LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Náčelník má vždycky pravdu.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140389 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Klettergarten Lažánky

Moravský Kras je nádhernou lezeckou oblastí, která má bohužel jedno výrazné negativum. Většina zajištěných sektorů a cest je vyšších stupňů obtížnosti.

A bohužel k zajištění alespoň toho mála hezkých a lehkých cest adekvátně jejich obtížnosti se OVK zatím staví více než negativně ve všech stávajících a pro lezení otevřených sektorech. Co už, holt aktuální „status quo“ ?

Klettergarten Lažánky

1 Celkový pohled na Klettergärten Lažánky, bezproblémový přístup i s kočárkem a dostatečný prostor pod skálou


Zejména pro rodiče s dětmi a začínající lezce je tak aktuálně jednou z mála možností  „Kletergarten Lažánky“. Sektor naštěstí mimo CHKO, velmi dobře dostupný díky náležitosti do intravilánu obce Lažánky a zajištěný v duchu trojková cesta pro trojkového lezce a navíc ještě malého vzrůstu.

Maty


Aktuálně sektor nabízí již 12 hotových cest do délky 15 m a obtížnosti 2+ až 4+ a aktuálně jednu rozdělanou. Cesty jsou zajištěny 10 mm nýty nebo lepenými nerezovými borháky, za jejichž poskytnutí patří dík HUDY. Cesty vznikaly postupně v letech 2014, 2015 a 2016. Aktuálně bychom místo ještě rádi doplnili informační cedulí s průvodcem a základní metodickou informací k lezení, ale uvidíme, co se podaří. Všechny slaňáky jsou osazeny buď spouštěcí kotvičkou, karabinou nebo zatím provizorně velkou mailonkou. Celý sektor byl vybudován za finančního přispění HUDY a.s. a HUDY lezecká stěna Brno, na práci se podíleli členové HO Lokomotiva Brno a členové vzdělávání horských vůdců ČAHV běhu 2016 – 2018.

Sektor je ideální pro první kroky ve skalním terénu, lezení dětí, případně i nácviky štandování, dobírání a slaňování. Z vybavení stačí expresky, lano min. 30 m. Byť byla skála celá očištěna, doporučujeme pro lezení helmu, na některých policích mohou ležet kousky vápencového štěrku, nebo je možné uvolnění kamenů.

Základní pravidla pro lezení v Klettergarten Lažánky



- Kletergarten byla zbudována pro volný přístup lezců, prosím dodržujte několik jednoduchých pravidel pro fungování, tak abychom mohli tuto lezeckou lokalitu bezproblémově a dlouhodobě využívat
- Pro parkování prosím využívejte náves v Lažánkách, nezajíždějte s auty až do prostoru klettergarten, je to od parkoviště 2 minuty pěšky
- Po lezení prosím odneste svoje veškeré odpadky a v prostoru klettergarten nerozdělávejte oheň
- Nejbližší toalety jsou na benzince v Lažánkách, 5 min pěšky, prosím respektujte, že se sektor nachází v intravilánu obce
- Při lezení respektujte, že se jedná sice o velmi dobře zajištěný, ale přesto skalní terén, kde hrozí možnost vytržení kamenů, proto prosím dbejte zvýšené opatrnosti a používejte helmu
- Důrazně doporučujeme nenadlézat slaňovací body jednotlivých cest, skála nad těmito slaňáky je rozrušená a není možné ji dokonale sanovat
- Prosím nemanipulujte jakkoliv s jistícími body, zejména nepřidávejte další linie bez konzultace a souhlasu správce klettergarten
- V případě zjištění jakýchkoli nedostatků kontaktujte neprodleně správce klettergarten Radka Lienertha: e-mail:zoban(at)seznam.cz, tel.: +420603810600

Klettergarten Lažánky



Přístup:


Z Blanska po silnici číslo 379 směrem na Jedovnice, za benzinkou v Lažánkách první odbočku doprava na náves. Zde zaparkujte, podle zákresu pěšky cca 2 minuty do klettergarten.

