LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Bacha, bacha! Jistíš? Dávej pozor! Jisti, jisti! Vole jisti, bacha! Lezu, jo? Lezu! Těžký to bylo, těžký ty vole!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8456
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
10. 6150
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140171 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Petice proti stavbě zimního rezortu na ledovci Pitztal-Ötztal

má přes 150.000 podpisů

Proti stavbě nového zimního rezortu pro tisíce návštěvníků na ledovci Pitztal-Ötztal se postavili rakouští ochránci přírody a zorganizovali petici, pod kterou se zatím podepsalo přes 150.000 lidí.

Chtějí zastavit plán provozovatelů lanovek a dalších podnikatelů v turistickém ruchu, kteří v rakouském Pitztalu a Ötztalu chtějí tato dvě lyžařská střediska propojit, a vytvořit tak největší sportovní areál na ledovci na světě.

Podle informací rakouského Alpenvereinu "se jedná o masivní zásah do vysokohorské přírody... hovoří se o narovnání horského hřebene, kde je odpáleno 120 000 metrů krychlových skal, ...  o přemístění celkem 750 000 metrů krychlových ledovce a skály a postaveno více než 35 000 metrů krychlových betonu".

Viz:

Petice proti stavbě na ledovci Pitztal-Ötztal již přesáhla 100.000 hlasů!


Nein zur Gletscherverbauung Pitztal-Ötztal!

StandaH   [úpravy] 07:48 12.12.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Ať jdou do...08:32:04 12.12.2019
Přesně ať jdou mainstream turisti do prd... a jednostranně upřednostňování zájmu vlekařů ještě hloubš, sice nejsem s AU, ale dobře oni.
...odpovědět 

 Strašení čísly08:53:52 12.12.2019
Já bych ten projekt podpořil.

120 000 m3 je krychle o straně cca. 49 metrů
750 000 m3 je krychle o straně cca. 91 metr, je to asi objem přehrady Labská ve Špindlu.
35 000 m3 je  krychle o straně cca. 32 metry.

Je to minimální zásah v pustině, kam teď přijde minimum lidí. Obvzlášť v Alpách, kde jsou rozměry kopců proti našim horám obrovské. Navíc, co tam bude např. za 100 milionů let? Tato planeta má dost času. Z fanatismu "ochránců" se už mnohému dělá šoufl.

Nechme to na místních, ať si to rozhodnou.
Karelodpovědět 
 Re: Strašení čísly10:30:27 12.12.2019
„A co je nám do toho?“ ozve se pivní Čech na kanapi.
odpovědět 
  Re: Strašení čísly11:03:44 12.12.2019
Ano to je možné, že to člověk dle tvého popisu řekne...
Karelodpovědět 
 Re: Strašení čísly12:08:28 12.12.2019
Odmocnění je dobře názorný. Ty čísla ale znějí ještě hůř. když si představíš jak vypadá padesáti metrovej panelák, kterej má ale obvykle základu třeba 300m2 tak to je víc jak 8 takových paneláku. Takže tam ve jménu bysnysu odtěží takových 15ti patrových paneláků skály 8. Ledu ještě mnohem víc. Je to hnus, kterej bych od Rakušáků fakt nečekal.
Kokodpovědět 
  Re: Strašení čísly07:46:20 13.12.2019
Jsou to jenom "drobečky" ve srovnání s těmi kopci okolo. Lepší skiareály tady, než v nějaké zalesněné krajině, kde se musí kácet stromy a není tam takové chladno jako nahoře. Vysoké polohy mají lepší předpoklady vzhledem k růstu teplot před další dobou ledovou, která jednou opět přijde. No a co lze čekat od Rakušanů? Např. Hitler se moc "vyvedl". Ti jejich vesničani taky moc chytrosti nepobrali. A v referendu rozhodnout o 20000 hlasů, že nespustí hotovou jadernou elektrárnu taky o něčem svědčí. Navíc když od nás energii vesele nakupují.
Karelodpovědět 
   Re: Strašení čísly07:42:06 17.12.2019
A co třeba ani nekácet lesy, ani neodpalovat skálu? Jsou skiareály k něčemu nezbytné? Jde pouze o konzum, nic víc. Pokud chceš pohyb, můžeš se tam vydat i bez areálu. Nebo fakt chceš říct, že vozit si zadek lanovkou nahoru a vozit se na prkýnkách dolů je něčemu prospěšné?
Petrodpovědět 
    Re: Strašení čísly09:02:42 17.12.2019
A co je prospěšné a co není konzum... Jak si obstaráváš jídlo, jak bydlíš, čím topíš, co odpady, voda, jak sportuješ, lezeš, jak se dopravuješ do práce a co děláš. Odpověz si sám. Prakticky všichni jsme v této "mašinerii" zapojeni.Čeho seš ochoten se vzdát?
Kam až se chceš vrátit, 18. století, středověk? Tahle planeta si s námi poradí, lehce. Stačí se podívat na staré opuštěné lomy, příroda vše pohltí. Myslíš si, že tady lidstvo bude za milion let? Asi těžko. Ale pro tuhle planetu je milion let nic. 1 mm eroze ročně, je za milion let 1 km.
Karelodpovědět 
     Re: Strašení čísly11:47:14 17.12.2019
Velmi smutné, pokud někdo takto smýšlí ... :(
Petrodpovědět 
      Re: Strašení čísly12:54:40 17.12.2019
Co, vadí ti ten nadhled? Vlastní špatné svědomí?
Karelodpovědět 
       Re: Strašení čísly13:39:25 17.12.2019
Nadhled? :o Směšné. Smutný je, když dáváš na stejnou úroveň běžný život a naprosto nepodstatnou zábavu, aby sis tím omluvil svůj chtíč. :/
Petrodpovědět 
        Re: Strašení čísly14:59:20 17.12.2019
Kdo určuje, co je běžný život a podstatná či nepodstatná zábava? Snad ne ty? Pro někoho je běžný život létal letadlem do práce nebo najezdit za zábavou několik set km autem týdně. Pro mě určitě ne.
V Alpách jsem lyžovat nikdy nebyl a dokud je sníh u nás doma ani nebudu. Na sjezdovkách nejezdím už 40 let... Nesouhlasím s tím, aby se někdo cizí motal do rozhodování místních. Taky to nemám rád. Navíc si skutečně myslím, že propojení těch dvou areálů je logické a žádná hrůza to není.
Karelodpovědět 
    Re: Strašení čísly10:13:58 17.12.2019
Je to prospěšné mě :-) Nechci se hýbat. Chci se nechat vyvézt lanovkou nahoru, kochat se hezkými výhledy, párkrát si to sjet, zajít do welnes, pak s partnerkou na večeři... Klídek a pohoda v hezkém prostředí. Víc v tom nehledej.
odpovědět 
 Re: Strašení čísly13:12:14 12.12.2019
"Je to minimální zásah v pustině, kam teď přijde minimum lidí. Obvzlášť v Alpách..." Tak dlouho a nepatrně se zasahovalo v pustině, až najednou pustina nebyla.. údolí vedle údolí bylo plné lyžařských center... asi tak nějak.
odpovědět 

 uvedení do kontextu09:25:51 12.12.2019
nezbývá, než zopakovat argumenty k témuž před několika měsíci na jiném mediu:

je to samozřejmě barbarské, necitlivé, arogantní a vůbec proti duchu toho trávení času v horách, který je mi blízký. ale:

