LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Stěny v Hejnici - Hejnice (okr. Liberec)
Extrém Plus - Praha 5 u Plzeňské - Praha 5

Prodejny
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru

Novou cestu na impozantní Milence v Adršpachu vylezli loni v květnu Karel Šimek a Vladimír Horák. Pojmenovali ji 50 odstínů šedi, obtížnost je VIIIc a nyní poslali na Lezce několik fotek z prvovýstupu.  Poprosil jsem Karla, aby nám k cestě napsal pár řádek.

"Tuhle cestu na Milence jsem plánoval už dva roky předem.
Původně jsme chtěli udělat cestu jen z plata vlevo od legendární Letecké, jako variantu. Pak jednou v zimě 2015 při couračce po Ádru mě napadlo, že by mohl jít vylézt kónický rozpor přímo z Milenecké chodby.
Týden na to jsme, spíš jen z hecu, navrtali první kruh a odcházeli s pocitem úplný marnosti, že nemůžeme v rozporu stačit. Asi za dva měsíce po mnoha pokusech nám bylo jasný, že to vylézt půjde, když né nám, tak nějakýmu dlouhánovi určitě.
Po nějaké době při lepších podmínkách jsme se vrátili a podařilo se nám postoupit a osadit další kruh.
Následně  v dalších dnech jsme dolezli komínem, spárou a stěnou, po osazení 4 kruhů a slaňáku, na plató. Z plata se leze rajbasem přímo přes 4 kruhy na vrchol.

Cesta je přímá, má 10kruhů a dva slaňáky s klasickým adršpašským lezením - spáry, komíny, stěnové lezení a rajbasy. I když to není vyloženě těžké extrémní lezení, moc si té cesty cením, je to srdcovka."


Milenci


50 odstínů šedi VIIIc

7.5.2016, Karel Šimek, Vladimír Horák

Od JV při vstupu do Milenecké chodby vlevo spárou k 1.kruhu. Stěnou a rozporem (2.kruh) a komínem (překřížením cesty Letecká) přímo spárou a komínem (3. a 4.kruh) na plošinku (slaň. kruh). cestou Letecká asi 6m a stěnou k 5.kruhu. Stěnou podél hrany (6.kruh) na plató. Středem stěny (slaň. kruh) přímo k 7.,8.,9.,10.kruhu a stěnou vpravo na vrchol.


Fotky z prvovýstupu od  Moniky Fulkové:

Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková



Prvovýstup 50 odstínů šedi VIIIc na Milence v Ádru
foto © Monika Fulková

sth   [úpravy] 00:05 12.01.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ?00:25:52 12.01.2017
Panebože, zase uplně vmáčknutá linie, kde člověk musí dávat bacha aby nešáhnul do vedlejší cesty. Za chvíli bude v průvodce varianta varianty a z toho druhá a třetí varianta
Klasikodpovědět 
 Re: ?09:04:02 12.01.2017
Cestu jsem lezl a je opravdu parádní. To tzv. vmáčknutí je možná trochu nahoře, kdy se leze vedle letecké, ale není to nic zásadního. Každopádně než tady začnete zbytečně nadávat a lamentovat, tak když už jste posraný si to vylízt, tak se na to běžte alespoň podívat.
Zároveň chci tímto poděkovat Karlovi za nejen tuto nádhernou cestu, ale za další stovky cest které vytvořil ve skalách v Adru a Teplicích. Má cit pro linii. Klobouk dolů parádní linie !
George-JPodpovědět 
  Re: ?09:41:15 12.01.2017
Jak se da z toho komentu na ktery reagujes zjistit, ze je prosrany si to vylezt?
Bych takovy zavery nestavel jen na tom, ze koment prezentuje nazor, ktery nesdilis...
odpovědět 
   Re: ?09:55:44 12.01.2017
to neříkal atorovi prvního dotazu, ale obecně všem (potenciálním) rejpalům
odpovědět 
    Re: ?09:57:00 12.01.2017
To je fakt. Nekale zivly se musi umlcet hned v zarodku!
odpovědět 
   Re: ?09:59:14 12.01.2017
Ale klidně si to můžu napsat. Máš do určitý míry pravdu, ale dle mojich zkušeností, to tak povětšinou je. Komentujou se věci o kterejch většina nic neví. V reálu pak ti kritici akorát čuměj a ani neuměj pozdravit natož říct, že se jim třeba něco nelíbí.

Každopádně cesta je jištěna dobře a není důvod se do ní nepustit nicméně není zadarmo !
 George-JPodpovědět 

