Adam přelezl AD

Action Directe, 11

Tak, bez podrobnějších informací, jen s několika fotografiemi a s vědomím, že o Adamovi se píše poslední dobou poněkud častěji, přinášíme radostnou zprávu.

Adam zdolal jednu z posledních bašt v jeho oblíbené Frankenjuře. Cesta Action Directe 11,  o které sám Adam tvrdil, že je na něj příšerně silová a kde mu nešel jeden dlouhý skok, už dále neodolala jeho silným prstům.

Velká gratulace a obdiv.



Adam cestu vylezl v pondělí 19. května 2008. Do deníčku na Lezci si zapsal k počtu pokusů: 15+15nedoskoků.

Do Frankenjury odjel rovnou po závodech Evropského poháru juniorů v Praze, které v neděli vyhrál.

VIDEO: Adam Ondra přelézá Action Directe

Deníček Dipsyho


Action Directe, 11, Waldkopf FJ, leze Adam Ondra

foto by © Bída



Action Directe, 11, Waldkopf FJ, leze Adam Ondra

foto by © Bída



Action Directe, 11, Waldkopf FJ, leze Adam Ondra

foto by © Bída



Action Directe, 11, Waldkopf FJ, leze Adam Ondra

foto by © Bída



Action Directe, 11, Waldkopf FJ, leze Adam Ondra

foto by © Bída



Action Directe, 11, Waldkopf FJ, leze Adam Ondra

foto by © Bída


Lezec.cz   [úpravy] 06:36 21.05.2008

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hezky pěkně :)06:41:51 21.05.2008
My ale chceme víííc :)
Akira, Akira, Akira...
Oliváčodpovědět 
 Re: Hezky pěkně :)06:51:32 21.05.2008
no a je to tu...!!...kolik dal pokusu?

****ticha vzpominka na Gulicha****
JudoVanaodpovědět 
  Re: Hezky pěkně :)08:15:26 21.05.2008
Jo,je fakt dobrej,na co sáhne to přeleze.
Co třeba těd Realization v Ceuse!?
Matodpovědět 
   Re: Hezky pěkně :)09:45:52 21.05.2008
Každý francouzský lezec ti ochotně vysvětlí, že se zmíněná cesta v obtížnosti 9a+ jmenuje Biographie. Ve Francii jméno cesty určuje ten, kdo osadil jištění.
pbla4024odpovědět 
    Re: Hezky pěkně :)10:56:18 21.05.2008
No,já si zase myslím,ze ten kdo to první přeleze,to můze i přejmenovat.
Biographie je ta část 8c+,né.I kdyz k Sharmovi by seděl tento název líp,na to jak často je před kamerou :-))
Matodpovědět 
     Re: Hezky pěkně :)11:48:48 21.05.2008
Ceuse je ve Francii. Francouzi si myslí, že jméno cestě dává ten, co osadil jištění. Bývalo zvykem respektovat místní pravidla. Příště může třeba Angličanům něco vynýtovat na gritu.
pbla4024odpovědět 
      Re: Hezky pěkně :)12:28:22 21.05.2008
jasne, ale je to pravda s tim, ze biographie je jen ta spodni cast, ne? potom podle me neni problem s tim, ze cela 9a+ se jemnuje jinak, ne?
odpovědět 
       Re: Hezky pěkně :)19:32:46 21.05.2008
presne tak - Biographie je spodna cast, predlzenie spravil Sharma pod nazvom Realization. ak si chce dat niekto povodnu liniu, nech sa paci...nechapem, preco by s tym mal byt problem (btw, je to cosi podobne, ako s La Ramblou)
tah-sha-tungaodpovědět 
        Re: Hezky pěkně :)09:59:00 22.05.2008
Ono je to přesně naopak. Původní je ta dlouhá linie a posléze byl zhruba do dvou třetin přidán slaňák.
http://www.lasportiva.com/Magazine/Ingl ese/realizzazioni/SylvainMilletBiographie.htm
Ps.: Ono to není zas tak off topic :-)
pbla4024odpovědět 
      Re: Hezky pěkně :)12:57:21 21.05.2008
Hele klídek,jde o prd jak se to jmenuje,hlavní je ta lajna.Ve svetě je to asi známějsí pod Realization,díky videu.
Nýtovat na gritu,to fakt nehrozí.Jsi v tý Francii uz nejak dlouho:-)
Nechci tady diskutovat,kdyz to sem nepatrí,jak to bývá na lezci zvykem,tak cus a at to na rivieře dobře leze.
Matodpovědět 
      Re: Hezky pěkně :)21:37:36 22.05.2008
Ano, bývalo zvykem respektovat místní pravidla.

