Po koronavirové uzávěře postupně otevírají lezecké stěny | |
Po koronavirové uzávěře postupně otevírají vnitřní lezecké stěny a bouldrovky. V souladu s nařízením úřadů přijímají příslušná provozní opatření ohledně dezinfekce nebo počtu osob. Například v Praze je od pondělí otevřená stěna Smíchoff, dnes se otevírá Boulder Bar, zítra BigWall.
Dobrou chut | 11:00:47 28.04.2020 | Lezeni indoor v rouskach... Mnam.... | | odpovědět |
  | Re: Dobrou chut | 12:54:48 28.04.2020 | konecne neco proti maglajzu v plicich :D | judovana | odpovědět |
  | Re: Dobrou chut | 15:15:45 28.04.2020 | ...aspoň se člověk tak nenadýchá mága. | | odpovědět |
Brno | 14:49:22 28.04.2020 | Docela mě překvapilo, že v Brně na venkovní štěně už 14 dní skoro nikdo není. A to byla do včerejška jediná otevřená stěna. | 008 | odpovědět |
jak to vypadá | 18:59:18 28.04.2020 | Mě by zajímalo, jak to mají stěny pořešené, resp. co se na ně vztahuje a cone. Nekladu tu otázku šťouravě, ale proto, že z osobní známosti vím, jaké podmínky mají jiné indoor aktivity (dezinfekce strojů a podlah po lekci, větrání 15 minut po hodinové lekci, max. počet osob, odstup osob...). Tak by mě zajímalo, jestli to je něco podobně psychedelického nebo v souladu s doasavdním chaosem v nařízeních to mají stěny jinak. Dík. | | odpovědět |
Takto ne | 19:09:59 28.04.2020 | Otázka jak moc je to legální?. List v roušce, 2m odstup ..to je nereálné. Nic ve zlym ale mělo.by se to nahlásit a měla by tam přijít kontrola. Jde nam o jednu věc a otevřením sten se tomu rozhodně nepřispívá. | Karel | odpovědět |
  | Re: Takto ne | 19:36:33 28.04.2020 | Nam? Nam kokotum, co by nejradeji drzeli republiku uz naporad zavrenou? Nebo nam ustrasenym debilum, co v rousce chodi i spat? Nebo nam... ? Co kdybys mluvil za sebe a ne za ostatni. Me jde o to, aby se vse nejlepe ihned otevrelo a media i vlada sly s panikou a straseni do hajzlu. Na steny chodim, co prvni otevrela, do zahranici vyrazim, jakmile to jen trochu pujde, ven chodim kazdy den. Mysli si o me co chces, ale nemluv za me. | | odpovědět |
  |   | Re: Takto ne | 10:03:41 29.04.2020 | Kazdyho věc. Já na stěnu nevyrazim, radši budu v přírodě, lizt neodjistenx cesty, kde budu vědět ze nepoznám bezohledný lidi, jako ty. Nepotřebuji aby mi někdo něco zakazoval, ale nebudu se chovat jako arogantní debil. Ve světě je spousta příkladu, jak to dopadne, když to nedrzis tvrdé pod kontrolou. A chtěl bych té vidět, jak by jsi se dneska choval třeba v Řecku, které má polovinu nakažených než CZ a jejich omezující opatření jsou mnohem tvrdší. Tak vyndej hlavu ze svého zadku a zamysli se nad tím proč jsi takový sebestredny sobec. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 14:48:37 29.04.2020 | Super, děkuji. Na stěnu nechoď, jeď si do skal, lez si o samotě. A co hlavně - my (třeba hromada dnešních návštěvníků na stěnách Ruzyně/Off/BW) ti do toho, kam máš nebo nemáš chodit lézt, nekecáme, takže, prosím, nekecej do toho ani ty nám. Nasaď si roušku a užívej si klidu a samoty. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Takto ne | 21:12:26 29.04.2020 | Až mi nakazis děti, tak půjdeš na první sloup | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Takto ne | 08:19:58 30.04.2020 | Vtipné :-) Nejsi ty ta hysterka, co mám pořád pečlivě uklizeno a jediné mýdlo, které používá, je dezinfekční? | | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 02:39:55 30.04.2020 | Ty fakt na stěnu nechoď, vlastně raději nechoď nikam. Seď doma na prdeli, čekej na prachy od státu, nepoužívej hlavu (mimochodem to je to, co máš na krku a není to poklop, aby ti do něj nepršelo). Když náhodou půjdeš koupit jidlo, vem si hadr na hubu, obal se potravinářskou fólií a vše kolem sebe postříkej dezinfekcí. Můžeš takhle čekat na lék, nebo na vakcínu. Jenom tě můžu ujistit, že se asi nikdy nedočkáš. A pokud to takhle uděláme všichni, tak za pár měsíců nebude co žrát, natož ani jak někam jezdit a vlastně si nepořídíš ani tu dezinfekci. Pak nezbude nic, jen doufat, že první vychcípou hysteričtí tupci, jako jsi ty, aby ti co mají hlavy, podle tebe v zadku, mohli žít.