 Už zase00:43:09 12.01.2017
Už zase s mágem. Chápu, že je to těžký, ale proč to teda lezete, když to nedokážete v souladu s pravidly?
Michalodpovědět 
 Re: Už zase01:22:59 12.01.2017
nelezus mágem, ani rukavicema... ale co jsou pro tebe lezečky ...?
odpovědět 
  Re: Už zase07:42:18 12.01.2017
Neotravuj prosím tě zase s tím mágem. Prostě to neřeš!!
Saša Fruktskyodpovědět 
  Re: Už zase08:03:02 12.01.2017
Lezečky jsou takový speciální malý střevíčky, někomu se v ních líp leze. Narozdíl od magnézia je lezení s nimi na písku povolené.
Lodpovědět 
 Re: Už zase08:20:25 12.01.2017
Jak neřeš! Zrovna v Andršpachu bych to řešil hodně, je to odjakživa klasická oblast a pokud vím tak platí furt zákaz používání mága, to že na to většina lezců kašle je věc druhá.
Lukodpovědět 
  Re: Už zase08:44:33 12.01.2017
Ti co tady nejvíc prskají si pak ty hezky zajištěné cesty od autorů kteří práší rádi zalezou.
Míraodpovědět 
   Re: Už zase09:24:41 12.01.2017
ale treba nekdo z nich i bez
odpovědět 
  Re: Už zase08:51:31 12.01.2017
zrovna tady kašlou i na to, že milenci a milenecká hora jsou povoleni až od července
ale hlavně serou na pravidla ochranáři. chápu, že někde v himaláji něco takového neuvidí, ale tady???
odpovědět 
   Re: Už zase09:22:26 12.01.2017
To je pravda, ale to se změnilo před dvěma lety a spousta lidí to nevěděla o té změně, dříve to bylo od května.
 George-JPodpovědět 
    Re: Už zase09:43:10 12.01.2017
Takze se tam muze magovat i v lehkych cestach? Parada!
odpovědět 
    Re: Už zase10:49:40 12.01.2017
V databázi skal na skaly.horosvaz.cz je termín od července uvádě, každý se tam může podívat. Stejně tak na lokálním webu Pískaři. Není zrovna nejmoudřejší takhle medializovat prvovýstup nepovolené době.
Viz http://www.horosvaz.cz/skaly-skala-2139/
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Už zase19:54:54 12.01.2017
Ahoj.
Myslím, že nemáš pravdu viz:
http://www.lezec.cz/ cesta.php?key=84854
http://www.piskari.cz/ cs/novinky-nejen-z- lezeni-na-policku/
(sedmá novinka od konce)
vašek k.odpovědět 
     Re: Už zase20:10:10 12.01.2017
Ve vší úctě k ČHS bych jen dodal, že nedorozumění pravděpodobně vzniklo tak, že co se týká CHKO Broumovsko, tak všichni opisujou z piskari.cz včetně někoho, kdo to do databáze ČHS vkládal. Ovšem rozporu mezi datem u jednotlivých věží (kde to bylo zprávně) a mapkou (špatně) si nevšimnul.
vašek k.odpovědět 
      Re: Už zase22:09:16 12.01.2017
Ahoj Vašku. Odkázal bych na znění úředního dokumentu http://www.horosvaz.cz/res/data/080/013269.pdf. To je text platného Roznodnutí, na základě kterého je povoleno lezení v Adršpachu. Odstavec I bod b) určuje, že lezení na Milenecké hoře je povolené až od 1.7. Rovněž na mapě v příloze je obvod Milenecká hora vyznačen červeně. Nepodepsaná poznámka na soukromém webu nemůže být podkladem pro změnu v oficiální databázi skal. Pokud máš odkaz na nějaký platný úřední dokument, který by měnil rozhodnutí z roku 2013, pošli mi ho prosím, nebo odkaz, kde se dá najít.
Díky, Petr
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Už zase22:58:59 12.01.2017
Žádného žolíka v podobě úředního dokumentu nemám, nicméně ve výše uvedeném odkazu na pískaře se píše, že v tom dokumentu, na který odkazuješ ty je omylem napsána Milenecká hora až od 1.7. a přitom s ochranáři to bylo dohodnuto stejně jako předtím, tzn od 1.5. Mám tendenci věřit lidem okolo piskari.cz, protože zdejší situaci znají a taky protože se mi jejich závěr víc hodí :-)
vašek k.odpovědět 
        Re: Už zase23:27:54 12.01.2017
Tak to je blbá situace. Na stránkách ČHS je pdf naskenovaného tištěného dokumentu, na stránkách správy CHKO Broumovsko je origínál, viz http://broumovsko.ochrana prirody.cz/res/archive/169/022059.pdf?seek=1403781808 (odstraň jednu mezeru), je v tomto bodu a i v jiných zcela stejný.
Nechápu to, že to na pískařích kluci neopravili, ale vymlouvat se na to nedá.
Pavelodpovědět 
         Re: Už zase10:52:48 13.01.2017
Důvod nezměny je v novinkách na piskari.cz, příspěvek z 16.6.2016. Jak vyjednávání na CHKO, tak i řešení chyby, která se tam posléze dostala, jsem se účastnil osobně. Nakonec zůstalo u dohody, oprava na papíře v příštím kole, pakliže budou podmínky pro vyjednávání aspoň takové jako byly.
Jonyodpovědět 
          Re: Už zase11:02:28 13.01.2017
Je to tak. V databázi ČHS to podle rozhodnutí předsedy OVK ale musí zůstat podle psaného povolení nadále od 1.7.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Už zase11:30:15 13.01.2017
Tak pokud je S-CHKO srozuměna s lezením od 1.5., tak proč ne ... papír je sice papír, ale zase netřeba být magor. Nicméně pokud dobře čtu ... "v zimě 2015 při couračce po Ádru mě napadlo ...
Týden na to jsme, spíš jen z hecu, navrtali první kruh a odcházeli s pocitem úplný marnosti, že nemůžeme v rozporu stačit. Asi za dva měsíce po mnoha pokusech" ... tak v případě téhle cesty je to úplně jedno. V zimě se šli projít, týden na to tam už byl navrtaný první kruh a během následujících 2 měsíců dali x dalších pokusů. Pokud nemám nějaký úplně špatný kalendář, tak je stejně zcela jasné, že do toho bušili mezi 1.1. a 1.5. celkem fest.
MModpovědět 
        Re: Už zase01:46:10 13.01.2017
Dulezite je to, co je na papire, ne to co se o tom traduje.
odpovědět 
         Chytrej jak jandík...13:57:20 13.01.2017
Víte co je nejhorší lezec co leze hovno,ale sere se do všeho.Je velice chytrý než příjde na lezení.Radí všem, ale žádnou cestu neudělal.porovnává , neporovnatelné, hrabe se v zákonech jen aby ukázal, že on je ten nejlepší,ale zase jen od PC a tak to je tady s diskuzí, která je pod tímto článkem naprosto o hovně.Ale vlastně o čem by se měli sračky na lezci bavit ? Např. co vylezli to by vypadalo asi takto....tý jo dneska jsem zase dal super IV bez MG lezl jsem ji jen asi 50 x, ale opravdu kotel...ty vole opravu, mě uklouzla noh v V, a tu jsem lezl jen 20 x bez MG, to jsou pískaři zde z diskuze.
Sekal steve Segal odpovědět 
          Re: Chytrej jak jandík...19:15:08 13.01.2017
Panejo. :) Z hovna si v hlave vytvoris scenar, zacnes ho povazovat za realitu a pak si na zaklade toho scenare hezky zanadavat na vsechny lidi jejichz nazor se ti nelibi. Masakr..
odpovědět 
           Re: Chytrej jak jandík...21:59:07 13.01.2017
:)
odpovědět 

 proč?08:11:24 12.01.2017
Důležité je prášit hlavně v rajbasu :)
odpovědět 

 Co kdyby?08:28:11 12.01.2017
No zrovna tihle by tam mohli i mít jenom jemný piliny...to by ale chtělo odpověď přímo od nich.
Karbyodpovědět 
 Re: Co kdyby?08:32:33 12.01.2017
hahaha, bílý ruce na fotkách od pilin... ale co , stejně je to kravina. Pěkná cesta!
odpovědět 

