LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140275 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Strom

je to vůbec možný?

Procházka hřebenem Brd byla zakončena hrůznou podívanou!

No, možná přeháním, ale vlastním očím jsem nevěřil. Jsem známý zarputilec tradicionalista, ale myslím, že teď nepřestřelím.

Když jsem z brdských lesů scházel do Dobřichovic na jedné z velikých zahrad velevilek jsem zahlédl neuvěřitelné. "Lezec" s motykama a v mačkách to valí živou mnohoselet starou olší nahoru. Po převislé straně, na prvním, všechna čest, ale co ten strom????

Nebyla to žádná souška, ale zdravý starý veterán, v Praze by kolem něj postavili zeď. A co s ním dělali cepíny Raveltic a ostré mačky....

Já toho týpka nepoznal, ani dva jističe pod stromem také v plné výstroji, ani jsem se neozval(soukromý pozemek), jen jsem ho blejsknul mobilem(omluvte kvalitu) a zajímá mne Váš názor...










Maty   [úpravy] 22:06 23.11.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 curaci23:26:37 23.11.2005
Kdyz spadnul mel si bud poradne rozbit držku nebo ten cepin se mu moh zabodnout do řepy!!!
Radasodpovědět 
 Re: curaci23:29:54 23.11.2005
To je vazne idiot, na stromech se trenuje, ale suchych !!!!
V krase jeden takovy mame osazeny i jistenim. Nebo se leze na kladach, upravene stene, ale lezt po zivem strome je fakt zhovadilost.
Radek
Zobanodpovědět 
  Re: curaci23:33:09 23.11.2005
Nicmene vec ma i druhou stranu a je skoda ze jsi se nezeptal

1/ mozna byl dotycny majitelem stromu
2/ mozna bude strom kacen
atd. takze fakt skoda ze jsi se nezeptal, protoze takhle to neni zrovna idealni, protoze s danym aktem nemusime souhlasit, ale mozna ho nemuzeme ani odsoudit.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: curaci06:25:28 24.11.2005
Otrokář byl taky majitelem otroka. A nevím, jak by se Ti líbilo kdyby Tě denně ¨třeba jenom bušil klackem. Zdá se mi, že ten tržní a majetnický systém dělá z lidí bezcitné lumpy....
Honzaodpovědět 
   Re: curaci06:43:12 24.11.2005
ani majitel stromu si nemůže dělat se stromem co chce, na to je zákon...
odpovědět 
   Re: curaci17:43:37 24.11.2005
Zobane , nikdy jsem o tobe nemel dobre mineni , ale podle konce tveho jinak rozumneho homentare mohu konstatovat , ze jsi naprosty vul....
odpovědět 
    Re: curaci18:33:35 24.11.2005
Tak zrovna Zobanovo hodnocení, zejména to v závěru jeho druhýho příspěvku, je z hlediska objektivní skutečnosti jedno z nejrozumnějších.
Kdyby ses podepsal, aspoň bych ti uznal bod za odvahu s jakou někoho nazveš volem za názor na něco, o čem sám víš taky prd.
David Mullerodpovědět 
     Re: curaci18:36:55 24.11.2005
"jedno z nejrozumnějších" myšleno jako z toho co se v této diskuzi objevilo ...
David Mullerodpovědět 
     Re: curaci18:41:45 24.11.2005
I kdybych o tom nevedel zholani nic , tak pro me je kazdy clovek ktery leze po zivem strome s mackama gauner i kdyz ten strom stoji na jeho pozemku.A kazdy kdo si mysli ze s tim nemuze nic delat je ignorant a vul.Pokud tohle nechapes tak jsi jako Zoban.Proste obycejny bezcitny vul.
odpovědět 
      Re: curaci18:53:49 24.11.2005
Je na tom strome napsano ze se po nem nesmi lizt? Neni. Tak vidis.
ynteligentodpovědět 
       Re: curaci20:51:51 24.11.2005
Je na tvým ksichtě napsáno, že se do něj nesmí kopnout? Tak vidíš Yntelygente.
Lízt po živým stromě je prasárna, to může napadnout fakt jen debila.
Gloutonodpovědět 
       Re: curaci21:12:56 24.11.2005
Kolega Glouton pouzil drsneho, lec pravdiveho primeru. Mozna budes jeste prekvapen, kolik veci se nesmi, ac je to napsano nekde daleko v knihach zakonu (jako poskozovani stromu) a nebo to neni psano dokonce nikde a preci to vetsina dodrzuje. Na kapsach spoluobcanu nebyva napsano, ze do nich nesmis sahat a vybirat z nich obsah a preci se muzes dostat do nemileho konfliktu se zakonem. Take na botech, zanechanych pod skalou nebyva napsano, ze do nich nesmis mocit a dokonce se ani do konfliktu se zakonem nedostanes, ale je pravdepodobne, ze pristihne-li te majitel botek bude zle a bude-li na tebe hruby, asi se te nikdo ani nezastane.
Svet je slozitej, ale kdyz jsi ynteligent, tak to casem nejak zvladnes. Zatim radeji bez doprovodu nikam nechod.
dagodpovědět 
        Re: curaci21:58:15 24.11.2005
...a nepouzil on ten ynteligent nadsazku, zvanou tez hyperbola, a pro snazsi pochopeni opatril tuto tim ypsilonem..?
.. a vy jste to publiku za nej pekne dopodrobna vysvetlili..;-)
Aby nedoslo k nejakemu omylu:
Kdo leze po zivym strome zpusobem ilustrovanym na fotografiich je skutecne curak, bez ohledu na okolnosti. Stejne tak jako nekdo kdo je schopen prohlasit ze na jednom strome nezalezi.
Duraodpovědět 
         Re: curaci22:15:36 24.11.2005
Ja si casto myslim, ze je neco legrace a on to nekdo mysli vazne. Vzhledem k "y" bych preci jen tipoval na parabolu, ale rikal jsem si, co to tema "Dyt sem to nevedel" trochu nerozvest. Uz proto, ze to muze cist dalsi, opravdovy ynteligent a ten si rekne: "Nojo! Fakt to tam nepisou!"
Dag&panodpovědět 
      Re: curaci21:51:35 24.11.2005
Obvykle na anonymy neodpovidam, ale tady mi to neda.
1/ jestli je dotycny majitelem stromu, nemusim s jeho pocinanim souhlasit (coz jsem dal myslim jasne najevo), ale to je asi tak vsechno co muzu
2) jestli strom bude, je ci byl kacen tak muzu uprimne rict, ze proc si pred rozrezanim na otop neuzit trochu srandy
Nebo, vlastne ja se hrozne stydim, tak az budu priste kacet, tak ja ho nejdriv u korenu otravim aby byl mrtvej a to kaceni tak teda bude humánni...
Neni to tak trochu schiza?
Radek
zobanodpovědět 
       Re: curaci11:29:12 25.11.2005
Nemohu s Tebou souhlasit. To je jako kdyby si šel boxovat do odsouzenýho k popravě, zbil ho a pak ses hájil tím, že stejně bude zejtra popravenej...
Sticuodpovědět 
      Re: curaci22:37:24 24.11.2005
Óoo jak ti závidim tvojí přímočarou jednoduchost ! Takhle bejt se všim rychle hotovej, to bych taky chtěl umět !
Hlavně ale se za svůj názor nestydět, v tom máš ještě dost rezervy ...
David Mullerodpovědět 
      Re: curaci14:41:52 25.11.2005
S kolik si v zivote poslapal travicky ty?
Lenkaodpovědět 
  Re: curaci10:46:00 24.11.2005
Ahoj Zobane, kde je ten strom v Krase?
bartodpovědět 

