Tak že by konečně Ádr...

už je to hotový - rozhodnutí nabylo právní moci...

http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&type=1&article=143

prcek   [úpravy] 17:42 04.08.2005

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dvě věci18:21:19 04.08.2005
Zaujal mě bod šest, kterej jsem pochopil tak, že osazení kruhu je potřeba projednat se správou CHKO. To je fór, nebo myšleno vážně?  A s tim lezenim za tmy (bod 10), to je nějaká zelená verze stannýho práva? P.S. Já vim, hlavně, že je lejstro na světě... Jenom žasnu, co všechno se dá vymyslet.   
Papoušodpovědět 
 Jedna věc08:17:18 05.08.2005
Čeští ochanáři rádi pozorují lezce dalekohledem, a na nákup dalekohledů pro noční vidění nejsou finance, tak asi proto.
JirkaSodpovědět 

 přílohy..18:24:27 04.08.2005
A Pravidla sportovního lezení včetně zákazu MG jako příloha = zaděláno na další problémy. Proč se ochranáři pletou do pravidel? Když se povoluje fotbalové hřiště, definuje snad MŽP ofsajd?
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: přílohy..13:21:26 05.08.2005
Poraď nevědomému. V těch pravidlech, tak jak jsou v příloze se něco změnilo oproti těm, které byly publikovány řekněme před deseti lety? Jestliže ne, do čeho se pak ochranáři pletou?
odpovědět 
  Re: přílohy..12:50:00 08.08.2005
Neco na tom je. Podminka c. 3 pro udeleni vyjimky uvadi, ze kazdej musi dodrzovat pravidla sportovniho lezeni, ale pravidla sportovniho lezeni resi i takovy veci jako napr. chytani kruhu (kdyz mi dochazi, nechci se zabit a radsi chytnu kruh, porusil sem podminky), lezeni na rybu (i bez dreni skaly). Pravidla sportovniho lezeni resi i veci ktery se tykaji jen lezecky etiky a nemaji vubec zadnej vliv na zivotni prostredi. Prece kvuli tomu, ze nekdo chyti, se prirode nic nestane.
Jiraodpovědět 

 povoleni pro vsechny?23:11:11 04.08.2005
Tak jak to ctu tak mi prijde ze (na rozdil od spousty starsich vyjimek) je tentokrat vyjimka udelena pro vsechny (nejen pro cleny CHS a UIAA). Mozna proto jsou tam prilozena pravidla lezeni, ktera jsou jinak zavazna jen pro cleny CHS.

Viz bod I.3 a cast zduvodneni ("pozadavku zadatele na zahrnuti Pravidel ... bylo vyhoveno ... S ohledem na skutecnost, ze toto rozhodnuti umoznuje provozovat horolezectvi ... i tem osobam, ktere nejsou clenem CHS je tento pozadavek opravneny...".

Prijde mi to jako krok dobrym smerem a tleskam mu. Lezt muze ten, kdo nedela bugr a ne ten, kdo ma jen nejaky listek papiru. Cesty muze porad delat jen CHS. Jak se zda, tak Spolecnost za Volnou Lezbu zacina prichazet o svuj smysl cinnosti :-)
Martin Vobrodpovědět 
 Re: povoleni pro vsechny?23:25:38 04.08.2005
Doufejme, doufejme, doufejme...

