Fesťák 2011 neděle | výsledky: filmy, závody, výstupy roku |
Hlavní cenu Fesťáku 2011 vyhrál polský film Co sie wydarzylo na wyspie Pam o lezení a dobrodružství v Grónsku. Závod Českého poháru v boulderingu vyhráli Ondra Nevělík a Nelly Kudrová. Dani Andrada skončil 3.
Cenu diváků zíkal český film Tenkrát v Ráji aneb Damals im Paradies.
Cenu čtenářů webu Lezec.cz získal český film Ahoj a díky za lezení.
Další ocenění filmů viz níže.
Porota v čele s předsedou Stevem Lovečkem Lichtagem (3. zleva) vyhlašuje výsledky filmového festivalu
foto © Standa Holec
Pořadí na prvních místech v závodě v boulderingu:
Muži:
1. Ondřej Nevělík
2. Jan Chvála
3. Daniel Andrada (ESP)
ženy
1. Nelly Kudrová
2. Petra Růžičková
3. Věra Kostruhová
Celkové výsledky závodů v boulderingu ke stažení:
Výsledky - xls
Dani Andrada v 3. boulderproblému ve finále závodu Českého poháru v boulderingu v Teplicích nad Metují 2011
foto © Standa Holec
Před tím v rámci festivalového programu vyhlásili zástupci ČHS výstupy roku 2011. Mezi oceněnými byli Dušan Janák, Pavel Vrtík, Adam Ondra, Petr Resch a Lucka Hrozová. Výsledky v plném znění jsou níže v článku.
Výsledky filmového festivalu v plném znění
VÝSLEDKY 28. MEZINÁRODNÍHO HOROLEZECKÉHO FILMOVÉHO FESTIVALU
WINNERS OF THE 28TH INTERNATIONAL MOUNTAINEERING FILM FESTIVAL
Teplice nad Metují, 25. – 28. 8. 2011
Hlavní cena / Grand Prize
Co sie wydarzylo na wyspie Pam
Eliza Kubarska
Polsko / Poland
Nejlepší horolezecký film / Best film on climbing
Les Dessous de Ganesh
Vladimir Cellier, Julien Nadiras
Francie / France
Nejlepší dokumentární film / Best documentary
On the trail of ghengis khan: in the skin of a wolf
Tim Cope
Austrálie / Australia
Zvláštní cena poroty / Jury’s special mention
Point of no return
Peter Mortimer
USA
Cena města / Prize of Town
stopy písku
Petr Slanina
Česká republika / Czech Republic
Cena diváků / People’s choice
tenkrát v ráji aneb damals im paradies
David Svárovský
Česká republika / Czech Republic
Cena mediálního partnera Lezec.cz / media partner award Lezec.cz
Ahoj a díky za lezení
Ondřej Smrž
Česká republika / Czech Republic
Výstupy roku vyhlášené Českým horolezeckým svazem
Výstupy roku 2011
Základní pravidla
V roce 2011 byly vyhlášeny nejlepší výstupy za období od 1.8. 2010 do 31.7. 2011 realizované členy ČHS, a to v těchto kategoriích:
1) velehory nad 6.000 m n.m.
2) hory pod 6 000 m n.m. –. mixový a ledovcový charakter
3) hory pod 6 000 m n.m. – skalní lezení a big wall
4) skalní terény – pískovcové oblasti
5) skalní terény – ostatní skalní oblasti
6) bouldering
7) mixy a ledy sportovního charakteru
8) skialpinistické výstupy a sjezdy
V každé kategorii mohl být vyhlášen nejvýše jeden Výstup, v případě více hodnotných nominací mohla být udělena čestná uznání.
Výstupy, kterým byla udělena ocenění, vybrali předsedové příslušných odborných komisí ČHS ve spolupráci se členy výkonného výboru ČHS.
Oceněné výstupy
Kat. 1 - Velehory nad 6.000 m n.m.
Ocenění nebylo uděleno.
Kat. 2 - Velehory pod 6.000 m n.m. – mixový a ledovcový charakter
Výstup roku: Dušan Janák, Pavel Vrtík, Tatranský double na Ganek
První volné přelezení Centrálního koutu na galerii Ganku ve Vysokých Tatrách a výstup na Velký Ganek, 8 UIAA, M8-, 9.-12.3. 2011
Kat. 3 - Velehory pod 6.000 m n.m. – skalní lezení a big wall
Výstup roku: Adam Ondra, Tough Enough, Madagaskar
První volný přelez, dvě varianty cesty (original 8c PP, 4.10. 2010; 8b+ PP, 30.9. 2010)
Kat. 4 – Skalní terény pískovcové oblasti
Výstupu roku nebyl udělen.
