LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140360 cest
Nové přelezy:
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c

Stěny
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Alena Čepelková - nová šéfka ČHS? - on-line rozhovor

live

smPrávě skončil živý on-line rozhovor s Alenou Čepelkovou - místopředsedkyní Českého horolezeckého svazu a legendou českého ženského horolezectví o její kadidatuře na předsedkyni ČHS.

Klikněte na Vstup do on-line rozhovoru, kde uvidíte záznam rozhovoru. Ve 18:00 jsme ukončili možnost zadávání otázek, a Alena již odpověděla na všechny otázky.

Díky Aleně, tazatelům i čtenářům za spolupráci.

Tento on-line rozhovor se konal pět dní před volební valnou hromadou, svolanou na 20. března.

Rozhovor s Alenou jsme domluvili během posledních dnů, pak se objevil protikandidát na předsedu Igor Novák, kterému jsme nabídli rovněž prostor pro diskusi v on-line rozhovoru. Ten se po bleskové konzultaci odehrál 9. března viz: Igor Novák - kandidát na předsedu ČHS - on line

Více o Alenině kandidatuře, valné hromadě a o volbách nového vedení svazu v článku Kdo bude předsedou ČHS? a v dalších článcích na Lezci z posledních dnů viz Související články.

Lezec.cz   [úpravy] 18:00 15.03.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Poděkování21:54:52 15.03.2005
Slušelo by se dámě kandidátce poděkovat, že se nechala dobrovolně proklepat jako perskej koberec. Když to tentokrát nestihli páni redaktoři StaJirHop, činím to alespoň takhle.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Poděkování17:12:43 16.03.2005
Diky Petre, mela jsem strach, neslo by mne priste treba jen vyluxovat? S obema Lezci jsme se domluvili na dekovani neverejnem, takze nezdvorili nejsou ani nahodou...
alenaodpovědět 
  Re: Poděkování17:19:05 16.03.2005
Já jen že Igorovi se děkovalo veřejně, tak proč ne i tobě?
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Poděkování09:16:49 19.03.2005
Jo to jsme nestihli v poslední otázce. Ale bylo to aspoň v textu článku hned nahoře. Díky ale, že jsi to udělal tady v komentářích, stejně jsi se stal už jedním z týmu kolem lezce :)
Standaodpovědět 
    Re: Poděkování10:56:12 19.03.2005
:-)
Petr Jandíkodpovědět 

 Rozhovor akorat07:40:15 16.03.2005
Ja take dekuji, za zajimavy nahled do problematiky CHS a za Aleniny svezi nazory. Libilo se mi, trochu narozdil od protikandidata, ze se Alena v odpovedich neuchylila jen ke strojovemu odpalkovani dotazu. Jeji vysvetleni jsem bez problemu "pobral" a zaznamenal jsem v odpovedich lehkost a nadech humoru.
 jirkasodpovědět 
 Re: Rozhovor akorat07:55:55 16.03.2005
Takže ještě poděkovat majitelům webu za propagaci organizace a její zviditelnění a je to komplet.
Pěkný rozhovor. Oba rozhovory. Sice je to už politika a né tolik pokec, ale jak jinak před volbama. :o)
jan pušodpovědět 

 Škoda jen...08:37:07 16.03.2005
... že tady nezůstaly původní komentáře. Třeba ten Petrův výtažek z encyklopedie.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Škoda jen...09:50:01 16.03.2005
Ty jsou pod tímhle článkem:
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=3734
 hopodpovědět 
  Re: Škoda jen...12:40:03 16.03.2005
A ten je kde? V článcích ne které lze nerazit při otevření hlavní stránky?
Lenušeodpovědět 
   Re: Škoda jen...12:50:59 16.03.2005
To se kurzorem označí ten odkaz (co začíná http a končí tím číslem), zmáčkne se CTRL-C (Applistě command-C) a pak se v prohlížeči klikne to řádky s adresou, celá se vybere jako blok a pomocí zkratky CTRL-V (command-V) se tam vloží ten nový odkaz a po zmáčknutí Returnu se objeví kýžený článek.
Pokud někdo nezvládá takovýto postup, může ten odkaz opsat do adresy v prohlížeči ručně :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Škoda jen...13:21:25 16.03.2005
A že tys pan Chytrý?
Lenušeodpovědět 
    WHO IS WHO12:10:52 17.03.2005
Čepelková (Stehlíková) Alena, Ing., m. s. (1953), začátkem 80. let nejúspěšnější čs. h. Kromě výstupů na pískovci (jako první žena udělala výst. c. Milencova záda v Adršpašských skalách, 1982) působila i v Tatrách, v Alpách, na Kavkaze, Pamiru a v Himalájích. V Julských Alpách Aschenbrennerova c. na Travnik a přímý zářez na Šite (1978), v sk. Mont Blanc Hemmingova c. v Z st. Pt. Dru (1981), v Bergelle 1. zimní (1. ženský) výst. výst. výst. angl. c. ve V st. Piz Baidlle a 2.zimní (1. ženský) výst. přes Hladičku ("Žehličku") na Piz Gemelli (1982 s Z. Hoffmanovou), v Bernských Alpách Z hr. na Scheidegg-Wetterhorn (1982), na Kavkaze 1. ženský výst. Chergianiho c. v S st. Ťuťu II. Z (1981 se Z. Hoffmanovou, 1. výst. ženského družstva klas. 5B na Kavkaze); na Pamiru š. Komunismu od S Borodkinovou c. a š. Korženevské Budanovovou c. (1983). Účastnice úspěšné himalájské exp. Dhaulágirí 1984. Od 1981 členka výběrového družstva HS ÚV ČSSTV. Úspěšná i judu (akademická mistryně ČSSR 1974).
Z Encyklopedie horolezectví (Dieška, Širl) informace platné k 1.1.1985
vložila Lenuše :-)odpovědět 
     Re: WHO IS WHO14:19:05 17.03.2005
Výborně, bobřík kopírování úspěšně splněn!
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: WHO IS WHO14:22:21 17.03.2005
děkuji za návod k bodu 1 celého postupu ;-)
Lenušeodpovědět 

 PROČ JÁ PODPORUJU ALENU09:04:02 16.03.2005
Jako delegát na VH jsem od předsednictva svého oddílu obdržel mandát s tím, že budu podporovat Alenu Čepelkovou, současnou místopředsedkyni v její kandidatuře na post předsedkyně ČHS. Toto stanovisko jsme v předsednictvu opět konzultovali po oznámení kandidatury Igora Nováka. Nezměnilo se, přestože jsme se domluvili, že jej budu podporovat na post místopředsedy pro organizaci. V Igorově případě jsme se shodli, že by mohl být ve vrcholných orgánech svazu osobou užitečnou, i když  k jeho působení v horolezeckých strukturách v minulosti máme jisté výhrady. Igorovy nepopiratelné schopnosti bychom totiž opravdu rádi viděli využité ve prospěch svazu, ale rádi bychom se přesvědčili, že mu je hodlá opravdu věnovat. A hlavně, jak tady (na Lezci) už někdo podotknul, Alena je hezčí :-)

Alenu tedy podporujeme proto, že svoji ochotu pro svaz pracovat dokázala v několika uplynulých volebních obdobích, kdy spolehlivě hlídala dosavadnímu předsedovi „pravé křídlo“, a kdy svaz procházel opravdu nelehkým obdobím svého znovubudování. V současné chvíli  se Alena stává nejvhodnějším kandidátem zejména proto, že „pouze“ plynule naváže na svoji dosavadní práci. 
Alena prohlásila, že hodlá kandidovat pouze na jedno volební období. Po jeho uplynutí budeme stejně muset hledat vhodnou osobu na post předsedy, a já vážně pochybuju o tom, že by nám zde v tom krátkém mezičase vyrostla taková osobnost, která by dokázala Igorovu další kandidaturu převálcovat. A podstatným argumentem pro podporu Aleny v tomto případě je i to, že Alena (na rozdíl od Igora) nehodlá v případě, že by neobdržela mandát jako předsedkyně, obhajovat post místopředsednický. Znamená to tedy, že na volné místo zbude pouze jeden kandidát – a nevím, jak se k němu VH postaví a tedy není jisté, jakou metodou bychom v případě Slávkova nezvolení tento post obsazovali.