A proto se dnes v Labáku vesele práší. Také se zřejmě respektují všeobecně daná pravidla pískovcového lezení, že.
Takže jestli prášíš, tak nekecej do názvů cest ve Francii. Na místní zvyky u nás v ČR sere pes.
Hadrburgodpovědět 
       Re: Hezky pěkně :)23:50:06 22.05.2008
milý příteli, na písku a nejen v čechách se těžší cesty lezou s maglajzem už přes 20 let, je to pěkná tradice a ve skutečnosti už i pravidlo. že existuje i určitá partička lidí, co si řikaj ČHS a že maj jiný tzv. oficiální pravidla, to je jen komická epizodka, která se snad již brzy ocitne na smetišti dějin.
Doc Xodpovědět 
        Re: Hezky pěkně :)09:22:25 23.05.2008
:)
P.odpovědět 
         Re: Hezky pěkně :)10:07:44 23.05.2008
kdyby kazdej furt dodrzoval pravidla,tak se kolem Zeme stale toci Slunce
odpovědět 
          Re: Hezky pěkně :)10:21:51 23.05.2008
A byl by klid :)
P.odpovědět 
        Re: Hezky pěkně :)10:42:22 26.05.2008
Co je tohle za blbou odpověď?
ČHS je tu pro nás pro lezce a snaží se o skály starat. Zajímalo by mě, jestli ta určitá skupina,
která již tradičně 20 let leze s maglajzem má takovej potenciál aby přejišťovala cesty, vyřizovala povolení k lezení na skalách, atd.
Právě kvůli takovejm tradičním jebodějům se občas nasere nějakej ochranář a zavře určitou oblast.
Víc takovejch pitomců a za chvíli nebudeme mít kde lézt.
Kaličodpovědět 
 Re: Hezky pěkně :)17:48:57 27.05.2008
Ak aj nie priamo Akira, tak je kopec inych zaujimavych cielov. Napriklad otvoreny projekt v Russlane za avizovanych 9b a viac(viz stare Montany), legenda Boux - Chantier, taktiez odhadovanych 9b(to by bol historicky kusok, ak teda neverime J.Reckovi, ze to vyliezol uz zaciatkom 90. rokov), Chilam Balam 9b+ od Bernabe Farnandeze, ktory caka na opakovanie a potvrdenie obtiaznosti, Roughlingov Salamandre 9a+(?), ... Ak si Adam udrzi takuto formu, urcite na to ma, a uz by sa navzdy zapisal do historie lezenia zlatymi pismenami. Adame, premyslaj nad tym!!!
odpovědět 
  Re: Hezky pěkně :)18:36:26 27.05.2008
No, myslím, že takovéhle rady nepotřebuje. Už to trochu zavání hospodským komentováním hokeje nebo fotbalu a chytrejma řečma, co přesně má kdo z těch "kluků" udělat :)
Piškotodpovědět 

 Gratuluju07:02:36 21.05.2008
Gratuluju celému týmu!!!
 Standaodpovědět 

 ...07:02:58 21.05.2008
Gratulace !!!
Azbestodpovědět 

 Bourák07:13:15 21.05.2008
Aďa je bourák mýtů. Tak snad letos už jenom tu Akiru ne? :) Gratulace!!!
Dadlenaodpovědět 

 gratulace07:48:10 21.05.2008
Wolfgang byl sympaťák a velkej bourák, ale kam má nášlápnuto Adam??? Máš můj velký obdiv, co ještě zbývá? Prý něco od A....  Držím palce!
marťas*odpovědět 

 Hustý07:48:45 21.05.2008
... nemám slov. Respekt.
Kočkaodpovědět 

 akira07:50:50 21.05.2008
Gratulujem :)
a pripajam sa AKIRU AKIRU :)
3m2odpovědět 

 akira07:51:02 21.05.2008
Gratulujem :)
a pripajam sa AKIRU AKIRU :)
3m2odpovědět 
 Re: akira09:31:25 21.05.2008
obavam sa, ze v oblasti, kde je Akira, je zakazane liezt (alebo cosi take som cital kedysi)
tah-sha-tungaodpovědět 

 Vy ste mi ale ichtylové07:57:28 21.05.2008
A bylo to čisté a nebo nebylo?
To jako ty navěšený presa patřej k temu výkonu?
Aha, aby jste se :) nepodělali :).
Znal jsem hodně ichtylů, co dobrejm lezcům lezli do prdele. Je to takové malé svezení se.
Ale co se předvádí zde na lezci. Tak to je hustý, to totiž nemůže dát ani Ondřej.

