LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrej horolezec udělá s kruhem 4 metry. Skočí, přitáhne, sedne, stoupne a odrazí se.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141312 cest
Nové přelezy:
Un Gusto D 7b+
L´Ame De M 7b+
Corto 8a
Samsara 8a
Aquaman 9+
Ari Superd 7b
Leonides 7b
Shoulder P 8A
Srdce Z Tr 8A/8A+
Zviřátko Z 8A

Stěny
Gutovka - Lezecké centrum ve Strašnicích - Praha 10
RadOTTín - Praha 5 - Radotín
Bouldrovka Hrušovany u Brna - Hrušovany u Brna

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
HUDYsport - Praha 6
HUDYsport - Frýdek - Místek

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tenkrát na západě

Činohra s tanci.

Osoby: Vůdce rybářů (VR)
Buzerující debil (BD)
Skupina rybářů

Scéna: Keřík vlevo, skála neurčitá - něco mezi pískem, žulou a vápencem (možná buližník) v pozadi, jištění vždy pevně spojené se skálou = temované olovem či lepené. Skupina rybářu s vůdcem vlevo v popředí. Buzerující debil prichází zprava.

Osoby: Vůdce rybářů (VR)
Buzerující debil (BD)
Skupina rybářů

Scéna: Keřík vlevo, skála neurčitá - něco mezi pískem, žulou a vápencem (možná buližník) v pozadi, jištění vždy pevně spojené se skálou = temované olovem či lepené. Skupina rybářu s vůdcem vlevo v popředí. Buzerující debil prichází zprava.

1. dějství:
(Prachov, U Mouřenína)

BD: "Prosim Tě, proč jistíš  na rybu a jestě navíc skrz slaňák?"
VR: "Di do prdele!"

2. dějství:
(Velká - Povltavská žula)

BD: "Kluci proč jistíte na rybu přes slaňák?"
VR: "A proč né??"
BD: "No protože kromě ničení lana ničíš i ten slaňák. Navíc nikdo jinej nemůže slaňovat!"
VR: "Hele já jsem z Přibramy, náš oddíl to tu dával, tak to vyměním, stejně už je starej"
BD: "No jo, ale skále to moc nepřidá, když tam budeš každejch 5-10 let dávat novej. Navíc to nebude moc pěkně vypadat"
VR: "Di do prdele"

.....

155. dějství:
(Srbsko, Blažina stěna)

BD: "Kluci nejistěte na rybu přes slaňák, vždyť je to blbost."
VR: "Hmmm (nádech jako by chtěl něco ríci), jo jasně"
(BD odchází ze scény s pocitem, že tady to bylo v pohodě, že se domluvili. Ó jak se mýlí).

156. dějství:
(Srbsko, Lom Alkazar, o 20 minut později, změna na scéně - vlevo vykoukne předek automobilu)

BD: "Kluci proč jistíte na rybu přes slaňák?"
VR: "No a proč nééé, to je snad normální?!"
BD: "No není to normální, normálně se tam dávaj presa, aby se ten slaňák neničil a aby holky nahoře mohli slanit!"
VR: "Aha, to je divný, vždyť jsme to před chvíli viděli na Bláže!" (poznámka korektora - tohle si autor vymyslel, protože rybáři přijeli do Alkazaru naleštěnou Oktavkou, takže to museli vidět někde jinde).

Opona

Prěstávka

Druhá část - taneční.

157. Dějství
(LocalBlock - boulder stěna, o čtyři dny později)

VR (z dějství 155 na nic netušícího BD): "A pan chytrej, máš štěstí, že jsem tam byl s dětma jinam by to byl jinej tanec!"
BD: "A co je dobrýho na jištění skrz slaňák? Navíc jsem snad tak moc neřekl? Jsem Vás normálně, slušně požádal abyste to nedělali?"
VR: "Spouštěl jsem někoho?"
BD: "To já nevim, to už jsem tam nebyl, ale jistil!"
VR: "Já jsem z Berouna, já to tady platil a ty tomu vůbec nerozumiš!"
BD: "Tu skálu sis taky zaplatil?"
VR: "Tobě to nebudu vysvětlovat, ale ještě jednou se do mne budeš navážet ve skalách tak dostaněš do zubů (opět tanec)."

Poslední dějství (?)
(Kdekoliv)

BD: "Prosim Tě, proč jistíš ..."

VR (z předchozího dějství) dobře mířenými ranami umlčuje BD.
BD padá na jeviště.
VR kope do nehybného BD a odchazí s vítězoslavným úsměvem se klanět aplaudujícímu publiku.

Opona.


