LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vystřízlivim a nelezu.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8456
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
10. 6150
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140171 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Makak LBC - zrušena - Liberec
Lezecká stěna Harcov - Liberec
K2 - stěna už neexistuje - Plzeň

Prodejny
ALPI SPORT CENTRUM - Příbor
HUDYsport - Plzeň
HUDYsport - Zlín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

5 Cikánovejch stížností

Něco o poměrech v Adru a jak horolezeci s jinými horolezci v Adršpachu na smrt válčí.

Už na to memůžu jen tak čučet, co se tam děje a tak, ač nerad usedám a píšu vo tom, abyste to věděli. Doufám, že to co jsem splašil, se nebudu moc mejlit.

V podstatě de vo to, že vosobní zájmy malý skupinky horolezců a zájmy zahraničního kapitálu zapříčinili vodvolání J. Piňose aj. Malíka z vedení CHKO Broumovsko. Voba jsou aktivními horolezci a vylezou i desítky. Stanislav Lukavský, Tomáš Racek a Pavel Lisák maj zájem lozit v zakázanejch voblastech a vydávat vo nich průvodce. Tedy maj taky zájem vydělat prachy. Lisák ale neni v ČHS, aby se nemusel řídit stanovami ČHS, ale dostává na průvodce prachy z ČHS. Lukavskej chce bejt hlavně správcem voblasti za ČHS v Adršpachu. To je taky hlavní důvod - vládnout tý v oblasti.

Piňoso, Malíkovo prohlášení za CHKO: Horolezci jsou naši partneři s kterými chceme spolupracovat na vochraně přírody.

Cikáno, Racko, Lisákovi cíle: Vochránci jsou naši nepřátelé, kerý musíme zničit.

Ale po pořádku.

Dějství prvý – v roce 2000 Jiří Malík je zvolen do Vrcholový komise (OVK) v Adršpachu, po té, co dědové horolezečtí chtěli 15 extrémních cest vytlouci a kdy se do toho reformisti vložili.

Dějství druhý – do r. 2003 vobdobí sice divokých, ale přeci jen diskusí na schůzích OVK, mezi malíkovcema a jeho pohůnkama (P. Hrubý, M. Beneš, P. Slezák, J. Koucký … ) a cikánovcema a jeho pohůnkama (T. Racek, P. Mocek, P. Lisák, D. Exner…). A důvody hádek? I chtěli voni změny, chtěli, reformy, chtěli v tom světě lezeckým, ale narazili, na tvrdý vodpor starých pánů, přesto stále se scházeli a mluvili, až cosi společně domluvili. (Nějaký změny v pravidlech jak dělat nový cesty ze zhora, no já myslím, že cesty se maj dělat zezdola, ale co každej má svý).

Dějství třetí – jaro 2003 1. Cikánova stížnost. Zaslaná na ČHS. Malík je lotr. Je úředníkem na CHKO Broumovsko a jako státní úředník škodí horolezcům. Navíc sedí na dvou židlích a CHKO a OVK a tím může škodit. Já vám nevim, ale lezu v Ádru roky a nikdy problémy nebyly. Skal je tam mraky, v celým regionu tak na 3 000 věží a prej se nikdá žádná voblast neuzavřela, všechno je jak za socíku. Jen za socíku si každý chodil kam chtěl i když to bylo zakázaný no a teď vlastně taky, jen jednou za rok přijde kontrola z ČIŽP (Česká inspekce ministerstva životního prostředí, která dělá v kraji na stovky různejch kontrol, nejen na horolezce) a vobčas někoho pokutuje teda, to sem slyšel, ale vo nikom nevim. A tak ČHS zasedlo a řešilo, tedy jen Hejtmoš, poslech si všechny a vrchlovku zrušil. Hádáli se, tak je rozdělil. Našli novýho předsedu. Nějakej Jozef Mirek, nebo Mirek Josef? Čert vi co je přijmeni, chytrej chlap velký kápo u vokresních hasičů. Jenže ta OVK byla bez Cikánovců, ha ha ha, to neměl dělat.

Dějství čtvrtý – Cikánova stížnost číslo 2 - Na špatný postup při zvolení nový OVK, zaslaná opět na ČHS. A tak VV zasedal a řešil. Zjistil, že není jednací řád OVK a tak ho nechal udělat. Do té doby prý je předseda Mirek Jozef a ostatní členové zůstávaj, jako za stara. Ještě si je všechny na FHF v Teplicích na schůzi VV, vzal na kobereček předseda ČHS Novák, jak malým dětem jim vysvětlil, že jsou všichni horolezci a že by se neměli hádat, ale usmířit a být rozumní. Jenže, to nevěděl, co bude následovat.

Dějství pátý – 30 vytlučených kruhů z 12. věží v Boumovkách. Cikánovci stále chodili na na kopec Koruna, dělat nový cesty, i když se jim řikalo, ať to nedělaj. CHKO tedy muselo nechat za svý prachy vytlouct cesty, aby tam horolezci už nelezli. Voznamil to OVK v pátek Bruckner a že tam hned v pondělí pude se svoji partou. V sobotu tam hned běžel Cikán aspoň sundat krabičky se svými mény. Kruhy byli vytaženy, díry ponechány. Jo a proč to vlastně bylo? Na koruně žije Sokol. Krásnej pták, před čtyřiceti roky ho v ČR vyhubilo DDT a myslivci. No a teď ho vornitolog Vrána (zajímavý, že všichni vornitologové mají ptačí jména) začal vysazovat. Jo prej taky tenhle pták nad sebou nesnese žádnýho člověka, jinak vopustí hnízdo. To vysazování se děla tak, sežene se mládě, vodveze se na kopec kde před těmi 40. roky žil a schová se do krabice. Pak se tam chodí každej den krmit. Vrána tak jezdí dva měsíce z domu do Broumovských stěn, tak 50 km. A to nejezdí jenom do Broumovek, takhle se snaží ještě jinde vrátit ptáka zpět do přírody a platí to většinou ze svý peněženky. Tohle zapálení je někdy hrozný. Lotr jeden, takový prachy zbytečně vyhazovat co, pak my nemáme kde lozit, že jo.

Dějství šestý, rok 2004 - Všichni, malíkovci i cikánovci jak malý děti navzájem na sebe hledali špínu. Cikánovci malíkovcům, že lezou s maglajzem. A malíkovci cikánovcům, že lezou v zakázanejch voblastech. Malíkovci, že lezou s maglajzem, to přiznali. Cikánovci však v zakázaných oblastech nelezou, tedy Cikán neřiká, že tam neleze, ten říká na votázku: „lezeš tam?“ Odpověď: „dokažte mi to.“ Chytrá vyhýbavá vodpověď, jako naši politici. Některým členům je z toho všeho blivno a tak vodcházej sami. Hlavně Malík, (bohudík), Beneš (ten tam stejně přednášel takový přiblblý nápady), Škop (předseda HKO Police, skvělej chlapík) a Slezák. ČHS vydal novej jednací řád OVK. Předseda zůstal stejnej a vybral si nový členy z řad správců voblastí. Nojo, jenže mezi správci nebyl zas ani Cikán, ani Mocek, ani Racek, vlastně nikdo, ha ha ha. Cikánovci jsou vodstaveni vod moci v Ádru. A tak zakládaj sdružení pro vochranu přírody.

Hlavní cíl není vochrana, ale de vo to, vodstavit vod moci Malíka a Piňose z vedení CHKO. Mimichodem, voba jsou aktivní horolezci a dohoda s nimi byla vždy možná, taky proč by byl nějakej horolezec tak blbej a zakazoval sobě lezení, že jo.

Dějství sedmý – Cikánova stížnost číslo 3 - Podzim 2004 stížnost na Bruknera, že špatně přetlouká kruhy, nemá evidenci, kam je dává a zda náký nestopil. To je taky dobře, aby byl hlídanej. Taky by měl už bejt vyměněnej, někdy s ním vážně není řeč. Ale práce naďál za svý působnosti mnoho, to zas musim říct.

Dějství vosmý - Cikánova stížnost číslo 4 - Na Jirku Kalivodu, a na Hetmoše, že špatně vyjednávaj výjimky pro lezení v CHKO. Chudák Kalivoda, takový nenápadný chlapík, nikdo ho pořádně nezná, stará se vo to vod roku 1994 a je zajímavý, že to do teď nikomu nevadilo. Ten dělal tu mravenčí práci, Hejtmánek to pak přijel na CHKO jen podepsat. No ten je taky kapitola sama za sebe, doufám, že když má trvalý bydliště v Africe, tak tohle dělat dál nebude. Udělal spoustu chyb. I když, s těma výjimkama, to nebylo tak zlý. Je to těžký, někde s vochranářema vyjít. Znám dobře Žleb, znám, jak to chodí v ráji, hlavně Sušky.

Dějství devátý – Cikánova stížnost číslo 5 - Na Piňose a Malíka, zaslaná na MŽP. Začal boj na ve velký politice. Lisák založil to sdružení kerý mělo největší cíl sesadit je z jejich ředitelskejch míst. Sami na to nestačili a tak se spojili s holandskou firmou Morgen Flur která chce rekreační vesničku, H. Teplicích a k níž Správa vydala nesouhlas. Má to bejt 30 domů pro tůristy. A pak už jen hledali a hledali, něco, cokoliv, co by jim pomohlo je vodvolat, to se v politice tak dělá. To se jim podařilo před měsícem. Na CHKO je výběrový řízení, na nový vedoucího. A bude ten nový vedoucí lepší, nebo horší pro nás horolezce, než to původní? Kdo ví?

Závěrem blahopřeji Lukavskýmu, Lisákovi i Rackovi, k úspěchům na politickém bojišti, co si předeslali, to si splnili. Přeju jim další úspěchy, když v lezení jsou už po sezóně a vylezou velký kulový. Taky jim přeju, aby se jim podařilo zpřístupnit další lezecký voblasti, kde budou moci dělat hodně dalších cest a taky aby na CHKO dosadili někoho lepčího, když tihle za nic nestáli.

