LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Desátá rozhodne.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Krásný krápník odlomen

Kalymnos

obr_smallKrásný krápník který se nacházel na úžasné cestě Trela, 6c+ na ostrově Kalymnos se ulomil.

Jak jsme se dověděli z portálu climbing.de (kam doputoval e-mail od Arise Theodoropoulose, který je tvůrcem rozsáhlého průvodce po skalách na Kalymnosu), obrovský krápník,  který se stal skoro až symbolem místního lezení a který se dostal díky své velikosti a fotogeničnosti až na titulní stránku průvodce, se ulomil v půlce června.
Za touto smutnou událostí byl bezohledný španělský lezec, který místo toho, aby se snažil opatrně vybrat expresky slezením, při top rope  jištění - jak doporučuje průvodce, se při vybírání shora lanem a houpání, zahákl stalaktit a boční síla způsobená lanem odlomila krápník nadlidské velikosti.
Naštěstí se lezci ani jističovi nic nestalo.

obr_big

Obálka populárního průvodce se známou lezkyní Liv Sansos, která se nohou opírá o právě ulomený krápník


Nádherná cesta Trela,6c+ 40 m dlouhá a s úžasnou expozicí, tak přišla nejen o tuto charakteristickou pasáž, ale i o svoji klasifikaci a asi bude o něco těžší, neboť krápník umožňoval lehce vystoupat rozporem.

Zdroj:
Zdroj je na Climbing.de

Lezec.cz   [úpravy] 14:32 10.07.2007Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 škoda14:50:58 10.07.2007
a tak co už.... 
007odpovědět 

 Vůl15:25:29 10.07.2007
Všem co lezou cesty TR sekat veřejně pinďoury na náměstí.Nemáš na to morál ? Tak se do toho prostě nehrab.
Janýsův tátaodpovědět 
 Re: Vůl15:32:37 10.07.2007
Jo a všem co si nedovedou pořádně přečíst výše uvedený článek sekat rovnou hlavy!! Je tam uvedeno, že k odlomení došlo, když dotyčný vybíral presa zeshora (tedy cestu vylez na prvním a při spouštění vybíral) - a v průvodci je naopak uvedeno aby se cesta vycvakala atk, že ji někdo další vyleze na druhým a po cestě bere presa.
Příště si to pořádně přečti, lojzo!!!
fidodpovědět 
  Re: Vůl09:19:27 11.07.2007
Milý Fide, omlouvám se,skutečně jsem se pod dojmem poničené skály a písmen TR patrně unáhlil.
Nicméně ti musím blahopřát. S tak silným argumentem, jako nazývat diskutenta Lojzou, jsem již dlouho nesetkal. Chtěl bych však podotknout, že vzdělaný člověk těchto argumentů zpravidla nepoužívá. Přeji ti chlapče hodně sportovních úspěchů.
Pro Pala: Na Chřibech si lez kdy chceš. Nikdy jsem nelezl TR ( kromě vícedélkových cest, kde občas někdo druhý být musí ) a proto mně připadá dnes používaný způsob lezení, kdy jeden vytáhne cestu klasifikace 6 až 8 a tři lidi se v ní celý den prasí a posedávají naprosto odporný a zcela v rozporu s lezeckou etikou. Navíc je toto ničení skály a zpravidla i probrušování slanění ve kterém tito borci většinou nemívají ani karabinu. Vím o čem mluvím, sám jsem několik desetimetrových tlam hodil a celkem je ten svistot vzduchu kolem uší příjemný. Zkus si to někdy. Též hodně sportovních úspěchů.
Janýsův tátaodpovědět 
   Re: Vůl09:37:10 11.07.2007
A máme tady dalšího extrémistu, který po oběhaných tématech zakazuje dokonce toprope... to snad už ne...
Minimálně 50 procent toho co jsem kdy lezl jsem lezl toprope, anžto se nezabiju v něčem co je na hranici mých možností. Cestu na písku je leckdy taky lepší si zkusit toprope. Shrnuto podtrženo, když cestu někdo natáhne, proč by si ji další dva tři nedali toprope...
Snad jediné co je na tom trošku k věci je ta karabina ve slaňáku. Ale i ten je záhodno vyměnit mnohem dřív, než by se probrousil... asi tak.

