LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezec nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140264 cest
Nové přelezy:
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a

Stěny
Fitpark - Uhříněves
DDM Domino - Hronov
Orel Břeclav - Břeclav

Prodejny
HUDYsport - Karlovy Vary
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS zamítla záměr změnit identitu svazu

Valná hromada Českého horolezeckého svazu v sobotu zamítla jeden ze dvou mimořádných návrhů, a to záměr změnit identitu ČHS. Druhý návrh týkající se organizační struktury a řízení schválila. A také schválila obvyklé body: zprávu o hospodaření za rok 2022, Výroční zprávu ČHS za rok 2022, zprávu Revizní komise za uplynulé období i rozpočet ČHS na rok 2023.

"Letošní valná hromada nebyla volební, ale měla na programu dva důležité body - návrh změn v organizační struktuře a řízení ČHS a návrh na změnu identity ČHS - které byly spojeny s dlouhými diskusemi. První návrh týkající se organizační struktury a řízení účastníci valné hromady schválili, zatímco záměr změnit identitu ČHS byl zamítnut, informuje na svých stránkách horosvaz.


V závěru se přijalo následující usnesení:

Valná hromada ČHS schválila:

- Výroční zprávu ČHS za rok 2022,

- zprávu Revizní komise za uplynulé období,

- zprávu o hospodaření ČHS v roce 2022,

- poskytování pravidelných odměn členům Výkonného výboru a předsedovi Revizní resp. Disciplinární komise v předloženém znění,

- návrh organizační struktury ČHS v předloženém znění,

- rozpočet ČHS na rok 2023, a současně udělila Výkonnému výboru oprávnění upravovat schválený rozpočet dle skutečného vývoje příjmů, tak, aby byly co nejlépe naplňovány záměry a cíle ČHS a zároveň byly splněny závazné požadavky externích poskytovatelů financí.


Valná hromada ČHS uložila Výkonnému výboru:

V návaznosti na bod týkající se nové organizační struktury ČHS:

    připravit návrh odpovídající úpravy Stanov ČHS a předložit jej Valné hromadě ČHS konané v roce 2024 ke schválení,
    aplikovat postupný přechod na novou organizační strukturu ČHS, tak, že rychlost přechodu musí respektovat finanční možnosti rozpočtu ČHS.
 

Viz:

dnešní zpráva na stránkách ČHS:

V sobotu 25. března se uskutečnila Valná hromada ČHS 2023

A podrobná reportáž Petra Jandíka na jeho stránkách horyinfo.cz:

Valná hromada ČHS 2023

Standa Holec   [úpravy] 11:20 27.03.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 hmm21:26:15 28.03.2023
ticho po pěšině
honzaodpovědět 

 Změna identity09:34:08 29.03.2023
Návrh na změnu identity nebyl na VH předložený. Návrh aby se přípravou změny nadále zabýval VV a hlasovalo se na podzim elektronicky neprošel díky velkým oddílům (moře červených hlasovacích lístků).
Martinodpovědět 
 Re: Změna identity09:41:23 29.03.2023
"Návrh aby se přípravou změny nadále zabýval VV a hlasovalo se na podzim elektronicky neprošel díky velkým oddílům."
Ano, salamova metoda. Nebojte se, ze to timto skoncilo. Pokracovat se bude, dokud nedejde ke dchvaleni...
robacodpovědět 

 analýza23:44:40 29.03.2023
Analýza svazu: členové nejvíce oceňují údržbu skalních oblastí, dále pak vyjednávání výjimek a povolení a podporu oddílů. (viz prezentace k VH)

Vedení svazu na to: Změníme brand. Posílíme manažerský styl řízení. Dáme na údržbu méně peněz. Budeme propagovat hlavně závodění.

