LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140387 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Letos 1. ČP v obtížnosti: vítězí Martin Stráník a Silva Rajfová

Břeclav

poutákVítězi letošního prvního závodu série Českého poháru v lezení na obtížnost se dnes v Břeclavi stali Martin Stráník (Choceň, Saltik a Rajče) a Silva Rajfová (Sokol Brno, Triop, Ocún, Rajče).

Na druhém místě v mužích byl Jakub Hlaváček (HO Brumlovka, Triop, BB, Ruzyně), třetím Martin Fojtík (Los Brňos).
V ženách byla druhá Lucie Rajfová (Sokol Brno, Triop, Ocún, Rajče), třetí Kateřina Balcarová (Velké Hostěrádky).


Martin Stráník (Fotil: Vašek Malina)

Finálová cesta mužů vedla stropovitým devítimetrovým převisem, její profil neumožňoval odpočinek, stejně jako u finálovky žen. Zde byl rozhodujícím úsek s bouldrovým krokem, na kterém ztroskotala většina závodnic. Stavitelem cest byl Dan Kadlec. Celkem závodilo 35 mužů a 13 žen.
Závod na nové lezecké stěně Orel Břeclav pod názvem "Pálavský fešák" byl dle popisu koordinátora závodů ČHS Vlasty Voláka zarámován do show: "brutální muzika, šílený spíkr Boubel (ředitel závodů Richard Dědič) a spoře oděná děva." Ta, jak jsem si nechal vysvětlit, uváděla každé kolo velkou informační cedulí a například před finálem měla minisukni a místo trička a podprsenky jen právě tu ceduli.

Kompletní výsledková listina


Jirka Dragoun SF



? SF


Kuba Hlaváček SF



Zdeněk Resch FI



Pavel Kořan FI


Fotil Vašek Malina, další fotky by měly být na stránkách jím spravované stěny www.stena-ruzyne.com

Standa Holec   [úpravy] 21:31 21.02.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 závody09:51:09 22.02.2004
Tak za prvé závody byly skvělé.  Ryhclý průběh což bylo dobré. Stavitel cest postavil težké cesty,ale o to přece šlo aby každý ukázal jak se v zimě flákal či trénoval. Za druhé mě připadá že Kareš a Hroza tam přijeli jen kvůli tomu aby mohli něhoko kritizovat, že Pánové??!! Kareši z těch tvých keců se mě dělalo zle!
není důležité kdo!odpovědět 
 Re: závody19:02:48 22.02.2004
Je pravdou, že závody proběhly rychle! Taky je pravdou, že 11 žen z 13 dalo topku v kvalifikaci a taky je pravdou, že 8 žen z 11 ve finále spadlo tři metry nad zemí v jednom místě, dvěma se podařilo dolézt o metr výš a jen Silvě Rajfové se podařilo zalézt dál, ale přesto, že ji považuji momentálně za nejlepší ženu u nás, přesto skončila dost daleko od topu. Cesty chlapů byly, myslím, celkem v pohodě.
Kvalitu závodů samozřejmě nedělají jen cesty(Danovi se ty ženské tady totálně nepovedly), ale v tomto druhém případě, jak řekl Vlasta Volák( koordinátor závodů), by organizátoři dostali dva body z deseti možných!
Není možné přeci špatnou kvalitu a připravenost závodů dohánět striptýzem a ožralým pouťovým křiklounem za mikrofonem! Ti, co jste tam byli, zkuste porovnat tyto závody třeba s lomnickými a zjistíte, že ty lomnické jsou důstojné Českému poháru a ty břeclavské by byly skvělé Silvestrovské!
Poukud Vlasta Volák myslí na zkvalitňování závodů, tak takhle asi ne! Striptýz místo kvalitního ozvučení, křiklouna místo kvalitního speakra a ohlušující rámus namísto doprovodné muziky.Startovku vyvěsit až kdovíkdy, atd!
Břeclavští, nezlobte se na mne anebo zlobte,vím, že máte krásnou novou stěnu, dali jste do toho hodně práce a úsilí, ale to, co píšu je fakt a závody tak významné jako Český pohár si zaslouží vyšší kvalitu!
Rebelodpovědět 
  Re: závody20:02:50 22.02.2004
Není náhodou pravým důvodem této kritiky neúspěch sveřenců Rebela??
Burilodpovědět 
   Re: závody20:42:14 22.02.2004
Buril, ty jsi vůbec nic nepochopil.
Jana Karešováodpovědět 
   Re: závody22:45:36 22.02.2004
Buřil Buřil...:) Seš vedle. Rebel má pravdu.Ale na druhou stranu pořádali závody poprvé a doufám,že se z chyb napříště poučí.
Oliváčodpovědět 
    Re: závody10:23:27 25.02.2004
do pr.ele s Vama!!! budme radi, ze nekdo zavody udela...a myslim, ze nebyly uplne spatny...kritizovat je strasne jednoduchy, usporadejte neco Vy a pak muzete kecat...
takovyhle kritici uz me fakt serou....
to neni jenom muj nazor...je nas vicodpovědět 
     Re: závody10:36:49 25.02.2004
Ale, ale, soudruhu. Jako bys nevěděl, že kritika je meč, který léčí, jak pravil náš táta Lenin. Konsoliduj své projevy, normalizuj své vyjadřování a vůbec - jdi do sebe. Za 99 pragováků
Papoušodpovědět 
 nějaky fotky20:18:22 23.02.2004
Nějaky fotky najdete i tu http://www.breclav.info/fotonoviny/2004-02-21_mistrovstvi_cr_na_stene/page_01.htm
stepanodpovědět 

 gratulace11:25:44 22.02.2004
Silve a Martinovi gratulujeme!!!!!
EASY STICKodpovědět 