 Sundat ho23:49:03 23.11.2005
Sundat ho a pak na něm vyskoušet funkčnost maček a cepínů, jestli jsou dobře naostřeny a pokud bude hodně skuhrat, tak je potřeba dobrousit a vyskoušet znova, až bude zticha, teprve pak je jistota, že můžeš vyrazit lízt do hor
Johny25odpovědět 

 Zákon není na naší straně07:54:00 24.11.2005
No, nelíbí se mi to. Ale jestli strom nepatří mezi chráněné stromy podle zákona o ochraně přírody 114/92 Sb. nebo jestli nestojí v chráněném území tak s tím nejde bohužel nic dělat ani teoreticky. Ani lesní zákon o poškozování stromu v takovém rozsahu jako při drytoolingu nemluví.
PavelSodpovědět 
 Re: Zákon není na naší straně08:07:06 24.11.2005
Mam pocit, ze to neni tak jednoznacne, ale nejsem pravnik. Slo by o to, jestli by to bylo klasifikovane jako poskozeni, zniceni a nebo jen klukovina, ktera nema na strom vliv (coz tezko).
Pokud je to v chranene oblasti, tak tam nesmis poskozovat, pokud je to nekoho, tak mu to nesmis nicit. Ani v pripade, ze je to tvoje bych to nevidel tak jednoznacne. Byl uz nejaky pripad, kdy se resilo poskozovani stromu majitelem. Ale uz nevim, jak to dopadlo.
jan pusodpovědět 

 Kravove a volove07:57:37 24.11.2005
Je dobry za jsi to sem poslal. Ona to neni az tak sranda, Starejch a peknejch stromu zase tolik neni, rozhodne ne tolik, jako borcu s cepinama. A tohle ten strom nemusi prezit. Pokud by se to melo rozsirit, tak no -- nazdar.
Mimochodem, strom nesmis pokacet, nebo znicit, ani na sve zahrade a muzes za to dostat mastnou pokutu. Na neco podobneho jde myslim regulerne podat trestni oznameni. Lepsi by bylo, kdyby se to stalo proste neslucitelny s chovanim normalniho cloveka a zarazeny mezi uchylku, jako vyrejvani monogramu do skal.
jan pusodpovědět 
 Re: Kravove a volove03:31:38 26.11.2005
nevim presne vo co de a ani nevim jestli to sem ja ! ALE !!! na tom stromu uz lezu co pamatuju a uz Komousi mi prikazuovali, SKODIS PRIRORE KRETENE !!! ZAVREM TE !!Strom dostal na Jare vzdycky novou kuru a podrevi !!! stromy okolo vymreli i kdyz meli stejny moznosti(krome toho ze sem na ne nelez) !Ted musim prej toho frajera porazit,toho staryho kamarada !Postavil jsem si pod jeho stinem chalupu ! vylizte mi prdel !! Zasadte si kazdej pred 4oti rokama strom, nebo dva, apak mi nejde zabrat !zdravim ochrace prirody, !!! ahoj KENY
kenyodpovědět 
  Re: Kravove a volove03:35:11 26.11.2005
jane precti si
kenyodpovědět 
  Re: Kravove a volove08:18:50 26.11.2005
Co jako to ma bejt?
Nejakej Keny uz za bolseviku lez na sromy, ma chatu a poleze dal, stromy sazel. Treba jo, treba ne, zdravim Te Keny a blahopreji.

Informacni hodnota = 0.
Keny lez na strom z ten nechcip. Jinej lezl a ten strom zase chcip.
Jinej lezl a spadl a chcipl taky, ale prezil strom, Ejhle dukaz! Stromum to nevadi, ale clovek na to umre!
Nekde mozna chcipli oba.
Jinde v hospode doslo pivo, coz znamnena. ze pivo nikdy nebylo a nikdy na svete nebude.

Je to zrudnost a stromy se tim nicej. Pro nechapave vysvetluji: ne kazdy strom na to musi umrit. Ne vzdy a za vsech okolnosti je to zrudnost, (bude-li na strome treba ten padackar, nebo Te honi lev, coz se take obcas stane i u nas).

Divim se, ze jeste nikdo neprisel s tim, ze kdyz se trhaj jabka, ze ovocny stromy se prorezavaji a vrba serezava "na patku". I kdyz nevylucuji, ze si i takovy vsiml, ze nejakej strom ma jehlici a nejakej ne a tak se treba lisi. Nekdo by mozna i pochopil, ze okrajove vetve jsou pro strom mene dulezite, nezli stav centralniho kmene.

Nekdo chape i bez vysvetlovani, ze tohle delat je prasarna. Zbytek -- dobytek to nepochopi nikdy.

A vubec, dejte mi pokoj. Ja uz s timhle lezenim nechci mit nic spolecnyho. Jsem skalni turista. Rikejte mi klidne kokote, ale ne (horo)lezce. Ja uz s timhle sebemilnym ksindlem nechci mit nic spolecnyho.
jan pusodpovědět 
   Re: Kravove a volove08:40:41 26.11.2005
Kdyz se zacal rozmahat drajtuuulinggs, tak jsem se ob8val, ze se chytne i na pisku. To jsem taky mohl myslet. Jasne nejdriv stary stromy, pisek az pak.Co budu delat az uvidim nekoho busit do Kobyly? Uprimne a radostne se smat.
Smal bych se i tomuhle, ale stromy jsou mi kamaradi.
jan pusodpovědět 

 a jak to jistil?08:21:36 24.11.2005
prvovystup chapu, hroty si po ceste vyrobis ocaskou, skobku do sparky nabouchas z hacka v chorosovi, trochu adros teda... Co pak kruhy? Se temujou olovem nebo lepjej borhaci? Vcera sem zarobil na zahradce prvni pocin - Lykofrisser Kante, jen jak to vodjistit...
Supodpovědět 
 Re: a jak to jistil?09:39:11 24.11.2005
Podle me chtel sportovne osadit budku pro spacky!
Ted je na to takova vhodna doba. Meli byste ho ocenit ze to dela bez magnezia.
lacoodpovědět 
  Re: a jak to jistil?09:57:52 24.11.2005
No pockej, treba ma namagovany ruce, aby mu neklouzaly na piklech!
Martinodpovědět 
   Re: a jak to jistil?10:05:22 24.11.2005
Hm, to by pak bylo dost zly, protoze by mu komise tu budku pak nemusela uznat.
odpovědět 
  Re: a jak to jistil?12:03:09 24.11.2005
Odlozeni mg a poutek je treba ocenit. Rozum si ale mohl ponechat.
dagodpovědět 
 Re: a jak to jistil?12:20:55 24.11.2005
dával smyce kolem pahýlů bývalých větví a později, když se kmen zužoval, kolem kmene...
Matyodpovědět 
 Re: a jak to jistil?12:26:55 24.11.2005
Odjistíš na pohodu. 200hřebík kroucený, vis na motyce levou rukou, pravou kladivocepínem zaťukáš a už nevytáhneš. Na hřeb smyce, či opačně vklíněnec Koubův...
Matyodpovědět 