 Škoda09:14:32 12.01.2017
škoda, že nejsou tak dobrý, aby to daly bez mága. Vlastně tu cestu zkurvili někomu, kdo by to v budoucnu vylezl v souladu s pravidly.
Ale i tak dík za fotky skal, v zimě přijdou vhod
d.odpovědět 
 Re: Škoda13:07:16 13.01.2017
No, "nejsou dobrý, aby to zkazili někomu bez mága...", na Milence se leze už dlouho...a hlavně se tudy, myslím tu horní část, slaňuje. Takže kdokoliv to mohl za posledních minimálně cca 50 nebo kolik let, vylézt. A bez mága. A nikdo to neudělal, i já jsem o tom přemýšlel, ale nakonec jsem to neudělal, takže to prostě hoši vylezli.. Cesta se poleze, minimálně vršek určitě...a to je fajn. Někdo asi s magnéziem někdo asi bez...co už:-))
tomodpovědět 

 Nevylezl to už dávno Franta Maděra09:47:19 12.01.2017
Nevylezl už v roce 1978 tuto linii sólo a v souladu s pravidly Franta Maděra z Teplic?
odpovědět 
 Re: Nevylezl to už dávno Franta Maděra10:04:09 12.01.2017
Jo bylo to ale v zimě, byl bos a bylo tolik sněhu, že to pak místo zdlouhavýho slaňování či slejzání sjel po prdeli až ke Krokodýloj.
 George-JPodpovědět 

 Vážení komentující,10:30:51 12.01.2017
doporučuji napřed vzít do ruky Pískaře, najít jmenný rejstřík a zalistovat. Pak vzít do ruky průvodce na Adršpach, Teplice apod. a opět trochu zalistovat. Já jen, abyste věděli, do koho se tady navážíte.
Bídaodpovědět 
 Re: Vážení komentující,10:37:59 12.01.2017
Obecně by jméno nemělo hrát roli- viz nedávný spor o Prachteldříky. Ale jinak jasně, že je dobře, že vznikla nová cesta a je zase co si vylézt. Mágo je kravina, který řeší opravdu jen minimum lidí. To takový Reschení, to je milionkrát větší problém.
odpovědět 
  Re: Vážení komentující,22:41:03 12.01.2017
Tak já myslel, že zrovna Bída ví něco o tom, že balík prváčů neznamená, že nemůžeš něco zprasit, a ono prdlajs. Nevzal průvodce na Petráč a nezalistoval, abys věděl do koho se furt navážíš? Metr nebyl v seznamu, náčelníku?
Jéňaodpovědět 
   Re: Vážení komentující,11:34:33 13.01.2017
To bylo hlavně pro teoretiky od počítače, praktikům, co se pohybují po Ádru nic člověk psát nemusí, ti sami nejlíp vědí, jak to tam chodí. Srovnávat vytvoření této lajny s kauzou Žihle je ukázka špatného metru. Pánové neporušili "nesekneš, neuděláš cestu shora, nehákneš". Neudělali tu cestu pro stovky "lidiček" a pod tlakem smlouvy ze sponzory, nejsou ve VV. Tu cestu udělali sobě pro radost a jestli z ní budou mít radost další se ještě uvidí. Ničím ohledně Petrohradu a okolí listovat nemusím, to mám dlouhodobě v přímém přenosu.
Bídaodpovědět 
    Re: Vážení komentující,13:22:31 13.01.2017
Kámoška říká: "Když už do toho hovna šlápneš, tak aspoň nepřešlapuj". Zrovna v tomhle případě bych se toho být tebou držel...

Pokud si zastánce pravidel, tak je jedno, jestli je někdo ve VV nebo je to Franta z Horní dolní... Ale podle tvých komentářů to tak tentokrát nevypadá.
Melmanodpovědět 
     Re: Vážení komentující,14:36:26 13.01.2017
Zajdi k Tošovákovi, nemusím psát, k jakému stolu, a tam si stěžuj ;-) Tam ten tvůj citát prožiješ na vlastní kůži.
Bídaodpovědět 
      Re: Vážení komentující,16:59:30 13.01.2017
Pobavil si mě :-) Ale to na dvojakosti tvého přístupu nic nemění.
Nicméně aspoň je vidět, že když potřebuješ, tak ti porušení pravidel nevadí
Melmanodpovědět 
      Dvojakost17:15:34 13.01.2017
Vezmeš švestku, nalubrikuješ a vložíš do otvoru. Projde. Do stejného otvoru si zkus nacpat celý meloun. Neprojde. Otvor je ten samý, ovoce jiné. Dvojakost se týká jen ovoce.
Bídaodpovědět 
       Re: Dvojakost20:41:08 13.01.2017
Chápu ... prostě prasení v mezích mírného pokroku ... a jen od někoho ... je v cajku:-))).

