LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co můžeš vylézt dnes, neodkládej na zítra.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
33.Havlík 10510
34.Jeliga 10493
35.Novotná 10484
Bouldry:
33.Hronek 9028
34.Oliva 8953
35.Pelikán 8925
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142161 cest
Nové přelezy:
Sinter Wan 7b+
Roof Rabbi 8a
Polární Zá 8A+
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb

Stěny
Sokolovna - Lomnice nad Popelkou
Stěna Luh - ZŠ Vsetín Luh 1544 - Vsetín
9a - Olomouc

Prodejny
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň
HUDYsport - Strakonice
Dap Sport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Testy úvazů

Úvod

Zdálo by se, že recenze není nic nového ani neobvyklého, přesto je, pokud nepočítáme recenze knížek a průvodců, i novým a neobvyklým formátem na Lezci.

Jeho nastartování umožnil fakt, že se této sekce ujal Andy Burgoon a vymyslel, jak bychom mohli celé toto testování pojmout. Doufáme, že se vám to bude líbit, že vás dokážeme zaujmout a upozornit na zajímavé inovace moderních úvazů a také že dokážeme trochu usnadnit výběr, když dozraje čas a budete si chtít koupit nový úvaz.


Outdoorové testování na Rovišti

foto by © Jiri Sika



Na trhu je obrovská nabídka úvazů všeho druhu, rádi bychom vám pomohli, jak správně vybrat ten pravý pro vás, a tak jsme podrobili ty moderní úvazy malému uživatelskému testování. 

Je faktem, že v průběhu posledních několika let prošly úvazy poměrně převratným inovačním procesem. Úvazy byly inovovány v tolika nových aspektech, od samoblokujících se přezek, přes lisovaná poutka na materiál a super vylehčenou "rámovou" konstrukci těla úvazu až třeba po nové bezpečnostní prvky.
Více a více úvazů je konstruováno tak, aby byly více příjemné tělu a více intuitivní co se týče používání a bezpečnosti.

Vlastní test:



Požádali jsme několik předních úvazy vyrábějících firem, jak domácích tak zahraničních, zda by nám neposkytly svoje poslední modely.

Také testovací lezci byli požádáni o ohodnocení úvazů podle následujících kritérií. 

  • Nastavení a usazení na těle
  • Komfort při nošení, polstrování. 
  • Váha
  • Funkčnost
  • Prodyšnost materiálu, jak příjemný je materiál na těle
  • Bezpečnostní prvky, funkce
  • Design
  • Kontrolovaný pád do úvazu, pocity testerů


    Pád: Jarda si mohl odříkat modlitbičku při tomto pádu, než ho zachytil testovaný úvaz

    foto by © Jiri Sika


    Výsledky:



    Výsledky našeho testování a zpětná vazba od našich testovacích lezců bude publikována v recenzích zaměřených vždy na jednotlivé značky. S fotografiemi úvazů a se zobrazenými zajímavými detaily.

    Nechceme vás obtěžovat srovnáváním od nejlepšího k nejhoršímu, ale spíš chceme představit naše zkušenostmi, a čtenář ať si pak udělá závěr sám.



    foto by © jiri Sika


    Příští pondělí se tedy můžete těšit na první testovací kolo, do kterého poskytla svoje úvazy  firma Petzl.



    Pokrok Made by Petzl... čekejte příští pondělí 

    foto by © Jiri Sika


  • Lezec.cz   [úpravy] 07:00 10.12.2007Tisk 

    Reklama:


    Související články:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     ktere ano a ktere ne?09:09:26 10.12.2007
    Ktere vsechny firmy uvazy poskytly k testovani? Slo by to rici? A ktere naopak byly osloveny a neposkytly? To mi v tomto uvodnim clanku chybi. Melo by to tam byt, aby si (jak je receno) uz ctenar mohl zacit delat obrazek.
    vánekodpovědět 
     Re: ktere ano a ktere ne?11:01:00 10.12.2007
    Jelikož testování je dlouhodobější záležitost, tak bude probíhat v průběhu zimy.
    V prvním testu budou úvazy od Petzlu. Jak bylo řečeno.
    Dále máme v testu asi nejprodávanější úvazy v ČR. Jedná se o produktový řady od Ocún, Rock Empire, Singing Rock. Čekáme na Black Diamond, Mammut.
    Z obeslaných firem neprojevily o test zájem zatím jen Salewa a Camp.
     jirkasodpovědět 
      Re: ktere ano a ktere ne?12:19:11 10.12.2007
    ahoj, je to dobrý nápad vč. toho individuálního hodnocení samotných lezců. co se ale takhle zabývat i hrudními úvazky? lezci je sice moc nepoužívají (jejich volba...), ale zajímal by mě výsledek i jejich testování. díky
    Koliodpovědět 
      Re: ktere ano a ktere ne?14:49:40 10.12.2007
    Black Diamond Blizzard - jeden z najlepsich sedakov, jednoznacne :D (hej hej, je to individualne...no a co! :}
    tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: ktere ano a ktere ne?16:36:34 15.12.2007
    Testování sedáků na Rovišti? To jsou jenom odsedy, dejte je k dispozici Špekovi ať je ověří na písku.
    odpovědět 

