LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdyby tu tak byl Boriš! Ten umí po skalinách!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder v síti - Praha 3
SQUASHPARK Cibulka - Praha 5
V 16 - Plzeň

Prodejny
HANIBAL - Praha 2
Dap Sport - Hradec Králové
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Dokumentární film z MS v Arcu

Mistrovství světa v soutěžním lezení konané v Mekcce sportovního lezení v Arcu, s vynikajícími výsledky Adama Ondry, je výbornou příležitostí pro propagaci sportovního lezení, kterou se ČHS rozhodl využít.

Výsledkem je dokumentární film o působení české reprezentace na mistrovství světa ve sportovním lezení, který pro ČHS připravila Monika Brkalová. Film je umístěn na http://vimeo.com, odkaz naleznete v článku na webu ČHS - www.horosvaz.cz.




B. Valentová, ČHS   [úpravy] 10:49 09.08.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dokument11:38:34 09.08.2011
Filmeček je dobrej, jen jsem čekal, že tam bude něco i o Stráníkovi a ostatních, co soutěžili v bouldrech. Ale jinak se mi to líbilo.
Tomodpovědět 
 Re: Dokument12:14:31 09.08.2011
Monika prijela bohuzel az na obtiznost, takze bouldry nenatacela. Eva
odpovědět 
  Re: Dokument13:06:05 09.08.2011
Aha, tak to je škoda.
Tomodpovědět 
  Vysílání na ČT413:51:34 09.08.2011
Když se podíváte na záznam, co pro změnu natáčela ČT, tak tam o Martinovi padla pouze jedna věta, že skončil sedmý a nic víc. Nebyl tam žádný záběr na něj, ani rozhovor. O Liborovi padlo sice o pár vět víc, ale o tom, že skončil pátý ani slovo, žádný záběr na něj, ani rozhovor. Že by tihle dva naši borci nebyli na závodech k vidění? Může mi někdo říct, co je tak zajímavé na Svobodové, nebo na jejím 26. místě, že jen s ní a Adamem byl rozhovor ve vysílání ČT? Nevím jak ostatním, ale mně se jeví páté a sedmé místo lepší, než 26.
Jirkaodpovědět 
   Re: Vysílání na ČT414:31:40 09.08.2011
Tak znova - ta česká kameramanka tam byla až na obtížnost, takže s Martinem nemohla udělat rozhovor... Tak ho dělala s těmi, kdo tam byl na obtížnost a rychlost a z toho pak něco přebrala ČT. Bouldrů je škoda, ale i tak je to parádní film...
odpovědět 
    Re: Vysílání na ČT415:33:15 09.08.2011
To Martin okamžitě po závodě někam zmizel, že nebylo možné ho dohnat a udělat s ním pár slov druhý den? Tahle reportáž vyšla skoro měsíc po skončení MS. Nebylo možné ani dodatečně Martina sehnat a natočit s ním rozhovor?
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Vysílání na ČT417:44:39 09.08.2011
Tak jsi tam měl být ty a udělat ten rozhovor sám. Děsně mě baví, jak banda pitomců dokáže od bedny jen kafrat.........
Martinodpovědět 
      Re: Vysílání na ČT418:04:24 09.08.2011
Proč bych ho měl dělat já? Zpracovával jsem videa z Arca, viz zde: http://goo.gl/WxsKm, byly k dispozici vždy druhý den po závodě, protože jsem to dělal u nás. Rád bych věděl důvod, proč nebylo možné sehnat Martina ani v Arcu ani po skončení závodů a jestli se o to někdo snažil a proč bych se na to nemohl zeptat.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Vysílání na ČT412:52:20 10.08.2011
Vzhledem k tomu, že jsem zajišťoval pořízení materiálu a vysílání v ČT, odpovím na otázky, které zde zaznívají, i když vím, že odpovědi nikdo sylšet nechce. Tedy - Petr Resch jako šéf mediální komise rozhodl, že Monika Brkalová pojede točit pro ČT až od začátku obtížnosti, protože ČHS nemá na to, platit její pobyt v Arcu už od boulderů, i když Monika pracovala za minimální náklady. Právě Marie Dichtlová (máma Terezy Svobodové) se to snažila změnit, dokonce uvažovala o tom, že bychom se na ten rozdíl složili ze svého. Do Arca jsem nakonec Moniku odvezl já (pobyt i cestu si jako šéf výpravy a předseda komise soutěžního lezení kompletně hradím ze svého), v tu dobu tam už nebyli Martin Stráník a Nevělíkovi, takže se s nimi nedal udělat rozhovor. Petra Růžičková tam byla, ale rozhovor opakovaně odmítla (rozhovory jsem se lezci vedl já, takže to není info z doslechu). Hned po skončení poslední disciplíny a vyhlášení výsledků (neděle) naložila Moniku Marie a v noci jí vezla do Prahy, aby se stihl zpracovat materiál do vysílání, které bylo druhý den večer (pondělí), takže se celý den v ČT stříhalo, namlouvalo a míchalo a rozhodně se nedalo stihnout vyrazit třeba do Chocně udělat rozhovor s Martinem Stráníkem, ačkolijak on, tak pořad by si to zasloužili. Co si ČT do sestřihu vybrala je věc její, za obsah a zpracování odpovídá redaktor a režisér, což v tomto případě jsou Ivan Mejtský a Petr Zámyslický, za sebe můžu říct, že nezařazení natočeného rozhovoru s Liborem Hrozou a rozsáhlejší sekvence o rychlosti mě taky překvapilo, naopak pasáž o Tereze Svobodové je víc než logická, protože mít absolutně nejmladší semifinalistku je ještě větší úspěch, než to vypadá. U střihu jsem nebyl, zůstal jsem další týden mimo republiku. V dalších dnech Monika zpracovávala materiál pro dokument pro ČHS, vzhledem k tomu, že to už dělala hluboko pod svými náklady, nějak jí nenapadlo půjčit si za své na další dny profesionální kamerový řetězec a objíždět republiku kvůli dvou minutám rozhovorů do interního pořadu. A Petr Jandík, jako člověk, který se projevuje jako mediální expert jistě ví, proč by to muselo být natočeno na stejný profesionální řetězec, jako ten původní materiál. K dalším blbostem je zbytečné se vyjadřovat, kdo se v tom orientuje tak ví (třeba kolik dalších států má 3 juniory do stovky a jak právě oni dopadli ve srovnání se zahraničními juniorskými superhvězdami viz Krakenberger či Deutschmann, jak se velmoci typu Rakousko staví k výsledkům svých juniorů atd.). Celkově platí, že ať ČHS či kdokoli jiný udělá cokoli pozitivního, vždycky bude v prostředí českého lezení terčem invektiv, nepodložené kritiky a osobních výpadů. To, co odvysílala ČT z MS v Arcu (sestřih + BBS a další zpravodajství) je historicky největší propagace sportovního lezení u nás a podařila se díky cílené aktivitě ČHS a vstřícnosti ČT, dokument pro ČHS je díky Monice kvalitní dílo, které zpracováno na dobré profesionální úrovni a rodiče se nemusí bát pustit to dětem...
Nic z toho by nebylo bez lidí, kteří buď skoro nebo úplně zadarmo a nad rámec svých povinností pro věc udělali maximum s tím, že to třeba k něčemu bude a po té odezvě všech těch ukřivděných, přemoudřelých a nedoceněných vědí, že až budou příště požádáni o nějakou rekonstrukci...
Tomáš Binter st.odpovědět 
        Re: Vysílání na ČT413:38:48 10.08.2011
Tomáši, mohu potvrdit, že si se hodně kolem filmu staral a i večer hledal Libora, aby udělal rozhovor. Před časem jsem nabízel telefonicky Petru Reschovi možnost natočit profesionálním týmem, který točí pro Čt, dokumenty ze závodů jak drytoolových, tak jiných. Odmítl mě, že to není v koncepci Čhs. Tento tým natočil dokument z ME v Imstu 2010 "Vertikální sprint" můžeš kouknout na kvalitu. A šlo to udělat za hubičku. To je jedna věc. Váš film se mi líbí.Ale co mě trochu nadzvedává, je tvrzení, že stá místa jsou vlastně super. Možná, že jak tvrdíte Mšmt nedává nic na drytool, tak začalo dávat dotace na sté umístění v obtížnosti a taky za nejmladšího závodníka. Bože lásko, věřil jsem, že s tvým příchodem do komise, nastane větší objektivita hodnocení a kritérií, ale jak vidím, je to pořád dokola. Když byl vedoucí komise někdo, kdo tam měl super závodníka, podporovali se jen super výkony a na ty slabší nebylo. Když tam je někdo, kdo tam má někoho svého do stého místa nebo nejmladšího, vymyslí se podpora těm nadějným do stovky a mladým a ještě mladším. Ti co se motají kolem medailí nebo je vozí, s tím se počítá jako se samozřejmostí. Buď trochu soudný, že jsme tam měli několik juniorů do stovky přece není úspěch. Prostě je to tím, že junioři z jiných zemí, kteří by ty naše porazili tam nepřijeli, protože nechtěli být na stém místě. Je dobré úspěch, ale vlastně i neúspěch prezentovat , tak aby to mělo přínos pro svaz. Ale nalhávat si sami sobě je blbost. VV a Zoban pořád hledají zdůvodnění proč nedat víc peněz do drytoolu, lépe řečeno za dobré umístění. Ale proplácet cesťáky za sté místo v obtížnosti jim nevadí.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
         Re: Vysílání na ČT411:50:02 11.08.2011
Libore, tvé dovolávání se objektivity je demagogie. Začnu těmi juniory-ostatní státy je tam měli, v minulém komentáři jsem napsal pár jmen těch, kteří jsou považováni ve svých zemích za hvězdy, a oni kupodivu dopadli srovnatelně s našima. Rozdíl je jediný,ti naši junioři tam jeli kompletně za své, žádný cesťák nedostali, s vyjímlou Petra Čermáka, který v českých závodech splnil kritéria proplacení závratné 1kč na km, vse ostatní si taky hradil sám, zahraniční junioři měli placeno vše. Zpochybnění semifinálového výsledku šestnáctileté závodnice mě od tebe překvapuje, ve stejné disciplíně a stejných cestách přece závodila tvoje zkušená dcera, pochopitelně s hrazeným cesťákem a výsledek si může každý srovnat sám, lze si ho objektivně srovnat i s těmi juniory, co tam byli za své, stačí porovnat počet a předchozí výsledky závodníků, kteří zalezli srovnatelně.
Pokud jde o tzv. profesionální tým, který jsi nabízel, šlo o jednoho člověka, který není vzděláním ani praxí kameraman, ale externí redaktor ČT, který se mimo jiné živí dodávkami materiálů pro ČT a přestože v ČT bylo dávno před MS vše domluvené, volal ráno po boulderech Adamovi, jestli nemá nějaké obrázky, že by je dodal do ČT a já mu pak musel vysvětlit, jak se věci mají. Pokud jde o cenu, protože vím, za co 2 natáčecí dny pro tebe udělal
Tomáš Binter st.odpovědět 
          Re: Vysílání na ČT412:16:52 11.08.2011
je cena, kterou ČHS vyjednal se skutečně vystudovanou profesionálkou z oboru v přepočtu na natáčecí den podstatně nižší, navíc věc pro ČHS sestřihala a ozvučila sama na svém zařízení, což pro tvůj “profesionální tým“ udělala ČT. Z etických důvodů rozhodně nebudu na webové diskuzi zveřejňovat ani částky ani jméno tvého “profesionálního týmu“, ale mám je k dispozici, bohužel mě tento obor živí.
Pokud jde o drytool, z MŠMT na něj peníze nejdou, protože, jak víš, soutěže v něm nejsou vlastně oficiální, takže MS v drytoolu nemá statut MS, což není chyba ČHS, ale těch, kteří drytoolové soutěže pořádají, možná to souvisí i s rozšířeností disciplíny, v drytoolu fakt nelze být stý... Ale na MS v obtížnosti jsou peníze od státu do 16 místa, od toho Svobodová nebyla tak daleko, navíc má v 16 letech spoustu času, stejně jako ti junioři, ostatně můžeš spočítat celkový počet juniorů v mužském semifinále. Na mladých se dá stavět budoucnost, na lezcích, kteří na vrcholu výkonnosti končí daleko za polovinou startovního pole, těžko. Tolik mé připomínky k objektivitě a demagogii.
Tomáš Binter st.odpovědět 
           Re: Vysílání na ČT413:00:03 11.08.2011
A nedá mi to přidat ještě jednu věc, která vypovídá o objektivnosti a spolehlivosti tvých komentářů. O filmu jsi včera napsal, že pokud ho platilo ČHS, je to slabota. Já ho do včerejška neviděl, tak jsem nemohl nic říct, ale včera jsem se konečně podíval a chtěl jsem se tě původně (jako režisér s dvacetiletou praxí, který režii také vyučuje na vysoké škole a je členem státních zkušebních komisí pro přijímací a státní závěrečné zkoušky v oboru režie) zeptat, co je na tom slabota, protože mému zřejmě neodbornému oku to přišlo dobré. Ale dnes koukám, že v tvém komentáři, adresovaném mně osobně píšeš, že se ti film líbil, tak jsem rád, že nejsem úplně mimo a že na tvá slova je spoleh...
A tak to děláš se vším-píšeš o cesťácích pro juniory a oni tam byli komplet za své, ale kdo ti uvěří má názor jasný, píšeš o věcech, které se dají vyvrátit pouhým otevřením výsledků, ale kdo to udělá...
Tomáš Binter st.odpovědět 
            Re: Vysílání na ČT414:56:54 11.08.2011
Tomáši, nevím jak moc je profesionální "můj tým TV" a je mi to celkem jedno. Podstatné je, že už několikrát se mu podařilo dostat lezení do celostátní ČT1 a na Novu a dostkrát na ČT4. A finančně to bylo doopravdy pro Čhs zadarmo. Nevzpomínám si, že by jim kdy ČHS na ty obrázky v TV něco přispělo. A nakonec je mi doopravdy jedno jaké umělecké vzdělání "tým" má, důležité je, že ty obrázky v TV byly.A pro Čhs zase , že je to nic nestálo. To, že se mi váš film líbí, to znamená, že to nebylo rozostřené :-) ,to, že je to slabota znamená, že tam ten Stráník být měl i za cenu , že se to trochu opozdí, vždyť to byl dokument, placený Čhs a proto tam měli být všichni. A určitě i Martin. Dále, že si to junioři neplatili? Neplatili si to protože nesplnili podmínky nominací k proplacení. Pokud by je splnili, tak by měli proplacené i poslední místo.Že jsme měli juniory na MS lepší než jiní? Kolikátí ti naši junioři byli na juniorském Ms a kolik juniorů, kteří ty naše na juniorském Ms porazili v arcu bylo? O nějaké šestnáctileté se nikde nezmiňuji, jen jsem napsal mladí a jestě mladší. Narážíš na Terezu, já ne. Tereza podala mimořádný výkon a z našich ženských byla nejlepší. Ale objektivně, Mšmt doopravdy za její umístění nic Čhs nedá. Taky si myslím, že v mládí je budoucnost, ale i ty žiješ v přítomnosti. V závodním lezení se pohybuji dlouho a už jsem zažil spoustu talentů. Příkladem Šárka Obadalová. Jako juniorka vozila snad z každého evropáku medaili...a teď? Prostě je z ní klavírní umělkyně, svobodně se rozhodla. A pokud se podíváš na současnost. Spousta lidí bude třeba i překvapena z tohodle mého tvrzení, a pokud na to mrkneš uvidíš, že mám pravdu. Víš kdy měl Adam své nejlepší závodní výsledky ze SP? Hned v prvním roce a dosud je nepřekonal. U Silvy Rajfové to bylo podobně , čím byla starší tím vozila horší umístění. Třeba to Terka bude mít obráceně, doopravdy bych ji to přál, ale dovoluji si tvrdit, že to tak nebude. Prostě závodní lezení jde ve světě strašně rychle dopředu díky podmínkám, které tam závodníkům lezecká centra nabízejí, prostě u nás na to nejsou peníze.Do juniorských let to čeští rodiče stíhají na úrovni zahraničních, ale s přechodem do dospělých se začne projevovat obrovský rozdíl v tréninkových podmínkách a umístění jsou horší. Co se Týká Lucky? Dopadla, tak jak dopadla. Určitě bych měl i ona větší radost z lepšího umístění, ale nadruhou stranu. Pokud by Lucka zvolila tvrdou přípravu směřující co k nejlepšímu umístění na MS, tvrdla by zavřená na stěně a objektivně by mohla dosáhnout jakého výsledku? Plus mínus nějaké místo s Terkou. A v podstatě, koho to zajímá? Nikoho! Sponzoři? s dvaadvacátým místem ti nedají ani kačku, možná tak maglajzák:-). A bohužel peníze na závodění jsou potřeba, špičkoví závodníci nežijí jen z nadšení. Proto místo speciální překližkové přípravy zvolila skalní lezení, které se pro ni hodí z dlouhodobé přípravy na drytool víc. Ale pro překližkové závody to dobré není.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
             Re: Vysílání na ČT415:53:15 11.08.2011
S druhou casti docela i souhlasim, ve starsim veku jsou ty penize a cileny trening trba vcetne penez ktere tu asi chybi, ostatnimu nerozumim...
R.odpovědět 
              Re: Vysílání na ČT418:52:44 11.08.2011
To podstaté asi je, že vše, co kdy zařizoval Hroza-tým do vysílání TV, tak pro ČHS to bylo vždy zdarma.
Z komentářů Bintera se dá zase vyčíst, že vysílání, o které se přičinil Binter-tým bylo hodně levné a prý levnější, než co zařídil loni Hroza-tým.
Co nechápu zase já, jak Binter píše, že jeho tým je levnější než Hroza-tým, když Hroza-tým nedostal od ČHS za žádné natáčení nikdy nic.
odpovědět 
           Re: Vysílání na ČT413:30:57 11.08.2011
Ti, co jeli za své, nesplnili kritériá být v ČP do 4. místa , nebo do 6. místa jako junior. Kdyby tuto podmínku splnili, tak základní příspěvek na benzín 1,-Kč/km dostanou i za poslední místo.
Růžičková, Nevělík, Nevělíková, Hrozová, Čermák kritériá splnili, tak měli i nárok na tento minimální příspěvek. Psát, že Čermák dostal pouhou korunu a Hrozová měla cesťák hrazený je úplně mimo.

