LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jedu, šlapu na ty nohy!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140243 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Stěna u Salesiánů - Praha 8
SAUNA - Plzeň
Sokolovna - Lomnice nad Popelkou

Prodejny
HANIBAL - Praha 2
2D chyty - Praha 6
Rock Point Olomouc - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jak na bolest a poranění prstů?

Trocha tajů z tréninku

smallZná to asi každý, sezóna nastupuje, začíná svítit sluníčko, dny se prodlužují a většina z nás se chystá na svůj vysněný projekt.

Pro někoho to může být 8A bouldr někde v Zillertalu, pro někoho nějaká 10tka v krase, někdo má velké ambice a chystá se na závody ve světáku a někdo si chce jen tak pro zábavu vyjet na skály a slézt si nějakou pěknou linku.

První tři kategorie budou mít asi něco společného, asi nebudete muset dlouho přemýšlet a přijdete na to že to “něco” je trénink.
Každý ho má nejspíš jiný, samozřejmě, že hlavní tréninkovou osnovou lezce, který chce dát 9+ někde ve Chřibech po oblinách nebude zalamování a trénink lišt. To samé naopak platí i pro 8ačko v krase po lištách a podobně. No o problémech, podstatách a stylech tréninku se tu rozepisovat nechci, to o mně spíš zajímá jsou následky tohoto tréninku.

Tím mám namysli:


  • -1. Bolest kloubů prstů a šlach (celková svalová bolest)
  • -2. Rozedranou a zničenou kůži prstů a rukou


    To jsou podle mého dvě podstatné a hlavní faktory, které vývoj tréninku ovlivňují.Tak bych zkusil něco málo o daných problémech napsat.

    1.)Bolest kloubů prstů a šlach (celková svalová bolest)

    Samozřejmostí je před tím než začneme trénovat, zjistit jaký trénink by nám asi tak mohl vyhovovat, aby někdo kdo se ráno vzbudí a řekne si, že by třeba on mohl zkusit nějaký lezecký trénink, nezačal rovnou poskakovat na campusu a drtit shyby na lištách. Asi si všichni umíme představit kam by to vedlo. Při nejlepším k hrozné bolesti prstů rukou zádových svalů apod. . Proto se musíme umět odhadnout. Nesmíte být příliš ambiciózní, nesmíte se snažit o obrovské skoky kupředu, protože to co přeskočíte by vám později mohlo ve vaší výkonnosti chybět. Ale nesmíte na sebe být ani příliš měkcí, to by se taky minulo efektem a nikam vás neposunulo. Takže až najdete tuto zlatou střední cestu a začnete trénovat tak zkuste nezapomenout na to, že již žijeme v 21. století. A to nám dává obrovské možnosti jak trénink i po tréninkovou regeneraci zefektivnit.

    ruka 02


    foto by © JankoUP



    Já osobně doporučuji aminokyseliny s rozvětvenými řetězci většinou známé jako BCAA. BCAA doporučuji v tekuté formě nebo ve formě prášku k přípravě nápojů a to z důvodů lepší vstřebatelnosti, lepšího dávkování a absenci pojiv a plniv při výrobě lisovaných BCAA tablet (zatěžují trávící trakt)
    Spousta lidí neví k čemu vůbec BCAA pomáhají, ony vlastně zabraňují negativní bílkovinové bilanci, která je způsobena tréninkem. (zabraňuje devastaci svalů při tréninku a snižuje tvorbu laktátu během tréninku). Tím jsou BCAA skvělým společníkem při náročném tréninku i po tréninkové regeneraci (ihned po tréninku). A společně s nějakým suplementem pro výživu kloubů a šlach jsou BCAA nezbytným doplňkem stravy moderního lezce.
    Takže se nepřeceňujte trénujte s rozvahou, ochraňujte svoje svaly, klouby a šlachy co nejlíp, protože ony vám umožňují ten krásný pohyb po skále.
    A když už dojde ke zranění či přetažení použijte např. koňskou mast s hřejivým účinkem nebo mast kostivalovou na šlachy a klouby, kterou seženete v každé “zelené lékárně “ a natírejte J

    2.)Rozedraná a zničená kůže prstů a rukou

    Nejenom odvařené svaly, klouby a šlachy, ale taky spálenou sedranou a zničenou kůži prstů sebou přináší trénink. Asi každý si to představí po svém:
    “už zase mi sjela ruka při tečkování na kampusu „
    „To mi povídej zkoušel sem to 8ačko ale prsty už sem měl tak v ohni, že sem toho musel nechat“



    Takových fiktivních rozhovorů bych mohl vybarvit nespočet a přitom by měli něco společného : zničenou kůži na prstech a rukou.
    Tomu se dá předcházet snad jen netrénováním, ale to asi nikdo z nás nechce. Omezit tento nepříjemný faktor můžeme např. tréninkem na dřevěných komponentech: dřevěné lišty chyty campusy (pro pokročilé) apod. Ale dobře asi víme , že se tomu nevyhneme a že zranění a sedraná kůže nás potká všechny. Platí asi toto pravidlo “kdo maže ten leze“. Musíte se o svoje prstíky prostě starat ony vás tahají po těch malých lištách , oblinách i madlech v převisech. A protože prsty obecně dostávají nejvíce zabrat zaslouží si naši největší pozornost a péči. Asi neexistuje nějaký „zázračný“ tip „jak na to“, který by platil pro všechny, jelikož každý jsme jiný a vyhovuje nám něco jiného, ale i přesto bych rád uvedl alespoň pár tipů, které já považuji za osvědčené.
    Je to hlavně pravidlo „ mazat a mazat“ důležité je často i 2X denně, každý si ovšem musí najít mazadlo jemu vyhovující s osobní zkušenosti doporučuji mast INFADOLAN ( v lékárně asi 37 kč) touto mastí doporučuji natřít ruce ihned po tréninku (je dost mastná nedoporučuji když budete řídit to počkejte až budete doma ) Nebo můžete zvolit variantu zábalů na noc kdy nanesete velké množství zabalíte bavlněným hadříkem a obvážete obvazy (doporučuji při větším poškození prstů a kůže rukou.

    Odměnou za vaše pečlivé mazání a za vaši péči by vám měli být rychleji se hojící rány, které vám samozřejmě ušetří další trápení při následujícím tréninku nebo při výjezdu za vysněným 8ačkem.