 Magoři08:35:17 24.11.2005
Taky si měl vzít šrouby do ledu, ale zavrtat si ho nejlépe do hlavy ( i když tam by asi kvůli dutině moc nedržel ).  ... je to magor.
Jindraodpovědět 

 Hubena postava09:21:49 24.11.2005
Ta hubena postava je mi nejak povedoma? Zkusim si vzpomenout, kde jsem toho typa videl.
odpovědět 

 kokot09:40:27 24.11.2005
No to snad ani neni mozny! Taky je mi ten typek nake povedome, urcite sem ho videl nekde v praze na stene, ty tyrkysovy teplaky se nedaj zapomenout..
Spicalodpovědět 
 Re: kokot12:24:17 24.11.2005
Jsem rád, že dle postavy je jasný, že se nejedná o mne. Cca 40kg mu chybí.
Matyodpovědět 
  Re: kokot17:46:55 24.11.2005
No řek bych tak 100 :-)))))
Lumírodpovědět 
   Re: kokot18:51:52 24.11.2005
he he, trefa do cernyho :-)
Spicalodpovědět 
    Re: kokot23:58:53 24.11.2005
Do Čermiho??:-)
Matyodpovědět 
     Re: kokot10:42:38 25.11.2005
Do Čermiho radši néé. To si jen zaděláváme na průser.
Filípoodpovědět 
 kokot z kia?13:21:03 25.11.2005
Neni to jedno z těch hovad co lezou i po barácích? Takoví uchyláci co bezohledně lezou na všechno kolem by se měli léčit!
NoeLodpovědět 
  Re: kokot z kia?14:31:10 25.11.2005
třeba na skály
odpovědět 

 Hmm09:46:02 24.11.2005
Dal bych si bacha, bude to hustej týpek, lezl bez mága...
Gampodpovědět 

 Kachna?09:48:49 24.11.2005
Maty, neni to nejaka kachna? Jako onehda, kdyz nekdo dostal asi 150 miliard pokuty za madzo na pisku?
Radek J.odpovědět 

 poutka10:04:21 24.11.2005
bez poutek jo? hustyyy
pepaodpovědět 

 des && hruza10:05:08 24.11.2005
Co tady fsichni hulakte!? Na stoletem dubu co mam na zahrade to delam taky. Mam to hozeny na rybu a pikle mam poradne namagovany...
odpovědět 

 zákon č. 114/199210:23:38 24.11.2005
§ 7 zákona 114/1992 Sb. odst. 1. Dřeviny jsou chráněny podle tohoto ustanovení před poškozováním a ničením, pokud se na ně nevztahuje ochrana přísnější (§ 46 a 48) nebo ochrana podle zvláštních předpisů (zákon č. 61/1964. Tolik zákon. Takže doporučuji autorovi článku podat podnět městskému (obecnímu úřadu). Stejný zákon § 87 odst. 2 písm. e) pokuta až 10 000 Kč tomu kdo poškodí nebo bez povolení pokácí dřevinu rostoucí mimo les. DiS v oboru správa ochrany životního prostředí
Doktorzhorodpovědět 
 Re: zákon č. 114/199212:32:58 24.11.2005
To je zvláštní, tohleto. Máš svuj strom na svym pozemku a hrozí ti flastr za to, když s nim naložíš, jak uznáš za vhodný. Chápu, že pokácet les stoletejch dubů může bejt trochu problém, ale když je to nějaká takováhle sólo piko haluz, tak bych se z toho tolik nebořil. Suchej nebo živej je v tomhle případě buřt.
Papoušodpovědět 
  Re: zákon č. 114/199212:56:45 24.11.2005
jo to je halt vosud ve světě dnešním....máš vlastní barák na svým pozemku a taky z ní platíš daň státu
odpovědět 
   Re: zákon č. 114/199213:04:08 24.11.2005
Je to odůvodněno v Listině základních práv a svobod (23/1991), čl.11 odst.3- vlastnictví zavazuje......Jeho výkon nesmí poškozovat lidské zdraví, přírodu a životní prostředí nad míru stanovenou zákonem.
V tomto případě je míra stanovená zákonem: žádné poškození.
Taky se mi to nelíbí- je to podle mě nepřiměřené.
Syselodpovědět 
  Re: zákon č. 114/199213:00:42 24.11.2005
Je to fakt zvlastni zakon. Deda to jednou resil. Strom, kterej si zamlada vysadil u chalupy, mu nejak prerostl pres hlavu a pres chalupu a co s tim? No nic, uriznout co nejvic u zeme a co nejrychleji porezat na metr a slozit za chalupu. :))
J.odpovědět 
  Re: zákon č. 114/199213:06:32 24.11.2005
jestli to dobře chápu,tak obecně řečeno je to konstatování faktu,že ne všechno se dá koupit a "naložit s tím, jak uznám za vhodný." tj. je zde nějaký obecný zájem zakotvený v zákonech, který brání jednotlivcům v bezbřehém uskutečňování jejich vizí - bohužel/bohudík. v tomto případě bohudík.
 janisodpovědět 
   Re: zákon č. 114/199213:17:05 24.11.2005
A dovedete si představit jak by to vypadalo, kdyby každý poškodil nebo pokácel strom jak by ho zrovna napadlo? To by to za chvíli vypadalo jak v jizerkách v sedmdesátých letech...
Doktorzhorodpovědět 
   Re: zákon č. 114/199213:20:01 24.11.2005
Ten zakon je pochopitelne trochu prastenej. Co kdyz si budu sazet na zahrade stromy na drevo? Navic, abych se bal strom zasadit, protoze se ho uz nezbavim. Ovsem nevim o pripade, kdy by byl uplatnenej nejak nesmyslne. Spis nebyl uplatneny tam, kde mel byt.
jan pusodpovědět 
    Re: zákon č. 114/199213:24:53 24.11.2005
Pro bojovniky za prava vlastniku:
Bacha. Obdobne zakony brani majitelum zbourat skalni mesta.
I kdyz dnes uz je maji ve valne vetsine lide rozumni, ten zakon bych jentak nezahazoval. :-)
jan pusodpovědět 
     Re: zákon č. 114/199213:40:03 24.11.2005
Vlastník pozemku samozřejmě svoje stromy kácet může (les má zvláštní úpravu). Akorát, když má ten strom, tuším, 1,3m nad zemí obvod kmene více jak 80cm, tak musí mít souhlas referátu ochrany ŽP. A to ten strom na fotkách tutově splňuje.
Vašekodpovědět 
      Re: zákon č. 114/199213:55:03 24.11.2005
nesplňuje
fodpovědět 
       Re: zákon č. 114/199214:12:33 24.11.2005
proc myslis?
lodpovědět 
        Re: zákon č. 114/199214:42:52 24.11.2005
jen tak
odpovědět 
    Re: zákon č. 114/199213:26:37 24.11.2005
sázet na zahradě stromy na dřevo?tomu říkám dlouhodobá investice.. myslím,že vždycky záleží na výkladu zákona a je dobře, že je příroda tímhle způsobem chráněná,ač to mnohdy nestačí.taky moc nevím o případě,kdy by byl zrovna tento zákon uplatněn nesmyslně.
 janisodpovědět 

