LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140243 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Le Blok - Ostrava 1
K2-Poprad - Poprad
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
HOLAN SPORT - Praha 2
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kvůli kombinaci lezení zvažuje Adam Ondra bojkot olympiády

Adam Ondra olympiádaSvětová lezecká média zveřejnila video, v kterém Adam Ondra vysvětluje, proč je proti kombinaci obtížnosti, boulderingu a rychlosti na olympiádě. V závěru Adam říká, že by v takovém případě hodně přemýšlel, zda by se olympiády zúčastnil nebo ji bojkotoval.

Video je v češtině s anglickými titulky, zveřejnila ho Epic TV.

 

Na možnost bojkotu olympiády upozornil web 8a.nu a nyní na video upozorňuje americký magazín Rock and Ice.

O tom, jestli bude lezení na olympiádu skutečně přijato, má rozhodnout Mezinárodní olympijský výbor v srpnu 2016.

O Adamově kritice kombinovaného závodního formátu na olympiádě se psalo už letos počátkem března: Adam Ondra: kombinace závodů v lezení na olympiádě je tragédie






sth   [úpravy] 11:50 25.04.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zajímavé13:09:09 25.04.2016
Opravdu zajímavé - co Ondra vidí jako negativum, třeba to trénovanání na standardních cestě, kterých jsou stovky, já naopak vidím jako velké pozitivum, protože tak může trénovat každý, podmínky jsou fér pro všechny. A filozofie lezení? Ať Adam leze ve skalách. Ale olympiáda je především o sportu, sportovních výkonech a překližka je spíše druh gymnastiky, než skalního lezení. Za mě za trojboj stále palec nahoru, když Ondra na olympiádě nebude, nic se nestane, přeci to není povinnost nebo nárok. OV vypíše disciplínu a lezci se buď se přihlásí, nebo ne. Třeba se pak trojboj prosadí celkově a překližkové lezení půjde jiným směrem, od extrémní výkonnosti v jedné oblasti k nižším, ale vyrovnanějším výkonům ve všech třech oblastech. Osobně bych byl pro, aby se na trojboj přešlo i u výkonnostního lezení u nás a celkově i u SP/MS.


J.odpovědět 
 Re: Zajímavé13:47:09 25.04.2016
Spíš by to bylo napínavé. Mě se rychlostní lezení v podobě, jak je to na SP nelíbí. Nevadila by mi možná jen kombinace sportovního lezení, boulderingu a lezení na rychlost v neznámé cestě. Vítěz by byl nejvšestranější lezec. Na druhou stranu v atletice je taky zvlášť desetiboj a jednotlivé disciplíny. Proto by bylo asi vhodnější dát disciplíny zvlášť + třeba trojboj sportovky, boulder, rychlost.
 Eržikodpovědět 
  Re: Zajímavé14:01:45 25.04.2016
Kdyby to šlo, tak jasně. Ale řekl bych, že na olympiádě bude problém s místem pro další sport. Proto bude potřeba vybrat jen jeden. A také si myslím, že trojboj bude zajímavější z diváckého hlediska. Ono je potřeba si uvědomit, že z pohledu běžného diváka není v obtížnosti cest žádný rozdíl. Diváci chtějí vidět zajímavé výkony, to ano, ale zde se to týká především "gymnasticky" zajímavých kroků a celkové dynamiky cest a lezení. Ale jestli je cesta za 8c nebo 9a, tedy jak malé nebo blbé chyty jsou, nepozná. Proto je tedy zbytečné se honit za extrémní výkonností nebo super výkony. Pokud tam někdo přeleze nejtěžší cestu na světě, běžný divák to stejně nepozná. Stačí se podívat, po kom koukají hobíci na stěnách. Většinu návštěvníků zaujme průměrný lezec v osmičce v převisu, než dobrý lezec v devítce v kolmém či rajbasu. Proto není potřeba, aby se obtížnost hrnula do špičkových výkonů, kde je nutná samostatná disciplína se speciálním tréninkem, ale stačí výkony dobré ve více disciplínách. O tom, že to lze zvládnout na velmi dobré úrovni, svědčí i některé současné výkony. Osobně za prostesty vidím spíše obavu některých špičkových lezců, kteří rychlost nezvládnou. Nebo zvládnou, ale budou muset začít trénovat a věnovat se tomu a tím utrpí jejich výkony ve skalách. Což chápu. Na druhou stranu, není jediný důvod k tomu, proč by ti nejlepší na skalách měli být nejlepší i na překližce. I Ondra mluvil o jakési lezecké filozofii. Možná, že toto je začátek konce určité schizofrenie, kdy se lezení na skalách a lezení na překližce stále motá dohromady a je v jedné organizaci, a celé to napomůže k jednoznačnému rozdělení. Překližkáři si zůstanou na překližce, skalní lezci se budou věnovat skalám, protože trénink na oboje bude se špičkovými výkony neslučitelný.
odpovědět 
   Re: Zajímavé15:20:24 25.04.2016
pokusím se to (laicky) sesumírovat:
1. je k dispozici jen jedna sada medailí (respektive dvě, ženský a chlapi)
2. obtížnost je nuda
3. boulder jakbysmet, a navíc nepřehlednej
4. rychlost je ptákovina
5. kompromisem je kombinace, ale ten kompromis je pitomost se kterou není spokojenej (skoro) nikdo

