LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder bar Točna - Jihlava
Na Střelnici - Svitavy
BASE CAMP BAR - Přerov

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
HANIBAL - Praha 2
HUDYsport - Jablonec nad Nisou

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Symbolický památník horolezců v Tisé

nové místo

smallGert nám poslal aktuální podobu připravovaného památníku, informace o původním návrhu jsou v předchozích článcích.

Náhled na nové stanoviště pro "Pamětní místo" v Tisé vybrané realizačním týmem.

Nové stanoviště se nalézá v údolíčku mezi věží "Hubený Doktor" a "Srnčí věží cca 70 m od turistické cesty.

nové místo


Lezec.cz   [úpravy] 14:10 12.02.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pořád to samé...15:11:46 12.02.2014
Jsem asi divnej, ale mě se tahle socrealism podoba památníku asi nebude líbit nikde. Umístění v údolíčku, které se napojuje na jedno z nejvíc erodovaných míst v Tisé mi také nepřijde příliš šťastné. Počítá projekt s vymezením a zpevněním přístupu? Na místě těch, co tohle schválí, bych se v noci bál, že mě duch některého jména z tabulek bude v noci chodit strašit...
Bídaodpovědět 
 Re: Pořád to samé...07:15:00 13.02.2014
Souhlasím s Bídou, je potřeba také přizpůsobi širší okolí (viz Hrubice). Nejvíc by se mi líbilo, kdyby to bylo na okraji nebo lépe mimo skály. Destičky mohou být na kamenném pomníku. Když se jde do Tisé od kostela, je tam jeden takový pomník na konci schodů. Nějakou takovou formou by mi to přišlo důstojnější. Když bych šel do nebo ze skal, vždicky bych si na ně vzpoměl. Nemusí to být megalomanské. Aktuální řešení mi přijde dost vynucené.
Karelodpovědět 
 Návrh20:22:26 13.02.2014
Čau, říkal jsem si že do toho nebudu vstupovat ale nakonec mi to nedalo. K tomuto tématu mám blízko, jak z pohledu výtvarného (dokončuji akademii výtvarných umění), tak lezeckého a lidského. Památník jako místo kam lidé mohou přijít, sejít se když jim umře kamarád není špatný nápad. Je to přirozená archetypální tradice. Nevidím ale důvod proč "památník" nezpracovat s citem a rozmyslem.
Bylo by přece škoda neoslovit více autorů, udělat "otevřenou soutěž", nad možností památníku přemýšlet trochu s odstupem.
Vytvoření místa k setkání mezi skálami, které bude svojí specifičností vzbuzovat pocit netradičnosti, vzácnosti, prostě vytvoření příjemného prostoru pro zavzpomínání se dá pojmout mnoha způsoby. Né se bezmyšlenkovitě držet určitého "kánonu", v tomto případě opravdu připomínající amatérsky zpracovaný soc. realismus. Proč nevytvořit něco co do skal zapadne příjemně. Když se prostor-památík zpracuje s rozumem, může být i na dostupnějším místě a nikomu vadit nebude. Cedulky na skále (o tesání snad ani nemluvě:) jsou opravdu v současnosti trochu nesmysl. Pracovat v souladu s krajinou, mě přijde tedy více souznívající s myšlenkou památníku pro lidi, kteří s ní vždycky chtěli být v souladu také.
Proto bych chtěl vyzvat autory myšlenky ať realizaci tohoto návrhu zatím odsunou a dají ještě možnost nápadům. Klidně se nad tím zkusím zamyslet a připravím návrh jak "památník" zpacovat, nebo můžu také zkusit oslovit různé současné výtvarníky kteří pracují s prostorem - vzít je pak do skal adt. Rozpočet 60 000,- je úplně dostečný. Mám na to však čas až na jaře/létě, odjíždím teď do ciziny.
Nakonec kdyby to byla jen třeba speciální vrcholová knížka někde na pěkné veži kam by se zapisovala jména kamarádů co umřeli, tak by to určitě nikoho neurazilo.
Vojtěch Fröhlich
Vojtěch Fröhlichodpovědět 

 pazoury15:17:04 12.02.2014
nešlo by to bez těch pazour? Prostě jenom cedulky?
Sice chápu, že se chce někdo realizovat, ale přijde mi to jako pěst na oko
d.odpovědět 

 Památník15:20:22 12.02.2014
Provedení tohoto památníku je pro mě nepřijatelné. B.
Blahouš HK Chomutovodpovědět 

 divný 15:34:12 12.02.2014
Doufám,že bude prázdnej ........
Arab a jeho dělo odpovědět 

