Video: Život medzi skalami - profil bouldristy Tomase Greksáka
Život medzi skalami je titul nového dokumentu zachycujícího osobnost a životní styl slovenského bouldristy Tomase Greksáka. Jak ze skal přešel na bouldering, jak si pořídil dům ve Fontainebleau či jak se tejpuje chodidlo, když ten krok jde lépe bez lezečky.
Film trvá cca půl hodiny a je volně ke zhlédnutí na Vimeo zde:
no me to taky pripada jako reklama - tak jako krypto natocena, jakoze trochu ezo, dron krouzi a krouziiii, zluta je syta a hneda radne prohnila, Ocun bouldermatky kurzikove kraci v rade lesem. Ale proc ne, nakonec, oznaceni reklama by, ale tomu sluselo, bylo by to takovy jakoze ferovy. Kolik stoji listek do boulderingovy marsrutky a je vstup povolenej i osklivejm se spekama na zadku?
Na Lezci označujeme jako reklama jen články, které jsou placené nebo bártované. Ostatní je velmi často PR, které my přebíráme jako obsah, protože by mohl být zajímavý pro čtenáře. Prakticky je to třeba většina článků o závodech, o výkonech profesionálních lezců, o festivalech apod. U případů takovýchto videí a dokumentárních filmů to bývá často product placement, který je ovšem úplně na straně výrobce toho videa, na které vlastně jen v článku upozorňujeme a odkazujeme. Někdy je to PR sdělení tak zajímavé, že ho čtenář vnímá jako zajímavý obsah, a vůbec ho nenapadne, že by to byla nějaká reklama. Jindy to někoho třeba dráždí, ale placená reklama pro Lezce to prostě není.
Tak jsem se rozhlidnul googlem a našel www.climbingbus.com - je to nakonec i v tom videu. Na stránkách je ceník zájezdů a vše dalsi. Je to o úhlu pohledu - s tím komerčním produktem já vůbec nemám problém, je to ok, za mne by ale taky bylo OK, kdybych na to nekliknul s tím, ze čekám cistej lezeckej profil. Chápu, ze video je pekne natočený, je o Lezeni dobryho boulderisty, ale zároveň tak jako není jako to o tom šíleným finským masakru ...
jojo ještě že toho lezce máme, to je tady najednou hrrr prvníků lezcůůů co se rozčilují, že na soukromém webu.Který jim poskytuje informakce k jejich sportu(asi lezení) si někdo dovolil podotknu povolit natočit a pak zveřejnit i na lezce svoje video.A to není to nejhorší on si zapoměl začernit na lezeckém "matroši" loga výrobců ( kde je doba flaneláčů a bačkurkářů, tam ještě nejela reklama..no jela na důchodky).A vlastně teď to příjte do nejhorší na lezci to umístili jako lezecký článek a ne jako reklamu ty vole to je průser jako hrom....a jsem velice rád, že máme tak zdatné diskutéry hledače jako je i třeba... J.KLADA, který odhalil, že video je vlastně podvrh a bylo natočeno na Kavčích horách s úmyslel lidem nabídnout nový produkt od dané firmy a přilákat více lidí k lezení, aby se zase prodával už zmíněný produkt...tak prosím přesuňte toto video do sekce reklama..děkujeme diskutéři
Ufff, celej se klepu z toho kapitalkovyho direktu. ... At se snažím, jak se snažím, tak nerozumim tomu, co chceš sdělit ... At hledám, jak hledám, v tom co jsem napsal nevidím žádnou a priori negaci, pouze říkám, ze to video je něco jiného než jak jej uvozuje titulek ... Ze ma někdo cestovku na bouldering je podnikatelskej záměr jako každéj jinej v cestovním ruchu. Když vozí cestovka lidi do hurghady na plaz není obvykle říkat jsme profesoři egyptologie ... Upřímně, je mi to vlastně fuk, jestli je to díra na trhu, at mu funguje, každý zboží ma svyho kupce ... Jestli jsem si vzal něco z tvyho komentare , tak jsem si nevzal nic ...
J.KALDA nám je naprosto jasný že tomu nerozumíte(tak to bylo natočeno a podáno)...a proto jsem rád, že jste to přece nakonec odhalil.Na lezce jsme to dali schválně jako článek a ne reklamu a říkali jsme si kdo na to příjde a on J.KALDA.Jsme moc rádi, že i tací jsou mezi náma a ostatní by se měli od nich učit.Tak vážně redakce přesuňte ten článek je to reklama (skrytá a tajemná----).
