LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezec který nepadá, leze pod své možnosti.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pozor na cesty a parkování v Tetíně v Českém krasu

Poslední varování

Prosíme návštěvníky Tetínských skal u Berouna, lezce i jejich doprovod, aby respektovali podmínky, které stanovila obec Tetín a Správa CHKO Český kras:
- Parkujte pouze u hřiště;

parkování u kostela, u hřbitova a na návsi není návštěvníkům skal povoleno! Souřadnice parkoviště 49.948328, 14.109111

- Pro přístup ke skalám používejte výhradně cestu z Tetína k čističce a dále údolím.

- Nevstupujte na skalní terásky a vrcholky stěn s vegetací.

- Respektujte návštěvní řád, značení cest a horolezecké značení.

- Udržujte pořádek, respektujte přírodu.

- Na skalách jsou zakázány komerční lezecké akce (výcvik).

Tetín mapka parkoviště:

Tetín mapka parkoviště


Tetín mapa lezeckých sektorů:

Tetín mapa lezeckých sektorů


Tetínské skály v databázi skal ČR

www.jankaresclimbingteam.com

Nedodržování těchto podmínek by mohlo vést ke zrušení povolení, na základě kterého byly skály lezcům zpřístupněny.

B. Valentová, sekretariát ČHS a JanKarešClimbingTeam

Tetín v průvodcích na Lezci

Božena Valentová a Jan Kareš   [úpravy] 06:59 31.07.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ..07:45:30 31.07.2019
tetín platí logickou daň za atraktivnost a dostupnost. Doporučil bych časem nainstalovat vrátnici a turnikety a hlídače s bločky. Jiná cesta bohužel není, ale s tím se muselo přece dopředu počítat, když do toho správa CHko a obec šly.
A to má ještě kliku, že neleží v pohraničí a nedorazili polští kolegové:)
Džejnodpovědět 
 Re: ..12:44:01 01.08.2019
Zrejme tvrde podcenili lezecký naturel..
odpovědět 
 Re: ..10:44:47 07.08.2019
Já bych doporučil lezcům prostě začít chodit v Tetíně do hospody. Ono hospodské rychle dojde, že uživit hospodu s lezcema je mnohem snazší, než uživit hospodu bez lezců. A když to dojde hospodské, dojde to aji starostovi a ti už to těm mrmlalům vysvětlí.
JDodpovědět 

 Kdy se stala zmena?09:10:12 31.07.2019
Ciste ze zvedavosti, kdy se to parkovani zmenilo? Jeste tak mesic zpet, kdyz jsem koukal se vsude doporucovalo prakovani u hrbitova.
odpovědět 
 Re: Kdy se stala zmena?09:36:50 31.07.2019
Nejdříve, co je tady na Lezci za módu,že se málokdo podepíše.Stud??
Po roční zkušenosti se zjistilo, že to byla chyba. Lezci si to pak zkracují a nerespektují cesty, které jsou vyznačené. To se z tohoto parkoviště nestane, těch důvodů je víc. Zkrátka je teď nutné dodržovat to, co se tady píše. My tam ještě umístíme jasně cedule, kde bude vše napsáno, co se nesmí atd. Prosím dodržujte to, kdyby se tam neudělalo tolik práce, asi by to už by se tam ani nelezlo. A to by byla opravdu škoda. Děkuju
Karešákodpovědět 
  Re: Kdy se stala zmena?09:47:02 31.07.2019
Ja nechci vubec zpochybnovat obsah toho sdeleni, respektovat samozrejme budu, pokud na Tetin vyrazim. Zatim jsem tam nebyl a vazne me jen zajimalo, kdy doslo ke zmene.
odpovědět 
  Podpis12:25:46 31.07.2019
Omlouvám se a připojují podpis: Jiří
Jiříodpovědět 
   Re: Podpis12:29:31 31.07.2019
Vole, ale tohle jsem psal ja a nejsem zadnej Jirka!
odpovědět 
    Re: Podpis13:30:32 31.07.2019
presne, navic sem holka, tywoe Jirko!
Ankaodpovědět 
  Re: Kdy se stala zmena?15:02:32 31.07.2019
Na Tetín taky nikdy nepojedu, takže bez obav.

Ale přijet do Tetína, zaparkuju na plácku před kostelem na asfaltu v souladu s vyhláškou o silničním provozu a rozhodně by mě nenapadlo, že mám parkovat na nějaké louce.

Chápu, že místní lidi sere, že jim tam parkujou Pražáci, ale musej se s tím smířit nebo tlačit přes obec na úpravu dopravního značení.

Btw. mě taky sere, že mi venkovani jedzděj kolem baráku do práce, ale taky by mě nenapadlo tam postavit barikádu.
Arcikacířodpovědět 
   Re: Kdy se stala zmena?12:50:02 01.08.2019
Ja obcas premyslim i o te barikade.. Mimo to, ze mi jich fakt hodne projizdi pod okny aby si dopravili sve pozadi az do centra mesta, tak uz mi tam i dost prasacky parkujou stylem po me potopa (dekujeme radnici jedne casti prahy, ze vsude udelala fialove zony a v casy placeneho stani na kontroly sere!).
odpovědět 