proč tedy neudělat kočkopsa, tedy rychlost na těžké trati, něco jako slalom, první kolo (s izolací) kde se třetině závodníků nepodaří projet všechny branky, a druhé kolo pouze ti co dojeli od nejpomalejšího k nejrychlejšímu bez izolace (s předjezdcem), a časy kol sečíst. třeba. bylo by to divácky jednoznačné, mělo by to spád (proti obtížnosti) a charakterem by se to obtížnosti blížilo.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Zajímavé17:39:08 25.04.2016
Vprincipu souhlas. Přijde mi divácky nejzajímavěší paralelní lezení na obtižnost. A la na Rock Masters. Kde může hrát roli i rychlost pokud oba dají top. Pokud lezení na rychlost nebaví sledovat ani lezce, kde se bere ta iluze, že to nelezce bavit bude?
r0binodpovědět 
     Re: Zajímavé10:44:45 26.04.2016
kde se bere ta iluze že to nelezce bavit bude? no, iluze to není, má to ovšem háček. nelezce to bude bavit pokud se to našpikuje nějakým tím nacionalismem a hluboce lidským příběhem. voni tydle diváci jsou tvorové prostí (ti zajímaví, co na ně zafunguje ta reklama v mezičasech, se podívej na jaký prosťáčky je zrovna reklama mezi sporty cílená), jsou ochotní čumět na kurling, rychlobruslení, biatlon, střílení z flinty, pistole a luku a další obskurnosti...
Lukas B.odpovědět 
      Re: Zajímavé10:57:55 26.04.2016
No a to si představ, jak bude lezení komentované :-) Teď je jen záběr na lezce a k tomu komentátor přidává nějaké podrobnosti, ale obvykle se to netýká přímo výkonu. Ale až to bude na olympiádě, dovedeš si představit, jak nějaký komentátor komantuje každý krok a každý chyt, jak u toho vzrušeně křičí a pln emocí jásá a povzbuzuje?
odpovědět 
 Re: Zajímavé14:11:49 25.04.2016
Dle meho soudu. Pokud ma mit olympiada v lezeni vyznam, tak tam ma byt disciplina, kterou vyhraje nejlepsi lezec a ne lezec, ktery si mimo olympiadu ani neskrtne.
Pokud je tu snaha vytvaret cirkusove slepence, aby bylo lezeni na olympiade zajimave, tak snad aby tam ani nebylo.
Vojta D.odpovědět 
  Re: Zajímavé14:17:42 25.04.2016
Myslíš třeba Sean McColl? Že lze vyhrát boulder i rychlost už AO ukázal. Takže zbývá jen rychlost. problém s rychlostí je ten, že na ni většinou lezci netrénují, neb je nebaví. Ale právě McColl ukázal, že to jde. Takže toto není o tom, že by nešly dělat super výkony, ale že se lezcům do rychlosti nechce. Což by samozřejmě neměl být důvod. Je jen otázka pár sezon, než lezci v trojbojích budou na stejné nebo lepší úrovni, než dnešní specialisté.
odpovědět 
   Re: Zajímavé14:18:11 25.04.2016
Oprava - Boulder i obtížnost.
odpovědět 
   Re: Zajímavé14:27:41 25.04.2016
Sean má osobní rekord 8.83s, světový rekord je 5.60s.
pbla4024odpovědět 
    Re: Zajímavé16:23:41 25.04.2016
... a s tím se dá dostat do finále, jak už ukázal. Ale s 6b rychlostní standardizovanou cestou se v jiných lezeckých disciplínách moc nechytneš :-)
odpovědět 
     Re: Zajímavé17:11:16 25.04.2016
Kdy byl Sean ve finale v rychlosti? Pokud vim, tak sice mezi juniorama snad i vyhral, ale v dobe, kdy nebyla standardizovana cesta.
odpovědět 
      Re: Zajímavé05:12:05 26.04.2016
Dostal se do finále ale s casem 7.9s na závodě s malou účasti
climberodpovědět 
       Re: Zajímavé10:47:37 26.04.2016
Ok, nenasel jsem to, na IFSC takovy vyledek nema a na jeho strankach ma spis vysledky kolem 8:30...
odpovědět 
        Re: Zajímavé09:47:07 27.04.2016
Co to tady melete za hovna???? Jednou vyhral s casem 1.2 s a ucast byla velka.
odpovědět 
 Re: Zajímavé16:12:51 26.04.2016
Nic proti názoru každého.. ale vidíme drobný rozdíl:

1) Adam veřejně neschvaluje způsob prezentace lezení na olympiádě
2) v komentářích od nounejmů se dočteme, že je kombinace super a proč jí nezařadit..

Co má asi větší váhu ve světovém lezeckém (i olympijském )měřítku?
Srovnávat lezení s desetibojem samozřejmě můžete, ale co těmi komentáři změníte ??? :)

Samozřejmě slepě stojíme dál za Adamem a jeho moudrostí...
Ada fan klub Závistodpovědět 
  Re: Zajímavé16:57:47 26.04.2016
Co má větší váhu? Řeknu ti to naprosto přesně - ti nounejmové. Upřímně - koho zajímá Adam Ondra? Pár lezců z velmi úzké zájmové skupiny. Kdežto zbytku světa, dokonce i naprosté většině Čechů, je to jméno neznámé a ukradené. Takže až se bude řešit organizační zajištění a formát mistrovství světa, kterého se bude účastnit jen lezecká komunita, bude mít slovo AO váhu. Ale jinak rozhodují právě ti nounejmové, protože ti chtějí vidět divácky atraktivní zajímavost. Je jim jedno, zda je to zprasené lezení nebo kombinace boulderu a krasobruslení. Prostě chtějí vidět akci a tu jim trojboj nabídne. Na rozdíl třeba od obtížnosti, kde naprostá většina diváků stejně nerozezná obtížnost a nedovede ocenit rozdíl ve výkonech mezi 8b a 8c. Ale až budou skoky na boulderu a pády na rychlosti, to budou nervy a napětí... Takže Adama nech ve skalách, OH ať si klidně bojkotuje, najdou se jiní, co tam rádi pojedou. Ostatně jak sám vidíš, z OV se ho tak nějak zeptat nepřišli, o formátu se s ním také neradili, takže to samo o sobě je dostatečná ukázka toho, zda má větší slovo AO nebo nounejmů, kteří mají názor sice podle tebe úplně blbý, ale zato ve shodě s organizátory :-)
odpovědět 
   Re: Zajímavé21:03:16 26.04.2016
No tebe evidentně AO zajímá. Nounejme :) Jinak taky na OH sleduju stovku a přišlo by mi dementní,kdyby UB běžel i maraton a k tomu si střihnul oštěp. No a to jsem prosím jen atletickej nounejm.
Nounejmodpovědět 
    Re: Zajímavé09:18:55 27.04.2016
OV vyhlásil kdysi dávno závody na 100m (mohlo to být klidně 100 yardů) a maratonskou trať a je jim houbeles po tom, co na to Bolt. Jestli se chce přihlásit, ať se přihlásí, jestli ne - Boltova věc. Poběží jiní.
Když změnil OV délku maratonské trati, taky to prosadili i přes nesouhlas tehdejších maratonských běžců. A taky to vymysleli jen kvůli divákům.