     zrovna to se hodi09:17:02 10.12.2007
    Super, na novej rok sem si chtel koupit konecne svy, tak sem zvedavej na ty recenze :)
     benyodpovědět 

     Testy jo, ale......10:02:00 10.12.2007
    Testy sedáků jsou super to jo /teda až budou/, ale co takhle dát článek a fota o superakci MEJCUP? /čekám na to už od soboty od večera:)))/
    Nedočkavecodpovědět 
     Re: Testy jo, ale......11:22:35 10.12.2007
    co takhle nas nechat vydechnout :-) NEboj vse bude!
    XYodpovědět 
      Re: Testy jo, ale......11:51:47 10.12.2007
    :))) OK, nebylo to myšleno zle.
    Nedočkavecodpovědět 
       Re: Testy jo, ale......09:04:48 11.12.2007
    něco o MEJCUPU je na www.purebouldering.com
    Smržákodpovědět 

     testování???15:43:01 10.12.2007
    aha a k čemu to testování je?
    jako spíš asi skrytá reklama, ne?
    uvedete počty a jména testovacích lezců? kritéria pro hodnocení konkrétních kategorii? máte nějakou škálu, nebo je to jen tak, ať si každý kecne, co chce? taky byste měli uvést tělesné proporce jednotlivých testovacích lezců-váha, výška, pohlaví, bmi, obvod pasu, stehen a podle toho rozdělit hodnocení na muže a ženy, tlusté a hubené, malé a velké. prostě detailně rozebrat metodiku, jelikož jinak je to cokoli jenom ne objektivní testování.
    kupříkladu aby bylo hodnocení komfortnosti a posazení na těle jakž takž objektivní museli by mít všichni stejné oblečení(materiál a tloušťka) a rozdělit to aspoň na ty chlapy a ženský a tlustý a hubený. co se prodyšnosti týče, tak zase stejné oblečení, ale navíc i atmosférické podmínky(teplota, vlhkost vzduchu, míra oslunění možná i abs. tlak vduchu, co já vim) a jak toho dosáhnete, když to budete testovat postupně v průběhu roku.
    a pocity při pádech? zaručíte pro všechny testy stejný pádový faktor a stejná lana(každé pruží jinak, že, takže i výsledný pocit je jiný)?

    má někdo, kdo se na testování podíli něco společného s výrobou, či distribucí úvazů, či má nějaké "kamarády" v oboru???
    jde vám vůbec o objektivní testování a když ne tak o co vlastně?
    nezbývá mi než se ptát: CUI BONO?
    Kubaodpovědět 
     Re: testování???16:06:55 10.12.2007
    moje rec, souhlasim...
    Fodpovědět 
      Re: testování???16:58:19 10.12.2007
    A je, zase chytry jako vydry.
    retezodpovědět 
     Re: testování???18:03:15 10.12.2007
    nekecej a nech se překvapit...
    odpovědět 
     Re: testování???18:27:45 10.12.2007
    Trochu předčasná kritika. Navíc uživatelský test není vědecké měření poloměru země, jistá subjektivita se předpokládá a myslící čtenář to pochopí.
    stipodpovědět 
      Re: testování???10:40:25 11.12.2007
    nene, není předčasná, naopak je to několik podnětných rad dopředu, třeba se nechají inspirovat.
    Kubaodpovědět 
     Re: testování???19:06:07 10.12.2007
    no co ty musíš být za vola. ještě jsi zapomněl napsat jestli i lezci budou mít před testováním stejnou snídani. než ty tady napíšeš všechny ty tvé kraviny, tak bude půl roku po testování. speciálně pro tebe bych chtěl udělat i test magnézia. to by mě totiž zajímalo co by na to ten tvůj chorý mozek byl schopný vyplodit
    edelweissodpovědět 
      Re: testování???19:42:13 10.12.2007
    Úplný kraviny to teda nejsou. Aby to mělo nějakou vyšší vypovídací hodnotu, muselo by to být dlouhodobé, na větším vzorku prováděné testování se zohledněním všeho toho, o čem kuba psal. Takhle to taky nemusí být k ničemu, ale...
    Ale solidnější test by se jistě hodil. Test stárnutí a únavy materiálu... No ale počkejme, jak bude vypadat, to co přijde.
    P.odpovědět 
       Re: testování???20:37:30 10.12.2007
    Tak to vás chlapci můžu dopředu uklidnit, že stejnou vypovídací hodnotu testování mít nebude ani náhodou.
    Je nám jasné, že před TUV a před váma neobstojíme.
    Při testování jsme například neměli stejné oblečení, jak navrhuje Kuba.

