LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
(Sky Club Brumlovka - Praha - uzavřena) - Praha 4
Boulder Bar - Praha 7
Extrém Plus - Praha 5 u Plzeňské - Praha 5

Prodejny
HUDYsport - Hřensko
Green sport s.r.o. - Uherské Hradiště
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

UFO na Fesťáku v Teplicích

-reklama-

textilní vklíněnecV minulosti už několikrát proběhla pískařským světem zpráva o friendu/vklíněnci na písek. Protože z představení nakonec vždycky sešlo, začalo se těmhle pískovcovým friendům říkat UFO. To totiž taky nikdo nikdy neviděl a všichni o tom kecaj.

Historie UFO je dlouhá a spletitá, začíná u Marka Žáka a nakonec vedla k tomu, že Honza Vorel Obročník, jednou zalezl do garáže, pak jel do Ádru a takhle hóóódněkrát dokola. Když z garáže vylez naposled, měl v ruce sadu tří odladěnejch UFOnů, na nich značku ObrWorks a k tomu štítek s CE a EN normou.
Takže na letošním fesťáku v Teplicích bude UFO k vidění a hlavně i k mání.

O co jde
Nebudu se pouštět do zbytečného podrobného popisu. Z obrázků si uděláte celkem jasnou představu jak to vypadá:
UFO roztažené Velikost 2:

textilní vklíněnec - UFO velikost 2


UFO roztažené velikost 1:

textilní vklíněnec - UFO velikost 1


UFO zatažené velikost 3:

textilní vklíněnec - UFO velikost 3


Ještě nějaké technické detaily:

textilní vklíněnec - UFO logo s tabulkou


textilní vklíněnec - UFO tabulka


Z praxe je vyzkoušeno, že velikost 1  pasuje do rozměru spáry „úzká žába“, vel. 2 = „žába“ a vel. 3 = „pěst“

Pro tři velikosti se nám povedlo stvořit i tři ceny.
Vel. 1 „úzká žába“ koštuje 600,- Kč.
Vel. 2 „žába“ koštuje 700,-Kč.
Vel. 3 „pěst“ koštuje 800,-Kč.
Takže sada přijde na bratru 2100,-Kč. Jestli je to moc nebo málo ukáže čas. Sami jsme zvědaví :-).

Jestli to funguje?
My tvrdíme, že jo a máme to vyzkoušený. Kdo budete mít příští tejden cestu do Teplic, najdete nás u stánku s takovýmhle plakátem:

textilní vklíněnec - UFO logo


Vzhledem k tomu, že nám přidělili místo na stánek hned vedle Nonstopu, rozhodli jsme se konkurovat hlavnímu filmovému programu a připravili jsme si nějaká videa historického, motivačního a metodického charakteru.
Truhlářovi ze sousední vsi se zase podařilo sestrojit zařízení na kterém si UFO můžete vyzkoušet. Takže Ti, co nevěří, pochybují a nebo jsou jen zvědaví si mohou na vlastní ruce a oči ověřit jak to doopravdy je.
Kromě UFO se Vám ještě budeme snažit prodat vynikající spárové rukavice a pro ty, co se jim líbí obrázky od Smíchoffského Viktora něco z módní spárařské konfekce.

Pokud se v pondělí probereme z festivalového deliria, pokusíme se zprovoznit nové webové stránky http://www.obrworks.cz kde bude k nalezení mimo jiné E-Shop. Zběsilí klikačové budou tedy muset ještě chvíli počkat,
Jako ochutnávku ale přikládám dvě motivační spárařská a jedno metodické UFOní video:

Sestřih z úspěšného RP Přelezu spáry „Big Baby“ za 5.11 v IndianCreeku v Utahu (by Vorel)



Sestřih z průstupu slavnou cestou Belly Full Of Bad Berries za 5.13- v IndianCreeku v Utahu (by Vorel)
Od začátku bylo jasný, že RP se konat nebude, ale nezkus to, když už člověk letěl takovou dálku, že jo.
Takže AF to pustilo. RP přelez by podle slov Vorla vyžadoval dlooouhé nacvičování. Plus komentář „Vono, když tam visíte hlavou dolu a pod sebou máte dva noname friendy, co maj tendenci se kroutit, tak se vám na doraz taky moc lízt nechce“...


