LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Love to climb? So do we.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Městská stěna Vyškov - Vyškov
Újezd nad Lesy, Praha 9, Základní škola Masarykova - Praha 9, Újezd nad Lesy
Sportovní Cetrum Palmovka - Praha 8

Prodejny
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HUDYsport - Jihlava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS

on line reportáž


Valná hromada ČHS dnes schválila návrh Jiřího "Piškota" Chocholouška na vypuštění zákazu magnezia z pravidel lezení na pískovci. Návrh byl přijat většinou 2034 hlasů, proti bylo 586 hlasů, zdrželo se 169 hlasů.


14:10 Usnesení VH bylo přijato. Zdeněk Hrubý poděkoval za účast a ukončil jednání VH.
13:53 Z usnesení hlasováním vypadl
  • podnět pro metodickou komisi na zřízení kurzů a instruktorů pro pískovcové lezení
  • vznik komise ochrany přírody (nebude zřízena)
  • vznik normotvorné bezpečnostní komise
13:52 Usnesení valné hromady je připraveno. Začíná hlasování o jednotlivých bodech.
13:46 V diskuzi se vyjasnila situace o rozporech ve stanovách ČHS (nefunkčnost komise ochrany přírody). Komise je zrušena, její pravomoc přešla na tajemníka a stanovy jsou napsané tak, že vysloveně nevyžadují zřízení komise ochrany přírody.
13:45 Jiří Večera si myslí, že je potřeba něco udělat s pojištěním léčebných výloh.
13:40 Zdeněk Hrubý a Petr Resch si nemyslí, že by bylo prospěšné znovu obnovit komisi ochrany přírody, protože by se zbytečně zesložitilo vyjednávání výjimek a hlavně komunikace mezi komisí ochrany přírody a vrcholovými komisemi.
13:38 Vladimír Wolf reaguje na zřízení komise. Podle něj, její součastná nefunkčnost odporuje stanovám ČHS, ve kterých je zakotvena jako základní komise.
13:31 Zdeněk Teplý prosí všechny přítomné o spolupráci při budování archivu českého horolezectví a dále si myslí, že je nutné zřídit účinnou komisi ochrany přírody.
13:26 Voloďa Suchý si myslí, že byla chyba samotných instruktorů, když se nedoškolili a propadla jim instruktorská licence.
Voloďa Suchý
Voloďa Suchý
13:19 Jakub Kocián si myslí, že je potřeba přehodnotit typy instruktorů, tak, aby mohl vzniknout specializovaný kurz a typ instruktora pro pískovcové lezení. Předseda metodické komise se vyjadřuje k návrhu. Myslí si, že metodická komise se tím bude zabývat.
13:11 Tomáš Frank si myslí, že vypracovaná koncepce není koncepcí. Petr Resch dodává, že hodně materiálu je v jiných dokumentech. Igor Novák se zapojil do diskuze. Padá návrh na odmítnutí koncepce a úkol pro VV aby celou koncepci přepracoval a zohlednil připomínky členské základny.
13:10 Začala diskuze. Jura Čermák seznamuje s obsahem diskuze. Každý diskutující má 5 minut.
13:10 Návrh na rozšíření trestů i poplatku za podání byl přijat.
13:03 Jiří Babača podává protinávrh. Od poplatků by měl být osvobozen VV, odborné komise ČHS. Jura Čermák stahuje svůj návrh. Probíhá hlasování.
13:02 Dotaz na to, zda nebude možné tento poplatek obcházet tím, že se bude sdružovat skutky více lidí do jednoho podání. A zda je vhodné, aby se poplatek platil i při podání kolektivním orgánem (např. oddíl, VV, atd).
13:00 Zdeněk Hrubý si myslí, že poplatek za podání návrhu na disciplinární řízení je vhodný. Zamezí se tím vyřizování osobních účtů pomocí disciplinární komise.
12:55 Otázka na počty řešených případů. Tomáš Kublák může mluvit jen za své funkční období a odpovídá 5 případů. Letos bylo podány 3 návrhy.
12:53 Jura Čermák přednáší svůj návrh na zavedení poplatku za podání návrhu na disciplinární řízení. Poplatek je 1000 Kč a je vratný, pokud bude návrh uznán (alespoň jeden bod).
12:50 Tomáš Kublák přednáší návrh disciplinární komise na změnu disciplinárního řádu. Měl by přinést zmírnění dopadu trestu.
12:41 Hlasování o návrhu Jiřího Chocholouška - vypuštění zákazu. Probíhá sčítání hlasů. Výsledky hlasování:
  • 2034 pro
  • 169 zdrželo
  • 586 proti
Návrh byl přijat.
hlasování o mg
Hlasování o dílčích změnách pravidel pro pískovcové lezení
12:39 Hlasování o návrhu Tomáš Kubláka - dílčí změna pískovcových pravidel. Navrhuje zachovat zákaz a doplnit s výjimkou skalních útvarů k tomu určených ochranou přírody. Návrh nebyl přijat.