     jirkasodpovědět 
        Re: testování???21:25:06 10.12.2007
    A je to v p... :))
    P.odpovědět 
      Re: testování???10:56:07 11.12.2007
    snídani ne, to není třeba, ale aspoň ty hadry, ty pády a tu prodišnost. Můžeš mi prozradit, co to plácáš o magnesiu? Proč to sem taháš? Myslím, že chorý mozek máš akorát tak ty! Protože jedině osoba s chorým mozkem může napsat, co jsi napsal a jedině osoba s chorým mozkem si nepřipustí, že i uživatelské testy by měli mít nějakou metodiku. Na to jsem chtěl poukázat. No a že nechápeš nadsázku, tak to je další důkaz chorosti tvého mozku, když už jsme tak nízko, že jsme se uchýlili k nadávání do chorých mozků.

    pro vebmástry:doufám, že nebudu cenzurován, pro používání výrazu "chorý mozek"-potřeboval jsem odpovědět kolegovi výše a on ten výraz používá...
    Kubaodpovědět 
     Re: testování???20:38:08 10.12.2007
    Kubo nechceš nám s tím testováním trochu pomoc?
    Víš, je to spousta práce a starání se a nic z toho.
    Takového experta, který by se uměl poprat se všemi nástrahami fyziky, jak jsi je tu vyjmenoval, bychom potřebovali.
     jirkasodpovědět 
      Re: testování???11:05:54 11.12.2007
    nene, já jsem jenom přes tu kritiku a fyzik nejsem. nadsadil jsem, uznávám, ale uznej, že úplně nesmyslné, co jsem napsal, není. třeba to o těch pádech, nebo prodyšnost, tam si myslím, že mám fakt pravdu, protože to jak něco "dýchá", opravdu závisí na tom, jaké je okolní fyz. prostředí. chápu, že to není studie na udělení certifikátu, ale potom by se dala ta prodyšnost vynechat, protože to bude jedině zavádějící. a no jen si zkus okolo pasu uvázat šňůru(trošku utáhnout, aby mírně škrtila) určité tloušťky nejdříve na holé tělo a pak přes tričko a mikinu a řekni mi, kdy to bylo pohodlnější...
    tak o to mi asi tak šlo...
    Kubaodpovědět 
       Re: testování???19:45:56 11.12.2007
    Zastávám Názor Kuby, jestlíže chcete nové sedáky, udělejte testy pořádně , jak jen to jde, nebo vůbec.
    Kdo se o to prosil? Píšete na web , kde tomu každej rozumí.
    Závodaodpovědět 
        Testování se Závodou11:11:29 12.12.2007
    Ty si tak namachrovanej, že to jeden jen tak vydechne.
    Steveodpovědět 
         Re: Testování se Závodou11:32:28 12.12.2007
    Steve, to není machrování. - Je teda hlavně předčasné hodnotit, dokud se nic neobjevilo.
    Ale co píše Závoda má logiku: většina lidí, co to tu čtou, o sedákách má nějakou představu a nepomůže jim, když se řekne, že sedák s dírou vzadu na zádech líp dejchá... Navíc různé sedáky se liší v rozměrech nohaviček, velikosti oka... takže sedí různým typům jinak... Bylo by parádní, kdyby to byly důkladné a solidní testy, nejenom to, že si v jednom sedáku tři lidi zkusí odskočit.
    Samozřejmě je skvělý, že se kluci z Lezce o takovéhle věci snaží.