Kruh, lezení v noci a mg? Zásah to je, jestli to tak veliký, aby se to muselo zakazovat nevím, to musí vědět někdo jiný. Kruhy v množství větším, nežli malém jistě skálu mění a co já vím, co vadí sovám...
jan pusodpovědět 
 Re: povoleni pro vsechny?00:23:08 05.08.2005
V Ádru vždycky lezl a poleze kdo bude chtít, kartička nekartička.
:Dodpovědět 
  Re: povoleni pro vsechny?07:40:17 05.08.2005
A diky temhle kokotum nejsou prachy na obnovu cest, a taky padaj ze skal jako hrušky !!!!!
odpovědět 
   Re: povoleni pro vsechny?07:57:50 05.08.2005
A to by mne zajimalo proc? To ze vlastnim karticku nebo dve zapricini ze nebudu padat? V tom pripade si sezenu 10karticek a bude ze me super solista...
odpovědět 
   Re: povoleni pro vsechny?11:03:21 05.08.2005
No ja ČHS nemam.Klidně bych si ji koupil,ale jen když bych věděl,že ty peníze skutečně půjdou na opravu skal a néé na něco jiného.A silně pochybuju,že jdou jenom do oprav. Hoře zdar
odpovědět 
    Re: povoleni pro vsechny?12:54:26 05.08.2005
Povolení dle mne není pro všechny, ale opět pouze pro členy ČHS. Neboť ČHS je žadatelem, a pokud vím, tak většinou žádá výjimku pro své členy, nikoliv pro širokou veřejnost.
jarinodpovědět 
     Re: povoleni pro vsechny?13:46:24 05.08.2005
Právě že se tentokrát nejedná o výjimku ze zákona (114/1992 Sb.), ale o vymezení lezecké činnosti. tedy jiný správní úkon. Takže se vztahuje na všechny :-)
Tomáš F.odpovědět 
     Re: povoleni pro vsechny?13:52:02 05.08.2005
Ahoj, mas pravdu, zadatelem je sice ČHS, ale nejedna se o vyjimku, tak jak byly udelovany doposud, ale nazyva se to "vyjmutim" (nebo tak nejak). Ale k tve otazce, lezeni je povoleno pro vsechny lezce, co splnuji podminky vydaneho povoleni. Aspon tak mi to vyplyvalo, z toho co jsem cetl... :)
Lahvisodpovědět 
      Re: povoleni pro vsechny?15:22:08 05.08.2005
Ano,skutečně se jedná o takzvané vymezení prostoru pro provádění horolezecké činnosti, to znamená, že tam mohou lézt všichni za předpokladu dodržování horolezeckých pravidel. Ty, kterým se odkaz na pravidla ČHS zdá zbytečnej,bych rád upozornil, že je to pojistka proti různým organizacím, ať komerčním, nebo dobrovolným, které by mohly zasáhnout do tradic pískovcovýho lezení, na př. množstvím dalších kruhů, nebo borháků. Ostatně podobný zásahy se už staly. Jestliže kdokoliv z prvovýstupců udělal nějakou cestu, dělal ji pro ty, kteří dosáhnou jeho úrovně, nebo vyšší. Pokud takovou cestu chce lézt někdo, kdo nemá na to, aby ji vylezl na prvním, tak si holt musí sehnat kamaráda, kterej mu ji vyvede. Házení lana shora je yásadním porušení nejen pravidel, ale i tradic a smyslu horolezectví. Je výrazem pohledu na skálu, jako na tělocvičnu a takový by měl zůstat na překližce. Můj názor je, že prvovýstupy a především pískovcové jsou autorským dílem a národním dědictvím a jako takové by měly být chráněné. Proto nesouhlasím s vytloukání kruhů tam, kde není lezení povoleno. Formulace: " Musí být odstraněna horolezecká zařízení", které vyšlo z dílny MŽP je právě stejným pohledem na lezecké cesty, jako na tělocvičnu, nebo hřiště.
Ťéšaodpovědět 
       Re: kdo chce ten leze18:28:23 05.08.2005
kdo chce ten do ádru jde!!!a žádnej zákaz ho nezajímá leze se tam už tolik let tak neni důvod proč by se ted nemělo.musim teda zatleskat že na konci leta povolej lezení ,to opravdu jo ,třeba se na festáku v teplicich už bude moct lizt legálně.josu to prostě šikulové šikovný.
:-)))))odpovědět 
       Těšitel: pojistka proti organizacím, komerčním a dobrovolným19:52:41 05.08.2005
Nezklamals. Cokoliv mimo staromilný horosvaz je špatně: co neděláme my, starý borci, to je špatně. Dokumentace dlouhodobého vlivu lezení na přírodní prostředí ? Jeho exaktní vyhodnocení ? Sledování, komparace s vlivy činností jiných subjektů ? Pche, tlachy ! My máme přece pojistku proti různým závadovým organizacím..
patpongodpovědět 
        Re: Těšitel: pojistka proti organizacím, komerčním a dobrovolným08:42:41 16.08.2005
Patpongu, docela bych bral, kdybys uvedl adresu, abych Ti mohl odepsat. To, co jsem napsal je můj názor. Na druhou stranu "staromilý" horolezecký svaz je jedinej, kterej vyjednává přístup lezcům do chráněných skal. Vlastně umožňuje lezení i těm, kteří ve svazu nejsou. Stojí to čas těch, kteří to dělají a peníze těch, kteří platí příspěvky a vlastně svým členstvím takový jednání umožňjí, protože kdyby ČHS měl například jen 2000 členů, tak by se s náma nikdo nebavil!
Pravidla lezení tu byla dřív, než ČHS. Kdyby tu nebyla, tak možná, že už dávno nemáme po čem lézt. Problém komerčních organizací je v tom, že čsto provádějí svoji činnost bez jakéhokoliv základního výcviku frekventantů, kteří nevědí, že ten ušlápnutej kus skály není jen tak ňákej šutr,ale třeba klíčovej chyt. Když jsem před časem vyzval šéfa jisté CK, aby se zavázal k dodržování horolezeckých pravidel, odpověděl mě, že jeho cílem není výchova horolezců. Tak mám o osud lezení na písku trochu strach. O mě už tak moc nejde, já budu nschopnej lézt nejvýš tak 10 let. Jde o ty mladší.
Ťéšaodpovědět 
         Re: Těšitel: pojistka proti organizacím, komerčním a dobrovolným09:32:14 16.08.2005
JJ. naprostej souhlas s Tebou.(Osvetova cinnost je vec nevdecna) Prikladu kdy kdejaky samozvany magor zprznil skalu 'pseudojistenim' je tu dost. CHS tleskam, vyjednat vyjimku i pro necleny- vzorovej to cin. Snad jen ta doba: povoleni od 1.5 (ci od 1.7.) kazdorocne, hm a kde budou lidi lizt v peknych dubnovych (kvetnovych, cervnovych) dnech? No v Adru prej ne...:)
lacoodpovědět 

