device that we tested. This largely negates most of the benefits of this device for multi-pitch climbing, and will certainly wear your arms out over time.

-- https://www.outdoorgearlab.com/ reviews/climbing/belay-device/mammut-smart-alpine
m.odpovědět 
     Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..22:15:29 21.09.2019
Hele, oni si protiřečí, přímo pod obrázkem detailu dobírání do štandu píšou, že je to jejich prefered jistítko pro samoblok, i když má mouchu. Tak si vyber. "Although it's our favorite passive device in auto-block mode, we found the long handle can get pressed against features and disable its locking function."
Mykodpovědět 
      Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..22:25:22 21.09.2019
Ale asi jo, asi maj pravdu, že to dobírání jde hůř než s kyblíkama. Já jsem měl reverso na vícedélkách naposled před víc než 10ti lety a asi to mělo menší odpor. Je to daň za tu delší páku, po které musíš táhnout to lano a nakteré se ty lana svojí váhou svírají. Na Smarta jsem si zvyknul a nějak už to nevnímám.
Ono i podávání při jištění prvolezce má větší odpor než třeba Mega Jul. Mega Jul podává super, ale spouštění a slaňování mi bylo nepříjemný právě proto, že to nemá tu páku jako Smart. Mám oba, ale Mega Jul jsem prakticky přestal používat.
Jo a to kousnutí lana při spouštění jak maj na obrázku se občas stává, už se mi to párkrát stalo na stěně.
Mykodpovědět 
       Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..22:40:43 21.09.2019
Jo, ten jejich test docela sedí, jak jsem psal, Mega Jul lepší podávání při jištění a dobírání v autolocku, o dost horší slaňování a spouštění. Tak si vyber:
https://www.outdoorgearlab.com/ topics/climbing/best-belay-device? specs=n&n=10&sort_field=#compare
odpovědět 
 Re: Zlatý Smart Alpine na dvě lana..10:00:34 08.10.2019
No-při používání na stěnách či klidném slaňování asi souhlas. Něco jiného je používání v extremních skalních a horských terenech, obzvláště při těžkých vahách častých dlouhých pádech. U nového asi pohoda, ovšem je třeba sledovat opotřebení oné slabé části o niž se opírá karabina. Proti opotřebení osmy tu asi bude jiná trvanlivost. Však také ty novější výrobky již tuhle část zesilují...
HonzaKodpovědět 

 Rama12:01:57 13.09.2019
Ramu už si na chleba dneska nikdo nemaže
Perlaodpovědět 
 Re: Rama12:42:08 13.09.2019
Však. Protože už je pořádně ztužená.
P.odpovědět 
 Zlatá osma19:58:36 17.09.2019
Zlatá osma volové.
Osmaodpovědět 
  Re: Zlatá osma19:27:24 18.09.2019
zlaty grigri, uz to vidim jak istic cumi raketam na balony
odpovědět 
  Re: Zlatá osma10:06:03 11.10.2019
Souhlas. Ovšem jen pro ty, co to umí. Sám si dodnes netroufnu dát delší prokluz. A pro ty nováčky či jisticí rodiče už vůbec. Tam je kýbl či grigri, smart na místě. Ovšem mám zato, že i osma musí být součástí výuky mladých adeptů, ať už na jištění či slaňování. A nakonec i ten durfer. Ono to totiž k horolezectví patří.
HonzaKodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179631)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrozba Z Východu 6B Landštejn
Východ 5C Landštejn
Da Bro 5.10b Jackson Falls
American Handgunner 5.11d Jackson Falls
Wild At Heart 5.11a Jackson Falls
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Jdete do hajzlu | Milí komentátoři, | Milí komentátoři, | Není se čemu divit | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: RIP Ondro | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (47)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (36)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 319 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 312 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 287 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.