LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jana Vincourková zapisuje 1. český ženský přelez boulderu za 8B

Jana posléze přelez shodila na 8A

Aktualizace 4.6.: Jana posléze přelez shodila na 8A
Níže uvedené tedy už neplatí. Více viz diskuse pod článkem


Jana Vincourková si zapsala první český ženský přelez boulderu obtížnosti 8B, a to Jaxitax od Adama Ondry z roku 2016 v Moravském krasu. Dosud bylo české ženské bouldrové maximum 8A+. Jana se vyhoupla na 1. místo aktuálního bouldrového žebříčku na Lezci.

Zde je Jana při přelezu Jaxitax 8B na videu na Youtube:



Janin post o přelezu na Instagramu:




Zde najdete zápis zmíněného bouldru:

Jaxitax 8B

Zde je Janin deníček:

Deníček - Vincourková Jana

Ženský bouldrový žebříček na Lezci:

Žebříček - ženy

Standa Holec   [úpravy] 22:13 31.05.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 velka gratulace01:02:56 01.06.2020
super prask, gratuluju, at to dal leze!

pridavam takove okenko do minulosti:
"Ve dnech 24.-25.11 se uskutečnil ve slovinské Kranji letošní poslední závod Evropského poháru mládeže. A pro nás to byl závod velmi úspěšný - Jana Vincourková (kategorie B) postoupila do finále a v něm excelentním výkonem získala zlatou medaili - jako jediná ze své kategorie (a jedna z mála v rámci ostatních kategorií, protože všechny dívky měly společnou finálovku) přelezla těžký dynamický krok ve výlezu z převisu v horní části stěny."
(zdroj horosvaz.cz)
aTomodpovědět 

 Pecka!09:11:42 01.06.2020
Gratulace Jani!!
Jirkaodpovědět 

 Gratulace k průlomu11:07:01 01.06.2020
Moc gratuluju k průlomovému výkonu!!!
Petr Reschodpovědět 

 Je to soft 8B14:21:21 01.06.2020
Čekám, kdy se tu objeví komentář, že je to příliš lehké a že to vlastně není 8B a nejspíš ani 8A+, když to vylezla baba :-). U Adamova bouldru :-). Janě samozřejmě gratulace veliká a díky za video i s krokováním.
o..odpovědět 
 Re: Je to soft 8B14:39:58 01.06.2020
Vypada to jako soft, vid?
odpovědět 
 Re: Je to soft 8B16:18:52 01.06.2020
Nedá mi to - spíš jen pro zasmání...

A tedy - doopravdy to není ani 8B a ani 8A+ :-D je to soft 8A (beta s kolenem to ještě výrazně zlehčila).
Nad čím mi zůstává rozum stát je fakt, že i přesto, že Martinovo video z přelezu je na youtube , vydala se Jana do úplně jiného směru a vydává to za tamten boulder... Při porovnání s originálem není společný ANI JEDEN krok.
Martinodpovědět 
 Re: Je to soft 8B16:34:27 01.06.2020
Nedá mi to - spíš jen pro zasmání...

A tedy - doopravdy to není ani 8B a ani 8A+ :-D je to soft 8A (beta s kolenem to ještě výrazně zlehčila).
Nad čím mi zůstává rozum stát je fakt, že i přesto, že Martinovo video z přelezu je na youtube , vydala se Jana do úplně jiného směru a vydává to za tamten boulder... Při porovnání s originálem není společný ANI JEDEN krok.
Martinodpovědět 
  Re: Je to soft 8B06:13:20 02.06.2020
To je ale problém krasu, na metru je několik defi bouldrů a pak to postrádá logiku a smysl. Prostě honění čísel
Magnus odpovědět 
  Re: Je to soft 8B12:38:12 02.06.2020
Nedá mi to - skôr na zamyslenie.

Nerozumiem, prečo anonymne komentujúci ľudia na internete majú večnú potrebu zhadzovať výkony ostatných, pričom zpravidla sami nič podobné nevyliezli. Ak by som mala s Jančiným prelezom problém, osobne by som jej napísala a upozornila ju na konkrétnu vec, čo mi nesedí. Verím, že by nakoniec došlo k vzájomnému porozumeniu.
Namiesto toho napísať anonymný zhadzujúci komentár pod článok mi príde dosť detinské a trošku zakomplexované, a aj preto potom majú komentáre na lezcovi zväčša úroveň pomocnej školy.
Monika Jakubcováodpovědět 
   Re: Je to soft 8B13:40:06 02.06.2020
Na druhou stranu není dobré přijímat každou zprávu za fakt, lezení hold funguje do jisté míry na vzájemné důvěře a přísné objektivitě. Nejde o shazování výkonu, ale upozornění na to že se stala chyba v pochopení linie (nedivím se). Podobných situací se v lezecké historii objevuje nespočet. Je však škoda pokud se do historie zapíše něco co není tak uplně pravda. Viz. Action Directe jako první 9a, či Megos a první 9a OS atd...
odpovědět 
    Re: Je to soft 8B14:31:13 02.06.2020
O Megosovi a jeho 9a OS, ani o Action Directe nič neviem, ale s tým ostatným nemôžem inak, ako súhlasiť. Práve preto beriem argument od Martina Stránika nižšie ako plne validný. Naproti tomu, komentár na ktorý som reagovala bol vyjadrený anonymne, arogantne a výsmešne, čo mi vadí, pretože si myslím, že akýkoľvek názor by sa mal vyjadrovať s určitou dávkou pokory a sebareflexie.
Nevyjadrujem sa k prelezu ako takému, vyjadrujem sa ku forme kritiky, u ktorej by som si často želala, aby bola na vyššej úrovni.
Monikaodpovědět 
    Re: Je to soft 8B14:38:18 02.06.2020
O Megosovi a jeho 9a OS, ani o Action Directe nič neviem, ale s tým ostatným nemôžem inak, ako súhlasiť. Práve preto beriem argument od Martina Stránika nižšie ako plne validný. Naproti tomu, komentár na ktorý som reagovala bol vyjadrený anonymne, arogantne a výsmešne, čo mi vadí, pretože si myslím, že akýkoľvek názor by sa mal vyjadrovať s určitou dávkou pokory a sebareflexie.
Nevyjadrujem sa k prelezu ako takému, vyjadrujem sa ku forme kritiky, u ktorej by som si často želala, aby bola na vyššej úrovni.
Monikaodpovědět 

 Jaxitax 15:27:53 01.06.2020
Tuto (?) variantu jsme kdysi lezli a hodnotili ji cca za 8A viz Jaxitax Soft.

http://www.lezec.cz/cesta.php?key=127342

V těch variantách by se čert vyznal, to uznávám. Originál Jaxitax se leze více zleva

https://www.youtube.com/watch?v=1AolQW1pDEw

Janče gratulace ke všem boulderům, co v poslední době vylezla!
Noo nooodpovědět 
 Re: Jaxitax 15:55:49 01.06.2020
Takže to je ta soft varianta Noo noo?
odpovědět 
  Re: Jaxitax 16:10:49 01.06.2020
Ta to není, protože v té se berou madla nad dvouprstovkou. Janča nebere nic navíc oproti Martinovi, lze porovnat videa. Dokonce toho bere míň. Vylezla Jaxitaxe ale jinou betou.
odpovědět 
   Re: Jaxitax 16:15:07 01.06.2020
Aha, takže ještě jinou variantou, zajímavý
odpovědět 
    Re: Jaxitax 16:56:19 01.06.2020
jakojeste hrosi nez se ptat stare na vek, je mlade na vahu.
Ale tu byc se zeptal - kolik meri vazi?
judovanaodpovědět 
   Re: Jaxitax 16:53:59 01.06.2020
Jaxitax original se leze žlábkem spodem. Jaxitax soft naopak vrchem přes spoďáky (dedukce dle videí a popisku). Je zcela očividné, že lezla Jaxitaxe soft, s přeskočením jednoho chytu. Holčina je to silná o tom není pochybení a patří ji gratulace za spoustu výkonnů v posledních pár dnech.

