LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140261 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Podivný slaňák

Suché skály

Včera jsme byli na Suškách a správcem skal jsme byli upozorněni na  nově vyvrtaný nepovolený "štand".



Tento podivný slaňák se nachází v c. Normálka na Střední věž  (klasifikace I ).


Slíbil jsem, že na to upozorním tady na lezci. Přátelé, tak takhle by to nešlo. Tahle prasárna bude okamžitě odstraněna.



(hi res)

foto by ©


Jarda   [úpravy] 10:10 03.09.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Tlumič10:23:34 03.09.2020
Ty krávo, co to je? Slaňák s pneumatickým tlumením pro snížení rázové síly při pádu do odsedky? Pokrok nezastavíš...
Tomodpovědět 

 Nechápu10:32:28 03.09.2020
Tak tohle tedy nechápu... A stejně tak nechápu toho debila, který shodil kameny, když jsme byli v sobotu pod Bílou věží. Žádný varovný pokřik, nic, jen dopadly šutry, poměrně velký kus, naštěstí v tom místě zrovna nikdo nebyl...
K.odpovědět 

 Prosím10:35:25 03.09.2020
opatrně vyndat a vyfotit a zveřejnit. Zajímalo by mě, co je uvnitř, čím zatemováno nebo zalepeno? Jak hluboko, jaký průměr .... ? Jak tohle může vůbec někoho napadnout a ještě tomu věnovat čas, aby to tam dal ?!?
ttodpovědět 
 Re: Prosím10:55:05 03.09.2020
Vypadá to na zazděnej tlumič od auta. Asi test nového slaňovacího amortizéru
odpovědět 
  Re: Prosím11:47:58 03.09.2020
To už je skoro na oznámení za obecné ohrožení ne..? Jako soudný lezec se tomuhle obloukem vyhne, ale začátečníkům to dojít nemusí. Jasně, vždycky se dá říct univerzální "lezení je nebezpečný sport" a že je to činnost "na vlastní nebezpečí" atd., ale v tomto případě by se o tom dalo dost diskutovat a dívat se na to z mnoha různých úhlů pohledů. Respektive, kdyby se tu něco stalo, zajímalo by mě, jak by dopadl případný soud.
Hurvajzodpovědět 
   Re: Prosím15:05:04 03.09.2020
Nejspíš by soud nedopadl nijak. Ani by k němu nedošlo, soudce by s velkou pravděpodobností poukázal na "nebezpečný sport". Možná by ještě žalobci nechal zaplatit část soudních náhrad.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Prosím22:55:58 03.09.2020
U TČ je žalobcem stát a jak soudce ukládá SZ uhradit část soudních výloh bych opravdu rád viděl:-))).

odpovědět 
     Re: Prosím10:30:01 07.09.2020
Předpokládám, že státní zastupitelství by to nepokládalo za trestný čin, a proto by nežalovalo. Aspoň žádný podobný případ mi není známý od nás ani z ciziny.

Takže zbývá občanskoprávní žaloba. V civilním řízení každý může žalovat kohokoliv za cokoliv, i když to je nesmyslné.
Kuba Turekodpovědět 

 .11:17:09 03.09.2020
tvl 1.dubna už bylo
.odpovědět 

 železná cesta11:39:15 03.09.2020
Já to viděl... co je snad horší, vypadá to jako začátek železné cesty... než nějaké dojištění. Se to nehodí ani na TR. Slaňák je hned nad tím.
iodpovědět 
 Re: železná cesta12:46:08 03.09.2020
Někdo se asi zbláznil!!!!
gorbiodpovědět 

 Kotva pro slack line?13:00:30 03.09.2020
Tu skálu ani její okolí neznám, ale nemůže to být "bytelná" kotva pro slack line? Je to fakt děs.
Svenodpovědět 
 Re: Kotva pro slack line?13:07:01 03.09.2020
nie, tá sa robí z lešenárskej kotvy
https://tinyurl.com/y465pewq
PKodpovědět 

 ferata13:27:40 03.09.2020
tam vzniká nová ferata...
Leeodpovědět 

 Nahlásit jako závadu14:34:57 03.09.2020
Takovéto věci je nejefektivnější nahlásit jako závadu u dotyčné skály/cesty v databázi skal na horosvazu - viz skaly.horosvaz.cz.
Na spodku stránky je mezi odkazy také "hlášení závady". Po zapsání je automaticky odeslám mail správci skal, předsedovi OVK a správci databáze.


Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Nahlásit jako závadu15:00:12 03.09.2020
Dle textu v krátkém článku o tom správce ví a dotyčný tento problém dal na vědomí lezecké veřejnosti.
K.odpovědět 
  Re: Nahlásit jako závadu15:43:34 03.09.2020
Ano. Správce to ví. Nabízel jsem mu pomoc při odstranění, ale nechtěl. Pak začalo pršet, tak to odložil asi na dnešek.
 Saxodpovědět 
   Re: Nahlásit jako závadu12:43:07 04.09.2020
Ahoj Jardo, prosím tě, z jakýho to je asi materiálu? Je ocelový? Tedy ta podivná válcová část.
K.odpovědět 
    Re: Nahlásit jako závadu13:28:37 11.09.2020
Už vím, byla to řemenice...
K.odpovědět 

 pomníček letcům16:52:09 03.09.2020
vy jste to nepochopili, to je pomníček letcům. Jen tam ještě zbejvá instalovat mramorovou desku se jmény. Poslední kolonka v seznamu zůstane prázdná, bude tam jméno toho, kdo se do toho za pár let cvakne.
Tutuodpovědět 
 Re: pomníček letcům17:18:20 03.09.2020
Anebo by to mohla být schrána (vypadá to dutě), do které byl uschován ten podepsaný vzkaz dalším generacím od minYstrině a dalších.
odpovědět 
  Re: pomníček letcům18:03:16 03.09.2020
Že by geocahce maskovaná za borhák?
Honzaodpovědět 

 Oba stoji za prd18:26:02 03.09.2020
A kterej z tech dvou je ten co min drzi?
Modpovědět 

 To je neuvěřitelný19:35:19 03.09.2020
Takovou dobu děláme semináře osazování jištění a svaz dodává dotovaný železa za hubičku a najde se idiot, kterej je ochotnej tohle dát do skály. Přimlouval bych se za trestný oznámení za obecný ohrožení. Ocrana přírody by se taky měla přidat, protože při odstraňování dojde ke zbytečnýmu porušení skály.
Prosím, až tu hrůzu budete odstraňovat, udělejte fotodokumentaci, uschovejte to, co vynáte včetně kousků lepidla (tmelu) dodejte vrcholový komisi.
Když k tomu přičtu Obi-kotvy v červeným lepidle, je toho opravdu příliš.
Ťéša
Ťéšaodpovědět 

 ?21:59:38 03.09.2020
Tvl kdo tohle může udělat.
Něco tak strašnýho jsem nikdy nezažil.
Lezeni je nebezpečný, žádný popotahování u soudu s úrazama si nepřeji.
Tohle je však už za hranou a doporučuji podat trestní oznámení.
Zrovna tam jezdí i začátečníci a můžou se cvakat do takové rakve aniž je to napadne...

Od čeho se dělají semináře osazování a stjně tak oslovím zkušené lezce. Dotovaný material nemluvě.
odpovědět 
 Re: ?08:45:56 04.09.2020
Co chcete oznamovat? Když vy lezci můžete tlouct do skály ledaco proč bych to nemohl udělat já? To jsem si tam dal jako věšák na klobouk. Pokud z toho chce někdo slaňovat je to jeho problém stejně jako by chtěl slaňovat z plastového věšáku v hospodě.
Kanoodpovědět 
  Re: ?10:41:45 04.09.2020
To je možný, že ten kdo osazoval ten pravej slaňák, si někam potřeboval pověsit baťoh s matrošem. To bych mu snad prminul, ale měl tam dát cedulku "necvakat, věšák".
odpovědět 

 Nepochopení11:58:24 04.09.2020
To je celý prostě jen nepochopení, to není jištění ale industriální umělecký objekt který krásně ukazuje souznění zdánlivě protikladných objektů ryzí přírody a brutalistní techniky.

Taková Hegelovská jednota protikladů. :-)))

Samozřejmě to necvakat, jen se pozorně dívat, kochat a nechat působit na své vnitřní já. To ale je jasné každému, kdo není jen omezený barbar!
odpovědět 
 Re: Nepochopení13:47:10 04.09.2020
To je typická práce Petra Prachtela.
odpovědět 

 recese?14:14:22 04.09.2020
To je nejaka recese?

Vzdyt na Stredni vez neni zadny jisteni potreba a navic mi ani podle fotky neni jasny, kde to vubec je. Ani mi tam nehraje ten pravy slanak. Vazne to je normalna na Stredni vez? Takovy ty schody zezadu a nahore prulezem na jizni stranu?
jx nullodpovědět 
 Re: recese?15:32:17 04.09.2020
Ano, přesně tam. Jen (snad už bylo) to pod tím slaňákem asi tak 3-4m. Ano v těch schodech. to je ta Normálka za jedna.
 Saxodpovědět 