FB stránky svazu, posledních 50 příspěvků (od února 23):
Závodní lezení 23 (46 %)
Závodní skialpinismus 9 (18 %)
Nezávodní sportovní lezení/boulder 3 (6 %)
Nezávodní tradiční lezení 1 (2 %)
Nezávodní skialp 1 (2 %)
Propagace partnerů 5 (10 %)
Vnitřní činnost svazu 5 (10 %)
Skalní oblasti a ochrana přírody 3 (6%)

---
Pro propagaci toho, co členové na činnosti svazu nejvíce oceňují, toho dělá více eMontana nebo Hanibal než svaz samotný...
Tadeáš Gregorodpovědět 
 Re: analýza09:02:43 30.03.2023
A co kdybys udělal i analýzu činnosti lidí v ČHS? Je zde pár zaměstnanců a hromada dalších lidí, co pro ČHS odvádí nějakou práci. Zkus si zjistit, pro zajištění chodu jaké části je potřeba nejvíce člověkohodin, čemu se lidé v ČHS věnují nejvíce. A samozřejmě s tím souvisí i to, kde končí jaká část rozpočtu. Nejde o to, co členy zajímá nejvíce, ale co spotřebuje nejvíce zdrojů. Z toho pak vyplyne i zastoupení výstupů. Těžko můžeš mít většinu článků o něčem, co zabere jen pár procent činnosti, a obráceně, těžko napsat jen pár příspěvků o něčem, co tvoří většinu vnitřní práce ČHS. Řekl bych, že Paretovo pravidlo platí i zde.
odpovědět 
  Re: analýza10:26:03 30.03.2023
A proč, milý anonyme, lidé v čhs (podle tebe) věnují nejvíce člověkohodin něčemu, co (podle dotazníku ČHS) členy zas až tak nezajímá?

A započítal jsi, milý anonyme, do těch člověkohodin i ty stovky dobrovolníků, co se starají o skály?
Tadeášodpovědět 
   Re: analýza13:20:07 30.03.2023
Závěr hodný Mistra. Nemá smysl na tebe reagovat víc než takto. Lidi ve svazu makají, co můžou. Rebrand je důležitý. Neprošel a není to téma. Chceš pomoct? Přidat ruku k dílu? Tak pojď makat a ne hloupě a manipulativně kecat.
Radši nikdoodpovědět 
    Re: analýza13:39:38 30.03.2023
No pak se Raději nedivte, že skoro Nikdo nemá zájem platit příspěvky, když se jim dostává podobně povýšených odpovědí.
Michalodpovědět 
    Re: analýza19:47:26 30.03.2023
Radši nikdo, nejsi ty Babišovec, ten měl taková hesla o práci do roztrhání těla pro druhé:-), kdyby tomu tak bylo, asi to vypadá trošku jinak.
Vlkodpovědět 
   Re: analýza16:55:53 30.03.2023
Stovky dobrovolníků to dělají proto, že chtějí. Nic je k tomu nenutí, ať to klidně nedělají. Dělají to pro sebe, tak to sem nepředhazuj. Ale ve sportovním lezení máš závody, závodníky a na to navázané činnosti a péče o ně je povinná (za předpokladu, že svaz je chce zastřešovat a to chce, takže nemá smysl psát, že to dělat nemusí. Musí.) Jestli si někde dáš kruh nebo vyřežeš nálet, je to fajn, ale je to tvoje zábava, děláš to pro sebe, případně pro kámoše. A dělat to nemusíš. Ale pokud má ČHS repre tým, musí zajistit podmínky, dopravu, přihlášky na závody, licence a hromadu dalších věcí, na kterých je závislé množství lidí okolo a jsou na svazu závislí. Tvoje větev nikoho nezajímá, ale když svaz nevyřídí přihlášky, má závodník dost velký problém.
odpovědět 
    Re: analýza19:09:07 30.03.2023
To mi přijde jako dost lichý argument - pokud chce svaz zastřešovat závodníky, musí se o ně starat. Stejně tak pokud chce svaz zastřešovat skály, musí se o ně starat. Je to úplně symetrická situace.
Tadeášodpovědět 
     Re: analýza19:55:09 30.03.2023
Ano, ale péče o skály toho moc nepotřebuje. A pokud tam někdo něco dobrovolně dělá, fajn, ale je to jeho volba. Ať to klidně nedělá. Ty skály tu už nějakou dobu jsou a ještě dlouho budou bez ohledu na to, co se tam dělá, nebo nedělá. Pokud u závodů prošvihneš termín nebo nekoupíš letenku, výprava neodletí.
odpovědět 
      Re: analýza23:35:56 30.03.2023
Hm, ono se to dá i otočit. Pokud nekoupíš letenku, závodník neodletí, nebo si ji koupí sám. Pokud nevyměníš vadnej kruh, někdo se zabije.
Tadeášodpovědět 
       Re: analýza09:34:10 31.03.2023
To by bylo fajn, ale takhle to nefunguje. To by svaz musel změnit pravidla dopravy na závody. To, co popisuješ, platilo dříve, dnes už ne. To samé třeba přihláška na závody - také ji musí podat ČHS, závodník tak udělat nemůže. Způsob, který popisuješ, by byl fajn, ale svaz nastavil nějaká pravidla a je na něm, minimálně ve sportovním lezení, závislost. ve skalním ne. když si budeš chtít jít zalézt na skálu, bez svazu se obejdeš. Když budeš chtít na závody, bez svazu se neobejdeš.
odpovědět 
       Re: analýza15:59:40 31.03.2023
Ono pro někoho je prošvihnutí termínu či nezávodění daleko horší, než újma na zdraví v lepším případě, nebo zbytečné úmrtí v tom horším. Každý máme ty priority postavené jinak.
Vlkodpovědět 
    Re: analýza19:54:59 30.03.2023
Pokud chce svaz mít pod křídly skály a lezení na nich, je jednou z jeho základních činností starat se o to, aby bylo vůbec kde lézt a po čem lézt. To, že to dělá spousta lidí dobrovolně a zadarmo je jiná věc, svazu to šetří docela velké prostředky. Vezmi si, že by se o skály starali profesionálové, kteří by za to dostávali zaplaceno, byli patřičně proškolováni...tak to by pak byl docela pěkný ranec. A že takové nápady si z dob svého bafuňaření pamatuji:-). Takhle to dělá dejme tomu 250 dobrovolníků plus mínus.
Vlkodpovědět 
     Re: analýza22:46:14 30.03.2023
Vlku, neříkám, že nemáš pravdu, jen konstatuji stav a možnosti. Jedna věc je, že by lidé mohli na skály kašlat a dobrovolně tam nic nedělat. Podle toho, co říkáš, by to svaz zaplatit musel. Ale když to ti lidé dělají zadarmo, proč by jim svaz něco platil? Teď to nemyslím ironicky či jako aroganci, jen to konstatuji. Pokud by mi někde někdo odváděl nějakou práci, já mu nezaplatil a on ji stejně dělal dál, proč bych mu měl platit? Ty bys platil, když bys nemusel, a měl bys využití pro peníze jinde?