Takže. Ondřeji zdar a pozor na Ichtyly, co ti lezou do prdele a kurvěj ti Tvé soukromí.
Jo jo, ďábel nikdá nespí.
Datelodpovědět 
 bacha na ně08:43:58 21.05.2008
no ono když blázni utečou na svobodu, to jde taky do tuhýho...
ada fanklub zavistodpovědět 
 Re: Vy ste mi ale ichtylové08:54:55 21.05.2008
Zkus si to po sobě přečíst a zamyslet se jestli nejseš bukvice. Jo a Ondřej se jmenuje Adam:-)
odpovědět 
 Re: Vy ste mi ale ichtylové12:20:01 21.05.2008
Hele Datel, netřískej tolik hlavou o strom, píšek pak kraviny a děláš ze sebe osla :D ...
Dadlenaodpovědět 
 Re: Vy ste mi ale ichtylové12:21:24 21.05.2008
Hele Datel, netřískej tolik hlavou o strom, píšek pak kraviny a děláš ze sebe osla :D ...
Dadlenaodpovědět 
  Re: Vy ste mi ale ichtylové07:55:49 22.05.2008
Ty brďo. Kolega je Ondra. Tak Adamovi.
:)
Jak se říká, hore zdar.
Asi je to z nedostatku lezení. Seru na to a valym na Krym a nebo do Karavshina.
Datelodpovědět 
   Re: Vy ste mi ale ichtylové12:17:36 22.05.2008
To je asi to nejrozumnější, co pro nás můžeš udělat. Děkujeme ti za to:-)))
Lukyodpovědět 
   Re: Vy ste mi ale ichtylové13:03:28 22.05.2008
papa lala datel, uz let:)) u me si vyhral titul exot tydne uz ve ctvrtek
s.
sladicodpovědět 

 Klobouk dolů..08:18:55 21.05.2008
Gratuluji k A.D. i ke všem ostatním výkonům!
Houbaodpovědět 

 Action Directe09:05:37 21.05.2008
Ještě mám doma někde s Kulíškem v Actionu plakát...
paráda Áďo!!!
 jirousodpovědět 
 Re: Action Directe09:11:10 21.05.2008
My ho máme na stěně taky :o) Už je teda takovej oslintanej a unavenej, ale zatím drží.
Azbestodpovědět 
  Re: Action Directe09:31:41 21.05.2008
aj ja chcem plagat! ale s Adamom...
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Action Directe09:32:03 21.05.2008
A co VIDEO, bude? To s Ikerem Pou je suprovní, ale vidět na něm Adama, to by byla jiná radost;-)
Hurvajzodpovědět 

 klobuk dole...09:33:19 21.05.2008
a gratulujem!
tah-sha-tungaodpovědět 

 AD Iker Pou09:35:10 21.05.2008
Koukněte na http://www.zanik.pl/filmy/  číslo filmiku 162... první dyno mi bere dech...
osmanodpovědět 

 deset10:02:22 21.05.2008
Action Directe (9a), Waldkopf, Frankenjura (GER)
1. Wolfgang Güllich GER (1991) - FA
2. Alexander Adler GER(1995)
3. Iker Pou ESP(2000)
4. Dave Graham USA (2001)
5. Christian Bindhammer GER(2003)
6. Richard Simpson GBR (2005)
7. Dai Koyamada JPN(2005)
8. Markus Bock GER (2005)
9. Kilian Fischhuber AUT (2006)
10. Adam Ondra CZE (2008)
iodpovědět 
 Re: deset19:34:29 21.05.2008
diky za zhrnutie :}
tah-sha-tungaodpovědět 

