LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Těžký místo vynech a lez dál.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140278 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecké centrum Vertikon - Zlín
Městská stěna Vyškov - Vyškov
Boulder club Kotelna Brno - Brno

Prodejny
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1
HUDYsport - Jihlava
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam vyhrál Světový pohár

Imst, Rakousko

smallAdam Ondra se probojoval na stupeň nejvyšší v závodě Světového poháru v lezení na obtížnost, který se konal v rakouském Imstu.

Výsledky:
1. Adam Ondra 41+
2. Sean McColl 39+
3. Jakob Schubert 39



Adam Ondra

Adam Ondra

foto by © Elias Holzknecht/IFSC



Adam Ondra

Adam Ondra, Sean McColl, Jakob Schubert

foto by © Elias Holzknecht/IFSC




Magdalena Röck, Jain Kim, Jessica Pilz 

foto by © Elias Holzknecht/IFSC


Postupující do sobotního finále:

IFSC Climbing Worldcup (L) - Imst (AUT) 2014

Muži
Stefano Ghisolfi ITA
Gautier Supper FRA
Sean McColl CAN
Adam Ondra CZE
Domen Skofic SLO
Romain Desgranges  FRA
Ramón Julian Puigblanque ESP
Jakob Schubert AUT

Ženy
Risa Ota JPN
Evgeniya Malamid RUS
Anak Verhoeven BEL
Delaney Miller USA
Jessica Pilz AUT
Magdalena Röck AUT
Mina Markovic SLO
Jain Kim KOR

Zdroj:


Zde najdete informace o IFSC




JirkaS   [úpravy] 23:17 02.08.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Gratulace03:06:29 03.08.2014
Dobra prace !
 8bodpovědět 

 good job19:28:51 03.08.2014
Adame dobra prace.
Steve Jobodpovědět 

 -19:33:43 03.08.2014
Gratulace! Snad už se ta smůla zlomila.
P.odpovědět 

 všude madla21:19:03 03.08.2014
No konečně !! když žijeme v dobách, kdy se chyty stále zvětšujou :)
ada fan klub " závist "odpovědět 
 Re: všude madla10:17:33 04.08.2014
chtelo by to nejakou normu na chyty.Zvlast na pisku, pokud by byly velke a blizko u sebe tak zbrousit a zahladit. Zkusim napsat neco do Bruselu. Cim vetsi to bude blbost tim spis uspeju:-)
strejdaodpovědět 

 dobre!10:24:47 04.08.2014
Gratulace! A pral bych mu, aby titulek clanku byl po sezone pravdivy :-)
r0binodpovědět 
 Re: dobre!11:05:44 04.08.2014
Gratulace, doufám, že konečně Adam prorazil smůlu, moc mu to přejeme. Bylo by skvělé, kdyby se alespoň trochu zlepšili další naši reprezentanti.
Davodpovědět 
  Re: dobre!11:38:55 04.08.2014
O ostatních pěkné pise Tomas na stránkách horosvazu. Pěkné se to čte.
odpovědět 
   Re: dobre!11:56:15 04.08.2014
Pěkně? Jedná se opravdu o Binterovu reportáž z Imstu? Mě u ní bylo spíše do pláče... Vykašli se na povídání Bintera a koukni se na výsledky na IFSC. Ty jsou důležité.
odpovědět 
    Re: dobre!12:04:19 04.08.2014
Adam, prolomil smůlu a moc mu to přeji. Ale co tam píše Bintner o ostatních, tak asi ztratil veškerou soudnost. Prostě dnes jiné závodní lezce, mimo Adama, nemáme. Škoda. Ale můžeme si za to sami. Za málo peněz, málo muziky. Je to dlouhodobí problém bez světla na konci tunelu.Velice špatná práce s talenty.
Fanoušekodpovědět 
     Re: dobre!12:15:45 04.08.2014
Peníze jsou, jen se vyhazují nesmyslně. Do toho Imstu měl jet jen AO, ostatní tam byli zbytečně jen na výletě. Placeném ČHS přepdokládám. Nebo tam byl Binter bez proplacených nákladů? Možná ano, nevím. Jak to je? Proplácel svaz v souvislosti s Imstem nějaké cesťáky nebo náklady na kouče a podobně? Kdyby tam jel jen Adam, neušetřilo by se, aby bylo více peněz třeba na práci s talenty, tréninky a další náležitosti?
odpovědět 
      Re: dobre!12:20:52 04.08.2014
To je hodně prčózní dišputace :-)
odpovědět 
       Re: dobre!12:42:21 04.08.2014
Jenže jen na první pohled. Při hlubším rozboru k tomu možná dojdeš také. Adam je samostatný, nepředpokládám, že by potřeboval doprovod od Tomáše Bintera. Dále v Imstu bylo 5 dalších dětí. A Tomáš Binter starší minimálně. Jaké byly celkové náklady ČHS na svěťák v Imstu? A jaké by byly, kdyby tam nejeli ti, kdo na podobné úrovni nejsou a nemají tam co dělat? Kolik by se ušetřilo? Přidej k tomu ušetřené peníze z dalších mezinárodních závodů, kde jsme na tom podobně, a myslím, že částka by byla dost vysoká na to, aby se s ní dalo v mládežnické lezení udělat něco rozumného.
odpovědět 
        Re: dobre!13:49:36 04.08.2014
Každý výlet dává zkušenosti, no ne? Lepší než sedět doma a v kuse jen trénovat, bez porovnání.
 Variantodpovědět 
         Re: dobre!14:11:09 04.08.2014
To není pravda. Porovnávat je jistě potřeba, ale tady není co porovnávat. Že jsme daleko za světovou špičkou i to, že tu nejsou dobré podmínky, se ví. Podívej se na obtížnosti našich závodů, obtížnosti ve světě a na výsledky. Opravdu považuješ za nutné pravidelně vybojovat poslední místo (nebo někde vzadu) k tomu, abys zjistil, že úroveň českého lezení je špatná? O tom, že má mládež a musí si závody osahat, než se začne umisťovat, se také píše už dlouho nazpět. A výsledek? Co si naše elita osahala a jak se umisťuje? Nejdříve je potřeba trénovat a až pak jezdit na závody. Ale jezdit na závody a pak pokaždé prohlásit, že je potřeba trénovat více, je hovadina a plýtvání našich peněz.
odpovědět 
        Re: dobre!14:00:23 04.08.2014
Díky, že je tady Adam. Alespoň je na co koukat.
Fanoušekodpovědět 
         Re: dobre!14:05:40 04.08.2014
To je pravda, díky za Adama. Třeba Rumuni nemají nikoho.
odpovědět 

 Bezpečnost13:44:32 04.08.2014
Krásný výkon!

