LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
49.Bartoš 10088
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
Bouldry:
49.Skála 8503
50. 8503
51.Šauli 8409
Hory:
21.Najman 4632
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140388 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra: Road to Tokyo # 44

Projekt Rarahil

Další díl videoseriálu o přípravě Adama Ondry na olympiádu 2020 v Tokiu je o charitativní aktivitě Adamova sponzora italské firmy Montura v Nepálu, v rámci níž vznikla z iniciativy italského horolezce Fausta de Stefani nová škola.

"Tahle epizoda je trošku jiná, i když se jedná taky o projekt. Poznejte jednu krásnou zemi a určitě se dodívejte až do konce," napsal Adam v upoutávce k videu.

Video na Youtube je v angličtině s možností nastavení českých titulků a má cca 6 minut:



Předchozí články k seriálu o Adamově přípravě na olympiádu 2020 v Tokiu jsou zde:

Adam Ondra: Road to Tokyo # 43 - olympijská kvalifikace v trojkombinaci, Toulouse, Francie


Adam Ondra: Road to Tokyo # 42 - Volání divočiny - Chiroptera 9a+

Adam Ondra: Road to Tokyo # 41 - Perfect Day - Pučmeloun 8C FA

Adam Ondra: Road to Tokyo # 40 - trénink s Albertem Ginésem

Adam Ondra: Road to Tokyo # 39 - Vizualizace: stěžejní část lezení

Adam Ondra: Road to Tokyo # 38 - Jaká je pro lezení nejlepší tělesná konstituce?

Adam Ondra: Road to Tokyo # 37 - Patxi Usobiaga: lezecký trenér Adama Ondry

Adam Ondra: Road to Tokyo # 36 - Bouldering v jeskyni: Ghost Rider 8C


Adam Ondra: Road to Tokyo # 35 - ME: jen nebýt opět druhý



Adam Ondra: Road to Tokyo # 34 - Adam vyhrává legendární SP v Kranji



Adam Ondra: Road to Tokyo # 33 - Adam's Nightmare



Adam Ondra: Road to Tokyo # 32 - Climbing with Stefano Ghisolfi


Adam Ondra: Road to Tokyo # 31 - Země zaslíbená

Adam Ondra: Road to Tokyo # 30 - Rock Master Duel

Adam Ondra: Road to Tokyo # 29 - Úspěch i katastrofa

Adam Ondra: Road to Tokyo # 28 - Na podmínkách záleží

Adam Ondra: Road to Tokyo # 27 - Rok před olympiádou

Adam Ondra: Road to Tokyo # 26 - Jak se správně hýbat

Adam Ondra: Road to Tokyo # 25 - Krizové minuty před závodem. Úspěch je v hlavě!

Adam Ondra: Road to Tokyo # 24 - Adam a tradiční čínská medicína

Adam Ondra: Road to Tokyo # 23  - Dva Češi v napínavém finále!

Adam Ondra: Road to Tokyo # 22  - Japonská síla

Adam Ondra: Road to Tokyo # 21 - Nejtěžší cesta na světě

Adam Ondra: Road to Tokyo # 20 - Zraněné zápěstí: Adam Ondra musí vynechat 1. svěťák na obtížnost

Adam Ondra: Road to Tokyo # 19 - Jak bolí trénink lezení na obtížnost

Adam Ondra: Road to Tokyo # 18 - Lezení na rychlost: Výzva přijata!

Adam Ondra: Road to Tokyo # 17 - Jak si správně vybrat lezecké boty?

Adam Ondra: Road to Tokyo # 16 - Hradby na Špilasu 8b

Adam Ondra: Road to Tokyo # 15 - Mnichovský skok pro stříbro

Adam Ondra: Road to Tokyo # 14 - Kousek domova všude s sebou

Adam Ondra: Road to Tokyo # 13 - Čínský boj

Adam Ondra: Road to Tokyo # 12 - Jak se staví bouldery? Výzva pro Adama

Adam Ondra: Road to Tokyo # 11 - Nová éra v boulderingu!

