LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

HS: Záchrana skialpinistky ve Velkém Kotli v Jeseníkách

Horská služba zachraňovala v pondělí skialpinistku, která si zranila nohu při lyžování ve volném terénu na okraji lavinového katastru Velkého Kotle v Jeseníkách.

Vzhledem k podmínkám a nemožnosti rychlého transportu zasahující členové Horské služby požádali o spolupráci leteckou záchranku. Kvůli nedostupnosti vrtulníku v Ostravě a Olomouci musel přiletět z Hradce Králové.

"I přes lavinové nebezpečí, které Horská služba vydala, se stále v tomto území pohybují lyžaři bez lavinového vybavení a hlavně se v těchto místech nemají vůbec pohybovat," píše Horská služba ve zprávě k zásahu na svých stránkách, "Nejenom, že riskují svoje životy ale i životy záchranářů."

Viz:

www.horskasluzba.cz

Standa Holec   [úpravy] 09:11 03.02.2021Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 pro "Michala" z diskuse pod tregedii18:52:52 03.02.2021
Doufam ze mas vycitky svedomi, zes nezvladl litat kolem a ty cvoky z nebezpecneho prostoru fyzicky a s nasazenim vlastniho zivota odhanet...
odpovědět 

 Tvrdé tresty19:05:25 03.02.2021
Takoví lidé by měli dostat 50.000 pokutu a 1000 hodin veřejných prací. To co se děje na českých horách v zakázaných oblastech je dech beroucí!!!! Tito lidé jsou bezohlední hulváti!!!!
Ondraodpovědět 
 Re: Tvrdé tresty19:22:36 03.02.2021
No a Tobe dozivoti a za koule do pruvanu (-: Co kurva mame delat, hory jsou jen pro bohy, nebo co? kaufland totiz taky neni pro vsechny...holka si jen zvrtla kotnik a pojisteni si urcite plati, jako ty kdyz prehlidnes auto z boku...muzes vysvetlit, co by jsi chtel? Bez na Novinky, hovado!
odpovědět 
 Re: Tvrdé tresty19:43:30 03.02.2021
To, že kvůli ní (kotníku) letěl vrtulník z Hradce, je známka dobrých rezerv u záchranářů. Měli kozu naložit na boby a za skůtrem odvezt třeba na Skřítek.
odpovědět 
  Re: Tvrdé tresty19:54:21 03.02.2021
Presne! Oldschool!
odpovědět 
 Re: Tvrdé tresty20:28:52 03.02.2021
Ondra GOTO idnes
END
M.odpovědět 

 HK22:55:52 03.02.2021
Ono se to nezdá, ale ze všech 3 měst je to (vzdušnou čarou) asi tak  stejně daleko. Poslal bych tam max. bernardýna a saně. Je to plýtvání kvůli nějakým pitomým vazům posílat vrtuli, když třeba v Chebu nebo Trutnově chcípaj lidi na čínskou smrt...
Máraodpovědět 
 Re: HK08:33:43 04.02.2021
měli mít respirátor a v kaflandu dodržovat rozestupy v sekci zelenina, když byla akce. nebo tam neměli chodit vůbec
stpeodpovědět 