    Kritice (Kuba, Závoda, možná i já) bych rozuměl (většinou) asi tak, že nechce (i když se to třeba někdy nezdá, člověk občas v zaujetí trochu přestřelí tón, nedá dost najevo nadsázku...) kluky znechutit, možná spíš pošťouchnout o kus dál, k větší solidnosti. Tenhle web se totiž už v leckterém ohledu zdá docela profesionální. Na druhou stranu se tu občas objeví trochu amatérské věci (teď myslím příspěvky redaktorů - webmástrů - ne jiných, kteří sem občas píšou, tam je to jasné a vyplývá to z minimalizace cenzury). Namátkou třeba Jirkasova bitka s češtinou občas (příspěvky by vyzněly mnohem líp, kdyby byly napsané solidnějším jazykem :)). Zase na druhou stranu v poslední době třeba snaha o co nejsolidnější fotosoutěž... Super péče o databázi cest... Prostě už to není vnímáno jako amatérská věc, a tudíž občas mají logicky čtenáři vyšší nároky.
    Těším se na testy, jak to bude vypadat. Nakonec si myslím, že spousta dobrých doplnění testu zazní v diskusi, takže se to ještě doplní...
    P.odpovědět 
          Re: Testování se Závodou11:56:31 12.12.2007
    Když někdo napíše autorovi, kdo se tě o článek prosil. Nedokážu v tom vidět nadsázku, jen hloupost komentátora. A odpovídám mu, kdo se tě prosil, abys to četl a hlavně KOMENTOVAL?!
    Steveodpovědět 
          Re: Testování se Závodou11:58:17 12.12.2007
    Abych nevypadal anonymně, P.=Piškot
    Piškotodpovědět 
           Re: Testování se Závodou15:16:23 13.12.2007
    Tak musim si taky neco pripsat, pracuju v oboru testovani vyrobku (myslim, ze je jedno jakeho druhu) a muzu vsem s klidem rict, ze vsechny veci se vyrabeji tak, aby sedely jednotlivym testum. Pokud produkujes auta, udelas je tak, aby renault byl vzdy nejlepsi v testu bezpecnosti a bmw skonci treba za nim. Ale ja si radsi koupim to bmw, protoze vim, ze je bezpecne a neni postavene tak, aby proslo testy co nejlip. A stejne je to u sedaku, stejne si koupis to co chces ty, tahle recenze bude spis o tom, aby poukazal, co muze byt pri lezeni nevhodne reseno na sedaku, kde se vyskytly nejake chyby a ty si to pak na sedaku muzes sam vyzkouset, zda-li ti to vadi nebo ne. Ale jen "chory mozek" by se ridil podle toho, co sedi jinemu lezci a ne jemu samemu. Takze tahle recenze bude urcite fajn, mam petzl a jsem zvedav, jak dopadne v pondeli :-), podle me je skvely. Uz se tesim
    odpovědět 
            Re: Testování se Závodou20:45:49 13.12.2007
    určitě si pak každý, či alespoň část z nás, koupíme, to co chceme, nezávisle na testu. souhlasím.
    nevím, jak je to s bespečností aut a jakto, že auto, které se v testech jeví bezpečnější než jiné, ve skutečnosti bezpečnější není, i když nepopírám, že to je možné, ono stačí málo změnit, poupravit atd. a něco vyjde úplně jinak. kdybych chtěl být sarkastický, tak se zeptám, jak ty víš, že to BMW je bezpečnější.
    ale o auta tu nejde, resp. jde o to, že tu vůbec nejde o tu analogii s auty, resp. že je klamná. jak jsem z tvého komentáře pochopil, tak VÝROBCE záměrně udělá auto tak, aby v testu(předem známém?) vypadalo lepší, než je. Což se klidně dít může, ale výrobci sedáků, NEMOHLI vyrábět sedáky, aby obstály v testu Lezce, páč v době kdy je vymýšleli nikdo o žádném takovém testu neměl ani páru, vsadím se, že ani ti, co ho teď dělají.

