LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kudy mám lézt?? Nahoru!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
29.Štalmach 2894
30.Rak 2854
31.Homolka 2838

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141757 cest
Nové přelezy:
Teplákovej 7C
Respekt 7C
Optional I 7c
Alogaki Ti 8a+
Hořký Měsí 9+
Time Lapse 7c
Tobi Or No 7c
U Spomen D 7c
Archeotalp 7b+
Futurs Bar 7C

Stěny
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Flash Wall Cup - report

Český pohár U14 v lezení na obtížnost

V sobotu 17. 3. 2018 se v prostorách olomouckého Flash Wallu uskutečnil Český pohár v lezení na obtížnost pro mládež do 14 let – Flash Wall Cup. Závodu pod hlavičkou Českého horolezeckého svazu se zúčastnilo 106 závodníků a závodnic z celé České republiky a Polska.

V závodu startovaly 3 věkové kategorie: kategorie U10, do které se řadily děti ročníku 2009 a mladší, kategorie U12 byla obsazena ročníky 2007 – 2008 (10 – 11 let) a nejstarší kategorie U14 byla určena závodníkům s ročníkem 2005 – 2006 (12 – 13 let).

Denis Pail postavil pro tyto závody pro každou kategorii zvlášť dvě kvalifikační cesty a jednu finálovou. Všichni zúčastnění se tak rozřadili na šesti kvalifikačních cestách, které byly v tomto roce postavené v převislých profilech.


Kategorie U10 a U12 byly jištěné TOP ROPE a kvalifikační cesty závodníci lezly stylem FLASH. Do finále postupovalo v kategorii U10 8 závodníků a 9 závodnic a v kategorii U12 získalo postup 8 závodníků a 9 závodnic. Finálová cesta se lezla stylem ON SIGHT.

Na prvních třech místech se v kategorii U10 umístili:

Kat. U10 – chlapci:

    1. Uherec Lukáš - HOVRCH Nové Město nad Metují
    2. Smítal Šimon - 627 - Flash Wall z.s.
    3. Školař Dan - Rocky Monkeys; Sokol Brno I

Kat. U10 – dívky:

    1. Machlarz Marcela - SW Alpika Fpinka Wroclaw (POL)
    2. Bodanská Adéla - Vertikon Zlín
    3. Capandová Sára - Vertikon Zlín

Na prvních třech místech se v kategorii U12 umístili:

Kat. U12 – chlapci:

    1. Mokroluský Lukáš - BigWall Praha; Třináctka; baterca; MoveHolds

    2. Šikula Jaroslav - Climbing Technology; lezeckytrenink.cz; TRIOP; FlashWall

    3. Trávníček Lukáš - HO Pavoučci Liberec; Singing Roc

Kat. U12 – dívky:

    1. Hollá Katarína - Lezecká akadémia (SVK)
    2. Paarová Natalie - HOVRCH Nové Město nad Metují
    3. Capandová Nicole - Vertikon Zlín

Nejstarší kategorie U14 lezla všechny cesty se spodním jištěním. Kvalifikační cesty byly lezené stylem FLASH. Do finále se probojovalo 8 závodníků a 12 závodnic, kteří byli umístěni do izolace a finálovou cestu lezli stylem ON SIGHT.

Na prvních třech místech se umístili:

Kat. U14 – chlapci:

    1. Adamovský Adam - TJ Baník Karviná;Tendon Blok Ostrava; Rock Empire; Baterca

    2. Danda František - Green Trees Monkeys
    3. Cibulka Šimon - TJ Pustiměř; Saltic; Bea

Kat. U14 – dívky:

    1. Ševčíková Aneta - Hudy lezecká stěna Ústí nad Labem
    2. Gendová Karolína - Tendon Blok Ostrava
    3. Šikulová Hana - Climbing Technology; lezeckytrenink.cz; TRIOP; FlashWall

Po vyhodnocení všech výsledků proběhlo vyhlášení vítězů, kteří obdrželi diplom, medaile a věcné dary od sponzorů závodů. Za krásné ceny a podporu děkujeme:


    ČHS
    Rafiki
    město Olomouc
    Singing Rock
    Flash Boulder Bar s.r.o.



Vítězům závodů gratulujeme a všem závodníkům přejeme úspěšnou lezeckou soutěžní sezónu 2018.

