 Dobrá cesta21:38:15 06.08.2005
V Ádru jsem byl jen jako turista... ale přivítal bych, kdyby podobný kolektivní princip vymezení lezekých oblastí pro všechny kdo dodržují daná pravidla bez ohledu na příslušnost k ČHS či jakékoliv jiné organizaci byl uplatňován všude....průkazka neprůkazka...
Radim Bzuraodpovědět 

 A je to zase v pr...18:32:51 09.08.2005
Tak jsem si podrobně přečetl rozhodnutí MŽP č.j. 16584/04-620/2827/04. V "Odůvodnění" rozhodnutí, poslední odstavec je uvedeno "...nedodržení výše uvedených podmínek může být důvodem ke zrušení souhlasu podle ...". Součástí podmínek je i příloha 3 - "Pravidla lezení .... Jelikož v části III. "Zajišťovací prostředky", odstavci 3 této přílohy je uvedeno: "Z přenosných zajišťovacích prostředků se smí používat pouze lano a lanové i ploché smyčky." Každýho koho uvidím lízt s expreskama osobně vyhubuju, protože nám ostatním (rozuměj slušným) lezcům zákládá na uzavření čerstvě otevřených oblastí. :-))
bernyodpovědět 

 zelení f......18:03:53 12.08.2005
Místo vymejšlení nějakých povolení a vyjímek by se měli zelení f...... na MŽP zamyslet nad zájezdy Poláků, kteří skalní město devastují o 1000% víc než lezci, kterých se někdy v Ádru nesejde o víkendu ani stovka:-( nepočítám ty kteří lezou na Křižáku, to není Ádr!!!!!!!!!
Zubrodpovědět