    tvůj příspěvek mě přivádí k další úvaze a to, že lidé si nekupují BMW proto,že by věděli, že je bezpečnější než testy ukázaly(validitu testů nechme stranou), ale spíše proto,že si to myslí, neb mít BMW něco znamená, že je to namachrovaný auto("záruka kvality"), ve kterým jezdí bohatí a machři(nechápat peiorativně), nebo namachrovaní bohatí, BMW je pojem. BMW je známkou jistého soc. postavení etc. Vůbec si to samozřejmě nemusí uvědomovat, ale, jak se píše v chytrých knihách, lidé se rozhodují spíše na základě pocitů-líbí, nelíbí, na základě stereotypu, či ná základě toho, co se říká, nežli na základě sáhodlouhého racionálního zvažování a posuzování(což je podle mě, důvod proč tvrdíš, že BMW je bezpečnější,
    ale jestli děláš v testování aut a opravdu to víš, taxe omlouvám).
    tedy čím méně bude mít, onen test rozpracovanou metodiku a čím více se bude zakládat na osobním pocitu lezce, tím spíše bude výsledek odrazem určitých nevědomých preferencí lezce(třeba jenom barva, dyzajn) a tedy k ničemu.
    (a za tohle sklidim, podle mně, hodně nadávek:)
    ps: nemyslim si, že je úplně kničemu, už proto,že jsem ho ještě ani nečetl, že.
    ps2: a není to osobní útok.
    Kubaodpovědět 
             Re: Testování se Závodou23:47:53 13.12.2007
    Uf!
    odpovědět 
             Re: Testování se Závodou15:44:39 14.12.2007
    tak ja s tebou ve vsem souhlasim, v testovani aut delam uz nejakou chvili a vim o tom svoje a nebylo to tak, ze bych to chtel prirovnat k sedakum. To jsem napsal proto, ze kdyz tu byl prispevek, aby byli lezci stejni obleceni a stejne vazici a podobne kriteria, tak by stejne vysledek nebyl smerodatny pro koupi toho ci onoho sedaku. Je to jen subjektivni pocit.Ja si koupil petzl calidris a to hned, jak se dostal do obchodu, poradne jsem si ho vyzkousel (cely den) a nenasel jsem na nem pro me zadnou chybu, tak jsem si ho koupil a udelal jsem dobre:-). Doufam, ze ti v testu se mnou budou souhlasit, pokud tam je.
    odpovědět 
              Re: Testování aut se Závodou16:58:21 14.12.2007
    Mejlíte se - nejlepší jsou toyoty. Jo, a poršáky jsou taky dost dobrý! (K úvazkům se nevyjadřuju, protože kupuju ve vejprodejích.) Nazdar! V. Š.
    starej Širlodpovědět 
          Re: Testování se Závodou15:24:27 14.12.2007
    Sa mi celkom paci ze niekto ide cosi urobit a uz dopredu ho zj.ebu a ani nikto nevie ci to bude dobre , vyborne alebo nie.
    odpovědět 
     Re: testování???20:52:33 10.12.2007
    Kubo, šak tu potom prezentované testy číst nemusíš, klidně si dál nakupuj sedáky s meteostanicí, šupelrou a tím forichtungem v lékárnách /váha, výška, bmi atd../. Já si tu klidně subjektivní pocity testovacího lezce a jeho názory rád přečtu. A to mi BONO!
    Nedočkavecodpovědět 
     Re: testování???21:18:24 10.12.2007
    souhlas naprosty
    JakubSodpovědět 
     Re: testování???21:50:26 10.12.2007
    Ahoj Kluci,

    Tak. Ja musím jet do prace brzy rano zitra, promiň na muj špatný český, vypadá strašný jako anglický. Doufám že bude jasně.

    Dear Kuba,

    Please save your judgment until after you read the review- it is not only fair but also objective.

    Dear Readers,

    About the author. The author of the test(me)is a rock climber. You can see the routes I have climbed in the past three seasons here on my denicek. That is roughly 1/3 of my climbing career. I am not a profi climber, but I have enough experience to have an opinion about the gear I use.

    You don’t have to be a scientist to have some idea what objectivity is. A wise man once told me that objectivity is not in a meter alone, but also in looking at something from many different perspectives. With this in mind I made the review, and it is also why I had several other testers.

    I am not a professional writer, I have never been paid for my work at Lezec, and I make enough money to buy every piece of gear I have ever wanted or needed. I have three, yes three, #2 friends. That’s the size that fits in at the crux of Wangerbanger, one of my all time favorite climbs. Furthermore, I can safely say that I had no contact with any of the companies involved prior to this review. I was not sure if any of them would even respond to my request, but many did.