A sorry, ale co je lezení proti maratonu?! Olympiáda je byznys, OV ho umí moc dobře a AO, řekl bych, nakonec taky vyrazí, když bude naděje na 1,5 mega za olympijské zlato.
odpovědět 
   Re: Zajímavé23:28:52 27.04.2016
Já nechci vidět divácky atraktivní zajímavost ale lezení. Nepodepíšu se, abych ukázal, že i nounejmové to tak maj. Navíc Áda má vždy pravdu a nezáleží na názoru nounejma o nounejmech...
odpovědět 

 Určitě nekombinovat13:27:33 25.04.2016
Ty jednotlivé disciplíny jsou dnes už tak specifické, že je naprostá hovadina je kombinovat, to je jako v atletice nutit borce, který se věnuje stovce, běžet maraton. 
Lepraodpovědět 
 Re: Určitě nekombinovat14:47:51 25.04.2016
Přesně tak. Obtížnost a bordeling ještě jakž takž zkombinovat jdou, i když čím dál hůř. Ale rychlost je úplně jiný sport.
goatodpovědět 
 Re: Určitě nekombinovat17:17:14 25.04.2016
Jako třeba desetiboj, pětiboj a podobně? Je to sport je do byznys. Pokud chceš do toho plést životní styl směr nebo něco takového tak to na olympiádu netahej.
strejdaodpovědět 
  Re: Určitě nekombinovat22:45:34 25.04.2016
Blbost. Bud bude na Olympiade sportovni lezeni Tedy Obtiznost a boulder a nebo paskvil. V podstate je to fuk, ale vetsina lezcu chce mit na olympiade lezeni. Proti rychlosti nic nemam jako samostatne discipline, ale neni to lezeni. Je proste nestesti ten nadiktovanej pocet medaili.. Jen doufam, ze jestli se prosadi paskvil, neovlivni to Svetaky. To by byla fakt skoda.
Valmarodpovědět 
   Re: Určitě nekombinovat08:57:00 26.04.2016
Me to tak šptné nepříjde, jde jen o to jak se to bude prepočítávat. Pak se na to rychlolezci stejne vykašlou:-)
strejdaodpovědět 
    Re: Určitě nekombinovat09:28:35 26.04.2016
Jo to je fakt.. ale stejně lezecká filozofie je jinde. (Souhlas s Adamem) rychlolezci se na to vykašlou, ale rozhodne to třeba o vítězi a třeba i dost podstatně (vůbec tu nejde o McClla, jak tu někdo podsouvá- s tím Adam např v Arcu na rychlost držel krok), ale opravdu o ten princip, že je skoro jedno jak dlouho něco lezeš, ale jak vyjdeš se silami, aby jsi se dostal co nejdál. Je obdivuhodný, když někdo komu nestačí síla využije rychlost nebo využije flexibilitu a šikovně odpočine a dosáhne téhož. Jeden tam bude rychle, druhý pomalu. Co je ale víc hodno obdivu? Na lezení je krásný, že je to řešení hlavolamu a klíč k němu je tvé vlastní tělo. Způsobů jak ho vyřešit je mnoho a každému sedí trochu jiný, ale kdo ho vyřešil jak dobře se dá vcelku objektivně posoudit podle toho jak daleko dolezl(kolik z hlavolamu byl schopný svými schopnostmi a to nejen fyzickými) rozklíčovat... Prostě je to úplně jiný sport, než rychlolezení v klasické podobě, které bych s klidem zařadil do atletiky jako její novou disciplínu.
V.odpovědět 

 kdo vlastně stojí o OH?14:17:58 25.04.2016
aby to bylo "divácky" zajímavé a laicky hodnotitelné, tak by to muselo být ve formátu:  rychlost jak ji známe už dnes, obtížnost taky face to face vedle sebe na stejné cestě a boulder omezený na skok z chytu do chytu (postupně posouvaného)

nikdo (včetně nás) nepozná, jak obtížná je cesta, dokud si na chyt nesáhne. nelezec gaučák to nepozná ani pak, zato pozná kdo byl dál, výš, nebo rychleji
odpovědět 
 Re: kdo vlastně stojí o OH?17:20:31 25.04.2016
jak gaučák pozná kdo hodil oštěpem dál? Ze stejný tabulky jako u oštěpu:-) Komu se lezení líbí tak si na něj počká. Stejně tak jako třeba u chůze, koule, 100m a podobně. Když to srovnam se stacionárními sporty jako lukostřelba a podobně tak je lezení zlatý a věřím že pro většinu gaučáků taky:-)
strejdaodpovědět 
  Re: kdo vlastně stojí o OH?09:11:00 26.04.2016
oštěp má nalajnované vzdálenosti. fakt to není jen ze závěrečné tabulky. a všichni hážou stejně těžkou tyčí.

při lezení poznáš do jakého chytu se závodník dostal, ale už ne, jak těžkou cestou. to ti sice napíšou, ale co si pod tím nelezec představí? co to znamená těžké? vzpomeň si na své začátky - nepřišla ti osma i desítka stejně nelezitelná?

k první otázce - kdo stojí o další propagaci lezení? podnikatelé v lezení a placení bafuňáři. do skal se nevejde neomezené množství lidí. ještě jsem nepotkal nikoho, koho by neštvala adrenalinová cestovka s padesáti nařvanými holanďany TR brousící deset cest vedle sebe.
odpovědět 
   Re: kdo vlastně stojí o OH?17:30:32 26.04.2016
To ty centimetrovy rozdily poznas z lajn pri pohledu na obrazovku?
odpovědět 
 Re: kdo vlastně stojí o OH?22:55:33 25.04.2016
Pred gaucakem snad sportovec nebud ohybat koleno... Ja fakt nechapu, ze se resi to jestli se to bude libit nekomu, kdo o tom sportu nic nevi. Tak preci, kdyz o tom nic nevim, tak se to snazim pochopit behem zavodu. Zas tak slozity to dnesni lezeni neni. Pochopit curling mi teda trvalo o dost dyl.
Valmarodpovědět 
  Re: kdo vlastně stojí o OH?23:17:02 25.04.2016
No ale když se pořádá show, tak se především řeší pro koho jen ta show určena, kdo je jejím příjemce, tedy divák, ne? Ti jsou ti hlavní, kdo platí. Na prvním místě je tedy divák, ten rozhoduje. Princip je jednoduchý - potřebujeme akci, která přiláká co nejvíce diváků, abychom sehnali co nejvíce sponzorů a prodali vysílací práva co nejdráž. Někde učinkují zpěváci, někde je to výstava psů, no a tady vystupují v hlavní roli "sportovci". Když jsi pochopil curling, měl bys toto pochopit také, tedy že rozhoduje, co bude pro diváka zajímavé, co ho přiláká a kteří lidé předvádějící nějaký pohyb se budou prodávat nejlépe. Jednoduché a prosté :-)
odpovědět 
   Re: kdo vlastně stojí o OH?23:33:18 27.04.2016
Ne. Gaučáci a anonymové jsou podřadní a Áda má vždycky pravdu.
Vodpovědět 

