LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pavel Bém vylezl na Mount Everest

Pražský primátor Pavel Bém zdolal dnes Mount Everest. Informoval o tom SMS zprávou.

Na nejvyšší vrchol světa vylezl v silném větru spolu se dvěma Šerpy v 6:42 středoevropského času.

Viz www.iDNES.cz

iDNES   [úpravy] 08:20 18.05.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 blahopřání08:25:08 18.05.2007
super, blahopřeju a přeju hlavně šťastnou cestu zpátky. Podařilo se nakonec bez kyslíku?
mayyaodpovědět 
 Re: blahopřání14:39:31 18.05.2007
Čert vem kyslík, ale důležité je, jestli používal maglajz a nebo ne!!! Congratulations!!!
Iljaodpovědět 
 Re: blahopřání14:51:05 18.05.2007
Podle mě všichni co řešej kyslík a šerpy jsou všichni pěkně závistivý šulci
honzaodpovědět 
  Re: blahopřání14:54:28 18.05.2007
kámo tak to mi nezbejva než s tebou souhlasit, pac at tak nebo tak je to výbornej sportovní výkon a zaslouží si jedině gratulaci
sifiodpovědět 
  Re: blahopřání14:54:52 18.05.2007
Sám jsi šulec. Vylézt na Everest je velkej výkon, ale kyslík a šerpové hrají velkou roli. A to nemluvím o tom, že Everest patří mezi nejlehčí, komerční osmitisícovky. To už říkal Messner před 30 lety....
Iljaodpovědět 
   Re: blahopřání15:01:28 18.05.2007
a kolikrat si tam byl ty sulci?
honzaodpovědět 
    Re: blahopřání15:03:43 18.05.2007
jo to by mě taky moc zajímalo kolikrát tam byl, kdyz tady machruje, vsadil bych se ze tam jezdí přinejmenším každej druhej výkend
sifiodpovědět 
     Re: blahopřání15:05:02 18.05.2007
hele nechci ti do toho kecat, ale víkend je s měkým.Jinak teda taky gratuluju
bobanodpovědět 
      Re: blahopřání16:16:20 18.05.2007
a měkký je zase se dvěma "k" :-)) fakt si mě pobavil
lingvistaodpovědět 
      Re: blahopřání13:50:52 20.05.2007
Píše se "měkký". Jinak taky blahopřeji.
jirkaodpovědět 
     Re: blahopřání15:21:13 18.05.2007
Vy jste hrozní gayové a sifi je ještě disgrafik bez základního vzdělání. Řekl bych, že jste posraní Pražáci co chrání svého primátora. Až se Pája vrátí, tak hlavně nepoužívejte MG, ale spíš klouzek nebo lubrikační gel, aby jste mu mohli líp vlézt do prdele.
Iljaodpovědět 
      Re: blahopřání15:27:50 18.05.2007
no tak to říká ten pravej, pan horolezec, kterej byl možná tak na sněžce, nebo bych ho tipoval spis tak na jevišovice, teda jestli je to ten teplouš co si myslim.
sifiodpovědět 
       Re: blahopřání15:29:40 18.05.2007
Hmm, vtipné. Pořád lepší než Kraví hora do Konic na AF...
Iljaodpovědět 
       Re: blahopřání15:31:46 18.05.2007
tak to tady chvíli sleduju a už se nemůžu dívat na to jak tady hážete těma teploušema. Já sama sem lezbicka a nepřijde mi na tom nic špatnýho
lenkaodpovědět 
        Re: blahopřání15:34:25 18.05.2007
ja na tom taky nevidim nic špatnýho, docela rád bych si s tebou a pokud možno nejakou tvou kámoškou trochu zablbnul;)
sifiodpovědět 
         Re: blahopřání15:35:35 18.05.2007
no tak na to bys neměl blbečku
lenkaodpovědět 
          Re: blahopřání15:36:25 18.05.2007
neboj zaplatím
odpovědět 
           Re: blahopřání15:38:17 18.05.2007
beztak ho mas urcite pekne malyho a ilja taky
lenkaodpovědět 
            Re: blahopřání15:42:35 18.05.2007
Ty jedna blbá lezbo. Jestli ti připadá pětadvacet čísel v plný palbě málo, tak to tě lituju. Nech tady na sebe kontakt a ukážu ti sedmý div světa, protože bys to potřebovala jak sůl...
Iljaodpovědět 
             Re: blahopřání15:48:08 18.05.2007
hmmm jasny takže pokud uplatníme zlaté pravidlo tří:
25:3=8,3cm.....hmmm ty divochu jeden
lenkaodpovědět 
              Re: blahopřání15:51:14 18.05.2007
hej tak fajn no, abys vedela mam 9 a to uz je docela delo
iljaodpovědět 
              Re: blahopřání16:19:32 18.05.2007
Nech je žít Leni, takový ubožáci si nezasloužej, abys na jejich keci reagovala.
to lenkaodpovědět 
               Re: blahopřání22:26:11 18.05.2007
JEDNOZNAČNĚ NEJLEPŠÍ DIALOG (TRIALOG?), CO JSEM TADY POSLEDNÍ DOBOU ČETL!!!!! :-)
vencaodpovědět 
                Re: blahopřání23:18:33 18.05.2007
souhlas, akorát jsem si chvíli myslel, že jsem na novinkách.cz :o)
stipodpovědět 
                 Re: blahopřání00:23:16 19.05.2007
jj, parádní flame, jen tak dál:) kromě toho, že pan Bém podal skvělý sportovní výkon, měli bysme poděkovat i za skvělou zábavu, kterou nám tak bezděčně poskytl :)))
fandaodpovědět 
                  Re: blahopřání07:44:58 20.05.2007
fakt dobrá diskuse k Everestu, to mi ho teda vyndej !
ivánek horníkodpovědět 
             Re: blahopřání00:54:48 19.05.2007
Asi jsi chtěl říci osmý div světa viď..... ale to už vzhledem k tomu všemu co jsi tu napsal je naprosto jedno.
spookerodpovědět 
        Re: blahopřání11:34:56 19.05.2007
:-) Ja jsem napriklad byl vcera na skalach a to vam byla leZba. Ale leSbicky tam nebyly. Mozna by sis mela ujasnit svoji orientaci. Jestli ses na holky nebo na lezeni.. :-)))
Jirkaodpovědět 
       Re: blahopřání15:32:06 18.05.2007
Konice volí ODS, co?
Iljaodpovědět 
      Re: blahopřání16:10:39 18.05.2007
Koukám , že se tu nějaký widlák ztratil z nějakýho chatu nebo co? Nikdo nikoho nechrání, to že další Čech vyleze Everest je přece krásné. A co se týče tvých výrazů tak to se sem fakt nehodí. Je možné že jsi lezení asi ani nepochopil, páč takovýhle keci může mít jen blbeček jako ty. Tak si dál nadávej a dělej, že tomu rozumíš, ale někde jinde jo!!
Owečkaodpovědět 
       Re: blahopřání16:21:32 18.05.2007
kecy se píše s ypsilon, ty pííčo
petrodpovědět 
       Re: blahopřání16:22:27 18.05.2007
já si taky myslím, že Pražáci jsou čuráci...
alfonsodpovědět 
        Re: blahopřání16:38:01 18.05.2007
Pro Alfíka:V každém městě se najdou nějací čůráci...Což bohužel může říct jen někdo, protože není z města,na vesnici jich je víc páč maj míň obyvatel.
Tak toho nech a jdi si radši zalíst, třeba s nějakým čůrákem z Prahy nebo od vás. Uvidíš že je to úplně jedno, hlavně že se supr poleze...
Owečkaodpovědět 
       Re: blahopřání09:07:13 19.05.2007
C je měkká souhláska, proto se po ní píše I (výjimkou jsou cizí a přejatá slova, příp. vlastní jména, což ovšem keci asi nebudou). Sice to vypadá blbě, ale je to tak...
michalodpovědět 
        Re: blahopřání10:38:02 19.05.2007
http://pravidla.cz/hledej.php?qr=kecy
odpovědět 
      Re: blahopřání20:05:07 18.05.2007
A dysgrafie se zase pise s Y.... ach ta gramatika. Jo a Pavle, gratuluju, jsi borec!!!
fakirodpovědět 
      Re: blahopřání15:50:46 19.05.2007
Proč urážíš gaye? Proč to sem pleteš? Co je Ti do toho?
 Blancheodpovědět 
      Re: blahopřání18:23:29 21.05.2007
dysgrafik je s tvrdym
kokonodpovědět 
  Re: blahopřání14:20:18 22.05.2007
šerpové jsou podle mě mnohem větší borci než lezci... chodí na hory furt a ne za moc peněz jim všechno tahaj... :-)
Káčaodpovědět 