    Tímto bych rád ukončil svůj malý příspěvek k tomuto tématu. A všem lezcům a lezkyním ještě jednou zopakoval pravidlo:

    „kdo maže ten leze“


    ruka 01


     



    Hodně zdaru, pohody a spoustu těžkých cest a boulderů, co nejméně zranění a přetrénovanosti , přeje     


  • JankoUP   [úpravy] 17:43 06.06.2011Tisk 

    Reklama:


    Související články:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     Umění románu aneb Vaříme z vody čili Vystačit si s málem20:06:34 06.06.2011
    Asi to mohlo být aj stručnější. Návrh opravené verze:

    "Čau lezci. Kdekdo trénuje a má z toho různé potíže. Však to znáte, píše o tom každý druhý. Já taky chcu něco napsat, a tak bych vám doporučil:
    1. při tréninku žerte ABCD
    2. po tréninku se mažte, co to de.
    Podle mě nebudete mít tak moc roztrhanou kůži a rychlejc si odpočinete.
    Tak zas někdy u nějakýho zásadního problému!
    Váš
    JankoUp"

    Na druhou stranu by to mohlo být aj delší. Chybí historický úvod do problematiky cvičného zavěšování i citace autorit na téma potrhané kůže :)
    P.odpovědět 
     re20:15:15 06.06.2011
    ty jo si chytrý jak radio :)chtěl sem jen něco doporučit ostatním proč to vůbec čteš? žer si abcd a maž si ruky třeba olejem mně je to celkem jedno :) myslím že skušeností jak s tréninkem a s potreninkovou regenerací mám celkem dost i co se týče regenerace kůže kterou probírám např. s tufim ale proč bych tě tím mněl zatěžovat stal by se pro tebe článek zajímavější ? Proč rozepisovat nějaou historii, prostě sem chtěl dát na povrch svůj názor nic víc nic míň. podle mně jsem tuto problematiku probral se spoustou kvalitních lezců .. tak at si každý přečtě zamyslí se kde je pointa článku..( neni vv tom že někomu něco nutím )... je to jenom můj názor a každý má svobodnou vůli jak se rozhodne a jakým stylem se bude ubírat jeho lezení a vše kolem něj.. ale ty jsi podle toho komentáře potřeboval být jen důležitý ... ahoj JankoUP
    odpovědět 
      Re: re21:01:10 06.06.2011
    Tak se na něj nezlob. Taky jen vyzdvihl na povrch jeho názor.
    Popravdě, mu ale musim dát trochu za pravdu. Když jsem začal článek číst, doufal jsem, že tam bude něco podstatnýho a přínosnýho. Řekl bych ale, že to jsou jenom obšírně sesumírovaný dvě obecný zásady s tvým doporučením - BCAA a ta indulona nebo jak se to jmenuje. To, že je důležitá regenerace vím i já, stejně tak, jako že rukám pomůže natírání mastí, voskem, ... co komu po libosti a to se teda určitě nepovažuju za tréninkovýho profesora. Celkově mi to ale přijde prostě, tak na příspěvek do diskuze, ne na celej článek. Možná, jestli máš takový zkušenosti, tak bys příště mohl zkusit trochu se o ně podělit.
    Je to ale určitě jenom můj osobní názor, neber to zle. Třeba ti to příště pomůže sepsat přínosnější článek a třeba se ozve spousta lidí, který budou vděčný za to, co si napsal. Ale nezlob se na nás, jen drobnej pokus o literární kritiku. :)
    Martinodpovědět 
      Re: re21:07:22 06.06.2011
    No tak je fakt, že se tréninkem nezabývám ani teoreticky ani prakticky, ale tím spíš mě zaráží, že jsem si v tvém článku nepřečetl vlastně celkem nic, co bych už - bez nějaké snahy pídit se po tom - někde nepotkal. Trocha tajů z tréninku zni docela lákavě, ale je to jak s titulkama v magazínech - výsledek spíš zklamání.
    Jo, mozoly jsem kdysi v pravěku ze shybů na trubce od topení taky měl, a unavenej jsem už byl taky. Ale že by to bylo na článek...
    Nechci zpochybňovat, že o tréninku něco víš, ale nejsem si jistý, jestlis toho tady napsal opravdu dost.
    Když se tréninkem zabýváš, tak jak píšeš, určitě bys mohl roušku tajemství tréninku poodhalit ještě trochu víc, abychom i my ostatní mohli popatřit... a nechat se iluminovat. Nebo chystáš cyklus na pokračování?

    P.odpovědět 
      Re: re21:08:09 06.06.2011
    Clanek dobrej. Diky za rady. Treba to vyuziju.
    Martas.odpovědět 
     Re: Umění románu aneb Vaříme z vody čili Vystačit si s málem21:02:10 06.06.2011
    mám z článku naprosto stejný pocit...
    Tomášodpovědět 
      Re: Umění románu aneb Vaříme z vody čili Vystačit si s málem00:06:17 07.06.2011
    Spíš je to problém těch co lezou dlouho, pro ty článek není a těch co začínají, ti si ty věci spíš ve starších článcích hledat nebudou, tak pro ty to užitečné je;) Škoda, že diskuse je o tom, že článek tu má být nebo nemá a ne o tom jak kdo regeneruje.
     martanodpovědět 
     Re: Umění románu aneb Vaříme z vody čili Vystačit si s málem01:32:04 08.06.2011
    jak se správně vykakat:

    Dojdeme na záchod, zvedneme prkénko, pokud je znečištěno, otřeme ho toaletním papírem, jsme-li na veřejném wc, otřeme určitě a důkladně, případně si vůbec nesedáme.
    Poté, co se pohodlně uvelebíme na/d míse, uvolníme svěrač a zapojíme břišní lis, máme-li plný močový měchýř, dojde automaticky i k močení, toho se nezalekněme, to je normální. Když cítíme, že konečník je prázdný, důkladně si otřeme řiť, spláchneme(to je slušné), dle potřeby použijeme záchodovou štětku(v tom případě znovu spláchneme a štětku vymácháme) a umyjeme si ruce. Netrávíme tam zbytečně moc času a hlavně nadměrně netlačíme-měli bychom haemoroidy.
    Máme-li problémy s konáním výše uvedeného, musíme vice pít, taky pít actimel a papat activii, no a samozřejmě spoustu vlákniny, nejlépe psyllium hezky rozpuštěné v activii. v extrémním případě nám pomůže irigace.
    kdo sere, ten žije:)