 je to na severní straně17:23:56 04.09.2020
Ahoj, chvilku jsem váhal, jestli to ještě více rozdmýchávat, ale jestli je to na severní straně střední věže, tak jsem bohužel byl svědkem toho, když to vznikalo. Myslel jsem, že to je někdo ze správy skal, že ví, co dělá, nejsem stavěč cest a neznám přesně postupy, ale toho člověka, co to dělal, jsem tam na to místě viděl pracovat. Petr Prachtel to rozhodně nebyl, ale byl to starší chlapík a říkal, že jde dělat "čtyři plusku pro děcka". Je to cca 2 měsíce a víc si o tom nepamatuju.
Martinodpovědět 
 Re: je to na severní straně13:40:14 06.09.2020
Tak to je skoda. Nu priste uz budes vedet a muzes rovnou takove bastlire pohlavkovat :)
hurvajzodpovědět 
 Re: je to na severní straně09:40:36 07.09.2020
Cca. před dvěma měsícema jsem pod tím místem taky viděl stašího chlapíka, povídal něco o lezení s dětmi, tak jsem myslel, že na někoho čeká, ale za několik hodin okolo nás procházel sám. Vím, že mi připadal dost divnej. Ale vrtat či cokoliv dělat jsem ho neviděl. Kdyby ano, tak bych ho rozhodně nenechal bez povšimnutí...
K.odpovědět 
  Re: je to na severní straně12:08:18 07.09.2020
Přesněji to bylo 25.července odpoledne...
K.odpovědět 
   Re: je to na severní straně22:19:05 07.09.2020
Tak to je stejný den a stejný člověk. Napadat já nikoho nebudu jak tady někteří vyzývají ale příště bych se asi doptal, co to tam dělá.
Martinodpovědět 

 Bh20:22:37 04.09.2020
Vypadá to moc pěkně a myslím že to bude držet líp než točící se borháky na Koukalce od P.R. , skoby v Řeži nebo svazové jištění osazené do špatně skladované chemie . Jo tu jedinou skobu co vypadala že drží z Cesty domů naštěstí OS  mám pro případné zájemce doma . Venek luxusní ale od toho šrotu ve skále jsem ji odloupnul dvěma prsty....když už i ČHS se zbavilo odpovědnosti za stabilní jištění možná že přišel čas potěšit ochranáře odebráním stabilního jištění a začít  lézt tak  jak v Anglii už pouze po vlastním , okořenit Saskou tradicí bez mg a konečně budem ve světě opravdu unikátní .....jinak z fota asi nebudu jediný kdo pochopil , že je pouze zvětšen průměr dříku aby nedocházelo vibracemi tenkého drátu k jeho postupnému uvolňování tak jak se děje např . v Labáku . Ne nadarmo sportovci z Hudy sportu do velmi často padaného místa místo bh v cestě Psí život osadili raději kruh,  než ho pořád předělávat ....tak hodně štěstí
Tomajdaodpovědět 

 Bh20:37:45 04.09.2020
Jinak ještě k Obecnému ohrožení,  to jsem se cítil celkem Obecně ohrožen když někdo z ČHS v cestě Mr. Dance testoval kolik vydrží bh a zapomněl ho tam vrátit . A vzhledem k tomu že rád lezu na OS jsem jen valil bulvy . V Adru Obecné ohrožení vzniklo díky dobrovolný vytloukačům , občas jsem pokorný tak jsem tu blbost udělal a osadil zdraví nebezpečné kruhy .... dneska už by se ty cesty lezli jen s matracema .
Tomajdaodpovědět 
 Re: Bh06:56:06 05.09.2020
Uklidnit emoce na téma obecný ohrožení je jednoduchý a některý odborník z CHS by mohl posoudit technicky stav, zveřejnit a cestou nazpátek vrátit to jištění o kterým píše tomajda. A prosím CHS standardizovat pravidla pro dělání cest, at si kluci v Labak nemusejí vymýšlet vlastní.
elementodpovědět 