 ???08:39:10 18.05.2007
Ja Pavlovi taky gratuluju, je to opravdu uspech ale neco mi neni jasne. Puvodne se cela expedice prezentovala jako "cisty alpsky styl, zadny kyslik, zadni vyskovi nosici" Tim, ze se nakonec nelezlo ze severu tak jak bylo puvodne v planu, tak se opustilo od toho vseho nebo ti dva Serpove tam proste byli nahodou na tom vrcholu taky? Proste me to jen zajima jak to je. Vite k tomu nekdo neco?
Martinodpovědět 
 Re: ???09:31:49 18.05.2007
Me by spíš zajímalo, kde kdo zjistil, že tam s nim ty šerpové byli. Řekl bych, že je to nepodložená informace, tedy zatím. Ale možne je vše :) . Taktéž gratuluji.
waveodpovědět 
  Re: ???09:36:34 18.05.2007
Tak oprava :) skutečně tam šel z cele expedice jen On a dva šerpové :)Se mi tomu nechtělo věřit....
waveodpovědět 
  Re: ???08:46:22 19.05.2007
Mě by zajímalo, jestli tam vůbec byl. Na Everestnews.com ho neznaj a na explorersweb.com je poslední zpráva o něm z konce dubna.
lojzodpovědět 
  Re: ???08:52:41 19.05.2007
Mě by zajímalo, jestli tam vůbec byl. Na Everestnews.com ho neznaj a na explorersweb.com je poslední zpráva o něm z konce dubna.
lojzodpovědět 
   Re: ???20:46:05 20.05.2007
Tak ti nevim, ale IMHO ho znaji ... http://everestnews.com/everest2007/bemeverest05202007.htm
odpovědět 
    Re: ???09:21:47 21.05.2007
tak ti nevim, ale u nas psal ze tam vylezl v patek a na everest.com pisou ze az v nedeli...
parikodpovědět 
 Re: ???16:49:57 18.05.2007
To už bude návyk z politiky. :-)
mlženíodpovědět 

 Obrovská09:03:56 18.05.2007
gratulace! To je paráda. Držím palce, ať to jde dobře dolů!!!
Jitkaodpovědět 

 Jeste neni dole09:06:42 18.05.2007
Gratuluji svemu primatorovi! Doufam, ze ve zdravi dorazi domu...
Tomasodpovědět 

 ................09:11:53 18.05.2007
jo šerpové dělají divy, ale i tak gratulace.
Hromi$odpovědět 

 Klobouk dolů09:29:35 18.05.2007
Tož tedy, Pavle, posílám gratulaci jako hrom!
Tomáš F.odpovědět 

 Bém na vrcholu09:41:54 18.05.2007
Gratuluji, je to nejen osobní ale celorepublikový úspěch.Je ho do úřadu škoda měl by se věnovat sportu až bude za zenitem tak sedět v kanclu.
karelodpovědět 
 Re: Bém na vrcholu08:48:17 21.05.2007
A proč by to měl být celorepublikový výkon? Horolezectví je snad už někde jinde, ne? Podívej se raději, za co se například uděluje "Piolet d'Or".
Tomáš T.odpovědět 
  Re: Bém na vrcholu08:51:59 21.05.2007
Oprava. Úspěch ne výkon.
Tomáš T.odpovědět 

 Gratulace, ale dotaz10:18:11 18.05.2007
Gratulace, ale z cele expedice tam sel nakonec sam. Znamena to tedy, ze ostatni taky zkuseni horolezci z jeho tymu bud odpadli nebo vyhodnotili podminky jako nedobre. Pak pan Bem lezl s rizikem a myslenkou na to, ze dalsi pokus o Everest by doma medialne nerozdychal? To by tedy byl risk z jeho strany...
Romanodpovědět 
 Re: Gratulace, ale dotaz10:43:14 18.05.2007
"vyhodnotili podminky jako nedobre" to sou zase kecy... "To by tedy byl risk" - no ono risk je samo o sobe jit na Everest :-)
Ja nevim, ale misto toho, aby lidi ocenili uspech, tak se tady zase rozviji nejake spekulace coby kdyby a jedna pani povidala, ale tady od tech monitoru vime s promintuim hov.. jaky sou podminky atd.
Samozrejme velka gratulace....
Tom Vidlakodpovědět 
  Re: Gratulace, ale dotaz10:49:11 18.05.2007
chtel jsem tim jen lehce naznacit jestli nesel do rizika taky kvuli tomu, ze vi jaka kritika se na nej doma snasi, urcite vi ze podruhe uz by to ze sve fce nerozdychal. tod vse.


rodpovědět 
   Re: Gratulace, ale dotaz10:52:22 18.05.2007
Tak promin :-) nechal sem se unest, ale uz zacinam byt na ty nektere komentare teoretiku alergickej.
Tom Vidlakodpovědět 
  Re: Gratulace, ale dotaz10:57:22 18.05.2007
chtel jsem tim jen lehce naznacit jestli nesel do rizika taky kvuli tomu, ze vi jaka kritika se na nej doma snasi, urcite vi ze podruhe uz by to ze sve fce nerozdychal. tod vse.


rodpovědět 

 Gratuluji10:37:48 18.05.2007
Super vykon!!!!
Radarodpovědět 

 Gratulace, ale dotaz10:39:50 18.05.2007
Gratulace, ale z cele expedice tam sel nakonec sam. Znamena to tedy, ze ostatni taky zkuseni horolezci z jeho tymu bud odpadli nebo vyhodnotili podminky jako nedobre. Pak pan Bem lezl s rizikem a myslenkou na to, ze dalsi pokus o Everest by doma medialne nerozdychal? To by tedy byl risk z jeho strany...
Romanodpovědět 

 EVEREST10:59:37 18.05.2007
NEBUDEM SI NALHÁVAT KDYBY NEMĚL PRACHY.. TAK BY TAM NEVYLEZL A TI ŠERPOVÉ TAM NEBYLI ASI JEN TAK...JE TO  PĚKNÝ VÝKON KDYŽ VÁM NĚKDO VYŠLAPE CESTU A NESE BATOH..GRATULUJI ALE EVEREST JEN JEN MEDIALNÍ CESTA..KDYBY ZDOLAL K2 TAK SMEKNU I BLÍZKA LEZECKA VEŘEJNOST I HOROLEZCI...
Dominikodpovědět 
 Re: EVEREST a K211:17:30 18.05.2007
Co není může být... Třeba takovej Caban se už taky na K2 chystá. Viz http://www.miroslavcaban.cz.
Ale musíme si už zvyknout, že na Everest vyleze nebo bude vynešen kdejaký dobře fyzicky připravenej sportovec, který má sen zdolat Everest a k tomu má dost peněz.
Strašně mě bude zajímat, jestli byl použit kyslík nebo ne.
Michal V.odpovědět 
  Re: EVEREST a K211:34:24 18.05.2007
jo, kámo, na to si budeš muset zvyknout, protože o většině horolezců se to,že by byli dobře fyzicky připravení říct asi nedá.
odpovědět 