Všechno vo čem píšu mám z hovorů v hospodě s Cikánem, telefonů, něco zprostředkovaně vod různejch lidí a tak některý chyby kterých jsem se dopustil vopravte v diskusi.

Ps. To jsou věci v tom Adršpachu, to čumite, co je možný, že jo. Snažil jsem se bejt neutrální, ale nakonec si přec nevodpustím co si myslím. Cikáne, Lisáku a Racku, vy ste ale kokoti.

z horosvaz.cz   [úpravy] 10:21 11.03.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kdo to sem přetáhl?10:36:13 11.03.2005
Tak jsem včera položil na horosvazu, odkud je tento text, dotaz autorovi, zda by neměl nic proti tomu aby se tenhle zábavně svěží textík přetáhl sem. Než autor (skrývající se pod šifrou Petr P.) stihnul zareagovat, někdo to sem hodil. Já to nebyl... Ovšem na horosvazu to už stihnul komentovat jeden z účastníků věčných ádrovských debat, Jirka Malík. Tak jsem zvědav, co k tomu dopíše protistrana. Ať mají ctění čtenáři představu, jak moc dokážeme být jedna veliká a za jeden provaz táhnoucí lezecká rodinka.

Podotýkám, Ádr by se měl vyčlenit z ČR (nebo alespoň jako lezecká oblast vyčlenit z ČHS). Nejsem ani na jedné straně sporu (příliš dlouho jsem kamarádil s lidmi z obou stran - ještě než se spor rozhořel naplno, nebo než se stali straníky a bývali jen lezci). Ale mám pocit, že Republika Ádr, by mohla být hezkým mementem pro zbytek naší lezecké obce. Za chvíli máme volby do VV ČHS - tak volme s rozvahou, abychom na podobnou válku nezadělali. A doufejme, že ČHS bude respektovat pravidlo nezasahování do vnitropolitické situace cizího státního útvaru. Protože pokud ne, nezbyde, než území anektovat (a Honza Bloudek sice šetřil, ale tanky jsou drahé).
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Kdo to sem přetáhl?12:00:07 17.03.2005
O tvé nestrannosti „by se dalo s úspěchem pochybovat“! Pamatuju si na začátek poslední „války o Ádr“. A tam jsi byl taky. Začalo to jako spor mezi tradicionalisty a taky tradicionalisty co byli mladší. A výkřikem Malík leze s mágem. Dnes je to pravda. Malík, kamenujte ho, leze s mágem! Ten první výkřik ale nebyl pravdivý. V pytlíku neměl ani tu kuličku :-) kluci tam měli na sušení prstů PILINY. Stejně z toho bylo předvolání na VK, vytloukání cest a veřejné pranýřování. A pak jsme všichni chodili po Teplických skalách s provokativně zavěšeným pytlíkem na mágo. I já ho používám. I když až od osmbéčka. Zato i na písku a v Ádru zvlášť! Taky jsme vystupovali ze svazu a těšil ses až se popereš s někým z klasiků. Dokonce na to došlo. Frank se popral za své piliny u Peňáka! Schytal to maník co byl úplně mimo. To začalo proto, že jsi měl pytel provokativně zvenku na klatráku. Takže pravda je sice taková že asi dodnes kamarádíš s někým z obou stran barikády, ale do pískařských oblastí jsi jezdil hlavně pilovat všechny nečestné triky hospodských rváčů.
Lenušeodpovědět 
  Re: Kdo to sem přetáhl?15:50:32 17.03.2005
Leni, taháš sem (považme) desetiletími zapomenutý spor, který s válkou o Ádr, jak to nazýváš, souvisí jen velice vzdáleně.
A ještě navíc se mi zdá, že Tvá paměť (nebo snad úhel pohledu) poněkud vynechává. Nebylo to kvůli pytlíku, ale proto, že se s tím nebohým, tradice ctícím, spárařem o máčo porafala jistá blondýna. Takže to nebylo o piliny, ale o řeči. A o jiných pískařských oblastech bych se, ne Tvém místě, v této souvislosti nezmiňoval. Já se na oplátku nebudu zmiňovat o některých průběžně provokujících blondýnkách, ano?
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Kdo to sem přetáhl?15:48:12 21.03.2005
:-) tak na mně bys to chtěl shodit? A za tu bitku s Kořalou snad taky můžu?
Lenušeodpovědět 
    Re: Kdo to sem přetáhl?10:39:15 23.03.2005
Tak jo; za tu opravdu nemůžeš. Zato si ale vzpomínám na jednu, která začala kvůli dlouhonohý blondýně, jež zásadně lezla v kratičkém triku s nápisem I SWALLOW. A když už tady cituješ klasiku české humoristické literatury, dovol abych sáhl k jisté pohádkové bytosti spjaté s veleduchem českého herectví, a odpovím Ti rovněž citátem: „Nemá to inzerovat, když to není pravda!“ (potom se někdo holt prát musí).
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Kdo to sem přetáhl?17:12:54 24.03.2005
Ale bylo hezký. A ani jsem ho nenosila do knajpy. To by byl teprv mazec!
Lenušeodpovědět 
      Re: Kdo to sem přetáhl?18:09:15 24.03.2005
A ta inzerce nebyla nepravdivá :-))))))))
Lenušeodpovědět 
       Re: Kdo to sem přetáhl?18:19:44 24.03.2005
Ty vole, to je hukot! Největší bitkár nakonec neni švédskej bek Ottosson, ale noblesně se jevící Frankenstein. A z provokatérky se navíc vyklubala polykačka mečů! Jen houšť.
Papoušodpovědět 
        To už je dávno10:05:27 25.03.2005
Odhalils mě. Hluboce se stydím a kaji, neb mi nic jiného nezbývá. Buď však tolerantní a zapomeň na hříchy mého útlého a nerozvážného mládí.
A navíc, hovoří se zde o dobách, kdy jsem ještě lezl, byl ve formě a ve snu by mě nenapadlo nejenom vybíjet energii v neplodných (většinou) diskusních fórech a při bafuňaření v oddíle i svazu :-)
Tomáš F.odpovědět 
        Re: Kdo je ?11:16:54 28.03.2005
Frankofil je mnoha tváří! Poprvé jsem jej zahlédl před roky v Praze jako dlouvlasatého útlého intelektuála, od kterého bych očekával bouřlivějšího odporu snad jenom kdybych se nelichotivě vyjádřil o psychosociologické vědě, nebo označil symfonie K. FernetStockhausena ze neposlouchatelné. Pak jsem jej poznal jako mohutného metodika a rozšafného byrokrata. A on se k tomu všemu stihl stát vytloukačem hospod! Co se ještě všechno dozvím?!
jan pušodpovědět 
         Re: Kdo je ?10:33:00 29.03.2005
No, doufám Jendo, že už je to všechno (co se dozvíš). Radši uberu ze svého přispívíní do lezcovních dišputací, nebo mě Lenka vyčte úplně všechno, co jsem za posledních tak cirka devatenáct let učinil i neučinil. Hlavně to, že mi musela tahat cesty a já jí za to všechno, místo vděku, jednou vylil trienčianský párok s fazulou do spacáku, přepálil (z imperilistické ciziny dovezenou) smycu od Salewy a ztratil čelovku (i když jsem jí novou - a lepšejší koupil k narozkám, které shodou okolností měla týden na to).
Tomáš F.odpovědět 
          Re: Kdo je ?15:53:15 21.04.2005
Ta paměť
kdybych ti Tomíku vyčítala jen tohle :-))) To by sis moh holenku pískat!
Lenušeodpovědět 
           Re: Kdo je ?12:57:08 26.04.2005
Ouvej. A co všechno ještě?
Tomáš F.odpovědět 
            Re: Kdo je ?16:18:40 09.05.2005
Třeba tvá památná věta že už mám stejně po sezóně. Tos neměl bobánku ;)
Lenušeodpovědět 

 Přesně tak to je!!!10:58:15 11.03.2005
No koukám, že se konečně někdo nebojí říct jak to chodí. Musím ještě dodat, že předseda se jmenuje Mirek Josefi. Dále je ve VK pár nezávislích a nestraných lidí kteří by se měli k tomuto vyjádřit. Hned jednomu zavolám a uvidíme  :-)
Hanesodpovědět 

 OVK11:06:12 11.03.2005
Minulý týden mi říkal Jirka Novák, jak moc se už těší do bafuňářského důchodu. V souvislosti zmiňoval partu znesvářených k....ů z Ádru, na které se už ani nemůže podívat. Moc jsem nechápal, teď mi to došlo. Už se těším jak to bude Alena, nebo Igor žehlit. Chachá!
PeSodpovědět 
 Re: OVK11:18:21 11.03.2005
no právě, já navrhuju prosazovat tvrdou linii. Pošlem tam tanky!
A z pozice BK doporučuju pozorovatelům vyslaným na místní OVK: noste na jednání přilby!
Tomáš F.odpovědět 
  Re: OVK15:31:17 11.03.2005
Měly by být modrý?
odpovědět 
 Re: OVK11:33:05 17.03.2005
Myslím že neřekl k...ů, obvykle toto ošklivé slovíčko používá v češtině a hezky při tom ráčkuje.
Lenušeodpovědět 
  Re: OVK11:33:51 21.03.2005
A nemáš y pro něj tak trochu slabost? Jsou to ty prokvetlé skráně, nebo té dobře tančí? Kolouščí oči (které oceňuješ u nejmenovaného reprezentanta) totiž nemá určitě :-)))
Tomáš F.odpovědět 
   Re: OVK16:16:42 21.03.2005
Taky by sis to po sobě mohl přečíst :-))))
Lenušeodpovědět 
    Re: OVK14:14:43 24.03.2005
Ty taky musíš mít poslední slovo, viď?
Tomáš F.odpovědět 
     Re: OVK17:15:28 24.03.2005
Jako vždy!
Lenušeodpovědět 
      Re: OVK11:14:39 25.03.2005
Nojo, já to věděl! A ještě mi napiš, že je Mára hezčí :-) už jsi to předhodila většině zde dišputujících...
Tomáš F.odpovědět 
       Re: OVK17:36:11 27.03.2005
To teda spolehlivě. I když byly doby...
Tos měl dlouhý vlas, útlý pas a chyběly jen ňadra dmoucí, dědečku ty náš vševědoucí :-)
Lenušeodpovědět 
        Re: OVK13:24:21 04.04.2005
:-) už nediskutuju (radši), neb každá polemika se v ještě horší obrátí.
Tomáš F.odpovědět 
         Re: OVK15:56:46 21.04.2005
Zajačik môj :-)
Lenušeodpovědět 