1. nejedná se o žádné panenské údolí kde jen víly tančí, svišti piští a kamzík bledý skotačí, ale o zahušťování infrastruktury ve stávajícím lyžařském středisku, to údolí už je zničené, desítky let defakto urbanizované a prakticky tam není co dál ničit (a stejně se tam v létě piští a skotačí).
2. ausgerechnet rakouská ekonomika je jeden velkej zábavní park s horskou kulisou. na turistický průmysl, jehož podstatnou částí je sjezdové lyžování, je napojeno velmi značné procento práceschopného obyvatelstva, a zrovna v Tyrolích pak většina drtivá (průmyslová města okolo Dunaje jsou jiný příběh). romantické statky se šťastnými kravičkami jsou z hlediska ekonomického zhusta jen opičím podnikáním (otrockým překladem anglického idiomu).
3. k tomu odtěženému ledovci - jedná se o množství vody, která v Dunaji v profilu dejmetomu Vídně či Bratislavy proteče za méně času, než Vám stačí na přečtení mých pár řádek
Lukas B.odpovědět 
 Re: uvedení do kontextu09:34:13 12.12.2019
Vsechno pravda,
podotkl bych vsak ze:
- po uprave toho tanceni kamziku a svisteni svistu vyrazne ubude.
(salamova metoda.. ubejva kousek po kousku, zdanlive neznatelne, az najednou neni.)

Bod 3 - kdyz prevedes tech par m3 ledovce na procenta prutoku nejakyho veletoku tak je to samozrejme smesny cislo, lec v lokalnim kontextu to ma dopad dosti znacnej. Asi jako kdyz srovnas prijem jednotlivce nebo rozpocet nejake horske visky se statnim GDP. Proste zanedbatelny cislo.. tak jim tech par drobnejch seberem, v globalu se to ani nepozna..
TOAodpovědět 
  Re: uvedení do kontextu11:28:20 12.12.2019
když tedy už bych chtěl nějak do našich milých sousedů vandrovat nějakou peticí, tak bych se soustředil na věci podstatné. třeba aby se chytili za nos a konečně dostavěli a zprovoznili Zwentendorf.
Lukas B.odpovědět 
   Re: uvedení do kontextu18:59:24 12.12.2019
Konecne vecna diskuze. Zajimalo by me, jestli je po tak dlouhe dobe jednodussi to zprovoznit, nebo to vybagrovat a postavit znovu.
jx zeroodpovědět 
   Re: uvedení do kontextu21:45:57 12.12.2019
to je jejich petice, ne ceska...
odpovědět 
   Re: uvedení do kontextu21:46:53 12.12.2019
Rakusaci budou raci palit tisece tun uhli kery vozi dovi od kud...to je ta spravna ekologie
odpovědět 
    Re: uvedení do kontextu07:11:11 13.12.2019
ano, ano, spravne.. a vy zase lyncujete cernochy!
odpovědět 
 Re: uvedení do kontextu13:09:14 12.12.2019
Argumentace ve stylu "už to tam je do*ebané" je totální buranský alibismus. Po nás potopa.

Proti tomu stojí argumentace "už je to tam do*ebané, pojďme zachovat aspoň to, co zatím není a to do*ebané pojďme nějak pořešit...".

Co je správné, o tom ať si udělá obrázek každý sám.

odpovědět 
  Re: uvedení do kontextu17:38:00 12.12.2019
se podepiš, ty jeden morální neburanskej nealibisto. mír s Tebu, odvážná bratře.
Lukas B.odpovědět 
  Re: uvedení do kontextu20:39:43 12.12.2019
No, na druhou stranu, pokud by to zde zvýšilo návštěvnost a tedy snížilo návštěvnost jinde (spíše než navýšení celkového počtu lyžařů bych čekal přeliv odjinud), může dojebání dojebanébo zabránt dojebání něčeho jiného, co ještě tak dojebané není.
odpovědět 

 lyžování na ledovci10:11:37 12.12.2019
Ač jsem velkým milovníkem sjezdovkového lyžování tak ten projekt mi přijde dost zbytečný.. Toho lyžování je tam tolik! A dělat to kvůli tomu, že v říjnu a listopadu je velký zájem o lyžovaní na ledovci? Vtipné jak každý touží lyžovat už na konci října, když je podmínka mizerná, lidé se tlačí na ledovcích ve frontách a koncem dubna jsou podmínky jak svět a všude je prázdno.. A hlavně ten pohled z Rettenbachu na Hengender je parádní! 
Alešodpovědět 

 Propojení areálů15:43:12 12.12.2019
Propojení areálů bude fajn, snad se podaří ho prosadit.
odpovědět 

 To vypada pekne21:32:37 12.12.2019
Tak snad to zvladnou vybudovat, plan vypada velkoryse a dobre. Bude tepleji je potreba rozsirit lyzovani na ledovcich.
odpovědět 
 Re: To vypada pekne17:54:46 14.12.2019
Než konečně všechny ledovce roztají... Prachy bych do toho nedal, návratnost je tu riziková, ale jsem pro, dokud to jde :-)
odpovědět 