Lehce Undergroundové metodické video k zakládání UFO:


Proč tradice v novém?
Vzhledem k takové předtuše, že uvedení nové jistící pískovcové pomůcky na trh bude provázet halasná (jak už to u lezců bývá, že...) diskuze jestli UFO jo a nebo UFO ne, tady je povídání o tom, jak to vidíme my a snad i trochu vysvětlení, proč jsme se do takové věci pouštěli.

UFO je poměrně nová věc a podle mne zcela zapadá do tradičního pojetí lezení na písku. Například jedno z tradičních požadavků je „Co nejméně železa ve stěně“. Řekl bych, že UFO  v nových cestách nějaký ten kroužek ušetří. Je pravda, že se s nimi člověk pustí do těžších cest, na které by si bez nich netroufnul. To znamená, že se toho více naleze v těžších cestách, a to znamená další posun, další vývoj. Myslím, že dodržování tradičních hodnot a dbání na styl s využitím moderního vybavení je dobrá cesta.

Občas potkám názor, že UFO do pískařskýho světa nepatří. Dříve ho neměli a tudíž jeho používání je nečestné, nesportovní. Snižuje to hodnotu výstupu.
Já si o tom myslím toto. UFO je další pomůcka, která zpříjemní život ve skalách. Je to stejné jako moderní lezečky, široká škála smyček, sedáky, spárové rukavice, jistítka. To všechno dřív také neměli. Dohadovat se, jestli si mohu vzít do cesty ze šedesátých let sedák ověšenej celou škálou smyček, ale UFO už ne, je podle mě zcestný. Všechno to jsou věci, který to zjednodušují a pomáhají. Třeba mně přijde, že dobrý spárový rukavice pomůžou daleko víc, než několik sad UFOnů.

Protože mi je ale jasné, že hodnota výstupu v původním vybavení je vyšší, tak navrhuji zavést označení přelezu „A“ jako autorský. Byl by to výstup s vybavením, které měl k dispozici autor, nebo horším.  Starší výstupy dělat hezky navázaný na prsa, lezečky s mechovkou, nějakou tu lanovici a pětkovej německej drát. Něco novějšího bez UFOnů. Úplný klasiky na boso. Pokud vás parťák zajistí přes rameno, tak to budete mít se vším všudy. Takový styl přelezu mi dává smysl a je srovnatelný s výkonem autora cesty, ale dohadování o tom, že tohle ještě jo, a tamto už ne, je dobrý akorát tak k pivu.

Každopádně UFO není určeno k „hákování“. Styl „A1“ na písek nepatří. Je to postupové jištění. Z čisté pozice založit a lézt dál.

Hodně tradičních a přitom nových prožitků přeje

(Původně vyšlo 20.8.2012)

Honza Vorel Obročník & David Bobr Obročník   [úpravy] 18:07 22.08.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Tak konecne19:53:44 20.08.2012
Tak konecne se nekdo nasel kdo mel na to magi aby je zkusil vyrabet ve vetsim mnozstvi a dat na trh.
Blahopreji a mnoho stesti s prodejem. Az bude web funkcni take na nej rad zavitam.
Stepan ptacekodpovědět 
 Re: Tak konecne14:05:28 21.08.2012
Vypadá to jako super věc, která lezení posune dál a správným směrem. Mj. nejenom na písku, ale i na Kozelce se šikne. :-)