Čestné uznání: Edita Vopatová, Ztracený sen, Teplické skály
Xb, RP, 25.8. 2010
Kat. 5 – Skalní terény ostatní oblasti
Výstup roku: Adam Ondra, Planta de Shiva, Španělsko, Oliana
9b, prvopřelez, 22.4. 2011
Kat. 6 - Bouldering
Výstup roku: Petr Resch, Knockin‘ on heaven’s door, Petrohrad
První přelez, 8C (návrh), kámen Dědek, 15.11.2010
Čestné uznání: Monika Kun-Gaberová, Dry county, Děčínský Sněžník
8a, kámen Romantic Walls, 27.4. 2011
Kat. 7 – Mixy a ledy sportovního charakteru
Výstup roku: Lucie Hrozová, Law and Order, Diebshofen
M13+, 21.3. 2011
Kat. 8 – Skialpinismus
Ocenění nebylo uděleno.
ESP | 19:17:40 28.08.2011 | U Daniho by mělo správně býti "ESP" ne "SP" :-) | Matty | odpovědět |
  | Re: ESP | 20:54:34 28.08.2011 | ale je to pozemšťan???? | Ptí | odpovědět |
  |   | Re: ESP | 22:36:57 28.08.2011 | Nevíte jestli si byl Dani v sobotu zalézt na skalách jak říkal při páteční přednášce? Zajímalo by mě jak se mu to líbilo a co lezl. | Pavel | odpovědět |
  |   |   | Re: ESP | 22:47:29 28.08.2011 | Byl v sobotu, pak se byl podívat i po závodech v neděli, líbilo se mu to, a máme k tomu přislíbený extra článek od kluků, co s ním lezli. | Standa | odpovědět |
  | Re: ESP | 22:44:24 28.08.2011 | Opraveno, díky za upozornění. | Standa | odpovědět |
  |   | Re: ESP | 23:09:24 28.08.2011 | Jo a Špekův film se nejmenoval "stopy v písku", ani Sto piv v písku ;-), ale <b>STOPY PÍSKU</b> | PeS | odpovědět |
  |   |   | Re: ESP | 23:10:50 28.08.2011 | Tady nefunguje <b> a </b> ? | PeS | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ESP | 23:22:12 28.08.2011 | Zjevně ne. Podnět pude na šéfprogramátora. A jinak dobré upozornění, i když nevím, kde jsem to s těma pivama napsal, ale beru si k srdci, a už dnes nebudu pít :-) | Standa | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Sto piv písku | 10:12:19 29.08.2011 | To by byl film o zákulisí pískovcového, velmi tradičního lezení :D | | odpovědět |
Na fest´áku téměř pokaždé prší | 23:01:43 28.08.2011 | "Na fest´áku téměř pokaždé prší" jsem zaslechl vícekrát. Nevím zda je to pravda, na festáku jsem byl několikrát a jen jednou nepršelo. Mohl by nějaký pamětník odhadnout, kolikrát se v historii na festáku dalo lézt celý víkend( lézt na suchých skalách)? | torous | odpovědět |
Ukájení lezeckého ega | 01:26:47 29.08.2011 | Protože ze soboty na neděli docela slušně sprchlo, odložil jsem bágl s matrošem a odpoledne jsem vyrazil proběhnout nejrůznější rokle. Vcelku příjemná alternativa a doplnění předchozích lezeckých dní. Zabloudil jsem i na okruh do Teplických a nestačil jsem se divit, když jsem na Chrámovkách a okolo viděl několik dvojek zavěšených v cestách (a vůbec ne jen v těch "od podlahy až nahoru převislých").
Přátelé, nezlobte se na mne, ale bez žádných keců o pravidlech nebo zelených to od vás nebylo nic jiného než prasečina. Měli byste trochu krotit své lezecké ego a s trochou pokory si vážit toho našeho pískoviště!
PS: Pokud byste chtěli reagovat na tento příspěvek ve smyslu vdušování se o suché skále, tak to plácejte raději někomu jinému a někde jinde! | RomanC | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 09:35:10 29.08.2011 | Svatá pravda, souhlasím s Tebou! | Matty | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 09:41:49 29.08.2011 | me se zda ze nejvestsi ego tu mas ty ;-) | pepa | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 09:51:26 29.08.2011 | Vadilo ti, že skály oschly a ty jsi si nechal matroš doma? | =) | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 10:15:15 29.08.2011 | Nepere náhodou do Chrámovek "zonenšajn", tak nějak si to tahám z mozku. Já myslím že jo, co když tam bylo rychle sucho. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:09:33 29.08.2011 | Jste trapný, jak se tu snažíte obhajovovat...smůla hoši. | Matty | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:16:39 29.08.2011 | jj, trpím velkým egem a nepoznám face-to-face suchou skálu. Závist ostatním lezcům mne pak dohání k psaní těchto...
