LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climbing is my life!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141866 cest
Nové přelezy:
Sovietic T 7c
Follame 7c
Torro Qui 7c
Boulder-X 7c
Surmenage 7c+
Natural My 8c
Provokace 10-
Dude Lebow 7C+
Mulholland 7C+/8A
Mulholland 7C+/8A

Stěny
ZŠ Kladruby - Kladruby
Újezd nad Lesy, Praha 9, Základní škola Masarykova - Praha 9, Újezd nad Lesy
Skatepark - Jablonec Nad Nisou

Prodejny
2D chyty - Praha 6
HUDYsport - České Budějovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Brigáda v Teplických skalách 22.4.06 v 8,00 hod u pokladny.

Prosíme horolezce o pomoc s jarním úklidem v Teplických skalách. Potřebné nářadí -  sekery, krumpáče, motyky. Uklízet se bude přístupová turistická cesta do Teplických skal od ledu.

Odměnou všem bude dobrý pocit, že jsme schopni něco užitečného udělat pro skalní město, pivo, guláš a permice do skal. No chlapi, trocha práce, plný břicho a vstup zadara celý rok co víc.
Práci organizuje Vašek Bruckner a srdečně vás zve.
Děkuji za hojnou účast.
Luboš Beneš Hronov
Ps. Očekávám účast především Romana Brta, Sama, Roba, Papouše a Štěpána Ptáčka,  kteří loni psali ty perly v diskusi viz: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=4163
Předpokládám že když mají čas psát takovéto příspěvky, umí vzít i za práci.


Luboš   [úpravy] 18:24 16.04.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 P.S. :)19:10:06 16.04.2006
To P.S. mě fakt pobavilo...
Honzaodpovědět 

 cestina19:21:45 16.04.2006
semtam nejaka carka navic by textu neuskodila... ;-)
sartoriodpovědět 
 Re: cestina09:00:26 17.04.2006
Milej Lubko, to že máš problémy nejen s češtinou, to o tobě všichni víme! Ale - že neumíš ani číst......
Samodpovědět 

 Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....11:03:41 17.04.2006
No nechci bejt teda válečnej štváč, ale opravdu tomu nerozumím. Pochopil bych, že se budou upravovat protierozní zábrany ve skalním městě, především (nebo spíše výlučně) v prostorech, kde nevede truristická cesta. Ale odklízení ledu z turistické cesty, to je opravdu obsahová náplň horolezecké brigošky?
Pokud vím, tak lesy v NPR ATS z velké části patří Městu Teplice a tuším (pokud se mýlím, tak mne opravte), že turistický okruh v Teplicích provozuje Město Teplice (možná to někomu propachtovalo, ale určitě za peníze). Jestli si matně pamatuji, tak tam kdysi v kase seděl Sahib. Vstupný tam je určitě nastavený tržně, takže by město opravu turistických chodníků mělo zvládnou ve své režii. A to opět podotýkám, že oprava chodníků (tedy snad nějaké poválky a zábradlí) není to samé, co je odklízení ledu. Ten si myslím, že nakonec roztaje sám. Ostatně pamatuji si, jak moje děti byly vždy u vytržení, když ještě v létě na Sibiři byly zbytky sněhu .
Může mi to někdo vysvětlit, jestli se jedná o brigošku v horolezeckých terénech (tam bych s účasstí jako bývalý horolezec neměl problém, nebo o údržbu turistického chodníku, kam chodí turisté poté, co u kasy zaplatí Městu Teplice vstupné?
P.S. Byl jsem letos v zimě v Ádru a hlavní turistický okruh byl strojově protahován. Sloní náměstí bylo vyklizeno  tak precizně, že by mohlo být některým obcím příkladem. Mě to ale připadá ujeté.
zdra
hli
Vladimír Vršovskýodpovědět 
 Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....16:26:49 17.04.2006
brigáda a proč???Aby zelení zase zakazovali lezení, staří "tzv.klasici" vytloukali nové cesty a vedly se další žabomyší válka??? Proč to nejdou optravovat ty kteří mají na turistech zisk??Jen ať to tam jde do kytek aspoň bude klid a normální lidi si tam pak v klidu zalezou.A vstup zadarmo do skla kde se po většinu roku nesmé lozit s tím běžte do prd....
odpovědět 
  Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....18:28:40 17.04.2006
Takovej docela konzistentní názor. Tuším, že se to taky nazývá Po nás potopa. V tom zaujetí se jaksi zapomělo na podpis.
No o tom, kdo je "normální" se můžou vést diskuze, je to pojem realativní. Pro turisty, kteří neopustí značenou cestou, asi nejsou normální ty blázni na skalách a pro ně zase nejsou normální ti cepři na cestě. Tak už to v životě chodí.
I proto si myslím, že by se každá tahle skupina měla starat o to, co jí náleží. Tedy horolezci o přístupy ke skalám, tedy tam, kde opouští značenou cestu (třeba právě jarní brigoškou) a turisti o cesty turistické- značené, třeba právě formou placení vstupu.Aby se ale odstraňoval led z turistické cesty, to mi prostě připadá ujeté. Proč by se podle tohoto schématu třeba neproházela od sněhu krkonošská hřebenovka. Každý není lyžař - běžkář.
Normálně bych uvítal jenom slušnou odpověď, a čekám ji asi od Luboše B, který tedy taky bohužel zapoměl přihodit kontakt.
zdra
hli
hlínaodpovědět 
 Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....19:00:27 19.04.2006
Vážený příteli, nebuť tedy rejpal a zdrž se debilních komentářů. Existují totiž dva typy lidí. Jedni, kteří jsou ochotni pomoci a druzí kteří jen dokážou blbě kecat. Je mi to líto, ale bohužel patříš k té druhé skupině. Když už nechceš pomoct, tak alespoň neodrazuj druhé. Zaplať pánu bohu ne každý je stejný jako ty.
Betyodpovědět 
  Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....19:03:24 19.04.2006
Nebo alespoň - nebuť labuď...
odpovědět 
  Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....22:46:03 19.04.2006
Bety, měla bys vědět, že existuje více typů lidí. Například ti, kterým je čištění turistické cesty od ledu úplně šumák.
LeoNodpovědět 
   Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....20:02:18 20.04.2006
To víš, že moc dobře vím, že některým lidem je to "šumák", naštěstí vás takových není víc.Takže otoč list a vem si na paškál něco jiného.
Betyodpovědět 
  Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....22:53:56 19.04.2006
Milá Bety
Možná by namísto horlivého osočování všech kolem z lenosti a omezenosti prospělo celé věci pořádné vysvětlení té brigády. Proč se má odstraňovat led z turistické cesty? Jak to prospěje skalám? Omezí to poškozování prostředí v rezervaci? Prospěje to horolezecké komunitě nějak (kromě zlepšení fyzičky účastníků a "výdělku" v podobě permanentky)? Ze zveřejněných informací to trochu vypadá, jako že se správce skal placený ČHS domluvil s "majitelem skal", že mu levně dohodí pracovní sílu. Možná nás na dřívějších brigádách hřálo u srdce, že jsme napravovali škody způsobené horolezci na přístupových cestách ke skalám, zabraňovali zhoršování přírodního prostředí nebo jen odnášeli odpadky z našich oblíbených míst. Jak vidíš z diskuse, mnoho horolezců si myslí, že usnadňovat výdělek "majiteli skal" není totéž. Mnoho lidí si dokonce myslí, že vybírat vstupné za průchod rezervací (vytvořenou přírodními silami a ne úsilím majitele pozemků) je nemravné. Spoustě lidí, mě nevyjímaje, se hnusí ohromná parkoviště mezi Křížovým vrchem a Adšpachem, železné schody na Hrad v Teplicích, stánky u vchodů do skal a další paskvily vytvořené kvůli zvýšení příjmů (jakým právem, v čí prospěch?). Tyto obludnosti poškozují krajinu, kterou především má CHKO Broumovsko chránit! Možná se nám zdá nesmyslné něčemu takovému ještě víc pomáhat, když už se tomu neumíme bránit. Nejsem žádný ekoterorista ani sociální inženýr. Je mi jasné že Broumovsko je zapomenutý kout a že každá příležitost vydělat na turistice je vítaná. Ovšem s rozvojem turistiky tímhle směrem nesouhlasím (zdá se že nejsem sám) a nebudu mu proto ani pomáhat.
motákodpovědět 
   Re: Nechci bejt rejpal (alespoň v tomto případě), ale .....09:04:12 20.04.2006
nenapsal bych to vystizneji, tvoje prezdivka svedci o jistem literarnim nadani
Doktorodpovědět 