 Kecy v kleci Uraci21:27:40 13.12.2019
Servus,
zdravim vsechny zeleny mozky-tahnete do prd...
Nejprve si prostudujte cely projekt viz zde:
https://www.pitztal-oetztal.tirol/das-projekt/
a celou ekonomickou bilanci Pitztalskeho udoli za poslednich cca 10 let.
Jako zdejsi obyvatel a provozovatel ubytovani nevidim jinou moznost jak zde vytvorit plnohodnotne ekonomicke zazemi pro dalsi generace nez tento projekt. Kdo to tu zna, tak vi-infrastruktura zadna, ubytek obyvatel-zejmena mladych kterym bohuzel udoli nema z hlediska pracovnich moznosti co nabidnout atd atd...Ziji tu predevsim kvuli krasnym horam a nedotcene prirode kterou tento projekt v zadnem pripade neohrozi. Jak jsem jiz zminil na zacatku, kdo se pod petici podepise tak at tahne do hajzlu a do Pitztalu nikdy nejezdi, uraky tady nepotrebujem.
Kalicodpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci07:04:09 14.12.2019
ahoj,
zni to logicky --ale.
Ja jsem se pred nejakejma 25 lety taky usadil v jednom krasnym zapadlym udoli, kde bylo jen par lidi. Jak to tam vypada ted -skoda mluvit. Krom lyzarskyho strediska je na kazdym rohu nejaky jiny lakadlo na turisty, kazdej nabizi ubytovani ve stylu B&B atd. Aut vsude ze neni kam plivnout, zver prakticky vymizela, turisti mi cumej pres plot na zahradu a do oken. Cast obyvatel si libuje jak to pekne sype, maj novy auta, jezdej na dovolenou na Havaj.
Jo, ekonomicke prilezitosti.
Asi to chce koukat dal nez jen k nejblizsi bankovni uzaverce.
odpovědět 
  Re: Kecy v kleci Uraci12:36:48 14.12.2019
Tak se sem prijed podivat, tady neni ani ty auta kde zaparkovat........
Kalicodpovědět 
   Re: Kecy v kleci Uraci08:13:07 17.12.2019
kdybys nebyl vul tak bys ten stav zuby nehty hajil.
odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci11:09:33 17.12.2019
Hájit ho můžeš v okamžiku, kdy máš příjem a jen si tam užíváš. Pokud tam máš žít a máš tam i vydělávat, je pohled trochu jiný.
odpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci11:22:31 17.12.2019
Ani tak prislovecne blbej tvor jako ptak nedela do vlastniho hnizda. Ani vlk nelovi v okoli svyho doupete. Jen clovek zaprasi vsechno kolem mista kde bydli. Dedictvi z dob kdy sme zili na stromech... proste co zbyde hazis pod sebe. (co ti brani najit si prijem jinde?)
odpovědět 
      Re: Kecy v kleci Uraci13:16:47 17.12.2019
Píšeš blbosti. Řada zvířat klidně vyloví vše v okolí, takže pak nuceně sníží stav vymíráním nebo nerozením kvůli hladu. Stejně tak řada zvířat zabíjí jen tak pro zábavu (třeba vydry ti vyloví rybník nebo kus potoka jen proto, že si hrají, chcíplé potrhané ryby nechají na břehu), nebo vrabují vše a pak táhnou dále.

A najít si příjem jinde? Proč? To chceš vše sestěhovat do velkoměst a venkov nechat pustý? Do měst se vše nevejde a venkov bude skomírat, protože díky nízkému počtu obyvatel se tam nevyplatí provoz veřejné dopravy, lékařské péče... se podvej, jak to vypadá v ČR mimo města. Mladí odchází, protože tam nic není, a staří se nemají jak dostat k lékaři nebo nejsou schopni si nakoupit. Nehledě na to, že v některých regionech je zaměstnání navázáno praktiky jen na cestovní ruch. Všichni sedět v kanclu nemohou a zemědělství nebo průmysl tam nejsou (tedy ne že by fabrika v Alpách byla zrovna terno).
Další věcí pak je, nakolik by blokáda byla přínosem do budoucna, protože kdyby něco jako zelení nebo ekologové existovali už dříve, civilizace by nikdy nevznikla. Kdyby se chránil každý strom nebo kámen, nebyla by pole, nebyly by pozemky na domy... Sice bychom tu měli prales (hodně zjednodušeně napsáno) jak v Brazílii, ale stále bychm lezli po strormech. Ostatně v tomto případě používá velmi dobrý argument Blosonaro, kterému výčítají, že chce vykácet velké plochy deštných pralesů. Odpověděl na to něco ve stylu "Vy jste si to v Evropě vykáceli, založili si tam civilizaci, máte se dobře, a nám v tom teď bráníte a poučujete nás, co s lesem máme nebo nemáme dělat? Vy si žijete na úrovni, ale nám v tom bráníte, když chceme také, a používáme k tomu stejné nástroje?" Prostě doba jde dopředu, civilizace také... a jak tu někdo napsal, zemi je to úplně jedno. Jestli někde vystřílí miliony kubíků skály, tak té skále je to úplně jedno :-)
odpovědět 
       Re: Kecy v kleci Uraci13:48:13 17.12.2019
nauc se diskutovat bez toho ze bys zahajoval slovy "pises blbosti". Pak se s tebou nekdo mozna bude bavit.
odpovědět 
        Re: Kecy v kleci Uraci14:24:13 17.12.2019
PS .. sebekriticky priznavam ze jsem s volama a invektivama zacal. Takze promin. Zkusme znova bez urazek.
K tem zviratum - sam uvadis jak to vypada kdyz nejaky blby zvire znici tu cast ekosystemu kterou potrebuje k preziti. Vyhyne nebo se musi prestehovat.
Nicmene.. necejtim potrebu Te premlouvat. Je to Tvoje udoli, tj znicis-li ho poseres zivot jen sam sobe (a svejm potomkum). Je navysost nepravdepodobne ze bych nekdy osobne zavital.
Pokousim se ti naznacit jak vypadaj veci z perspektivy nekolika desetileti.
Zkusenost je vsak neprenosna, nesdelitelna.
odpovědět 
         Re: Kecy v kleci Uraci14:49:31 17.12.2019
Já to chápu. Příkladů je hodně, viz třeba Velikonoční ostrov. Byl to ostrov zarostlý pralesem a bujnou vegetací. Okolo roku 1000 to začali kácet, až to celé do roku 1600 odlesnili. A, cotuji z wiki - Kdysi tak úrodná půda se sesouvala a ztrácela se kvůli erozi. Nebylo z čeho stavět, na čem vařit. Studánky a potoky vyschly. Lidé vyhubili veškeré ostrovní ptáky, i hlemýždě. Bez papírových moruší nemohli už ani plést rybářské sítě. Začali žít v jeskyních a kamenných chyškách, vyhrabaných do svahů. Pak přišel hladomor, válka všech proti všem, i kanibalismus.

Zásadní otázkou ale je, zda se s tímto dá něco dělat, nebo zda je nevyhnutelné, aby to skončilo takto. A můj názor je ten, že to nevyhnutelné je, není v lidských silách a lidské přirozenosti v dlouhodobém měřítku uvedenému předcházet.
odpovědět 
          Re: Kecy v kleci Uraci17:25:31 17.12.2019
Jo. zachrana planety je iluzorni, uz je pozde. (nebudu rozvadet, kdo chce precte si. Ne ekoteroristickou propagandu ale vedecky zpravy.)

Domnivam se ze jedinec muze ovlivnit svoje bezprostredni okoli.. treba tim ze zabrzdi nebo zpomali podobny developersky projekty.