 Kdo tohle vyblil???11:08:18 11.03.2005
Chybí podpis, musel jsem si ho najít na původních stránkách (Petr P - to je ovšem hned každému jasné, o koho jde, stejně jako třeba kdyby tam byl Josef K).
Ne že bych se mohl považovat za místního, to ani zdaleka, takže o podrobnostech a faktech se raději vůbec nebudu vyjadřovat, protože o tom skoro nic nevím. To určitě zvládne líp spousta jiných. Ale jsem si skoro jistý, že k objektivitě má tenhle výplod hodně daleko.
Především mi článek připadá neskutečně útočnej a agresivní.
I bez závěrečného PS ("To jsou věci v tom Adršpachu, to čumite, co je možný, že jo. Snažil jsem se bejt neutrální, ale nakonec si přec nevodpustím co si myslím. Cikáne, Lisáku a Racku, vy ste ale kokoti") je samozřejmě celou dobu jasné, na které straně autor stojí, o žádnou neutrálnost se ani nepokusil, a jestli se chce tvářit, že jo, tak je to nesmysl: je to od začátku do konce jenom pamflet. (Autor ho ovšem naposal "nerad". Samozřejmě, skoro všechny pamflety se tak píšou.) Docela nechutnej. Možná, že stejně nechutnej jako adršpašské spory, ale to bych teď nechal stranou. Už jenom přívlastky a volba výrazů u pánů, o kterých se mluví, jsou zcela sugestivní: "Některým členům je z toho všeho blivno a tak vodcházej sami. Hlavně Malík, (bohudík), Beneš (ten tam stejně přednášel takový přiblblý nápady), Škop (předseda HKO Police, skvělej chlapík)..."
Čistě na základě toho článku musím říct, že mi jako solidní kokot přijde hlavně jeho autor (abych použil jeho slova). Adršpach neadršpach, tohle mě teda fakt po dlouhé době nasralo.
Piškotodpovědět 
 Re: Kdo tohle vyblil???11:13:50 11.03.2005
Z horosvazu jsem to sem přetáhl já, nejsem autor, jen mi přišlo užitečné dát to sem (upřímně, lezec.cz má větší navštěvovanost) proto jsem autora neuváděl.
Lukáš Síkoraodpovědět 
 Re: Kdo tohle vyblil???11:25:01 11.03.2005
To jsou věci v tom Adršpachu, to čumite, co je možný...no, zkrátka čum!:-)Anonym, nebo Petr P. k tomu přece patří!...Tak čumíme, čuměli jsme a čumět budem!:-(
Honza P.odpovědět 
 Re: Kdo tohle vyblil???12:56:21 11.03.2005
Nač se čílíš piškote? Kde se píše že to má být nestranný článek?To jako kdyby Klaus tvrdil že nebude podporovat ODS.Je zde pouze nastíněna situace o které většina lezců moc neví stejně jako ty.O formě článku můžeme diskutovat.K pravdivosti obsahu by se měl vyjádřit zástupce VV ČHS.Toď vše.Úplně nejlepší by bylo oblast na
10 let zavřít, až horký hlavy schladnou a vychladnou úplně a budou tam chodit jen na procházky/s hůlkou/.Nová generace snad bude moudřejší a nebude napodobovat ani jednu znesvářenou stranu. sachr
odpovědět 
  Re: Kdo tohle vyblil???17:27:50 11.03.2005
Něco takového, že se snažil o nezaujatou prezentaci situace, uvedl sám autor článku v závěru. Takže bych se snad i mohl rozčilovat, že lže. Samozřejmě vím, že se to tak dělává, že je to prostě jenom "rétorická strategie". (Zrovna ten zmíněný Klaus si podobně hraje docela rád: aniž by argumentoval, něco tvrdí, napadá odpůrce a jenom s co největším důrazem tvrdí, že ON má pravdu, že to, co říká ten druhý, NENÍ PRAVDA, JE NESMYSL, LEŽ atd.; to, co přesvědčuje, nejsou argumenty - těch je od Kl. slyšet hodně málo -, ale prostě jenom ten důraz, zvolené přívlastky, naléhavost užívání těch hodnotících slov... U Klause mě tohle ovšem taky štve. Asi se tomu dá říkat demagogie.) Jistě, nikdo nemůže být nezaujatý, objektivní... To bych snad ani nechtěl. Rozčílilo mě, jakou formu ten člověk zvolil. Ať si takhle nadávaj někde v hospodě u sedmého piva a pak ať si jdou dát ven přes hubu... Ale když s tím lezu mezi lidi, tak bych se měl snažit vyjadřovat ne jako vopice, který vzteky bliká před očima.
Piškotodpovědět 
  Re: Kdo tohle vyblil???16:09:46 14.03.2005
Proboha svatýho, tohle si můžeš jen myslet a neříkat nahlas. Co když se toho chytne někdo všeho schopnej a skutečně to tak dopadne, kam potom budem jezdit lézt? :-))
bernyodpovědět 
 S autorem souhlasím15:46:24 16.03.2005
Myslím, že můj pohled na situaci v Ádru je nestranný a nezatížený kamarádčoftem s kteroukoli partou a přesto musím s autorem článku souhlasit. Ale od začátku. Cikán pro mne byl velkou legendou a vzorem až do jedné jarní soboty kdy jsme cestou na Ostaš zarazili u Tošováka a právě tam jsem se prvně připletl k debatě o lezení v zakázaných oblastech. Seděl tam totiž můj vzor a vášnivě debatoval ještě s jedním lezcem (říkal mu tuším Jirko, ale nejsem si jist). Na jeho otázku zda v zakázaných leze řekl, že ano a dále poleze protože to není nic špatného a stačí když do vrcholovky nenapíše datum a nikdo mu nic nedokáže. Navíc nedělá nic špatného protože o tom není v pravidlech ani slovo kdežto Malík leze s maglajzem a to je v pravidlech zakázaný a na fogli že s.... Pak následovalo několik nepublikovatelných výrazů na adresu Malíka, my zaplatili a vypadli. Ten rozhovor mi vrtal dost hlavou a tak jsem se o celou záležitost začal zajímat. Možná si pamatujete všechny ty debaty na www.horosvaz.cz ohledně sokolů, vytlučených kruhů,lezení v zakázaným atd. Dost mě štvalo že svaz se k tomu otáčí zády.No a dál už to znáte z článku. Postupem času jsem posbíral tolik informací z obou stran že můžu s klidným svědomím s obsahem článku souhlasit a říci ano, tak to bylo. Také se mi sešlo v počítači poměrně dost dokumentace kterou na požádání rád zašlu. Obzvláště doporučuji k přečtení "podnět k nápravě činnosti Komise pro skalní oblasti a Vrcholové komise ČHS", ve které obviňují Hejtmoše z porušování členských povinností, stejně jako Brucknera, kterého ovšem obviňují ještě navíc z hrubého porušení pracovní kázně a spáchání trestného činu. Zlatým hřebem pak je návrh na okamžité odvolání Hejtmoše ze všech funkcí a ukončení pracovního poměru V. Brucknerovy (správce skal). Co se týká odvolání p. Piňose a p. Malíka z funkcí na CHKO tak za tím stojí pravděpodobně těžší pára než cikánovci i když svým věčným kalením vody jistě pomohli. Je otázka co budou podnikat dále, pokud bude správu řídit někdo kdo nemá lezce rád.Ale možná že věc mají tak dalece domyšlenou, že na správu dosadí někoho kdo jim půjde na ruku, tomu by nasvědčovalo příjmení prozatímního zástupce vedoucí správy. Jsem zvědav jestli se někdo z lidí kolem Standy Lukavského k této problematice vyjádří, ale vzhledem k tomu že to nedělali nikdy, dost pochybuji.
Také doufám že se vyjádří někdo kompetentní z ČHS a řekne nám jak svaz tyto rozbroje řešil. Nebo neřešil??