 Úklid16:21:48 17.04.2006
Proboha čeho se člověk na Lezci ještě nedočká! To je buď provokace, nebo není autor článku duševně zcela zdráv. 
Carlosodpovědět 
 Re: dej ....... funkci a ......21:01:56 17.04.2006
Lubka vzdy byl a vzdycky bude...... Doplnte si sami!
Pedroodpovědět 
  Re: dej ....... funkci a ......07:12:14 18.04.2006
Aha,
tak jestli tomu rozumím, tak Lubka je nějakej místní šašek. Tak jestli Vašek B. nechce bejt (spolu s celou Adršpašskou komunitou) za trotla, tak by snad mohl nějak zareagovat. Neznalý člověk si pak může myslet, že východně od Trutnova se nějak záhadně snížilo IQ na úroveň dnešního data.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
   Re: dej ....... funkci a ......13:15:41 18.04.2006
kdepak to je vaznejsi - dementia praecox neboli hezky cesky nekomu zacal pekne meknou mozek a mysli si o ostatnich, ze jsou stado blbcu a udela cokoliv.
Doktorodpovědět 
   Re: dej ....... funkci a ......20:54:48 18.04.2006
Víš Hlíno, největší sranda je, že tyto brigády vymýšlí právě Bruckner. Luboš je zas tak chytrý, že to klidně dá na internet. Tak teď posuď co bylo dřív? - trotl, vejce nebo slepice? :-))
Tomodpovědět 
    Re: dej ....... funkci a ......13:00:36 19.04.2006
No tak se tam na východě nejdřív dohodněte a pak s tím lezte ven. Já už v téhle pseudodiskuzi nemám nic nového k hození do placu.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
    Re: dej ....... funkci a ......19:12:44 19.04.2006
Ahoj,
dovol abych odpověděla na tvou otázku " Co bylo dřív, jestli trotl, vejce, nebo slepice? Bohužel byl to neuvěřitelně líný a rýpavý tvor tvého kalibru, který by se hodil do Jiráskova románu " Proti všem".
Můžeš klidně napsat jeho pokračování. Věř mi máš na to! Naštěstí je v tomto státě demokracie, rakže Tě nikdo nemůže k ničemu nutit, to znamená že ani k práci ne.Jednodušší je o tom psát a rejpat, to alespoň tolik nebolí ruce jako od krumpáče.
Bety
Betyodpovědět 
     Re: dej ....... funkci a ......13:23:12 20.04.2006
Draha Bety, az se priste pokusis nekoho slusne poslat do terminalnich mist traviciho traktu, vez, ze je zcela nezbytne mit alespon zaklady vzdelanosti.
Jedine, co jsi mozna zaslechla za dobu sveho studia je, ze historicky roman Proti vsem napsal Alois Jirasek. Pokud by jsi ovsem nahodou davala pozor (ci studovala na vyssi nez pouze bazalni urovni), dozvedela by jsi se, ze tento roman je z doby husitstvi. Vzhledem k tomu, ze ma tri dily, tak ti jeho obsah nebudu vypravet a odkazuji na nejblizsi knihovnu - jinak mam pocit, ze ma neco kolem sesti set stran (mozna vice stran, nez jsi kdyz precetla, soude podle znacnych neznalosti). Mohu smele doporucit, po te, co jsme precetl prvnich tricet stran (kde na trech dokaze autor licit, jak vypadal dub v poli) a myslel jsem, ze ji vratim, me to naprosto vzalo (dejem, stylem, ctivosti) a behem nasledujicich dvou dnu jsem ji celou precetl. O trotlovi tam napsano nic nebylo. Spise tam byla vykreslena povaha ruznych lidi a co vsechno je v lidske spolecnosti mozne, to vse zasazene do kontextu doby davno minule a celkem pekne stylizovane.
Doktorodpovědět 
      Re: dej ....... funkci a ......20:09:20 20.04.2006
Drahý doktore,
rozhodně jsem nechtěla dokázat jak jsem vzdělaná.(samozřejmě na Tebe nemám). Jen název tohoto románu mi připadl, že se náramně hodí. O obsahu knihy nebyla ani řeč. Nepotřebuji ani Tvé kritiky, abych věděla jak na tom jsem. Ale díky, je to taky názor a budu o tom přemýšlet. :)
Betyodpovědět 
   Re: dej ....... funkci a ......19:05:52 19.04.2006
Tak vážený "Hlíno" to je pro tebe velice příznačná přezdívka, protože tam se právě můžeš zahrabat. Pokud neumíš nic jiného, než urážet a kritizovat, spíš by jsi měl psát do nějaké psychologické poradny, či na linku důvěry. Tam by byli schopni Ti pomoci. Pokud si vybíjíš mindráky, tak příště místo přezdívky napiš své pravé jméno, nebo kontakt. Díky hrdino :)
Beata
Betyodpovědět 
    Re: dej ....... funkci a ......20:57:46 19.04.2006
Rychlejší pero než hlava, to je příznačné, ano, naučit se číst, opravdu nestačí! Prosím tě, znovu si přečti příspěvky a pak si to běž.....
Robodpovědět 
    Re: dej ....... funkci a ......13:25:24 20.04.2006
Terapii na tvuj problem bych mozna znal, ale kdo by byl ochotny se s Tebou zabyvat, to nevim.
Doktorodpovědět 
     Re: dej ....... funkci a ......20:11:49 20.04.2006
Škoda, že soudíš někoho, koho neznáš, možná by ses divil.
Betyodpovědět 
    Re: dej ....... funkci a ......08:18:42 21.04.2006
Napsala jsi do mist, kde "Hlina", ktery konci sva psani: "Zdra", je dostatecne znamy. Pokud Te zajima identita a kontakt, staci se podivat po techto strankach a naleznes jmeno, zamnestnani, kontakt... vse. A nabudes muset hledat dlouho.
Vlastni hlava a Google! To jsou pratele!
dagodpovědět 
     Re: dej ....... funkci a ......08:22:03 21.04.2006
A ja se naucim davat do slov spravny pocet pismen. :-) ... asi ne, nejde to. Hlavne rano...
dagodpovědět 
     Re: dej ....... funkci a ......09:41:46 22.04.2006
To máš teda pravdu, to jsou přátelé. Ale hlavně asi tvoji. Víš po některých lidech nemá cenu ani pátrat a taky nechci. Zbytečná ztráta času. Dnes je sobota, i přez různé překážky, způsobené lezci "diskutéry"byla účast na brigádě hojná, nálada výborná, počasí úžasné a to vlastně jde ne?
Betyodpovědět 
      Re: dej ....... funkci a ......12:01:58 22.04.2006
Zase a opet jsou prsty hbitejsi nez seda kura mozkova. Prosim, soustred se..... Nestaci jen umet cist!
Robodpovědět 
      Re: dej ....... funkci a ......22:15:09 22.04.2006
Jeste jsem ho nevidel zivyho, ale to je vurt. :-)
Ja Ti chtel devce jenom pomoct. Vzdyt se opravdu staci podivat na zacatek stranky a mas ten podpis. Ale tebe nazajima... hmmm... tak proc se po nem ptas?
Nu coz, je jaro, ptaci rvou, tak hura!
dagodpovědět 
       Re: dej ....... funkci a ......09:25:50 23.04.2006
Ahoj,
tak to máš teda asi pravdu. A hlavně tonoucí se i stébla chytá, takže když už neuspěješ v diskuzi, tak si alespoň sem tam vylepšíš skóre tím, že někoho urazíš, nebo napadneš kvůli pravopisu, nebo překlepu.Ach ta povaha česká, není vůbec hezká.
Betyodpovědět 
    Re: dej ....... funkci a ......22:13:49 21.04.2006
Pokud někdo četl tuto paradiskuzi od začátku, zaregistroval, že jsem do ní vstoupil s udáním svého plného jména včetně mejlu a pak se jak je obvyklé podepisoval hlína, čili ve zkrácené podobě zdra hli.
Jinak děkuji všem, kteří mají tu sílu odpovídat na poněkud bizarní a ztřeštěné názory Bety. na to prostě nemám.Na takovéto výkřiky do tmy neumím odpovědět, ale opravdu si stojím za tím, že své názory podepisuji, milá Bety.
zdra
hli
(jméno a kontakt najdeš nahoře v této diskuzi u mého prvního vstupu).
Hlínaodpovědět 
     Re: dej ....... funkci a ......09:48:11 22.04.2006
Vážený Hlíno,
teď už se budu jen opakovat, ale napsala jsem už tvýmu kámošovi, že po některých lidech prostě nemám chuť a ani náladu pátrat. Nestojí mi to za tu námahu.A pokud Ti mé názory připadají jakkoli divné, věř, že ty Tvé jsou velmi zajímavé a poučné. Někdy člověk sám ani nevěří. :)
Betyodpovědět 
  Re: dej ....... funkci a ......14:22:41 20.04.2006
lubka byl a bude dobrej člověk
BRUCKNER UŽ DAVNO NEBERE PENIZE OD ČHS
DĚLA TO PRO DOBROU VĚCI A TO ZCELA ZDARMA .
FRANTAodpovědět 