Opravdu by se mi líbilo, kdyby se předsedkyní stala Alena Čepelková a Igor Novák by, spolu s Honzou Bloudkem obsadili funkce místopředsedů. Ve VV bych dál rád viděl: Jirku Všetečku, Standu Šilhána, Josku Uherku a Petra Jandíka.
Proč? Protože: Alena zachová kontinuitu. Od zvolení Jirky Nováky svaz někam popošel (myslím, že správným směrem, jen ty krůčky jsou trochu krátké, pomalé a váhavé – no, nedivme se, ne každé batole se zvedne a začne chodit zfleku – jak by řekli sportovní lezci OS). A Alena, je v mých očích zárukou toho, že pochod bude pokračovat. Igor to možná urychlí. Bloudek bude dál sedět na penězích a ptát se komisí, zda si skutečně myslí, že jejich vydání jsou smysluplná a ctěné členské základně prospěšná. A ti čtyři zbývající: ze všech kandidátů z těch nominovaných je vidím jako největší záruku toho, že to nebudou brzdit, ale naopak. Všechny je znám. A viděl jsem je někdy na něčem konkrétním pracovat. A proto bych je rád viděl v novém VV. Takže je podporuju proto, že vím, že pracovat chtějí a umějí! No, přiznám se, že Josku Uherku, kromě toho, že umí vzít za práci, má přehled o činnostech svazu a působí vysoce pozitivně v jedné z komisí,  bych tam viděl rád ještě z jednoho důvodu. Netuším totiž, nakolik se Alena bude chtít projevovat jako silná předsedkyně. A nakolik bude chtít hasit případné zásadnější rozpory. A proto by tam měl být někdo s určitým nadhledem kdo bude tvořit nárazník. Je málo méně prospěšných věcí, než rozhádaná parta. Ta by tu kárku totiž moc daleko nedotáhla.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: PROČ JÁ PODPORUJU ALENU09:56:58 17.03.2005
Jsem trochu na rozpacích v případě, že by Alena Č.kandidovala opravdu pouze na 1 volební období. Pokud se chce něco zásadně změnit v dlouhodobě zaběhnutých zvyklostech a to jak organizačních tak i vztahů vč. vazeb na minulý "chod práce", zatíženosti na dlouholeté spolupracovníky a hlavně nové změny, po kterých členská základna delší dobu volá, následně prosadit, je to příliš krátká doba.
Jindřichodpovědět 
  Re: PROČ JÁ PODPORUJU ALENU16:02:03 17.03.2005
Tak to mi opravdu nevadí. Třeba je přesvědčená že za to jedno volební období dotáhne co si umanula doitáhnout, a najde důstojného nástupce. A to by bylo, podle mého názoru, až dost.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: PROČ JÁ PODPORUJU ALENU12:37:25 18.03.2005
Tak to máš smůlu. V tom výčtu přebývá Fugas. Pravě odvolal kandidaturu.
Lenušeodpovědět 
  Re: PROČ JÁ PODPORUJU ALENU13:32:02 18.03.2005
Tok to je mi, ale opravdu líto. To byl rozhodně jeden z těch, který bych tam rád viděl. A doufal jsem že v budoucnu by mohl působit minimálně jako místopředseda.
Tomáš F.odpovědět 

 proč nevím, koho podpořím.10:33:01 16.03.2005
Seriál členů současného VV o tom proč zvolit někoho za současné struktury (kvalitní a logické argumenty), je mi inspirací.
Náš oddíl mi dal mandát zvolit koho chci. U Aleny je předpoklad, že čhs bude pokračovat + - ve stejném stylu a to není až tak špatné. Igor by mohl něco změnit, postrčit výrazněji. Ale ne každá změna je k lepšímu, to je také fakt. Navíc u Igora nevím, jak dlouho mu vydrží "projektové nadšení", které bývá často vystřídané vystřízlivěním a rezignací.
U Aleny toho navím také dost. Na důležité otázky: zastávání dvou funkcí a rozdělení svazu moc neodpověděla s tím, že to ještě nemá promyšlené. Takže doufat, že to po zvolení promyslí dobře. Otázka priorit je totíž možná zrovna ta, ve které  mezi vedením a (vypadá to tak) velkým množstvím členů není shoda.
Oba kandidáti mají předpoklady. Takže rozhodování nebolí. Poprosil bych toho, kdo nebude zvolen na post megabosse (oba bohužel zvolit nemůžeme), aby nezatrpkl a vzal třeba toho místopřededu.
Povinost to ovšem není. :o))
jan pušodpovědět 
 Re: proč nevím, koho podpořím.12:34:46 16.03.2005
Téša ani Kečup nejsou ve VV, oba jsou v bezpecnostni komisi. :-)))
Honza Bloudekodpovědět 
  Re: proč nevím, koho podpořím.12:42:03 16.03.2005
A proto se nejedná o seriál ale o Bloudkův osamocený výkřik v diskusi na horosvazu :-)))
Lenušeodpovědět 
   Re: proč to.13:02:26 16.03.2005
Já to chtěl uvést ještě děsněji, ale došlo mi, že by to nemuselo být chápáno jako vtip.
Seriál to není, nejsou to členové VV. Ale o tohle mi nešlo. Nejde o seriál ani o to, kdo je v jaké funkci. Ani o to, napsat zase několik podařených hrubek a překlepů. O co mi šlo, je asi jasné. Pokud ne, tak je to asi nevysvětlitelné.
jan pušodpovědět 
    jééé13:06:21 16.03.2005
Já zase zapomněl!!!!! :o)))! :o)*)!*!
jan pušodpovědět 
 Re: proč nevím, koho podpořím.13:18:59 16.03.2005
No, a hlavně jsem nenapsal, že druhá otázka je rozdělení peněz ve svazu. Viz rozpočet. Takhle je to opravdu nesrozumitelné.
jan pušodpovědět 
 Re: proč nevím, koho podpořím.17:09:02 16.03.2005
No, nemohu na sobe nechat byt jen stin poderzeni, i kdyz tak necinim kvuli tvemu rozhodovacimu procesu. Ad1: zastavani dvou funkci jsem odpovedela doufam jasne. VV a soucasne predseda komise NE. VV a radovy clen komise MUZE BYT. Mame myslim dostatek kontrolnich mechamismu vcetne sebekontroly. Nejedna se o rozhodnuti svetoveho vyznamu a korupce nehrozi! Ale jestli to tak lide budou chtit, proc ne. Uvidime dopad. Ad 2/ Nerekla jsem, ze nemam predstavu o podobe, jak v budoucnu rozdelovat vydaje svazu – jen ze bych 300 Kc prispevku rozdelila rovnomerne mezi navrhovane oblasti, pokud smyslem dotazu bylo odpovedet clenum, jak zhodnotit jejich prime naklady na clenstvi v CHS. Otazka celeho rozpoctu je samozrejme daleko slozitejsi. Pozitivni vsak je, ze v nasem systemu zvoleni zastupci lidu predlozi navrh rozpoctu a lid ho muze jeste rozcupovat na valne hromade. A o tom se ti jako prostemu obcanu muze jen zdat, takze se docela mame...
Jeste vyuziju tohoto vstupu k omluve dotazujicimu se pod jmenem jerrylee, v tom fofru si nejde vsimnout souvislosti v dotazech. Nechtela jsem ho odbyt, jen si myslim ze odpoved na jeho dotaz je o celych volebnich programech. Ale to, ze ma zacit s touto motivaci a treba casem prijde i na jinou, je prosty fakt.
alenaodpovědět 
  Dotaz :23:51:37 16.03.2005
Mé rozhodování není podstatné, ale přesto bych si dovolil položit dotaz, neboť jsem přesvědčený, že odpověď by nezajímala jenom mne :Byla bys ochotná pracovat pro svaz za předpokladu, že by se svaz orientoval na členy a oddíly a peníze by se rozdělily podobně jako v loňském roce? (tedy zhruba tak, že peníze od členstva na běžné potřeby členstva).
jan pušodpovědět 