mapa hlavní

Celková mapa umístění klettergärten


mapa Lažánky

Umístění klettergärten v Lažánkách, na levém okraji záběru benzinka s toaletami


Průvodce


Aktuálně klettergarten nabízí 12 hotových cest, jedna cesta je rozdělaná. Obtížnost se pohybuje od 2+ do 4+, na jištění stačí expresky. Klettergarten je pro přehlednost rozdělena do tří sektorů A, B a C, není vyloučeno, že do budoucna dojde ještě k dalšímu navýšení lezeckých linií.

celkový pohled

Celkový pohled na rozmístění sektorů


Sektor A

A


seznam cest A


Sektor B

B


seznam cest B



Sektor C

C


seznam cest C



Základní metodická doporučení pro pohyb v klettergarten


- Navazujte se výhradně na lano a používejte pro navázání dvojitý osmičkový uzel
- Expresky zapínejte vždy ze stabilní lezecké pozice, lanoveďte tak aby nedocházelo k možnému zkřížení oka nýtu/borkáku a expresky nebo lana a zámku karabiny s rizikem vycvaknutí v případě pádu
- Vždy proveďte partnerskou kontrolu navázaní, založení jištění a dodržujte lezeckou komunikaci
- Pro TR jištění vždy používejte ve vratném bodě minimálně dva prvky
- Při spouštění spouštějte lezce přiměřenou rychlostí jeho schopnostem a terénu
- V případě nehody volejte záchranou službu 155 a zajistěte její navigaci od hlavní silnice do prostoru klettergarten

Metodické materiály ke skalnímu lezení:
http://www.climbingschool.cz/var/uploads/files/000000/000044/zaklady_jisteni_horosvaz.pdf


Maty Plotnička

Maty Lienerth, 8 let, cesta Plotnička březen 2017


Radek Lienerth
horský vůdce UIAGM, člen HUDY Mountain Guides
kurzy skalního lezení, skialpinismu, vedené výstupy na vrcholy Vysokých Tater, Alp
00420603810600, zoban(at)seznam.cz, www.climbon.cz, www.hudysteny.cz/brno

Zoban   [úpravy] 09:54 25.04.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Je to fajn...10:35:44 25.04.2017
Pro rodice s detma super - dik Zobe.
Kdyz je teplo a sviti Slunko, je tam ale pekelna vyheň.
Igorodpovědět 

 Super počin12:42:22 25.04.2017
Super počin a doufám, že to tam bude fungovat. Škoda, že to mám do Krasu tak daleko...
Pájaodpovědět 

 Lažánky13:34:18 25.04.2017
prostě paráda, super pro děti, díky.
zofinodpovědět 
 Re: Lažánky19:57:29 27.04.2017
Souhlas. Konečně něco pro děti i poblíž, A navíc kousek je lez. stěna pro horší počasí....
Honzaodpovědět 

 To je hrůza14:53:58 25.04.2017
Hned vedle jsou domy. Tam bych chtěl bydlet a poslouchat nevychované fracky a jejich rodiče. O Zobanově upištěném hlasu ani nemluvě.
odpovědět 
 Re: To je hrůza16:16:17 25.04.2017
No tyvole...
Tomodpovědět 
 Re: To je hrůza17:30:07 25.04.2017
No to je pešunk, Lažánky jsou zrovna dost vyprodaný, ale třeba někoho přemluvíš ;-)
bernyodpovědět 
 Re: To je hrůza22:14:55 06.06.2017
Furt lepsi nez poslouchat nad sebou litajici drony:-)
odpovědět 
 Re: To je hrůza10:30:56 20.12.2017
Nevychovane fracky? To asi jiste nemluvis o detech, ktere vedou rodice k pohybu a k prirode, misto toho aby jim dali pocitac a hraj si a pak z deti vyrustaji jedinci, kteri v 15ti zapaluji jednu od druhe, a za kazdym druhym slovem je - vo*e nebo pi*o. Co ty jsi dokazal kamo ?
 Jezkecodpovědět 