12:38 Hlasování o návrhu možnost zpřísnění pravidel příslušnou OVK. Návrh byl přijat.
12:37 Zdeněk Vévoda přináší zkušenost ze sportovní gymnastiky. Magnézium se tam používá na vysušení a zároveň na snížení tření (například na hrazdě) :-)
12:35 Petr Resch si myslí, že magnézium nezničí skálu a pokud se to ukáže jako slepá ulička lze zákaz znovu uvést v platnost. Není to drytool.
12:33 Dotaz na to, zda by nešlo víc specifikovat co je klasická oblast. Jiří Chocholoušek si myslí, že by to neúměrně protáhlo definici pravidel.
12:31 Jiří Bloudek dává k dobrému paralelu z ekonomie. Standardy kreativního účetnictví nezakazují, pouze doporučují.
12:31 Jiří Chocholoušek si myslí, že je možné se s lezci, kteří dělají něco co se mi nelíbí, domluvit.
12:29 Jura Čermák vidí velký problém ve vymáhání. Sami si stanovíme pravidlo, které nevymáháme a pokud ano, tak se mračíme sami na sebe.
12:25 Igor Koller si myslí, že magnézium je etický problém. A podpořil návrh na změnu pravidel.
12:24 Mára Holeček si myslí, že stahovat kalhoty před ochranáři dopředu je nevhodné. Je potřeba jednota ne hádky.
12:23 Jiří Večera vzpomíná na své první lezečky, kdy bylo zakazováno s nimi lézt, protože mají moc tvrdou podrážku (oproti mechovce na "bačkorách") a ničí skálu.
12:22 Tomáš Frank si myslí, že magnézium je podobný problém jako skobování (technické lezení). Dříve se to dělalo a teď je to překonané. Sami lezci začali lézt volně.
12:21 Jan Bloudek si myslí, že návrh není žádná revoluce. Pouze respektuje rozdělené lezecké tábory.
12:20 Zdeněk Teplý si myslí, že maglajz je droga, pouze psychická podpora a pro lezení není potřeba.
12:18 Zbyšek Česenek přednesl svůj názor obhajující návrh na změnu pravidel.
12:17 Zdeněk Hrubý komentuje protinávrh Vladimíra Těšitele. Myslí si, že VV nemá určovat žádné výjimky. To by měl určovat lokální lezec, který zná lokální situaci.
12:15 Libor Hroza přednáší zkušenosti ze své horolezecké stěny, kde platí zákaz lezení se sypaným magnéziem. Podle něj zákaz skoro nikdo nedodržoval. Myslí si, že to samé se stane pokud se pravidla uvolní. Pro ochranu přírody bude složité rozlišovat obtížnost nebo datum vzniku cesty a zakáže celé lezení.
Libor Hroza
Libor Hroza
12:14 Vladimír Tešitel si myslí, že je možné vyjednat konkrétní lezecké objekty nebo úseky, kde by se pravidla
12:13 Jiří Chocholoušek si o návrhu Tomáš Kubláka myslí, že je nepraktický a roztříštěný.
12:11 Tomáš Kublák reaguje. Chtěl by změnit pravidla tak, aby zákaz byl zachován vyjma skalních útvarů k tomu určených.
12:10 Zdeněk Hrubý si myslí, že pokud začne VV neformálně jednat s ochranáři, bude napadnutý členy, že se pokouší zakázat.
12:09 Tomáš Kublák si myslí, že návrh je špatný protože problematiku uchopuje za špatný konec. Potřebné je jednat s ochranou přírody.
12:05 Václav Širl se domnívá, že zvyšování obtížnosti je potřebné. Nestihl vyjádřit svůj názor, protože se nevešel do minutového intervalu.
Václav Širl
Václav Širl
12:03 Jan Polák vznáší dotaz, zda se probíral dopad změny s ochranou přírody. Vladimír Wolf odpovídá, že ve většině skalních oblastí je zákaz magnésia zakotvený v výjimce. Jediná oblast, ve které se toto neřeší, je Labák. Zde uvedená pravidla diskriminují členy ČHS.
12:01 Zdeněk Hrubý informuje o stanovisku VV k přednesené změně. VV se změnou ztotožňuje a kvituje s povděkem, že překladatelé diskututovali s lezeckou veřejností.
11:48 Jiří Chocholoušek vystupuje s návrhem na vypuštění bodu 9 článku 2 (lezcům je zakázáno použití chemické a minerální látky) a doplnění bodu 3 článku 4.2 (použití v lehkých cestách). Informace lze čerpat z článku Návrh na změnu pravidel lezení na písku.
Piškot
Jiří Chocholoušek argumentuje svůj návrh
11:45 Vladimír Wolf vystupuje se změnou, která umožní OVK (Oblastní Vrcholová Komise) zpřísnit pravidla ve svých oblastech.
11:42 VH pokračuje. Na jednání se dostávají návrhy dílčí změny pískovcových pravidel.
11:19 Následuje přestávka 15 minut.