FlashWall   [úpravy] 06:20 20.03.2018Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Cesty12:09:38 20.03.2018
Z doslechu jsem se dověděl, že u těhle závodů opět rozhodovala výška závodníků. Nechci hodnotit. Jen nevím, zda by nebylo vhodné prostě střídat závodní cesty tak, aby to nebylo stále jednostranné. Stavěče snad máme. Z minula vím, že např. P. Solanský byl stavěč silových i technických cest, Štěpán Stráník mistr ve stavbě vysoce technických cest se spoustou chytů, ale vysoké obtížnosti. Nemělo by se vedení komise mládeže (a možná i dospělých) zamyslet a nějak rozhodnout???
Honzaodpovědět 
 Re: Cesty12:28:50 20.03.2018
Nechci se někoho zastávat, ale závodníky znám osobně a rozhodně se nedá říct, že by na bedně byli jen ti nějvyšší, naopak, vítězové často patří k těm menším. Neříkám, že to tak je, ale občas si lidé stížnostmi na výšku omlouvají selhání a nedostatky v technice. Cesty Denise Paila znám a jestli byly tak technické, jak je u něj zvykem, tak spousta závodníků opravdu mohla mít problém, protože hrubá síla nestačila.
odpovědět 
 Re: Cesty12:47:11 20.03.2018
Cesty byly naprosto v pořádku, trochu těžší než je na poháru zvykem ale jedině dobře. Je to Český pohár, ne klubový závod, takže pokud někdo neuspěl, nemůže svalovat vinu na dlouhé kroky (na bědně jsou vidět velké výškové rozdíly) ale spíše na nepřipravenost. Bohužel je trend, než se chytit za nos a hodnotit, kde jsem udělal JÁ (trenér) chybu, hodíme to na stavěče, organizátory, atd..Tyto závody byly opravdu povedené. Díky všem z Olomouce, kdo se na nich podílel
odpovědět 
 Re: Cesty15:40:11 20.03.2018
Tak to se mi nezdálo...jukni na foto U14 kluci...první sice dlouhán Adam, ale u toho si asi nikdo nemyslí, že by vyhrál díky výšce:), druhý jeden z nejmenších Fanda a třetí výškově průměrný Šimon. Ani v jiných kategoriích podle mě neměli vysocí nepřiměřenou výhodu...
odpovědět 
 Re: Cesty16:16:28 20.03.2018
Škoda ze něco hodnotíš jen z doslechu. Hodně dlouho jsme se rozhodovali jestli do Olomouce po zkušenostech z loňského roku vůbec pojedeme . V loni to byli strašný závody jak po organizačni stránce tak i kvalitou cest , ale nakonec jsme jeli. Můj syn U12 a jeho kamarádka U14 nejsou žádní velikáni . Tentokrát jak registrace organizace šlapala podle plánu musím pochválit dokonce jsme skončili o 30 min dříve:-) a co se týka cest musím říci kéž by takto obtížné cesty byli na každých závodech ČP . Vůbec si nemyslím že by tam byli nějaké dlouhé nátahy ( hodnotím cesty kategorie U12 a U14) stačí když se podíváš na výsledky myslím že v žádné kategorii ve finále nemusel rozhodovat čas (ne jako minulí rok) a tak by to v závodech na obtížnost mělo být. Za mě stavěč odvedl dobrou práci.
Ruda S.
Ruda Š.odpovědět 
  Re: Cesty21:58:43 20.03.2018
No tedy nevím, pokud jde o ty cesty - rozhodně chválu nepěji. V celé kvaldě byly pouze 3 topy, ale zbytek děti končil na 6 - 8 chytu a o to tady asi nejde. Děti by měli být nějak motivované k účasti na závodech a pak ať si ve finále padají, jak je líbo. Tady to bylo přesně opačně - kvaldy byly děs běs a finálovky se pro jistotu přestavěli - proto byly 2 hoďky prodlevy, ale pak se i lezlo. Osobně jsem slyšel několik rodičů, kteří řikali, že přiště kvůli pár chytům na závody na druhý konec republiky nepojedou. Chápal bych to ve finále, ale v kvaldách!? Ano ti 3 vyčnivající si zalezli, ale při tehle obtížnosti mohli vypsát závody jen pro ně (jména všichni známe) a neobtěžovat zbytek. Jinak organizace tentokráte super (až na tu nebohou jističku).
AKodpovědět 
  Re: Cesty22:17:22 20.03.2018
No tedy nevím, pokud jde o ty cesty - rozhodně chválu nepěji. V celé kvaldě byly pouze 3 topy, ale zbytek děti končil na 6 - 8 chytu a o to tady asi nejde. Děti by měli být nějak motivované k účasti na závodech a pak ať si ve finále padají, jak je líbo. Tady to bylo přesně opačně - kvaldy byly děs běs a finálovky se pro jistotu přestavěli - proto byly 2 hoďky prodlevy, ale pak se i lezlo. Osobně jsem slyšel několik rodičů, kteří řikali, že přiště kvůli pár chytům na závody na druhý konec republiky nepojedou. Chápal bych to ve finále, ale v kvaldách!? Ano ti 3 vyčnivající si zalezli, ale při tehle obtížnosti mohli vypsát závody jen pro ně (jména všichni známe) a neobtěžovat zbytek. Jinak organizace tentokráte super (až na tu nebohou jističku).
AKodpovědět 
   Re: Cesty22:24:54 20.03.2018
Vy jste asi všichni zapomněli, že tohle byl pohárový závod. Tedy nejvyšší republiková soutěž. Je tolik klubových a kroužkových závodů kde se mohou ti, co vylezou čtyři chyty, realizovat. Nedávno zde na Lezci proběhla diskuze, že by dětská lezecká špička neměla objíždět klubové soutěže, od toho že mají pohár. Takže doufám, že to platí i naopak a nastavená laťka se nesníží.
odpovědět 
    Re: Cesty13:21:39 21.03.2018
"Vy jste asi všichni zapomněli, že tohle byl pohárový závod. Tedy nejvyšší republiková soutěž.....Jezděte si tam, cesty budou podle vašeho gusta. Ale přestaňte prasit vrcholné soutěže....."
To je ono. A jsme konečně u toho. Pokud je to pohárový závod, a tedy nejvyšší republiková soutěž, tak by na ni měli být závodníci NOMINOVÁNI a ne aby závodil kdokoli, kdo se přihlásí. O to se usiluje už od oné reorganizace a Tendonu a vzniku Moravského poháru a následně i oněch dalších závodů. Ty bohužel musely vzninout na základě přístupu komise mládeže jako iniciativa rodičů a příznivců. Ale když už je to tak, tak nominace nakonec mohou být i z těhle závodů. Zatím si je jakés takés dělají pravidly Moravského poháru jejich pořadatelé, nikoli komise mládeže. Ovšem opět je vidět, že v těhle věcech je komise mládeže k ničemu.