To je skoro na omluvu :D
Ale jasný, pusťte se do mne psychologové, ať je veselo. Juchů! | RomanC | odpovědět |
  |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 00:07:37 30.08.2011 | jsi pako, a pakem zůstaneš. | Ten kdo o tom něco ví | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:35:36 29.08.2011 | jj, trpím velkým egem a nepoznám face-to-face suchou skálu. Závist ostatním lezcům mne pak dohání k psaní těchto...
To je skoro na omluvu :D
Ale jasný, pusťte se do mne psychologové, ať je veselo. Juchů! | RomanC | odpovědět |
  |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:39:21 29.08.2011 | Prosím nepoužívej tlačítko "zpět" ani jiné způsoby refresh vzápětí poté, když napíšeš někam komentář. | | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:08:50 29.08.2011 | Taky souhlas. | | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:43:22 29.08.2011 | od rána tam fučelo a odpoledne svítilo i slunko = bylo to suchý! | :) | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:49:20 29.08.2011 | RomanC a prosím tě odkud jseš, že znáš tak dobře Chrámovky ???Možná v roklinách kde se brodil bylo mokro, ale to tam je skoro celý rok.Tak prosím tě nedělej tady z komára velblouda. | Márty | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 16:54:56 29.08.2011 | Romane díky, jsem rád, že jsi to sem pověsil.
Skály díky letošímu létu pořádně neproschly. A v sobotu lilo cca od 19 hodin a do noci. A jen tak mimochodem slunce vylezlo až kolem 10 dopoledne, a že by nějak výrazně funělo mi asi taky uniklo.
Nic nemohlo v neděli suchý!!!
Takže pokud někdo v neděli lezl, je nesoudný čuně. | Honzany | odpovědět |
  |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 18:14:05 29.08.2011 | stejna historka furt dokola. Jedu z buhvijaky dalky jednou za rok do adru, mam formu, ..tak co bych se sral s nejakejma zakazama a pravidlama, vylezu si co chci. | | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 12:02:35 29.08.2011 | I když nerad, musím souhlasit s RomanemC. V neděli okolo poledne jsme taky šli lízt, máme to do Teplic daleko, moc se tam nedostanem a vypadalo to, že by to mohlo oschnout. Ze začátku to vypadalo, že to půjde, ale omyl jsem zjistil, až když jsem si za rohem sáhl do spáry. Tak jsem ze zanechané smyčky přeopatrně utek. Sorry.
(Nebyli jsme na Chrámovkách, ale pršelo snad všude stejně.) | D. | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 13:19:07 29.08.2011 | V sobotu jsme lezli na Chrámovkách a fakt je ten, že dopoledne tam slunce rozhodně nesvítí. | Sysel | odpovědět |
  |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 17:50:01 29.08.2011 | Stejnak je to zajímavý: Když se člověk pohorší nad lezením na mokrej skále, všichni začnou tvrdit, že mokrá nebyla. Ok, to bych pochopil. Ale že na Chrámovkách téměř všichni mágujou, nikomu nevadí. Přitom je to stejný porušení podmínek jako lezení za mokra. A když už jsme u toho- Nechat Daniho Andradu mágovat a neříct mu, že je to zakázaný mi přijde vůči němu neslušný. | Sysel | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 19:11:48 29.08.2011 | Myslím, že není pravda, že na Chrámovkách mágujou téměř všichni ani že to nikomu nevadí. Je fakt, že i když s mágem nelezem, většinou to necháváme bejt, když to vidíme, pokud to není šestka, třeba. Možná je to chyba. V Teplicích je to opravdu zakázaný a asi to ochranářům vadí.