 Ty pracky15:57:48 12.02.2014
Ty pracky fakt evokujou tábor pracujícího lidu a míru. nepochopil jsem, proč tam pod skálou nemůže stát bodnutej stlučenej kříž, jak už to tady proběhlo. tomu přece rozumíme všichni a snad málokdo to má nějak nepříjemně spojený s nějakým režimem..
Syselodpovědět 
 Re: Ty pracky16:02:18 12.02.2014
Akorát Ježíš :-)
odpovědět 

 Socrealismus ne16:14:13 12.02.2014
Přidávám se, podoba mi přijde zoufalá, tak 40 let zpátky. Určitě jsem pro kříž.
Pavelodpovědět 
 Re: Socrealismus ne18:01:51 12.02.2014
zkusme místo rukou dát srdce.
Benodpovědět 
  Re: Socrealismus ne20:00:34 12.02.2014
... když bude ten Valentýn.
Ondraodpovědět 
 Re: Socrealismus ne20:03:55 12.02.2014
Kříž? To jako, že to byli mučedníci. Ty z destiček jsem neznal, ale za mučedníky bych je nepovažoval. Lezli spíš z vlastní vůle pro svojí vlstní radost, či z jiného vlastního popudu. Ruce jsou podle mne výstižnější.
Ondraodpovědět 
  Re: Socrealismus ne22:38:17 12.02.2014
kříž jako tak nějak obecně vžitej symbol toho, že už to má člověk na tomto světě za sebou.
doporučuji exkurzi na hřbitov;)
syselodpovědět 

 Varšavská smlouva19:38:56 12.02.2014
Co mají proboha horolezci společného s Varšavskou smlouvou?
Můžete se podívat na Wikipedii na znak Varšavské smlouvy.
odpovědět 

 Provedení19:58:30 12.02.2014
Dobrá myšlenka, provedení mi však přijde jako veliký úlet....
Šodpovědět 
 Re: Provedení20:50:08 12.02.2014
To navrhoval jako kdo. je to přišerne. Fuj Ten kdo to navrhl je fakt mimo a ten, kdo to schvalil je asi z Marsu.
cmanaodpovědět 
  Re: Provedení21:08:45 12.02.2014
Tady kdyby někdo přišel s čímkoliv tak vy mu to vy chytráci vždycky znechutíte.
Milan
odpovědět 
   Re: Provedení21:24:52 13.02.2014
Pravda je, že se nelze zavděčit všem. Stejně tak je ale pravda, že by to možná chtělo změnit přístup. Vyhlásit nějakou "soutěž" návrhů podoby toho pietního místa, návrhy veřejně prezentovat a z několika variant posléze vybrat.
MModpovědět 

 Skrytý marketing21:44:18 12.02.2014
Vypadá to víc jako tahák pro výletníky /a pro příjmovou část rozpočtu obce Tisá/, než jako pieta.
ZdenekKodpovědět 

 .21:45:22 12.02.2014
az to zasedne a nebude to tak svitit, tak to bude v pohode..
i.odpovědět 
 Re: .22:36:23 12.02.2014
to je pravda, i paneláky když obrostou a dostanou patinu, tak si na ně člvoěk tak nějak...zvykne. ale tohle ještě není zrealizovaný..

já jen doufám, že ty pracky a destičky nebudou mosazný a nějaký čuně až to bude demontovat do sběru kvůli tomu neoseká i skálu.
syselodpovědět 

 Uff22:55:38 12.02.2014
UFF to vypadá fakt hrozně. A proč musí být za každou cenu ty cedulky na skále? Co nějaký památníček u vstupu do skal....asi teda taky kravina, ale tohle se mi fakt nelíbí.
BDodpovědět 

 PAMÁTNK23:53:20 12.02.2014
ZASE PĚKNĚ ÚCHYLNÝ.
HUGOodpovědět 

 +01:02:56 13.02.2014
Paskvil.
stipodpovědět 

 nesouhlas08:13:13 13.02.2014
Sorry lidi, ale mně se to taky nelíbí. Ptali jste se lezců, kdo z nich má potřebu viset po smrti na takovýhle výstavce? Já tedy ne. A když už někdo tuhletu potřebu cítí, tak jsem taky pro umístění mimo skálu. To nestačí, že tam tlučem kruhy a řetězy, vrtáme nejty a bůh ví co ještě? Není zrovna lezení (a hlavně tady na písku) o tom, vylézt a nechat za sebou co nejméně stop a nejlíp žádnou?
Bédaodpovědět 
 Re: nesouhlas09:54:15 13.02.2014
taky už jsem to tu psal, pomníky jsou pro ty, co přežili, ne pro ty, co to maj za sebou.těm už je to asi šumák..?
sejít se jednou za rok, zahrát na kytáru a zavzpomínat na padlý kamarády by možná mělo větší smysl..
Kéroodpovědět 
 Re: nesouhlas22:28:48 28.08.2014
amen,
k tomuhle neni co dodat
Lacoodpovědět 