 rychlost...15:13:54 25.04.2016
Kdyz uz chteji na OH divacky atraktivni lezeni na rychlost, at je to neco podobneho jako je Psicobloc Masters... V podstate jde o lezeni na obtiznost a rychlost zaroven :-) https://www.youtube.com/watch?v=0quhoqnwzsk
misakodpovědět 

 Dejme jim šanci19:45:50 25.04.2016
Chápu nynější lezce, že pokud trénují obtížnost tak asi těžko se dostanu během pár let na slušnou úroveň v rychlosti a naopak a přitom neztratím výkonnost ve své disciplíně. Vícebojaři v atletice vychází z všeobecného tréninku z dětství až kolem13 - 15 let se většinou začíná hledat specializace. Tady pokud to má trenér  v hlavě pořádku. A jenom málo zdatných může dělat víceboje.  Takže do budoucna možná.  Já s dětmi na stěně taky dělám všechny disciplíny a pak ať si jednou vyberou, co je bude bavit.  A doufám, že budou hlavně jezdit do skal a překližka jen jako trénink ;o)  Supr je to v lyžováni tam je buď specialista, a nebo vyjíždí body do kombinace. Jezdi na co se cítíš.  Jináč Snowboarding taky od začátku dělali špatně i přes upozornění  a bojkotu několika  tehdejších hvězd. A pak na to přišli. Letos budou prznit kiteboarding. Krásna Freestyle disciplína a oni tam budou jezdit od bójky k bojce na čas. Dejme jím šanci.  Doufám že lezení bude mít své místo na olympiádě a že to nebude nějaký pazgřiveec.
 Jarda Rodpovědět 
 Re: Dejme jim šanci20:03:34 25.04.2016
dokud to místo úplně neumyje
klasikodpovědět 
 Re: Dejme jim šanci21:21:44 25.04.2016
Máš tam hrubku. Píše se to olympyjáda.
honzaodpovědět 

 OLYMP10:22:28 26.04.2016
NECHCI LEZENÍ NA OLYMPIÁDĚ
NECHCI DALŠÍ POPULARIZACI LEZENÍ
NECHCI DALŠÍ LEZCE A PŘEPLNĚNÝ SKÁLY, JINAK SI UŽ V ČECHÁCH NEZALEZEM !!!

HRAJTE TŘEBA ZKUR....J FLOORBALL, PROCPĚTE SI HO NA OLYMPIÁDU A NA LEZENÍ SE VYSE.TE




SKALOMILodpovědět 
 Re: OLYMP17:23:10 26.04.2016
Yes!!! Palec nahoru! :-)
 odpovědět 
 Re: OLYMP09:48:11 27.04.2016
JA ZASE ANI NECHCI VE SKALACH POTKAVAT LIDI JAKO TY...
odpovědět 

 AO11:40:46 26.04.2016
a jako vždy..

budem učit Bolta maratonu...určitě přínos na běh na 100m a vůbec žádná ztráta potenciálu
odpovědět 
 Re: AO17:01:00 26.04.2016
myslim, že Bolt maraton bez problému zvládne, na rozdíl ode mně. Zato na stovku si docela troufám
d.odpovědět 
  Re: AO17:29:12 26.04.2016
Docela blba analogie. To, ze si na neco troufas, neznamena, ze tve vysledky budou za neco stat a ze lidi bude pohled na to bavit. Ale jasne, fotbalisti jeste zacnou hrat hokej, hokejisti fotbal (proc by ne, stejnak si ho vetsina z nich obcas zahraje) a mame o zabavu postarano. Pro estradni vecer na Nove dobre.

Na Bolta na maratonu (ciste teoreticky, protoze takova sranda by ho mohla stat to, ze uz by se do spicky na stovku nikdy zpatky nedostal; navic jeho vysledek by byl velmi chaby) by se mozna lidi podivali jednou jako na kuriozitu, nic vic. A nevim, zda je to zrovna ta cesta, kam se chce vrcholovy sport odvijet.
odpovědět 

 Bojkot?15:40:35 26.04.2016
Ať klidně AO olympiádu bojkotuje. OH jsou stejně komerční záležitost pro širokou veřejnost, která toho o lezení a AO moc neví. Jsou jiné sporty, které se na OH nedostanou (nebo tam byly a už nejsou), takže dostat na OH lezení (jako 1 sport) je celkem úspěch.

Mně osobně přijde 3-kombinace jako divácky atraktivní, což je podle mě "záruka", že lezení na OH má šanci zůstat. A docela se těším jak bude tv komentátor komentovat výkony lezců :-)

Jinak podle mě lezení na skalách, bez lidí a povyku kolem nemá nic moc společného s lezením na překližce!
syslikodpovědět 
 Re: Bojkot?17:02:54 26.04.2016
Lezení venku bez lidí a povyku okolo? A tím myslíš koho? Třeba právě Adama Odnru? To je tak trochu schizofrenie, ne? My tady o klidu a přírodě a zatím, když se podíváš na jeho poslední video, leze obklopen týmem, kameramany a celkově to vypadá spíše na cirkus, než klidnou a pohodovou akci. Právě v tom posledním videu ze Slovinska mi Adam Ondra připadá tak trochu jako cvičená opička. A už dávno neleze kvůli lezení jako takovému, ale když jezdí po světě i se štábem a točí a zveřejňuje, tak je to už o něčem jiném. Komerce a popularizace skal jak vyšitá.
odpovědět 
  Re: Bojkot?17:24:19 26.04.2016
Docela souhlasim, taky mě ta atmosféra videa vůbec nenadchla (samozřejmě nehodnotim výkon :-)).
 pavelllodpovědět 
  Re: Bojkot?17:35:35 26.04.2016
Hele, ty anonyme, provokuješ, nebo si nevidíš do huby? Byls někdy v Ospu o Velikonocích? Jakej štáb? Kdyby sis přečetl článek, tak to video točili dva lezci, žádnej štáb. A kde máš nějaký cirkus? Visí tam pár šunek v komíně a Tomášů Marných. Týmem myslíš koho? Trenéri, maséri, bafuňári? Kde jsou? Je to jen dokumentace přelezu, žádný umění, a ty tu meleš exkrementy.
Bídaodpovědět 
   Re: Bojkot?18:49:24 26.04.2016
Ááá Bída, tys tu chyběl :-) Sem se ti dotkl modly? Tak to jo, promiň. Intimita a souznění s přírodou z toho videa jen dýchá :-) To musí být opravdu fajn. Jít si zalézt, dát nějakou tu těžkou cestu... že okolo tebe visí několik lidí a je na tebe upřeno několik objektivů a děláš to zejména kvůli tomu videu, to k tomu jistě patří, viď :-)