Jen mě mrzí trochu avizovaná cena 600-800, ale na druhou stranu ji chápu z hlediska malovýroby dané omezeným použitím v té naší česko-německé oblasti.
Uzlařodpovědět 
 Re: Tak konecne08:42:21 27.08.2012
Dělá to i Restday, nevím jak dlouho. Mají 10 velikostí, ceny jsou níž. Viz http://www.restdayshop.cz/en/ufo-ring. Teď na fesťáku se prodávaly jedny i druhé.
odpovědět 
  Re: Tak konecne19:19:31 28.08.2012
Co tak pořídit si vlastní reklamní článek? Odvahu psát to pod Bobrovic článek máš a podepsat se ne?
odpovědět 
   Re: Tak konecne19:36:33 28.08.2012
Taky nemám rád nepodepsaný příspěvky, ale vyčítat to někomu z anonymity mi přijde jaksi mimo. (Jinak si myslím něco podobnýho jako Piškot, to jest, že pokud jde o věcnou informaci a ne třeba osobní kritiku - což tady platí - tak se absence podpisu snést ještě dá.)
Pokud jde o informace o konkurenci pod reklamním článkem obecně, tak to je otázka. Ty informace prostě objektivně existujou a když bude někdo chtít, tak to napíše do obecný diskuse nebo pod jinej článek ... Osobně si myslím, pokud jsou pod reklamním článkem povolený neregistrovaný komentáře (nemusí bejt a nijak by mi to nevadilo), tak se s tím musí počítat. Ona je to svým způsobem zároveň šance osvětlit v případné reakci přednosti svého výrobku oproti konkurenci zcela názorným způsobem, když se to tak vezme.
Robertodpovědět 
    Re: Tak konecne03:34:10 29.08.2012
Porovnávat UFO a UfoRing mezi sebou je pro nás jako výrobce ošemetná věc. To může udělat někdo nezávislý. My si stojíme za tím, že naše UFO je vyladěné a za danou cenu odvede dobrou práci a kdo si UFOny ObrWorks pořídí nebude litovat. A nebojte, sami jsme zvědaví jak to všechno dopadne... :-)
Dafe-Bobrodpovědět 
     Re: Tak konecne08:02:45 29.08.2012
Tomu vlastnímu porovnání se dřív nebo pozdějš, Bobře, nevyhneš - i když ti rozumím. Ale ono se to dá udělat i naprosto korektně. Ostatně, v Teplicích jste měli stánky pár metrů od sebe a nijak jste se, pokud vim, neinzultovali :))
Jinak ta poznámka o tom, že trh je vlastně dost velkej, někde tady níž, mi přijde taky k věci.
Robertodpovědět 
      Re: Tak konecne11:27:44 29.08.2012
Tak ještě jednou a naposled. Nečiň ostatním co nechceš aby bylo činěno tobě. Restday taky určitě vývoji UfoRing věnoval nemalé úsilí a když tady budu veřejně vyzdvihovat naše UFO v porovnání s jejich bude to špatně a nefér. Když by si Škodovka natočila reklamu kde by říkali že jejich kára je lepší než BMW protože má lepší podvozek bylo by to nefér zrovna tak. Od toho jsou na trhu prostě jiní. Proč myslíš, že všechny konkurenční prášky v reklamách jsou v bílý neoznačený krabici? To není o zavírání očí před konkurencí ale o fair play a respektování práce ostatních. Proto můžeme mít stánky vedle sebe a popřát si hodně zdaru.
Dafe-Bobrodpovědět 
       Re: Tak konecne11:58:50 29.08.2012
Vyzdvihovat svuj vyrobek v porovnani s konkurenci na zaklade konkretnich technickych parametru (treba podvozku) neni nefer a celkem bezne se to dela. Ovsem obvykle to nevidis v televizi. V reklamach v bedne jsou ty prasky neoznaceny, protoze tak zvana srovnavaci reklama se (podle kodexu reklamy a nekde i podle zakona) povazuje za neetickou tehdy, kdyz srovnani neni jasne podlozeny, coz je prave pripad televiznich reklam, ktery jsou primarne emocni. To jen pro vysvetleni (delal jsem v tom). Jinak samozrejme, snahu o nadstandardni fair play je treba ocenit.
A tohle je jeden z nemnoha clanku na lezci za posledni rok, kterej melo smysl cist :-)
jinej D.odpovědět 
        Re: Tak konecne12:12:18 29.08.2012
Dík za doplnění. Snad se do toho konkurenčního boje nějak narovnáme. :-)
Dafe-Bobrodpovědět 
         Re: Tak konecne14:50:17 29.08.2012
O tom nepochybuju :))
Robertodpovědět 
       Re: Tak konecne14:49:33 29.08.2012
Já mám teda o něco blíž k právu než k marketingu, tak sem ještě v zájmu všeobecný osvěty ;)) nalepím dva odkazy
http://www.pravoit.cz /article/srovnavaci-reklama
http://www.epravo.cz/top /clanky/srovnavaci-reklama-56423.html
/zruš mezery/
Ten první je názornější, ten druhej asi obsažnější a přesnější.
(Ale jak už jsem psal, Bobře, rozumím ti - protože tě znám a tak vůbec :))
Jinak, podle mne, korektní srovnávací reklama je mnohem čestnější, než ty sračky, podle kterejch si máš koupit auto X, protože v něm zažiješ "neopakovatelný pocit". Ale to je jiná debata.
Robertodpovědět 
    Re: Tak konecne08:26:39 29.08.2012
A propos, ten příspěvek z 08:42:21 27.08.2012 nemusel psát nikdo spolčený s Restday, samozřejmě.
Robertodpovědět 
  Re: Tak konecne20:01:12 28.08.2012
Napadá mě jestli se na nižší ceně nepodepsalo, že chybí certifikce, která jistě něco stojí.
Happyodpovědět 
   Re: Tak konecne20:07:37 28.08.2012
Soorry blbě se četl...
Happyodpovědět 