 podivný slaňák Re19:58:36 05.09.2020
Podivný slaňák a unáhlený,možná pochopitelný závěr. Jedná se o místo pro nácvik techniky pro začátečníky u  slaňáku. ( pravý borhák na foto zapuštěný do vrtu 30cm z nerezu,který nepochopitelně orezavěl s ověřenou funkčností)a štandu pro školitele v levé části ( Štand bude dál řešen,zatím provizorium pro borhák zapuštěný pouze do hloubky 20 cm a tím pádem zpevněný proti ohnutí) Zatím rozpracováno a bylo označeno jako rozdělané.Mašli musel někdo sundat,možná i pro pořízení senzačního,skandálního snímku.Vybrané místo s dobrým stáním na římse není zamýšleno jako běžná lezecká cesta a bylo ohlášeno správci Sušek (jan kusko) a HS. (potvrzeno mailem).Ostatně vždy platilo,že čemu nevěřím k tomu se nejistím a tady není důvod ani vhodné místo k jištění případné cesty a pokud by byl, jsou v místě v kolmé spáře perfektní ,,hodiny" Tak zbývá jen poprosit o zklidnění hormónů a Hore Zdar.Zd48
Zd48odpovědět 
 Re: podivný slaňák Re21:13:06 05.09.2020
Tak to naopak hormon nezklidnim. O dve vesnice dal v Bezdecine mas na nacvicovani cehokoliv skaly plny zeleza, nekdy docela nesmyslne rozmistenyho. Tam kdyby sis neco pridal, tak by po tom mozna nestekl ani pes. Uz takhle mi to prijde, ze se na Suskach mnozi slanaky ani ne tak proto, aby se dalo dobre slanit, ale spis aby se dalo dobre rybarit.
jx zeroodpovědět 
  Re: podivný slaňák Re23:41:33 05.09.2020
Považuju za ztrátu času polemizovat s argumenty tvého stylu.Bezděčín znám a spolu s kamarádem ,,skalním" skálolezcem dáváme oproti různým organizátorům drahých kurzů a zprostředkovatelům zážitků zdarma rady a letité zkušenosti. Zkus někdy v Bezděčíně či jinde stát ve výšce, kde už je nováček ( a tím 4+nemíním obtížnost jak si někdo nesprávně vyložil, ale věk) ,,posraný z výšky" třeba hodinu u kruhu a učit techniky jištění,přípravu na slanění a pod. Je otázka co jsi kdy udělal ty pro druhé ?! A na Suškách to jde.Široká římsa pro pohodlné stání v solidní výšce lehce dosažitelné....Ve Francii mají např.nýty po cca 2m a je na tobě co kdy použiješ, aby jsi se nezrakvil. Tím to tady končím. Hore zdar.Zd48
Zd48odpovědět 
   Re: podivný slaňák Re06:18:58 06.09.2020
nácvik techniky by mal byť na 120 % matroši etc. Začiatočník nemá mať v hlave, že na takomto vešiaku na klobúky sa má zlaňovať, istiť a pod.
PKodpovědět 
   Re: podivný slaňák Re08:34:18 06.09.2020
Tak treba kdyz jdes od kravina, tak na ty levy skale zezadu zeshora si k tomu muzete i sednout. Ja si tam obcas i schrupnu, kdyz si deti chteji hrat dole na pisku a nechteji lizt. O slanak az dva vlevo u toho muzete stat.

Kdyz nechas auto v Radonovicich a pujdes od silnice doprava az nahoru k takove vezicce, tak tam je jeden kruh v takovym polozenym posypanym borovym jehlicim. I vlevo od silnice na ty zluty skale na slunci by se neco naslo.

Spis me zajima, jak moc tem ctyrletym detem na standu veris. Ja po nich chci, at hlavne nevycvakavaji nic, co jsem nerekl, at se neperou, nehadaji a hlidaji, at se mi nezamota lano. A stejne me pak vecer pred spanim dozene psychika, kdyz si uvedomim, co vsechno by se mohlo stat, kdyby neposlouchali. Ale na skale nastesti docela poslouchaji.