Nejde jen o prirodni prostredi, i kdyz i to je dulezity. Zamoreni turistama ma daleko sirsi dopad. Krom toho ze zmizi vetsina puvodni zvireny a zbydou pouze druhy adaptabilni/adaptovane na vyziti z civilizacniho odpadu (straky, havrani, potkani) je blahodarnej socio-ekono dopad sireni turismu prinejmensim diskutabilni.
V tom mym udoli pred 25 lety.. nebylo potreba zamykat domy, auta, cos kde nechal lezet jsi tam za tejden nasel. Vsichni se znali, v mezich moznosti si vychazeli vstric. Kdyz se ti posralo auto soused bez hnuti brvou bud pujcil svoje nebo te celej den vozil.
Strih a FF 20 roku - udoli zamoreny fetakama a grazlama, co neni pribity nebo na reteze zmizi casto za bilyho dne. Nezamknout auto znamena o nej prijit. Pokud jsi nepostavil kolem pozemku masivni barieru projizdej ti po zahrade motorkari a ctyrkolkari a zdravej te vztycenym prostrednikem. Vikendy ve znameni revu opilcu az do rana, zabavna pyrotechnika, techno hudba.
Jako dan za moznost kariery hotelovyho pingla mi to prijde dost neumerny.
odpovědět 
           Re: Kecy v kleci Uraci20:59:54 17.12.2019
To ano, ale ono to není jen o pinglech. V Rakousku v cestovním ruchu pracuje cca 1 200 000 lidí a cestovní ruch jim tvoří skoro 12 procent HDP.
odpovědět 
           Re: Kecy v kleci Uraci22:24:02 17.12.2019
Dej vedet kde to je. Takvouhle atrakci bych teda chtel v tech Alpach, nebo i Rakousku videt na vlastni oci.
Geoodpovědět 
           Re: Kecy v kleci Uraci11:10:54 18.12.2019
a jaka byla cena tveho domu tenkrat a ted?

Predpokladam ze za ten svuj soucasny by sis mohl dnes koupit ctyri podobne v nejakem jinem stale zapadlem udoli.
odpovědět 
            Re: Kecy v kleci Uraci13:38:52 18.12.2019
Co to blábolíš? :o Vůbec nejde o to, kde bydlí a že se může přestěhovat! Pointa je v tom, že tímto stylem se likviduje celá planeta. Ale příjemnější je zavřít oči, nevnímat, a naopak tomu ještě přispívat, že? :(
Petrodpovědět 
            Re: Kecy v kleci Uraci08:38:15 19.12.2019
Tvuj dotaz v genialni zkratce ilustruje co je spatne. Jak ty vydry co vybijou rybnik, nechaj hnit roztrhany ryby na brehu.. a presunou se k dalsimu rybniku.
Apropos-- az nekde budes bydlet 25 let, nech si od nekoho rict ze se mas odstehovat protoze nove pristehovanej soused je kokot. Vskutku skvela myslenka.
Jestli teda nekdy dojdes do stadia kdy hodnotu veci nebudes posuzovat jen podle toho co za ne na trhu muzes dostat.
odpovědět 
             Re: Kecy v kleci Uraci11:02:05 19.12.2019
Tak tohle je ale ukázka určité neschopnosti změny a stereotypu. Těch 25-30 let je ideálních, ne? Mládí a "produktivní" život můžeš strávit právě třeba někde v tom údolí, kde jako dvacetiletý za pár korun koupíš barabiznu, kterou budeš zhodnocovat, dost tam vyděláš, když to bude velké turistické středisko, za 30 let ji prodáš investorům nebo místním hoteliérům, a za prachy si v padesáti koupíš někde pořádnou vilu třeba v Troji, kde má slušné bydlení v cetru města, obrovskou zahradu a o sousedech tam nevíš... Nebo třeba statek poblíž města, je to jedno. Máš-li na velké pozemky, zbytek života si užiješ v klidu a pohodě. Takže stěhování po 25 letech? Proč ne?
odpovědět 
              Re: Kecy v kleci Uraci12:05:10 19.12.2019
Priteli, diky. Podporil jsi muj argument naprosto skvele.
Zhodnotit, prodat investorum nebo hotelierum.. odstehovat.
Rybnik vyplenen, na case se odstehovat do dalsiho, uzit penez v klidu a pohode.
Asi jsi nikde nebydlel dele nez par mesicu nebo jsi nikdy nebudoval vlastni domov, nemas poneti o dlouhodobych vazbach. Nebo o tom co je to mikroklima v sirsim slova smyslu, komunita kterou jsi pomahal vybudovat, veci za ktere jsi ochoten se brat a pocitovat zodpovednost. Rikas tomu neschopnost zmeny, vazba na stereotyp.
Co kdyz jsem o generaci starsi nez vekova skupina kterou ve sve projekci uvadis? Reknes mi ze mam zivot za sebou, svoje jsem si odzil -a ze svet patri mladym a mam se odstehovat do domova duchodcu nebo -jeste lepe - se nekde v ustrani nechat eutanizovat abych neurazel neci krasocit pohledem na neco jineho nez mladi a rozvoj?
odpovědět 
               Re: Kecy v kleci Uraci14:02:21 19.12.2019
Vsak o tom zivot je, v mladi jit tam kde se muzes realizovat, rozvijet, budovat,...

Nasledne misto treba nekolikrat zmenit podle podminek a prilezitosti.