11:06 Vystupuje Igor Koller. Vyřizuje pozdravy ze Slovenska. Chtěl by navázat na předchozí spolupráci obou svazů. Zmiňuje starosti při jednání s ochranou přírody.
Igor Koller
Igor Koller (předseda slovenského horolezeckého spolku James)
10:59 Další bod programu: vyhlášení výkon roku 2009. Nastala rovnost hlasů za media (pro Adama Ondru a Marek Holeček s Janem Doudlebským). VV tuto rovnost rozhodl. Ocenění získali:
  1. Adam Ondra za přelezení Open Air 9a+ a další výstupy
  2. Marek Holeček, Jan Doudlebský za dokončení projektu Triple North Walls
  3. Tomáš Mrázek za získání titulu vicemistra EvropySP 2009
Zdeněk Hrubý vyhlašuje výstupy roku: Eva Ondrová za Adama Ondru, Marek Holeček a Jan Doudlebský
Zdeněk Hrubý předává ocenění. Zleva Zdeněk Hrubý, Eva Ondrová, Marek Holeček a Jan Doudlebský
10:56 Zdeněk Hrubý představuje Ľudovíta Záhoranského, kterého navrhl TJ Metasport Ostrava na čestného člena ČHS. Návrh byl přijat. Další čestní členové ČHS.
10:55 Hlasování o návrhu rozpočtu na rok 2009. Rozpočet byl schválen.
10:48 Probíhá diskuze o rozdělení kapitol rozpočtu. VV plánuje tento rok průzkum, který by měl být podkladem pro lepší rozdělení.
10:44 Zdeněk Hrubý komentuje úsporné opatření v administrativě - nebudou se již tisknout buletiny (pouze pár kusů pro VH). Vše již nyní běží elektronicky.
10:35 V rozpočtu na rok 2009 se zohledňuje nesolventnost Sazky. Z těmito penězi se počítá tak, aby se díky jejich výpadku nedostal rozpočet do záporu. V rámci úsporných opatření byly zrušeny granty pro podporu výkonnostního lezení a kráceny podporu pro dvě slovenské chaty v Tatrách (nesystémová podpora).
10:20 Jan Bloudek komentuje rozpočet ČHS. Velký problém je zpoždění plateb ze Sazky (za rok 2008 1,5 mil). Dalších 200 tisíc vypadlo z položky dary. Sazce byla zrušena výjimka na odvodu DPH. Ministerstvo financí reagovalo na tento výpadek finanční náhradou, kterou (včas) posílá na ČSTV (jde o 948 tisíc). Bližší informace je možné získat na stránkách svazu.
Honza Bloudek
Jan Bloudek
10:18 Jiří Babača komentuje neoprávněné výplaty předsedům OVK. Jde o dohodnutou odměnu za práci.
Jiří Babača
Jiří Babača
10:11 Zdeněk Vévoda přednáší zprávu revizní komise. Hospodaření svazu proběhlo bez námitek, výplaty za činnost předsedů OVK byly proplaceny bez dokumentů (nejsou podepsány smlouvy). Současná pojistná smlouva nepokrývá škody způsobené instruktorem ČHS. Byla vytvořena poptávka po takové smlouvě.
10:10 Zdeněk Hrubý komentuje usnesení minulé VH. Z úkolů byla založena nová komise, která se bude zabývat historií českého lezení. Předsedou této komise je Zdeněk Teplý.
10:03 Je probíráno doplnění programu VH. Jsou doplněny body "Dílčí změna pískovcových pravidel" a diskuze o přehodnocení systému
09:57 Vznikly trochu zmatky při hlasování o změně jednacího řádu. Jiří Babača žádá přepočítání hlasů. Návrh nebyl schválen. Hlasuje se o původním návrhu VV. Změna byla schválena. Účastníkům VH je umožněna diskuze ke každému projednávanému bodu a to v délce 1 minuty a maximálně dvakrát.
09:55 Joska Uherka, předseda mandátové komise oznamuje usnášenischopnost valné hromady.
09:53 Stále probíhá diskuze o změně jednacího řádu. Jiří Babača navrhuje vypustit omezení dvou vystoupení. Zdeněk Teplý navrhuje prodloužení délky příspěvku na 3 minuty.
09:48 Volí se mandátová, volební komise a jednací řád. Je navrhována změna, která umožňuje komentář k projednávaným příspěvků. Omezuje vystoupení každého účastníka dvakrát u každého projednávaného bodu v délce 1 minuty.
09:46 Petr Resch navrhuje již klasické hlasování pomocí lesu rukou (v případě sporů je možné přepočítání hlasů). Nikdo není proti.
09:44 Zdeněk Hrubý právě začal řádnou valnou hromadu ČHS 2009. Vítá hosta Igora Kollera (předseda slovenského horolezeckého spolku James) a představuje výkonný výbor.
zahájení
Zdeněk Hrubý zahajuje VH
Igor Koller
Čestný host Igor Koller
09:39 Jednací sál je z poloviny plný.
sál
Na levé straně Jiří "Piškot" Chocholoušek
09:14
Předseda ČHS Zdeněk Hrubý a 2. místopředseda ČHS Petr Resch (vpravo)
09:02 Jednací sál na pražském Strahově se pomalu zaplňuje. Jednání má dle programu začít v 9:30.