odpovědět 
    Re: Vážení komentující,13:46:37 13.01.2017
Tak oni sice neporušili "nesekneš, neuděláš cestu shora, nehákneš", ale zato určitě porušili "nepolezeš, kdy nemáš" a nejspíš i "nepoprášíš". Sice jsou přestupky za 1 bod a přestupky za 10 bodů, ale pořád jsou to přestupky. Nehodlám přeměřovat Ádr a Žihli, i já se smířím spíš s cestou udělanou v blbým období, než s vysekanou cestou. Co ale hodlám přeměřovat je tvůj metr. Prostě mě fascinuje, že v jednom případě voláš "Podívejte se, tenhle člověk je NĚKDO, a přitom takhle porušuje pravidla!". A v druhým případě někdo upozorní na porušení pravidel a ty voláš "Co si to dovolujete? Vždyť
je to NĚKDO!"
Jéňaodpovědět 
     Re: Vážení komentující,14:25:15 13.01.2017
Tak si zůstaň fascinován, tvůj problém.
Bídaodpovědět 
      Re: Vážení komentující,14:37:31 13.01.2017
A tak zase je fajn, když někdo umí otevřeně přiznat, že zda se pravidla musí/mají dodržovat podle něj záleží čistě na tom která, kdy, kde a hlavně kdo je může mít na háku a kdo ne.
MModpovědět 
       Re: Vážení komentující,15:43:49 13.01.2017
Srovnej: http://1url.cz/OtGjX a http://1url.cz/TtGj5
Bídaodpovědět 
    Re: Vážení komentující,19:17:53 13.01.2017
Tebou jmenovana pravidla neporusili, o tom zadna. Ale porusuli zase jina. Nejak nevidim rozdil mezi pravidlem a pravidlem :). (Mimo rozdil subjektivni, ze v jednom pripade se te to porusovani dotyka a v druhem s nim sympatizujes).
odpovědět 
 Re: Vážení komentující,11:14:44 12.01.2017
Jakou to ma jako racionalni souvislost? Tvrdis, ze lide znami nejake uzke skupince lidi si muzou delat co chteji bez ohledu na pravidla? Nebo kam miris?
odpovědět 
  Re: Vážení komentující,11:30:35 12.01.2017
Myslíš ty "pravidla" pro tu úzkou skupinku lidí?
odpovědět 
   Re: Vážení komentující,19:09:00 12.01.2017
Prelozim to tedy do tve reci. Uzka skupina lidi = lezecka obec (ta ktera si pro sebe stanovuje pravidla), maly neviditelny drobecek v koute = lide z te uzke skupiny lidi, pro ktere jsou dotycni pojmem.
odpovědět 
    Re: Vážení komentující,19:31:53 12.01.2017
Nebo třeba: ztráta jednoho-tragédie, ztráta tisíců-statistika
odpovědět 
    Re: Vážení komentující,22:06:20 12.01.2017
Víš kolik lidí dnes leze ty troubelíne? A kolik v Ádru? Nevíš.Víš kulový.Tak nemudruj o zrnkách :) Lezeš aspoň v Ádru,když už řešíš jestli to lezli "s" nebo "bez"? Třeba v tom pytlíku měl navrtávák a Startky bez.
odpovědět 
     Re: Vážení komentující,01:48:33 13.01.2017
Mrkni na fotky, mrkni na terminy, zjisti kolik je na svete lidi ;)
odpovědět 
 Re: Vážení komentující,22:46:39 12.01.2017
No, já bych s tím navážením se byl opatrný. Jandík sem hodil pdf s rozhodnutím Správy CHKO jak lézt a kdy. A tam je jasně dáno, že bez mága, a taky je tam jasně dáno, že na Milence od 1.1. do 1.7. prostě ne.

Jak je vidět, tak obě podmínky/pravidla/omezení dostaly na prdel. Leda by už bylo nějaké novější a jiné rozhodnutí S-CHKO.

Jsou dvě možnosti. Buď se jasně řekne, že to prostě byla ... min ten termín, mágo je téma věčné:) ... kokotina, a že takhle příště rozhodně ne ... a řekne to jak OVK, tak ti, co cestu udělali. Nebo se řekne, že cesta je to pěkná ... což je ... a udělali ji lidé, co fakt nejsou žádní nýmandi a jinak se těší zaslouženému respektu, takže na nějaká pravidla se tentokrát sere. Kam nakonec povede druhý přístup si každý jistě domyslí sám ....
MModpovědět 
 Re: Vážení komentující,09:58:18 13.01.2017
jestliže minulost je důvod pomlouvat dnešní přehmaty, proč se navážíš v jiných komentářích do Resche?
odpovědět 
  Re: Vážení komentující,11:37:16 13.01.2017
Pomlouvat?!
Bídaodpovědět 
   Re: Vážení komentující,13:45:36 13.01.2017
Tak asi každému je jasné, že se tam vloudil překlep...
Jirkaodpovědět 
    Re: Vážení komentující,22:03:54 13.01.2017
Kde?
odpovědět 
     Re: Vážení komentující,12:39:56 14.01.2017
Se mi tomu nechce věřit. To se snad někdo z VV podepisuje jako Bída...
jinej Jirkaodpovědět 

 cesta10:59:41 12.01.2017
aspon motivace se dostat nahoru normalne zajistenou cestou.
gorbiodpovědět 
 Re: cesta11:56:57 12.01.2017
Jsem rád, že jsem vyrostl na vápně, kde rostou parádní lezci a ne na uhádaným a ubrečeným písku.
S maglajzem už jste trapní, nějaké méně nudné téma bych prosil a cesta vypadá moc pěkně.Gratuluji k výstupu.
Kubaodpovědět 
 Re: cesta12:10:23 12.01.2017
vypada to na rozumne zajistenou cestu, zadne honeni ega. diky.
odpovědět 
 Re: cesta19:10:10 12.01.2017
Skoda, ze tam nenasazeli borhaky po 2 metrech.. Tohle je takove ani kocka ani pes :(
odpovědět 
  Re: cesta19:40:56 12.01.2017
jsi to lezl?
odpovědět 
   Re: cesta22:29:31 12.01.2017
někteří jedinci tady na lezci mě nepřestávají překvapovat.. to neni článek nebo nějaká událost která by se po uveřejnění nedala na pranýř zdejšim hejterum a chytrákum a prudičum :D doted sem nepochopil co z těch negativních příspěvků ty lidi maj..jako by z toho čpěla jen závist
odpovědět 
    Re: cesta01:51:22 13.01.2017
Presne, lidi porad krafaj o nejakejch pravidlech a jejich dodrzovani... Kravina!
odpovědět 