Jen tak bokem... Asi jsem cíťa, ale když vidím na té stěně ty expresky, které se aktuálně nepoužívají, jsou tedy zapnuté zpět do bh, tak v nich vidím potenciální riziko úrazu. V zápalu boje při rychlých pohybech do chytů zachycený prst... To by byla docela škoda, ne? Nechápu to ani u ČP (viz foto s Janou Vincourkovou ve Svitavách), natož u svěťáku.
 Variantodpovědět 

 motivace15:17:45 04.08.2014
mozna trochu diskutabilni nazor, ale pokud jedou na svetak slabsi lezci je snazsi je prelezt a jet priste misto nich, takze motivace pro ostatni!?
penize se prose(j)out tak jako tak, takze nejake usetreni je asi mimo misu.
t
tomasodpovědět 
 Re: motivace15:42:16 04.08.2014
Po dlouhé době jsem se díval na finále. To co umí ti borci je úžasné. Tam může vyhrát každý. To naše soboto-nedělní lezení není sport. To je krásný koníček. Škoda, že nemáme více borců, kteří se jen mírně přiblíží těmto borcům. Lezení se rok od roku mění a ti reprezentační trenéři by to asi měli vidět. Ta poslední místa nám nesluší.
odpovědět 
  Re: motivace15:54:10 04.08.2014
Kteří reprezentační trenéři? Jmenuj nějaké. Na mezinárodní závody se jezdí za odměnu, už to tu někdo ze svazu psal. Je to dokonce svazová repre strategie. Je to prý motivace, děti to maj za odměnu, když doma vyhrají a budou na prvním až třetím místě, pak pojedou ven. Že jsou ve skupině třeba jen tři, takže kdo přijde na závody, je v repre, se neřeší :-) Takže tam se nejezdí závodit, můžeš být v klidu.
odpovědět 
 Re: motivace15:49:14 04.08.2014
Tohle je právě názor, který je úplně mimo a který poškodil a stále škodí celému českému lezení. Kvalifikací na závody nemá být jen to, že je dotyčný nejlepší v ČR, prvořadým hlediskem má být, zda dotyčný lezec je vůbec konkurenceschopný, tedy zda je schopen lézt cesty obtížností, jaké jsou na těch závodech. Teprve až tu bude řada lezců požadované výkonnosti, pak z nich můžeme vybírat a posílat ty nejlepší. Ale v každém případě by se na oficiální účast na mezinárodních závodech měl zavést limit minimální výkonnosti. Pokud tam lezci jedou a už předem vědí, že na rozumné umístění nemají, není to nic jiného, než výlet. A když už píšeš o motivaci, tak motivací má být to, že když se dotyčný lezec bude snažit, svaz mu poskytne podmínky stát se z dobrého lezce špičkovým lezcem. Motivace, že mne svaz sice vezme na závody (na kterých si udělám akorát ostudu. Sorry, ale umístění naši nic jiného není), ale protože zázemí, aby tam ten lezec uspěl, tu není, je k ničemu a z dlouhodobějšího hlediska je spíše frustrující, protože na jedné straně lezci vidí, o kolik je světová špička napřed, a na straně druhé zároveň vidí, že s podmínkami v ČR ji těžko dožene.
odpovědět 
  Re: motivace18:20:51 04.08.2014
To jsou zase kecy v český kleci tohle. Jasně, každý, kdo není v semi, dělá ostudu - proč tam tedy vůbec jezdí a proč to semi vůbec je, že? Protože je úplně jasné, že kdo dneska vyhrává, vyhrával vždycky a nikdy, ani na začátku jejich kariéry neexistovalo, že by byl v druhý půlce startovního pole.
Fakt miluju tyhle kydy od trapáků, který si válí šunky a plivou na děcka, který na rozdíl od nich makaj a snaží se něco dokázat. Držim těm mladým palce, ať vytrvají a jednou to někam dotáhnou. Ostudu ve svým věku rozhodně nedělají. Ostuda je spíš na těch starších, kteří nejsou ochotní pracovat jako tyhle mimina. Kde byl Jech nebo Vlčková před pár lety a co lezou teď? Ti, když vydrží pracovat, nebo když Ivě Vejmolové bude fungovat zdraví, tak je tu naděje, že za pár let bude na co koukat. Do tý doby se tu ale budou zbůhdarma utrácet peníze těžce vydělané místními plkaři. Ach jo.
odpovědět 
   Re: motivace18:57:14 04.08.2014
Myslím si, že by měli víc trénovat pod odborným dohledem a né vymetat SP. Ať ukážou na závodech EP, že v nich něco je. Na SP dělají ostudu hlavně ti co je tam posílají.
odpovědět 
    Re: motivace19:59:46 04.08.2014
Ty voe, to je rada z nebes. Tak tohle si ty děcka přečtou a rázem jim bude jasné, co doteď dělaly blbě a když se tvým názorem budou řídit, tak jim to konečně půjde jedna báseň. Co semi na SP, finále to příště bude.

Tak ty si tedy myslíš, že a) by měly víc trénovat. Jak ty můžeš vědět, jak trénují, že dovolíš vypustit z huby něco takovýho? Jak víc mají trénovat náctiletý děcka, aby porážely dospělé na SP? To jako ti ostatní netrénují nebo co? Proč by jako zrovna ti naši měli být z ničeho nic lepší než ti ostatní?? Mají lepší zázemí, lepší trenéry, víc prostředků nebo zázračnou vodu hlubinných vrtů v Novohradských horách, že budou rázem lepší než závodníci z Francie, Rakouska, Německa, Ruska atd.? Na kterým obláčku to prosím tě žiješ? Za b) jsi vyplodil něco o odborným dohledu. Totéž v bleděmodrým. Vypiš sem seznam dohledů, které ty při svém patření shůry shledáváš dostatečně odborné, aby si ty děcka mohly vybrat a pak už jenom vítězit, a nepochybuju o tom, že následně budeš sklízet jejich nehynoucí vděk. Dokud to ale neuděláš, tak prosím neplkej nesmysly. Zase: ti ostatní se na rozdíl od tebe snaží něco dělat a hlavně zase na rozdíl od tebe je na ně při tom vidět. Oni jdou z kůží na trh a ty tady jen meleš o ostudě na Lezci. A za poslední z tvojí krátké sbírky hovadin, c), běž vysvětlit trenérům a těm, co na SP a EP poslali ty závodníky z jiných zemí, kteří skončili až za těmi našimi chudáky, že teda takovou, ale opravdu takovou ostudu fakt svým zemím dělat neměli. Rakouský, korejský, španělský, švýcarský, kanadský, norský a německý svaz si z tebe a tvých názorů nepochybně sedne na prdel, vážně se zamyslí, vyhodnotí jako naprosto skandální, že jimi vyslané reprezentanty porazila i děcka odněkud z Česka, nebo jak se ta díra tam jmenuje, hořce zapláčou a příště prr, nikdo příště nepojede, jestli nebude aspoň v semifinále. Jo jo, prostě moje úcta, skvěle si to tím svým „myslím si“ promyslel.
odpovědět 
     Re: motivace20:20:25 04.08.2014
Podepisujte se kreténi!!!
Fantomas.odpovědět 
     Re: motivace20:28:37 04.08.2014
Jak víc mají trénovat náctiletý děcka, aby porážely dospělé na SP?