A možná by sis měl uvědomit, že můj příspěvěk nebyl kritika AO, ale kritika kritiků. Takže příště se nejdřív zkus párkrát nadechnout, zamyslet a pak teprve psát. Dělat to v obráceném pořadí ti neprospívá. I když ono je to u tebe asi už jedno...
odpovědět 
    Re: Bojkot?19:10:55 26.04.2016
Já vím, krmit pořád toho stejnýho trolla nemá smysl, ale:
"A už dávno neleze kvůli lezení jako takovému, ale když jezdí po světě i se štábem a točí a zveřejňuje, tak je to už o něčem jiném."
"Dělá to zejména kvůli videu"
To jsou hodně schematický a zbrklý tvrzení, žejo? Resp. nenacházím ve tvých příspěvcích žádný přesvědčivý argumenty, který by to podepřely.
Jestli lezci dlouho někdo chyběl, byl to tenhle duchaplnej nepodepsanej hlas.
P.odpovědět 
     Re: Bojkot?20:56:02 26.04.2016
Já tvůj styl obdivuji :-) Když se ti něčí názor nelíbí, dožaduješ se pokaždé pokaždé množství detailních argumentů a dokladů a postavíš to tak, že je to blábol, protože to dotyčný nemůže dokázat. Fajn, nic proti. Každý píšeme nějak. Jen mne vždy pobaví, jak se takto pustíš do každého, jehož názor se ti nelíbí. Je to poněkud divné, když neuznáváš, že ostatní mohou mít také svůj názor :-) Existuje jeden jediný důvod, proč bych si to o tomto videu nemohl myslet a napsat to, aniž bych pro tebe musel dokládat spoustu argumentů, které stejně neuznáš? Takže si trhni. Považuješ-li mne za trola, neodpovídej mi. Nikdo tě nenutí na mne reagovat.
odpovědět 
      Re: Bojkot?21:07:56 26.04.2016
Jenže tvůj koment byl prostě uplně debilní.
odpovědět 
       Re: Bojkot?21:15:41 26.04.2016
Ján taky považuji řadu komentářů za debilní, občas i článků, ale nemám potřebu se k tomu vyjadřovat.

Samozřejmě se k mým komentářům může vyjádřit každý. Kdyby P.napsal, že si myslí, že je to jinak a že nemám pravdu, nenapíšu ani písmeno. Ale když napíšu svůj názor a on se pokaždé dožaduje důkazů... Copak člověk nemůže napsat svůj názor vyplývající z nějakých pocitů? Já za to nemohu. Viděl jsem video ze Slovinska, znám zhruba itinerář co cestě předcházelo, na videu vidím, jak tam Ondra leze ověšen z každé strany kameramanem (ještě tam někde musí být jistit a řekl bych, že i další...), tak mi to tak prostě přišlo. A nekritizoval jsem Ondru, ale narážel na předchozí příspěvky o klidu a pohodě a filozofii lezení. Prostě mi ty slova o klidu a lezecké filozofii nejdou dohromady s tím, co vidím. Důkazy pro to nemám žádné.
odpovědět 
        Re: Bojkot?21:27:31 26.04.2016
Docela me bavi, jak tve odpovedi jsou postupne delsi a delsi a pritom vubec nic nerikaji.
sodpovědět 
        Re: Bojkot?09:27:36 27.04.2016
Hele, šlo mi tady o to, že z toho, že kolem někoho jsou kameramani, přímo nevyplývá, že to dělá ZEJMÉNA kvůli videu. Ani že kdy někdo jezdí (OBČAS - podotýkám já, ne vždy), neznamená to, že to nemůže dělat kvůli lezení jako takovému.
K videu z Ospu - mi to ani nepřišlo jako profi situace a video.
Kdybys to vyjádřil méně vyhroceně, neměl bych problém. (Možná zbytečně moc svoje argumentace schematicky vyhrocuješ, což jim dodává občas i nádech demagogie.)
Vlastně mě trochu překvapila tvoje reakce na můj příspěvek, a připomnělo m to kdysi jakéhosi tuším Petra (?) v debatě pod videorozhovorem se Špekem.
A aby nedošlo k nedorozumění: ten tvůj koment mě popíchnul, a až když jsem začal psát reakci, napadlo mě, že bude možná tvůj, a připojil jsem tu úvodní větu. Takže to asi není tak, že jsem jenom apriori vysazenej na tebe, ale že mě drážděj některý (tvý) nekorektní argumenty a diskusní postupy. Který mi trochu vaděj, i když nevím, že za nimi jsi ty.
P.odpovědět 
         Re: Bojkot?09:28:44 27.04.2016
Pardon: že když někdo jezdí... se štábem a točí
P.odpovědět 
          Re: Bojkot?10:03:40 27.04.2016
To je nevýhoda psané diskuze. Chybí zde intonace a neverbální složka, takže ta samá slova působí jinak. Myslím, že v reále bychom byli oba v pohodě a nad pivem strávili fajn večer, řady tvých názorů a činností si vážím. A jinak máš pravdu, občas to úmyslně trochu vyhrotím. Ono to velmi často diskuzi rychle pročistí a vyjasní postoje. Tedy pokud se do toho nezačne motat třeba Turek, to je pak smrtelné :-)