 hlavně, že to dobře dopadlo :)23:16:44 03.02.2021
Vrtule asi byla trochu zbytečná, ale třeba v danou situaci měli podezření i na jiná zranění.. To bych asi moc nerozebíral, i když je pravda, že z některých nemocnic teď nestíhaj rozvážet pacienty. Vrtule by se tedy dala využít trochu lépe..
Asi tak nějak..
Každopádně neřeším zda tam mohla být či neměla být. To ať si řeší ochranáři. A myslím si, že horská do toho taky nemá co kecat. Jinak do čeho bych si rejpnul je právě ta horská. Pod každym HS příspěvkem čtu co a jak kdo má dělat, kde má či nemá být. Já teď každej druhej den na kopci potkávám kluky z horský jak se vozí na laně za skútrem nahoru na kopec na lyžích a kdyby jen sebe, ale i své známé. Co takhle trochu píchnout do svých vlastních řad?! Kdo jim na to dává prachy (na benál, na skútry, jejich opravu)?? Je tohle doopravdy potřeba, aby si kluci zalyžovali?! Tohle jde z našich daní.. Mě by se líbilo, kdyby trochu víc chodili na pásech a zvyšovali si tím fyzičku. Chápu, že teď nemají moc co na práci, ale tohle se mi zkrátka nelíbí. A tohle není to jediné, služebními auty se tu už zimu co zimu rozváží po hospodách, jezdí si nakoupit.. To se mi taky moc nelíbí. Ty auta by k tomuhle sloužit neměla. V cizině jsem něco takového nikdy nezaznamenal, ani u horské, ani u skiareálových soukromých subjektů ski patrol.
Hanzodpovědět 
 Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)23:56:16 03.02.2021
A pak ještě držkujou když maj vyrazit zachraňovat.. Mi přijde že vývoj je směr do sorty nadlidí který můžou všechno a blbej turisto nevylez z města.. Ta lavinovka za 1 a pak zvýšení na 3 když zhučela lavina byla dost dobrá..
Tim neschvaluju lezení do zákazu a rušení tetřevů (jestli tam nějaký jsou teda)
odpovědět 
  Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)01:57:26 04.02.2021
Asi bych predchozi komentar nenapsal, kdybych nevedel, ze kluci z horsky ty zakazy konkretne v Krkonosich a Jesenikach sami porusuji. V komunite okolo horske je to verejne znamo, ze ty sjezdy jezdi. A vcelku radi o tom v hospode vypravi, oni totiz pokutu v hadrach horske nedostanou. Chapu, ze je jezdi. U nas moc takovych sjezdu neni... Zda je spravne, ze ty zakazy existuji je na jinou debatu...
Ale jakmile se cokoliv stane, tak vzdy HS zdurazni, ze tam ten clovek nemel co delat a oni byli zachranou takoveho cloveka ohrozeni. Ale oni sami to sjizdi taky a delaji spousty jinych ,,blbosti" za ktere by se meli stydet. Viz to rozvazeni se a dojizdeni po hospodach v autech HS, nebo vozeni se po zavrenych sjezdovkach na lyzich za skutrem. To mi jako moc hezky obrazek nasi HS neprijde.
Hanzodpovědět 
   Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)05:01:41 04.02.2021
Horská služba má znát terén všude, aby mohla zachraňovat všude. To je ta druhá strana mince popisovaných věcí. Fyzické testy úplně lehké nemají. Stačí si je zkusit. A nakonec - člověk nikdy neví, kdy je bude potřebovat.
Bídaodpovědět 
   Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)11:45:58 04.02.2021
kdyz vidis policajty nebo hasice nebo zachranku v zakazu vjezdu, v protismeru nebo zaparkovane tam kde se "nesmi", trebaze nemaji zapnute majaky, a netusis duvod proc to zrovna delaji, taky s tim mas problem? kurnik uz se vzpamatuj.
odpovědět 
    Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)12:24:44 04.02.2021
Ty to absolutne nechapes, kdyz tam kluci z HS vjedou za ucelem zachrany nekoho jineho, tak s tim absolutne zadny problem nemam. Ale to, ze to jezdi pro dobrej pocit, aby si uzili jizdu... A jeste to potom vypravi svejm kamosum, ze dali tyhle a tyhle sjezdy v obleceni HS a tim padem jim nehrozi od ochrancu prirody pokuta, to uz je vec druha. A to by se dit nemelo. Protoze to absolutne nekoresponduje s tim co HS diktuje lidem. Tohle je jako kazat vodu piti vino.
Hanzodpovědět 
     Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)18:13:03 04.02.2021
Složky IZS mají vyjímku na vstup z důvodu dobré znalosti území, takže je potřeba občas vyjet i do zakázaného. Určitě si nechtějí srát do bot!
záchranářodpovědět 
     Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)18:13:03 04.02.2021
Složky IZS mají vyjímku na vstup z důvodu dobré znalosti území, takže je potřeba občas vyjet i do zakázaného. Určitě si nechtějí srát do bot!
záchranářodpovědět 
      Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)18:26:52 04.02.2021
Takze ty tetrivci a ja nevim co jeste se po sjezdu cloveka v bunde HS neprobudi a je v pohode. :)