Hm, a proč ta děcka jezdí na závody dospělých? Nic jim to nedá, potřebují jezdit na závody juniorské a tam vyhrávat. Zajet si pro poslední místo na SP jim nic nedá, jen svaz vyhazuje peníze.
odpovědět 
      Re: motivace20:39:02 04.08.2014
Jasně. Viz výše, ty víš nejlíp, co potřebují a co ne. Já se fakt divím, že za tebou všechny ty výpravy nedojíždějí a neprosí tě na kolenou o rady. Možná by měli investovat do studia češtiny a číst si to tady od tebe zdarma na Lezci. To by je vyšlo přeci jen výrazně levněji, než platit těm svým neúspěšným mladým lezcům účast na SP.
odpovědět 
       Re: motivace20:45:44 04.08.2014
Proč by za mnou měly dojíždět výpravy? Stačilo by odstavit současnou komisi sportovního lezení a vrchního šéftrenéra a začít to dělat jinak a pořádně. Tohle není o mě ani o mých radách, tohle je záležitost koncepční. O tom, že současný stav v dětském a juniorském lezení je špatný, se mluví a píše už dost dlouho, protestují lezci i rodiče. Tak co chceš více? Výše se oháníš zeměmi jako Rakousko, Francie, Rusko... Tak se nejdříve podívej, jak to dělají tam. A pak něco piš :-)
odpovědět 
        Re: motivace00:12:56 05.08.2014
Přesně. Řeči o tom, jak všechno vyřeší změna ve vedení a pak už tu bude jenom ráj na zemi, to je opravdu historická novinka. Až tady bude někdo, kdo skutečně předloží něco smysluplnějšího, než co je aspoň teď, a bude pro to něco ochoten a schopen sám dělat, tak by se mohlo něco dál zlepšit. Ale pokud to jsou jen bláboly od někoho, kdo ani není s to pochopit jednoduché souvislosti v psaném textu, tak těžko doufat v jakýkoli rozumný přínos. Zkus si znovu a pomaleji přečíst výše uvedené a třeba z toho napodruhé dokážeš vydedukovat, jak to dělají jinde. Pokud ne, tak komu není shůry dáno...
odpovědět 
         Re: motivace09:43:30 05.08.2014
Křičíš hezky, rázně a úderně. Jen škoda, že ne k věci. Možná by stálo za to zapřemýšlet, jestli náhodou tady nepíše také někdo z vnitřku, kdo řadu rodičů i závodníků zná osobně. A zná i jejich názory a potřeby. A taky ví, jak je řada z nich na jednu stranu nešťastná a na druhou stranu naštvaná, že tu podmínky nemají, takže i některé talentované děti v tomhle svrabu prostě svoji příležitost neodostanou, preferovaná průměrnost, kdy se podporuje raději 10 průměrných, než dva dobří, je ubije.
odpovědět 
         Re: motivace09:58:27 05.08.2014
A není ti divné, že ti nejlepší u nás jsou obvykle ve světě podprůměrní? A to není otázka posledních závodů, ale dlouhodobé koncepce a posledních několika let.

A ještě k tomu, jak se to dělá jinde - nemyslíš si, že by třeba místo výjezdu, kde si děcka přelezou 20 kroků a jedou domů, jim dalo víc, kdyby svaz koupil pro potencionální repre třeba sadu chytů, na kterých se závody lezou?

Že nevím, jak se to v tom Německu nebo Rakousku nebo Rusku dělá, jsi mne obvinil neprávem. Já to, bohužel, vím. A když vidím, co třeba dělají ruské výpravy a co vše tomu obětují, pokaždé jen žasnu. Ale vytrhnout z jejich koncepce pár bodů a zkusit je implementovat do našich podmínek a naší koncepce, je nesmysl. To jen svaz už neví, jak dál, tak zkouší všechno možné :-( A doplácí na to právě mládež.
odpovědět 
          Re: motivace15:03:35 05.08.2014
Co by svaz nakoupením chytů získal? Na Strahově by byly celý sady chytů od všech výrobců a repre by si je tam chodila ošahávat?
odpovědět 
           Re: motivace15:52:35 05.08.2014
No třeba by někoho chytřejšího napadlo požádat Honzu Zbranka a některou ze stěn a mohli by z toho postavit nějakou cestu odpovídající cestě na svěťáku, aby si to naše repre mohla vyzkoušet a potrénovat? Chceš snad říct, že znalost chytů není výhodou a že nepomáhá?
odpovědět 
            Re: motivace17:20:40 05.08.2014
Fakt jsi znalec. Zbranek nikdy u nás cestu nepostavil a už vůbec nic z chytů světových značek. Třeba těch z Aixu? Byl jsi někdy na Smíchově? Nebo takovej Pustelnik tam taky nemá ani jednu cestu,co? Jo a cháteš rozdíl mezi cestou postavenou na trénink a tím když cestu lezu jen jednou,před publikem, kamerama a mám na zádech startovní číslo na repretriku?
odpovědět 
             Re: motivace17:32:49 05.08.2014
Chápu a cesty znám. A znám se i s Honzou Zbrankem. A taky bohužel vím, jaký je rozdíl mezi těmi závodními na SP, těmi na závodech v ČR a těmi třeba na Smíchově. Sám svaz tu už uvedl, že cesty jako na SP tu ani na MČR postavit nemůže, protože by to bylo těžké, nikdo by to nepřelezl a nejezdili by závodníci. A cesty na komerčních stěnách v obtížnosti na SP tu taky zrovna moc nastavěné nejsou. Takže to, že tu Honza s Adamem občas něco postaví, ještě nic neznamená, když to jsou cesty pro běžnou klientelu stěn. Po cestách závodní charakteristiky poptávka od zadavatele, tedy majitelů stěn, pokud vím není, nikdo to nelezl. Možná se situace změnila. Kde aktuálně najdu cesty charakteristikou odpovídající SP? Nebo pro juniory odpovídají EP?
odpovědět 
             Chyty - kde?17:45:53 05.08.2014
A ještě něco k doplnění - když už máš ve všem tak jasno a je to vše tak jednoduché, mohl bys nám všem poradit, kde se naše repre a účastníci závodů v Imstu mohli seznámit s chyty Morpho, které tam byly použity?
odpovědět 
              Re: Chyty - kde?17:58:36 05.08.2014
Ty o tom hodně víš. Proč se nepodepíšeš a svoje zkušenosti nepředáš těm vášnivým rodičům. Bojíš se zákazu od ČHS?
Fanoušekodpovědět 
               Re: Chyty - kde?18:21:41 05.08.2014
Bylo by to zbytečné. Oboje. Jak podpis, tak snaha rodičů o změnu. Rodiče a trenéři se snaží už dost dlouho. A výsledek? Nová koncepce U14, která je opravdové neštěstí pro dobré i průměrné, štve většinu rodičů i závodníků, a přesto ji tu máme :-(