Pokud jde o Andradu, tak s tebou zcela souhlasím, pokud to tak fakt bylo. Tys to viděl? | D. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 20:04:10 29.08.2011 | Andrada měl ruce od mouky, dělal placky k večeři. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 20:16:42 29.08.2011 | tak se podivej na foto dne.... | j. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 21:08:51 29.08.2011 | Dyk jó. Mouka, v pytlíku má normoš hulení a zapik. Je to punker,po známce zahulil. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 20:29:13 29.08.2011 | Neni to stejny, stejny=identicky. Sysel A ma noru, sysel B v zime taky spi. Je to ten samej sysel? | Puf a Muf | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 22:24:41 29.08.2011 | spíš mi přišlo divný, že se nechtěl zapsat do vrcholový knížky když dobyl věž....jako by tu byl inkognito...:) | elbrus | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:24:53 30.08.2011 | Ono nejde jen o Daniho. Kdepak je letošní Výstuop roku? V Teplicích. Má na fotkách Edita na rukách Mouku Zbabělců? Má. Takže ČHS oceněný výstup nebyl proveden podle pravidel ČHS. Schizofrenie pokračuje vesele dál. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 12:05:49 30.08.2011 | ... tak to je ovšem hustý. Nevšiml jsem si toho; na vyhlášení výstupů roku jsem sice byl, ale nekoukal jsem po Editiných fotkách, myslím se tam ani nepromítaly...
Nu, nejsem členem tohoto komicky se jevícího spolku (leč v UIAA jinde, aby někdo nerejpal). | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 12:07:52 30.08.2011 | P.S. Eh. Za prvé jsem zapomněl podepsat, a za druhé zapomněl upřesnit, že Edita nedostala cenu za výstup roku, ale jen "Čestné uznání", pokud se nepletu - v kontextu toho o čem se tady mluví je to ovšem zcela jedno. | Robert | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 15:23:17 30.08.2011 | Petře, prosím, ale Editu si prosím do huby neber. Ztracený sen je cesta přes expanzní nýty, luxusně odjištěná sportovka a neznám člověka, kdo by to lezl bez mg. Někdy možná lepší se vyhnout komentáři a nebýt jak Klasický Zbabělec. Pravidla tvoří lidé, ne ouřada, sorry za (irracionální) příspěvěk. That's all. | Miki | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 15:30:14 30.08.2011 | Ahoj Miki, nemám hubu, ale ústa, nejsem pes. Neberu si do úst Editu, ale fakt, že je svazem oceněn výkon dosažený za porušení pomínek, vyjednaných právě tímto svazem. A je úplně jedno, kdo je oceněn. Takovéhle ocenění je úlet a chyba, kterou lze napravit pouze tím, že ČHS vyjedná povolení lezení s maglazem všude, kde chtějí jeho členové, rep. jejich většina, s MG lézt. Proti Editě osobně nic nemám, je vynikající lezkyně, fajn děvče, pouze jako mnoho jiných nerespektuje pravidla dojednaná svazem, kterého je dobrovolnou členkou. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 18:09:40 30.08.2011 | petre srovnavat te se psem, ci jinou zvirenou neni pekne, ja mam zvirata rad!!! | jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Kdo nezná Jakešův projev, nepochopí .. | 20:47:40 30.08.2011 | žádnej z nás, žádnej z nás nebere takové body! Body do žebříčku!
Vezměte si takovou Editu Vopatovou. Milióny, milióny bodů bere! A další, Ondrové a podobní ne tisíc bodů berou , oni milióny bodů berou!
Tahle soudružka ted byla ve Spojených státech. Maj brojlery tihleti lezci. My pěstujeme koně.
Což o to , je to milá holka.
My jsme zpohodlněli. Jezdíme si na chaty, a neřešíme problémy. Budeme nuceni z tohoto vystoupit, chceme li obstát
Mágo- My ve svazu jsme zopodpovědní za tuto problematiku!
Zato na západě , tam jsou za mágo zodpovědní ti sportovní lezci!.
My řídíme ČHS!