Petr Vanka   [úpravy] 18:20 29.06.2004Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Metodologove vsech zemi spojte se!19:54:10 29.06.2004
Jo, tak to je celkem bezny scenar, ktery je k videni na skalach. :) Jednou se mi ale stalo, ze jsem to borcum rekl a oni poslechli. :) Neuveritelny! Jak to ale vyresit tak nejak celoplosne? V Taliansku jsem si vsiml, ze misto slanaku maji dva retezy spojene karabinou, takze pripadn vymena karabiny uz by mohla bolet mnohem min, nez vymena kruhu nebo borhaku. Asi to nebude z metodickyho hledicka uplne v pohode, spoustet a jistit jenom na jedny karabine, ale zase to je riziko lezce, ktery mermomoci chce rybarit. Nebo se najde i jine reseni?
Meedjaodpovědět 
 Re: Metodologove vsech zemi spojte se!20:56:50 29.06.2004
Teda...Žeáno...Já bych věděl hnedle o několika pedagogicky velice účinných metodách úpravami slaňáků. Ale co má pověst lidumila-humanisty??? A navíc tyhle želízka používají i nerybáři. A navíc já jsem z půlky Fischer, a tak bych měl Rybáře chránit.
Teda...žeáno...Já bych věděl o jedné velice účinné metodě!!! Odstraněním slaňáků. Ale co má pověst seriosního muže???
Teda...žeáno...pověst je v háji...tak tada odstranit železa!!! :))) "Návrat kamene do skály, návrat železa do zemský hmoty." Regresi zdar!
jan pušodpovědět 

 Re:23:52:42 29.06.2004
Ještě bych tam přidal jedno dějství.
Ádr:
BD:To si děláš srandu že rybaříš a ještě s mágem. To je asi těžká trojka.
VR:Vole sem to viděl v časopisu.
BD:No jo.Jenže to asi nebyla trojka. To tu u nás chodí i báby s nůší.
VR:Hovno ti je ponás tebe neničíme.
BD:No comment!!!

Bohužel je toto příběh podle pravdy.
Hanesodpovědět 
 Re: Stará věc.13:45:39 30.06.2004
Tak tohle je opravdu,pokud se to stalo, na pár facek. Argumenty a otázky typu „podívej se do Montany“, „proč já s Mg nesmím a Hudy jo“, „proč já v zakázaný oblasti lézt nesmím když tam lezou členové OVK“, známe asi všichni. Nejsem proti povolení Mg na těžkých cestách ani proti rybaření (pokud to neomezuje ostatní lezce, lano neničí skálu nebo není vedené přímo přes slaňák či kruh) ale jednou platí nějaká pravidla i když možná nevyhovující a ta by se měla dodržovat. Jak má člověk mlaďasovi vysvětlit co je povolené a co zakázané když se na každém kroku setkává s tolerovaným porušováním pravidel a nezřídka lezci kteří jsou jeho vzorem?? Jo, na ty otázky bych odpověď měl – Zeptej se VV.
Romanodpovědět 