 vstupný10:45:20 18.04.2006
kdy se bude platit vstupný do labáku? Zítra si du založit živnosťák, postavim závory na levim a na pravim a budu vybírat chechtáky. Jo. Tak třeba za Zlatý listí to bude za 3 kč. ale takovej Kruh za kruhem -to bude aspoň za dvacku. Kdo mi pomůže s ceníkem.... tomu dám permici na rok zdarma....
S.odpovědět 
 Re: vstupný10:50:11 18.04.2006
Co dáš tomu, kdo ti pomůže s pravopisem?
J.odpovědět 
  Re: vstupný10:57:47 18.04.2006
S tim mi pomoct nikdo nedokaže...
S.odpovědět 

 Pro Lubose11:47:05 18.04.2006
Priste az budes namatkove vybirat jmena z uvedeneho clanku tak si aspon precti na koho ty komentare ukazuji. Jinak z tech co me v Adru ci v mem byvalem Babskym oddile  znaji tak vedi, ze mi prace ve skalach nesmrdi a to nejenom v Adru. Kdyz das vedet priste vic dopredu abych mohl sehnat nejakou levnou letenku tak ta moznost na pridani ruky k dilu tady je. Jinak preji mnoho stesti pri tunelovani Sibire. Pokud bys chtel neco vic tak verim, ze muj soukromej e-mail mas anebo se zeptej Milana B.
Stepan Ptacekodpovědět 

 co to??? provokace?? meknuti mozku??13:12:50 18.04.2006
co ma kurna led na cesticce pro turisty spolecneho s lezenim po skalach?
nemeli by jsme (horolezci) taky chodit sbirat psi exkrementy, vajgly a jine smeti na namesti v Hronove, prohrnovat silnice v celem sirem okoli, zametat kluziste a kropit tenisove kurty ve svem volnem case za jidlo a dobry pocit?
plus tedy poznamka: led koneckoncu odtaje a kdyz ne, tak si s tim horolezec urcite s motyckama a zelezy poradi (pokud by to byl nejaky vyrazny kousek - coz asi neni, a proto v zime ledolezci jsou jinde) a ze po cesticce, ktera je spravovana a kazdy musi za jeji pouziti zaplatit baksis, neprojde autobus prekrmenych turistu me netrapi. turista ac je ceduli mozna upozornen, ze nema tak: haleka, kazdou kytku co uvidi, vyfoti, privoni, dotkne se, ba i utrhne, pokusi se nakrmit chlebem s maslem a salamem kdejakeho zivocicha (jiste hlucheho), leze vsude mozne (ke skale, pokusi se s pohorkama vyskrabat na nejake to predskali, ci policku a vyfotit se jaky je machr, ze to dal i bez lana) a je jich nespocetnekrat vice nez tech "blaznu" co vzlinaji po skale vzhuru - tedy vetsi zatez na prirodu nez jaka je od lezcu. Nikdo totiz neperuje turistu (byt by mohl pro porusovani spousty zakazu), neb on je ten co plati za vstup (resp. cestovka davno predem), chodi po cesticce mozna dokonce v polovine pripadu, ale cim se hlavne lisi od lezce je to, ze se 1.uz tesi jak si da gulasch mit beer a pak bude vypravet, 2.jak je Sudetenland schon a skoda, ze je v cizine, 3.jak je to tu levne a tak si krome gulasch mit beer da jeste palatschinken, dezert, kafe, dzus a vubec.
Horolezec je vlastne vyvrhel spolecnosti - 1.ve spolecnosti turisty je mu nevolno, poslouchajic, jak je ta cesta do kopce narocna, ci dokonce stoupani po nejakych schudkach 2.v hospode si nedava troji chod, nybrz vetsinou polevku, nejakou tu hotovku, nejake to pivko vecer, pres den casto neco nealkoholickeho, ale rozhodne 3. netravi cely den v restauracnim zarizeni vykladanim jaka je turistika krasna a kde vsude byl, 4.kazi dojem pro fotografovani skal, protoze je na te skale 5.vubec je to tvor sporivy a tudiz nejde oskubat na penezich prilis snadno 6. je to mensina a preci nebude mensina diktovat co se ma a nema - nazor drtive vetsiny - byt by to bylo paradoxne pro prostredi treba vhodnejsi.
Doktorodpovědět 
 Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??19:18:40 19.04.2006
Občas by vůbec neškodilo, kdyby jste vy, když už si říkáte horolezci, přidali ruku k dílu. Určitě by se zlepšila vaše pověst, která už teď bohužel není nijak valná, jako byla dřív. Nebyli by problémy s průchodem do skal přez hlavní bránu atd. Zajímavé, kdysi to šlo a teď nějak ne a ne.
Betyodpovědět 
  Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??22:56:42 19.04.2006
podle tvých komentářů by si jeden myslel že sis dlouho nezapíchala.. když má chlap absťák tak je to blbý ale když ženská....
t@modpovědět 
   Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??20:17:13 20.04.2006
Sorry, ale nějak jsem přeslechla Tvé jméno. Nebo na něj nemůžu přijít? Obojí je možné. Tvé příspěvky patří asi někam jinam, i když chápu že se chceš podělit se svým problémem.Určitě se najde někdo, kdo Tě pochopí, neboj.
Betyodpovědět 
  Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??08:37:54 20.04.2006
... a druhý by si myslel, že se za pseudonymem Bety skrývá Luboš Beneš. Čekal bych takovou reakci a to, že by se pod to nepodepíše svým jménem ...
Bety, ať jsi kdo jsi, přešti si ještě jednou pořádně diskusi a taky reakci Motáka, a snad pochopíš.
Petrodpovědět 
   Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??20:19:47 20.04.2006
Neboj, myslím, že jsem pochopila. Mé pravé jméno je Beata a rozhodně se necítím jako Luboš Beneš. :)
Betyodpovědět 
   Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??14:53:14 22.04.2006
Ježíšku,nechcete už se na to taky vysrat?!To,že má Bety prazvláštní názory,ještě neznamená,že se do ní musíte obouvat tímhle způsobem.Pánové,přeci jenom je to ženská,tak bych prosil trošku ohledů!Já jí částečně rozumím,jenom mám pocit,že na začátku diskuze nějak nepochopila,o čem je řeč.Vůbec nejde o to,že by tu byl někdo lenoch a kverulant,půjdu uklízet třeba břehy v polabí,když budu mít dojem,že to něčemu pomůže,ale je vážně nutné,prezentovat to jako HOROLEZECKOU brigošku?Bety,vrať se zpátky,přečti si ještě jednou a pořádně úvodní příspěvek a možná zjistíme,že tahle debata je dost o hovně.