Adam Ondra: Road to Tokyo # 10 - Napínavý boj v Moskvě

Adam Ondra: Road to Tokyo # 9 - První závod sezóny, první zlato

Adam Ondra: Road to Tokyo # 8 - Tréninkový den v Brně

Adam Ondra: Road to Tokyo # 7 - Tajemství úspěchu

Adam Ondra: Road to Tokyo # 6 - Za tréninkem do Tokia (2/2)

Adam Ondra: Road to Tokyo # 5  - Za tréninkem do Tokia (1)

Adam Ondra: Road to Tokyo #4  - Kdo je Adam Ondra

Adam Ondra: Road to Tokyo #3  - Lezecký silový desetiboj

Adam Ondra: Road to Tokyo #2 - Jak vyhrát olympiádu

Adam Ondra: Road to Tokyo #1 - Představení nové série


StandaH   [úpravy] 06:27 17.12.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Cestování 15:54:27 17.12.2019
Né že bych to chtěl nějak hejtovat, ale kvůli tomuhle se jelo do Nepálu ještě že se o tomhle projektu nedozvěděla Gréta. Jako asi dobrý upozornit na to že Montura pomáhá na takovéhle úrovni ale jezdit kvůli 10minutám videa do Nepálu no nevím
Berný odpovědět 
 Re: Cestování 16:32:41 17.12.2019
To je fakt. A olympiadu by kazdej vodcvicil na nejblizsi stene na rychlost, boulder na nejblizsim moonboardu (tenhle formát už tu byl) a lead by se taky jak vymyslel. Pak by se to po mailu sparovalo a vitez by dostal medaili poctou.
Papoušodpovědět 

 Bez titulku20:15:42 17.12.2019
Skutečně dobrou myšlenku , ocení jen opravdu dobří lidé .
 Michalodpovědět 

 Bez titulku20:15:50 17.12.2019
Skutečně dobrou myšlenku , ocení jen opravdu dobří lidé .
 Michalodpovědět 

