LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Desátá rozhodne.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140275 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nepál zakazuje sólo trekking v Himalájích

Nepál zakazuje sólo trekking na horských stezkách v himalájských národních parcích a chráněných oblastech. Trekaři si musejí najmout průvodce s licencí nebo se připojit k organizované skupině. Nařízení má platit od 1. dubna 2023. "Když cestujete sami, v případě nouze není nikdo, kdo by vám pomohl," zdůvodňují zákaz tamní úředníci.

Zákaz se vztahuje na „chráněné horské oblasti“ Nepálu, které zahrnují místa jako národní park Sagarmatha (Mount Everest), národní park Langtang, národní park Makalu Barun a chráněné oblasti, jako jsou Annapurna, Kančendženga a Manaslu.

Více viz:

novinky.cz: Nepál zakáže sólo cestovatelům vstup na horské stezky

indiatimes.com: Nepal bans solo trekking, makes guides mandatory from April 1

gripped.com: Solo Trekking Banned in Nepal



Související články o trekování v Himalájích:

Trekování v Nepálu - Část první - Přípravy na cestu

Trekování v Nepálu - Část druhá - Everest Base Camp Trek

Trekování v Nepálu - Část třetí - Langtang Trek

Trekování v Nepálu - Část čtvrtá - Jak to chodí na treku


Standa Holec   [úpravy] 10:01 14.03.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Už chybí jen zpoplatnění okruhů11:24:54 14.03.2023
Takže když si našetřím a rozhodnu se v klidu umřít s výhledem na horské velikány, mám smůlu. Musím si k tomu najmout asistenta nebo se přidat k organizované skupině.
Honzaodpovědět 
 Re: Už chybí jen zpoplatnění okruhů12:53:17 14.03.2023
Myslím, že tato úvaha je špatná. Pokud si to dobře zařídíš při odjezdu, tak pokud se na místě chystáš umřít, může ti být jedno, co pak bude za vyšetřování a problémy. Takže se zbav majetku, ať dědicové mohou klidně dědictví odmítnout, a pak hurá do Nepálu, když tam někde zmrzneš nebo spadneš, řešit pokuty a tresty už nebudeš muset.
odpovědět 
  Re: Už chybí jen zpoplatnění okruhů20:24:58 15.03.2023
Jestli je chybná nevím, vycházím z domněnky, že budu li se solo pohybovat po tur okruzích kolem 8tis a potkám kontrolu, budu z těchto okruhů hlídkou deportován. Samozřejmě si pak můžu hodit např lanko někde v kathmandú, ale to už je jiná píseň.
Honzaodpovědět 