    Hezký den

    odpůrce mdlého rozumu.
    sráčodpovědět 
      Re: Umění románu aneb Vaříme z vody čili Vystačit si s málem14:21:56 15.06.2011
    jakožto podobenství tohoto článku, celkem vtipné, ale přísně vzato je tam více informací a je to více instruktivní:)
    pjodpovědět 
       Re: Umění románu aneb Vaříme z vody čili Vystačit si s málem14:54:23 15.06.2011
    To je super návod :D
    odpovědět 

     Hodnotím20:55:48 06.06.2011
    Mě to přijde jako super podnět k zamyšlení, já například mám s potrhanou kůží docela problémy. Kdybych byl důslednější v té prevenci a post ošeťení tak by to asi bylo mnohem lepší.
    Steveodpovědět 
     Re:21:11:15 06.06.2011
    mám v plánu pokračování tohle bych spíš pojal jako takový uvod .. a na nikoho se nazlobím zatím
    JankoUP
    odpovědět 
     Re: Hodnotím21:15:22 06.06.2011
    Někdy je lepší nemazat, myslím ten infadolan, climb on atd.. Kůže se sama o sobě zvládá mazat docela dobře a tím šudláním se jenom rozmazluje, měkne a pak se snáze potrhá. Je dobré jí pomoct, když člověk třeba dělá s maltou nebo barvama, ale krémový zábaly na noc? Na potrhanou kůži je nejlepší pilníček či smirek, ovšem kůže musí být pěkně suchá, jinak se neobrousí nic.
    Willhemodpovědět 
      Re: Hodnotím01:21:15 07.06.2011
    No, nevím jak to samomazání bude fungovat, když na dlaních nejsou mazové žlázy. Ale pokud už má člověk ruce jak dva šmirgl papíry, tak mu to asi nepomůže:D Jinak článek hodnotím kladně, předání osobní zkušenosti je vždycky fajn. Doufám, že by se tu taky mohl obevit i článek o utrhaných poutkách a jiné pikantnosti, v poslední době je toho kolem mě na můj vkus až moc, taková menší epidemie...
    odpovědět 
       Re: Hodnotím06:41:06 07.06.2011
    Utrhaný poutka kolem tebe? A nejseš náhodou z Brna?
    Willhemodpovědět 
        Re: Hodnotím13:01:54 07.06.2011
    Ne, nejsem.
    odpovědět 
     Re: Hodnotím15:26:27 12.07.2011
    jestli jsi predtim nevedel, ze kdyz mas suchy ruce, tak si je mas namazat, tak budes asi tak blbej, ze tohle stejne pozejtri zapomenes :-D
    gredinodpovědět 

     m21:10:55 06.06.2011
    Vyserte se nato madžo a jste vklidu.Magnesium vysušuje a pak máte pracky jaké máte.
    Romanodpovědět 
     Re: m16:01:30 08.06.2011
    Zase nejaky rozumbrada... kdyz chces trenovat tezky lajny, tak bez maga to za A) "nejde" a za B) "silene umastis chyty na umele stene" Tot muj skromny nazor.
    Pepaodpovědět 
      Re: m12:15:30 10.06.2011
    Nevim, jak na vapne, ale na epoxidu mas treni teprve po aplikaci drateneho kartace. Madzo nemadzo!
    odpovědět 

     Informační hodnotu21:12:44 06.06.2011
    může rozšířit diskuze ne? Já třeba mám dobré zkušenosti s obrušováním ztvrdlé kůže smirkem, nevznikají tak mnoho mozoly a z nich pak praskliny.
     jirkasodpovědět 
     Re: Informační hodnotu21:18:30 06.06.2011
    To určitě může. Ale to by stačilo stručněji do pravého sloupečku. Článek vzbuzuje nadměrná očekávání - sem chtěl asi říct, to je celý.
    Jankovi se omlouvám za trochu ironie a sypu si popel na ruce, které trénink nepoznaly ani nepamatují.
    Každopádně je sympatický pozitivní přístup :) Kritici sou nutný zlo, aby nebylo na světě moc krásně. Za to mají špatný spaní.
    P.odpovědět 
     Re: Informační hodnotu13:15:09 07.06.2011
    Tak tak, šmigrl je základ. Ale chce to brousit preventivně.
    pbla4024odpovědět 

     dík21:29:34 06.06.2011
    vždycky musí přijít nejdříve kritika a až pak, pro dobrý konec, chvála. Můj názor je ten, že v rozvíjejícím se tématu sportovního tréninku v lezení, o které se zajímá stále víc a víc méně zkušených lezců, je každá sdílená zkušenost velmi cenná. Jako ve všech oborech, není nic cennějšího, než lidská zkušenost, a proto dík za článek. A proč takový zbytečný komentář? To aby si pan P. uvědomil, že není sám, kdo takové umí tvořit.
    pomalíkodpovědět 

     když cedíš krev21:38:05 06.06.2011
    když je tak špatně, že cedíš krev :-) celkem se mě osvědčilo mazání od f. Urgo na praskliny. Desinfikuje, hojí a vytvoří film odolný proti vodě.
    Pavelodpovědět 

