LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142105 cest
Nové přelezy:
Polární Zá 8A+
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Revo - Revoluční jistítko

Uživatelský test

Nová verze automatického jistítka REVO je už nějaký čas na pultech obchodů a nyní jsme měli možnost ho vyzkoušet v uživatelském testu Lezce. Funguje hladce, pro celé běžně používané spektrum lan, navíc má oproti jiným jistítkům několik funkcí, které mohou ocenit začátečníci.

Testovali jsme s přáteli REVO celkem masivně a to jak na tlustých lanech v indoor prostředí, tak na moderních tenčích sportovních lanech na místních skalách. Na cestách od 12 až do 35 metrů, sdělovali si dojmy a psali poznámky. Na testování byl omezený čas a tak některé postřehy budou možná ještě doplněny.


REVO na reklamním obrázku (hi res)

foto by © Wild Country


Tak začínáme klasickým “unboxingem”. Revo je luxusně zabalené v krabičce spolu s malým pytlíkem a asi s nejdůležitější součástí dodávky, kromě samotného jistítka, návodem. Ano ten je třeba si řádně přečíst, je přehledný a pochopíte z něj velmi rychle hlavní funkce.


Elegantní zabalení jistítka v krabici s pytlíkem a návodem

foto by © JirkaS



Detailně si REVO prohlížím, základem je silně asymetrická kladka s vruby po obou stranách, pak jakési symetrická vahadla (ano obě jsou pohyblivá, s trochou síly je překlapnete směrem nahoru a zpět) vše je velmi precizně provedené a zasazené do dvou kovových (dural) bočnic. Ale bez založeného lana nemá cenu se snažit mechanismus pochopit, je to již velmi sofistikovaná mechanika. A tak jistítko spíš jen po těžkávám a v duchu si ho zařazují váhově něco mezi Grigri a Eddy. Ve skutečnosti má přesně 245 g.


REVO na výšku

foto by © JirkaS



REVO vyfocené z boku

foto by © JirkaS


Dobrá jdeme na to
Způsob zakládání lana do jistítka je evidentní. Hned jak odjistíte malou černou západku segmenty se proti sobě částečně otočí a vznikne prostor pro založení lana. Poté segmenty se zacvaknutím otočíte do původní polohy a do oka ve spodní části zacvaknete svoji zámkovku a tu pak k jistícímu oku úvazu. Prosté.
Je samozřejmé, že pokud je REVO zacvaknuté na karabinu, nelze jej otevřít a tudíž nemůže nějak vyskočit lano.





REVO v otevřené poloze

foto by © JirkaS



Ukázka z návodné instruktáže. (hi res)

foto by © JirkaS


Fajn lano je v jistítku a to je cvaknuté k úvazu
První věc, kterou si hned uvědomíte je, jak snadno se s REVO pracuje, jak lehce se dá s ním podávat, líp než s jakýmkoliv jiným jistítkem, které mi kdy přišlo do ruky. Prvolezec může běžet po skále jak chce vždy mu stačíte podávat. Snadné podávání má totiž vliv střední, lehce se otáčející kladka, kterou lano obepíná. A tak jen plynule podáváte lano a pracujete s ním stejně jako s jakýmkoliv jiným lanem v “kyblíku”. Plynulé je normální podávání, není problém i zrychlené podání lana například při zacvákávání se lezoucího a stejně lehce se lano posouvá opačným směrem, když potřebujete náhle dobrat.

REVO  je  určeno pro lana od 8,5 do 11 mm. REVO fungovalo pěkně s novým i se starým chlupatým lanem o průměru 11 mm.

Funkce jistítka je nezávislá na orientaci zakládání lana, čímž je eliminována jedna z častějších příčin nehod při špatném založení lana do jistítka. A také nezáleží na to jestli jste pravák nebo levák která je vaše podávací a jisticí ruka. Zařízení je intuitivní.