    Anyways, I hope you enjoy the following review, that it is useful, and that it does not offend too many readers. It was an experiment for me, and I am interested to know if you, the readers, will enjoy it.

    Mej se,

    Andrew
    Andrewodpovědět 
      Re: testování???21:54:00 10.12.2007
    promiň, tady je muj deniček.
     Andrewodpovědět 
     Re: testování???07:34:22 11.12.2007
    A já se ještě zeptám cui bono? tedy komu ku prospěchu ten komentář (uvedený pod jménem Kuba)? Takovéto nesmysly jen odrazují autory, aby se příště o něco pokoušeli. Vůbec nechápu, proč někdo může napsat tolik nenávistných řádek ještě před tím, než se zde článek vůbec objeví. Je to vlastně poškozování tohoto webu. Dle toho komentátora by bylo asi nejlepší nepsat nic a asi nejspíš vůbec Lezce celého vymazat, protože je z principu tvořen dobrovolnými příspěvky a ne profesionálními placenými studiemi. A pak cui bono smazání lezce? Konkurenci? No nevím... hore zdar.
     Standaodpovědět 
      Re: testování???11:15:17 11.12.2007
    jojo, všechny vás nenávidim, přesně tak, tebe obzvlášt! a neměli by se ty komentáře zrušit úplně? protože, četl-li jsi jich někdy víc po sobě, musíš uznat, že tam lidi píšou daleko větší nesmysly, nadávají si, třeba do chorých mozků, někdy i hůř, někdy píšou o něčem úplně jiném, někdy jenom proto, aby někoho naštvali a někdy proto, že nemají co dělat a vůbec je to drahocené plýtvání webovým prostorem. kupříkladu můj příspěvek k věci vůbec nebyl, byla to snůška ryze subjektivních blábolů o tom, jak jsou lidi, co dělají lezce dobrovolně, moc pěnez z toho nemají, strašně špatní a zlí, cílem bylo je znechutit, aby lezce prodali hudy-sportu, který by z něho udělal děsně nýmand-komerčácký web propagující maglajzování i v MHD(na madlech) a mě bohatě vyplatil.
    Kubaodpovědět 
       Re: testování???11:35:04 12.12.2007
    Obvykle se stupidni komentare vyroji az pod clankem, Tys to Kubo dotahnul na dalsi level. Napadnout clanek, jeste nez je vydany, to chce poradneho ducha.... :-(
    Radek J.odpovědět 
        Re: testování???19:59:09 13.12.2007
    asi jsem opravud primitiv prostý jakékoli sebereflexe, ale zajímalo by mne, co je na mém preventivně-poradním příspěvku, krom jisté nadsázky a sarkazmu, který, ač jsem na něj v nějaké odpovědi upozorňoval, někteří stále nechápou, či se nad něj nedokáží povznést a reagovat na mne konstruktivně, tak hrozně stupidního???
    To co tu předvádíš, je takový ukázkový logický klam, už nevím, jak se ta Čapkova figura jmenuje, ale spočívá v tom, že namísto, aby jsi vůči tomu, co jsem napsal, vznesl věcné protiargumenty, tak mě akorát označíš za stupida, co kazí články dříve, nežli vyjdou a víc nic. tak mi vytkni něco konkrétního, zkrtizuj mne, napiš, co a proč se ti nelíbí, NEBO SEM NEPIŠ VŮBEC. spousta diskuzí, je zahlcena příspěvky tobě podobných, kteří zareagují pouze urážkou, ale nic věcného neřeknou.
    jestli tomuto serveru(jehož si jinak vážím-abyste konečně chápali) něco škodí, tak přesně tato sorta komentářů.
    obávám se, že stupidní je spíše komentář tvůj.
    kubaodpovědět 
         Re: testování???23:49:12 13.12.2007
    Uf!
    odpovědět 
         Re: testování???08:51:03 14.12.2007
    Jeee, Kubo, to vypada, jako bys reagoval sam na sebe :)
    Ondraodpovědět 
      Re: testování???19:58:11 11.12.2007
    Souhlasím stando , že je lepší nepsat nic, než neobjektivní, reklamní a obecný článek. Ale jestli to bude článek opravdu odborný a vypovýdající , tak držím palce.
    Závodaodpovědět 
       Re: testování???11:19:57 12.12.2007
    Článek určitě nebude vypovýdající. Možná, že bude vypovídající, ale být klukama, tak se na to vykašlu, než psát pro primitivy tvého kalibru.
    Lenkaodpovědět 
        Re: testování???20:05:56 13.12.2007
    kdo a proč je primitiv? mohla by jsi to nějak rozvést a zdůvodnit? viz. moje reakce na radka j. výše.
    Závoda? proč, že řekl něco věcného narozdíl od tebe. Ty snad nemáš sedák, ty nevíš, co tě na něm štve, a proč si další koupíš stejný, nebo jiný? V něčem má pravdu, sedáky tu asi známe všichni a jsme schopni je nějak posoudit...
    Kubaodpovědět 
         Re: testování???23:49:37 13.12.2007
    Uf!
    odpovědět 
         Odpověď Kubovi13:18:52 14.12.2007
    Za prvé kritizuješ něco, co jsi ještě nečetl, řeči o tom, že bys chtěl jen upozornit na případná úskalí testování, jen špatně maskují to, že tvůj první komentář byl prostě jen negativní a podkopával snahu autora, něco psát. Možná je to tvůj cíl a testům nefandíš. Přitom by stačilo, když máš pochybnosti o objektivitě takto dopředu, tyto články přeskočit a nečíst je a nekomentovat.