Olly
Ollyodpovědět 
    Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??09:24:59 23.04.2006
nemate pocit, ze je Bety nejaky BOT? mele jedno a totez, skoro porad mimo misu (ale pritom k tematu), chyba v programu?
Doktorodpovědět 
     Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??09:37:51 23.04.2006
Jo jo, taky by sis měl změnit program. Změna je život. Koukni jinam, třeba nová diskuze? Tak nabij zbraň a jdi do toho!!
Betyodpovědět 
    Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??09:34:18 23.04.2006
Ahoj,
určitě máš pravdu, diskuze je skutečně o ničem, protože je jen na každém jakým způsobem chce trávit volný čas. Chtěla jsem jen trochu popíchnout tu partu dopisovatelů, kteří se při každé diskuzi zapojí a do všeho perou. Je zajímavé, že je to opravdu vždy od těch samých lidí. Proto musím souhlasit s tvrzením, že existují dva typy horolezců.
Betyodpovědět 
  Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??09:02:17 20.04.2006
mila bety, je mi uplne u rite led na turisticke ceste, kdyz prijde nekdo s tim, ze je bordel v miste, kde se zdrzuji prevazne pouze horolezci (typu odpadky a ne skladka zalozene treba nejakou komercni firmou, co byla sporiva za zaplaceni skladky - stejne to pak musime si uklidit, kdyz tam chceme lezt) a nebudu to mit tisic kilometru daleko, jako momentalne, tak klidne prilozim ruku k dilu, nevidim duvod proc by horolezec ale mel vykonavat verejne prospesne prace na miste (dokonce ani vezni nejsou povinni pracovat), kde se jeho cinnost nepredpoklada, jeho "poskozeni" prirody taky ne.
Doktorodpovědět 
   Re: co to??? provokace?? meknuti mozku??19:57:34 20.04.2006
Hezky si to napsal, opravdu klobouk dolů. Snad tobě podobných není v tomto světě víc.
Betyodpovědět 

 Naučit se číst - nestačí!18:08:17 18.04.2006
Jsem si jist, že KAŽDÝ JINÝ, kdo četl zmiňované příspěvky, POCHOPIL, že perlou jsem o práci ve skalách nehodil. S Honzou Pusem jsme "řešili" věci z úplně jiného soudku. Co se týče takto postavené "brigády", nezbývá jen souhlasit s Hlínou a Doktorem.
Roman Brtodpovědět 
 Re: Naučit se číst - nestačí!20:38:48 18.04.2006
To jsi neslysel o tech perlach, co se hazi svinim? No vidis, ozvala se, nezapomenula na vas!
Bobodpovědět 
 Re: Naučit se číst - nestačí!20:43:27 18.04.2006
To jsi neslysel o tech perlach, co se hazi svinim? No vidis, ozvala se, nezapomenula na vas!
Bobodpovědět 
 Re: Naučit se číst - nestačí!07:42:17 19.04.2006
Jsem si na ten clanecek a diskus najel. My tam resili... vlastne neresili, opravdu neco jineho. :-)
Jediny kdo remcal, byl Papous, ale k nemu to patri, u nej je rejpani primo obcanska povinnnnost. Navic stylistika clanku bude jeho profesionalni poskozeni. Ja take obtezuju nevinne obcany stiznostmi na validitu html a formaty doc.-umentu. :-)
To snad drsny muz skal prezije neeee?
dagodpovědět 

 sokol a led19:18:11 18.04.2006
Nevim, ale z toho co mi bylo receno rekl bych, ze se platici turista moc daleko po okruhu nedostane a po tom co chranici zase zavreli chramovky by si mohl stezovat na spatny servis a nedej boze domahat se vraceni vstupneho. Zbyva jen doufat, ze z toho ti co se zucastni aspon neco budou mit krome pocitu,ze jsou levnejsi nez firma ktera by se na to musela zkontraktovat.
Stepan Ptacekodpovědět 
 Re: sokol a led09:19:23 21.04.2006
Ačkoli v podstatě souhlasím s Beatou, musím říct, že tohle je poměrně dobrý postřeh. Pro turisty tak, jak je známe, po letošní zimě zatím Teplické prostě průchodné nejsou.
Ivčaodpovědět 

 cože???19:47:59 18.04.2006
Čistit přístupovou cestu od ledu? Předem Vás ujišťuju, že se této brigády neúčastním. Proč je snad naprosto jasný, ne...Fakt dobrej úlet.Znovu a lépe pánové!
marťas*odpovědět 