Roman
Romanodpovědět 
  Re: S autorem souhlasím16:17:15 16.03.2005
Mám trochu pocit, že ČHS dělá radši mrtvýho brouka. Jenže to jednou někdo řešit bude muset.
Lenušeodpovědět 
   Re: S autorem souhlasím15:59:25 24.03.2005
Myslím, že problém ČHS není v tom, že by dělal "mrtvýho brouka" brouku, ale v tom, že nikdo z VV celé té věci nerozumí, nezná ji a vlastně snad znát nechce. Podle mého názoru dosavadní VV spoléhal na svého člena Petra Hejtmánka, že tento problém, spadající zejména do jeho kompetence, vyřeší.
Nedomnívám se, že by nový VV tento problém dokázal řešit lépe než VV předchozí. K tomu by totiž musely přispět i znasvářené strany v Ádru. Přitom nepochybně jsou na obou stranách barikády lidé rozumní a kompromisu schopní. Jen si časem budou muset uvědomit, že je třeba si primárně zklidnit své hlavní křiklouny, a pak zapomenout na minulost a začít dělat něco konstruktivně.
Tomáš F.odpovědět 

 To v "Piskarich" nepsali13:36:22 11.03.2005
Ze by  pravy piskari? Odvazni muzove kteri ve stylu dobrych a starych tradic odvazne dobyvali veze a delali nove cesty pro sebe a pro sve druhy? ....
No du si radej zalizt na  preklizku, jaro se blizi.
lacoodpovědět 
 Re: To v "Piskarich" nepsali14:21:13 11.03.2005
Oni asi budou horolezci, lezci, zci, i, ouplně stejná pakáž jako zbytek lidstva. Nákup lana, ani prošoupání rukou ve spáře světce nevytvoří. Bohužel.
jan pušodpovědět 
  spis naopak14:50:35 11.03.2005
Kdesiva sem se docet, ze jeli clovek dlohodobe vystaven expozici vetsiho mnoztvi (sam sebou vylucovaneho) adrenalinu tak to muze mit negativni dopad na IQ jedince. Byl bych tedy schovivavy, po mnoha odvaznych prvovystupech a vubec po letitem lezeni v Adru se muze jednat o chorobu z povolani (konickovani):)
lacoodpovědět 
   Re: spis naopak15:06:48 11.03.2005
Aha! Tím se vysvětluje, proč taghle píši! Prokletý adrenalín v množství větším, nežli malém! Ale podle jiných, stres bystří a udržuje v kondici. A to i psychické. Tím adrenalínem to asi nebude. Navíc znám mnoho osob adrenalínu se vyhýbajících, co teda, no, taky nic moc. Zdá se spíše, že oblasti mají svého genia loci-ducha, který mocně působí na obyvatele a olezatele.
jan pušodpovědět 
    Re: spis naopak15:38:27 11.03.2005
Kdepa milý JaPuši, krotiteli tučňáka, důvody proč takhle píšeš jsou protaičtější. Zkrátka ti, z těch včech VIMů, EDů, EMACSů a jinejch prevítů prachsprostě hráblo .... no ... dalo se to, koneckonců, čekat. Lék je v tvém případě nasnadě - "rm -r /".
Dědodpovědět 
    :)16:14:32 11.03.2005
tojo, tojo, v malem mnozstvi ale! vysapani brdskeho kvaku ci nejisty krok s borhakem 15 cm pod kotniky, je jiste prospesne telesne aj dusevne
, ovsem napriklad zavrtavani v 15 metrech s jednou rukou v otevrene opiskovane spare to uz zanechava trvale nasledky.... ty pak mohou byt dalekosahle napr. vznik Adrspaske Absurdistanske republiky
lacoodpovědět 
    Re: spis naopak16:18:35 11.03.2005
jo to ovsem nevysvetluje proc obcas hrabe i lidem v oblastech vezi nizkych az mrtafych, treba v JH
ad genium lociodpovědět 
     Re: spis naopak16:46:45 11.03.2005
Prdlajs! Mně náhodou hrabalo už v době, kdy u nás byl jediný počítač a ten na děrovací štítky! Hohoooo!
Že z JH hrabe jsem už psal.

Zdra Vim. [Jj].n A*d P..
jan pušodpovědět 
     Re: spis naopak22:27:59 11.03.2005
Oblasti mrtafé (jako JH a Brdy) ovšem mají cesty kde adrenalínová demence je docela možná. Ale nic z toho nevysvětluje podivné ůkazy áderské. AdrenalínoLacoidní teorie moc nesedí-adrenalím není odvozen od ádru a není jen tam. Tučňáka v místních jezírkách nenajdete a myslím že žádná z peticí nebyla psána v emacs a sázena v Tex. Možná je to škoda. Kdyby se příjímaly jen petice psané tímto způsobem, asi by každý šel raději dělat něco jiného. Já teda určitě.
jan pušodpovědět 
      Re: spis naopak09:22:10 12.03.2005
Pušiiii!!!!! proč se do všeho sereš, když o tom víš úplný hov.....????Asi před rokem jsi pronesl že na písku nelezeš.....!!!!No docela by mě zajímalo jestli se prezentuješ na dalších stránkách. Třeba v odvětví zahrádkařství a jseš tam taky ve všem tak zběhlej a geniální.
odpovědět 
       Re: spis naopak10:28:12 12.03.2005
Neznámííííí! V této odbočce v diskusi nejde o řešení situace v Ádru, či na písku vůbec, což lze postřehnout. Jde pouze o údiv nezúčastněných (na údiv ta dvě psaní stačí i laikovi). Nehodnotím situaci v Adru, ani na písku. Nehodnotím těžké cesty ani závody a k mg jsem se vyjadřoval protože mi vadí všude, nikoliv jako pískovcový problém. Nevkládám do Lezce články a používám standardního podpisu, takže v diskusi mi jde lehce přeskočit.
Zahrádkářům nepíšu. Že jsem geniální a všechno vím vím-žádná novinka.
jan pušodpovědět 
        Re: spis naopak11:29:27 14.03.2005
puš nehodnotí. puš se vyjadřuje. je to robot a grafoman. vypněte ho.
doktor xodpovědět 

 z diskuse na horosvazu17:49:53 11.03.2005
Re: 5 Cikánovech stížností. 10.03.2005 22:38 Jirka Malík
Opravdu svěží a poměrně velmi přesné dílko. Gratuluji. Sám jsem se k něčemu podobnému chystal, a tak díky za ušetřený čas.
Jen několik malých nepřesností. Cikán (a jeho intriky) zcela odstřelil historicky první dohodu mezi klasiky a modernisty (mělo se fakt začínat odspoda i u extrémů)a jeho lži a pomluvy iniciovaly mé odvolání z VK, byť jsme se 3 roky snažil o nemožné - naučit zejména cikánovce demokratické diskusi. Mohu doložit.
Jinak že bych dštil oheň a síru na Cikánovce - toho jsem dalek. I když se s nima kočkuju už roky, občas na ně i nadávám, a i když jsem je i docala chápal, tak s peticí za naše odvolání, když už jsme dovoláni, to tedy fakt nechápu. Rozhodně však nemám v povaze, jak autor naznačuje, v procesu pouze využité figurky nějak perzekuovat. Dokonce jsem se snažil do poslední chvíle vyjednat pro Broumovky (i když mě osobně jsou Broumovky lezecky volný a i když jsem věděl, že již je proti nám připravována petice) při jednáních na další výjimku alespoň nějaké malé oblasti při turistických trasách, kde by se mohlo lozit od května. I díky Cikánovské střelbě ze zálohy se to nepodařilo a odstoupil jsem z jednání o výjimkách. Mají pravdu Cikánovci, že jsem nepřítel lezení. Zároveň mají pravdu i na MŽP, že straním příliš lezcům a naše Správa byla tím na MŽP vyhlášena. Proto jsem pro obojetnou podjatost sklapnul vyjednávání o výjimkách. Takže první ovoce svobody hlásat cokoli bude k ochutnání na celých Broumovkách s nejvyšší pravděpodobností až v červenci. A jak Lisoň s oblibou prohlašuje, že se přijde řetězy k té škaredé Správě přikurtovat, aby prokázal svou občanskou angažovanost, tož nastal čas. S radostí mu tam vyhradím místo, možná mu občas ze solidarity dám i ze sváči trochu kousnout...

Za CHKO krásnější, rozhodně však bez satelitů ...

Váš Jirka O3 Malík
zloděj textůodpovědět 

 Filmaři!?19:38:02 11.03.2005
Hm, to všechno je přinejmenším zajímavý, ale mohl by se někdo vyjádřit k tomu, kdo před měsícem povolil v Ádru filmování? Všude po skalách se proháněly sněžné skútry v dvouminutových intervalech, a to doslova všude kam se skútrem dá zajet, od Elišky přes Milence až po Velkého Konšela tlupy lidí, stany, stroje atd. Zásah do přírody, že to nedokázali ani všichni lezci nejmíň od války.
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: Filmaři!?16:56:35 16.03.2005
Zkus svůj dotaz směřovat na CHKO Broumovsko, tam by ti měli odpovědět o co jde, kdo to povolil a proč.
Roman
Romanodpovědět 
  Re: Filmaři!?14:13:33 17.03.2005
No pokud to opravdu bylo povoleno (a já to nevím), tak vzhledem ke kategorii (Národní přírodní rezervace) to nepovolovala Správa CHKO Broumovsko. Pro udělení výjimky v této kategorii bylo dříve příslušné Ministerstvo životního prostředí, po novelizaci zákona č.114/92Sb. v loňském roce tak činí v každém jednotlivé případě svým rozhodnutím Vláda ČR. Zeptej se tedy na Úřadu vlády.
Přeji mnoho úspěchů.
Jlína
Hlínaodpovědět 
 Re: Filmaři!?09:43:20 18.03.2005
Vzhledem k tomu jak to Jarda popisuje, tak pocitam ze se par vladnich uredniku ( samozrejme v ramci kontroly!:):() taky pekne projelo po Adru na skutru. Jako obvykle, zatim co se par pomatencu ovesenejch matrosem hada vzit ci nevzit pytlik na prdel, vedle hrabe bagr....
skoda slov
lacoodpovědět 