HonzaKodpovědět 
   Re: Cesty23:40:37 20.03.2018
Podívej, od toho je tady Moravský pohár, Sambar Cup, Překližka Cup... Jezděte si tam, cesty budou podle vašeho gusta. Ale přestaňte prasit vrcholné soutěže. A nebo začněte trénovat. Přesně tohle je to, okolo čeho se nízká kvalita stále motá - parta neschopných a líných řve, že je to moc těžké, takže na úkor schopných se kvalita sníží. Jde to do prdele stejně jako celé naše školství... Budeme vycházet vstříc průměrným a podprůměrným, hlavně aby si dětičky zalezly. Běž si na MP. Pak i na ČP bude lépe, až tam bude méně dětí a nebudou viset 5 minut u třetího chytu a zdržovat. Uvědomuješ si, že přesně tohle je jeden z faktorů, proč na to ty schopní kašlou? Vrcholná soutěž a oni tam sedí a dlouhé hodiny čekají na bačkůrkáře. Se pak nedivte, že je to nebaví.
odpovědět 
    Re: Cesty08:38:58 21.03.2018
A kruci. Silný kafe. Ještěže mám děti už v jinym sportu...
odpovědět 
     Re: Cesty08:47:32 21.03.2018
Tak proč lezeš do diskuze o dětském lezeckém závodu a ještě to komentuješ?
odpovědět 
      Re: Cesty09:28:03 21.03.2018
Prošel jsme se svými dětmi za ty roky všemi úrovněmi závodního lezení v ČR. Zdá se že mám o něco víc zkušeností a hlavně nadhledu než někteří zde přítomní. Nejsilnějším důvodem odchodu z lezení v jeho závodní podobě byla právě atmosféra v CZ podmínkách. Byly samozřejmě i jiné, zdravotní atd, ale to sem teď nepatří. Zkouším vám to teda podávat z jinýho pohledu, takový oslí můstky, třeba vám něco docvakne, třeba ne. Ale aspoň to zkusím.
odpovědět 
       Re: Cesty09:37:27 21.03.2018
Ano, máš naprostou pravdu - řada dětí odchází právě kvůli podmínkám. Ale ti dobří a talentovaní odchází právě proto, že je lezení v současných podmínkách nebaví. Ta děcka makají, trénují, jsou dobrá... a na závodech pak dřepí někde v tělocvičně a několik hodin čekají, až jim bačkůrkáři, co tam nemají co dělat, laskavě uvolní cestu. Nebaví to nikoho, ani ty děti, ani rodiče. Ale kdo zůstane? Právě ti průměrní, případně to ty dobré srazí do průměru, protože je to nijak nemotivuje. Neveříš-li mi, najdi si třeba, proč letos nedorazila předloňská vítězka U12 a loňská vítězka U14. Je to tam sepsané moc hezky. Takže, jak jsem ti potvrdil, děti odcházejí kvůli špatným podmínkám, ale ty talentované bohužel za špatné považují ty podmínky současné.
odpovědět 
        Re: Cesty09:47:44 21.03.2018
Ano, zabíjení víkendů v zaprášenejch tělodvičnách byl i jeden z našich důvodů. je mi těch děcek, rodin, trošku líto. Ale co už, kolotoč tu je a jeslti to bude pro 20 nebo jen pro 2-5 mrňousů v každý kategorii je mi fakt jedno. Jen mi to přijde divný, pořádat závody pro tak úzký segment.
odpovědět 
         Re: Cesty09:59:23 21.03.2018
Kdyby jen víkendů - na to, abys byl dobrý, musíš přidat ještě několik odpolední v týdnu. Ale jen o ten víkend nejde. Jde i o to, jak ho tam strávíš. A také o kvalitu lezení. A není možné nastavět cesty vhodné pro všechny. Jak chceš udělat společné závody pro lezce s maximálkou 8a a 7a? Postavíš 7b? Jeden se v tom projde, druhý si nezaleze. Postavíš 8a? jeden ani nenastoupí. Postavíš 7a? Vždyť to ten první má jako rozlezovku. A ČP je vrcholná soutěž, nic lepšího tu není, kam jinam by ti nejlepší měli jezdit? Napak ČP s limitem 10 dětí ve skupině by byl super. Závody by byly půldenní, odsýpalo by to, žádné prostoje, žádná nuda. Ale závody, kde má závodnice výsledek 9+ s časem 4:50 ? To fakt na ČP nepatří.
odpovědět 
          Re: Cesty10:09:57 21.03.2018
Cesta by měla utahovat, jasneže pro spičku bude první 1/3 nuda, ale o to těžší jim možno udělat vrch, do kterýho už ti slabší nedolazou. Vím že pro stavěče to není nic snadnýho, já tu fakt nereaguju na konkrétní cesty z Olomouce, Denis je dobrej, to že v jeho cestách se musí přemýšlet je známá věc (a je to moc dobře!), ale na debatu (rep. až agresivní myšlenky některých diskutérů) na striktní oddělení špičky od zbytku - že jako by spolu neměli tyhle děti vůbec závodit, že to těm lepším krade čas atd. Vím že nejhorší z celýho dne bylo čekání na přestavění finálovek a izolace, fakt masakr pro ty malý lezčata. Co třeba ta děcka v těch tělocvičnách nějak ZABAVIT (Z.A.B.A.V.I.T)? Jakože aby se třeba první sezonu dvě těšili víc na "to kolem" než na samotný "závodění"? Pamatuju svýho času Příborskej Zvon, parádní akce pro děti i rodiny, a to byla prosím pěkně rychlost. Na Smíchově maj sice super burgry, ale nevím jestli je to pro děti to pravý.
odpovědět 
           Re: Cesty10:16:59 21.03.2018
Palec nahoru !
odpovědět 
           Re: Cesty10:26:26 21.03.2018
Jo, utahovat. Ale to si můžeš dovolit na dostatečně velké stěně. V osmimetrových tělocvičnách těžko.