 Předseda16:56:31 16.03.2005
Jedním z argumentů pro Igora je fakt, že jako aktivní předseda oddílu dobře ví, kde svaz tlačí bota ve vztahu k oddílům a potažmo členům a kde bota tlačí oddíly ve vztahu ke svazu. Novák na hrad! (Tedy Strahov) :-)) Ať už to dopadne jak chce, doufám, že to bude pozitivní pro celou lezeckou obec.
Marekodpovědět 

 Čepelková mě moc nepřesvědčila17:14:52 16.03.2005
On-line rozhovor ani prezentace Aleny Čepelkové mě příliš nepřesvědčily. Její program je jen snůška obecných proklamací bez konkrétních slov o tom, co jako předsedkyně udělá a na co bude klást důraz. Naprosto z její strany postrádám jasné vyjádření k tomu, jak si představuje nakládání se svazovými penězi. Za obzvláště nehoráznou považuji její odpověď na otázku, proč vlastně být členem ČHS, zejména na pozadí toho, že si ve své prezentaci dává za cíl: Zminimalizovat počet dotazů "k čemu je nám ČHS". (Zřejmě to mělo být - cíl: Zminimalizovat počet členů ČHS). Jinak mi přijde vcelku vtipná, ale při představě, že velí ČHS, mě vstávají zbytky vlasů na hlavě.
Papoušodpovědět 
 Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila18:10:01 16.03.2005
No vidíš, a mě přijde jako snůška obecných proklamací Igorův program. Třeba:
1. "...střednědobou strategii, jejíž naplnění uspokojí celé spektrum..." Všichni budou spokojeni? No smělý plán. Jak?
2. "Obrovský tržní potenciál všech závodících, lze a je třeba uchopit a obrátit do polohy..." Uchopit a obrátit do polohy jde lecos, leckoho a leckterou, ale sotva potenciál. Co přesně chce Igor dělat?
3. "Dosáhnout vyváženého stavu instruktorů..." Má jich být víc, nebo míň? Proč to není řečeno jasně?
4. "Odborné komise potřebují do svých řad ty nejlepší z oblasti jejich zaměření, opravdové odborníky." To by jeden neřekl... On je někdo, kdo si myslí, že tam patří neodborníci?
---
Ono taky před volbami, co jiného než obecné proklamace, že.
Pro mě je rozhodující, že Alena už je známá, čitelná, prostě vím, že nebude chtít nějaké magořiny, a taky že nevypne, nevykašle se na to.
Igora takhle neznám.

TomasKodpovědět 
  Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila18:47:00 16.03.2005
Jo Na to, že
odpovědět 
  Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila19:04:38 16.03.2005
Vytrhávání vět se mi dost nelíbí.
Pokud citáty tak celé. Třeba:

"V metodice, která se po letech úsilí přiblížila standardům UIAA, pokračovat v zahájeném vzdělávání a zejména odlehčit stávající finanční zátěž uchazečů formou podpory svazem. Dosáhnout vyváženého stavu instruktorů i věcného obsahu výuky. Zde vidím i rozvoj prosazováním dalších užitečných standardů UIAA pro tvorbu horolezeckých průvodců, využíváním srovnávacích tabulek obtížnosti mezi jednotlivými oblastmi, grafické standardy a všechny další sjednocovací prvky, které zvyšují globální komunikaci a přibližování různých kultur."

"Do podpory všech soutěží, reprezentací a nově vznikajících disciplín zavést odpovídající metriky pro čerpání podpor, včasné reportování a povinost všech partcipovat na předávání informací. Obrovský tržní potenciál všech závodících, lze a je třeba uchopit a obrátit do polohy, kdy závodníci svými úspěchy začnou přitahovat nové zájemce, rozvoj se dostane do standardní podoby jako u jiných sportů a členská základna bude růst. Občasné vnímání, že členské příspěvky jsou příliš používány pro podporu malé skupinky soutěžících bez kloudných výsledků, rychle zanikne."

Dále na :
http://www.horosvaz.cz/servis/index.phtml?id=844
Kde jsou programy všech kandidujících.
Hodnocení nechávám na p.t. čtenářstvu. Já jsem u někoho potřeboval slovník cizích slov a u jiných kříšťálovou kouli.
jan pušodpovědět 
   Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila19:52:42 16.03.2005
No jo, mohl jsem aspoň dát odkaz na to, kde získat celý text. Nějak jsem moc podlehl tomu, že tu diskutujeme v úzkém kroužku, a tak vím, že i vy víte, kde si celý text najít, dokonce vím z logiky diskuse, že už jste ho četli.
A tak jsem vypíchl jen ty ukázky typické slovní vaty managerského newspeaku, kde slova plynou, a obsah je vlastně prázdný.
Tak ještě jednou promiňte, nemělo se jednat o vytržení z kontextu. Příště tam dám odkaz na celý text, aby byli v obraze i náhodní návštěvnící této diskuse.
Jinak Honzo, i když si dal ty fráze do celého odstavce, myslíš, že je to lepší s tou konkrétností programu??
A nakonec - podle mě nejlíp zformulovaný program má Honza Bloudek. Ale ten chválabohu kandiduje na "kocoura hlídajícího spižírnu", takže do předsednického klání nezasahuje.
TomasKodpovědět 
    Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila20:18:56 16.03.2005
Nojo, já jsem zase přehnaně vyskakovací na tohle. OK :o)) Myslím že Tě chápu.

Program Honzy Bloudka se mi jeví nejkonkrétnější a nejsrozumitelnější také. Plný souhlas.

Ty dva předsednické. Poznat z nějakého textu, jestli pisatel bude kvalitní předseda neumím. Jestli to někdo umí, tak je borec a nebo je, a to spíš, naivní.
Igor se vyjadřuje v technologickém jazyce. Jestli se v tom pohybuje, tak s ním trochu soucítím. V dobách, kdy se hrabu v nějakých specielních knihách se specielním jazykem s tím mám často problém a musim se "překládat". Když jsem ten jeho text jazykově "rozšifroval" (podařilo-li se mi to) tak bych s ním často souhlasil.
Myslí to vážně? Vydrží mu to? Neznáme se, a i kdybychom se znali, tak tohle se dá těžko odhadnout i u lidí, které vídáš denně (já tedy tohle prognostikovat neumím).
Já z těch textů teda vyčetl hodně. Obou. Ovšem nevím, jestli jsem se trefil. V oboru analýzy textu nejsem kovaný, a navíc jsem líný a tohle dělat je docela fuška.
jan pušodpovědět 
    konkrétní22:37:42 16.03.2005
k tomu co jsem psal občas smajlíka!

Konkrétní mi to přijde. Pokus o překlad: Přispět na školení zájemcům a binec v průvodcích, značkách a klasifikacích cest zarovnat s tím , jak se to dělá mezinárodně (doufám, že to neznamená, že místní poetické klasifikace budou zakázané?)
A dát reprezantantům také nějaké povinnosti vůči organizaci. Třeba právo první noc...ééé informace. Aby byli taky užiteční.