 Zabití iniciativy08:15:34 19.04.2006
Vaškova a Lubošova organizace této brigády je nejlepší způsob, jak zabít jakoukoliv iniciativu. Ještě bych to pochopil, kdyby "protiúčtem" byl volný vstup VŠEM horolezcům, nebo alespoň výrazná sleva na vstupném, ale pokud vím, veškerá jednání v tomto směru ztroskotávají. Účastníci snad dostanou permanentku, ale když to spočítáte, tak je to odměna jedna z nejchudších. 
Ťéšaodpovědět 
 Re: Zabití iniciativy12:53:38 19.04.2006
Navíc když se tam budu chtít dostat bez zaplacení bakšiše tak se tam vždycky dostanu...
datelodpovědět 
  Re: Zabití iniciativy19:23:51 19.04.2006
Je mi Tě tak trochu líto. Asi jsi nic nepochopil, ale to už se tak někdy stává. Věnuj raději svou iniciativu obcházení skal kolem dokola a čekáním až Tě někdo chytne bez vstupenky. Je to fakt adrenalin horolezče.
Beataodpovědět 
 Re: Zabití iniciativy12:56:47 19.04.2006
Navíc když se tam budu chtít dostat bez zaplacení bakšiše tak se tam vždycky dostanu...
datelodpovědět 
 Re: Zabití iniciativy16:31:51 19.04.2006
Teso, kdysi to byvalo normalni, ze za brigadu jsi dostal rocni permici (a to uz za komancu). Nevidim na tom nic spatneho az na ten ucel o kterem jsem psal o neco vise. Sam jsem se parkrat zucastnil podobnych brigad kdy se opravdu delalo ve skalach napr. zabrany a jak budu mit moznost tak do toho pujdu zase.
Stepan Ptacekodpovědět 
 Re: Zabití iniciativy09:12:07 20.04.2006
no, ono vetsina "verejne prospesnych" praci je za jidlo, piti a kdyztak nejakou drobnou odmenu, nemusim si pocitat, ze to je tolik a tolik a na hodinu mi to hodi kolik korun, je i jina motivace, dokonce bych rekl, ze financni motivace je ten nejzoufalejsi zpusob jak si zajistit lidi - ale bez penez se zit neda :-)
Doktorodpovědět 
  Re: Zabití iniciativy10:29:06 20.04.2006
Snad jsem se nedostatečně vyjádřil. Pokud by odměnou za brigádu byl volný vstup, nebo alespoň výrazná sleva pro všechny horolezce, nikoliv jen permanentka pro zúčastněný, nevadilo by mě udělat něco pro provozovatele, i kdyby se to netýkalo jen prostoru, kde se leze, protože budu vědět, že jsem udělal něco pro ty , kteří zase pracovali v jiných skalách, kam třeba přijedu. Škrovád taky uklízíme a udržujeme a nevadí nám, že tam přijedou další a v tomto duchu máme dohodu s majiteli pozemku.
Ťéšaodpovědět 
   Re: Zabití iniciativy13:05:16 20.04.2006
ale jo, tohle beru (bych nestihl uklizet vsude, kde nekdy lezu ci polezu), ja bych to postavil takhle do budoucna: CHS chce vstup pro cleny levnejsi, ci zdarma - na oplatku se pokusi poskytnout treba dvakrat rocne x lidi (podle poctu je mozno mluvit o sleve ci vstupu zdarma predem ujednano ve smlouve - podle toho kolik lidi poskytne, tak bude pristi rok velka sleva - tim ma dotycny provozovatel zase jistotu, ze neda neco za nic a je pak v nasem zajmu se dohodnout, kolik lidi bude jak velka sleva a zajistit, aby tam proste dostatek lidi byl - at uz oddily mistnimi, ci "ulozenim" povinnosti zajistit x lidi jinym oddilum, vzajemnou kombinaci, vytvorenim seznamu dobrovolniku treba na webu CHS na dany termin a lokalitu, atd.). Co bych ocenil, je ze svetlo do veci vnesla predsedkyne - proste si pani ouradove mysleli, ze zadarmo ziskaji pracovni silu na rozvoj vlastni komercni aktivity napsanim o konani brigady horolezcum v lezecke lokalite - asi si neuvedomili, ze na lezeni je velmi podstatny mozek. P.s. by me zajimalo jak jsou zainteresovani oni dva zmineni pani.
Doktorodpovědět 
    Re: Zabití iniciativy10:02:13 22.04.2006
Ahoj Doktore,
tak tady zas musím trochu oponovat, protože ČHS může chtít co chce, třeba i vstup zadarmo pro horolezce, ale bohužel ČHS ve většině případu není provozovatelem, či majitelem okruhu, kde se vstupné platí, takže asi moc nelze doufat v úspěch.
Navíc po takto horlivých diskuzích a nechuti někomu pomáhat, spíš budou horolezci bráni jako nutné zlo. Omlouvám se, ale bohužel i tak to může jednou dopadnout, jen díky některým sabotérům, kteří se zde nacházejí.
Betyodpovědět 
     Re: Zabití iniciativy22:16:30 22.04.2006
jiste, podle Vas je to normalni, ze nekdo neco dela zadarmo, ale pokud by jste poradne cetla, tak by jste mohla vycist (pravdepodobne mate spatne strankovani, neb se informace dopadajici na sitnici nedostavaji do vedomi), ze 1, CHS melo dohodu v minulosti 2, dohoda momentalne neni 3, CHS ma co nabidnout (praci svych clenu) 4, druha strana muze mit zajem 5, jedna se o dohodu mezi CHS a Teplicke skaly, sro. 6, jenom blazen by si myslel, ze jedna strana da neco zdarma (z Vaseho postoje lze vycist, ze predpokladate ze CHS poskytne praci a pak dodatecne bude se snazit vyvolat diskuzi, zda by to nemelo byt odmenene) 7, co zaznelo v diskuzi, je spise dukazem toho, ze jsou lide kteri premysleji a nejdou jako stado krav za zvoncem 8, CHS mozna je brano na obtiz, prevazne na nekterych uradech, kde je na muj vkus na to mnozstvi prace, kterou vykonava, placeno zatracene mnoho lidi, kteri si po mnoho let (od doby co Semik byl hribe) mysleli, ze kava a tlachani je naplni prace a jakakoliv cinnost je neuveritelne prudi, zvlaste to, kdyz musi zapojit mozek 9, je zajimave, ze velka vetsina statnich zamestnancu nadava na platy, ale behem dne ma cas na spoustu jinych veci - nakupy, surfovani po netu, ranni, dopoledni, predpoledni, poledni, popoledni, odpoledni, podvecerni kava, mezitim obed a pokrafat o blbostech - jinak si nedokazu vysvetlit tak "vysokou" produktivitu prace.
Dokttorodpovědět 
      Re: Zabití iniciativy09:55:00 23.04.2006
Zdravím,
pokud by jste pořádně četl Vy, tak by jste pochopil, že to "dělání" není až tak úplně zadarmo. Musím přiznat, že jsem se v této diskuzi nechala někdy poněkud unést některými názory, které celkem i dokážou člověka vytočit. Jsem ráda, že tato diskuze končí (alespoň pro mě)a další už se nemíním zůčastnit, protože jsem se horolezců vždy zastávala a teď jsem docela zklamaná (ne kvůli brigádě).
Betyodpovědět 
       Re: Zabití iniciativy14:46:01 23.04.2006
ok, ekonomicky, osobne brigadu pod kilo za hodinu (a to cisteho, neco stoji holt moje prace, neco znalosti - holt i nejaka ta odpovednost je a kdyz presouva provozovatel odpovednost na me, tak si to necham zaplatit) nedelam pokud nejsem moralne zainteresovan. zadarmo to v podstate je, protoze jidlo a piti nepocitam, permanentka je fajn, holt to je motivace jednotlivce a ne pro praci v ramci prospechu horolezcu (abych ochranari neprudili, aby jsme tam meli hezky,..), plus se ucastnili asi stejne hlavne mistni, takze asi tak.
kdyz jsme v povidani o penezich, holt studenti prestavaji byt levna pracovni sila a uvedomuji si, ze jejich prace neco stoji. tabor jako zdravotnik na dva tydny jedu za podminek jidlo, piti (nealko), ubytovani, a doprava zdarma, k tomu odmena 4-5tis. cisteho a nemam nouzi o nabidky. pokud se vam to zda hodne, kolik za mesic berete cisteho? prepoctete na den (mesic ma 22-23 pracovnich dni) nasobte ctrnacti (holt nemam sobotu, nedeli, statni svatky, dovolenou). pokud mate pocit ze pozaduji prilis za odpovednost pri stanoveni diagnozy (znal, ci mel znat, tedy minimalne zanedbani povinne pece) a vyhodnoceni, zda se musi volat zachranka, jet na pohotovost, pocka do rana, ci zvladnu sam a jak dlouho bude trvat dosazeni zazemi nemocnice v pripade zhorseni stavu (a jak moc je to realne),.. prosim muzete zkusit: vetsinou se jedna o banalni anginy, trisky, prujmy, skrabance, u starsich nejake ty intoxikace alkoholem, ale taky vam budou jezdit epileptici, diabetici (a nebudete to vedet a po prijezdu vam dite zkolabuje, ci rekne, ze zi melo uz davno pichnout inzulin, ale maminka zapomela asi zabalit - v informacich pro zdravotnika nic o lecich neni a dite je dle prohlaseni rodice zcela zdravo - klidne podepsano - to je pak taky obcas tanec kolem vajec, zvlast kdyz se jedna treba o tabor, kde neni elektrina, signal kolisa - tak akorat vhodny na smsky pri hledani, autobus odjel, auto jelo nakupovat,.. vetsinou maji rodice stesti, protoze po te, co stravim cast dne v obavach, tak kdyz se nahodou dostavi, tak uz me nejvetsi naval vzteku prejde). Muzete mit "stesti" na akutni bricho, duseni, bezvedomi, tonuti,... a uz jsem jich par mel :-)
Doktorodpovědět 

 nový komentář12:10:02 20.04.2006
Milí lezci ochotní i neochotní pomáhat nejrůznějšími způsoby ve skalách, rozhodla jsem se vstoupit do této diskuse a vnést tam fakta. Tohle téma je totiž důležité a bylo by zbytečné zabíjet iniciativu k tradičním horolezeckým brigádám,  na druhou stranu mi připadá nefér nezveřejnit to, proč Vaškovi  a Lubošovi B. připadá normální tato brigáda a většině ostatních ne.
Zapátrala jsem v minulosti a položila pár dotazů telefonem. Tato brigáda byla iniciována společností Teplické skály s.r.o., která má od Města Teplice pronajatý okruh skalami, a to prostým dotazem na V. Brucknera., zda nezná horolezce, kteří by za guláš a volný vstup (permici) do skal byli ochotni pracovat na zušlechtění okruhu. No a Luboš B. poté zveřejnil výzvu na Lezci. V tom je věc jasná, kdo chce pivo, guláš a permici, může jít pracovat. Nepomůže tím ale ani všem horolezcům, ani horolezcům  ČHS,  ani veškerému lidstvu a tato akce nemá ani nic společného s případnými závazky ČHS v souvislosti s udělením povolení k provozování horolezectví. Jen pro úplnost, V.Bruckner už není stálým zaměstnancem svazu, jak se tu někde objevilo.
Je zde však jedna skutečnost, ke které jsem se dopracovala až po pátrání iniciovaným dotazem společnosti Teplické skály s.r.o. o údajné existenci smlouvy mezi ČHS a Městem Teplice n.M., na jejímž základě skutečně byly organizovány v minulosti v Teplických skalách brigády – naposledy prý cca před 3-4 lety v hodnotě zahrnující „předplacení“ do letoška. Nazývá se „Smlouva o pronájmu“ a byla uzavřena v r. 1993 mezi ČHS (J. Skandera) a Městem Teplice n.M a na městském úřadě v Teplicích skutečně existuje. „Platidlem“ jsou v ní odvedené práce (mj. jsou specifikovány i práce na prohlídkovém okruhu) a „odměnou“ provozování horolezecké činnosti na předmětném území  s možností zakoupení permanentky s vyjádřením finanční úlevy. Její znění mi připadá tak absurdní, že bych tu obsah nerada nějak blíže komentovala. 
Nezbývá než dát věci do pořádku tak, aby se brigády v rámci činnosti svazu konaly za jasnějších podmínek a jasnějším účelem.
Všechny zdraví Alena Čepelková
Alena Čepelkováodpovědět 
 Re: nový komentář11:34:58 21.04.2006
no a hned je to jasny.. tady je videt ze jedna rorumna zenska (alena) vyresila tema cele diskuse.. Asi je to lepsi nez plane vykriky beaty...
t@modpovědět 
  Re: nový komentář10:05:41 22.04.2006
Ahoj,
nevím jaké výkřiky máš na mysli. Po tom, co tady předvedla ta vaše parta.
Betyodpovědět 
   Re: nový komentář16:02:26 22.04.2006
jasny, nahazej to všecjno do jednouho pytle... Ale divim se že mas tolik casu, nemela bys radeji stat u plotny, nez taky tlachat..
t@modpovědět 
    Re: nový komentář17:54:39 23.04.2006
Super, ale o moji plotnu se vůbec starat nemusíš. Problematika kolem skal je má pracovní náplň a internet součást domova. Zajímají mě různé názory a proto jsem se zůčastnila tohoto tlachání, teď vím, jak se k některým problémům lépe postavit. :)
Betyodpovědět 
    Re: nový komentář17:58:20 23.04.2006
Jo a ještě něco, emancipace už se dostala i k nám, takže dávno neplatí "ženy k plotnám, muži k lopatě", ale o tom asi něco víš ne?
Betyodpovědět 
     Re: nový komentář18:23:43 23.04.2006
tak ses nám vypovídala..
t@modpovědět 