No a k té zábavě - nesouhlasím s tebou. V první řadě se mají lezci soustředit na lezení. Pokud jim tam dáš skákací hrad a jinou zábavu, bude to mít dopad na výkon. Na druholigových závodech si dělejte, co chcete, ale ČP jsou závody, ne pouť. Jestli chceš něčemu pomoci, tak zkrať prodlevy mezi lezením cest. Venku mají i prestižní závody půjdenní. Jednotlivé skupiny začínají v 10:00 a končí ve 13:00 nebo 13:00 a končí v 16:00. A stíhají tam dvě kvaldy a finále stejně, jako my mezi 9:00 - 19:00...
odpovědět 
            Re: Cesty10:31:34 21.03.2018
skákací hrad? ojojojoj, fakt jsem myslel něco ouplně jinýho......
odpovědět 
            Re: Cesty11:54:13 21.03.2018
Kdysi jsem zavodne lyzoval a bavilo me to delat jen pro radost a mel jsem vzdy prdel jak nekteri fotri "treneri" tlacili ty svoje ratolesti, co byly na startu zeleny nervozitou. A ti se bavili jen s tema "dobryma" a tem horsim rikali cistici cest a povazovali je za povl. No ja nejak vzdycky tihnul k tem horsim, protoze s nima byla vetsi prdel a nebyli tak uprdene "koncentrovani na vykon". No a vetsinou jsem ty "lepsi" porazil, ale muj fotr s nima nechodil na pivo, tak me stejne nebrali. Jenze lyzovani je drahej sport a perspektiva nejista a navic me v 15 prestalo bavil mlatit do bran a zacal jsem radsi blbnout na lyzich v lese. Vidim tu paralelu s preklizkou a skalama...
odpovědět 
             Re: Cesty12:01:33 21.03.2018
..v lezení vidím spíše opak. Rodiče méně zkušených lezců kritizují ty lepší ale aby sami něco pro děcko udělali, to ne. Je jednodušší dát dítě do kroužku, mít čas sám na sebe a pak ještě na závodech pomlouvat ty lepší..ale aby si sami udělali čas na dítě, šli potrénovat mimo kroužek, věnovat se tomu sportu i v jiné rovině, to je už nadstandard, do kterého rodiče nechtějí investovat, mají přeci taky svůj život...takže asi tak
odpovědět 
         Re: Cesty10:10:48 21.03.2018
jenže to není o stavěčích a pořadatelích, tohle je o rodičích a co tomu chtějí obětovat. Pokud chci jezdit s děckem na Pohár, musím zamakat a ne brečet, že cesty jsou těžký, pak bude na závodech větší konkurence a více dětských profi lezců, ne jako dnes. Nemůžeme se divit, že česká repre nemá venku úspěchy, když už od dětských závodů se čeká nižší úroveň, aby si zalezly hobíci.Tady se bohužel slabší nepřizpůsobují silnějším, jak by mělo být ale bohužel silnější slabším
odpovědět 
        Re: Cesty12:55:09 21.03.2018
No nevim proc predlonska vitezka U12, ale lonska vitezka U14 nedorazila proto, ze postoupila do kategorie B.
Ted kdyz se jeste divam, tak tos napsal dvojsmyslne a pokud jsi myslel Baru tak ano ta muze podpodrovat tvou teorii. Podle toho co napsali na webu. Proste nemela potrebu makat na sobe tak aby byla vitezkou i na mezinarodni urovni. takze ztrata motivace.
odpovědět 
         Re: Cesty13:32:37 21.03.2018
Žádný dvojsmysl v tom nebyl - loňská vítězka U14 v Olomouci byla Bára, letos by byla stále v U14. Postupující jsi zřejmě myslel Maki, ale tu právě Bára loni v Olomouci porazila. A ztráta motivace? Asi ano, ale ta jde ruku v ruce s tím, co tu je a bylo napsáno - motivaci a zájmu v lezení, pokud jsi dobrý, české prostředí rozhodně neprospívá. A vítězka na mezinárodní úrovni? Píší to tam poměrně jasně - věnují tomu spoustu času a peněz a co z toho? Zmínka v ročence ČHS? Takže pokud se jedná o ztrátu motivace (nebo nezájem o závodní lezení a repre), je to otázka i ČHS - co dělají proto, aby mladé talenty udrželi a pomáhali jim? A věř tomu, že závody v Trutnově nebo dlouhé a nudné čekání, když pak rozhoduje čas, motivací nejsou. A podobných dětí, které by současnou "elitu" strčily do kapsy, bylo a je více. Pokud tu jsou znalci, tak pamatujete třeba na Andrejku od Bobra??? :-)
odpovědět 
          Re: Cesty13:43:20 21.03.2018
No dvojsmysl v tom, ze jsi nenapsal zda vitezka U14 zavodu v olomouci nebo celeho U14.
odpovědět 
           Re: Cesty13:48:23 21.03.2018
Omlouvám se, myslel jsem Olomouc.
odpovědět 
         Budoucnost13:33:56 21.03.2018
A ještě dodám jako samostatný příspěvěk