Já třeba tyhle věci pochopil takhle. Ale třeba špatně? Kandidát teď někde točí telemarky, kdo ví jak to všechno je. Já jsem dneska zjistil, že KJe Dordže nemusí být zobrazován vždy jen s šestnácti rukami, ale i pouze dvouručný, polezl jsem po vyhřátých skalinách a tak jsem šťasten i tak.
jan pušodpovědět 
  Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila19:26:18 16.03.2005
Je fakt, že osobní zkušenost dělá dost. K Novákovi: na to, že svůj program vyklopil narychlo, to docela ujde. K Čepelkový: Já jsem její program sjel ještě jednou, ale jediná konkrétní věc, která mi z toho vypadla, je, že bude nějakej tajemník a že bude profesionalizace. Jinak je to nějakej dějepis a dojmíčky.
Papoušodpovědět 
 Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila16:16:46 17.03.2005
No, mě vstávají ty zbytky vlasů (a že jich mám již opravdu málo) při pomyšlení, že předsednictví vyjde na jiného kandidáta než na Alenu. I kdyby neměla žádný program, je to schopná žena a věřím, že je jedna z mála, co snad dokáže zpacifikovat i hádavce z Ádru. Ve svém programu ukazuje i možnou cestu k profesionalizaci - refundování mezd. Bez ohledu, že bych někoho chtěl zatracovat a někoho vynášet.Dík patří všem kandidátům, jsou to koneckonců lidé co nesou kůži na trh bez vyhlídky většího zisku (myslím finančního).
Takže přeju delegátům - s rozumem volte, kandidátům - neberte to moc konfrontačně .
A jinak se tu mějte, jedu lízt.
John, Plzeňodpovědět 
  Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila16:22:49 17.03.2005
Jo, Johne, máš pravdu. Alespoň v té části věnující se Aleně. Ovšem na to, aby aby si někdo poradil s Ádrem opravdu potřeboval větší pravomoci. Tak asi na úrovni okupační správy.
A mimochodem, článek o bordelu v Ádru je tady:
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=3751
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Čepelková mě moc nepřesvědčila21:04:51 17.03.2005
Při refundacui platu vznikne nepoměr - každý má plat jiný, takže se může stát, že někdo bude refundován za stejnou práci pro svaz podstatně více než někdo jiný...nehledě na to, že tento systém může velice rychle zrujnovat rozpočet. Já bych se přiklonil spíše ke konkrétním částkám za konkrétní splněné úkoly dle možností rozpočtu.
Radimodpovědět 

 On-line rozhovor20:57:31 16.03.2005
No.. v jednom dotazu a v jedné odpovědi padlo mé jméno v souvislosti s tím, že se mi zdá zvláštní že jsou sponzorské peníze pro svaz nulové - zvláště v kontrastu s obrovským úspěchem českého lezení. Aleně se to jeví jako normální.
Svazy s menší základnou a menšími neolympijskými úspěchy své finanční  partnery mají. V televizi se objevuje vše od závodu dračích člunů, kvadriatlonů, cabanů, jarošů ( bez urážky ) atd. , kteří mají narozdíl od vedení ČHS tu schopnost si na své výlety či plnění sportovních snů peníze zajistit z extereních zdrojů.
Většina svazů funguje jako organizace, která dává právní  zázemí, základní fin. zázemí, stará se o propagaci, vyjednává se zahraničními partnery komisemi, nadnárodními svazy, stará se o talentovanou mládež atd. .. atd....
Náš svaz je dojnou krávou, která dotuje úzkou sportovní špičku z peněz které jsou mimo jiné i přímou dotací vázanou na členskou základnu.
Musím trvat na tom, že pokud si na své " nehodnotné " výstupy zajistí komerční peníze  pan Caban, Jaroš atd...měl by to mít lezec, který podá zvláště hodnotný světově či u nás uznávaný výkon o to snažší ( pokud se svůj úspěch pokusí prodat ). Pro každého je samozřejmě jednodušší natáhnou ruku a dostat třeba oněch kritizovaných 80 000 od komise alpinismu, než objíždět firmy, dávat rozhovory novinářům, zmiňovat své chlebodárce v každé druhé větě. Možná je to potupné, ale mě příjde víc potupné to, že užírají ze svazového koláče aniž by to mělo pro svaz zpětně jakýkoliv efekt.
Jako příklad poslouží naši nejlepší, jež zdobí loga všech možných bohužel vyjma svazu. To samé platí i o jejich html  stránkách. Všechny výkonné výbory to nechává chladnými a naopak jim za jejich projevenou vděčnost milión přihodí na úkor členské servisu ( o tom je jinde jiný článek )
O výstupech alpinistů se dozvídám pouze z odborného horolezecké komerčně né až tak zajímavého tisku.
Sám sháním sponzory a granty pro oddílové i své komerční akce..... Pokud mohou mít regionální závody sedmdesátitisicový sponzorský rozpočet, proč by nemohl mít svazový rozpočet sponzorský příjem vyšší, než 0?
Je samozřejmě nutné něco dělat. Prvotně nabídnou reklamu, PR, propagaci v ucelené formě a pak teprve žádat o podporu....( samozřejmě prvotní musí být popularizace lezení )
Myslím, že v této oblasti je mimo mísu Alena. Nejsme v socialismu.Je to vždy něco za něco a člověk pokud chce korunky na plnění svých snů holt musí někdy sklonit hlavu.
Chápu, že je to velké přání když nejsme schopni donutit ani vlastní reprezentaci, aby za podporu kterou dostává dodalo pár fotek s výsledky na
svazový  web.... a jak je teprve donutit aby se revanšovali svazovým sponzorům. Pokud nejste toto schopni zajistit budu rozhodně proti lití peněz do černé bezedné díry na úkor řadových členů a oddílů.
Já podpořím pravděpodobně  Igora už jen proto, že měla alena jako místopředsedkyně dostatek protoru a času své vize prosazovat....mimo dílčích výsledků jsem nic hmatatelného nezaregistroval vyjma lobbismu pro komisi alpinismu a neustálé omlouvání neúspěchů na místo návrhů konkrétních řešení.