Bohužel však nevědomost neomlouvá ani v tomto případě.
odpovědět 
    Re: Jaxitax 17:58:53 01.06.2020
Janča to nenavlekla naschvál nebo záměrně, prostě se jen spletla ve variantě, nemusíte jí hned upálit. Určitě brzo vyleze jak se má nebo nake jiné.
odpovědět 
     Re: Jaxitax 18:45:31 01.06.2020
Ať se vyjádří Adam, co vlastně lezla, ale Martin to napsal asi dost jasně. Soft verze za 8A
Petrodpovědět 
      Re: Jaxitax 19:33:17 01.06.2020
Martin se vyjádřil jasně "tuto variantu za 8A... originál se leze více zleva..." respek Martinovi za jasné, ale hlavně neubližujíci vyjádřeni, přidal i gratulace za jiné prelezy, respekt
odpovědět 
       Re: Jaxitax 07:13:19 02.06.2020
Respekt i za 8A. Je to ale ukázka klasické chyby,aneb jak si vybrat "nejasnej a zpochybnitelnej" směr.Pokusit se v něm překonat konkurenci může skončit nevalně.U nás i jinde to společnost neodpouští.Reakce na Lezci na všechny holčičí přelezy to jen potvrzují.Viz ty traverzy za 8A reálně za XY....atd.
odpovědět 

 Klasa09:23:04 02.06.2020
Ahoj, všem děkuji za gratulace 🙂 Vzhledem k tomu že měřím 158cm tak většinu boulderů vylezu jinak než autoři, jelikož většina boulderů je od vysokých borců s většími prsty než mám já, mě často staví do značně nevýhodné pozice ale jindy zase do překvapivě té lepší. V některých boulderech nedosáhnu tam kam jiní jo, v jiných přeberu to co jiní ne, a jinde dám nohy zase nad hlavu. Proto jsem se rozhodla u všech mých přelezů respektovat klasu autora a do těchto debat se nezapojovat. Jsou bouldery za 7A které jsou pro mě za 8A a naopak, autor mi řekl že není pochyb o tom že jsem vylezla Jaxitaxe.
Jana V.odpovědět 
 Re: Klasa10:14:33 02.06.2020
Mám dva kamarády, co často bouldrujou spolu. Jeden má 190 cm, druhej s bídou 170 cm. Pokud něco zkouší spolu opravdu je to pro oba ta samá obtížnost?????
slabouchodpovědět 
  Re: Klasa10:17:24 02.06.2020
A to je ta věčná otázka na kterou není odpověď nebo je?(klasa je relativní), proto chápu a respektuji Janin postoj k tomu že se nevyjadřuje k žádné klase.
odpovědět 
 Re: Klasa07:36:07 03.06.2020
Vpodstatě souhlas s Janulou i dalšími 2. Ono je totiž hodnocení lezeckého sportu otázkou diskuse. A sice, že dnes je trend dlouhých kroků a skákání jako u parkuru. (Také ti někdy jsou i úspěšnější). Takže je to o pravidlech a stavěčích. Protože pokud by stavěč postavil boiuldery či boulderový nástup pro 6 leté dítě a výšku 150 tak dlouháni 190 mají smůlu. Chyt mající u kolen těžko vezmou. A také naopak. Takže pokud se bude lezecký sport rozšiřovat, tak možná dojde k tvorbě skupin jako u boxu a pod. (Ali by asi jistě jediným úderem vyhodil muší váhu ven z ringu přes provazy). Jediné správné a nezávislé hodnocení mají asi horští lezci, kde prostě platí jasně - buďto vylezeš např. stěnu Eigru, nebo ne. A nikdo se neptá, zda to bylo přímo či klikatě.
HonzaKodpovědět 
 Re: Klasa09:37:55 03.06.2020
Gratulace k prelezu... super vykon jen trosku sebereflexe by urcite neskodilo... obvzlast pri prezentovani historicky prvniho ceskeho zenskeho 8b... kdyz vsichni pisou ze touto variantou je to spis 8a... kdyz nekdo jde po uspesich a cislech,je to i dost nefer vuci ostatnim lezkynim a sama by sis v tomto pripade mela sahnout do svedomi a porovnat s jinyma 8b jestli je to stejne tezky
odpovědět 
  Re: Klasa11:03:02 03.06.2020
nojo když bodíky sou bodíky
odpovědět 
  Re: Klasa12:08:37 03.06.2020
Jak může sáhnout na svědomí když je to její první bouldr v týto klase.. Je snad jasný že to nejtěžší co vylezeš ti musí mega sednout. Úplně stejně to bylo u prvního 8A+ u bab, prostě se to přece muselo shodit a u Vráblíkové a jejího 9a je to úplně stejný, dala to baba tak se to shodí, najde se jeden komentář na 8a.nu kde někdo píše že je to soft a hned je to jasná věc že to je jen 8c+ a že je nad slunce jasný že to 9a není tak proč se s tím tak prezentuje... Vy mindráci se fakt proberte... Však uvidíš beztak vyleze brzo něco po mikrolištách za nehty co nikdo nikdy nevyleze a vytře vám remcalům co lezete 6tky zrak.
odpovědět 
   Re: Klasa12:58:15 03.06.2020
Ono to je právě opačně. Neshodí se to proto, že to vylezla holka,ale holky často dělají to, že si záměrně vyberou pochybné cesty, směry a nebo co nejjednodušší možnost a za cílem největšího čísla (až na Ivku Vejmolovou, která tímto syndromem netrpí, Ivuš jen tak dál) a pak jsou v blesku titulky, vrablíková vylezla jako první nejtěžší ženský boulder, co na tom, že nebyla ani první žena, která to vylezla ani to nemá tu klasifikaci. O tom to je. Když autor varianty Štěpán řekne, že takhle to nebylo myšleno a přidají se další respektování lezci, že takhle ne, takto to je za 8A či 8A+ je to k zamyšlení. Určitě vyleze spoustu jiných 8B (je to naše nejsilnější bába) a třeba i ty co nikdo jiný na světě nepřeleze, ale holky takhle ne takhle se to nedělá.
odpovědět 
    Re: Klasa13:24:31 03.06.2020
Asi kvalitní soudce, tak hlavně že glutamana už borci zapisují zase za míň než za 11- když už explicitně zmiňuješ Ivu. Kdes byl na tom že to baby dělaj záměrně, ty jsi dobrej debil, Hlavně že se tu honí traverzy a varianty variant přidávání kroků do existujících boulrů aby vzniklo něco co si zase zapsat. A to že Jana leze naprosto univerzálně což vidíš z videí jí vylezených "osmiček" který jsou všechny jiný styl jiný materiál a podobně, tě dovedlo k závěru o ní utrousit něco tak hnusnýho?
odpovědět 
     Re: Klasa14:41:48 03.06.2020
Je to naše nejsilnější bába a určitě vyleze spoustu těžkých věcí, je silná a univerzální, ale tato varianta to není. Budou jiné
odpovědět 