Pokud ten krápník měl upadnout, upad by teď nebo za rok. Dobře že upadl aspoň tak, že nikoho nezabil...
odpovědět 
    Re: Vůl10:03:40 11.07.2007
Horolezec s takovym nazorem je postrach pro nas vsechny.Zabite ho.Kdo ho znate.
Musleodpovědět 
    Re: Vůl15:30:28 11.07.2007
Pokud máš 50% cest vylezeno TR tak tě upřímně lituji. Zabíjet se nemusíš, jseš přece jištěn a když už se chlap vrací, tak vzduchem. Proviset cestu na špagátu jak prezervativ na vrbě není až tak úplně ono. Chápu že existují vraždy - viz příspěvek lukasb.
Janýsův tátaodpovědět 
    Re: Vůl15:38:14 11.07.2007
Omyl nemám co zakazovat, jen říkám, že tento styl mi připomíná kašpárky z loutkového divadla a ne lezce. Když se podívám v Alkazaru, tak se divím proč ti všichni ( a že jich tamm je ) nenahodí do Berounky ale na skálu. Dále můj názor viz příspěvek Vlkův - naprosto souhlasím
Janýsův tátaodpovědět 
   Re: Vůl11:43:26 11.07.2007
NO nevím ale v 80 letech toto byla zcela běžná praktika kterou jsem přinesli lezci ze saska (hlavně Arnoldova parta)
Osobně mám na písku hromadu cest na druhém jak v sasku tak v Čechách.
Takže asi zase nějaká etická novinka ?
Nic proti ale styly a jejich hodnota jsou snad dané
OS,Flash,RP,PP,RK,TR,AF .. v tomto pořadí
To že si často špička plete RP a PP nebo dokonce RK je jiná věc. Ale TR je stále víš než AF
Dapeka
odpovědět 
    Re: Vůl12:02:35 11.07.2007
To snad Dapeko ne, že by TR bylo více než AF???
V mnoha cestách AF je podstatně hodnotnější než nějaké TR, protože to ani není styl, tak lezou cvičené opičky, protože odbouráváš jednu podstatnou stránku lezení a to psychickou. Naši předchůdci se mnohdy snažili, aby psychická a fyzická stránka lezení byly v rovnováze, či občas upřednostnili tu psychickou. Zkus si zapřemýšlet nad tím, co posunuje člověka dál a to nejen v lezení, ale i v životě Jednoznačně to je zdolávání výzev.
Vlkodpovědět 
     Re: Vůl14:09:12 11.07.2007
ale né! furt meleme všichni dohromady dvě věci. někde na písku (či divočejším klasičtějším uápenci či žule) je AF ceněnej chlapáckej styl (von je v množině AF ještě třeba rozdíl, jestli je to AF při vostrém OS pokusu a ještě třeba se zandáváním čoků či tkaniček). někde na blbým vynejtovanym a ještě navíc převislym tělocvičisku pro vopičáky s vokama po třičtvrtě metru je samozřejmě AF daleko na vocasu a nesmysl.
Lukas b.odpovědět 
     Re: Vůl15:33:17 11.07.2007
Svatá pravda Vlku, tentokrát s tebou velký souhlas
Janýsův tátaodpovědět 
     Re: Vůl16:51:51 11.07.2007
no nevim Vlku. ja se bojim i TR, takze psychicka stranka veci u nekoho zustava:) Podle me nejvetsi rozdil je ten ze TR si do denicku nezapises a ostatni styly ano. Tak
lacoodpovědět 
    Re: Vůl14:15:19 11.07.2007
Pro mě je teda AF taky mnohem hodnotnější než TR. Už samotný fakt, že jsem si cestu vytáhla.
Samozřejmě si nevykládám AF doslova jako ALL FREE - chytám vše kolem sebe, sedím u každé presky... to je pak podle mě pytel. Když se ale jedná o malé zaváhání (uklouzla noha, ulomený chyt, blbě jsem nalezla), tak je pro mě rozhodně cennější AF přelez, než čistý TR.
Jiřinaodpovědět 
     Re: Vůl14:35:33 12.07.2007
tak to máš naprosto pravdu a plně s tebou souhlasím aa chápu tě... :-)
bla blaodpovědět 
     Re: Vůl20:33:39 19.07.2007
Pytel je nedostat se nahoru ;-) Expreska je A0 atd, smyce v borháku A0+, nahazování slaňáku je... atd. atd. ;-)
Gl.odpovědět 
   Re: Vůl14:00:46 11.07.2007
