LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climbing is my life!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141314 cest
Nové přelezy:
Un Gusto D 7b+
L´Ame De M 7b+
Corto 8a
Samsara 8a
Aquaman 9+
Ari Superd 7b
Leonides 7b
Shoulder P 8A
Srdce Z Tr 8A/8A+
Zviřátko Z 8A

Stěny
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
DDM Stříbro - Stříbro
Tendon Blok - lezecké centrum - Ostrava

Prodejny
HUDYsport - Teplice
HUDYsport - Jičín
HUDYsport - Karlovy Vary

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Chovejme se civilizovaně

Milá lezecká veřejnosti.Tak nám zas po delší době vylezlo slunko a sním se do skal vydala i spousta z vás, co trávila chladné dny leckde na překližce, doma či jinde.

    Myslím tedy,že je zas na čase připomenout trochu slušné výchovy. Byli jsme v týdnu na dva dny na Bořni, skoro tam už i bydlím. Spali jsme na louce pod jihem a našli jsme tam spoustu zajímavých věcí, které nejsou zaručeně původní. Hlavně v té vyšší části louky. Teda nevím jak v jiných částech světa, ale u nás v kraji se plastová flaška sama do popelnice nedostaví. A možná se budete divit, ale ani rozbité pivní lahve v ohništi neshoří. A konzervy, igelitky a podobný sajrajt taky nezmizí dobrovolně. Bylo by záhodno, kdyby jste si všichni, co tam vegetíte po sobě OPRADU VŠE UKLIDILI A ODVEZLI!!!!

Chovejte se radši jako prasata, protože ta po sobě nezanechávají skládku.Je to s podivem,ale možná má na ten nepořádek vliv i slunce, protože když je chladno a slunce není, je nás na skalách poskromnu a bordel tam nevzniká.Jestli to bude pokračovat tímhle směrem, tak budeme mít všichni po legraci, protože majitel pozemku si už nějaký ten účinný způsob, jak nám všem zamezit v přístupu na odvěké tábořiště, najde.
    A po dnešní návštěvě Bořeně bych chtěl ještě poznamenat,že je vhodné chodit konat svou přirozenou potřebu do lesa. Je totiž velice nepříjemné jít prolézat komín který začíná kapitální pozůstalostí lezcovou. Jakože pardon, ale ten hluboký kout na začátku minaretů není žádné WC a jestli jednou dostanu do rukou toho frajera (případně frajerku), co teď přes víkend nasral(a) pod slanění, tak ho(jí) zaškrtím. Kdysi tu byl na Lezci článek, jak konat svou potřebu ve skalách. Jmenovalo se to tuším „Zahrab si své ho...“ Doporučuji všem k přečtení.
    A závěrečná poznámka specielně pro kolegy překližkáře. Borháky (taková ta kovová očka ve skále) jsou k jištění, z borháků se neslaňuje.

A jsem zvědav, jestli tento článek,krom několika jistě velice vtipných a podnětných komentářů bude mít i nějaký praktický efekt....