A věc druhá - pokud byste se ve skalách domluvili a vstoupili do "stávky", tak co se stane? Letos, za rok, za dva...? Poznal by to někdo a bylo by to nějak důležité? A teď si vezmi, kdyby začala stávkovat komise závodního lezení nebo stavěči - okamžitý dopad na hodně lidí.

Takže nechci snižovat ničí práci a hodnotu, jen popisuji, co okolo sebe vidím.
odpovědět 
      Re: analýza23:23:46 30.03.2023
No tak to si mi otevřel oči už mě ani nemrzí že jsem dva roky nezaplatil členství. Jako na závody se lítat musí a kruhy se měnit nemusí. No nic zase si střihnu dobrovolnou brigádu na údržbu a úklid skal a mám svědomí čistý jak okvětní plátky lilie. Repre zdar
Včeldaodpovědět 
       Re: analýza07:37:31 31.03.2023
O čem to tady pořád melete a blbě diskutujete?! Vytváříte atmosféru, jak se svaz nestará o skály a jede jenom závodní linii! Nelžete! Byli jste na VH? Tam to jasně zaznělo. Padl na to i dotaz. Správce skal mají OVK a CVK. CVK nastavuje plán. CVK předkládá návrh rozpočtu, který byl schválen!!! Ale naštěstí magorů jako jste tady vy v diskusích je málo a většina práci svazu vnímá a vidí, že se věcí dějou. Už ty vaše řeči, že je ve svazu méně lidí jsou taky lži. Členská základna roste. Takže klid a nohy v teple. Vlku klidně aktivně diskutuj, kritizuj, ale na skutečném poli, kde se něco může posunout a ne zde, kde jen meleš. Ostatní diskutující si radši než hltat slinty na webu taky zjistěte fakta. Neumím se rozhodnout, zda jste víc k pláči nebo k smíchu.
!odpovědět 
        Re: analýza10:04:50 31.03.2023
Třeba za mě by měl svaz platit závodníkům plnej servis. Ovšem bez účasti ve finále by fešáci náklady na výlety lepili ze svýho. Kdo je zvědavej na 30 místa? Já ne.
odpovědět 
         Re: analýza12:44:12 31.03.2023
Ale ono tak nějak je. Koukni se na pravidla proplácení nákladů mládeže i dospělých. To samé platí i o českých závodech, nedostaneš nic, vše si hradíš a ještě musíš platit startovné. Doba, kdy se za svazové peníze jezdilo na výlety, je už dávno pryč.
odpovědět 
        Re: analýza15:56:15 31.03.2023
Milý vykřičníku, na VH jsem nebyl, ani nemohl být, neboť jak jistě dobře víš, individuální účast na VH je zapovězena. Nikoliv z důvodu, že by tam přišlo mnoho individuálů, ale z obavy, že by přišli někteří kverulanti a pánové by se trochu více zapotili a nic by neprobíhalo podle jejich předem naplánovaného scénáře a jejich představ. Neobviňuj jiné ze lží, podívej se na stanovy svazu, stačí druhý článek první dva odstavce, zajímavé je i to v jakém je to tam pořadí. V tu chvíli zjistíš, že je poněkud rozpor mezi písemnými proklamacemi spolku a skutky. Víš, mi nevadí, když někdo na rovinu řekne, my na tebe(vás) sereme, to je férové, ale vadí mi to mlžení, srát na něco a tvářit se, že děláme co můžeme. Taky si uvědom, jak dlouho jsou někteří ve vedení svazu, při vší úctě k nim, ti už nejsou pro svaz přínosem. Problémem však bude najít adekvátní náhradu, protože dobrých manažerů je poskrovnu. Pokud by sis myslel, že jsem úplně mimo, tak si uvědom, že s některými jsem byl ve VV čtyři roky a za tu dobu jsem dost dobře poznal, co jsou zač a kde mají limity a komisi jsem šéfoval přes šest let a vím jak se vždy skládaly rozpočty komise a jak je pak VV krátil a tato praxe dle mě zůstala dodnes. Je to bohužel na předsedovi, aby vykoumal, jak se dostat k prostředkům, které pro svoji činnost potřebuje. Taky jsem již před více než deseti lety předvídal, že postupně začnou být dodávky do skal nižší, že zpomalení nastane nejdříve u nepísků, ale začnou narůstat písky, které však poté narazí na kapacitní možnosti výměn, protože je to zde náročnější atd. O tom bychom se mohli bavit hodiny. I o tom, že je různá úroveň OVKček, že některé to mají jednodušší, jiné komplikovanější(hlavně písky). Takže pokud se chci vyjádřit veřejně, zde zatím mohu a nemám problém si o tom povykládat s každým, vím jak se to hrálo za oponou a lišky mění akorát svoji srst, ne však své zvyky. Nicméně, mě už v mém věku tyhle hry nezajímají, je to ztráta času, jeden z několika důvodů proč jsem vycouval ze všeho a raději půjdu, když budu mít čas udělat něco do skal, protože ty jsem na svůj vkus poslední roky, i když z jiného důvodu, dost zanedbával.
Vlkodpovědět 
         Re: analýza11:19:04 07.04.2023
"Je to bohužel na předsedovi, aby vykoumal, jak se dostat k prostředkům, které pro svoji činnost potřebuje."
Jeden by skoro řekl, že předseda s VV vykoumali, že je potřeba rebranding,aby se dostali k prostředkům.
Feuodpovědět 
   Re: analýza16:58:26 30.03.2023
A ještě dodám jednu věc - o tom, co členové chtějí, nebo nechtějí, nerozhodují ankety nebo dotazníky, to není relevantní podklad a argument. O tom, co se bude nebo dělat, se rozhoduje na VH, a platí to, co členská základna schválí, ne co si kdo napíše do dotazníku.
odpovědět 
    Re: analýza19:12:10 30.03.2023
S tím se dá do určité souhlasit. Až na to, kolik procent členů některá z předchozích valných hromad fakticky vyřadila z rozhodování.
Tadeášodpovědět 
     Re: analýza19:55:57 30.03.2023
Ano, ale nepřispěli k tomu sami ti členové? Pravidla, která platí, si museli členové schválit.
odpovědět 
      Re: analýza21:45:38 30.03.2023
Tak ono Hitlera si Němci taky zvolili... Že to volby na dlouhou dobu poslední je jiná věc...
odpovědět 
       Re: analýza22:48:44 30.03.2023
Hm. A dovedeš si představit, že by do toho vstoupili okolní státy a nedovolili Hitlerovi nastoupit? Nebo Trumpovi? Jediné, co se na to dá říci je Smutné, ale máte co jste chtěli. Sami si za to můžete
odpovědět 
        Re: analýza14:32:16 05.04.2023
To je ono. Všude totiž chybí ona zpětná vazba,
která staále kontroluje. A každej ví, že v jiných obalstech (elektronika a pod.) kde chybí dochází n nezvadatelnému kolapsu. Jen lidská společnost to jaksi ignoruje a pak se diví....
Honzaodpovědět 
   Re: analýza09:03:35 02.04.2023
Když tady tvrdíš, že chs věnuje spoustu práce skalám oddílům atd., tak proč tedy chce měnit Brand?
..odpovědět 
 Re: analýza14:46:10 05.04.2023
Analýza svazu: členové nejvíce oceňují údržbu skalních oblastí, dále pak vyjednávání výjimek a povolení a podporu oddílů. (viz prezentace k VH)