 blééé08:22:57 13.02.2014
Hnus fialovej :)
:)odpovědět 

 Kde je rozdíl?08:42:13 13.02.2014
Sorry možná jsem asi hloupej a nemám kreativní myšlení a estetické cítění, ale může mi tady prosím někdo vysvětlit v čem je rozdíl oproti předchozímu návrhu kromě toho, že se komunistickym památníkem zničí jiná skála? Díky předem za školení protože tohle mi fakt hlava nebere. Horám Zdar
FERYodpovědět 

 jinej návrh?08:43:24 13.02.2014
Chápu, že je to delikátní situace, sochař něco vysochal, zadavateli se to líbilo, odsouhlasil to a teď taková vlna nevole.. ty vole. A co kdyby tedy sochař holt navrhl něco (samosebou to bude stát další prachy, ale pokud jde o prachy, tak pořád ještě nejlevnější a nejpřijatelnější se zdá bejt nulová varianta), co by lezoucí veřejnost kousla? Vždyť to nemusí bejt kovový a koneckonců to ani asi nemusí navrhovat profík. Holt původní návrh prostě vzít jako impuls k rozvíření veřejný diskuse, jejímž výsledkem bude pěknej památník - to nejsou prachy zcela v hajzlu, ne? (Za mě - nelíbí).
honzaodpovědět 

 wtf?08:51:22 13.02.2014
je to stejná příšernost jako ten původní návrh. kdo autorá zná by mu měl šetrně sdělit, ať už se na to vykašle, nevymýšlí hovadiny a věnuje energii něčemu smysluplnějšímu
filipodpovědět 
 Re: wtf?09:29:35 13.02.2014
Ahoj, dost teda kritiky, ale mam jeden dotaz. Na tenhle pamtnik neni vypsana zadna soutez? Verim, ze spousta schopnych lidi by treba jenom za symbolickou cenu vymyslela esteticky prijatelnejsi navrh. Minimalne o par lidech vim, ze by to dokazali fakt lip. Tohle jsou proste 60.az 70. leta. Vim, ze na cedulkach budou i starsi rocniky a ted je rok 2014
Cmanaodpovědět 
  Re: wtf?09:32:41 13.02.2014
- ALE ted je rok 2014

Cmanaodpovědět 
   Re: wtf?09:57:18 13.02.2014
vidíš, to mě nenapadlo, asi to má bejt v retro stylu, aby se to hodilo k době, kdy spaddlo nejvíc z těch kluků, jejichž jména se na cedulkách objeví..
Kéroodpovědět 

 hmm10:05:23 13.02.2014
no tak pokud na tech destickach budou jmena typu Gottwald, Husák, a ted uz konecne i Bilak tak me pamatnik prijde docela vkusny. Pokud lezci, tak je to hodne hnusnej vtipek.
strejdaodpovědět 

 Zastavte ten hnus10:23:44 13.02.2014
Chápu to tak, že autor chce Svůj památník pro Svoje kamarády, takže on vymyslel tuhle verzi a prosazuje jí za každou cenu bez ohledu na názor ostatních. Klapky na očích, prostě on to tak chce a tak to taky udělá. Když mu to neprošlo na Tlouštíka, cpe to jinam, a jestli mu věšina neschválí ani tohle tak to někde vytesá tajně.

S touhle podobou pietního místa nesouhlasim.

A jestli se tam někdy ocitnu na cedulce, tak autora budu fakt strašit. Budu mu sfoukávat svíčky, vylívat chlast a házet šutry na palici.
Úcta ke stáří a zásluhám ano, ale je nějaká mez za kterou už by se ohledy brát neměly...
Vladaodpovědět 

 Je to HNUS10:32:17 13.02.2014
autor zkrátka CHCE MERMOMOCÍ PAMÁTNÍK STŮJ CO STŮJ. Že to vypadá na blití, je už vedlejší. Nejsem přesvědčen o tom, že "padlí" kamarádi potřebují další a další památníky - ten na Hrubici stačí. Každoroční společná modlitba nebo mše může být např. v kostelíku v Tisé a ta nakonec může mít mnohem osobnější  a lidštější rozměr, než cedulky na skále.
Na druhou stranu již nejsem členem ČHS, proto k mému názoru nemusí být přihlédnuto (!)
Ten kdo o tom něco víodpovědět 

 Asi s.......10:36:52 13.02.2014
Autor tohoto i předešlého projektu je asi již starý a senilní jelikož se i přes záporný ohlas lidí furt snaží prosadit svou. Jednoho dědu máme doma a je to snim to samé.
Danodpovědět 
 Re: Asi s.......14:37:18 13.02.2014
Smazáno, příspěvěk byl nevhodný, vulgární a zbytečně hrotil další komentáře.
honzaodpovědět 

 prošlo grafickým studiem?11:24:08 13.02.2014
na druhou stranu je potřeba říct, že i tato fotka prezentace nové podoby projektu je značně nevydařená. vypadá to, jak když to je na tý skále přilepený vteřiňákem.