 Nešvar07:45:04 30.06.2004
Nemyslím že to co tu popisuješ je nějaký zásadní problém nebo přestupek. Většina slaňáků např. na Rovišti je snadno vyměnitelná bez vrtání, takže tvůj argument o ničení skály není na místě. Chápal bych toto v kruhu na pískovci - ale spíš proto že se dře lano o skálu, která je tam měkčí, ale na žule bych se ti vysmál asi také.
Já osobně se normálně ve slaňákách převazuju a nechávám spouštět, takže to by ti mělo vadit úplně stejně – takže o co ti vlastně jde? O problematiku projíždění slaňáků nebo tě tak prudí rybáři? Osobně mám raději vedle sebe opatrné rybáře, než namachrovanýho trubce .
Navíc jsem vyjma několika prošoupanejch spouštěcích karabin ještě asi nějak zásadně projetej spoušťák nepotkal ale mluví se o tom tak moc jako by byly na výměnu všechny.
Myslím že by jste měli více lézt a méně vymejšlet hovadiny.
Ciago BB
BBodpovědět 
 Re: Nešvar09:55:49 30.06.2004
Nesouhlasím. Nespouštět přímo ze slaňáku patří k určitý nepsaný slušnosti vůči skále i jištění, kterou bychom měli dodržovat. Že na to kašleš možná není žádnej zločin, ale moc pěkný vysvědčení to pro tebe taky není.
E.
Eňonodpovědět 
 Re: Nešvar10:33:00 30.06.2004
Hmm, to neděláš dobře. Za normální považuju dobrat u štandu a společně slanit. Neničí se ani skála, ani lano ani štand. Jediný co může trpět je tvoje líná prdel, která místo rybaření na kempingové sedačce třeba visí někde na nepohodlným štandu. Navíc u frekventovaných cest nepřekážíte v cestě, a tak už může nastoupit další dvojka, ne?
Jindrákodpovědět 
  Re: Nešvar13:06:09 30.06.2004
U cest, co nevedou až na vršek, jsou jednodýlkový, spíš převislý no zkrátka sportovní, by to byla asi docela pruda ale proti gustu.... Jinak proč mají v Juře na konci cest "prasátka"? No, přeci proto aby se na nich štandovalo, dobíralo a slańovalo!!!
Tomodpovědět 
   Re: Nešvar09:26:34 01.07.2004
Tak nakup prasátka, nainstaluj je všude kde lezeš a pocítíš i můj vděk. Jo a potom dej prasátka do každé cesty na písku, do posledního kruhu, stejně tam asi končíš, a BUDEME HOBLOVAT A HOBLOVAT A HOBLOVAT.....
Matyodpovědět 
    Re: Nešvar09:54:41 01.07.2004
Sem nenemluvil o písku ani hoblování, ale o tom, že kyž cesta končí něčím (borhák, prase, řetěz) a ta věc patří právě jen k tvé cestě, není obvykle problém se z toho nechat spustit. O písku jsem neřekl ani slovo, tam je to něco jinýho jak z hlediska řekněme etickozvyklostního, tak z hlediska praktickýho ( jeden slaňák pro více cest, projíždění slańáku (takový lano plný písku je horší než šmirgl a slanáky jsou projetý jen od pouhýho stahování po slanění)). Jen jsem chtěl naznačit, že jakýkoliv dogmatismus je hloupost. Každá oblast má svoje specifika a zvyklosti a to je prostě třeba respektovat.
Tomodpovědět 
     Re: Nešvar11:36:33 01.07.2004
Ok Tome, souhlas, ale když končí borhákem určeným ke slanění, proč tam necvaknout alespoň preso?
¨P.S. To co slýchám:"A co když tam ten druhej nedoleze, kdo to sundá?"..ach
Matyodpovědět 
      Re: Nešvar11:41:46 01.07.2004
Hele, a co když tam ten druhej nedoleze, kdo to sundá ?
TomasKIodpovědět 
       Re: Nešvar12:21:38 01.07.2004
No přeci ten kdo to tam původně pověsil ;). Když už rybařit, tak přes karabiny (2),proč ne. Mě spíš trochu vadilo, že se Maty pustil do BB za spouštění, které je na sportovních cestách celkem běžné a při občasné značné převislosti cest a stylu, kdy první vyleze cestu, nacvaká presa, nechá se spustit, stáhne se lano a leze druhý, i jediné možné řešení. Navíc na vápně ani na žule jsem snad nepotkal tragicky vybroušený borhák, nebo něco podobnýho kvůli spouštění, jenom pár karabin z řetězů. Takže souhlas s BB. Spouštění je v 99% případů sportovních cestna žule, vápně a podobných materiálech, který z lana dělají šmirgl úplně OK.
Tomodpovědět 
        Re: Nešvar12:51:53 01.07.2004
Tome, já jsem reagoval na uvedený článek. Tam se o karabinách nic nepíše. Přiznávám, že ke spouštění na karabině jsem tolerantní a dokonce se někdy někde spustit nechám....
Matyodpovědět 
         Re: Nešvar13:44:37 01.07.2004
Ted nemluvim k piskarum (jiny svet, kde se zatim nevyskytuji), ale:

a) pokud ma cesta svuj slanak, a ja ho propnu presama nebo karablema, tak proc ne ryba? Pokud si nedru lano o skalu a i to je vlasne moje vec. Totez plati, pokud je slanak pro rybareni prizpusoben a nikomu tím nevadím (třeba jsem tam sám).

b) pokud rybarim, mohu radit lezci v mistech, kde na nej vidim. Zvlaste je-li velky vykonostni rozdil mezi lezci, pak se to jevi dost pozitivne.
Kdyz lezu na rybu, je predevsim z duvodu, ze bud chci radit, nebo budu potrebovat radit.

Kdo prohlasi, ze ma kazdy lizt jenom to, na co staci, tak si proste mysli jenom neco jineho nez ja a asi se nedohodneme.

c) otazku osobniho pohodli bych uplne nepodcenoval (a ted jsem si to zavari, co tvrdaci?)

A nedelejme z toho dogmata. Kdo vykrucuje borhak nebo nici piskovou vez, je odsouzenihodny, ale pokud to protahnu retezem pod horni hranou, tak o co sakra jde?