 zahradkar13:38:25 24.11.2005
Co kdyz tam leze aby ho prorezal (neexistuje tak vysokej rebrik). To se snad muze? Teda stromum to prej dela dobre.
Fodpovědět 
 Re: zahradkar13:52:17 24.11.2005
muhehe.jasně,že není třeba vidět víc natěračů,jak jednou rukou fixujou lištu někde na baráku a druhou rukou natírají...
 janisodpovědět 
 Re: zahradkar13:55:53 24.11.2005
Tomu stromu už někdo dobře udělal (viz foto) "Postřehu".Pěkná zhovadilost takhle huntovat zdravý strom,bych ho taky prořezal a myslím, že by to prospělo mu i tomu stromu. Jde vidět,že mnoho lezců vidí pouze lezení a kašle na vše co je kolem, pak to tak ve skalách a horách vypadá.
Dadlenaodpovědět 
  Re: zahradkar13:58:24 24.11.2005
ten strom je podle zakonceni haluzi uz mrtvej, takze neni treba paniky
fodpovědět 
   Re: zahradkar14:02:04 24.11.2005
debile jak to asi poznas?
odpovědět 
    Re: zahradkar14:03:20 24.11.2005
Zamejluj me a ja ti poslu odkaz na odborne stranky:-)
fodpovědět 
     Re: zahradkar14:08:09 24.11.2005
sorry asi mas pravdu
odpovědět 
     Re: zahradkar14:34:18 24.11.2005
Šup sem s nima. Když už lezeš takhle po stromech, nedělaj alespoň z lidí blbce.
odpovědět 
      Re: zahradkar16:00:48 24.11.2005
A máš to! He He
odpovědět 
   Re: zahradkar14:15:10 24.11.2005
Strom, je živý, jen neodborně (nebo vůvec) ošetřený. Jo a jestli si někdo myslí, že údržba stromů stromolezeckou technikou probíhá s mačkama a s cepínama tak se plete. Stačí trochu hledat na netu a nebo v knihovně, aby se člověk dostal do obrazu. Myslím, že mnoho lezců už někdy nějaký strom ošetřovalo a určitě přitom použili jiný způsob pohybu vzhůru.
 doktorzhorodpovědět 
    Re: zahradkar14:24:16 24.11.2005
to vis ze neni zivej to pozna kazde
odpovědět 
     Re: zahradkar14:33:34 24.11.2005
A proč myslíš, že mu ještě neopadalo všechno listí, Rádobydendrologu?
doktorzhorodpovědět 
    Re: zahradkar14:46:26 24.11.2005
Řikal mi vonehdá kolega Hasič, že, když třeba skončí paraglajdista v koruně stromu, ti, co tam pro něj lezou, si cestu nahoru vyskobujou (řekněme v případě hladkosrstý bezvětvý buk). Nevim teda, co je na tom pravdy, ale jeden takovejhle vyskobovanej směr v buku jsem viděl třeba nad Vaňovskou jehlou (Ústí n.L.). Čili asi se nějaká takováhle hrubá technika vobčas používá. To lezení s piklema by ji teoreticky mohlo nahradit :-)
Papoušodpovědět 
   Re: zahradkar14:26:31 24.11.2005
Husa trefena kamenem?
Dej ty stranky na urcovani vitality stromu podle "haluze" sem, dendrologu. :-)
jan pusodpovědět 
    Re: zahradkar14:36:12 24.11.2005
http://www.dendrologie.cz/
fodpovědět 
     Re: zahradkar14:54:20 24.11.2005
to bylo hodne levny, podobnejch stranek ti tu vyplivnu nekolik desitek...
kde je ta konkretni?
l.odpovědět 
      Re: zahradkar14:55:46 24.11.2005
hmm 18 minut
odpovědět 
      Re: zahradkar14:56:52 24.11.2005
no vlastne me to nezajima, nemam rad hony na carodejnice
lacoodpovědět 
     Re: zahradkar15:12:31 24.11.2005
No vidis to. To sice neni o osetrovani, ale zajem jiz ti je. Pokracovat, jiz k tematu lze treba http://www.stromzivota.cz/cestina/zajimavosti/3.php
http://www.prostranstvi.cz/zelen/stromy.php
Najdu lepsi, ale ted specham. Prijemne studium, vinsuji!
jan pusodpovědět 
      Re: zahradkar15:34:39 24.11.2005
hmm 2x tolik
odpovědět 
       Re: zahradkar15:51:46 24.11.2005
Bude-li zajem. Dodam uplny seznam. Ma pribuzna mela na tema starych stromu zaverecnou praci na jedne VS.
jan pusodpovědět 
        Re: zahradkar15:56:32 24.11.2005
Tak tu zkuste napsat co z tech fotek lze vycist, kdyz uz se tak hadate, me by to zajimalo.
Lenkaodpovědět 
         Re: zahradkar15:57:19 24.11.2005
Teda o tom stromu.
odpovědět 
          Re: zahradkar16:22:47 24.11.2005
Co je to za druh si nejsem vubec jisty, to bych se musel divat do knizek a na to ted fakt nemam cas. Strom bude mozna privyhnily v dutine po, asi pitomem seriznuti, to ale je jen domenka. Spatnej stred kmene stromu nevadi, zije a prijima ziviny po obvode v posledni vnejsi vrstve. Proto mu povrchove zasahy vadi. Samotny stred stromu uz neni tak dulezity, osetruje se jen pro nebezpeci rozkladu.
tenhle strom ma huste a zrejme nove prirustky se zbytky listi -- tedy zije.
jan pusodpovědět 
           Re: zahradkar17:07:47 24.11.2005
Neni to Gingo? Měli sme kdysi jeden na zahradě a vypadal podobně, akorát byl mnohem menší. No už si ho moc nepamatuju, ale děda vždycky říkal, že je to Gingo. Teda než umřel. Nechť mu na hrobě vykvete žlutý kvítek.
Gingo?odpovědět 
            Re: zahradkar17:39:04 24.11.2005
Ginkgo Biloba? Jinan dvojlalocny. Ten asi ne. Ale je to zajimavy strom, je dvojpohlevni a "kluk" je do vysky a "slecna" do siroka. Tohle? Ja uz se o to dvacet let moc nezajimam. nejakej lipa (?) topol (?) populus, treba.
Treba nam ho nekdo urci. Ja jsem dneska ve fofru -- musim resit veci ponekud dramaticke a hruzne a ty stromy se mi uz pletou.
jan pusodpovědět 
       Re: zahradkar23:47:17 27.11.2005
hm
odpovědět 