Pak to bohužel dopadá tak, jak to dopadá - dobří s pocitem marnosti a beznaděje končí a zůstává ten průměr :-( Totiž, oni to ještě nevědí, ale k relativně rychlému konci je odsouzena většina současných závodníků, protože každý druhý má zdravotní problémy, které neřeší a nepředchází jim (fyzio), a neumí lézt (špatný úchop, špatné pohyby...). Teď to ještě zvládnou, ale přechod na mezinárodní úroveň podle mne nedají. Ale není to jejich chyba, oddíly to neřeší a rodiče tomu nerozumí, takže o problému zatím ani nevědí, je to celkově špatná koncepce celého závodního lezení. Minimálně o ty talentované je potřeba se starat od mala. Ne proto, aby se tlačili a nutili do závodů, ale právě proto, aby se brzdili a od mala dělali věci správně. Začít předělávat pohybové streotypy a začít řešit problémy s vadným držením těla a nesprávným zapojováním svalových skupin v juniorech (pokud vůbec), je pozdě.
odpovědět 
          Re: Budoucnost18:33:15 21.03.2018
Tak dobře. Tvoje holka skončila, tak už nás tady s tím ve všech vláknech přestaň otravovat. Byla nejlepší, ty víš všechno nejlíp, všechny ostatní děti jsou průměr,stejně všichni odpadnou, atd, atd, atd. Děkujeme, ale zmiz už v propadlišti dějin.
Bédaodpovědět 
           Re: Budoucnost19:43:21 21.03.2018
Jsi si jist identitou :-) Neřekl bych :-)
odpovědět 
            Re: Budoucnost19:48:30 21.03.2018
100%
odpovědět 
             Re: Budoucnost20:29:49 21.03.2018
Když myslíš :-) Někdy zkusím sepsat, za koho všeho jsem tu byl považován. Je zajímavé, že často to bylo i v rámci jedné diskuze za přímé protiklady.

Ale to vše je jen lehce humorné. Za za daleko závažnější ovšem považuji, že ačkoliv ti stálo za to tipovat autora, že jsi se vůbec nevyjádřil k podstatě příspěvku - viděl jsi, jaké mají některé děti držení těla a jak lezou? Nevím, v jaké skupině máš svěřence, ale pozoroval jsi v Olomouci U12 kluky finalisty?
odpovědět 
              Re: Budoucnost20:47:00 21.03.2018
Už prosím tě né. Už jdi někam!
odpovědět 
               Re: Budoucnost21:06:58 21.03.2018
Musím tě zklamat. Kluka to baví, takže si mě ještě chvíli užiješ. No ale to je jedno. K věci nic nemáš? Je obecné urážky?