 Top rope18:26:15 25.04.2017
Lze v teto lokalite hodit lano zvrchu na top rope (vlastni karable je samozrejmosti)? Nebo se dostat k slaňáku nejak jednoduse? Jde mi o lezeni s detmi, kdy si to jeste sami nevytahnou a me jistit jeste taky nemůžou. Diky. Marek
P.S. Diky Zobe. Super prace.
Marekodpovědět 
 Re: Top rope22:19:11 25.04.2017
Shora v zadnem pripade nechodit, vrsky jsou hodne rozrusene. Uvidis ze neni problem vylezt nejlehci ze spoda a pak si to nahore jen prehazovat.
Radek
zobanodpovědět 
  Re: Top rope20:58:39 26.04.2017
Dik, o vikendu (pokud bude pocasi) tam s klukem a holkou zajdu. Ale pro jistotu si vezmu cepin, abych tam mohl říznout po zadech toho omezenyho blba, co pise ty hovadiny. Mozna ho stve, ze se tam se svoji vykonosti bude tlacit s 6 letyma deckama, ktere mu budou davat na prdel :-)
Marek
Marekodpovědět 
  Re: Top rope15:25:41 27.04.2017
No - jak se dívám na foto, tak nahoře jsou nějaký stromy a ze zkušeností mám dojem, že se stejně někdo o ono TOP ROPE bude pokoušet. Tak možná by bylo od věci někde bokem tu možnost udělat (pochopitelně pokud tam to místo bez pádu kamenů bude).
Honzaodpovědět 