 Adršpach11:03:21 12.03.2005
Zdravím všechny!
Jsem zde zmiňován, jako autor přiblblých nápadů, a tak se přidám. Znova opakuji, jsem klasik a s výrobou nových cest s horním jištěním nesouhlasím. Možná, že moje nápady jsou nezvyklé, ale kdo z vás má lepší. Nejvíce mi vždy vadila ta nevraživost mezi novou a starší generací. To byl hlavní důvod, proč jsem ty čtyři roky trávil v VK Adršpach, najít kompromis a dohodu s cílem uklidnění situace. Bohužel se to nepodařilo, byl to vyhozený čas, jen jsem zkušenější. To, o co se pokouší Standa Lukavský je pochopitelně velice dobrá, a záslužná činnost. Broumovské stěny jsou krásné a nejlepší stěny jsou právě na Koruně a i já bych tam chtěl někdy jít lézt. Avšak o způsobu, kterým toho hodlá docílit, si myslím, že to je hra s velkým ohněm. Třeba ne, třeba skutečně mají někoho, koho dosadí na CHKO v Polici, kdo nám nakonec pomůže a půjde horolezcům na ruku, ale co když ne? Co bude potom, mají tohle vůbec promyšleno? Jinak k článku, příště trochu více spisovné češtiny a méně sprostých slov by neškodilo.
Mám zprávu pro těch několik málo nadšenců, kteří dělají nové cesty a z zdola. Díky pomoci Těši se podařilo navrhnout docela pohodlný a rychlý způsob výroby cest. Nějaké testy proběhli a snad do jara vše dotáhneme do konce. Toto považuji za daleko více užitečnější zábavu, než dohadování na VK. 
Lubomír Beneš   
Lubomír Benešodpovědět 
 Re: Adršpach11:35:15 14.03.2005
když už jde o spisovnost tak: testy proběhly, tedy na konci s Y jako ypsilon.
doktor xodpovědět 
 lezení na koruně17:45:36 25.05.2005
no já bych nechal korunu kounou!jsou tam asi nejlepší možnosti z celých broumovek ale přeci jen bych ustoupil myslm že lezení je všude kolem dost.
odpovědět 
  Re: lezení na koruně14:56:13 27.05.2005
Tenhle příspěvek bezmála vyznívá, jako by Lukavský odvolal Pinďu s Malíkem kvůli Koruně. Jenže je to přecijenom trochu jinak. Bohužel (nebo bohudík?). Lukavský není tím, kdo jmenuje nového vedoucího SCHKO. A problém je, že částečně i díky výše nastíněným problémům se dnes neleze v Ádru. A osobně musím říct, že z toho opravdu nemám žádnou radost.
Navíc horolecká komunita (tím teď zrovna nemyslím ČHS, ale spíše sprostě nadávající jednotlivce na diskusních fórech, novináře, kteří publikují soukromá sdělení z mejlů a tím někomu mdlí schody, jedince, kteří navzdory zákazu v Ádru lezou, a v neposlední řadě i ty, kteří soustavně vytvářejí prvovýstupy v "zakázaných oblastech"), tlačí na pilu s pocitem, že se tak domůže svého nejpřirozenějšího práva lézt kdekoliv a jakoliv, a mám pocit, že i nejvstřícnější jedinci z řad ochranářů začínají cítit každého lezce jako poněkud nepříjemnou vosinu v zádi. Takže těžko dnes najde svaz mezi ochranáři partnera, který za cenu značného osobního nasazení bude prosazovat urychlené vydání vyjímek atd. Prostě takoví už z OP (nebo alespoň vlivných funkcí v OP) odvcházejí, nebo se už spálili a nehodlají to absolvovat podruhé. Škoda, ale těžko s tím něco zásadnějšího uděláme.
Tomáš F.odpovědět 

 chvála21:56:14 12.03.2005
Musim říct, že článek se mi dost líbil. Né, že bych nadržoval té či oné straně, ale autor vyjádřil svým způsobem, co měl na jazyku. A to doslova. Kdysi jsem napsal článek proti K. Bělinovi, pořád si za ním stojím a tudíž chápu autora a že když ho něco žere tak to chce dát na jevo. Pobavil jsem se. A mlaďoši proti klasikům a naopak: prasilo se dřív, prasí se teď a prasit se bude. Je na každym ať si srovná v hlavě jestli mu to stojí za to.
Horáčekodpovědět 
 Re: chvála11:37:13 05.04.2016
Dá se ten Tvůj článek ještě někde dohledat?
Mártyodpovědět 

 spisovnost16:32:20 13.03.2005
Hele článek je to sice pěknej, ale taky by mohl být psán spisovnou formou našeho jazyka. Ty výrazy jako "voni","vo tom", "vochránci" atd. lidi s jiným nářečím nejspíš bodají do očí!
Ale jinak článek je to fakt supr :)
odpovědět 
 Re: spisovnost15:33:17 14.03.2005
Ja to vzdal, to se neda cist.:-((( Mozna je to obsahove zajimavy clanek, ale co je moc, to je moc. Asi nikdo z nas neni jazykozpytec, ale tohle je fakt kurveni jazyka.:-(
Trollodpovědět 
  Re: spisovnost14:41:20 18.03.2005
No vidíš, a mně se to líbilo moc. Má to styl a sloh. Mňam! Konečně správná poudačka o zapadlým kraji na konci světa. Trochu mi to připomnělo pohádky J. Š. Kubína...doporučuju!:-)
Honza P.odpovědět 

 :-)17:35:20 14.03.2005
však si serme na hlavu sami
odpovědět 

 Ádr bez lidí13:35:24 16.03.2005
Asi by to chtělo Ádr a přilehlé okolí vyklidit. Přemístit fesťák by snad šlo. V Jičíně si to už vyzkoušeli, místo Mášy to holt bude ředitelovat Fugas. A za pár let začít znova, jen na hranicích rezervace zpřísnit kontrolu. A všichni stávající místňáci by v lezečáku měli mít razátko nežádoucí.
Lenušeodpovědět 
 Re: Ádr bez lidí16:01:39 16.03.2005
Faktem je že tady vůbec nejde o lezení ale o moc nad oblastí. Jenže hoši si neuvědomují, že může být hůř. A svaz to asi neřeší. Mailem jsem navrhoval aby VV zveřejnil celou záležitost na stránkách ČHS, Jindra mi odpověděl, že by to rád udělal ale musí se zeptat VV. Jak je vidět, tak mu to asi zatrhli.Jinak měla proběhnout schůzka vedení svazu s Cikánem a spol. Jak dopadla nevím, optám se na svazu.
Roman
Romanodpovědět 
  Re: Ádr bez lidí16:18:57 16.03.2005
Vlastně nedělá mrtvýho brouka. V zápise z VV je poznámka že zas svolá jednání. Takovej kulatej stůl s Cikánem to zas bude bžunda!
Lenušeodpovědět 
   Re: Ádr bez lidí16:43:50 16.03.2005
Asi nebude. On se Standa pokud o něco jde dokáže krotit, zato když se v hospodě potká s někým kdo mu odporuje tak se to nedá ani publikovat. Na svaz jsem poslal dotaz ohledně toho setkání na vysoké úrovni. Odpověď sem hodím.
Jinak je pravda, že problém lezení v zakázaných oblastech svaz vůbec nezajímal (viz dikuze "Vytloukání kruhů a porušování zákona v r. 2003 na stránkách ČHS) a pokud ano tak se jen hledali důvody proč to nelze řešit.Asi nikomu nedocházelo, že to ohrožuje vydání výjimky.
Roman
Romanodpovědět 
    Re: Ádr bez lidí13:48:41 17.03.2005
Standa? Krotit? Matně si vybavuju jednu VK kde došlo k bitce o dveře :-)
I když už možná není ten borec co pamatuju.
Lenušeodpovědět 
     Re: Ádr bez lidí14:38:02 17.03.2005
No jo, jenže to bylo na VK. Pokud je u toho někdo ze šéfovstva tak je v klidu a kupodivu dobře na jednání připraven.
Romanodpovědět 
      Re: Ádr bez lidí16:11:49 24.03.2005
Ano, už jsem takhle Cikána viděl. Vypadal skoro seriozně. A kdybych býval do Ádru tolik nejezdil a legenda Cikán by se pro mě nestal hlavně tím agresivním Lukavským, pak bych mu na to asi také skočil.

Ale mezi námi, řešit tenhle brajgl, to nově zvolenému VV opravdu nelze závidět.
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Ádr bez lidí13:08:15 26.04.2005
Tak Ty si, Lenko, matně vybavuješ? To zas nebylo v dobách tak dávných (o kterých jízlivě píšeš jinde) a já sice u "bitky o dveře" nebyl, avšak myslím, že to skončilo jako bitka dveřma a že (nerad bych tvrdil, že jen díky dalším provokujícím kecům jisté blondivky) měla dost dramatickou dohru ke které nejely sanitky snad jenom náhodou.
A pro neznalé: Ádr (a přilehlé luhy, skály) je nepochybně oblastí, kde lze přijít k úrazu. Ne vždy za to mohou kruhy umístěny ve výškách které opravdu prověří morál lezce a teorie, že ze spáry nelze vypadnout. Někdy lze k úrazu přijít i z mnohem prozaičtějších důvodů, např. proto, že jdete po skalách se špatným člověkem :-) Varování BK: Ádr škodí zdraví i když prospívá morálu!
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Ádr bez lidí16:22:05 09.05.2005
Tak blondivka jo?
Lenušeodpovědět 
 Re: Ádr bez lidí07:56:30 17.03.2005
Tak mi ten zápis z jednání včera Jindra poslal.
Vztahuje se ke stížnosti ze dne 4.1.2005, tedy věci o ktré se tady nehovořilo. Bohužel text té stížnosti k dispozici nemám, ale ze zápisu je zřejmé že házení špíny a hledání sebemenší chybičky neskončilo. Víc by nám k tomu mohla říci Alena Čepelková která na jednání byla ale v současné době ji s tímto zatěžovat nebudu,páč má spoustu starostí s diskuzemi na téma své kandidatury na post předsedy. Ono to do příštího týdne počká. Pokud má měkdo zájem, jsem ochoten zápis nebo i jiné dokumenty zaslat e mailem.
Roman
Romanodpovědět 
  Re: Ádr bez lidí15:35:24 25.05.2005
Ovšem boj znesvářených stran plynule pokračuje navzdory zamáznutému lezení (resp. neexistenci výjimky) pro Ádr a Tepličky, hurá do Skaláku :-)
Tomáš F.odpovědět 