Tomodpovědět 
            Re: Vysílání na ČT413:50:33 11.08.2011
a nezdá se ti mimo napsat, že se juniorům proplácí cesťáky za stá místa, ač kromě Čermáka, který byl 80 a na rozdíl od Lucky tak porazil 50 lidí, neměl nikdo z nich hrazeno vůbec nic, ani 91. ani 101.? To co píšeš, že je mimo, je aspoň pravda, Libor sice lže, ale je to in...
Blázenodpovědět 
             Re: Vysílání na ČT414:44:15 11.08.2011
Ty nejsi jen blázen, ale i trouba, co neví k čemu je matika. Nauč se procenta, pak pochopíš. Jen trouba počítá, kolik lidí porazil. Je to podobné, jako když někdo jiný bude počítat jen to, kolik lidí neporazil. Tomu ty ale stejně nerozumíš.
odpovědět 
             Re: Vysílání na ČT414:55:42 11.08.2011
No, víš on ten Čermák je vlastně chudák, že dostal jen korunu za kilák. Porazil ještě víc závodníků, než Svobodová, která dostatala koruny dvě.
Tak si myslím, jestli tá Svobodová by se neměla o tu druhou korunu za kilák rozdělit společně s Čermákem, aby měli aspoň stejně.:DDDDDDDDDDDDDDDDD
odpovědět 
           Re: Vysílání na ČT413:50:28 11.08.2011
věřit se vůbec nikomu nedá, protože není co porovnávat. nevíme, kolik zaplatil ČHS za natočený dokument z letošního MS a kolik dal svaz za loňský "Vertikal sprint". tajemství si bafuňáři chtějí vzít asi do hrobu.
odpovědět 
            Re: Vysílání na ČT415:18:08 11.08.2011
Mohu tě uklidnit,za "Vertikální sprint" Čhs loni nedalo ani kačku! Byla to celé jen má soukromá aktivita. A jak Tomáš Binter napsal natočili to vlastně neumětelé :-).Ale na druhou stranu v Čt4 to bylo. A ČHS to nestálo nic! :-)
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
             Re: Vysílání na ČT415:55:38 11.08.2011
No aspon z toho mas vetsi radost ne?:-)
R.odpovědět 
             Re: Vysílání na ČT421:18:14 11.08.2011
Za výrobu a vysílání dokumentu v ČT nezaplatil svaz taky nic a věc byla přece jen v jiném rozsahu (množství disciplín, lidí, délka), než Liborovo selfpromo, které taky logicky sám zaplatil. Svaz zaplatil kameramanku, která tam točila věci zaměřené na českou výpravu, z nichž si některé vzala ČT a ostatní zpracovala do dokumentu pro ČHS, abys zase Libore nemíchal hrušky s jabkama... Ale pokud chceš soutěžit v tom, kdo zajistil kolik věcí o závodním lezení v médiích a v televizi zejména, rád do toho půjdu -a nikdy to nestálo svaz ani pořadatele ani korunu.
Jinak tvoje argumentace, že kdyby Lucka trénovala, zalezla by srovnatelně s Terezou mě baví, proč teda jela závodit, když netrénovala a není právě tohle ubírání peněz těm, kteří to chtějí dělat pořádně? "Ale já kdybych trénoval..." - to už je legendární hláška.
Pokud jde o to, komu se jak daří v mládí a komu později, je to jako obvykle demagogie, mohl bych argumentovat spoustou konkrétních jmen, kde to je naopak - co třeba Ramón, v mládeži nic moc a za 10 let... Rozdíl není v podmínkách v lezeckých centrech, ale právě v cílené podpoře mladých lezců ze strany národních svazů a lezecké veřejnosti, což tady chybí, naopak každý si najde důvod, za co si do závodníků kopnout, či co jim závidět, o finanční podpoře ze strany soukromých subjektů je škoda se zmiňovat. Vím o čem mluvím, zúčastnil jsem se řady zahraničních svazových soustředění a akcí, naposled teď o víkendu u rakouského týmu...
Ale jak píše komentátor níže, jsem neobjektivní, protože mi závodí syn, proto jsem právě nezměnil o místo kritéria proplácení (i když by to nebyl problém) aby si to mohl platit sám a já si to platím sám a dělám navíc i tu mediální činnost, abych z toho urval pro sebe...
Ty naštěstí objektivní jsi, protože ti děti nezávodí, díky tomu poznáš, jak by Lucka zalezla, kdyby trénovala a nevedl jsi náhodou před časem nějakou soutěžní komisi, pochopitelně objektivně... Díky své objektivitě víš samozřejmě všechno líp, proto ukončuji svou účast v této diskuzi, protože místo toho, aby někdo třeba zaznamenal, že ČHS udělal něco pro propagaci lezení, že se našli lidi, kteří byli ochotni za své nebo za minimální částku něco odpracovat v zájmu věci a aby si někdo vážil závodníků, protože za daných podmínek je obdivuhodné, že nějaké máme, zvrhává se to zase v negativní hodnocení všeho, zejména od lidí, kteří právě sami nikdy neudělali nic, co by jim nepřineslo osobní prospěch.
Tomáš Binter st.odpovědět 
              Re: Vysílání na ČT421:50:25 11.08.2011
Tomáši asi bude doopravdy lepší to ukončit. 1, nevím proč snižuješ kvality člověka, který dostal do TV dost lezeckých obrázků? 2, proč říkáš, že je drahý?Když to Čhs ani tebe doopravdy nikdy nic netálo? 3, proč říkáš, že Lucka někomu zabírala místo? Ona si ho poctivě vybojovala podle tebe stanovených nominačních pravidel.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
              Taky názor00:21:06 12.08.2011
Omlouvat se tím, že čhs nemá peníze na zajištění osoby, která bude přítomna celý závod a natáčet naše lezce, je fakt směšný, buď to udělám celý, nebo vůbec, takle na půl, že se pojede jenom na obtížnost je k ničemu, to vyzní, jako kdyby se s boulderema a rychlostí vůbec nepočítalo a lobovalo se jen za obtížnost. Argument, že Martin a Libor nebyli k zastižení je taky směšný, určitě se o tom vědělo dopředu a Libora a Martina mohl určitě někdo kontaktovat, aby tam chvilku vydrželi. Bohužel musím potvrdit, že i za mých mládežnických dob, kdy jsem jezdil na závody ep, nedělali rodiče v komisi žádnou dobrotu, akorát se to pohádalo, příště znovu a znovu. Nikdo mi nevyvrátí, že lobby za své ratolesti vždycky u nás byly a budou. V Letošních pravidlech na repre v boulderech a obtížnosti, nevím koho přinutilo, aby jako 4 člověk, který má někoho nahradit vzešel z Juniorů a z áček, je to určitě dobrá podpora mládeže, ale ne určitě s rodiči, kteří svoje ratolesti mají v repre nebo je to náhoda, že se letos to pravidlo tam dostalo??? Jsem si stoprocentně jistej, že Honza Chvála, kterej je 4 v rankingu na boulderch, by udělal lepší výsledek, než Jan Jeliga (v čp na 21 místě), který ho nahradil, chce to taky trošku soudnosti a objektivity. Pravidlo bych bral, kdyby tam byl člověk soudný, který tam nemá za koho lobovat, bohužel výmluva čhs, že na jednoho člověka, který by byl placený jako v normální práci a staral se o celou repre, včetně pravidel, nominací a zajištění všech potřebných věcí nejsou peníze, je to smutný, ale je to pravda, jestli tady ten člověk tady nebude, nikdy se tato kličkovaná s pravidly nezlepší to si myslím za ty roky co jsem vyvozoroval. Každá dobrá věc jako video a televize se cení, ale bohužel tady platí pravidlo, že udělat video v desetkrát horší kvalitě se všemi závodníky je lepší, než ho udělat z půlky mistrovství.
Štěpá Stráníkodpovědět 
               Re: Taky názor01:37:11 12.08.2011
Konečně!Samozřejmě,Štěpáne, že to pravidlo čtvrtého je blbost. A navíc, když se podíváš do rankingu v době když bylo vytvořeno, musí ti být hned jasná souvislost pro koho bylo vytvořeno. Pokud v nominacích a závodech nebude platit, že čtvrtý je lepší než pátý, třetí než čtvrtý a druhý než třetí bude to špatně. Předsedové závodní komise, když se mění jeden za druhého asi chytají od toho předcházejícího nějaký divný bacil, který je nutí, udělat nějakou zvláštnost v nominacních pravidlech, aby byl vždy nějaký mechanismus, který z nich udělá selanku.Tentokrát se to zdůvodňuje podporou mladých. A přitom je to v podstatě jednoduché. Jsou tři letní disciplíny a dvě zimní. Ve všech naši reprezentanti mohou pro Českou republiku dovézt první nebo taky poslední místo, tak ať jsou vybíráni ti nejlepší a odměňováni podporou ze strany Čhs podle toho jaké vozí výsledky, ne podle toho jaké budou v budoucnu možná vozit. Všechny ty keci, že v jedné disciplíně je závodníků víc nebo míň, že že Mšmt přispívá nebo nepřispívá, že musíme podpořit mládí a že padesáté místo mladého je lepší než dvacáté starého jsou jen kecy a výmluvy těchto představitelů Čhs. A ve filmu, který má prezentovat naši repre na MS a platí jej ČHS, není tak špičkový závodník jako Martin je podle mě slabota i kdyby ho měl točit Miloš Forman.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
                Re: Taky názor15:32:38 15.08.2011
Libore, Libore, zase kecáš, nemáme 3 letní a 2 zimní disciplíny, drytool není oficiální, není pod IFSC a tedy není považován za sportovní lezení, ale je to vlastně přebor UIAA. A když se podívám na změnu pravidel proplácení, mě to přijde podstatně spravedlivější, než loni, kdy se proplácely 4kč za km jenom za jméno Ondra či Hroza bez ohledu na výsledek a ostatní měli 1kč za km i kdyby vyhráli svěťák nebo byli poslední (takže se proplácelo i poslední místo), což by se asi letos moc nelíbilo ani Stráníkovi. Teď má každý příspěvek na náklady jen podle výsledku ať je junior nebo dospělý, což je podstatně spravedlivější. Jediná úprava ve prospěch mladých je, že když se někdo vzdá repre, může jet junior, když je do 6. místa, ale propláceno to dostane jen podle výsledků, což je zase lepší než loni, kdy se po vzdání repre nemohl donominovat nikdo. Vše je nawebu ČHS, řada lidí asi neumí číst. A samozřejmě drytool to má jinak, protože to je hobbydisciplína a s obtížností ji fakt srovnávat nejde, to by se taky mohly proplácet soutěže na slackline, taky tam ti borci lecos umějí...
Karlosodpovědět 
                 Re: Taky názor22:20:10 15.08.2011
Nemám slov, úplně jsem si sedl na prdel, dostal jsi mě. Vzdávám se. Tohle jsou neprůstřelné argumenty :-))))
Libor rebel hrozaodpovědět 
                 Re: Taky názor00:48:59 23.08.2011
Prosím tě Karlosi, jsi tupounek, nebo jen neumíš číst? Když se navážíš do jiných, že nečtou pravidla, tak především si je přečti hlavně ty, protože pak píšeš čipoviny. V které části svého těla jsi vyhrabal:"...a ostatní měli 1kč za km i kdyby vyhráli svěťák..."