Je možný, že v reálu to provedení bude pak vkusnější. ovšem jestli za to někdo bere mzdu, čekal bych, že dodá i relevantní prezentaci a ne toto samoudělátko na koleni..
pítrsodpovědět 
 Re: prošlo grafickým studiem?15:06:51 14.02.2014
Každému je jasné o co jde, bez ohledu na to, jestli je to vystřižené nůžkama a nalepené u stolu v hospodě v Tisé, nebo jestli by to byla trojrozměrná počítačová prezentace. Dnes jsou lidi bez počítačů záviděníhodná vzácnost a není se za co stydět, naopak. Vypínám stroj a jdu do skal vylézt něčí pomník.
pražákodpovědět 

 Objektivně14:05:59 13.02.2014
Myslím, že:
-- na velkém sejmu autor vyslovil názor "zda vůbec památník dělat po vlně odporu"
-- na velkém sejmu odpůrci autorům prezentovali názor "památník ve skalách klidně ale na jiném, lezecky i turisticky méně významném místě"
-- by chtělo OCENIT SNAHU AUTORA VYHOVĚT (nám) ODPŮRCŮM a přesunout památník na jiné místo
-- je otázka, zda toto místo je dostatečně "stranou"

SUBJEKTIVNĚ: furt nic moc

Jirkaodpovědět 

 haha15:43:58 13.02.2014
co to je probůh za grafika? ctrl-c ctrl-v? a to jsem původní návrh i trochu obhajoval
Tomodpovědět 

 demence už22:08:50 13.02.2014
Nejlepší místo pro tenhle památník bude jedině autorova zahrada, nebo si to může vytesat a natlouct na stěnu do dvora aby to nikdo nevidel...je to fakt příšerný.
MKodpovědět 

 Jsem zásadně PROTI!07:22:23 14.02.2014
Realizační tým:)))to mě fakt pobavilo.Že někdo udělá koláž z novin a pak to tu nascanuje v podobě pomníku míru bych chápal před rokem 89,ale tohle je fakt síla a dotyčný by se měl nad sebou zamyslet!Ohyzdné,nedůstojné...
Ondřej Hašekodpovědět 

 fakt nelibi08:47:53 14.02.2014
Cesta do pekel dlazdena dobrymi umysly.. GT asi veden nejuslechtilejsimi pohnutkami, ale tohle mi prijde dost priserny, bez ohledu na to v jak zapadlym koute je to umisteny.

Mozna nejlepsi misto by bylo uprostred obce na namesti, takovyhle obludnosti se tradicne vystavujou v centrech osidleni.

Cloveku je ty Tisy trochu lito.
TOAodpovědět 

 Nelibi09:19:23 14.02.2014
Zmena mista je vice nez vitana, ale bohuzel to nic nemeni na faktu ze podoba pamatniku je dost hrozna.

Pardon, chapu dobre umysly, ale to provedeni mne desi.
 lupaodpovědět 

 Začněme znovu13:56:40 14.02.2014
K této nepovedené verzi památníku již bylo řečeno dost a neshledal jsem takřka jediný pozitivní ohlas. Pojďme využít třeba nabídky Vojtěcha Fröhlicha a začněme od začátku.
Stávající produkt není obhajitelný, lezecká obec se vyjádřila, myslím, zcela jasně.
Pavel Suchopárek, HK Chomutovodpovědět 
 Re: Začněme znovu14:58:29 14.02.2014
Souhlasím s tebou, to je to nejrozumnější řešení.
Josef Novotnýodpovědět 

 Je vůbec třeba?18:22:27 17.02.2014
Osobně vůbec nechápu potřebu taková místa zřizovat. Pokud je někdo pro mě významný, udržím si vzpomínku na něj ve své paměti a nemusím kvůli tomu hyzdit skalní útvar. Stejně to bude pro další generace z větší části jen soupis nicneříkajích jmen. Toto provedení je naprosto šílené.
Petrodpovědět 

 Kde?18:36:47 17.02.2014
Ještě mně napadlo, že nejkrásnější místo, které má atmosféru již teď, kam bych se u Tisé šel občas podívat k nějakému snad menšímu symbolu zesnulých horolezců, pokud by tak nebylo na hřbitově v Tisé, je údolíčko v Rájci, co jsou Blíženci, někde až vzadu za věžema, nějaký zašitý malebný masiv.
 martanodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.