 ....19:56:09 20.08.2012
Vypada to fajn..s kecy o tradici na pisku uz jdete do prdele to uz nikoho nebavi vyvoj jde dopredu tak jako lezeni a pokud nekdo chce ty svoje zaprdene petky lezt bez pytliku a naboso tak pohoda ale at neotravuje s kecama o tradicich ja si dam lezky a plny pytel mg a hotovo...
odpovědět 
 Re: ....20:12:19 20.08.2012
Chce to hlavně rozumně - ty ses tu ted projevil jako uplnej vylizanec a ikdyz s tvejma nazorama vicemene souhlasim, kdyz jsou podany tvejma slovama zaslouzil bys spis vymacat. Jelikoz jestli budou v lezecky komunite dal takovyhle pacienti, pujde to jen z kopce a nikdo snama nebude seriozne mluvit (myslím tím zelený a další vrchnost).nazdar a hlavne si pekne zalez :)
Daveodpovědět 
  Re: ....20:38:41 20.08.2012
Pravdou ovsem zustava, ze MG ma asi stejnou argumentaci pro jako UFO. Nebo to UFO nemuze zanechat ve spare zadne stopy?
Martas.odpovědět 
   Re: ....20:47:03 20.08.2012
Toto UFO je čistě látková záležitost bez použití lepidla. Klín zajíždí do kapsy, takže po skále se nic nedře. Pokud je UFO správně založeno, tak ani při pádu nedojde k prokluzu po skále. Z tohoto pohledu je to šetrnější ke skále než klasická smyčka s uzlem.
Vorelodpovědět 
    Re: ....21:00:02 20.08.2012
Vypadají pěkně! Klín tak akorát. Přeju Vám spoustu spokojených zákazníků! Já ty svoje kdys z nadšení slepil z hasičských hadic. Ty vetší jsem se pokusil zformovat do parabolického tvaru... Dnes už ty kvichty ani do skal netahám. Stejně se ve spárách ještě neumím hýbat a moc je nelozím.
Radekodpovědět 
     Re: ....08:14:55 21.08.2012
znam jiny, hezci kliny....
strejdaodpovědět 
 Re: ....10:16:36 21.08.2012
Ty jo BLBEC a umí psát to je dost nebezpečná kombinace :(
FERYodpovědět 

 Fajn věc22:24:02 20.08.2012
Zdar, o víkendu jsme s tím lezl v Ostrově a je to fajn věcička. A tradicionalisti se zas tak ježit nemusí, vybál jsem se stejně dost :-). Jako velkou výhodu UFO bych ještě uvedl, že se dobře vyndavaj, i po zatížení, čímž ubudou "zajeb..." hnízda starými uzly.
Bobr - ale jinejodpovědět 

 pekny videjka07:56:28 21.08.2012
sice nevim jak s UFEM souvisej, ale ty sparovy videa ze spokojenych statu sou zajimaci, dost silena skalni gynekologie;)
 l.odpovědět 
 Re: pekny videjka10:33:41 21.08.2012
nejlepsi sou ty "povidejkach doporuceny filmy"
Samy ufo nekde spatreny :))
judovanaodpovědět 
 Re: pekny videjka10:51:43 21.08.2012
No souvisí to tak, že kluci sezónu před tím dost poctivě jezdili do Ádru trénovat. Lezli všelijaký vraždy a kromě formy a techniky ladili ještě UFO, pak zimní příprava v Turnově na stěně v převislé klouzavé širočině a evidentně se vyplatilo. :)
Víc videí z Creeku je tady:
www.youtube.com/playlist?list=PL3D903FC1E2044068
a UFOních tady:
www.youtube.com/playlist?list=PLCA1A978B02D4C9C2
Dafe-Bobrodpovědět 

 Sobota09:16:52 21.08.2012
Gratuluju k přelezu BB..Kromě toho, že by se muselo lízt s konopným lanem kolem prsou a jak řikáš s minimem vybavení bez lezeček, ještě spousta lidí, kteří hájí  "tradicionalistický přístup" zapomíná na to, že se chodilo do práce i v sobotu..zanícení spáraři to určitě budou odmítat, ale když se tenkrát objevil friendy bylo to stejný a dneska na nich lezou všichni..a proti aku-vrtačkám taky nikdo nebrojí, přeju hodně štěstí. Kráný lez
Sumecodpovědět 