Radim Bzuraodpovědět 
 Radimovi Bzurovi22:02:14 16.03.2005
Radime,těším se na tebe na valné hromadě. Doufám,že po tvým kecech,po kterých mně je na blití, příjdeš za mnou a omluvíš se, nebo si koleduješ o to,že ti JÁ osobně rozbiju hubu. Styď se za svojí ubohost. Takových kecalů,kteří pro svaz udělali H.... a ty jsi jedním z nich už mám plný zuby.Co jsi udělal ty,že si dovoluješ kritizovat? Kdy už konečně přestaneš žvanit a začneš něco dělat. Doufám,že to bude co nejdříve. Vol si koho chceš, to je tvoje právo, ale tyhle kecy si nech!!!
Martin Ottaodpovědět 
  Re: Radimovi Bzurovi23:14:12 16.03.2005
Martine, zklidni hormon.
Takovýmhle vztekáním se ničemu neposloužíš, spíš naopak.
Přines konkrétní protiargumenty a přesvědčuj.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Radimovi Bzurovi12:02:48 17.03.2005
No tak mu rozbije hubu. Asi má proč :-)
Lenušeodpovědět 
  Re: Radimovi Bzurovi14:03:53 17.03.2005
Jo na VH budu...velice se těším ( radši bych si to ještě nechal projít hlavou ). Přečet jsem si to ještě jednou a nenašel jsem nic urážlivého nebo něco nepravdivého....Zdobí stránky Toma Mrázka nějaké Logo ČHS? Přinesli sportovní úspěchy repre zpět nějaké peníz epro svaz? Pomohly úspěchy v popularizaci a medializaci lezení? atd...
Přiklonil bych se k názoru Petra Jandíka. Pokud se domníváš, že nemám pravdu budu rád když mi napíšeš v čem a možná o něco jasněji, než jsi Petrovo Jandíkovi vysvětloval dotaci 80000 na neúspěšnou expedici. S pozdravem.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Radimovi Bzurovi14:07:38 17.03.2005
Asi to bude o té konstruktivnosti těch tvých plků.
Lenušeodpovědět 
    Re: Radimovi Bzurovi14:12:16 17.03.2005
Milá anonymní Lenuše...pokud si uděláš chvilku přečti si v jiném článku zde na lezci 4 zcela konrétní návrhy včetně variantního rozpočtu.
Každopádně konstruktivní úroveň některých rváčů a úražlivé výkřiky anonymních žen mě nena....
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: Radimovi Bzurovi14:25:01 17.03.2005
Tak to jsem ráda.
Lenušeodpovědět 
      Re: Radimovi Bzurovi14:27:10 17.03.2005
P.S. Teda že tě nana... . Ale jinak je vidět že se jako bezmála každej chlap bereš dost vážně :-)))
Lenušeodpovědět 
  Re: Radimovi Bzurovi21:05:37 18.03.2005
Ještě k těm kecalům....jsem úplně u vytržení z toho jak někteří žijou v přesvědčení, že oni jsou ti jediní, kteří pro svaz a pro horolezce něco dělají. Rád bych připomenul, že mimo VV a komisí se bezplatně ve svém volném čase věnují jiným všichni instruktoři ( ti si za to většinou sami platí ), předsedové oddílů, pořadatelé závodů, správci skal, provozovatelé stěn ( někteří i za peníze ), provozovatelé webů, prvovýstupci, autoři průvodců atd...atd..těm všem lidem za jejich práci děkuji a vážím si jí - a to není to samé, jako že jí přijímám bez výhrad a že na některé věci nemám jiný názor. A za odlišné názory, které by neměli nikoho urážet se omlouvat nehodlám ( snad, že bych dostal nějaký proti argument místo nabídky pěstních soubojů ).
Pokud jde o moji osobu ber jako můj přínos to, že mi řada věcí není lhostejných, že jsem připravil variantní rozpočet ve spolupráci s jinými, že jsem připravil alternativní návrhy, jsem předsedou oddílu, který má přes sto členů, pořádám závody se slušnou účastí, sháním pro svůj oddíl peníze na činnost atd...., jezdím pravidelně na VH ČHS, jsem v radě největší ústecké TJ, která hospodaří s majetkem a rozpočtem, který několika násobně převyšuje rozpočet ČHS, daří se mi získávat řadu dotačních grantů na sportovní akce a údržbu ....¨to není výpověď egoisty. To jen proto, aby jsi měl možnost přehodnotit své unáhlené výkřiky a třeba se i omluvit. Jinak naviděnou v neděli....
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Radimovi Bzurovi15:39:57 21.03.2005
A byla bitka? Ve zprávě o VH o tom nepíší ani horskodolních stránkách :-) Natožpak tady. Tady jste takoví serióóózní :-)
Lenušeodpovědět 
 Re: On-line rozhovor22:31:56 16.03.2005
Co se týká toku financí, tak s tebou souhlasím, a ten rozpočet Bzura & Humanita se mi líbí víc. O tom žádná.
Jenže já se nemůžu srovnat s tím, že Igor se objeví jak náhlé zjevení, a já mu mám věřit na základě dvoustránkového souboru .doc. Je to takové zbrklé. A když k tomu přidám špatnou zkušenost z dob jeho vedení metodické komise, tak holt volím opatrnost.
Mám totiž takové jednoduché kritéria:
1.HoBl nedopustí, aby se finance rozfofrovaly (nebo aspoň včas zařve na poplach).
2.Jestli Igor opravdu chce pomoci ČHS svými zkušenostmi, pateticky řečeno - jestli má Igor ČHS rád, tak mu přeci místopředsedování pro organizaci nemůže vadit! No a pro případ, že by Igor byl magor, tak dva roky s ním na pouze místopředsednickém místě půjde přečkat...
3.HoBl i Igor se kloní k posílení servisu pro členy, oba chtějí stanovit nějakou časově delší strategii, takže kdyby holt Alena s prominutím zblbla a začala moc lobovat za okamžité požadavky pro komisi alpinismu, tak oni dva jí budou v protiváze.
4.Důležití jsou i další členové VV, takže chci-li posílit servis pro členy, budu dál volit Josku Uherku, Fugase Všetečku, Petra Jandíka, a čtvrtého z ještě promýšlím.
5.Když bude Igor dobrej, tak za dva roky je předsedou (protože Alena to bere jen na jedno období).