 pryč s mýty10:08:18 21.05.2008
Přidávám se k hromadným přáním: AKIRA!!!Nebo nezopakovaný Huberovy 9a?
švihyodpovědět 
 Re: pryč s mýty10:18:25 21.05.2008
Myslíš Om, Open air, Weisse Rose, Black power, Gambit atd...?
Jinak drtičovi Adamovi samozřejmě velká gratulace...už bylo na čase :-)
Pavelodpovědět 
  Re: pryč s mýty10:27:23 21.05.2008
no myslím, že ty Huberovy prásky jsou uplně pro něj!!!
odpovědět 
  Re: pryč s mýty10:40:49 21.05.2008
U huberovych neopakovstelnych 9a tusim solidne hrozi zabiti.- pryc s nyty spis:D Tak at nam tam nas mlady narodni hrdina zatim neleze:) ... takovy vetsi cesty Velkeho (rovneho?) meče (ci jak se ta krasova silenost od A.O. jmenuje ) byse nemusely vyplatit;)
Ale vzpominam si ze kdysi cosi zminil o "onsightu undergroundu" ( i kdyz z toho bude asi flash, protoze sam potvrdil ze uz koukal na videjko;) ... bude? At je. Protozejestli na to nekdo ma...tak ma na zavodech svatozar;)
JudoVanaodpovědět 
 Re: pryč s mýty13:26:49 21.05.2008
Il piccolo orso od Stefana Fürsta. Dost mozna druhe 9a na svete 1993. Puvodne snad 8c. Zatim bez opakovani, to je vyzva.
Milanomafianoodpovědět 

 Super10:31:51 21.05.2008
Gratulace nejvíc..
Jackalodpovědět 

 protáhnutí po AD10:46:18 21.05.2008
A jeste koukam, ze si druhej den (20.5.) dal na protažení dvě 10/10+:)
míraodpovědět 

 To je nefér!10:47:34 21.05.2008
WG v době kdy tuto cestu přelezl vážil o 30kg více nežli Adam. Nečestné a nesportovní!!
:-), velká gratulace Adame. Před pár lety jsem četl poměrně obsáhlý článek o tom, jak se W na tuto cestu speciálně připravoval. Kolik let jsi věnoval speciální přípravě na tuto dardu Ty??? :-))
Navrhuji, aby Adam začal lézti s handicapem. Pro začátek by mohlo stačit 5kg. Olůvka v triku!
Matyodpovědět 
 Re: To je nefér!11:17:08 21.05.2008
jeho 10. cesta za 9a a výš.. dobře on =)))
odpovědět 
 Re: To je nefér!19:36:19 21.05.2008
tak Wolfgang aj trochu inak vyzeral, ze? :}
tah-sha-tungaodpovědět 