Kdybys loňská pravidla četl, tak bys věděl, že je tam i věta:"Umístí-li se reprezentant ve finále v obtížnosti nebo boulderu, nebo do 4. místa (včetně) v rychlosti, bude mu uhrazeno cestovné ve stejné výši jako v případě reprezentačního družstva A."
Karlosi, doporučuji ti napříště přečíst si pravidla už fakt pořádně, nebo si koupit silnější brejle.DDDDDDDDD Divím se, že tě neopravila ani "spravedlivá" Marie.
Honzaodpovědět 
               Re: Taky názor12:42:08 12.08.2011
Zajímalo by mě, proč u mládeže zůstalo jako kritérium na proplácení nákladů průběžné 10. místo v rankingu EP, když z kritérií mezi dospělými zmizelo? Myslím, že u dospělých bylo rozhodující průběžné pořadí v SP do 8. místa. Nebyl i tento krok udělán výrazně ve prospěch juniorů? Může to komise nějak racionálně zdůvodnit?
odpovědět 
               Re: Taky názor14:30:21 15.08.2011
Ač jsem se tu zařekl, že už nebudu reagovat, tobě Štěpáne odpovím protože si tě vážím. Nebudu se obhajovat, že pravidlo na podporu mladých tam není jako lobbing, kdo si to chce myslet, nevyvrátím mu to, jen jak už jsem psal, mohl jsem pravidlo po dohodě v komisi změnit nebo na začátku nastavit širší a moje dítě to mělo na jistotu, ale neudělal jsem to a tak si to moje dítě platí samo a já, abych neubíral finance komisi taky, i když tam jedu jako bafuňář. Důvod byl jasný, dělají to tak všechny lezecky vyspělé státy, stačí rozkliknout výsledky MS a podívat se kolik juniorů poslali Rakušáci, Slovinci, Švýcaři, Američani, Rusové, Francouzi, Norové atd., jen ti jejich mají placené komplet vše (bez ohledu na výsledek)-cestu, ubytování, jídlo, přípravu, to vše jsem si zjišťoval, naši jeli komplet za své... Je smutné, že svaz nemá na tohle, natož na lidi v komisi či film. Bohužel je to i tím, že ať svaz udělá cokoli, vždy to bude jen terčem kritiky v lepším případě, napadání v tom horším. Takže ač jsem byl před MS militantním zastáncem toho, aby se točilo od začátku, tedy od boulderů (netočily se jen bouldery, záběry z nich se vzaly s oficiálních materiálů a rozhovor s Adamem se natočil při obtížnosti, ty píšeš, že se počítalo jen s obtížností, ale samozřejmě rychlost byla až pak, takže se točila a ve filmu je včetně rozhovoru s Liborem, tak nevím jestli jsi to viděl..., pokud jde o reportáž ČT, ta si vybrala co chtěla, nezařadila ani rozhovor a obrázky 5. Libora takže by si asi stejně nevzala 7. Martina), měli jsme na to konto dost vyhrocené konflikty a argumentoval jsem právě možným Martinovým úspěchem, na argument, že na to v rozpočtu mediální komise nejsou prostředky, jsem neměl protiargument a v soutěžní komisi, jak už jsem psal, peníze nejsou ani na důležitější věci. Řešili jsme s Marií i variantu složit se na ten rozdíl ze svého, ale jak píše níže Petr Resch, bylo to vinou majitelů práv tak na poslední chvíli, že se to nakonec nepodařilo zorganizovat. Nesouhlasím s tebou ale, že lepší nic, než film bez Martina, je to sice škoda, ale film sám má svou hodnotu. A argument, že jsme mu měli říct, ať počká 2 dny v Arcu na své náklady na kameru (pořadí disciplín bylo bouldering, 2 dny volno resp. Paraclimbing championship, obtížnost, rychlost, duel), mi přijde zcela nesmyslný-neomalený k němu a navíc by byl jen minutový rozhovor bez obrázků z boulderů, protože ani tvůrci oficiálních materiálů z MS nedodali žádné záběry s Martinem. Neobhajuju tedy to, že to je bez Martina, jaký byl můj názor už jsem psal, bohužel je nutné vycházet z reálné situace svazu. Ale posun je právě to, že se takové dokumenty vytvořily, protože pak je možné něco prezentovat potenciálním reklamním partnerům a finanční situaci svazu a tím i podporu lezcům postupně zlepšit. Věc, ve které ale pleteš zásadně, je otázka nominačních pravidel a srovnání možnosti startu Honzů Chvály a Jeligy-pokud jsi pravidla četl, víš, že Jeliga by musel být do 6. místa v ČP aby měl jako junior cokoli hrazeného, takže jezdí a vše si platí a to včetně startovného, úplně stejně by mohl podle pravidel jezdit Chvála, ale asi mu to za to nestojí, takže je jedno, jestli by udělal lepší výsledky, kdyby chtěl, mohl. Na tom je ale vidět, jak se dá všechno překroutit, jediný důvod, proč jezdí Jeliga a ne Chvála, je ten, že Jeliga asi víc chce a navíc stačilo, aby Chvála jel, udělal na kterémkoli SP výsledek do 30. místa, na což by podle tebe i výsledků minulých let měl, a dostal to hrazené jako nominovaný, což zatím Jeligovi nehrozí. Vše je transparentně napsáno v nominačních pravidlech. Tolik reakce na tvůj příspěvek, na blbosti z diskuze je asi zbytečné reagovat, třeba na to, že Svobodová je v titulku zprávy na svazovém webu a Martin ne, jako vůl jsem každý den hned po skončení disciplíny napsal tiskovou zprávu pro ČTK a tisková média, jinou pro ČT, v těch z boulderů jsem patřičně zdůraznil úspěch i smůlu Martina a uvedl všechny výsledky. Z těch zpráv pak tajemnice svazu Božena Valentová pak dělala články na svazový web a je logické, že když je ve stejný den Adamova medaile a Martinovo 7. místo, je v titulku medaile, v den, kdy se Svobodová dostala do semi a v den, kdy v něm byla, se z hlediska české výpravy nic podstatnějšího nestalo, tak bylo v titulku tohle. Stejně jako na to, že si ČT vybrala Svobodovou, protože jsem to ovlivnil já a Dichtlová jako spolukomentátor - Marii Dichtlovou jsem o spolukomentování požádal já telefonicky z Arca v neděli večer po skončení MS, když z ČT volali, ať zařídím spolukomentátora, který byl na místě-ona už byla na cestě, vezla totiž kameramanku, aby se stihla dostat do střižny, Do studia přišla, když už byl materiál sestřihaný (vzala si na to dovolenou...), ostatně kdyby ve střižně byla, určitě by tam prosazovala záběry Lucky místo vlastní dcery, jak to ČT udělala... Jenže realita je taková-velká média zajímají pouze medaile a pak právě takové drobné senzace, jako třeba mladí, co se prosadí mezi elitou, třeba nejmladší semifinalistka... Snad už jsem tak reagoval úplně na všechno, vše můžu doložit, ale dál už fakt přes mail nebo telefon, dělám druhý pokus o definitivní opuštění diskuze.
Tomáš Binter st.odpovědět 
                Re: Taky názor15:42:49 15.08.2011
Vážený pane Binter,
váš příspěvek má hlavu a patu, logicky odargumentovaný - fajn. Co mě však nadzvedlo ze židle, je vaše navážení do Honzy Chvály. Takové kecy typu že se mu asi nechtělo nebo tak si nechte pro sebe. Nebo vám toto řekl? Nemyslím si. Ano mohl si to samožřejmě zaplatit, ale co když prostě, tak jako ve financích svazu, nebylo z čeho? Co když mu zrovna mamka a taťka nepřispěli na tento výlet? A myslíte že junior Jeliga si na to ušetřil z kapesného? Trošku přemýšlejte než něco vypustíte z úst!
Jana Kotrbováodpovědět 
                Re: Taky názor22:51:52 16.08.2011
Ahoj Tomáši, to pravidlo je bohužel velice špatný a kdyby bylo za našich dob, zadupali by dotyčnýho, kterej to schválil do země, netuším proč se tohle pravidlo tam letos dostalo, proč to neudělal nikdo jiný před tebou. Vůbec nejde o to jestli to má placený nebo ne. Tady jde o princip výkonosti. Má být logicky 4té místo nahrazený 4tým v pořádí čp a tím byl Honza Chvála, že pojede jako další nejlepší junior nebo kluci z Áček je zcela zavádějící. Sám moc dobře víš, že Honza se specializuje na bouldery a má velice stabilní výkonost, pokud mladí chtějí jet na MS na nějakou disciplínu ať si jí vybojují ve své disciplíně tz. do nějakého místa. Myslím, že Honza měl na dobrý výsledek a takle nelogicky dát přednost Honzovi Jeligovi, mě příjde úplná hovadina. Že vypustíš z úst, že mu to asi za to nestojí aby jel, mě taky nadzvednul ze židle, jedno to není, že Jeliga víc chce co? jezdit na závody? O tom to není, tady jde hlavně o výkonnost těch kluků a Honza na to má určitě víc než Jeliga. Dokument je pěknej, ale furt mi nejde do hlavy ho udělat z načatýho mistrovství. Nejde jenom o Martina, ale Adam měl přeci stříbro! Lepší výsledky našich v boulderingu než v obtížnosti. Když to srovnám s jiným sportem např. s atletikou, tak dokument je branej jako nebyli peníze, tak jsme jeli až na to co předvede Špotáková, Bába, Rosolová, Hejnová... že, ale Svoboda skončil na 10 tým místě o tom žádnej záběr ani komentář. Myslím si že bylo určitě v silách čhs natočit celý mistrovství, chápu tu nejistotu s tou slibovanou televizí, ale záložní plán byl, ale nedotáhl se do konce.
Štěpán Stráníkodpovědět 
                 Re: Taky názor11:26:41 17.08.2011
Štěpáne, máš plnou pravdu!Ty nominace jsou blbost! Stejně tak jako je blbost v juniorských kategorií udělat časový limit na rychlost, a to, jen u jedné kategorie. Taky tak trochu divná kritéria. Ještě trochu k ceně filmování.Tomáš tady píše, jak to točila úžasně vzdělaná a profesionální odbornice. Nepochybuji o tom. Ale taky je pravda, že tahle odbornice je Tomáše a Marie kamarádka, která s nimi často leze. Další věc je, že se Tomáš ohání tím jaký je režisér a znalec. Tak to přece nemohl být problém vzít kameru a třeba ze stativu, pokud mu to nejde z ruky, a to točit od začátku MS a pak to sestříhat. To, že mi tady spočítali, že to laciněji nejde, je blbost. Spoustu věcí které odvysílala ČT1 a Nova o lezení jsem točil já a oni to sestříhali, dnešní technika už umí spoustu věcí.Takhle se dá cena smrsknout na minimum a s Tomášovou praxí v tomto oboru mohlo být filmového materiálu z MS hodiny. A proto tvrdím, že je to slabota zaplacená čhs.Z důvodu, že tan nejsou všichni! A zvlášť tam chybí Martin! Je pravda, že je na lezení málo peněz, a právě proto je potřeba hledat cesty jak to udělat, aby to stálo co nejméně. Kromě Vertikálního sprintu , kde byla v ceně, ale i reklama pro lezecké centrum Mammut, před i po odvysílání, mě nestálo odvysílání ostatních záběrů na Čt1 a Nově ani korunu. Navíc mi bylo z Čt1 i Novy řečeno, že pokud dodáme kvalitní materiál a bude to zajimavé, tak to odvysílají. Prostě mají obrázky zadarmo. A jde o to je tam prosadit, a to jsem si myslel, že Tomáš bude umět líp než já, a taky asi umí, ale , že nechá udělat ty obrázky za peníze svou kamarádku, jsem nepočítal.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