asd   [úpravy] 19:07 12.06.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Efekt? Těžko.19:58:51 12.06.2006
Obávám se, že tvůj příspěvek bude mít efekt leda tak záporný, protože normální nebudou dál dělat nic a paka, pokud vůbec nějak zareagují, budou dělat leda ještě větší bordel. Je to smutné, ale ne zcela všichni berou ohled i na ty ostatní.
Jendaodpovědět 
 Re: Efekt? Těžko.20:19:18 12.06.2006
hele tenhle tvuj clanek je fuckt o hovne...to se stava a potkavame se s tim vsude ale nemusis se s tim srat na lezce...
Decibelodpovědět 
  Re: Efekt? Těžko.22:47:54 12.06.2006
Di sa vycpat vole!
Pepekodpovědět 
  Re: Efekt? Těžko.08:20:15 13.06.2006
Jeste stesti, ze takovy debil-decibel jako jsi ty neni kazdy.
Premyslej trochu, nez neco napises, asi ti nedochazi, ze slusne chovani a alespon minimalni ucta k prirode k lezeni patri.
Milanoodpovědět 
   Re: Efekt? Těžko.09:48:47 13.06.2006
Tak mi potom Milano vysvětli, proč jsou od loňska u Vaňousů ty cedulky od kluků z CHKO, aby si lidé své exkrementy aspoň zahrabávali a tvrdím, že ze 100% to tam dělají lezci, kteří jsou líní dojít si do hospody na WC :-)). Můj názor na lezce se za tu dobu co lezu neustále horší, ale to je dáno stavem společnosti, ale na druhou stranu lezci nevybočují z průměru celé společnosti :-)).
Vlkodpovědět 
  Re: Efekt? Těžko.17:06:55 13.06.2006
Asi bych to nepsal takhle hrubě, ale vzhledem k mnoha nesmyslům v článku/ od slaňování z borháků přes paušalizování překližkářů atd./ je autor trochu infantilní a/nebo/ hloupý.Možná ani není lezec, třeba je to KLASIK:-)
Bobanodpovědět 
   Re: Efekt? Těžko.20:00:56 14.06.2006
pekne!
 skafundrodpovědět 
   Re: Efekt? Těžko.20:04:48 14.06.2006
pekne!
 skafundrodpovědět 

 cepri20:22:31 12.06.2006
ja mam zkusenost takovou, ze z 90 procent bordel pod skalama delaj svatecni prochazkari, keri projdou pod skalama jednou za sezonu a ne lezci keri se do skal vraci a rozhodne se nechtej vracet do svinciku. Leec ty lezci sou proste vic videt taxe to zcela logicky na ne hodi.
tomas kocourodpovědět 
 Re: cepri22:45:45 12.06.2006
Jo, myslim, ze mas pravdu. Zkusenost mam takovou, ze prijdou pubertaci k (jakoby skalkam u nas kousek od mesta), protoze tam chodi jini (lezci stari mladi), a chlastaj tam, (i jednou serou), flasku samozrejme rozbijou. Uz se je jednou serval, tvarili se prekvapene. Je treba je servavat, jinak pouzit fyzicke nasili, proste s prominutim jebat.
rickodpovědět 
  Re: cepri20:06:27 17.06.2006
TAK TAK,
NA HRUBEJ PYTEL HRUBA ZAPLATA....
SVINCIK SI POD SKALAMA DELAT NENECHAME!!!
AT SI TO TY PRASJATKA PEKNE VODNESOU JAKO KAZDEJ JINEJ SLUSNEJ CLOVEK¨.
O VYKENDU SEM BYL NA KOZLOVY NA CHRIBECH,A NEKDO SE VYSRAL NAVRCHU SKALY.PRASATA.HAMBA!
honza k.odpovědět 