 osazení jištění11:37:07 21.05.2008
Samozřejmě gratuluji.
Shlédl jsem fotky i video. Moc by mě zajímalo, jak se do takových cest osazuje jištění. Na to přece nestačí klasické slanění. Nebo snad pomocí žebříku? Vysoko to není.....
odpovědět 
 Re: osazení jištění11:58:17 21.05.2008
kdzy uz delas 9a trapne odspoda a ne z poctivych fifihacku tak bzch rekl ze naslanujes a pred navrtanim si neco zalozis aby ses jak sasek nehoupal.. v AD pujde zalozit do kazde dirky peknej abalak:) ale kdo vi jak to WG delal...
A mimochodem..ja sem nikdy 9a fakt neosazoval;)
JudoVanaodpovědět 
  Re: osazení jištění13:14:06 21.05.2008
Trapně odspoda? A jak bys jinak chtěl cesty osazovat, aby to nebylo trapný? Z lezecký pozice při free solo snad? ;-)
Pólodpovědět 
  Re: osazení jištění13:57:27 21.05.2008
WG to neosazoval...Osadil to MS. Jen tak mimochodem :)
:)odpovědět 
   Re: osazení jištění14:35:02 21.05.2008
ale jak?
Jak se to dělá v těch strašných převisech?
odpovědět 
    Re: osazení jištění14:41:10 21.05.2008
Asi z žebříku :-)
odpovědět 
     Re: osazení jištění14:47:39 21.05.2008
Není tu někde Vlk? Ten by to měl vědět...
odpovědět 
      Re: osazení jištění15:02:45 21.05.2008
Já to dělám většinou z mých oblíbených BD (lišty)nebo přátel ( dírky, spárky)odspodu, je to jednodušší- nejhorší je první a pak už je to většinou v pohodě, ale jde to i od shora tak, že si dáváš čoky, abalaky či Friendy, co tam prostě někam padne a do nich se přitáhneš a věříš, že když se v nich nebudeš moc vrtět, tak že ti nevystřelí nejlépe do obličeje. S oběma způsoby mám bohaté zkušenosti.
Vlkodpovědět 
       Re: osazení jištění19:39:05 21.05.2008
to by chcelo napisat knihu...
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: osazení jištění19:39:18 21.05.2008
kto je MS?
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: osazení jištění19:45:34 21.05.2008
ale, ale..natrafili sme na niečo, čo inčučuna nepozná?? :-D mal by si si doplniť medzery..
.
okej, podjerypol som si, odpoviem ti - Milan Sýkora.
odpovědět 
     Re: osazení jištění19:51:50 21.05.2008
oo, dakujem za ochotu. dnesny den si budem dlho pamatat :}
tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: osazení jištění21:06:10 21.05.2008
Jak krasne slovo ... podjerypnut. Chechtal sem se jako uz dlouho ne. Diky ;-))
Ďuraodpovědět 
  Re: osazení jištění15:02:07 21.05.2008
K tomu vrtání nýtů do převisu. Pokud jsou dírky dá se vložit abalak nebo háček. V převise jsem vrtal ručně nýty z háčku, vklíněnce nebo skobky. Je dobré pokud máte kromě odsedávky v háčku nebo jiném bodě taky smyce pro nohy. Dva body jsou minimum jinak se budete točit jak káča a moc toho nevyvrtáte. Odspoda se dá postupovat technickým lezením a vynýtovanou cestu pak už stačí "jenom" čistě přelézt:) Pokud se nechcete "zdržovat" (mě milejším) postupem odspodu stačí lano dobře uvázat nahoře a co nejhlouběji pod převisem a zbytek je pohyb po lanové cestě což ovládá každej jeskyňář.
 motákodpovědět 
  Re: osazení jištění19:07:22 30.05.2008
Judovanovi - myslel jsi od zhora a závěsný háčky že jo :-)
Zavodaodpovědět 

 Bouchač12:16:26 21.05.2008
No jo jde mu to velmi dobře..
Udělej 9b v krasu ať přijede Sharma :))
S.odpovědět 
 Re: Bouchač12:37:48 21.05.2008
by tam pak dojel, videl ten kvak a zase se urychlene zbalil(a po ceste stavil ve sklepe...)
ondraodpovědět 
  Re: Bouchač13:31:14 21.05.2008
kvak, no hlavne ze AD je dlooouha a vzdusna cesta
odpovědět 
   Re: Bouchač23:28:26 21.05.2008
12 m není dlouhá cesta, to je dlouhý bouldr.
Honzaodpovědět 

 Odhalení12:34:01 21.05.2008
Asi nevíte že pod A.D. rostou stromy pod úhlem 45°, takže cesta kolmá a jako strop to jenom vypadá:)) Video Ikera je dobrej nášup, tak sem s ním Adame!
Mikešodpovědět 

 Áda jede.....13:04:50 21.05.2008
Ahoj. Adame. Připojuji se k obrovské gratulaci k přelezu A.D. Bylo mi jasné že to práskneš v nejbližší době, když jsem tě viděl, jak se v tom na pohůdku procházíš. Hlavně at´ slouží zdraví a at´ to takle leze dál. Sharma by ti už mohl nosit batoh. :-)Jen tak dál. Ahoj.
Janýsodpovědět 
 Re: Áda jede.....13:10:24 21.05.2008
Corona :))) hmmm taky by nebyla špatná když už v juře jednáctky tak všechny :)
odpovědět 

 jooooooooo15:06:12 21.05.2008
vau vau vauuuuuuu....a ted si to jdu precist
jojoodpovědět 