 Gratz11:08:53 18.05.2007
Rozhodne vyborne. Preju stastny sestup!
Lukeodpovědět 
 Re: Gratz11:33:05 18.05.2007
No,hurá zase jedna dobrá zpráva,ještě cesta dolů.Není na konci.A nechte se překvapit,kam vyrazí příště hádat z křišťálové koule neumíte?Že by jste se dali do debaty co,jak a za kolik apod..To Vám všem jde docela dobře.Kdy budou někde Vaše jména?
wendyodpovědět 
  Re: Gratz17:27:43 18.05.2007
No jo, tvoje jména jsou ve všelijakým bulváru, tak naše jsou jen na lezci, ale to nevadí:-) wendy wendy... kdy zhubneš?
myšákodpovědět 
   Re: Gratz18:52:40 18.05.2007
Ahoj Myšáku,dokud mě mudři nedaj dokupy (což hned tak nebude)tak asi nezhubnu,proto už jen přicmrduju,ale pokud si pamatuju myšáka z phy-študák před 30lety,perfektní lyžař to asi nejsi ty?(tamten je prý leta po smrti,ale oni se ke mě donesou občas záhadné zvěsti,takže možná i tahle je mystifikace a tím budeš dlouho živ a můžeš lézt i za mě)wendy
wendyodpovědět 

 Gratulace z Čech11:55:21 18.05.2007
Super. Moc gratuluju, je krátný když si někdo splní dětský sen...Tak hlavně opatrně dolů. Ještě jednou gratulace. Jaroš a Sulovský se chystají na K2, tak tímto přeji mnoho zdaru a ať už to Radkovi konečně po čtrvtý výjde :-). Caban tam bude taky, ale to není takový sympaťák a moc o sobě prohlašuje (obzvlášť, když říkal, že byl na Everestu prvni :-)). Zdraví a uspěch přeji ale i jemu.
Vaclavodpovědět 
 Re: Gratulace z Čech12:14:17 18.05.2007
Caban natahne Radkovi fixni lana.
odpovědět 
  Re: Gratulace z Čech13:05:35 18.05.2007
Myslím,že se spíš Radkovi schová do vrcholového báglu.....
Vaclavodpovědět 
  Re: Gratulace z Čech16:38:06 18.05.2007
... nejen Caban ale i Poldovi kluci. Protože Jaroš leze na K2 přece Alpsky!
Pažoutodpovědět 
 Re: Caban16:35:01 18.05.2007
Pro upřesnění Miroslav Caban jede na K2 také již podruhé. Poprvé tam byl v roce 2001 společně s Jarošem, Šimůnkem, Vomáčkovou, ... EXPEDICE K2 2001.
To, že se jednou uřekl Caban v televizi bude mit na talíři až do smrti? Nechápu proč?
Pažoutodpovědět 
  Re: Caban17:03:48 18.05.2007
to se dokonce ani neurek von, rekl to moderator z vlastni iniciativy a neznalosti. caban ho neopravil.
Martinodpovědět 

 :)12:08:28 18.05.2007
Gratuluju ke splnění snu i k dobrému výkonu, doufám, že se pořádně prokysličil mozek, aby z toho bylo neco dobreho i v te za*rane politice :) Stastnou a bezproblemovou cestu dolu a domu preju :)
 kamza .:)odpovědět 

 opravdu tam byl??13:26:43 18.05.2007
...to že je v himalaji je pravda, kamaradi byli trekovat a potkali ho v hospode, takze trekovat asi byl...trosku mi vrta hlavou, proc o nem a cele expedici neni ani zminka na everestnews.com?? ...a kde je peter hamor, ten nelezl?? jaka byla uloha ostatnich v tymu?? jeden serpa tahal a druhy tlacil? proc se neobjevila zadna solidni fotka s P. Bemem, kdyz je tolik sliboval?? kdyz nedostal povoleni na jednu cestu tak proste sedl do auta o odjel na druhou stranu kopce?? to je opravdu tak snadne a rychle vyridit permit? ...odpovi nekdo? pokud budu mit dukaz tak smekam, je to mazec, ale zatim mam spis pocit, ze je to velka mlha....
provokaterodpovědět 
 Re: opravdu tam byl??13:52:33 18.05.2007
Hele provokatére,nech se překvapit a dozvíš se(třeba a třeba taky ne) co vše měl pavel dopředu zařízené a vyřízené.Většinou se nenechává nic náhodě a existuje varianta B,popř.C.Určitě po návratu(když to zvládne zpět) s ním Tv apod.udělají exkluzivní rozhovor vyfasuje za něj kupu kulatejch a můžu vyrazit na tu K2,či Horní Dolní,kam se to jemu bude hodit.A myslím,že nás ještě překvapí
wendyodpovědět 
  Re: opravdu tam byl??20:21:40 18.05.2007
Tady je odkaz na clanky za celou dobu jeho pokusu dobyt Everest: http://cestovani.idnes.cz/igsvet.asp?klic=37028&o=0
A s tema fotkama, myslim, ze to neni snadny posilat nekde z vyskoveho tabora :) A hlavne na to asi neni tolik casu...urcite se objevi plno fotek, ale to si musime pockat a bude dole a trochu se zotavi...chtel by jsi toho nejak moc najednou...
Fakirodpovědět 
 Re: opravdu tam byl??18:48:01 18.05.2007
Víš ty jeden blbečku, můžeš si to s ním rozdat, viz Noc tuleních pásů, ale ty to nepochopíš!!
http://ntp2007.podhart.net/?pg=prehvy&kid=5
Climbodpovědět 
  Re: opravdu tam byl??20:24:56 18.05.2007
Musim potvrdit Pavlovy kvality! Na NTP jsem s nim startoval z jedne rady, stal vedle me a kdyz jsme odstartovali, tak jsem si hlidal, jestli me uz predbehl nebo ne... narocny zavod jsem odbehl az do cile s vedomim, ze je urcite jeste za mnou, ale az kdyz jsem se dival do vysledkove listiny, tak jsem zjistil, ze mi dal temer pul hodiny, az teprve potom mi spadla celist :)
Fakirodpovědět 
  Re: opravdu tam byl??20:29:25 18.05.2007
Musim potvrdit Pavlovy kvality! Na NTP jsem s nim startoval z jedne rady, stal vedle me a kdyz jsme odstartovali, tak jsem si hlidal, jestli me uz predbehl nebo ne... narocny zavod jsem odbehl az do cile s vedomim, ze je urcite jeste za mnou, ale az kdyz jsem se dival do vysledkove listiny, tak jsem zjistil, ze mi dal temer pul hodiny, az teprve potom mi spadla celist :)
Fakirodpovědět 

 borec14:45:25 18.05.2007
Bém je borec a úspěch si zasloužil.
stipodpovědět 

 :)15:13:29 18.05.2007
V dobrom .... zavidim :)
matoodpovědět 

 Gratulace15:18:24 18.05.2007
Tak mooooooooooc gratuluju, opatrně dolů a pořádně to zapij.
Vy, kteří neustále kritizujete a pochybujete jděte k čertu, jste jen banda závistivejch nul, který sere život.
Honzanyodpovědět 