 Funkčnost11:00:18 21.08.2012
Tenhle víkend jsem se konečně dokopal ke zkoušce ohněm. Na Prachově v Babinci na purpurových kloubech jsem si tři naládoval kus pod první kruh, dolez k němu a skočil dolu. Bál jsem se teda, ale když už člověk nese kůži na trh, měl by to otestovat hlavně na sobě ne? :). Další test byl v prachovské populárce Bič. Pro sichr dva do půlky mezi první a druhej, nadlýzt, hodit... Uff(o) Všechno fungovalo jak mělo, takže hrozící podlahy při případném vytržení se nekonaly :-).
Dafe-Bobrodpovědět 
 Re: Funkčnost11:28:52 21.08.2012
Chceme vidět video!!
Syselodpovědět 
  Re: Funkčnost11:55:51 21.08.2012
Tak přijeď na fesťák ty krvelačná šelmo! :-D
Dafe-Bobrodpovědět 
   Re: Funkčnost12:27:52 21.08.2012
Byla krev? Byla krev? :-)
strejdaodpovědět 
    Re: Funkčnost12:32:23 21.08.2012
Nene. Nemohla bejt, protože když jsem měl skočit poprvé, krve by se ve mě nedořezal. Hihi
Dafe-Bobrodpovědět 
 Re: Funkčnost15:19:49 21.08.2012
v tom pripade to hrozne chcu. Musim odpytlit ten bic z poddruhyho :-))
odpovědět 
 Re: Funkčnost11:30:45 27.08.2012
Takový způsob testování oceňuju - Good style :o)
stipodpovědět 
  Re: Funkčnost09:55:01 28.08.2012
Videa z testu hození tlamy (decentní :-)) zde:
https://www.youtube.com/ watch?v=afmNHURB8ek
https://www.youtube.com/ watch?v=pOsM2LIj9ns
Dafe-Bobrodpovědět 
   Re: Funkčnost09:56:11 28.08.2012
odstraň mezeru za com/ :)
Dafe-Bobrodpovědět 

 Opotřebení14:38:50 21.08.2012
Mě to přijde geniální. Nejen mechanismus rozevírání klínu, ale i fakt, že čím více používaný, tím lépe bude držet. Viz smyce lepičky. Nebo ne? Apropo už je nějaký poznatek o trvanlivosti, resp. opotřebení versus funkčnost. Držím palce, ať se prodej daří.
Steveodpovědět 
 Re: Opotřebení10:37:47 22.08.2012
Opotřebením postupně měkne kapsa, takže je potřeba věnovat větší péči umístění při zakládání protože se občas stává, že jedna strana má při zatažení tendenci popojet. na funkci to má ale vliv malej. Je to proces měřenej na sezóny a zas tak dlouho to na světě nejni, abych byl schopnej říct, že to stopro vydrží třeba 10 let. Záleží na intenzitě použití... Podle těch co používám bych sobě hádal cca 5 sezón. Uvidíme. Sám jsem zvědavej a myslim si/doufám že trvanlivost bude OK. V Ádru vydržej rozhodně výrazně dýl než lezky a sedák. :)
Dafe-Bobrodpovědět 
  Re: Opotřebení12:48:23 22.08.2012
Dík za odpověď, tím opotřebením jsem chtěl naznačit, že ošoupání a ochhlupacení kapsy nebude vůbec na škodu, ba naopak bude to betonově držet.
Chlapi upřímně držím palce, ať se vám daří, myslím, že nakročeno k úspěchu máte dobře.
Steveodpovědět 

 prosté, jednoduché a funkční...21:22:05 21.08.2012
vlastnímu oku nevěřím a gratuluju. Ať vám to stoupá!
Boban LKPodpovědět 

 Borci00:50:12 22.08.2012
Vorla i Dafeho trochu znám. Asi dvacet let. Sice hovno proti nim lezu, ale písek mi zadřeli pod kůži právě oni plus pár dalších figur (ty další obvykle až na Koupáku ;) ). Mám neuvěřitelnou a upřímnou radost, že se právě oni nyní nesmazatelně zařadili (a UFO s nimi) do té magické linie všeho, co se ve Skaláku a jinde na písku už dávno děje...
Dík a vše nej nejméně dalších sto let, držky :-)
Gampodpovědět 