Ale zpět k chytům - chyty Morpho byly použity nejen teď na SP, ale i teď na evropáku mládeže. Zabezpečil svaz nějak, aby se repre mohla s těmito chyty včas seznámit a aby se s nimi děcka nesetkala až v ostrém závodě?
odpovědět 
                Re: Chyty - kde?18:40:37 05.08.2014
A na co čekáš? Si udělej svoji koncepci a realizuj si ji - to je snad jasný, ne? Žvaněním tady na Lezci toho moc nezměníš.
odpovědět 
                Re: Chyty - kde?19:06:31 05.08.2014
Rodiče a trenéři se snaží o nějakou změnu? Kdo, kdy a jakou formou? Můžeš uvést nějaký příklad?
Honzaodpovědět 
                 Re: Chyty - kde?19:15:33 05.08.2014
Nebyla ze strany rodičů a trenérů od začátku kritika a nesouhlas na změnu U14, kde se sloučila "první" a "druhá" liga do jedněch společných závodů? A nebyla tu snaha ze strany rodičů a trenérů o zachování rozdělení na Čechy a Moravu? Ale to už se tu vše jednou probíralo...
odpovědět 
                  Re: Chyty - kde?08:29:23 06.08.2014
U14 si nech na diskuzi o závodech U14. Tohle je diskuze o dospělých. Jestli chceš diskutovat o hvězdách mládežnického lezení tak se podívej na foto dne.
odpovědět 
                   Re: Chyty - kde?09:02:04 06.08.2014
1. o dospělých to není, na tomhle sp byly děti, alespoň řada lidí je tu děcky nazývá. A U14 jsem tu zmínil jako příklad, kdy byla ze strany závodníků požadována změna. Jinak s tím samozřejmě U14 souvisí, protože se jedná právě o koncepci práce s dětmi a juniory. Pokud třeba na evropáku máme mít úspěšné závodníky, musíme si je vychovávat již od mala, tedy z U14. A pokud je U14 k ničemu a péče o děti v této kategorii také, nedá se předpokládat, že za dva roky budou tato děcka zářit na EP.

2. Na foto dne jsem se podíval. Se slzou v oku. Navrhuješ tu diskuzi o hvězdách mládežnického lezení. Nic proti. Jen si nejsem jist, zda je to pro tebe zrovna dobrý příklad. Nemohu se zbavit dojmu, že právě tato lezkyně je příkladem toho, jak svaz nezvládá přechod závodníků z mládeže do dospělých. Ano, Andrea byla skvělá závodnice, ale co je to platné, když poslední závody měla v květnu 2013?
odpovědět 
                    Re: Chyty - kde?10:11:34 06.08.2014
Tak ještě jednou: Jakou koncepci bys chtěl? Co má kdo dělat, za co má kdo odpovídat, jak má vypadat systém závodů, kdo tomu má velet, za jaké peníze, co podporovat a co ne ...? Když voláš po změně, musíš vědět po jaké. Zatím to vypadá jen na připomínky ufńukance.
Honzaodpovědět 
                     Re: Chyty - kde?10:15:56 06.08.2014
Aneb: "To nevadí, zatni zuby a táhni!"
t.odpovědět 
                     Re: Chyty - kde?10:20:25 06.08.2014
Kdo jsi? Je na tebe kontakt?
odpovědět 
              Re: Chyty - kde?18:25:51 05.08.2014
Takže až bude cesta z chytů HTR, tak na webu vyzveš svaz aby koupil HTR. A pokud postaví cestu z Makakových chytů tak svaz obviníš z plýtvání, protože Makak je přece všude? Jinak ty slovinský chyty a struktury jsou na stěně v Imstu normálně k vidění - ale pokud použijí nějaký nový model tak jsi v koncích? Tohle není drytool.
odpovědět 
               Re: Chyty - kde?18:33:52 05.08.2014
Aha, takže podpora naší repre mládeže a rada, jak se zlepšit a vytěžit ze závodů maximum, zní "Zajeďte si zatrénovat do Imstu" ? Smutné. A výsledky tomu odpovídají...
odpovědět 
               Re: Chyty - kde?18:37:59 05.08.2014
Tak když lezeš na chytech nových, tak v koncích nejsi, ale pokud chyty znáš, je to pro tebe výhoda. Ne sice velká, ale počítá se každá maličkost a někdy i jen jeden krok nebo plusko může dělit závodníka od finále. A když budou dva stejně dobří a schopní závodníci a jeden bude chyty znát a druhý ne, na kterého vsadíš?
odpovědět 
               Re: Chyty - kde?22:16:24 05.08.2014
HTR nebo HRT? Eh...
odpovědět 
     Re: motivace23:34:43 04.08.2014
Souhlasim, kdejaky primitiv ala Turek ma plnou hubu kecu o tom ze Kucharova se pomatla, Jaros je taponoh nebo nasi zavodnici sou naproste lamy a stale dokola. Tahleta ceska povaha je na bliti...fandete kazdemu kdo se snazi a uvidite ze tento pristup se vrati nam vsem. mir v dusi...
jjodpovědět 
      Re: motivace09:37:48 05.08.2014
No zřejmě neumíš vyhodnotit čtený text. Kritika nemířila na ty závodníky. Problém je systém. Podívej se na práci s mládeží, třeba to pochopíš.
odpovědět 
       Re: motivace12:19:43 05.08.2014
kritika mirila na zavodniky
odpovědět 
      Re: motivace14:47:15 05.08.2014
Já to spíš vidím jako debilní českou povahu, která prohry a špatné výkony vydává za něco úžasného, bez jakékoliv sebekritiky a sebereflexe si pochválíme i poslední místa, ale dobré výkony raději přehlíží a dělá, že nejsou. Takže pak se nesmíme divit, že jsme v zadku.