 z horosvaz.cz21:44:43 16.03.2005
Malý příspěvek k 5 cikánovým stížnostem 16.03.2005 14:25 Václav Bruckner
Docela jsem se při čtení pobavil, i když na druhou stranu musím přiznat, že je to spíše velmi smutné tak jak to dopadlo a jak to je! Ale teď k věci. Celý horolezecký život jsem se přímo i nepřímo účastnil prvovýstupů a ve skalách jsem byl doslova i do písmene doma. Z toho jsem 10 let se "skalní rotou" přetloukal co se dalo a řeknu Vám, bylo toho dost a kolikrát nám bylo úzko z toho, co jsme viděli a proto o tom vím své. Od počátku, kdy jsem nastoupil jako profesionální správce skal si o všem vedu přesnou evidenci, kterou vždy na konci roku posílám p.Hejtmánkovi, který vše dává na internet, takže to není žádný tajný materiál a konec konců, kdo má zájem, může se na vše podívat přímo u mě. Vedu si knihy o tom, co je přetlučené i o všem co se týče výdeje i příjmu skalního materiálu.
Dělá se to tak:
Když něco potřebuji, tak zavolám panu Hejtmánkovi, který to schválí a já obstarám výrobu toho, co potřebuji ( tzn. slaňovací i stěnové kruhy, krabičky). Když je to hotové, tak si to vyzvednu a pošlu fakturu na ČHS a odtud jí proplatí řemeslníkovi. Takže já dostanu materiál k přetloukání, ale platí to ČHS.
Už dlouhá léta jsou slaňáky pro prvovýstupce zadarmo. Kruhy pro prvovýstupce se dají lacino koupit u Jirky Křížka, nebo u "Cikánova" kováře. ( o jejich kvalitě,nebo atestu bychom mohli vést dlouhosáhlé diskuze),ale o tom třeba jindy. Tak takhle to teď funguje. Slíbil jsem, že letos pomůžu rozběhnout nový systém přetlokání a koncem roku 2005 končím, abych tak dal možnost dalším, čerstvým a novým adeptům, kterých je jistě dost. ( Soudím tak podle toho, kolika lidem stojí za to věčně se s někým handrkovat, nebo někoho pomlouvat či napadat. Na závěr si chci ještě povzdechnout nad tím, kam až jsme to horolezectví nechali zajít a kde jsou ti nerozluční přátelé, které horolezectví spojovalo.
z horosvaz.czodpovědět 
 Re: z horosvaz.cz08:09:49 17.03.2005
Vůbec se Vaškovi nedivím, že chce se vším seknout, v Ádru si i vrabci na střeše štěbetají o tom že Standa Lukavský chce dělat správce a že to bude dělat zadarmo.Jak se zdá účel světí prostředky. Kdy už se konečně najde někdo kdo zastaví to házení špíny, hledání a nafukování sebemenší chybičky, politikaření a pletichaření??
Vašku,zvaž ještě aspoň jeden rok.
Roman
Romanodpovědět 
  Re: z horosvaz.cz12:16:27 17.03.2005
Ještě jeden co neumí udělat mezeru za čárkou a tečkou :-)
Lenušeodpovědět 
   Re: z horosvaz.cz12:59:33 17.03.2005
Odpusť starému slepému disgrafikovi.
Romanodpovědět 
    Re: z horosvaz.cz13:39:31 17.03.2005
Protentokrát odpouštím ;-)
Lenušeodpovědět 
     Re: z horosvaz.cz13:39:59 18.03.2005
Hele, soustřeď se na svůj vlastní průser s pravopisem a nevymezuj se tu proti nějakejm neduživcum, který to v jádru myslej dobře.
Papoušodpovědět 
      Re: z horosvaz.cz14:47:01 18.03.2005
...snad "protektorát", ne?! Že by byla Leňucha také ze Sudet?:-)
Honza P.odpovědět 
      Re: z horosvaz.cz12:15:55 19.03.2005
Tak tuhle připomínku jsem vůbec nepochopila. Asi jsem opravdu málo chápavá v některých věcech co se týče lezení a je to možná i tím, že už tu bydlím 30 let ne? Je dost blbý, že sem dopisují lidi, kteří buď svůj názor vůbec nemají, nebo prostě jen tak plácají, aby něco řekli a hlavně proti všem! Dost se o tento problém zajímám a záleží mi na tom, aby byl Ádr zase Ádrem. Věřte, že pánové, které vede Cikán do boje a kteří se jím nechali jednoduše stáhnout, mají úplně jiné záměry, než nám všude prezentují. Vážně jim stojí za to, stínat hlavy. Ale logicky!! Začlo to kvůli tomu, že CHKO nepovolilo stavbu holandských vesniček a pokračuje to dál tím, že někteří lidé nemají práci, tak jim někdo alespoň slíbil tučné odměny, když spory dopadnou v jejich prospěch. Kvůli tomu už stojí za to rozvířit vody ne? Nechci se zastávat Piňose ani Malíka, dost věcí se jim nepovedlo, ale otázka zní: Nebude to ještě horší? Dostanou horolezci vůbec letos vyjímku? A když, tak od kdy? Doufám, že to dopadne dobře, ale když ne tak víte, komu máte poděkovat.
Bettyodpovědět 
       Re: z horosvaz.cz16:06:11 24.03.2005
Máš smůlu, že tam bydlíš. Nakonec Ti tak nezbývá, než se na jednu stranu přiklonit. Mám to štěstí, že mám daleko blíž k jiným lezeckým terénům. A k Ádru mám sice pořád hodně úzké vazby, ale ne zas tak úzké, abych tam musel víckrát než tak dvakrát třikrát do roka :-)
Tomáš F.odpovědět 
      Re: z horosvaz.cz09:59:43 25.03.2005
To máš tak Papouši, ona je pyšná že za těch, pořítám-li dobře, asi tak čtrnáct let nikdo nepozná že není odsama. Ale máš recht, ten pravopis... Nechápu, jak jí mohli nechat dokončit českou školu :-)
Tomáš F.odpovědět 
       Re: z horosvaz.cz12:13:55 25.03.2005
A odkundapak ona je?
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: z horosvaz.cz14:40:11 25.03.2005
Jak jsi mohl z temperamentu a nesmiřitelnosti bojovnice pochopit, tak z východu. Konkrétněji z té divoké východní země za řekou Moravou.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: z horosvaz.cz12:42:00 17.03.2005
Vaška bude škoda. Ale Lukavskej už vlastně neleze a něco dělat musí aby mohl prudit.
Lenušeodpovědět 
   Re: z horosvaz.cz13:32:47 18.03.2005
Neleze ? co je to za blbost
George-JPodpovědět 
   Re: z horosvaz.cz21:47:06 25.05.2005
Lukavskej nelze jo???tak to jseš asi trošku vedle ten si vyleze víc prvovýstupama než ty normálně
odpovědět 
   Re: z horosvaz.cz21:54:20 25.05.2005
Lukavskej nelze jo???tak to jseš asi trošku vedle ten si vyleze víc prvovýstupama než ty normálně
odpovědět 
    Re: z horosvaz.cz17:16:34 26.05.2005
A vida, zdá se mi, že Lenka dlouho nebyla v Ádru :-) I když s formulací, že toho přeleze víc prvovýstupama než Lenuše normálně lze těžko souhlasit, to by bylo dost těžký. Některý lidi holt na skalách tráví většinu času a jiní tudíž jen zíraj. Mít ten čas a nalízt toho jako už letos Lenka; na tři týdny v zimě za sluníčkem do Maroka, na měsíc najaře do Rakouska, teď je, pokud vím kdesi Španělsku. Ale v Ádru se nesmí, takže tam asi nic nedá :-))))
Tomáš F.odpovědět 
     Re: z horosvaz.cz16:33:45 27.05.2005
hmm a když se tam bude moct tak myslíš že toho dá víc?
odpovědět 
      Re: z horosvaz.cz09:58:46 31.05.2005
:) to opravdu nevím. S Lukavkym nesoutěžím ;)
Lenušeodpovědět 

 Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose19:43:17 17.03.2005
Zdravím!
Četl jsem zajímavé stránky, které poněkud více osvětlují pozadí odvolání. Nebudu tady J. Malíka bránit s tím, že je nejlepší ochránce, on sám ví, kolik kritiky si ode mne slízl. Třeba na dálnici, okruh v Adršpachu a další. Snažím hledat pravdu což je mnohdy pracné. Jen kroutím hlavou, když slyším, že u některých věcí, např. turistická vesnička v Teplicích jsou ve střetu zájmů. 
Další nechám bez komentáře.

www.chko.wz.cz
Lubomír Benešodpovědět 
 Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose08:45:00 18.03.2005
To jsou moc zajímavé stránky.Jak se zdá, jde o válku zelených která padla "strážcům Ádru" do noty.Docela bych jim přál, aby až po jmenování nováho vedení CHKO naběhnou na správu s požadavky svého občanského sdružení, narazili na nějakého superzeleného magora.
Roman
Romanodpovědět 
  Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose12:14:19 18.03.2005
Ale každej superzelenej magor primárně zamázne lezení. I s těma věčnejma hádanicema. A bude.
Lenušeodpovědět 
   Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose14:10:48 18.03.2005
No právě. Pak možná hoši přijdou na to, že vyřizování osobních sporů za to nestálo.
Roman
Romanodpovědět 
    Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose13:22:19 04.04.2005
Platnost výjimky pro Ádr a Teplické vypršela 31.11.2004. Nevím, zda odvoláním výše zmíněných je či není ohrožena lezecká sezóna, každopádně pokud vím, nová výjimka nějak není zcela na obzoru. Netuším, zda je v moci Správy CHKO nějak to posunout, nebo vydat rozhodnutí dočasně platné (jako že se smí do vydání nové výjimky lézt podle staré).
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose10:17:26 07.04.2005
Minul apríl (tedy 1.4. - termín, od kterého by se v některých oblastech mělo smět lézt) a výjimka není. Tudíž se v CHKO Broumovsko nesmí lézt. Že by se stihla projednat výjimka do 1.5. kdy začíná ta jediná "pravá" sezóna v Ádru, mi připadá pochybné.

Jo, Ádr... hlavně se dál hádejte :-) Lezl jsem u Vás rád, ale naštěstí mám dost terénů blíž.
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Zajímavé: bohužel, potvrzeno10:17:25 18.04.2005
Jirka Heřman Škop, předseda HK Ostaš

Milé děti, jak jsem již byl přislíbil, přináším aktuální info ze Správy CHKO Broumovsko (dále jen "SCHKO").