Lezec.cz   [úpravy] 12:49 21.03.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 manézium10:55:49 21.03.2009
přeju si aby Nám to vyšlo se změnou Piškote držím palce
Švanyodpovědět 
 Re: manézium15:41:37 25.03.2009
Ono to dříve nebo později Piškotovi vyjít muselo neboť si moudře (i když s ním nesouhlasím)počkal až "vymře" starší generace lezců.

Stejně tak moudře si počínají i muslimové, kteří mají tolik dětí kolik jich mívali naši předkové. Muslimové také čekají až vymřeme.Potom nastoupí na naše místa a my kteří zbydeme budeme občany druhé kategorie.

Umělý potrat je vlastizrada!
Pletanodpovědět 

 ...12:02:51 21.03.2009
Přehodil bych 1 a 2 místo ve výkonu roku.
Spidyodpovědět 

 Ať žije magnézium12:24:27 21.03.2009
Co se týče otázek etiky a morálky, tak sportovní výkonnost nepředstavuje žádnou kvalifikaci. Kdyby tomu tak bylo, nebyly by potřeba např. dopingové kontroly, protože špičkoví sportovci přece nebudou podvádět. Ten seznam celebrit na mě nemůže udělat žádný dojem.
Petrodpovědět 
 Re: Ať žije magnézium12:37:42 21.03.2009
to se opakuješ nee!
stip odpovědět 
  Re: Ať žije magnézium12:46:37 21.03.2009
fakt dobrý
odpovědět 
   Re: Ať žije magnézium13:16:34 21.03.2009
že by svítání rozumu mezi českými lezci?
Doctor Xodpovědět 
  Re: Ať žije magnézium08:42:40 23.03.2009
Podepisovat se přezdívkou někoho jiného se v diskuzních fórech považuje ze neobyčejně sprosté a zavrženíhodné.
stipodpovědět 
 Re: Ať žije magnézium08:41:26 23.03.2009
Když už někoho cituješ uveď zdroj (a v tomto případě i souvislosti, protože my smysl uniká).
stipodpovědět 

 Mágo13:18:23 21.03.2009
Gratulace Piškote a ostatní  Dík:))
Zajdaodpovědět 
 Re: Mágo13:44:39 21.03.2009
přesně tak! jen stručně: piškote děkujeme.. věřím že se změna ujme v praxi tak jak má.
malej bejkodpovědět 
  Re: Mágo13:51:30 21.03.2009
Jsem rád, že to takhle je, konečně se na kamarády s magnéziem nebudu koukat jako na vyvrhely mimo zákon :-]] .
Doufám taky, že když budu lízt dál bez mg, že na mě nebudou naštvaní :-]]]
Jirka Malejodpovědět 
   Re: Mágo19:18:48 21.03.2009
Připojuju se. Dobře že tak. Jirko, mě to nevadí :-). Tobě taky ne, tak je vše OK.
 George-JPodpovědět 
    Re: Mágo10:25:47 22.03.2009
Už se těším jak to budete dodržovat :-) Vo suda že ne !
Dájaodpovědět 

 Príma14:06:29 21.03.2009
Blahopřeji Piškotovi a spol.

Teď přijde ale to hlavní. Pokud nastane na písku bordel, zakáží si opět mg lezci sami a nebo zakáže OP všechno (kdyby se k tomu měl přidat další binec).
Máme to ve svých rukou.
Doufám, pevně doufám, že máme většinou dost rozumu a případně i síly pacifikovat paka a sami zachovat míru.
Poznat, kdy je mg důležité, třeba i nezbytné a kdy je jen módním doplňkem, nebo uklidňujícím rituálem, poznat klasickou cestu od moderny, oblast... dokážeme snad sami, bez dohledu z hůry. A třeba ti, co to zatím neumí se zeptají kámošů.
A nebo také ne.

Zákaz zůstává v podmínkách povolení k lezení! Nic se nemění, ale snad se změní vztahy mezi námi.

Doufám.

Zdárec :-)
Dagodpovědět 
 Re: Príma15:04:45 21.03.2009
gratulace a respekt Piškotovi!
penodpovědět 

 dikas15:43:15 21.03.2009
Osveta a spravne podani, sladke plody vyhani. Takovyhle skore jsem ovsem necekal.
Diky Piskote!
P.S. Ten argument se snizovanim treni uzitim mg na hrazde je usmevny. Jeste ze me ty veletoce kdysi neucili  klasici:) 
lacoodpovědět 
 Re: dikas15:55:55 21.03.2009
Zdar draku. No ono to tvrzeni "12:37 Zdeněk Vévoda přináší zkušenost ze sportovní gymnastiky. Magnézium se tam používá na vysušení a zároveň na snížení tření (například na hrazdě) :-)" je pravda, az na to, ze na gymnastiku se pouziva jine MG nez na lezeni! U gymnastiky skutecne vysusuje a lehce snizuje treni. :) Jinak Piskotovi velke DIKY!!! Respect...
Petisodpovědět 
  Re: dikas16:36:38 21.03.2009
cus, my pouzivali kostky od campu (ty pro lezce bych rekl) ale je je fakt ze slo o hobby cviceni pro matfyzaky:). A kdyz nebylo, cvicilo se bez, coz byl tedy des bes.
lacoodpovědět 
   Re: dikas17:53:02 21.03.2009
Lepsi zprava dnes nemohla do rakous po netu dojit.
Kluci dik radek
zobanodpovědět 
    Re: dikas18:10:49 21.03.2009
Co je todle za dobrou zprávu!? Eště si tam naflákejte nejty po pul metru to bude vůbec ze všeho nejlepší.
mikyodpovědět 
     Re: dikas18:38:58 21.03.2009
Nevím proč se raduješ Zobane, to tvé mágování v klasických sedmách zůstane dál neospravedlnitelné. A taky - zatím se nic nezměnilo, furt nikdo nemůže mazat ani v Ádru, ani v prachove, a stejně to budete dělat. i v lehkych. jsem zhnusen :o((
renodpovědět 
   Re: dikas09:53:20 22.03.2009
sem to doma diskutoval, pouzil sem magnesium a k zadne zmene treni nedoslo - experimentalni subjekt nic nehlasil teda...neni vono to jeste zavisle na velikosti trecich ploch? Je to veda, inu.
Supodpovědět 
  Re: dikas20:33:05 21.03.2009
co toje za kec,i repre ve sportovni gymnastce pouziva stejny mago.. proste mago je jen jedno
stanodpovědět 
  Re: dikas08:40:12 23.03.2009
V gymnastice se používá stejné magnesium jako všude jinde. Chemické složení je jen jedno.
stipodpovědět 
   Re: dikas09:33:16 23.03.2009
suhajko to teda nie je !
odpovědět 