 Borhaky21:06:29 12.06.2006
Pres borhaky se neslanuje... sakra... v tom pripade nejde napriklad v Krase slanit z 90% cest! Co to meles? A Pouzivani slov jako preklizkar v tomto kontextu zavani zavisti! Jsem taky proti delani bordelu pod skalama, jsem na to fakt vysazenej, ale souhlasim s predchozim prispevkem ve kterym se rika ze vetsi bordel delaj fakt turisti! Verim tomu ze tento clanek mel ideu dobrou, ale to komunismus taky a jak to dopadlo! Vzpamatuj se HOROlezce! Nejradsi bych se podepsal PREKLIZKAR
Skafundrodpovědět 
 Re: Borhaky21:41:55 12.06.2006
S tema borhakama jsem to taky nejak nepochopil. Pokud to nabylo minene, ze se primo pres borhak netaha lano pri spousteni (treba?).
Horolezci, lezci, ba preklizkari se sice chovaji casto jako prasata, nekteri i na vsechno serou, ale na nastup? To asi bude zase jina pakaz.
dagodpovědět 
  Re: Borhaky06:10:11 13.06.2006
Autor tim asi opravdu myslel ze borhak neslouzi ke spousteni (to je velkej rozdil od slaneni- slanuje se pres nej aby se zbytecne neopotrebovaval) a taky ne k top rope jisteni... to v nem musi byt cvakla expreska, karabina... Kazdopadne pokud s necim prijdu, napisu to do clanku a jeste timto zpusobem (preklizkari)tak bych asi mel vedet co pisu ne? Chtelo se to nad tim dyl zamyslet HOROlezce!
Skafundrodpovědět 
   Re: Borhaky07:07:08 13.06.2006
Asi, asi. Ale pise slaneni. Pouzivat spravnou terminologii, je pro nas holou nutnosti. Plest si napriklad "spust" a "pust" by bylo nemile. :-)
dagodpovědět 
    Re: Borhaky12:41:34 13.06.2006
Stalo pred dvema lety na Pajstune. 20ti lety chlapec to uz nerozdychal.:-((
Jirkaodpovědět 
     Re: Borhaky13:10:36 13.06.2006
Take nekolk pripadu zameny "zrus" a "drz".
dagodpovědět 
      Re: Borhaky18:22:56 13.06.2006
a nebo "zrus" a "uz"...(jsem to tezky misto prelezl)
uplne jinej martinodpovědět 
  Re: Borhaky08:18:18 13.06.2006
To bych tedy chtěl vidět turistu, který se bude ze značené cesty na Bořeň drápat až na konec levého jižního amfiteátru aby si tam ulevil....
odpovědět 

 (clanek) mimo misu21:41:21 12.06.2006
Myslis ze jakejkoliv lezec (i ten hrozne spatnej, uplne blbej a nevychovanej Preklizkar) nasere pod nastup nebo pod slaneni? Nestrilej zbytecne do vlastnich rad ... Ostatni bordel asi taky nebyl podepsanej vod lezcu ...
Ondřejodpovědět 
 Re: (clanek) mimo misu22:01:45 12.06.2006
Ano, i to jsem už zažil. Bylo to metr od nástupu, turistický chodník nikde ani náhodu. Kdyby udělal aspoň 2 kroky za nedaleký balvan... :-(
Pavelodpovědět 

 Tak si taky musím přisadit07:52:40 13.06.2006
Šel jsem v neděli po skaláku a viděl jsem: Clapec měl pověšenýho zřejmě svýho syna, asi desetiletýho na rybu v Gotický hraně na Sfingu. Lano přímo v kruhu a protože ten terén byl evidentně nad síly toho kluka, kterej v tom v podstatě bezmocně visel, tak to lano hoblovalo ty malý chyty pod kruhem, jak tam bělá skála něco jako bouli. Hoch, protože mu to nešlo a bezmocně hrabal nohama po pískovci chtěl dolů, což mu nectělo být dovoleno. Tak jsem tomu (tátovi) připoměl, možná trochu neurvale, že dělá několik prasečin, že je to neúcta ke skále a navíc to učí mladýho. Protože jsem byl jedinej, kterej mu to řekl, tak jsem mu určitě připadal jako nerudnej dědek, jenomže já bych byl rád, aby ta cesta byla lezitelná i pro následující generaci. Bohužel pozdě jsem si vzpoměl, že mám v kleru foťák.
Ťéšaodpovědět 
 Re: Tak si taky musím přisadit14:23:15 13.06.2006
A zachoval jses spravne, alespon mu to nekdo rekl. A mozna neni od veci ani to, co se pise v nekterych vrcholovkach -- "Uvidis-li nekoho, jak nici skalu, na miste ho ztrestej.." ;)
 maxodpovědět 
 Re: Tak si taky musím přisadit22:14:13 14.06.2006
Dobřes udělal, není to příjemný takhle někoho jebat, ale potřebný.
stipodpovědět 

 taboreni10:05:32 13.06.2006
Mimochodem nespal jsi na te louce nacerno, kdyz jsme u te civilizovanosti ?
nikdoodpovědět 
 Re: taboreni10:29:25 13.06.2006
Jsi trochu mimo, ne?Jestli na louce spíš na černo nebo na bělo na věci z pohledu přírody nic nemění,stejně zválcuješ stejný počet breberek.Z civilizačního hlediska je to jedno taky,pokud se chováš trochu normálně.Z vlastní zkušenosti musím taky potvrdit, že většinu bordlelu ve skalách mají na svědomí chodničkáři-viz Sulov.
Dadlenaodpovědět 