Trochu mi přijde Radime, že dáš moc na efekt. Stačí ti předhodit prezentaci, a jsi z toho úplně učarovanej. Nějak zapomínáš na moudro "podle skutků jejich poznáte je".
A momentální skutek Igora je, že odjel na lyže, a tak se ho ani nemůžeme už na nic dotazovat (total off-line). Zatímco Alena je k dispozici.
Příznačné.
(Pušovsky řečeno: "signifikantní", Jene, Jeníku, to byl fóór, rychle smajlíky :-)))))), tak).
TomasKodpovědět 
  Re: On-line rozhovor22:50:56 16.03.2005
Já je nepotřebuju! Pro mne tam implicitně jsou! Jo! :o))
jan pušodpovědět 
  Re: On-line rozhovor23:38:48 16.03.2005
Ano. Tak by to mohlo být a smysluplně jsi ta slova nakladl, což myslím tentokrát zcela vážně.
Opravdu zatím nelobuji ani za jednoho. Říkám-li ještě nevím, tak tím (což je u nás nezvyklé) myslím nevím a nikoliv ne.
Vidím tu jeden zádrhel. Ani Alenin text není pro mne takový, abych z něj lehce pochopil co a jak konkrétně. Ovšem, ačkoliv češství považuje za dostačující důvod pro členství v organizaci (něco na tom je), tak uvádí body, kdy by pro ní strvat v této bylo obtížné. No a tyhle body se mi zdají možná podobné tomu, co prosazuje třeba HoBl, alternativní rozpočet...atd.
TomášF se obává rozhádané party, která tu kárku...
Když něco nevíš, tak se zeptej, říkala babička.
Dám to nahoru.
jan pušodpovědět 
   Re: On-line rozhovor16:10:32 17.03.2005
Také se mi líbí Tomovo rozvážné nakladení argumentů, včetně argumentace pro jednotlivé kandidáty. Souhlas.
Tomáš F.odpovědět 
    Re: On-line rozhovor17:58:48 17.03.2005
Buď od tak laskav, Tomáši a neinterpretuj má slova a nepoužívej je ke svému politikaření. Díky!
jan pušodpovědět 
     Re: On-line rozhovor13:37:56 18.03.2005
To jsem, Honzo, opravdu nechtěl. Pouze jsem ocenil, kterak Tom (opět) dokázal shrnout to, čeho se obáváme či v co doufáme. Takže pokud sis to vyložil jinak, promiň.
Jsem si vědom toho, že nejsi rozhodnutý (i když na VH snad pojedeš i když konečně přišlo jaro a v Černolicích by Ti nemrzly prsty), a rozhodně to respektuju. Pochopitelně s výhradou, že do Tebe budu hučet do poslední chvíle na místě :-))))
Tomáš F.odpovědět 
  Re: On-line rozhovor00:12:24 17.03.2005
Myslim, ze jsem k dispozici prave v tento okamzik, chtela jsem si precist neco na dobrou noc :-) Je moc prijemne si pocist, jak mne hodnotite, je to takove napinave, presvedcim Papouse nebo nepresvedcim, bude mne volit Pus nebo nebude, zastane se mne nekdo nebo nezastane. Nakonec se mne zastane akorat manzel...ale ten musi, protoze mu prihraju penize do komise alpinismu. Panove, bezte do haje. Jsem ted na Lezci a tudiz nemusim hovorit oficialne, snad mi ti, kteri si z volby noveho predsednicva udelali americky thriller a patricne to ted prozivaji, prominou. Musim rici, ze je mi smutno z toho, kam jsme se to vsichni dostali. Od doby, kdy jsem se pro kandidaturu rozhodla, neubehlo sice ani tak moc casu, ale pro mne se zmenilo hodne. Kdo namitne, ze jsem to prece musela vedet a musela s tim pocitat, ma sice asi pravdu, ale ja mam jednu vyhodu: NIC NEMUSIM. Nic jsem neukradla ani nevytunelovala, pracovala jsem podle svych moznosti a schopnosti, snazila se byt maximalne objektivni. Vy to nedelate. Posuzujete podle toho, jak se kdo prezentuje na webu a podle toho, jak je kdo aktivni pred volbami. O co tu vlastne jde? O lezeni? O tymovou praci? Byl to vubec tym? S kym mam v tom novem tymu pracovat? Nemusim delat vubec nic, rozhodla jsem se pro to vse pred osmi lety dobrovolne a z pocitu, ze mam pro lezeni neco udelat, protoze kdysi udelali jini zrovna tak neco pro mne. Uz jsem si to myslim odpracovala. Vas to nestalo ani korunu, pokud nepocitate moje cestovne. Nemam zapotrebi se realizovat timto zpusobem, mam spoustu jinych zajmu a svet se nezbori a lezt se bude dal. Meli jsme osm let za predsedu osobnost, kterou by nam mozna mohl lecktery svaz zavidet. Je to osoba skromna a leckdo z vas mozna ani nevi, co vsechno pro nas vsechny vlastne udelal. Jsem zvedava, jestli mu nekdo z vas aspon podekuje. Dobrou noc.
Ta Čepelkováodpovědět 
   Re: On-line rozhovor02:36:48 17.03.2005
"Meli jsme osm let za predsedu osobnost, kterou by nam mozna mohl lecktery svaz zavidet. ..." - Ano. A chci, aby to tak bylo dál. A dalsi takova osoba tu je. Ty.
"...leckdo z vas mozna ani nevi, co vsechno pro nas vsechny vlastne udelal." - Vím. Nebo aspoň doufám, že vím. Obyčejně bych to řekl: Nebyl lhostejný a udělal práci. Převzal věci ve špatném stavu, a když je předává dál, tak v dobrém stavu.
Jakékoliv sdružení lidí se do špatného stavu dostane jen vlivem špatných lidí. Do dobrého stavu se dostane jen vlivem dobrých lidí.
Pro dobré lidi jsou VOLBY vždy hledáním dobrých lidí. Hledání je rozkrývání, zkoumání, porovnávání. To je taky práce, a jestli ji lidi dělají, tak nejsou lhostejní.
Tak přeci nás to ten Jirka Novák naučil.
---
Aleno, ráno bágl na záda, a šlapej nahoru!
A teď už je pozdní noc, zííív, a jdu taky spát, mám toho dost... beztak nám tu Papouš zítra vynadá, že to je "dojímáček".
TomasKodpovědět 
    Re: On-line rozhovor08:07:46 17.03.2005
Zatím já a možná u toho zůstane. Mám pocit, že Papouš už je taky unaven. Jsouce bez informací, jsme hledali alespon na webu. Abychom alespoň něco věděli a mohli odhadnout co a kdo, jsme četli programy kandidátů (pokud se k nim snížili) Je to divný, ale chtěli jsme vědět, kdo kandiduje a co chce dělat a jaký má plán.
Wittgensein tvrdil, že úkolem filosofie je rozkrývání "jazykových her". Jsem si na něj vzpomněl. Nevíme co chtěli říct kandidáti, ale nerozumíme ani další řeči. Řeči činů. Když jsem furt léta blekotal o komunikaci, tak jsem myslel právě tohle. Také není moc rozumět. I lidé, sami hledající jsou evidentně zmatení. A jak si myslíte, že by dopadla anketa mezi prostým lezným lidem: 1) vyjmenuj tři osoby z vedení čhs. 2) čím se čhs zabývá?
Malá odbočka k Radimovi. Ta kritika a sestavování alternativ je také práce. Zadarmo. I to co dělá pro lezení v jejich kraji. A nabízel i další. Tím neříkám, že s ním ve všem souhlasím, ale...dost!
Jdu do háje, uvidím, jestli mi tam někdo přijde rozbít hubu. ČHS přeji ať mu to jde, neboť zášti nechovám. Na to je příliš komické. Ostatně, možná se v tom háji zase brzo s touto organizací potkám.
jan pušodpovědět 
   Re: On-line rozhovor12:42:39 18.03.2005
Ani Igor NIC NEUKRADL a NIC NEVYTUNELOVAL jak se tady snaží blbě naznačovat jiní (jiná)
FVodpovědět 
    Re: On-line rozhovor12:48:02 18.03.2005
Nesnažím. Ptám se. To se smí.
Jiná
Lenušeodpovědět 
    Re: On-line rozhovor14:04:19 18.03.2005
Ale tady přece nikdo nic nenaznačoval. Dokonce bych si troufnul odhadovat, že ani ta zmínka o případných dotacích pro pražské krajské sdružení (nebo jak se to sakra jmenuje) nesměřovala na Igora osobně. Spíš na to, že jestli tento projekt Igor dotáhl, tak že o něm minimálně malé pražské oddíly nic neví. Přiznám se, že jsem už zapoměl že něco takového vůbec vzniklo (a to bafuňařím v pražském oddíle), takže by mě vlastně také zajímalo, jak to je. A pokud nějaké dotace od někud chodí (o čemž osobně pochybuju), pak by mě zajímalo, alespoň u kterých oddílů končí. Jestli to je třeba vázáno na činnost mládeže apod.
Tomáš F.odpovědět 
     Re: On-line rozhovor15:43:27 21.03.2005
Děkuji ti náčelníku že ses mně zastal! I když jsem se neprosila. Jo. Neřekla jsem nikde že krad. Jen sbíral funkce a nějak z toho nikdy nic nebylo.
Lenušeodpovědět 
    Re: On-line rozhovor16:27:56 18.03.2005
Tak aby v tom bylo jasno. Ve vedení ČHS bylo za Skandery lidí mnoho. I když se, mám pocit, Skandera snažil VV zúžit. A pro informaci I. Novák ve VV nebyl po celou dobu. Např. v r. 91 určitě nebyl členem vedení. Působil, pokud si vzpomínám v Komisi alpinismu a v Metodické komisi – předsedové komisí myslím, byli zároveň členy VV. Byl tedy v pozici, ze které lze těžko ohlídat případné nepravosti.