Nechapu jak se muzes po pouziti slovniku jako "Sekat pindoury" branit narceni Lojzo? Tak bud pisu sam slusne a pak je to ok, nebo kdyz pisu jak buran tak se nebranim tomu, co o me ostatni pisi. No nic..
tondaodpovědět 
    Re: Vůl16:00:06 11.07.2007
Presne to same me napadlo:-) Je to zkratka lojza a zaroven velky buh co se neboji spadnout vsechno taha a jeste se tu tim vytahuje. Mozna ze vejtaha by bylo lepsi nez Lojza:-)
Rudaodpovědět 
     Re: Vůl09:04:10 12.07.2007
Rudo, já už pro svůj silně pokročilý věk nelezu, jsem již pouze jistič.Poslední cestu jsem lezl před čtyřmi lety, takovou pro dědečky, čtyřku, ale na prvním.Ber moje názory prostě jako smutek z toho jak to na skalách dnes vypadá.
Janýsův tátaodpovědět 
      Re: Vůl09:23:11 12.07.2007
Me je fuk jak lezes a rozhodne te nehodnotim dle tveho stylu. Ale tva reakce me prisla dost urazliva. To ze nekdo dela neco jinak nez ty neznamena ze je to vzdy spatne. Lez si na prvnim treba dvacitky ale nebude to meritko jaky si clovek.
Rudaodpovědět 
   Janýsův táta je superlojza16:20:33 11.07.2007
Čau Lojzo!!! Tak sekat penisy můžeš a Lojza tě vytočí? No, to se povedlo, my tomu na Moravě říkáme chcát si do tlamy.
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: Janýsův táta je superlojza09:09:39 12.07.2007
Pro Tondu a nesmrtelného blázna: Penis čili a pinďoura máme všichni, ale Lojza se opravdu nejmenuji ( viz podpis ). Jinak si na Moravě samozřejmě močte do úst jak chcete, konec konců moč je prý lehce desinfekční roztok ( toto však bez záruky ).
Janýsův tátaodpovědět 
     Re: Janýsův táta je superlojza15:34:29 12.07.2007
A já bych řek, že Jiřina pinďoura nemá. Nebo jo, Jiřino?
o..odpovědět 
      Re: Janýsův táta je superlojza10:43:47 13.07.2007
no nema uz ji ho usekli:)))
lukashodpovědět 
      Re: Janýsův táta je superlojza10:51:28 13.07.2007
no nema uz ji ho usekli:)))
lukashodpovědět 
      Re: Janýsův táta je superlojza12:01:09 13.07.2007
Nemám a znám spoustu takovejch
Jirinaodpovědět 
     Re: Janýsův táta je superlojza16:43:03 13.07.2007
Ty jseš ale troubelka...takhle si naběhnout na smeč, a už poněkolikáté..nejdříve si pořádně nepřečteš článek, pak Lojzík tě nadzdvihne a nakonec pinďoura dáš i Jiřince, chudák malá. Ale co, píšeš, že jsi starší ročník, tak se drž.
nesmrtlený blázenodpovědět 
     Re: Janýsův táta je superlojza23:54:51 13.07.2007
No tati, co to tady zase píšeš za bláboly. V poslední době lezeš už jenom cesty za mnou a na prvním si toho také moc nevylezl. Ve Tvém skoro důchodovém věku bys mohl mít teké více soudnosti. Janýs
odpovědět 
 Re: Vůl15:39:36 10.07.2007
Nejsem si jistej, ale mám pocit, že to bylo obráceně: Průvodce doporučuje vybrat presky TR a on je vybíral zezhora.
Jinak mi přijde, že v takovym převise je daleko větší odvaha to lízt na druhym.
Mihalodpovědět 
 Re: Vůl16:21:11 10.07.2007
Sakra, to bude depenisovanejch :). A co s dámami? Ten krápník byl moc pěkný, ale když po něm vede cesta... Škoda. Je to ale jak s tím džbánem co se s ním chodí pro vodu.
ivošodpovědět 
  Re: Vůl16:30:25 10.07.2007
Jo jo bylo to super odpočinkové místo ted to tam bude dost težší...
Zajdaodpovědět 
   Re: Vůl23:29:28 10.07.2007
No, ve Chřibech by zakázali lozit v létě.
Paloodpovědět 
 Re: Vůl22:10:13 13.07.2007
Nemachruj buzno!!!!!!!!!Každej není takovej masér jako ty a lézt na TR není žádná ostuda.
méně zdatný lezecodpovědět 