 Zbytečné a o ničem09:40:42 31.07.2019
Jak mají ošetřené dopravní značky? Psát, že někde nesmí lezci parkovat, je nesmysl, není? Buď to musí být poznat na místě z dopravního značení (neparkuje lezec, ale řidič, který se neřídí pravidly ČHS, ale dopravními předpisy), nebo to poznat není, ale pak tam může parkovat každý. Tedy jaké značení je u hřbitova, a kostela a návsi? Buď je tam zákaz parkování s nějakou dodatkovou tabulkou, pak tam je zákaz jasný, nebo tam zákaz parkování není, ale pak je každému hovno po tom, zda si tam nechám auto a jdu za babkou na návštěvu, se psem na procházku do okolí nebo zda si jdu na skály. Tedy článek je zbytečný a o ničem. Jediné, co se tam nesmí, je poručování dopravních předpisů, a to si snad ošetří místní policie. A pokud dopravní předpisy neporušuju, nemůže mi nikdo diktovat, kde smím nebo nesmím parkovat.
odpovědět 
 Re: Zbytečné a o ničem09:49:27 31.07.2019
Tak pokud existuje nejaka gentlemenska dohoda, asi by bylo dobre ji respektovat, ne?
Bohuzel dnesni spolecnost funguje na zaklade kolektivni viny, takze bud se to bude respektovat nebo se muze stat, ze se zakaze lezeni, pripadne se parkovani zpoplatni pro nemistni.
odpovědět 
  Re: Zbytečné a o ničem10:03:06 31.07.2019
Jenže pro podobnou dohodu potřebuješ dvě strany. A tady ti ta druhá strana, lezecká, chybí. Lezci nejsou jednotná skupina, abys mohl lézt, nemusíš být členem žádného spolku ani respektovat žádná interní pravidla. A ani nejsi povinnen znát dohody nějakých podobných spolků. Tedy, pokud si budu chtít jít někam zalézt a někde zaslechnu o Tetíně, sednu do auta a vydám se tam. Na místě se budu řídit čím? Ano, dopravním značením. Jestli nějaký Kareš někam přidělá nějakou ceduli, nebo zda se místní zahrádkáři nebo ČHS na něčem domluvili, je mi jedno, nemohu o tom vědět. Sedím v autě a koukám, kde bych zaparkoval, stejně jako když jezdím na procházky se psem. Důležité pro mne budou dopravní značky, ne nějaké gentlemanské dohody, které ani nemohu znát, pokud jezdím pokaždé jinam, ať už se psem a dětmi na procházku, nebo na kolo nebo za lezením. I když podobné dohody vypadají dobře, jsou naopak zdrojem problémů, jsou špatné. Pokud se nemá parkovat u hřbitova, má tam být značka zákaz zastavení s dodatkovu cedulkou, že neplatí pro návštěvníky hřbitova. A ne že se nějaký Kareš domluví s nějakým Novákem a budou chtít, aby jejich domluva platila obecně pro všechny.
odpovědět 
   Re: Zbytečné a o ničem15:38:40 31.07.2019
Zbytečné to není, ale zbytečný je váš koment. Z jednání obce, CHKO a ČHS vyplynulo zjevně toto sdělení, mimochodem uvedené prosbou. Pokud si přečtete na stránách ČHS text souhlasu https://tinyurl.com/yyk2zjm7 dočtete se v bodu 2 , že pokud nebude do dvou měsíců od skončení jeho platnosti vyjednaný nový, tak je správce skal povinnen odstranit jistící bodu - celkem hardcore. Tedy jinými slovy, když se lezci, bez ohledu na příslušnost, nebudou chovat tak, jak je dohodnuto, bude po lezení. Je to samozřejmě frustrující případ kolektivní viny, sám jsem tam byl jedině vlakem a o obec Tetín ani nezavadil, ale halt je situace taková, že o povolení lézt se rozhoduje na základě chování všech. Druhá věc je jakým způsobem se chovají reprezentanti spolku, který to pracně dohodne, viz dnes už pověstné Rešení boulderů kartáčem B-)
r0binodpovědět 
    Re: Zbytečné a o ničem19:23:21 31.07.2019
No, reprezentanti spolku nastavují laťku pro ostatní, a ta je v současné době trochu nízko. Ale laťka, kterou nastavili reprezentanti tohodle státu je ještě níž. To pro obhajobu VV.
Kodpovědět 
    Re: Zbytečné a o ničem20:30:59 31.07.2019
Ano, ale... stále předpokládáte, že tam polezou aktivné členové ČHS, kteří si předem zjistí podmínky a pravidla. Ale chápete, že tam budou jezdit i lidé, kteří o této problematice nemají ani potuchy? Prostě někde na překližce se někdo zmíní, že by mohl ven a že prý Tetín... a vyrazí. Já sám jsem byl na řadě míst, kde mi prostě někdo na stěně poradil, že tam a tam je fajn lezení, a to je vše. Členem ČHS nejsem, web nečtu, průvodce nekupuji... prostě vyrazíme a zkusíme... A podobných lidí je hodně, vlastně většina kámošů. Takže kdybych vyrazil na Tetín, tak po dojezdu se budu řídit místním dopravním značení. Tečka. Co si tam dohodl nějaký Kareš nebo Resch je mi u zadku, ty lidi neznám a nezajímají mne. Nemusíš se mnou souhlasit, ale musíš lidi jako já vzít v úvahu a řešení musí pokrývat právě lidi, jako jsem já.
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem10:15:40 01.08.2019
Nepředpokládám. Výjimku vyjednalo ČHS a je jeho dobrým zvykem vyjednat ji pro všechny lezce bez rozdílu. Bohužel pak výjmka může být neobnovena i na základě chování lezců mimo ČHS. Pak tam opět nebudou moct lézt legálně žádní lezci. Tak prosté to je. Dle textu výjimky (nebo "souhlasu") se dokonce ČHS zavázala, že odstraní fixní jištění!!! Alternativou by bylo vyjednat výjimku jen pro ČHS, ale situace by byla analogická, protože orchranáři, ani obec, stejně nebudou případné hříšníky legitimovat a nečlenům vstup zakazovat, nebo ho pokutovat. Mne by spíš zajímalo jak je to s tím "výcvikem" tedy ne že bychom v Tetíně dělali oddílové akce, spíš z principu ve výjimce na webu ČHS o tom nevidím ani slovo. Navíc naše oddílové akce jsou rize nekomerční, ale přesto bych je nazval výcvikem. No a do třetice, a úplně nejvíc, by mne zajímalo jak moc legální je přístup od řeky podél potoka. Jezdit autem do Tetína, když kus odsud jede vlak, mi totiž přijde dost pakárna a neekologické (zajímavé, že to ochranáři tolerují, auta přírodě nesvědčí) a obcházet to přes Tetín je zase dost nepraktické.
r0binodpovědět 
    Re: Zbytečné a o ničem10:41:24 01.08.2019
to je další věc, co mi hlava nebere, proč pražáci a přilehlí nejezdí vlakem. ale nechtěl jsem tu do nikoho vandrovat.
džejnodpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem13:26:36 01.08.2019
Vlakem? To je dost humáč. Ono se to hezky řekne, že třeba cesta trvá jen tolik a tolik minut bez zácpy a podobně. Jak se dostanu na nadráží? A z nádraží na místo? A co opruz s přestupy? A hnusní lidé kolem... Doma si hodím věci do auta, cestu strávím v klídku a pohodě v příjemném prostředí s hudbou dle vlastního výběru, jedu přesně z místa na místo... MHD nebo vlakem jsem už 20 let nejel a doufám, že ani už nikdy nepojedu.
odpovědět 
      Re: Zbytečné a o ničem17:04:21 05.08.2019
20 let jsi nejel vlakem nebo MHD, ale vis, ze je to humus... tak je pravda, ze to vysvetluje, ze ani nevis, jak se dostat na nadrazi
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem14:49:01 01.08.2019
Ze by ze stejneho duvodu proc mistni jezdi do Prahy autem?
odpovědět 
  Re: Zbytečné a o ničem10:04:06 31.07.2019
Jasne je treba takovou dohodu respektovat jen by me zajímalo proč se nesmi parkovat pred kostelem? Zjevne nejakymu mistnakovi vadí vetsi provoz. Báby do kostela prece chodi pěšky.parkujte dole at neprudime
jardaodpovědět 
  Re: Zbytečné a o ničem10:08:27 31.07.2019
Respektovat se to nebude, bohužel, zkušenosti z více lokalit. Proto se musí jít tvrdou cestou, jak píšeš, fíčko za parking, za vstup, v ceně vstupu klidně příspěvek na údržbu lokality. To, že mají mísťnáci vyšlapaný cestičky, po kterých zjevně chodí venčit a courat a lezci budou mít zákaz, to bohužel neobstojí. A jestli na tetín jezdí ze 70procent pražáci, tak stovka za lezení na skále je ekvivalent překližky. Kromě vstupních nákladů bych v tom neviděl problém, ale hlavně to k tomu stejně prostě dospěje, je to jen otázka času.
Džejnodpovědět 
 Re: Zbytečné a o ničem10:01:45 31.07.2019
Jak by to bylo krásný, kdyby lidi místo přemýšlení kde která tabule chybí nebo přebývá, se radši zamysleli nad tím, co můžou oni sami udělat pro udržitelný chod lokality bez toho, aniž by k tomu nějakou ceduli potřebovali.

Džejnodpovědět 
  Re: Zbytečné a o ničem10:06:15 31.07.2019
Jsi řidič? Pokud někam přijedeš, čím se řídíš, když přemýšlíš, zda někam můžeš vjet, nebo když hledáš místo, kde můžeš zaparkovat?
odpovědět 
   Re: Zbytečné a o ničem10:23:52 31.07.2019
asi tě to překvapí, ale klidně zaparkuju i bez cedule. Pokud ale někdo přijde s tím, že parkuju na soukromým pozemku, popř. že na to je obcí stanovena vyhláška, atd, tak to respektuju a parkuju na plochách pro tento účel vyhrazených.

jinak poznámka se nevztahovala ani tak k parkování, jako k chování v lokalitě. Že je smutný, že na všechno potřebujeme cedule a zákazy.
Džejnodpovědět 
    Re: Zbytečné a o ničem10:40:53 31.07.2019
Ano, pokud přijde, tak samozřejmě ano. Ale jednak všude neznáš místní podmínky a ne vždy tam bude někdo, kdo tě informuje v době tvého příjezdu, a jednak je řada míst, kde se dá zaparkovat, veřejné komunikace. Chápeš, kam tím mířím? Ok, teď probíráme Tetín, něco podobného je na Rovišti... ale podobných míst jsou stovky a tisíce a není možné znát vše. Proto nejsou podobné místní dohody dobré, ale pokud někdo chce regulovat parkování, mělo by se tak dít způsobem oficiálním, který bude zřejmý všem příchozím. A podpořit metodou cukru a biče, tedy neoprávněné parkování okamžitě pokutovat, ale na parkoviště dát třeba tekoucí vodu nebo kameru pro hlídání, jak je vidět na mnoha parkovištích pro klasické turisty v méně frekventovaných oblastech. Nějké dohody a cedule od Kareše mají nulovou hodnotu už je proto, že nikdo neví, co je opravdu od něj a co třeba výmysl od nepřejícího místního, kterému vadí úplně vše. Když ten tam hodí vlastní cedulku, co je platné? Víš, kolika lidem třeba vadí turistické stezky okolo jejich pozemků? Nějaké cedulky a místní doho prostě řešení nejsou. Nikdy nikdo nemůže znát všechny podmínky ve všech oblastech, nikdy nikdo nemůže vědět, zda si tam zákaz nepřidal nepřejícný soused, nikdy nikdo nebude vědět, zda jde a stojí správně, protože nějakou cedulku prostě mohl rozpustit déšť či odnést vítr. Přitom cedule Zóna se zákazem stání umístěná před obcí (třeba s dodatkem, že neplatí pro dopravní obsluhu) a následně cedule P na požadovaném místě by vyřešily úplně vše.
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem10:45:10 31.07.2019
Jo souhlas, i když normálním lidem stačí podobně jako do kempu směrují cedule s šipkou kemp, tady cedule s šipkou P lezení Tetín...
odpovědět 
      Re: Zbytečné a o ničem13:23:24 31.07.2019
Jenže těch normálních je jako šafránu, zato arogantích dementů, co si pletou demokracii s anarchií je jako sra... Takže se není čemu divit. Nedávno jsem Ostravákům vysvětloval, že tábořit ve Sloupu na hřišti na hranici přírodní rezervace není nejlepší nápad, obzvláště, když o kilometr dále je pohodový kemp na konci vesnice a hleděli na mě ve stylu: debile, co nám to tu vykládáš, my si budeme dělat, co chceme. To že jim za to hrozí pokuta je jiná věc. Takže následky si přičítejme sobě a skalám jen prospěje, když se uzavřou, žádná škoda, a v cizině si už našince hodně rychle srovnají do laťe.
Vlkodpovědět 
       Re: Zbytečné a o ničem14:20:07 31.07.2019
A přijeli tam na ně ti policajti? To celkem důležitá věc. Tábořící bych upozornil a pokud opravdu něco porušují, za hodinu bych zavolal policii, ať přijede a koná.
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem12:47:55 01.08.2019
Tak doufejme, že to tobě podobní idioti, neposerou ostatním, kteří se snaží dohodnout. Jasně, že někdo o tom vědět nebude, ale spousta lidí, včetně tebe díky článku jo. Nevím, co to je za potřebu se v tom rejt a zpochybňovat..
m.odpovědět 
 Re: Zbytečné a o ničem10:42:52 31.07.2019
Holt tam bude akorát cedule "Prosíme lezce aby parkovali támhle" a pokud nejsou kokoti tak to budou dodržovat. Otázka je co s kokotama co tam parkovat budou, kromě toho že je Karešák požene klackem (a kokot na něj pošle policajty, protože parkuje legálně a byl napaden)…
odpovědět 
 Re: Zbytečné a o ničem11:50:21 31.07.2019
tak ty jsi dobrej dement.
danielodpovědět 
 Re: Zbytečné a o ničem11:59:29 31.07.2019
zbytečnej a o ničem co se ani nepodepisuje budu ti řikat kokot,tohle tvoje uvažování ,mě strašně sere a vzbuzuje ve mě předsudečnou nenávist,seš opravdu tak omezenej dement nebo to jenom předstíráš.takovouhle sobeckou demenci prostě nelze tolerovat,snad budeš první kdo tam dostane přez držku.
danielodpovědět 
  Re: Zbytečné a o ničem12:15:18 31.07.2019
Už to tu bylo napsáno. I kdybych parkoval na zákazu, přes držku mi dát nemůžeš. Tedy můžeš, ale budu to opět já, kdo na to vydělá. Mě to bude bolet pár dní, ale ty budeš platit nepoměrně déle. Asi tě to nepotěší, ale i na takovéto věci, jako je fyzické napadení a následně hrazení nákladů na léčbu, ušlého zisku nebo bolestného, tu máme zákony. Chápu, že by se ti líbila cochcárna a že by ses rád řídil pravidly jako v prvobytně pospolné společnosti, ale jsme o trochu dále, i na trestání tu máme určitá pravidla a procesy :-)
odpovědět 
   Re: Zbytečné a o ničem13:01:03 31.07.2019
Arogantní kokot který mává předpisem a na slušnost kašle. Přesdržka je jediný co na ně platí, nejlíp klasická deka kdy neví kdo to byl a může si jít stěžovat na lampárnu. Nebo nějaký děcko naleje mlíko přes dveře, ať si to legální prakování užije... Prostě je nějaký kompromis aby parkování vyhovovalo lezcům i místním a je dobrý to dodržovat. Že ty budeš ten typ co blbě zaparkuje, vyfakuje poldy s legitimováním a pak brečí že ho předpisově složili držkou na zem a mele něco o šikaně?
odpovědět 
    Re: Zbytečné a o ničem13:14:45 31.07.2019
Takových chytrých, jako jsi ty, je opravdu hodně. V reále to pak vypadá trochu jinak :-)
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem17:54:07 31.07.2019
V reálu to vypadá že se s kokotem nebudeš babrat, místní se naserou a je po parkování/ lezení/ spaní. Chce to četníka co se bude promenádovat po vesnici s pravomocí nasměrovat a kokota na místě zmydlit pendrekem.
odpovědět 
      Re: Zbytečné a o ničem20:05:18 31.07.2019
Vy by jste furt někoho mlátili. Přitom stačí, aby místní šli na svoje zastupitelstvo, ty dali žádost na dopravní policii, ty tam prdli značku a je po prdeli. Takhle to funguje třeba v tý Frankenjuře, kterou tu někdo zmiňoval.
odpovědět 
   Re: Zbytečné a o ničem12:50:17 01.08.2019
Představ si situaci: stojíš na vesnici, přijde týpek, dá ti facku přes celou hubu a odejde. Tak a teď mi vysvětli, jak přesně na tom hodláš vydělávat, ty klaune :D
m.odpovědět 
    Re: Zbytečné a o ničem12:59:32 01.08.2019
Poda na nej trestní oznameni za napadeni.