 Psi10:23:13 13.06.2006
Co když tam ale serou psi? To je vlastně taky možné. Vypadá to pak přeci stejně jako od člověka.
odpovědět 
 Re: Psi17:01:55 13.06.2006
Tak to pozor! Psí hovna se od lidských liší vzhledem, texturou i vůní.
MVDr.odpovědět 
  Re: Psi18:41:46 13.06.2006
Ano, to mohu potvrdit. Např. když náš lišoid dostane misku granulí, sežere napřed ty červené a pak až ty hnědé a zelené. S tím koresponduje i barva trusu. Záleží i na "skupenství" - tuhá strava - tuhá stolice, řídká strava...
Papoušodpovědět 
 Re: Psi11:58:36 14.06.2006
Psi? Od kdy si nejlepří přítel vytírá řiťku papírem?
Hopsikodpovědět 

 Flame!10:24:19 13.06.2006
Dobry clanek na flamewar.
Tak postupne:
1) Bordel na louce vubec nemusi byt od lezcu. Pokud vim, tabori(lo) tam spousta turistu, pry i s karavany. O mistni mladezi s motorkama nemluve.
2) K ho.num neni co dodat.
3) Poznamku o slanovani z borhaku povazuju za ulet autora. Takhle spousteni z borhaku, to by bylo jiny kafe.
4) Zkratka preklizkar=prase je prvotridni hovadina, kterou netreba dale komentovat.
Radek J.odpovědět 
 Re: Flame!10:37:44 13.06.2006
k těm exkrementum taková drobná poznámka: v oblastech, kde se cejtim doma a kam se pravidelně vracím, tam si svůj produkt odnesu hóóódně daleko od skály a zahrabávám důkladně. v oblastech, kam přijdu jednou za deset let a nebo kde se při první návštěvě rozhodnu že se tam vracet nebudu, nebo dokonce někde při nouzové zastávce na bicyklu, jsem výrazně méně důsledný (ale snažím se).

a ještě k těm tuhejm i kapalnejm produktum: Kdekoli, jen ne pod převis! když na to prší, tak to "samospádem" dříve nebo později zmizí. pod převisem to pak smrdí navěky.
Lukas b.odpovědět 
 Re: Flame!15:01:04 13.06.2006
Nezbyva nez souhlasit!
Skafundrodpovědět 

 Psi10:26:57 13.06.2006
Co když tam ale serou psi? To je vlastně taky možné. Vypadá to pak přeci stejně jako od člověka.
odpovědět 
 Re: Psi10:47:59 13.06.2006
A zadek toaletakem jim utre panicek, nebo to zvladnou sami?
:)odpovědět 

 Hovno10:48:11 13.06.2006
Jednou někdo nasral na štandu v Tatrách a to pak musíte celý den lézt s tím posraným lanem je to žůžo nic lepšího asi není.........pak lépe jezdí v osmě.... a někteří horolezci jsou pěkné hovada viz moje zkušenost z Tater lezli jsme v Západní Lomnici a borec pod nástupem zahodil 2l PET láhev celkem drsné a byl z Frýdku-Místku, škoda že jsem neměl foťák dal bych tu fotku toho hajzla sem.