Jinak dobry argument, takhle by to meli kluci podavat.
Ovsem proc to jezdi kluci z okrsku, kteri v techto lokalitach neslouzi (behem skoleni HS) a znalost mistniho terenu v zakazanych lokalitach tedy nepotrebuji?
Hanzodpovědět 
       Re: hanz20:23:05 05.02.2021
Ahoj, jako bych z tvého projevu cítil, že nejsi v řadách HS. Nezoufej, máš šanci. Členů je málo, trochu se zmírnily limity. Tak, pokud nejsi kretén a bonzák, tak máš šanci taky obléci stejnokroj HS.
Lukášodpovědět 
        Re: hanz10:47:06 08.02.2021
Z Hanzova projevu cítim nesouhlas s tim že členové HS zneužívají svoje postavení a dost možná někteří od nich tam jsou hlavně proto aby si mohli v klídku jezdit freeride v zakázaných oblastech. Závist? Spíš pocit poctivýho vola kterej zákazy dodržuje a HS + ochranáři to sami vesele porušujou.
odpovědět 
         Re: hanz12:56:54 08.02.2021
Jedna paní (Hanz) povídala a hned všichni porušujou jo? Klídek!
záchranářodpovědět 
          Re: hanz14:03:41 08.02.2021
Tady taky každou chvíli stojí auto HS u lesa, jezděj běžkovat, pohybujou se běžně minimálně půl hodiny od auta. Ale tak snad maj zásahových aut víc a i dost lidi ve službě. (Jinak by ta půlhodina k autu mohla být průser). Zase můžou dát první pomoc hned na kopci (ale zásahový batoh fakt nevozí ;)
A bych tipnul že H. zná konkrétní partičku která možnosti HS fakt zneužívá. Být členem tak si taky občas zafreeriduju (ovšem tak abych nebudil tetřevy apod.)
odpovědět 
          Re: hanz18:57:42 08.02.2021
Ja tady pisu pouze to, co vidim a slysim u kluku z HS. Kdybych neco takoveho nevidel a neslysel, tak by me nikdy nenapadlo sem neco takoveho napsat. Upozornil jsem pouze na to, ze se mi nelibi karani ve smeru od HS k ostatnim lidem, kdyz samotni clenove tyto zakazy porusuji. Dle meho zneuzivaji sveho postaveni, jake jsou interni pravidla HS pro vyuzivani aut a jinych prostredku netusim. Mozna je to vse cajk a mylim se. Polud ano, tak se omlouvam. Ale to, ze kluci po praci sednou do auta a behem vecera projedou dve hospy v bundach HS a v aute HS mi fajn neprijde. Dobrou reklamu to nedela a neni to jen muj nazor. Kluku z HS si vazim, za to ze pomahaji lidem a jeste se vzdelavaji v oboru, ktery je treba delat dobre. Ale rozhodne jim to nezavidim jejich praci ani trochu. Ja mam casu pres zimu dost na to, abych jezdil na hory do zahranici a v CR jezdim tam kde mohu. Necekal jsem, ze se to tady dotkne tolika lidi. Priste si sve nazory radsi necham pro sebe, protoze jak koukam, tak tady je treba plout hlavne po proudu.
Hanzodpovědět 
           Re: hanz07:57:22 09.02.2021
Tak dál jezdí na lyže do ciziny. A nepruď na věci o kterých nic nevíš.
odpovědět 
           Re: hanz08:50:42 10.02.2021
Vážit si, vzdělávat se, chovat se normálně... Je to jejich práce nebo volnočasovej koníček? Jakože děkovat a vážit si třeba ukaček, že to co mají, nakonec udělají? Nebo šofér v autobuse tě zaveze od někud někam a číšník donese to co si objednáš? Chidíš do práce, tak koukej kmitat.
odpovědět 
            Re: hanz14:03:34 12.02.2021
75% horoslužebníků je dobrovolná základna. Takže to dělají za cca. 100 KČ na den, mudrlante.
odpovědět 
   Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)19:25:20 05.02.2021
Hanzi, asi to bude okrsek od okrsku. Nejsem si vědomý,že by se někdo u nás vyvážel za skútrem,aby si zalyžoval. Naopak, honíme metry. A nepamatuju si, kdy naposled bylo oblastní školení v Kotli. I kdyby bylo, tak není v Jeseníkách o moc více rizikových lokalit stran lavinové problematiky. A ještě k tomu vyvážení do hospy. Jo, na pivo si zajdeme... Ale služebním vozem? Jak ma nekdo pohotovost, a tedy ma k dispozici služební vůz, tak možná po cestě někoho v hospě vyhodí. Ale rozhodně bych to takhle negenaralizoval. Co se týče vrtule, tak závisí od toho, jak byla událost hlášena, v jakém terénu, atd.. Těžko soudit dle zprávy. Ale rozhodně po akci vždy probíhá debrífing, kde se rozebírá. Včetně adekvatnosti nasazení záchranné techniky...
Ten z HSodpovědět 
    Re: Ten z HS12:23:16 08.02.2021
Übung macht den Meister