 Kolik spotřebujete popruhu11:25:47 22.08.2012
To vypadá dobře. Kolik se na to spotřebuje popruhu?
odpovědět 
 Re: Kolik spotřebujete popruhu12:15:14 22.08.2012
Výrobní tajemství ne? :-) Celkem dost, počítej v řádech metrů podle velikosti. Udělat ten klín není zrovna easy...
Dafe-Bobrodpovědět 

 Dost dobrej nápad12:52:41 22.08.2012
a sympatický provedení, tady platí to "zlatý český ruce".
Hodili jste to už na váhu? Kolipak váží takovej UFOunek?
 jirkasodpovědět 
 Re: Dost dobrej nápad06:34:48 23.08.2012
200, 300 a 400 gramů jestli jsem správně vážil.
Dafe-Bobrodpovědět 

 Nové výstupy12:59:41 22.08.2012
Bude se to použvat místo bórku a přibude nových cest, nebo se kruhy už nebudou dávat vůbec a bude méně železa? Smí se z toho dávat kruh?
 martanodpovědět 
 Re: Nové výstupy13:14:48 22.08.2012
vzhledem k tomu, že je obecně tolerování osazování kruhu z bórku, smyčky, karabiny naštorc v římse, polena ve spáře, krajově i z dřevěného klínu, tak nevidím důvod proč by měl kdokoli cokoli proti osazování kruhu z ufa - zvlášť, když skálu poškozuje srovnatelně nebo méně než smyčka.

to mi připomíná jeden z dávnejch nápadů, pískovcovej abalak - vyřezanej z překližky, na hrotu filc aby to bylo měkké a hodně třelo a na oblouku nějakej filc potaženej šusťákem. ale to by bylo s tou etikou už na hraně.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Nové výstupy15:10:41 22.08.2012
To už je jak frend ve fusekli.
honzaodpovědět 