(Obcas pro druhy neco zadarmo udelam.)
jx zeroodpovědět 
    Re: podivný slaňák Re10:58:04 06.09.2020
no, a já myslel, že to tak bude napořád. když byly děti věku 5+5+7, tak jsme vesele lezli trojkové-čtyřkové pohodové alpské vícedélky (blaueishütte, schmidt-zabierowhütte, peilstein), to děti poslouchaly, bylo to moc fajn, ale jak rostly, tak začaly vždycky při prostojích na štandech tak blbnout a skotačit, že jsme to přestali psychicky dávat, a teď v horách s dětmi jen chodíme (i s lanem) a lezeme jen na skalkách, kde se dá rozumně skotačit a blbnout dole.
Lukas B.odpovědět 
   Re: podivný slaňák Re13:38:47 06.09.2020
Na školení nováčků máš cvičiště. Třeba Klokočky (kde je to fakt dobrý), nebo Alakazar, ale je jich mnohem víc.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: podivný slaňák Re19:41:32 16.10.2020
no na susškách jsem byl párkrát a z toho jednou tam nebyla horoskola ci vycvik, no nevím jestli je vyhanet to pravé, na suškách ne, na křižáku jsem vídel rybářů mraky, je to dnes zmor, hlavně v místech kde se brousí skála, zdržuji se debaty ohledně té věci, znám se jen s lidmi co furt bouchaj kruhy, vrtaj jen do pevného, použivájí kvalitní lepení, díru vyfoukaj a vycistí, spíš opravují a nahrazují oz odsloužené, no nevím i drív slušní nahlasili, pockali na schválení, nahlásili co tam pichnou, ale jak víme tohle nefungovalo i za starých časů, jen o tom vědělo mín lidí, a k té zodpovědnosti no za správné provedení by si měl ručit autor a cesta se snad klasicky přelízala jestli sedí klasa než se zapsala do pruvodce, že se se to nedodržovalo a někomu promíjelo nekomu ne, někdo byl vyvrhel, u Pifa Tosováka v Holstejně od vedlejšího stolu mohou slyšet nedokvašení lezci čast storky a pak se v pomatení pasují na samozvané Jánošíky a jak víme von to též nebyl hrdina, ale zloděj a polák
ladjaxodpovědět 
   Re: podivný slaňák Re20:19:44 16.10.2020
To je moc
odpovědět 
 Re: podivný slaňák Re22:57:17 05.09.2020
WTF!
Geoodpovědět 
  Re: podivný slaňák Re06:55:22 06.09.2020
Vo nic nejde, to jen nějaký mistnak si udelal jištění na nácvik a turisti z “prahy” to nemůžou vydejchat. Však oni se už na různé mistnaky chystají. Jsem zvědavý na ty pražský naplaveniny jak budou chytrý a říkat co je správný - důležitý bude počet členů a pak můžeš nasrat mistnaky na druhy straně republiky, stejně tam jezdíte jenom z pozerstvi, nic jiného, když vidím ty skupiny arogantního novodobých radobylezcu drsné tvářící se pod cestou kruh za kruhem, hlavně ze je nás deset a jsme v pohodě, tak si říkám ze toho jištění je ve skalách moc. Jo a ty různý horoskoly, táhněte smejdi.
odpovědět 
   Re: podivný slaňák Re09:26:35 06.09.2020
Akorát že normálně se dává slaňák určité délky do díry patřičné délky. Před zalepením se tam většinou na zkoušku zastrčí, jestli je to dobrý. Když mám slaňák 30 cm dlouhý, tak ho nebudu lepit do 20centimetrové díry. To je asi dobré vůbec nelepit a slaňák buď zkrátit (20 cm na Suškách by stačilo, když to bude dobře udělané), nebo si příště přinést delší vrták. Tenhle artefakt spíš připomíná něco z dílny Františka Skály.
P.odpovědět 
    Re: podivný slaňák Re00:36:44 07.09.2020
Asi tak.
Geoodpovědět 
    Re: podivný slaňák Re10:40:25 07.09.2020
Přesně, když jdu vrtat, tak přece vím jak dlouhej mám vrták a dřík... Takže není důvod to zprasit.
odpovědět 
   Re: podivný slaňák Re16:01:06 11.09.2020
Žádný místňák, ale blb od Mělníka!
K.odpovědět 
 Re: podivný slaňák Re11:56:51 06.09.2020
Promiň, ZetDé ale hormóny si porovnej Ty.

Prosím Tě, správce a svaz(?) - tihle všichni byli obeznámeni s tímhle šrotem? Dokázal bych i pochopit, že v rámci výuky a náhledu do historie vyvrtáš díru a natlučeš do ní skobu. Při správném používání v tom nevidím problém a chápu i to provizorium, které se dá a bude dál řešit.

Co ale chceš dělat s touhle - sbíječkou? Zavrtané, nastavené, omatlané, ..... děláš si prču, nebo srandu? Proč chceš opravovat takovouhle hovadinu? Ta neměla vůbec vzniknout! A je jedno, pokud se nachází metr nebo dva nad zemí.
Boha jeho, vrtaná drobná skoba - nevěříš necvakej, použij hodiny jdi dál. Ale co s takovýmhle monumentem?
Nevím, šel jsi do skal a v ruksaku táhnul "nástavec" proti ohnutí? Nebo jsi s tvrdnoucím lepidlem běhal po okolí a hledal něco pro nastavení něčeho? Jedno je hovadina a druhé je kravina. Porovnej si to sám. Proč si jako předavač zkušeností neprovážeš ty hodiny?

Předám Ti jeden povzdech mé babičky. Když jsem něco potentonoc, tak spráskla ruce a říkala ..."tobě nasrat do rukou a nepustit k vodě!"

Tak si vem svůj nepochopitelně reznoucí nerez a jdi vyhledat hydrant.
ABLodpovědět 
  Re: podivný slaňák Re12:12:41 06.09.2020
ano, to je taky můj dojem - krátký vrták, dlouhý slaňák, a zoufalé běhání a hledání nějakého smetí pro ad hoc zbastlení.
Lukas B.odpovědět 
 Re: podivný slaňák Re13:54:38 07.09.2020
Ty seš dobrej kokot. Splňuje to požadvaky na fixní jištění? Asi těžko. Nevidim nic rozpracovanýho ale hotový jak ten vlevo tak vpravo. Paskvil od začátku. Nerez co rezne, navohejbanej doma ve svěráku? Jestli chceš cvičit štandy tak jdi na cvičák nebo si ten štand udělej doma na garáži.
Vytlouct a autorovi napráskat aby ho podobný kokotiny už nenapadly.
odpovědět 
 Re: podivný slaňák Re12:11:16 09.09.2020
Ty v... to se k tomu fakt hlásíš? To zapatlání lepidlem šílený materiál... já to viděl. Na tom jako nováčky učit něco na skalách? A jinak... správce je Venca, a takovou šílenost asi nehlásit HS (jako aby věděli kde budou zasahovat?), ale spíše na CHKO.... a Ty Tě asi někam pošlou...
iodpovědět 