 Gratulace k 8A09:47:18 02.06.2020
Předně gratuluju k pěknému 8A, je to Jaxitax soft ... viz video  https://www.youtube.com/ watch?v=eZK9N-1tE7k
Kokosodpovědět 
 Re: Gratulace k 8A11:03:44 02.06.2020
https://www.youtube.com/watch?v=edTExVInsW4 Honzál si to zapsal za 8A+ a jako Jaxitax, když se tu porovnávají všechna videa.
Když už tak k 8A+ :)odpovědět 
  Re: Gratulace k 8A12:36:56 02.06.2020
Jenze on ocividne lezl tez soft variantu. Myslim ze s dalsimi prelezy originalni varianta zanikne a klasa se ustali na 8A
odpovědět 
   Re: Gratulace k 8A14:10:07 02.06.2020
Aby se v tom prase vyznalo. Podle Stráníka 8a Jaxitax soft, podle Honzy Jaxitax 8a+ a podle Adama Jaxitax 8b?
To aby nejdřív zasedala poroto a dohodla se, jak to je, než člověk něco vyleze a pustí do světa.
To napsala Jana dobře, že vychází z informací od "výrobce". Pokud někdo řekl "tady to začíná, tady končí a je to za 8b" a ona se toho držela, tak co lepšího má dělat?
Přece to neshodí jen proto, že je malá a díky tomu jí to (asi výjimečně) sedlo? To by byla noční můra pro Adama, aby mu holky začaly shazovat jeho skoro nejtěžší bouldery, protože se tam líp poskládaj :)
O to přece jde, že něco těžšího vylezu lépe, protože využiju svých předností jako je třeba výška, nebo velké/malé prsty. To ale není nutně důvod ke shazování klasifikace.
Metodějodpovědět 
    Re: Gratulace k 8A14:55:43 02.06.2020
Napřed gratulace a respekt Janči, je škoda že má přelez trpkou pachuť. Rozhodně tu nechci nic shazovat jelikož vím o tomto bouldru kulový, avšak na tento komentář jsem reagovat musel.

Za prvé, pokud dojde k objevení nového, lehčího způsobu přelezu, tak je to ROZHODNĚ důvod ke shazování klasifikace. To je přece základním pilířem na kterém stojí systém hodnocení obtížnosti cest. Za druhé, komentáře mluví o záměně 2 již existujících bouldrů a ne pouze o jiném stylu přelezu. Je to zmatečná a stupidní varianta? Ano, ovšem to není v Krase nic ojedinělého a nerespektování záměru autora se dá v tu spousta věcí ''ojebat''.

To však nic nemění na faktu, že se Janča svými posledními přelezy řadí na špičku ženského českého boulderingu. Žádné podobné přelezy jsem v poslední době nezaznamenal.
Kryštof Lodpovědět 
     Re: Gratulace k 8A15:16:45 02.06.2020
Matou se tu dvě diskuze dohromady, Jaxitax vs Jaxitax soft a 8B vs 8A? Autor to řekl jasně, není pochyb o tom že vylezla Jaxitaxe. Tudíž už by se měla řešit jen klasa, k čemu Jana napsala její postoj že v zásadě vše zvládně/musí vylízt jinak, a tak že se nebude vyjadřovat k žádné klase žádného boulderu. Tudíž nezbývá nic než aby to někdo vylezl přesně jako Jana a pak řekl jeho názor. Jen se bojím že s tím jak krátké nohy má, tak to nikdo z borců nedá, protože jde vidět že koleno tam rve dost na těsno.
odpovědět 
      Re: Gratulace k 8A15:23:16 02.06.2020
Jenže autor není zároveň i autorem varianty. Věděl o ní vůbec?
odpovědět 
      Re: Gratulace k 8A15:23:49 02.06.2020
Jaxitax vylezla to je pravda, jen kterého? Soft nebo original? To je oč tu běží.
Kokosodpovědět 
     Re: Gratulace k 8A15:23:20 02.06.2020
Dle mého názoru to platí v případě, že nový lehčí způsob přelezu je lehčím pro většinu (konsenzus). Pokud někdo využije specifické výhody např. tenčí prsty, které napce tam, kam ostatní ne, pak to není pro většinu nový lehčí způsob a tudíž není důvod ke shazování klasy – o tom psal Metoděj. Na druhou stranu se těžko hledá konsenzus, když boulder přeleze jen pár lidí.
Vitodpovědět 
      Re: Gratulace k 8A15:27:48 02.06.2020
Jojo moje chyba, přečetl jsem si komentář od Metoděje překotně a interpretoval po svém. KL
odpovědět 
      Re: Gratulace k 8A15:37:13 02.06.2020
Pokud se najde lehčí varianta není o tom, samozřejmě se musí klasifikace upravit! To se děje u všech cest normálně.

Martin Stráník se vyjádřil, že to není original.

A pokud je, tak je lezeny velice zvláštně a ještě dost zlehcenou betou využitím kneepad.

odpovědět 
     Re: Gratulace k 8A15:36:14 02.06.2020
Kryštofe, mixuješ dvě věci. Já psal o malých prstech nebo výšce postavy. Pokud je kupř. něco 8b a já jsem schopný přebrat díky malým prstům jeden chyt, který 99,5 % jiných lezců prostě nemůže přebrat ani kdyby se rozkrájeli, tak to není ROZHODNĚ důvod ke shození klasifikace. Může být, ale nemyslím si, že ROZHODNĚ.
Nebo možná v tomto případě má o tolik kratší nohy, že jako jedna z mála je schopná zapřít koleno. To ale není ROZHODNĚ a automaticky důvod ke shození klasifikace. Měl jsem za to, že stále platí, že to má přelézt víc lidí a nějak klasifikaci společně "ustálit". Nevím ale, jak je to u těhle morfo boulderů.
Metodějodpovědět 
      Re: Gratulace k 8A15:40:38 02.06.2020
V průběhu co jsem to poslal, tak o tom podobně píše už Vít a předběhl mě. Díky náčelníku, že ses mě zastal :)
Metodějodpovědět 
       Re: Gratulace k 8A15:54:58 02.06.2020
K úpravě klasifikace se Janča vyjádřila dost jasně. Co mi ale vrtá hlavou je to že vám není jasný že lezla Jaxitax. Popis Jaxitax: začátek tady, konec tady, madla nahoře se nesmí. Tečka, tak to vylezla Janča. Jaxitax soft: začátek tady, konec tady, madla nahoře se můžou. Jasný rozdíl. Nikde není specifikované autorem že se musí spodem, to že si to myslí Martin je pouze jeho věc.Nic o musí se spodem psané není. Jedná se o novou betu to je jisté ale komentáře o tom že cíleně podvádí nebo že je to 8A jsou mimo, protože dodřžela všechny pokyny určené autorem bouldru.
odpovědět 
        Re: Gratulace k 8A15:58:26 02.06.2020
V popisu Jaxitax soft je řečeno též bez madel ve spáře. Nebo se pletu?
odpovědět 
         Re: Gratulace k 8B16:53:37 02.06.2020
Jaxitax 8B: "Start jako Jepičí Život (levá bočák, pravá oblá věc vpravo) a stále doleva přes mělký žlábek až do madla z Idefixe. Madla nahoře se nesmí."
Tak takhle přesně to Jana lezla. Nebo jsem fakt už zralej na psychiatra a při tom videu, co jsem velmi pečlivě sledoval, jsem měl vidiny.
Úplně stejně to lezl Honza a logicky tam nemá uvedeno pod videem jako Jaxitax soft, ale jako Jaxitax.