 Pauza18:28:45 21.03.2009
Tak dneska už dost chlapci :-))
Raškinodpovědět 

 VH ČHS19:13:36 21.03.2009
Průběh VH proběhl celkem ve slušném tempu. Mám dobrý pocit z VV a hlavně z nového předsedy Zdeňka Hrubého. Igor Koller je borec největší! A je škoda, že v diskuzi musel být ustřižen Václav Širl, začal dobře.Názor Teplýho, že mg vlastně nepomáhá, a že je to droga je největší blábol. Takový lidi by neměli o ničem rozhodovat. Nakonec vyhrál rozum.
Ale pozor! Rozum by se měl teď používat dál a naopak být důslednější v dodržování pravidel. Lézt s mg není stále povoleno a kdo ví, zda vůbec někdy a jen někde bude.
Piškotovi a jeho spoluautorům návrhu na změnu pravidel velký dík.
P.S. Na té fotce s mikrofónem vypadá Piškot spíše jako Jim Morrison.
Zdeněk Němecodpovědět 
 Re: VH ČHS00:13:14 22.03.2009
Jim byl ale fakt dobrej.
Tondaodpovědět 

 Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH19:31:26 21.03.2009
Delegát ANTIMy se účastnil VH ČHS, prováděl monitoring a možná k obecnému překvapení nakonec hlasoval pro Piškotův návrh na změnu pravidel. Stanovisko militantního hnutí ANTIMA je totiž takové, že boj o odstranění magnesia z našich skal by se měl přenést z nudných kuloárů a bafuňářských zákoutí strahovského sídla ČHS přímo do míst, kde tento problém pramení - do skal. Nerozumní maglajzisti tedy mohou očekávat přímou konfrontaci od příznivců ANTIMY. Proto dobře zvažte v jakých cestách se rozhodnete magnezium používat!