 Tema se vycerpalo12:50:09 20.04.2006
Po precteni posledniho prispevku (od predsedkyne CHS Aleny Cepelkove) nelze jiz pravdepodobne nic dodat. Jestli lze neco ocenit, tak pouze iniciativu vyse zminene uvest veci na pravou miru a objasnit jak se doopravdy veci maji.
Doktorodpovědět 
 Re: Tema se vycerpalo16:06:59 20.04.2006
Tak at se rozhodne každý sám jestli se zúčastní nebo né! Ale já tam přijedu a klidně uklízet led budu,mě zas tak nevadí dělat ve volnym čase a skoro zadarmo,obzvláš když je to práce ve skalách který mám rád.A Bety vůbec neznám,ale zdá se mi v pohodě tak ji už nechte být,vy prudiči,a Beneše z Brucknerem si taky do huby neberte.Martin
Martin B.odpovědět 

 Něco závěrem16:12:03 20.04.2006
Jsem jednou z majitelek společnosti TEPLICKÉ SKÁLY s.r.o. a tak mám pocit, že bych se k této diskuzi měla taky něco říct. Rozhodně to není tak, jak píše paní Čepelková. Při pochůzce minulý týden jsem zjistila, že na turistických chodnících je ještě příliš mnoho sněhu, než aby stačil do začátku sezóny (27.4.) roztát a ani náš udržbář ho nestihne uklidit. Poprosila jsem proto pana Brucknera, jestli si myslí, že by nám horolezci byli ochotni pomoci a to za to, že jim dáme pernamentku do skal na celý rok v hodnotě 200,-Kč a zajistíme občerstvení. Předpokládáná doba práce při počtu lidí, kteří doposud přislíbili pomoci je cca 4 hodiny. Neřikám, že je to terno, ale v podstatě vychází ta odměna 50,-Kč/hod. na osobu. Navíc všichni tito lidé budou mít klid, až půjdou do Teplic lézt, nebudou se se mnou muset hádat kvůli vstupnému, které u nás musí platit i horolezci. Někde ve výše uvedených komentářích bylo něco o tržním hospodářství, takže jistě každý chápe, že když jde někam, kde se platí vstupné, tak ho musí zaplatit.A k tomu jak si na skalách mažem kapsu asi tolik: kromě toho, že živíme několik zaměstnanců, financujeme provoz Informačního centra v Teplicích, platíme také nájem Městu a to ne malý - 1 130 500,-Kč. Vím, je to náš problém. My jsme se jen snažili rychle a oboustraně užitečně vyřešit věc, která pro nás jako pro firmu byla a je důležitá. Byla to obyčejná prosba o pomoc a já děkuji všem, kteří nám pomoci chtějí a nemám nic proti těm, kteří na nás kašlou. Jen nechápu, proč je kolem toho tolik humbuku. Martina Tauchmanová.
TEPLICKĚ SKÁLY s.r.o.odpovědět 
 Re: Něco závěrem16:23:21 20.04.2006
Aha, čili je to normálka kšeft. Ale svazák Beneš si při tom ještě stačil vyřídit účty s Papoušem. Tak to je pěkný.
Papoušodpovědět 
 Re: Něco závěrem16:45:54 20.04.2006
Hlava nebere.. aneb nechapu ze 'Jen nechapete', asi protoze pozvani na brigadu vyse, rozhodne nevypada jako 'hele hosi pomozte nam s kseftem, jinak totiz nemaj turisti kde chodit a my nevydelame. S pozdravem Atzijevstupne-sro'
lacoodpovědět 
  Re: Něco závěrem21:07:47 20.04.2006
Vám tohle svinstvo opravdu připadá normální? Jak se vám po seznání všech skutečností čte ta Benešova agitační pozvánka?
Robodpovědět 
 kde se platí vstupné23:22:48 20.04.2006
Dobrý den paní Tauchmanová
Nerozumím vůbec tomu co má společného výběr vstupného do NPR s tržním hospodářstvím. Jelikož uplatňujete přirozený monopol, jedná se spíše o deformaci tržního prostředí (pokud vím nikde jinde další Teplické skály nejsou a nikdo jiný kromě vaší společnosti nemá možnost "podnikat" v Teplických skalách stejným způsobem). Ponechme ale stranou teoretické hrátky vhodné snad do hodin ekonomie. Rád bych se zeptal na základě jakého právního předpisu (zákona, vyhlášky) vlastně vstupné do skal vybíráte? Je mi jasné, že máte smlouvu s městem (patrně nájemní smlouvu). Jde mi spíše o to na základě jakého předpisu je zpoplatněn vstup na značené turistické cesty v národní přírodní rezervaci. Mě osobně není jasné proč bych to vstupné měl platit? Vzledem ke stavu našeho právního prostředí (pracovně by se to dalo označit jako rozrůstající se chaos)a mé omezené schopnosti sledovat jeho neustálý vývoj mi takový předpis unikl.
Přeji vám hezký den a děkuji za případnou odpověď