Jak ty jsi spokojen s držením těla mladých závodníků? Chceš říci, že na většině z nich opravdu žádné a z dlouhodobého hlediska problematické vady pohybového aparátu nevidíš?
odpovědět 
        Re: Cesty13:08:18 21.03.2018
"...bačkůrkáři, co tam nemají co dělat, laskavě uvolní cestu..." No, pěkně ses vodkopal. Toto by totiž ŽÁDNÉ dítě pod 14 let samo od sebe NIKDY NEŘEKLO, ani to TAKHLE nevnímalo.
odpovědět 
         Re: Cesty13:38:12 21.03.2018
Ale samozřejmě, že vnímalo. Asi si to nějak idealizuješ, ale pokud někde děti stojí frontu na cestu a tu jim blokuje někdo, na koho se nedá ani dívat (stát 3 minuty v koutě a brečet a pak ho musíš přemlouvat, aby šlo dolů na čas), tak hlášky čekajících dětí by sis doma určitě nevystavil a v TV by je museli vypípat... Už v U12 se u dětí objevují vzájemná obvinění z podvodů a udávání :-(
odpovědět 
          Re: Cesty13:51:26 21.03.2018
Neflákej čtení, píšu "samo od sebe". Ano, ony se sice tyhle hlášky mezi mrňaty objevují, ale proč??? Protože a) rodiče, b) rodiče, c) zas RODIČE. A jsme zpět u tvé rétoriky a přesvědčení (a rétoriky - a přesvědčení - tobě podobných). Škoda dětství těchhle dětí.
odpovědět 
   Re: Cesty07:43:12 21.03.2018
Pro AK . K čemu ti je když budou kvaldy lehké ? Aby obě cesty toplo zase 8 a více závodníků ? To asi ne kvaldy už mají rozřadit . Je to ČP . Pokud se ti to nelibí tak jezdi na klubové závody tam mají většinou závodníci ze špičky ČP zákaz a tam si zalezete ale degradovat ČP jen proto aby si zalezli všichni to je krok zpět.
Ruda
Ruda Š.odpovědět 
    Re: Cesty08:02:28 21.03.2018
Mno, realizovat "restrikce" ve forme tezkych cest pro slabsi zavodniky mi prijde z dlouhodobeho pohledu kratkozrake. Ano, mohou prestat na CP jezdit, muze z toho serialu zustat zabava pro par nejlepsich, ale to je dost mimo, nemyslis? Oddelit 200 "slabsich" (posilat je do nizsich soutezi) od 20ti clenne spicky (ktera v CP zustane jakoze sama)? Hmmmm...
odpovědět 
     Re: Cesty08:04:29 21.03.2018
Dodatek-jen aby bylo jasno, prispevkem nereaguji na cesty v Olomouci, jen na uvahu Rudy vyse.
odpovědět 
      Re: Cesty08:08:28 21.03.2018
A ostatnich, kteri durazne odkazuji mene "vykonne" deti do druhych a tretich lig. Presne v duchu nastavene latky, viz spousty debat u jinych clanku. Jakobyste fakt chteli mit CP jen pro nejuzsi spicku. Pekna kravovina.
odpovědět 
       Re: Cesty08:11:08 21.03.2018
Ale vlastne na tom tech 200 slabsich nadherne vydela-nemusi jezdit daleko,zalezou si,atmosfera na "nizsich" zavodech je bez vyjimky pratelstejsi, pohodovejsi, kamaradska, mezi detmi i rodici. Bavi je to.
odpovědět 
        Re: Cesty09:30:42 21.03.2018
No a to že k tomu nepotřebují být členy svazu je takový malý bonus navíc.
odpovědět 
       Re: Cesty08:15:54 21.03.2018
Děláš si srandu. Výkonnostně lezoucí děti nejsou vítané na jakýchkoliv nižších soutěžích. Rodiče těch slabších je nazývají vyžírači cen, atp. Právě v předešlých diskuzích jim bylo naznačeno, že si nemají honit ego a jezdit si jenom na poháry. A najednou i na těch pohárech se budou stavět cesty pro ty slabší aby si zalezli. To nemá vůbec logiku. Jak se závodní lezení má někam posunout? Pokud jedu na pohár tak se chci poměřit se špičkou. To platí v jakémkoliv sportu. Pokud mám pocit že tam nepatřím, jedu na soutěž odpovídající úrovně.
Bédaodpovědět 
        Re: Cesty09:41:37 21.03.2018
Plně souhlasím z Beda. Ja nezakazuju nikomu aby na CP jezdil ale kdyz uz tam jedes tak pocitej stim ze cesty budou tezke a pak si neztezuj. Chtel jsem jet se synem na jedny zavody (nebyli to zavody CP) nejdrive sem si tam zavolal prokecal s poradatelem a usoudil sem ze by si tam nezalezl a tak jsme tam nejeli. A nevidim duvod proc bych je mel pak tady krytizovat . RUDA
Ruda š.odpovědět 
        Re: Cesty12:39:48 05.11.2018
ale MÁ to logiku, panáčku. Ti "slabší" (začínající, ne tak výkonní atd) totiž často chtěji zkusit něco víc, vidět ty nejlepší, zkusit s nimi lézt. Postupně se otrkají, mohou si vzájemně radit motivovat atd.
odpovědět 
       Re: Cesty09:28:44 21.03.2018
Ano, přesně tak to má být. ČP má být pro špičku, vrcholný pohár pro nejlepší. A ne že tam děti lezoucí 7c-8a budou několik hodin seděta zírat na děcka, co mají problémy v 6c. Bylo by mnohem lepších 10 dobře lezoucích dětí ve skupině než 25 neumětelů.
odpovědět 
        Re: Cesty09:43:53 21.03.2018
Hele zkus na to mrknout pohledem dítěte. Jak se má do tý špičky dostat (a aby ho to pokud možno celou dobu bavilo, hlavně o tom totiž dětskej svět je, víme?), když na závodech uleze 2x 8 chytů? jak ho chceš na ty závody dostat? Hele mezi náma, takovýhle vostrý závodění - ale vlastně jakýkoli závodění - pro děti pod 12 let je IMNSHO stejně pitomost, ať si ji omlouvá kdo chce jak chce. Připravenost na repre, na těžký evropáky, svěťáky? Hm, tak to je argument k smíchu i pláči zárověň.
odpovědět 
         Re: Cesty09:52:20 21.03.2018
ta nejdřív natrénuj, pak můžeš na těžší závody...co na tom nechápeš? Těžko můžeš jet s děckem, co leze 5c na závody, kde jsou cesty 7c+..trochu soudnosti. Cesta do špičky je dlouhá, tvrdý trénink, disciplíny, motivace...nic není zadarmo...prostě musíš tomu dát něco navíc, ne jen čekat že se ti okolí přizpůsobí...je to na tobě. Stejně jako k tomu dospěly ostatní děti co dnes lezou na úrovni a jejich rodiče
odpovědět 
         Re: Cesty10:08:28 21.03.2018
Ok, zamýšlím se, ale jediné, co mne napadá, je jezdit nejdříve na závody jiné. Přeci není podmínkou začínat v ČP, nebo ano? Když máš dvě děti, z toho jedno leze extra třídu a druhé základ, neměl by ses v první řadě zajímat, co je důvodem rozdílné výkonnosti? Je to, světe div se, trénink. Trénujte, jezděte na závody určené vám, a máte to vyřešené. Ale případů, kdy oplácaná holčička kvůli ambicióznímu tatínkovi objíždí ČP a jiné vrcholné závody a pak brečí, že se nedostala ani do finále, znám několik. Také bych brečel. Takže trénujte, máte možnost si na každé stěně vyzkoušet, jak na tom jste. Pro jednotlivé skupiny platí orientačně U12 ať leze na trénincích alespoň 7b, U14 ať leze alespoň 7c. To by mělo být minimum. Jestli toto nesplňujete, nejezděte na ČP, ale na na MP, a trénujte. Na ČP přijeďte, až tyto limity splníte. Alespoň máte motivaci.
odpovědět 
          Re: Cesty10:17:13 21.03.2018
Máš úplnou pravdu, je to tak, logické, jednoduché. Teď jen aby toto přijali rodiče a trenéři jako myšlenku, jako cestu. Opustit úchylnou snahu "každej víkend závody", jakékoli - to jsou ti v ČP slabší, oni jezdí většinou i na ty nižší soutežě - ale budovat kariéru závodního lezce pomalu, s rozvahou, rozumem. To se v CZ bohužel! moc nenosí.
odpovědět 
     Re: Cesty08:16:53 21.03.2018
A proto je každý rok ve finále Ligy mistrů Sparta!!!
odpovědět 
      Re: Cesty09:31:21 21.03.2018
L.E.O.
odpovědět 
    Re: Cesty18:38:50 21.03.2018
Rudo, já s Tebou souhlasím, cesty mají být těžké, ale ne nesmyslně těžké. Nechci 8 topů, ale rozřazení po cestě. V OL to byl 1 top a zbytek končil +- na stejném chytu hned dole. Viděl jsi dobře, že finálovky kvůli nesmyslným obtížím přestavěli - pak už se i lezlo. A ti mudroňové hlásající, že ČP je vrchol a má tam být jen republikový top, ať si udělají závod podle svého a pozvou si tam ty 2-3 špičkové závodníky z každé kategorie (víc jich není) a uvidíme jak dlouho je to bude bavit :). Teoretizování těmhle "činovnikům" jde dobře...
AKodpovědět 
     Re: Cesty18:59:18 21.03.2018
Ať si udělají... ? Naopak, ne? Máš to nějaké pomotané. Snad top závody má dělat národní organizace, tedy ČHS, jestli někdo chce jiné, ať si je udělá on. Ta situace, že ČHS dělá ten průměr, a ti dobří ať si lezou, kde chtějí, je právě nyní a ukazuje se jako cesta do pekla.
odpovědět 
     Re: Cesty19:19:40 21.03.2018
cesty nebyly nesmyslně těžké, to holt jen děti z tvého oddílu nemají natrénováno. Nebylo to ani o výšce, ani o chytech, bylo to o technice a umění lézt.
odpovědět 
     Re: Cesty19:20:42 21.03.2018
cesty nebyly nesmyslně těžké, to holt jen děti z tvého oddílu nemají natrénováno. Nebylo to ani o výšce, ani o chytech, bylo to o technice a umění lézt.
odpovědět 
      Re: Cesty22:53:10 21.03.2018
Když se podepíšeš, tak Ti i odpovím. Takhle je to nesmyslný výkřík do prázdna, jsi asi velmi zkušený činovník - good luck :).
AKodpovědět 
       Re: Cesty09:12:29 22.03.2018
tak odpověz...
podepsaný anonymodpovědět 
 Re: Cesty22:23:34 20.03.2018
Ahoj, byl jsem přítomen na závodech, tak se taky vyjádřím k soutěžním cestám. Cesty byly postaveny kvalitně, i když byly těžší, ale zase na druhou stranu, pokud se bavíme o tom, že je třeba připravovat děcka na kvalitních cestách, tak to závod v Olomouci splnil. Takže nevím z jakého doslechu :-). Hlavní stavěč Denis Pail odvedl výbornou práci.
Jirkaodpovědět 