Fotky z dění ve skalách a akcích proti magneziu budou uveřejňovány zde: http://antima.rajce.idnes.cz/
ANTIMAodpovědět 
 Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH19:45:30 21.03.2009
hahaha já se ti směju:Da budu se smát ještě víc až dostaneš do držky:D
kubíínodpovědět 
 Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH19:45:56 21.03.2009
Byl bych nerad, kdyby ANTIMA zanikla. Těším se na další radikální výtvarný podzemní boj!
Reportážní fota z Prachova a Teplic nemají chybu!
Piškotodpovědět 
  Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH20:42:47 21.03.2009
On nebude výtvarný ani podzemní, Piškote. Nejsem ANTIMA, ale až někdo z tvýho týmu vytáhne mágo ve Skaláku, protože už je to jen nevhodný, tak nedostane jen vynadáno jako (občas) dřív, ale prostě do držky. Nebo mu uříznu lano. V klidu. Tam je nás většina. Máte mít, co jste chtěli. Kdo seje vítr ...
Peťaodpovědět 
   Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH20:54:32 21.03.2009
Pokus se přečíst o co jde, co rozhodnutí znamená a kdo všechno rozhodne o tom, jak to bude v praxi.
Třeba dole příspěvek od Vlka.
A budeš si moct šetřit svaly na lezení.
Dagodpovědět 
    Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH21:25:31 21.03.2009
Dagu, o tom, jak to bude v praxi, rozhodnou lezci ve skalách, nikdo jinej. Tedy - pokud to nedojde tam, že nás z těch skal všechny vykážou, maglajz nemaglajz. A koneckonců, na rovinu řečeno, pokud to dopadne tak, jak píše Peťa, nepovažoval bych to za špatnej výsledek ;)))
/I když si nejsem jistej, jestli tohle byl Piškotův záměr :))/
D.odpovědět 
     Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH21:35:25 21.03.2009
To rozhodovali i před dneškem.
Zákaz zůstává.
Piškot se hlásí k tomu, že v klasikách ne, a co je větší klasika než Skalák, který je navíc pro extrémisty nepříliš lákavý.
Z hlediska soc-psy je zajímavé, jak mgisté chytili rychle a zatím smířlivou, antimg mo promg přebírají štafetu siláckých řečí, hledání viníků ještě nenastalého průseru (Piškot převzal štafetu za Petra Jandíka), vědomí zločinných spiknutí. :-)
Dagodpovědět 
      Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH22:21:41 21.03.2009
Psychologicky to není nic objevného, spíš "klasika". Kdo je tlačen do kouta a ohrožován (nebo to tak cítí), připravuje se k boji. A nemagisté konají jen moudře, když se tváří smířlivě. Jinak by k tomu boji mohlo vskutku dojít (a nevím, zdali by to něčemu prospělo). Ta nová formulace stanov (sama o sobě, bez kontextu pravidel OP) je vskutku dost radikální změna.
odpovědět 
       Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH22:23:01 21.03.2009
Eéé; blbej překlep: "A nemagisté konají jen moudře, když se tváří smířlivě." - tam mělo být "magisté", samozřejmě.
odpovědět 
   Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH12:22:34 22.03.2009
nejdříve se rozhlédni aby nedal do držky někdo tobě nesnáším vyhrožování ( na skaláku nemá maglajz co dělat to je fakt ale nemachruj )
Tomášodpovědět 
    Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH16:36:57 22.03.2009
Fajn. Tak napiš, kdy dorazíš do Skaláku a můžeme se sejít na koupáku, frajere. A uvidíme, kdo jen machruje za kompem, ale v reálu je obyčejnej přizdisráč.
odpovědět 
     Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH19:04:50 22.03.2009
nebuď jak žena , sám jsi sráč a dej mi adresu přijedu
Tomášodpovědět 
      Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH20:58:45 22.03.2009
Chlapi, nechte toho. (Nevím, kdo jsi ty, Tomáši, ale tuším, kdo je Peťa.) To mágo vám snad za ty polámaný kosti a malér nestojí.
Pro Peťu: I když se někdo chová jako hovado, zkus nevyletět. Ta jedna podmínka by Ti mohla stačit. Nebo fakt chceš jít sedět?
Pro Tomáše: Zkus se nevytahovat na lidi který neznáš. Netuším, jak jsi na tom, ale na druhé straně je chlap, co prošel mj. URNOU. A moc toho nezapomněl. Třeba nejsi horší, ale lepší nebudeš.
Tahle vaše debata by fakt nedopadla dobře.
Robertodpovědět 
       Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH21:28:51 22.03.2009
nebudu tady rozebírat kdo jsem a kdo ne stejně je to jedno na prdel si ale nesednu před žádnou urnou život mě malinko naučil ..... a tak to je ..... já jsem nemachroval peta nebude nikomu vyhrožovat ( navíc proč se staví do pozice nějakého ochránce vzdušných zámků )ale navíc jsem i já proti mágu ve skaláku ale nejsem ani náctiletý fracek ..... to jen pro vysvětlenou protože vypadáš že jsi rozumnej roberte
Tomášodpovědět 
        Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH22:49:14 22.03.2009
OK. Pokud jsi taky strávil pár let v boji, tak je Ti jasný, že pravděpodobnost že po vaší rvačce skončí (nejmíň) jeden na nosítkách nebo pod plachtou se rovná jistotě. Zvaž sám, jestli je to rozumná cena za to, že ses pasoval do role ochránce slušných mravů.
Peťo, ve schránce máš ode mne krátkej mail.
Jsou to vaše životy, naložte s nima jak uznáte za vhodné.
Robertodpovědět 
         Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH10:48:44 23.03.2009
chce to více lézt a méňě koukat na americké filmy a končim debatu
Tomášodpovědět 
   Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH19:11:53 22.03.2009
mluví z tebe zhrzená žena , plakej do polštáře a neotravuj tady
Karelodpovědět 
 Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnutí VH20:03:58 21.03.2009
Drází bratři, již před drahně lety jsem věnoval nejednu fotografii http://dagles.klenot.cz/lez/nenikde.html boji za upocený pracky. :-)
Dagodpovědět 

 Budoucnost ukáže...19:34:19 21.03.2009
Až ochranáři budou zakazovat v určitých oblastech lezení kvůli zaneřáděné skále od maglajzu bude spousta lidí jen krčit rameny...Doufejme že se tak nestane. Ale na druhou stranu pokud se ochranářům bílé fleky líbit nebudou jinou možnost mít nebudou, protože čhs dalo tím to ruce pryč od od této problematiky. A ať už je to myšleno tak či onak lezecká veřejnost bude brát tohle rozhodnutí tak že maglajz je povolen.
libor Hrozaodpovědět 
 Re: Budoucnost ukáže...20:09:38 21.03.2009
Budoucnost predpovedet takhle nedokazu ale myslim ze pokud bude OP napr. podminovat udeleni vyjimky zakazem magnezija muze OVK toto zakazat (viz. zmeny na zaklade dnesniho hlasovani) z cehoz plyne ze CHS od toho ruce pric nedava akorat o tom rozhodnou OVK a nebude tak direktivne nakazano shury. Verim ze lezecka verejnost neni tak hloupa a toto chape a nebude ve sve vedsine vystupova tak jak ji licis.
Filipoodpovědět 