 ???18:54:48 25.04.2017
Vcera jsem si postavil na zahrade skalku kolem jahod, doufam ze mi tam taky neprijedete navrtat nesmyslne hodne boltu kdyz je to dneska v mode
ondezodpovědět 
 Re: ???19:17:33 25.04.2017
No ty jsi kkot !!! To je stěnka pro malý děcka ať se mají kde vyblbnout - je to pro ně velikej zážitek. Nevím co ti na tom vadí že to je odjištěný- jaký by to asi pro ty děcka mělo být ? Prakticky všude ve světě takovéto dětské sektory jsou.
To jako ukazuješ že jsi strašnej borec jo ? Komlexy ?
kktodpovědět 
  Re: ???22:17:38 06.06.2017
Stenka pro decka a budouci starce jednou. Dobrej pocin od Zobana:-)
odpovědět 
   Re: ???10:33:19 20.12.2017
Naprosty souhlas. Super prace.
 Jezkecodpovědět 
 Re: ???19:34:58 25.04.2017
Vy kritici, co jste udělali pro ostatní? Zkusili jste něco vytvořit, víte co to stojí energie, a přitom to pomluvit umí každý primitiv.
daveodpovědět 
  Re: ???01:17:33 26.04.2017
Dave, hlasas to tu furt dokola. Kandidoval jsi uz do nejake verejne funkce. Treba politika? Nebo jen primitivne nadavas na politiky v hospode?
odpovědět 
   Re: ???21:41:18 30.04.2017
Přesně tak, furt dokola, když to některým nestačí evidentně jednou a stále reagujou nesmyslně negativně na v podstatě cokoliv.
daveodpovědět 
    Re: ???14:27:30 03.05.2017
Jen ne sam na sebe, coz je docela vtipne...
odpovědět 
  Re: ???10:34:15 26.04.2017
A to si máme sednout na prdel z toho že navrtali nesmyslně nějaky kvak? Gratulu prosím o cenu od ČHS
ondezodpovědět 
   Re: ???16:51:06 26.04.2017
Pokud tu zahradu s jahodama mas v katastru obce a ne v osobnim vlastnictvi, tak ti to tam po dohode se zastupitelstvem klidne dojdu vyrejpat a skalku borkama osazet.
Tomodpovědět 
   Re: ???18:41:54 26.04.2017
Sorry jako, ale seš vážně debil, nebo idiot, kterej si myslí, že co není pro něj, tak nemá být. Je mi tě trochu i líto.
kamarádodpovědět 
    Re: ???18:47:58 27.04.2017
Jsou idioti, kteri si mysli, ze co neni pro ne, nema byt. Take jsou idioti, co si mysli, ze co je pro ne, ma byt. Oboji je uplne stejne.
odpovědět 
 Re: ???22:16:22 25.04.2017
Máš tu čest být prvním blbem, který mne donutil k reakci na tomto webu.
Máš pocit, že by tento terén byl vhodný k něčemu jinému, než k odjištěnému klettergatenu pro děcka?
Jinak si tvou "vtipnou" poznámku moc nedokážu vysvětlit.
A podotýkám, že nejsem sám rodič...
Rád si poslechnu, co bys s tímto prostorem udělal Ty, případně, proč Ti to vadí?
Climber83odpovědět 
  Re: ???01:22:14 26.04.2017
Toto neni kritika oblasti, jen konstatovani moznosti na ktere se ptas: Obecne vzdy existuje prirozena moznost ponechat skalku mistni flore a faune. I kdyz se to zrovna neslucuje s neutuchajici touhou cloveka pretvaret 100% prostredi k obrazu svemu, casto to nebyva spatna moznost.
aodpovědět 
   Re: ???06:50:37 26.04.2017
Vy v tom Brne to mate docela blby. Samej chytrák, sociální inženýr a skoro nikdo nemaka a jen plká. Ještě, ze jsou vesnice a malý města v okolí, kde je to ještě normální.
odpovědět 
  Re: ???10:35:15 26.04.2017
Přesně jak napsal kolega, na co hned vrtat každou pičovinu aby si děti mohli hrát? mají dětský hřiště a stěny, tak nevim proč takhle kurvit přírodu
ondezodpovědět 
   Re: ???12:17:21 26.04.2017
Treba prave pro to ze skala neni stena. Treba prave pro to ze v okruhu 100 km od Brna zadna obdobna moznost neni. Treba pro to ze je to byvaly lom a nikoli hodnotna prirodni lokalita. Trebabjen pro to ze se mi chtelo. Nic vic nic min.
Radek
zobanodpovědět 
    Re: ???16:00:00 27.04.2017
Vicemene chapu, az na tuhle egomaniackou sobeckou hlasku...