Martin S. Jaxitax soft 8A: "Stejný start jako Jaxitax a Paradontax a přes spoďáky jako Paradontax doleva do Jaxitaxu, konec v dobrém chytu Idefixe.
Stejný zákaz jako v Jaxitaxu bez horní spáry"
Sory Martine, ale tvůj popis mi nedává smysl. Nejsem schopný rozlišit Jaxitax od Jaxitax soft.

Na videu Jaxitax 8B začínáš myslím stejně. Po mělkém žlábku stejně jako lezla Jana pak dál bereš chyt vlevo, který ona buď nebrala, nebo je to ten, o který zapřela nohu? Pak držíš stejný chyt, ze kterého Jana šla rovnou do topu. Rozdíl je v tom, že ona je menší, a tak nemohla využít odšlapy ve spáře dole. Místo toho si nejdřív dala koleno, pak odšlápla vejš, nakonec přidala k levé ruce pravou a hned šla pravou do topu. Zatímco ty jsi měl v tom chytu pravou ruku a šel si ze stejnýho chytu do topu levou stojíce pravou nohou níž ve spáře a po houpačce přidal pravou ruku.

Takž v čem je ten rozdíl? Já ho fakt nevidím!
Jedině v tom, že Jana je menší a místo toho, aby odšlapovala dolu do spáry, to vzala přes koleno. Tím to přece není jiný problém ne?
Z toho co jsem pečlivě pozoroval na videích můj závěr je, že Jana vylezla Jaxitax 8B.
Metodějodpovědět 
          Re: Gratulace k 8B17:08:28 02.06.2020
Z videí je zřejmé, že Janča i Honzál měli oba jinou betu než Adam a Martin. Tedy ano, vylezli oba Jaxitaxe, nevzali asi žádné chyty navíc, ale to ještě automaticky neznamená, že vylezli boulder obtížnosti 8B - taky to Honzál níže píše, že jeho program je určitě lehčí než originál. Howgh.
Zamysleniodpovědět 
           Re: Gratulace k 8B17:16:34 02.06.2020
Odeslal jsem to ještě, než jsem četl Honzálův příspěvek. Nešlo mi o obtížnost. Šlo mi o to, mít jasno, co Jana lezla. To Honza potvrdil. Definitivně Jaxitax. Takže vidiny nemám a k psychiatrovi nemusím :)
Ohledně klasifikace se nemůžu vyjadřovat. Nelezl jsem to. Jen můžu konstatovat, že v přelezech na tomhle webu to má zapsáno 5 lidí. Z toho 4 za 8B a jediný Honzál za 8A+. Každý ať si z toho udělá svůj závěr.
Metodějodpovědět 
      Re: Gratulace k 8A15:56:17 02.06.2020
Ano, viz. moje reakce na komentář od Víta.
KLodpovědět 
       Re: Gratulace k 8A16:01:27 02.06.2020
Jo, jo, díky Kryštofe.
Metodějodpovědět 

 Čau Lidi!16:17:30 02.06.2020
Ahoj, možná bych se k tomu měl vyjádřit když jsem to taky lezl stejně.

Za prvé gratulace Janče k přelezu. Super výkon! Drž se a nenech si to znechutit.

Za druhé opravdu jsme s Jančou lezli Jaxitax. Brali jsme stejné chyty jako ostatní akorát v jinačím pořadí a pár jsme jich i vynechali. Žádný zakázaný chyt jsme nevzali.

Za třetí klasa. Tímto programem Jaxitax opravdu zlehknul. Osobně mi to přijde stejně těžké jako Lámač dívčích srdcí (8A+) nebo H5N1 (8A), které jsou ve stejném sektoru. Podle mě je to bud lehčí 8A+ anebo hodně poctivé 8A.

Myslím, že jsem řekl vše co jsem chtěl říct. Peace Y
Honzál Novákodpovědět 
 Re: Čau Lidi!17:02:52 02.06.2020
Dík Honzo za fér play vyjádření
odpovědět 
  Re: Čau Lidi!19:36:05 02.06.2020
Taky něco napíšu jo ?
Jak to lezl Adam a martin = 8B
Tak jak to lezl Honza 8A/+ nevím..
tak jak to lezla Jane = 8B
Ty vole nebuďte magoři vždyť má 158 cm ? wtf to jste fakt takový egoisti ? .. chtěl bych v tom vidět vás vy zhazovači .. stejně v tom krasu je všechno o stupeň nahoře .. vole na ostaši dám 7x 7A za den, v krase dám jedno za 7 dní
to asi o něčem svědčí ne ?
prostě Jane je nabouchaná a že tam dala koleno ? no a ? .. já co nevojebu to nevylezu takže nasrat ste másla ona je tvrdá :)
:)odpovědět 
   Re: Čau Lidi!19:43:47 02.06.2020
Nikdo tu není zhazovač, jen lezla jiný směr jak vysvětlil Štěpán, Martin a Honza a ten je za jinou klasu 8A bo A+, ale i k té Janče přesto gratulace.
odpovědět 
    Re: Čau Lidi!15:27:25 03.06.2020
Bordel je právě v tom, že směr lezla správný, tj. přesně podle popisu Jaxitax 8B a navzdory tomu se tu vede komplikovaná debata.
Logikodpovědět 
 Upřesnění17:52:46 02.06.2020
Ahoj, taky bych chtěl k tomu něco napsat a upřesnit jak to je s tím Jaxitaxem a soft verzí. Kdysi jsem Adamovi ukazoval kudy by mohla vést těžká linie přes zobáček v koutku. Adam tento boulder vylezl, brácha jako jediný správně zopakoval autorův přelez viz. video. Já jsem měl zálusk taky na toto 8B, ale zaboha mi to nešlo, tím spodem vzít zobák a přes bekendy lézt žlábkem. Proto brácha zapsal samostatný bouldr Jaxitax soft, kde se leze přes spoďáky a nesmí se ta spára, doleze se do dirky a doleva do topu. Vlastně podobný směr, ale lezecky úplně jiný bouldr, Janče i přesto gratulace, těch omezení a definovaných boulderů je v krase bohužel více. Originál asi byla nešťastná verze směru, třeba časem zanikne, těžko říct...
Štěpán Stráníkodpovědět 
  Re: Upřesnění11:55:59 03.06.2020
Souhlas se Štěpánem, nejrozumnější budw Jaxitaxe a soft verzi sloučit do jedné a nechat za 8A,jelikož lajna a omezení jsou stejná, pouze se liší zbůsob přelezu. Tehdy jsme nechtěli boulder shodit a tak se zapsala tato varianta jako Soft. V Krase je občas důležité se držet toho, jak boulder přelezl autor a to nejen u tohoto boulderu,mnohdy vznikají zbytečné varianty, ale v tom je bouldering krásný a každý si může najít svoji výzvu, jiní ji lézt nemusí, je potřeba být sám k sobě poctivý, klasifikace je subjektivní. Btw nevím jestli Adam vůbec o soft verzi věděl(?) .

Janča leze parádně a udrží co spousta z nás ne, je hezké sledovat její návrat k lezení a posouvání jejích hranic, myslím, že brzy se můžeme těšit na opravdové 8B neli B+.
Noo nooodpovědět 

 Holt17:47:29 02.06.2020
to lezec světove extratřidy lezl moc složitě a dva hobici (dokonce jedna holčina) shodili. Grarulace hobikum :)
R.odpovědět 
 Re: Holt09:40:46 04.06.2020
zbytečná jedovatost.