Jinými slovy - pokud by všichni byli na takové úrovni, jako ty, bylo by to jednodušší a vlasně by ani nebylo potřeba tak psát. Jenže řada lidí je poněkud omezených, myslí jednostranně a povrchně, nezabývají se podstatou, na ty nic jiného, než právě trochu vyhrocené popíchnutí, neplatí. Na řadu věcí a článků nereaguji, ale občas mne rozpory v něčích slovech tak zaujmou, že nějaký ten textík pro zábavu dohromady dám :-) Pokud se chytneš zrovna ty, tak se ti omlouvám.
odpovědět 
           Re: Bojkot?19:21:29 28.04.2016
chápu že tě to raní, ale souhlasím s Bídou, P. a s druhým anonymem. Tvůj psanej projev působí, jako by Ti nedocházelo, že když je např. sportovec v něčem světová špička a někteří ho u jeho výkonů chtějí natáčet a zveřejňovat jeho výkony (cirkus, říkáš...), tak to ještě nevypovídá o motivaci sportovce. Řekl bych, že pokud někdo dělá něco jen pro komerci, na špičce se moc dlouho neudrží.
A když někdo mrští do pléna podobnej stereotyp, musí počítat s tím, že se mu to vrátí. Řeči o tom, že mimo psaný projev byste si určitě užili romantiku u praskajícího krbu...no proč se občas nezasmát, že? :-D
T.odpovědět 
            Re: Bojkot?19:31:13 28.04.2016
Mno, ale tak nějak nemůžeš vědět, zda jsme se opravdu někde nepotkali nebo někde spolu už neseděli, že ne? Přeci jen, pár let v lezení jsem, na VH chodím...
odpovědět 
             předsudky, to je oč tu běží20:36:16 28.04.2016
o tom ale není řeč, že? :-) Ale jinak hezkej pokus...
T.odpovědět 
              Re: předsudky, to je oč tu běží21:19:16 28.04.2016
Ona ale řeč mimo byla už u tebe, protože já rozhodně nepsal vnitřní motivaci :-)
odpovědět 
      Re: Bojkot?06:24:08 10.05.2016
Ještě mi tady chybí Pletanův odborný pohled...Ne,že bych s Bídou vždycky a ve všem souhlasil,ale aspoň přemýšlí,než něco napíše...
 Ollyodpovědět 
     Re: Bojkot?09:35:13 27.04.2016
jasně že točí a jasně že je to jeho (současně s lezením) hlavní činnost a jasně že je to cirkus - vždyť ho to živí, ne? to je pravda. jiná věc je, jestli o to natáčení ve skalách stojí jiní lezci. někdo ano - prostě potřebuje vědět, že jenom v těch svítivě žlutých kalhotech jde vylézt 9a. jiným je to ukradené a ještě další si v duchu zanadávají, že radši nejeli jinam. ale z předchozích komentářů toho týpka, kterého kritizujete, jsem nepoznal, do které skupiny patří, jen popsal stav a řekl, že souznění s přírodou v tom není. jen to zachycuje sportovní výkon v devítce. běhání je normálně taky outdoorový sport, ale pražský maraton má společný s přírodou minimum, spíš nic
odpovědět 

 Nebreč13:11:33 27.04.2016
Adame, přestaň brečet a začni trenovat. Všichni jsou na tom stejně.
Elementodpovědět 
 Re: Nebreč14:18:05 27.04.2016
Trefny koment :-)
odpovědět 
  Re: Nebreč23:41:33 27.04.2016
vůbec není trefný
odpovědět 
   Re: Nebreč08:43:15 28.04.2016
Je úplně trefný
odpovědět 
 Re: Nebreč23:42:03 27.04.2016
Adam nebrečí, konstatuje fakta.
odpovědět 
  Re: Nebreč08:09:11 28.04.2016
Fňuk fňuk :-).
odpovědět 
   Re: Nebreč17:03:46 28.04.2016
Se nediv, že brečí. Teď psali, že za zlatou z OH bude 1 750 000 Kč. A jestli ví, že mu to rychlost bude kazit, je samozřejmé a pochopitelné, že protestuje a vyhrožuje bojkotem.
odpovědět 
    Re: Nebreč19:32:52 28.04.2016
uhozen hřebíček na hlavičku..
odpovědět 
   Re: Nebreč17:21:09 28.04.2016
No to je hodnotny prispevek. Zkus mene vse posuzovat podle sebe.
odpovědět 
   Re: Nebreč20:07:36 01.05.2016
Jakýkoli koment o brečení je na úrovni pubertálního děcka, který chce říct co nejvtipnější hlášku. Nikde není žádný fňukání. Jseš jako slepej? konstatování o neučasti. Zcela logické, pokud bude na OH jiný sport než lezení..
odpovědět 
 Re: Nebreč17:20:11 28.04.2016
No ono to znamena, ze specificky trenink pro rychlost ho bude stat vykonnost na skalach. Za me osobne at radeji posouva hranice na skalach. Byla by skoda kdybychom kvuli olympijske rychlosti ztratili nejlepsiho sprotovniho lezce na skalach na svete...

A ono to tak nejspis bude mit vice elitnich lezcu, takze si pak panove "tvrdaci" uzijte to pokoukani na zavodu, kde budou soutezit druhoradi lezci.
odpovědět 
  Re: Nebreč18:29:16 28.04.2016
Úplně špatný přístup. Ono se nic nestane, že tam nebudou ti nejlepší a špičkoví v některé z disciplín. Na pohled to totiž nepoznáš. Vše bude zhruba stejné, jen tam místo chytu 3mm, který udrží pár na světě, dají 5mm. Z pohledu diváka nulový rozdíl. Za to tam uvidíme špičkové trojbojaře. To máš jako s desetibojem. Vítěze desetiboje zná skoro každý, Dvořák, Šebrle, Eaton, O´Brien... Ale znáš vítězů nějaké samostatné disciplíny? Kolik lidí zná vítěze skoku vysokého nebo hodu koulí? Mnohem méně. A upřímně - když je třeba skok do dálky, samotný mne nebaví, i když skáčou daleko. Ale při desetiboji se rád podívám, je to mnohem napínavější. Takže špičkové výkony v jedné disciplíně jsou fajn, ale víceboje jsou mnohem zajímavější. Takže i když ve startovce bude chybět nej skalní lezec, přesto se na trojboj rád podívám a rozhodně tam onoho dotyčného postrádat nebudu :-) Pravděpodobně ho ani nebudu znát, takže nebudu vědět, že tam chybí. A zhruba tak to bude mít naprostá většina diváků :-)
odpovědět 
   Re: Nebreč18:44:06 28.04.2016
To je fakt, taky nevidim treba zadny rozdil mezi Ligou mistru a Okresnim preborem.