 Krápník07:47:14 11.07.2007
Cestu jsem lezl přibližně před dvěma roky a pokud si dobře vzpomínám už tehdy krápník pěkně duněl. Nechci toho španěla nikterak omlouvat, ale jestli to opravdu nebylo jako s tím džbánem na vodu. Cestu určitě přelezli stovky lezců a to stoupání rozporem také namáhalo krápník z boku. Takže svůj díl viny na tom máme mi všichni co jsme to lezli. Avšak vybírat presa shora na cestě která nabere dobrých 20 metrů od úpatí je pěkná kravina!
Pavel Kodpovědět 
 Re: Krápník10:44:42 11.07.2007
Souhlas...dobře že upadl a nikomu se nic nestalo...K lezení, vycvakávání a TR aktivitách se vyjadřovat nehodlám...
Honzaodpovědět 
 Re: Krápník19:13:25 11.07.2007
Teda 20metrů,to musí bejt dach:)))))))))Nejsi náhodou rybář?
m.podpovědět 

 :-o13:20:22 11.07.2007
Prekvapuje me, ze se to neurvalo s nejakym Cechem.
petr n.odpovědět 

 OS,RP,TR14:47:35 11.07.2007
Můžete mi někdo vysvetlit co všechny ty označení znamenaj.
miarodpovědět 
 Re: OS,RP,TR22:16:19 11.07.2007
jj, me by to taky celkem zajimalo....
odpovědět 
  Re: OS,RP,TR10:15:54 14.07.2007
OS cestu vylezeš v kuse odspoda bez nacvakanejch pres aníž bys věděl jak se leze nebo někoho viděl jak to leze nebo si to předtím nacvičíš např.TR-nejhodnotnější styl
RP cestu vylezeš bez nacvakanejch pres v kuse odspoda ale už si jí předtím lez
Flash cestu vylezeš jako OS ale někdo ti poví kde je klíčové místo ,kde se dá odpočinout,vidíš to někoho lézt v podstatě troch lehčí OS
PP stejně jako RP ale máš nacvakané presa je tam to zjednodušení o nacvakání pres někdy to dělá i 2 stupně rozdíl(můj názor)
RK máš např.cvaklo 3 jištění shora(to jsi předtím cvaknul odspoda)a lezeš v kuse až nahoru
opět u některých cest značně zjednoduší
TR cestu lezeš s horním ale v kuse !
AF cestu lezeš od háku k háku a můžeš sedět u každého stabilního jištění.Z mého pohledu jde pouze o troch lepší nakrokování cesty zvlášt u sport cest s borháky.
AF na cestách na písku kde je 80 m a 3 kruhy je něco jiného a má to svou morální hodnotu.ALE !!!
spousta cest na písku moc neřeší m dole nahoře kolem kruhu proto tvrdím že TR je hodnotnější než AF (myslel jsem vápno kde háky jsou co 2-3 m viz Kalymnos !)
Dapeka
odpovědět 
   Re: OS,RP,TR10:29:06 14.07.2007
Není vápno jako vápno :-)), u nás by jsi některé cesty ladně vylezl TR, ale na AF by sis asi moc netroufl.
Vlkodpovědět 
    Re: OS,RP,TR10:42:54 14.07.2007
No to je pravda :))
ale některé věci v krasu bych chtěl mít v deníčku aspon TR a AF by mě potěšilo.
Jde asi jen o pohled na věc kde začíná a končí hranice toho správného morálu(opět můj pohled)
zda je to ještě sport cesta nebo již trad když vypadneš např.nad 5 jištěním a dopadneš na zem.
Myslím že plno starších oblastí je ovlivněno tím že jsou to hákovačky dnes lezeno čistě.Prvovýstupce v sport stylu má pak spíš etický problém jak to vlastně zajistit.Viz ted ta 11- co skočil Stráník při cestě ze školy po vysvědčení v oblečení co mu dala máma s kytkou pro paní učitelku :)).
Holt v našem věku se nadřem i na VII (obzvlášt v krasu) a tak potěší i TR .
A koukej dobít baterku a šupej nandavat háky ?
Já nemůžu páč jsem po operaci ledvin tak až zejtra :)
David Peterka

odpovědět 
     Re: OS,RP,TR22:20:41 14.07.2007
Davide za poslední tři týdny jsem dal v jedné staro nové oblasti přes sto nových a ještě jich tak dvěstě do konce prázdnin tam dám :-)).
Vlkodpovědět 
   Re: OS,RP,TR22:49:38 22.07.2007
Jo a pak je jeste BCM a BICN tj.ber,co muzesa a ber i co nemuzes.Castecne Ti rozumim,ale vzdycky jsem si myslel,ze sezeni u kazdeho jista je krokovani,u nas na jihu AF znamenalo RP,nebo RK ´pokus a kdyz bylo nejhur,capnul jsi preso,nebo odsedl.Navic znam dost cest (vapno,zula...),ktery das TR uplne v pohode,ale AF uz chce dost moralu.
 Ollyodpovědět 