http://www.youtube.com/watch?v=kkVvPLXN2xo | torous | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Kdo nezná Jakešův projev, nepochopí .. | 21:30:24 30.08.2011 | Tak to je hlína. Jandík to je fakt kůl v plotě. | Steve | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Kdo nezná Jakešův projev, nepochopí .. | 15:42:51 31.08.2011 | Je :)
http://youtu.be/38r6SYN8kLg | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 08:42:35 31.08.2011 | Jandíku proč musíš pořád do všeho rejt???Všichni tady víme, že jsi velice sečtělí a tvá slova jsou jako by vapadly z knihy.No a samozdřejmě, že máš pořád pravdu.Ale opravdu se už na to vys....Díky | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 00:23:57 31.08.2011 | Miki, ať se ti to líbí nebo ne, tak Petr Jandík má každopádně pravdu. Pravidla byla jednoznačně daná a jednoznačně porušená! S tím ty a všichni další, co sdílí tvůj názor, zkrátka a jednoduše nic nezmůžete. Edita neměla dostat žádné ocenění od ČHS, ani Čestné uznání. Až ČHS změní pravidla o používání Mg, tak se nebude o čem bavit, ale do té doby... Leda, že by Editka dostala ocenění za hezkou, milou a sympatickou lezkyni. Tak to potom jo! Posílám hned hlas.:-) | Karel | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 01:53:32 31.08.2011 | A myslíš si snad, že ČHS se domníval, že Edita to vylezla bez MG? A až dnes se provalila pravda? Capito? | torous | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 10:52:12 31.08.2011 | Pokud sis nevšim, tak se tu píše o tom, že vedení ČHS se chová jako dementi. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 11:22:10 31.08.2011 | Tak silné hodnocení bych nepoužil. Sestavovatel ocenění si na Sklaních oblastech neověřil platný stav v oblasti, kde je navrhovaný výstup, což je sice chyba, o které dotyční vědí a uznávají, že se stala, ale dement je pro tohle opomenutí příliš silný výraz. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 18:08:19 31.08.2011 | Dobrej vtip :-) | lynnhill | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 15:31:06 30.08.2011 | "Mouka zbabělců"? Ty seš ale...;-) | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 15:36:18 30.08.2011 | Tenhle název jsem četl v příspěvku Ládi V. na FB a tak se mi zalíbil, že o používám a to i tehdy, když si mouku zbabělců přibaluji do svého batohu (pochoptelně ne na písek). | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 17:00:02 30.08.2011 | Co já viděl několikrát v ádru po dešti, první kdo šli do skal byl mocan s cikánem, ikony nemágového lezení, takže zase klídek.Pak by mě taky zajímalo, jestli p. jandík vůbec někdy cestu ztracený sen alespoň viděl. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 14:18:12 05.09.2011 | "Mouka zbabělců" - i papouskovana blbost zustava blbosti (hysterickou) | j | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 14:55:25 01.09.2011 | Přátelé a ty Petře především,
prostě si to lidičkové, kteří ocenění udělovali neuvědomili. Myslím to zcela vážně, není to asi zapotřebí více komentovat. Tobě jsem Petře o omylu psal, takže za ten komentář tady fakt dík! | Petr Resch | odpovědět |
  | Re: Ukájení lezeckého ega | 20:23:03 29.08.2011 | Bohužel musím konstatovat, že lezení na mokrém písku se netýkalo jen Chrámovek... Pochopitelně jak byly skály mokré, tak dotyční nešetřili ani mágem. Je mi z toho smutno. | Hedvika | odpovědět |
  |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 21:05:47 29.08.2011 | :-D:-D:-D | kuba | odpovědět |
  |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 21:11:13 29.08.2011 | Víš jak krásně bíle budů žiariť vo tme? Ako skliečka Rubtiko. Ty si taká fajn Hedvika, tak nekňourej. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 09:05:09 30.08.2011 | Radši se nauč pořádně česky nebo pořádně slovensky. Třeba ti to půjde líp než vytváření obsahu. | Robert | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Ukájení lezeckého ega | 10:01:19 30.08.2011 | Robertek? To je ten nástroj pro Hedviky? Nevěděl jsem, že ukájedlo rozezná niance Českého a Slovenského jazyka. Jsi Bátora, jdi o tři pole zpět a zůstaň tam po dobu dvou hodů. | | odpovědět |
  |   |   | Hájení ega | 21:22:03 29.08.2011 | Když to tu čtu, tak nevím, jestli všichni byli na to samém místě. Pršelo chvíli, sice vydatně, ale to většina vody rychle steče po povrchu, ráno se to roztrhalo, začalo svítit a hlavně foukal vítr. Ptal jsem se místních a ty říkali, že na Chrámovkách to odpoledne půjde. A mágo? A Dani a mágo? To je úlet, to si dělá někdo srandu, nebo je úplnej dement... | Bída | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Hájení ega | 23:51:01 29.08.2011 | Foukej větříčku.. kecy, kecy. Podešťový limit je v Teplickejch 48 hodin. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Hájení ega | 00:06:30 30.08.2011 | Hele, Bído,
to jsi kapánek přestřelil, víš to? V povolení lezení v ADR-TEP. skalách není nikde zmínka o tom, že "směti lézt" povolují místní z okna špeluňky nedaleko od skal.