A kdyz uz kombinace, tak poradna. Pridal bych drajtul, splh po lane, skok pres prekazku v podobe struktury. Sice odpadne dalsi hafo lidi, ale naoplatku tam uvidime naprosto spickove (rozumnej ty, kteri projevi vuli se zucastnit) vicebojare. Mozna i nas Binter junior konecne dosahne na nejaky lepsi vysledek!
odpovědět 
    Re: Nebreč19:04:25 28.04.2016
Jen se neboj. S tím, co olympiáda nabízí, tedy těžké peníze za medaile a pak miliony sportovcům ve formě sponzoringu a reklamy, si i ta světová špička v obtížnosti ráda tréninkový program změní.
odpovědět 
     Re: Nebreč19:07:59 28.04.2016
Úplně špatný přístup.
odpovědět 
   Re: Nebreč18:44:49 28.04.2016
Úplně špatný přístup.
odpovědět 
  Re: Nebreč07:06:10 29.04.2016
Problem je, rsp. uz to tu raz niekto trefne napisal, ze v tychto obtiaznostiach to bezny nelezec vobec nepozna, ci tam lezie AO alebo lezec z druheho sledu lebo aj ten dokaze preliezt tazke cesty. Preto podla mojho nazoru olympiada objektivne neucastou AO neutrpi, skor to bude na jeho skodu. Este nema take meno, aby si mohol dovolit diktovat co bude a nebude na olympiade, trochu by to chcelo vystupit nad oblacik tej komunity ktorej je sucastou, a ktora ma daleko od nejakej masovky ako je futbal, potom by to pochopil
odpovědět 
   Re: Nebreč13:42:57 29.04.2016
Stejne jako clovek pri pohledu na stovku nepozna rozdil mezi 9.58 a 10.0. A presto se lidem na ty vykony blize 9.58 kouka tak nejak lepe. Podobny vycet muzes udelat uplne u kazde atleticke discipliny..
odpovědět 
 Re: Nebreč18:47:53 28.04.2016
Každej má právo prezentovat svůj názor. Na tom Adamově něco je, stejně jako je něco i na tom, cos tu plácnul ty. Ale čí názor lidi zajímá víc? Světová lezecká špička nebo internetovej plkal...hm, těžká volba.
odpovědět 
  Re: Nebreč19:01:33 28.04.2016
No to je právě ten zásadní omyl - důležitější je názor internetového plkala, než Adama Ondry jako světové špičky. Proč? kdo na to bude koukat a platit formou shlížení reklam? Ta lezecká špička a lezecká minikomunita, nebo desítky milionů plkalů, co tomu nerozumí, ale chtějí napínavou podívanou? Hádej. Můžeš třikrát :-)
odpovědět 
   Re: Nebreč19:04:09 28.04.2016
A kdo by se chtel divat na nejakeho vidlaka z obydlene zatacky na Viden?
odpovědět 
   Re: Nebreč19:09:06 28.04.2016
Jo taaaak, panacek se povazuje za zastupce lidu :).
odpovědět 
    Re: Nebreč19:28:40 28.04.2016
Ano, v tomto případě si dovolím tvrdit, že naprosté většině diváků, kteří se koukají na OH, je lezení sport ne úplně známý a že mu nerozumí natolik, aby dovedli ocenit na překližce rozdíl mezi přelezem 8c a 9a.
odpovědět 
   Re: Nebreč20:47:14 28.04.2016
Dva body, ani jeden tě nepotěší:
- pro lezeckej lid, kterýmu byl tenhle článek určenej, je názor Adama Ondry zajímavej a mnohými i respektovanej, ať souhlasí nebo ne...zatimco tvoje plácnutí do vody je tipuju nuda nejen pro mě.
- pro nemalou část nelezeckýho publika OH bude zajímavější, když budou OH nastavený tak, aby tam jezdila fakt špička, než aby čuměli na nějakej paskvil a béčkový borce. Lezení jako takový je už tak divácky celkem nuda, takže přenosy budou pro lidi, co se o lezení zajímaj aspoň okrajově. Ale uvidíme jak to nakonec bude, plácat tady nemá smysl.
ten komu jsi odpovídalodpovědět 
    Re: Nebreč21:17:41 28.04.2016
Nemáš pravdu. Pokud by lidi zajímala v každé disciplíne jen ta špička, nikdy by nebyly víceboje tak populární, jako jsou. A zlato ve víceboji je mnohem cennější a hodnotnější, než zlato z některé ze samostatných kategorií. A že bys viděl jen béčka, o to se neboj. Průměrný rozdíl mezi světovým rekordem v samostaných disciplínách a v rekordech v rámci desetiboje je pouhých cca 15 %. Ale jak píšeš, uvidíme.
odpovědět 
     Re: Nebreč11:44:53 29.04.2016
Jsem jeste nevidel viceboj, ktereho by se uspesne ucastnili lidi, kteri jsou spickou jen v jedne vybrane discipline viceboje. A jeste mene casteji vidis, ze by nekdo z vicebeoje mel dobre vysledky v jedne discipline. Jednoduseji - "viceboj" je vlastne samostatna disciplina. A mimochodem, jejich popularita nikdy nedosahuje popularity samotnych disciplnych (tedy alespon tech "kralovskych").
odpovědět 
      Re: Nebreč12:52:30 29.04.2016
Nechápu, proč to sem píšeš. Nikdo tu nepsal, že vícebojaři jsou špička v jednotlivých disciplínách, nebo že špička v disciplínách vyhrává víceboj. To nikdo netvrdí. Naopak jsem psal, že nejlepší výsledky ve víceboji zaostávají za nej výsledky v jendotlivých disciplínách průměrně o cca 15 procent. Nauč se číst. Jediné, co jsem psal, je, že ten rozdíl je tak malý, že ti sportovci nebudou žádná béčka, jak tu někdo uvedl, protože rozdíl bude tam malý, že ho neodborník prostě nepozná. A navíc naprostá většina nelezců ani ty dva tři špičkové stejně nezná, takže chybět nebude. A to už vůbec nemluvím o tom, že stejně ty špičky budou dvě, časem se nůžky mezi skalními a překližkovými lezci budou rozevírat stále víc. A to je dobře. Alespoň se lezci budou muset vybrat, co vlastně chtějí dělat, a nebudou se prudit navzájem. AO ať si zůstane na skalách, může být světová špička i nadále.
odpovědět 
       Re: Nebreč13:44:07 29.04.2016
V kterem sportu prosimte neodbornik dnes pozna rozdil? :)
odpovědět 
        Re: Nebreč16:48:25 29.04.2016
No, v nějakým možná jo, ale ve většině ne – a to je právě podstata věci. Dnešní olympiáda je čistě marketingovej produkt, zábava pro masy. Takže úplně klidně stačí, když tam startuje druhá liga, respektive výkony jsou na úrovni druhé ligy (viz zmiňovaný tenis, fotbal, ...). Divák je spokojenej, protože tak jako tak se dívá na slušné výkony; a penízky se sypou...
A pokud – z nějakejch specifickejch důvodů – účast na olympiádě sportovce opravdu zajímá, tak se kousnou i tehdy, když to pro ně není optimálně nastavený, viz třeba hokej a široká kluziště z pohledu hráčů z NHL (jedou tam tak jako tak, a to velmi často i skutečné hvězdy).
Adamovi a ostatním nic nebrání, zachovat se podobně jako ti hokejisté.
odpovědět 
         Re: Nebreč15:14:27 01.05.2016
A ze ma fotbal na Olympiade sledovanost, ze? :D
odpovědět 
          Re: Nebreč20:34:38 01.05.2016
:) Sledovanost fotbalu na OH je naprosto dostatečná na to, aby nesla příslušný obnos za vysílací práva a podobně. Čili – žádný problém.
odpovědět 
           Re: Nebreč20:52:38 01.05.2016
Bomba! "dostatecna" a "prislusny", to asi presne vypovida o tvych znalostech konkretnich cisel.
odpovědět 
            Re: Nebreč21:34:40 01.05.2016
Zjevně nevíš, o čem píšeš. Ty konkrétní čísla nezná nikdo jinej než MOV, ING (agentura která MOV zastupuje - tedy, pokud ji MOV nevyměnil) a společnosti, který práva kupujou. Přesné sumy které se platí se z obchodních důvodů nezveřejňují, stejně tak jako podmínky, na které se vážou. (To platí obvykle pro každá vysílací práva, proto se taky Česká televize rozčiluje nad zákonem, který jí ukládá povinnost zveřejňovat všechny smlouvy.)
Podstatný je výsledek – že si ta práva na fotbal je někdo ochoten koupit, a to za cenu, se kterou je MOV spokojený.
odpovědět 
             Re: Nebreč21:56:07 01.05.2016
Sorry, překlep. Ta agentura je samozřejmě IMG.
odpovědět 
             Re: Nebreč23:02:38 01.05.2016
No nastesti tu jsou renesancni lide s velkym prehledem, kteri vse uvadi nepochybnymi prispevky na pravou miru ;).
odpovědět 
  Re: Nebreč07:09:40 29.04.2016
A este si zabudol napisat koho v olympijskom vybore zaujima nazor AO, ako zastupcu totalne mensinove sportu alebo nejakeho velkeho sponzora :-), asi rovnaky pomer ako nazor AO proti internetovemu plkalovi :). Tak dufam, ze uz to chapes. Keby bol profik, mal by povedat nie som spokojny ale vsetci su na tom rovnako, tak potrenujem a uvidim co z toho bude. Nie fnuk fnuk.
odpovědět 
   Re: Nebreč13:28:51 29.04.2016
V čem je problém? Obtížnost vyhraje, v bouldru bude druhej a v rychlosti třeba 10. Dostane za to nějaký body a celkově vyhraje. Všichni na tom budou stejně. Hroza asi obtížnost nedá a s bouldrem taky bude mít problémy.Sranda bude sledovat některý bouldraře jak se budou navazovat na lano při obtížnosti. :-)
odpovědět 
    Re: Nebreč21:08:20 01.05.2016
Boulderisti s lanama nemaji zdaleka tak velky problem, jako lanari s boulderama, kde si v tech zajimavejsich kouscich ani nevrznou. Nikdo nechce koukat, jak 2/3 zavodniku ani nenastoupi. Obtiznost boulderu bude nutne drzet dost nizko. Coz bude mit za nasledek, ze boulderisti se v tom projdou a zbytek v tom bude bojovat. Koukatelnost toho bude asi mizerna..
odpovědět 