 Romovia07:36:39 18.12.2019
Nemusíme chodiť ani tak ďaleko. Na východnom slovensku je veľa detí, ktorým treba pomôcť z dedičnej chudoby. Asi 30 percent je negramotných, nedokončia ani základnú školu ... ou ou
Pitrsodpovědět 
 Re: Romovia07:43:46 18.12.2019
Stačí zajít do Ústí nad labem...
Karelodpovědět 
  Re: Romovia09:10:11 18.12.2019
Nebo zůstat v Brně :D
odpovědět 
   Re: Romovia09:56:02 20.12.2019
Blbecku. Brno je nejlepsi mesto na svete
odpovědět 
    Re: Romovia13:13:05 20.12.2019
Neber se tak vážně, rozume.
odpovědět 
 Re: Romovia08:58:08 18.12.2019
Přesně tak, doma sice bordel, ale módní je dělat pořádek dle svých představ někde jinde, pokud možno v exotických končinách, aby se to dalo dobře lajknout.
jimodpovědět 
 Re: Romovia09:10:37 18.12.2019
Obavam se, ze podstatne lepe se pomaha tam, kde je o pomoc zajem. A taky to dava vyrazne vetsi smysl. V Nepalu jsou nadseni, kdyz muzou chodit do skoly. Zkuste to nabidnou v cikanske osade a uvidite, ceho se dockate...
pupuodpovědět 
  Co dál? 09:26:07 18.12.2019
No jo, ale to pak bude jako debata u těch lyařských středisek v Alpách. Nepál. Fajn, pomůžeš jim. A co dál? Budou chodit do školy, zřejmě se budou množit. Bude jich stále více a více, budeš potřebovat větší a větší pomoc. To nikdy neskončí. Když bude část vzdělaná, co s tím vzděláním budou dělat? Poznají moderní civilizaci? Část bude chtít odejít, část bude chtít zůstat a budou chtít se mít lépe. Jak se tam dá mít lépe? Snad jen cestovní ruch?? Takže z počátku pár ubytek a služeb, za chvíli celý turistický průmysl, proti kterému si budeme stěžovat a bojovat? A když to nepůjde, co tam ti mladí a vzdělaní budou dělat? Podle mne budou chtít odejít, ono se tam toho moc dělat nedá. Takže výsledkem snahy o pomoc má být co? Vylidnění regionu a ponechání zbývajícíh místních v ještě větší bídě? Nebo rozvoj turismu se všemi negativy?
odpovědět 
   Re: Co dál? 10:12:24 18.12.2019
tohle se moc dobře píše z tepla od počítače :-D
.... a prosím neber to jako urážku, ale další pohled k zamyšlení
pic Slabouch
slabouchodpovědět 
    Re: Co dál? 10:26:58 18.12.2019
Ano, máš pravdu. A je to pohled optikou zabezpečeného člověka bez starostí, který neví, co s penězi a časem. A oni tam umírají na bídu a podvýživu. Ale jak s tím souvisí to, co jsem napsal? Jo, mohl bych poslat něco na humanitární pomoc třeba na vodu a jídlo. Ale proč? K čemu jim to pomůže? Děti přežijí do dospělosti, rozmnoží se a místo deseti chudáků tam bude 50 chudáků? Zaplatím jim vzdělání? Co s ním budou dělat? Na jejich život jim stačí to, co mají. Jak přežili do dnešních dnů? Žijí tam tisíce let, žádné školy nebyly, k čemu to měnit? Dáš jim vzdělání a oni půjdou dělat co? Nevím, jak Nepálci, ale třeba u černochů z velké části Afriky je vzdělání k ničemu, jen se množí a množí a množí a zdrhají do Evropy. Ukaž mi, kolik černochů nebo Nepálců má tady svoji firmu a úspěšně podniká. Takže od tepla počítače říkám, že já na humanitární pomoc nedám ani korunu, nepodpořím žádnou firmu, která tam pomáhá, a kdyby bylo na mě, všechny ty humanitární a lékařské organizace bych zakázal. Nejsem tu proto, abych spasil svět, dobře se všichni mít nemohou.
odpovědět 
     Re: Co dál? 17:07:10 18.12.2019
Dál nic. To stačí. Ty prachy tam pošlu, budu z toho mít dobrej pocit. Třeba to pomůže tomu, že se někde postaví škola a děti do ní nebudou muset chodit 10 km, ale jen 3 km. To mi přijde OK. Třeba tím dokonce naseru někoho z tepla od kompu (spíš mu to asi bude jedno, ale kdyby náhodou..); další benefit.

Na týhle transakci nemůžu tratit, jen získat.

honzaodpovědět 
      Re: Co dál? 16:46:55 19.12.2019
Jak se to vezme. Pokud jim tam zaplatíš školu, oni dostanou vzdělání a první, o co se budou snažit, bude migrace do Evropy, kde budou žít z našich sociálních dávek nebo levnou prací vytěsní naše lidi, tratíš docela dost.
odpovědět 
       Re: Co dál? 18:15:07 19.12.2019
Pokud by to bylo tak jak píšeš, pak máš samozřejmě pravdu. Ono to tak ale není. Čím budou lidi v zemích třetího světa vzdělanější,

1) tím budou mít menší potřebu uprchnout, protože v těch zemích se bude celkově líp žít,

2) tím lépe budou zaměstnatelní i v Evropě, když už tedy uprchnou. A tedy méně závislí na dávkách.

V CZ je třeba spousta zubařů Syřanů a jinejch arabášů. Máš dojem, že třeba takovej zubař bude radši na dávkách, místo aby kleštil zuby?

A naopak.. máš dojem, že současní ekonomičtí imigranti jsou nějakej výkvět vzdělanosti, kterej by podporoval tvou teorii, že čím vzdělanější, tím větší sklon k útěku do Evropy?

A do třetice: máš dojem, že je v Evropě hodně uprchlíků z Nepálu, kteří jsou závislí na evropském sociálním systému? A to že zrovna Nepálec by mohl celkem přesvědčivě žádat o azyl kvůli útěku před maoistou (já jsem teda žádnýho Nepálce ekonomickýho uprchlíka nepotkal, ani jsem o žádném neslyšel ani nečetl).