Vedení svazu na to: na rok 2023 snížíme rozpočet CVK o 1/4 o 500 000 Kč.
jiný členodpovědět 

 Aha!07:40:03 30.03.2023
Víte, ani jsem si nevšiml, že je zde povolena diskuse!
Petrodpovědět 

 Som si myslel15:28:52 30.03.2023
Ahoj kamarati, nechcem Vam tu do toho moc kecat. Som tu iba naplavenina aj ked teda uz dost dlho. Ovsem, vzdycky som si myslel, ze je na skodu veci ked napriklad slovensky JAMES nema dost penazi na poriadne webovky, reklamu a branding, taky chudobny cestujuci. Tato nova snaha o rebranding CHS, mi ale vnukla myslienku, ze niekedy je mozno dobre, ze ti co nemaju k dispozicii relativne dost penazi ich skutocne nemaju, pretoze, ak ich raz dostanu, nevedia ich bohuzial rozumne vyuzit. Proste ich to drzi tak nejak rozumne pri zemi. Tento pokus je toho jasnym dokazom. Moj nazor je, ze toto vyzera skutocne katastrofalne. Keby islo o nejaku snahu citlivo sa distancovat od casov minulych a trebars rozumne vylepsit/renovovat sucasne logo, oprostit sa od nazvu "svaz" a zaviezt nieco ako asociacia a priblizit sa mladym, asi to pochopim. Ovsem tato "zabka" to je velmi zaujimave. O tom, ze na takyto zamer mala byt vyhlasena legitimna sutaz, s dajme tomu nejakym skicovnym, asi nie je pochyb. Majte sa pekne.
Michal Májskyodpovědět 
 Re: Som si myslel16:50:59 30.03.2023
+1
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Som si myslel20:28:10 31.03.2023
Je mi trapně.
Ale slovák má pravdu!!!!
LLodpovědět 
 Re: Som si myslel14:36:03 05.04.2023
Ovšem zadarmo by to nebylo a každej "vítěz" by si nárokoval své palmare. Otázkou pak je, zda raděj ony peníze nuplatnit na věci potřebnější či dokonce nezbytné...
Honzaodpovědět 
 Re: Som si myslel18:40:13 07.04.2023
Ono je potřeba nebrečet, že James nebo kdokoliv nemá peníze, protože je to chyba každýho svazu, respektive jejich výkoňářů. Tuším, že ani ČHS jich nemá na rozdávání.
Pokus o rebrand a jeho zamítnutí je krok zpět. Identita ČHS zavání pachem ČSTV a podobnou minulostí. Hlavně pod pojem HOROlezectví, nepatří sportovní lezení. I mezinárodně se to oddělilo, jen my jedem vlastní směr, v podstatě proti světu.
Rebrand je zkrátka vývoj a ten nezastavíš. Vývoj v lezení neurčuje svaz ale vývoj je tu sám od sebe.
Jirkaodpovědět 

 Jirko, to co tvrdíš není pravda.20:14:25 07.04.2023

Žádný horolezecký klub, svaz, spolek v Evropě není rozdělen a sportovní lezci a horolezci, tedy lezci po horách a skalách, bez problémů vegetují v těchto institucích v klidu vedle sebe. Jak ve Švýcarsku, Rakousku, Německu tak ve Francii.