Zkrátka a jednoduše: lézt se nemělo, přesto se tenhle "dobytek" našel. No, nic ve zlým, ty asi na písku nelezeš, tak je ti to jedno. Co ale ty ostatní? Jsi zkrátka sobec - po mě potopa, ostatní mě nezajímaj.. | Ten kdo o tom něco ví | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Hájení ega | 09:01:55 30.08.2011 | Pokud jde o Andradu, tak jestli mu nikdo neřek, že na písku jsou věci jinak než na vápně - jako že nejspíš neřek - tak je to chyba těch borců, co s ním byli lézt a ne jeho, při jednorázový návštěvě někde bych se taky spolehl na info od místních a nepídil bych se dál zvlášť. Andrada nevypadá jako nafoukanej borec, kterej nevnímá cizí názory a lidi co ho potkali ve Španělsku to i říkaj.
A pro připomenutí, Honnold a další Amíci při své návštěvě Saska lezli zcela podle místních pravidel, ať už jde o mágo, knihy nebo cokoliv jiného a vůbec jim to nečinilo problém.
Jinak Bída řek bych na písku leze, tohle jméno je známý na severu Čech, pokud to není náhodná shoda. O to spíš by měl bejt ke skále pozornější, bohužel. (Tím nechci říct, že těch 48 hodin je vždycky všude striktně nutnejch, jsem pro používání hlavy, ale suchej povrch fakt nestačí, jak už tady píše dole Belial.) | Robert | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Hájení ega | 10:19:28 30.08.2011 | No kdyby Danimu nekdo rekl ze je tady takova demence ze se leze bez maga, tak by radsi vubec neprijel :-D | pepa | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | To by Dani nepochopil | 17:55:09 30.08.2011 | To mu nikdo neřekl, protože to by stejně nepochopil, lezl už asi na celém světě a nikde na písku není mágo zakázaný, jen v tom našem skanzenu. | Steve | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 18:06:40 30.08.2011 | vono to mozna zas neni tak tezky k pochopeni..vsude jsou nejaky mistni zvyky a pravidla, tak se dodrzujou, protoze mistnaci maj jakejsi duvod k tomu ze je maj.
Treba jako ze se na tech jejich sutrech neleze od vcerejska a skaly nejsou jen ven premistena preklizka. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 21:05:57 30.08.2011 | :-))) | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 21:24:45 30.08.2011 | Mezi takzvaný místní zvyky patřila řada vývojem překonaných hovadin. To všici dobře vědí. | Steve | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 23:22:42 30.08.2011 | Von totiž takovej typ písku a skal (a lezení) jako u nás a v Sasku jinde na světě ani neexistuje. Takže se to jaksi nedá srovnávat.
(Například v USA do tamějšího písku se většinou dají klidně rvát vklíněnce bez obav, že vyletí i s kusem skály. Je zajímavý, že to tady ještě nikoho nenapadlo aplikovat ;)) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 02:37:45 31.08.2011 | jezismarja nezacinej a neponoukej, nebo to nekoho napadne.. vubec bych se nedivil, modernisti proste nemaj zabrany. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 04:23:59 31.08.2011 | to by si se vole divil do ceho se daj rvat ruzny udelatka. Na co si treba myslis vzniknul Metolius Fatcam??? | jirka | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 10:44:38 31.08.2011 | Na tvrdej pískovec, a to na podstatně tvrdší, než je u nás. Snad-možná o trochu tvrdší, než je na Suškách. Tady to nejde použít. Vim o lidech, co to (na šutrech u země) zkoušeli. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 17:53:29 31.08.2011 | Možná se špatně díváš, možná třeba jen lezeš málo v zahraničí.