 obdiv Bémovi a kecy některých15:50:35 18.05.2007
Obdivuji fyzickou zdatnost, odvahu a vytrvalost jak duševní, tak i fyzickou pana Béma. To je výkon, který dokázalo jen několik stovek lidí na světě.
A těm kecalům, kritikům a rejpalům !
S kyslíkem nebo bez kyslíku, se šerpy nebe bez šerpů, ze severu, nebo z jihu, nebo z východu, alpským stylem nebo expedičním ?
Vždyť je to šuma fuk !!!
Jen si zkuste v zimě (ale ne v letošní) vyběhnout 6x,7x po sobě (počítám to z BC) z Pece Obřím dolem na Sněžku nést si sebou věci (asi tak 15 kg), jídlo a spát ve stanu, vařit si atd. A to vše se bude vzhledem k Everestu odehrávat prakticky na hladině moře, o 5 000 metrů nížeji, za teplot o téměř idilických. Rozdíl v lezecké náročnosti Sněžky a Everestu je zřejmý.
Až to dokážete, pak kecejte a kritizujte výkon p. Béma.
Kšandaodpovědět 
 Re: obdiv Bémovi a kecy některých16:21:13 18.05.2007
Jen několik stovek? Jen během tohoto týdne jich bylo kolem 200. Myslím, že už se to počítá na tisíce. To jen technická poznámka. Je ovšem fakt, že těch bez kyslíku je podstatně míň. Možná k nim Bém patří, pokud mu ten plán nepoužít ho vyšel.
Kočkaodpovědět 
 Re: obdiv Bémovi a kecy některých19:44:49 18.05.2007
Ještě nedávno, již jak sešlý invalida, jsem za den s dvacetikilovým a víc batohem nějaký ten kilometr, dva za den nastoupal, ale výkon neritizuji
Ani Mirka (Cabana), ani Kláry, ani Pavla (Béma)... Ono holky dvě--jedna, horolezci si tykají a říkají křestním jménem, to je taková tradice.
Stejná tradice je hodnotit výkon podle stylu. Že je Čomolungma, Sagarmatha (Everest) velký výkon tak jako tak, o tom žádná. A podal ho tam i Mirek Cabanů, dokonce nějaký jistě mimořádný i Trčala (byť by třeba úplně na vršku nebyl), ať se nám to líbí anebo ne.
Ovšem dejme tomu Normála s kyslíkem a šerpy a Bonnington alpským stylem je z hlediska horolezení zcela jiná katagorie.
Osobní sympatie či odpor s tím nesouvisí.
Blahopřání panu primátorovi i Pavlovi!
Dagodpovědět 
  Re: obdiv Bémovi a kecy některých09:12:16 21.05.2007
Díky Jene za nadhled. Proto se čím dál častěji snažím zdržovat hodnocení. Jen nevím, jak to udělat, aby upřesňující technické poznámky jako hodnocení nevypadaly. Asi to neumím. A říkání si křestním jménem a tykání mi taky jde, až když někoho potkám a řeknu mu ahoj. Do té doby mi to nějak nejde přes pusu ani přes klávesnici. A ani jednoho z těch tří (čtyř) jsem ještě osobně nepotkala.
Kočkaodpovědět 
   Re: obdiv Bémovi a kecy některých12:06:59 21.05.2007
To nebylo na Tebe. Bem rikam take, proc ne, ale to preuctive oficiozni titulovani se mi na (horo)lezeckem serveru zda nepatricne.
Jedna--dva jsem myslel jine dve (nebo jednu?). ne Tebe. :-)
Dagodpovědět 

 A co ostatní???17:36:37 18.05.2007
A co ostatní členové expedice bratři Slováci??? Kde těm je konec? Ví se o nich něco? Pokusí se také oni o výstup na vrchol? Takhle to totiž opravdu vypadá jako "Bémova expedice" proti čemuž se zde zvedala vlna nevole... Pavlovi gratuluju k uspěchu! No a ten malíček se snad zahojí. A jestli ne, tak je to taková "rovná" daň za úspěch a věčná vzpomínka;-)
peetodpovědět 

 Velká gratulace19:08:43 18.05.2007
k super výkonu,.. pokud byl bez kyslíku  pomyslný klobouk dolů :-)),.. nechápu některé výtky vůči šerpům a čemukoliv ostatnímu,...máte každý možnost se ukázat také,......
stallionodpovědět 

 Velká gratulace19:12:05 18.05.2007
k super výkonu,.. pokud byl bez kyslíku  pomyslný klobouk dolů :-)),.. nechápu některé výtky vůči šerpům a čemukoliv ostatnímu,...máte každý možnost se ukázat také,......
stallionodpovědět 
 Re: Velká gratulace19:17:08 18.05.2007
souhlas s kšandou
wendyodpovědět 

 hmmm21:39:34 18.05.2007
no nevim diskuze velice zaujimava :D
Osobne Bema moc nemusim, everest mi prijde uz moc komercni kdyz si zaserfujete na tamni stranky jsou tam mraky lidi...
cela medializace je prehnana.. cesi maji lepsi vysledky o kterych v tv nebylo ani tuk, vi Mara Holecek pred kterym smekam...
Na everest po normalce muze kazdy, kdyz sezene finance a ma alespon trochu te fyzicky a vyjde pocasi..
Nerikam to ja ale tlumocim nekolik horolezcu co tam uz stanuly..
jinak spekulace zda s kyslikem nebo ne si muze vest kazdy doma protoze pravda bude asi pro kazdeho jinna.
Tak nebo tak, gratuluju taky...
M-I-Xodpovědět 

 Gratulace!21:52:10 18.05.2007
Zaslouží místo těch keců gratulaci!
Tak to už nechte bejt, co?
Lenodpovědět 