 naco taketo blbiny14:07:36 22.08.2012
zalozim frenda hlboko do spary aby ho nebolo videt, zalozim donho hrubu cervenu lanovicu aby si piskari mysleli ze tam mam uzol a je vystarane
tatranecodpovědět 
 Re: naco taketo blbiny14:12:50 22.08.2012
:)
Aldoodpovědět 
 Re: naco taketo blbiny14:58:30 22.08.2012
legendy vyprávějí o kruzích zatlučených z frienda v tlusté vlněné fusekli. ovšem že by do toho snad chtěl někdo padat...
Lukas B.odpovědět 
  Re: naco taketo blbiny15:23:07 22.08.2012
tak idem vymýslať prezervatív na frendy a vklienence na piesok bude z hrubej gumy a troch velkostiach v nudzi použitelný aj na.....
lucodpovědět 
   Re: naco taketo blbiny16:42:04 22.08.2012
nějaké pokusy se silonovými(?) vklíněnci se dělaly, ale s nevalným úspěchem - prý se to do spár zapékalo.
Lukas B.odpovědět 
  Re: naco taketo blbiny21:07:00 22.08.2012
podle mě je allrigt zatlouct kruh z frienda (klidně bez fusekle) - zanechá méně stop než zatlučenej a pak vyndanej borek. Dřív používaný dřevěný klíny byly to samé z tohodle pohledu, a to se používaly jako postupový jištění.
odpovědět 
   Re: naco taketo blbiny08:26:33 23.08.2012
cest jsem dělal jen pár a zcela bezvýznamné obtížnosti. možná někdo zkušenější a pracovitější bude jiného názoru. vnímám to takhle: při prvovýstupu (na písku u nás, sasko má tvrdší pravidla) je standard stylem AF, a je možné sedět ve smycích. když sednu do něčeho jiného (a při dalších přelezech nepovoleného a neetického), musím dát kruh (cvaknutelný ze stejných chytů a stupů jako bylo dáno odsedátko). a je jedno jestli sednu do háčku, borku, kovové skoby, dřevěného klínu, klacku na šprajc nebo frienda (dle pevnosti materiálu ve fusekli nebo navostro).
Lukas B.odpovědět 
   Re: naco taketo blbiny10:45:27 23.08.2012
Může se to sice zdát allright, ale allright to není. Existují totiž oblasti, kde je použití friendů výslovně zakázáno správním aktem, který lezení umožňuje (z hlavy mě napadají např. Teplice). I beztak je podle mě dávání kruhu z friendu prasečina, která na písek nepatří.
Syselodpovědět 
    Re: naco taketo blbiny11:18:46 23.08.2012
Mě se líbí, co o tom napsal LukášB. Jakej je tedy rozdíl mezi háčkem, kde se mnohdy místo pro založení háčku přiseklo, a friendem založeným ve spáře? Pro mě je mnohem víc důležitý, aby po mém prvovýstupu nezbyly znatelný zbytečný stopy vedlejší činosti, než se zříkat moderních vehementů, mezi který patří i háček. Pro pořádek: mluví se o odsednutí do friendu, ne o eventuelním pádu do něj.
odpovědět 
     Re: naco taketo blbiny11:34:46 23.08.2012
Také souhlasím s Lukasem B. Pri prvovýstupu se běžně sedá do natlučeného navrtáváku a z něho se dává kruh, dírka po navrtáváku se pak musí zacpat betonem nebo olovem aby se povrch skály přiblížil původnímu stavu. Pokud je na místě kde chceš dát kruh vhodná spárka, viděl jsem že se kruh osazoval taky ze skoby provizorně do spárky natlučené. Je zcela evidentní že friend založený do spáry, do kterého člověk jen sedne a dá z něho kruh skálu poškodí výrazně méně než natlučená skoba/navrtávák. Na druhou stranu se odsednutí v místě plánovaného kruhu zjednoduší: založení frienda je jednodušší než natlučení navrtáváku, navíc člověk nemusí tahat kladivo. Prvovýstup se tedy zjednoduší (což někoho může srát) ale poškození skály se sníží.
Alešodpovědět 
      Re: naco taketo blbiny13:03:56 23.08.2012
Ještě víc se prváč zjednoduší, pokud se tam kruh nedává vůbec a přeleze se to bez jištění. Člověk nemusí tahat kovárnu, což je jednodušší, ale přesto to prváč nedegraduje. Takže by neměl degradovat ani frend.
honzaodpovědět 
       Re: naco taketo blbiny13:19:29 23.08.2012
hele, z enviro hlediska je to jednoznačně šetrnější než borek a s háčkem je to plusmínus srovnatelné (pokud se pro háček nenaklofne ale dá se do dírky přirozeného původu). ze sportovního hlediska si myslím že je s háčkem opět srovnatelné, ale na to se názory samozřejmě mohou lišit.
jedno voko jsem na takovém bezvýznamném kvaku na docela pevném písku dával z mikrofrienda ve vodorovné spárce, přišlo mi to šetrnější než tam natlouct účkovou skobu. stát tam a uvolnit pravou ruku na bórkování samozřejmě šlo a bez problémů by se tam vydrželo stát hodinu - inu, v kolmopoložené šestce...
Lukas B.odpovědět 
        Re: naco taketo blbiny07:14:32 24.08.2012
To nebyla ironie, to byla upřímně míněná poznámka na Aleše, že se frendem prváč sice proti navrtávání zjednoduší, ale není to nic proti ničemu. Souhlas že je frend lepší než skoba nebo borek.
honzaodpovědět 
       Re: naco taketo blbiny14:27:28 23.08.2012
tahle možnost tu taky je. Přelezt to solo a pak jištění dodat zhora a prohlásit to jako dodané jištění prvovýstupcem.
odpovědět 
   Re: naco taketo blbiny09:49:39 25.08.2012
No úplně nejmíň by prasilo skálu, kdyby se kruhy osazovaly s lanem ze shora :).
odpovědět 

 už je to tady!21:08:33 22.08.2012
Díky, už jsem se bála že si je budem muset ušít sami :)
Markétaodpovědět 

 he00:22:33 23.08.2012
neco takovyho se da uplest z lanovice a je to zadarmo :-)
skullodpovědět 
 Re: he06:50:11 23.08.2012
No zkoušeli jsme s lanovicema různý fígle. Né že by to nefungovalo, ale v praxi nám UFO vyšlo jako neporovnatelně lepší. Tim myslím, že drží líp a na víc místech, než cokoliv co jsem viděl upletený z lannovice...
Dafe-Bobrodpovědět 
 Re: he09:53:07 25.08.2012
No zadarmo .. Výš ale jaká je fuška zadarmo vyrobit tu smyci z který to uvážeš, to představuje složité otravné hledání materiálů všude možně možně na skládkách z kterých pak nejednoduchým výrobním procesem tu smyci vyrobíš a myslím, že ne každý lezec na to má doma vybavení.
odpovědět 
  Re: he19:10:25 28.08.2012
:-))) No von asi myslel zadarmo, kdyz uz mas tu smyci... (ktera nestoji x stovek, to je fakt)
odpovědět 