 kde přesne je to povoleno?19:48:13 21.03.2009
jakých oblastí přesně se to týká?je to nekde uveřejněno už?
kubíínodpovědět 
 Re: kde přesne je to povoleno?20:02:23 21.03.2009
O kousek níž najdeš komentář v článku K přijaté změně pravidel.
P.odpovědět 
  Re: kde přesne je to povoleno?20:41:04 21.03.2009
Zákaz zůstává zakotven ve výjimkách pro Český ráj, Kokořínsko a i Broumovsko (zde to naše pravidla pouze dublovala), v Tisé, Ostrově se výjimky odkazuje na Pravidla platná v době vydání, takže zákaz platí dále neboť jsou to spojité nádoy, NP Česko-Saské Švýcarsko dtto. Jediné místo, kde zakazovala lezení s MG pouze naše pravidla a tím byli diskriminováni členové ČHS od nečlenů ( ti mohli vesele prášit dle libosti)je Labák Levý a Pravý břeh.
Touto změnou se až tak moc tedy nemění, nebo mění- záleží na úhlu pohledu, především jsme se k problému posatvili čelem a nehrajeme si na pokrytce, přenášíme více pravomocí do jednotlivých oblastí na místní a ti si zcela jistě pohlídají, aby nekázní jedinců nedošlo k omezení lezení v oblasti jejich zájmu a především si příznivci MG na sebe ušili dokonalý bič, protože ruka je podaná a teď se budou muset začít chovat daleko odpovědněji, více o problému přemýšlet a naučit se omezovat a to z toho důvodu, aby dokázali, že umí být seriózními partnery a ne jen spolkem křičících dětí, kterým nechtějí dát jejich hračku.
Vlkodpovědět 
   Re: kde přesne je to povoleno?20:51:43 21.03.2009
Přesný popis situace, až, řekl bych na ten bič. Copak příležitost je bič?
Dagodpovědět 
   Re: kde přesne je to povoleno?20:56:06 21.03.2009
Vy jste se nepostavili k problému čelem vy jste ho přesunuli na dav a když to nevyjde, řeknete že si to sami odlasovali. Ps. před časem si psal že chceš dělat koncepčně v ledolezení, tak se ptám uděláte aspoň jedny závody? Heslo.Jedny závody lepší než hromada keců.
Libor Hrozaodpovědět 
    Re: kde přesne je to povoleno?09:16:38 22.03.2009
hmm,ale ze to bylo kecu "jen rvete a nic nedelate" "tak si to odhlasujte" "az budete mit demokratickou vetsinu"a ted, kdyz je dukaz misto slipu,tak je spatne i tohle
odpovědět 
    Re: kde přesne je to povoleno?09:18:39 22.03.2009
takže ted když nekde na broumovsku vytáhnu maglajz budu za pěknyho blbce co?:D
kubíínodpovědět 

 nechapu19:51:07 22.03.2009
1. dotaz: kdyz nekdo pravidelne neleze na pisku, je automaticky povazovan za sportovniho lezce?
2. dotaz: jsou cesty za IXa lehke?
3. dotaz: mam skoncit s lezenim?
H2SO4odpovědět 
 Re: nechapu13:03:55 23.03.2009
1:Samozrejme (casto se mysli minimalne 365x v roce, ostatni jsou preklizkari)
2:Ne (nektere 5ci 6ky jsou tezsi nez IXa)
3: Asi jo, ja zacinam hrat zavodne kulicky za Blazinec Zabokvaky
at zije strana mirneho sblizovani magistu i nemagistu v mezich pravidel dalnych CHS, OVK a OP.
preji hezky den
Ondra Bernatik, toho casu v sanatoriu :)
Ca2(PO4)2odpovědět 

 Magnésium20:07:15 22.03.2009
To jsem zvědav kdo bude dodržovat pravidla o magnézku pokud nějaká budou.
Už teď to dodržuje jen pár klasiků.

Kdo lezce ještě bude kontrolovat?
Speciálně vycvičená komise, která posoudí jestli bude použití v dané cestě nutné nebo nikoli. :-D:-D

Promiňte pánové přijde mi to jako dobrý žert.

Jediné co bych udělal tak vyjímku pro 10 vrcholových lezců co reprezentují ČHS na závodech a mají výsledky a zbytek nazdar bazar. Jinak to bude magnéziová anarchie a bude v cetsách za 3,4 atd.. jak se již děje zbytečně na mor. pískovcích.
slunkoodpovědět 

 Magnésium20:26:01 22.03.2009
To jsem zvědav kdo bude dodržovat pravidla o magnézku pokud nějaká budou.
Už teď to dodržuje jen pár klasiků.

Kdo lezce ještě bude kontrolovat?
Speciálně vycvičená komise, která posoudí jestli bude použití v dané cestě nutné nebo nikoli. :-D:-D

Promiňte pánové přijde mi to jako dobrý žert.

Jediné co bych udělal tak vyjímku pro 10 vrcholových lezců co reprezentují ČHS na závodech a mají výsledky a zbytek nazdar bazar. Jinak to bude magnéziová anarchie a bude v cetsách za 3,4 atd.. jak se již děje zbytečně na mor. pískovcích.
slunkoodpovědět 
 Re: Magnésium20:39:39 22.03.2009
Pouze technická, nelze srovnávat mor.písky s českými, neboť moravské měly absolutně jinou historii vývoje a snaha připodobnit je k českým byla vždy předem odsouzena k zániku a nikdy se neujala. A s výjimkou MG se na nich spíše něco omezuje ( viz. dříve běžné používání hexů, friendů, skobování...).
Vlkodpovědět 

 :-( tragedie02:57:44 23.03.2009
Miloval jsem a miluju pisek a byl jsem hrdy clen CHS .... po tomto se muj zaludek neovladl a otocil se jak pradlo v pracce. Koncim jako clen a uz odmitam byt spojen s touto organizaci.
Jen proto, ze nejakej ubozak nema moral, potej se mu dlane a mysli si ze mu MG pomuze bude pisek samej bilej flek. At radsi pisek ochranari zavrou nez ho zhovadile prznit maglajzem.
Sila a odvaha jsou pokoreny zbabelosti a pohodlnosti. Zachvilku bude na milence vytah k vrcholovce.
Hanba CHS ze se k tomuto snizila.
Morthodpovědět 
 Re: :-( tragedie07:22:20 23.03.2009
Dávám se k ochranářům a budu prosazovat trestní postihy pro bílý sračky bez morálu.