     Symposion00:34:25 07.06.2011
    Poslední zbytky večerního světla mizí. Na vypnutém vařiči stojí hrnec s čajem, vedle mžikají dvě svíčky a kolem je v kruhu pololeže, napůl ve spacácích, pohodlně rozvalených pět postav.
    Každá z nich si před chvílí z kufru dodávky, která je zaparkovaná hned vedle, po chvíli štrachání přinesla nějakou krabičku nebo tubu a všechny si právě jejich obsahem mlčky a soustředěně natírají prsty.
    A. matlá jeden prst po druhém ve žluté kaši v malé plechové krabičce. „Tohle je nejlepší. Je to speciálně vyvinutý pro lezce a používaj to po celým světě, takže to funguje.“ Před chvílí se pokoušel opravit si vteřinovým lepidlem rozšklebené bříško na pravém prsteníku, a pak se chvíli zas pokoušel odtrhnout od něj levý palec a ukazovák.
    S. zvedne hlavu: „Klajmbon? Bl-bost. Akorát ti po tom začne praskat kůže. Počkej. A už se toho nezbavíš. Řikal to jeden z Brna, že mu to praská, a už se toho nezbaví. Ukazoval to, takový fest hluboký praskliny v bříšku.“
    „Houby, k tomu měl dispozice, to je nesmysl. Ňáká alergie třeba. By to asi nepoužívali lezci všude na světě, ne? Je to dobrý. Určitě lepší než ňákej Infadolan za tři pětky. Lezecká kvalita. Mám to vyzkoušený. Co si tim mažu, tak je to… ééé, jo, je to určitě lepší.“ – A. zamnul prsty a jeho mimické svalstvo naznačilo, že žádná výhra to taky není. V šeru se to ale mohlo ztratit.
    „Jasně, zázrak, co se rozteče, když je pětadvacet stupňů, jak máslo, takže s tím pak nejde pracovat. Ale ty díry zalepíš vteřiňákem, jasně. – Když něco, tak normální modrá Indulona v tubě, ta je mastná, to je dobrý, je to za pár šupů a výsledek je úplně stejnej.“ Vedle S. leží zbytky právě takové tuby v omatlaném igeliťáku na zemi, předevčírem na ni v noci někdo šlápnul. „Hlavně ne ta hnědá, píšou tam, že má dezinfekční účinky, ale je to samá voda, úplně na hovno.“
    E. popadne komicky oběma rukama bez použití prstů, aby z nich neotřel léčivý přípravek, lahev vína a lokne si; je potěšen, že mu lahev nevyklouzla a nepolil se. „Tak a teď budu dvě hodiny čekat, než se to vstřebá. Je to mastný jak prase. Nebo usnu dřív a utřu to do spacáku. Panthenol, pche. Stejně vůbec nevim, jestli to pomáhá. Akorát pak doma budu prát všechno v Jaru.“
    Chvíli je skoro ticho, jenom z dodávky je slyšet tlumená hudba.
    A2 se zavrtěl a ozvalo se zacinkání, jak zadkem strčil do prázdných lahváčů za sebou. „Česnek! Nejlepší je utřenej česnek. Udělá to takovou kašičku, natřeš si tím prsty, vono to za chvíli zatvrdne, udělá to takovou šlupku, a pomáhá to jak čert. Stejně se vsadím, S., žes mi tu poslední paličku ve čtvrtek vyhodil naschvál, taška s bordelem vypadala úplně jinak. Sem si dobře všimnul, jak krčíš nosánek, když jsem si to předtím matlal. Teď bych měl kůži jak hroch a moh bych ji až do konce rašplovat klidně bez restu. Jestli tu cestu nedám, můžeš za to ty, a příště mě sem vezeš zadara.“ Zmlkne a maže se aspoň Neutrogenou.
    Ozve se pochybovačný tlumený zvuk, potmě není úplně jasné, kdo ho vyloudil, ale že je pochybovačný, o tom nelze pochybovat. S. se pro jistotu poodsune trochu dál od A.
    „Si piš, a neser,“ zavrčel A2 taky směrem k A a zase si s pevně sevřenými rty, svědčícími o výrazných morálně-volních vlastnostech, promnul mastné pálící prsty.
    Chvíli se nic neděje.
    S. se s hrnkem naklonil k hrnci s čajem, vzal oběma rukama pokličku, nadzdvihl ji a zařval; poklička se válí na zemi. S. třepe rukama a fouká si na konečky prstů. A. se uchechtl: „Jo, ti to řikám, česnek. Pálej, co? Poctivýho nepálí.“ S. se po chvilce uklidní a nabere si opatrně hrnkem v hrnci, hrnce se ani nedotkne. Pak shrne přes mastné prsty umolousané rukávy řídkého pleteného svetru a opatrně se sykáním vrátí pokličku na hrnec. „Ale houby, je to k ničemu. Akorát pak člověk a všecko kolem smrdí. Ta kůže ten smrad natááhne – jednou jsem to zkoušel a tři tejdny jsem to cejtil z rukou, když jsem si čistil zuby.“
    E. se ozve: „Panthenol je taky na hovno. Akorát Framykoin na záděry a odřeniny, to je fakt dobrý. Nezačne to hnisat. Jak to hnisá, tak to znamená, že neregeneruješ, už seš unavenej, chápeš? Po tejdnu hnisá každej.“ Nasazuje si na ruce mikrotenové sáčky jako při branném cvičení a zasouvá se hloub do spacáku. Ochlazuje se.
    „To je antibiotikum, vole. To není dobrý,“ celkem mírně a nevzrušeně (protože se celý rozhovor jen s nepatrnými obměnami evidentně opakuje už několikátý večer) mu oponuje F. a podobně nemotorně jako předtím E. upíjí z velikého hrnku nějakou rozředěnou kaši. Říká tomu koktejl a nikdo kolem neví, jestli je to právě sachariďák, protejňák nebo sacharidovanej protejňák. Klečí, na karimatce vedle sebe má rozloženou řadu různobarevných ampulek a tablet a mezi hlty koktejlu soustředěně bez použití napatlaných rukou, jenom předklonem a sáním, jednu za druhou konzumuje. Na zájezdu ho nikdo ještě neviděl normálně jíst. To, co na začátku označil jako bágl s potravinami, skoro nic neváží a chrastí, ale je na to hrozně háklivej, prý je v tom majlant.
    E. si zase  hltne z lahve. „Jo, francouzský víno, to miluju. Žádný plastový kanystry. Pěkně s apelací, lahev aspoň za 4 éčka, aby to stálo za to.“ Šustí mikrotenem a neobratně obouruč se snaží lahev vybraného vína usadit ve štěrku parkoviště vedle karimatky.
    A2 nešťastně s mastnými prsty pozoruje balíček s hulením a papírky vedle sebe. To nedomyslel. Přemýšlí, kam se otřít.
    Zase je skoro ticho, jenom z auta se tlumeně z reproduktorů ozývá monotónní hlas plastických lidí: „Amitriptilin – Thioridazin – Dormogen – Meprobamat – Nitrazepan – Diazepan – Diazepam…“
    Měsíc stoupá nad hřeben na obzoru a proti němu je vidět silueta F., který si opakuje kroky svého projektu. Rukama máchá v magickém tanci soustředěně, pomalu a opatrně, aby se nezamastil.
    „…tři dvanáctky a tři rumy – Encephabol  – Lipovitan – v malé dávce je vždy vítán – Od půl osmé všechno beru – na intervaly neseru – ale po půlnoci přeci – zpřeházím zas všechny věci – a beru teď –
    Encephabol  – Lipovitan – tři dvanáctky a tři rumy – Nitrazepan  – Diazepan – Dormogen – Meprobamat – Amitriptilin  – Thioridazin – Pak teprv do postele dorazím…“