motákodpovědět 
  Re: kde se platí vstupné08:58:50 21.04.2006
Pokusím se odpovědět, i když nevím, jestli má odpověď bude uspokojivá. Vím, že přirovnání k různým jiným památkám a rezervacím, kde se vybírá vstup není asi to, co chcete slyšet, ale věci se mají tak: My skutečně máme nájemní smlouvu s městem, které si se svým majetkem může nakládat, jak chce (v tomto případě ho pronajímá, za účelem provozování turist."atrakce"). Kromě výše nájmu, je v té smlouvě uvedeno, co vše musíme zaplatit na údržbě a propagaci skal, což by asi nešlo, kdyby jsme vstupné nevybírali. Jednoduchou odpovědí turistům na otázku proč platí vstupné, když jdou do "lesa", je to, že údržba cest, lávek, zábradlí, naučné stezky, atd.+ materiál, který dostávají o skalách zdarma jsou dost drahé záležitosti, tím spíš, když někteří turisté ničí spoustu naší práce úmyslně. Nevím, zda existuje zákon, podle kterého se vybírá vstupné v jiných kulturních a přírodních subjektech, ale vím, že pokud si pronajmu kus louky, na ní bude unikátní kytka a já budu vybírat vstup za to, že se na ní lidé budou koukat, je to legální a je věcí každého jestli tu kytku chce vidět a zaplatí mi za to. Jinak přímo naše společnost TEPLICKÉ SKÁLY s.r.o.získala USNESENÍM VLÁDY ČR ze dne 12.10.2005 č.1330 vyjímku ze zákazu uvedeného v zákoně na ochranu přírody. Týká se toho, že můžeme provádět úklid a údržbu ve skalách na turistickém okruhu, ale nevím za co bychom to opravovali a udržovali, když bychom nevybírali vstupné. Jinak si myslím, že zrovna horolezci, kteří nemají moc rádi davy turistů, by mohli být rádi, že udržujeme turistické chodníky. Kdyby se nevybíralo vstupné a nikdo to tam neorganizoval, budou lidé bloudit po celých skalách bez ladu a skladu a to by se asi spoustě horolezců, kteří by tím přišli o svůj klid, moc nelíbilo. Šla jsem do toho s jinýma ideálama a trochu mě mrzí, že nedokážu naučit žít vedle sebe ve vzájemné pohodě turisty, horolezce a CHKO (myslím tím jak přírodu, tak instituci).
MTodpovědět 
   Re: kde se platí vstupné09:47:43 21.04.2006
ono by to slo, jen holt sem tam nekdo reaguje predrazdene, kdyz se jedna o praci na necem, z ceho sam rekneme velky uzitek nema (asi by byla jinak reakce, kdyby bylo receno, ze za pomoc s uklidem budou mit treba vsichni horolezci vstup do skal zdarma - asi by to bylo jine, sice by se nasli rejpalove, co by rekli, proc mam i tak uklizet snih turistum, ale rozhodne by jich bylo mene - ciste matematicky odmenu jste ohodnotila na 50 korun za hodinu. to je jako na brigade. budiz, musel-li bych kvuli tomu jet delsi cestu, jsem vlastne ztratovy pri 4 hodinach - pokud to nespojim treba s navstevou nejakych znamych, lezeckou akci v miste ci okoli, podle toho jak se kdy da lezt a podobne. zaroven si muzu za 4 hodiny prace tu zminenou permanentku zakoupit, mam-li v umyslu tam pobyvat casteji. ti co jsou na vazkach, by ovsem si mohli rict, dobre, pojedu na brigadu, krome toho, ze dostanu jidlo, piti, tak budeme mit vstup do skal zdarma - nejen ja, ale i kamarad, co ma sadru, dalsi co uklizi jinde a i ten kdo se vali doma. holt jsou mozna nekteri naivni, ale identifikace s ostatnimi v casti lezecke obce je a je ochotna neco udelat pro jeji prospech.
Doktorodpovědět 
    Re: kde se platí vstupné10:19:07 21.04.2006
Určitě by se to dalo řešit i takto a já nejsem proti, ale za jednu brigádu by to byla dost vysoká cena a chci vidět, kdo přijede na víc takových brigád. Navíc, jak potom odliším horolezce a "horolezce", kteří přijdou na pokladnu s hláškou: "Já jsem horolezec, já platit nemusím." A takových je opravdu mnoho.
odpovědět 
     Re: kde se platí vstupné10:32:59 21.04.2006
horolezec se pozna podle toho, ze ma lano, karabiny, lezecky, sedak, smycky a pripadne prukazku clenstvi v nektere z organizaci, ktera je clenem UIAA...
odpovědět 
      Re: kde se platí vstupné11:16:58 21.04.2006
omyl, tohle ma kazdy typek co parkrat zasel na stenu, rozhodne bych neusnadnoval zivot neplaticim, neregistrovanym lezcum, promin.
Doktorodpovědět 
     Re: kde se platí vstupné11:13:01 21.04.2006
nejde o jednorazovou akci, lze se pokusit udelat kontrakt na delsi dobu - mimochodem psal o tom Tesa, v podstate to dokousla A. Cepelkova a ja jsem to mirne komentoval v reakci na Tesu, jsou-li dane jasne podminky je jen na obou stranach, zda se pro ne zda kontrakt vyhodnym. Horolezec se pozna podle toho, ze krome vybaveni na lezeni se prokaze prukazem CHS, pripadne prukazem jine organizace zastresene v UIAA (predpokladam, ze krome JAMES a OEAV se s jinym prukazem clovek v Cechach asi moc nesetka). Celkem jednoduche, mas prukaz a veci na lezeni, ok, nemas prukaz, sorry zaplat (kdyz nemam prukaz studenta, tak taky nedostanu studentskou slevu, nemam kartu do menzy, platim plnou cenu, nemam zamestnaneckou kartu, platim plnou cenu,...). nemas matros na lezeni, tak jsi treba taky na vylete a chces usetrit, ok, pokud tomu chci zabranit, tak to lze udelat (kdo se bude tahat s matrosem kdyz pujde jenom na vylet) a nebo se na to muzu vybodnout, protoze tech lidi asi tolik nebude - platit si clenstvi v CHS abych mohl do skal zdarma je asi nesmysl, no a ze zrovna nechci lezt a chci do skal - to holt nechavam na osobnim ohodnoceni (lze rici, ze to neni zcela koser, ale zase je to spis vyjimecne). Treba by se dalo dohodnout na dobu rekneme 3-5let ci dele (maximalne na dobu najemni smlouvy) o bezplatnem vstupu ci slevu za odvedenou praci v urcitem rozsahu (za podminek akceptovatelnych jak pro CHS, tak Teplicke skaly sro). Zda je vule na obou stranach je otazka, podle toho co tu zaznelo, tak by vule mozna byla. K cene za vstup zdarma pro horolezce, jenom tolik: nelze pocitat permanentka za 200 * pocet vsech organizovanych lezcu, vyuzije pouze zlomek (kolik nedokazi odhadnout, mistni si v soucasne situaci stejne koupi permanentku, ci znaji cestu kolem a "preci se nebudou buzerovat navzajem", ostatni prijedou mozna jednou za rok a nastane hadani o vstupnem ci pokus o vstup bez placeni,.. oboustranne hloupa situace). Takze asi tak.
Doktorodpovědět 
      Re: kde se platí vstupné11:44:31 21.04.2006
je teda zajimave ze na prachove a v tisi funguje vstupne zdarma (tisa 3kc) a tady to nejde.. ale je zase pravda ze kapitalismus je neco jineho a kecat nekomu do podnikani proste nejde..
t@modpovědět 
      Re: kde se platí vstupné11:55:26 21.04.2006
Beru to na vědomí. Příští týden by měla v Teplicích n/M proběhnou schůzka se zástupci ČHS a zástupci Města TnM a i já bych měla být u toho. Tahle diskuze mi třeba pomůže přijít na řešení, které bude oboustraně výhodné a akceptovatelné. MT
odpovědět 
   Re: kde se platí vstupné09:56:55 21.04.2006
Kdyz je rec o idealech, tak kolik % vasich prijmu jde do udrzby tur. cest, kolik do prirody apod. ? Co treba sponzoring sportu (lezeni) treba formou prispevku na udrzbu skal ? Kdyz uz se na prirode vydelava ....
odpovědět 
    Re: kde se platí vstupné10:32:09 21.04.2006
Sice po příjmech naší firmy nic není, ale počítej se mnou. Vyděláma na vstupném necelé 3 000 000,-Kč. Nájem je 1 130 500,-Kč, provoz Infocentra stojí ročně cca 700 000,-Kč, výdaje na zaměstnance skal a pokladní jsou cca 700 000,-Kč. Víc jak 200 000,-Kč dáme ročně do propagace a akcí s ní spojených. Materiál a výdaje (nepočítám mzdu) na údržbu a úklid (zjisti si, co stojí vyvážení kontajneru, mně se to nechce hledat :-)) je ročně cca 100 000,-Kč - záleží na tom, co kdo rozbije a co už je staré. A teď si spočti, co mi zbude. Podnikat v Čechách je opravdu terno. To nemluvím o nervech kolem jednání s CHKO a podob. Neřikám, že si nevydělám, navíc mám výhodu, dělám, co mě baví.
Klidně bych i sponzorovala nějaké lezecké aktivity, ale nečekáš snad, že budu chodit a prosit lidi, jestli nechtějí něco zasponzorovat. MT
odpovědět 
     Re: kde se platí vstupné10:45:02 21.04.2006
opravdu mi do toho nic neni a pokud bych v tech mzdach nemel nejaky rozumny plat, tak za 169 kkc pred zdanenim rocne bych se na to asi vyprd :-)