Co chceš? Abych chválil poslední místo Scheurerové nebo zadní pozice Vlčkové s Binterem? Na tom nic k chvále není. Ber to jak chceš, ale není. Ale je to akce ČHS, musíme si to pochválit. Fuj. Máš ty vůbec nějaký rozhled a víš něco o problematice závodního lezení v ČR? Chceš chválit? Tak jo, za mě obrovská pochvala Markovi Jeligovi, který vyhrál bouldrové závody v německém Bad Schandau, pochvala Honzovi Jeligovi, co má také první místo, jedno zlato vybojoval i Honza Vopat. Takže nemel nesmysly, úspěchy k pochvale máme, ale výlet na svěťák do Imstu to opravdu není. Víš hovno o závodech. Proč tu není článek o prvním místě Šimona Cibulka a Terezy Cibulkové z Petzen Climbing Trophy? Hana Šikulová měla v Petznu stříbro. A ticho a klid. Ani slovo o tom. Ale podělaný poslední místa pár lezců, co si hrají na elitu, ty tu vychválíme. Fakt. Tomu říkám dobrá práce. A sebechvála. Větší ostudu svazu si představit ani neumím. I když umím, třeba vyškrtnutí kvalitního GP Holešovice pod stavěčskou taktovkou Bobra z U14, takže tam kromě BW zbyly jen samé... no to je jedno, škoda slov. Za tohohle vedení se to už nezmění, snad to těch pár talentovaných děcek přežije a neznechutí je to dříve, než se to změní.
odpovědět 
       Re: motivace15:14:47 05.08.2014
Je vidět že máš přehled. Srovnávat bouldrový závody u Labe s Imstem? To jako myslíš vážně?
odpovědět 
        Re: motivace15:47:45 05.08.2014
Nesrovnávám, píšu o tom vypisování úspěchů a neúspěchů. Nebo tu budeme gratulovat jen k evropáku a svěťáku bez ohledu na umístění, a ostatní mezinárodní závody budeme ignorovat? Jistě, lokální Bad Schandau a Imst srovnávat nejdou, Petzen je už akce trochu větší, ale na svěťák samozřejmě nemá. Na druhou stranu, od ostřílených repre závodníků, kteří na svěťáku nebyli poprvé, by se dalo očekávat umístění lepší, a dovolím si tvrdit, že stejného místa, jako Veronika, bych dosáhl také. Ale co je to za politiku jednu skupinu nekriticky vyzdvihovat a druhou ignorovat?

Teď to nemyslím jako urážku, nechci se do nikoho navážet, ale opravdu si myslíte, že výkonnost našich lezců je ve sropvnání se stejně starými lezci ve světě srovnatelná? Promiň, že nejásám už nad pouhou účastí, ale naši závodníci nejsou dobře vybaveni, chybí jim síla, dynamika, ani technicky to není oslnivé. Jo, zní to blbě, ale je to tak. Tím, že si to nepřiznáme a budeme dál pokračovat v současném systému, k nápravě nedojde.
odpovědět 
     Re: motivace18:24:49 05.08.2014
souhlas. blahopřeju vsem zucastnenym a doporucuji necist tyhle anonymni blitky na lezci. lezte, trénujte a nenechte se odradit.
markétaodpovědět 
      Re: motivace19:20:23 05.08.2014
No hlavně že ty nejsi anonymní. Ale když už tak blahopřeješ všem, můžeš napsat, k čemu blahopřeješ mladé slečně, co skončila poslední? Buď vůbec nevíš, o čem je řeč a jak se kdo umístil, nebo si děláš prču a myslíš to ironicky, protože k poslednímu místu snad nikdo vážně blahopřát nemůže :-( Nebo k tomu, že dala alespoň 5+ ? To od tebe není hezké.
odpovědět 
   Re: motivace20:39:07 04.08.2014
Nikdo jim nebere současnou výkonnost v juniorech. Ale obrovský problém ČHS je přechod juniorů do dospělých. A to tím, že začneš na závody dospělých jezdit v šestnácti, nezměníš. A nezvládnutí přechodu do dospělých je právě výsledek špatné péče o juniory. Pokud by svaz byl bohatý, ať si jezdí. Ale tady chybí peníze na základní věci, na trenéry, na zázemí. Proto ta kritika podobných výletů. Pro další vývoj lezecké kariéry by těm dětem dal pořádný trenér mnohem více, než tyhle výlety.

A prosím, to, co dělají čeští juniorští lezci, nenazývej tréninkem. Nevím o tom, že by se jednalo o dlouhodobou koncepční práci s jednotlivými lezci. Bohužel se jedná o talenty, které sice zazáří, ale postupem času to přestane stačit. A nemohou za to oni, ale prostředí.
odpovědět 
    Re: motivace23:08:46 04.08.2014
Už zase. Už zase se tu matlají dvě věci.

Právo reprezentovat ČR .... to by měl mít každý, kdo splní nom. kriteria, a fakt nevidím důvod tato nějak jooo šponovat. Kecy o tom že někdo dělá ČR ostudu jsou totiž mimo, max dotyčný/á udělá ostudu sobě, ale spíš na to všichni ostatní kašlou.

Právo na úhradu nákladů spojených se starty v zahraničí .... a to už je zcela jiná pohádka, a zde mi současný stav přijde lehce/těžce.-) divný.

V každém případě, dokud bude někdo startovat ZA SVOJE, tak bych vůbec neřešil jak dopadne. Stejně jako bych neřešil zda se tam takto vydá jeden nebo tucet.
MModpovědět 
     Re: motivace09:49:46 05.08.2014
MM, teď jsi smíchal pár věcí dohromady ty.

1. - repre a nominace: dá se říct, že nic takového není. Ano, do repre se dostanou ti nejlepší v ČR, ale mít v repre tři nejlepší ze skupiny, když jsou ve skupině třeba jen tři, to snad nemůže nikdo myslel vážně.

2. - náklady: náklady na závody nejsou jen dotace závodníkům. Proč myslíš, že svaz zakázal zveřejňování nákladů? I když závodník neodstane ani korunu, jsou tu náklady jiné. A dost vysoké. Takže i když závodník startuje za svoje, peníze to stojí. Zkus se na svazu zeptat, jaké byly celkové náklady spojené se závody v Imstu. Teoreticky by to mělo být podle pravidel pro korun pro Adama. Schválně, co se dozvíš. Co myslíš, kolik to opravdu je?



odpovědět 
      Re: motivace21:01:37 05.08.2014
S prvním bodem nesouhlas .... pokud u nás máme v kategorii jen tři lidi co startují, tak bych je do té repre klidně nominoval. Já si prostě nemyslím, že repre sama o sobě by byla nějaká joooo sláva a elita a bomba. A ani že by jí být měla. Jak jsem již psal, dokud jezdí za své, ať si jedou. Když se zadaří, fajn, a lze jim ex post klidně i přispět, když ne, nic se neděje a Svaz to nic nestojí. Když se daří a to velmi a furt...myslím celkové výsledky za sezónu...tak mají mít na sezónu paušál a stanovený min počet repre startů. Zbytek ať je na nich, když ukázali že umí, tak co se jim do toho srát.