    P.odpovědět 
     Re: Symposion01:38:50 07.06.2011
    :) Pekne :)
    Proste sypte co to jde a pak se budete moci krasne pohybovat po skale ... ... a snad se to telo nerozsype...
    KubaneCZodpovědět 
     Re: Symposion07:53:39 07.06.2011
    paráda :-D
    martinodpovědět 
      Re: Symposion08:15:28 07.06.2011
    Nádhera! Koukám že lezecké večery probíhají podle stejného scénáře.
    pitrsodpovědět 
     Re: Symposion08:20:33 07.06.2011
    Tak to je úlet, jsem z toho úplně pif paf, jaká je to paráda.
    Steveodpovědět 
     Díky..08:21:53 07.06.2011
    ..takových perel v "jednom" komentáři :D Dávám 1*
    bejbsodpovědět 
      Re: Díky..09:22:33 07.06.2011
    nádhera
     martanodpovědět 
     Re: Symposion11:21:10 07.06.2011
    Luxus
    Zdenoodpovědět 
     Re: Symposion11:03:32 08.06.2011
    jak dlouho si psal tenhle komentář?
    honzaodpovědět 
      Re: Symposion11:49:32 08.06.2011
    Dvě hodinky?
    P.odpovědět 

     a já prostě nesouhlasím08:39:14 07.06.2011
    Tak nevím- každého věc, ale tyhlety "aminokyseliny s rozvětvenými řetězci" ve mě zrovna nevyvolávají dojem toho, že by se jednalo o čistý přírodní produkt. Absolutně nevím co si mám o těchto pamlscích myslet, ale za to vím co cítím a to je to, že když už mě něco bolí, tak prostě a jednoduše zatnu zuby a lezu dokud to jde a když už to nejde tak si prostě odpočinu. Proč se hnát "přes mrtvoly" za splněním svých projektů, když si pak při tom zběsilém sprintu tu samotnou cestu k cíli vůbec neužiju? No a co se týče mazání mám pocit, že rukám spíše uškodí- kůže měkne a mozoly se trhají na cáry. Podle mě, lepší nechat být a nerozmazlovat a až si zvyknou budou to ty správné "zbraně" na každý materiál. Je dobře, že se tu ten článek objevil, protože otevírá téma, které tu doposud není moc hojné. Každopádně v mých očích se lezení prozatím daří se úspěšně bránit "chemickým sportovcům" a stále se leze hlavně srdcem což je jen dobře. Zkrátka "příliš mnoho vědy, příliš málo vůle"!!!
    pavellezecodpovědět 

     ad chemie09:05:12 07.06.2011
    no chemie je dvousečná, na jednu stranu pomůže při regeneraci, na druhou stranu rozhodí v těle něco jinýho a při dlouhodobém užívání bych to viděl hodně nedobře, tělo si zvykne a je malér, na regeneraci spíš pomůže dát si oraz den dva a v něm si dát třeba doplňkový sport plavání, kolo apod., delší spánek je taky fajn a když chemii tak třeba poctivej jogurt (né ty dobrý mámy s kukuřičnýho škrobu, bo z čeho ty rádoby jogurty dělají), tlustý z masa, opečená kůže je taky dobrá na klouby a vazy, na prolezený prsty mi pomáhá mazání ze včelího vosku, kůže dorůstá rychleji a na suchý ruce od mága, cokoliv mastnýho.
    R.odpovědět 
     Re: ad chemie10:53:17 07.06.2011
    Jenže ,starší sportovce už zachrání jenom čistá chemie. Špekový kůže? Ty házet tak leda psům.
    odpovědět 
      Re: ad chemie22:35:51 07.06.2011
    Kdo to je, starší sportovec?;-)
    Willhemodpovědět 
     Re: ad chemie01:36:55 08.06.2011
    já bych to tesal do mramoru všechno, fakt...
    sráčodpovědět 

     Mráza / AO13:05:58 07.06.2011
    Je to síce pekné, ale ja by som si radšej prečítal (nič v zlom voči autorovi), ako sa s takýmito problémami vysporiadáva niekto z profi lezcov, zo skutočnej lezeckej špice. Taký Mráza alebo Adam...
    Kuboodpovědět 

     Mráza / AO13:06:00 07.06.2011
    Je to síce pekné, ale ja by som si radšej prečítal (nič v zlom voči autorovi), ako sa s takýmito problémami vysporiadáva niekto z profi lezcov, zo skutočnej lezeckej špice. Taký Mráza alebo Adam...
    Kuboodpovědět 

     Můj recept22:04:48 07.06.2011
    Mně se jako prevence proti úrazu šlach v prstech osvědčil kostival. Mažu vždycky den před lezením jako prevenci. Když už šlachy bolí dýl jak den, tak hlavně hned přestat lézt a mazat ibu-hepa krémem 3x denně tak dva týdny, je protizánětlivý a zlepšuje prokrvení. No a pak hlavně tejpovat alespoň dva měsíce pro jistotu. S praskající kůží moc zkušeností nemám, ale mazat nějakým krémem mi přijde kontraproduktivní, když ho ženské používají k zjemňování kůže, což nevím, jestli lezci chcou, ale jak říkám, nemám s tím zkušenosti.
    Václavodpovědět 
     Re: Můj recept09:13:19 08.06.2011
    Já byl na tom, že pokud se něco na regeneraci používá (i kostival), nemělo by se pak řetěžovat, že pojiva během léčby zchoulostiví, nebo se potlačí bolestivé podněty, ale příčina ještě není odstraněna (protizánětlivé složky), ale je možné, že to tak úplně není. Ještě si o tom něco najdu.
    m.odpovědět 
     Re: U nás v práci09:15:55 08.06.2011
    Dělám už 30let policajta a taky dost lezu. Na ruce fasujem indulonu a nikdy sem neměl problém. JE TEDY DOBRÉ SE NAMAZAT AŽ PO PRACI.Myslím tedy po treninku vona je dost masná.Jinak bych to moc nepřeháněl. Mastičky sou pro ženský. Jak se u nás říka moc indulony a pendrek:)
    KARELodpovědět 
     bacha na kostival10:51:19 10.06.2011
    kostival je dobrej pokud ti neco je.. jen trosku pozor na fakt ze po nem slacha mekne.. tudiz bych to nemazal pravidelne.... nejlepsi na vsechny neduhy a klouby a slachy je stejne strecink, vzdy a vsude..
    odpovědět 