Otázku, jestli se v daném případě jedná o charitu nebo o budování customer perception a tedy svého druhu o reklamu, nechávám stranou.
honzaodpovědět 
        Re: Co dál? 19:37:17 19.12.2019
V pohodě, proti tomu, co píšeš, celkem nic nemám. Ona je pravda složitější, než jak ji prezentujeme já nebo ty. Statistiky zaměstnaných národností nemám a ani se mi je nechce hledat. Jen si tak říkám, zda náhodou nechybí u nich doma. A systém, kdy platíme v rozvojových zemích vzdělání, aby pak tito chytřejší a vzdělanější odešli pracovat jinam, kde ještě pracují za ceny nižší, než místní, se mi nelíbí také. Humanitární organizace vyzývají k pomoci, stačí se podívat, jak o situaci ve zdravotnictví v Sýrii mluví třeba Lékaři bez hranic. Takže v Sýrii je zdravotní péče katastrofou, lidé tam umírají zbytečně, lékaři z různých organizací tam pracují jako charitu, ale sami doktoři Syřané si v klidu pracují tady u nás? Opět platí - ty jim posíláš peníze, oni odejdou, tady ničí trh práce a na místě, kam jsi ty peníze posílal, katastrofa nejen že stále trvá, ale i se dále prohlubuje, protože počet trpících obyvatel stoupá a přitom ti, kdo by to tam mohli zachránit a postavit na nohy, odešli a ty jsi jim vlastně zaplatil jízdenku. Gratuji, dobře tam řešíš problémy.
odpovědět 
         Re: Co dál? 20:18:25 19.12.2019
ta výměna doktorů mezi námi a sýrií je win-win, syřan tady slušně a bezpečně žije, a čech si tam zkusí takovou tu profesně dobrodružnou válečnou urgentní medicínu, k čemuž se u nás moc nedostane, než se u nás dostane k tomu, aby dělal samostatně obyčejné slepé střevo, tak to trvá roky a roky, a tam to provádí dvakrát hned první odpoledne, dřív, než si vybalí batoh.
Lukas B.odpovědět 
          Re: Co dál? 20:22:48 19.12.2019
Tak to pak ano. To mi nedošlo :-)
odpovědět 
         Re: Co dál? 02:44:46 20.12.2019
S tou Sýrií máš pravdu. Tam je převzdělanost závažnej problém;)