Tolik diskutérů kokotů se tady sešlo(na lezci).Co je to diskutér "kokot".Je to převážně člověk nevyrovnaný a svým okolím přehlížený.Snaží se provozovat lezení, ale to mu taky moc nejde.Kamarádi si ho dobírají, holky ho přehlížejí a nebo už je o kapánkek starší.Ale pořád mu to lezení nejde.Holku si sice našel, ale taky není spokojen s výběrem(asi moc na výběr neměl).Najdou si nepřítele...kdo je lehce napadnutelný a oni neviditelný.
A tak se z nich stávají diskutéři.Ne ledajací musejí všude kydat špínu, znehodnotit něčí práci a hlavně s ničím nesouhlasit.Mají rádi články typu za všechno může ČHS,zase měl LRH pravdu a pod..
Závěrem v záplavě článků na lezci snad není jediná diskuze pozitivní, ale po přečtení článku a pak diskuze musí !neznalec! si říc ti lezci jsou opradu čuráci a tak to je.
Nejlepsi jsou tyhle extremne negativni komentare, ktere jakoby s moralnim nadhledem komentuji situaci.. Extremni negativitou proti negativite :)
Ono je to asi dost o tom, jak to mas nastavene v hlave. Nekteri lide maji hlavu tak temnou, ze negaci vidi ve vsem, resp. ve vsem si domysli negativni kontext. Prikladem budiz vysledky repre, kde i otazka typu "jak dopadli?" je ihned pridelena diskuterovi jehoz charakteristiky si tu v tom odstavecku vycetl ze sve kristalove koule.
kalhoty super. Žlutá letos frčí to jsem viděl na jaře v Arcu. Svaly mu jen hrají, úplný Adonis. Jenom nevím jestli má obarvene fousy. Video pěkne. Na skály je stejně ale nejlepší jezdit z kámošema :-). Diskusim zdar
kalhoty super. Žlutá letos frčí to jsem viděl na jaře v Arcu. Svaly mu jen hrají, úplný Adonis. Jenom nevím jestli má obarvene fousy. Video pěkne. Na skály je stejně ale nejlepší jezdit z kámošema :-). Diskusim zdar
My už se do Fontáče asi nepohrneme. Ale kdyby náhodou, rád bych se za Tomem minimálně zastavil na kus řeči. Dokument je skvěle natočený, výstižný, inspirativní... Že maj občas lidi svaly, bouldrmatky a kalhoty mi připadá normální ( když náhodou nejsem na nudapláži českých hranolko-tatarko-kečupo hamburgrových tučňáků ). Záběry z dronu a stativu jsou lepší než z rozklepaný ruky. Tomáš se nám jeví jako fajn týpek, co má rád lezení nebojí se závazků spojených s pořízením baráku. A jestli to je reklama, která by se měla platit, by měl rozhodnout provozovatel.
Shrnul bych to asi takhle: dík za hezký video a komu se to nelíbí, ať si prdelku políbí...
Samozřejmě prdel si můžou políbit i ti, kterým se nelíbí, že se to někomu jinému nelíbí ;).
Video je natočené profesionálně. V dnešním světě se reklama, resp. PR nebo promo sebe sama, se dost překrývá s "normální" tvorbou. Optikou, kterou se na to dívají někteří, by se asi nedaly dohledat filmy, videa apod., které se jako reklama označit nedaly.. Většina lezeckých videí je svým způsobem reklama na něco - aktéři v ní si dělají reklamu sami na sebe pro případné sponzory, sponzoři zase "nenápadným" ukazováním svého produktu či zastřešováním zajímavého obsahu svým jménem. Ale trvat při tom na formálním označení "reklama", to asi ne.
Jasně že to je normal a reklama je dnes skoro všude. Lidi dělaj reklamu zcela dobrovolně, když si koupí tričko, kde hlavním designem je logo firmy. Ale tohle video je fakt takový jak psal někdo nahoře. "Koupil jsem si bydlení podle gusta hned vedle boulderů, potřebuju ho zaplatit, tak si dělám reklamu."
V tomhle je to video dost jiný. Ten hlavní záměr je do očí bijící a ten "profil lezce" slouží jen jako cover up.