Když ČHS plánuje změnu identity a jenom do přípravy tohoto investuje přes 100 000 korun tak nemůže být kasa prázdná. A celá záležitost ma stát mnohokráte více. Neodbrů směr vývoje.

Rebrand, nebo jak to nazýváš, nepřinese nic moc  – jenom ztrátu finanční. Chytřejší by bylo, kdyby se tyto peníze věnovaly na práci s mládeží, na vybudování metodiky výchovy mladých a upevňování kontaktů starší generace. To není krok zpátky – i když to přirovnáváš k bývalé instituci ČSTV. Jisté věci existují bez jakýchkoliv návazností na politiku, dobu a momentálního pohledu na svět, přírodu, hory a skály.
Michal Beránekodpovědět 
 Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.08:45:44 08.04.2023
Máš přece UIAA a IFSC. I s tou dělbou národních svazů to není jak říkáš. Některé jsou oddělené interně, navenek nepoznáš ale uvnitř jsou to skoro dvě samostatné organizace.
Za 100tis.co si za to pořádného dneska pořídíš? ani s tou mládeží výrazně nepohneš. Peníze do úspěšného sportu přinášejí sponzoři a ti jsou lákaní i vnějším "lookem" střešní organizace. Když už ČHS na venek na první dobrou přiznává, že žádný progres za desítky let nemá, určitě to není skvělý první impuls pro sponzory. Nejdřív musíš něco změnit na sobě, až pak to přinese úspěchy (peníze).
Jirkaodpovědět 
  Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.10:16:27 08.04.2023
Jasně, v západní hemisféře překližkáři – sportovni lezci a horolezci nejsou společně v jedné sekci, protože jejich cíle a aktivity jsou rozdílné. Ale jsou pod jednou střechou toho jistého národního spolku / svazu / klubu. V žádne zemi, o kterých jsem se zmínil, neexistuje svaz, spolek sprotovních lezců a separátně svaz horolezců. Obě dvě skupiny jsou podřízeny vrcholové instituci, která pokrývá a je zodpovědná za dění v obou složkách a která rozděluje také finanční prostřednky.

Při nějakém osvíceném nápadu, aspoň podle mne, by se pro mládež za více než 100 000 Kč jistě dalo něco udělat. A to nehovořím o následných nákladech při změně identity přes půl miliónu.

Ale jak se zdá toto není tím nejdůležitějším cílem dnešních vedoucích celého svazu.

Sám píšeš, že ...ČHS přiznává, že desítky let žádný progres nemá....