 dotaz16:07:37 11.07.2007
ahoj horlivci. zajímá mě váš názor. lezu už několik let a docela pravidelně, ale lezu jen na druhým, protože mám panickou hrůzu z výšek a nejsem schopná se na prvním odlepit od země. mám toho nechat?
Pavlusaodpovědět 
 Re: dotaz16:31:06 11.07.2007
Tak tohle si snad ani nezaslouží odpověď:-))) Pokud při tom nemádžuješ určitě Ti to ale půjde k dobru.
Dalasodpovědět 
 Re: dotaz16:33:48 11.07.2007
Neee, nevsimej si tady tech kecu, na druhym je to taky lezeni, i kdyz min zabavny. Ale jednou to taky treba prekonas. Ja se taky bojim vejsek, navic se mi v nich dela spatne od zaludku.. no a po letech si vobcas uz i neco vyvedu.
 sparenej pesodpovědět 
 Re: dotaz16:54:39 11.07.2007
dej se na , budes mit z toho vetsi radost
Robertekodpovědět 
  Re: dotaz17:15:21 11.07.2007
To: Vlk a Janysuv tata...nebudte tak arogantni! Taky lezu 99% cest na prvniho a je to pro me absolutne odlisny vykon oproti TR...ale kdyz nekdo zacina, nebo kdyz leze holcina co ma strach cvakat tak proti TR absolutne nic nemam a prijde mi naprosto namyslene tento zpusob prelezu odsuzovat (co na tom ze to ma minimalni hodnotu?) Jsou i lidi co nelezou jen pro cisla a maji radost z pekneho polezeni na druhem...PEACE and listen REGGAE music :-)
hklodpovědět 
   Re: dotaz19:55:48 11.07.2007
Tak to je mi tě ale opravdu upřímně líto!!! A ty co na to nemaj at´ se do toho fakt neserou. A kdyz na to nemaji, tak proc si nedaji neakou lehci na kterou by měli od spoda. A jestě pokud vim tak 75% cest v ČŘ je odjištěno naprosto v pořádku. Brousiče bych zakázal. A trošku mě mrzí že se tímto směrem ubírá moderní lezení celkově... Měli by jste se fakt zamyslet.....
anonimodpovědět 
   Re: dotaz08:53:56 12.07.2007
Pro hkl : Nemyslím si, že bych byl arogantní, nicméně je fakt, že začátečník začne na druhým. Já mám na mysli ty, kteří jsou začátečníci pořád.
Co se týče dam je pravda, že se ve vraždě přimhouří oko, ale taky by si potvory jedny neměly zvykat že to bude vždy a všude.Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem nikdy nenacvičoval s horním, ale měl jsem to asi jako ty 98-99% ze zdola a tvrdím, že když do toho neumí dát někdo trochu morálu tak je z lezení spíš takovej aerobic bez muziky.
Janýsův tátaodpovědět 
    Re: dotaz13:08:33 12.07.2007
Lezu několik let a nikdy jsem se nesetkala s tak arogantními lezci, jako zde píšou. Působí to na mě tak, že odmítavá stanoviska k TR sem píše několik málo pologramotných hloupých lidí, kteří jsou dobří právě a jen v lezení a snaží se z toho udělat něco extra. V životě lze najít mnohem víc zajímavých věcí, jen to vidět.
odpovědět 
   Re: dotaz10:35:53 12.07.2007
Nejsem arogantní, ale akorát mám jiný názor potvrzený léty praxe. Sám lezu často s kamarády, kteří si to raději také zkusí a naučí na druhém a pak do toho jdou teprve na prvním a nemáme stím žádný problém. Je každého věc jak leze, když někdo leze na druhém či rybaří je to jeho věc, ať však neničí slaňáky, ale své karabiny a lano mu nevisí v cestě celý den pak neomezuje ostatní. Dnes je lezení in a díky tomu občas vidím i takové věci, že nad nimi rozum zůstává stát.
Vždy však bude platit, že vylézt cestu na prvním i AF je vždy hodnotnější, než lézt na druhém i TR, protože k tomu není potřeba přemýšlet.
Vlkodpovědět 
 Re: dotaz09:25:56 12.07.2007
Ne lez dal, myslim, ze pindoura ti nikdo neurizne:-)))
Rudaodpovědět 
 Re: dotaz15:36:57 12.07.2007
Lez na druhým a buď ráda, že máš lepší zábavu, než sedět na druhým v hospodě.
o..odpovědět 
 Re: dotaz22:52:27 22.07.2007
Nech toho,ale hobnem rychle,nebo prijdes o p...
 Ollyodpovědět 