 Anketa11:54:39 22.02.2004
Závody v Břeclavi na obtížnost kat.dospělí a junioři pod taktovkou D.Kadlece se také tak vydařily. S otížností to nemělo vůbec nic společného. Rozbor závodů by byl zdlouhavý. Jediná kladná věc - a za to dík - bylo nadšení pořadatelů, kteří byli vynikající a věřím, že bouldrové závody by byly na velké úrovni s výborným zázemím. Závody byly i nominační pro juniorskou reprezentaci a jako vždy plné dohadů o penězích - téma obtížnost - rychlost. Názor některých, že na MSJ je umístění na 10 místě  na obtížnost lepší než medailové umístění na rychlost mě nutí k zamyšlení, jestli jsou to správní členové do trenérské rady. Je to jako zpochybňovat sprint na běžkách před klasikou a prohlašovat, že medaile ve sprintu nemá žádnou  váhu. A takových sportů ( klasika-rychlost ) je víc. Já osobně bych rychlost nedělal, protože bych na to nikdy neměl. Je to dost náročná disciplína a doporučuji, ať si to zkusí ti, kteří o tom pochybují. V Evropě se rychlost začíná tvrdě prosazovat a u nás ne. Je to děláno cíleně určitým druhem lidí pro škodu ČR ve světě sportu a berou chuť mládeži se angažovat ve svém sportovním růstu. Zkusme to s ANKETOU.
1) Je podle vás 10 místo na MSJ v obtížnosti  hodnotnější než medailové umístění v rychlosti na MSJ?
2) Má se podpořit, už od mládeže, disciplína rychlost?
3) Jakým dílem byste rozdělili  tyto 2 disciplíny?
Těším se na vaši odpověď. Karešák

Kareš Míraodpovědět 
 Re: Anketa12:29:28 22.02.2004
Pan Kareš v tomto příspěvku naráží na mě, a já bych chtěl uvést jeho informace na pravou míru . Nikdy jsem já a ani nikdo jiný neřekl , že 10.místo na obtížnost je cennější ,než medailové umístění na rychlost .Toto je lež , kterou chce pan Kareš čtenářem manipulovat. Řekl jsem , a je to můj názor za kterým si stojím , že 10.místo v obtížnosti je cennější , než 10.místo na rychlost. To mi doufám dosvědčí i Libor Hroza . Důvod,lezením na obtížnost se zabývá daleko více sportovců , než lezením na rychlost . Kolik jich znáte Vy? V obtížnosti je tedy větší konkurence a více závodníků. Tento princip je uznáván i v ČP dospělých a i ve SP, kdy za 1.místo v mužích se vyplácí více peněz , než v ženách . Je to pochopitelné , v mužích je větší konkurence. Jinak k závodům , byly perfektní ve všech směrech. Pavel Rajf
Pavel Rajfodpovědět 
  Re: Anketa23:27:08 22.02.2004
Pavle, nalejme si čistého vína.Lezení na rychlost ti nesedí a celkem touto disciplínou opovrhuješ.To víme!Každý můžeme mít názor a tvuj je takový.Nakonec, proč ne.Jen se mi nedaří pochopit, jak může sportovec říct, že zrovna to jeho desáté místo z mistrovství světa je víc než toho druhého v jiné disciplíně.Tobě, ale v tomto případě nejde o sport,ale o účel.A účel světí prostředky.A prostředky jsou peníze!
Rebelodpovědět 
  Re: Anketa23:40:34 22.02.2004
Pokud já vím, tak dostávájí víťezové SP a MS na obtížnost stejný finační obnos jak vítězové SP a MS na rychlost!!! To znamená, že muži závodící
v obtížnosti dostanou stejné peníze jako muži
závodíci na rychlost a ženy závodící na obtížnost
dostanou zase stejné peníze jako ženy závodící
na rychlost. Ženy mají vždy méně než muži, ale
to je přece něco jiného, tak proč to srovnávaš!
Podstatné je, že obě disciplíny jsou stejně finančně ve světě hodnoceny!!!
Lenkaodpovědět 
 Re: Anketa13:57:19 22.02.2004
Eargh!
It's a funny,
by this way to call for money.
Without any appology-
try to use a bit logic!
Ufoun with Gordic knot on the decoder antenaodpovědět 