Já osobně jsem se s téměř identickým / nebo i měkčím / pískem na kterém se běžně leze / i s kovovými jistítky / setkal v : dost sektorů Blue Mountains- Austrálie,Flinders Ranges- Austrálie, Mac. Donells ranges- Austrálie, Colorado National Monument a písky okolo Glenwood springs, Canyonlands a další i významné oblasti v Utahu/ Escalante aj /, New Mexico a mnoho mnoho dalších... | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 18:09:03 31.08.2011 | No to teda nevim. Například v Blue Mountains jsem byl, a jestli je tam někde taková strouhanka jako ve Skaláku, tak se nechám okamžitě hospitalizovat na očním a na psychiatrii najednou. Glenwood Springs to samý. Je to úplně jiná hornina. (Ty ostatní místa neznám.) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 19:30:11 31.08.2011 | Mňo, tak třeba okolo Echo point, ale mluvíme spíše o kvalitě přirovnávané k Teplicím, ne? To je myslím téma zdejší veselé debaty. Glenwood byl úlet, plete se mi to, myslel jsem Grand Junction a napsal Glenwood. Ono i slavné Titan a Fischer Towers jsou vlastně strouhanka než Skalák mnohem horší. | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 19:45:41 31.08.2011 | Mňo, tak třeba okolo Echo point, ale mluvíme spíše o kvalitě přirovnávané k Teplicím, ne? To je myslím téma zdejší veselé debaty. Glenwood byl úlet, plete se mi to, myslel jsem Grand Junction a napsal Glenwood. Ono i slavné Titan a Fischer Towers jsou vlastně strouhanka než Skalák mnohem horší. | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: To by Dani nepochopil | 14:04:04 01.09.2011 | Ještě jsem si vzpomněl na Dogface / ale nelezl tam /. Tam je to strouhanka. Můžeš jít na oční i psychiatrii.-) | | odpovědět |
Tenkrát v ráji DVD | 12:27:03 29.08.2011 | Film Tenkrát v ráji, který získal cenu diváků, je možné získat na DVD, které je doplněné spoustou historických fotografií a bonusů. Napsat si můžete napsat Svárovi, nebo Vám ho pošle www.mapykiwick.cz | PeS | odpovědět |
Fotky krásných slečen | 13:11:54 29.08.2011 | A co nějaké fotky ze závodů? Byla to pět přehlídka krásných lezkyň, tak by byla škoda nezvěčnit je... | | odpovědět |
  | Re: Fotky krásných slečen | 13:40:23 29.08.2011 | tak pro vysvetlenou .. na chramovkach dopoledne slunce nesviti , ale po 12 uz ano . ... verim , ze odpoledne se v klidu dalo lezt na Mesicni a Chramovkach . | | odpovědět |
  | Re: Fotky krásných slečen | 21:36:02 29.08.2011 | Několik slečen je vyfocenejch na aix.cz. | jirous | odpovědět |
po dešti | 21:27:50 29.08.2011 | Jelikož je písek extrémně pórovitý, je zákaz lezení po dešti hodně opodstatněný. Skála je na povrchu suchá během chvilky, ale nacucaná vodou a hrozí, že se ulomí mnohdy i klíčové chyty. Nehledě na to, že skála "potí" a prakticky skoro nelze lézt bez maglajzu. Kdo lezl ráno na Chrámovkách je prase. Omluva pro to není. | Belial | odpovědět |
  | Re: po dešti | 21:35:25 29.08.2011 | Nebuď blázen! Chrámovky po dešti jsou suchý skoro vždycky a hned! Kolikrát je horší lízt když delší dobu svítí slunce to pak ze skal leze vlhkost jako prase. | kuba | odpovědět |
  |   | Re: po dešti | 22:31:38 29.08.2011 | Ty volleee fesťák a pár chytrejchhh, ještě že není výcekrát do roka.No to bychom si už asi nikdy nezalezliiii.Buď mokrooo a pak do tohooo mágooo a další nesmysli.No a závěrem to ještě nahlásit ochranářům, aby nám to pěkně zavřeliiii. | | odpovědět |
  |   |   | Re: po dešti | 23:14:12 29.08.2011 | jak tak pozoruju dodržování pravidel, tak za chvíli se poleze i s frendama :D | Spidy | odpovědět |
  |   |   | Re: po dešti | 08:50:22 30.08.2011 | No hlavně že si zalezeeeeš ty, ty exote. A jestli budou moct lezt třeba naše děti, to už je ti jedno, žejo.