                 Re: Taky názor11:51:04 17.08.2011
Ahoj Štěpáne, teď se zase já musím se zastat Honzy Jeligy - nikterak mu nebyla dána přednost před Honzou Chválou! Honzovi J. bylo umožněno startovat na závodě SP a na MS až poté, co o právě Tvé místo v repre, kterého ses vzdal, neprojevil nikdo další zájem. To pravidlo říká, že by byla dána přednost juniorovi POKUD by byl v celkovém pořadí po nominačních závodech do 6. místa, což teda Honza nebyl. V Ústí přece Tereza obíhala závodníky s pořadím po dvou závodech, repre smlouvou, vysvětlovala, kdo může být řádně v repre, kdo pak za své a Honza Chvála se - tuším - schůzky ani zúčastnit nechtěl. Pak před dead-line na Vídeň a na MS (která bohužel byla už 15.5) jsem teda oslovila kdekoho, že jsou volná místa v repre, ale že si to závodníci musí hradit sami - a tak třeba právě v obtížnosti jel za své i Martin Klemsa a pojede Dalibor (z 5. a 6. místa) - taky nesplnili kriteria ALE JSOU NA LEPŠÍM MÍSTĚ než junioři Binter a Pekárek (kteří taky nejsou do 6. místa) a tak jsou tito junioři až jako náhradníci (a opět zdůrazňuju - za své).
Myslím, že Tereza v Ústí a já v Jablonci jsme pro vysvětlení pravidel udělaly maximum, vše je už od ledna na webu ČHS, takže mi příjde trochu nefér vůči Honzovi Jeligovi ho tady teď napadat, že on měl nějakou přednost a někdo jiný byl "diskriminován".
Navíc v těch pravidlech je, že právě i ti nenominovaní řádně by při dobrém výsledku získali stejné výhody jako nominovaní řádně, což nikdy předtím nebylo. Ale každé vysvětlování je stejně zbytečné, já i Tomáš (st.) to navážení se do nás klidně uneseme, zkuste dát aspoň pokoj těm závodníkům. Letošní jak mládežnická tak dospělá repre byly v pohodě, tak doufám, že tyhle polopravdy a komentáře je nějak mezi sebou nerozhádají, proto se to opět pokouším vysvětlit. Ale je to marné, je to marné, je to marné ... ;-)
Marieodpovědět 
                  Re: Taky názor12:30:04 17.08.2011
Klid Marie, je to marné-Štěpán jednoznačně pravidla nečetl, protože jinak by to musel pochopit a ani jeden film neviděl, protože jinak by nemohl přehlédnout Adama na boulderech i rozhovor, jenže to byly záběry pořadatelů a rozhovor natočený pak, jak tu Binter vysvětluje. Nepochopení toho, že přednost měl Chvála před Jeligou, i když si to oba museli zaplatit, ale Chvála nevyužil, a že nikdo z junorů nikomu na základě toho pravidla nezabral místo a platí si to sami, protože nebyli do 6. místa dost zavání zaujatostí. A můj oblíbenc Libor-má pravdu, že technika dokáže zázraky, ale že by Binter bouldery z kamery na stativu dokázal natočit z Čech, to by musel být fakt borec a technika zázračná-vždyť tu píše že tam kameramanku vezl na obtížnost takže tam na bouldery nebyl... Ale Libor by vzal hvězdářský dalekohled a dokázal to a ještě by tak svazu vydělal peníze...
Karlosodpovědět 
                   Re: Taky názor12:37:32 17.08.2011
Dik ... tohle potesi
Marieodpovědět 
                   Re: Taky názor13:24:09 17.08.2011
Ok . Omlouvám se, nevěděl jsem, že tam Tomáš nebyl od začátku.:-( Ale na druhou stranu, pokud se plánoval, takový nějaký dokument...věřím, že by se našlo plno nadšenců, kteří by to tam natočili grátis a obrázky dali k dispozici tvůrkyni pořadu.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
                    Re: Taky názor14:37:54 17.08.2011
2x jsem se zařekl, že nebudu reagovat, ale to bych si musel najmout agenturu na uvádění věcí na provou míru. Tedy pro Štěpána, ač se mu to tady pokoušela vysvětlit Marie i já, zkusím ještě jednodušeji, tedy v bodech:
- Chvála měl a pořád ještě má přednost před Jeligou, není tam nic o náhradě nejlepším juniorem, přečti si prosím ta pravidla, než je napadneš, v pravidlech je pouze to, že pokud se někdo z nominovaných vzdá reprezentace, může se donominovat junior, který byl ale do 6. místa v ČP, což se letos v žádné disciplíně nestalo, loni se nemoh donominovat nikdo, takže by to pro Chválu a kohokoli jiného dopadlo stejně
-důvod je kromě podpory mladých, kteří mají získávat zkušenosti i to, že mládežnický reprezentant má zaplacenou licenci, která by se dospělému musela platit zvlášť, což se loni stalo i u lidí, kteří pak nejeli na žádný mezinárodní závod
- v Arcu pořád zůstalo v boulderech volné místo
- náhrada za uvolněné místo je tedy podle výkonnosti a rád bych viděl Honzu Chválu na MS nebo ještě pořád na SP, jen mu to nelze (stejně jako nikomu, kdo nebyl do 4. místa) zaplatit, pokud nebude do 30. místa v závodě SP, to jestli chce, má na to atd. jek píše paní či slečna Kotrbová nevím, a je to jen na něm, jako první nenominovaný bude mít pořád přednost před všemi, bude-li chtít jet
- moje dítě už příští rok nebude junior, ale pokud budu ve funkci, pravidlo tam zůstane
- podívej se prosím na oba filmy, pokud máš pocit, že v tom, který nedělala ČT, nevidíš Adama na bouldrech, Libora v rychlosti včetně rozhovoru atd., tedy vidíš jen obtížnost, díváme se každý na jiný film,
- kdyby organizátoři kromě Adama dodali i Martina, nebylo co řešit
- jak už jsem napsal, i můj názor byl, že se to má jednoznačně točit celé, ale svaz na to neměl, bojoval jsem dost, ale jestli považuješ za normální náhradní řešení, že do toho Marie a já dáme své peníze, doufám, že příště s námi do toho půjdeš, i tak jsem do toho dal ze svého dost
Pro Libora:
- na boulderech jsem nebyl, kameru nemám, nejsem kameraman, tedy netočím ani ze stativu, každý má dělat to co umí a k čemu je vzdělán
- z MS bylo kromě dokumentu v ČT několik dalších příspěvků ve zpravodajství BBS a dalším a samozřejmě nestály nikoho ani korunu, všechny jsem zajišťoval já
- vysílání dokumentu nestálo svaz ani korunu, už jsem to jednou vysvětloval výše
- Monika je nejen moje kamarádka, ale hlavně moje bývalá studentka, která leze se mnou často, (s Marií asi 2x v životě, my totiž s Marií společně moc nelezeme...), právě proto jsem ji i na základě závazků, které ke mně má a jejího vztahu k lezení přiměl, aby tu práci vzala za 50% běžné částky za práci sportovního televizního kameramana (švenkra)a dokument pro ČHS sestříhala, ozvučila a ošetřila práva za cenu pod desetinu běžné částky, vše opět rád doložím každému, kdo bude mít zájem (ne ovšem v této diskuzní žumpě, mail pořád uvádím), takže právě tato známost ušetřila svazu peníze, zatímco ji peníze stála, taže to není tak, že jsem za peníze svazu dohodil někomu kšeft, ale že ve prospěch svazu jsem poškodil kamarádku, protože jinak v tom čase mohla dělat za normální peníze
- do zpravodajství lze bez problémů využít domácí digitální kameru, pokud by se do dokumentu dávaly záběry od amatérů, nedalo by se na to v té kombinaci dívat, i když chápu, že bys to udělal líp
- zatímco zpravodajství v ČT a na Nově, kterým se chlubíš, byly vždy obrázky tvých dětí, tedy ne něco, co bylo pro ČHS (koneckonců Vertikální sprint byl z ME, kde byla i obtížnost a bouldry a taky tam byly úspěchy - Ondra, Rajfová atd., nechal sis to udělat jen o rychlosti a tedy Liborovi...), já jsem jen za poslední rok zajistil přes 20 věcí o soutěžním lezení bez vlastního dítěte, nikoho to nikdy nestálo ani korunu
Pro všechny: považuju za neuvěřitelnou věc, jaksi sem každý dovolí napsat lživou, nesmyslnou, nepodloženou či urážlivou věc, kterou pak není schopen často podepsat, ale ani s podpisem obhájit. Mám sice k činnosti ČHS taky spoustu výhrad a v osobní debatě se na lecčem shodneme i s Liborem, ale pokud jakákoli věc, kterou svaz udělá i v dobré víře bude jen předmětem napadání a urážek zejména od lidí, kteří pro věc nikdy nic neudělali, tím méně zadarmo či dokonce za své, nemá ten svaz šanci. Co kdyby někdo přišel pomoct - já tu funkci nechtěl a s potěšením ji předám...
Tomáš Binter st.odpovědět 
                     Re: Taky názor15:50:37 17.08.2011
Tomáši, jen k upřesnění, ty víš jen o přenosech do tv kde byla Lucka nebo Libor, ale stejně tak jsem se podílel na zorganizování jiných přenosech a to i v dobách, kdy jsi se v závodním lezení ještě nepohyboval, a kde to nebylo jen o Liborovi či Lucce. Neříkám, že jich byly desítky, ale pár jich bylo. Jen lidi i ty, vědí o těch posledních. Nakonec, oslovil jsem Petra Resche s nabídkou. Odpověděl mi, že je to nekoncepční. Ale tak jak tady píše, tak mi to natáčení bohužel připadá, nejen nekoncepční, ale i trochu chaotické. A navíc tvrdí, že bez tvé pomoci by to nebylo. Ale o tom, že měl nabídku ode mne se nějak nezmínil. A že vertikál byl o Liborovi? Stálo to Čhs jedinou korunu? Ne! Tak to klidně mohlo být o komkoli. Ještě na jednu otázku se tě zeptám? Kdo určuje, že to je nebo není oficiální MS? Jak tvrdíš o dry že není. Má občanské sdružení ČHS od někoho potvrzení, že jím pořádané MČR je oficiální?
Libor rebel Hrozaodpovědět 
                      Re: Taky názor20:51:37 20.08.2011
ČHS má výsadní právo pořádání MČR v lezeckých disciplínach
Jura Čermákodpovědět 
                       Re: Taky názor23:01:04 20.08.2011
A to výsadní právo Čhs získalo kde? Kdyby potenciálně vzniklo jiné občanské sdružení, třeba Český svaz závodních lezců, a uspořádalo MČR ve sportovním lezení co by mohla Čhs dělat?
Libor rebel Hrozaodpovědět 
                        Re: Taky názor21:30:07 21.08.2011
Pokuď ti moje odpověď jako člena VV tady nestačí budeš to muset zkusit jinde než na Lezci
Jura Čermákodpovědět 