inu hned vypada teplice sro lidsteji (pokud to neni kulisarna) :-))
odpovědět 
      Re: kde se platí vstupné11:47:47 21.04.2006
Kulišárna to není a ve mzdách plat samozřejmě mám, řekla bych, že zcela normální, abych upatila půjčky a běžné životní výdaje. Nedosahuji "průměrné" mzdy v ČR, ale nestěžuji si. MT
odpovědět 
       Re: kde se platí vstupné15:19:58 21.04.2006
Dobry den. Take podnikam a myslim si, ze kdyz ma nekdo obrat ve firme 3 mil.Kc, tak by nemel mit podprumerny prijem v ramci CR.Leda, ze by chlastal a neumel si ohlidat naklady.
Martinodpovědět 
        Re: kde se platí vstupné16:28:10 21.04.2006
Nechlastám, ale možná brzo začnu. Tohle se týkalo pouze příjmů a výdajů spojených s provozem skal (vstupné, údržba, mzdy, info a závazky podle nájemní smlouvy). To vše je dané a nedá se na tom mnoho měnit, ledaže začneme kasírovat i horolezce a více vyděláme. Nejsou to jediné příjmy a výdaje, které jako firma máme, ale po tom je každému... A to že si nepotřebuji vyplácet 50 000,-Kč měsíčně a neždímu firmu do posledního haléře, to se mi jednou doufám, vrátí.MT
odpovědět 
         Re: kde se platí vstupné21:57:35 21.04.2006
Díky za odpověď. Že to bude až tak podrobné jsem nečekal. Dle mého odhadu vám to pomůže minimálně s účastí na té brigádě:-) Neříkám, že vám hned začnu platit, ale zlepšili jste si u mě image. Hezký víkend
motákodpovědět 

 Po čtyřech dnech...22:30:22 21.04.2006
Tak jsem se po čtyřech dnech vrátil z krajin, kde jsem neměl přístup na net. Teď jsem se právě prokousal až na konec diskuze a skoro vše jsem přečetl.
1.Úvodní článek, který to odstartoval byla mylná informace, to prostě autorovi neodpářu. jednalo se úplně o jinou akci, než horobrigádu.
2.Aleně jednak děkuju, že uvedla věci na pravou míru, jednak jí vyčítám, že s tím tak dlouho otálela
3. V rámci  informovanosti by měla ten paskvil, co uzavřel ČHS za Skandery zveřejnit
4. Sročko, co vydělává ve skalách ať nebrečí, že jsou na tom bídně. Tomu se špatně veří. jestli je to takováý bída, ať z toho odejdou. A a´t svoji činnost nevydávají za charitu. Malinko o tom vím, takže houpat jo, ale bouchat o zem,, to už asi ne.
5!!!!  Jsem na sebe pyšný, že jsem to (alespoň částečně) rozpoutal a těm, kteří se věcně připojovali a místo emocí zapojovali rozum (a vidím tam těch lidí docela dost) děkuji (myšleno bez ironie).  Považuji to za "konstruktivní rejpalství).
Do Teplic zítra nepojedu, peníze si vydělávám jinak a těch dvěstě za permici v případě potřeby dám. Každopádně všem, co  si půjdou vydělat (jak jsem četl cca 50 hodinovéch kaček) přeji pěkné počasí.
zdra
hli
Vladimír Vršovskýodpovědět 
 Re: Po čtyřech dnech...08:11:11 22.04.2006
Ad 4/ Neuronila jsem ani slzu, natož abych brečela, jen jsem se snažila osvětlit naše důvody k brigádě, o které se tu rozpoutala dost zvláštní diskuse. To ostatní byly jen odpovědi na kokrétní dotazy. MT
odpovědět 
  Re:Po Brigádě22:34:34 22.04.2006
Tak jen aby všichni věděli.Brigáda je už zanáma a všichni jsem ji dobře zvládli,Gulášek byl vynikající,pivečko jakbysmet a pernamentka na rok 2006 nás všechny příjemně potěšila.Smůla pro vás kteří jste se knám nepřidali :-)) Martin
Martinodpovědět 
   Re:Po Brigádě16:59:09 23.04.2006
DIK VŠEM ZA UČAST JEŠTĚ JEDNOU DIK
V.BR.odpovědět 

 ...19:56:00 23.04.2006
jasne.... dobrej pocit :-) co takhle permici na parkoviště ta by nešla vošefovat?
odpovědět 
 Poděkování22:20:27 23.04.2006
Chtěla bych ještě jednou (jednou už to udělal p. Bruckner, kterému také moc děkuji) za naše s.r.o. poděkovat všem, kteří se zúčastnili sobotní brigády v Teplických skalách. Doufám, že ve středu dospěje Město s ČHS k takovému řešení, aby byli všichni spokojeni a třeba dopadne i to parkoviště, ale to je čistě věc města :-). Přeji všem hezké léto. MT
Teplické skály s.r.o.odpovědět 
  Na závěr od autora09:35:11 28.04.2006
Jen vám chci oznámit, že žiju, a že se mi podařilo po 14ti dnech podívat se sem a zběžně přečíst, co jste zde stvořili. Dříve jsem neměl čas ani číst, natož odpovídat. Jak se zdá po včerejším jednání, akce splnila své. Omlouvám se že neodpovím na vaše dotazy protože s jednoduše nemám čas a raději se budu věnovat nějaké jiné bohulibé činnosti. Pokud by někdo měl skutečně velmi důležitý a smysluplný dotaz, ať mi napiše.
Lubošodpovědět 
   Re: Na závěr od autora10:10:25 28.04.2006
Ps. Ještě se chci omluvit Štěpánu Ptáčkovi, kterého jsem si vzal na pranýř omylem, protože jsem si povrchně přečetl jeho příspěvek v staré diskusi.
Lubošodpovědět 
    Omluva od autora?18:54:15 29.04.2006
Jak jsem to tak nezbezne cetl, myslim Lubosi, ze je vic lidi, kterym by ses mel omluvit. A priste proboha! radeji prenech psani nekomu jinemu!
Tomasodpovědět 
    Omluva od autora?18:54:51 29.04.2006
Jak jsem to tak nezbezne cetl, myslim Lubosi, ze je vic lidi, kterym by ses mel omluvit. A priste proboha! radeji prenech psani nekomu jinemu!
Tomasodpovědět 
     Do Teplic za 2 brigády10:50:29 02.06.2006
Ano, máš pravdu, rád tuhle práci přenechám jiným.
Jinak, brigáda přinesla své plody, bylo domluveno, viz tato zpráva na stránkách svazu:


Infocentrum

Vstup do Teplických skal zdarma

01.06.06

Od letošního roku nemusí členové ČHS platit vstupné v Teplických skalách. Pokud předložíte při vstupu u pokladny platný členský průkaz, budete moci projít bez nutnosti platit vstupné.
Tato skutečnost je zajištěna na jednání s provozovatelem okruhu Teplickými skalami, se kterým má Český horolezecký svaz uzavřenou smlouvu, z níž toto právo členů vyplývá.

Je však třeba ještě vědět, že vstup zadarmo je pomíněn dvěma brigádami za rok. Takže Tomáši, prosím tě, ujmi se této činnosti. Zatím totiž nevím o nikom, kdo bude tuto činnost organizovat.
L.
odpovědět 

 Foto dne:

Vzpomínka na léto: Ostrov - Císař
 Databáze cest:
Všechny cesty (179606)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Fala-Minderit Ext 7a Krraba
Love For Beginners 6a+ Krabba
Free Vili 6a Krabba
Like A Rolling Stone 7a Manikia
The Value Of Stone 7a Manikia
Nově komentované:
Dude Lebowski 7C+ Kozel
Dude Lebowski 7C+ Kozel
Modern Comp Style 8A/8A+ Hradby U Kozla
Let Orla 6- Rabštejn
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: Nepálskemu tímu záchranárov podarilo vyslobodiť telo Ondreja | Re: RIP Ondro | Re: Nepálskemu tímu záchranárov podarilo vyslobodiť telo Ondreja | Re: ††† | Re: Poučení od anonyma? | Re: RIP Ondro | vďaka | Re: krása | Re: Nepálskemu tímu záchranárov podarilo vyslobodiť telo Ondreja |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (173)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (102)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (2)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 397 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 337 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 304 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 305 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 282 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.