P.S. a že to tak lezec světové extratřídy lezl záměrně, to tě nenapadlo (kdyby napadlo, tento komentář bys nenapsal).
odpovědět 

 Holt17:49:27 02.06.2020
to lezec světove extratřidy lezl moc složitě a dva hobici (dokonce jedna holčina) mu to shodili. Gratulace hobikum :)
R.odpovědět 

 Prelez 19:48:17 02.06.2020
V prvé řadě gratulace.

V řadě druhé, holčina sama k sobě je upřímná a zjišťuje si, co a jak lezla. Evidentně napsala Adamovi, takže to šulit nechce. A ikdyby to byl henten nějaký soft tak dávám tomu měsíc, maximálně dva a 8B tam bude. Palce budu držet. Je super vidět, že se i v ženském podání u nás lezou takový ďardy.



Jeník odpovědět 

 polemizace00:14:19 03.06.2020
No nevím, když se podíváte na všechna videa přelezců z tohoto boulderu na youtube, tak evidentně všichni lezli stejný boulder (včetně martina s.) za stejný chyty...jen je každej bere jinejma rukama a nohama, takže dle mě, je to stejný boulder. Např chyt před topem - Martin ho drží pravou na odhmat a ostatní levou na spodáka, no a co. V tomto případě se dá jedině polemizovat o tom, že prvopřelezci netrefili nejlepší betu a přišel jim boulder třeba za 8B, nahodili to tedy 8B a dalšími přelezy, se může klasa s lehčí betou zhodit. Od toho ta klasifikace přeci je. To že, ze 100 prvopřelezů to jednou nevylezu ideálně neznamená, že klasa, kterou nahodím je správně. Ale evidentní je, že všichni lezli to samý.
polemizátorodpovědět 
 Re: polemizace00:24:07 03.06.2020
Takže Martin v tom dělal kroky za 8B, ostatní lepší betou třeba za 8A či 8A+. Jakkoliv dobrý výkon :-)
polemizátorodpovědět 
 Re: polemizace20:09:45 03.06.2020
Stejný chyty ale dva směry s jinými kroky, klukům asi bylo líto aby to pěkné 8B zaniklo tak nechali oba způsoby přelezu jako varianty, protože Staré jsou v podstatě bouldrovka a nepočítali, že s tím někdy bude problém.
odpovědět 

 No?13:33:19 03.06.2020
Tak kdo se chopí té akce a přepíše tento boulder na 8A nebo A+ a softa smaže teda? Nebo kdo Jane a Honzovi explicitně napíše aby si to přepsali na Jaxitax soft?
odpovědět 
 Re: Ojeb vlastniho bouldru11:34:15 04.06.2020
Me by zajimalo proc u sveho vlastniho bouldru « Napříč Anerikou 8A+ » si definovala zakaz leve i prave hrany a na vlastnim prelezovem videu hranu pouzivas? Viz video minuta 2:10 ?

https://m.youtube.com/watch?v=lvC7hZbi0RM


Nebo se rukou nesmi nohou muze?

Ps: nechci rejpat ani ti to znechucovat ale proste me to zajima pac je to divny... a jsou to zas zmatky ...
odpovědět 
 Re: Ojeb vlastniho bouldru11:49:19 04.06.2020
Me by zajimalo proc u sveho vlastniho bouldru « Napříč Anerikou 8A+ » si definovala zakaz leve i prave hrany a na vlastnim prelezovem videu hranu pouzivas? Viz video minuta 2:10 ?

https://m.youtube.com/watch?v=lvC7hZbi0RM


Nebo se rukou nesmi nohou muze?

Ps: nechci rejpat ani ti to znechucovat ale proste me to zajima pac je to divny... a jsou to zas zmatky ...
odpovědět 
  Re: Ojeb vlastniho bouldru13:32:26 04.06.2020
haha to je dobrej zmatek, tak asi levá se může ?
odpovědět 
   Re: Ojeb vlastniho bouldru15:35:26 04.06.2020
Jak na to koukám tak je to očividně kvuli těžišti,což se asi toleruje protože tam není jako na závodech černá páska. Zřejmě se nesmí sahat ani úmyslně šlapat za hranu.
odpovědět 
    Re: Ojeb vlastniho bouldru19:19:28 04.06.2020
Co to je za blábol, že kvůli těžišti, tak buď se sakra smí a nebo nesmí
odpovědět 
     Re: Ojeb vlastniho bouldru10:12:21 06.06.2020
To je šupec :D
odpovědět 