REVO v terénu- založené lano připravené ke startu

foto by © JirkaS


Nyní se zaměříme na  tento blokovací mechanismus. K testování jsem si vzal REVO na vysokou outdoorovku a zkoušel různé typy prokluzů při chytání pádů a různých variant spouštení.


Pohled do útrob jistítka - z mechanismu je patrné, že nezávisle na situaci, každý rychlý posuv lana jistítkem způsobí, že se otáčející kladka aktivuje a projíždějící lano zastaví. Vahadla pak fungují jako inovativní uzamykací mechanismus, který odstraňuje nutnost mít nějakou rukojeť na odjištění jistítka při spouštění lezce. (hi res)

foto by © Wild Country


REVO ovládáme základní jistící technikou, jakou každý zná z používání kyblíku a díky tomu většina nepotřebuje měnit nijak razantně návyky při přechodu z jiných jistítek na REVO a nebo když jistítka třeba střídáte. Lano podáváme naprosto intuitivně a dobíráme jakbysmet.
Když jistič bude chtít jistítko zaseknout, například při odpočinku lezce v cestě, může jej držet manuálně jako u kyblíku, nebo stačí nechat prověšené lano a při zatížení lezce se automaticky REVO zasekne během pár centimetrů podobně jako při pádu. Z mého pohledu se jedná o jediný grif, ve kterém má výhodu například gri-gri. Jediná výtka, která se mi formovala v hlavě, že jsem stále nemohl přijít na to jak efektivně blokovat lano když lezec potřebuje zastavit a někde podržet. Až jsem přišel v návodu na tento fígl.


Podržení “zablokování” ohnutého lana je celkem pohodlné

foto by © JirkaS


Zpočátku jsem měl k jistítku určitou nedůvěru, v závěru bylo až strašidelné zkoušet úplně automatické zachycení pádu (hlavně pro jištěného), ale jako pojistku jsem měl udělaný uzel na laně a nakonec jsem ho samozřejmě nepotřeboval.
Revo bezchybně blokovalo každý typ pádu, hned jak lano proklouzávalo nadlimitní rychlostí (~4 m/s), zachytilo lezce okamžitě.
Šlo s nímpohodlně chytat pád i s mírným prokluzem a to tak, že ve chvíli pádu zatížení lana nebyl konec, který se drží brzdící rukou příliš volný, ale byla vyvíjena hned určitá brzdná síla, to byl pak pád chycen po několika decimetrech. Prokluz lana v jistítku při tomto způsobu byl pokaždé trošku jiný, strašně záleží, jak velkou brzdnou sílu vytvoříte právě brzdící rukou. V případě dostatečné síly vyvinuté na brzdící konec, chytíte pád, aniž by se aktivovalo zablokování lana kladkou. Je to zajímavý systém, který z vás ve skutečnosti dělá mnohem aktivnějšího jističe s automatickou pojistkou v záloze.

Docela se celý mechanismus obtížně popisuje, ale je velmi zřejmý z mnoha instruktážních videí, na kterých je vidět práce kladky a vyskakujících vahadel.

Třeba tady Product Review: Wild Country Revo nebo tady  Revo Introductory Video


Jakmile je zablokováno, jde kdykoli velim snadno jistítko odblokovat a to tak, že zatáhnete za lano a vahadlo / čelist se odemkne.

Prolétl jsem na webu i nějaké recenze a diskuze týkající se REVA. Například od partnerů (kluk a holka) a nebo od lezců rodičů, kteří je považují REVO za jediné jistítko, které dovoluje se nechat se jistit od svých ratolestí, které nejsou zatím tak zkušené. A to hlavně tím, jak REVO dovoluje intuitivně podávat, bez rizika, že vás s ním i nezkušený jistič nenechá padnout na podlahu. Chválí si je i někteří školitelé na umělých stěnách, kteří mají v REVU jistotu, že jednak pomáhá jejich frekventantům vštěpovat si správné jistící návyky, jako při jištění s kyblíkem a navíc s přidaným bonusem automatického zablokování v případě nějakého blackoutu. Nabyl jsem dojmu, že se jedná vesměs velmi pozitivní ohlasy bez nějakých negativních zkušeností, a že se REVO postupně etabluje jako velmi užitečné a revoluční jistítko.