 výkony22:21:28 18.05.2007
já uznávám sportovní výkony na skalách, když někdo vyleze 9a tak patří mezi výjimečné lezce a vyzkoušet si to 9a může každej, na ten everest se kazdej nedostane (finance) ale cestu na skále si může zkusit každej a nemusí platit...vetsina z vas tady gratuluje tomu nezodpovednymu hnupovi k vykonu kteryho by bylo schopno nekolik 10tek milionu lidi na svete, jste ubozaci...
sportovni lezecodpovědět 
 Re: výkony22:40:21 18.05.2007
Myslim ze 10 milionu lidi by se na horu neveslo. Nebo by to zpusobilo znacne sesuvy a podobne. Jestli ma nekdo blizsi info co se stane kdyz je 10mil. lidi na stejnem miste, piste na Jouda.cz
tondaodpovědět 
 Re: výkony22:41:33 18.05.2007
Zkusils třeba vytreknout aspoň pětitisícovku? Zkus to :-) Já taky zkusila topnout 8a
odpovědět 
 Re: výkony22:46:57 18.05.2007
Jasně blbečku!
odpovědět 
 Re: výkony00:30:07 19.05.2007
ahoj sportovni lezce! na skalach mam vylezenou nejtezsi cestu jen za 8...takze tipuju ze bys me tam prelezl... ale venuju se taky dost skialpum a behu do vrchu..everest sice neni financne pro vsechny ale to neznamena ze ti co na nej nemaji penize ho dokazou vylezt..myslim ze v tvojem pripade by stacilo si dat se mnou jeden beh do vrchu a zjistil bych ze jsi sracka co ma jen blbe kecy...nereaguj prosim...jen se zamysli...pokud ovsem na osmitisicovky mas formu a blokujou te jen penize tak se hluboce omlouvam...spis bych ale rekl ze jsi nebyl vys jak na mt. blancu...
odpovědět 
 Re: výkony02:15:36 19.05.2007
máš tu napsáno sportovní lezec, ale tvůj příspěvek moc sportovní není, vyjít na takovou horu je pěkný výkon, je jasné, že je spousta horolezců, kteří dokázali víc a kterým gratuluje jen pár lidí, ale to Pavlův výkon nijak nesnižuje a není důvod zlobit se na ty, co mu s radostí gratuljí a mají z jeho úspěchu radost, splnil si sen a to je přece krása .. :)
tomodpovědět 
  Re: výkony18:24:53 19.05.2007
čím není můj příspěvek sportovní? Já jsem napsal co si o tom myslím a tím chci upozornit na to že nerozumím tomu proč je tady 80 gratulacík výkonu kterýho je schopná spousta lidí ale když vozí Mráza medaile ze svěťáků a nebo někdo z český špičky vyleze někjakej prásk tak pogratuluje 5 lidí, to je to co nechápu...
sportovni lezecodpovědět 
   Re: výkony09:28:34 20.05.2007
No ty jsi tedy megaidiot hochu.
Petr J.odpovědět 
    Re: výkony12:46:27 20.05.2007
jo ted jsi tomu dal korunu:-) ukazal jsi ze nemas vic mozkovejch bunek nez zubu kdyz nedokazes rozume argumentovat...
sportovni lezecodpovědět 
     Re: výkony15:01:16 20.05.2007
Tím, že Béma nazýváš nezodpovědným hňnupem a nás ostatní idioty taky neprokazuješ příliš velkou inteligenci. To že Mrázovi gratuluje jen pár lidí? Možná jsme si zvykli a už to pro nás není nic tak neočekávaného. Možná, že dost z nás mu fandí a gratuluje jen v duchu (potkal jsi ho někdy? Já ano a nemám pocit, že by stál o slavobrány). A možná je to taky tím, že závodní lezení je z velké části neprůhledně řízená, alpinisty trochu opomíjená popelka. Přeji Mrázovi a zbytku repre jejich úspechy, na Béma kašlu, ale v tuto chvíli riskoval svůj krk víc Bém, než Mráza, proto to uznání.
jiný sportovní lezecodpovědět 
      Re: výkony15:49:23 20.05.2007
jeho jsem nazval nezodpovednym hnupem, protoze si klidne odjel na par mesicu ze sve funkce, coz se mi zda nezodpovedny,uz jen kvuli tomu co prohlasoval, proto kazdej kdo mu gratuluje k necemu takovymu je pro me idiot, takze asi tak...
sportovni lezecodpovědět 
       Re: výkony15:51:53 20.05.2007
jo navic jsem vas ani idioty predtim nenazval, to jsi udelal ty sam, ale to nevadi, mas pravdu, ze jsem to mel na jazyku:-D
sportovni lezecodpovědět 
   Re: výkony17:21:21 20.05.2007
není sportovni psát o někom že je hňup aniž bys ho blíže znal(a v kontextu článku ani kdybys ho znal), nebo psát nám gratulujícím, že jsou ubožáci jen proto, že vnímají celou situaci zjevně jinak než ty. Pokud ti to sportovní připadá, máš asi zvrácené představy o sportu.. Jestli toužíš po gratulacích, taky něco udělej :o)
tomodpovědět 
    Re: výkony07:52:00 21.05.2007
tak snad jsem tady vysvetlil proc jsem ho takto nazval, tak reaguj a argumentuj, jestli bylo nebo nebylo adekvatni ho takto nazvat vzhledem k tomu co udelal, ja myslim ze nezodpovedne jedna a hnup je slaby slovo, na vsechno i na svoje zavazky se vys... a odjel si na x mesicu do pr....
sportovni lezecodpovědět 
 Re: výkony09:02:22 22.05.2007
I když nesouhlasím s formou tohoto komentáře i důvody, které tě k tomu vedly, musím uznat, že něco málo na tom pravdy je.
Vím to ze své zkkušenosti, protože dělém jistý sport, ve kterém si vedu docela dobře. Ale to jen proto, že není tak rozšířený a nepletou se do toho skuteční sportovci a profíci. Kdyby pletli, nemám šanci se jim rovnat.
S tímto je to podobné - je obrovské množství lidí, kteří mají na to podat podobný výkon jako Pavel, bohužel nemají tolik času a prostředků na to ho uskutečnit. Je to jen otázka času (fyzická příprava) a peněz (dostat se tam a dostat povolení).
Stačilo by vzít libovolného sportovce, který závodí nohama (lyžaři, cyklisti, běžci, ...) a umožnit mu jít nahoru, a mám za to, že by se tam dostal. Takže to je především otázka času, peněz a podmínek.
Tož pěkný výkon, ale je třeba blahopřát spíš k jeho pracovním úspěchům, ketré mu toto umožnili.
Petrodpovědět 
 Re: výkony14:48:55 23.05.2007
Doufám, že všechny ty, podle nichž je výstup na Everest brnkačka pro pracháče uvidíme 14.7 pod Ještěděm při akci "zdolání Mount Everestu". Nejde o nic těžkého, jen 8x za sebou vyjít na Ještěd a dosáhnout tím převýšení zhruba srovnatelného s Everestem. Pro obzvlášť velké borce doporučuji variantu "šerpa" neboli se sudem piva na zádech. A věřím, že se tu pak pochlubíte svými časy.
jazzinkaodpovědět 
  Re: výkony16:02:22 23.05.2007
Poslouchej ty náno, za poslední 2 dny vystoupilo na Everest přes 200 lidí i kdyby všichni lidé na světě zkusili přelézt některej skalní prásk za idealních podmínek bude mít ta cesta třeba jen 2 přelezy, tak o čem se tady chceš bavit? Jo dobrý vylezl nahoru a dokazal zopakovat to co se podařilo uz 1000 lidí před ním to je teda frajer...
sportovní lezecodpovědět 
   Re: výkony17:48:13 23.05.2007
Když dojdou argumenty, přijdou urážky? OK, a fakt věříš, že se nenajde 1000 lidí, co lezou 8a? Ten tvůj prásk je srovnatelnej třeba s K2... Ale klídek, já Tě jen pozvala na jednu recesistickou akcičku a koukám, že pána se to dotklo... Že by sis na to netroufal? :-)
jazzinkaodpovědět 
   Re: výkony18:13:01 23.05.2007
Když dojdou argumenty, přijdou urážky? OK, a fakt věříš, že se nenajde 1000 lidí, co lezou 8a? Ten tvůj prásk je srovnatelnej třeba s K2... Ale klídek, já Tě jen pozvala na jednu recesistickou akcičku a koukám, že pána se to dotklo... Že by sis na to netroufal? :-)
jazzinkaodpovědět 
   Re: výkony18:17:26 23.05.2007
Když dojdou argumenty, přijdou urážky? OK, a fakt věříš, že se nenajde 1000 lidí, co lezou 8a? Ten tvůj prásk je srovnatelnej třeba s K2... Ale klídek, já Tě jen pozvala na jednu recesistickou akcičku a koukám, že pána se to dotklo... Že by sis na to netroufal? :-)
jazzinkaodpovědět 
   Re: výkony18:37:38 23.05.2007
Milý primitive sportovní lezče, zajímalo by mne, kolik těch svých extrémních cest jsi prásknul třeba na písku. Dál bych rád věděl, kdo tě učil lejzt, neboť ti zapoměl říct, že horolezectví je nejen o extrémech ve skalách odjištěných po metru někde na vápně a překližce, ale taky o velkejch kopcích. Až se dostaneš bez kyslíku do 8000, tak žvaň o tom, že je to komerční záležitost pro stovky turistů. Já tak vysoko nebyl a nezbývá než gratulovat. A tobě doporučuji kromě návštěvy hor (pokud ji se svým arogantním přístupem přežiješ) také návštěvu kurzu společenského chování, aby ses naučil chovat k ženskejm.
Honzanyodpovědět 
   Re: výkony18:41:44 23.05.2007
Milý primitive sportovní lezče, zajímalo by mne, kolik těch svých extrémních cest jsi prásknul třeba na písku. Dál bych rád věděl, kdo tě učil lejzt, neboť ti zapoměl říct, že horolezectví je nejen o extrémech ve skalách odjištěných po metru někde na vápně a překližce, ale taky o velkejch kopcích. Až se dostaneš bez kyslíku do 8000, tak žvaň o tom, že je to komerční záležitost pro stovky turistů. Já tak vysoko nebyl a nezbývá než gratulovat. A tobě doporučuji kromě návštěvy hor (pokud ji se svým arogantním přístupem přežiješ) také návštěvu kurzu společenského chování, aby ses naučil chovat k ženskejm.
Honzanyodpovědět 
   Re: výkony22:23:32 23.05.2007
Když dojdou argumenty, přijdou urážky? OK, a fakt věříš, že se nenajde 1000 lidí, co lezou 8a? Ten tvůj prásk je srovnatelnej třeba s K2... Ale klídek, já Tě jen pozvala na jednu recesistickou akcičku a koukám, že pána se to dotklo... Že by sis na to netroufal? :-)
jazzinkaodpovědět 
   Re: výkony22:46:14 23.05.2007
Hele ty "sportovni lezce", mas tady vyzvu. Tak co s tim Jestedem? Muses si vzit i mago. A muzu te uklidnit, od dolni stanice k horni to ma sotva 500 vyskovych (mimochodem, das to pod 15 minut?), takze 8x nahoru neni 8000 vyskovych ale "jenom" 4000. Kauschka to v roce 1922 zvladnul 12x za jeden den. Ale je pravda, ze to nebyl "sportovni lezec", ale "pan lezec".
jx voidodpovědět 
 Re: výkony17:43:32 23.05.2007
Doufám, že všechny ty, podle nichž je výstup na Everest brnkačka pro pracháče uvidíme 14.7 pod Ještěděm při akci "zdolání Mount Everestu". Nejde o nic těžkého, jen 8x za sebou vyjít na Ještěd a dosáhnout tím převýšení zhruba srovnatelného s Everestem. Pro obzvlášť velké borce doporučuji variantu "šerpa" neboli se sudem piva na zádech. A věřím, že se tu pak pochlubíte svými časy.
jazzinkaodpovědět 
  Re: výkony11:15:19 24.05.2007
kdo tady mluví o 8a co třeba 9a+? 8a leze kde kdo, včetně mě... na nějakej ještěd vam seru, to je pro dementy slapat nekde se sudem na zadech...
odpovědět 
  Re: výkony11:29:51 24.05.2007
kdo tady mluví o 8a co třeba 9a+? 8a leze kde kdo, včetně mě... na nějakej ještěd vam seru, to je pro dementy slapat nekde se sudem na zadech...
odpovědět 
   Re: výkony17:33:03 24.05.2007
Dement jsi ty. Typická reakce primitivního překližkáře. Doufám, že tě nikdy v životě nepotkám a že tě lezení brzy přestane bavit. Čim míň takovejch primitivů bude ve skalách a horách, tím líp.
Honzanyodpovědět 
    Re: výkony08:58:44 25.05.2007
lez si svoje 7ky a behej se sudama po kopcich...
odpovědět 
     Re: výkony09:02:50 25.05.2007
jinak par desitek z pisku mam taky, ale to je fuk. Lezeni je super sport, treba i ty nejses spatnej kluk, taky ses lezec, ale za tim co jsem napsal jako prvni prispevek si stojim a kdyz se nad tim trochu zamyslis tak je v tm velkej kus pravdy, mozna se ta diskuse nakonec rozjela smerem kterej jsem sam nechtel...
odpovědět 
     Re: výkony09:37:13 25.05.2007
až vylezeš na písku IXa nebo práskneš třeba údolku na Kápla, budeme se bavit dál
Honzanyodpovědět 
      Re: výkony18:37:11 27.05.2007
kdyz rikam ze mam na pisku par 10ek tak IXa mam asi celkem dost ne?
odpovědět 