 Medvědi taky lezou s drápama.17:19:05 24.11.2005
Medvědi taky lezou s drápama, ale čistě eticky s timhle přístupem ze strany lidí nesouhlasim.
stipodpovědět 
 Re: Medvědi taky lezou s drápama.17:47:07 24.11.2005
neni to jinan a o olši taky nejsem přesvědčenej. Jinak to že lezcei ošetřují stromy jen proto že tam umí vylízt je jeden z problémů stromů, druhý m jsou různý technický služby ap. K právní stránce příběhu se vyjádřil správně doktorzhor k fyziologii stromu Jan Puš, ale vědět že stom má dutinu a vodivý plativa pod kůrou stejně nestačí na odborný ošetření. Prosim Vás lezci vejškaři nedělejte to pokud nejste arboristé.
Karel Miffekodpovědět 
  Re: Medvědi taky lezou s drápama.17:57:43 24.11.2005
Vypada to na vrbu ale o to moc nejde. Je to fakt s odpuštěnim mrzák po tom "řezu" a to lezení fakt vadí dost. každou ranou do kmene vnikají patogení organismy a vyrovnat se s tim stojí strom dost energie a nemusí se to povést. Patogen se tak šíří dál organismem, rozkládá dřevo a strom přestává bejt staticky zajištěnej
Karel Miffekodpovědět 
   Re: Medvědi taky lezou s drápama.07:06:52 25.11.2005
Ahoj Karle! Jasně, že jsem myslel lezce, kteří o arboristice vědí víc než, že "to je něco o ošetřování stromů!" Osobně znám několik lezců arboristů, kteří to umí. Jo a k určení stromu - myslím, že se jedná o topol (populus). Doktorzhor
doktorzhorodpovědět 
    Re: Medvědi taky lezou s drápama.16:45:48 25.11.2005
jo je to topol, takovej ten mrch co pousti bile vatove chomace
byjolog amateurodpovědět 
     Re: Medvědi taky lezou s drápama.17:56:35 25.11.2005
Tak jestli je to tenhle hajzlik, tak ten stejně pude smykem. Zákeřnej strom! Jak je starej, rozpadává se, volamujou se z něj větve. Tady v Aussigu stály tyhle topoly na nábřeží a už je naštěstí vykáceli.
Papoušodpovědět 
 Re: Medvědi lezou s drápama - lidi s nehtama18:31:00 24.11.2005
Ale, Stipe, medvědi neužívají UMĚLÝ drápy - jen ty, co jim narostly! Kdyby ten plantážník lezl holoruč, tak to je srovnatelný - takhle to je nečestné a nesportovní!
Václav Širlodpovědět 
  Re: Medvědi lezou s drápama - lidi s nehtama20:58:31 24.11.2005
Ba Vaclave, mame u nas v udolicku takove statne dubisko, pravda jiz opravdu mrtve a po nem, tedy jeho kure jde pekne lezt holoruc.. Take orech na nasi zahrade beru za sokola (kura je zbrazdena, krasny, jemny sokolik.
jan pusodpovědět 

 Martani?19:23:17 24.11.2005
Tak to jsou magori. Jeden nevi jestli ma cenu se vubec rozcilovat. Neni-li lepsi jiz jen hystericky brecet smichy nad dalsim prikladem bezbrehe inteligence nekterych lidskych individui.

Mozna bychom meli zacit hodne rychle uvazovat o zkrizeni se s nasimi milymi sousedy Martany, neb degenerace lidskeho rodu zda se vicemene velmi zdarne pokracuje smerem kupredu.
B z Modpovědět 
 Re: Martani?21:08:52 24.11.2005
no comment.projít se jim s mačkama po zádech ať vědí vo co go
hansodpovědět 

 psycho23:25:49 24.11.2005
no fakt husty.holt kazdej clovek je nakej,ale nekdo je doost debil
ondraodpovědět 
 Re: psycho08:02:31 25.11.2005
Ale ze si muzeme takhle svorne zanadavat, s MG ted na pisku nikdo neprasi, na stenach se nyty do starych cest pridavat nedaji, ale hura tady mame prasaka co je mozne mu pekne zanadavat a co na tom ze to neni mozne do oci...
At ziji hrdinove...
Ten ktery se nechce podepsat... :-)
odpovědět 
  Re: psycho17:49:49 26.11.2005
;+
ondraodpovědět 
  Re: psycho18:02:29 26.11.2005
ops...sorac....na tehle netove debate se tezko rika neco do oci....ostatne je dobre,ze tady tolik lidi odsuzuje tenhle sveraznej zpusob drytoolu.nemuzu si pomoct,ale pro typka,kterej reze do stromu motykou nenachazim v mem slovniku moc slusnychvyrazu................ten co se podepsal....:o)
ondraodpovědět 

 povzdech09:50:51 25.11.2005
Vi horolezci jste divni. Rejpat do stromu vam vadi (je zivej, ale je obnovitelnej), neco natlouct do skaly vam nevadi (je mrtva, ale neobnovitelna). Navic z tech fotek ani nemuzete stoprocentne rict, ze strom neni treba cerstve porazenej.
Lenkaodpovědět 
 Re: povzdech10:11:16 25.11.2005
Ja jsem tady pod dag i jan pus (ale emajl mam tam stejny) neni tady ale dalsi s vice alteregy? Bez emajlu. f, anonym maji velmi podobne psani. A tohle je take trochu podobne. jestli se mylim, tak promin.

Ja se snazim nerejpat ani do skaly, ale skala po zasazeni brhaku neodumre. Jeji rozklad horolezenim je zase pomalejsi a tedy se blizi rychlosti horotvornych procesu.
dagodpovědět 
  Re: povzdech10:29:42 25.11.2005
A odhalil jsi me. Lenka a f je tataz osoba. Dotycny anonym vsak nejsem. Zarazi me ze jste ochotny se bavit o veci, o ktery nemuzete nic moc vedet, tudiz proc si nezarejpat. Ma to oboji asi tak stejnou vahu. Jinak ta posledni odpoved moje svedomi moc neuklidnila (taky se obcas pokousim lizt).
Lenkaodpovědět 
   Re: povzdech10:44:11 25.11.2005
Jde o miru skody. Lezeni urcite nici skalu. Take osazovani jisteni i zakladani jisteni. Ale to vsechno jde provozovat tak, ze ty dopady jsou minimalni a v kontextu s ostatnimi zasahy +- zanedbatelne. Take to jde delat tak, ze uz to sranda neni.
Komkretni strom. Rekl bych, ze zije. Ale nejpodstatnejsi je to, aby ten kdo to treba netusi, tak pochopil, ze tohle opravdu neni pro ten strom prkotina a ze ho to muze zahubit. Ono to "zvonku vyzera" ze takovej macek nejake poskrabani na kure nemuze ani zaznamenat, ale bohuzel to tak neni a stromu jde casto o "holej". Mam mozna naivni predstavu, ze se do tohoto lezeni s mackama a cepiny da spis, nezli uplnej debil, jen clovek co netusi co cini.
Tedy nevi, ze tomu stromu opravdu vazne skodi. A ze se muze dostat do dost neprijemneho konfliktu se zakonem.
jan pusodpovědět 
    Re: povzdech11:02:29 25.11.2005
To, ale mluvis vo necem jinym.( Je asi jasny ze do ziviho by clovek mlatit nemel). Ja mluvim vo tom ze tady spoustu lidi nadava (a ma patent na rozum), ale na sebe samotny maj jiny meritka (ten posun skala - strom me neprijde tak velkej). S takovim pristupem jak inzerujes ty sem se ve skalach este v praxi nesetkala. Navic clanek je jak se zda jen nejaka sranda.
Lenkaodpovědět 
     Re: povzdech11:15:46 25.11.2005
Kazdej z nich je original a mysli to jinak. Pokud je na tom nekdo tak, ze si rika: "Ja muzu busit do skaly jak chci, ale kdo si bouchne do stromu je debil". Tak co?
Idealni by bylo, kdyby se zamyslel, jestli take nekdy, nekde, neni takovym. Ale má se na to rict: "Hele klid, ty nicis zase neco jinyho, tak je to OK, pojd nicit jeste tohle, to je take OK". Proste kdyz se neco k*i, tak je dobry se ozvat. Hledat furt, jestli se nekde nedevastuje vic... to je pakarna.
"Slavnej soude, vite co je na svete mrtvejch ve valkach, tak z ty zapichly baby snad nebudem delat vedu, ne?"
jan pusodpovědět 
      Re: povzdech11:27:53 25.11.2005
Ozvat by ses rozhodne mel, ale jestli si nejsi jist, nemel bys minimalne nikoho osocovat, natos mu nadavat.
Lenkaodpovědět 
       Re: povzdech08:48:11 26.11.2005
P.S. Lenko-f-(ja myslim ze jeste jeden bez byl od Tebe?), neber si to osobne, i kdyz se Te to asi tentokrat osobne tyka. Nejde mi o tenhle strom, ale o nastup noveho debilniho "trendu" . Ostatne nejhorsi nadavka, co jsem pouzil, byla kravove a volove.