Na závěr si dovolím trochu osobnější pohled, jako lezec, který dlouhá léta využívá Gri-Gri (v horách Reverso) není pro mě REVO příliš alternativa. Gri-Gri je lehčí je také dobře odzkoušené a trochu levnější a hlavně dokáže ihned blokovat, kdy si člověk zamane. Přesto se nebojím REVO komukoliv, kdo nemá letité zkušenosti s pohotovým chytáním všelijakých pádů, doporučit.

Údaje výrobce - hlavní vlastnosti:

  • Má blokovací mechanismus zcela odolný proti panice při spuštění. (při přesáhnutí rychlosti spouštění > než asi 4 m/s se automaticky zablokuje)
  • Je obousměrné, funkce blokování funguje bez ohledu na orientaci lana. (ideál pro praváky a leváky)
  • Má intuitivní metodu spouštění, která nevyžaduje žádné změny v běžné technice spouštění.
  • Nepotřebuje specifickou karabinu.

    Chytrá kombinace těchto vlastností činí REVO skutečně nejbezpečnějším jistícím zařízením na trhu.

    Stránky výrobce:

    Video v angličtině
    Wild Country - REVO

    Recenze v češtině na stránkách Rock Pointu
    Test jistítka Wild Country REVO

    Recenze v angličtině na stránkách Climbing.com od Matta Sameta.
    Review: Wild Country REVO Belay device

  • JirkaS   [úpravy] 08:12 07.12.2018Tisk 

    Reklama:


    Související články:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     blbost08:55:58 07.12.2018
    no to je zas blbost :D
    By mě zajímalo jak na tom člověk slaní na dvojtým laně :D
    odpovědět 
     Re: blbost09:02:50 07.12.2018
    Asi jako na grigri, coz bezne na sportovkach a na umelkach delas. Jestli si tohle nekdo chce brat na lezeni do hor nebo trad cest, tak je vocas...Na sportovky si taky neberu sadu frendu, proste volim nastroj podle potreby.
    Todpovědět 
      Re: blbost17:34:48 13.12.2018
    To jsi vsechny sportovky vylez az ke slanaku a nikdy jsi nemusel slanovat z nejtu a nebo nechavas po skalach karabiny?
    odpovědět 
       Re: blbost08:28:11 17.12.2018
    Pri najhoršom nechám karabínu v nite. Určite si ten typ čo lezie športovku a na sedáku má 7 prúsikov a 4 frendy =D
    Los Kokotosodpovědět 
     Re: blbost11:50:59 07.12.2018
    tohle byl výstřel hodně mimo :-D
    SLABOUCHodpovědět 

     otáčivý mechanismus08:57:48 07.12.2018
    Pokud je tam otáčivý mechanismus, jaká je možnost že se to zadře?
    odpovědět 
     Re: otáčivý mechanismus09:26:33 07.12.2018
    V návodu je, že by se mělo jistíko uchránit před např. hozením do písku.
     jirkasodpovědět 
      Re: otáčivý mechanismus10:29:43 07.12.2018
    krásná a na první pohled funkční hračka ideální na překližku (asi perfektní do půjčovny na překližce) nebo pro překližce velmi podobné terény, na klasické terény se to zjevně moc nehodí a nesnášenlivost na písek ničemu nevadí. to bychom tomu mohli rovnou vyčítat, že to při vícedenním zimním alpinismu bude pravděpodobně zamrzat.
    Lukas B.odpovědět 
       Re: otáčivý mechanismus10:46:35 07.12.2018
    Do hor určitě ne, to je jasný. Na skaly a na stěnu se mi to libi. Hlavně to pohotový podávání.
    Pajaodpovědět 