Jinak přeji všem slušný pěkný den :-))))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: Hovno11:34:06 13.06.2006
To je den, clovek votevre Lezce aby odpocinul vod rachoty a pocetl vo extremech a vono hovno, hovno, je to spis vo exkremech... jedno pod slanakem na Boreni, druhy u standu v kdesi Tatrach, v Diskusi Papous oblazi 'psi nugetkou'. Ze se na to radeji ... :)
Mimochodem, doufam ze JirkaS nepsal kdysi clanek "Zahrab si.." zcela zbytecne a ze pejsci lezcu konaji svoji potrebu dostatecne daleko od nastupu a sve produkty predpisove zahrabavaji alespon 20 cm po zem. Howng!
lacoodpovědět 
  Re: Hovno14:35:30 13.06.2006
Naší malý požíračce nugetek a povalovačce ve zdechlinkách kakání v lese moc nejde. Vona běhá celej den po skalách, ale stejně to pak složí na travičce před panelákem.
Papoušodpovědět 

 srbsko11:04:44 14.06.2006
Minulou neděli v 18.00 jsme se stavili v Srbsku vylézt ještě pár cest. A co tam zůstalo po víkendu byla hrůza. V pravo vedle Homole, pod nástupama uděláno WC, vedle vchodu do jeskyně rozválená tráva, zbytky jídla poházené okolo, v ohništi vajgly, rozbité lahve, zbytky ohořelých plastových lahví, a neskutečný smrad. Dokonce po skalách naházené uvařené brambory. Tohle určitě horolezci neudělali. A ti dotyční to nemohli udělat za jeden den, proč tam aspoň jednou za víkend nepřijdě ochranář? Nebo je to blbost? Ale kdyby jste to tam viděli.....
janaodpovědět 

 Borháky11:43:13 14.06.2006
Pokud mě paměť neklame, tak jsem na Bořni potkával i nějaké rezavé bórky, které vipadali že pamatují Honzu Žižku jako kojence, a i když jsem je procvakl, tak jsem nenašel morál je vyzkoušet. Tak že ani to rezavé není určeno ke slaňování.
Johny25odpovědět 
 Re: Borháky20:24:33 14.06.2006
To sou tzv. VIP bóry, který maj barvu Žižkova úhlavního nepřítele - Zikyho Lišky Ryšavý. Proletariát leze na bórech z kočičího zlata (pozink) a stříbra (nerez), vykořisťovatelé z řad kléru a kříženců, odpustkáři a jiní korupčníci tady na těch VIPácích.
Papoušodpovědět 

 Hovada budou vzdycky...20:07:28 14.06.2006
Hovada co delaj v prirode bordel budou vzdycky! Ale nejsou to rozhodne jenom lezci! Videl sem uz takovych prasat mezi lezcama spoustu ale rozhodne ne tolik jako mezi turistama! Svadet to jenom na jednu skupinu lidi je blbost! A koukam ze KLASICI se nevzdavaj :)
 skafundrodpovědět 

 o čem chcete diskutovat10:15:06 16.06.2006
Nechat po sobě bordel na tábořišti nebo kdekoliv jinde ve skalách se asi poslední dobou stává módou. Nakoukněte do bivaků ve zlomiskách, to mi chcete nakecat, že tam ty plechovky od konzerv nechalituristi? Vysrat se pod nástup nebo podslanění - taky dobrý. Ukažte mi turistu, kterej se tam pohrne. Tak akorát na Prachově nebo v Ádru. Ale na Bořeni? Borháky - jasná věc. slouží jen k postupovému jištění a slaňovat se má alespoň ze dvou, jimiž by cesta měla končit. Termín překližkář používáme my zahořklí a zkostnatělí (já 25 let) klasici pro borce, kteří toho o tom sportu zas až tak moc nevědí a po dvou odpolednech na umělé stěně vyrazí do skal a podle toho se tak chovají. Prostě ve skalách jsou jiná pravidla než na překližce. Tímto je neházím do jednoho pytle - taky v zimě lezu v tělocvičně. Ale jméno vždy dělají komunitě ti špatní. Cikány taky nikdo nemá rád, i když nekradou všichni. 
Honza N.odpovědět 
 Re: o čem chcete diskutovat19:17:22 20.06.2006
absolutně souhlasím.....upřímě překližkářům se občas směju až mě bolí břicho,když příjdou pod skálu a jištěni tam "jaksi" není :-)))) no a asi jim nikdo neřek, že co si nedáš,nemáš!!!!
jirka vodpovědět 