Pokud jako vydelek bere i to, ze diky tomu utoku pak muze (je-li zdatny) nekomu beztrestne rozbit hubu, tak nejakou formu výdělku ma.
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem13:16:58 01.08.2019
Na koho? Na neznámého pachatele. A policie rozjede celostátní pátrání a na základě otisku ruky pak soudy dokážou, že k napadení došlo... jo.
m.odpovědět 
      Re: Zbytečné a o ničem15:03:49 01.08.2019
Tak pak uz jen ta satisfakce v podobe beztrestneho rozbiti utocknikovy huby, kdyz ti ta prvni moznost prijde netealna (i kdyz se deje dnes a denne).
odpovědět 
     Re: Zbytečné a o ničem17:27:30 01.08.2019
Zjistíš prd... Dostaneš deku a papa
odpovědět 
      Re: Zbytečné a o ničem11:32:25 02.08.2019
Chlapče chalpče, už ses někdy zamyslel nad tím, proč má na internetu každý plnou hubu podobných řečí, ale z praxe neexistuje žádný reálný případ? Fantazie ti sice běží naplno, ale realita je jiná. Neměl bys tolik koukat na akční filmy :-) Ono to sice zní fajn, dát někomu deku, ale bylo by to trochu složitější. Zkusil jsi popřemýšlet o tom, že třeba když jede někdo na skály, nejede tam sám (budeš dávat deku skupině fyzicky zdatných jedinců? Nebo holce spolujezdkyni?), když chceš někomu dát deku, že ji musíš mít připravenou, že vás musí číhat více (a tedy musíte být místní, kteří se při vyšetřování poudávají), protože sám toho moc nezmůžeš, že to nejde dělat na veřejném prostranství, protože nevíš, zda nebudou svědkové... Je toho hodně, proč "přesdržku" nemůže a nebude fungovat. Mnohem jistější je, pokud někdo něco porušuje, zavolat ty, kteří to mají na starost, tedy třeba tu Policii. Je to jsitější a zmohou toho více.
odpovědět 
 Re: Zbytečné a o ničem12:56:30 01.08.2019
Parkovani je jen jeden z problemu. To ti jiste neuniklo, ze?

Jinak si dovedu predstavit vyjednavani stylem: my vas tedy nechame lézt a pristupy je skalam na nasich pozemcich, ale pozadujeme aby lezci dodrzovali nami stanovena pravidla.

Pak to vidim tak, ze jak pro tebe neni problem parkovat kdekoliv, protoze je to prece v souladu s vyhlaskou. Tak pro obec, majitele pozemku, chko zase nebude problem ukoncit to lezeni, protoze to taky bude v souladu s vyhlaskou. Ale kdo kam...
odpovědět 
  Re: Zbytečné a o ničem15:43:24 01.08.2019
Když jedu někam, kde to neznám, fakt nehledám na internetu v diskusích, kde se má parkovat dle představ místních domkářů.

Přijedu normálně na neznámé místo a řídím se dopravním značením. Co je na tom nepochopitélného ?

Je celkem jedno, zda někdo jede na skály, koupaliště, hrad, do lesa nebo do kostela.
Každý vlastník auta se často pohybuje v neznámém protředí a řídí se platnými předpisy a dopravním značením. Nic jiného vlastně ani dělat nesmí.
Arcikacířodpovědět 
   Re: Zbytečné a o ničem00:15:03 02.08.2019
Parkovani je jen jeden z problemu. To ti jiste neuniklo, ze?
odpovědět 

 Komerční kurzy11:18:29 31.07.2019
Taková diskuze o parkování, když na to stačí pár dopravních značek, platné předpisy a občasná kotrola místní policií. Ale s těmi komerčními akcemi - to platilo vždycky? Pokud vím, tak zrovna jankaresclimbingteam i ve spolupráci se Smíchoffkou tam kurzy pořádali a rozhodně nebyli a nejsou jediní. Znamená to tedy, že pořadatelé a účastníci kurzů nedodržují pravidla a způsobují konfliktní situace? I když osobně bych uvítala, kdyby kurzy zmizely ze všech skal, všichni víme, že zákaz kurzů se uplatňuje reálně dost těžko. Jak teda hodláte ošetřit tuhle část dohody na Tetíně? Jak se dá takové pravidlo vymáhat?
kristýnaodpovědět 
 Re: Komerční kurzy11:32:58 31.07.2019
to sou paradoxy
.odpovědět 
 Re: Komerční kurzy12:05:57 31.07.2019
Vase pravidla pro nas neplatej
odpovědět 
 Re: Komerční kurzy12:14:56 31.07.2019
To je asi fakt, na druhou stranu, kdyz to tam KAresaci vybudovali, tak si tam snad muzou usporadat nejakou tu akcicku, ne?
odpovědět 
  Re: Komerční kurzy12:23:57 31.07.2019
Ale to už je trochu jiný režim, ne? Jakmile zavedeš selekci, že někdo tam smí něco pořádat a někdo ne, potřebuješ další pravidla. Nechci pořád prudit s těmi pravidly, ale jedná-li se o veřejný prostor, bylo by tedy potřeba jasně říci, kdo a proč smí a také v jakém rozsahu. Na základě čeho by Kareš dostal povolení? Každý, kdo si vyčistí nebo upraví nějakou oblast, bude mít právo na komerční akce tam? Na jak dlouho by bylo výhradní? A kolik kurzů smí pořádat? Jedná se o komerční činnost, nemůžeš u toho z veřejného prostoru jen tak někoho vyloučit, co když to druhá horoškola napadne u soudu? Jinak první, co mne napadlo, pokud by Kareš směl a měl tak na oblast monopol, že kdybych byl Karešem, nematlal bych se s kurzy, ale nechal bych si platit ostatními horoškolami za to, že jim dovolím tam kurzy pořádat pod mým jménem :-)
odpovědět 
  Re: Komerční kurzy14:13:07 31.07.2019
Ve všech rezervacích platí tento zákonný režim - žádné komerční akce. Je vždy otázkou, kdy dojde ochranářům trpělivost a začnou to buď opravdu vymáhat, nebo zavřou celu lokalitu.
Kuba Turekodpovědět 

 Zošklivit12:32:11 31.07.2019
Já bych tam odřezal minimálně každý druhý nýt (v některých cestách třeba první dva hned) a hned by tam jezdilo méně hobíků a tímpádem by skály a okolí déle vydržely.
Jiříodpovědět 
 Re: Zošklivit17:09:54 05.08.2019
howgh/amen ;)
odpovědět 

 Slusnost???12:51:26 31.07.2019
Na Tetine jsem nikdy nebyla a nebudu, ale musim rici, ze nestacim zirat.