 okurkova sezona?15:00:51 06.09.2020
Esli me voko neklame, na fotce vedle te prisernosti ktera vzbuzuje u komentatoru laickych i odbornych tolik vasni je normalni slanak, a to tak ze na dosah ruky.
Odhaduju ze kazdej kdo se octne pred volbou kterej z nich pouzit si vybere ten vpravo.
Zaplava komentaru a spravedlive rozhorceni napric spektrem zda se ukazovat ze kdyz nejde najit skutecnej problem, lidi si nejakej vymyslej /vytvorej aby se mohli verejne rozcilovat.
Mir vsem.. dete radsi lizt.
odpovědět 
 Re: okurkova sezona?08:08:38 07.09.2020
Pokud vím, tak dle nových pravidel, by mělo nově osazené železo odpovídat určitým standardům.
I kdyby se to povedlo napoprvé osadit správně ( až ke skále ) tak mi to schválený slaňák do pískovce moc nepřipomíná.
A pokud to má být pro nácvik ,, nováčků,, a jejich seznámení, co a jak ve skalách dělat, tak to taky nevidím jako krok správným směrem.
walldaodpovědět 
  Re: okurkova sezona?09:02:34 08.09.2020
Pozval bych olašského krále na kafe a zakusek a on by nás toho přebytečného nerezu zbavil.
odpovědět 
   Re: okurkova sezona?10:04:12 08.09.2020
.... reznoucí nerez !
odpovědět 
    Re: okurkova sezona?19:49:08 16.10.2020
I nerez rezne.
Nerez rezneodpovědět 

 dodatek21:26:13 09.09.2020
Tak snad konečně konec debat a někdy rádoby chytrých rad při neznalosti faktů. Borháky uřezány s otázkou proč a proč oba !? Ten pravý na foto ve stěnce, pro slanění a výuku samostatného konání u slaňáku,průměr dříků 2x  12mm v otvoru 24mm zapuštěný 30cm, předimenzovaně zátěžově odzkoušený dospělými lezci v ose lana cvičného terénu. Diskutabilní druhý borhák pro štand označený jako nedokončený,přesto funkčně zajištěný vložkou proti ohybu, protože se zašprajcoval při dorážení, to se dá snad pochopit i když esteticky to může někoho iritovat jako i hřejivý pocit zběsilého,jistě zamindrákovaného, hysterického hovada a jeho ega se snad majetnickým pocitem. To je konstatování stavu v jakém,vyzbrojeni vším potřebným, jsme dorazili k výměně štandového borháku specielně zhotoveným vytahovadlem,aby byl zachráněn otvor a olovem pro lepší těsnění  a pod.což bylo těžší než jeden řezací nástroj v rukou výše jmenovaného. Ještě že jsme do té doby stihli na místě otestovat všechny techniky lezení včetně komínové a rozporové. Lepší místo snad ani na Suškách není a dokončení projektu, včetně dětské a začátečnické vrcholové schránky pro jejich radost zápisu  úspěchu je zničeno vandalem. Borhák ve stěnce mimo jiné umožňoval neblokování hlavního slaňáku zdlouhavou činností při výuce na úpatí skály a následné návyky  činnosti ve výšce pro děti ve věku 4+ a nováčky s horním jištěním, byť by jen do výšky několika metrů a vše včetně výstroje nekomerčně. Náklady na cesty,čas,nářadí i ostatní jsou s politováním všech, co se tu ve své prostoduchosti vyblili v pohodě oželeny a poděkování patří  všem radilům. Přezevšechno ne zrovna laciný, v místě použitý vrták o průměru 24mm a délce 50cm je k dispozici se slevou, ostatní k sehnání. Tohle polopatické vysvětlení je pro neznalé místa a nižším IQ. Možná můžeme doufat,že dotyčný vandal udělá v dohledné době na případně ukradeném projektu vše lépe v tomto jedinečném místě.  A neurážel bych Pražáky ! Částečně taky nemám některé rád, ale s touto deformací vyvolanou velkoměstským životem jsou taky jedněmi z nás. Hore Zdar Zd48
Zd48odpovědět 