Spis by si mel kazdy uvedomit, ze pokud chce do vícedélkovek, nácvik zastandovani nahore mu jenom prospeje. Ale spousta lidi zadne vicedelkove cesty nechysta, coz sice nechapu, ale je to jejich vec.
Lawodgeodpovědět 
 Re: Nešvar13:49:31 30.06.2004
Přestupek to sice není a o spouštění, které je často k vidění ve sportovních oblastech se asi dá polemizovat. Jenže, sám jsi se už určitě setkal s partou rybaříků kteří hoblují cestu jeden za druhým s lanem protaženým jediným slaňákem který bys potřeboval použít. To myslím problém je. S vyloženým extrémem jsem se setkal loni na Srbsku. Kromě toho že řvali jak paviáni a děti které s nimi také lezli neměli přilby, měli natahaná lana na kterých nikdo nelezl v pár dalších cestách. Když jsem se snažil vysvětlit, že se chovají hlučně a bezohledně, poslali mě někam.
Romanodpovědět 
  Re: Nešvar09:28:11 01.07.2004
Romane, nenech se otrávit a pořád pruď. Já jsem již málem rezignoval, ale je to asi jediná cesta - nemlčet a vychovávat.
Matyodpovědět 
 Re: Nešvar09:24:04 01.07.2004
BB, za nešvar považuji Tebe. Při spouštění je slaňák zatěžován 2x větší silou...a bla bla. Kolik jsi už vyměnil slaňáků? Kolik z nich jsi koupil za své peníze? Kolikrát ses zamyslel nad svým egem?
P.S. Ten namachrovanej trubec, kterýho napdáš, není vůbec namachrovanej. Je v pohodě, jen si Váží možnosti lozit po pěkné skále a chce aby tu možnost měli i děti, děti jeho dětí....a všichni mí parchanti.
Matyodpovědět 
  Re: Nešvar11:58:25 01.07.2004
Možná se budeš divit ale např. na Rovišti o kterém je tu také řeč už jsem párkrát s vrtačkou škodil a za vlastní peníze. A to nejen vrtáním postupového jištění. Ale předpokládám že o to tu nejde.. jak píše TOM. Je nutné rozlišovat! Je spousta cest kde se budu dál převazovat a klidně rybařit ve slaňáku(a nejen proto že by mne bolel zadek ze štandování), ale také je spousta cest, kde by to mne a mě podobné zloduchy nenapadlo(např. slaňák pro pět cest kdy se všude okolo leze). Co mi vadí nejvíce na článku, ke kterému se vyjadřujeme, je to že označil veškeré rybaření ve slaňáku za špatné (spousta lidí leze jen takto a baví je to). Tak tomu rozhodně není, někde to vadí a šoupe to skálu, nebo slaňák kterej nejde jednoduše vyměnit. Jinde je to jedno. Chtěl bych vidět jak necháš presa v cestě, kterou za tebou jde někdo kdo asi nahoru nedoleze(nevidím důvod proč by si to nemohl zkusit)... Nicméně pokud někoho baví místo lezení jen chodit podél skal a prudit lidi tak se nesmí divit že ho někdo pošle tam kam patří.
K těm namachrovanejm trubcum, o kterých tu byla řeč. Párkrát jsem měl tu čest takového chlapíka ošetřovat, potom co přecenil síly a skončil s "nabitým kolenem" u nástupu a věř, že je mi potom opravdu milejší někdo kdo uzná že na to nemá a dá si to v klidu s horním.
Já neobhajuji rybaření ve štandu ale jsem proti totálnímu odsouzení bez rozumu, což se tu děje...
Břéťa Brodský

BBodpovědět 
   Re: Nešvar13:02:01 01.07.2004
Břéťo, Vankista hlavně leze a na jeho rozum by se nás muselo pár složit. Konfrontacím se určitě vyhne, je totiž slušnej člověk. To já naštěstí nejsem.
Jak jsem výše napsal i já se nechám spouštět, tam kde je to vhodné, zvykem, nebo nutností. Ale nikdy mne nenapadlo se převázat u slaňáku a nechat se spustit. Argument se zanechaným materiálem byl řešen výše a souhlasím s ním.
A přece, to že jsi v dané oblasti odvedl kus práce(já nikdy a jsem fakt vděčnejm všem který to dělaj!) tě přece neopravňuje k tomu, dělat si co chceš. O častém měnění slaňáků už taky bylo psáno výše. Prasečí ocásky, fixní karabiny a pod. nechť jsou hojně dávány a využívány, tam kde se to hodí.
P.S. Stejně mam dojem, že ten příspěvek je spíše o slušnosti, než řešení vtahu žab a myší.
Matyodpovědět 
    Re: Nešvar14:16:28 01.07.2004
Netvrdím že mě to, že jsem někde něco osadil k něčemu opravňuje, nicméně jsi se mne přesně na toto ptal, tak jsem odpověděl.
Je dost možné že každý máme hranici slušnosti a etiky hozenou jinam (neprovokuju jen se snažím vysvětlit že v mých očích nedělám nic špatného a myslím že danému tématu rozumím). To co je pro tebe už neslušné a nepřijatelné může být pro ostaní běžný standard, nebo způsob jak například po sobě vybrat presa - třeba jak psal Bída z převislé cesty. Já se nechci hádat ani se navážet do Vankisty(osobně se s ním znám), ale vadí mi ten jednostranej odpor ke všemu co je jinak než si myslíme. Dle mého je třeba rozlišovat co je dobré, co je horší - ale nezbytné, nebo co je špatné a to se tu povětšinou nějak neděje.
BBodpovědět 