Ostatně, nemyslím si, že by všichni zde uvedení kradli či tunelovali. Spíš těžko mohli něčemu podobnému zabránit. Dobře, nemusíte je volit (jestli tedy máme dost vhodných kandidátů – což se mi po abdikaci Fugase a Mellouna zas až tak moc nezdá).

A aby bylo jasno, tak nějaká vykopávka o VV v oněch dobách dávno minulých:

Volby 1990

Předseda ČHS – Jiří Skandera
Revizní komise
1. Zdeněk Brabec
2. Zdeněk Janů
3. Petr Puš
VV:
1. Tomáš Čada
2. Oldřich Hein
3. Ivan Rotman
4. Jiří Tomčala
5. Jan Krch
6. Jarka Cuberková
7. Petr Baudiš
8. Standa Šilhán
9. Věra Nováčková
10. Ivana Chmelíková
11. Igor Novák
12. René Bulíř
13. Josef Zeitler
14. Miroslav Polman
15. Jiří Ebenhöh
16. Tomáš Skřička
17. Ferdinand Doležel
18. Jiří Švejda
19. Vratislav Fibinger


Volby 1994

Předseda ČHS – Jiří Skandera
Předseda Revizní komise - Miroslav Polman

VV:
1. Igor Novák
2. René Bulíř
3. Varatislav Fibinger
4. Jan Krch
5. Jaroslav Mlynář
6. Ivan Rotman
7. Petr Hejtmánek
8. Jarmila Cuberková
9. Stanislav Šilhán
Tomáš F.odpovědět 
  Re: On-line rozhovor14:09:43 17.03.2005
Díky Tome K za názor...jo ještě nejsem na 100% rozhodnut....Dobu Igora ve svazu jsem nezažil. Nikdo žádnou konkrétní negativní věc do světa nepustí. Otázkou je zda volit alenu, která je sice vyzkoušená, pracovitá, ale to považuju možná již trochu za nevýhodu a to i proto, že se bojí otevřeně ojmenovat neúspěcha třeba konkrétně říct: Martin Mellan šel do VV s tím, že se pokusí zlepšit komunikaci uvnitř svazu i navenek.....přes veškeré úsilí se to po dvou letech nepovedlo. Je asi těžké říkat nepříjemné věci nahlas zvláště tehdy když jsou všichni vesměs kamarádi. Chceme-li se někam posunout je třeba říkat otevřeně co jsme udělali špatně, abychom to příště mohli udělat lépe. A ono je to samé kdyby...a jestli...a děláme to zadarmo...a oni nám nepomáhají...
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: On-line rozhovor14:14:29 17.03.2005
Byl za brzdu už před dělením svazu. A za Skandery seděl ve VV aby tam jen seděl.
Lenušeodpovědět 
    Re: On-line rozhovor12:02:10 18.03.2005
A když už jsme tak jedovatí. Copak je s tou Igorovou aktivitou se založením krajského sdružení Praha? Ví o tom nějaký pražský oddíl? Děje se něco? Inkasují se na to dotace o kterých nikdo neví nebo taky zůstalo u programu a schůzky přípravného výboru?
odpovědět 
  Re: On-line rozhovor14:20:22 17.03.2005
Lidi prosim vas necpete nas do takhle cernobilych skatulek. Ano, obcas mame treba s Alenou protichudne nazory - ale to je ve vysledku dobre!
Alena za vsim spis vidi konkretni lidi a jejich snazeni - proto taky ma tendenci podporovat nekoho, kdo se evidentne snazi. Ja za vsim spis vidim systemove souvislosti a cisla - a nekdy bych kvuli systemu vylil s vanickou i dite.
Nehledejte co z toho je dobre a co spatne, potrebujeme oboje. Co je dulezite, ze se musime a predevsim chceme dohodnout i kdyz se ta dohoda nekdy obtizne hleda. Ale vysledek by pak mel byt o to lepsi. Nedelejte si celkovy zaver z pripadnych dilcich prestrelek.
Jeste k Radimovi: je spousta dulezitych veci, ktere nejsou moc videt a prave v tech udelala Alena obrovsky kus prace. Prijde me hodne nespravedlive udelat smahem rychly zaver jen z toho, jak to vypada navenek.
Honza Bloudekodpovědět 
   Re: On-line rozhovor21:14:16 17.03.2005
Já si rozhodně Aleny velice vážím - i když nerozumím jejímu smyslu pro humor a občas jsem v mailech nepochopil její ironii..
Možná dám hodně na efekt jak psal Tomáš Kublák.
Objektivně je třeba přiznat, že konkrétní zásluhy konkrétních lidí nejsou příliš rozlišitelné v tomto velkém a komunikačně chaotickém celku.
Já třeba nevím kdo je za co ve svazu konkrétně odpovědný, kdo se o co zasloužil víc a kdo míň. Přečtu zápis z VV, z kterého není až zase tak moc poznat zásluha jednotlivých lidí... a kdo hájil jaký názor. ¨
Nebylo by od věci doplnit suché zápisy a tabulky čísel reportáží, aby bylo navenek zřejmé kdo má jaký názor, kdo tlačí na co a proti komu....pokud něco takového není mohu se rozhodovat podle toho co kdo napíše do webových diskusí a kdo mi co našeptá ze zákulisí....
Radimodpovědět 
    Re: On-line rozhovor12:04:52 18.03.2005
Jo na efekt. To byl Igor co o něm vím. A mimochodem, mají pražáci to krajské sdužení nebo ho má jen Igor?
Lenušeodpovědět 
    Re: On-line rozhovor12:17:09 18.03.2005
Myslíš jako přehledy, kdo jak hlasoval, jako to je v Parlamentu? Možná by to bylo prospěšný, ale nevím jak moc administrativně zvládnutelný za současných podmínek.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: On-line rozhovor12:24:50 18.03.2005
A kdo to zapisuje? Sekretariat? V čem je při sedmi členech VV problém?
Lenušeodpovědět 
      Re: On-line rozhovor12:48:15 18.03.2005
Zatím nevím, jak to funguje. každopádně bude nutné Alenino "poučení z krizového vývoje" (viz článek o nominaci do repre) doplnit ještě o uvědomění si, že zápis je vlastně jediný veřejně dostupný dokument o práci VV a tím i celého ČHS a s ohledem na to ho formulovat a rozhodnutí tam i třeba stručně zdůvodňovat, případně odkázat na nějaké další dokumenty k věci.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: On-line rozhovor12:56:16 18.03.2005
Takovejch odkazů by to chtělo :-) Zkus třeba kliknout na horosvazu na Co je je ČHS. A jdi dál, najdi aktivní odkaz. třeba VH. Poslední je z r. 99. Abych nekecala možná 01. To by chtělo vstoupit trochu systémověji.
Lenušeodpovědět 
       Re: On-line rozhovor12:58:26 18.03.2005
Petře mluvíš mi z duše....snad se ti to podaří prosadit ( nemělo by to být asi nic konfliktního...)
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: On-line rozhovor01:03:30 19.03.2005
dokaž, že lobbovala pro komisi alpinismu a jak - to jako že v ní pracovala a že za dobu, co v ní je, se objevují její zápisy ze schůzí a průběžné informace v Montaně - není to náhodou ten informační servis pro členy?
hloupý dotazovatelodpovědět 
  Re: On-line rozhovor08:33:57 19.03.2005
Jaúúúúú! Jaký dokaž??? Copak je to zločin??? Pokud je z komise alpinismu tak má, má, haůůůůůůůůůůůů wow, haf; mááááááááá lobovat za svoji komisi!
Ale jako předseda má lobovat za všechny, všechny, vážně všechny členy protože oni jí do funkce jako zástupce poslali. Proto jsem se ptal, jak si představuje rozdělení financí, protože velká část členů se domnívá, že by primární měla být péče o udržení a vytváření možností pro lezení všech členů. Tedy jde o to, vědět, jak si to budoucí předseda předseda představuje.
Ale tohle je u blbečků na dvorečku a já jsem blbečků král. Náznak kritiky je považovaný za zradu ušlechtilých idálů, muži se rozněžňují a nebo rozehrávají strategicko-politicko-manipulačno-stupidní hry, stádo bučí "serte na to, jděte lézt." A já tady žvaním, místo abych se na to vysral a šel lézt, protože stádo má tentokrát pravdu. Kde nic není, ani smrt nebere, tak dloho se chodí na www, až je z tebe tag.
Sorry tohle neumím.
jan pušodpovědět 

 $ vs. lezba06:41:16 17.03.2005
peníze(a z toho plynoucí komercionalizace) x „čisté (postarulezení) lezení“
články pěkné… inspirativní… třeba já. Mě napadlo, že někteří lezci (dobrovolní) by měli vydělávat, aby ty ostatní mohli v poklidu (a bez reklamních sloganů) lézt… a říkám si… „ nojo, ale kdo na sebe hodí to břímě lezeckého opovržení (pro přehnanou komercionalizaci)… kdo vyleze na Říp, sežene při tom pár miliónů, odevzdá je a pak se bude, za vlahé noci, opíjet na balkóně, aby zítra byl sto ustát kritiku ostatních lezců…“… pak mě napadlo… „ ano… budu to já“… pak zas… „ pěkná kravina…“… a pak jsem si otevřel jedno pivo… csssss... a nápad byl tu… Zimmermann…