Pokud neverite, ze to stromum vadi, tak si o tom neco prectete. Nebo se podivejte po lese. Pokud to nevite a lezete, tak to se holt stava. Pokud to vite a lezete, tak si dosadte vsechny dostupne nadavky.
jan pusodpovědět 
        Re: povzdech07:05:23 28.11.2005
No vida. Po prvde receno byl Matyho zjevny vymysl(jiz jeden z prednich komentaru odhalil) zneuzit. Cekala jsem jen kdo se chytne (samozrejme, postav zastavam jeste daleko vice - Maty ale nejsem, ani strom jsem nikdy nevidela). Nekolik odporujicich si komentaru, pokud mozno s nesrovnalostma je evidentne pomerne ucine. Dotycny je hrdy ze odhalil zlosyna, coz podporuje jeho diskusni apetit a presvedceni o vlastni pravde. Zajimave je jak lide dokazi odfiltrovat co je este pravda a co ne. Ale radsi ty reci neber(te) vazne, vlastne radsi neber(te) nic vazne.
Lenkaodpovědět 
         Re: povzdech08:42:03 28.11.2005
Pokud hodis do placu vzrusujici tema, tak se odpovedi dockas. Na to neni treba snad delat experiment. Pokud ho jeste zivis... :-)
Po pravde receno jsem se o faktograficke udaje nezajimal a nezajimaji mi ani ted. (To :kdo to pise" take nebyl vysledek nejakeho hledani, tam jen tahalo cosi za oci)
Takova fotka je nejen navod k diskusi, ale i navod k pouziti. Ja jsem nakonec rekl, ze jsem rad, ze to tady je, i kdyz nejdriv jsem se lekl. Je to mozna dobre, protoze to stejne spoustu borcu napadne a napada. Vcetne mne, ktery lezl na mrtvych stromech take. Tech stromu je ale malo, a tak dalsi polezou na tech co budou zitra pokaceny, brzo pokaceny, k nicemu jinymu se nehodej... Ve svete indolentu, kde vetsinu zajima jen jeho vlastni image, to jinak snad nejde.
Tajne jsem doufal, ze treba vetsine dojde, ze je to v zasade konina. Zbytek je nezajimavy stejne jako jsi-li ty Lenka, f., maty, sachy, nebo co.

PS. Mam rad pivo, Jdete lizt, Co na to Jan Tleskac. To jsem dodavam, aby se to libilo, to musi preci obsahovat kazdej canc, ktery ma byt povazovany za duchaplny. :-)
jan pusodpovědět 
          Re: povzdech09:30:13 28.11.2005
Za to PS se omlouvam. To byla zase moje pubertalni sranda.
My si od zacatku nerozumime. Jednem tady jde o jejich pribeh. Druhejm jde o to, co povazuji za problem. Nekomu to jako problem neprijde, ostatne pokud se treba bude bourat Skalak a nebo Adr, tak spouste lidi to taky neprijde zajimavy a prijde jim nesmirne legracni, ze se pro to nekdo certi.
jan pusodpovědět 
           Re: povzdech10:38:30 28.11.2005
Tak tedy tady tudy uz jde asi o posledni slovo a nebo pocet prispevku?
Lenkaodpovědět 
     Re: povzdech18:08:18 26.11.2005
ten strom se asi nesmal...
ondraodpovědět 
     Re: povzdech18:18:21 26.11.2005
ten strom se asi nesmal...
ondraodpovědět 
    Re: povzdech na druhou11:11:03 25.11.2005
Zrovna dnes rano jsem vykouknul z okna a protoze mam okno na tu cast pozemku kde mam ovce (misto sekacky), zjistil jsem, ze ovce se, asi z hladu (ale davam jim seno), pustili do x lete jablone a "oholili" jeji kuru dokola. No hruza, co vam mam povidat. Odpoledne, az prijdu z prace ty ovce zariznu...
rraskaodpovědět 
     Re: povzdech na druhou11:51:19 25.11.2005
A je to tady další mailnovela na lezci Jednoduchá otázka autora příspěvku se ztratí v přílivu keců. Topol to může bejt ale ty ovce nechápu, vždyť se proti bravu stromy chrání pletivem, ale pokud ti o jabloň nejde a nechceš ji chránit je to tvoje věc. Proč to píšeš? Ps ať už to teda je kór rozplizlá debata: co takhle vyšlapané cesty jako např údolka na Podmokelskou uzavřít?
Karel Miffekodpovědět 
      Re: povzdech na druhou11:55:00 25.11.2005
Jo Doktore, určitě se arboristi rekrutujou i z řad lezců, al znám taky dost těch, co sou schopný fakt všeho - nejčastějc profesionální vejškaři z řad lezců. Ahoj
Karel Miffekodpovědět 

 Příčně pruhovaný mozek13:38:29 25.11.2005
Zas nějakýho nabušence s bicepsem místo mozku vypustili z překližky do přírody.
magnusekodpovědět 
 Re: Příčně pruhovaný mozek15:01:27 25.11.2005
Maty na překližku nechodí!
srabodpovědět 
  Re: Příčně pruhovaný mozek15:15:04 25.11.2005
Modří už dáááávno vědí.... ostatní ať si trhnou...
Mirek dušínodpovědět 