 Re:19:50:04 11.07.2007
Podle me lezou s lanem ze shora a brousí tak cesty fakt jenom trapáci. Nechápu co vás k tomu vede. Nereknu zkusit si jednou neakej pokus a potom naostro to, ale vybuší každej normální člověk odspoda. Položme si otázku... ,,Jsme lezci a nebo rybáři???´´
Anonimodpovědět 
 Re:20:12:55 11.07.2007
Dalsi clovek s negativnim pohledem na vse :-)
Hele TR neni zadny problem, tak ho tu prosim umele nevytvarej...urcite jsi Antonine zacinal na klasikach v Adru a zajiste mas pro strach udelano...znam ale par "dovolenkovych" lezciku (prevazne holky) co se jednoduse boji cvakat i 5ky a maji z toho lezeni na udici radost...proste jsi dal svetu najevo, ze jsi tvrdak a ze jsi zasadne proti uz to prosim neres...
hklodpovědět 
  Re:20:51:52 11.07.2007
Hm. To jsi mi to natřel hale ,tak proč teda ty 5 lezou?? To totiž neni ani lezení to je naprostý protažení cestou jako pytel brambor. Tak at´ chodí radši pod skálami a nebo,at se koukaj jak se leze s lanem ze zdola...
anonimodpovědět 
   Re:09:13:19 12.07.2007
Nevim jak ty šéfe, ale já si raději vylezu i 5 na druhym, než bych se jen procházel pod skálama a čučel jak vostatní lidi lezou. Jinak tě můžu ujistit, že jsou lidi, pro který je 5 na druhym stejnej výkon jako pro tebe 9 na prvnim a když ji vylezou, tak z toho maj stejnou radost. Btw. skály tu jsou pro všechny (když to nejsou brousiči). Howg.
bejbsodpovědět 
    Re:10:17:20 12.07.2007
Ano, skály tu jsou opravdu pro všechny, ale co se lezení týče, tak tu jsou dle mého pouze pro ty, co na ně mají a to jak fyzicky tak i psychicky. Nedovedu si jaksi představit, že by tomu mohlo být jinak. Ti ostatní se můžou jen dívat…Jo, a znáte někdo nějakého druholezce, který by si nepřipadal tak trochu méněcenný?
FPodpovědět 
     Re:11:08:52 12.07.2007
Ne, čím jsem starší tím víc si vychutnávám pohyb na skále beze strachu oproti vyklepanýmu soukání na prvního. A je to moje věc a klidně se vytahuj,, je mi to fuk.
Mykodpovědět 
   Re:09:42:23 12.07.2007
Ahoj. Ja taky lezu vetsinou na prvnim a holka me jisti, pak si to TR doleze po me ona a jsme oba spokojeni. Oba jsme ve skalach, v prirode, s fajn lidma a nemame s tim nikdo problem. A poznamka k 5tce: 5tka je totiz takove magicke cislo ktere se da rekreacne (treba pri frekvenci lezeni 2-3x do mesice) bez vetsiho usili prelezt. Clovek ma dobry pocit a je mu fajn. Ja mam svuj strop zatim nekde na 7-/7 a musim rict ze se fakt nadru a i kdyz mam radost ze jsem to nakonec dal, tak nemam problem ani s 5tkama. Myslim, ze podobne to bude i u dalsich stupnu, ale ty nuzky se asi preci jen malinko rozevrou. Ja sportovni lezeni beru jako vynikajici zabavu a trenink, ale nejvic pro me vzdycky bude lezeni v horach. Jakakoli vicedelkova tatranska petka je pro me vic nez treba jednodelkova 6+ na skalach. Tot muj nazor. Mozna proto, ze me jako novacka ucili lozit jeste horolezci a ne lezci. Ale peace vsem. cau decka.
Honzaodpovědět 
   Re:12:25:20 13.07.2007
Normálně sem nepíšu, pže mě to nebaví a většinou diskuze nemá řešení viz Ondra a maglajz a tak, ale co je moc to je moc. Podle mě je lezení aktivita, která má člověka pobavit a ztávit volnej čas jak se ti líbí, samo ničení slaňáku na guvno, ale jinak lezení na druhym neodsuzuje. Samozřejmě sou mistři co přišli do skal a rovnou začali vyvádět, chápu plně prostě mistři, al enebral bych ostatním jejich zábavu...všichni holt nejsou mistři no
buksaodpovědět 
   Re:23:00:26 22.07.2007
Je to snad porve,co se k tomu snizuju,ale pro hkl,ty jsi ale kus pitomce,vid?Kdyz vyrazim lezt s mou drahou polovickou a se synkem,tak jim ty 5ky taham a oni si je pak lezou v pohode TR,muzes mi rict jediny duvod,proc by meli sedet pod skalou?Maji z pohybu nahoru radost a jen proto,ze se na prvnim boji (konec koncu,malymu bude 8,tak se ani nedivim),jim to chces zakazat?!?!
 Ollyodpovědět 
    Re:23:02:38 22.07.2007
Pro hkl,promin,spatne jsem si precetl podpisy pod clanky,ten pitomec platil pro anonima,ostatne,co cekat od cloveka s takovym podpisem...
 Ollyodpovědět 
 Re:09:06:13 12.07.2007
TR přece automaticky neznamená lízt na rybu, i když spousta lidí to samozřejmě dělá...
Zuzaodpovědět 
 Re:09:56:10 12.07.2007
Asi jsem tedy rybář. Strach prostě nepřekonám. Na druhým lezu na pohodu 7 a na první nevylezu ani 4. A myslím, že nejsem žádný začátečník.
Pavlusaodpovědět 
  Re:10:52:51 12.07.2007
Lizt TR 7 a RP 4, to mi prijde dost velky rozdil, to jsou tri stupne. U me to je tak jeden stupen. To te nelaka si vylizt na prvnim nejakou 5 nebo 6, kterou uz znas nazpamet a ktera uz musi byt na druhym ukrutne nudna? Nemivas takovy ten pocit "no dobre no, dneska to bylo TR a v pohode, tak priste snad RP"?
jx nullodpovědět 
 Re:11:32:57 12.07.2007
Za to ty jsi borec největší. Pro mě jsi ale ubožák
trapákodpovědět 
 Re:07:19:19 19.07.2007
Jojojojojo,moje řeč, všeobecně je známo že se leze ve dvou a více lidech, čímž je to tým a týmová spolupráce vede někdy k úspěchu. Hodit si špagát shora degraduje lezení aspoň u mě,o týmu už nemůže být řeč, kdyby se na to raděj vysrali a začali lízt od trojek na prvním a postupně přišli na tu krásu lezení na prvním, dívali by se na to jako my.Ale nic proti vám přátelé jen že se o hodně připravujete..
Honzíkodpovědět 
 Re:07:49:46 23.07.2007
TR je lezecká obdoba onanie. Je to bezpečné, snadno dostupné. Někomu to stačí, pro někoho to není ono. To když leze dvojka... to si už každý jistě doplní ten rozdíl, i když jeden z dvojky se třeba při tom míň nadře.
TR je také způsob, jak si plnit deníček a vyloženě nelhat.
TR je také dobrý způsob, jak podívat se do cesty, na kterou nemám.
Notorický toproupák leze osmy, ale o hození lana z vrchu musí požádat okolojdoucího turistu nebo děti na výletě, protože 1-2 je na něj moc.
Na TR není potřeba žádná příprava, TR může každej = má velkou budoucnost. Nežli bude v cestách nahrazeno výtahy, které umožní kochat se krásou lezení opravdu každému.