"Trebabjen pro to ze se mi chtelo."
odpovědět 
    Re: ???18:04:04 27.03.2019
Nenech se rozhodit kokotem.. nahodou je to super ! a dekujeme i my vsichni ostatni kteri si tam jdeme treba zkusit zopaknout slaneni stand ... atd
Nikiodpovědět 
   Re: ???12:27:35 26.04.2017
Co to meleš hňupe o kurvení přírody ? Je bejvalej lom idiote. Však na tebe taky dojde a neboj oni se ti ty tvoje stupidní kecy na dětech vrátí :-)
kktodpovědět 
    Re: ???14:41:39 26.04.2017
A že je něco lom, tak se to musí hned zprasit? vy vůbec nevíte co mluvíte a máte argumenty jak malý děti. Aby ste se z těch harantů nepodělali. A až na některýho z nich spadnu na stěně, tak se omlouvat nebudu a řeknu že mají tuhle skalku a že si mají hrát tam a kašlu na všechno
ondezodpovědět 
     Re: ???16:11:42 26.04.2017
Bože, dej ať se ti v hlavě rozsvítí. Čím dříve, tím lépe pro tebe.
r.odpovědět 
      Re: ???16:00:55 27.04.2017
Tím rozsvícením myslím, že budeš mít stejné názory a postoje jako já.
r.odpovědět 
     Re: ???16:32:41 26.04.2017
Urcite mas pravdu ze neni fajn kdyz deti behaji po stene bez dozoru pod lezoucimi lezci, ale moc nechapu tvoji zcela vyhrocenou argumentaci.
Jel by sis tam zalezt sam, pokud by tam nebyli udělané cesty?
V kterem sektoru Moravskeho krasu muzes bez jakychkoliv obav poslat zacatecnika nebo dite cvakat na prvnim?
On hlavni problem lezeni v te nasi stredoevropske kotlince totiz neni sklaka pro deti x skalka ladem, sport x trad, mago x nemago, na prvnim x na rybu, atd, atd, ale je to tak trochu nekde jinde...
Hezky den
zobanodpovědět 
      Re: ???09:28:50 27.04.2017
Já vim jedno, jestli někoho uvidim dělat takovyhle cesty u nás na Hrubici, tak mu zpřerážim ruce. A jo před pár lety jsem byl lezt na tyhle skalce a pěkně jsem si tam zalezl po vlastním
Ondezodpovědět 
       Re: ???15:35:23 27.04.2017
Ondez, ty jsi vazne tykev...
1) Hrubice je Hrubice a to samo o sobě tento typ skalniho sektoru vylucuje
2) velmi rad si na tebe najdu cas a pokud mi ukazes v jeden z cest v Lazankach jedno kvalitni vlastni jisteni, tim myslim misto pro frend, vklinenec nebo smycku do ktere si dovolis spadnout a muzes si priscvaknout i ten nyt pokud bude v dosahu smeknu a verejne se ti omluvim, na zaklade tveho vyjadreni si ale dovoluji verejne prohlasit ze si tak trosku vymyslis a trolis.
Hezky den radek
zobanodpovědět 
      Re: ???13:51:17 03.05.2017
Souhlas. Ono něco podobnýho jako bylo uděláno na Helfštýně (přejištění po 1,5 m, šikmé stěny a t.d. bylo potřeba i tu v krasu. A možná by se podobnejch skalek našlo i víc.
Honzaodpovědět 
     Re: ???12:43:04 19.09.2017
Kristepane, to je kretén. A zamindrákovanej k tomu!
Zdeněkodpovědět 
    Re: ???00:26:54 27.04.2017
Hehe, vy ste na tý Moravě fakt mimo, ne?

Takže tu máme takový nešvar: Někdo něco udělá, někdo to chválí, to je v pořádku, někomu se to nelíbí, to je špatně, argumentuje se tím, že když někdo něco udělá, je to automaticky dobře, protože něco udělal a ten, kdo nic neudělal, nemá právo se vyjadřovat.

Z této logiky věci vyplývá, že
a) Jakmile někdo něco udělá, je přípustné ho jen chválit.
Proč je to blbě: Malý dítě se taky chválí jen, když se vysere do nočníku a ne mimo.
b) Nelze kritizovat nic, pokud to sám neděláš. Proč je to blbě: Pokud si objednáte dílo/práci, kterou sami neumíte a dotyčný to podle vás udělal blbě, nemáte nárok si stěžovat, či reklamovat.
c) Pravidlo, že někdy je lepší nedělat nic absolutně neplatí. Proč je to blbě, víte sami moc dobře (Mechovrt, Reschič).

Argument, že si chudáci děti nemají kde zalézt a proto je nutný vrtat je stejný, jakože si chudáci bruslaři nemají, kde zabruslit a proto je třeba všude dělat asfaltky.
Jak se učili lézt děti předtím? To jako nelezli vůbec?

Je opravdu rozumné dělal Klettergarden tam, kde jsou nestabilní a rozsypané vrcholky skal? To bude řevu, až to nějaké robě cinkne do kebule.

Důvody proč se zastávat smyslupnosti, nebo naopak blbosti takového počinu se najdou na obou stranách, ale vrcholem úpadku je používat všechny možné argumentační fauly. Obzvláště nechutné, je když to dělá "strana dobra", tedy strana těch, co něco dělají, protože to je přece vždycky dobře.