                         Re: Taky názor11:42:59 22.08.2011
Juro, v čem s tebou mohu souhlasit, je tvrzení, že jsi členem VV. Ale, co se týče výsadního práva pořádat MČR jsi mimo mísu. Chce to trochu právního povědomí. Měj se.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
                       Re: Taky názor10:07:10 22.08.2011
Libore, myslím, že i na Vaše problémy jsou dostupné léky.
Vagabundodpovědět 
                  Re: Taky názor15:08:56 17.08.2011
Marné je poslouchat ty tvoje řeči.Kdo má rozum tak vidí o co jde.
Tipodpovědět 
                  Re: Taky názor19:39:00 21.08.2011
Ahoj Marie, má tam být pravidlo, že na právo závodit v SP má další v pořadí, další po Honzovi Chválovi atd... myslím že junioři by na to neměli mít žádný vliv.
Štěpán Stráníkodpovědět 
                 Re: Taky názor14:07:48 17.08.2011
Myslím, že jedna věc nebyla Štěpánem dostatečně pochopena. V případě, že mi pořadatel MS slíbí, že zajistí televizní přenosy z MS, nemám důvod mu nevěřit. V tento okamžik neexistoval žádný záložní plán, nic. Ten jsme začali hasit skutečně až na poslední chvíli a, přiznám se, byl to můj nápad. Nápad, který byl od začátku až do konce limitován:
1.časem
2.penězi
I přes vědomí, že to takto je, měli jsme za to, že by bylo dobré důstojný dokument vytvořit. Přitom oba tyto faktory jsou spojenými nádobami. Nedostatek času ovlivňuje jednoznačně celkové náklady. Znovu opakuji, že bez Tomášových cestiček k ČT bychom v časovém presu nestihli nic a ještě bychom byly za absolutně nespolehlivého partnera, protože my jsme materiál slíbili!!!. Ztratit důvěru v ČT bych opravdu nerad. V době, kdy už jsme je konečně nalákali na TK a probudili u nich zájem o náš sport. My jsem tedy nestartovali z nuly, ale vlastně již se závazkem, že něco musíme dodat. Jak píši jinde, budeme se napříště snažit vytvořit koncept, který bude finančně méně nákladný, samozřejmě s ideálním směřováním k opaku, tedy, že tento systém bude generovat zisk. Stejně tak je tomu i u dalších marketingových akcí, typickým příkladem je Ročenka. Koncepční věci se ale táhnou poněkud déle, tím spíše, když člověk musí neustále řešit "provozní agendu" eventuálně hasit neustále se nabalujícími problémy a průšvihy vzniklé absolutním nedoceněním problematiky v letech minulých.
Štěpáne prosím, zkus naši situaci pochopit, rád ti jí případně ještě blíže mohu vysvětlit telefonem nebo mailem. Bráchu pozdravuj a prosím o trochu respektu k lidem, kteří se Vám snaží vytvořit prostředí pro Vaše parádní výkony.
Kvalita zajištění MS bohužel neodpovídala ambicím sportu státi se olympijským a doufám, že se toto změní. Rád bych se v této věci obrátil se stížností na IFSC.
Petr Reschodpovědět 
              Re: Vysílání na ČT410:56:07 12.08.2011
Pane Binter, mýlíte se. Libor Hroza byl v komisi pouze v době, kdy tam neměl své děti a to je dost podstatný rozdíl.
odpovědět 
         Re: Vysílání na ČT418:52:52 11.08.2011
Pane Hroza jak může být Bintner a Svobodová objektívní?Pokud budou závodit jejich děti a oni budou rozhodovat a tak malém množství peněz, nikdá objektívní nebudou.Byli by i hloupí, kdyby se nesnažili urvat co nejvíce pro sebe.Je to prostě učebnicový příklad střetu zájmů.
Žukinodpovědět 
         Re: Vysílání na ČT418:53:34 11.08.2011
Pane Hroza jak může být Bintner a Svobodová objektívní?Pokud budou závodit jejich děti a oni budou rozhodovat a tak malém množství peněz, nikdá objektívní nebudou.Byli by i hloupí, kdyby se nesnažili urvat co nejvíce pro sebe.Je to prostě učebnicový příklad střetu zájmů.
Žukinodpovědět 
        Re: Vysílání na ČT414:15:33 10.08.2011
Tomáši, děkuji za obsáhlé a vyčerpávající vysvětlení. já jsem s odpověďmi na své otázky spokojen.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Vysílání na ČT415:23:52 10.08.2011
Přidávám se k poděkování za vysvětlení a taky díky všem zúčastněným za práci.
 martanodpovědět 
          Re: Vysílání na ČT414:39:32 12.08.2011
Včera jsem to konečně viděl celé. Záznam se mi líbil, i když tam nejsou všichni, tak třeba příště. Jestli jsem to nepřehlédl, tak mi tam chybí krátké celkové shrnutí celé naší repre na závěr (zas tolik jich tam nebylo), kolik se účastnilo závodníků v jakých kategoriích a jak dopadli.
 martanodpovědět 
        Re: Vysílání na ČT415:55:52 10.08.2011
Martin tam nebyl, Nevělíci taky ne, Petra Růžičková rozhovor odmítla, a co Lucie Hrozová? Taky odmítla, nebo tam nebyla, nebo přišla povodeň, nebo jako co?
Tomášodpovědět 
        Re: Vysílání na ČT417:17:28 10.08.2011
A proč za Martinem jezdit do Chocně? Martin nemá nohy, že by nemohl dojet do Prahy sám?
odpovědět 
         Re: Vysílání na ČT417:40:05 10.08.2011
:) Věčný nevděčníci a podezřívači, přečtěte si i jiný komentáře, pak se můžete omluvit za své výkřiky.
odpovědět 
        Re: Vysílání na ČT419:57:43 10.08.2011
Když už ti z bouldrů, měli smůlu, že tam nebyli, šéfové komisí Binter nebo Dichtlová, by mohli normálně vysvětlit, proč nebyl rozhovor s Hrozovou, když už to natáčení platilo ČHS a s ostatníma v obtížnosti rozhovor byl. Spoustu členů ČHS zajímá, kam a na koho jdou peníze. Taky uvést, kolik stálo ČHS natáčení MS, snad není nic složité. Pokud by natáčení šlo z vlastní kapsy Dichtlové nebo Bintera, nikdo se ptát nebude. Určitě jsou na ČHS doklady. Stačí odepsat v klidu 2-3 věty, není nutné psát slohovku.
Tomodpovědět 
         Re: Vysílání na ČT423:05:15 10.08.2011
Tady je fakt asi každej druhej paranoik a magor :)
P.odpovědět 
         Re: Vysílání na ČT412:37:02 11.08.2011
Jsem blázen, proto asi chápu, proč tam nebyl rozhovor s Hrozovou-no protože nic nezalezla a už dávno není juniorka, tak se těžko dá očekávat nějaká perspektiva a jaký je její výkon objektivně se dá snadno posoudit srovnáním se Svobodovou. Mě by třeba zajímal rozhovor s Klemsou, který sice taky výšledek neudělal, ale na rozdíl od Hrozové to byl jeho první start na mezinárodní úrovni a tak by bylo třeba zajímavé vědět, co ho zaskočilo, ale chápu proč tam ten rozhovor není a navíc je to vždy věc tvůrce.
Protože jsem ale blázen, tak nechápu, proč by mělo ČHS zveřejňovat v diskuzi kolik to stálo, co je do toho těm nečlenům ČHS, kteří sem chodí a rádi se tím chlubí? A členové ať se ptají na svazu, pokud jim to nějak pomůže... A asi to byla akce mediální komise, takže to nejde z rozpočtu ani jedné ze soutěžních komisí a Dichtlová s Bintrem to akorát odpracovali, vypadá to že za vlastní peníze, tak jim nabídněte, že když je zveřejní, tak jim to klub diskutérů proplatí...
Blázenodpovědět 
         Re: Vysílání na ČT413:14:10 11.08.2011
Teda proč by měli Binter s Dichtlovou vysvětlovat, proč tam není rozhovor s Hrozovou, to fakt nechápu. oni to přece netočili, peníze z jejich komisí nešly a navíc Hrozová není žádná hvězda a nic nezalezla. To kdyby se lezlo s motykama, tak by to byla jiná, jenže tam by bylo o 50 závodnic a 20 000 diváků míň...
t.odpovědět 
        Re: Vysílání na ČT410:36:19 11.08.2011
hele klid, myslism si ze kritika je vzdy dobra pokud neurazi
R.odpovědět 
        Re: Vysílání na ČT412:38:58 11.08.2011
To, že vás lidé napadají asi bude v tom, že každý ví, že tam máte svoje děti, a nikdo nevěří, že toto křížšní zájmů nehrajete na sebe.Kde je asi chyba?Lidem to nevysvětlíš, protože mají s takovým jednáním své zkušenosti.
Lukasodpovědět 
    Re: Vysílání na ČT418:25:07 09.08.2011
Řekl bych, že kdyby Svobodová závodila v boulderingu, nebo rychlosti, a její umístění by bylo mnohem horší než Martina, nebo Libora, tak by s ní rozhovor byl udělaný dodatečně. Holt, je to hlavně o tom, kdo má, nebo nemá rodiče v komisi. To, že tam nebyla v ten den kameramanka, mi přijde spíš jako výmluva. Rozhovor se dal určitě udělat i později. Vypadá to, že bylo snahou dostat do ČT i ty, co jsou spokojení s umístěním do stovky.:-) Nakonec kluci měli smůlu, že jejich rozhovory ČT nevysílala. Asi umístění kolem stovky nebylo pro ČT až tak moc zajímavé.:-) A když kameramanka točila rozhovory hlavně s těma, co závodili v obtížnosti, proč tam nebyl rozhovor i s Hrozovou?
Jirkaodpovědět 
     Re: Vysílání na ČT422:08:18 09.08.2011
Prostě za vším stojí prachy a prestiž. Takže pokud chceš dneska "U NÁS" udělat pořádný relevantní video sestřih, musíš vzít svých pár peněz, hóóódně nadšení a jít na to! Bohužel...
Vencaodpovědět 
      Re: Vysílání na ČT423:04:27 09.08.2011
Každý se dokáže zviditelnit svým způsobem, každý k tomu volí svojí cestu. Pro mě je jednička určitě Martin, přišel skvěle zalezl ....
Indiánodpovědět 
      Re: Vysílání na ČT423:11:07 09.08.2011
Jedna věc je jestli to natočil někdo jen za dobré slovo, a nebo do toho Čhs vložilo peníze. Zaplať pánbů za každou propagaci závodů, ale pokud to financovalo Čhs, tak je to slabota:-( Ale to se v neprůhledném financování Čhs asi nedovíme :-(
Libor rebel Hrozaodpovědět 
     Re: Vysílání na ČT413:18:03 10.08.2011
Protože nic nezalezla, ty junioři “do stovky“ museli porazit víc lidí, než ona a jsou to junioři, tak o čem se bavit?
Štětináčodpovědět 
      Re: Vysílání na ČT420:47:42 11.08.2011
Nemáš pravdu. I z hlediska celkového počtu startujících v jednotlivých kategoriích je na tom Hrozová líp:-)
Úspěšnost závodníků v procentech:
Hrozová 58,9%(43. ze 73), Čermák 60,7%(79.ze 130), Binter 70%(91. ze 130), Pekárek 76,9%(100 ze 130)
odpovědět 
       Re: Vysílání na ČT411:20:05 16.08.2011
Vypovídá počet startujících o kvalitě závodního pole? ti co skončí v druhé polovině jsou většinou mladí co se posílají na zkušenou . Taková ta střední úroveń výkonnosti (většinou ti věkově neperspektivní) nezávodí, oni ví že nemají na zajímavé umístění a nic nevydělají.
Torousodpovědět 
 Re: Dokument13:10:32 09.08.2011
Filmek parádní, hezky sestříhané. Jen škoda toho Martina..
Mattyodpovědět 