Na to abych řešil ten druhý bod jsem poněkud málo znalý detailů.
MModpovědět 
       Re: motivace22:14:32 05.08.2014
Když to podáš takhle a opravdu by to tak fungovalo, tak by se s tím dalo souhlasit. Trochu problém je, že se jedná o mládež, kterou v řadě případů nemůžeš poslat samotnou. A není vždy v silách rodičů jim dělat doprovod. Ani organizačně, ani finančně. tedy s nimi musí někdo jet. A i kdyby tam ta děcka startovala za své a platila si všechny náklady, doprovod si náklady vyúčtuje. Nebo ne? A i je fér a pomůže to, když s tebou na závody jede kouč nebo trenér, může to dost pomoci i při závodech.
odpovědět 
        Re: motivace00:46:06 06.08.2014
Teď tomu moc nerozumím.....i u té mládeže snad platí ... ehm, mělo by platit:-) ... že buď kvalitní výsledek udělám, a získám tak nárok na úhradu části svých nákladů, nebo ne, a pak dostanu prd.

Pokud tedy závodník již v minulosti požadovanou výkonnost prokázal, není důvod aby mu Svaz podporu neposkytl. Byť s rizikem, že to ne vždy musí vyjít..ale to je prostě sport, viz minule AO na SP. Pokud se mu ale toto prokázat zatím nepodařilo, je to holt jeho boj a jeho riziko ... že buď zaleze, udělá výsledek a dostane, nebo nezaleze, a nikdo mu nedá nic.

Nezbytnou podmínkou je ale taková úroveň závodů u nás, aby tyto mohly sloužit jako vodítko pro odhad kvalit závodníka i na mz soutěžích.
MModpovědět 
         Re: motivace07:01:16 06.08.2014
A to je právě ten problém - úroveň našich závodů. My se tu přeme o repre, mluvíme o tréninku, závodech, chválíme se za poslední místa, a MČR pak vyhraje holka, co si odskočila ze skal, a kluk, co si jen tak mimochodem odskočil z bouldrů. Kdo viděl, jak Martin Stráník deklasoval lezce z naší repre, musel se smát. To je ten náš trénink a koncepce.

A vše je to završeno prohlášením, že závody nemohou být moc těžké, protože by na ně nikdo nejel.
odpovědět 
          Re: motivace07:20:58 06.08.2014
A je někdo lepší? Někdo tajemnej kdo leze o dvě ligy líp? Navíc zvítězili o chyt (nebo dva) což není výrazná převaha.
odpovědět 
           Re: motivace07:40:11 06.08.2014
Tak kdo to viděl, jistě si obrázek udělal. Jako jediný 3 topy a ještě v bezkonkurenčním čase. Ale o to nejde. Je jedno, zda je tu někdo tajemný, kdo leze o dvě třídy lépe. To není podstatné. Co ale podstatné je, je nepřipravenost a nízká výkonnost a celková úroveň našich závodníků. Někdy mi přijde, že závody nejsou brány (a to ani ze strany ČHS) jako vrcholový sport, ale jako hezký koníček, kde se lezec za odměnu, že párkrát zaleze na nějakých domácích závodech, občas podívá někam do světa.
odpovědět 
          Re: motivace10:19:13 06.08.2014
Taky mě vždy pobaví, když lana u nás vyhraje někdo, kdo na nich vůbec neleze ;).
t.odpovědět 
          Udělat anketu14:13:43 06.08.2014
Abychom přesně věděli proč je naše mládežnícké lezení tak slabé, bylo by dobré, aby někdo oslovil všechny ty talenty a naděje co tu byli a zeptal se jich ,proč přestali závodně lézt. Až pak bych začal řešit problém.
odpovědět 

 Gratulace21:07:07 04.08.2014
Parádní výkon, gratulace! :-)
jAodpovědět 

 Děkuji a neděkuji15:16:35 06.08.2014
Děkuji Adamovi za překrásné představení, hezky se na to dívá.

Neděkuji žádnému ze zdejších prudičů za to, co tu zase předvádíte. Zkuste si prosím na lezce vyplodit článek s názvem: "Převážně o ničem, ale hrozně informovaně a chytře". Tam si ta moudra ukládejte, vzájemně si je pochvalte, politujte se, znovu se pochvalte a jděte spát. Bude se Vám žít lépe s pocitem dobře promrhaného času, který se rozhodně nadal využít lépe a užitečněji.
Morrestodpovědět 
 Re: Děkuji a neděkuji15:26:38 06.08.2014
Tak nás jsi zhodnotil, děkujeme. A zhodnocení výkonu a výkonnosti českých závodníků bys připojit nemohl? Jsi z oboru. Jaký názor na podané výkony a účast českých závodníků (kromě AO) máš?
odpovědět 
 Re: Děkuji a neděkuji15:40:44 06.08.2014
Na Adama je radost pohledět. Ale bojím se, že až skončí, tak se ne budeme mít na co dívat.
odpovědět 

 Rules20:07:39 06.08.2014
Na Boulder stránce komentář k závodům od Ajdama :)
K tomu samo nálož hromady jiných přelezů a rozhovorů. Čekujte :)
Boulder Barodpovědět 
 Re: Rules10:49:45 12.08.2014
Co je boulder stránka? Na boulder.cz nic nenacházím.
odpovědět 
  Re: Rules20:35:38 12.08.2014
Hledej, smudlo, hledej! :) I tam kde jsi uz hledal..
odpovědět 

 Chyty SP13:57:58 11.08.2014
Adámkovi gratulace a držím palce na MS!

Zmiňovali se tu chyty a k tomu mám příklad. V Mnichově se poleze mistrovství světa mimo jiné i na třech nových aix chytech - Fatboy brothers. Protože to Němci samosebou vědí objednali si tyto chyty u nás a uspořádali soustředění reprezentace, kde nejen po těchto chytech lezli.
Netvrdím, že je něčeho takového ČHS schopno, nebo že něco podobného má podporovat, ale za hranicema ve světě je to běžná a cílená taktika.
Jirous
Jirousodpovědět 
 Re: Chyty SP18:39:49 11.08.2014
Ty si myslíš, že se někdo někdy z sportovní komise staral o to,kdo jak trénoval.
makoodpovědět 
 Re: Chyty SP19:24:38 11.08.2014
Ale fuj, takhle tady psát. Teď si to někdo z trenérů nebo závodníků přečte a začne se toho dožadovat taky :-( Ještě se ukáže, že ten anonymní koment výše měl ohledně chytů pravdu. Jak to pak komise bude vysvětlovat, že u nás nic takového není? Už teď, když se tu začíná psát o zkušenostech ze zahraničí, se ukazuje, že jsme 100 let za opicemi. A té práce, co komise na internetu musí věnovat nesmyslnému vysvětlování, že řada komentářů a oprávněných požadavků je mimo mísu, protože u nás se to dělá jinak. A ty tu ještě napíšeš tohle. Že se nestydíš, takhle podrývat autoritu a dobrou pověst našich kolegů a kamarádů ze svazu.
odpovědět 
  Re: Chyty SP07:29:50 12.08.2014
Nebo to třeba někdo koupí a tady se strhne mela proč svaz vyhodil 9 533 korun a má za to jen tři chyty a jestli máme na takový rozhazovaní? Rozhazování mých členských příspěvků....
odpovědět 
   Re: Chyty SP08:47:01 12.08.2014
A proč tedy svaz vyhodil x tisíc za jen pár posledních/předposledních míst?