 Jistička :-(12:57:11 20.03.2018
Tyto závody byly velmi dobře připravené, cesty super, chyty zajímavé, až na zbytečné časové prodlevy (ale tak už to bohužel bývá) taky v pohodě...ale co si zaslouží upozornění a velkou výtku je jistička, která ve finále dívek U14 pustila ze 3-4 presky závodnici téměř na zem. A nebyl to jediný závodník, koho tahle holčina neuhlídala a nezajistila pořádně :-( Takže prosím ČHS, berte na závody jističe, kteří vědí co mají dělat, tohle bylo fakt "o hubu" :-(
odpovědět 
 Re: Jistička :-(16:42:46 20.03.2018
Stane se. Ale hele to je nějakej problém když vidím někoho nebezpečně jistit jít za ním, případně za séfem závodu, a nabídnout že těch pár dětí odjistím?
odpovědět 
 Re: Jistička :-(22:28:17 20.03.2018
ČHS můžeš žádat, ale zajištění rozhodčích a jističů má na starost pořadatel. Hlavní rozhodčí společně s delegátem před závodem provedou školení rozhodčích a jističů. Pokud jsme byli na stejných závodech tak to holčina po většinu závodu jistila dobře a hlídala si děcka když si nabírají či se vraceli níže. A nevšiml jsem si, že by některá z lezkyň vzala tzv. podlahu.
Jirkaodpovědět 
  Re: Jistička :-(08:17:53 21.03.2018
vzhledem k tomu, že poprvé ji TB okamžitě upozornil, tak to její jištění nebylo úplně košér...podruhé už tam TB nebyl, bohužel.
odpovědět 
  Re: Jistička :-(08:35:43 21.03.2018
Máš pravdu podlahu nevzala, skončila asi 20 cm nad ní. Stalo se to ve finále holek. Bylo to docela děsivý a ani bych se nedivil, kdyby ta holčina už nikdy nechtěla závodit (bohužel znám podobný případ).
odpovědět 
  Re: Jistička :-(08:37:30 21.03.2018
Ještě dodám, že to nebylo s první presky ale ze čtvrtý!!!
odpovědět 