HS zasahuje imho aj v zakázaných oblastiach, pretože zachraňuje osoby, ktoré sa tam dostali úmyselne alebo neúmyselne. Tak či tak, mali by tieto zakázané oblasti poznať, aby sa nestalo, že sa záchranná akcia zbytočne predĺži.
Takže záchranári by sa mali pohybovať aj v týchto zakázaných oblastiach. Ako povedal klasik, přiměřeně.
Dtto jazda na skútri / za skútrom. ( pripomínam minuloročný prevrátený tereňák HZS vo Fatre)
PKodpovědět 
  Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)06:10:06 04.02.2021
Jste normální kkti. Jako ten nahoře co brečí, ze nemá kam chodit na hory. Víc se k tomu nedá dodat. HSZ se rozváží na nákupy a takovýhle keci. Akorát kecy na zakrytí vlastní hlouposti. Kvůli takovým se utahuji šrouby, podobný jako v lezení, boulderingu všude. Ziju tady a teď. Hovna co hovno uměj se snaží vypadat jako by snědl moudrost světa a ještě drzkujou, když je někdo upozorní na to ze se chovají jako hovada.
odpovědět 
 Zhrzená milenka jménem Hanz06:15:40 04.02.2021
Hanzi jestli mas problém, bez na policii, to jsou vážná obviněni. Nebo to jsou jenom ´jedna paní povidala’. Každopádně něco jako pláč zhrzene milenky jménem Hanz.
odpovědět 
  Re: Zhrzená milenka jménem Hanz07:08:37 04.02.2021
Ještě jedna věc - člen HS u nás musí být dobrej lyžař. Dobrej v tom stylu, že musí umět jezdit i ve sračkách a ne jen když je 30 cm nového. Navážet se do HS, že lyžuje, je jako navážet se do policie, že chodí střílet na střelnici za peníze daňových poplatníků. A když třeba spadne dítě do Rudného potoka a na Sněžce zrovna budou 2 členové HS, tak budou všichni rádi, že u toho dítěte budou rychle a třeba to zrovna bude ledová hora.
Bídaodpovědět 
   Re: Zhrzená milenka jménem Hanz08:37:44 04.02.2021
Hele Bído nač ty útoky. U nás v Tisé jsem potkal HS v Burchlickejch s dvouma autama, celejma rodinama jak si byli zalízt už dvakrát. Velkoncem domeček horské je pravidelně obstavenej autama kamarádů, co k nim pravidelně jezdí na celé víkendy. Mě to je vcelku jedno, ale kdekoliv jinde by to asi neprošlo.
Lubosodpovědět 
   Re: Zhrzená milenka jménem Hanz08:43:08 04.02.2021
maš recht, idealní řešení: chceš lyžovat v zakazaném dej se k horské, chceš kempit v rezervaci, dej se k ochranářům, chceš veřejně lhát a loupit, dej se na politiku atd...
stary pesodpovědět 
    Re: Zhrzená milenka jménem Hanz09:19:06 04.02.2021
Mne by jen zajimalo kolik diskutujicich opravdu zna "mapu". Hanzi, bohuzel nepochopili. Prace kluku z horske si vsichni vazime, je to ta posledni varianta pokud je neco spatne a klobouk dolu, zejmena napr. v Chamonix u PGHM, s tou se ta nase trochu tezko rovna, lae je to dano i tereny. Proste snad uz otevrou multikina, nakupaky, fitka a na horach zas bude klid. zrovna tato zachranka je typickym prikladem jak z komara udelat velblouda. Za hezkeho pocasi si holka zranila nohu v tesne blizkosti turisticke znacky, na sjezdu, ktery ten den do Karlova jelo myslim opradu hodne lidi. Jetli tam nemela neco delat tak ne na zaklade nesmyslnych narizeni, ale pripadne na zaklade nezvazene vlastni znalosti a dovednosti. No a nebo proste treba to bylo ok a jen mela smulu. To ovsem nikdo z nas nevi.
zobanodpovědět 
     Re: Zhrzená milenka jménem Hanz18:27:48 05.02.2021
Zobane, budu se opakovat: jsi arogantní hovado. Pan horský vůdce pro kterého pravidla neplatí. Ty nemáš právo zpochybňovat zákony a nařízení, pokud tě to sere, vstup do politiky a změn to. Pokud to neuděláš, tad drž hubu a dodržuj pravidla a hlavně nepodněcuj ostatní aby porušovali pravidla ochrany přírody. Vždycky když tě čtu, tak mám ošklivé fantazie, že takový jako ty, by nikdo v těch zakázanejch zonách neměl zachraňovat.
By mě zajímalo, co by se dělo v Chamonix, kdyby tě tam jako horského vůdce z východu načapali, jak porušuje jasně daný pravidla? Těžko by tě poplácali po rameni. Tam by jsi si to dovolil??? Pochybuju.
odpovědět 
      Re: Zhrzená milenka jménem Hanz19:44:32 05.02.2021
.....????
Radek
zobanodpovědět 
       Re: Zhrzená milenka jménem Hanz08:40:45 06.02.2021
"Za hezkeho pocasi si holka zranila nohu v tesne blizkosti turisticke znacky, na sjezdu, ktery ten den do Karlova jelo myslim opradu hodne lidi. Jetli tam nemela neco delat tak ne na zaklade nesmyslnych narizeni, ale pripadne na zaklade nezvazene vlastni znalosti a dovednosti."
citaceodpovědět 
      Re: Zhrzená milenka jménem Hanz21:57:09 15.02.2021
Ten svoj prístup, že nemožno spochybňovať zákony, si teraz aplikujte na tieto situácie:
- otroctvo v USA
- segregácia v USA
- strieľanie na hraniciach počas socializmu
- holokaust
A podobne. Na základe Vášho prístupu by ste v tej dobe nemohli byť proti tým veciam. Hitlerovi vojaci tvrdili, že len plnili zákony, ale to im nepomohlo. Tie negatívne javy, čo som vymenoval, majú spoločné toto: neslobodu a násilie. Obmedzovanie pohybu v prírode zas má v sebe tú neslobodu, kedy hocijakému zvieraťu doprajeme viac slobody než ľuďom a ľudia sú v prírode ako zvieratá v ZOO - obmedzení len na pár cestičiek. Diskusia o zákonoch môže vytvoriť spoločenský dopyt, na ktorý nejaký politik zareaguje, nemyslím, že je teda pre každého nespokojenca nutné vstúpiť do politiky.
bojkoodpovědět 
   Re: Zhrzená milenka jménem Hanz12:14:30 04.02.2021
Jsem obeznamen s tim jak to u horske chodi, co musi kluci splnit atd.. Stejne tak vim, ze musi znat mistni teren. Ovsem tohle neni cesta jak mistni teren znat. Nutne to sjizdet nemusi.. Navic jezdi na skoleni i do jinych pohori (Alpy, Vysoke Tatry) a moznost na zlepseni techniky sjezdu maji dost. Opravdu to za kazdou cenu sjizdet nemusi. Stejne tak nemusi rozvazet sebe a sve kamarady za skutrem po aktualne zavrenych sjezdovkach. Rozvazet se po hospodach, atd.. Prace kluku z HS si vazim. A vubec jim tu praci nezavidim, ja bych tohle delat nechtel. Par kluku z HS znam a tak i vim, co je tam vesmes za lidi. Nicmene z meho pohledu je pod lampu nejvetsi tma a u HS to plati obzvlast. Tim, ze jsem na to upozornil jsem koukam strcil klacek do vosiho hnizda. :)
Hanzodpovědět 
 Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)10:25:26 04.02.2021
"Mě by se líbilo, kdyby trochu víc chodili na pásech a zvyšovali si tím fyzičku." Když už vznášíš poměrně vážná obvinění, měl by tvůj "příspěvek" (omen nomen...) být konzistentní. Na jednu stranu se tváříš jako nestranný pozorovatel a na druhou napíšeš viz. to co jsem zkopíroval do uvozovek. Trošku se odkopáváš. Chceš-li borce od HS kondičně trénovat, jdi za nimi a nabídni pomocnou ruku. Chceš-li je trénovat mentálně, jdi za nimi a nabídni pomocnou ruku.
odpovědět 
  Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)12:18:52 04.02.2021
Ne, trenovat je vazne nechci. :) Ale nekterym klukum z HS by trochu toho pohybu na pasech pomohla. A zavist zatim nehledejte, nezavidim jim vubec nic. Tu sjezdovku si za skutrem nebo na skutru muzu vyjet nahoru kdykoliv budu chtit.
Hanzodpovědět 
 Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)12:52:12 04.02.2021
@Hanz: CH, vrtule AirGlaciers placená z mojí pojistky, dvakrát se otočila na chatu se žrádlem (né teda že bych byl v akutním ohrožení života a že by mi to nějak vadilo, jen že je to běžný asi i v cizině).
honzaodpovědět 
 Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)15:32:08 04.02.2021
Horské službě dává peníze Ministerstvo pro místní rozvoj, tedy konkrétně jedna tlustá hloupá blondýna, co dělá podržtašku Babišovi.