Dvojtý Uzelodpovědět 

 stalo se no..20:58:59 11.07.2007
je to celkem skoda...i kdyz pro me ja se tam stejnak asi nikdy nedostanu lituju ty co sou tam mistni nebo komu se tam dobre leze...jinac co se tyce TR na pisku to asi nema moc smyslu .. nebot pravej piskar si jde cestu uzit...takze bez toho aniz by si to takle udelal nebo aby sahal do der predem urcenych magneziem..:)
Pecaodpovědět 
 Re: stalo se no..22:15:23 11.07.2007
Anonime-jsi me tim, ze nevis, kde se pise i/y trosku zmatnul...ja jak to narychlo cetl myslel, ze jsi Antonin (tak sory :-))
Jinak dobra tedy - vyridim pratelum,co je tak 2krat do roka beru na skaly, ze ty 5ky na druhem nemaji podle Anonima cenu, ze at jen koukaji na ostatni...to je urcite uspokoji :-)
Jinak pokud se nebudem bavit o zacatecnicich, tak prijed na Sulov a dej si na prvniho Hranu 1624...nejeden devitkovy lezec si to tam krokuje na druheho aby si pak nedal zem :-)
Ma to tu na lezci celkem dost prelezu-tipuj kolik bez nacvicovani shora? A neslysel jsem, ze by si nekdo stezoval...to jen tady nekteri nespokojenci u kompu...
Opet nepochybuji, ze bys to sajtnul...preju hodne zdaru a jeste vic pokory.
hklodpovědět 
  Re: stalo se no..07:59:40 12.07.2007
Nevite nekdo, jestli je spravne cesky receno: "lezt na prvnim" nebo "lezt na prvniho"? Popravde mi ta druha varianta prijde dost divna, pripada mi to jako z nejaky detsky hry "pojdte si zahrat na prvniho" Dekuju za odpoved.
Michalodpovědět 
   Re: stalo se no..09:18:25 12.07.2007
Ty už jsi važně magor.
Aničkaodpovědět 
    Re:10:43:48 12.07.2007
No neni Michal jako Michal, navrhuji at se "magori" podepisuji celym jmenem; ikdyz to do tehle diskuse nepatri.
Michal Bodpovědět 
    Re: stalo se no..11:15:45 12.07.2007
Na seriozne minenou otazku jsem dostal odpoved, ze jsem magor. Beru na vedomi a ted prosim jeste o seriozni odpoved.
Michalodpovědět 
     Re: stalo se no..11:36:20 12.07.2007
spravny termin je jedine "vyvest", kdezto spachat TR znamena "svest se". Svudniku je sice ve skalach hafo, ale na Lezci se tvarime ze se jedna o zavrzenihodne vyjimky.
lacoodpovědět 
      Re: stalo se no..12:37:42 12.07.2007
Ahoj Laco.
Fakt, že je něčeho hafo ještě neznamená, že nejde o zavrženíhodné vyjímky.
Podle diskuze to vypadá, že stupnice začíná na pětce a čtyřka se objevuje jako anomálie. Začínat na prvním na pětce je trochu těžký, ale trojky jsou dle mého tak akorát. To pro lidi co nechtějí končit lezeckou cestu na skalách, ale pokračovat přes hory k vyšším horám a pak dál.
Ahoj Tomáš
Trdloodpovědět 
       Liv a Reinhold14:26:19 12.07.2007
hafo=relativne hodne
vyjimka=relativne malo
nejde to dohromady:). to byl forek, ale dobre pro budouci Messnery, Habelery a jiny exponovany snezny rolby budiz to zavrzenihodny a odsouzenihodny styl. Skalkari necht se raduji ze se hejbou na skale.
Vod zlomenyho krapniku vzhuru ke hvezdam!
Jeste ze ten chudak neprepajcnul Liv Sansos, ale jen ten krapnik...
l.odpovědět 
  Re: stalo se no..08:00:42 12.07.2007