 Stavěč21:31:47 22.02.2004
Dan nezklamal. Postavil cesty stejné, jako vždy. Silové, bouldrové žebříky po malých lištách. Stejně jsem ale doufal, že se na poslední chvíli umoudří a postaví něco lepšího. Prý si myslel, že boulder ženy přelezou.
V tom je ale rozdíl mezi normálním lezcem a stavěčem. Stavěč cest musí mít přehled o výkonnosti lezců, pro které cesty staví. A navíc, pokud chce postavit v cestě boulder a neumí si to bez něj představit, ať ho postaví dál, aby si dívky a ženy alespoň trochu zalezli. Jediná pěkná cesta byla kvalifikace mužů.
Dalším bodem cesty na závodech je technická stránka cest, kterou jsem zde opravdu dost postrádal. Dan staví cesty, které se lezli na závodech před deseti lety, dnes se dává větší důraz na techniku, aby byly cesty taky záživnější co se týče přemýšlení a ne jen síly. Nemyslím si, že by tento nominační závod do reprezentace mládeže prověřil technickou stránku lezců.

Nejsou to jen mé názory, v podstatě tlumočím i připomínky jiných lezců, kteří po nich ale stejně mávly rukou se slovy: "No jo, no!" Stavěč za své cesty obdržuje peníze, je to jeho práce a pro každou práci musí člověk složit zkoušku. A nevím, jestli by v takové zkoušce Dan obstál. Bohužel se tak nestalo poprvé. Dan už dlouho staví na závodech mládeže. Tam ale museli lidi, kteří nesouhlasili, zkousnout zuby. Na závodech dospělých to však není možné.

Promiňte, jestli jsem tím někoho urazil. Organizačně se mi závody líbily - nikdy jsme nemuseli dlouho čekat v izolaci, vše probíhalo, jako na drátku. Jen ty cesty...
Dalasodpovědět 
 Re: Stavěč22:23:37 22.02.2004
Milý Dalasi, před deseti lety jsi ještě tahal na provázku kačera, tak jak můžeš vědět, jaký se na závodech lezly cesty?
Bobbyodpovědět 
  Re: Stavěč11:50:44 23.02.2004
Bobby, sice lezu jen krátce, ale věř mi, že se o lezení na závodech i na skalách velmi zajímám a proto vím, jaké se lezli cesty, viděl jsem i některá videa. Znovu opakuji, že jsem nechtěl nikoho urazit, pouze vyslovit svůj názor.
Dalasodpovědět 
 Re: Hledá se stavěč !!!11:26:26 23.02.2004
pec nám spadla pec nám spadla kdopak nám ji postáví???
Příba? Andrey? Sládič? ty se na to vyserou...
Dan? ten se k nim přidá...
Solanský? nesmí...
Rosťa Tomanec? kdo dál?
Štefánek? Rešík? Repčík?

A hlavně: CO ZA TO????
 jirousodpovědět 
  Re: Hledá se stavěč !!!11:39:45 23.02.2004
No konečně něco, co by mělo zajímat každýho závodění chtivého lezce! Díky Jirous! Taky by mě zajímalo, kdo bude stavět nejen dospěláky, ale třeba Český pohár mládeže. Lanex Cup si každý postaví sám, ale pohár děcek, to už není zase až tak jednoduchý, chce to odhad, znalost jak lezou jednotlivý kategorie, kdo přijede no atd. Solanský byl , co se týká stavění, naprosto ideální!! Já osobně, a asi si tím získám další nepřátele, si Petra najmu na stavění v případě Českýho poháru mládeže v Jičíně či Hořicích. Nenajmu si ho ne jako člena ČHS, za svaz stavět nesmí, ale jako svýho "bezejmenýho pomocníka", na výplatnici jeho jméno figurovat nebude a jak se s ním srovnám já, je náš problém. Pokud chci aby naše závody měly úroveň a děti si zalezly, tak nikdo nepostaví cesty líp než Petr! Alespoň zatím nikoho svaz nemá! (samozřejmě když nepočítám hvězdné duo ČaS, na které Jirou nepochopitelně zapoměl!! :)))).
A že někteří rodiče se svými ratolestmi nepřijedou, protože jejich děti nesmí vidět Solanskýho v akci? Tak to už je fakt jen jejich problém!!
Jsem charakter, avízuju svůj záměr dopředu, aby měli "kamarádi" čas reagovat a podniknout potřebné kroky....
Jinak se mějte, blahopřeju oběma juniorům k vítězství, držím palce pořadatelům aby se nenechali odradit zápornýma reakcema (ty jsou a budou vždy, jsme přeci jen malej národ!) a taky držím palce Vlastovi k témuž!
Hoj Houmy.
Houmyodpovědět 
   Re: Hledá se stavěč !!!12:54:17 23.02.2004
S tím Petrem úplně souhlasíme, jeho cesty jsou fakt skvělé.
odpovědět 
    Re: Hledá se stavěč !!!13:30:11 25.02.2004
Faktem je, že Solanskej stavěl cesty na mládežnických závodech dobrý! A je jasný, že by to za ty prachy ČHS i rád stavěl nadále. Proč taky ne? Vždyť na závodech se najde dost lidí, co si nedají bacha na své prachy nebo věci,a pro tak "šikovnýho" kluka, jakým Petr zcela jistě je, nebude žádný problém si tajně přihrát "malou domů" - a možná to hodí víc než dělá celá odměna od ČHS!
Já jsem nebyl okradenej, ani na decký závody nejezdím, takže osobně mi to může bejt jedno, ale
zatím jsem ješťe neztratil zdravej selskej rozum!
Chápu na jednu stranu lidi, kteří si Petra pozvou
na stavění cest, ani je nesoudím, ale snad by bylo dobré si uvědomit, že možná zaplatí za takovéto rozhodnuti daleko vyšší cenu než si myslí. Mládež by přece neměla vyrůstat v tom, že si můžeme dovolit chovat se i nemorálně, pokud umíme postavit dobré cesty!!!
Martinodpovědět 
  Re: Hledá se stavěč !!!22:22:34 23.02.2004
problém je myslím pouze ve finančních možnostech pořadatelů. málokdo pojede stavět cesty přes půl republiky (nebo taky celou) za 5000,-.
Rosťa Štefánekodpovědět 