 a co ostatni clenovia???23:02:20 18.05.2007
Blahozelam Pavlovi Bemovi, ale bolo by ferove sa zmienit v mediach aj o tych, ktory celu akciu organizovali teda Rudo Svaricek a "everestak" Vlado Zboja ako sef expedicie.
kamilodpovědět 
 Re: a co ostatni clenovia???23:19:48 18.05.2007
Už jsem to tu taky nadhazoval (o trochu výš), ale taky bez odezvy...
peetodpovědět 
  Re: a co ostatni clenovia???07:25:11 19.05.2007
bohuzial, ani na slovenskom nete a na strankach JAMES nie je vobec zmienka o tejto expedicii.Ak by Vlado Zboja uspel, stane sa jedinym cechoslovakom s dvoma uspechmi na Evereste/98 a 07/
kamilodpovědět 
   Re: a co ostatni clenovia???15:43:40 19.05.2007
pokud se podivate vis, napsal jsem pochybovacny prispevek, dostalo se mi heeezkych odpovedi, ale zadna na moje otazky...a tak pochybnosti pretrvavaji, pokud uvidim nekde fotku,tu asi navrchu udela kazdy, tak potom smekam, omlouvam se a gratuluji, ale jinak je to jen onanie kolem PB a ostatni jako by tam ani nebyly, hoodne divne, na slovensku, ani mezi kluky v tatrach nikdo nevi, ze by zboja nebo hamor nekam jeli.....nuze???
provokaterodpovědět 

 Gratulace23:51:14 18.05.2007
Congratulation
EModpovědět 

 Seru na komentáře23:57:04 18.05.2007
Já sa tam vydrápu! a až budu nahoře - nafotím sa , slezu důle a pošlu ímail na lezca ve znění: seru na vás, ohoni.
PS: Archivujte týto kecy - je to pro mňa motivaca.
Já vám to pošlu.
Igorodpovědět 
 gratulace07:57:16 19.05.2007
nechapu vás, je to hodně solidní výkon a je jedno jestli je to komerční nebo ne, 99% z vás i kdyby měla prachy, kyslík a šerpy tak se tam nikdy nevyškrábete a místo toho se tu hadate jak malé děcka...


jinak CONGRAT, nice výkon
congratodpovědět 
  Re: gratulace08:19:17 19.05.2007
To je to,o čem melu pořád a nakonec se dozvím,že jsem na špatném webu tady je to o tom lít kýble špíny a závisti a pouštět si zlost za svou malost,že nemám na něco.Já vždy myslela,že je to o lezení a když někomu pořeju (tak,jak se říká od srdce) dostanu vynadáno.Co k tomu?NIC
wendyodpovědět 
   idiotům12:40:51 19.05.2007
Pokud někdy vylezu něco fakt těžkýho a náročnýho, což je velmi nepravděpodobné, tak se tím rozhodně nebudu prezentovat na techhle stránkách. Jste banda hloupých IDIOTŮ.
honzaodpovědět 
  Re: gratulace13:30:51 20.05.2007
50% na ludí na planéte keby mali peniaze a šerpov sa na Everest dostanú. Je to náročné samozrejme ale nie v tedy ked sa o tebá stará koletív niekolkých desiatok ĺudí. Pokial by niekto velmi chcel a mal k tomu prostrtiedky dostane sa tam. Samozrejme blahoželám pánovi Bémovi je to pkný výkon ale nieje to žiadna senzácia!!!
paalkoodpovědět 
  Re: gratulace13:33:24 20.05.2007
50% na ludí na planéte keby mali peniaze a šerpov sa na Everest dostanú. Je to náročné samozrejme ale nie v tedy ked sa o tebá stará koletív niekolkých desiatok ĺudí. Pokial by niekto velmi chcel a mal k tomu prostrtiedky dostane sa tam. Samozrejme blahoželám pánovi Bémovi je to pkný výkon ale nieje to žiadna senzácia!!!
paalkoodpovědět 
  Re: gratulace17:46:43 22.05.2007
????? Ty se vyznáš,že jo..?
igorodpovědět 

 Koukám jak péro z gauče...14:09:30 19.05.2007
Takhle obhroublé a nesmyslné příspěvky tu nejsou ani při jakékoli diskusi o MG. Kde se tu ti lidé a jejich příspěvky vzali?
Jinak Pavlovi samozřejmě gratuluji, i když si myslím, že je lehčí někam vylézt, opírate-li se o fixní lanoví, vlastní kyslíkovou láhev a dvojici šerpů, než když si ťapkáte v sólo stopě.
Ondřejodpovědět 
 Pavel Běm.18:16:36 19.05.2007
No ano, pan Bém by si měl příště najít jinou horu, kde nejsou prošlapané stopy a fixy! Měla by to být ovšem hora minimálně stejně tak vysoká. Pak by také měl jako první zdolat všechny devítitisícovky na světě a samozřejmě vyhrát SP vwe skialpech. A taky by měl jako politik být mezi námi všeobecně oblíbený! Jinak to vůbec nemá cenu tady o něm psát, protože to my už tady máme lepší výkony. Ostatně ani ten mladej A.O. by nás tu neměl obtěžovat svými nudnými popisy jedenáctek. Neumí to přece. A vůbec tohle je server pro dospělý!!!!Pavel Běm.
Pavel Běm.odpovědět 

 magnezium jsem nepatri18:09:31 19.05.2007
Hele magnezium je podpurna berlička..je to zcela nesportovni zpusob lezení...tak to sem do horolezeni vuvec netahejte!!!
Karelodpovědět 
 Magnezium jsem patri!18:18:17 19.05.2007
Podle mne je lezení s maglajsem sportovní a kdo tomu nerozumí, tomu já ošoustám manželku!
Magnésium,.odpovědět 
  Re: Magnezium jsem patri!20:40:16 19.05.2007
K tomu budes taky potrebovat mago, vid?
odpovědět 
   Re: Magnezium jsem patri!22:27:07 19.05.2007
tak to si teda nedokážu představim, jinak magnesium proč ne? Abych lezl a na těch ošlindaných chytech klouzal...