 Anorexie18:39:26 21.05.2008
Podle rock stáru má Adam 175 cm a 55 kg (dovoluji si tvrdit že váží míň)to odpovídá BMI 17.96!Je fakt že je mladý a stanovení BMI není vždy jednoznačné.Hranice anorexie je někde na 18.5! No, uvidíme za čas jak se s tím Adam popere! Ale pro všechny nekrytické obdivovatele, zdravotní riziko u Adama je obrovské! Ale ještě větší je pro mlaďochy, kteří by ho mohli mít za vzor! WG jsem obdivoval, ale nad Adamem kroutím trochu hlavou!
Doktorodpovědět 
 Heh19:08:40 21.05.2008
Jo jo, jednu jeho vetu "Kazdy den co nelezes je v prdeli..." jsem si po minulem rocniku MejCupu vzal nejak k srdci a sel jsem krute nahoru, bohuzel jsem to vydrzel jen asi dva a pul tydne a pak jsem skoncil na neurolce se zadama a vychutnaval si dosytosti bolest a obstriky!!! :) Od te doby se to se mnou veze tak nejak porad dokola :) Ale lezeni je dobre jak cip a kdybych nevedel jak to boli, udelal bych to klidne znovu :) Protoze bych nejradsi lezl PORAD...!!!
Petisodpovědět 
 Re: Anorexie19:30:29 21.05.2008
tak teda doktore hranice anorexie je někde jinde a navíc BMI se je smerodatný jenom u lidi nesportovcu a hlavne spis u dospelych. asi moc doktor nejsi.
hhhhodpovědět 
 Re: Anorexie19:38:23 21.05.2008
Milý rádobydoktore, Adam není nemocný, tím si buď jist!!Je to vidět i na jeho výkonech. V době své nejlepší atletické výkonnosti jsem na 192cm vážil 65 kg a anorexie to nebyla, žral jsem všechno, pořád a odvedl odpovídající výkony. To, že je velké procento populace obézní, nesportuje, neznamená, že ti co se intenzivně hýbou trpí anorexii..
J.odpovědět 
 Re: Anorexie19:45:54 21.05.2008
tak ale chlapec to robi od 6 rokov, cize cely metabolizmus a aj telesnu konstrukciu ma stavanu na to, ze sa vkuse "taha" hore... otazne je, ako to dopadne, ked zapracuju naplno hormony a s nimi porastie omnoho rychlejsie aj svalova hmota. kazdopadne, dufam, ze maju Ondrovi v zalohe dobreho sportoveho lekara...
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Anorexie19:53:15 21.05.2008
a hej, ako sa tu pisalo vyssie, BMI je fakt o hovne index...
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: Anorexie20:10:13 21.05.2008
Anorexie se celym jmenem jmenuje mentalni anorexie. Muze ji trpet i vyzranej tloustik, i kdyz v konecne fazi vede k ztrate hmotnosti a pripadne smrti.
Pravdepodobne je jeho "diagnoza" ta, ze je hubenej. :-)
A dobrej lezec.
Dagodpovědět 
  Re: Anorexie12:14:48 22.05.2008
Ono je trošku složitější. Právě že nemusí být jen mentální, ikdyž ta je nejprofláknutější. Anorexie znamená doslova nechutenství. Ta mentální musí pak pro stanovení diagnózy splňovat několik podmínek, mezi nimiž je skutečně i pokles BMI pod 17.5 a nebo pokles hmotnosti o více než 15% PŘEDPOKLÁDANÉ (vzhledem k somatotypu, věku, výšce, pohlaví,...). Takže u Adama bych fakt strach neměl:-)))

Obrovská gratulace k přelezu.
Lukyodpovědět 
   Re: Anorexie18:28:35 22.05.2008
Tady to mame pekne:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mentální_anorexie
a tady:
http://www.stripky.cz/nemoci/vyziva/anorexie.html
Mas pravdu, BMI je jednim z ukazatelu. Ale jen jednim.
A jednim z doprovodnych jevu je ztrata vykonosti... a to mi tady teda nehraje. :-) .

Ze spickovy sport produkuje i spickove zdevastovane jedince je druhak... Lezeni se tomu snad zatim vyhyba (?).
Dagodpovědět 
   Re: Anorexie18:33:44 22.05.2008
Vlastně vyvoj v lezeni, co do vztahu k telu ,jde od bigarexie k anorexii. :-)))))
dagodpovědět 

 gratulace20:18:08 21.05.2008
Tak to srdečně blahopřeji!!!
Luckaodpovědět 

  20:59:32 21.05.2008
desata Adova devina a desaty prelez historicky prvni deviny. Vim ze ty jubilea sou jen nahoda a od poctu prstu plynou, nicmene dam si dnes slavnostni desitku v cechach , tocenou. Parabems!
pivomi(l)odpovědět 