 Výsledky12:46:03 23.02.2004
Nechci přispívat do hádky kolem dělání cest, ale rád bych proprosil Standu, kdyby napsal výsledky aspoň do desátýho místa a ne jen první tři. Díky.
Michalodpovědět 
 Re: Výsledky14:51:46 23.02.2004
Výsledky jsou zde již od neděle. Viz tučný odkaz na konci článku: Kompletní výsledková listina. Fotky se zpracovavají, za chvíli by tam snad prý měly být.
 Standaodpovědět 
  Re: Výsledky14:55:05 23.02.2004
Omluva.
Michalodpovědět 
 Re: Výsledky18:14:18 23.02.2004
Jen tě malinko opravím, není to z mé strany hádka, jen snaha, aby se NĚCO
Houmyodpovědět 
 Re: Výsledky18:14:21 23.02.2004
Jen tě malinko opravím, není to z mé strany hádka, jen snaha, aby se NĚCO
Houmyodpovědět 
 Re: Výsledky18:14:24 23.02.2004
Jen tě malinko opravím, není to z mé strany hádka, jen snaha, aby se NĚCO
Houmyodpovědět 
  Re: Výsledky18:24:23 23.02.2004
Sorry, zbláznil se mi přístroj, či hlava...no nic, pokračuju...je to jen snaha aby se něco začlo dít kolem stavěčů na pohárech mládeže a i dospělých!! Je sice hezký , že svaz odstavil Petra od lezení, ale tím ho odtavil i od stavění a v tomto oboru dost chybí! Teď by se měl tale aky postarat o bezchybný průběh pohárových závodů a k tomu patří i bezvadný stavěč! Pokud vím, tak nikdo v republice nemá licenci na stavění, vím i že je to dost drahá záležitost, ale jednoho stavěče by slušelo vyškolit na vysoké urovni a ten může potom "vycvičit" svoje následovníky, spolupracovníky atd. Samozřejmě musí stavěči stavět za nějaký ty chechtáky, aby bylo pro ně lákavější stavět závod, než v něm sbírat bodíky do rankingu. Proto píchám do hnízda, aby se něco dělo a neřešily se kraviny mezi znepřátelenými rody a rodiči!!
Tak čus Houmy.
Houmyodpovědět 

 fota14:25:09 23.02.2004
Tak kdy budou ty fota????
nedočkavecodpovědět 
 Re: fota15:03:22 23.02.2004
Tak už tam jsou.
Lezec.czodpovědět 

 Otrava21:22:43 23.02.2004
Je docela otrava se ve svém volném čase ládovat do jakýchsi kalibrovaných norem a dýchat podle mustru. Zvlášť když z toho nic nekápne a jediná motivace k práci je vlastní nadšení pro věc. Tak proč si to aspoň neužít, že? Hlwedáte důstojnost na sportovním klání? Jděte na operu nebo na udělování cen českého lva. Lezení na obtížnost je prý čím dál větší nuda. Takže platícím divákům jsme chtěli nabýdnout něco navíc. Ti pak lépe mohli vytvořit atmosféru a lezci nám za to předváděli parádní boje. A trvá -li ČHS na důstojnější podobě českého poháru, mohla by jej i důstojněji podpořit. Jestli nejsou prachy-nevadí. Rádi přichystáme další šou, při které vyhrává prostě ten, kdo vyleze výš. Klidně to budem měřit pásmem jak skokanům do dálky.
Kuba Novák - jeden z pořádajících
Kuba Novákodpovědět 
 Re: Otrava23:06:14 23.02.2004
Já nevěřím svým očím, co to ze sportu děláte. Naše rodina byla jedna z prvních, která pořádala závody v Liberci. Všichni lezci i zahraniční je chválili, závody měly důstojnost i atmosféru.
Měli bychom vychovat novou lezeckou mládež, vážit si jejích výsledků, vím, co je to stojí úsilí, času, potu atd.
Byla jsem na vyhlašování nejlepších sportovců- všichni, dospělí i děcka , jsou velice pyšní na své výkony. Lezení je také sport a tak se podle toho máme k němu také stavět.
Jana Karešová
Jana Karešováodpovědět 
  Re: Otrava07:54:39 24.02.2004
A Vam se zavody nelibily? Ja si myslim ze organizacne byly zvladnute dobre. Pravda je ze kdyby me nezajimaly vykony zavodniku tak by me tam ani spore odenna deva ani hlasita reprodukce hudby neudrzela.. Martin cermak ukazal ze je ve forme a S. Rajfova zase ze si dokaze poradit i s bouldorvym problemem... vitezstvi si zaslouzi. Howg
steepodpovědět 