Je to tak už dlouho, i když je to nesmysl. Ministři a ministryně se totiž chtějí naparovat před statečnými muži v červených větrovkách a ukazovat se, jak jim darují skútry, gazíky a oblečení.

Jinak by už dávno nebyla Horská služba součástí státu a my bychom jí cálovali na dřevo za každý zásah. Teď je to zadarmo.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)17:20:55 04.02.2021
Mozna by to tak bylo spravne, kdyby HS nebyla dotovana statem. Kluci by si pak rozmysleli zda blbnout vecer na skutrech v prasanu, rozvazeni se po hospach, nakupech, vyvazeni se za skutrem na lyzich po zavrenych sjezdovkach. A treba i to jezdeni na skialpech v zakazanych zonach, ale to je asi vzdy dano danym clovekem, nez strukturou subjektu pro ktereho pracuje.
Treba by se tim i pozvedla jeji uroven. Myslim tim zdravotnicke vzdelani clenu HS.
Hanzodpovědět 
   Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)17:58:35 04.02.2021
;)))) opravdu jsi mimo.
odpovědět 
    Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)19:38:59 04.02.2021
To víš. Platí to všechno ze svých daních, tak má starosti.
odpovědět 
   Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)21:58:44 04.02.2021
Každá horská služba na světě je nějakým způsobem dotovaná státem. Už proto, aby vůbec fungovala a aby se nemusela bát, že nebude mít na výplaty, když zrovna lidi nebudou mřít po lavinami a na skalách.