 respekt12:04:55 23.08.2012
Super počin, to se vám povedlo! Zajímalo by mě, jestli nehrozí, že se ta největší velikost ve spáře zvrtne? Asi je to blbost, když se při založení pořádně utáhne, ale přijde mi, že by mohla bejt šitá z širšího popruhu. Ještě mě napadlo - nezvažovali jste protáhnutí nosný smyčky klínem nadvakrát, aby se dala zkracovat a prodlužovat (viz. třeba DMM torque nuts)? Držim palce, až bude web, určitě nakoupim.
zubodpovědět 
 Re: respekt13:24:17 27.08.2012
Koupil jsem si na fesťáku střední velikost, druhý den ozkoušel a jsem moc spokojený. Co se týká prodloužitelné smyčky, tak by asi moc nešlo nebo by to bylo komplikované - při prodloužení by se ti uzel zasekl o kapsu a nejspíš ji při pádu ještě zdeformoval. Jinak na zakládání je to supr. Do úplně rovnoběžné spáry jsem nedával (asi by drželo i tam), rozhodně to ale jde krásně dát v místech, kde je třeba jenom jemné zůžení. Bambuláč by tam člověk montoval hodinu a to ještě za předpokladu, že by zrovna měl tu přesnou velikost na centimetr...a nakonec by se to ještě vyzvonilo. Ufo má velikost docela variabilní a pěkně tam sedne, když ho utáhneš, tak se nevyzvoní. Obrworks to mají moc pěkně a bytelně udělané, líbily se mi mnohem víc, než ty od Restdaye. Sice dražší, ale stojí to za to.
Spikeodpovědět 
  Re: respekt16:31:01 27.08.2012
Koupil jsem střední UFO a hned hned v ádru vyzkoušel. Mohu jen doporučit, drželo i v né uplně ideální spáře kde bych bambuláka nedal. Jak jsem byl rád, že jsem si do něj mohl odsednout :-)
Honza Š.odpovědět 

 Kupit09:34:19 26.08.2012
Kde sa to da kupit chalani ? Dik
Misoodpovědět 
 Re: Kupit08:47:26 27.08.2012
Ten web http://www.obrworks.cz/, co na něj odkazují, zatím nefunguje. Asi je moc brzo po fesťáku :)
Nahoře v diskuzi je odkaz na web jiného výrobce, ale srovnat to neumím.
odpovědět 
  Web už jede!08:37:23 28.08.2012
www.obrworks.cz už funguje a je na něm k vidění UFO!
Syselodpovědět 
   Re: Web už jede!09:30:48 28.08.2012
a co http://www.restdayshop.cz/en/ufo-ring maj jich mnohem vic velikosti
odpovědět 
    Re: Web už jede!09:38:39 28.08.2012
to uz jsou dva vyrobci? to je UFO invaze!
fotonodpovědět 
     Re: Web už jede!19:08:09 28.08.2012
A to je jen dobre! Vyvoj pujde dopredu, ceny dolu :-)
Fandim obema, at se udrzi, monopol na cokoliv je vzdycky cesta do temnot. (A proc by v Evrope nemohli bejt dva vyrobci ufounu, kdyz v pidizemi jako je Cesko jsou ctyri vyrobci lezecek...)
D.odpovědět 
    Re: Web už jede!19:21:36 28.08.2012
Co by? Nemají na vlastní reklamu, he?
odpovědět 

 UFOInvaze10:48:25 28.08.2012
K dotazům a komentům ohledně porovnání Uforing od Tomáše Sedláčka z Restdaye a UFO ObrWorks.
V podstatě nezávisle na sobě se vyvinuly dvě odlišná provedení UFO. Základní (a skvělá) myšlenka Marka Žáka o klínu a kapse je zachovaná u obou typů. Lišíme se v provedení (hlavně stoupání klínu) a použitých materiálech. Naše aktuální tři velikosti pokrývají rozpětí od půlžáby po pěst. Pracujeme na dvou menších rozměrech a jednom větším tak abychom pokryli kompletní portfolio. Věříme, že na příští sezónu budou k mání další tři velikosti odladěné tak, že za ně dáme ruku do ohně :). Praktické srovnání necháváme s dovolením vyšším instancím, Vám lezcům... Přejem všem suchej podzim a fůru Onsajtů
Dafe-Bobrodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.