 oben ohne foto?22:03:30 23.02.2004
Hmm, hmm, zajimavy spory. Hele a fotka ty 'spore odeny devy' by tam nekde nebyla? Treba by mela pozitivni vliv na to kritizovany staveni ...
Ondřejodpovědět 
 zavody07:48:04 24.02.2004
Ja Vam na zavody kaslu ja lezu jen na Milešovku...
svata pulec - bivakodpovědět 

 hodinky11:38:25 24.02.2004
Konečně vidím, že se hodinky na lezení nemusí sundávat. Viz. titulní foto vítěze.
iškarodpovědět 
 Na závěr19:44:15 24.02.2004

Nic se nevyřešilo přesto, že tam byli 2 funkcionáři ČHS. LEZCI se vyvztekají a za chvíli se zapomene a jedeme dál.Regulérnost závodů nic moc - najeli jsme 700km , vylezlo se 3m teda 90% závodnic ve finále a dělá se jaký to byly perfektní závody. Nevím, koho to stálo víc financí , jestli stavěče cest , nebo samotné závodníky. Za takovou práci - postavení cest - bez fantazie a nápadu, bych nedal ani korunu . Pořadatelům nic nevytýkám. Ti určitě chtěli závody pěkné. Je to chyba funkcionářů ČHS , kteří tam ty závody pořádali. Velká naše chyba je, že se snažíme od daného problému utéct a to úmyslně..Začne se urážet, motat do toho Solanského a svádět na to, že problém dělají znepřátelené strany-co to je-?, než se vyjádřit k danému problému. Za námi vyrůstají stovky nadšených mladých závodníků - Lanex cup - ČPM a jejich nadšení a slzy ze závodů jsou zbytečné, pokud se takhle budeme chovat. Co jim můžeme připravit? Teď ještě ta rychlost ?.Kdyby se uznávaly disciplíny ve sportovním lezení jako v zahraničí a né jako u nás podle toho , jak se někomu disciplína líbí a k tomu jasná pravidla, jenom by to mládeži prospělo a celému sportovnímu lezení také. Zatím se v juniorských kategoriích jedincům vtlouká do hlavy, že rychlost jim bere peníze a tím nemůžou jezdit na závody EPJ a MSJ..A parta mládeže která byla, přestává díky tomu fungovat a mladí nevědí jak se k sobě chovat . Je to špatná politika . O sportovním lezení na rychlost už se napsalo dost, ke smůle českého sportu asi zbytečně, přesto že mají velké úspěchy. Chápu, že lezení na obtížnost je pro drtinu lezců sport č.1 a tím nemají vztah k disciplíně , která jím nic nedá a proto se k tomu nevyjadřují. Je to škoda. Ale co trenéři mládeže? Radši nic. Tím, že k daným problémům mlčíte, svým svěřencům nepomůžete. Ti, co si teď vybrali sportovní lezení na rychlost, mají hodně úspěchů i na obtížnost , ale to snad víte. Zarážející je ta skutečnost, že se vše děje se souhlasem ČHS . Asi zapomínají, že lezci na rychlost taky platí příspěvky do společné kasy, tím pádem by měli mít stejné podmínky. Zdraví Karešák-pro někoho už pan Kareš?