Lidi, myslete. Co z tý mokrý skály urvete a obrousíte, to už nikdy nikdo nedá zpátky. | | odpovědět |
  | Re: po dešti | 09:20:06 30.08.2011 | Ráno? Kdo je schopný o fesťáku vstát a dojít do skal ráno? Jediný, kdo se tam v tu dobu vyskytoval určitě, byli šílení běžci. Každej normální člověk v neděli o fesťáku vstane, až když ho vzbudí start běhu, jde se v klidu nasnídat, zatleskat běhajícím kamarádům, pokecat s těmi, co jim večer už nerozuměl, případně je nepotkal, pokoupit poslední veteš, kouknout na závodící holky a po obědě, až je kocovina zajedená a ve skalách je vyfoukáno, teprv vyrazí do skal. | | odpovědět |
Zahánění ega | 00:56:51 30.08.2011 | Při dobývání chrámu(vek) by měl poučenej lezu schopnej chasník asi rozpoznat vlhkost, suchost nebo uplnou mokrost - ale je to furt věda, taky vo tom hodně přemejšlim. Je to daný jakousi chlapskou pomalostí, no. Jeden to může pak poplést... | Sup - vůbec nic o tom nevim | odpovědět |
... | 09:04:11 30.08.2011 | Člověk je zvláštní tvor. Jeví se mu životně důležité ochránit kus šutru před olámáním, přičemž ten šutr přirozeně zvětrává a rozpadává se tisíce let, až se nakonec stejně rozpadne na prach. Někde dokonce brání tomu šutru se rozpadat různou sanací. Je schopný se donekonečna dohadovat o tom, jestli tomu šutru vadí bílý prášek, přičemž činnost, při které je tento prášek používán, škodí tomu šutru nepoměrně víc, ale tuto činnost zakázat nechce. Že si ale svým způsobem života postupně otravuje vodu a vzduch a zastavuje úrodnou půdu, což je pro jeho přežití nepoměrně zásadnější, než to, jestli se nějaký hezký šutr dochová ve stejném stavu o pár desítek let déle, ho takovým způsobem nevzrušuje a nevede o tom tak ostré polemiky, i když to v konečném důsledku může vést k tomu, že za pár desítek let vymře a ten šutr, co s takovou vervou chce ochránit, ho jistojistě přežije o stovky tisíc let a bude si dál zvětrávat, jak chce. | Ten kdo neví vůbec nic o ničem | odpovědět |
  | Re: ... | 09:11:30 30.08.2011 | :)) Člověk totiž velmi často nemyslí moc dopředu a s nadhledem. Uvažuje jen o té konkrétní činnosti, kterou právě dělá nebo kterou má rád. Takže řeší (například), jestli za rok bude moct lézt po neulámanejch chytech nebo ne a nepřemejšlí v ten moment, jestli do sta let nevyhynem.
(A někteří neřeší ani to, jestli budou moct lézt za rok, jak je z týhle diskuse vidět... ;( ). | Robert | odpovědět |
  |   | Re: ... | 22:25:21 30.08.2011 | Před komentující trefil hřebíček na hlavičku. Lidi jsou nejhorší zběř. Všichni do jednoho. Ale stejně se mám rád. | Jirka | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 02:35:58 31.08.2011 | jo, zvlast na cesneku sou dobry.. | | odpovědět |
Díky za fesťák | 09:46:39 30.08.2011 | Dík všem co se podíleli na přípravě dalšího povedenýho ročníku fesťáku ! Co se týká boulder závodů, myslím že dvojice Honza Zozulák a Krkavec opět zaperlila, dík kluci. Mám jen jedinou technickou, letos nějak haprovalo ozvučení a to jak na závodech (speaker nebyl skoro vůbec slyšet) tak na promítání ve škole. U filmu Stopy písku bylo nutné odezírat, aby člověk aspoň trochu pochytil o čem aktéři mluví.U fousatých (Cikán) nefungovalo ani odezírání :) | Pavluša | odpovědět |
Re: e | 09:48:25 30.08.2011 | Jen nevím, proč tedy všichni tito chytrolíni nesedí u tvorby a sepisování lezeckých pravidel, díky jejichž existenci můžeme na ty šutry právě teď chodit lézt. | Celej popletenej | odpovědět |
  | Re: e | 10:52:27 30.08.2011 | Protože lezou a na řešení chujovin nemají čas! Ouřada v zeleném vždycky opruzoval a svého totáčového ducha mají zelené kamizolky pořád ve skříni. Jo lezci, to je verbež, těm za uši dáme,NÁS musejí prosit, bez NAŠÍ dobrovůle polezou tak leda do pr....Bohužel to platí pořád,a zelenej,totalitní, zbytečnej obří moloch,nám škodí seč může. Ze zákona bohužel nejdou naházet do stoupy,kam patřej. | | odpovědět |
  |   | Re: e | 13:45:12 30.08.2011 | Ále hovňajs! Horolezeckou etiku si stanovili horolezci sami. Každej ať si odpoví sám, jak velikej je horolezec nebo vyžírka. | | odpovědět |
  |   | Re: e | 13:45:13 30.08.2011 | Ále hovňajs! Horolezeckou etiku si stanovili horolezci sami. Každej ať si odpoví sám, jak velikej je horolezec nebo vyžírka. | | odpovědět |
  |   |   | Re: e | 16:49:33 30.08.2011 | eti... co??? to slovo slysim prvne. | | odpovědět |
fotky | 17:01:17 30.08.2011 | díky za super akci, tady je pár mých fotek s fesťáku :)http://www.rajce.net/a5350658 | dj-si | odpovědět |
  | Re: fotky | 23:05:20 30.08.2011 | Díky za fotky. Jestli má ještě někdo, dejte to sem prosím. Bylo by to supr. Ať to leze! | Matty | odpovědět |
|