Podstatné je, aby nebyla součástí státu jako takového. A tím pádem aby mohla vybírat peníze za poskytnuté služby, tedy za záchranné akce. Bylo by to výchovné a ještě by si tím vydělala peníze, se kterými by pak mohla sama hospodařit. To znamená, že by sama určovala, kdy si koupí nový skútr, kdy oblečení pro své lidi, záchranářský materiál nebo kolik vlastně potřebuje profesionálních a kolik dobrovolných záchranářů. A zda má dělat skipatrol na sjezdovkách nebo jenom zachraňovat lidi.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)15:45:52 05.02.2021
Co je výchovnýho na účtu za vrtuli? Pro někoho likvidační "daň" za něštěstí ke kterýmu přijde jak slepej k houslím. Výchovnej je samotnej úraz. Mmch. horskou neplatí stát, ale lidi z daní. A každej si platí svoje zdravotní pojištění který hradí i tu záchranku.
Spíš nějak vyřešit problém že lidi se chovaj jak debilové/ arogantní sobci a do "hor" se navíc vydává kdejakej cepr..
odpovědět 
     Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)16:33:27 05.02.2021
tak já to zvopakuju, I have a dream. mokrej drým. u kruháku ve vrchlábu je veliký parkovací dům, a tam můžeme odstavit auto, a dál jen po svých. všechny hotely a apártmenthausy vyhořely. prasečí mor vyhubil všechna divoká prasata a poslední kusy dožívají ve formě kříženců v zájmových chovech. těch deset zapocených lyžařů, co se vyvláčelo tím hrozným krpálem až na kokerháč nebo studnu svačí, a drobečkama častuje tetřívky zobající z ruky.
Lukas B.odpovědět 
     Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)18:21:09 05.02.2021
blbe, horská není placená ze zdravotního pojištění
odpovědět 
      Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)20:14:27 05.02.2021
1. přečíst pořádně to, co napsal "Já".
2. přestože nic takového nenapsal, je úplně jedno, jestli je ta či ona organizace placená z daní nebo ze zdravotního pojištění, neboť tuzemské zdravotní pojištění je pojištěním jen jménem, jinak vykazuje veškeré znaky daně.
Lukas B.odpovědět 
       Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)22:37:33 05.02.2021
Samozřejmostí v cizině včetně Slovenska je, že zásahy horské služby si platí ten, kdo je zachraňován - buď hotově nebo z komerčního připojištění (typicky Trio nebo OAV). U nás si záchranu takhle přímo neplatíme, protože její veškerá činnost je placená ze státního rozpočtu, čili z našich daní. A peníze přiklepává Dostálová čili Babiš.To znamená, že českou Horskou službu 100% ovládá slovenský ekonomický imigrant.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)08:16:21 06.02.2021
Nejlíp bylo, když horskou ovládal Havel. Když ji ovládal Klaus, tak nebylo špatně, za Zemana to bylo taky dobrý. Ale ten Babis, už ani rudá není co bývala. Kubo ty jsi normální fanatik, ale ty jsi v tom vyrůstal a staryho psa nový kousky nenaučíš. Ale to ze to učíš mladý je na pověšeni za koule do průvanu.
odpovědět 
         Nepřítel ke uvnitř :)08:20:14 06.02.2021
Nepřítel ke uvnitř
odpovědět 
         Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)12:58:36 08.02.2021
Áááále houby s octem!

Za prezidenta Havla se všechno včetně Horské služby přestavovalo ze socialismu na kapitalismus.

Za prezidentů Klause a hlavně Zemana se ministryně a ministři pro místní rozvoj začaly producírovat před nastoupenými jednotkami drsných mužů v červených bundách. Při každém předání materiálu (od oblečení a lyží, po skútry, quady a gazíky) se nechávají fotit a fotky hned posílají do ČTK.

Teď holt vládne Babiš, tak to dělá jeho ministryně Dostálová. Místo toho, aby normálně Horskou službu vydělili ze státu, jako to mají v civilizované alpské cizině.

Co shledáváš na tomto sdělení fanatického?

Mimochodem, tohle byli ministři, kteří se nejvíce předváděli, co si pamatuji z jejich tiskových konferencí a tiskových zpráv: Paroubek (ČSSD), Martinek (ČSSD), Čunek (KDU), Vondruška (ČSSD, odsouzený za korupci), Jankovský (Věci veřejné), (Jourová (ANO), Šlechtová (ANO), Dostálová (ANO).
Kuba Turekodpovědět 
          Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)05:27:04 09.02.2021
To ze jako odpověď napíšeš dlouhý text fakt nepomůže. Nejdřív Putin, tedka Babiš, tobě chybí mužský vzor, asi pozůstatky z dětství.
odpovědět 
           Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)23:03:32 09.02.2021
??? Ohledně mé odpovědi je snad všechno jasné - za Havla nebyl čas řešit takové marginálie, jako je Horská služba. Za Klause byla oddělena profesionální a dobrovolná složka. Za Zemana a Babiše nikdo nechce řešit problém, protože Horskou službu může za současného stavu využívat jako své PR.

??? Ohledně mužského vzoru jsi se tentokrát nestrefil. Máš ještě dvě možnosti, jestli se nepletu...
Kuba Turekodpovědět 
            Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)07:25:41 10.02.2021
Jsi hloupý a nebo to jen děláš?
odpovědět 
             Re: hlavně, že to dobře dopadlo :)12:45:49 11.02.2021
Proč myslíš, milý anonyme?
Kuba Turekodpovědět 
        úhrada záchrany HS ČR 17:23:23 07.02.2021
nie je pravda, že "v cizině včetně Slovenska je, že zásahy horské služby si platí ten, kdo je zachraňován" : TOPR je zadara
Btw.za zásah HS ČR si cizinec zaplatí : https://tinyurl.com/7qa6xc3a
PKodpovědět 
         Re: úhrada záchrany HS ČR 12:46:39 08.02.2021
Cizinec ano. Protože není český státní příslušník.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: úhrada záchrany HS ČR 14:01:01 08.02.2021
Rakušák v Rakousku platí horskou extra, přestože si platí zdravotní pojištění (ptám se né abych tě dostal, ale protože to nevím a fakt mě to zajímá).
honzaodpovědět 
           Re: úhrada záchrany HS ČR 14:22:45 08.02.2021
Ano. Horská služba nepatří do zdravotního pojištění.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: úhrada záchrany HS ČR 17:24:47 08.02.2021
to je jeden z dôvodov, prečo majú OeAV
odpovědět 