odpovědět 
  Anketa20:07:34 24.02.2004

kolik závodníků je na obtížnost a kolik na rychlost?
Tak podle toho by měla být kritéria do závodů evropského poháru.
Myslím si že je prestižnější závod na obtížnost, kde startuje průměrně 40 mužů na obtížnost než na závody rychlost, kde startuje minimální množství závodníků viz.Kladno 2003 MČR rychlost 5 mužů !!!!
Myslíme si že rozhodně závody na obtížnost jsou prestižnější co se týče počet závodníků mužů i žen
rebelodpovědět 
   Re: Anketa20:21:31 24.02.2004
Ten s malým (r)to nejsem já Libor Hroza, a ani jsem to nepsal! Je to nějaký bezejmenný rebel, a navíc s malým, aby bylo jasno!
Rebelodpovědět 
   Re: Anketa04:19:32 25.02.2004
Myslím, že by ste mali robiť nomináciu podľa pomeru úspešnosti závodníkov v jednotl.discipl. z predchádzajúcich MS a hotovo! K čomu je vám hromada nomin. závodníkov na obtiažnost za 1O. miestom? Neni lepšie ak
závodník bude do 10. miesta na MS na rýchlosť? A že vy v Čechách máte málo závodníkov na rýchlosť? To predsa nie je podstatné! Podstatná je úspešnosť!
Škoda, že P. Rajf nebol minulý rok u nás na závodoch sloven. poháru v Auparku! Tam závodilo cca o 1O mužov a 1 ženu viac na rýchlosť než
na obtiažnosť!!! A ak by ste sa pozreli na výsledky napríklad na všetky kateg. mládeže v Poľsku, tak by ste zistili, že tam závodia na
rýchlosť v priemere o 1 - 2 závodníkov menej než na obtiažnosť! Takže tam je to celkom vyrovnané.
Ja myslím, že problém je hlavne v tom, že tí, čo
skúšali závodiť v rychlolez.disciplíne, tak ju po prípadnom neúspechu hneď zavrhli. Nemusíme chodiť ďaleko a stačí ak sa pozrieme na výsledky
MS - jun. 2003. Tam jasne uvidíme, že závodila
na rýchlosť v kat. s Eliškou Karešovou aj Lucie Rajfová a uvidíme aj ich časy!

1. kolo - čas: Karešová 52,96 - Rajfová 61,76
2. kolo - čas: Karešová 45,85 - Rajfová 61,62

Rozdiel medzi nimi činí 15,77 sekund, a to je myslím obrovský rozdiel! Za tu dobu, čo L.Rajfová doliezla do topky, tak E.Karešová by stihla ubehnúť asi 100 metrov na bežec.dráhe!
Takže nie je ťažké pochopiť,prečo P. Rajf je tak silne proti rýchlosti!
Rozumný človek by mal ale dokázať podporiť aj také disciplíny, v ktorej jeho dieťa nezávodí, alebo je v nej menej úspešné. Vezmite rozum do hrsti a trošku premýšľajte! Podporovať by sa mala mládež určite vo všetkých disciplínach!!!
Marcela


odpovědět 
    Re: Anketa13:02:05 25.02.2004
>Rozumný človek by mal ale dokázať podporiť aj také disciplíny, v ktorej jeho dieťa nezávodí

Nopříklad flus kozím bobkem do dálky (a samozřejmě i na RYCHLOST!!!)
Tomodpovědět 
     Re: Anketa13:52:18 25.02.2004
Myslím, že tobě Tome by se rychlost mohla někdy
hodit. Až někdy budeš spěchat na hajzl, tak abys to neměl v kalhotech! I když tobě by to asi nevadilo, zřejmě by sis to pak narval do huby, aby mohl lépe flusat vlastními... než kozími.
Mílaodpovědět 
    Re: Anketa18:01:25 25.02.2004
Proč by se měl podporovat vrcholový sport mládeže v disciplínách, kterým se dospělá lezecká veřejnost nevěnuje? Aby sudruhovia z ČSTV splnili medailový plán x-té pětiletky?
MartinModpovědět 
     Re: Anketa22:34:54 26.02.2004
Martine M., možná by bylo dobré si uvědomit,že hodně věcí se v životě mění a ve sportu to platí
dvojnásob. Co není teď, může být za pár let! Kolik různych sportů a různych disciplin vzniklo
postupem času. Proč klást omezení tam, kde by měla být spíše podpora?! Když se podpoří mládež,
za pár let vznikne i solidní základna dospělých!
Ale, když tomu budeme házet klacky pod nohy, tak
se to akorát zbytečně o nějaký ten rok zpozdí, ale stejně i tak se časem rychlost prosadí i u nás!
Tomu nezabrániš ani ty, ani nikdo jiný! To je přizozený vývoj! Jediné, co takoví lidi jako ty
můžou udělat, je to, že se rozvoj rychlosti u nás
ještě oddáli. Ale to vás jistě těší!
Radimodpovědět 
      Re: Anketa15:36:06 27.02.2004
Radime, předem upozorňuju, že nemám žádné děti závodící na obtížnost a ani jinak se v žádných závodech neangažuju, maximálně jako divák. Už jsem se ale dříve na lezci vyjadřoval v tom smyslu, že osobně uznávám závody v disciplínách, kterým se věnuje více lidí (čím je jich víc, tím lépe) na všech úrovních - tedy i rekreačně. A to prostě u lezení na rychlost není. Až budou běžně stát pod Kapelníkem (nebo pod Lídou na Rovišti, ať nedráždim pískovcová pravidla) skupinky lezců a soutěžit, kdo kterou cestu vyleze s horním lanem rychleji, pak změním názor.
Nechci rozhodně ničemu házet klacky pod nohy, ale můj minulý komentář byl především reakcí na předchozí výzvu k podpoře toho, kde můžeme získat víc medailí - znovu se ptám, k čemu nám to je?
MartinModpovědět 
    Re: Anketa23:06:11 26.02.2004
Marcelo, po přečtení Vašeho příspěvku nechápu, ale naprosto nechápu, že se Slováci nezúčastňují závodů SP na rychlost. Vždyť by byli veleúspěšní. I při posledních místech, by dosahovali vynikajících výsledků a současně lepších než v obtížnosti. Ženy - SP Lecco 2003 - 5 účastnic, SP Val Daone 2003 - 6 účastnic, MS Chamonix 2003 - 14 účastnic....atd. Tak kde je chyba, není to náhodou v tom, že lezení na rychlost není mezi lezci populární?
Šnečekodpovědět 
     Re: Anketa14:39:03 01.03.2004
Vážený ŠNEKU, keby ste vedel niečo o rozvoji rýchlosti všeobecne, iste by ste pochopil, prečo tomu tak je!
Totiž asi ťažko by sa našiel vynikajúci bežec napr. na 100 m, ktorý začne s tou disciplínou až
po dovŕšení 18. roku! Rozvoj rýchlosti ak sa ne
podporí nižšom veku, tak je takmer nemožné, aby
sa prípadný závodník presadil v dospel. veku aj
keby sa snažil sebeviac!
A preto majú úspech v dospel.kat. len tí, čo už
v nižšom veku prešli nejakým tréningom na podporu
rýchlosti! A v tom to je!
Marcelaodpovědět 
  Re: Na závěr KONEC ČP???11:18:26 25.02.2004
Proboha Míro a ostatní!!!
LIDI PROBERTE SE !!!
Neremcejte a radši koukejte udělat sami nějaké závody!!!
Bude něco letos v Liberci??? v Ostravě?
Kruci, je tu tolik stěn a hovno z toho!!!
V Břeclavi dělali první závody a taky to tak vypadalo, ale kdo jinej udělá závody???
A Českej pohár? ten je v pánu, každej závodník se vám na to vysere, protože pohár jde čím dál víc do háje.
Vohřeju polívčičku BoulderBaru, ale to co loni dokázal Oliváč s Bouldersérií tak před tím smekám klobouk.
Brečíte že nemáte na uspořádání závodů prachy? Tak se seberte, nabídněte sponzorům šou a média a oni vám nějakej drobnej peníz pustěj, stěnu si pronajmete snadno.
Všichni co tu píšete včetně mě jsme náramně chytrý a jediný co dokážeme je kritizovat.