A na stari se usadit nekde kde se cloveku bude libit (a jedine tady si dokazu predstavit ze bych blokoval rozvoj ostatnich abych si mohl uzivat sveho klidu)
odpovědět 
                Re: Kecy v kleci Uraci14:25:38 19.12.2019
Chlapče, ty jsi ale úplně mimo. :/
Žil jsi někde opravdový hodnotný život, nebo jen tak lítáš po světě a užíváš si? A nehodlám s tebou polemizovat, co je to kvalitní život. Jen poznamenám, že lezení po skalách rozhodně ne.
Petrodpovědět 
                 Re: Kecy v kleci Uraci14:30:04 19.12.2019
Proč je lezení po skalách nekvalitní život?
honzaodpovědět 
                 Re: Kecy v kleci Uraci16:34:55 19.12.2019
Mám 20 let rodinný dům ve vilové čtvrti, stavěl ho praděda. K tomu 4 děti, psy, kočky... A hodlám s tím vším naložit přesně tak, jak jsem popsal. Jakmile děti budou samostané, buď půjde dům k zemi a postaví se něco odpovídající době, nebo to celé prodám a koupím statek u Prahy i s okolními pozemky. Ne, opravdu vazbu k místu, kde žiji, nemám.
odpovědět 
                  Re: Kecy v kleci Uraci08:54:30 20.12.2019
Q.E.D.
vice netreba.
odpovědět 
       Re: Kecy v kleci Uraci00:50:01 18.12.2019
Tak pozor. Pokud jde o Bolsonara, tak je sakra na místě připomenout, že Indiáni, kteří (jediní) jsou v těch pralesích doma, je kácet NECHTĚJÍ. A brání se tomu často i za cenu vlastních životů (ale s velmi malou šancí na úspěch). Bolsonaro je reprezentant lidí zvenku – těch, kteří v odtěžení pralesů (zcela realisticky) vidí vlastní ekonomický prospěch. Za „domácí“ fakt nemluví.
D.odpovědět 
        Re: Kecy v kleci Uraci08:52:34 18.12.2019
Brazílie je docela velká země a ty lesy jsou jejich zajímavej vývozní artikl. Indiáni, jakkoliv nám jich může být líto, nechť jdou do měst za vzděláním, tak jako děcka v Nepálu. Nebo tady je správně, že jsou v lese a třeba v tom Nepálu už ne?
odpovědět 
         Re: Kecy v kleci Uraci09:44:45 18.12.2019
Ani v Nepálu, ani v Brazílii – prostě nikde – není správně, když místní jsou nuceni dělat nebo snášet něco, co sami nechtějí.
Že se to tak v minulosti dělo velmi často a občas děje i dneska, je fakt, ale mně se opravdu nelíbí. (Stejně tak, jako by se mi nelíbilo a nelíbí, když někdo něco nutí dělat mně – třeba nedávat /všem/ dětem ve školkách vepřový maso a tak podobně. Žij a nech žít, neser se tam, kde nejsi doma, resp. jsi tam jen na návštěvě.)
D.odpovědět 
          Re: Kecy v kleci Uraci11:25:19 18.12.2019
He he, s tímhle přístupem bys byl kde? Podívej se, odkud jsme se přišli :-) Sámo, stěhování národů... A to nemluvím o minulosti trochu vzdálenější. Projdi si historii. Silnější a přizpůsobivější válcují slabší a nepřizpůsobivé, nově příchozí expandující národy obvykle vybijí místní, případně dojde k velkému promíchání a zániku původní kultury. Tak to prostě je. Neexistuje udržení nějaké stavu, vše živé se buď rozvíjí, nebo zaniká, nic mezi tím.
odpovědět 
        Re: Kecy v kleci Uraci09:02:08 18.12.2019
Indiáni mají smůlu, to je život, s tím nic nenaděláš. Kdyby všichni respektovali domorodce, víš, kde bychom teď byli? Amerika by byla bez civilizace, stejně tak Evropa. Téměř všichni, kdo zde dnes žijí, sem přišli jako cizinci. Původní kmeny, které zde byly, byly vyhlazeny nebo vyhnány. Bohužel nejlze vyloučit, že nás to nečeká taky, až se Afrika dá na pochod. Ale nemyslím si, že by s tím šlo něco udělat. Ať budeš bojovat proti jakkoliv, maximálně to o pár let změníš, ale normální způsob, jak tomu zabránit, neexistuje (tedy existoval by, ale kvůli přecitlivělé části společnosti je asi nereálný), takže já to vidím na pár let boje a nepokojů a následně úpadek. Takže nějaký kus odstřelené skály, nebo odtěžený ledovec, co stejně za chvíli roztaje, je mi u zadku. Lepší využít života a mít se dobře.
odpovědět 
  Re: Kecy v kleci Uraci22:29:52 17.12.2019
Jo kazdej tam ma novej Medak nebo alespon Volkswagen. Jasne. Hele realita je spis takova, ze je to volba mezi bydlenim v baraku a delanim pingla, nebo vodstehovanim nekam k Innsbrucku do bytu a delani pingla tam.
Geoodpovědět 
   Re: Kecy v kleci Uraci09:08:07 18.12.2019
Tak také existuje třeba varianta, že místo podřadného života pingla v Innsbrucku můžeš jinde žít rozumný život podnikatele střední střídy. Všech 1200000 přeci nedělá pingly nebo uklízeče. Na turisticků ruch jsou navázané i další činnosti, které jsou odborné a nijak nesouvisí s turisty jako takovými, třeba výroba, servis a údržba lanovek, více turistů toho více sní, takže je zajištěn větší odběr potravin od "místních" zemědělců. A podobných příkladů by se dalo najít více.
odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci09:17:22 18.12.2019
Všichni budeme podnikatelé střední třídy. To je jak s tím cikánem na pracáku, že co by chtěl dělat...
odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci11:28:00 18.12.2019
Neřekl bych, že život pingla je něčím podřadný. Je to slušné zaměstnání.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci11:00:32 15.12.2019
Je pravda že přínos to bude mít hlavně pro pitzalské údolí. Oetztalu naopak možná trochu uleví. V pitztalu na ledovec zatím vede pouze jeden tunel s vláčkem. I z toho pohledu chápu snahu zajistit další spojení s údolím. Navíc údolím, kudy již vede úniková sjezdovka a letní cesta. Braunschwiger htt. se změní z poklidného místa na náměstí. Na druhou stranu, nejvíc skialpinistů na Wildspitze vyráží lanovkou Mittelberg.
Propojeni oetzalu a pitztalu mi připadá logické a divím se, že nevzniklo již dávno.
Co se týče dopadu na krajinu. Podle mě je mnohem větší prasárna kompletní zatrubnění řeky pitztall a odvedeni vody z pitztalu tunelem do inu. Vše z důvodu "zelené" energie...
Honzaodpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci11:13:36 15.12.2019
Jeden chlapík z oblasti mi řikal že část se musela stejně odtěžit kvůli riziku eroze a sesuvů, je to pravda Kaliči?
TSodpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci11:42:24 15.12.2019
kalič ty budeš asi nakalený či čo
red foxodpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci12:18:11 15.12.2019
@Kalic: Cim se tam zivis? Docela me to zajima. Mam take choutky nekam vypadnout a mit hory na dvorku.