     Zkusil jsem, ne děkuji.10:53:39 07.12.2018
    Zkusil jsme na Olympii, nenadchlo.
    Blokace asi funguje, ale nám se ji nepodařilo dosáhnou, zkoušel to na cca 5ti pádech kolem 4 metrů. Prakticky pokud to jistič chytí jako kýblem tak se to nezablokuje, musí se to nechat proletět větší vzdáleností, aby tam bylo zrychlení na zaskočení toho blokačního bazmeku uvnitř.
    A pak se to obtížně drží(když v tom někdo sedí a není to zablokované... daleko obtížněji než s kýblem asi menší tření...), hlavně u nácviků je to na prd...
    Když to srovnám s ClickUpem, tak pro mě je ClickUp lepší volba, hlavně v té blokaci a že blokuje když v tom lezec sedí, toto na tom bazmeku nejde jednoduše vyvolat.
    Závišodpovědět 
     Re: Zkusil jsem, ne děkuji.11:16:36 07.12.2018
    U lezců, kteří mají zažité chytání pádů do měkka s kyblíkem se právě vůbec pojistného zablokování nemusí dosáhnout, protože to postupně zbrzdíš jistící rukou aniž by lezec dosáhnul blokační rychlosti. Tedy vždy chytneš! padajícího jako s kyblíkem do měkka.

    Přepodkládám, že na Olympii ty pády skončily na zemi...jen jsi používal správnou metodiku jištění s kýblem a pojistka nebyla potřeba.
    Čajodpovědět 
      Re: Zkusil jsem, ne děkuji.11:27:50 07.12.2018
    Osobně nepovažuji REVO za vhodnou volbu jistítka , pokud spolulezec hodně nacvičuje a sedí v laně, v tomto případě volím raději Grigri. Nicméně na kurzy, pro méně zkušené, pro děti je to skvělý způsob jak používat stejnou metodiku jako u kyblíku s výhodou pojistky proti blbosti.

    Na stěnách vnímám používání poloautomatů na výuku lezců a na kurzy pro děti jako pohodlnější řešení oproti kyblíku, ale osobně se přikláním k základní výuce na kyblících, kvůli lepšímu transféru metodiky do skal a hor. Pro mně se tedy REVO nabízí jako ideální, neboť učí bezpečně základní metodiku, kdy má jistič stále ruce na laně.
    Čajodpovědět 
       Re: Zkusil jsem, ne děkuji.13:21:00 07.12.2018
    jo, to jsem si taky hned říkal, to je perfektní volba pro začátečníky a příležitostníky na stěnách, kde to může vytvářet správné návyky a odpouštět chyby.
    Lukas B.odpovědět 
        Re: Zkusil jsem, ne děkuji.15:58:46 07.12.2018
    ti nevim esli odpousteni chyb je spravnej navyk.. ;-)
    odpovědět 
         Re: Zkusil jsem, ne děkuji.16:39:36 07.12.2018
    Právě. Se naučí základní reflexy blbě a pak se jim to vymstí. Mělo by to být obráceně. Teprve co dobře zvládají kyblíky, tak mohou zkusit přechod na poloautomaty. A i ty nejsou dobré (vhodné) vždy a všude. Prostě dostat do krve základ a pak už je to jedno.
    odpovědět 
          Re: Zkusil jsem, ne děkuji.17:57:07 14.12.2018
    Ale autor tím chtěl říct, ze s Revem se jisti stejně jako s kýblem, tudíž prave dostaneš ty správný návyky. Není to klasicky poloautomat. Spis si to představ jako kýbl s pojistkou. Nebo jako když jistis kýblem a mas k tomu ještě za sebou chlapa kterej hlídá aby ti to náhodou neprojelo.
    Nikdy bych si to na normální jištění nekoupil ale jako technická hracicka to fakt něco do sebe má.
    maso
    odpovědět 
         Re: Zkusil jsem, ne děkuji.09:28:20 12.12.2018
    Děti asi nemáš, co;) ?
    honzaodpovědět 
          Re: Zkusil jsem, ne děkuji.11:26:30 12.12.2018
    :-) ach ti internetoví hlupáčci...
    Kuba Turekodpovědět 