Jinými slovy urážet někoho za to, že se mu něco nelíbí, je daleko ubožejší než vyjadřovat nelibost.

Osobně mám pocit, že na nesouhlasný komentář je třeba vynaložit více intelektuálního úsilí, nežli jen říct "Franto, si dobrej, jen tak dál, je to super, co děláš."

Tak mír do Krasu.
k.odpovědět 
     Re: ???16:07:23 27.04.2017
Souhlasim, retorika "co si udelal ty, ze to kritizujes?" je hroziva a da se aplikovat uplne na vsechno vcetne obhajoby ryze negativnich veci. Uz nezavisi na kvalite, na prinosu, jedine meritko je samotna cinnost..
Ale nepopiram, ze je to tzv. univerzalni argument, ktery asi na urcitou skupinu lidi funguje a casto nastupuje v situacich, kdy jine argumenty nejsou.
odpovědět 
     Re: ???12:47:45 19.09.2017
No tak ti povím, chlapče, že mimo jsi ty, ač ne na Moravě: Ono je něco jiného okomentovat obsah sdělení v článku a něco jiného pak je s tím něco udělat, pokud se mi to nelíbí, že?
Zdeněkodpovědět 
     Re: ???12:49:20 19.09.2017
Možná by stálo za to natočit virál "Debilní kecy na Lezci".
Zdeněkodpovědět 
     Re: ???18:08:02 27.03.2019
Tak me napada ? Byl jsi se tam podivat ? Jestli ne tak bych doporucovala a pak teprve tady vynaset soudy a vyrit v debate.
Nikiodpovědět 
   Re: ???18:44:13 26.04.2017
...děti si mohly... a ne mohli... ale to ty asi nerozlišuješ
kodpovědět 
   Re: ???10:46:49 20.12.2017
Neprijde mi, ze zrovna tahle klettergarten by nejak "kurvila prirodu" nebo jak to tu nekdo, kdo se radsi ani neumi podepsat pod svuj prispevek, napsal... Asi tomu nekomu prijde lepsi kdyz deti sedi doma na prdeli u pocitace, nebo od toho pocitace prejdou do baru a diskotek. Ty bezduche prispevky lidi, co se ani nepriznaji k svemu prispevku jen ukazuju tu nasi ceskou mentalitu ... sedet u piva plivat na nejakou uzitecnou praci nekoho jineho a nejlepe jeste anonymne :-) Toto hrdinove.
 Jezkecodpovědět 
 Re: ???21:22:46 26.04.2017
A to na tu Tvoji skalku s jahodama lezes na rybu, nebo si troufnes i na prvniho?
Marekodpovědět 
 Re: ???10:38:48 20.12.2017
Presne tak, sektor pro deti,tak nechapu ten tvuj vyrok ohledne boltu, je to super prace, nemuzu se dockat az tam jednou vemu sveho synovce - 4leteho, ktery zacina popolejzat na preklizce. Co by si chtel, aby 6ti lete deti lezly po vlastnim ?
 Jezkecodpovědět 
 Re: ???10:39:11 20.12.2017
Presne tak, sektor pro deti,tak nechapu ten tvuj vyrok ohledne boltu, je to super prace, nemuzu se dockat az tam jednou vemu sveho synovce - 4leteho, ktery zacina popolejzat na preklizce. Co by si chtel, aby 6ti lete deti lezly po vlastnim ?
 Jezkecodpovědět 

 Pěkný20:55:49 25.04.2017
Vypadá to hezky, určitě tam letos s dětma vyrazím.
Došlíkodpovědět 