A problémy je třeba držet si od těla, to chválím, to je poctivej přístup;)
honzaodpovědět 
   Re: Co dál? 10:19:42 18.12.2019
Dle mého názoru nejlepší pomoc, kterou může tzv. civilizovaný člověk ze západu nabídnout v třetích zemích, je nechat je být. Kam vstoupil, tam po sobě nechal spoušť, někteří tomu nadutě říkají pokrok.
Nolanodpovědět 
   Re: Co dál? 11:30:07 18.12.2019
Nesdilim Vas nazor. Vysoka porodnost souvisi spise s nizkou vzdelanosti a nekontrolovanym prisunem materialni pomoci (jidlo, leky atd valene po tunach do Afriky a podobne). Proti turistickemu prumyslu nic zasadniho nenamitam, pokud nefunguje stylem 'po nas potopa' (coz se pri nizke vzdelanosti snadno stat muze) a zaroven zustane dost mista pro neprumyslovou turistiku. Za me tedy OK
pupuodpovědět 
    Re: Co dál? 13:10:08 18.12.2019
A je tvůj názor takový, že v těchto regionech jsou idé natolik inteligentní, aby byli schopni dosáhnout vzdělání a úrovně západní civilizace? A dále - porodnost nesouvisí s inteligencí a vzděláním jako takovým, ale s vysokou životní úrovní. Jak chceš v těchto regionech této životní úrovně? Jsou ti lidé, co to tam teď obývají, něčeho takového schopni? Za posledních několik desítek let mohlo vysokého vzdělání dosáhnout opravdu hodně černých. Kde jsou? Již tu je několik generací, které se mohly vzdělávat a pracovat na zlepšení doma. Na co čekají? Není to náhodou něco jako naši Romové, kteří navzdory možnostem a nucení do vzdělání pořád jaksi úrovně okolí neodsahují? Jak je tohle možné? Opravdu chceš tvrdit, že je to tím, že nemají přístup ke kvalitnímu vzdělání?
odpovědět 
     Re: Co dál? 16:54:49 18.12.2019
Je to otazka motivace, tradic, kultury. Nasi Romove nebo cernosi v Africe nejsou nijak zvlast motivovani k tomu, aby se vzdelavali, shromazdovali majetek, podnikali... i kdyz fyzicke, respektive mentalni predpoklady by tam byly. Neplanuji budoucnost, ziji pritomnosti. Coz z naseho pohledu neni dobre. V Nepalu je kultura jina a troufam si tvrdit, ze mimo jine proto nejaka forma pomoci smysl dava. Investice do vzdelavani je dle meho nazoru vhodna.
pupuodpovědět 
      Re: Co dál? 21:02:23 18.12.2019
My je chceme učit ? Neměli by náhodou oni učit nás jak žít jako lidi a ne jako povrchní chytrácí co krouží po planetě v aeroplánech a mají pocit že bude všechno tak jak budeme chtít my. Jsme jako kobylky. Kdyby jsme k nim nestrčily rýpák jako první, tak by nikdy nezjistily jak žijem. Nemají totiž ve své přirozenosti lítat po celým světě jak smyslů zbavený. Milujou místo kde žijou bez ohledu jak tvrdý ten život je.
Davidodpovědět 
      Re: Co dál? 21:13:55 18.12.2019
Ani odloučení a samostatná výchova k ničemu nevedou. Tvé tvrzní by platilo, pokud by se jednalo o výchovu v komunitě. Pokud je však romské dítě adoptováno a vychováváno v tradiční české rodině, v naprosté většině případů to stejně požadované výsledky nemá. A kromě toho - řada Romů by se lépe mít chtěla, motivaci mají, ale něco tam prostě selhává... To samé jiná etnika, ale genetika je daná. A že žijí dneškem? Fajn. V prostředí, kde si zajdeš něco k jídlu kdykoliv ulovit nebo natrhat kus za vesnici, a bydlení tě netrápí, protože prostě žiješ v tropech, si to můžeš dovolit. Nepál je samozřejmě něco jiného, tam to takto jednoduché není, ale zase tam ani není co moc dělat. 80 procent jsou zemědělci, průmysl nebo něco s přidanou hodnotou zde není. Na to vzdělaní nepotřebuješ. Pravda, udává se, že Nepál akutně trpí nedostatkem vzdělané pracovní síly, ale zároveň je faktem, že jakmile je někdo mladý a vzdělný, okamžitě z Nepálu odchází. No a zbytek se snaží se dostat do měst, která ale rostou a zabírájí zbytky úrodné půdy. A protože Nepál nemá ani nerostné bohatsví, je to poměrně jasné. Pro vzdělaní není v Nepálu uplatnění, Nepál není potravinově soběstačný a protože lesy si vykáceli, půdu zastavěli nebo podlehla erozi, průmysl není, nerostné bohatsví není, nemá za jídlo Nepál ani co nabídnout.