 proč s mágem22:31:54 12.01.2017
Myslim že to je otázka pro prvovýstupce udělal si to s mágem nebo ne?ano/ne jednoduchá odpoveď a úsudek si každej správnej pískař udělá sám
Aldaodpovědět 
 Re: proč s mágem06:34:20 13.01.2017
Jak psal MM.
Výsledek bude ten, že příště povolení na Ádr nebude a už si nezalezem.
odpovědět 
  Debilové v diskuzi13:43:06 13.01.2017
Tolik debilů v jedné diskuzi a to si říkáte lezci.Jste jen sračky co se honí péro(ego) u PC a o lezení hovno vědí.Umíte jen pomlouvat, závidět a to jen od PC. Jsem zvědavej, jak byste mluvili např.v Adru v hospodě s místníma klukama ? To byste byli tak drsný jako tady na diskuzi haha.No vlastně nebyli, kdyby nevznikl tento článek, tak všichni kritici stejně by ani nevěděli, že vznikla tato cesta.Sračky mějte se pěkně a pěkně si tady pokecejte jste přece mistři co tvoží stovky cest ročně....
Mágnézium žijeodpovědět 
   Re: Debilové v diskuzi13:48:22 13.01.2017
Jakože v Ádru v hospodě se nesmí o pravidlech mluvit?
Jirkaodpovědět 
   Re: Debilové v diskuzi14:26:49 13.01.2017
Boha jeho jaký drsný a jaký ego? Vždyť je to jak u blbejch ... jsou nějaká pravidla a jsou dvě možnosti. Buď ta pravidla dodržovat, nebo na ně kašlat. Tady evidentně došlo k tomu druhýmu. Fakt je divný, když si někdo myslí, že to zrovna není to pravý?

Já bych chápal, kdyby prostě někdo byl fakt ultra rebel, a otevřeně přiznal, že všechna pravidla jsou k ničemu a on na ně kašle a bude si dělat co on chce. Ale argumentovat, že když pravidla poruší někdo fakt dobrej, tak je to vlastně v pohodě ... Mně to přijde spíš jako průser, protože když nějakou kravinu udělá nějaký no-name pitomec, tak se prostě stalo a každý si o něm řekne, že je prostě vůl. Když na pravidla zcela otevřeně hází bobek někdo, kdo umí a má nějaký respekt, tak si spíš mnozí řeknou, že mít ta pravidla na háku je zcela ok a podle toho se budou chovat taky. Což mi celkově přijde cesta tak nějak do háje ...
MModpovědět 
    Re: Debilové v diskuzi15:42:36 13.01.2017
MM kolik jsi udělal cest, přesně podle pravidel? Věděl bys o této cestě kdyby ji kluci neprezentovali tady na webu ? Kdybs jsi šel okolo Starostové poznal bys, že je tam nová cesta? Lezl jsi už tuto cestu ? Víš kde je Adršpach ? Kolik cest jsi vylezl v Adru na prvním ?
odpovědět 
     Re: Debilové v diskuzi16:51:50 13.01.2017
nevím kdo je MM ale za mě:
kolik jsi udělal cest, přesně podle pravidel? okolo dvou desítek, nic moc.
Věděl bys o této cestě kdyby ji kluci neprezentovali tady na webu ? asi ne.
Kdybs jsi šel okolo Starostové poznal bys, že je tam nová cesta? asi ne.
Lezl jsi už tuto cestu ? přirozeně že ne. moje výkonnost je o několi písmenek nižší
Víš kde je Adršpach ? vím.
Kolik cest jsi vylezl v Adru na prvním? několik málo desítek (ne obtížností, cest).