Pojďte vytvořit jednu (či více ;-)) pseudo…(to slovo určitě ještě pokračuje, ale nevím přesně jak…:-)) lezců… dejme tomu Bergmana… lezců bez tváře, však s ostrými mačkami a s cepínem té správné délky (popřípadě s botami, jejichž hrana je schopna oholit středně zafouseného muže). Prototyp komerčního lezce…unese o pár kilo víc, takže se pár vlajek sponzorů ztratí…:-)… nemá žádné módní cítění, takže bere nálepky, nášivky… všeho druhu, všech barev…
Ať  obyčejní lezci lezou v poklidu opuštěných skal, bez triček s nálepkami sponzorů… bez cvakání fotoaparátů…  a Bergman?... Tomu necháme vytetovat na záda reklamu na Lanex… skoropodprahová reklama… ženy budou obdivoval jeho svaly a při tom si mumlat… Lanex, Lanex… Lanex…
sponzoři budou platit… lezci budou lézt a kontakt těchto dvou sfér bude zařizovat... a všichni budou spokojení…  teda všichni… konečně tu bude někdo, kdo dokáže vydělat a komu nebude vadit (a nebude toho chtít nechat) když mu na hlavu budeme házet vajíčka, proklínat jeho krásné nové boty od Asola, či to, že cestou nepotkal místo s obtížností větší než 1…

muhehe… kdyby nebylo šest ráno, bral bych to možná vážně… :-)))))))

Jinak... věřím, že Jak Alena, tak i Igor, ví co chtějí a že ví jak říct to, co chtějí a že to co chtějí říct, to co chtějí a to co říkají je v jedné rovině... takže nemám strach o budoucnost čhs... c(_)
B.D.odpovědět 
 Re: $ vs. lezba12:19:25 17.03.2005
Zajímavé texty, po všech diskusích a shrnutích mohu říct, že máme v dilematech hodně společných. Nicméně jsme se nakonec rozhodli pro podporu následujících kandidátú a to zejména:

Předseda: Alena Čepelková - zachování kontinuity, diplomatická osoba a snaha o posun CHS pozitivnim smerem

Mistopredsedove: Igor Novak, Jan Bloudek

Clenove VV : Pavel Weisser - predevsim pro durazne jednani s ochranari, ktere ukazal pri jednanich na Jizni Morave a schopnost posunout jednani na celorepublikovou uroven
Joska Uherka - podrobna znalost metodicke problematiky i chodu svazu
Jiri Vsetecka - kontinuita s predchozim VV, znalost problematiky ochranaru a pisku
Petr Jandik - nova tvar, seriozni a znaly problematiky, dame pokus
Doufame v nasledujici priority VV:
priorita cislo jedna je treba si vyjasnit co jsou konstruktivni zasahy do lezeni pro ochranu prirody a co bohapusta buzerace ze strany CHKO
priorita cislo dve je profesionalizovat cinnost vedeni CHS a tedy i celeho servisu pro clenskou zakladnu
Radek
zobanodpovědět 
  Hurá12:33:15 17.03.2005
Ještě jeden podporující Josku. Dobrá volba. Uherka na hrad! A pro případné delegátky - no, asi tam budete v menšině, ale volte Josku, skvěle a ochotně tančí. Takovejch mezi horolezci aby hledal se světýlkem.
Lenušeodpovědět 
   Re: Hurá16:18:00 17.03.2005
Děkuju Ti Lenko, za podporu mnou nominovaného kandidáta. I když, zdá se, pohnutky mohou být opravdu odlišné. Že by to dělaly ty Joskovy prokvetlé skráně?
Tomáš F.odpovědět 
  Re: $ vs. lezba17:06:14 17.03.2005
No vida, brněnská Lokotka bude volit Alenu za předsedkyni, a Moraváky do VV. Jsem za to opravdu rád. Oběma jsem posílal nominaci a potěšilo mě, že ji přijali. Trochu mě mrzí, že Pavel Weisser ji nevzal natolik vážně, že by na svazové stránky poslal prezentaci. O to víc tedy hodlám podporovat druhého z moravských kandidátů, Josku Uherku. Už jsem se jej pokusil představit jednou (v diskusi pod článkem o volebním programu Jana Šlechty – jak mi to připadá dávno a jak hluboko v hloubi článků na Lezci je tento výkřik pohřben), přesto tak učiním ještě jednou. Obávám se totiž, že by tento kandidát mohl v záplavě známých a zvučných jmen horolezecko-bafuňářské současnosti i minulosti zapadnout.
Tak tedy kdo je to Joska Uherka. Sám se představil v této velestručné volební agitce:
http://www.horosvaz.cz/download/volby05/uherka.htm
Jak již bylo řečeno, nominaci do VV jsem zasílal já, a činil jsem tak z dobrých důvodů. Hlavně proto, že jsem jej měl možnost jej blíž poznat i při působení ve svazových strukturách. Joska působí jako lektor a pohybuje se v Metodické komisi od jejího znovuoživení. Osobně jsem jeho působení – včetně názorů a schopnosti jejich prosazování vždycky cítil jako přínos, a proto věřím, že bude přínosem i pro VV. Zároveň mám pocit, že se Joska stane pozitivní figurou i při nejvšednější svazové práci, protože umí udržet nadhled a vnáší do veškeré činnost značnou pohodu (a ještě, zdá se, dobře tančí:-))).
Tomáš F.odpovědět 

 Zase pro Alenu16:47:45 17.03.2005
Alena byla vynikající.Jinak většině účastníků této diskuze dám soukromý telefon na známého psychiatra dr. Cyrila Hoschla - 609 215 311
Julaodpovědět 
 Re: Zase pro Alenu18:39:30 17.03.2005
děkujuuuu... :-))))))))))))
b.d.odpovědět 
 Re: Zase pro Alenu19:41:20 17.03.2005
No to je napad! Ze me to nenapadlo pridat do programu v ramci profesionalizacnich tendenci. Takovy psychiatr pro VV, komise, delegaty VH... To by nas posunulo. Ale jeste neni pozde, treba projde Radimova verze rozpoctu a budeme si ho moci zaplatit z rezervy jako hlavni vymozenost noveho stylu vedeni. :-)))
HoBlodpovědět 

 Čepelková-předseda ČHS08:31:10 18.03.2005
Pro Álu.

Jako Tvoje bývalá spolulezkyně Ti držím palce ke Tvé nominaci na předsedu ČHS.
                                Hofmanka
Hofmannová Z.odpovědět 

 Fugas odstoupil12:39:53 18.03.2005
Z horosvaz.cz
Odstoupení od kandidatury na člena VV ČHS 18.03.2005 08:08 Jiří Všetečka
Pro nové skutečnosti, které mně nebyly známy v době přijetí kandidatury na člena VV ČHS, se vzdávám možnosti být volen do tohoto orgánu. Změna týkající se mého pracovního vytížení by mně nedovolovala plně se věnovat práci pro ČHS, zvláště v dnešní době, kdy část členů ČHS volá po větší aktivitě funkcionářů a není spokojena se stavem svazu. Děkuji všem, kteří mně veřejně podpořili před volbami a zároveň se omlouvám, že nemohu naplnit jejich představy.
Fugas
odpovědět 
 Re: Fugas odstoupil15:44:53 18.03.2005
Na známé adrese s kandidáty se lze dočíst, že odstoupil též Martin Mellan.
Nezbývá, než toto rozhodnutí respektovat. Přiznávám, že v případě Jirky "Fugase" Všetečky mě to doopravdy velice mrzí. Dost jsem na něj spoléhal. Už proto, že je to kliďas (to souvisí s tím že se bojím rozhádané party), ale také proto, že umí vzít za práci.
A zároveň bych chtěl oboum odtoupivším poděkovat za všechno, co pro svaz dělali.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Fugas odstoupil15:49:54 18.03.2005
Ona profláknutá, výše zmíněná, adresa je tady:
http://www.horosvaz.cz/servis/index.phtml?id=844

To pro ty, co se s námi nechodí hádat pravidelně :-)
Tomáš F.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179393)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.