Takže klidně Nepál podporuj, plať vzdělání, když ti nevadí, že ti vzdělaní odejdou a skončí u bezpečnostních agentur v Afgánistánu nebo Iráku, případně se snaží emigrovat do Evropy či dělají podřadné práce v Indii... Nepálu pomoc není. Platí to, co pro všechny ostatní podobné země - jestli jim chceš pomoc, zabraň jim se množit. Nic tam nemají a i kdyby tam byli samí vysokoškoláci, Nepál prostě není schopen to uživit. Dříve to bylo něco jiného, ale podívej sem jaký mají nárůst populace. V 1950 měli 8 milionů obyvatel, teď mají 35 milionů a v 2045 očekávají téměř 40 milonů obyvatel. Ovšem zdroje, které nestačily už dříve a nestačí ani dnes, se naopak budou ještě více zmenšovat. Takže i já bych rád pomohl a přispěl, ale ne na produkci dalších negramotných chudáků. Až se vymyslí program, jak počet obyvatel dostat na úroveň, kdy se sami ve svém státě uživí, a následně tento počet obyvatel budou udržovat, rád jim tam pošlu pomoc finanční i materiálovou. Aktuálně je ale jakákoliv pomoc pouze kontraproduktivní.
odpovědět 
       Re: Co dál? 22:06:26 18.12.2019
Kdyby nebyly mnohé africké regiony vzdělanostně, finančně i technicky dál něž my tady mezi Krkonošema a Tatratma, tak by se snad o tvém výplodu diskutovat.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Co dál? 22:50:22 18.12.2019
A že ten zbytek Afriky nechce zůstat tam, ale riskuje nebezpečnou cestu do Evropy? Fakt se těším, až jednou uslyším Slováka, jak tady praští s prací a prohlásí, že na podělané Čechy se může vykašlat a že odchází za lepším do Afriky :-) To by přesně byla ta situace, kdy bych byl ochoten poskytnout i finanční pomoc. Ale jinak je to stejně trochu mimo, výše uvedený text byl o Nepálu. V Africe je to o něčem trochu jiném, tam, na rozdíl od Nepálu, podmínky nebo nerostné bohatství často mají. K Nepálu něco dodat nechceš? Spletl jsem se? Zemědělství, urbanizace na úkor orné půdy, nesoběstačnost, absence průmyslu, emigrace mladých a vzdělaných, růst populace... v čem se pletu nebo nemám pravdu?
odpovědět 
         Re: Co dál? 09:42:45 19.12.2019
tvl, ty si to po sebe aj citas? :D nemas pravdu ale si tak presvedceny o tom, ze ju mas, ze dokazes vynasat vseobecne sudy.
'Zbytok' Afriky riskuje cestu do Europy? :D to ti povedal Pitomio, ci odkial to mas? Keby to tak bolo, tak sa pochytaju za ruky a spravia zivu retaz od Harare az po Pariz...A vies kolko ludi dava prednost Afrike alebo Azii pred zapadnou Europou? Ze ty si to nevies ani predstavit neznamena, ze to tak nie je.
Tiez odporucam precitat si statistiky imigracie do Ciny.
Miroodpovědět 
          Re: Co dál? 10:26:06 19.12.2019
To sedí od Slováka :-) Sorry, ale nejsou to právě Slováci, kteří houfně opouští Slovensko a jsou známí především tím, že na těch samých pozicích pracují o dost levněji, než Češi? A kteří i v Česku raději mluví česky, než aby dali najevo, že jsou ze Slovenska? Na stěnách jsou vidět pravidelně situace, kdy se holky baví s okolím normálně česky, ale mezi sebou si špitají Slovensky. No nic, ok, dobrá tedy, Afrika je ráj na zemi, mají se tam dobře. Ale co ten Nepál, o kterém tu je řeč? Co máš na vysvětlení k Nepálu?
odpovědět 
           Re: Co dál? 18:26:48 19.12.2019
a to by mi mělo vadit konkrétně proč? (to, že inteligentnější a pracovitější Slováci a Slovenky opouštějí Slovensko a pracují tady a platí daně, a zároveň jsou ochotni se asimilovat). tedy ano, chápu, vyhodí-li mě v práci a na tu samou práci vezmou za dvě třetiny nákladů Slováka, který bude práci dělat stejně dobře jako já, to bych se jistému pocitu hořkosti určitě neubránil. národohospodářsky to je však jednoznačně plus. a pro Slovensko samozřejmě průser.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Co dál? 23:52:27 19.12.2019