 stejně gratulace + rada14:58:19 04.06.2020
Ahoj Jani, koukám na debatu a asi tuším, jak se cítíš, protože do mého přelezu se taky kdysi kdosi pustil. Jestli chceš být fér, nehoníš body a vnímáš proto kritiku stejně špatně jako já, tak hlavu vzhůru, silná jsi dost. Problém je, že od určité klasy budeš vždycky pod těžkým dozorem, ČR je v tomhle dost omezená. Nějaké opodstatnění tahle kritika ale bohužel má. Tvoje jediná chyba podle mě je, že se neorientuješ v klase a ani nemůžeš, protože máš krátké (i když úžasné) zkušenosti a lidé kolem tebe ti toho možná hodně nalhávají. Dobře ti radím, nastav si vlastní měřítko obtížnosti, neřiď se autorem ani předchozími lezci. Osoba tobě blízká mi sice kdysi řekla, že jako malá osoba (a to mám dokonce o dva cenťáky míň než ty) nemám právo na to, zapsat si boulder tak těžký, za kolik mi připadá.  Tomuhle naštěstí nevěříš nebo se u vás doma změnila pravidla, díky bohu. Stráníci a všichni jsou fakt silní borci, ale problém silných borců je, že občas klasu přestřelí nebo podcení. Jediný člověk, který jí může odhadnout na základě vlastní fyziologie a zkušeností, jsi ty sama, ať už zkušenosti máš nebo ne. Jenomže - my malé holky občas některé věci vylézt nedokážeme tak jako ostatní. Pokud se rozhodneš, že to opravdu není reálné a rozhodneš se pro betu, musíš si to sama v hlavě srovnat, za kolik to vlastně je a jestli to zapsat jako verzi nebo originál. A ani tvoje okolí, dokonce ani zkušenější lidé včetně tvůrců boulderu, ti nemůžou poradit. Nemají tvoje omezení a tvoje výhody. Ty jako tahoun českého boulderu máš fakt velkou odpovědnost za to, abys byla fér a nastavila si to po svém. Hlavně když to zapisuješ veřejně. Nejen kvůli ididotům, co tě budou shazovat, ale i kvůli ostatním, kteří chtějí být fér. Tím narážím, nezlob se, na Riggera 8A+. Kdyby chyty nebyly přesně definované, kdyby ti nebyl zaslán přesný nákres s označením chytů, chápala bych chybu. Nakonec jsi svojí verzi uvedla jako novou verzi, alespoň za to jsem ráda. Problém byl, že ta verze byla zbytečná. Trénovala jsem na to půl roku, týden před plánovaným přelezem jsem si poranila záda a asi si umíš představit, jak jsem se cítila, když jsi boulder lezla jinou variantou, protože F(F)A je snem snad každého lezce. Proč to píšu a proč veřejně. Protože je to pro nás všechny. 1) Upřímnost k sobě samé ohledně klasy se v ČR nenosí. Kdybys ty nezapsala své 8B za 8B, nejspíš by jiná holka vylezla jiné (a ihned zpochybňované 8B), zapsala by si ho tak a ty bys přišla o vytoužené prvenství. Na druhou stranu, když jsi opravdu silná, může ti to být ukradené, o prvenství nejde. Navíc pokud ty budeš férová, dáš dobrý příklad, který holkám v ČR chybí 2) Pokud klasu a obtížnost boulderu neřešíš, stavíš na názoru druhých a opíráš se o názor někoho, kdo má 180cm a 80 kilo, kazíš si tím pověst a můžeš někomu zbytečně pokazit projekt (no ano, třeba mně, ale už v pohodě). Chtě nechtě jakoukoliv neférovostí nebo (doufám), spíš chybným úsudkem, zbytečně (a to i my, všechny holky co lezeme) válcuješ lezkyně, které poctivé být chtějí a dají do něčeho duši. Jinak doufám, že to bereš jako dobře míněnou radu, problém mám pouze s tvojí drahou polovičkou, nikoliv s tebou, jak ti bylo řečeno. Držím pěsti a věřím, že se v té klase najdeš a příště si vybereš hezčí a jasnější směr, o kterém už nebude nutné debatovat.
Olča P.odpovědět 
 Re: stejně gratulace + rada15:11:07 04.06.2020
Olčo, přej a bude ti přáno, tvoje ambice a záda není špatné téma ale jak to souvisí s daným výkonem Janičky?
Autor určuje směr a není to nikdo malý, co to je za slohovku, to zdravý rozum nebere. Doporučuji Fyziogym na problémy lezců, jsou dobří, výkonům a lezení zdar !
HelcaL. odpovědět 
  Re: stejně gratulace + rada15:35:22 04.06.2020
Helčo, jestli v tom vidíš nepřejícnost, to ti nevymluvím, holky holt za vším vidí soupeřivost. Netuším, jak srozumitelněji jsem to měla napsat. Dobře jí radím, protože vím, jaký je to hnus, když tvůj přelez někdo pranýřuje. Jo, záda zmiňovaná být nemusela, ale můj mozek je v tomhle očividně stále dost ukřivděný, asi chtěl napsat výmluvu :D Tím jsem nešikovně chtěla naznačit, že když někdo na něčem odvede kus práce a nehledá bety, vezme mu vítr z plachet, když to pak někdo přeleze novou variantou. A to jsem chtěla naznačit nám všem, které se venku o něco snažíme.
Olča P.odpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada18:28:02 04.06.2020
Olí souhlas, vnímám to stejně, od Janí to byl takový útěk s rádoby novou zbytečnou variantou, nevím jestli účel od Janí byl nahnat body, ale chápu rozhořčení z tvojí strany, nepřejícnost za tím nevidím ,držím palce ať ještě vylezete obě dvě pěkný směry a hlavně to zdraví oběma
maodpovědět 
    Re: stejně gratulace + rada20:04:26 04.06.2020
Hele v pohodě, rozhořčení bylo, ale body ne-body, jestli jí to tak připadalo, má na to právo. Byla jsem pomalá :D A určitě obě ještě zabušíme, ať říká kdo chce co chce.
Olča P.odpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada19:09:53 05.06.2020
Moc nerozumím tomu, z jaké pozice Janě radíš. Janča lézt umí, má formu a sype jeden těžký boulder za druhým, zatímco ty na to musíš trénovat x měsíců, než něco hodnotnějšího utrápíš. Nabízela by se otázka, jestli je boulder stále za 8a, pokud ho brousíš půl roku v kuse. Když už tady polemizuješ o nějaké klase...

Evidentně máš ukřivděný nejen mozek, což je ostatně patrné z celé té tvojí statě kompletně o ničem. Asi mě jen zaujalo to, že se stavíš do role někoho zkušenějšího, kdo má právo rozdávat rady a mimoděk si ještě přihřát polívčičku, jak to jako malá holka máš těžký. Znám více malých holek, co lezou prásky a nevymlouvají se neustále na výšku, takže tam asi zakopaný pes nebude ;)

Takže malá rada pro tebe: najdi v sobě trochu více pokory a přestaň si hrát na morální autoritu. Jdi si radši zalízt :)
lolodpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada19:23:38 05.06.2020
Moc nerozumím tomu, z jaké pozice Janě radíš. Janča lézt umí, má formu a sype jeden těžký boulder za druhým, zatímco ty na to musíš trénovat x měsíců, než něco hodnotnějšího utrápíš. Nabízela by se otázka, jestli je boulder stále za 8a, pokud ho brousíš půl roku v kuse. Když už tady polemizuješ o nějaké klase...

Evidentně máš ukřivděný nejen mozek, což je ostatně patrné z celé té tvojí statě kompletně o ničem. Asi mě jen zaujalo to, že se stavíš do role někoho zkušenějšího, kdo má právo rozdávat rady a mimoděk si ještě přihřát polívčičku, jak to jako malá holka máš těžký. Znám více malých holek, co lezou prásky a nevymlouvají se neustále na výšku, takže tam asi zakopaný pes nebude ;)

Takže malá rada pro tebe: najdi v sobě trochu více pokory a přestaň si hrát na morální autoritu. Jdi si radši zalízt :)
lolodpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada19:38:12 05.06.2020
Moc nerozumím tomu, z jaké pozice Janě radíš. Janča lézt umí, má formu a sype jeden těžký boulder za druhým, zatímco ty na to musíš trénovat x měsíců, než něco hodnotnějšího utrápíš. Nabízela by se otázka, jestli je boulder stále za 8a, pokud ho brousíš půl roku v kuse. Když už tady polemizuješ o nějaké klase...

Evidentně máš ukřivděný nejen mozek, což je ostatně patrné z celé té tvojí statě kompletně o ničem. Asi mě jen zaujalo to, že se stavíš do role někoho zkušenějšího, kdo má právo rozdávat rady a mimoděk si ještě přihřát polívčičku, jak to jako malá holka máš těžký. Znám více malých holek, co lezou prásky a nevymlouvají se neustále na výšku, takže tam asi zakopaný pes nebude ;)

Takže malá rada pro tebe: najdi v sobě trochu více pokory a přestaň si hrát na morální autoritu. Jdi si radši zalízt :)
lolodpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada19:38:23 05.06.2020
Moc nerozumím tomu, z jaké pozice Janě radíš. Janča lézt umí, má formu a sype jeden těžký boulder za druhým, zatímco ty na to musíš trénovat x měsíců, než něco hodnotnějšího utrápíš. Nabízela by se otázka, jestli je boulder stále za 8a, pokud ho brousíš půl roku v kuse. Když už tady polemizuješ o nějaké klase...

Evidentně máš ukřivděný nejen mozek, což je ostatně patrné z celé té tvojí statě kompletně o ničem. Asi mě jen zaujalo to, že se stavíš do role někoho zkušenějšího, kdo má právo rozdávat rady a mimoděk si ještě přihřát polívčičku, jak to jako malá holka máš těžký. Znám více malých holek, co lezou prásky a nevymlouvají se neustále na výšku, takže tam asi zakopaný pes nebude ;)

Takže malá rada pro tebe: najdi v sobě trochu více pokory a přestaň si hrát na morální autoritu. Jdi si radši zalízt :)
lolodpovědět 
    Re: stejně gratulace + rada22:06:44 05.06.2020
Pro upřesnění, když už se tedy chcete bavit o mně. Svojí výšku jako handicap neberu. Na to si už fakt nikde nestěžuju. Upozorňuju, oprávněně, že malé holky prostě bety hledají a že si samy musí promyslet, za kolik to bylo. Takže pokud Jana leze něco jinak, má právo k tomu říct vlastní názor. Občas ale není nutné hledat na malém šutru další variantu (proto zmíněn Rigger). Ale uznávám, toho jsem si mohla odpustit, zpětně v tom vidím, co vy. Chyba.