 Jiz21:43:51 17.06.2006
Jiz jako male pachole mne tahali do tyhlecty prirody a tak uz je to vice nezli ctyricet let, co ziji po lesich, vodach a stranich i s odpadky.
Selektivni, idealizujici pameti nemaje, si nevzpominam na "stare dobre casy" Mirku Dusinu. Bordel po turistech, cundracich a horolezcich byl vzdycky. Jen po VeHaTakach a preklizkarich nebyl -- to jeste nikdo neznal. Za vrchol ohleduplnosti se povazovalo a v tabornickych knihach se vzornakum doporucovalo, konzervu opalit na ohni a zbavit tim nerezove upravy a pak zahrabat. Ze by ji nekdo i nesl domu, to se snad ani neocekavalo. Bivaky na Brdech i v  Tatrach, od Cierne pri Cope po As, meli nekde kousek dal sve smetistatko. Ono to zase tolik nebylo videt, potkat v horach cloveka byla skoro udalost.
V soucasne dobe, jak tak pozoruji, delaji, z nas lezoucich, docela bordel ozrale megaparty slozene casto i ze zaslouzilych.
Nejvetsi bordel pak skutecne borci, kteri evidentne chteji zkusit taky to popularni lezeni a to zeleny kolem s tema sutrakama  se jim v podstate ekluje. Jestli prijizdi od preklizek a nebo ze schuze neoklassiku, no to fakt netusim.
Jsou i party co se jdou pod skaly vylozene zchlastat, flasku o skalu rozbit... no a i ten sverac ritni se uvolni... to je hned, zejo. Nekdy maji s sebou i lano, nekdy ne.
Prase zustane prasetem, at bude chodit s lanem a nebo bez, at bude cvicit na preklizce a nebo nebo lezt jen cesty vylezene do zacatku prvni svetove  a s konopnym lanem naboso, dokonce i kdyz bude rikat borhakum borhaky a nebo zelizka.
Zatim ten bordel obcas po nich uklizim, krom tech hoven, to se mi do batohu strkat fakt nechce. Ale uz mi to nebavi.
dagodpovědět 
 Re: Jiz21:46:24 17.06.2006
Bivaky mely, yyy... a bordel v gramatice je taky hrozna vec.
dagodpovědět 
  Re: Jiz23:20:20 17.06.2006
Ta představa, jak si cpeš cizincovo hovno zahradní lopatkou do baglu, mne Honzo vazne rozesmala:-)))
Roman Brtodpovědět 
   Re: Jiz00:22:34 18.06.2006
:-) Tem se fakt radeji vyhnu. :-)
dagodpovědět 
 Re: Jiz07:57:29 18.06.2006
ba, pravda, bordel se delal priblizne stejny, jen na tu prirodu pripadalo celkove min hovad a tim padem si s tim nejak poradila, kdyz na loucce prespal jeden jedinec, ba si i nekde ulevil, moc ji to nezmenilo, kdyz za stejnou dobu projde stejnym usekem stonasobne vice materialu, uz to poznat bude (no a kdyz se sejde par tisic lidicek, tak to je videt hodne dlouho). Treba ale manie lezeni a podobnych aktivit za rok dva prejde a bude in neco uplne jinyho a nebudeme zakopavat o autobusy horoskol co na rybu nici skalu (si to zaplatili, tak at si vylezou poradnou cestu, ne?).
Doktorodpovědět 
  Re: Jiz08:43:27 18.06.2006
Tak. Nekdy na prelemu 70-80 se mi stavalo, ze jsem za privetiveho pocasi byl na Suskach a nebo ve Skalaku a kdyz jsem nechodil na ty uplne nejznamejsi, nikoho jsem nepotkal. Masivni bordel nebyl, protoze tech par jedincu to proste nezvladlo.
Dneska se musime, pokud z toho nechcemem mit smetak, chovat daleko opatrneji.
Ale uz tehda, jak mezi cundraky, tak mezi horolezci (lezci jeste nebyli :)) byvaly skupiny velmi slusnych a vylozeny prasata.
Po pravde, cundraci mi prisli v prumeru lepsi. Nasinec vzdycky trpel predstavou, ze kdyz podava takovy vykon, musi mu vsechno uhnout z cesty a o drobnosti, jako treba bordel, se nemusi starat.