Neni to cele o slusnosti a ohleduplnosti?? V obci je preci moznost parkovat u hriste, tech par metru nikoho nezabije? Ohanet se znackami a "zakazy musi platit pro vsechny" ... Lezec prijede, zaparkuje a auto stoji na miste cely den. Navsteva babicky, soused se psem maji smulu.

Bezohledne chovani se vzdy otoci proti lezcum, protoze jsou na skalach jen "hoste" a trpeni.

Jak to muze dopadnout, kdyz na dohody, prosby apod. navstevnici kaslou, lze nyni videt v Jure v Hartensteinu: tak dlouho se parkovalo u hrbitova a podel silnice (ackoliv tam byly cedule/informace v pruvodcich, ze se ma parkovat u hriste ci ve vesnici), tak dlouho vyrvavaly na skale stadecka, az majiteli dosla trpelivost, vyuzil loni na podzim vichrice, ktera kolem skal polamala radu stromu a lezeni zakazem vstupu utnul (majitel zodpovida za bezpecnost na vlastnim pozemku).

Obdobna situace ted nastala na jedne bikove trase v Davosu (Sertig-Clavadel): trasa vede tesne kolem statku, vsude jsou tam cedule "Pozor provoz zemedelskych stroju,  jezdete prosim pomalu", ale kdyz sedlaka jednoho dne nejaky biker skoro smetl, dosla mu trpelivost a prujezd pozemkem pro bikery zakazal.
Lenka K.odpovědět 
 Re: Slusnost???13:13:07 31.07.2019
Ano, máš pravdu, také můj komentář nebyl proti slušnosti a domluvě, naopak. Je dobře, že se něco dělá a daří domluvit. Jenže domluva Kareše je špatná z jiného důvodu. Je to nesytémová věc, která sice bude fungovat pro pár jedinců, ale jednak nezaručuje, že se tím budou řídit i ti, kdo o ní vědí, a už vůbec není řešením kvůli lidem mimo místní komunitu, kteří o tomto vůbec nevědí a při parkování se logicky řídí oficiálními místními podmínkami. Chápeš? Tohle nemůže fungovat. Asi jako když se místní někde ve vilové čtvrti domluví, že tam budou jezdit 30. Fajn, budou to dodržovat oni, pár slušných příbuzných, co jezdí na navštěvy, ale kdo to tam nezná, prostě pro něj platí z předpisů padesátka. A ni nemusí třicítku porušovat vědomě, ale není místní, je tam náhodně projíždí, a o nějaké domluvě místních nemám ani potuchu. A proč je důležité řešení systémové? Tady řešíme Tetín a teď. Ale podobných míst jsou stovky a také se místní dohody mohou měnit, co domluvil Kareš teď, to nemusí být příští rok platné. A bude akorát zmatek a bordel, protože třeba ne každý změnu zaznamená a příští sezonu, nebo za pět let, bude kazičem on, protože se mezitím domluvilo, že parking bude z druhé strany hriště. A to ještě stále jen mluvíme o lidech z komunity, ne lezcích, co jsou mimo. Takže má-li to fungovat, není možné domlouvat všude individuální podmínky a šířit je na papíru a domácích cedulkách, ale měla by to být právě role ČHS, aby v lezeckých oblastech po domluvě s místními inicioval právě třeba osazení místa dopravním značením.
odpovědět 
  Re: Slusnost???13:35:27 31.07.2019
promin , jeste podpis. Hanka Dekovana
Hanaodpovědět 
  Re: Slusnost???15:24:01 31.07.2019
Jinak tip pro ty, kteří v podobných situacích nevědí kde parkovat - dá se normálně přijít k někomu místnímu a zeptat se, jestli mu nevadí, když tam zaparkuju. dělám to takhle i s koupáním v řece pokud aspoň imaginárně navazuje na nějaký soukromý pozemek.

otevřít pusu a zeptat se je totiž úplně nejjednoduší a nejalibističtější přístup. Nikdy nemůžu říct, že by mě někdo vyloženě vyrazil.
Džejnodpovědět 
   Re: Slusnost???23:48:51 31.07.2019
Souhlas. Dělám to tak pokaždé, ať jedu na skály, ryby, vodu či nějakou tematicku výpravu s dětmi či bez nich a není tam masová nebo jiná logická možnost zaparkování... Vždy pozemek někomu patří a obvykle tomu, co se motá nejblíž nebo toho dotyčného zná. Prostě počkám, až někdo půjde nebo i zazvoním a zeptám se. Jsem navíc stará škola a tak se i představím celým jménem a v tu chvíli nejsem anonymní bourák, ale konkrétní člověk, což dost věcí mění zatím vždy do pohody a fair play. Pokud je to navíc v zahraničí, mám pro tyto účely v kufru platíčko plechovkové Plzně nebo pár lahví Bechera (spec. Poláci ho velmi oceňují) a není problém mít auto na dvorečku konkrétního člověka pod dohledem třeba týden, navíc s bonusem kafe, pokecu a kdykoliv do budoucna otevřených vrat a celkově pohody.
V USA a Kanadě fungují skvěle kšiltovky s českými motivy nebo nápisy a drobnosti zase s českou tématikou (třeba při stopu od pobřeží k pobřeží ať v Kanadě nebo ve Státech bodovaly malé puzzle Pražského hradu za pár kaček z Levných knih např.).
Je to prostě jen o lidech a jak to mají nastavené nejen při cestování. Ať do Tetína nebo až na konec světa...
Howgh.
HoPodpovědět 
    Re: Slusnost???10:39:14 01.08.2019
přesně..
není nad to místo hledání problémů a výmluv zapojit mozek :)
Džejnodpovědět 

 Neodvratné pokud...13:46:28 31.07.2019
Nevyhnutelně bude docházet k tomu, pokud tam nebudou ofíko dopr. značky, nebo zcela jasný, logicky (prosíme lezce tady parkovat ne, ale tam ano, třeba i s mapkou...) napsaný a 100% nepřehlédnutelný cedule, že spousta lidí nebude vědět která bije a bude parkovat dál blbě. Někdo je zjebe, ale oni fakt nebudou vědět proč a budou po právu nasraný že je někdo seřval. A nasraný budou nakonec všichni.
Metodějodpovědět 

 IQ pod 6513:50:54 31.07.2019
No řešení je proříznout těm s  IQ pod 65 gumy.... Pak to pochopí.
Sice budou kecat, že místní jsou svině, ale tento argument pochopí i vychlastaný hovádko. 
Daweodpovědět 
 Re: IQ pod 6514:05:47 31.07.2019
Ty ses dobrej dement.
odpovědět 
  Re: IQ pod 6517:46:29 31.07.2019
A tobě všechny čtyři, blbecku arogantní.
odpovědět 
   Re: IQ pod 6514:47:01 06.08.2019
wau. to bude nějakej lepšolezec, takovej hustey.
Todpovědět 

 Kares a pravidla Tetin16:48:13 31.07.2019
Par komercnich akci uz probehlo. Za 1500 inzeruji na FB Offu, komercni akce. Instruktori Jan Kares climbing team. Se mi asi jen zda, ze je to dotycnym jedno. O co nas to tady Kares prosi? Nehorazny.
odpovědět 
 Re: Kares a pravidla Tetin16:55:59 31.07.2019
Jeste mi to neda. Shyby mu musely prepumpovat mozek nekam do oblasti anusu, protoze jestli premejsli, tak to ma vsechno celkem u prdele. A vsem je to jedno.
odpovědět 

 Kontroverze19:37:08 31.07.2019
Tady je krásně vidět, že celá lokalita je od začátku kontroverzní:
Kdysi velmi cenné geologické území, bohužel odtěžené, ale stále se zbytky jeskyní, které mají v rámci chráněné oblasti význam, a patrně ho měly i hystoricky, ale to již zpětně nikdy nevyzkoumá, neb se to v dobách, kdy se to neřešilo odlámalo na kvalitní vápenec pro železárny. Nad skálou legendami opředená ves a snad i jedno ze sídel Přemyslovců. Místní jsou velcí patrioti.
Kdysi jsem to tam celé prošmejdil, také mne napadalo, že by se tam dalo lézt, ale bylo tam spousta lokrů a vegetace, kterou Kareštým odtěžil a odřezal, vůbec se divým, že to CHKO dovolilo. Stala se z toho megapumpičkářská a sofmůverská oblast. Místní to už evidentně začíná srát.
Již před těmi x-lety mi bylo jasné, že lezení tam bude kontroverzní po všech směrech.
Chápu, že tým "venkovních stavěčů cest" pro takové nuance nemá buňky a má jen klapky na očích ve smyslu výroby cest pro lidi, ergo vlastní prestiže v jisté skupině.
Honzy si vážím, za jeho dávné počiny a rekordy, ale prostě je to trochu fachidiot ve smyslu skalní fréza a ne žádný velký myslitel. To místo bylo vcelku malebné, už není.