 $$$$$12:24:11 14.03.2023
Money, money, money...
 tah-sha-tungaodpovědět 

 Trochu nepřesné?20:40:32 14.03.2023
Ten popis není moc jednoznačný. Píše se o solo turistech, ale z toho anglického odkazu to chápu tak, že nejde o jednotlivce, ale jakoukoliv skupinu, která nemá místního průvodce. Takže nejde o bezpečnost, ale jen o peníze. Z turistů dělají nesvéprávné. Teď jen kdy to dojde i do Alp a na čtyřtisícovky se bude smět jen s vůdcem.
Petrodpovědět 
 Re: Trochu nepřesné?21:59:12 14.03.2023
Pro Nepálce asi jedna z mála možností, jak si vylepšit rozpočet. Chceš se procházet? Zaplať si. Nikdo nikoho nenutí se procházet zrovna tam.
odpovědět 
  Re: Trochu nepřesné?22:19:58 14.03.2023
Přesněěě! Šerpové, vesničani a jiný běžný lid se šmahem dostane na životní úroveň min. střední Evropy!
Nepálský státní rozpočet by v první řadě měl zaplátat ty obří díry, kterými si vládnoucí elita plní kapsy. Ale už asi dochází běžné zdroje, tak bylo potřeba najít novou dojnou krávu...
 tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: Trochu nepřesné?10:48:12 15.03.2023
Nepálci jsou přece maoisté. Ti si nemohou nic plnit. Nebo se u této levičácké úchylky mýlím?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Trochu nepřesné?21:36:03 15.03.2023
Má bývalá přítelkyně studovala na VŠ obor, kterého jméno se mi nechce dohledávat, ale věnovala se v zásadě kultuře Indie a okolí. Nepál ji bavil, tak mi občas něco o tom, pro mne v té době ideálním krásném světě plném milujících mírumilovných správných a dobromyslných lidí, říkala. Např. to, jak si tam vládnoucí hrstka žije na úkor značné většiny chudých Nepálců. Taková ta klasika, jak je k vidění např. v četných státech Afriky.
 tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: Trochu nepřesné?00:31:40 16.03.2023
A na sever od Afriky :D
odpovědět 
      Re: Trochu nepřesné?07:28:35 16.03.2023
Jako pokus o trolling nebo o slabý vtip OK, ale nevím o tom, že by na sever od Afriky žilo pod hranicí chudoby nejak výrazně moc lidí... A to není jediný problém (Afriky), můžem pokračovat k fungování státu a jeho aparátu a tak dál - na sever od Afriky to je prakticky všude mnohem lepší. Pokud máš jiný názor, přestěhuj se do Afriky, možná se Ti změní...
 tah-sha-tungaodpovědět 
       Re: Trochu nepřesné?12:15:43 16.03.2023
jestliže si vládní elita v ČR libovolně přizpůsobuje zákony k obrazu svému, můžeme ji směle přirovnat k té Africe
odpovědět 
        Re: Trochu nepřesné?07:24:56 17.03.2023
Až začneš dolovat večeri v kontejnerech a řešit bazální existenční otázky, pak začni fňukat. A pokud Ti něco vadí na vládě, něco s tím dělej. Víš o tom, že tady svodobne a bez obav můžeš, že jo?
 tah-sha-tungaodpovědět 
         Re: Trochu nepřesné?10:06:10 17.03.2023
V systému, kdy tři dementi mají větší váhu než dva odborníci, toho moc dělat nejde.
odpovědět 
          Re: Trochu nepřesné?22:54:08 17.03.2023
Ještě tady chybí to oblíbené "to je taková doba". Možná, kdyby se lidi furt na něco a někoho nevymlouvali, hodně věcí by bylo jinak.
tah-sha-tungaodpovědět 
           Re: Trochu nepřesné?10:14:26 18.03.2023
Ale já se nevymlouvám. Jen konstatuji. Máme demokracii, počítá se každý hlas. A bohužel, pologramotní pobírači dávek mají stejnou váhu hlasu, jako ti, kdo do systému naopak peníze vkládají. Pak toho v tomto systému moc dělat nejde, protože i když budeš mít z dlouhodobého hlediska sebelepší myšlenku, tak populisté s prosazování krátkodobých výhod se systémem "po nás potopa" budou mít vždy navrch.
odpovědět 
            Re: Trochu nepřesné?15:10:20 18.03.2023
Mícháš dvě věci, (polo)gramotnost a daně, resp. příspěvky. Co třeba inteligentní a vzdělaný pobírač dávek? (Příspěvek na bydlení...) A co pologramotný poctivý plátce daní?
P.odpovědět 
             Re: Trochu nepřesné?16:29:42 18.03.2023