Jo, částka 10.000 za chyty není nízká. Ale je ničím v porovnání, kolik peněz se vyhazuje oknem za bezcenné výlety. Než tu mít v repre 3 dobré s plnou podporou, tak raději máme v repre hromadu poloschopných bez jakéhokoliv vedení a zázemí. A to stojí mnohem víc, než blbých pár tisíc za chyty. Bohužel. Jestli ti tedy vadí utrácení tvých peněz (ale to bych raději tady nerozebíral, o zdrojích a rozdělení tu bylo napsáno už hodně) za sportovní lezení, stěžuj si na utrácení za výlety bez jakéhokoliv významu a přínosu, ne na teoretickou podporu nejlepším.
odpovědět 
    Re: Chyty SP09:30:36 12.08.2014
Dobře, tak podle tebe nikdo nikam nepojede a tři nejlepší si budou pilně bušit na třech chytech za 10 tisíc? Taková koncepce taky asi neprojde..
odpovědět 
     Re: Chyty SP10:02:50 12.08.2014
Já nevím, co je lepší. Plná podpora třem opravdu dobrým, co trénují, mají na to a věnují tomu všechno, nebo mizerná podpora ve formě doprovodu na závody a pár korun za cesťák pro desítky průměrných až podprůměrných? Kolik tu máme dobrých lezců? A víš, kolik členů má naše repre? V lezení na obtížnost je podle tabulky na stránkách horosvazu v repre 32 lezců. 32.
odpovědět 
      Re: Chyty SP10:19:40 12.08.2014
32 lezců ve třech discíplínách, čtyřech věkových kategoriích, rozdělených na muže a ženy je moc nebo málo?
odpovědět 
       Re: Chyty SP10:58:06 12.08.2014
Tohle rozdělení není důležité. To bys pak mohl udělat kategorie třeba po roce a počet lidí v repre zdvojnásobit a pak to obhajovat přesně takto.

Důležitá je jiná věc - kolik z těch 32 lidí je ve své kategorii konkurenceschopných? Pokud někdo nemá přijatelnou výkonnost, nemá v repre co dělat. To když se na lezení všichni dobří vykašlou a na závodech tu zbudou v juniorech lezci maximálně sedmiček, tak budeme na SP posílat sedmičkové lezce? Podle svazu asi ano, ale každý asi tuší, že je to hloupost. Takhle dobrá a výkonná repre vybudovat nejde.
odpovědět 
        Re: Chyty SP11:14:54 12.08.2014
Kategorie si nestanovuje ČHS ale IFSC, nebo mi něco uniklo?
odpovědět 
         Re: Chyty SP11:31:10 12.08.2014
Věkové kategorie na mezinárodních závodech ano, ale na domácí závody si snad může dát, co chce, ne? A způsob výběru závodníků do repre je také na národním, svazu, nebo se pletu?
odpovědět 
          Re: Chyty SP12:43:52 12.08.2014
Nediskutujete tady o reprezentaci? Proč do toho najednou taháš domácí závody a rozdělení věkových kategorií na domácích závodech?
odpovědět 
           Re: Chyty SP14:15:24 12.08.2014
Protože podle podle domácích závodů se určuje repre a tedy účast na závodech ve světě. A nominační kritéria si určuje svaz sám, takže pokud si svaz udělá nominační kritérium takové, že půjdou první čtyři v každém ročníku, hned můžeš hezky elegantně počet lidí v repre znásobit při stejném výkonu. Je to hloupost, ale nijak se to neliší od pravidla první 4 ve skupině. To bylo jen tak na okraj jako poznámka k tomu počtu rozepsaném na muži/ženy a skupiny. Je to nic neříkající.
odpovědět 
            Re: Chyty SP14:43:18 12.08.2014
Nic neříkající jsou tvoje příspěvky. Co se stane když svaz udělá nějaká přísnější kriteria? Na kolik tréninkových chytů ušetří? Licence (asi 1000 Kč) se platí jen prvním dvěma. Příspěvek na cestu a ubytování jen v případě dobrého umístění. Kde chceš ušetřit aby si svaz mohl koupit ty tři chyty?
odpovědět 
             Re: Chyty SP15:37:12 12.08.2014
Na tohle je těžké odpovědět, protože údaje o financování nejsou veřejné. Na SP v Imstu měl na dobré umístění jen AO. Jaké byly celkové náklady na českou účast? Když se tu oháníš penězi, napiš, jaké byly celkové náklady na jednotlivé závody (tedy ne jen příspěvky závodníkům, ale všechny náklady spojené s českou účastí a jejich strukturu. Nebo zařiď zpřístupnění), já ti pak řeknu, kde se dá ušetřit. Těžko se říká, kde se dá ušetřit nebo kde vzít peníze, když si svaz právě kvůli podobným dotazům schválil náhubkovou směrnici a všechny údaje utajil :-(
odpovědět 
       Re: Chyty SP11:38:14 12.08.2014
Myslím, že je to zatraceně moc. Proč? Podle nominačních kritérií do repre postupují z každé skupiny do repre 4 nejlepší. Je to tak? A když tak koukám na výsledky nominačních závodů 16.2. v LokalBloku, tak ve skupině J jsou jen 4 holky. Takže nárok na repre mají bez ohledu na výkon, stačilo přijít. To je fakt svaz tak ubohý, že do repre pozve každého, kdo přijde na závody? Nebo je naopak tak fajn a velkorysý?
odpovědět 
        Re: Chyty SP12:49:49 12.08.2014
Nejhorší je koukat jen kam chci a vidět jen to co chci. Když zabloudíš zrakem na seznam reprezetantek v kategorii J (boulder - LokalBlok byla nominace na boulder) - kolik tam napočítáš reprezentantek?
odpovědět 
         Re: Chyty SP14:33:53 12.08.2014
Nechápu tak úplně, kam tím míříš. Podle horosvazu Do reprezentačního družstva v boulderingu pro všechny kategorie EYC budou pro každou kategorii nominováni první čtyři závodníci a závodnice v každé kategorii podle výsledků nominačního závodu v boulderingu, který se uskuteční 16.2.2014 v Praze v LokalBloku a na Smíchově.