 Action Direct21:07:06 21.05.2008
Action Direct byl původne projekt Milana Sýkory.Do steny nastoupil zleva ze staré cesty.Bylo jen potreba linii narovnat  zespodu  kde se nachází dlouhé dynamo ,ktere Milan nikdy nedoskočil.Cestu prenechal Wolfgangovy, ten pridal v klíčovym míste borháky a nakonec ji prelezl.
Jinak samozřejmě velká gratulace k prelezu.
Krabodpovědět 

 gratulace08:32:55 22.05.2008
ahoj ado a gratulujem!to co předvádíš za výkony je neskutecné a obdivuhodné.jsi hlavním tématem hovorů na nasich trénincích.nejsem žádný pisálek,ale přelez  A.D.mě donutil k tomu abych se také připojil k zástupu gratulantů.JEN JEDNO AĎO-DÁVEJ POZOR NA ZDRAVÍČKO!!!ať nedopadneš jako Jindra B.má na min.do podzimu pauzu od lezení než se mu zahojí úraz prstu na ruce.vše ostatní jaksi přijde samo,jen to zdravíčko se musí trošku opečovávat!ještě jedno-nevšímej si různých rejpalů a lidiček co ti říkají co máš a co nemáš a pokračuj v tom co umíš a děláš!a věř že to děláš fakt moc dobře!!! jo a taky upřímný obdiv tvým rodičům za podporu kterou ti poskytují!vím to sám ze své zkušenosti co to obnáší,že to není žádný med a procházka růžovou zahradou.tak zatím ahoj a těšíme se na další tvé výkony a na to až tě zas někde ve skalách potkáme.milan,jakub a jindra bláhovi,extrémáci z kadaně
Milan B.odpovědět 

 Gratulace12:39:40 22.05.2008
Moc velká gratulace, je to super, že někdo od nás leze takové prásky. A zrovna historický Action Directe, ještě jednou velké gratulace a ať se daří!!!
Lepraodpovědět 

 Akira14:50:15 22.05.2008
Tak hodně zdaru i na teho Kurosawu mladej :o)
stipodpovědět 

 9áčka14:53:54 22.05.2008
Osobně bych "nedovolil" nikomu ohodnotit cestu 9a, pokud nemá přelezeno AD a bylo by po inflaci... ÁDovi gratulace
juraodpovědět 
 Re: 9áčka15:55:06 22.05.2008
Jo, a to ještě existuje kvantum kvákalů, co ti budou tvrdit, že Jura má měkou klasifikaci.Většinou tam samozřejmě nevylezli nic těžkého,maximálně právě nějakou inflaci.Güllich to byl pašák a Adam je taky pašák.Párkrát už zahlásil jak to s tou Jurou vlastně je.
Jura 2odpovědět 
  Re: 9áčka22:44:01 22.05.2008
jo zajimalo by me, jak by se v tom kroutili vytrvalostni praskaci ze Spanel...nic proti jejich praskum, jen by me to zajimalo...
P.S. Ikar k nim "nepatri" :-)
jurajodpovědět 
   Re: 9áčka22:45:37 22.05.2008
jaky 9a? puvodne to prece Wolfgang hodil 8c+/9a .-)
juristaodpovědět 
    Re: 9áčka02:13:31 23.05.2008
wolfi hodil 11, takže nějaký špekulace ve fr. stupnici jsou poněkud mimo
odpovědět 
     Re: 9áčka16:57:52 23.05.2008
8c+/9a? Jsme v Juře, takže Wolfik hodil 11.Pokud vím v Juře se používá UIAA stupnice.
Jura 2odpovědět 

 Slavné prásky stojí za to lézt23:13:39 22.05.2008
Velká gratulace Adamovi! Na Adamovi se mi mimo jiné líbi dvě věci. Za prvé je to postupný vývoj - zatím jeho výkony jdou kontinuálně nahoru, aniž by si musel dokazovat, že vyleze jednu 9a+ a přitom normálně lezl max. 8c.
A za druhé to, že dává známe cesty, které mají potvrzenou obtížnost a všeobecný věhlas. AD je rozhodně jedna z nich.
Je mi skoro i líto, že není to lezení víc populární, když nám v tom našem malým státečku vyrostl takový exot :-)
mikiodpovědět 
 Re: Slavné prásky stojí za to lézt23:42:52 22.05.2008
A ještě škoda, že tolik těch slavných prásků či 9a obecně není u nás či blíž...to by jich Ada měl daleko, daleko víc, mít to za humny jako Dany s Patxim :-) i když tu AD asi blíž měl.
.odpovědět 
  Re: Slavné prásky stojí za to lézt23:58:18 22.05.2008
Woe, mám tu jmenovce, ty máš stejnou přezdívku :-)