Na protějším břehu je kvantum hezkých, dlouhých cest, které by potřebovali péči - managmenet náletové vegetace, přejištění atp., ale OVK to nějak neřeší a slává z toho neplyne, proto nám to zarůstá a chřadne. To je škoda... Lepší by bylo pečovat, než vykopávat a pajcrovat nové oblasti násilím. Vím, je to lom, ale přece.
Teď už zbývá jediné, až se něco urve, podobně jako na Černé skále... Méně je někdy více.
Komerční akce na skalách byly, jsou a doufám budou kontroverzní, ono přeci jen socialistické zřízení, že člověk musí být organizován, aby mohl vykonávat nějakou specifickou činnost, musí k tomu projít nějakými zkouškami atp. není uplně špatně, ba naopak, ale pro spoustu lidí pro spojení s minulým režimem je takovéto ošetření věcí kontroverzní. Dříve to vedlo k tomu, že se alespoň nějak držela metodická i morální kvalita těch, kteří to vykonávali, i komunita si to hlídala, ale díky tomu, že doprava nebyla tak snadná, takže se lezlo místně, tak ten tlak komunity byl větší.

Co se parkování týče, gentlemenské dohody jsou sporné, nemusí se ke všem dostat, je v režii obce, aby zajistila příslušnou změnu dopravního značení a vyznačila parkoviště pro lezce, pokud to neudělá, je to jen a jen její chyba.
Zákaz komerčních akcí je jedině dobře a pokud si je tam Kareš chce dělat dál, jediné řešení je informovat správu CHKO, chronicky i při přistižení, třeba pak začnou dodržovat pravidla, která platí pro všechny a to, že někdo na cizím pozemku "postavil cesty" ho neopravňuje k tomu, aby si dělal, co chce.
.odpovědět 
 Re: Kontroverze20:54:30 31.07.2019
Souhlas,
kdysi to bylo malebné údolíčko. Kareš to poslal do kelu. Doufám, že se místní naserou a bude se to muset vymlátit a příroda si to zas vezme spět. Kareše už nemůžu vystát. Zavařil přírodě i místním usedlíkům. Vůbec nechápu jak tam mohlo být lezení povoleno....
Milošodpovědět 
 Re: Kontroverze09:02:20 01.08.2019
To je zase kyselosti...na CHKO Tetin jsou cene niky teplomilných druhu, to jsou ty oslunene pastviny a louky kolem, do kterých bychom nemeli lezt (a krome par fotografu motejlu a jiné vzacne haveti tam nikdo nechodi). Samotny udoli je rumiste znecistene ne uplne dokonale vycistenou vodou z cisticky o par set metru vyse. Hlavnim znečišťovatelem je obec Tetin. V jeskyni pod hlavnim masivem je neskutecny bordel z dob předchozích. Malebnost udoli je myslim spis vetsi ted, nez kdy byla, nicmene to je věc subjektivni. Jestli nemas rad lidi obecne s tim nic nenaděláme. Ja mam za to, ze do přírody patrime, zrovna jako mistni hmyzaci, netopyri a kytky kolem, takze když se je třeba naučíme nesešlapávat, tak nam to jen prospeje. Prirodu totiž nejlepe chrani jeji aktivni uzivatele, to jsme taky my, i když to nekomu zni jako paradox. Stojime na stejne strane barikady jako ochranari, na ty druhy strane stoji prumysl, stavbari a zemedelske podniky. Klidnil bych se s kecama jaky je Karesak skudce, fakt není, kdyby ti tam postavil vikendovy hotel s fitkem, nebo znova rozjel těžbu, pak by byl.
lacoodpovědět 
  Re: Kontroverze14:13:55 01.08.2019
Příroda by, bez nás lidí, padla na hubu, Laco, máš recht! Hovadinu srovnatelného kalibru jsem dlouho nečetl ... pokud tedy nepočítám komentáře na sítích.
Bédaodpovědět 
   Re: Kontroverze14:55:04 01.08.2019
ale prosimte, to tam nekde vidis Bedrichu? To ze clovek patri do prirody , neznamena ze by bez lidi priroda zdechla.
l.odpovědět 
    Re: Kontroverze14:57:47 01.08.2019
nas= lezecka komunita, ne lidi obecne.
l.odpovědět 
    Re: Kontroverze15:18:14 01.08.2019
Tak nějak to na mně z toho příspěvku dýchlo. Jestli jsi to tak nemyslel, tak se ti Laco omlouvám. Kdo a před kým by měl přírodu chránit, je otázka na delší povídání. Navíc už tím asi odbočujeme od původní informace. Tak se měj!
Bédaodpovědět 
  Re: Kontroverze15:01:37 01.08.2019
Chapu, ze nejak oduvodnit k obrazu svemu se da vsechno. Ale treba ten vikendovy hotel s fitkem zabere malou plochu byt intezivne, kdezto borhakovani, teda nytovani, se dotkne plochy mnohonasobne vetsi. Do toho terenni upravy, pajcrovani, neustále vytizeni lidma. Zatimco u hotelu si dovedu predstavit, ze jemu se kdejakej zivocisnej druh vyhne a moc se ho to nedotkne, tak u velke plochy skalni oblasti, ktera je neustale ve vytizeni povykujicich lezcu uz nejakou tu nasrannost za tu lidskou expanzi do jejich obyvaku u kdejikyho tvora i videl.
odpovědět 
   Re: Kontroverze15:16:02 01.08.2019
Kdyz si to myslis Spytihneve, brat ti to nebudu...co je a co neni zasah do prirody bude nastesti na rozhodnuti povolanych lidi s patricnym vzdelanim, ne na internetovych anonymech.
kocour vavrinecodpovědět 
    Re: Kontroverze00:16:25 02.08.2019
Pravil internetovy anonym :D

Ale mas pravdu, vsak se organy rozhoduji, jen se to te nasi lezecke obci, jak vidno, nelibi.
odpovědět 
     Re: Kontroverze11:50:26 02.08.2019
dyk jo. pres prazdniny bych tam dal uzavirku, ze tam hnizdej vzacny kutilky. Z lidi tam v lete chodi stejne jen uplny blazni. Chalupari budou mit klid a babicky v kostele taky. Mozna bych tam pustil kocky, ty maji babicky rady, ja teda taky. Ale ja o tom asi nerozhodnu, sem jen kocour.
vavrinecodpovědět 
  Re: Kontroverze15:02:06 01.08.2019
Příroda by, bez nás lidí, padla na hubu, Laco, máš recht! Hovadinu srovnatelného kalibru jsem dlouho nečetl ... pokud tedy nepočítám komentáře na sítích.
Bédaodpovědět 

 Dodržování pravidel 20:33:56 31.07.2019
Ahoj,
rád bych vám ve zkratce odpověděl na vaše otázky.
Začátkem léta to byl rok, co byly Tetínské skály otevřeny. Na základě toho proběhla schůze, které se zúčastnily všechny zainteresované strany – Obec Tetín, CHKO Český kras, Český horolezecký svaz a JanKareš Climbing Team. Na schůzi byly změněny podmínky. Bohužel nikdo před rokem nevěděl, že parkování u kostela bude pro lezce natolik atraktivní, že budou místo zatěžovat víc než další dvě vyhrazená místa. Obec proto rozhodla, že bude nejlepší zachovat pouze parkoviště u hřiště. Za nás to je asi nejlepší volba. Je tam krásně značená stezka ke skalám, která nevadí vůbec nikomu. Nebavím se o tom, že spousta lezců si cestu zkracovala mimo vyznačené stezky, kolikrát dokonce i přímo z vyhlídky.

Ke značkám: v tuto chvíli jsou značky ve výrobě. Předpokládám, že pro lezce, kteří se doví o tom, že mají parkovat na jiném místě, než třeba parkovali, to je dostatečný důvod a nebudou se dohadovat, že tam budou parkovat, dokud tam obec neumístí značky, případně nebude posílat policii. Je to o respektování přání obce taky trochu. Tohle, co píšete, je situace, ke které nechceme, aby vůbec došlo. Je to práce a komplikace pro každého navíc. Cedule budou na místě do poloviny srpna umístěny. Nejde přece o pokuty, ale o to, že když chci jít lézt, tak je přece správné dodržovat určité základní podmínky. Parkovat tam, kde se píše a jít po cestě, která je tomu určená.