Nevadí to a ani to vadit nemá. Jen mi přijde zábavné, jak tu o cílech migrace a vychvalování Afriky a Asie mluví člověk ze státu, odkud takové množství lidí skončí v ČR. Pročpak tu Slováci a Slovenky končí v tak velkém počtu zde (a jiných státech Evropy), ale nejdou do té Afriky? Dostat se tam z EWvropy dnes není problém, není to ani drahé. Tak proč ČR a ne některé z těch úžasných afrických zemí? Největší ekonomiky a celkově význam mají jaké země? JAR a Nigérie? Schválně :-) Kolik lidí na světě emigrovalo za posledních několik let do Nigérie? A nebo do JAR?
odpovědět 
    Re: Co dál? 22:03:10 18.12.2019
Tys té chytrosti asi moc nepobral, když se vyjadřuješ k věcem, o kterých nemáš ani přibližnou představu, že?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Co dál? 08:24:05 19.12.2019
Zatímco Turek zná všechno a každý je oproti němu idiot, který kdykoli něco napíše, tak je Turkovi tak akorát k smíchu.
Ty tvoje arognatní poznámky tady už známe léta Turku. Běž do hrdele.
sněhulák v létěodpovědět 
      Re: Co dál? 11:09:41 19.12.2019
Ufff, ale bylo to těsně. Děkuj Ti studený pane za to malé h a absenci y na konci místa, kam posíláš pana Turka. :-)
Patrik Hrdelaodpovědět 
      Re: Co dál? 23:25:01 19.12.2019
Všichni ne :-) Jenom Ti, kteří blábolí a vlastně vůbec nevědí, o čem.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Co dál? 12:35:43 20.12.2019
Což platí nejvíc pro tebe.
odpovědět 
   Re: Co dál? 23:38:44 24.12.2019
Budou se tam množit... Není ale ta úměrnost porodnosti a míry vzdělání spíš nepřímá?
Jirkaodpovědět 
    Re: Co dál? 11:38:35 25.12.2019
Tato úměra platí ve vyspělých zemí, protože vzdělání není příčina, ale spíše doprovodný jev. Porodnost závisí především na kvalitě života, čím lépe se lidé mají, tím obvykle mají méně dětí. A v běžné civilizaci platí, že vzdělanější se obvykle mají lépe. Ovšem pro řadu chudých zemí to neplatí, vzdělání zde jen prohlubuje frustraci a problémy, protože země není schopna obyvatele uživit a poskytnout jim potřebné. A právě Nepál je krásným příkladem, prostě i kdybys tam měl samé vysokoškoláky, prostě nemají jak a kde peníze vydělat, ta krajina tolik lidí neuživí, průmysl tam není, zemědělství tam není, půda pro pěstování není, nerostné nohatství není... Co tedy bude výsledkem vzdělání? Ti chytřejší z Nepálu odejdou, protože budou vědět, jak to je jinde a samozřejmě budou chtít jít za lepším, zbytek zůstane a bude se dále množit a množit... Což by asi samo o sobě ta úplně nevadilo, oni se množí i proto, že tam byla obrovská dětská úmrtnost, takže se stav udržoval (nebo nezvyšoval tak rychle) přirozeně. Třeba zde máme dětskou úmrtnost (počet mrtvých do pěti let na 1000 porodů) okolo 2-4, kdežto v problematických zemích bývá 200-250. Takže co se tedy stane, když tam zavedeš lepší zdravotní péči? A dále, co se stane, když tam zlepšíš zdravotní péči, budeš jim tam zajišťovat jídlo a základní životní podmínky, ale nezabezpečíš jim žádnou možnost toho, aby se uživili nebo mohli ekonomicky růst a stali se soběstačnými? Opravdu je naším posláním díky moderním technologiím podporovat čím dál větší růst chudoby? Nemám nic proti pomoci, ale proč se tam tedy nepostaví nějaký průmysl, nezajistí se základní zemědělství a fungující státní správa a spolu s tím nepostaví školy (z počátku klidně i nevzdělají v jiných zemích), které by produkovaly kvalitní zaměstnance, podnikatele (služby) a celkově lidi, kteří budou pomáhat s rozvojem té země? Pak bych to chápal a klidně pomohl. Ale smysl současné pomoci, která generuje jen větší a větší počty závislých, případně přímo migrantů, opravdu nechápu.
odpovědět 

 hrdost21:17:21 21.12.2019
To co jsem obdivoval na Chris Sharma 15-20 let dozadu ( jeho přesah a praci pro charitativní projekty jak v usa tak po světě ) mohu nyní obdivovat na AO !
I přes to že je to Brňák cejtím jako Pražák velkej respekt a pokoru  :)
Gratuluji hlavně rodičům protože mistra nedělá jen medaile a výkon ale zejména kroky které vedou k následování
David Peterka
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179394)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talkante IV Bielatal
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.