 dodatek21:26:46 09.09.2020
Tak snad konečně konec debat a někdy rádoby chytrých rad při neznalosti faktů. Borháky uřezány s otázkou proč a proč oba !? Ten pravý na foto ve stěnce, pro slanění a výuku samostatného konání u slaňáku,průměr dříků 2x  12mm v otvoru 24mm zapuštěný 30cm, předimenzovaně zátěžově odzkoušený dospělými lezci v ose lana cvičného terénu. Diskutabilní druhý borhák pro štand označený jako nedokončený,přesto funkčně zajištěný vložkou proti ohybu, protože se zašprajcoval při dorážení, to se dá snad pochopit i když esteticky to může někoho iritovat jako i hřejivý pocit zběsilého,jistě zamindrákovaného, hysterického hovada a jeho ega se snad majetnickým pocitem. To je konstatování stavu v jakém,vyzbrojeni vším potřebným, jsme dorazili k výměně štandového borháku specielně zhotoveným vytahovadlem,aby byl zachráněn otvor a olovem pro lepší těsnění  a pod.což bylo těžší než jeden řezací nástroj v rukou výše jmenovaného. Ještě že jsme do té doby stihli na místě otestovat všechny techniky lezení včetně komínové a rozporové. Lepší místo snad ani na Suškách není a dokončení projektu, včetně dětské a začátečnické vrcholové schránky pro jejich radost zápisu  úspěchu je zničeno vandalem. Borhák ve stěnce mimo jiné umožňoval neblokování hlavního slaňáku zdlouhavou činností při výuce na úpatí skály a následné návyky  činnosti ve výšce pro děti ve věku 4+ a nováčky s horním jištěním, byť by jen do výšky několika metrů a vše včetně výstroje nekomerčně. Náklady na cesty,čas,nářadí i ostatní jsou s politováním všech, co se tu ve své prostoduchosti vyblili v pohodě oželeny a poděkování patří  všem radilům. Přezevšechno ne zrovna laciný, v místě použitý vrták o průměru 24mm a délce 50cm je k dispozici se slevou, ostatní k sehnání. Tohle polopatické vysvětlení je pro neznalé místa a nižším IQ. Možná můžeme doufat,že dotyčný vandal udělá v dohledné době na případně ukradeném projektu vše lépe v tomto jedinečném místě.  A neurážel bych Pražáky ! Částečně taky nemám některé rád, ale s touto deformací vyvolanou velkoměstským životem jsou taky jedněmi z nás. Hore Zdar Zd48
Zd48odpovědět 

 dodatek21:26:26 09.09.2020
Tak snad konečně konec debat a někdy rádoby chytrých rad při neznalosti faktů. Borháky uřezány s otázkou proč a proč oba !? Ten pravý na foto ve stěnce, pro slanění a výuku samostatného konání u slaňáku,průměr dříků 2x  12mm v otvoru 24mm zapuštěný 30cm, předimenzovaně zátěžově odzkoušený dospělými lezci v ose lana cvičného terénu. Diskutabilní druhý borhák pro štand označený jako nedokončený,přesto funkčně zajištěný vložkou proti ohybu, protože se zašprajcoval při dorážení, to se dá snad pochopit i když esteticky to může někoho iritovat jako i hřejivý pocit zběsilého,jistě zamindrákovaného, hysterického hovada a jeho ega se snad majetnickým pocitem. To je konstatování stavu v jakém,vyzbrojeni vším potřebným, jsme dorazili k výměně štandového borháku specielně zhotoveným vytahovadlem,aby byl zachráněn otvor a olovem pro lepší těsnění  a pod.což bylo těžší než jeden řezací nástroj v rukou výše jmenovaného. Ještě že jsme do té doby stihli na místě otestovat všechny techniky lezení včetně komínové a rozporové. Lepší místo snad ani na Suškách není a dokončení projektu, včetně dětské a začátečnické vrcholové schránky pro jejich radost zápisu  úspěchu je zničeno vandalem. Borhák ve stěnce mimo jiné umožňoval neblokování hlavního slaňáku zdlouhavou činností při výuce na úpatí skály a následné návyky  činnosti ve výšce pro děti ve věku 4+ a nováčky s horním jištěním, byť by jen do výšky několika metrů a vše včetně výstroje nekomerčně. Náklady na cesty,čas,nářadí i ostatní jsou s politováním všech, co se tu ve své prostoduchosti vyblili v pohodě oželeny a poděkování patří  všem radilům. Přezevšechno ne zrovna laciný, v místě použitý vrták o průměru 24mm a délce 50cm je k dispozici se slevou, ostatní k sehnání. Tohle polopatické vysvětlení je pro neznalé místa a nižším IQ. Možná můžeme doufat,že dotyčný vandal udělá v dohledné době na případně ukradeném projektu vše lépe v tomto jedinečném místě.  A neurážel bych Pražáky ! Částečně taky nemám některé rád, ale s touto deformací vyvolanou velkoměstským životem jsou taky jedněmi z nás. Hore Zdar Zd48
Zd48odpovědět 
 Re: dodatek23:07:10 09.09.2020
... proboha.....
ABLodpovědět 
  Re: dodatek10:46:41 10.09.2020
no tý vole...
nejhorší škody jsou působeny v upřímném přesvědčení o činěném dobru.
Lukas B.odpovědět 
 Re: dodatek11:08:56 10.09.2020
Tvl... Ten vandal jsi ty, ne ten co tu tvojí prasárnu ufiknul. Pokud tě chytnu dělat něco podobnýho, tak tě poženu klackem několik kilometrů (napráskat je jedna z mála účinných metod)
Takovýhle kokotiny si montuj doma na garáži a ne ve skalách. Mmch. štand jde nacvičit ve svahu u stromu nebo tentvůj bh zatluč do toho svahu. Do skal tohle neser, obzvlášť když je dostatek cvičišť (např. Klokočky)
odpovědět 
 Re: dodatek11:15:36 10.09.2020
No poplač si, chudinko nepochopená.