 taky jsem to dělával, ale...08:46:18 30.06.2004
... my jsme si tam cvakali karabinu, vlastně dvě karabiny, aby jsme ten ohyb lana měli co nejmenší. ale už to neděláme. už jsme se naučili lízt, ale v začátcích je to bežný, jenom je nutný vyčíhnout tu správnou dobu a přejít k expreskám.
bobodpovědět 

 Rybaření13:25:15 30.06.2004
Nejsi ty, Vanko, z Rótšportu? Ten kus jakoby vypad z jejich stránek :-) (BTW. Rótšporti už maj výstupový razítko a mydlej ho do  vrcholovek jak vo život. Teda aspoň v Ostrově, jak jsem si všimnul. Zajímalo by mě, jestli maj Trodat, nebo tu klasickou sestavu - polštářek s inkoustem + sóliko štempl. Ale asi spíš tu klasiku, protože tak zašmodrchat oddílový stanovy dokáže jen nějakej protřelej ouřada, co rád razítka).

Ale k rybaření: to už je snad v EU normální, ne? Je pravda, že v Unii začínáme, takže se standardy ještě budou chvíli zbližovat. ČÉHÁES by to už proto měl pomalu tlačit k tomu, aby se místo slaňáků běžně osazovaly prasečí ocasy anebo již zmíněné řetězy s okem a majlonkami. Zatim to jde naopak: Raveltik utnul výrobu slaňovacích borháků a tunak se o rybaření píše divadelní hra.

A slaňák? Až se obrousí, tak se vymění. Onehdá mi tu někdo vysvětloval, že peníze na údržbu skal dokonce zbývají! Jak by né, když to dělaj lidi zadax, vrtačky jim choděj pozdě atp. (viz nářky Radima Bzury zde a jinde). Což, ČÉHÁESi, zřídit profiskupinu převrtávačů a dojišťovačů (slyším: nech si to na příští valnou hromadu)? A změnit lezecký skanzen na Francii střední Evropy?

Jinak: snažim se rybařit přes presa, výjimečně i přímo přes kruh - když třeba hrozí lijavec (rychlý ústup) nebo když není jistota, že druholezec dorazí až ke slaňáku.
Papoušodpovědět 
 Re: Rybaření17:01:50 30.06.2004
Teda Papouši, ten Rotsport tě ale pěkně bere :-).
V EU je sice spouštění a rybaření zvykem, ale třeba v Arcu platí obnovu jištění částečně i okolní obce a kromě toho tam je 1 cesta= 1 vratný bod, takže se ti nemůže stát, že dorazíš jinou cestou ke slaňáku, obsazenýmu velrybářskou výpravou a nemůžeš dolů.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Rybaření07:24:31 01.07.2004
Jako třeba na Suškách, když idioti rybaří v Majorovi.
Madeleineodpovědět 

 Hnus13:50:25 30.06.2004
Rybaření je prostě hnus ať se brousí slaňák nebo ne. Obvykle ti pitomci blokujou cestu daleko déle než klasicky lezoucí dvojka. No jo, prostě namakanej blbeček vyvede v potu tváře cestu a deset dalších emanů místo, aby se naučilo lízt v tom pak vysej jako pytle sraček. Obvykle ještě za halasného povyku dalších. "Dělej, máš na to!" "Jdi, jdi  do toho. Až do plnejch." "Nastoupej si a hrábni tam." "Dobrý, dobrý." atd. Jedním slovem, dělá se ze skal tělocvična.
Snad nejhoší co se dá vidět je na písku rybaření k postupovému kruhu. (pochopitelně přímo přes kruh) Onehdá třeba nějaký idioti z Moravy (nic proti Moravě) v Ostově na Špičáku v cestě Sluneční stěna IV. Vesele ke kruhu a spustit dolů. No fuj. Holt idioti to ani nedolezou nahoru.
Madeleineodpovědět 
 Re: Hnus14:21:56 30.06.2004
no jasně, blokování cesty. ale když to aspoň jeden z nich vyleze na prvním konci, tak se nedá nic namítat.