 Proč diskuze?12:31:06 26.04.2017
Tak nějak nechápu, proč vlastně je u podobných článků povolená diskuze. Zobane, měls to prostě jen ohlásit, napsat článek a diskuzi zakázat. A hotovo. Je zbytečné nechat idioty plkat nad každou maličkostí.
odpovědět 
 Re: Proč diskuze?16:34:34 26.04.2017
Proc, mozna je to docela zajimava sociologicka sonda, nekdo by na tomto zaklade mohl napsat treba disertaci :-)
zobanodpovědět 
  Re: Proč diskuze?16:10:09 27.04.2017
Zajímavá sonda a navíc je vždy dobré slyšet názor z druhé strany.
odpovědět 
 Re: Proč diskuze?18:47:13 26.04.2017
On to bude stejně jen jeden frustrant, kterýmu utekla stará, a tak neví, jestli nadávat na romáky nebo rovnou na migranty.
makačodpovědět 
 Re: Proč diskuze?16:09:19 27.04.2017
Jen ještě dodám - Je zbytečné nechat idioty plkat nad každou maličkostí, tak jako to teď dělám i já.
odpovědět 

 Až tak skvěle tonevidim..22:03:25 27.04.2017
Pocit bezpečí = cesta k průseru. Jištění i pro děcka by mělo být bezpečné, ale morálové. Bh po metru zanmená laciný vylezení bez potřeby morálu. Řekl bych, že tam bude víc průšvihů než kdyby tam byla bh  jen půlka. Děcka budou mít pocit že něco vylezly na prvním, ale ve skutečnosti to je stejný jako lano shora. Myšlenka fajn, ale má to svoje mouchy.
odpovědět 
 Re: Až tak skvěle tonevidim..09:27:33 28.04.2017
Tak na to jsem zvědavý. V Rakousku nebo Itálii jsou místa, kde jsou takto odjištěny lehké cesty a zatím jsem neslyšel o kvantech z toho vyplývajících nehod a tragédií. Takže si myslím, že jsi mimo.
o..odpovědět 
  Re: Až tak skvěle tonevidim..10:31:26 28.04.2017
Ono stačí porovnat počet průserů na Srbárně a třeba na tý Hrubici... Mít bh u pasu a cvakat další už úplně vyřadí nutnost morálu, prakticky lezeš TR. Z toho jsou nehody typu bh u pasu, borec nabere tři metry lana aby cvakl další, klouzne a hodí podlahu. Jištění by mělo být od slova jistit, ne od slova nebát se... Stejně tak by neměla hrozit podlaha nebo trefit polici, a to ani v lehkých úsecích. Styl těžký krok s bh u pasu a lehký dolez free solo považuju za chybu. Stejně tak řetěz bh "pro děti" - to rovnou můžou mít lano shora. K lezení patří i morál, to hledání odvahy odlízt od jištění. Zároveň pád by neměl znamenat zrakvit se. Prostě ať se při pádu lítá, ale relativně bezpečně. Lehký cesty obvykle nejsou jištěný skoro vůbec a podlaha/ police hrozí často. Tohle je druhej extrém, je to těžce přejištěný... První jištění = ještě bezpečný odskok, každý další aby to nebylo na podlahu nebo polici. Paradoxně v lehkým položeným by jištění meělo být hustěji než v kolmým nebo převislým - tam se neoboucháš o šutry ale letíš vzduchem.
odpovědět 
   Re: Až tak skvěle tonevidim..15:14:01 28.04.2017
Na Srbárně jsem byl naposledy v r. 2001, přejištěné mi to nepřipadalo, ale lezl jsem jen lehké cesty, které byly ukrutně oklouzané, takže jsem rozhodně neměl pocit přílišného bezpečí. Je pravda, že tenkrát tam byla taková koncentrace exotů, že to ve mně zanechalo hluboký dojem, některé momenty a hlášky si pamatuji doteď. Jsem zvědav, jak to tedy dopadne zde. Zatím od toho očekávám, že moje prťavé dítě bude mít kde lézt (bude-li chtít).
o..odpovědět 
    Re: Až tak skvěle tonevidim..22:17:57 28.04.2017
V roce 2002 přišly povodně a skálu pěkně umyly a zdrsnily povrch. Tak přijeď s dětma i do Srbáče....
odpovědět 