     Na klouby aminokyseliny16:08:32 08.06.2011
    Nejsem sice devitkovy (a vic) bouchac (jen 8-mickovy),ale problem s bolestmi kloubu jsem mel nedavno taky. Dostalo se to do stadia, kdy jsem si musel dat 3-mesicni zdravotni pauzu, protoze bolest kloubu na prstech byla uz prilis velka. Bolelo to nejen pri lezeni ale proste porad. Po te pauze, kdy se vsechno dalo opet do klidu, jsem zacal pozvolna opatrne trenovat a dlabat aminokyseliny na podporu kloubu (gelatina apod. - je jich spousta), po 4 mesicich uz opet jedu naplno a bolesti kloubu temer naprosto vymizely. Nikdy bych nerekl, ze muze pomoci az tak moc... tak treba tenhle tip taky nekdo vyuzijete :)
    Misakodpovědět 
     Re: Na klouby aminokyseliny12:18:29 10.06.2011
    no me teda boli rano, pri lezeni ne a pak zas vecer. Takze nejlepsi lecba aspon pro me by byla lezt nonstop.
    odpovědět 

     O ničem...17:43:26 08.06.2011
    Nic moc článek, ale aspoň vyvolal diskuzi. Jeden čas byly v módě legální podpůrné chemické prostředky jako BCAA, kreatin, atd. Vypozoroval jsem na sobě 2 efekty, jednak prázdnější peněženku a za druhé 5 kg nadváhy a pocit vodnaté koule neschopné pohybu. Takže návrat k selskému rozumu vše vyřešil, baštím tlačenku a sulc, občas si dám gumové medvídky. Ty když zapijete pivem, tak pak nemáte dlouho hlad :-) Občasná 3-měsíční kůra nějakým preparátem na klouby s chondroitinsulfátem a glykozaminsulfátem atd. neuškodí, i když je to také nějaká chemie, ale i Džegrovi to asi dělá dobře (hlavně na účtu za reklamu :-)) Kostival a mast z trávy jsou osvědčené prostředky zelené lékárny. Dříve se říkalo, že nejvíc zranění je na campusu. Podle mě je nejvíc zranění z přetížení zběsilým boulderingem a soutěživostí při něm. Dalším przničem prstů jsou špatné tvarované umělé chyty, které různě rotují klouby prstů při zavřeném úchopu. Může to být jen můj subjektivní pocit, ale nejhorší jsou ve tvaru půlměsíce, kdy se drží vnitřní strana. Obrácený tvar mi při velkém poloměru naopak přijde příjemný. Dále jsme vypozorovali, že prstům nedělá dobře prolamovat oblé malé lišty, že je bezpečnější lézt za ostřejší chyty, které mohou být mnohem menší. Dobré je po část tréninkového období používat jen otevřený úchop. Na zavřený úchop se prsty poměrně snadno a rychle adaptují během 2-3 tréninků. Jsem zvědavý na novou knihu od Tufiho, co sezajímavého se dočteme.
    Bídaodpovědět 
     Re: O ničem...19:02:13 08.06.2011
    Děkuji za komentář bído, mám pocit, že jsem se konečně něco dočetla a se spoustou věcí s tebou souhlasím. A hlavně...se taky strašně těším na Tufiho knížku!
    n.odpovědět 
      Re: O ničem...20:29:23 08.06.2011
    Bído, jako na fuckingbooku ,ti dávám palec nahoru. Napsal jsi pravdu, téměř svatou. Alééé sachariďák po tréningu je dobrej na regenere. Stejně jako plznička na zavodnění. Ňam ňam.
    odpovědět 
     Re: O ničem...10:25:16 09.06.2011
    Diky za info, jeste pro doplneni kreatin nemusi byt uplne spatny, ale jen v malych davkach a ne predepsanych davkach pro kulturisty, vysvetleni zde http://www.nicros.com/archive/creatine4climbers.cfm - kreatin zavodnuje svaly, ale i zvysuje silu atd., bohuzel se vsak dostane do nejvetsich svalu ve vetsim mnozstvi - nohy. Male davky po treninku mohou zlepsit regeneraci, bez tohoto neprizniveho efektu.

    BCAA budu muset nekdy zkusit.

    K regeneraci se mi jinak osvedcil sacharidoproteinovej shake, zvlast kdyz clovek neco dela kazdej den (napr beh v rest dayich atd.), tedka jsem parkrat vysadil a je to znat fakt hodne. Proteiny, zvysuji ucinost a rychlost vstrebani cukru, navic clovek vetsinou bez proteinu navic nedosahne na 1-1,5g proteinu na 1kg vahy denne, ale zalezi kdo co ji. S timto deficitem si myslim, ze je tvrdsi trenink o dost mene efektivni.