jednou takhle předloni jsem v Bielatalu potkal takovou partičku sedmdesátiletejch sasíků - dědečků a babiček, bylo jich celkem asi 15, nejodvážnější šedivec vyběhl naboso dlouhou exponovanou pětkou, a postupně dobíral ostatní, koukal jsem na to s otevřenou hubou, ale ta partička se celá dostala na věž třicetimetrovou cestou rychlostí člověk za průměrně 4 minuty, při tom nepadlo jediné hlasité slovo, lezli hrozně elegantně, rychle a jistě. nakonec poseděli na vršku, tiše zapěli školeným čtyřhlasem nějakou píseň opěvující přírodu a všemohoucího, poseděli, tiše rozprávěli a pak poklasicku dulfersitzem slanili. sakra, takhle bych chtěl jednou dopadnout!
Lukas B.odpovědět 
  Re: Hnus15:16:22 30.06.2004
Sakra to ti závidím, to je pochopitelně světlá vyjímka a z tvého popisu je jasné, že nešlo o rybáře, kteří se zhlédli v tom děsně moderním lezení, ale o lidi, kteří lezou poněkud z jiného důvodu.
Madeleineodpovědět 
   Re: Hnus16:28:46 30.06.2004
No, romča jak noha i s tim holaladrydyjakuku na vršku, ale nějak mi to splývá: autobus jako autobus. Ale ty lezecký ikony jsou bomba: zlý svalnatý nabušenec v elasťákách s mágem na zadku (co ani nedoleze na vrchol) vs. hodný klasik v kostkované košili naboso s lanem kolem hrudi.
Papoušodpovědět 
    Re: Hnus18:17:14 30.06.2004
Ono i starý klasik může ztratit rozum a sápat se juniorovi do slaňáku, v němž už jedno lano visí - viz legendární kauza Zludračení kmeti z CAO :-)
Papoušodpovědět 
   Re: Hnus14:42:53 10.07.2004
to neni z jinyho duvodu, to je z jinyho sveta:)) ne takhle dopadnout, takhle bych chtel nekdy umrit..:)))
pavelodpovědět 
  Re: Hnus08:35:26 01.07.2004
Tak jinej priklad, Prachov - Richelie (nebo jak se to sakra pise) boreček v potu tváře vyvede tu okruhovanou čtverku, jeden za ním, lano do slaňáku, hurá dolů. Následuje rozložení karimatek pod stěnou a postupně pět lidí nacvičuje a to několikrát cestu pod slaněním přičmž na ní nemá zjevně nikdo z nich. Blokovánaná celá věž na celý den, protože kdo normální by na tu věž v tom bordelu co tam dělaj lezl i když by ho třeba slanit nechali. Tohle je snad nejkřiklavější a nejtypičtejší příklad co znám, snad pokaždé když jsme byli v Prachově to tam někdo takhle dělal a to jsme k té věži šli za den několikrát se kouknout jestli už konečně vypadli a dá se tam normálně lézt.
Madeleineodpovědět 
   Re: Hnus09:50:50 01.07.2004
Hele, na to, jakej seš sekerník bych očekával, že si zjednáš pořádek. Ale ty tam chodíš nakukovat, kdy že jako vypadnou, místo toho, aby ses s dotyčnejma domluvil. Tomu moc nerozumim. Navíc netušim, proč se cpeš na věž, která je obsypaná lidma, a nejdeš někam, kde je volno. Mě teda "autobusy" taky séřou, ale vzhledem k tomu, že se k nim občas taky přimotám (třeba když člověk je ve skalách s elévama), tak neprudim a du jinam.
Papoušodpovědět 
    Re: Hnus10:09:02 01.07.2004
Koukam, ze jsi si odpovedel sam proc se jde nakouknout a pak jinam, kde je volno. :o)))
Madeleineodpovědět 
 Re: Hnus19:37:56 30.06.2004
Leze-li někdo na rybu (nebo savce či ptáka) je koneckonců jeho věc. Tada; byla by to jeho věc, kdyby těch skal bylo nekonečně mnoho. Ale není. A tohle lezení umožňuje "lézt" lidem kteří to neumí a cesty které jsou vysoko nad jejích možnostmi. Tím pádem jich leze hodně. A to stylem: Zahrabu nohama rukama, jistič zabere... a jsem zase o kousek blíž úspěšnému přelezení cesty! A cesta je zae o kousek blíž zdevastování.
K zmiňovaným staříkům bych snad přeci jen nebyl tak přísný jako k nadupanému borci. Tak to alespoň cítím.
jan pušodpovědět 
  Re: Hnus20:12:13 30.06.2004
Ryba a na druhym jedno jest. Nevyzobávejme, co se právě hodí.
Papoušodpovědět 
   Re: Hnus20:51:52 30.06.2004
Není to úplně totéž. Na štandu nahoře nezabereš tak velkou silou, jako když si dole při rybaření sedneš do lana. Tím pádem můžeš na rybu snadněji transportovat nahoru nemohoucího. Zatížení kruhu je tím pádem taky vetší, včetně šoupání lana a podobně, zatímco opotřebení jističe je na rybu menší.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Hus21:27:24 30.06.2004
Ryba a na druhým, jedno nejest zcela. Ale můj ekologický rozumek logicky spíš vnímá jako postatné, kolik a jakých lidí cestu takhle leze. Tedy o to, jak jí odírá. Při sólu skála trpí minimálně. Nějaké hrabání nepřipadá moc v úvahu a dojde-li k němu, bývá to někdy i poslední zahrabání v tomto vtělení. V morálovce toho také moc nenašoupeš. (samozřejmě že by se našli příklady kdy...ale v zásadě bych řekl, že je to tak). Na prvním v zajištěném-hůř, na druhém-zase hůř, kolchoz...a ryba bývá nejhorší. Tam nejčastěji najdeš viset devastátory. Pokud jde o mne, hlídacího psa demogrfických křivek na skalách, tak to je to, co mi bere. Je-li to sportovní nechávám sportovcům, ničí-li to kruhy (správně rotační anuloidy) nechávám kovářům. Mne to osobně na rybu nebaví, ale, kupodivu, z toho nic závazného pro celé lidstvo nevyvozuji. :)))) (předtočený smích!)
jan pušodpovědět 
    Re: Hus14:44:36 01.07.2004
toroid- ve zkratce:)
lacoodpovědět 
  Re: Hnus14:47:51 10.07.2004
ale pratele.. vzpomenme si, jak kdo zacinal, neslo by trochu tolerance? (teda pokud to neni autobus s cirkusem pro zivotem znudene velkopodnikatele..:))
pavelodpovědět 