@anonym z alp co odpovidal kalicovi: Kde bydlis ty a cim se zivis?
odpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci14:06:41 15.12.2019
to je pro mladé určitě ohromná perspektiva - pingl, nebo vlekař. tím se stopro stěhování zastaví. Bude pár vlastníků a spousta gastarbeitrů, aby novou turistickou infrastrukturu utáhli
odpovědět 
  Re: Kecy v kleci Uraci15:15:23 15.12.2019
petice podepsána
d.odpovědět 
   Re: Kecy v kleci Uraci15:20:28 15.12.2019
Další debil.
odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci07:52:18 17.12.2019
Kdo nemá stejný pohled na věc jako ty, je debil?
odpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci21:03:31 17.12.2019
Patřilo to k hodnocení perspektivy pro mladý, že je ohromný bejt vlekař nebo pingl ...
To totiž je slovo debila, každý zaměstnání je důležitý.
odpovědět 
      Re: Kecy v kleci Uraci13:43:46 18.12.2019
Máš psát komentář pod příspěvek, který komentuješ. Nicméně ani v tomto pravdu nemáš, každé zaměstnání důležité není. Když nebudou pinglové a vlekaři, vůbec nic špatného se nestane, ba naopak. Bude více pracovní síly tam, kde je skutečně potřeba.
odpovědět 
       Re: Kecy v kleci Uraci14:04:10 18.12.2019
A kde je skutečně potřeba? To měřítko bude mít každý asi trochu jinde
odpovědět 
        Re: Kecy v kleci Uraci14:34:18 18.12.2019
Měřítko je zhruba jasné a nemá cenu polemizovat, to je ztráta času. Zmiňované 2 zaměstnání jsou čistá podpora konzumu bez jakékoli přidané hodnoty. Nic nerozvíjí, pouze parazitují na konzumu. Pokud zmizí všichni vlekaři a pinglové, nestane se vůbec, ale vůbec nic, co by člověku ztížilo život.
odpovědět 
         Re: Kecy v kleci Uraci17:23:17 18.12.2019
Jo, nic by se nestalo, jen by šli na pracák a nebylo by jich málo. To by mě zajímalo, co je podle tebe opravdu potřeba.
odpovědět 
         Re: Kecy v kleci Uraci08:48:39 19.12.2019
Děláte si prdel? Kdo mi pak bude točit pivo a strkat kotvu pod prdel?
honzaodpovědět 
 Re: Kecy v kleci Uraci11:20:18 16.12.2019
Podepsal jsem ji, a do hajzlu fakt nepotáhnu. Údolí není ani moje, ani Tvoje. Ale přijde mi hovadské dělat ze všeho zábavní park s infrastrukturou, která přitáhne kde koho. Prachy nejsou všechno. Že lidi odcházejí? No a co. Ne všude musí být komerce a finanční příležitosti. Nesouhlasím s tím. A tak jako Ty máš právo říct, že to potřebuješ a chceš to, kdokolvi má právo se proti tomu postavit. To že jsi si tam někde koupil barák, apartmán nebo parcelu z Tebe nedělá majitele čehokoliv dalšího. Přivandrovat někam a pak se tam chovat, jako kdyby tam žily generace Tvých předků je ubohost. Peníze nejsou všechno. Po těch, co to tam případně vybudují za padesát let ani neštěkne pes ale jizvy v krajině zůstanou.
odpovědět 
  Re: Kecy v kleci Uraci07:53:49 17.12.2019
Přesně. Nejde o nic jiného, než ubohý konzum, konzum a konzum ...
Petrodpovědět 
   Re: Kecy v kleci Uraci08:22:47 17.12.2019
ne snad že bych byl z této stavby nadšen, ale povšimněte si prosím, že proti konzumu hlasitě demonstruje dobře živená a teple oblečená mládež do středního věku studující pseudoškoly, a nikoli hladoví malí čmoudi co nevědí, co bude zítra k snídani
Lukas B.odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci08:38:16 17.12.2019
Asi tak. Ta šmudla malá na katamaranu je toho zářným příkladem.
odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci11:23:53 17.12.2019
Pseudoškoly? Třeba betonářskou?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci23:53:26 17.12.2019
Novinářskou, Šmudlo :-)
odpovědět 
      Re: Kecy v kleci Uraci11:29:53 18.12.2019
Tak to je v poho... už jsem se bál, že se to týká i mne.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci08:26:01 18.12.2019
Zajímavé, že není ani potřeba zmínit, jakéhože přesně oboru to ty pseudoškoly vlastně jsou. Ale magistři z nich hned vědí a začnou se proti tomu ohrazovat. Skoro by se chtělo zeptat, jestli ty školy teda vážně pseudo nebudou;)
honzaodpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci11:28:20 20.12.2019
Stavební obor jako pseudoškola? To může napadnout jen debila...
Karelodpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci11:49:34 17.12.2019
Ehm, asi jsi dost inteligentní na to, že víš, jak je to myšleno. Máš zapotřebí to takto překrucovat?
Petrodpovědět 
     nepřeceňuj Lukáše23:26:22 17.12.2019
nepřeceňuj ho, on inteligentní je, ale žádná inteligence se neprojevuje vždy a všude. V jeho předchozím příspěvku zřejmě dostal navrch nějaký myšlenkový zkrat a potřeba plácnout něco obecného a snadno zpochybnitelného, hlavně být vidět. Holt už nám stárne...
T.tjodpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci00:38:59 18.12.2019
„Hladoví malí čmoudi“ (mimochodem, nesnáším tak zvanou politickou korektnost víc než nepoživatelný pivo, ale tohle označení sis fakt mohl odpustit) proti konzumu nedemonstrují, protože ho nemají/neznají. Ale pokuds někdy byl třeba v prostředí jihoamerických indiánů, možná by tě překvapilo, že fakt nechápou, proč by si měli pořizovat další mačetu, když už přece jednu mají a ta jim pořád slouží – i když by si ji měli za co pořídit; a proč ten bílej má tři tropický čepice, i když by mu bohatě stačila jedna.
Zajímavý?
D.odpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci09:00:14 18.12.2019
Ty jsi tam byl, že se podivuješ jejich skromnosti? Letadlem, že? Ten tvůj výlet poznamenal planetu víc, než celoroční ježdění většiny lidí u nás. Ale jak se komu co hodi...