    Za druhé, ty znáš možná lezecké úvazy, ale asi je znáš jen z obchodu nebo snad znáš obchod kde ti půjčí poslední modely od Petzlu, (i kdyby je nakrásně měli), že si je jako ozkoušíš a pak si vybereš?
    Možná jsi zkušený lezec, který má detailně zmapovaný lezecký matroš, ale ne všichni se v tom vyznají.
    Lenkaodpovědět 
          Re: Odpověď Kubovi15:05:59 14.12.2007
    Jenže on Kuba opravdu nekritizuje předem. On jen předem uvádí, jaká úskalí na jakékoliv testéry a organizátory testů čekají. Myslím, že vystihl ty nejzávažnější. Jakou formu diskusního příspěvku zvolil, nechme na něm. Jenom pár příkladů, které si pamatuji: 1) Hlavní organizátor lyžařského Supertestu Walter Kuchler prohlásil na poradě testérů, že hlavní není porovnat lyže, ale prropagovat značky - testy přebírá např. český Skimagazín. 2) Testy aut a motorek v médiích probíhají v naprosté většině tak, že novináři dostanou půjčený vehikl na týden s plnou nádrží a někdy jim autombilky proplácejí další projetý benzín - to se potom blbě píše o chybách. 3) Jakékoliv věci, které si redakce sama nekoupí, jsou již předem zvýhodněné. Podvědomě i vědomě o nich novináři píší lépe. 4) Redakce často nabízejí inzerentům v balíčku inzerce kromě normální reklamy i PR články a redakční "testy" - třeba Svět outdooru je měl v nabídce tak, že když dopadnou špatně, nezveřejní je. 5) Pokud je zveřejní, obvykle na ně výrobce tlačí, aby je smazala nebo dementovala, a případně s ní ukončí spolupráci - třeba Craft a Silva neposkytují Hor-ydoly po několika testech žádné informace. X) Přeju Lezci, ať se takovým nástrahám vyhne a my si můžeme počíst kvalitní návod, kterak si koupit nejlepší sedák.
    Kuba Turekodpovědět 
           Kuba jako Kuba08:26:12 15.12.2007
    Jsem docela vytočenej a mám potřebu tady taky reagovat! Myslím Kubo Turku, že máš pravdu jen částečně, protože o formu kritiky tu myslím jde především. Když Kuba první větou svého příspěvku obviní Andyho, že jde stejně o skrytou reklamu, tak proč to vlastně všechno a pak začne teprve "konstruktivně" upozorňovat na možná úskalí, tak se chová minimálně jako nějaký polytik (zde je polytik myšleno jako urážka) a Andymu tím bere chuť (jak jsem slyšel od JirkyS.)do toho na Lezci.cz vůbec něco dělat. A vzhledem k tomu, že klukům z Lezce.cz za to všehno možná zbyde každému, tak ten sedák (který ale pravděpodobně stejně rozdají jako cenu v nějaké soutěži), takže o nějakých výhodách od výrobce asi nemůže být řeč, měl by Kuba vážit slova a nechovat se jako idiot. Jinak hodně souhlasím s tím co tu nade mnou napsala Lenka.
    Milošodpovědět 
           Re: Odpověď Kubovi08:59:56 15.12.2007
    no taky jsem idiot, když napíšu politik s tvrdym y
    milošodpovědět 