nic to ovšem nemění na skutečnosti, že jsou nějaká aktuální pravidla, můžeme o nich diskutovat, můžeme je dle svého uvážení rozumně v souladu s duchem pravidel mírně nedodržovat a ohýbat, ale vocaď pocaď. lézt někde kam je odevšaď vidět v čase zapovězeném a fláknout barevnou fotku s pytlíkem na web mi připadá minimálně necitlivé a ohrožující dohody.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Debilové v diskuzi18:00:18 13.01.2017
Lukas B. nejseš náhodou od Turka to by odpovídalo všemu....
odpovědět 
       Re: Debilové v diskuzi20:20:20 13.01.2017
Tak nadpis vlákna blba spolehlivě přitáhne
odpovědět 
        Re: Debilové v diskuzi22:06:21 13.01.2017
To je krutopřísný
odpovědět 
       Re: Debilové v diskuzi23:42:07 13.01.2017
Až se hlupáčku podepíšeš, tak Ti prozradíme sladké tajemství, když Tě ve škole nenaučili googlit nebo seznamovat.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Debilové v diskuzi01:32:43 14.01.2017
Neni to tak davno, co ses tu v diskuzi dusoval, ze do hlupacku lidem nenadavas :)
odpovědět 
         Re: Debilové v diskuzi12:30:42 14.01.2017
Nedušoval. Napsal jsem tehdy, matně si vzpomínám, že naposledy jsem tohle oslovení použil několik let nazpátek. Takže teď znova. Myslím, že to prostě sedí. Anonymní hlupáček je ten, kdo plácá blbosti, aniž by si je předem jednoduše ověřil.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Debilové v diskuzi13:10:38 14.01.2017
To je mi ale nahodicka, jsme svedky vyjimecne udalosti. Znova a znova a znova a znova a znova ... :)
odpovědět 
           Re: Debilové v diskuzi13:43:57 14.01.2017
Jednou za pár let si snad mohu dovolit oslovit hlupáka hlupákem, ne? Pokud jsi to zrovna Ty, doporučuji absolvovat znovu informatiku tak asi ve třetí třídě základní školy.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: ohlédnutí15:42:21 14.01.2017
by mě Kubo zajímalo, jaký si myslíš že je přínos tvého prvního příspěvku v této diskuzi. Přispěje to něčím pozitivním nebo negativním? Chápu, někdo si tě vzal do huby, ale to je tak těžký nereagovat, když je jasný kam to asi povede?
Samozřejmě si piš co chceš, máš na to svatý právo. Poslední dobou to ale vypadá, že tě vyprovokuje kdejaká předvídatelná provokace nejnižšího kalibru a je pak smutný to číst. Jsi pak spolutvůrcem a kolikrát i iniciátorem tý diskuzní žumpy, co tu tak často vzniká a kvůli který se třeba já (ale nemyslim si že jsem jedinej) už kolikrát ani nemám chuť podepisovat.
jinej anonymodpovědět 
             Re: ohlédnutí00:46:28 15.01.2017
Tak ani Ty jsi nedával pozor ve škole... promiň, ale když nerozeznáš kauzalitu, tak je pak veškerá debata pro ostatní těžká.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: ohlédnutí20:06:30 15.01.2017
Neeeee... Kolikrat uz to tu bylo?
odpovědět 
              Re: ohlédnutí23:10:42 15.01.2017
Zkusim to znovu:
Vím že "on si začal", ale to neznamená, že mu na to musíš naskočit. Sice chápu, že s postojem, který tu předvádíš, je to těžký, ale snažim se oslovit tu tvojí část, která je ochotná racionálně uvažovat a zároveň má kapacitu pro sebereflexi. Má, nebo se pletu? Přece se s anonymy nebavíš, tak proč jim dělat tu radost a skákat na udičku i s navijákem? Ale dělej si co chceš, internet snese všechno.
jinej anonymodpovědět 
               Re: ohlédnutí16:47:51 16.01.2017
Díky za potvrzení mé reflexe. Opravdu si budu dělat, co budu chtít...
Kuba Turekodpovědět 
                Re: ohlédnutí12:40:11 17.01.2017
nic takového jsem nepotvrdil a z toho co vidím...je mi líto, to by bylo na jinou a zbytečnou diskuzi.
jinej anonymodpovědět 
     Re: Debilové v diskuzi19:27:01 13.01.2017
Nechal si uz nekdo tuhle retoriku ("kolik si toho udelal ty, ze se opovazujes rikat svuj nazor") patentovat?
Nejak spatne snasis, ze lide jsou ruzni. Schlad se, vylez z nory, bude lip.
odpovědět 
     Re: Debilové v diskuzi20:53:23 13.01.2017
Já furt nechápu, proč ty emoce a výstřiky raněného ega?

Prostě udělali tu cestu ... bez ohledu na to jak je pěkná a jak dobří lezci to jsou ... v souladu s pravidlama? Prostě ne.

A? A buď je to prostě špatně, bez ohledu na to kdo a co a kde a jak a kdy a s kým a za kolik a co já vím ještě.
A nebo prostě natvrdo přiznej, že podle tebe jsou ta pravidla na hovno a sereš na ně, a pak je to ok, máš prostě svůj názor. Ale házet to do roviny, že pravidla jako jo, ale jak která a jak pro koho, a kdo může říct že 2+2 jsou 4 a ne 5, a kdo má nárok tak akorát držet hubu a šoupat nohama .... má tohle někdo zapotřebí?

MModpovědět 
      Re: Debilové v diskuzi09:09:10 14.01.2017
Tak předpokládám, že mokrý to nelezli a jestli to datum je kvůli ptákům, nevím. Určitě ale poznáš rozdíl mezi 140 na dálnici a 10 pivama za volantem
odpovědět 
       Re: Debilové v diskuzi10:56:33 14.01.2017
Ty mago a poruseni terminu subjektivne prirovnavas 140 na dalnici, ale kazdy ma ten zebricek jiny. A proto se svet snazi stanovat ruzna pravidla, treba zakony, aby odpadly problemy se subjektivnim vnimanim lidskeho konani. Pro nekoho uz to co udelali predstavuje tech dest piv za volantem... Nelze takhle neco bagatelizovat jen proto, ze zrovna ty bys to tak chtel..
odpovědět 
       Re: Debilové v diskuzi11:33:45 14.01.2017
Chápu Tvou myšlenku, ale přiznej si, že trochu zavání svévolným vykládáním pravidel. Když to takhle bude dělat třetina lezců, můžou se ty pravidla zabalit.
Až budou pravidla taková, že se smí lízt celoročně, pokud pod masivem/věží/cestou nebude cedule o hnízdění dravců, neni co řešit. Podobně s mágem. Do tý doby naprosto chápu ty, kteří vzorně dodržují pravidla a štve je, že jiní ne. Zatímco ti první si tu devítku desítku v rajbu prostě za teplejšího počasí nevylezou a čekají na podmínku nebo nelezou když je oblast zavřená, ti druzí práší a lezou dle svévole.
T.odpovědět 
       Re: Debilové v diskuzi12:01:31 14.01.2017
Ale jasně že jo. Navíc já jednak nikoho nehodlám přitloukat na kříž .. ani na ten pomyslný ne:-) .. ale prostě dobrý si přiznat, že ...
1) k porušení pravidel evidentně došlo
2) položit si otázku, zda jsou na prd pravdidla, a v tom případě proč. Ideální by bylo vyjádření tvůrců cesty, proč na ten termín(na Mg se lezci neshodnou nikdy:-) prostě hodili bobek a nepočkali do toho května.
3) když (ne)dodržovat pravidla, tak všichni. Argumentace, čistě tím, že je porušil někdo, kdo leze hodně, dobře, a vylezl/udělal spousty fajn cest, a proto je to v pohodě ... ale u někoho jinýho by to v pohodě nebylo ... to mi přijde dost na hovno.