 Pro děti10:00:44 28.04.2017
Díky Zobane. To se cení.
Skoro bych nevěřil, že děti tě dovedou k cestě okolo 3.
P.S: Jeden z nováčků, který nedal Zobanem očekávaných "aspoň za 5"
Honza HoKodpovědět 

 Vzpomínky na mládí11:27:53 28.04.2017
Pro organizované akce, kde za děti někdo odpovídá a nemůže si dovolit průser, je to asi ok. Ale když si tak vzpomenu na mé mládí, tak po podobných skalkách jsme běhali nahoru a dolů prakticky pořád v rámci klukovských her a blbnutí, samozřejmě v keckách a bez jištění. Přišlo se ze školy, taška se zakopla pod stůl a hurá ven lézt na stromy, na skály, do děr, koupat se... občas se divím, že jsme to ve zdraví přežili :-)
odpovědět 

 Díky za to23:25:11 07.05.2017
A třeba já a moja tam s děckama moc rádi pojedeme.
Ad Borcovi z Hrubice. Fandím ti. Tady jde opravdu o hodně.

maraodpovědět 

 Byl jsem a doporučuji.22:34:56 23.05.2017
Doporučuji dodělat onu cestu 12, možná jako jednu z nejtěžších. Bylo by vhodné alespoň u jedné alespoň za 5.
Honzaodpovědět 

 Poloha14:38:14 11.07.2017
Abych usnadnil ostatním to najít (klidně přidejte do článku):

https://goo.gl/maps/uXoyVuR3o7y
GPS: 49.353180, 16.703206
Honzaodpovědět 

 Průvodce11:08:39 19.09.2017
http://pruvodce.javaanes.cz/oblast/detail/moravsky-kras-lazanky
Dálaodpovědět 

 Diky20:06:57 13.04.2020
Zazraky se deji i v teto tezke dobe😀 diky!!
Strejdaodpovědět 

 Diky20:07:04 13.04.2020
Zazraky se deji i v teto tezke dobe😀 diky!!
Strejdaodpovědět 

 Otevreno11:12:07 02.05.2020
nevite nekdo jaky je stav? nekde sem slysel ze starostovi dosl trpelivost (asi chapu) s neukaznenymi lidmy a skala je "zavrena"? Diky
Mattodpovědět 
 Re: Otevreno19:57:25 12.05.2020
Přidal bych se z dotazem, je tu v současné době možné lezení?
Kubaodpovědět 
 Re: Otevreno19:57:32 12.05.2020
Přidal bych se z dotazem, je tu v současné době možné lezení?
Kubaodpovědět 
 Re: Otevreno19:57:30 12.05.2020
Přidal bych se z dotazem, je tu v současné době možné lezení?
Kubaodpovědět 
 Re: Otevreno19:57:42 12.05.2020
Přidal bych se z dotazem, je tu v současné době možné lezení?
Kubaodpovědět 
 Re: Otevreno19:57:43 12.05.2020
Přidal bych se z dotazem, je tu v současné době možné lezení?
Kubaodpovědět 
  Re: Otevreno09:23:37 13.05.2020
Ahoj,
zatím tam lezení omezené není, v neděli tam bylo odhadem aspoň 12 lidí od pohledu z jedoucího auta:-).
Vlkodpovědět 
   Re: Otevreno10:52:30 13.05.2020
Díky!
Kubaodpovědět 
  Re: Otevreno09:08:52 18.05.2020
V březnu jsem tam byl s dětmi a žádný problém nebyl ani viditelný zákaz na nějaké ceduli. Jen připomínám, nejezdit prosím autem až nahoru, nechat jej dole.
Staníkodpovědět 
   Re: Otevreno13:14:00 15.06.2020
diky
Mattodpovědět 

 Stěna uzavřena17:01:33 16.03.2023
OD 1.1.2023 zavřeno není povolení
mmisodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179394)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talkante IV Bielatal
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.