Výsledky 16.2. ve skupině J holky byla 4 jména, první tři jména jsou v seznamu reprezentace, čtvrtá dívka měla jednu jedinou zónu z celých závodů. Dívka třetí, která v reprezentačním týmu JE, měla ve finále výsledek t0 z0 t0 z2 t0 z0 t0 z0 0t0 1z2. Tohle má být nominace repre? Celá tabulka s výsledky je na stránkách horosvazu. Jak je možné, že nárok být v repre má i holka s výsledky t0 z0 t0 z0 t0 z0 t0 z0 0t0 0z0. ? A po mezinárodních závodech co? Zase budeme gratulovat k účasti?

U kluků je to obdobné, tři kluci ve skupině, všichni tři v repre a to i s výsledkem t1 z1 t0 z1 t0 z1 t0 z0 1t1 3z3.

Hm. Tady se pohoršujete nad koupí chytů, ale tahle "repre" vám neva?
odpovědět 
          Re: Chyty SP14:53:26 12.08.2014
Ty jsi fakt odborník. Co třeba zdůvodnění že stavěč přehnal obtížnost finále, to by nestačilo? Navíc ti kluci letos ještě nikde nestartovali - proč jim to chceš znechutit hned na začátku?
odpovědět 
           Re: Chyty SP15:17:22 12.08.2014
Aha, takže to se dělala nominace z nepovedených závodů a ještě jdou do repre automaticky kluci, co ještě nikde nestartovali? No, čím dál lépe. Takže abychom někoho neodradili, uděláme z toho charitu, vezmeme tam všechny a budeme se mít všichni rádi v tom našem svazíku...

Fajn přístup.
odpovědět 
            Re: Chyty SP15:26:32 12.08.2014
Manažersky špatné mrhání časem vyváží obdivuhodně široký přehled a celkem dobré analytické myšlení. Na tom by šlo stavět. Jsi nyní zadaný a chceš mít ještě další děti?
nadějná závodniceodpovědět 
           Re: Chyty SP15:37:33 12.08.2014
No když tak tady čtu tu diskuzi velkého obhájce stávajícího fungování repre s člověkem, který z toho není zrovna nadšený, tak mě nepadá jeden argument proti stávajícímu: Repre žere peníze, výsledky má nulové (tj. vymetá poslední místa), takže i radikální změnou koncepce si asi moc nepohoršíme. Proč to teda pro změnu nezkusit jinak? Třeba jak je navrhováno - pořádná podpora pro dva tři dobré, nulová pro ostatní. Někdo ze svazu by to jistě dal dohromady za pár dnů. Btw. řekl bych, že chyty nakoupené na vyzkoušení, se neztratí a určitě si najdou své uplatnění třeba na stěnách ;). A stěny stejnak chyty kupují, tak by asi pak neměly problém je za nějaký lepší peníz odkoupit.
odpovědět 
            Re: Chyty SP15:57:24 12.08.2014
Já bych to poopravil. Nenavrhuji v repre podporu pro nejlepší a nulovou pro ostatní. Všichni v repre mají mít podporu maximální. To, co bych podporoval, je podmínit zařazení do repre prokázáním určité minimální výkonnosti. Tedy do repre po splnění nominačních kritérií, ne podle pořadí na nominačních závodech.
odpovědět 
             Re: Chyty SP16:33:36 12.08.2014
Minimální výkonost budeš prokazovat jak? Postavíš na stěně referenční cestu a kdo ji nevyleze ten do repre nemůže? Cesta bude kolmá jako v Imstu nebo převislá? Co když stejného výsledku dosáhne šest lidí v kategorii. Bude se losovat? Jak si představuješ prokazování výkonosti v bouldrech? Každý bouldr a každý závod je úplně jiný.
odpovědět 
              Re: Chyty SP16:52:19 12.08.2014
Ano, hledáme důvody, proč to nejde. Ale co třeba začít přemýšlet, jak by to jít mohlo? Jak jsou zhruba těžké semifinálové cesty na mezinárodních závodech se ví. A není problém je postavit. To samé platí o boulderech. Jednotlivé závody nemusí být vždy stejné, někdy stavěči uletí, někdy to lezci nesedne, to je pravda. Repre se ale přeci nemusí tvořit na jedněch závodech. A profil závodníka z několika závodů ČP už ti dá obrázek dost jasný, na co dotyčný má a na co už ne. A postavme finálové cesty na ČP a MČR na úrovni mezi semifinále a finále obdobných závodů ve světě nebo Evropě, a budeš mít o tom, kdo má na repre a koho je potřeba podporovat, celkem jasno. A když to nikdo nepřeleze? Ono se nic nestane, možná se sníží počet závodníků, ale zase ti, co o to budou mít zájem, budou mít motivaci i perpsektivu. A závodní lezení nezanikne, nějaké ty závody se vždy najdou. Akorát ze závodů ČHS se konečně stanou pořádné závody. A ne podnik, kdy na MČR dorazí jen pár lidí, protože bylo hezky a tak závodníci jeli raději někam ven.
odpovědět 
               Re: Chyty SP17:58:53 12.08.2014
Nikdo nehledá důvody proč to nejde. Tohle je oblíbený argument v diskuzi když ti dojdou vlastní argumenty. Jen se ti snažím dokázat, že tvoje koncepce mají drobné mezery.Třeba takový úbytek závodníků není věc nad kterou je možné mávnout rukou s odkazem že za pár roků se zlepší kvalita. Nebudou závodníci, nebudou sponzoři, nebudou pořadadatelé, nebudou diváci. Pořádat závody pro 10 lidí? Třeba i jen těch nejlepších? To bys udělal? Tady budeš mít rozpor mezi požadavky na závody a požadavky na reprezentaci.
odpovědět 
                Re: Chyty SP18:22:05 12.08.2014
Tenhle problém znám a chápu. Když zvýšíš obtížnost, přijede méně závodníků. Ale nechápat je něco jiného, než nesouhlasit.

V současné době je východiskem snižování náročnosti. Je tohle správně? A kam to dlouhodobě povede?

A ještě jinak - jaký význam má repre, která nemá naději na nějaký větší úspěch? Se spoustou peněz za zadkem bych současný přístup bral a souhlasil s ním, pro děcka to je v pohodě. Ale my jsme v situaci, kdy tu nejsou ani peníze, ani výkony a ani, a to je hlavní, nevidím ani zázemí a podmínky pro zlepšení těch výkonů. A za této situace mi nepřijde rozumné pokračovat v současném trendu. Je potřeba ořezat finance všude tam, kde nejsou nezbytné, činnost je nutné omezit na nezbytné minimum. Až se situace stabilizuje a finance se zlepší, opět repre rozšiřme. Nemám nic proti, když pojedou dva tři schopní a s nimi pár dalších jako doprovod na zkušenou. Ale hrubě se mi nelíbí situace, kdy jezdí jen ten doprovod a ti schopní nejsou.
odpovědět 
              Re: Chyty SP19:57:27 12.08.2014
Jsem si jistej, ze nemusis byt zrovna genius, aby si neco vymyslel ;). Tak to zkus!
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.