 Žádám zbytek příběhu!13:40:53 25.11.2005
Matouši, doraž ten příběh, kterejs nakous. Ten chlap tam furt leze a najednou jsou ve stromě dva zapíchnutý pikle a chlap nikde. Kam zmizel? Kdo ty pikle sundal? Tvoje fotorepo zkrátka nedává odpověď na otázky, které každého čtenáře v souvislosti s tím napadnou. Tady lítaj samý falusové, ale informací na nějakej zničující soud moc neni. Zlepši to. Dotahuj věci do konce! Navnadíš a pak nic...   
Papoušodpovědět 
 Re: A ja ho znat nechci!!16:57:40 25.11.2005
Studie davu rozzurenych internetovych ovci jeste nejspis nebyla dokoncena, asi si budem muset jeste holt chvili pockat....
Doufam ze publikuji vysledek:))
lacoodpovědět 
  to sa proste nesmie17:20:39 25.11.2005
Ci si, alebo nie si majitel stromu, na iste veci je zakon, napriklad na to, ze nemozes svojvolne vyrubat alebo nejak zasahovat do stromov, bez povolenia.
Roverodpovědět 
   Re: to sa proste nesmie17:35:46 25.11.2005
mam doma akorat fikus v kvetinaci, nevim jestli se na nej vztahuje zakon o ochrane topolu pred trenujicimi drajttulisty. Ovsem kdyby mi nekdo do nej zasahoval, vskutku se zlou by se potazal!
odpovědět 
    Re: to sa proste nesmie17:44:27 25.11.2005
Ty fíkusy sou fiškusové. Pumillu i lyratu sem nějak vodpálil, další dva živořej, protože s nima furt šíbuju. Jedinej, kterýmu se daří, mam v obejváku. V domově důchodců už ho nechtěli, tak sem ho dráftoval. Bylo to ale takový koště, tak sem ho letos brutálně vořezal a von se znova chyt. Akorát se na něj už asi nevejdou elektrický svíčky, který na něj dycky vo Vánocích věšim. Šetřim tak naše lesy! Kvuli Papoušum se vánoční stromky kácet nemusej!
Papoušodpovědět 
     Re: to sa proste nesmie18:18:21 25.11.2005
To je teda smutnej pribech s tema kvetinkama. Kouk ses na spodni stranu listu? Jestli tam nelezou treba svilusky, to je totiz desnej previt!Podstatne zakernejsi a nebezpecnejsi nez takovej kurovej drajtulista, toho bys sis totiz urcite vsimnul.
Kdyz budes chtit tak ti doporucim postrik (proti sviluskam) cus
lacoodpovědět 
      Re: to sa proste nesmie18:47:25 25.11.2005
To bych rád. Ty svině se mi teď pustily do šeflery. Jedinej držák je pepřinec, kterej sem kdysi dostal od tvé ženy-šlechtičny.
Papoušodpovědět 
       Re: to sa proste nesmie19:32:39 25.11.2005
OMITE30 W a aspon dvakrat rucnim postrikem dle navodu. Existuje jeste sprej perfectplant, ten zabira obvykle uz napoprvy, ale zase dela desny ozonovy diry a pro nas pravy ekology je tudiz absolutne neprijatelnej. Jinak slechticna je z ekologicky familie, ta by ty svine proste utopila v kybliku s trochou jaru.
l.odpovědět 
   Re: to sa proste nesmie17:39:07 25.11.2005
No jo, ale co když je to strom určenej k likvidaci? Tak proč si na něm nezalízt, než ho popílej? Ale mě by stejně spíš zajímalo, kam zmizel ten chlap.
Papoušodpovědět 
    Re: to sa proste nesmie18:58:05 25.11.2005
No doufám, že autor nepůjde na výlet okolo zahrádkářské kolonie.Asi by tady trefil pár jedinců(mohutným diskutatérům) přímo infarkt:-)).Sice zahrádkáři vymění cepíny za pilku, ale nikdo "kolemdujicí" neví co s tím stromej je a k čemu je určen.Ale není nad to zase tady napsat článek jako z Blesku, který je na 100% podložen:-) a autor neřekne aktérům na místě ani slovo, ale radši to tady v anonymitě rozmázne jako pravej drsňák.
Brendyodpovědět 
    Re: to sa proste nesmie05:53:25 26.11.2005
Papousi, protoze autor se stydi , prozradim ti to sam. Na strom leze sam autor prispevku 'Maty'. Na spodnich dvou fotkach absentuje, protoze mu normalne doslo.Taky nam tim chtel ukazat ze se nebuji padat a ze je tim padem uz velkej horolezec. Jistila ho jeho osetrovatelka tajemna 'f' a nafotila specialistska na schizofrenii 'Lenka' s kterou ma 'Maty' v soucasnosti pomer. To je konec pribehu. Pa, tiskovy mluvci Spyjonazni Agentury lacofinder
P.S.Mohli bychom poslat vic, bohuzel nas agenturni psycholog jeste spi
odpovědět 

 CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?21:31:03 25.11.2005
Dobrý tréning na ledy... Vemte výbavičku a přijeďte na Pašinku, skálu u Kohoutova mlýna na okrese Kolín. Vedle skály stál statný topol, který uschl. Po ořezu větví a zakrácení na výšku asi 9m, jsme ho osadili lešenářskými kotvami. Je bez kůry. Koho cepoše omrzí, ten může polízt na poctivý ortorule vedle, kde se Mg může. Každopádně vězte, že je to vše na soukromém pozemku, tak nedělejte bordel a auto nechte u silnice nahoře. Kdo se neumí slušně chovat, ten ať jede jinam. Ostatní buďte vítáni.
střihounodpovědět 
 Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?23:26:10 25.11.2005
Ten strom je pěknej a skála taky.
Papoušodpovědět 
  Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?09:19:25 26.11.2005
Takže doražení příběhu pro Puše a všechny ostatní účastníky diskuse:
dotyčná osoba má blízko tématu o Mg. Je to totiž ON. Teda celým jménem Magnusek! Cepínky zůstali v kmeni, Mgho bicepsy totiž povolili, ale náhradní pár motyk mu dal další šanci a tu vzužil
Celé se to odehrálo na zahradě jednoho spoluoddílovce a Mg v tom neblil sám. A proč to? Strom byl druhý den kácen pro svoji dlouhověkost a nebezpečnou náklonost k desce zemské.
Komu jsem hnul žlučí, do mne! Přesto si myslím, že to byla pěkná sonda do Vašich duší a hlavně jsme vyhrál sázku(100reakcí):-).
A pro zatvrdilé drajtůlinkáře! Po staré olši se leze blbě. Její hrubá kůra vás nutí hledat místo pro správný zásek a pak nepustí a nepustí motyčku ven... Tak jo lezavci, ať Vám ty zimní večery utíkají a zítra mne můžete zmlátit na severní stěně Bořně. Motyky mít nebudu.
Matyodpovědět 
   Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?10:40:57 26.11.2005
Dobry... za pruzkum verejneho mineni skutecne vysoke bodove ohodnoceni.
Scenar "vadi to kdyz se ten strom zejtra porazi" byl hojne rozebiran, se zastanci z obou stran barikady. Ja se pridam k tem co rikaj ze to je prasarna.. neni to uplne v jedny kategorii s tim jako kdyby clovek tloukl odsouzence ktery bude zitra popraven (pro zajemce o tuto tematiku - historie je plna ukazek distorze vnimani blizniho jako ziveho tvora jestlize ho system, diktator, rada starsich.. odsoudili k ukonceni pozemske existence), nicmene stejne to spada do kategorie "neeticke". Muzes uvazovat o kategoriich entit ktere jsou podle vsech znamych kriterii necitlive (rostliny, stromy) nebo uplne nezive (umelecke predmety) a z ciste racionalniho hlediska by melo byt uplne jedno co se s nimi deje pred tim nez jsou nenavratne zniceny, ale.. uplne jedno to neni.
Rekl bych ze krome vyhrane sazky o mnozstvi pindu vsech nas grafomanu byl tvuj clanek znacne podnetny.. kdo chtel, dovedel se o zakonne ochrane stromu .. a kdo chtel, treba i trochu popremyslel o pridruzenych tematech.
zejo, sportovci.
Duraodpovědět 
    Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?11:34:44 26.11.2005
Na smrt jsme odsouzeni nakonec vsichni. Tudiz by nam mohlo byt jedno, co se s nami deje. Vsem.