Princip je, že volební právo by neměl mít nikdo, kdo je odkázán na státní příspěvky a sám nevytváří žádné hodnoty. Podílet se na rozvoji společnosti a jejím směřování by měli mít jen ti, kteří se na tom podílí i ekonomicky. To samé platí pro trestané, těm by volební právo také mělo být odňato. Viz třeba starověké Řecko nebo Řím. Už Aristoteles to komentoval slovy "Je třeba požadovat, aby se ve státě všestranně posilovala střední vrstva" a její převahu doporučoval zabezpečit zavedením majetkového cenzuru, na který by se vázala politická práva. Základní myšlenkou bylo aby nemajetní občané nemohli rozhodovat o rozdělení statků těch, kteří je vytvářeli, nemohl tam tedy v tak velkém existovat současný populismus.
odpovědět 
              Re: Trochu nepřesné?23:19:09 18.03.2023
No však. Myslím, že by nebyl problém vymyslet vytváření hodnot, třeba i celkem sofistikované, který je ale špatně finančně oceňováno, a tak třeba dotyční žijí i s nějakou formou podpory. Co já vím, třeba část divadelních herců. (Myslím, že to je leckdy v nějakém ohledu docela náročná práce, kterou zvládá dobře jen málokdo, a podle mě je kvalitní kultura společensky dost důležitá věc.) Na druhou stranu je tu myslím skupina lidí, kteří daně odvádějí, a přitom jsou také dobrý cíl pro různé populisty, a o tom píšeš jako o tom, co je záhodno vyloučit. Jen jsem se zeptal, zdála se mi ta tvoje předchozí teze podezřele jednoduchá a radikální.
Jinak úplně souhlasím s tím, že rovnost váhy hlasů, i když mají různou kvalitu, je v demokracii čím dál větší problém. Ale zároveň bych dneska neřekl, že řešením je nějaký majetkový nebo daňový limit. Společnost, majetek, vzdělání a kompetence jsou myslím dneska u nás rozložené už trochu jinak než v tom starověku.
P.odpovědět 
               Re: Trochu nepřesné?07:30:40 19.03.2023
starověk zase tak úplně ne, ale metternichovský systém censu by mohl být zajímavou inspirací. samozřejmě ne absolutně, třeba dát ženám volební právo (za stejných podmínek jako mužům) by bylo asi rozumné (jakkoli tady máme smutnou historickou zkušenost, jistý knírkatý vegetarián byl zvolen především hlasy žen, které, netuším proč, jím byly eroticky uhranuty).
ono to je ale úplně jedno, spolu s krachem sociálního státu (který visí ve vzduchu, jenom nevíme, kdy přesně to přijde) se obecně sociální zabezpečení a zdravotní pojištění (což je ve veřejných penězích ta největší darda) přesune ze státní do soukromé a především korporátní scény, a teoretik bude ještě se slzou v oku vzpomínat, co všechno mohl ve volbách ovlivnit.
Lukas B.odpovědět 
                Re: Trochu nepřesné?23:15:56 21.03.2023
Krach sociálního státu můžeme sledovat leckde skoro v přímém přenosu a většinou to opravdu není zrovna veselá podívaná (Venezuela třeba). Smutný je, že se lidi vždycky nechaj znovu nalákat a i když si nabijou hubu, tak to letadlo budou hrát zas
pavelkodpovědět 
               Re: Trochu nepřesné?10:16:01 19.03.2023
Tak napsal jsem to hodně zjednodušeně, pravda. Na druhou stranu případy, které popisuješ, rozhodně netvoří ve společnosti většinu a také stále nevidím důvod, proč by dotyčný měl mít volební právo. Pokud někdo žije stylem, že je odkázán na dávku, podporu nebo milodary, nevidím důvodu, proč by měl rozhodovat právě třeba o tom, kolik na té podpoře bude dostávat. To třeba platí i pro ty herce. Dobrý herec snad za své hraní dostane zaplaceno, nebo ne? Pokud nenajde nikoho, kdo mu bude ochoten zaplatit, asi nikoho tak moc nezajímá, nebo není po jeho službách poptávka. Nechápu, proč musíme z rozpočtu dotovat dovadla a různé další umělce a proč by tito lidé měli mít možnost volit a tím i ovlivňovat, kolik peněz bude dostávat. V každém případě máš pravdu, že jednoduchý systém nebude fungovat, vždy se najdou plusy i mínusy. Ale najít ideální systém ani není cílem, takže chytrému snad dojde, co mělo být podstatou. A u zbytku by stejně debata byla zbytečná.
odpovědět 