 Novoroční projev14:37:56 09.08.2011
Je to hezký, ale řekněte příště děckám, že můžou mluvit úplně normálně. Ta jejich násilná snaha o spisovnou češtinu působí zbytečně komicky, zvlášť když mluví o těch evropácích (sice nevim co to je, ale asi ropák s CEčkem). Dyť vůbec není nutný aby mluvili spisovně, nejedná se o žádnej novoroční projev, stačí když nebudou mluvit sprostě.
stipodpovědět 
 Re: Novoroční projev15:35:32 09.08.2011
Přesně tak, jedinej uvolněnej Áda, jinak hrozná křeč...
Míšaodpovědět 

 filmik pekny15:47:24 09.08.2011
Ondra uz to ma na haku, vypadal uplne v pohode. Skoda, ze to nevyslo Liborovi.
gredinodpovědět 
 Re: filmik pekny ALE ?18:42:18 09.08.2011
Nestačím se divit. Nejdrive CHS AO "penalizuje" za nedodržení lezeckých pravidel ( z pravěku).Pak se s nim chlubí. Jakeho mame super lezce. No a v závěru zapomene, ze tam byli další Češi.Dost dobra organizace!
odpovědět 
  Re: filmik pekny ALE ?11:40:29 14.08.2011
Jaká organizace, bordel je to.Rodiče dětí, které jezdí na závody rozhodují o penězích a tak to nemůže být lepší.S tím vším souvisí i ta TV.Dobře to napsal Štěpán.
Jánošíkodpovědět 