Ohledně "rozdávání rad". Janě upřímně, ale bohužel zdlouhavě a nešikovně radím, co mně osobně pomáhá při rozhodování. Těžší klasu než já očividně leze, ale vzhledem k tomu, kolik chlapů jí neustále vyčítá, jak si to zapsala/nezapsala, v tom prostě jasno nemá. Kdybych začala lézt na laně, taky nebudu mít páru, co je jaká obtížnost. Hlavně ve vyšší klase.

A když už chcete pitvat moje vlastní přelezy a dělat tady z toho kolem mě divadlo, protože jsem měla odvahu se tu podepsat. To, že napíšu, že na něco půl roku trénuju neznamená, že to v kuse půl roku lezu. Je to projekt. To, co vy lezete kupříkladu rok a pak to padne. To, co vám sedí, očividně to vylézt můžete a je to ta největší motivace. Něco, co vás naučí lézt líp a posunout se, jedno kdy to zatopujete. Ale nikde neříkám, že jsem nic jiného nelezla. To, že si nic nezapisuji neznamená, že jsem nic krásného nevylezla.

Souhrnně - ano, napsala jsem to špatně, ano, vidím v tom chyby, ano, měla jsem si to po sobě přečíst. Na druhou stranu, stojím si za upřímností, ukřivděná nejsem, pos... život nemám a lezu krásné věci a nemám potřebu tím nikomu mávat před očima (Rigger=chyba).

Zaráží mě, že jediná holka neměla na Janin výkon řeči, ale chlapci se tu předhání, kdo jí klasu donutí shodit dřív. Pokud tedy autor udává klasu, jak tu nějaký anonym zmiňuje, zapsala si to správně. A pokud to určují další přelezci, také si to zapsala správně. Pokud vím, klasu shodili až po jejím přelezu. Takže ano, měla lézt jasnější směr, ale taky nemohla tušit, že dělá něco špatně. Nikdo jí očividně neřekl, že má právo si to sama rozmyslet.
Olča P.odpovědět 
     Dotaz23:10:16 06.06.2020
Zajímaly mě ty tvoje přelezy tedy, když už je o nich řeč. Proč sis skryla deníček, Olinko, když ještě nedávno byl veřejný? Že by v důsledku této debaty? Ouvej! :D
lolodpovědět 
 Re: stejně gratulace + rada15:30:29 04.06.2020
Jak vidno tak už to mal zapsáno za 8A nějakou tu chvíli. Takže ČR na své babské 8B stále čeká:)
odpovědět 
  Re: stejně gratulace + rada15:44:18 04.06.2020
no, možná zbytečně :/
Olča P.odpovědět 
 Re: stejně gratulace + rada18:28:15 04.06.2020
Tvl, to je blábol :-D

Olčo, nechápu, z jaké pozice rozdáváš rady. Máváš zkušenostmi a sama žádné nemáš. Podle toho co píšeš, jsi uvnitř neskutečně frustrovaná a ublížená. Za tvůj posranej život nemůže ani Kalousek, ani Martin. Zkus méně trénovat a více lézt. Představ si, kolik jsi mohla krásných boulderů vylézt za toho půl roku, který jsi strávila přípravou na jeden jediný boulder. Tím co děláš, se nikam neposuneš. A pokud ano, zase lehce padneš zpět. Umění není trénovat půl roku na 8A. Umění je přijít po půl roce bez lezení a lézt stále 7C. Očividně lezeš něco, na co nemáš. Posun výkonnosti ve sportu potřebuje svůj čas. Talentovaní času potřebují méně, nemehla více. Říkalo se „vylez 100 sedmiček a potom jdi lézt osmičky“. Tohle platí pořád.

Pamatuj si, že klasu nadhodí autor, ale další lezci ji potvrzují nebo rozporují. K finálnímu číslu je vždy nějaký vývoj. Pokud měříš 150 cm, máš bohužel v boulderingu nevýhodu. Stejnou nevýhodu má ale i 2metrový borec, když se má poskládat někam pod šutr. Klasa není a nikdy nebude objektivní a sedět všem. Pokud vylezu ve stejném směru kvůli/díky své výšce krokově úplně jiný boulder, můžu tvrdit, že je to můj FA a já můžu tentokrát nadhodit obtížnost k diskusi. Takový boulder bude ale přesně definovaný, chyt po chytu. Už takové jsou a zůstaňme prosím u jejich minimálního počtu. Nechci se dostat do stavu, kdy v jednom směru bude 7 boulderů od sebe odlišných tím, že vezmeš nebo nevezmeš nějaký chyt.
M.odpovědět 
  Re: stejně gratulace + rada19:03:28 04.06.2020
Milý anonyme, stojím si za svým. Když někoho chci hájit, hájit ho budu. Co dobrého/zlého v tom kdo vidí, to je jeho problém. Já v tom vidím dobrou radu, ty v tom vidíš frustraci (jasně, Riggera jsem si mohla odpustit). Zkušenosti mám dostatečné a chápu, proč je pro holku Janiny velikosti těžké odhadnout, jaká je klasa, protože to mám podobně. Ale pokud jí to přišlo za 8B, věřím jí a vsadím se, že to dokáže dalším přelezem. A nebojím se to podepsat. Jinak jsem ráda, že mi vidí do hlavy někdo, kdo mě nezná.
Olča P.odpovědět 
  Re: stejně gratulace + rada22:58:31 04.06.2020
Bože můj, co se to tu děje za frustracni peklo ... Úplně mimobezny argumentace ... Boulderova pavlač ... Pseudomoralizujici apely na chování neucastnejch stran ... polozarlivy výlevy o tom "tvým" osklivym ... řešení směru vzniklejch z nedostatku ničeho lepšího ... Jeden boulder se shazuje, druhej se definuje krizkama ... Pochybná sláva v zaprdenym rybníčku ... Lidi, proberte se, dyt ani ty prachy z toho nejsou, natož aby to někoho zajimalo ... Tenhle sport je každýmu jedno, ale oder prezentační upocenosti zůstane ...
J.Kladaodpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada23:22:27 04.06.2020
Přesně, člověk vyjede za hranice a zjistí, že s 8
odpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada23:23:45 04.06.2020
s 8B dneska děcka vytírají prdel před večerníčkem.
odpovědět 
   Re: stejně gratulace + rada08:22:36 05.06.2020
Svým komentářem jsi do toho zaprděnýho rybníčko přesně zapad, Kládo :-D
odpovědět 
 Re: stejně gratulace + rada18:51:22 05.06.2020
Boha jeho, to jsou kydy..

Když pominu Jančin ne úplně šťastný zápis (nicméně vše je uvedeno na pravou míru, takže rejpalové suck it, Jana evidentně sebereflexi má), tak by mě zajímalo, jaký je Tvůj problém, Olino?

Možná bys měla víc lézt a míň "trénovat" a nemusela bys pak v diskuzi o jiném tématu brečet, jak je svět nespravedlivý, jak sis "tréninkem" odrovnala záda a rozdávat pseudorady, o které opravdu nikdo nestojí. A že Jana nemá zkušenosti? Lol, ty fakt vůbec nevíš, o čem mluvíš.