odpovědět 
      Re: Kecy v kleci Uraci10:12:00 18.12.2019
Já ne. Moje sestra, která je bioložka a byla tam pracovně. Ano, letěli tam letadlem a planetu to určitě zatížilo relativně dost; jestli to za ten popis x kytek a rostlinnejch alkaloidů a podobně (až tolik tomu nerozumím) stálo, asi těžko říct.
D.odpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci09:17:28 18.12.2019
No na jeho obranu musím napsat, že jsem zrovna nedávno viděl nějaký dokumentární film, už ani nevím, odkud byl, ale věnovali se tam i domorodcům. Když už tam někdo pracoval, byla to černá ženská, chlapy jsem tam zahlédl jen asi dva tři, ale zato okolo každé ženské pobíhalo snad 8 dětí. Celé to bylo jak reportáž z menší školy, ale přitom to byla místní vesnice. Jedna z mnoha v regionu. A téměř celé se to točilo okolo toho, co tam umí uvařit z místního listí a jak melou kořeny na mouku, aby to vydrželo, než z toho udělají jakési placky. A neustále zdůrazňovali, jak mají všichni hlad. Proboha. Takových dětí a náctiletých, bodejď by neměli hlad. Jenže to nakrmíš a dětí bude za pár let 5x tolik, když každý z nich bude z humanitární pomoci dobře živen a bude se množit a množit a množit. A všichni byli tmaví, čmoud asi není úplně korektní, ale barva seděla. A hladoví byli také, takže tak úplně mimo nebyl.
odpovědět 
      Re: Kecy v kleci Uraci09:17:17 19.12.2019
mýtus ušlechtilého divocha má tuhý kořínek, akorát nikdy neměl mnoho společného s realitou. evropa a amerika díky průmyslové revoluci bohatla a bohatla, a tak se (z tepla a hojnosti) objevil romanismus a ten si do té doby úskočné a krvelačné lidožrouty přetvořil na své knižní kvíkvegy, nanuky, vinetůy a malé stromy. tuhle jsem v jednou antikvariátě za desetikorunu koupil jakýsi výtisk dobrodružného čtiva okolo roku 1870, a tam se indiánský příběh o pobratimech z různých kmenů odehrával mezi kočovníky v uherské pustě.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Kecy v kleci Uraci09:57:14 19.12.2019
s tou počínající senilitou bys mohl něco dělat, třeba to ještě půjde zpomalit.
T.tjodpovědět 
        Re: Kecy v kleci Uraci10:34:06 19.12.2019
... nekrmit!
odpovědět 
         Re: Kecy v kleci Uraci14:27:46 19.12.2019
Přesně to mě napadlo. Lukáš mívá celkem rozumné příspěvky, ale tady předvání neuvěřitelné trolení.
Petrodpovědět 
          Re: Kecy v kleci Uraci17:40:57 20.12.2019
ale nikolivěk, neboj, jsi úplně normální člen lidské smečky. kdokoli ať si pindá jakékoli nesmysle, aby podpořil to, v co věříš, je v tu chvíli moudrý a přemýšlivý, a jakmile přestane souznívat, tak má v lepším případě slabší chvilku a mezery v logice, v horším případě je úplnej a beznadějnej idiot.
Lukas B.odpovědět 
           počínající organicita?12:08:38 21.12.2019
jo, ono to ze začátku mívá ještě furt střípky logiky, jen ta koherence jde zvolna do kelu. Nepodceňoval bych to, vyšetření kognitivních funkcí neuropsychologickým testem je na pojišťovnu a nikdo se to nemusí dozvědět.
T.tjodpovědět 
  Re: Kecy v kleci Uraci13:18:14 17.12.2019
Té krajině je to u prdele.
odpovědět 
   Re: Kecy v kleci Uraci13:48:35 18.12.2019
Krajině možná, ale přírodě (a člověku obzvlášť ne), protože se tím velmi rychle likviduje a přibližuje svůj konec.
odpovědět 
    Re: Kecy v kleci Uraci20:16:20 18.12.2019
Přírodě také, ale s člověkem pravdu máš :-) Holt se populace dramaticky zredukuje a vše poběží dál, jen v trochu jiném složení. A třeba i bez lidí. A pokud tu nebude nikdo, komu by to vadilo, tak co na tom? Dříve nebo později se to stejně stane.
odpovědět 
     Re: Kecy v kleci Uraci20:50:46 18.12.2019
Někteří z nás mají své děti a není jim lhostejno, že to bude už jejich generace, která bude všemi způsoby bojovat o přežití. Někým, kdo dokáže říct, že stejně jednou vyhyneme, takže je jedno kdy, zvysoka pohrdám.
odpovědět 
      Re: Kecy v kleci Uraci10:31:51 19.12.2019
Pohrdej. Ideálně zavřený doma a kritizující, protože pak o tebe a tebe podobné bude venku méně :-) Já si zatím užiju můj život :-) Děti mám také, ony to nějak dají. A jejich děti také. Změny nejdou tak rychlé, aby se projevily v řádu měsíců, spíše se jedná o desetiletí, a tam je změna průběžně tak malá, že se více méně nepozná a není problém se jí přizpůsobit. Nehledě na to, že doba, ve které se narodíš a žiješ, ti přijde normální.
odpovědět 
       Re: Kecy v kleci Uraci14:34:41 19.12.2019
Otevři oči. Změny jsou obrovské, a to během několika posledních let. Evidentně doma zavřený sedíš ty, když to nevnímáš. A nebyl bych si tak jistý, že to děti dají. To, co jim bylo posledními generacemi naloženo, povede do 50 let k zániku velkého množství rostlinstva i živočichů, a k válkám o zdroje a přežití. Pokud tedy pomineme takové prkotiny, že budou muset splácet astronomické dluhy a ještě odvádět o mnoho vyšší daně, aby uživili stárnoucí populaci. Můžeš se pošklebovat, jak chceš, ale trend je naprosto jasný a vývoj velmi dobře predikovatelný.
odpovědět 
        Re: Kecy v kleci Uraci16:42:46 19.12.2019
To s tebou souhlasím. Ale to je něco trochu jiného. To, co popisuješ, je výsledek fungování naší společnosti a naší "humanity". Ono by to vše mělo řešení poměrně jednoduché, ale zkus dnes prosadit třeba zastavení humanitární pomoci a zavření hranic do Evropy a jejich ozbrojenou ostrahu...
odpovědět 