Myslíš, že je to v pořádku, že ti kteří to vedou, vykonávali svou práci OK?
V každé průmyslové firmě kdyby se toto dělo, tak by vedení už pět let bylo vyměněno za osoby, které by s tím nějak pohly. Podle mne v tomto směru vedeni ČHS si nevedlo příliš uspěšně. Jestli se svaz nazve ČHS nebo ČSH, HSČ anebo i jinak není pro sponzory směrodatné. Některé sponzory třeba právě zajímá, co svaz dělá pro naší mladou generaci anebo fandí těm, kteří se pohybují dnes stále jeětě intaktní přírodou kopců a hor..
Michal Beránekodpovědět 
   Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.10:27:58 08.04.2023
Ha ha ha, za 100 000 něco udělat pro mládež je utopie. Jo, kdybys napsal pro mládežníka, tak ok, možná tak na jednu sezonu lezečky a jídlo. Neber to jako výsměch nebo znevažování peněz, ale 100 000 je prakticky nic. V rozpočtu jednoho super, ale pokud se budeme bavit třeba o celé repre, tak bys za to nepořídil ani účast na jedněch jediných závodech.
odpovědět 
    Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.13:23:10 08.04.2023
Mě nejde o to dělat něco pro reprezentaci, to není důležité, nýbrž pro širokou bázi těch mladých. Třeba uspořádat weekend na cvičných skalách s podporou prozkoušenžch instruktorů kde by se ti mladí učili správně jistit, vyzkoušeli si třeba zadržet pád - pomocí pádu pneumatiky a podobné triky. To jsme před více než 60 lety s naším oddílem každý rok uspořádali v Černolicích. Myslím si, že tato "péče" těm mladým možná chybí. Více se dělá pro ty špičky, které si myslím ale nejsou směrodatné pro aktivní život té většiny běžných.
Michal Beranekodpovědět 
     Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.14:55:29 08.04.2023
Na to, co uvádíš, ale zase nepotřebuješ peníze navíc. To jsme dělali zamlada také a od toho byl oddíl. Prostě parta kamarádů, které vedl nějaký instruktor. Sedlo se do vlaku a někam se vyjelo. A bylo jedno, zda to byl lezecký oddíl nebo turistický nebo cyklistický. Prošel jsem všemi a nejsem si vědom, že by na to byly potřeba nějaké extra peníze. Jezdili jsme třeba i na celé víkendy, vlakem, spalo se ve srubech a podobných místech. A bylo to super. Náklady nula nula nic. Nevidím důvodu, proč by podobné věci měl platit nebo dotovat ČHS. To samé pak závody na české úrovni. Změna nastává v okamžiku, kdy se jedná o repre. Přeci jen, je to reprezentace svazu i reprezentace státu, podpora reprezentantů je žádoucí a potřebná, třeba už jen proto, aby ti reprezentanti byli schopni držet krok s těmi reprezentanty, které stát podporuje. A v současné době již není možné, aby si reprezentant na sebe vydělal, kdyby nic jiného, tak pokud bude pracovat, nebude mít čas na trénink a závody. A rozpočet na rok počítej klidně ve stovkách tisíc, to je i mimo schopnosti běžných rodin. A ano, nikdo závodit nemusí, ale jak jsem napsal - pokud má stát nějakou repre, tak závodník už neleze jen svoji zábavu, ale reprezentuje ten stát. A samozřejmě svaz. A pojí se s tím nejen zábava, ale i povinnosti. A dobrá repre a dobrá propagace pak může přinést další zdroje jako sponzoři, noví členové... Z tohoto hlediska, pokud by se to dobře nastavilo, jsou peníze do repre investice, kdežto peníze na oddíly jen náklad.
odpovědět 
      Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.16:15:23 08.04.2023
Tak, máme tu EP v bouldru. Marek finále, pěkný. Tam se ješte uvidí. Co ostatní? Na kolik ta sranda čhs přišla? Myslím komplet, příprava, doprava, bydlení, startovný... Jako tahák na sponzory nic moc. Závodníkům nic nevyčítám, první může být jen jeden. Spíš mě vadí, že se přes ně snaží někdo dostat k něčemu.
odpovědět 
       Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.18:32:11 08.04.2023
Cože ti vadí :)? Přečetl jsem to pro jistotu dvakrát a vůbec to nepochopil :)))
:)odpovědět 
       Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.19:53:48 08.04.2023
Marek je ostřílený závodník s mnoha lety na mezinárodních závodech. Třeba Bára je na prvních závodech venku a ještě rovnou v ženách, i když patří do juniorů (17), a je v půlce závodního pole. Měla jet, nebo neměla? U nás nikde nejsou adekvátní bouldery, obtížnost je také jinde, abys vychoval někoho, kdo bude pravidelně ve finále, musí se vyzávodit a získat zkušenosti. V Česku je nezíská. Na kolik ty závody ČHS vyjdou nevím, ale podle oficiálních podkladů si to většina závodníků platí ze svého, podívej se na stránky ČHS, máš to tam přesně popsané. Pokud bys tam tyto závodníky neposílal a chtěl jim zajistit podobné podmínky zde, tedy třeba minimálně sehnat chyty a zaplatit stavěče, možná by to vyšlo dráž, než když tam většina jede na vlastní náklady a platí se třeba jen doprovod. Spíše než kritiku by to chtělo uznání, že se vůbec najdou závodníci, co do toho jdou na vlastní náklady. A věř, že nejsou zrovna malé, projdi si ty stránky ČHS a uvidíš sám. Třeba Portugalsko, Španělsko a Litva se lítá a náklady na závod jsou pro závodníka 15-20 000. A je tam MS v Koreji, to je 50 jak nic. Přesně, jak jsem psal - pouhé 4 závody a 100 000 litrů z vlastní kapsy v hajzlu. Doba, kdy se s repre jezdilo na výlet jako s CK, je dávno pryč. V závodním lezení ČHS už funguje poněkud přísněji a efektivněji.
odpovědět 
        Re: Jirko, to co tvrdíš není pravda.17:22:25 09.04.2023
100 000 Kč je mzda za 14 dnů top profesionálního instruktora. A určitě hromada oddílů by za to byla ochotná uspořádat i celoroční horoškolu a těch 100 000 Kč by jako bakšiš dali svým instruktorům na úhradu nákladů. Takže místo jednoho výletu na mezinárodní akci pro 2-4 účastníky lokálních kvalit, by mohlo být vyškoleno a přinést celoživotní radost mnoha lezcům. Nejenom 100 000 Kč i více mizí na nechtěné pseudomarketingové aktivity a repre, která si jede na výlet bez jakékoliv šance na úspěch.
odpovědět 
         Prober se19:04:02 09.04.2023
Už toho fakt nech :). Zase mlžíš a mateš. Peníze na repre jdou z dotačního programu na repre a jsou vázané POUZE na repre. Nemůžeš je utratit jinak!!! Práce na partnerech vloni přinesla přes 1,5 mega v Kč do kasy svazu a díky za to vOlivě a spol.
Ten co víodpovědět 
          Re: Prober se09:57:57 10.04.2023
Tak ono taky záleží na tom, kde těch 1,5 mega Kč v reálu končí. Rozhodně nemám pocit, že by se komise poskytující členský servis topily v penězích, zatímco Bloudek vymetá kdejakou konferenci či kdejaké zasedání bafuňářů tisíce kilometrů daleko.
odpovědět 
           Re: Prober se11:09:12 10.04.2023
Tak s tím se dá jen souhlasit. V dnešní době jim musí stačit videokonference. Už z hlediska ekologie bych podobné sjezdy zrušil a zakázal, od setkání státníků až po porady v práci. Neexistuje žádný důvod, proč tam být osobně.
odpovědět 
            Re: Prober se15:02:17 11.04.2023
Začne to nařízením o povinnem setkání online a za chvilku se Budem rozmnožovat e zkumavky co přiveze dron do okna ovulujici ženy schované před osobním poznáním muže..možná taky přijede princ neznámého pohlaví (70 je k vyberu) a oplodni princeznu přes USB port nebo rovnou Bluetooth či WiFi direktivy.. . haha.. osobní setkání je třeba uchovat v plné možné míře a online ať jde někam.. samozřejmě je třeba jet pouze 5am kde mám na náklady stím spojenými ale jinak Pozor!
odpovědět 
             Re: Prober se12:21:30 12.04.2023
Třeba máš pravdu. Můžeš mi jen vysvětlit, co konkrétně třeba na tomto setkání bylo takové, že bylo potřeba tam sedět osobně? Fajn, třeba ukázka lezecké metodiky a testy materiálu či jiné aktivity, kde si něco potřebuješ pod dozorem vyzkoušet a osahat, jsou samozřejmě v pořádku. Ale pokud někde 50 lidí sedí a čumí, jak jeden mluví, tak fakt je potřeba tam sedět osobně?
odpovědět 