SCHKO má již vyhotoveno doporučující vyjádření (tzn. kladný podklad pro další řízení o udlěení výjimky), přičemž toto vyjádření bude během pondělí odesláno na Ministerstvo životního prostředí (MŽP), které by mělo na základě vlastního řízení vypracovat vlastní výjimku, která bude poté předložena vládě (bude-li jaká), a ta rozhodne o tom, zda bude předložená výjimka udělena nebo neudělena. Jedná se o poměrně složitý administrativní proces, ale za ten nemůže ani ČHS, ani SCHKO a ve finále ani MŽP...musíme být holt trpělivý... Vedoucí SCHKO - Ing. Hana Heinzelová - mi sdělila, že se pokusí ve spolupráci s Ing. Husákovou z MŽP vyvěsit (asi na někde netu) podmínky připravované výjimky, včetně mapek oblastí, tak aby bylo zřejmé, které oblasti budou i nadále lezecky nepřístupné. Bude se jednat o nepravomocný (tzn. neplatný, nenárokovatelný) text, jehožn ráz bude ryze informativní (aby někteří chytráci nemohli tvrdit, že nevěděli, že se někde nesmí lézt).

Vedoucí SCHKO mne požádala, abych apeloval na lezce (o což se pokouším) s tím, aby dodržovali prozatímní zákaz lezení v oblastech Národních přírodních rezervací na Broumovsku (Adršpach,Teplické skály,Broumovské stěny), a vyčkali doby, kdy bude vydána platná výjimka!!! Dlužno dodat, že tón toho apelu byl velmi přátelský a kolegiální a nevidím jediný důvod proč tomuto apelu nevyjít vstříc. Myslím, že Ostaš a Křížvý vrch dokážou během jarních měsíců pojmout většinu lezců, kteří sem přijedou...

Druhým apelem byl ohled na při jaru hnízdící ptáky, což si myslím, že taky můžem zvládnout.

Jde nám všem o to samé... takže si pojďme pomoct, a nebojme se vysvětlit zabedněným individuím, že když je něco zakázaný (a dosd není výjimka), tak je to prostě zakázaný a nepomůžem si ani porušováním zákazu, ani lhaním ani občanskou neposlušností... Pojďme ukázat okolí, že jsme kultivovaní!

Díky a ahoj ve skalách!

JIrka Heřman Škop

P.S. přesnější vyjádření vedoucí SCHKO bude asi na "hory a doly" (adresu neznám)

z www.horosvaz.cz
Tomáš F.odpovědět 
       Re: Zajímavé: bohužel, potvrzeno12:56:13 26.04.2005
http://www.horosvaz.cz/skaly/index.phtml?id=873
z www.horosvaz.czodpovědět 
 Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose13:47:03 18.03.2005
Moc pekne stranky, existuje neco obdobneho i pro dalsi CHKO, tj. ne primo Dolejse aler take ruzni dalsi odbornici na svych mistech s patricnymi kamarady?
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
  Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose14:22:15 18.03.2005
Tato stránka se zabývá největším problémem ochrany přírody v Čechách a tím p.Dolejský bezesporu je. Jenže jak už to u nás bývá, za kým stojí mocní, ten nemusí mít strach.
Roman
Romanodpovědět 
   Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose22:59:26 19.03.2005
Jsem rád, že nám to tady Roman a Lenuše tak krásně vysvětlují. Skoro si myslím, že by se k sobě hodili. Mají stejné názory a problematice rozumí. Jestli spolu už nechodíte, tak to dejte určitě dodromady, věřím, že nebudete litovat.
Prosím informujte nás dál, ať víme co se doopravdy děje. Děkuji.
odpovědět 
    Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose19:43:49 20.03.2005
Tak Lenuši opravdu neznám. To, že má podobný názor jako já spíš svědčí o tom, že jí není jedno co se v Ádru děje. Nakonec se tu neobjevil (a sám se tomu divím)žádný komentář který by tvrdil, že je tomu jinak, spíš naopak.
Roman
Romanodpovědět 
    Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose07:36:06 21.03.2005
Jo a ještě maličkost, asi jsi se omylem nepodepsal.
Roman.
Romanodpovědět 
    Re: Zajímavé pozadí odvolání Malíka a Piňose15:46:09 21.03.2005
Nepotřebuju zrovna novýho chlapa. Za platný pokus dohazovačky dík :-)))))))) Dej sem mejl, ať se na tebu můžu obrátit až budu mít potřebu :-)
Lenušeodpovědět 

 Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.200508:58:56 24.03.2005
Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.2005 19:58 Michal Brunner
Vážení,

V Adršpachu, vlastně ve Zdoňově, žiji již více jak deset let, a proto mně dovolte se pozastavit nad jednou hysterií, která tady zavládla.

Jde o pány Malíka a Piňose. Musím konstatovat, že tito pánové dost často ovlivnili moje plány. Byl jsem několikrát na ně pěkně rozzloben, a přes červený závoj vzteku jsem někdy nebyl schopen pochopit jejich postoje. Doopravdy jsem se s nimi několikrát dostal do křížku, ale bral jsem to vždy jako souboj postojů, pohledů a principů. Většinou však došlo k jejich výhře, která se však s odstupem času ukázala být i z jejich strany určitým kompromisem.

Nedávno, tito dva pánové, jak se lidově říká, dostali po pérkách. Sám ministr Ambrozek, dokonce Piňosův kamarád (alespoň se to říká), je odvolal. Dobrá, možná, že měl své důvody, které mně ale nepřísluší zkoumat.

Spíše než nad zkoumáním důvodů jejich odvolání se však zamýšlím a pozastavuji nad postojem některých křiklounů, kteří z toho mají velikou radost. Pokud takhle hovořím, musím být otevřený natolik, že křiklouny musím bez bázně a hany označit. Je to skupina kolem Standy Lukavského.

Panem Lukavským jsem byl osloven, abych podepsal nějakou radostnou petici, podporující Piňosovo a Malíkovo odvolání. Samo sebou jsem měl snahu si petici přečíst. Bohužel to ale nešlo. Neměl ji tehdy s sebou, šlo jenom o to ji podepsat. To mi připadalo trochu divné, a tak jsem o ní začal se Standou Lukavským diskutovat. Věděl jsem, na základě toho co jsem koutkem oka viděl dříve jako tichý host zasedání vrcholové komise Adršpachu, že se Standou se diskutovat nedá, protože začne všechny urážet, pokud není po jeho. Ale zkusil jsem to. Po 15 minutách demagogie se na mne Standa obořil a sprostě mě vyzval, že mohu jít žvanit do Parlamentu. On že je přímý člověk a takové žvanění je údajně vhodné pouze do naší sněmovny. Budiž. Pak ale nerozumím tomu, proč on a jeho blízcí zahlcovali mnoho institucí, ministerstev a dalších organizací dopisy, které se jenom hemží zlobou a odkazy na smysluplné či nesmyslné paragrafy které byly namířeny proti činnosti Piňose a Malíka. Došlo mně, že se tady někdo někam chce za každou cenu protlačit, a napadá mně ve vztahu k panu Lukavskému jedno krásné české přísloví. A teď, ať lezci dají pozor: Neudělejme kozla zahradníkem!

Toto není obrana Piňose ani Malíka. O jejich osudu se jistě bude rozhodovat spravedlivě, ale má to být upozornění na jednoduché a krátkozraké postupy určité skupiny lidí kolem Lukavského, která má zájem o prosazení pouze svých osobních zájmů.


A na závěr osobní vzkaz pro Standu Lukavského. Podívej se do svého svědomí, kolikrát jsi lezecké pravidla porušoval, a pak teprve plivej síru a špínu na ostatní a dovolávej se vyšších principů mravních! Je to jako když zloděj křičí: „Chyťte zloděje“.

Michal Brunner
Zdoňov 74
Teplice nad Metují
montana@montana-trekking.cz.
z www.horosvaz.czodpovědět 
 Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.15:51:33 24.03.2005
Hele, zcela vážně, opravdu chce být Cikán správcem? Jeho vyjádření jsem tady nikde neviděl a opravdu by mě to zajímalo. I když, přiznám, by mě to nepotěšilo.
A mimochodem, opravdu Vašek hodlá po všech těch letech končit? Bude to škoda. A jestli to je pravda, pak tedy: Vašku, díky za všechno.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.07:38:00 25.03.2005
Tomu že Vašek chce skončit se vůbec nedivím. Oni na něho hoši nakydali dost špíny, neváhali ho nařknout i z trestného činu a když se celá věc vysvětlila (zabívala se tím RK i VV) ihned podali další stížnost. To, že chce Standa dělat správce, o tom se mluví už dost dlouho i když je pravda, že jde o informaci zprostředkovanou z několika různých zdrojů. Že se k ničemu nevyjadřuje, on ani jeho chlapci se nedivím, tyto stránky čte přeci jen dost lidí se kterými by se jim dost špatně diskutovalo.
Roman
Romanodpovědět 
   Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.15:30:56 25.05.2005
Tak jsem zaslechl, že Vašek (zatím) nekončí. Naopak, minimálně do konce roku zůstává jako správce... No, alespoň jedna dobrá zpráva z Ádru a okolí :-)
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.15:56:03 25.05.2005
To je už napsaný vejš: "Slíbil jsem, že letos pomůžu rozběhnout nový systém přetlokání a koncem roku 2005 končím..."
Papoušodpovědět 
     Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.16:14:01 25.05.2005
Ááá, já si nevšiml. Ta diskuse je ohromná a místy už zmatená.
Takže do konce roku a pak to vezme Cikán? To bude fajn, jen předpokládám, že v takovém případě už nikdy žádný orgaán státní správy nějakou výjimku nevydá. Nojo, tak se halt nepoleze v Ádru.
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.19:50:20 27.05.2005
ježiš vy to nějak moc řešíte ne?teda cikána si moc jako správce nedovedu přestavit ale třeba to pujde :-) a třeba ne...
odpovědět 
       Re: Nezávisle k Cikánovi a petici za odvolání vedení CHKO 23.03.19:50:42 27.05.2005
no ale v ádru lízt nepřestanu...
odpovědět 