                Re: Trochu nepřesné?13:34:46 19.03.2023
Máme zřejmě trochu jiná názorová východiska. Nechci být nějak nezdvořilý, aby sis to nevzal osobně. Já bych si v rámci toho svého postoje a názoru teď třeba s trochou ironie o tvém komentáři k těm hercům a divadlům mohl říct, že je to možná celkem dobrý doklad té nekompetentnosti některých lidí při rozhodování o určitých oblastech. Dunning-Kruger?
Ale záleží na tom. Já si třeba nemyslím, že se společenský přínos dá jednoduše spojovat s finančním úspěchem. Někde snad ano, ale někde moc ne. Třeba v té kultuře jsou nejúspěšnější "populistické" mainstreamové mediální projekty, které nabízejí přesně to, co chce pasivní většina, a v té pasivitě a omezenosti ji spíš utvrzují.A nejsem si jistý, jestli bych právě o nich řekl, že jsou "dobré". Ty náročné nejsou zdaleka tolik úspěšné, a proto jsou pak někteří jejich účastníci odkázaní na to živoření, nebo to dělají jako koníčka vedle jiného zaměstnání (což asi zase nejde dělat dobře).
Já třeba učím ve škole. Když si pozvu opraváře na plynový kotel, zaplatím mu za hodinu a půl práce třeba tolik, co sám dostanu cca za den. Když pak jdu dělat nějakou jinou práci jako melouch, abych se uživil, za tu jinou práci většinou dostanu mnohem líp zaplaceno, než za tu svoji základní. Ale nejsem přesvědčenej o tom, že to odráží společenský přínos, kompetenci atd.
Ale možná je fakt zbytečný uvažovat o tom, jak by co mělo být, aby to bylo spravedlivý, protože tak to stejně nikdy nebylo a nebude, a budeme asi i nadále jenom zoufale vykrejvat ty nejakutnější průšvihy.
P.odpovědět 
                 Re: Trochu nepřesné?15:30:07 19.03.2023
To, co píšeš, je pravda, ale nemyslím si, že jsme v zásadním rozporu. Já jsem nepsal o lidské užitečnosti z hlediska přínosu pro společnost/jedince. Můj postoj byl míněn pouze z hlediska ovlivňování tvorby hodnot a nakládání s nimi. Netýká se to ani finanční úspěšnosti. Jde o to, že určitá část lidí vytváří něco, co má pro druhé nějakou hodnotu, musí se do toho vložit vlastní práce, invence, čas... a výsledkem je něco, co druzí potřebují/chtějí. A pak tu máš část lidí, kteří netvoří nic, pouze spotřebovávají to, co ta předchozí skupina vytvořila/vyrobila. A zájmy a potřeby těchto dvou skupin jsou často protichůdné. Skupina první potřebuje dobré podmínky pro svoji činnost a chce z toho mít co nejvíc, skupina druhá naopak podmínky nepotřebuje žádné a chtěli by, aby se těm prvním co nejvíce sebralo, aby se na nich co nejvíce ušetřilo a tak se mohlo dát co nejvíce právě jim. Pokud tedy nikdo nic nedělá a pouze za nic dostává něco, co vygenerovali ti aktivní, neexistuje důvod, proč by takovýto člověk měl rozhodovat o mých podnikatelských podmínkách a povinnostech.
odpovědět 
               Re: Trochu nepřesné?23:24:24 21.03.2023
Když je na výplatní pásce státu polovina populace, tak je nevyhnutelné, že si prosadí společný zájem - co nejvíc oškubat tu menšinu, co to platí.
Tomu se dá zabránit jedině tak, že se těm, co jsou na výplatní pásce státu sebere pravomoc rozhodovat o cizích penězích ( a tím se rychle zajistí, že jejich počet klesne na přijatelnou úroveň)
Bohužel je to sotva proveditelné - dokud se ta menšina co to platí nezačne aktivně bránit
pavelkodpovědět 
              Re: Trochu nepřesné?16:26:38 19.03.2023
Popisuješ staré dobré konstituční Rakousko. Kdyby se císařův levoboček pubertálně nevzbouřil a nestal se obyvatelem Lán a Hradu, mohli jsme to překlepat v solidní zemi přes obě levičácké totality až dodnes. A nevolili by učitelé, policajti, vojáci, většina doktorů a sestřiček, rodiny s dětmi, úředníci, uklízečky na ministerstvech, většina vědců... a byl by ráj.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Trochu nepřesné?15:06:32 30.03.2023
volební právo by neměl mít nikdo, kdo je odkázán na státní příspěvky a sám nevytváří žádné hodnoty