Co mu mají závidět? A proč myslíš, že jediná motivace k diskuzi o tom, zda to je či není reklama, je závist? Snad i ty sám budeš mít ve svém životě více motivací než je závist, ne?
Samozřejmě nejlépe nic. Reálně netuším -možná že dělá co ho baví a že má odvahu pro to něco podniknout.
Není to placená reklama a spíš jde o upoutávku na to co Tomaso podniká, od samotného lezení, po ano organizaci zájezdů. Rozhodně to není cestovka.
Já prostě nechápu, proč to vzniklo -to někomu přijde to video špatné a urazil se, že jako reklamu by ho přeskočil? Nebo se na jeho základě (jako dle reklamy) nechal nachytat a omylem odjel do Fontáče? Nebo je to pro něj konkurence a je mu líto (závidí) propagaci?? Prostě nechápu. Vyjádření redakce je výše: o placenou reklamu nejde, obsah to má také relevantní. Problém vidím tedy v hlavách diskutérů. Konec.
Mozna jen lide vyjadruji sve nazory, ktere svete div se, mohou byt ruzne? Nekomu to prijde super, nekomu jako reklama. Dva legitmni nazory.
Moc nechapu, proc porad lide na mnoho veci vytahuji ze je to jen ze zavisti? Posuzuji podle sebe? Snazi se tim shodit kritiku? Nebo proc? Casto se ta zavist vyslovuje jeste driv nez vubec nejaka kritika zaznela. Prikladem budiz hradni pan a pan Babis. Ti vetsinou maji uz dopredu jasno, ze to co prijde je jen ze zavisti..
Takže reklamě se na lezci odteď bude říkat "upoutávka" :-))
Můžu si dát na lezce taky "upoutávku"? Samozřejmě v takovém případě zadarmo a bez odznačení -reklama-?
Takže se postupně dostáváme k podmínkám jak dostat reklamu zdarma na lezce. 1. Pošli to jako "upoutávku" na svoje podnikání a neříkej tomu reklama 2. Měj to kvalitně zpracovaný. 3. Musíš podnikat v rámci horolezectví/lezectví 4. Čekej, jestli ti to schválí.
Mimochodem, co potom borce na lezci ovlivní, aby mi takovou reklamu pardon upoutávky schválili? Musím být jejich kámoš? Nebo že se ten den dobře vyspí? Nebo něco jiného?
Realisticky pohled je, ze si na svym webu muze clovek delat co chce. Vic asi nema smysl resit a vest diskuze o tom, proc (nebo jeste lezep, ze si vubec dovolil) na svem webu ukazuje to a to jsou dost ulet..
O co my šlo? Přečti si komentář shora. Standu určitě zajímá, že na jeho webu někomu vadí, když se mu podsouvá reklama jako "profil lezce".
Určitě mu není fuk, když mu lidi dají feedback. Tím ho ty lidi chrání před tím, že určitý věci budou možná víc a víc lidí na jeho webu srát a jeho návštěvnost půjde dolů.
Proto taky reagoval moudře a ne jako ty.
Problém je právě v tom, že tohle video mělo dost jiný charakter než "profil lezce", který samozřejmě tak jako spousta jiných tam má určitou formu reklamy. Kupř. se obléká a používá b.matky od Ocúnu. Celý charakter tohoto videa byl do očí bijící - reklamní. V tom je ten rozdíl.
Kdyby alespoň to bylo na férovku: "chci vám představit svůj byznys..."
Nebo jako jiný videa ve smyslu "tady jsem udělal super přelez, boulder atd., a protože se tím živým tak mně sponzoruje ten a ten". A ne to skrývat za profil lezce a pak mi tak očividně rvát do hlavy samou reklamu na Ocún, nebo jeho byznys.
To že tobě je to jedno? V pohodě. Tak si vyjádřil svůj názor, já taky a doufejme, že zdravý rozum vyhraje :-)
Zdá se že u Standy vyhrál a že ho to vedlo k zamyšlení jak podobný "upoutávky" "reklamy" přijímat na web.
Každý si z toho odnese něco jiného. Já jsem si začal hledat ceny nemovitosti ve fontaci. Někdo vidí reklamu. Já vidím příběh. A vůbec bych se nezlobil, kdybych tam ten baracek měl taky. Stejně jako v labaku, čoru, proste v každý skvělý oblasti.