 pro VR09:32:48 01.07.2004
z posledního dějství. Těšim se na okamžik, kdy dáš Vankimu do zubů(poku tedy umíš číst a pustit počítadlo, jinak by toto psaní bylo zbytečné, sakra..), ne že bych neměl rád Vankistu, ale budu mít důvod používat silnější argumenty než žádosti. A slušnost se vrátí do skal a ta hrdá komunita bude zase svorně dodržovat pravidla slušného chování.
P.S. Asi začnu chodit do Bloku, abych to arogantní prase co si chce zatancovat potkal!
Matyodpovědět 
 Re: pro VR11:19:08 01.07.2004
Klasicky priklad debility na piskovcich.Pro sportovce opakuji, "na piskovcich".Rybareni a maglajz.Piskovce se diky tomu svinstvu zmenili v telocvicnu,kde by se i slepec trefil do tech nabilenych chytu a vrcholky jsou zedreny od lan rybaricich neschopu.Je to k zbliti.Neustaly alibismus s pravidly a ve vsech casopisech stoupaji po piskovcich maglajzovi pasaci.Jsme proste v Cechach,nic vic a nic min..
konikodpovědět 

 Hmmm, jeden dotaz11:39:12 01.07.2004
Mám dotaz pro metodologopedy. Příklad: dolezu cestu dlouhou 25 až 30 m, převislou jako kráva. Nahoře je jen slaňák. Nikdo to už nepoleze, takže musim vyndat presa. Ze slanění takřka nemožné, maximálně 3x přesednout, jsou-li nýty, tak úplně nemožné. Převážu se a nechám se spustit přes slaňák. Co dělám špatně?

Tímto děkuji Pavoukovi a spol. z Hudy sportu za mylonky v Labáku. Je to paráda. Neničim jištění, vím kde cesta končí a kde se dá přesednout při slanění. V ostatních oblastech by si z toho mohli vzít příklad.