Projevit názor je jedna věc, ale ten Tvůj slovní průjem je celkem mimo, sorry.
ananasodpovědět 
  Re: stejně gratulace + rada22:09:32 05.06.2020
viz výš
Olča P.odpovědět 

 když orangutan určuje pravidla lezení15:26:09 04.06.2020
Pardon, já ráda píšu, i když ne veřejně, ale tohle mi nedá. Pokud je někdo nefér, nedá se s tím nic dělat a je nutné to skousnout. Na druhou stranu, pokud člověk fér je, stejně je mu to k ničemu, protože začne někdo remcat. Buď kvůli tomu, že někdo něco lezl jinak a nebo kvůli tomu, že byla vymyšlená "lehčí" beta. Tak, a jak jako lezci, kteří máte naprosto jiné proporce a nebo jste boulder nikdy nelezli, můžete odhadnout, jak těžké to pro dotyčného bylo a jestli je/není fér? Jiný rukosled udělá divy, ale i tak je obtížnost pro každého jiná. A prosazovat pravidlo, že nejlehčí beta udává obtížnost boulderu, to snad také nemůžete myslet vážně. Pokud je "lehčí" beta myšlená tak, že jako lezec s rozpětím 2 metry přeskočíte deset chytů, pak tím říkáte, že kratší lezec nemá na přelez nárok? Pokud jako kratší lezkyně něco vylezeme originální verzí za osmičku, ale nejsme schopné to vylézt vaší betou pro jinak stavěné lezce za sedmičku, tak máme smůlu a nemáme lézt nebo jsme honimírky? Já chápu pochybnosti u Janina přelezu, přece jen je to "historický" přelez a Janě určitě o body jde, protože je závodnice a netají se tím. Ale nechte to na ní a jejím svědomí, jak si to nakonec přebere. Jestli to pro ní 8B je, fakt jste jí ho teď zbytečně zkazili a prd o tom, co jí to stálo, víte. A pokud honí klasu, její blbost, ale vy to nezměníte.
Olča P.odpovědět 
 Re: když orangutan určuje pravidla lezení15:33:56 04.06.2020
Jako člověk který to téma docela sleduje protože je to zábava vím že dávala komentáž k článku o ní na Facebooku u Českého horolezeckého svazu a píše o tom že se dohodlo na klase 8A a že to bude respektovat, taky dodala komentář ke svemu videu a zapsáno to má jak na 8A.nu tak zde na lezci za 8A. Píšeš trošku s křížkem po funuse.
odpovědět 
  Re: když orangutan určuje pravidla lezení15:41:04 04.06.2020
S křížkem po funuse asi těžko. Jestli se k tomu holka nechala donutit hloupýma komentářema, tak je to velká škoda. Těžko může kdokoliv říct, jak jí to připadalo. Jestli jí to přišlo za 8A, ok. No a prostě obvykle nemám náladu sledovat debaty na téma co kdo vylezl a nevylezl. Stojím si za tím, co jsem zdlouhavě psala - má si to rozhodnout sama.
Olča P.odpovědět 
  Re: když orangutan určuje pravidla lezení15:47:28 04.06.2020
S křížkem po funusu asi ne, na mezinárodních stránkách 8a.nu je o ní článek a píše si tam 8B
odpovědět 
   Re: když orangutan určuje pravidla lezení16:02:09 04.06.2020
Zapsat si cestu nebo boulder za víc samozřejmě nejde, nebo se dočkáme toho že action directe bude v budoucnu zapisován za 9b,9c? Protože dotyčný hůř dosahoval?
odpovědět 
    Re: když orangutan určuje pravidla lezení16:53:13 04.06.2020
Výš s klasou ne, pokud je to klasa potvrzená/jasná a nejedná se o novou cestu/boulder. Když klasa jasná není a lidé se neshodují nebo pokud je vymyšlená nová verze, v tom případě si to prostě každý má právo zadat za to, jak mu to přišlo těžké.
Mimochodem, když už jsem braná za slovo, orangutanem v nadpise nemyslím tvůrce určitého boulderu, to fakt ne :)
Olča P.odpovědět 
     Re: když orangutan určuje pravidla lezení17:05:30 04.06.2020
Řek bych, že v daném případě ke shodě došlo. Ohodnotila za 8B, klasou danou autorem bouldru – nemá jiné 8B podle kterého by mohla porovnat, její hodnocení je naprosto relevantní. Následně se 3 zkušení borci (kteří daný bouldr přelezli a mají zkušenosti s 8Bjedama) shodli, že nová beta změnila obtížnost na 8A. Asi to není příjemné, ale je to fér.
Vitodpovědět 
      Re: když orangutan určuje pravidla lezení19:17:18 04.06.2020
To chápu. Ale jak jsem psala. Je to strašně subjektivní a 3 dost zkušení borci jsou taky pekelně silní borci. Když si sedneš pod 6B, ale lezeš třeba 7B, 6B ti bude připadat jednoduché. Co terpve chlapi, co lezou 8céčka? No a ve výsledku nejde o výšku, kterou tady všichni řešíte, ale o sílu a úsilí, kterou do toho ten určitý lezec dá, nehledě na délku. Nemluvě o tom, že lezla bouldr v Krasu, kde je všechno těžší. Však ona sama časem a až se posune ještě dál, na to přijde, co vlastně vylezla. Ale hučet do ní, jak to lezla nelezla, to nechápu.
Olča P.odpovědět 
    Re: když orangutan určuje pravidla lezení16:59:41 04.06.2020
Výš s klasou ne, pokud je to klasa potvrzená/jasná a nejedná se o novou cestu/boulder. Když klasa jasná není a lidé se neshodují nebo pokud je vymyšlená nová verze, v tom případě si to prostě každý má právo zadat za to, jak mu to přišlo těžké.
Mimochodem, když už jsem braná za slovo, orangutanem v nadpise nemyslím tvůrce určitého boulderu, to fakt ne :)
Olča P.odpovědět 
   Re: když orangutan určuje pravidla lezení16:16:14 04.06.2020
V článku ano, ale v ranku je to opraveno na 8A.
Vitodpovědět 
 Re: když orangutan určuje pravidla lezení19:37:35 04.06.2020
Na šutry nelezu, ale na písku mají některý cesty AF klasu a RP klasu. Nemohly by stejně tak bouldry, kde je to směrodatný, mít klasu pro malý a pro velký?
honzaodpovědět 
  Re: když orangutan určuje pravidla lezení22:24:10 05.06.2020
Ve Fontáči to tak sem tam je, tady někdy taky. Ale ono to kolikrát o výšce není, takže by to nebylo fér. Kolikrát máš pocit, že jsi něčím limitovaný a o rok později zjistíš, že to chtělo být jen silnější nebo mít lepší techniku. A když někam opravdu nedošáhneš, prostě to nelezeš.
Olča P.odpovědět 

 Jana, 8B, 4.619:33:19 04.06.2020
Tak Jana si dnes zapsala 8B boulder. Protože je to FA, relevantní diskuse bude možná až po dalších přelezech.

Když je někdo v laufu a na vzestupné dráze, tak to tam padá samo, ani klacky pod nohama nevadí.

Gratulace k přelezu!



...koukám na to od klávesn(i)ceodpovědět 
 Re: Jana, 8B, 4.620:03:05 04.06.2020
Velké pochyby, autority řeknou za kolik to je!!
Petrodpovědět 
  Re: Jana, 8B, 4.620:18:39 04.06.2020
Neví kde šutr je, nelezl to a ani neviděl video kterýho se brzo dočkáme ale už to zpochybňuje. Ego?
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 356 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 313 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.