kdo zastává "sportovní" lezeni bez, tak ať si zajede do moravského krasu, do Rudic, jestli tam na něco bez magnesia, tak se mu fakt poklonim (i ta 5tka je tam tak ošlindana, že zrcadlo je proti tomu hrubá plocha...)
.odpovědět 

 Pravda o Bemovi07:59:34 20.05.2007
http://ural.blog.cz/0705/primator-na-everestu
Ten kdo prilis mnoho viodpovědět 
 Re: Pravda o Bemovi11:26:15 20.05.2007
tak tomu nevěřím, naprosta kravina...
.odpovědět 
  Re: Pravda o Bemovi12:00:38 20.05.2007
Vzhledem k tomu, že se jedná o seriozní a dobře informovaný server, nelze než věřit.
Adam Vilkužaodpovědět 
   Re: Pravda o Bemovi13:42:36 20.05.2007
uplná chujovina :)))
:)odpovědět 
    Re: Pravda o Bemovi14:52:25 20.05.2007
Vždyť tam jsou tolik oblíbené a věrohodné dokumentární fotky. Klasická důvěryhodná zpráva, néééé? Nebo snad mate jméno stránek "Ze života alkoholických intelektuálů"? Kdyby tam bylo Mf. LN bylo by lepší???
A. Vilkuzaodpovědět 
     Re: Pravda o Bemovi15:14:48 20.05.2007
jj, hlavne ty fotky ty sou opravdovy jak Armstrong na mesici!
tondaodpovědět 
      Re: Pravda o Bemovi17:15:56 20.05.2007
Děcka je to lež jak Brno! čistě náhodou sem byl neska ráno v 6.45.taky na Everestu(z číny) a žádného primerátora sem tam fakt nepotkal.Navíc ta klíčová dvojdírka před závěrečným skokem na top se včera v normálce udrolila, takže od teťka je to možné jen z číny.Ti co tvrdí, že tam dnes byli z Nepálu lžou. Snad to ti Nepálci co nejdřív zasikujou.Pro ty, co si to chtějí dát tak jako já z číny doporučuju přebrat ten výrazný spoďák na levačku. Líp se pak nabýrá ta tříprstovka vpravo. Hodně úspěchů přeju
kuba novákodpovědět 
       Re: Pravda o Bemovi17:47:50 20.05.2007
Dneska jsem posnidal 30dg Primatora a zapil dvouma Primatorama. Kdyz dopijim druhyho, tak mi dojde, za jsem zadnyho Everesta nevidel, ze kdo vi jak to s tim kwakem je, jestli teda nahodou neni nejvetsi Jested.
A tam jsem byl!
A Vilkuzaodpovědět 
        Re: Pravda o Bemovi18:07:50 20.05.2007
Ještěd mě moc nebere.Je to jen nafouknutá mediální bublina, kde hlavně rozhodujou prachy zůčastněného a pak teprve jeho trénovanost. Skoušels Praděd? to je kámo jiný kotel!
kuba nodpovědět 
         Re: Pravda o Bemovi18:31:18 20.05.2007
To je zavist! Jested je extrem i normalkou ze severu po natazenejch fixech lanovky. To bys videl ten rachot, kdyz ti ta kabina prejede po zadech!
I kdyz Praded... Jednou jsem ho dal. Hned celou flasku. Z jihu. Ale to rano bylo fakt hrozny. Ta vejskova nemoc je desna vec.
R. Vilkuzaodpovědět 
          Re: Pravda o Bemovi19:17:12 20.05.2007
Nechcete už toho nechat? Akorát sedíte doma a hádáte se jako malé děcka o nejlukrativnější místo na písečku. Pavla Béma sice nemám rád, ale tohle si nezaslouží. Tak se na to vykašlete a běžte si raději zaběhat.
Pavlinodpovědět 
           Re: Pravda o Bemovi20:38:58 20.05.2007
Ty je posíláš běhat,prosímtě já je už v zimě posílala stavět huhulány a vidíš na krkonoších,beskydech apod.horách kupy huhulánů za tu kupu keců?A,že bys potkal o to víc běžců(v hospodě skoč do vyřezávaný a uvidíš)
wendyodpovědět 
            Re: Pravda o Bemovi20:50:06 20.05.2007
A už šestej jen tady od ukacanýho poučovatele wendy. :-)
odpovědět 

 everestnews00:16:52 21.05.2007
Everest 2007:  309 Summits  5 Deaths
a udělejte si obrázek o obtížnosti sami...
při počtu lidi jen za tenhle rok...
 M-I-Xodpovědět 

 everestnews13:41:55 21.05.2007
http://www.everestnews.com/everest2007/bemeverest05202007.htm
kyklop65odpovědět 

 zdar bouchaci22:23:11 21.05.2007
To teda cumim. Je fakt zajimave ze pokud je nekdo medialne znamy tak mu to tady omlatite o hlavu. Pavel si sel na Everest za sebe, kdyz byl na Denali nebo jinde v ramci S7 tak po tom nestekl ani pes. Trosku se zamyslete. Vypadate fakt trapne. Me je suma fuk ze 2 mesice nepracoval. Ja bych klidne taky 2 mesice nepracoval a jel do hor a taky to mam v planu... dela to tak spousta lezcu, jezdi se do spanel, do francie atd... nebo do hor. Par ceskych himalajistu to takto dela/delalo pravidelne a to jsou taky ve vysokych funkcich. Pavel Bem jiste nebude svuj vykon pokladat za svetovy, on to dobre vi. Stejne tak, jak vim ja, ze kdyz prelezu Pallaviciniho tak to neni obecne zadny velky vykon, ale pro me osobne to ma velkou cenu. Lide sni ruzne sny a kdo si je plni tak je stastny a ti kteri pomlouvaji za zady by se meli stydet.
honzaodpovědět 

 Tiše smekám...23:51:31 21.05.2007
... před Pavlem Bémem. Nejen, že si splnil svůj sen, navíc se mu podařil husarský kousek. Netuším, jestli někdy, z té spousty lidí co lezla kdy na Everest a měl někdo připravený výstup ze severu a protože ho nepustili do Tibetu, operativně vyrazil z jihu. To je podle mně za a) na zápis do Guinessovy knihy rekordů, za b) ukazuje to na jeho zarputilost při řešení problémů - asi dobrou vlastnost pro politika.
Navíc všechny debaty jsou tady i jinde o ničem, on to má totiž v hlavě srovnané, je psychiatr a dokáže odhadnout konečný efekt. Prostě je jednička a už mu to nikdo nevezme.
PeSodpovědět 
 Re: Tiše smekám...09:55:19 22.05.2007
Ano srovnané v hlavě to má,on potřebuje obdivovatele ty pu můj primátor a podobně.Strejda Klaus pomalu končí a hulvát Topolánek také nemá moc jistou pozici,a tak Bém musel vylézt,i kdyby ho tam měli dotlačit.Jinak by se mu špatně vracelo na radnici a mezi své soudruhy.Kdyby to byl opravdu pan horolezec,tak bude mít můj obdiv,když poleze třeba o tisíc metrů nižší kopec ,kde si musí všechno vynosit, najít cestu,natahat fixi...to by ale nebylo tak mediálně zajímavý,a hlavně o moc náročnější...
odpovědět 
  Re: Tiše smekám...13:48:59 22.05.2007
Za naší partaj můžu jenom říct, že ze strany pana primátora se jistě jedná již o předvolební kampaň. Tudíž já a kolega Škromach vyrážíme na svojí vlastní předvojební expedici, nejspíš pudem také na Everest, ovšem se zavřenýma očima. Náš výkon tím bude hodnotnější a volebních hlasů přibude.
Aloha voliči horolezci(čata) a gratulace pro Pavla Béma a držte palce Ostravakum na K2. můžete i ostatním, ale Ostravakum víc!!
ParouBobekodpovědět 
   Re: Tiše nesmekám...19:58:30 22.05.2007
Co takhle nějaká fotéčka mobilem z vrcholu by nebyla?
skeptikodpovědět 
  Re: Tiše smekám...22:30:57 22.05.2007
ty ho asi fakt znas! To se pozna expert na lidi. Nejmenujes se Franta Vseznalek? No s takovihlema lidma je asi vlastne zbytecny delat nejaky dohadovani. Ale aspon ze se vykecaj..
jaodpovědět 