A příště to prostě udělej pořádně a jak se má. A pokud se náhodou rovnou nezadaří na první dobrou, což se dá lidsky pochopit, tak je elementární slušností dát aspoň vědět správci oblasti, co se stalo a co bude dál.

Pokud uvedeného nejsi schopen, tak nepáchej "dobro", seď doma na prdeli a nekurvi skálu.
odpovědět 
 adresa IP21:16:11 10.09.2020
Můžu poprosit o zveřejnění adresy toho "umělce"? Dík
 M@raodpovědět 
  Re: adresa IP21:33:21 10.09.2020
copak bys s ni svedl? Hrdino :-D ;-)! Jestli se na ni ptáš tak asi nic co?
odpovědět 
  Re: adresa IP08:15:10 11.09.2020
máš gogle, ne? čp 161.
odpovědět 
 Re: dodatek13:34:38 11.09.2020
Ty to asi nemáš v hlavě úplně v pořádku. Porušil jsi všechno, co se porušit dá a vůbec si to neuvědomuješ. Doporučuji ti návštěvu psychiatra. To nepovolený a svévolně instalovaný zprasený dílo odstranil legálně správce oblasti.A myslím si, že můžeš být rád, když na tebe nikdo nepodá trestní oznámení za obecné ohrožení, jak už tady napsal Vláďa Těšitel. Ten tady taky napsal, že svaz pořádá semináře na osazování jištění a dodáná schválenej materiál, aby se nemuselo tímhle způsobem prasit. Doby našeho mládí, kdy se to tak dělalo jsou dávno pryč.
odpovědět 
 Re: dodatek13:38:20 17.10.2020
Máme certifikovaný standardizovaný jištění, které dotujeme z členských příspěvků. Cena dotovaného slaňáku je 75 korun, lepidlo na jednu díru tak stovka.

Pokud by jsi se obrátil na správce, pravděpodobně by ti pomohl s výběrem vhodného místa, pomohl s osazením a materiál dal zadarmo.

Pokud ještě stále máš touhu se angažovat, zkus to znovu, lépe, podle rady a hlavně začni pořádnou omluvou.

I tak už ale není zaručeno, že první dojem, který jsi zanechal už nenapravíš a správce s Tebou nebude chtít mít nic společného. Ne proto, že jsi udělal kravinu, ale pro svoji nesoudnou reakci na ni.
Martinodpovědět 
  Re: lepidlo na jednu díru16:07:10 17.10.2020
odhadujem, že chemická malta na bh. výjde aj menej ako kilo ( včítane statického zmiešavača, tzv. míchací špička ). Stačí chcieť a nevymýšľať pokusy typu DB miešaný špachtličkou od nanuku.
https://vruty-fischer.cz/ 16772-nahradni-misici-spicka.html
https://vruty-fischer.cz/ 16767-chemicka-kotva-fis
-vl-300-t.html
Ak sanujem cestu, napred vyhodím všetky staré vraždy a potom lepím napr. 5 bh pri zlanení. Vystačí mi jedna špička a takisto je malý odpad
malty pri novej špičke..
PKodpovědět 
   Re: lepidlo na jednu díru18:10:00 17.10.2020
Tak do písku se vrtá průměr 24 mm, hloubka 20-30 cm dle oblasti, tak spotřeba chemické kotvy (které se slangově říká lepidlo) je vyšši než pro borháky v žule.

odpovědět 
    Re: lepidlo na jednu díru18:30:37 17.10.2020
podpis
Martinodpovědět 
     Re: lepidlo na jednu díru20:37:24 17.10.2020
No hej, andezitových 9 cm /12 mm.
:-) už som príliš ďaleko od prvého príspevku
PKodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.