Co se týče komerčních kurzů, v podmínkách po dobu roku byl přísný zákaz pořádání jakýchkoliv organizovaných či komerčních akcí bez souhlasu ČHS, potažmo správce oblasti a JanKarešClimbingTeamu. Bohužel se našli mnozí, kteří tohle nerespektovali. Tak obec rázně přistoupila k zákazu jakýchkoli kurzů mimo akce ohlášené dopředu ČHS. Tzn. Úplný zákaz těchto akcí.
Je pravda, že několik kurzů s námi proběhlo ve spolupráci s Lezeckým centrem SmíchOFF, ale nenazýval bych je účelně komerční. Základním úkolem bylo seznámit lidi s kompletními pravidly lezení v přírodě, včetně toho, že mají respektovat pravidla a jak se chovat v přírodě. Zároveň velká část  zisku z každého kurzu byla vynaložena na správu oblasti.
Neděláme to pro zisk. To ani není možné. Naší snahou je dostupnost  a vytvoření bezpečně odjištěných oblastí, kde mohou lezci lézt. Bohužel není vůbec jednoduché takovouto oblast otevřít. Předchází tomu spousta povolení a také pravidla, které se musí dodržovat.
Pokud s tím bude mít někdo problém, ať jde lézt jinam. Ušetří tím spoustu komplikací ostatním.
Hrnec odpovědět 
 Re: Dodržování pravidel 21:28:56 31.07.2019
Jen pro upřesnění pro rejpaly. Kareš nikdy žádný ''kurz'' na Tetíně neměl. Není arogant, nedělá si co chce, snaží se vyjít každému vstříc a narozdíl od ostatních respektuje pravidla. Kurzy pod JanKarešClimbingem dělám Já (Jan Hrnčíř) ve spolupráci s dalšími certifikovanými instruktory, kteří se podílí na správě oblasti. Prosím, neobouvejte se do někoho, díky komu byla celá lezecká oblast vznikla. Buďte rádi, že máte kde lézt s dojezdovou vzdáleností od Prahy. Vůbec nechápu, kde se ve vás bere ta zloba. Proč pouze nepřijmete podmínky, které jsou nastaveny a musíte někoho špinit. Pokud máte nějaký problém s pravidly, tak do Tetína nejezděte. Bohužel, pravidla jsou všude nastavené a neřeší se jen v této oblasti. Pokud si obec, jakožto majitel pozemku, přeje změnu, je zapotřebí ji respektovat.
Hrnec odpovědět 
  Re: Dodržování pravidel 21:39:19 31.07.2019
Díky! Blbci a internetový hrdinové se bohužel najdou všude.
odpovědět 
  Re: Dodržování pravidel 23:22:15 31.07.2019
Super shrnutí,... jde o to respektovat prani obce, jakožto majitele pozemku na kterém se v Tetíně pohybujete, ať již při parkovani nebo lezeni. To snad není tak těžký, když jste na něčím písečku, ne?
odpovědět 
  On je Kareš nesvéprávný?00:27:51 01.08.2019
Kareš žádné kurzy nedělá, ale děláš je ty pod jeho jménem? Firma Kareš něco pořádá, ale majitel Kareš s tím nic společného nemá a neděje se to s jeho souhlasem? A on je jako nesvéprávný, že neví, co se pod jeho jménem děje a co jeho jméno zastřešuje? Nebo jak tomu máme rozumět?
odpovědět 
   Re: On je Kareš nesvéprávný?06:41:07 01.08.2019
Z pravidla nevim, jestli si to pochopil. Změna byla ne kvůli mě a kurzům, ktere se organizovayi námi (Jankaresclimbing teamem) ve spolupráci s lezeckým centrem, ale kvůli ostatním, kteří nerespektovali pravidla, která byla všemi stranami nastavená. S Karešákem se oblast nedělala kvůli kurzům, ale pro lezce. Jestli jsem ve spolupráci se SmíchOFFem přišel na Tetín 10x od otevření vzhledem k tomu, že se o oblast starám, dávam tam nové karabiny, jezdim dotahovat nýty a spoustu dalšího, včetně komunikace se všemi, nevidim v tom problém. Byla alespoň moznost vše překontrolovat a potřebné opravit. 😉
A Karešák rozhodně není nesvéprávný. Začni se chovat normálně a neurážej druhý.
Hrnec odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?09:15:07 01.08.2019
Vše, co píšeš, s tím nesouvisí. Tedy jednoznačně - byly pod záštitou Jankaresclimbing team pořádány kurzy, nebo ne? Podle toho, co jsi napsal, je odpověď ANO. Sice jsi je pořádal ty, ale pod jménem Kareše. A proto jsem se tedy ptal - věděl Kareš, že jsou pod jeho jménem kurzy pořádány? Pokud to nevěděl, je to zatraceně divné, že někdo něco pořádá, zaštiťuje se jeho známým jménem jako značkou, ale on o tom neví. Přijde ti to normální? A nebo o tom Kareš věděl, že jsou na Tetíně pod jeho jménem kurzy pořádány? Pokud o tom věděl... no to již bylo popsáno výše. V každém případě, ať je platná varianta A nebo B, neříká to o Karešovi nic lichotivého. Buď má bordel v týmu a lidech a nechá se jednoduše využívat, nebo klasicky káže vodu, ale sám pije víno. Sorry, ale z tohoto kličku nenajdeš, ani jedna z variant, která přichází v úvahu není pro Kareše lichotivá. Jediné, co bys mohl v této situaci udělat správného, je napsat, že o kurzech Kareš věděl, ale že se omlouváte a že po dohodě s ochranou a místními už žádné další nebudou. To bych bral bez jediného slova. Ale zatím se jen vylouváte a snažíte se mlžit. To je horší, než ty kurzy.
odpovědět 
     Re: On je Kareš nesvéprávný?10:57:19 01.08.2019
nechceš si něco zobnout?
viděl bys svět i z tý lepší perspektivy..
džejnodpovědět 
     Re: On je Kareš nesvéprávný?13:02:21 01.08.2019
Pochopeni psaneho textu ti dela obtize. Stacilo by si dva Hrncovo prispevky spojit a nemlel bys dal svy a nesmyslne nevyzadoval nesmyslna "priznani"...;)
DXodpovědět 
      Re: On je Kareš nesvéprávný?13:20:49 01.08.2019
Nevím přesně, co tím myslíš (ani nemohu, když vlastně nerozumím psanému textu), ale zmínka o tom, že kurzy vlastně byly nekomerční, protože se vše investovalo zpět do skal, mi na názor stačila. Buď je tu někdo extra vyčůránek, nebo extra naivní :-) Ale je to hezké, že i Off zcela nezištně investuje práci a čas, aby pomáhal budování nových skalní oblastí, že?
odpovědět 
       Re: On je Kareš nesvéprávný?14:11:16 01.08.2019
no, ona stačí troška úplně obyč logiky: cituji Hrnca: "....zákaz pořádání jakýchkoliv organizovaných či komerčních akcí bez souhlasu ČHS, potažmo správce oblasti a JanKarešClimbingTeamu...". Z konverzace dále/dříve vyplývá, že nějaké organizované (a dle výše citovaného textu zcela lhostejno zda ko nebo nekomerční) akce pořádány byly, Offem, Karešteamem, spoustou dalších. Kde prosím bereš tu ocelovou jistotu, že právě ty akce, se kterými má cosi společného Honza Kareš nesplnily výše uvedené "podmínky souhlasu"?
DXodpovědět 
        Re: On je Kareš nesvéprávný?17:43:50 01.08.2019
Kde píši, že by někdy někdo porušoval nějaká pravidla nebo zákazy? To, na co jsem reagoval, byl Hrncův text, cituji: "Kareš nikdy žádný ''kurz'' na Tetíně neměl. Není arogant, nedělá si co chce, snaží se vyjít každému vstříc a narozdíl od ostatních respektuje pravidla. Kurzy pod JanKarešClimbingem dělám Já (Jan Hrnčíř)...". Nezlob se, ale osobně v tom cítím rozpor. Pokud mám firmu, ještě ke všemu nesoucí mé jméno, jsem odpovědný i za její aktivity. Pokud tedy někdo z firmy pořádá jménem firmy nějakou oficiální akci, je to stejné, jako kdyby ji pořádal přímo majitel.
odpovědět 
         Re: On je Kareš nesvéprávný?17:56:02 01.08.2019
zvýšil bych dávku.
džejnodpovědět 
          Re: On je Kareš nesvéprávný?21:35:34 01.08.2019
uff. Pravdu díš.
DXodpovědět 
           Re: On je Kareš nesvéprávný?10:56:40 02.08.2019
strejda gůgl, klik, klik, pink - a helemese. věšte si bulíky na nos třeba své babičce.
Lukas B.odpovědět 
            Re: On je Kareš nesvéprávný?20:09:48 02.08.2019
Tenhle styl reakce uz je safra otrepany...
odpovědět 
     Re: On je Kareš nesvéprávný?13:53:46 01.08.2019
Podle mě se pleteš a víš to a jen prudis proto se nepodepisujes :)
Typickej... Prizdisrac :)
odpovědět 
      Re: On je Kareš nesvéprávný?15:05:18 01.08.2019
Soudis dle sebe, co? ;)
odpovědět 
     Re: On je Kareš nesvéprávný?10:38:51 02.08.2019
Rozhodně míním i naznačená pravidla respektovat. Nelíbí se mi ale přístup, kdy dohodu nezveřejníte, ale pouze naznačíte a navíc naznačíte, že některá zvířátka jsou si rovnější. Ve vyjednaném souhlasu nic o komerčních akcích nevidím. Přestože veškeré akce, které náš oddíl pořádá jsou rize nekomerční, nikdo nedostane ani na benzín. Navíc Tetín se k výcviku nováčků vůbec ani nehodí, mi přijde podobný zákaz kontroverzní a měl by být lépe upřesněn a spravedlivě aplikován. Nedokážu si představit, že by třeba v Rakousku někdo zakázal horskému vůdci lézt někde s klientem. Počítám, že problém asi budou spíše uřvané lezecké kroužky a příměstské tábory lezeckých stěn, ale jak říkám, mělo by se to upřesnit. Ale rozhodně ne aplikovat stylem, já to vrtal, tak sem můžu a Ty ne. Tedy pokud Mr Vrták nemá pozemek pronajmutý k soukromým účelům.
r0binodpovědět 
      Re: On je Kareš nesvéprávný?11:04:26 02.08.2019
lez a drž hubu. to je ta nejlepší zásada. jak něco zveřejníš, už tam lezou lidi a s lidmi přicházejí problémy.
teď v sobotu jsem byl na krásných skalách v krásném prostředí, nechráněno a neomezeno, čistý potok, třicetimetrové stěny a cest na celý den (a i další den by bylo co lézt), na celých skalách celkem jen dva nejty se řetězem, nikdo tam neleze, za celý den spatřeni jen tři romaničtí turisté a dva psi, na internetech informace o lezení tam téměř žádné.
no a když si představím, že o tom zamachruju někde na internetech, tak tam naběhnou kobercoví vyráběči cest s pajcrama a vrtačkama, a budou následovat komerčáci, a celé to půjde do háje, brrrr!
Lukas B.odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?10:36:42 01.08.2019
www.horosvaz.cz/res/ archive/212/029964.pdf?seek= 1528121347 (smaž mezery)
O zákazu kurzů v povolení od CHKO nic není.
Parkování se řídí zákonem 361/2000Sb. a návaznými předpisy.
Nekomerční kurzy pod značkou Smíchoff a JKC? Nic víc komerčnějšího v České republice, než tyto dvě značky v lezení neexistuje. ČHS už jede také na vlně (dotačního) podnikání.
Spolupráce a prezentace JKC + ČHS + Smichoff bych shrnul asi jako MY, NAŠE OBLASTI, NAŠE CESTY, NAŠI KAMARÁDI, NAŠI KLIENTI A VY OSTATNÍ CHVALTE,ŘIĎTE SE NAŠIMI PŘÍKAZY NEBO DRŽTE HUBU.
odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?12:25:47 01.08.2019
Tvl. zrovna nutnost dotahovat nýty moc nevytahuj.. Zákaz všech komerčních kurzů a sami je děláte? Když už tak oficiální podmínka kurzy pouze za brigošku...
odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?12:25:52 01.08.2019
Tvl. zrovna nutnost dotahovat nýty moc nevytahuj.. Zákaz všech komerčních kurzů a sami je děláte? Když už tak oficiální podmínka kurzy pouze za brigošku...
odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?12:31:49 01.08.2019
prosím tě, když tam jezdíš dotahovat matice na nýty, proč už konečně nedáváte lepené borháky?
pokud vím, je to ze strany ČHS jediná doporučovaná metoda pro trvalé jištění
odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?12:31:51 01.08.2019
prosím tě, když tam jezdíš dotahovat matice na nýty, proč už konečně nedáváte lepené borháky?
pokud vím, je to ze strany ČHS jediná doporučovaná metoda pro trvalé jištění
odpovědět 
     Re: On je Kareš nesvéprávný?22:28:41 01.08.2019
Nedávají..protože rozhoduje kvantita za čas + peníze.A néééé drahá kvalita a bezpečnost.
odpovědět 
    Re: On je Kareš nesvéprávný?10:40:19 02.08.2019
To sis teď s tím dotahováním vymyslel, nebo jste tam vážně dali nýty místo lepených borháků? Jeslti jo, tak je na zváření celé to předělat.
r0binodpovědět 
     Re: On je Kareš nesvéprávný?17:18:00 05.08.2019
dali a taky jsem na vlastni oci videl vypadly nyt
odpovědět 