Jinak nechápu, proč ty rybáři vůbec lezou. Vždyť je to pruda lézt s horním. Ne, že bych si občas pár kroků na hranici nevyzkoušel top rope, ale pak pěkně odpsoda. Pády jsou přece kořením lezení. I tak je to nahony vzdáleno pojetí: OS nebo smrt!
Bídaodpovědět 
 Re: Hmmm, jeden dotaz16:44:23 01.07.2004
S tím, že nelze slanit z nýtu bych až tak nesouhlasil, dříve to bývala nutná znalost pro zkušené Krasaře, je fakt, že dost mladých to dnes neumí a jsou velmi zpohodlnělí než, aby tomu věnovali více času. Je to totiž poněkud zdlouhavější.Závěrem: možná, že Monster na Semáči je málo převislý (že by skoro kolmý?), ale presa z cest tam vybírám ze slaňáku v pohodě, s výjimkou prvního(to raději ze země, horší je aby jsi tam neskončil na střeše nějakého auta při houpání se nad silnicí.:-).
vlkodpovědět 
  Re: Hmmm, jeden dotaz11:20:55 02.07.2004
Slanit z nejtu umim, buď jsme si "řezali" lano vo plech, nebo tam dávali smyčku..., akorát nevim, proč bych si měl dělat pakárnu někde, kde nemusim.
Monster je nízká skalka:-)
Bídaodpovědět 
   Re: Hmmm, jeden dotaz11:55:40 02.07.2004
Tak nebalamuť neznalé, že je to nemožné, když to jde.:-)S tím, že je to pakárna souhlasím a navíc si člověk musí dát pozor na smyčku, aby ji tam nenechal či nepoužil starou a špatnou.
vlkodpovědět 
 Re: Hmmm, jeden dotaz14:20:23 02.07.2004
Chyba autora cesty. Můj názor. Nahlásit na VK, požádat o dodání vyměnitelného vratného bodu.
Matyodpovědět 

 Neni to zbytečný?13:48:38 01.07.2004
Jak to tak tady čtu, tak se ozývají ty husy, které tím neměly být vůbec potrefené (BB, B, OOP), zatímco ti, kteří při rybaření opravdu hoblují skálu a ohrožují okolí Lezce stejně  nečtou a pedagogická divadelní scénka se tak mine účinkem.
Petr Jandíkodpovědět 

 namachrovany slanaky a probrouseny typkove15:08:12 01.07.2004
Lezeni na rybu s exprdama ve slanaku= brouseni skaly
kinklajici se karabinou a vykreslovani pulkruznic 20 cisel pod slanakem ci kruhem.
Lezeni na prvnim= caste pady a narazy do steny vedou k zrychlene erozi skaly.
===>>
je treba dodrzovat nasledujici zasady:

1.Spravny horolozec skaly obdivuje pouze z povzdali a slusne se snazi presvedcit ostatni aby 
prestali lizt a nenicili tu vpravde uzasnou a majestatni  skalu.

2.Budouci spravny horolezec vubec nikdy nezacne ve skutecnosti lizt,protoze
2a) odmitl lezt svoji prvni cestu na druhym
a hned se zabil
2b)ten co prezije se stane spravnym horolezcem
a prestane lizt.

Aneb 'Vitejte v Absurdistanu' aneb cim vetsi kokotina tim vice prispevku.

PS. to Papous. O vikendu budu na severu, taky ma prset , ze bysme provazali nejakej ten slanak:) 
lacoodpovědět 
 Re: namachrovany slanaky a probrouseny typkove15:24:19 01.07.2004
O víkendu odlétám s Tvým brúdrem, lihovým přízrakem (nyní represivním aparátem napraveným) Supem, do sladké Provence. Jinak bych si tady z toho zajebanýho počasí musel uříznout ucho. Čili: slaňákem se protáhni sám :-)
Papoušodpovědět 
 Re: namachrovany slanaky a probrouseny typkove16:12:18 01.07.2004
2b. Docela sedí :))))
Jan Pušodpovědět 
  Re: namachrovany slanaky a probrouseny typkove17:18:10 01.07.2004
Teda: 2b = omylem přežil, ale lézt ještě nepřestal.

Neřekl bych, že je to taková pitomina. Samozřejmě, jde jen o míru. Asi každej takhle (ryba) někdy lezl a nejspíš i někdy nacvičuje. Ale oblíbené fishterény jsou už některé fakt nepoužitelné. Něco je, se s horním učit, a něco jiného je, se nechat tahat nahoru jističem, abych mohl prohlásit, že jsem to vylezl a že "je to brnkačka"
Jan Pušodpovědět 
   Re: namachrovany slanaky a probrouseny typkove18:42:43 01.07.2004
Svoobooduu!!!
Ptíodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179521)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Westriss VIIb Pfaffenstein
S Bohem 6A Kozí Kameny
Shybovačka, Naše Značka 7A Kozí Kameny
Geokeška 5B Kozí Kameny
Nově komentované:
Buf! 7a Alaro
Ya Pateras Ke Aselfos Mu 7b Kalymnos
Vindaloo 7/7+ Srbsko
Ave My VIIIc Labské Údolí - Levý Břeh
Vindaloo 7/7+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: poučení | masakr | Re: poučení | Re: poučení | To není vše | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Smutok | poučení | diagnóza sítí | Re: RIP |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (83)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (44)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (1)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)

 Nově v inzerci:
stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 370 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 291 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 269 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.