 jaká to byla tehdy romantika08:36:33 18.12.2019
Když se člověk podívá na mapu, tak ho nepadne, jak to, že ty dva areály už nejsou dávno propojený. Padne tím jedna skialpová oblast, kde měl stejně člověk pocit, že ta divočina nějak není co bejvala. Vlastně je mi to jedno - na novej rezort se docela těším a skialpový oblasti průměrný kvality je mi docela líto, takže tak nula od nuly pochází. Hlavní výhoda té oblasti byla stejně ta, že tam byl nástup lanovkou, takže by bylo nepoctivý teď dštít na další lanovku oheň síru.

Jsem zvědavej, jestli budou oblasti propojeny jen lanovkou, nebo jestli na hřebeni mezi Ötztalem a Pitztalem vysekaj do skály i sjezdovky.. co si pamatuju, tak ten hraniční hřeben na straně k Braunschweiger Hütte je  (na sjezdovku) docela prďák.

Zde článek, abychom si připomněli, jaká to byla tehdy romantika a jaká už to romantika nebude:

https://tinyurl.com/s8xqp8n
honzaodpovědět 

 Pitztal14:24:18 18.12.2019
Byl jsem před pár týdny poprvé lyžovat v Pitztalu. Myslím, že propojení nijak zásadně nepoškodí okolní přírodu. Okolo jsou ohromné rozlohy vysokokorského terénu nepříliš dotčeného lyžováním. Z hlediska uchování ledovce to bude spíš plus (bude se "pečovat" o jeho zachování kvůli byznysu). Ještě mě zaujali tetřívci, které jsme pravidelně několik dní po sobě, vídali batolit se přímo pod jedoucí lanovkou plnou lyžařů na Hozeigeru (konkrétně 4 sedačka Panorama). Né, že by to souviselo s tím projektem. Jen je to zajímávé pro kontext lyžování v KRNAPu.
motákodpovědět 
 Re: Pitztal16:30:24 18.12.2019
Ve Schladmingu jsem potkal tetřeva na krchově ve vesnici a nevypadalo to že by se bál.
honzaodpovědět 
  Re: Pitztal07:53:41 19.12.2019
lyžaři nejsou skutečnou příčinou ubývání tetřívka, ale je velmi pravděpodobné, že jsou a budou posledním hřebíčkem do té žalostné populace pár desítek kusů. nehostinné hřebeny hor nejsou nic moc biotop ani pro tetřívka, ale nějakým posledním útočištěm, bezlesím bez divokých prasat. správné opatření je a) vyvraždit divoká prasata, třeba i povolit selský lov a pasti (jo, znám ty argumenty proč to nejde) a b) vlítnout do Reichenau a demontovat to odsíření, a zase budeme mít tetřívek friendly bezlesí bez prasat všude nad 700m v Jizerkách i Krkonoších. no a do té doby se holt budeme muset smířit s tím, že někde to na lyžích v terénu legálně nejde. (a mohlo by se přitvrdit, třeba s čoklama).
Lukas B.odpovědět 
   Re: Pitztal09:22:48 19.12.2019
Čokla na volno v lese hned střelit
odpovědět 
   Re: Pitztal10:39:24 19.12.2019
Tetřívek je něco, co jsem v přírodě nikdy neviděl, netoužím po tom ho vidět a asi ani nikdy neuvidím. Pokud vyhyne, je mi to jedno. Ani nevím, že tam byl, pro mě změna nenastane. A protože stejně vyhyne, dříve nebo pozděj je to ke snižující se populaci a tlaku okolí nevyhnutelné, nemá smysl spojení středisek blokovat, z hlediska historie pár let už nic nezmění. Stejně, jako to bylo třeba s Dronte mauricijským. Poslední pozorování bylo 1662, věřím, že když ho v té době plus mínus pár let někdo hledal, že asi nadával, ale dnes je úplně jedno, zda to bylo 1562 nebo 1762...
odpovědět 
    Re: Pitztal11:31:06 19.12.2019
Dle těchto reakcí se skoro těším, až lidstvo vyhyne. Nějak jsem nezpozoroval, že by nějaká zvířata způsobila úbytek lidské populace. Že lidská činnost ubýtek zvířecí populace způsobuje zcela vědomě, je nepopiratelný fakt. Myslím si, že svou inteligenci by lidi mohli použít na to, aby to co zbývá uchránili. Lev si člověka neuloví jen proto, aby si jeho kůži pověsil jako ozdobu do obýváku. Vím, že to nic nezmůže, ale tyhle nasírací příspěvky "je mi to jedno, po nás potopa" mě fakt nasírají.
odpovědět 
     Re: Pitztal11:46:13 19.12.2019
Během Permského vymírání vymřelo 95 procent všech druhů živých organismů. Podobných vymírání bylo ještě několik. Žádné z těchto vymírání neznamenalo konec života, ale naopak masivní rozvoj nových druhů, kterým se uvolnilo místo. Vyhynutí druhu není den ze dne, ale počítá se na tisíce a desetitisíce let. Pokud začne vymírat i člověk, nevšimne si toho, pro každého žijícího člověka to bude jen současný stav. Tak to bylo, je a bude. Nějaké kecy o ochraně nebo cavyky ohledně nějakého ptáka nebo ryby nic nezmění, je to jen kratochvíle pro nudídí se lidi. Kdybys místo vysedávání u kompu dřel na poli abys měl co jíst, ochrana nějakého brouka by tě ani nenapadlo.
odpovědět 
      Re: Pitztal13:15:05 19.12.2019
jenže ti co opravdu dřeli na poli, moc dobře věděli, že jak se budou ke krajině chovat, tak se bude ona "chovat" k nim a z krajiny si brali z 99% jen to, co opravdu potřebovali. takže ano, je ochrana nějakého brouka nebo ptáka až tak nezajímala. tady jde o princip - když vím, že něco škodí a ke svému životu to až tak nepotřebuju a obejdu se bez toho, pak to nebudu dělat. je mi ale zřejmé, že mentální nastavení řady lidí zůstalo u toho primitivního nastavení, že sice hodně věcí dokážou ale už nezvládají posoudit a kontrolovat dopady toho, co tou činností způsobí.
odpovědět 
       Re: Pitztal16:30:40 19.12.2019
Ale zvládají to posoudit. Jen tomu nepřidávají takovou důležitost. Každý má hodnoty jinde, pro každého je významné něco jiného
odpovědět 
     Re: Pitztal12:13:40 19.12.2019
Jo, ten člověk se zdá být trochu omezenej v některých oblastech myšlení a prožívání. (To já jsem asi taky, jenom nejspíš zase jinak.) Taky je trochu demagog. A asi taky trochu troll. Rozčilovat se kvůli němu nemá cenu, dělá mu to dobře.
Tady to suverénní hodnocení z nějaké univerzální perspektivy vesmíru nebo božského oka je samozřejmě falešné. Člověk, i když má třeba nějak redukovanou schopnost prožívání a je narcista, se do takové perspektivy reálně dostat nemůže, je to jenom nevěrohodná spekulace a abstrakce.
P.odpovědět 

 Souhlasím16:41:10 19.12.2019
Ahoj,
já vlastně souhlasím s oběma stranami.
Přestože žiji v Praze, mám kořeny na severu Čech. Narodil jsem se tam a máme tam chalupu.
Jsem rád, že mohu jít někam do "panenské" přírody. Ale místní, díky starostovi, to vidí jinak. A já jim to neberu - naopak s nimi souzním. Vesnice by byla, bez zásahu, klasická prdel světa, kde se všichni uchlastávaj, nemůžou vydělat kačku z někoho nebo něčeho. Nyní je to, díky aktivitě (turistický stezky, posilovny v přírodě a akcím, které se pořádají) naprosto někde jinde. Prostě se dává život (možná někteří řeknou konzumní) mladým. A tak se to navrací tam, kde je potřeba. Je jiná doba, která si vyžaduje jiné souznění.
Jen mohu podotknout, že starosta je lezec a s přírodou a celým okolím je opravdu spojen, ale zároveň ví, co je potřeba pro obyvatelstvo a snaží se sebevíc jim život v drsných podmínkách (zima je hustá) ulehčit.
Třeba je i tohle podobný příklad....
Esusodpovědět 

 Souhlasím16:41:10 19.12.2019
Ahoj,
já vlastně souhlasím s oběma stranami.
Přestože žiji v Praze, mám kořeny na severu Čech. Narodil jsem se tam a máme tam chalupu.
Jsem rád, že mohu jít někam do "panenské" přírody. Ale místní, díky starostovi, to vidí jinak. A já jim to neberu - naopak s nimi souzním. Vesnice by byla, bez zásahu, klasická prdel světa, kde se všichni uchlastávaj, nemůžou vydělat kačku z někoho nebo něčeho. Nyní je to, díky aktivitě (turistický stezky, posilovny v přírodě a akcím, které se pořádají) naprosto někde jinde. Prostě se dává život (možná někteří řeknou konzumní) mladým. A tak se to navrací tam, kde je potřeba. Je jiná doba, která si vyžaduje jiné souznění.
Jen mohu podotknout, že starosta je lezec a s přírodou a celým okolím je opravdu spojen, ale zároveň ví, co je potřeba pro obyvatelstvo a snaží se sebevíc jim život v drsných podmínkách (zima je hustá) ulehčit.
Třeba je i tohle podobný příklad....
Esusodpovědět 
 Re: Souhlasím23:10:07 02.01.2020
Lezců, kteří souznějí s přírodou zas tolik neznám. To mi spíš tyhle plány souzní s lezci, co si zadek vezou autem až pod skálu, kterých je drtivá většina
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 356 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 313 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.