 parkování23:06:20 31.07.2019
Zdar,
prosím parkujte mimo basketové hřiště, krom lezení si i rád zahážu na koš,což o víkendu ovšem nelze.
Dík
Kukočodpovědět 
 Re: parkování10:45:24 01.08.2019
tvl, toni kukoč, legenda :D

tak to budu to hřiště obcházet obloukem:)
džejnodpovědět 
  Re: parkování00:06:24 12.08.2019
Dík:-) Ono je prostě uplně mimo dělat takovouhle sportovní oblast na místě jako je Tetín. To je jak posprejovat Karlův most. Moc nechápu, že to chákáóčko povolilo. Což tedy nesouvisí s basketem.
Kukočodpovědět 

 sorry jako14:02:06 01.08.2019
Pokud někdo vynýtuje oblast tak, aby to přitáhlo širokou veřejnost, tak ji to zákonitě přitáhne. V této mase se pak najde spousta těch, co pravidla znát nebudou a nebo na ně prostě budou kašlat, dokud je někdo nebude za nedodržení trestat. Nedej bože, když pak ty pravidla nejsou v dostatečné míře na místě k dispozici. Trošku mně mrzí, že to pak bohužel vrhá stín i na ostatní lezce (věřím, že jich je taky hodně), kteří pravidla dodržují. Lezci si tu tedy tak trochu pletou bič sami na sebe. PS: Ani bych se místním nedivil, kdyby jim to vadilo.
Bédaodpovědět 

 Posledni varovani??18:39:04 01.08.2019
Proc posledni varovani?? Kdyz nikdo zadny upozorneni, cedule atd na zakazane mista parkingu neda... tezko se to tam nekdo dozvi.. kdyby tam byli, verim ze to hned vsichni respektujou...
Radekodpovědět 
 Re: Posledni varovani??23:13:45 01.08.2019
Jo, tahle informace je naprosto zcestna, k ty zmene doslo az s uvedenim tohodle clanku.
odpovědět 

 ..14:34:04 02.08.2019
Bylo by fajn kdyz uz tedy lidem z vesnice neco vadi, aby to rekli uvedenemu zpravci skalni oblasti a ten by se mel pokusit to vyresit.. dat cedulky se zakazama na mista kde tedy nechtej aby parkovali dsl auta a informaci kam pripadne mohou zaparkovat a je to vyreseny.. pokud nekdo nebude respektovat jasne dany pravidla muze to zkazit i ostatnim..  pokud by s cedulkama chtel spravce pomoct... necht to sem napise.. klidne mu nejaky vyrobim a pomuzu pridelat... howk
Radekodpovědět 
 Re: ..17:48:37 02.08.2019
Ono by to ani nebylo potřeba, kdyby se ta lezecká hovádka chovala ve stylu nečiň jiným to, co by se nelíbilo tobě samému. Pokud by se chovali jako slušná, ohleduplná návštěva, nikdo by neměl problém. Ale s přístupem, který dnes praktikuje drtivá většina lezců se není co divit, že problémy narůstají (hlavně že jsme free a punk:-).).
Vlkodpovědět 
  Re: ..22:52:37 02.08.2019
Na Tetíně u hřbitova je místa habaděj. Zákaz žádnej. Parkovat tam nepovažuju za neslušnost. Nikdy mi nepřišlo, že by tam vznikal nějakej reálnej problém. Naopak, pokud to místním vadí, mám dojem, že si dělají právo na to, co není jejich. Analogická situace je u nás v ulici. Je tam školka, ráno před naším domem parkují rodiče. Sice mi to vadí, ale je potřeba si uvědomit, že ten kraj silnice není můj. Je to veřejný a může tam parkovat kdokoliv si zamane. Tímto nechci říct, že budu schválně parkovat tam, kde to místňákům vadí, naopak se budu snažit přizpůsobit. Na druhou stranu, nemyslím, že místňáci mají na svoje výhrady nějaký super morální opodstatnění.
Klára H.odpovědět 
   Re: ..07:47:53 03.08.2019
Já myslím, že když někde dotyčný žije, funguje, má tam zázemí, tak přestože na to území kolem sebe nemá majetkový právo, tak je jasný, že jeho vztah k němu je trochu jiný než lezce, který tam dorazí o víkendu na pár hodin a je to pro něj kolem tak nějak kulisa a průchoďák.

Mě taky nebaví, že u nás po 6.večer nezaparkuju, protože z parkovacích míst koncipovaných pro naši zástavbu ještě neodjeli všichni ti S.kaři a Ú.čkaři, kteří dorazili do Prahy za prací a nemaj rozpočet na to nechat auto na placeným tak to šoupnou k někomu před barák. (že by se zeptali jsem jaktěživ neslyšel).
Džejnodpovědět 
    Re: ..06:03:53 07.08.2019
Jelikož na mnoha místech v Pha už jsou zsvedeny modrý zóny, tak se najednou divíte, ze to na místech se zvýšeným výskytem pražaků mistnaci dělají taky. A říkám ti pokud mi nejakej prazak zaparkuje před barakem, tak mu řeknu, ze tam je modrá zóna a když bude picovat, tak mu vypustim kola až odejde.