 Vrcholové foto a Bém s kyslíkem10:44:32 23.05.2007
Takže konec spekulacím-viz idnes.
Nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem11:01:33 23.05.2007
A bez slunecnich brejli. To je asi prvni.
odpovědět 
  Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem11:09:36 23.05.2007
No at delam jak delam tak na idnesu tu vrcholovou fotku nemuzu najit :-(
odpovědět 
   Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem11:12:56 23.05.2007
Tak sorry, uz sem to nasel :-)
odpovědět 
 Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem11:36:13 23.05.2007
Hmmm takze opravdu s kyslikem, tzn. puvodni plan lehke expedice a vystupu alpskym stylem bez vyskovych nosicu a kysliku se zvrhnul v klasickou Everestovou "turistiku". Urcite to nebylo zadarmo, ale v dobe moderniho alpinismu (himalajismu) to absolutne ztraci hodnotu. At si kdo chce co chce rika. Gratuluji k vrcholu, ale ne k horolezeckemu vykonu.
odpovědět 
  Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem12:04:43 23.05.2007
Tam ten kyslik nejak ne a ne najit
Slepejodpovědět 
   Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem12:15:31 23.05.2007
"Oba Šerpové automaticky nasazují dýchací přístroje. Chvíli váhám, do poslední chvíle jsem předpokládal výstup bez kyslíku, ale nakonec kombinace osmitisícové výšky, mrazu a ledového větru a především potřeba rychlosti a vědomí nedostatku času rozhodují.

Máme před sebou jeden jediný pokus a snad dobrých deset hodin slušného počasí. Bez kyslíku bych byl výrazně pomalejší a několikanásobně bych zvýšil pravděpodobnost omrzlin. Je rozhodnuto. I já na sebe beru kyslíkovou masku."

SKODA :-(
odpovědět 
   Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem12:20:11 23.05.2007
Na fotkách to vidět není. Ale v článku to píše.
Kočkaodpovědět 
  Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem12:11:58 23.05.2007
Tak to bylo od začátku jasné,ale i tak je to slušný fyz. výkon, bych to třeba srovnal s uběhnutím maratónu ve velmi slušném čase.
Bobanodpovědět 
   Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem12:26:35 23.05.2007
Myslím, že na marathon ve " slušném čase" musíš trénovat daleko více a delší dobu, než na výšlap na Everest normálkou, s nosiči a kyslíkem, který to podle většiny alpinistů výškově "shodí" o 1500-2000metrů.
odpovědět 
    Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem12:49:23 23.05.2007
No, počkej, to je 68000 -- 73000. To uz neni az takova sranda.
Ty brejle, to je fakt ale frajerina...
Jinak je to sympaticky napsany.
dagodpovědět 
     Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem13:56:13 23.05.2007
no s tema nulam bych trochu setril :-))
zombiceodpovědět 
     Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem06:42:41 24.05.2007
:-) Hmmm, to by ale byl vejkon, co?! :-)
Dagodpovědět 
    Re: Vrcholové foto a Bém s kyslíkem15:29:25 23.05.2007
Ja ho absolutne chapu, udelal maximum pro to, aby se dostal na vrchol bez kysliku (dosahl bez nej hranice 8000m!). Kdyz pak videl, ze by se jeho sen mohl rozplynout (a nepredpokladam, ze by kdy vice dostal prilezitost znovu utocit na vrchol - penize+cas+fyzicka), tak dal prednost splneni si snu (stanou na vrsku Everestu), byt za cenu snizeni sportovni hodnoty. Byt na jeho miste a v jeho letech, udelal bych to zrovna tak. Gratuluji!
Vladaodpovědět 

 Beee Beeee Beeeeem10:41:42 24.05.2007
Je videt, ze tato Bemova investice zacina sklizet ovoce. Takovych komentaru ohledne jednoho nymanda, kteryho vytahli na kopec se jen tak nevydi. Mr. Bem je klasicky populista, ktery jen prisel na novy zpusob ziskavani si hlasu a simpatii. Ale proc ne, ze ? Nicmene ja to jako zadny extra vykon nevydim. Kdo z vas trochu lezete (a ne po sutrech) tak mi netvrdte, ze kdyby vam takovou prochazku nekdo zaplatil, tak do toho nejdete. To uz ta parmesicni priprava za to stoji....
Humpodpovědět 

 Fakt dobrý13:40:14 24.05.2007
tuhle diskuzi si číst,to je fakt prdel.Lepčí nežli Rajská zahrada,nebo jak se ta volivina v TV jmenuje.Vytisknu si to a budu to číst po večerech.Nebo to nechám vydat pod názvem "Pavliku,žes tam lez" a nebo "S Bémem v posteli".
Zdeněkodpovědět 

 Lezení v noci15:42:13 25.05.2007
Slyšela jsem, že prý není normální začít lezení ve 22.30 viz PB na Mount Everest. To lezl s čelovkou? Nerozumím tomu. Může mně to někdo vysvětlit. Byl to snad úmysl, aby ho nikdo neviděl?
Nelezecodpovědět 
 Re: Lezení v noci00:07:31 26.05.2007
Pro lezení v noci může být řada rozumných důvodů. Pokud jsem četl Pavlův deník, měli předpověď takovou, že má být dobré počasí jen dopoledne a proto se snažil celkem logicky vyrazit tak, aby došel na vrchol hned ráno, aby ještě stačil sestoupit.

Jinak se celkem běžně lezou v noci ledové túry, protože v noci padá méně lavin a podlad je trvdší a líp se po něm postupuje.

Petr Jandíkodpovědět 

 Kde to vře13:47:31 29.05.2007
Včera, když jsem P. Béma viděla ve zpravodajském příspěvku o jeho příletu do Prahy, jsem si potichoučku zakňourala a přiznám se, i malinko zazáviděla. Vyzařovalo z něj totiž přesně to, proč vnímaví lidé do těchto vysněných končin také jezdí. A proč se tam povětšinou i vrací. Ať horolezec, či jen "turista" - z vysokých kopců daleko na východě se většina z nás vrací do civilizace nasáknutá klídkem a nadhledem, prostě happy. Z pohledu východní mentality nějakých hloupých pár měsíců nic neznamená. A tlachání těch sportovních lezců, kteří bulí, že na takový zájezd mají jenom buržousti, není těm, kteří se vrací z velkých kopců ani k smíchu. Tihle lidé (alespoň z mé zkušenosti) totiž takovou společnost chvíli vůbec nevnímají. Než je samozřejmě zase schroustá život po evropsku.  Takže přeji Pavlovi, ať mu ten východní pohled na svět hodně dlouho vydrží - bude to potřebovat - závidějících sportovních lezců snad tak moc není. Zato šťouravých novinářů a přiblblých politiků se kolem bude určitě motat dost.       
Álaodpovědět 
 Re: Kde to vře15:44:10 29.05.2007
Milá Álo,když já odjedu na několik týdnů na dovču,tak potom ze mě bude vyzařovat ledaccos.Kdyby se všichni naši přední politikové sebrali a udělali si na pár týdnů dovolenou,jak by to vypadalo?S těma buržoustama...nezávidím nikomu nic,ale upřímě řečeno,řekl bych,že zas tak dlouho na tenhle výlet škudlit nemusel,jako většina z nás.Já ho beru jako politika i jako lezce,ale ani ta zmínka o evropském a východním smýšlení se mi v jeho případě zrovna moc nezdá.Ale to časem pochopíš.
Z.
Zdeněkodpovědět 
 Re: Kde to vře19:22:07 02.06.2007
gratuluji bémovi za sportovní výkon a ále za konstruktivní příspěvek. jenom mě mrzí, že jsem se musel prokousat tím mnohdy slovním salátem viz výše
petrikodpovědět 

 Modra19:36:23 30.05.2007
Koukám, že si Pavlík mezi lezci získal kopy voličů..
paskvilodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.