MModpovědět 
   Re: Debilové v diskuzi19:22:29 13.01.2017
Mam pocit, ze ses prave pasoval na nejvetsiho debila. Hele, smir se s tim, ze myslenkove pochody lidi se ne nutne musi shodovat s temi tvymi a tedy i nazory lidi se ne nutne shoduji s temi tvymi. A rozhodne neplati, ze ty tve jsou lepsi, protoze jsou tvoje ;)
odpovědět 
    Re: Debilové v diskuzi11:37:20 14.01.2017
Hele, on si začal s nadávkama, ale netřeba se po něm opičit. Pak ta diskuze už bude úplně o ničem. Klídek, pohoda :-)
odpovědět 
     Re: Debilové v diskuzi12:08:49 14.01.2017
Pravda, za prvni vetu se omlouvam..
odpovědět 
   Re: Debilové v diskuzi18:34:58 15.01.2017
"Jsem zvědavej, jak byste mluvili např.v Adru v hospodě s místníma klukama ?"

Tak tenhle "argument" je poměrně častej a obzvlášť ubohej:-D Co si pod tím mám přesně představit? Že jako pravidla platí podle toho, jaký kdo má po pár pivech ramena? Nebo že jsou tamější hospody nějakou špičkovou líhní zápasníků MMA? Božee, hošani... Natáhněte si hodinky nebo se rovnou probuďte!
Švejkodpovědět 
    Re: Debilové v diskuzi20:09:13 15.01.2017
Vubec ne, ale hospoda v Adru podleha tvrde cenzure. Je tam zakazono vyjadrovani nepredepsanych nazoru. Neco jako za komancu, ale ted smerem k lezeni. A trest? Ten nejhorsi... Nenatoci ti pivo.
odpovědět 

 Pěknej počin13:37:23 13.01.2017
Kluci parádní počin :), těším se až v létě otestuji :)... a nebral bych  ty mudrlanty tady moc vážně, stejně většina z nich viděla písek jen na fotkách a nebo maximálně lezli na toprope Polední... peace ;)
 wolfunodpovědět 

 Dva roky prace :-)14:24:59 13.01.2017
To byla dobrá šichta,asi na to muselo padnout spousta piva :)
Kortysodpovědět 

 Parádní cesta16:22:30 13.01.2017
Dobrá práce, Ádr žije!
odpovědět 

 proč s mágem17:45:36 13.01.2017
Koho myslíš tĕma místníma klukama Mocka,Cikána,Zilvara apod.?Ty dělaj ve svým věku osmičkový- devítkový prvovýstupy dodnes a bez mága!Tomu říkám páni lezci
Aldaodpovědět 
 Re: proč s mágem20:40:06 13.01.2017
Na emontane je clanek, ktery trefne shrnuje psychologicke aspekty diskuzniho fora. Jestli vas zajima, proc je to tady v diskuzi takovej hnuj, prectete si ho. Jmenuje se "Kopnuti do vosiho hnizda".
odpovědět 
  Re: proč nediskutovat?22:52:09 13.01.2017
Nepřijde mi, že by si lidi, kteří zcela legitimně, slušně a věcně poukazují na to, jak někdo kašle na některá dřív uznávaná pravidla, měli přečíst článek o lidech, kteří neumí věcně diskutovat.
Lezu na různých píscích včetně ádru a můj názor je takový, že otvírání/zavírání skal se má dodržovat a v klasikách se nepráší, mj. protože to degraduje lezení, cestu i lezce. Jestli je tohle spíš sportovka nebo klasika nevím, ještě jsem ji nelezl. Ale čistá diskuze na toto téma je ok, i když z říše fantasy, protože mezi lezci je spousta nevyrovnaných povah, který se dlouho v klidu přít nedokážou. Na písku i mimo něj.
T.odpovědět 

 proč s mágem20:31:31 13.01.2017
Spíš jestli to K.Šimkovi a V.Horákovi za to stojí, oni takový lezci s takovejma težkejma  prvovýstupama a skočí do toho s mágem přitom vůbec nepochybuju že by to dalg i bez mg
Aldaodpovědět 
 Re: proč s mágem09:05:17 14.01.2017
Mago tady není zadnej problém. Opravdovy problém je , ze to dali za 8c, ale podle fotek to vypada tak max. za 3b. Vim to, stejne jako vim to, ze USA jsou daleko vetsi nez CR, a to jsem tam ještě nebyl. Myslim tedy , ze takoveto honeni ega je zde na Lezci nedustojne.
Martas.odpovědět 

 OVK???12:06:04 14.01.2017
Když už tady ten článek je, a jak to vypadá, tak min termín byl špatně, tak by možná stálo za to se zeptat OVK, co ona na to. Konec konců, oni jsou tam doma a jsou to "jejich" skály. Možná by to docela dost lidí zajímalo.

To není řečnická otázka, ale spíš prosba/podnět autorovi článku.
odpovědět 
 Re: OVK???12:12:07 14.01.2017
Kdyz pomineme mago, tak oficialni stanovisko OVK k tomu terminu by asi bylo v tomto pripade namiste. Vlastne me prekvapuje, ze v situaci, kdy se termin na "zavaznem" papire neshoduje s tim, jak to udajne ma byt "spravne", uz davno OVK nevydala nejake vyjadreni.
odpovědět 
  Re: OVK???15:29:06 14.01.2017
Velký rozdíl vidím v pravidlech LEZECKÝCH a "pravidlech" OCHRANÁŘSKÝCH. Zatímco lezecká si stanovují lezci sami sobě vzájemnou dohodou a měla by se pak dodržovat, ochranářská - mnohdy neopodstatněná a zbytečná, napsaná "od stolu" bez jakékoli diskuse, nemají pro mě zdaleka takovou váhu a pokud cítím, že svým konáním ničím neškodím, můžu nad nimi přivřít oko.