Nejvetsi pohroma -- kousci co se rozhodli, ze vyjimecne misto v hospode, stravi vikend na skalach nebo v lese. Masnaci a cepri. Ale vsechno bych na ne nehazel.
Ale ten zakladni problem je, ze je nas moc (a zadverni prumysl nahani dalsi, co o to vlastne ani nestoji). A tak se musime vic snazit.
dagodpovědět 
   Re: Jiz15:26:37 18.06.2006
skoda, to mohly byt casy - ja jeste byl na houbach. To dneska kdyz chci nenarazit na cloveka, tak si musim vybrat skoro necas - a rozhodne neradim ve vanici vychazet byt jen na hrebeny tech nasich pahrbku (nebo tam nechodte vubec :-) aspon tam bude min bordelu) jo a kdyz uz tam vy nekteri cvoci lezete, tak si vemte sebou aspon nejake obleceni, kdo ma porad sbirat zmrzle blbouny a obdarovavat oblecenim. A posledni myslenka - kdyz uz vam nekdo pomaha, tak je vhodne aspon rict dekuji.
Doktorodpovědět 
    Re: Jiz15:46:26 18.06.2006
To byly určitě časy jak ze žurnálu - bolševik válcoval přírodu, lesy usychaly, z potoků a řek byly stoky...
Papoušodpovědět 
     Re: Jiz16:32:45 18.06.2006
...a navic.
Ale tohle je obycejne konstatovani, ze jednotlivci neudelali tolik bordelu, protoze jich bylo min.
Politicko-socialne-ekonomicko...blabla... aspekty problemu kdyz tak zpracuj, ale to uz je zase jina.
Ovsem, v Jizerkach si nenarazil na cloveka, ale take se kvapem menily z lesu na suchy louky. V tom Skalaku a na Brdech jsi mohl zazit peknou razii policie a LM... Ale to je zase jiny pribeh. Tady se mluvilo o chovani jednotlivcu a bordel po nich.
dagodpovědět 
      Re: Jiz16:46:06 18.06.2006
...sem jen reagoval na Dr. kochání se starými časy...
Papoušodpovědět 
       Re: Jiz17:48:54 18.06.2006
jo, doba nebyla idylicka, ale tech lidi bylo proste v prirode min!!!!!!! nerozplyvam se nad tim jake to bylo uzasne, jen si dovoluji povzdechnout, ze dnes zakopne clovek o nekoho na kazdem kroku a na skalach si podle hluku prijde obcas jako na stadionu.
Doktorodpovědět 
        Re: Jiz20:39:59 18.06.2006
no... je spíš víc lidí v přírodě, nebo míň přírody, dejme tomu, "pro lidi" (nesouvisí s žádnými omezeními ni spolitickou situací státu a agrárních jednotek)... jestli se všechny obce rozrůstají jako ta naše... vzpomínám, že za mejch mladejch let, a že to nejni zas tak moc, jsem na loukách nepotkal ani nohu, dneska stojí všude paneláky... :o)
... to jen tak na okraj...
Petr
billodpovědět 
         Re: Jiz20:48:19 18.06.2006
No zase na druhou stranu jak kde. Český kras okolo Amerik trpěl za komunistů nájezdy čundráků ve velkém, na Kokořínsku byl bivak nebo chatka pod každým větším převisem, Brdy byly poseté trampskými campy. Dnes je tam lidí méně a soustřeďují se jen do atraktivních a dobře přístupných míst (hřebenovka Brd, Alkazar a Ameriky, okolí hradu Kokořína...).
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Jiz21:05:00 18.06.2006
Na Americe bych rekl, ze trpela ta pristupova cesta. Vozova cesta. Nasledne honicky s policajtama se odehravaly v podzemi.
Campy na brdech byly uhledny a v ty smrkovy monokulture si myslim moc velkej binec nezvladly.