 Stupínek14:48:40 20.03.2018
Ty "Struktury vítězů" to je hezký nápad :-)
odpovědět 
 Re: Stupínek09:29:09 21.03.2018
Jojo, jsou parádní!
odpovědět 

 Mír09:57:56 21.03.2018
Lidi neřešte kraviny. Gratulace všem "hobíkům" a jejich trenérům k bedně. Kdokoliv pořádal jakejkoliv závod ví, že základ je dobře rozdělit první 3 místa. Todle když se podaří a nenastane remíza, byl závod úspěšný. Když je nějáký organizátor ultra nadšenec, rozhodne se, aby si to užili i normální lidi, ale to už je vyžší dívčí a málokdo to dokáže. Ono to je stejně vlastně "škoda energie", vždycky pak budou mrmlat, dobří i špatní, že to bylo moc univerzální. Hlavně si nenechte namluvit, že existují závodníci, hobíci, překližkáři, skalkaři atd. Lezení je komplexní záležitost a jednostrannost ochuzuje tělo i ducha. 
odpovědět 

 Cesty12:10:52 21.03.2018
Do Olomouce jsme letos přijeli po čtvrté. Byly to jedny z nejlepších závodů, kterých jsme se tu zúčastnili. Jak po stránce organizační, tak i obtížnost cest. Rozhodně cesty nebyly postaveny pro vyšší závodníky (dcera je jedna z nejmenších závodníků ve své kat.a to,že ve finálové cestě skončila u druhé presky byla jen její blbost, když si necvakla tu první. Cestu pak zkoušela a i s její výškou dolezla asi tři chyty po top. Cesty byly perfektně připraveny, co se týče obtížnosti a techniky. Doufáme, že i ostatní závody ČP se těmto budou podobat.
Petra Bodpovědět 

 "čekací doba"13:54:17 03.04.2018
Pokud jde o "čekací dobu", než se závodník dostane na řadu, aby ukázal, co umí, srovnáním se závody v např. moderní gymnastice nebo v tzv. turistických závodech musím říct, že čekání je sice dlouhé, ale přiměřené situaci.
Srovnejme si: Dítě na závodech moderní gymnastiky čeká celkem cca 4 hodiny na to, aby celkem tři minuty ukazovalo porotě, co umí. Závodník Českého poháru v Turistickém závodě, který prošel kvalifikací přes Krajský pohár a Mistrovství kraje (tj. už jsou vybraní jen ti "lepší" závodníci), čeká na svých 20-60 minut sportovního výkonu v horším případě až 20 HODIN (start je jednotlivě, ne hromadně).
To, že se na soutěži čeká, prostě patří k životu. Navíc každý, kdo trénuje a soutěží, tak ví, že sportovní soutěž neznamená omezení pouze na ten jeden den, kdy se koná soutěž. Takže vyčítat organizátorům dlouhé doby čekání na start mi připadá malinko "mimo".
Co by možná šlo, je postavit cesty tak, aby bylo možné lézt současně na více liniích, tím by se to hodně urychlilo.
hankaodpovědět 
 Re: čekací doba19:37:51 03.04.2018
To všichni chápou. Pokud ale někdo kritizoval čekání, tak neměl na mysli normální nutné čekání, ale čekání zbytečné. Ono je dost rozdíl, když víš, že jsi dvacátá a leze třeba desátý a ty víš, že prostě musí odlézt všichni, a nebo když čekáš už 15 minut, nic se neděje, nikdo neleze, TR lana nehnutě visí a visí... a ty čekáš a čekáš, nikdo neví, na co se vlastně čeká...
odpovědět 
 Re: "čekací doba"19:17:13 06.04.2018
Hanko, tak jeď na závody do Německa nebo Rakouska. Mají x měsíců vyvěšený plán na webu a ten přesně dodrží!!! Začátek v 9 hod je začátek v 9 hod a ne jako u nás 9.30-10 hod.... izolace 12.50, prohlídka 13.15 atd atd a všechny časy dodrží...Tak proč to nefunguje u nás?
odpovědět 

 Foto dne:
Rabštejn, cesty Rigo střed (narovnání) 7, tam jen visí lano a Hrana Riga 6-
Hrana Riga
 Databáze cest:
Všechny cesty (179594)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
ZNC 5A Blansko Sever
Alogaki Tis Panagias 8a+ Manikia
No Time For Safety... 7a+ Kalymnos
Time Lapse 7c Pecka
Holubník IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Nově komentované:
Čtyřka Z Matiky 4 Skalky Za Aritmou
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Maarov rozhovor v hiking sk | Re: poučení | Re: poučení | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (133)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (25)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (13)

 Nově v inzerci:
Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 386 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 329 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 297 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 297 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 279 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.