což jsou také žoldáci, poslanci, soudci, ...

ale taky soukromníci živí ze státních zakázek - třeba ajťáci z Microsoftu apod.
odpovědět 
               Re: Trochu nepřesné?15:43:19 30.03.2023
ad absurdum když se v hospodě nají a zaplatí státní úředník skrytý v civilním turistickém oděvu, hospodský přichází o volební právo. a nejen on, i řezník, co mu vepřovou kejtu na řízky prodal, sedlák, co vepře odchoval, veterinář, co kanečka vymiškoval a krejčí, co ušil veterinářovi oblek.

čili vocaď pocaď. když už censujeme, tak maximum pro formální plátce daní je někde u služebního poměru (voják, policajt) a definitivy (úředník).
daňový census je pak zvláště zapeklité intelektuální cvičení v situaci, kdy něco málo pod 30% oprávněných voličů jsou starobní důchodci (s tzv. "odpracovanými roky") a nějaké to procento jsou osoby sudiem se k budoucímu povolání systematicky připravující (což za metternicha bylo v prvním případě nula, v druhém případě zlomek procenta)

když tedy pomineme, že to jsou všechno vlhké sny pravicových konzervativců (ke kterým se též počítám)
Lukas B.odpovědět 
        Re: Trochu nepřesné?14:15:29 17.03.2023
Každý má to, co si zaslouží, blbý národ má blbou vládu, ale to není případ jen nás, ale celé Evropy, to si nevybereš, pořád se máme moc dobře a jsme líní a pohodlní jak vši. A bude hůř, v podstatě míříme k zániku evropské civilizace tak, jak ji známe, není otázkou jestli, je jen otázkou kdy. A upřímně, až bude opravdu zle tak v pudu sebezáchovy si to obyčejní lidé vezmou do vlastních rukou, a to se pak bude kácet les, nikoliv jen létat třísky. Pak se ty takzvané elity a naši vůdci nebudou stačit divit, protože když jde o přežití, začne se člověk chovat přesně tak, jak mu to bylo mnohasetisíciletým vývojem vepsáno do genů a je to dnes uměle potlačováno ze všech stran, ale vymazat to nejde:-).
Vlkodpovědět 
         Re: Trochu nepřesné?22:52:48 17.03.2023
Optimista jako vždycky... :D
tah-sha-tungaodpovědět 
         Re: Trochu nepřesné?16:33:49 19.03.2023
Jenom drobná poznámka: každá civilizace vždy mířila hned od svého vzniku ke svému zániku. Akorát nikdy nevěděla, kdy ten konec přijde anebo jestli už nepřišel. Egypťani na to měli čtyři tisíce let, nacisté v Německu pouhé dvě desetiletí.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Trochu nepřesné?21:29:20 21.03.2023
Mýlíš. Maoisti v Nepálu, ještě než se dostali k moci, např. zastavovali autobusy a plnili si kapsy tím, co vybrali od turistů na revoluci.
honzaodpovědět 

 April 109:48:02 17.03.2023
Normální nepálský apríl a všichni na to skočíte..:D
Mydlitoodpovědět 

 No to jsme to dopracovali.19:48:28 23.03.2023
Mnohdy jsou diskuse zde na lezci velice pitomé, ale aspoń se týkají lezení. No a teď postoupila lezecká veřejnost na vyšší level a začíná se zde hádat podobně, jako ti idioti na Václaváku.
Jan Krchodpovědět 
 Re: No to jsme to dopracovali.09:07:35 27.03.2023
Asi před půl rokem, nebo rokem jsem v diskuzi vyvolal téma, že mi tu chybý diskuze pod příspěvkama jako kdysi, že občas s etam někdo hádal ale vesměs to byly zajímavý názory na lezení, na lidi co se kolem lezení pohybují atd.

Ale když čtu diskuzi pod tímto příspěvkem, tak snad dobře že už se tu tolik nediskutuje. Tohle fakt je peklo:D
K.odpovědět 
 Re: No to jsme to dopracovali.10:55:17 29.03.2023
Lepšolidi jako ty Jene mají vždy možnost svobodně tyto diskuse nečíst.
Velmi prosté.
untermenschodpovědět 

 Nepál vs Krkonoše 15:24:53 29.03.2023
Tak mě jen napadá - do polské části Krkonoš se také nesmí bez poplatků. Proč by tedy nemohli zpoplatnit vstup i do Himálají?   
odpovědět 
 Re: Nepál vs Krkonoše 18:51:06 29.03.2023
vstup do polské části národního parku stojí ekvivalent malého piva na luční boudě. to nemá nic společného s regulací návštěvnosti ani ochranou přírody, to je tiše konsensuální řešení podfinancování polského národního parku. tam opravdu paralelu s nepálem a permitem, kuchařem, nosiči a styčným oficírem nevidím.

nebo jsou tím míněny krnapem organizované procházky s omezeným počtem účastníků, řádově za dvě stokoruny (= sotva n áklady na pracovníka krnapu a jeho cesťák)?
Lukas B.odpovědět 
  Re: Nepál vs Krkonoše 08:49:53 30.03.2023
Tak princip mi přijde shodný - je nějaké území, na které když chceme vstoupit, tak za to musíme zaplatit a musíme se tam řídit zvláštními podmínkami, které mimo toto území neplatí. A nemusíme zůstat jen u vstupného, třeba na naučnou stezku Mionší v Beskydech je také vstup pouze s placeným průvodcem. Mimochodem, co třeba Etna? Pokud vím, do 2900 metrů volně, ale od 2900 ke kráteru si musíš zaplatit průvodce. Takže zpoplatnění vstupu a nařízení doprovodu není nic neobvyklého.
odpovědět 
 Re: Nepál vs Krkonoše 12:08:08 30.03.2023
Nejde ani tak o zpoplatnění vstupu, jako o povinnost mít průvodce na dobu několika dní. To každému nevyhovuje. A mluvíme tu o rozlehlém divokém území, žádný maloplošný udržovaný park.
Petrodpovědět 

 Průvodce v Nepálu 13:00:09 05.04.2023
To by mě zajímalo, jak to bude fungovat. Třeba pod Everest,nebo kolem Annapuren,kde denně projde stovky,možná tisíce turistů a každý bude muset mít průvodce.
Honzaodpovědět 
 Re: Průvodce v Nepálu 11:27:21 06.04.2023
Ne každý jednotlivec, ale každá skupina. Ono to fungovat bude, většina skupin má nějaký doprovod i dnes. Špatná je na tom ta povinnost a stádnost.
Petrodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.