 krk23:09:07 09.08.2011
Všimli jste si jak má Adam dlouhý krk? :)
odpovědět 
 Re: krk11:40:33 10.08.2011
jj... asi ňáká evoluční výhoda...
odpovědět 
  Re: krk13:40:08 10.08.2011
to ma z tech onsajtů
josef krmitkoodpovědět 
   Re: krk15:32:18 10.08.2011
:=)
:=)odpovědět 

 Díky!08:45:52 10.08.2011
Ahoj!
Moc pěknej dokumen a fajn rozhovory! Jsem rád, že něco takového vzniklo a doufám, že bude i dál vznikat o "našem" lezení hodně podařených dokumentů. H
massyodpovědět 

 holky - boulder08:47:25 10.08.2011
fakt skoda, ze jste nejak obesli holky z boulderingu. a taky martina stranika. svobodova me osobne nijak nezajima. holt znamosti, propagace, praha, ... delejte si co chcete, me to osobne to je fuk :-)
 mifoodpovědět 
 Re: holky - boulder12:02:47 10.08.2011
Je to sice asi zbytečné, chtít to tady vysvětlovat, ale bouldry skončily v neděli, obtížnost začala ve středu. Martin má na svém blogu - http://martinstranik.blogspot.com /2011/07/ euro-trip-7misto-na-ms-plno-fotek-vecer.html - že hned druhý den po finále - tedy v pondělí odjel do Benátek a pak do Zillertalu, takže se FAKT minuli a nebyla šance s ním rozhovor udělat.
Petra rozhovor dělat nechtěla...
Do televize Monika odevzdala materiál v pondělí ráno, vezla jsem ji kvůli tomu přes noc z Arca - to bude ta pražská protekce!, vzali z toho dva kousky rozhovoru a 5 vteřin Terezy v semi, zbytek měli z oficiálních materiálů MS a já odpoledne přišla k hotovému a neměli jsme jak to ovlivnit. Byli jsme rádi, že nás pozvali ke spolukomentování, aspoň se tam snad trochu povedlo odstranit některé "nepřesnosti v komentářích".
Film byl hotový minulou středu, takže nějakých 10 dní po MS, ne skoro měsíc, jak tady někde Petr píše, takže nebyl prostor dodělávat rozhovory. A to proto, aby právě Svaz měl co nejdříve nějaký materiál o MS, dokud je to aspoň trochu aktuální.
Monika jela jen na obtížnost (a rychlost) překvapivě kvůli financím - celé MS trvalo 10 dní! A protože právě i Adam upřednostňoval obtížnost (i když teda vlastně dopadl líp v bouldrech) a u Libora se čekala medaile, holt se čas, film a prostředky zaměřily na něj a Libora v rychlosti, kde to teda bohužel nedopadlo.
Ale to je stejně zbytečné cokoliv vysvětlovat .. Lítali jsme tam víc než týden jak urvaní, aby byly zprávy včas v ČTK, v televizi, aby byl materiál po skončení co nejdříve v TV a zpracovaný a teď si stejně počtem o protekci, sebeprosazování, adoraci kamarádů, nekoncepčnosti a pod.
Díky všem, kteří pro to něco udělali a dík za pochvalné komentáře, jsme rádi, že se to aspoň někomu líbilo.
Víc se k tomu vyjadřovat odmítám.
Marieodpovědět 
  Re: holky - boulder12:39:25 10.08.2011
A kolik teda dal svaz peněz na ten film?
odpovědět 
  Re: holky - boulder13:31:11 10.08.2011
Nic si z toho nedělej. Paranoidních magorů je mezi lezcema minimálně stejně jako ve zbytku populace - tzn. jsou tu, a musej bejt slyšet.
Film je pěknej, dobrý.
A k novoročním projevům - řekl bych, že je to většinou v pohodě. Tereza mluví pěkně, ostatní možná trochu oficiálně, ale to asi bude tou kamerou, že, a možná způsobem kladení otázek. Každopádně to má hlavu a patu. Lepší, než kdyby vytlemeně hýkali a tak.
Díky!
 P.odpovědět 
  Re: holky - boulder21:13:37 10.08.2011
Je skvělý, že se vám do televize podařilo protlačit pár minut o lezení a že je to film hezkej, kéž by to bylo častěji.

O tom, že přijede televize jsem nic nevěděl, tak jsem pochopitelně ani nezůstával.
Noo nooodpovědět 
   Re: holky - boulder16:02:22 11.08.2011
Aby jsi byl v TV tak by jsi se musel jmenovat Martin Svoboda, ale to by jsi asi nechtěl.
Karelodpovědět 
    Re: holky - boulder18:16:22 11.08.2011
Karle, jed o víkendu do Prahy a třeba se do televize dostaneš, když se budeš snažit, hlavně být vidět, nezapomen. (a nezávid)
Elementodpovědět 
  Re: holky - boulder10:40:07 11.08.2011
hehe asi te chapu ze te to nadzvedlo ale na druhou stranu bych ani ja jako velka naivka neveril ze ohlasy budou jen pozitivni. V kritice je sila. Pokud ji teda dokazes vyuzit:-)
R.odpovědět 

 troška do mlýna13:50:15 11.08.2011
Tak musím poděkovat za velmi pěkně udělané video a taktéž rozhovory, někteří holt budou remcat vždycky, vo tom jindy, jen mě tak napadlo, když už máme tak špičkového reprezentanta schopného bodovat jak v boulderu tak i obtížnosti, nedalo by se někde najít těch pár peněz navíc pro reportéra a zdokumentovat hezky pěkně všechno, do rozpočtu a financování čhs nevidím, jen by si to AO rozhodně zasloužil, ještě jednou díky:)
lezeni fandaodpovědět 

 troška do mlýna14:31:55 11.08.2011
Tak musím poděkovat za velmi pěkně udělané video a taktéž rozhovory, někteří holt budou remcat vždycky, vo tom jindy, jen mě tak napadlo, když už máme tak špičkového reprezentanta schopného bodovat jak v boulderu tak i obtížnosti, nedalo by se někde najít těch pár peněz navíc pro reportéra a zdokumentovat hezky pěkně všechno, do rozpočtu a financování čhs nevidím, jen by si to AO rozhodně zasloužil, ještě jednou díky:)
lezeni fandaodpovědět 

 Objektivita - jen takový detail11:48:18 12.08.2011
Když se podíváte na web ČHS tak vidíte toto:

12.07.11 | Mistrovství světa ve sportovním lezení - Arco 15.-24.7. 2011

Adam Ondra získal "bronz" v lezení na obtížnost a stal se vítězem duelu i kombinace.
Adam Ondra opět získal cenu Salewa Rock Award.
Tereza Svobodová se probojovala do semifinále v lezení na obtížnost.
Adam Ondra získal stříbrnou medaili v boulderingu!