     pjosim, pjosim...19:42:49 10.12.2007
    super vec!!! po vanocich chci taky poridit novej, takze vitam Vas napad:).mel bych ale malou prosbicku: z vlastni zkusenosti i z doslechu vim ze plastova poutka na matros moc nevydrzi.Slo by nejak osefovat i tenhle parametr? dikes
    michalodpovědět 
     Re: pjosim, pjosim...20:43:43 10.12.2007
    Kdo ti to tvrdil? Já má dva roky Samu od Petzla a plastová poutka jsou jako nová.
    pbla4024odpovědět 
     Re: pjosim, pjosim...21:36:08 10.12.2007
    plastová poutka jsou dobrý
    odpovědět 
      Re: pjosim, pjosim...21:55:45 10.12.2007
    Sama je super.Sedí, nohavice neškrtěj, plasťáky poutka držej bezva, a držky se do něj taky házej příjemný.Prostě Petzl.Ten jejich novej Fram systém vypadá zajímavě.Testy mohou býti poučné i když Kuba tak trochu prudil.
    Radodpovědět 
      Re: pjosim, pjosim...22:01:47 10.12.2007
    Plastová poutka u sedáku Rock Empire Gibon šli hodně rychle do***** v místech kde poutkem projíždí jehla plast otlačuje do stran a tak se stává tenčím..už mi upadly 2 ze 4 a to na nem nejistim ale pouze nosim matroš....
    odpovědět 
       Re: pjosim, pjosim...22:23:24 10.12.2007
    Tak prave tam bude chyba, nespravne pouzivanie...Mas na nich istit a nie nosit matros. :-P
    ta-sha-tungaodpovědět 
        Re: pjosim, pjosim...09:06:53 11.12.2007
    Takovouto legraci si prosím nedělej. Nic ve zlém, nicméně by to mohlo někoho zmást. Díky :o)
    Azbestodpovědět 
       Re: pjosim, pjosim...10:14:32 11.12.2007
    Vysvětlil mi kdysi pán z Rock Emp., že měli vadnou sérii těch poutek, nějakej špatnej materiál, hodně se to právě v tomhle místě trhalo. Bez potíží tenkrát vyměňovali sedáky (v reklamaci). Snad už by to mělo být dobrý.
    P.odpovědět 
        Fajn nápad10:41:28 11.12.2007
    Další z vašich super nápadů:-)Rozhodně vítám každou iniciativu z vaší strany a jsem za ně vždycky moc rád. Oceňuji lidi jako vy, kteří dělají věci dobrovolně, bez nároku na odměnu, pro druhé...super. a Kubovi bych řekl jen staré známé - kdo nic nedělá, nic nepokazí...
    Hurvajzodpovědět 
        Re: pjosim, pjosim...19:23:52 11.12.2007
    Jasny..moje chyba,urcite se to neda vztahnout na vsechny sedaky! omlouvam se.
    michalodpovědět 

     Tetzl je nejlepsi01:13:14 13.12.2007

    Sedaky od Petzla jsou bezkonkurencne nejlepsi.
    Vsak take ostatni firmy jenom Petzla kopirujou.
    v tomto ohledu jsou nejhorsi ze Singing rocku, se svymi "inovacemi".
    grishnackhodpovědět 

     Foto dne:

    Alprosli
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179632)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    Sinter Wandderland 7b+ Kalymnos
    Hrozba Z Východu 6B Landštejn
    Východ 5C Landštejn
    Da Bro 5.10b Jackson Falls
    American Handgunner 5.11d Jackson Falls
    Nově komentované:
    Cukřenka 5B Zvůle
    Polární Záře 8A+ Bor
    Západní Hrana 6A Holý Vrch
    Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
    Poslední Hrana 3 Holštejn

     Nově v diskusi:
    Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty |

     Nové komentáře:
    Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jdete do hajzlu | Milí komentátoři, | Milí komentátoři, | Není se čemu divit | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

     Kde to vře:
    Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (195)
    Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (50)
    Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (31)
    VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
    Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

     Nově v inzerci:
    péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     405 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     343 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     320 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     312 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     287 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.