Že tě to ještě baví přesvědčovat trubce, lidi bez podpisu a s nejvyhraněnějšími názory by měli pod své komentáře dokládat seznam přelezů, ale mám dojem, že by jsme se při čtení těch pár řádek asi moc nepobavili.
BBodpovědět 
   Re: stalo se no..12:27:55 12.07.2007
Mohl by mi někdo vysvětlit, jak se lezou vícedélkové cesty v horách a na písku bez toho, aby vždy jeden cestu vyváděl a druhý lezl po něm a vybíral jištění?
Lindaodpovědět 
    Re: stalo se no..12:47:08 12.07.2007
s jumarem
odpovědět 
    Re: stalo se no..14:50:04 12.07.2007
No to je asi jasný ne, že to pak jeden musí lezt na 1. Ale to sem ted netahej jo. Tady se řeší brousiči... :-))
bla blaodpovědět 
     moralisti22:01:47 12.07.2007
no co cesky susedia citam tu tie vase komentare ta som sa pobavil celkom myslim ze uz sa niekedy straca podstata lezenia a nechapem niektorych ktorych bavi liezt preto aby si po vylezeni mohli do dennicka zapisat cisielko a ku nemu pismenka ... a uz ked tu hovorite o tej psychike tak pridte niekedy do tatier a skusajte to na vlastnych isteniach v pekne dlhych cestach kde ked prides ku klucovemu miestua ides hodnotit situaciu ze je pod tebou 150m a dva istenia tak potom je tu rec o morale... a k tomu TR kaslite na pismenka a radsej lezte HORE ZDAR
Pistaodpovědět 
      Re: moralisti11:05:30 13.07.2007
No ja tiez nechapem co tu niektori zakomplexovany "prvolezci" riešia ved o čo ide v lezeni ak nie o radost z pohybu a odreagovanie od bežneho stresom nabiteho života! A mne ossobne je jedno či prave preleziem 9PP, 7OS alebo v tatransku 5-ku na druhom proste sa z toho teším a kto robi z lezenia niečo ine tak je trapny!
lukashodpovědět 
       Re: moralisti11:10:38 13.07.2007
Apropo k podstate tejto diskusie:) ten španiel je bezpochyby chuj pretože takto sa istenia z cesty neberu proste sa mu to nechcelo ist ešte raz TR tak to zozbieral z hora.. HMM nechcel to ist TR!!! takze vlastne to nesiel TR!! Opakujem pre netvrdlych ktory sa tu pustili do riešenia tejto problematiky hoci v tom článku o nu vobec nešlo. Ale len kludne si svoje komplexy riešte, alebo skuste navstivit svojho psyychologa:))
lukashodpovědět 
        Re: moralisti17:14:02 15.07.2007
Myslíte,že to ten Španěl udělal schválně? Já ne.Tohle se prostě na často lezených cestách stane, že se něco odlomí.Určitě to nebyl úmysl a každý ať si sáhne do svědomí,jestli se mu něco podobného, byť v českém měřítku, nestalo.Na Kalymnosu je to krápník, v Česku kus vápence,pískovce nebo žuly.Jestli to bylo TR,RT,nebo šuk šuk je jedno...
petrodpovědět 
         Re: moralisti22:37:28 22.07.2007
Moje rec,asi neni potreba diskutovat o tom,ze zmineny spanelsky lezec udelal botu a nedrzel se toho,co se ve zminene ceste delat ma,konec koncu,jestli se dobre pamatuju,je to vyslovne napsano v pruvodci (ale nevim to 100%ne,nebyl jsem na Kalymnosu 4 ro(c)ky).Ale rozhodne nemel v umyslu neco lamat.Konec koncu stava se to,sam jsem v dobach svych zacatku uslapl klicovy stup v Letavici (Dopoledni skaly,Bechyne).Taky to nebyl umysl,proste stalo se...:-(
 Ollyodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.