Druhej Miki taky Adamovi gratuluje.
Mikiodpovědět 
   Re: Slavné prásky stojí za to lézt01:28:28 23.05.2008
jj pridavam se velka gratulace!!!! ted sem uz pul roku ve Spanelsku a je to pro me radost rikat vsem okolo ze ceskej lezec prasknu AD:))Vetsina lidi tu ani nevi kde Cechy sou,tak ted maj duvod si to najit.Dik ti za to:) a HLAVNE to zdravi..
trudaodpovědět 
    Re: Slavné prásky stojí za to lézt08:45:18 23.05.2008
A není to náhodou nejlezenější 9a na světě?? Nebo má nějaký 9a nebo 9a+ víc přelezů?
Máčaodpovědět 
     Re: Slavné prásky stojí za to lézt09:33:45 23.05.2008
Nejlezenější 9a by měl být Kinematix:
http://lezec.cz/cesta.php?key=32274
pbla4024odpovědět 
     Trilogie10:12:56 23.05.2008
Určitě první a asi i nejslavnější 9a. Když k AD přidáme další dvě slavné cesty
La Rambla (9a+), El Patí, Siurana(ESP)
1. Ramon Julian Puigblanque ESP (2003) - FA
2. Edu Marín Garcia ESP (2006)
3. Chris Sharma USA (2006)
4. Andreas Bindhammer GER (2007)
5. Patxi Usobiaga ESP (2007)
6. Adam Ondra CZE (2008)
Bigraphie/Realization (9a+/5.15a), Ceuse, FRA
1. Chris Sharma USA (2001) - FA
2. Sylvain Millet FRA (2004)
3. Patxi Usobiaga ESP (2007)
4. Dave Graham USA (2007)
5. Ethan Pringle USA (2007)
dostaneme (včetně Action Directe) trilogii evropských cest, kterou dosud nemá přelezenou nikdo. Ale čtyři (super)lezci dokázali přelézt dvě z nich: Sharma, Usobiaga, Graham a Ondra.
Kdo bude první, který trojici zkompletuje?
ivošodpovědět 
      Re: Trilogie10:20:13 23.05.2008
Usobiaga Realization 2004
iodpovědět 

 Action Directe: Video s Adamem Ondrou11:03:04 23.05.2008
Video najdete zde:  http://cs.euroclimbing.com/?p=779


Plchodpovědět 
 Re: Action Directe: Video s Adamem Ondrou11:19:28 23.05.2008
super! dikes. a je uz niekde na webe Adovo video z La Rambly?
odpovědět 
 Re: Action Directe: Video s Adamem Ondrou11:22:40 23.05.2008
mazec to video
odpovědět 

 Škoda22:34:20 23.05.2008
Mam pocit ,že jsem kdy si mezi řadky v rozhovoru s AO četl že by to chtěl dat OS.Moc jsem mu držel palce.Škoda že to uspěchal a nepovedlo se.
Samozřejmě velka gratulace,ale zarove lehke zklamani.Mate nekdo stejny názor?
Kesonodpovědět 
 Re: Škoda11:20:52 25.05.2008
No, já Ti nevím. Ono zas tak moc 9a ve světě nebude a abys je lezl na OS, tak bys jich musel mít nalezený kotel, ba kotel cest ještě vyšší obtížnosti (tak to zatím vidím já, až se dostanu na úroveň 9a, řeknu, zda jsem se mýlil). Tady žádnou uspěchanost nevidím, je to mega cesta, ale zas ne tak mega, aby tréninkem na ni a vyčkáváním bylo stráveno tolik času ku pozdějšímu přelezení na OS.
DaKodpovědět 

 lezeni12:16:41 01.06.2008
http://s4.battleknight.cz/index.php?loc=hire&ref=MTEwMzg1
jaodpovědět