     lano obracene?12:18:08 07.12.2018
    Na ty fotce ze skal mas lano v jistitku spravne, nebo obracene? V porovnani s navodem (a kyblem, grigri atd) to vypada, ze obrazene.
    hookodpovědět 
     Re: lano obracene?13:22:42 07.12.2018
    U Reva na směru nezáleží
    Masoodpovědět 
      Re: lano obracene?14:45:43 07.12.2018
    Myslel jsem to ze lano za ktere se jisti je na fotce bliz k jistici misto ke skale, ne ze je otocene jistitko. Takhle se s tim pocitam jisti dost blbe, tak me trochu zajimalo proc to tak Jirkas ma.
    odpovědět 
      Re: lano obracene?17:54:12 22.01.2019
    Výše zmíněný obrázek by bylo lépe vyměnit. Obrazová paměť a špatný návyk se může v realitě
    lezeckých příběhů pěkně vymstít. Ahoj
    Pavelodpovědět 

     OSMA!14:16:50 07.12.2018
    Ježiš proč se vymýšlí pořád nějaký blbosti, když už tu máme po desetiletí osmu s kterou se dávají super prokluzy a da se na tom i slaňovat Stačilo by, aby se každý naučil s osmou a nemusí se vymýšlet stále nové blbosti, které jsou ve finále mnohem nebezpečnější
    Klasikodpovědět 
     Re: OSMA!14:37:57 07.12.2018
    Skok... Řev... Aúúú Aúú, křik jističe... Aúúúú Aůůů spálené ruce... Aůů, ne děkuji .... To už tu bylo a stálo to za hovno
    odpovědět 
      Re: OSMA!14:47:12 07.12.2018
    Tak to je hodně mimo mísu. Jesně, že když člověk neumí dávat pozor, tak se to může stát. Ale když člověk není uplně nemohle, tak je to v klidu s prokluzem
    Klasikodpovědět 
       Re: OSMA!14:57:40 07.12.2018
    Zatím co ty si v mise
    odpovědět 
        Re: OSMA!15:11:50 07.12.2018
    Ty buď rád, že nevíš kde je tvoje máma. Takže raději mlč
    Klasikodpovědět 
         Re: OSMA!15:18:51 07.12.2018
    Nebo co? Pujdeš mě napráskat ať mi dá na prdel? :-D:-D
    odpovědět 
          Re: OSMA!15:23:07 07.12.2018
    Už se stalo, akorát já dal na prdel jí
    Klasikodpovědět 
           Re: OSMA!15:33:14 07.12.2018
    Hmm... moja mama má tak 250kg a metr devadesát, ruka dvakrát tak velká než moje noha. Tu bys nechtěl potkat ... Jedině že bys byl na BDSM v roli subíka
    odpovědět 
           Re: OSMA!15:34:26 07.12.2018
    Normální je jistit v rukavicích a pak je prokluz lana šumák a spálené ruce nehrozí. A jak říká klasik je úplně jedno čím jistič jistí, jen nesmí být p..., to ti pak nepomůže ani svěcená:-).
    Vlkodpovědět 
            Re: OSMA!22:22:51 07.12.2018
    Aúú Aúúúúú!!!
    odpovědět 
     Re: OSMA!16:51:14 07.12.2018
    :-D
    odpovědět 
     Re: OSMA!09:22:51 12.12.2018
    V tom tě klidně podpořím, osma mi vždycky přišla v pohodě a všichni dotčení mé jištění přežili. Obyč kýbl taky fajn. Jenže ani jedno jaxi nefunguje, když z jakéhokoliv důvodu komplet pustím lano. Stačí šutr do hlavy. Buďme tedy rádi za podobné novinky a možnost si svobodně vybrat.
    F.odpovědět 