Kašlete na kecy a argumentujte činy!
 jirousodpovědět 
   Re: Na závěr KONEC ČP???15:34:29 25.02.2004
Nebyl jsem tam, tak nevím, jak to vypadalo, ale musím říct, že udělat závody není prča. Když jsem se loni rozhodl udělat první ročník SLOVÁCKÉHO OUPN v Uh. Brodě, neměl jsem na to žádné prachy a většinu věcí jsem si dělal sám - sundání stovek chytů ze stěny, stavba tratí, organizace. Částečn mi pomohli ochotní lidi z brodského oddílu. Všichni jsme makali zadara, jenom pro dobrej pocit necelé dvacítky závodníků. kteří dorazili - A NNELITUJU!!!
Letos to bylo podobné, i když už bylo více sponzorů - ale vše šlo na ceny a za startovné se nakoupilo pár čerstvých chytů, aby se závodníkům dobře lezlo. Kluci z Brodu pomohli mnohem víc jak loni, zapojili se další, ale zase všichni dělali jen za dobré slovo a "poplácání po ramenech" a ono: POVEDLO SE!
Jestli se opravdu zadařilo, to ví hlavně závodníci a diváci (my jasně víme, kde jsme to zkopali - viz finále žen), ale lidi si zalezli a bavili se, tak jsme spokojení a přitom víme, jak to příště ještě zlepšit (a určitě to vědí i v Břeclavi).
(více o našich závodech na www.bretal.wz.cz)
SOUHLASÍM S PŘEDCHOZÍM PŘÍSPĚVKEM - zkuste urobit závody a pak se uvidí, jak to zmáknete.
bretalodpovědět 