Abychom se dozvěděli, že Martin byl sedmý, nebo Libor pátý, je nutné celý článek rozkliknout a pečlivě hledat(sedmé místo Martina není dokonce ani zvýrazněné silnějším písmem) mezi hromadou jiných výsledků. Kdo si neotevře celý článek, tak se domnívá, že všichni další se museli umístit hůř, než je semifinálové 26. místo Terezy Svobodové.
Informace na titulní straně jsou sice správné, ale vynecháním umístění Libora a Martina, jsou určitým způsobem zavádějící.
Předpokládám, že tento článek psal někdo z komise.
odpovědět 
 Re: Objektivita - jen takový detail12:58:58 12.08.2011
Samozřejmě, že je to jen detail, ale zřejmě dobře režírovaný ve prospěch mládí:-) Taky je možná jen detail, že na stránkách svazu není info o tom jak dopadl SP v Chamonix, možná je pro svaz jen detail, Liborovo stříbro z tohoto svěťáku :-)o kterém se nemá cenu zmiňovat. Možná je detail i to, že ČHS nestálo zato uveřejnit článek od Lucky, který na svaz poslala, alespoň na stránkách komise, o tom, že Lucka jako druhá žena na světě přelezla Law and Oder M13 pravděpodobně nejtěžší drytulovou cestu světa.Jsou to jen drobnosti...protože ty důležité informace teprve přijdou. Možná budou typu,: sice naše závodnice byla třicátá, ale pěkně kreslí :-) Ano, můžete o mě říct, že se cítím být ublížený. Pro mě za mě. Ale jaké jiné info už by na těch stránkách mělo být, když ne o medailých ze Sp nebo přelezech na světové úrovni.
Libor Rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Objektivita - jen takový detail18:07:02 14.08.2011
Už s tím něco udělejte, do takového sporttovního prostředí přestanou rodiče svoje děti pouštět.
Vencaodpovědět 

 Shrnutí09:18:10 15.08.2011
Rád bych shrnul některá fakta, která třeba vnesou malinko pořádku do občas poněkud chaotického předkládání argumentů (omlouvám se za časovou prodlevu, ale občas se taky chci podívat do hor a nelézt už jenom od stolu):
- dokument je myslím velmi kvalitní a děkuji všem, kdož se na jeho vzniku podíleli
- omlouvám se (zejména Martinovi Stráníkovi), ale nebylo skutečně v silách a finančních možnostech, mít kameramana na MS po celou dobu konání, kvůli kombinaci byl program takový, jaký byl a mezi bouldery a ostatním zajímavým děním bylo třídenní okno, tím určitě vznikla jistá nevyváženost
- možná by bylo dobré se v tento moment pozastavit nad tím, proč vlastně ČHS vyslal na podnik svého kameramana (a když už tam byl, objednali jsme si i vlastní dokument): mnoho měsíců před MS byly pořadatelem slíbeny přímé přenosy ze všech finále. Přes všechny snahy sekretariátu o získání informací o cenách přenosů a dalších podrobnostech (přičemž v ČT bylo vše předjednáno, že se to odvysílá!!!), nikdo s ČHS ze strany pořadatelů nekomunikoval a neodpovídal na položené dotazy. Proto jsme se rozhodli narychlo zajistit alespoň NĚCO!!! Narychlo znamená zhruba 2 týdny před MS. Až do té doby jsme pořád doufali v oficiální přenosy (které nakonec pořadatel zajistil, ale co je to platné, když do poslední chvíle nebylo možné se na ně spolehnout). Za dva týdny se dá zvládnout skutečně málo(a bez kontaktů Tomáše Bintera si to lze těžko představit).
- cena natáčecího dne byla cca. 4,5 tisíce za natáčecí den (člověk + technika), Libor Hroza mi nabízel cenu 12 tisíc, nadále považuji obdobné akce za nekoncepční a vytváříme model koncepční, takový, aby vše fungovalo s nijakou nebo minimální spoluúčastí ČHS
- k reprezentantům se snažíme přistupovat s maximální snahou o objektivitu a vyváženost - na TK ČHS, která měla upozornit novináře na chystané MS (a výsledek byl myslím nad očekávání dobrý) byl pozván zástupce obtížnosti a boulderingu Adam Ondra, zástupce boulderingu Karolína Nevělíková (chtěl jsem přítomnost ženy/dívky) a Libor Hroza za rychlost. Karolína a Libor se omluvili z pochopitelných důvodů - připravovali se v zahraničí na MS. Do sestřihu z MS, který vytvořila ČT, jsme absolutně nemohli zasahovat, nechť si tedy každý udělá obrázek o tom, co je pro laiky jak atraktivní (ČT dostala všechny oficiální záběry z MS + vše, co natočila námi objednaná kameramanka). Myslím, že komentář Marie Dichtlové byl velmi profesionální a vnášel do laického pohledu ("statečný Adama Ondra, že si zkusil obtížnost") logiku.
- nechci se pozastavovat nad nominačními pravidly, neboť to mi nepřísluší. Na toto téma mohu říci jediné - všichni předsedové komisí budou myslím rádi, když do jejich komisí zavítají noví členové, kteří budou kromě sposty jiné práce spoluvytvářet pravidla. Samozřejmě takoví, jejichž motivem práce je pozitivní přínos pro české horolezectví. A abych si taky trochu ohřál polívčičku, v Komisi pro média a marketing na takové lidi čekám moc, moc, moc.
Díky za čas a třeba i pochopení a přeji hezký zbytek léta.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Shrnutí10:09:49 15.08.2011
oprava: "statečný AO, že si zkusil rychlost" či něco podobně zvláštního tam zaznělo.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Shrnutí14:21:17 15.08.2011
Je pravda, , že ta nabídka z mé strany byla 10-12 tisíc celkem, ale i včetně reklamy čhs na čt4 před a po odvysílání pořadu. Druhá strana za to chtěla 4,5 za den, ale pokud se nenapíše kolik čhs zaplatilo tedy celkem dnů, je tahle odpověď zavádějící. To jen tak pro pořádek :-)
Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Shrnutí14:54:21 15.08.2011
Koukám, že sem jde napsat jakákoli blbost-Libor se řadě lidí pochlubil, že 2 dny natáčení 10 minut dlouhého Vertikálního sprintu ho stály jen 12 tisíc a byl na to pyšný. A teď tvrdí, že by minimálně 4 dny, kdy se tam zřejmě muselo točit a 2x 30 minut výsledku (dokument televize + dokument ČHS) dokázal pořídit taky za 12 tisíc a to včetně reklamy ČHS před a za dokumentem v ČT, která stojí od 5 do 20 tisíc (info od televize), řešili jsme to za firmu k jinému sportovnímu pořadu. To vlastně znamená, že i kdyby dostal tu nejnižší cenu, musel by si jeho profitým za práci připlatit, protože je hluboko pod náklady na cestu, pobyt, techniku... Určitě bude mít nějaké vysvětlení a jak to pozoruju, dá se mu dost věřit, vždyť i tu komisi vedl, když tam neměl děti, stačí si ověřit:-) A když ho někdo usvědčí ze lži, hned přeskočí na jiné téma.
Alenaodpovědět 
   Re: Shrnutí14:58:09 15.08.2011
Víš jaký je v tom rozdíl? Ty vystřelíš své tvrzení bez toho , aniž by někdo věděl kdo jsi, ale já se pod to i podepíšu. Meleš nesmysly.
Libor Rebel hrozaodpovědět 
    Re: Shrnutí20:16:39 16.08.2011
Ale Libore ona má pravdu.Tak co řešíš???
odpovědět 

 Grcnutí10:03:01 15.08.2011
To mě fakt vždycky překvapí kolik je na tom malém českém soutěžně lezeckém písečku vylito žluči, nenávisti, závisti, nelidskosti a sprostoty. Zejména Mr. Rebel a jemu pododbní "zcela nestranní" rodičové by se měli zamyslet nejen sami nad sebou, ale i nad tím, jestli je jejich neustálé nadávání a vztekání k něčemu (a zejména pak jejich dětem) dobré. Absolutně nevím na čí straně je pravda, ale jedinné co dává smysl je pro mě vyjádření autorů a shrnutí P.Reshe. Řekl bych tedy, že fakta jsou jasná a pravdu si každý nárokuje tu svou a po svém. .... Anyway: Díky všem za jejich práci pro lezce a prosím nenechte se otrávit tou partou mindráků co se furt musí na soutěžním lezení zviditelňovat. hore zdar
Viktorodpovědět 
 Re: Grcnutí17:59:20 15.08.2011
Máš naprostou pravdu, ale on v tom nejede je Hroza, oni v tom jedou všichni, kteří tam mají svoje děti a k tomu rozhoduj o penězích.A to jsou Bintner i Dichtlová.ČHS tam má dát lidi co tam ty své dětičky nemají a pak bude konec dohadům a obviňování z prosazování osobních ekonomických, nebo jiných zájmů. Pak půjde jen o sport!Hore zdar.
Jansaodpovědět 
  Re: Grcnutí19:07:27 15.08.2011
Nechtělo bys to dělat? Teda jestli (tam) nemáš děti.
P.odpovědět 
   Re: Grcnutí14:29:19 16.08.2011
Děti ještě nemám a dělat bych to nešel, nemám zkušenosti.Ale určitě by se někdo našel, třeba Lipenská.Ta má zkušenosti i vzdělání.
Jansaodpovědět 
    Re: Grcnutí15:26:16 16.08.2011
To není o tom, jestli to dělá ten nebo onen, pokud to bude záležet vždy jen na jednotlivci, tak to bude vždy problém. Měla by to být doopravdy zvolená komise o víc hlasech a ne výkonným výborem dosazený jednotlivec, který si pak k sobě vybere koho chce. Ale to by se dotklo i změny stanov.V podstatě je to systémová chyba v organizaci čhs, která vede k problémům, pokud by existovala doopravdy vícečlenná volená komise určitě by to věci pomohlo. Takhle chtíc ,nechtíc to vždy sklouzne k představě jednoho jednotlivce(přesdsedy komise) kam a jak by se mělo u nás závodní lezení ubírat a kdo by měl dostávat jakou podporu.
Libor rebel Hrozaodpovědět 
     Re: Grcnutí14:54:41 17.08.2011
Tak tohle víme už z dob absolutismu Eva O.Ta jen využila ČHS k svým zájmům a ten koncepční omyl ČHS neřešila.Teď to je stejné a talenti utíkají a svět už je zase někde jinde.Lezení se modernizuje a stává se klasickým sportem.Jen ČHS kouká a nic nedělá.Za dva roky už od nás nikdo v Evropském poháru nepoleze, protože rodiče nebudou mít na to to ufinancovat.Škoda těch mladých talentů.


Amosodpovědět 
      Re: Grcnutí22:39:43 17.08.2011
Tuto diskuzi jsem zatím jen tak sledoval, ale nyní se musím přidat - co se týká mladých talentů a jejich financování, tak otevřeně musím říci, že s dětmi mohu dostatečně lézt a trénovat jen a pouze díky Liborovi. Nikde mi s tréninkem dětí nevyšli tolik vstříc, jako právě Libor. Nikdo mi na trénink nepřispívá, všude mi dali klasické podmínky podle ceníků. Jediný Libor nám vyšel vstříc a nastavil individuálně podmínky tak, aby pro nás byly finančně přijatelné. Z mého hlediska normálního táty, který má šikovně děti se zájmem o lezení, dělá Libor více, jak jakékoliv svazy.
Petrodpovědět 

 super akce16:54:23 16.08.2011
Měl sem to štěstí tam být a účastnit se jako divák. Byl to rozhodně jeden z mých nejintenzivnějších sportovních zážitků (divácky). Když se dívám na záznamy finále obtížnosti, ještě teď mám husinu. Bylo to úžasný. Atmosféra i výsledky. Díky za souhrn. Moc se mi líbí...
PetRodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.