     OSMA!14:40:09 07.12.2018
    Ježiš proč se vymýšlí pořád nějaký blbosti, když už tu máme po desetiletí osmu s kterou se dávají super prokluzy a da se na tom i slaňovat Stačilo by, aby se každý naučil s osmou a nemusí se vymýšlet stále nové blbosti, které jsou ve finále mnohem nebezpečnější
    Klasikodpovědět 
     Nástěnkář Klasic :-D14:55:58 07.12.2018
    A pan klasik bude tapetovat.:-D:-D
    odpovědět 

     šišatá kladka11:28:51 08.12.2018
    "silně asymetrická kladka" - to je asi trochu pitomost, ne?
    relicodpovědět 
     Re: šišatá kladka10:40:25 09.12.2018
    Po obvodu je kulatá, ale uvnitř má nepravidelný vybrání. Ano, možná je to nepřesné, ale jak to popsal. když jsem chtěl vyjádřit, že to není obyčejná symetrická rolna.
     jirkasodpovědět 

     Jezdi trabantem19:15:32 08.12.2018
    Osma? NA co osma? Takový přežitek. Tak jezdi trabantem a vyprdni se na ostatní pomocné asistenty, vypni airbagy a podobně. Samí machýrci tady....
    Přeci jáodpovědět 
     Re: Jezdi trabantem08:43:14 09.12.2018
    Nejlepší jsou borci co tady vybuřují s OSMOU a pod skalama jistí s grigri nebo podobným automatem :-D...
    odpovědět 
     Re: Jezdi trabantem14:16:20 09.12.2018
    Nevím proč tyhle debaty. Prostě jistit buďto někdo umí, či frajeří a pindá ale zná Ho.. o. Nakonec každej ví že všechna ta samojistítka při velkých kyvadlech či okamžitejch blocích umí lezce dostatečně pochrámat i při dobré funkci. Takže tak..
    Honzaodpovědět 

     blokace21:45:59 10.12.2018
    Nekousne se ani při velmi rychlém podání lana? Nějak nedokážu odhadnout ty 4 m/s...
    F.odpovědět 
     Re: blokace23:59:36 10.12.2018
    Ne, nekousne! To musí být poměrně velmi rychlé trhnutí lanem.
    Jirkaodpovědět 
      Re: blokace17:50:40 22.01.2019
    Ahoj. Mám jinou zkušenost. Při dobírání se mi Revo blokovalo. Je otázkou jak definovat rychlé dobrání versus škubání. Přeji hezký den.
    Pavelodpovědět 

     krám23:10:19 11.12.2018
    další krám pro zbohatlickou lůzu, nic víc. Lidi proberte se!
    odpovědět 

     Odvážné tvrzení13:02:01 12.12.2018
    "Chytrá kombinace těchto vlastností činí REVO skutečně nejbezpečnějším jistícím zařízením na trhu."

    Opravdu? A nebyl Titanic nepotopitelný? Jisté ale je, že v MOC soupeří s Camp Matic o nejdražší jistítko na trhu a že CéTéčko překonává počtem otvorů
    K.odpovědět 

     Foto dne:

    Alprosli
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179622)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    The Sophomore 5.9 Jackson Falls
    Bug Meat 5.10b Jackson Falls
    Drill 6b+ Kalymnos
    Port 5c+ Kalymnos
    Efharistone 7b+ Manikia
    Nově komentované:
    Polární Záře 8A+ Bor
    Západní Hrana 6A Holý Vrch
    Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
    Poslední Hrana 3 Holštejn
    Blue Elefant 3+ Holštejn

     Nově v diskusi:
    Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

     Nové komentáře:
    Re: Jdete do hajzlu | Milí komentátoři, | Milí komentátoři, | Není se čemu divit | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: RIP Ondro | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

     Kde to vře:
    Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
    Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (47)
    Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (36)
    VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
    Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

     Nově v inzerci:
    Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     405 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     343 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     318 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     312 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     287 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.