To je dle mě důležitá věc, kterou nikdo výše nezmínil!
Todpovědět 
   Re: OVK???16:29:50 14.01.2017
Ja citim, ze muzu krast. Priviram tedy nad tim, i u druhych, oko ;).
Btw. Podle ceho, nebo koho, jsou ochranaraska pravidla mene nez lezecka? Neni to spis naopak? Ta lezecka vznikaji jen pro prosazeni zajmu male skupiny lidi a jejich autori jsou lide bez odpovidajiciho vzdelani a znalosti.
odpovědět 
   Re: OVK???16:36:21 14.01.2017
Doporučuji Ti ta Tebou zmíněná lezecká pravidla napřed přečíst. Stačí pro začátek Článek 1 a Článek 2 Pravidel lezení v pískovcových oblastech v Čechách.
Azbestodpovědět 
   Re: OVK???21:29:39 14.01.2017
doufám že je jasné, že s autorem T bez tečky nemám nic společnýho... Ne že bych bral iniciály jako podpis (to snad beru jen u Piškota), já jen aby se to nepletlo :-))
A když je řeč o ochranářích, vždycky mě jednou za pár let napadne, kdy už jim konečně v nějaké oblasti dojde trpělivost a na čas nám to lezení neprodlouží. Ne že bych si to vysloveně přál, ale když už by na to došlo, třeba by se některým lidem v hlavách rozsvítilo.
T.odpovědět 
    Re: OVK???15:57:10 15.01.2017
Vono by stačilo, kdyby si vzali pravidla do ruky, udělali si nějaký brontosauří duhový:-))) slet a do těch skal vlítli v počtu více než hojném se švestkama za zády.
Myslím, že rozhodně na písku by to bylo často kua drahý ....
odpovědět 
    Re: OVK???14:13:56 16.01.2017
Kolektivní vinu by odnesli i ti co pravidla dodržují. Chytat a na místě trestat jen provinilce. Citelně a výchovně, např. roční zákaz vstupu do oblasti. Prostě si sbalí cajky a odchod. Při chycení v oblasti v době zákazu už se s nim nesrat a pořádně osolit - dva dny v chládku, pár desítek hodin veřejných prací, atd.

Prvovýstup v době zákazu lezení (jasně vyplývá, že tam lezli i před květnem = argument o dvojím datu neobstojí) - cestu bych nevytloukal, ale těm dvěma bych zrušil autorství a dal ho jinýmu - kdo to první vyleze. Tohle by asi pocítili nejvíc. Pokud se to nechá "legenda si tohle může dovolit", tak to je cesta do pekel, to si tam pak může lízt celoročně kdokoliv.
odpovědět 
     Re: OVK???16:09:21 16.01.2017
A z toho plyne poučení , že na Nový rok se na Milence lézt nemá a turisti ať začnou pro sichr jezdit až od července. A taky nehulákejte po lese, ať nenaštvete pana Malíka.
maca stodpovědět 
      Re: OVK???16:15:11 16.01.2017
Správně, beztak jsou ty termíny jen proto, aby lezci neviděli tolik bílých kálících zadků v lese mimo cesty. Veřejné práce bych naopak nařídil všem chytrolínům, co sem píší, a nechal bych je sbírat ta hovna a hajzláky.
Toi toiodpovědět 
       Re: OVK???19:12:33 16.01.2017
Mluvite mi z duse soudruzi! Koukam, ze nejsem sam, komu je tak teskno po te jednote, ktera zavladala pred osmdesatdevatym.
odpovědět 
        Re: OVK???21:22:18 16.01.2017
Ádr je nejvíc zničen davy Poláků a turistů kteří serou naprosto všude. Snad tisíce aut denně, šílenej mumraj. Jezírko zničené od rybářů, stánky jak na polské tržnici a řeší se tu trochu bílého prášku. Myslím, že jsou podstatnější věci, ale Adršpašský byznys, to je teprv masakr pro přírodu.
Míraodpovědět 
         Re: OVK???11:39:16 17.01.2017
Lezci řeší lezení, nevim proč by měli řešit turisty a rybáře. Jasně, že turoši a komerce na ně nabalená jsou mnohem větší problém než prvovýstup v dubnu a trochu mága. Když ochranáři poprosí, tak asi neni problém aby lezci pomohli, např. dřepícího turoše poženou na hajzlík (a místo pochvaly bude trest za narušení práv toho bobkaře...).
Pokud někdo cpe veřejný článek na net, tak by měl pravidla dodržet. Prostě když už vyžíráš spíž, tak nemlaskej...
odpovědět 
          Re: OVK???12:12:39 17.01.2017
Lezci resi vzdy ostatni skupiny, aby mohli rici "To ne my, to oni! My proti nim jen dobro konat." ;)
odpovědět 

 pekny20:59:24 16.01.2017
Muzu si to vylizt na rybu ?
honzaodpovědět 
 Re: pekny21:17:02 16.01.2017
Nevim nevim, Lord by klidným hlasem řekl "potřetí" a zastřelil by tě. Ale nejsme za kanálem, že. Tady je možný všechno. Lezeno v uzavírce, s mágem, tak rybařit se asi může taky. Ale bacha beztrestně můžou jen významní lezci, plebs na to nemá nárok!
odpovědět 

 Camaloty 00:10:39 17.01.2017
Koupil jsem si paradni double rack. Camaloty od BD
Uz se tesim do Adru na spary.
Konecne se nebudu muset bat a budu si to moct krasne odjistit.

Pekny den !
JirkaMalyodpovědět 
 Re: Camaloty 22:52:35 21.01.2017
Si debil? Zelezo se NESMI pouzivat
???odpovědět 
  Re: Camaloty 23:08:52 21.01.2017
jak nemůže? Mágo taky ne a používá se :)
d.odpovědět 
  mysli16:12:19 24.01.2017
myslíš že pisatel to nevěděl? Nekrm trolla.
odpovědět 
   Re: mysli16:29:13 24.01.2017
tohle je chranenej troll, pro zdravi systemu naprosto nezbytnej. jen at ho obcas nejakej jouda nakrmi.. ;-))
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.