Holt tady je jeden z mnoha virů S NÍMŽ, ale ne prokazatelně na něj, zemřelo ze 7miliard lidí 200 000. Což jsou 2 na 70 000. No a co?
| | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Takto ne | 19:41:42 02.05.2020 | Sorry, ale meleš nesmysly. Nikde tam o tom co píšeš není řec. Pokud jsem si všiml, tak jsme na lezeckym serveru a bavíme se o umělých stěnách. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Takto ne | 09:54:02 03.05.2020 | Nemele. Sice se tu bavíme o lezeckých stěnách, ale vzhledem k situaci je potřeba celou debatu zasadit do mnohem širšího kontextu. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 20:57:18 04.05.2020 | Sorry, ale chození na stěny v době virové nákazy do žádného kontextu nezapadají, říká se tomu zdravý rozum. | | odpovědět |
  | Re: Takto ne | 19:38:02 28.04.2020 | Hele, a proč by si někdo dával list do roušky? To je nějaké zdravotní vylepšení? | | odpovědět |
  |   | Re: Takto ne | 19:55:55 28.04.2020 | list tabacku, travky... | | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 11:21:21 29.04.2020 | ...a k čemu ti bude list tabáčku nebo trávy v roušce?
To je tak, když se někdo snaží o vtip za každou cenu. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Takto ne | 13:03:59 29.04.2020 | Fikovej, snad jasny ne | | odpovědět |
  | Re: Takto ne | 12:55:26 29.04.2020 | Imho právě indoor moc není. protože podle usnesení vlády ze dne 23. dubna 2020 č.454, dle I písmene f) přítomnost veřejnosti v provozovnách poskytovatelů služeb –vnitřních sportovišť včetně vnitřních bazénů.
Pokud lezecké stěny tedy prohlásíme za fitness centra nebo posilovnu (toto zařazení není stejně asi žádnou právní normou někde zakotveno). Tak se musí splnit specifické podmínky. Za ty problematické beru:
- "omezit přítomnost klientů tak, aby byly mezi nimi rozestupy alespoň 2 metry a na každých 10 m2 se vyskytoval nejvýše 1 klient; za tímto účelem je nutné přepočítat aktivní cvičební plochu a regulovat počet návštěv" -> No asi trochu komplikuje jištění spolulezce.
- "zajistit dezinfekci strojů a dalšího cvičebního nářadí a pomůcek po použití každým klientem" -> Zde cvičební pomůcka je defacto je každý lezecký chyt, tak si asi nedovedu představit realizaci této podmínky.
Je to na provozovateli. Ať klidně otevřou, ale je zde risk, že nějaký trumbera, který se nakazí, tak jako správný čecháček stěnu zažaluje, a stěna bude čelit žalobě za šíření nemoci sars-cov2 v době nouzového stavu = trestný čin, asi peklo důsledky, kde by asi tento echáček uspěl, protože pak by se řešilo právě to, zda stěna mohla být otevřena a zda splnila všechny podmínky. (osobně bych indor stěny považoval spíš za vnitřní sportoviště. než fitness centra či posilovnu).