    Kdyz uz trenuju, tak si vetsinou pak dam radsi nealko pivko, ale nekdy se necham zlakat :) Alkohol tusim zvysuje hladinu kortizolu, ktery potlacuje rustovy hormon, ale moc nevim od jakeho mnozstvi alkoholu to ma znatelny efekt.
    Michalodpovědět 
      Re: O ničem...10:54:12 09.06.2011
    kreatin využiješ pouze a maximálně 1minutu po jeho aktivaci ( uvolnění do organismu) po vyčerpání zásoby ATP při energetické výměně ve svalech, tudíž je dobrý pro maximální počet opakování v prvních pár seríích ( v treninku svalové hypertrofie tedy kulturistice) v lezení je to maximálně využitelné při dobré rozcvičení( malá intenzita) k nástupu na těžkej bouldr s minimální možností odpočinku ( kreatin tě pustí za hranici tvých limitů ale jen na chvilku takže ve vytrvalostní 9tec je ti na nic, možna ti po tom co vyprší spíš uškodí protože ti natače jak blázen :) ) A k těm sachariďákům: doporučil bych , když už tak spíše takové které mají nízký GI ( glykemický index) který určuje rychlost využití glukozy tělem nápoje jídla apod. odvíjí se od toho že glukoza ma GI 100 a např ananas má GI 60 to znamená že glukoza z něj je v těle využita 2X delsí dobu. takže racionální strava vám dá mnohem víc než nějaké sachariďáky :) a pivo ať už alko či nealko má dokonce GI někde se uvádí až 110-130 :) asi nemusím vysvětlovat co to asi znamená. ale radši : když vypijete pivo uleví se vám proběhne váma dobrej pocit ale cukry obsažený v pivě se nejvíc ukladají nakonec ve formě tuků ( kdo zná metabolismus cukrů ví jak to myslím) navíc tyto tuky jsou nejčastěji vnitřního charakteru, ne ten podkožní ale ten co je v břichu zadku atd.

    Neumím si pomoct ale čistá krystalická forma BCAA například v kombinaci s L CARNITINEM je nejlepší před treninková ochrana svalů, která je zároveň spojená s dodáním energie kterou tělo získá spalováním tuků( které umožnuje carnitin)takže tělo zapne režim kdy spalujete maximum tuků během treninku a tím se dostaví i očekávaný efekt ,který požaduje většina lezců a to je sníženi hmotnosti a větší relativní síla :) . Zárověn BCAA ochrání svalovou hmotu po treninku je možnost ještě doplnit BCAA pro lepší regeneraci. Někdy není ani na škodu dát si na večer proteinový nápoj, i když já osobně to moc nedoporučuji kvůli překyselování organismu. doporučil bych knihu od KURTA TEPPERWEINA "PRYČ S KYSELOSTÍ" ta dá za sto mých slov :) BCAA jsou vlastně skoro vše co naše svaly potřebují a v kombinaci s racionální výživou se vám stanou skvělými pomocníky při tréninku a při lepších lezeckých výkonech.

    ( ještě sem něco zapoměl k těm BCAA + CARNITIN tato kombinace aminokyselin je ideální pro vytrvalostní sporty tudíž i při dlouhých lezeckých trénincích , můžete ješte doplnovat carnitin s nějakého nápoje např. nutrend carnitin drink, a to díky spotřebě energie s tuků kterou karnitin umožní)

    jankoUP
    odpovědět 
       Re: O ničem...12:54:08 09.06.2011
    Jeste k tem sacharidakum, mas si ho dat ihned po treninku a ma mit prave co nejvetsi GI, to nakopne regeneraci glykogenu do dalsiho dne. Po vypiti pak clovek nema treba 2 hodiny jist a potom si dat normalni jidlo z nizkym GI, tak aby se energie z toho jidla vstrebavala co nejdele.

    Pomaly sacharidak si myslim nema moc smysl, to uz je lepsi se normalne najist. Jinak prekyselovani organismu jsem si po proteinech nejak nevsiml, ale to bude asi dost individualni.

    To BCAA s carnitinem vypada zajimave, jen to asi potom poleze dost do penez, kdyz si na to clovek zvykne a sype to do sebe porad. Zkusim asi az v zimni treninkove sezone a uvidim.
    Michalodpovědět 
       Re: O ničem...12:57:29 09.06.2011
    Jeste jsem koukal ted na nejake to BCAA, pisi napriklad:

    Doporučené dávkování:
    Jako ochranu svalové hmoty užijte 6 kapslí cca 40-60 minut před tréninkem.
    Pro urychlení regenerace užijte 6 kapslí ihned po tréninku.
    V obou případech zapijte sklenicí vody.

    Kdyz to chci zkombinovat tyto dva efekty, tak si mam dat 3 pred a tri po nebo 6 a 6?
    Michalodpovědět 
        Re: O ničem...16:36:44 09.06.2011
    idealní dávka je 5000mg před a asi 3000mg BCAA po tréninku proto je lepší tekuté bcaa pro lepší dávkování.. na www.nutrend.cz se dá sehnat přímo tekuté |BCAA + carnitin 1 litr asi za 350kč
    odpovědět 
       Re: O ničem...13:05:45 09.06.2011
    Kvůli jakým číslům se absolvují takovéto atrakce?
    Willhemodpovědět 
        Re: O ničem...13:24:01 09.06.2011
    Mozna to bude prekvapeni, ale ne pro vsechny je lezeni jen o cislech...

    Pro me je hlavni motivace se posunout na maximalni hranici sveho genetickeho potencialu, jednodusseji receno se neustale zlepsovat a pokud mozno co nejvice a co nejrychleji. Mozna nikdy nepolezu 9,10,11, ale udelam maximum pro to, abych to dotahl co nejdale.

    Talentovani lezci okolo me lezou mnohem lepe (na cisla) nez ja se zlomkem investovaneho casu, od prirody maji lezecky pohyb v krvi, silne prsty atd. Ja jsem na lezeni celkem levej kdyz na to koukam, takze si to musim proste vydrit, ale co clovek nadela, vzdavat to nehodlam :)