 Přejmenujte Lezce!16:59:04 04.02.2021
Proč se na webu o lezení opakovaně píše o lyžování?
Jirkaodpovědět 
 Re: Přejmenujte Lezce!19:44:42 04.02.2021
a proč o horách? a proč o překližce. a proč o ferátách?
protože každé to téma někoho zajímá. koho to nezajímá, má fantastickou možnost to ignorovat.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Přejmenujte Lezce!19:58:48 04.02.2021
Myslím že ten důvod je stejnej jako proč se v Hospodářských novinách píše i o jiných tématech než o hospodách.
honzaodpovědět 
 Re: Přejmenujte Lezce!21:38:01 04.02.2021
Protože skialpinismus je tradiční horolezecká disciplína.

Někdo míří primárně na sjezd, někdo používá lyže hlavně kvůli nástupům a někdo se věnuje extrémnímu lyžování, vyleze třeba Palačinkův žleb s piklema a pak ho sjede na lyžích.

Dokud byla drahá letecká doprava, lezci nelítali do Špáňa na otočku si na pár dní zalízt na skále, ale věnovali se dostupnějším a bližším možnostem.

Leden únor ledy, leden - květen skialpy, duben - říjen písky, listopad prosinec podle podmínek. V takovýmhle režimu si člověk vystačí i v malém Česku, letos je to navíc velmi aktuální kvůli tomu čínskýmu sajrajtu.
M.odpovědět 
  Re: Přejmenujte Lezce!23:09:52 04.02.2021
Skialpinismus je tradiční horolezecká disciplína? To jako vážně? Protože hodně horolezců chodí na lyže? Taky hodně horolezců třeba chodí plavat. Takže plavání taky přidej. Vlastně i běhání bude tradiční horolezecká disciplína. Co pití piva? To tam zcela jasně nesmí chybět.
odpovědět 
   Re: Přejmenujte Lezce!08:10:58 05.02.2021
samozrejme že je.
Popísal to M. tuto hore 21:38:01 04.02.2021 .

Akurát že na pásoch sa v historických zemích IMHO dá robiť skitouring a pistenrunning.
PKodpovědět 
   Re: Přejmenujte Lezce!19:40:01 05.02.2021
Co na to říct?
odpovědět 
   Re: Přejmenujte Lezce!16:01:06 06.02.2021
Lehni do knih a dovzdělej se at nejsi za blba
stary pesodpovědět 
   Re: Přejmenujte Lezce!14:11:28 08.02.2021
Ne, ten důvod není, protože hodně horolezců chodí na lyže. Ten důvod je, že ty lyže využiješ při horolezeckým výstupu, a to jak směrem nahoru, např. při nástupu na túru (jdeš na lyžích pod severku, kde si lyže připneš na bágl) tak dolů (poté, co výstupová část horolezecké túry končí, nastává sestupová část, kterou realizuješ na lyžích).

Otázka spíš je, jestli šlapání po kraji sjezdovky, anebo obecně cokoliv, na co nepotřebuješ než lyže, zasluhuje označení skialpinismus. Ale to je spíš češtinářská jazyková finesa. Německy se to řekne skitouring, anglicky backcountry skiing - rusky je to něco jako horský lyžování.. vlastně nevím, kdo jinej než Češi do toho pojmenování tahá "alpinismus".
honzaodpovědět 
 Re: Přejmenujte Lezce!08:36:57 05.02.2021
Proč se ptáš?
odpovědět 
 Re: Přejmenujte Lezce!08:39:45 05.02.2021
Protože i ČHS má sekci horolezecrtví a skialpinismus...třeba.
odpovědět 
 Re: Přejmenujte Lezce!09:15:48 05.02.2021
anebo historicky. když se v devadesátkáchzačala profilovat outdoorová media (tedy samozřejmě tehdy tištěná), tak v první fázi měla třeba Montana ambici zastřešit i další "příbuzné" sporty, a vycházely články vodácké (ne tedy člunkování na lužnici, ale nějaké bystřiny dejmetomu v norsku či na korzice), cyklistické (ne kroužení po oválu ale expediční cyklistika) a další. mimo jiné i lyžařské (a to jak skialpinismus, tak expediční polárnická běžkařina). výsledkem je, že se nějak usadilo (podobně jako v alpských zemích), že skialpinismus patří do rodiny horských sportů (a ostatní ne.