 Odporné....09:09:58 31.05.2005
Tedy abych se k tomuto diskutovanému tématu také vyjádřil... To že se z lezecké oblasti stal "pouhý" spor o křeslo pro staré zadky?!.... No to je prostě odporné - Ádr uzavřít a až dědoušci odejdou, dá se znova uvažovat o otevření... Je to hnus Velebnosti!!!
Spiderodpovědět 
 Re: Odporné....10:00:48 31.05.2005
Pane ráčiž nám Václava zachovati...
Lenušeodpovědět 
 Re: Odporné....15:48:19 31.05.2005
Martine, nemůžeš to vidět tak černě :-) Vono to je dost zlý i bez tvého pesimistického shrnutí. A nějak nejde o boj o křesla pro důchodcovské zadky, ale o krajní nesnášenlivost některých vůči jiným. Prostě i ta naše lezecká je v podstatě taková normální rodinka; se vším všudy, v minulé generaci si někdo přivlastnil z dědictví stříbrné lžičky (nebo co), a někdo jinej do rodiny přivedl nevhodnou osobu...
Prostě nic nenormálního, a ne vždy to v Ádru vypadá, tak jak bys mohl dedukovat z Lenčinejch vzpomínek (navíc tam, pokud vím, už jezdí tak maximálně na fesťák a po Akumulátoru už nic kloudnýho nepřelezla - to bude keců až si to přečte). Není tam rvačka mezi klasikama a o kousek mladšíma klasikama na denním pořádku a dokonce si narozdíl od fotbalovejch fanoušků nedávají sraz v parku za účelem bitky (hlavně proto, že se potkávají na VK, kde si mohou dát do čuni hezky beze svědků z nelezeckých kruhů).
A kdybys měl pocit, že o tomhle v Pískařích nepsali, pak to bude hlavně proto, že Pískaři nezaznamenávají takový ten současný stav :-)

A mimochodem, souhlasím s již i výše napsanym, tedy s tím, že Cikán má ještě do důchodu (hlavně lezeckýho) daleko. A mezi náma, je sice pravdou, že se v některých ohledech stal poněkud rozporuplnnou osobností, ale obrovský zásluhy za rozvoj lezení v oblasti, mu už nikdo nevezme. Bude to tak trochu podobně jako s jistým nejmenovaným Karlem ze severu, prostě dělá mraky nových cest a někdy se přitom neohlíží napravonalevo. Možná že kdyby trochu ubral... a třeba byl přístupnější jiným názorům... a trošinku komunikativnější... atd. Jenže to máš těžký a všechny významnější osobnosti (byť v tomto případě jde o význam v místním slova smyslu a ještě v omezené komunitě) se tak urputně věnovaly tomu svému, že si nadělaly mraky nepřátel (a velmi često oprávněných nepřátel). Je to prostě svéráz a nepochybně s ním není lehké v kraji vyjít. Je to blbý už proto, že se ještě (dlouho před svým lezeckým důchodem) stal také legendou - stejně jako onen Karel. A s legendami se přeci nediskutuje, žeano.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Odporné....16:52:28 08.06.2005
Už dlouho jsem tyto stránky nenavštívila a vidím, že jsem ani o moc nepřišla. Neustále je tam spoustu názorů dobrých a spoustu názorů od zakomplexovaných blbečků, kteří si léčí své mindráky tím, že prostě sednou k počítači, někoho si vyberou a začnou se do něj strefovat. Samozřejmě i když dotyčného vůbec neznají. Narážím na článek jednoho blbečka, který si neuvědomuje, že jednou taky zestárne, ale narozdíl od těch "dědoušků", po něm neštěkne ani pes. Kdyby nebylo těch lidí, kteří skutečně celý život obětovali horolezeckému sportu a starají se i o nastupující generaci, o zařizování vyjímek pro horolezce, o to aby skály byly čisté i po nájezdu rádoby horolezců, tak je to tu zaplavené bordelem.
Osobně by mě velmi zajímalo, kolikrát pisatel tohoto odporného článku se osobně zůčastnil horolezecké brigády? Přiložila jsem i můj e-mail,pro případnou odpověď.Osobně však pisateli doporučuji návštěvu odborného lékaře, protože mindráky se dají léčit i jinak a nejen na těchto stránkách.
Bettyodpovědět 

 Ádr23:53:51 01.06.2005
Chlapci měli by jste spíše napsat jaké cesty jste v Ádru vyvedli a pak pomlouvat.
Kýsaodpovědět 
 Re: Ádr10:35:50 03.06.2005
Vyvedli v Ádru? No celkem jich pár bylo (na to jak to mám do Ádru daleko). I když dneska bych se do většiny z nich snad nepustil ani na druhým.

Ale Kýso, opravdu nemám pocit, že to bylo to podstatné a směřovalo to k jádru pudla! Navíc nemám pocit, že by se jednalo o pomlouvání. To tak spíš o názorovej střet. A mám pocit, že jsme dnes dospěli do stadia, kdy si to můžeme vyříkávat v diskusi a že to je docela pokrok.
Můj názor na Standu je tady dost přesně popsanej (o příspěvek výš). Mám k němu na jedný straně hlubokou úctu (stejně jako ke Karlovi Bělinovi, ke kterému jej tak trochu přirovnávám), ale také značné výhrady. Ostatně opravdu nemám pocit, že já osobně bych tady někoho pomlouval, ale ten pocit nemám ani z nahoře uvedeného článku. Je jistě ne zcela objektivní, ale v principu sedí (natolik na Broumovsko pořád jezdím, abych se domníval, že to mohu posoudit).

Ale teď velmi vážně: máš pocit, že právo diskuse má být omezeno něčím (třeba nějakou zásluhou) nebo tím, kdo co přeleze či přelezl? To je přístup, k němuž jsem si vypěstoval jistou averzi v dobách nedávno minulých. A přestože jsem nebojoval na Dukle a neměl červenou knížku, jsem vždy měl názor, že své názory prezentovat můžu!
Tento, Tvůj princip, ve svých důsledcích totiž vede do pekla.
Když to vztáhnu právě na lezení, myslíš, že mám bezvýhradně akceptovat třeba Mrázovy názory i když s nimi možná hluboce nesouhlasím? I když z nás všech tady zaručeně právě Mráza leze nejlíp. Pak tedy máme vystaráno, nechť je předsedou ČHS, my ostatní budeme šoupat nohama, ČHS se bude výhradně podporovat lezení sportovní a lezení v nejvyšší obtížnosti (v Ádru se to značně zjednoduší, neboť dohodnout s ochranáři výjimku na těch pár cest co jsou před deset bude určitě mnohem snadnější než plošně pro davy lezců co lezou kvůli svý pohodě) a diskutovat o čemkoli kolem lezení, ale zejména o dalším vývoji lezení budou smět ti, kteří jsou zapsáni na 8a.nu (tedy ti, kterým to leze věřit). A vyjadřovat se k nějaké oblasti budou smět jenom ti, kteří jsou zapsáni na 8a.nu a ještě z dotyčné oblasti pocházejí. Jo, to podle mého názoru opravdu nosná myšlenka, která všechno zjednoduší!
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Ádr10:58:49 03.06.2005
No. Ja jsem se na te doooouuuuheeeee strance nedocetl, ze nekdo nekoho pomlouva, ze spatne leze, nebo ze vyvedl malo cest.
Jinak: Pokud se k veci ma vyjadrovat jen odbornik a mistni, tak k problemu pohybu v chranence se muze vyjadrit jen v miste zijici vystudovany ekolog a nebo snad lesak. Jeste sociolog by mozna mohl. To se mi nelibi, od toho pristupu snad radeji pryc.
Nebo plati: Kdo dobre leze z vyvedl dostatecne mnozstvi cest, tak ma ve vsem pravdu. Melo by to neco do sebe-muzeme zrusit volby a vladu sestavit podle zapisu ve vrcholovych knizkach. Nakonec... mozna by to dopadlo lip?
jan pusodpovědět 
   Re: Ádr21:38:18 08.06.2005
Nedivím se, že sem nikdo z nejvíce pomlouvaných nepíše... JSOU TU SAMÉ BLBOSTI !!!
Cikánovci ???
Co jsem se prokousal vším tím plácáním a proto, že znám místní poměry my nezbývá, než se označit za Cikánovce i když se se Standou téměř v ničem neshodnu.
Na věže totiž lezu od spodu a bez máča. Navíc lezu rád na věže na které se moc neleze a vrcholové knížky, které se mi poštěstilo otevřít pamatují daleko víc než já. Ale je jisté, že jsem zatím nevylezl nikam kam by Standa vylezl na počest IV. sjezdu KSČ a podobný blbosti. Bohužel stejnou věc nemůžu řict o jinejch, který tady litujete. Já tu dobu skoro nepamatuju, snad jen že nebyli banány, ale soucit nad některými chválenými necítím.
Joo a soráč, že Vám neprozradím kam si jít počíst, ale je to proto, že se už jednou některé knížky vyměňovali...
Já doufám, že si letos na tom písku zalezu. A vy lezte, čtěte a dívejte se okolo sebe, teprve potom někoho pomlouvejte... Jo a sem moc nepište nebo za těma bednama zblbnete a zapomenete pro ty kecy na lezení.
Dajaodpovědět 
    Re: Ádr14:18:02 04.09.2005
Chlapče chlapče, ti "staříci" tady reagují na Kýsu "Chlapci měli by jste spíše napsat jaké cesty jste v Ádru vyvedli a pak pomlouvat"... Takže na princip, že jen se zásluhami smíš mít názor! Souhlasíš? Pak jsi vůl jak anděl ;)
Lenušeodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 356 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 313 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.