 ahoj přátelé a ti druzí11:40:19 29.02.2004
1.Nemám ve zvyku po závodech hned naříkat,stěžovat si a někam psát co jak se mělo,kdo co posral a přepískl, ,,a nedej bože ublížil nebo snad nedocenil kvality mého syna."Ale ty vaše keci kolem /a nejen/kolem Břeclavi,kdo čemu rozumí,či ne a tak je ůplně blbej...mě už zvedli ze židle.Už mě nebaví vysedávat na několika hodinových schůzích po skončení závodů a poslouchat hádky a osočování několika ctižádostí roztřepaných rodičů.Pak si od Libora vyslechnout zpochybnění co dělají lidé jako já  v trenérské radě.Pavle R.plně se podepisuji pod Tvůj názor.Také si myslím,že  je velký rozdíl jestli závodí 40 lezců,nebo cca 15 rychlolezců.Nezpochybňuji disciplínu ani kvalitu a umístění rychlolezce,ale kvantitu.Nakonec stejně
čas sám ukáže,kterým směrem se naše závody budou ubírat,ale rozhodnutí je na lezcích,né na našem zbožném přání a povyšováním některé z disciplín.
2.Děkuji Danovi,že dělá to co dělá a že někdy chybuje?Sáhněte si do svědomí Vy všichni
kritikové,jestli nemáte zrovna Vy máslo na hlavě.A nevím jestli se mám smát,když jeden z juniorů procházející kolem mě a syna konstatuje - já vůl jsem to tam pěkně posral...a druhý velmi sebevědomí prohlásí ,,ten Dan je ale č....,jak to blbě postavil?Třetí ještě loni lépe umístěný než syn Petr se ospravedlňuje - takový těžký cesty je nesmysl stavět na začátku letošní závodní sezony.
3.Kdo zná Boubela, ví,že jeho projev nebyl zásluhou vypitého alkoholu,ale jeho povahou.Je to nezkrotný živel a bouřlivák,ale rozhodně také nadšenec a tohoun na všech horolezeckých akcích,kde se objeví.Někdy bych ho nakopal do prdele/ta přeřvaná reprodukce mě taky vadila/,ale stará se a maká a nadšeně jde za svým cílem.Tak mu dejme šanci,jednou pochopí,že ČP není totéž co Starovičský šejkr a měl by mít trochu jiný průběh.
Boubel p.s.-Já tu babu NhB prošvihnul.
4.Chci poděkovat Houmlesovi za jeho otevřený dopis a úmysl.Solanský to posral,ale nemůže za to věčně trpět.Je to inteligentní kluk a sám ví nejlíp,jak si ublížil svým jednáním.Dejte mu už všichni pokoj a spíš naopak novou šanci.
5.Je nás velmi málo ochotných pořádat závody/natož stavět cesty/tak se nám spíš snažte pomoct a né žvanit a napadat na vebových stránkách.Vždyť stejně většina závodníků to dělá jen pro zábavu a né pro peníze nebo účast v repre...,ti nejlepší se stejně ,,proslaví",ať děláme chyby nebo se hádáme.
Božek, Třebíčodpovědět 
 Re: ahoj přátelé a ti druzí19:56:14 29.02.2004
Zdravím, možná mě to nějak uniklo, ale prý závody v Břeclavi byly nominační. Co takhle zveřejnit nominaci, nebo se ještě trenérská rada nedohodla? Sice se dozvídáme špínu na leckterýho rodiče, ale o nominaci ni slovo....
Zdarec.
zvědavecodpovědět 
 Re: ahoj přátelé a ti druzí11:39:29 01.03.2004
Tož s tebou souhlasím, milej brachu, Solanskej
je skutečně velice inteligentní kluk!
Ale není snad i n t e l i g e n t n í z l o d ě j mnohem n e b e z p e č n ě j š í než nějakej vymaštěnej zlodejíček?!!!
Jirkaodpovědět 
 Re: ahoj přátelé a ti druzí14:56:05 01.03.2004
Nejseš další ctižodostivej a neobjektivní rodič?
Pokud ne, napiš jak se umístili mladí na MSJ na obtížnost a na rychlost, ale uveď vždy z jakého
počtu závodníků jejich umístění bylo! Bude to tak
snad objektivní a konkrétní, ne?
Michalodpovědět 
 Re: ahoj přátelé a ti druzí00:44:51 02.03.2004
Každý má jistě jiný pohled na to, zda je důležitější kvalita nebo kvantita lezců. Nebudu
tento názor nikomu brát. Jestliže upřednostníme
kvantitu před kvalitou, jak ohodnotíme ženy závodící v ČP v obtížnosti, ve kterém je pravidelně nízka účast?
Např. v Teplicích n/Metují jich závodilo jen 6 !Na MČR v Brně ,myslím, že to bylo 11 českých závodnic a 2 Ukrajinky.
Jsou proto výkony nejlepších žen - T. Kysilkové
a S. Rajfové méně hodnotné? Určitě ne! Vždyť jejich výkony dostihují výkony finalistů - mužů,
kterých závodí několikrát více než žen.
Mně osobně ,dávat přednost kvantitě před kvalitou,
připomíná období spartakiád.
Co se týče poměru lezců, kteří závodili na MSJ v minulém roce, tak ten byl v kateg.většinou kolem 50 závod. na obtížnost a 30 závod. na rychlost.
/můžete se podívat na digital ROCK/
Jestli budeme dávat do popředí kvantitu před kvalitou, měli bychom vůbec obsazovat kategorii
nejstarších dívek-juniorek na EPJ, když v ní
soutěží jenom 8 - 15 závodnic? To by asi
nebylo to správné řešení, že?
Názor na to, zda je víc kvalita nebo kvantita, si
určitě každý musí udělat sám. Mně rozhodně je milejší 1 mercedes než 5 trabantů.
Janaodpovědět 
  Re: ahoj přátelé a ti druzí10:09:58 03.03.2004
Ono jde spíš o to, že když budou mezi sebou závodit 2 mercedesy a 1 trabant, tak ten trabant obsadí výtečné třetí místo....
Tomodpovědět 

 nedohoda21:08:12 02.03.2004
Horolezci vy prej máte mistra světa?
"No jasně v lezení na obtížnost!"
....aha.....to je jedno ...
speakerodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179394)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talkante IV Bielatal
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.