až budete někdy dřepět po výkonu na nějaké hütte a půjčíte si z místní knihovničky svázané ročníky toho či onoho bergštajgrovského magacínu, najdete tam plusmínus podobné rozpětí, jako zde na lezci.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Přejmenujte Lezce!09:36:34 05.02.2021
Se obávám, že u tazatelů, kteří pokládají dotazy typu "proč je skialpinismus na lezci" a články s tímto obsahem v nich vyvolávají paniku, zmatek a zlost, tak u těchto tazatelů nehrozí, že by se na nějakou hütte dostali.
odpovědět 
   Re: Přejmenujte Lezce!11:23:11 05.02.2021
Jo, máš pravdu. Vlastně to je skvělý článek o skialpinismu. Nějaká chuděra si poranila nohu a HS mrmlala, že tam neměla co dělat. Prima počteníčko o tradiční horolezecké disciplíně.
odpovědět 
    Re: Přejmenujte Lezce!14:02:46 05.02.2021
A tobě někdo držel u hlavy pistoli a článek jsi četl z donucení? Ať je doba jaká je, pořád, myslím si, paltí, že každý by měl nést důsledky svých rozhodnutí. Takže pokud jsi se rozhodl článek číst dobrovolně, my ti s těmi následky nepomůžeme. Pokud jsi ho četl pod nátlakem, opět ti s tím nepomůžeme. Ale chápu, také jsem ze současné doby už lehce frustrovaný.
odpovědět 
     Re: Přejmenujte Lezce!15:27:53 05.02.2021
Prostě se nudím, tak se ze mě stává grafoman. Ale jak vidím, mám ještě co dohánět.
odpovědět 
      Re: Přejmenujte Lezce!21:03:55 05.02.2021
Tak napiš článek ;) Ňákej, co si všichni s chutí přečtou.
odpovědět 
    Re: Přejmenujte Lezce!23:39:51 08.02.2021
Ten článek je o aktivitě, jejíž zažité jméno je skialpinismus. Malebnější označení je třeba lyžování, ale pokud chceš stručně sdělit, že měl lyžař volnou patu a pásy, máš praktickou možnost použít trochu legrační, ale zažité označení "skialpinista". Tuto možnost využil i autor článku a nemyslím si, že tím chtěl sdělit, že protagonistka článku musí nutně být alpinistka. Jinak z počtu příspěvků je patrné, že tato lyžařská tématika je zajímavá i pro čtenáře lezce a myslím, že to je zároveň důvod, proč tu ten článek je. Co se týče přejmenovávání lezce na lyžaře, tak mi to nepřijde moc užitečné. Až tu vyjde článek o jednocení mrkve, bude snad užitečné lezce prejmenovavat na sjednotitele? Chápu majitele portálu, že lezec je za ta léta vybudovaná značka, indexují ho vyhledávače atd. Z příliš častých změn jména webu by čtenáři byli zmateni. Navíc někdy (ne moc často) je v jednom dni více článků na různá témata a jaké bys potom volil jméno webu pro daný den?
honzaodpovědět 
     Re: Přejmenujte Lezce!08:14:25 12.02.2021
idnes
odpovědět 
      Re: Přejmenujte Lezce!08:35:53 12.02.2021
Lyžar.cz vlastně zní nejvíc smysluplně.
odpovědět 
       Re: Přejmenujte Lezce!09:16:45 12.02.2021
bych to nechal koňovi. slušné tradiční značky se v průběhu času posouvají a mění předmět činnosti a zavedená značka zůstává.
třeba dejmetomustonožka salewa (Sa-ttler Le-der Wa-ren) už dávno není jen sedlářství a kožedělná výroba.
Lukas B.odpovědět 
        Re: Přejmenujte Lezce!12:17:41 12.02.2021
Ale Deuter je pořád jméno starého Deutera, i když vyráběl pro pruskou poštu, pruskou armádu, nacistickou armádu, okupační americkou armádu, současnou německou armádu a něco málo i pro nás turisty a horolezce.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Přejmenujte Lezce!13:09:29 12.02.2021
jméno výrobce je něco jiného.

napadána byla značka "lezec", ne (třeba)značka "aniččiny stránečky". diskutéři zřejmě požadují, aby Drutěva nikdy neměla žádného tělesně nevadného zaměstnance a aby DZD od transformace na eseróčko a převzetí švédy vypustilo ze svého názvu Družstvo a Dražice.
Lukas B.odpovědět 
          Re: Přejmenujte Lezce!13:17:30 12.02.2021
Ty už dneska nepij.
Zikaodpovědět 
          Re: Přejmenujte Lezce!14:33:36 12.02.2021
Tak to už chápu.

Metrostav nemá stavět tunely na Islandu, ale jenom podzemní trubky v Práglu.

Poctivé německé jméno firmy zpod Altvatergebirge Kammsport se nikdy nemělo změnit na maoistický Tilak.

A stavební družstva Pokrok a SBD Mládeže se tak neměla vůbec pojmenovávat, protože nikdy nebyla pokroková ani mládežnická.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Přejmenujte Lezce!14:47:25 12.02.2021
tak jen aby se toho nechytila evropská komise. nápad je to, obávám se, dostatečně pitomý.
Lukas B.odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.