Jisty Rene D. Krom "Cogito, ergo sum", tvrdil, ze zvirata nemysli a neciti bolest. Blb. A prej ze on mysli, hehe...
Citi i rostliny.
jan pusodpovědět 
     Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?11:42:32 26.11.2005
jo nazorovej vyvoj a zapadni civilizace..
neni tomu dlouho co otroci byli v seznamu "mluvicich zvirat" a jejich vlastnik si s nima moh delat co chtel.. a je tomu jeste mene co se vedly vazne debaty o tom zda zenska ma dusi. (sakra, ze sme se ale dostali daleko od cepinu zaseknutyho ve stromu..)
Duraodpovědět 
     Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?11:44:55 26.11.2005
oprava - ne mluvici zvirata, ale mluvici inventar.
odpovědět 
    Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?06:45:32 28.11.2005
zalezi na tom kde udelas tu pomyslnou caru, po trave chodime asi vsichni
odpovědět 
   Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?10:58:30 26.11.2005
Proc pro mne??? Copak mi rajcenkrecht tenhle pribeh zajima? To si fakt myslis, ze je to poprvy, co vidim nekoho delat neco podobnyho?
Jak jsem psal v prvnim grafomanickem uletu, jsem rekl, ze jsem rad, ze jsi to sem dal. Protoze to nejspis bude problem. Proto jsem take reagoval, i kdyz uz mi reagovani nebavi jeste vic, nezli mi nebavilo.
Zbytek -- souhas s "Durem"
jan pusodpovědět 
    Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?11:02:47 26.11.2005
Ta vase paranoia. To si fakt myslite, ze mi zajima, jestli tam lez ON, nebo ONA, nebo OBA???
Ten strom mi zajima, chlapcia devcata. :)
jan pusodpovědět 
     Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?19:20:06 27.11.2005
Kámo tebe zajímá jen kde si rejpnout a kde se opřít. Vždyť tento příspěvek byl dělanej na vás páni mohutní diskutatéři.
odpovědět 
   Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?18:30:18 27.11.2005
A tak to jo. To je dobrá legranda. Já to teda beru tak, že sranda byly i všechny Tvoje předchozí příspěvky - borháky na Bořni, Hnědé skály v Kekrkonoších atp. Áhaha. Už ti nikdy nic nesežeru.
Papoušodpovědět 
  Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?19:41:00 26.11.2005
Papouši, díky za reakci. Čekal jsem, že se to skulí tímto směrem, ale někteří se dokáží držet mnohem déle. No nic.
střihounodpovědět 
  Re: CHCETE S CEPOŠEMA NA STROM?22:03:19 26.11.2005
Papouši, díky za reakci. Čekal jsem, že se to skulí tímto směrem, ale někteří se dokáží držet mnohem déle. No nic.
střihounodpovědět 

 strom12:10:59 26.11.2005
idioti,neumi se chovat k prirode!
vlkosodpovědět 

 olsova fortuna08:31:29 27.11.2005
:)No ale meli jste si domluvit pravidla ze nebudete popichovat diskutery, takhle nevim, nevim. O co ste se vsadili? Kdo vyhral? Maty nad Mg? Nejakej vinas ze by? Apropo k tomu stromu..
nebyla by desticka na stolecek?
laco saolinodpovědět 
 Re: olsova fortuna13:02:19 27.11.2005
a co Jan Tleskač...?
OFodpovědět 
  Re: olsova fortuna17:44:14 27.11.2005
ne, ne, ne a ještě jednou ne!!! AŤ SE KLIDNĚ LEZE NA JAKÉ=MKOLIV, I ŽIVÉM, STROMĚ. vEZMĚTEÝ SI PÁD DO TICHA TĚCH TATRNSKÝCH SMRČKŮ. tO JE TRAGÉDIE. pÁR DOBANC NA STROMECH NEVADÍ APRAVDEÚ VĚŘTE MI TO. lEZENÍM PO STROMECH ZÁSKÁTE MORÁL OPŘENÁ O JISTOTA. jDĚTE NA STROMY A BIDETE DÁVAT LEDY JAKO JISTÝ BIZNIS. NEVADÍ. JE TO LEPŠÍ NEŽ JÍÁT BEZ TRENONGÝ. SEM TAM, NEJAKÝ STROM NEVADÍ. NO NEVADÍ JINAK BY TO VADOLO. UVAZJZTE S HLOVOU POD CPICI NEOBO SE PRASTITE NAL LED A PICHTE SI MACKA NEBO ZBRANKY DO PRDELE. AKTICKY TP NEVAD. VAS KAMOARADY
frufruodpovědět 
   Re: olsova fortuna23:38:39 27.11.2005
...jasne, letos rostou silny houbicky.....
OFodpovědět 

 ???07:09:44 28.11.2005
Jak sám píšeš...."Je to vůbec možný?" IGNORANT !!!
Belialodpovědět 

 Stromy09:12:45 28.11.2005
Cely vikend jsem trenoval.3x hruška,2x olše,2x topol,1x lípa a nakonec 1x buk.Jsem spokojen.Dekuji za dobrej navod jak se pripravit na lediky.
pedroodpovědět 
 Re: Stromy09:55:50 28.11.2005
Zabij bobra zachráníš strom!!!!!! Tak se řídím podle toho cha...
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 

 mel si11:22:43 28.11.2005
Myslim ze ses mel ozvat t*
Tomas kocourodpovědět 
 Re: mel si16:22:15 28.11.2005
kdo vyleze RP na vánoční strom na Staromáku, no tak ten má u mne jednu expresku
odpovědět 

 Chuligáni bezbožný!08:18:24 29.11.2005
Chuligáni bezbožný! Už sem na vás poslala udání. Doufám že budete platit jak mourovatý.
pani Marie Blažkováodpovědět 

 Ať jde radši na stěnu20:02:50 28.11.2006
Je to jeho strom, i když je ho škoda (toho stromu). Na stěně je to lepší.
odpovědět 

 ochranci a aktiviti jsou jelita11:12:52 20.09.2011
nikdo netusi proc tam lezl a  nejaky blb si ho vyfoti a dela tady s toho story! ja sam jsem dřevorubec a zabyvam se ryzikovim kacenim a řeknu vam že kdyby na me nejake takoveto individum zacalo vyskakovat a fotit si me tak mu narvu pilu do prdele!!!!!
stihlodpovědět 
 Re: ochranci a aktiviti jsou jelita11:45:38 20.09.2011
Pětileté vedení, to jen tak někdo nemá... hehehe.
K.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.