Tedy individuelní rozhodnutí/risk. Je jasné, že stěny otevřít potřebují. Ted jim v podstatě asi končí sézona. | | odpovědět |
  |   | Re: Takto ne | 13:05:41 29.04.2020 | jen mi hned ze začatku vypadlo slovíčko: dle usnesení... se ZAKAZUJE | | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 14:49:35 29.04.2020 | Ti toho vypadlo víc, třeba zdravý rozum | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Takto ne | 16:32:01 29.04.2020 | No, mne to zas az tak jako blba uvaha nepripada. Problematika desinfekce chytu mi prijde dost relevantni v kontextu toho, jake jsou kladeny naroky na jina zarizeni a provozy. | Tom | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Takto ne | 17:25:58 29.04.2020 | Ano, ale ty si myslíš, že ve fitku někdo po cvičení vše utře a pravidelně desinfikuje? Hodně teoreticky můžeš utřít madla strojů, ale jsem si naprosto jistý, že nikdo nebude leštit kolem dokola jednoručky nebo koutoče na stojanech. Přijde borec, nahází na tyč 200 kg na dřepy nebo na mrtvé tahy, a pak, až to bude vracet, jeden kotouč po druhé vydezinfikuje? Nebo tam pak přijde slečna z recepce a každou hodinu stojany se stovkama kil přerovná? Co ženský třeba na step aerobik? Každý schod po cvičení vyleští? To mi připadá asi jako uvolnění škol za podmínky, že se děti budou držet daleko od sebe a nebudou si rukama sahat na roušky... Takže jo, povolení sportovišť je problematické, nařízená opatření jsou fajn, ale je nemožné je dodržovat. Ale to snad je každému jasné, ne? Proč tu o tom psát slohovky a navádět, že by se to mělo nahlásit?? Viděl jsi, jak to na sportovištích vypadá? Jak vypadaly třeba cysklostezky? Obrovské množství lidí to už nezajímá, roušku nenosí, nevidí v dalším omezování smysl. Na podzim to tu stejně máme znovu, tenhle virus nezmizí, jakmile se pustí děti do škol a/nebo zaplní mhd, vrátí se v plné síle. Nač tedy teď šaškovat a omezovat sebe i ostatní až do úplného krachu? Jestli se někdo bojí, chápu to. Tak ať používá rukavice, ať nosí roušku, ať omezí společenské styky, nemám nic proti. Ale necpěte to mě. Lidé dobře vědí, co jim hrozí nebo ne, přesto se rozhodli tam jít. A že mé názory nejsou mimo potvrzují třeba právě ty stěny nebo fitka, které rozhodně nejsou prázdné a lidé jsou tam převážně dospělí. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 07:42:47 30.04.2020 | Vždy jsem myslel, ze lezci, tím ze cestují a poznávají svět z jiného detailu než většina. Nyní vidím, ze mnohé oko letce nedohlednu dal než za hranice Phy. Copak nevidíte ty omezení ve světě, jak to vypadá, když se to výmkne z rukou, NY, experimenty ve Švédsku, UK. Takže diskuze o cestování jsou pase, nikdo na fajn lezce z CZ fakt nečeká. Současná situace oproti jiným znamenají i nižší náklady na zdravotnictví, než v okolních státech. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 08:25:44 30.04.2020 | Pro stromy nevidíš les? K čemu ti je, že teď zachráníš pár lidí z rizikové skupiny, když pak zemře mnohem mnohem více na následky dnešních omezení? Situace v některých státech není dobrá, pravda, ale jen proto, že to pomřelo vše najednou. Tak hold budeme mít krůšného půl roku, no a co? Neděláš nic jiného, než že se jen povrchně snažíš zbavit odpovědnosti. S velkou slávou zahráníš pět lidí, ale že kvůli tomu dalších deset zamře později, to raději nikdo neřeší. Jenže na to, abys těch pět prostě nechal zemřít, a zachránil těch deset, nemáš koule, protože to na první pohled není vidět... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 19:38:39 02.05.2020 | Mýlíš se, dopad covid 19, není pouze o počtu nemocných v jeden čas, ale pri určitém stupni zasaženi má vliv na fungování systému/státu. Nehledě na to, ze to co píšeš je teorie a politika. To co píší já jsou reálné příklady. Takže jestli si někdo mysli ze kecy Bartose, Fialy, Kalouska jsou ta správná cesta. Já budu věřit kombinaci epidomologu a ekonomu. A je správnou cestou nechat jet továrny a nezbytné služby, a ty ostatní rizikové omezit. Nehledě na to, ze tvůj/můj přístup je otázkou hodnot, které máme zajisté rozdílné. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 09:52:56 03.05.2020 | A napadlo tě, když ponecháš jen to nejnutnější, kdo bude živit tu armád nezaměstnaných, která ti tu vznikne? To, co jsi popsal, by vedlo prakticky k okamžitému krachu celého státu. I když je tu stále hrozba propuknutí další vlny a mnoha mrtvých, z hlediska přežití a fungování státu není možné restrikce držet dále nebo je v nějaké významnější formě obnovit. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 20:55:45 04.05.2020 | V ten moment je to o prioritách, tzn. výroba a zemědělství je nejdůležitější, co se týká zbytnych služeb, počkat, zacvixit si můžeš venku, a stěny fakt ekonomiku nedrží. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 09:17:54 30.04.2020 | Krmis trolla... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 07:48:14 30.04.2020 | Tvoje cvičení není nezbytný statek, lidstvo bude fungovat i bez toho. Oproti tomu vzdělanost je jedním ze základu státu. Takže pokud chceš porovnávat své zájmy versus zájem společnosti, tak prosím, ale děláš ze sebe nevzdelance, co vás v ty škole učí?..... a mužů ti říci, tohle fakt nevygogluješ. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Takto ne | 08:29:15 30.04.2020 | To by se mi líbilo. A jen mi tedy vysvětli, proč tedy Česko školství takovým to způsobem likviduje. Já také chci vzdělané občany a dobré vzdělání pro mé děti. Jenže na školách s inkluzí a dalšími píčovinavimi typu společná výku retardovaných a normálních, to moc nejde. Jediná možnost je platit si dobře vybrané soukromé školy. Ale na to zase potřebuješ peníze. Jenže pokud současná vláda likviduje i střední třídu, je to dost těžké... A proto směřujeme do sraček. | | odpovědět |
  |   | Re: Takto ne | 05:43:08 30.04.2020 | kovid-19 se dotekem neprenasi, uz si to jednou nekam zapiste nez zacnete picovat. A když si se me zeptáš proc si to treba vláda mysli, tak je odpověď je jednoducha. Protože nemysli, nemá na to kapacitu. | Mudr. Kapenkova | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 07:27:33 30.04.2020 | Asi máš pravdu. Ale soudy odsuzují i lidi co mají pravdu. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 07:35:05 30.04.2020 | Paní kapenkova, však víte ze se rády přenasite i dotykem. Prsknu na chyt, utřu si nos atd, pot.... | Pan kapavka | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Takto ne | 08:34:54 30.04.2020 | Tak mluví se o tom, pravda. Ale můžeš mi dít odkaz na nějakou studii, kde je přenos dotykem potvrzená a kde je vyčísleno, kolik procent ze všech nakažení to tak asi dělá? Ono že se o něčem mluví ještě neznamená, že to nutně musí být pravda nebo že je to hlavní a nejzávažnější příčina. Ono totiž ten vir sice prsknout na chyt můžeš, ale nikdo z nás si (snad) při lezení ruce neolizuje a ani nestrká prsty do pusy. Nebo ty ano? Jak by se ten virus dostal z chytu do pusy/nosu/oka? A nezapomeň, že toho viru musí být k úspěšné nákaze nějaké význačnější množství.
| | odpovědět |
  |   |   | Re: Takto ne | 08:29:17 30.04.2020 | Mudr Kapenkova, Covid-19 se skutecne neprenasi dotykem, protoze ten se neprenasi nijak. Covid-19 je nemoc zpusobena infekci virem sars-cov2, ktery se prenasi kapeknovou infekci. Pokud chcete poucovat, tak ctete relevantni panikarske media.
Jinak co tu jiz zaznelo, staci prsknout na chyt (kapenka) druhy si tyto kapenky prenese na ruku a pak si staci promnout oko, nebo takovou rukou strcit lano do huby a tadá...
Ale nejlepe nereste to vubec. Proste steny otevrely, s nejakymi pravidly a tecka. Bud to delaji dle zakona, nebo mimo zakon, jejich boj a risk. Stejne tak navstevnici. Prijde ten, ktery chce. | | odpovědět |
Reklama | 19:45:48 28.04.2020 | Prijde mi ze strany lezec.cz trochu nefer reklama, ze zmini 3 hlavni steny, pritom venkovni Freesolo jede uz tyden, Lokalblok od pondeli, Ruzyne taky ...
P.S. jen ty Olivacovi Letnany zatim nic :D | | odpovědět |
  | Re: Reklama | 19:56:46 28.04.2020 | olivacovY letnanI | oprava | odpovědět |
  |   | Re: Reklama | 22:21:45 28.04.2020 | A jsou už dodělané a připravené na otevření? | | odpovědět |
  |   |   | Re: Reklama | 07:18:15 29.04.2020 | Nová stěna, nebo bouldrovka? | gorbi | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Reklama | 08:10:00 29.04.2020 | Letňany | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Reklama | 12:12:49 30.04.2020 | Dementi | | odpovědět |
he? | 22:15:34 30.04.2020 | vy jste fakt debilové. místo toho, abyste byli rádi, že si po pauze v rozumném režimu zalezete, tak tady řešíte kokotiny. nechápu.. | losan | odpovědět |
  | Re: he? | 10:24:18 01.05.2020 | Jak vidíš, tak někteří rádi nejsou a nejraději by drželi restrikce a povinnou karanténu pro všechny a pořád až do vymizení viru. Je pravda, že i já si myslím, že se to vrátí a bude to ošklivé, ale nevěřím tomu, že by tomu jakékoliv restrikce a omezení zabránily, naopak to bude horší, protože uzavření, které bylo na jaře, už na podzim zopakovat nepůjde. Kdyby to bývali nechali, sice jsme si prošli peklem, ale mohlo to být už za námi. Takhle budou počty mrtvých sice v čase rozloženy lépe, ale budou vyšší. Ale konec pesimismu, jdu si zalézt, dokud je otevřeno. | | odpovědět |
|