    Rad zkusim jakoukoliv vec, ktera mi pomuze pri treninku. BCAA vypada trosku chemicky, ale snad to nebude nejakej humac jako steroidy atd., to budu muset jeste pocist...
    Michalodpovědět 
         Re: O ničem...17:06:43 09.06.2011
    Však pro mě taky ne, i když číslo potěší:-) Jen mě přijde, že s doplňkama se dělá až moc velká věda, přitom kde nic tu nic. Tuhle sem se ptal borca, co tomu docela rozumí, na nějakej 5v1 doplněk, abych po práci nebyl moučnej a ještě zvládal běhat cesty jednu za druhou, jako kuna. Odpovědí mi bylo: "Legálního? Nic takovýho není. To co jde běžně koupit má jen malý účinek a na únavu je nejlepší se pořádně vyspat." Co se týče šlach a kloubů, tak pokud člověk jí vše, tak do sebe dostane, co potřebuje. V těch kuličkách je toho hodně, ale člověk si z toho dokáže vzít jen málo, zbytek jde ven. Na zlepšování se je nejlepší lezt a neřešit pičoviny.
    Willhemodpovědět 
          Re: O ničem...12:02:01 10.06.2011
    Dokud mi nic nebylo taky sem nic neřešil. Teď po 4měsíčním léčení tenisového lokte se můj pohled na neřešení píčovin dost změnil.
    odpovědět 
       Re: O ničem...17:48:46 09.06.2011
    chodite na preklizku, zerete bobule a este vecer chlastate....
    odpovědět 
        bobule18:22:32 09.06.2011
    Já začala s lezením před třema rokama, teď lezu 8+ a mám náběh na 9-. Nikdy jsem nic nezobala. Trénuju každý den. Někdy i dvojfázově. Doma se mučím na desce a dost posiluju břišáky. nejsem žádnej velkej talent a mám i těch pár kg navíc. Můj kamarád říká, že do 9 není třeba o ničem spekulovat nebo něco zobat stačí jen prostě lízt. VŠUDE A PO VŠEM:)
    Hanaodpovědět 
         Re: bobule19:42:20 09.06.2011
    talent je z 90% prace na talentu, viz pravidlo 10 000 hodin. zrat bobule je totalni perverze, vede to k okamzitymu uspokojeni z rychlyho narustu vykonu (kdyz ma clovek stesti) a odsere se to pozdeji znicenym metabolismem, svalovou tkani atd.
    odpovědět 
          Re: bobule20:01:45 09.06.2011
    jo a bez vašich jak píšete "bobulí" se dostaneš kam ??? prva ti odejdou svaly šlachy atd... prostě to je jen přežitek staré doby.. když chceš pořádně makat musíš tělu nějak pomoct ať už regenerovat nebo ochranovat svaly :) .. prostě bez toho budeš pořád plácat 8mičky ..to je jako bys chtěl prát prádlo někde u řeky na valše místo toho abych koupil dobrou pračku a sypal do ní persil :D
    odpovědět 
           Re: bobule20:25:21 09.06.2011
    Klidně i víc;-)
    Willhemodpovědět 
           Re: bobule21:17:34 09.06.2011
    sou lidi ktery sou s osmickama dosazenejma vlastni silou docela spokojeny. tudy se dostanes k diskusi o tom co ze je to vlastne sport..a proc to delame.
    odpovědět 
            Re: bobule22:42:25 09.06.2011
    To zni jakoze kdyz clovek pouziva moderni podpurne prostredky a techniky pro zrychleni regenerace, tak se tam vlastni silou nedostane. Staci nakoupit bobule sednout na gauc, pustit telku a to by nebylo aby clovek za 3 tydny ty osmicky taky nelezl :D
    odpovědět 
             Re: bobule22:58:27 09.06.2011
    pletes hrusky s jabkama.
    odpovědět 
           Re: bobule13:13:28 10.06.2011
    bez "bobulí" se dostaneš klidně i k desítkám, možná ještě dál, jen nesmíš tolik spěchat. ale to asi většina lidí nechce slyšet. proč čekat deset nebo patnáct let, když to jde za 3, že?
    odpovědět 
            Re: bobule21:06:31 10.06.2011
    Bído, měl by jsi někdy zveřejnit své starší články o doplňcích. Mám je ještě někde v šuplíku a s tím co jsi psal naprosto souhlasím.
    Na doplňky mám ale úplně jiný názor.
    Podle mě jsou zbytečné, pokud se člověk správně stravuje - má denně správné množství sacharidů a bílkovin.
    Maximálně si dokážu představit něco na klouby - viz zmíněné gumové medvídky nebo želatinu v jiné podobě, ale podle mě to jde i bez ní.
    Snad nebudu v padesáti mluvit jinak :-)

    Štěpán odpovědět 
       Re: O ničem...14:34:37 15.06.2011
    kdyžtak už kreatinfosfát, ty trubko, s kreatinem si můžeš akorát tak...

    a hlavně, kde bereš jistotu, že ho potřebuješ? tělo si ho synthetisuje samo! stejně jako ATP, eště sem neslyšel, že by se třeba podával adenin, aby bylo víc atp:)

    a víš, co je to doplňěk stravy?
    to je věc u který se neprokazuje účinnost, jenom to, že to není zdravotně závadný. a víš, co to znamená? že z tebe o něco chytřejší trubky tahají prachy:)

    kapitalismu zdar!
    pjodpovědět 

     element07:36:59 25.06.2011
    Každý takový čelánek je dobrý. Když jsem začínal lézt(i když mi občas případá, se to opakuje každý rok), takovýchto informací bylo málo a z neznalosti docházelo k chybám v tréninku. Jedna z mých největších byla, že jsem lezl příliš brzo a s velkou frekvencí za malé chyty, kde se nuselo zalamovat. A taky si myslím, že devítky(písek/labák) můžeš lézt, aniž by si pojídal nějaké speciální přípravky. Chce to shybovat za různé oblé chyty - vytrvalost, a lézt - maximálka a nechlastat.
    řešení následků, ne příčinyodpovědět 

     Enzymi12:46:28 16.08.2011
    Ja sa skorej cudujem ze sa tu nikde nespomenuli enzymi ako napr. v pripravku Wobenzym a inych. Pri tejto terapii je ucinok naprosto zaruceny a odsledovany dlhodobymi sledovaniami v sporte aj v klasickej medicine.
    A je to dopbre pouzivat aj ako prevenciu niektorych typov zraneni pri lezeni. Jedina nevyhoda je ze su stale drahe :(
    odpovědět 

     Foto dne:
    Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
    Skalní město 6C
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179370)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    JZ Komín III Prachov
    Foreign Afair 6a Krraba
    Shadow On The Wall 6b Krraba
    Uigi Uigi 6a+ Krraba
    Natural Beauty 6a+ Krraba
    Nově komentované:
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
    Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
    Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
    Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
    Absinth 9- Geyikbayiri

     Nově v diskusi:
    Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

     Nové komentáře:
    Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

     Kde to vře:
    Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
    Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
    Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
    Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
    MČR v rychlolezení (16)
    Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
    Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
    MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
    Marjan (4)
    Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

     Nově v inzerci:
    druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     358 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     314 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     283 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     283 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     253 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.