Ja bych nerekl. Jeste v cca 85 v Slovenskym rudohori (odlehlejsi cast) se na nas bezely podivat deti z vesnice. Postavy s batohem, to byla senzace. Na Maly Fatre se turisti drzeli Vratny doliny. Prechod Nizkych Tater, tam byli lidi jen na te obyhacce Certovica az Chopok.
dagodpovědět 
          Re: Jiz21:10:47 18.06.2006
I kdyz je asi posun od cundraku k sportovcum.
V tom lese, co nema cyklostesku, mozna i potkas min lidi. Misto tri jen jednoho za den.
Na ty hrebenovce vic. Misto padesti mnoho stovek. Na skale a kolem skaly taky o rady vic.
dagodpovědět 
           Re: Jiz23:31:38 18.06.2006
Jo.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Jiz13:21:29 21.06.2006
Přátelé lezci. Tato debata je vedena k problému, který má více, řekl bych, dimensí. Klíčová dimense, jak však není v debatě zcela patrné, však je nepochybně tato. A sice obec po Boření a zástupci ochranáři společně odsouhlasili a vydali již v roce 2005, vyhlášku, která zakazuje, opakuji zakazuje, tábořit po Boření. Větší tedy darebák a lump, ba přímo zločinec, je tak tedy, bohužel, sám autor článku. Pravda bývá ošemetně krutá. Odhozené pvc nebo jiné obaly nevadí. Není v rozporu ani se zákonem, a ani, domnívám se, s etikou. Je to přec výraz takříkajíc našich kulturních tradic. Ona to obec podle zákona uklidí. Naplánuje výdaje, najme podnika a ten horu i okolí prostě a jednoduše vyklidí. Morální naopak by bylo, kdyby se autor článku, bohužel v jeho neprospěch, šel přihlásit na obec po Boření, ohlásil poctivě, že bytoval kde neměl, omluvil se a zaplatil příslušnou blokovou pokutu. Přeji vám všem právo, které si společně zasloužíme. Vaše počínání však, jako jeden celek, tedy lezení do skal a po skalách v ošemetných a nebezpečných polohách, je hloupé. Navrhuji více času trávit v parku, kde jsou odpadkové koše, a kde život při krmení holubů a debatách s přáteli, podotýkám i děvčaty nebo mládenci, plyne účelně a aktivné jako když bičem mrská.
Pošlete mi prosím vaše zamyšlení nad, snad trochu mravokárném, ale velmi užitečném, poučením.
Děkuji Alois.
Ptáček Alois, Dr.odpovědět 
             Re: Jiz00:28:55 23.06.2006
Prosim prekontrolujte svou zadanou adresu, neb jsem vam chtel zaslat komentar na email "ptacekdr@seznam.cz" a stale se mi vraci, ze adresa neexistuje.
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179521)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Westriss VIIb Pfaffenstein
S Bohem 6A Kozí Kameny
Shybovačka, Naše Značka 7A Kozí Kameny
Geokeška 5B Kozí Kameny
Nově komentované:
Buf! 7a Alaro
Ya Pateras Ke Aselfos Mu 7b Kalymnos
Vindaloo 7/7+ Srbsko
Ave My VIIIc Labské Údolí - Levý Břeh
Vindaloo 7/7+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: poučení | masakr | Re: poučení | Re: poučení | To není vše | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Smutok | poučení | diagnóza sítí | Re: RIP |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (83)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (44)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (1)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)

 Nově v inzerci:
stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 370 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 291 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 269 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.