 Nos!18:49:40 28.04.2016
Vzdyt to je dobre ze tam AO nebude! Aspon se nemusim divat na ten jeho nos, ktery vypada jak klika od pekla! :D
odpovědět 
 Re: Nos!19:23:53 28.04.2016
No já bych s ním klidně vizáž "opilé strašidlo" klidně i vyměnil kdybych lezl to co on...
Jelimanodpovědět 
  Re: Nos!07:11:47 29.04.2016
Tyyy vole, tak to snad ne :-).
odpovědět 
   Re: Nos!10:32:44 29.04.2016
No, to ja bych docela vahal :D
odpovědět 

 a co jako?19:32:11 28.04.2016
Aneb pláč jednoho moravského šohajíčka nad tím, že jednou po letech nebude zase první...
Lešekodpovědět 
 Re: a co jako?11:27:40 29.04.2016
jako nic, ale ty jsi taky nic nepochopil
odpovědět 
 Re: a co jako?12:06:35 29.04.2016
Ach ty frustrace...
odpovědět 
  Re: a co jako?15:02:46 29.04.2016
přesně.. měl bys je nějak řešit
odpovědět 

 technicka17:49:48 01.05.2016
Bojkotovat znamena ucastnit se hromadneho odmitnuti, ..tj vice nez jeden clovek.
TOAodpovědět 
 Re: technicka20:21:25 01.05.2016
Ne.
odpovědět 
  Re: technicka21:08:40 01.05.2016
http://www.merriam-webster.com/dictionary/boycott
Full Definition of boycott
transitive verb
: to engage in a concerted refusal to have dealings with (as a person, store, or organization) usually to express disapproval or to force acceptance of certain conditions
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.