odpovědět 
     Re: ..11:20:20 07.08.2019
A ty tam stojíš 24 hodin denně, že můžeš každého upozorňovat? Co když tam zaparkuje, když tam nebudeš? Jak má vědět, že se tam nesmí parkovat, že zrovna ty si myslíš, že je to jen pro tebe? A navíc, zóny si nezavedli pražáci, ale jejich vedení, věř tomu, že i pražáci jsou ze zón dosti něšťastní. Jenže argument, že je nemáme volit, nefunguje, protože zóny zavádí každý, je to jen penězovod, nic víc, ani já tak nemohu zaparkovat třeba při návštěvě babičky.
odpovědět 
      Re: ..11:55:47 07.08.2019
modré zóny jsou dobrá věc, ať lidi zas jezdí busem a metrem. do tetína se taky dá pohodlně dojet vlakem
ani pražáci ani mimopražští nechtějí stále čuchat smrad z benzinu

na vypuštěné gumy zase někoho napadne kámen do okna, tímhle směrem bych se nepouštěl
odpovědět 
       Re: ..12:23:23 07.08.2019
Ano, ovšem třeba řemeslník, který na zóně zaparkovat nesmí, se bude MHD dopravovat dost špatně. To samé třeba právě zásobování starších příbuzných, případně i návštěvy. Je pravda, že aut je mnoho, ale v dnešní době již jiné řešení moc není, je to začarovaný kruh. Když na vesnici jezdí bus jednou ráno z vesnice a jednou odpoledne do vesnice, tak to bez auta nejde. Je pravda že pro dva se linka nevyplatí a že kdyby lidi jezdili busem více, bylo by to lepší. Jenže vesnice se vylidňují a lidé, co by jezdili busem, tam prostě nejsou. A podobných věcí je více. Stav neobhajuji, ale tohle je celkově špatně nastavená společnost a občas není vyhnutí. Eko názory a život zastávala moje kamarádka asi do pětadvaceti, kdy bydlela v Legerově. Pak přišly děti, byt na sídlišti na okraji a ejhle - dvě auta a bez nich ani ránu. Manžel pracovně vytížen, bez auta se neobejde, nestíhá, ona prostě zásobování a provoz pětičlenné rodiny bez auta také nezvládá. Už jen třeba dětské kroužky nejsou ve více dětech reálné, protože být na několika místech najednou není možné. Jo, dříve jsme měli kroužky na škole a bylo fajn, máma nás tam přes ulici odvedla a pak za dvě hodiny vyzvedla. Dnes v okolí nic není, jedno dítě leze (30 minut autem na stěnu, mhd hodinu a půl), druhé dělá výtvarku (20 min autem, hodina mhd), třetí koně (bez auta nedostupné)... bez auta tohle nedáš.
odpovědět 
        Re: ..12:41:19 08.08.2019
Von vám to ten Čizinský s Bursíkem vysvětlí, za prvé 5 dětí to už je jasnej základ klimatické krize, pokud jí maso, tak to už je konečná, ale neboj obří výletní lod není problém stejně jako nezdaněné palivo pro letadla
odpovědět 

 pruvodce17:22:35 05.08.2019
Onehda jsem si koupil oficialni pruvodce na Tetin a jsou tam popsany i pristupy ke skalam. Kdyz se jimi ted budu ridit, tak budu oznacen za hovado, co nerespektuje getlemanske dohody o kterych nic nevi a prudi mistni?
Kruegerodpovědět 
 Re: pruvodce18:07:55 05.08.2019
Každá tiskovina je zastaralá dnem vydání. Situace se změnila a co je vytištěné už dneska v některých detailech neplatí
odpovědět 
  Re: pruvodce09:29:07 06.08.2019
aha... otevrel si hospodu, ale chodili mu tam lidi
odpovědět 

 První vlaštovka18:09:57 06.08.2019
Konečně se svaz vyjádřil ke komerčním kurzům v nějaké oblasti. Bohužel, není to ani z důvodu ochrany přírody samé, ani z důvodu ochrany skal a ani z důvodu etiky, v podstatě i budoucí podoby lezení v ČR. Je to jen a jen kvůli tomu, že místním začíná vadit větší počet lidí v obci a problémy s tím spojené. Super, hoblující rybáři a obchodníci s dětičkami se akorát přesunou jinam. Vyletěla vlaštovička ze stáje, narazila do skály, mrtvá je. No nic, čím víc členů, tím líp. Čím víc dětiček, tím víc dotací. Svaz na jednom místě zakazuje, co všude jinde sám plošně podporuje.
Všem ochranářům vzkazuji: Do dalších výjimek ze zákazu lezení v chráněných  územích připište zákaz velkých komerčních kurzů s plošným lezením s lany shora. Pokuty jako u právnických osob. Za velký komerční kurz se nepovažuje lezení s vůdcem či instruktorem s maximálním počtem klientů 2 na písku, 3 jinde. Všichni normální lezci vám za to poděkují.
 Bídaodpovědět 
 Re: První vlaštovka18:27:48 06.08.2019
Z fleku mne napadlo hned několik způsobů, jak toto obejít :-) Tedy pokud bych si s tím vůbec lámal hlavu, protože při tom, jak fungují naše soudy a že není problém opakovaně krachovat a zakládat nové subjekty...
odpovědět 
 Poslední vlaštovka18:30:50 06.08.2019
Zakázal bych obskurní organizaci CHS, která zahlcuje oblasti dětmi jen proto, aby vydělala na dotacích na člena. Její konzumní pohled na lezení je škodlivý pro přírodu, negativně ovlivnuje názor veřejnosti na lezení jako sport. CHS Kazí pohled vřejnosti na lezce, zhoršuje vztahy mezi lezci, kteří se pak hádají mezi sebou, kdo za to všechno může
H.K.odpovědět 
  Re: Poslední vlaštovka20:17:28 06.08.2019
Je to jako kdyby vodácký svaz podporoval půjčovny na řekách, nebo kdyby cyklistický svaz bral za člena každého, kdo si půjčí elektrokolo. Tyto svazy ovšem to, co se děje na řekách či v lesích ČR neřeší. U cyklistů je svaz na sport, ježdění venku zastupuje ČeMBA. Jenže ČHS je dohromady kočkopes přes vrcholový sport i přes skalní turisty venku. A jsme zase u tématu, která skupina na druhé a jakým způsobem parazituje, či tu druhou poškozuje. Jedno jisté je, příroda má byznys ráda asi jako pes blechy. Pár blech psa nezabije, ale taky může stačit jedna nakažená morem a pes pojde.
odpovědět 
   Re: Poslední vlaštovka21:33:21 06.08.2019
Ale řeší... Akorát se jim vymstilo, že dlouhá desetiletí pekly na amatérský sport a na podmínky k jeho provozování.

Třeba u vodáků je to krásně vidět, že nebyli dost akční a organizovaní jako horolezci a teď to horko-těžko dohánějí.

Vedle čistě závodních sekcí existuje sekce vodní turistiky. V ní se vychovávají malí vodáčci, přežívají v ní dospělí cákalové a končí v ní bývalí závodníci. Kanoisti si tak zajišťují omladinu, která o vodě už něco ví.

Jenže podcenili sílu ochranářů a elektrárníků. Takže jim v průběhu zakázali jezdit mnoho řek - např. Labe, Křemelnou, Děčínskou Kamenici, po dlouhých bojích se na pár týdnů v roce může jezdit Vydra, atd.

Majitelé jezů a přehrad jim zase kradou vodu, ačkoliv mají za povinnost nechat nějakou vodu v korytě. Takže se spojil Český svaz kanoistů se soukromým Raft.cz a spolu s rybáři začali udávat elektrárníky za suché jezy. Jak to všechno dopadne, není zatím jisté.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: První vlaštovka06:10:42 07.08.2019
Ono vznik celé téhle oblasti je v rozporu se zdravým rozumem. A žádná pravidla a nařízení tomu nepomůžou. Už jen styl jakým to všechno vzniklo, je v přírodní rezervaci dost přes čáru.
Petr J.odpovědět 
 Re: První vlaštovka10:40:11 07.08.2019
Už zase ta mentalita: "Já jsem ten jediný, kdo má právo lozit na skalách, ostatní mi to jenom kazí, ať táhnou ze skal." Asi je naivní očekávat, že lidé s touto mentalitou někdy pochopí, že bez těch "komerčních", "překližkářů", otravných dětí a jim podobných, by neměli svoje lehké sedáky, svoje lezečky, svoje lana, svoje expresky a už vůbec ne svoje výjímky pro lezení ve "svých liduprázdných" oblastech.
JDodpovědět 
  Re: První vlaštovka10:53:22 07.08.2019
Nesmysl. Lezečky, sedáky, expresky atd. tu byly dávno před výskytem rybářských agentur.
odpovědět 
   Re: První vlaštovka11:04:13 07.08.2019
Jasně. A ty peníze na vývoj, testování, certifikace atd. atd. zaplatí těch pár pravověrných klasiků hájících klid neposkvrněné přírody.
JDodpovědět 
    Re: První vlaštovka12:00:25 07.08.2019
neber si nás do huby
mě jako klasika ty odlehčené sedáky serou, hovno to vydrží a musím co dva roky kupovat nový.
chci zpátky ty betonové sedáky bez vývoje a testování z devadesátých let
odpovědět 
     Re: První vlaštovka12:50:23 07.08.2019
Si ušij. Jako správný klasik. Co ti brání?
JDodpovědět 
  Re: První vlaštovka10:48:34 10.08.2019
To víš, že jo, díky takovejm jako ty máme všechny ty věci, my jsme totiž tady obrovský trh, který určuje vývoj technologii. Slyšel jsem, že Petzl už bude testovat nové výrobky jen na Rovišti a Tetíně, že to prej stačí. Francie, Německo, Alpy, Amerika všechny ty země, kde leze hodně lidí a na skalách, ty vůbec neudávají trendy, kde pak, ty ne, ale překližkáři a kurzisti z Prahy, ty jo. Tihle odvážlivci, co jezdí do dvou oblastní u nás, a pak do Jury a dál, protože jinde by se posrali strachy a hezké skály zarůstají...
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.