 Disciplína,23:37:24 07.04.2023
vy klucí pitomí, musí bejt! Jinak byste lezli po skalách jako vopice! … A není to pravda? Představte si lezecký park, řekněme v Srbsku, a na každý skále jeden lezec bez disciplíny!

Guru Mára
 M@raodpovědět 

 Zmena22:25:33 08.04.2023
Změna identity? Komu tím prospěješ?!
Identita odpovědět 
 Re: Zmena08:31:48 09.04.2023
ČHS
odpovědět 
  Re: Zmena22:17:33 15.04.2023
Proč mi to připomíná snahu o reorganizaci na typ fotbalových nebo hokejových klubů, kde se od dobrovolných nadšenců postupně přešlo k organizovanému byznysu?
odpovědět 
   Re: Zmena08:05:18 16.04.2023
protože lidi jsou svině a zajímají jen prachy....
Fodpovědět 
    Re: Zmena21:03:08 16.04.2023
Protože ty jsi hlupák a očekáváš, že lidi mají pracovat zadarmo. Komentáře na Lezci opravdu dosahují vysoké kvality :)
:)odpovědět 
   Re: Zmena11:25:56 16.04.2023
Myslím, že u těch dole bude dobrovolnost, případně práce za almužnu očekávaná i nadále. O byznys půjde jen tam na hoře. Takže můžeš zůstat v klidu...
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.