Pryč s bílou nemocí.
Dr. Galenodpovědět 
 Re: :-( tragedie07:59:09 23.03.2009
Ty seš blbej až na půdu. Přečti si znovu co se stalo a pak radši ještě jednou než se tě znovu rozjede tenhle slovní průjem.
:)odpovědět 
  Re: :-( tragedie10:44:27 23.03.2009
Pozorny ctenar pochopi, ze to byl muj nazor a udela si predstavu, kdo tu mel slovni projem.
Morthodpovědět 
  Re: :-( tragedie11:59:42 23.03.2009
Pozorny ctenar pochopi, ze to byl muj nazor a udela si predstavu, kdo tu mel slovni projem.
Morthodpovědět 
  Re: :-( tragedie12:00:06 23.03.2009
Pozorny ctenar pochopi, ze to byl muj nazor a udela si predstavu, kdo tu mel slovni projem.
Morthodpovědět 
  Re: :-( tragedie11:41:14 24.03.2009
Škoda, že blbost nenadnáší. To by si mágo nepotřeboval.
Martinodpovědět 
 Re: :-( tragedie09:15:14 23.03.2009
Promiň, ale s takovýmito výlevy děláš mědvědí službu tomu, co se opravdu stalo. Ty, i všichni ostatní, kdo takto nepřímo šíří názor, že mg je odteď na písku povoleno. Ve všech diskusích je donekonečna omíláno, že mg je zakázáno zněním téměř všech výjimek pro povolení lezení v pískovcových oblastech. Povinnost řídit se obecně závaznými předpisy (což jsou v našem případě hlavně tyto výjimky) je zakotvena v Pravidlech jako jeden z prvních bodů. A tato skutečnost je neustále zdůrazňována. Pravidla tedy řeší pouze ty případy (což je v současné situaci pouze Labák), kdy to výjimkami stanoveno nebude. Navíc místně příslušné OVK mají možnost podmínky zpřísnit. Takže znovu a znovu: Pravidla ukládají povinnost řídit se obecně závaznými předpisy, které používání mg na pískovcích zakazují. Předpokládáš snad, že ho orgány OP obzvláště v těch klasických oblastech povolí? Já tedy ne.
Kočkaodpovědět 
  Re: :-( tragedie10:40:21 23.03.2009
Ja se vyjadroval k postoji CHS.
A ten dle toho vo jsem cetla na horosvazu posunul hranice. Proto pro me CHS konci.
A ano mas pravdu ze to OP muze pritvrdid ...ale najde se dost idiotu co budou znat nazot CHS ze musou. Ja osobne bych zakazal MG vsude....bez se podivat do krasu, jak sou tam cesty obtiznosti 5 olezene do hladka. Ale to uz je jina debata. Muj postoj k CHS se nezmenil.
Morthodpovědět 
   Re: :-( tragedie11:43:18 23.03.2009
Morthe
Lezl jsi vůbec někdy nebo jsi od bedinky?
odpovědět 
    Re: :-( tragedie12:05:04 23.03.2009
I presto ze lezu 24 let, nemuzu ti odpovedet, jestli jsem nekdy lezl. Ale uz sem v 8000mnm lezl po ctyrech....jestli je to tebou zminovane lezeni.
Ale vazne, co jsi tim chtel naznacit, jako ze nesmim mit zajem o prirodu a lezeni?...kamarad je na vozejcku a stejne kouka na fotbal, ikdyz si ho nezahraje, vi o nem vic nez ja.
Prijde mi usmevne, ze sem napisu co si myslim a 95% odpovedi je jen o tom jak mi dokazat ze jsem vul :-D.
Panove, to vam vsem moje zena potvrdi ze jsem.
To si nemusite honit ega v diskuzich :-D
Morthodpovědět 
     Re: :-( tragedie17:01:43 23.03.2009
Srovnávat vápno s pískem může fakt jen jeliman :). Žvatláš nesmysly a mateš lidi. Nic není povoleno, tak se zklidni. Na to jak seš asi starej, tak si ještě soudnýho rozumu moc nepobral.
:)odpovědět 
    Re: :-( tragedie12:38:43 23.03.2009
Jsi zmagořený Bílou nemocí?

Oplachuj si debiloidní mozkové pleny vlažnou vodou a už to Bílé hulení opravdu nehul.
Co Ti kdo udělal, že musíš hnedle hrrrrrrr.

:-) PRYČ S BÍLOU NEMOCÍ
Dr. Galenodpovědět 
   Re: :-( tragedie12:39:53 23.03.2009
Jen pro tvoji informaci-výzkumy je dokázáno,že vápenec se ohlazuje do hladka následkem potu a ne magnezia.To naopak chrání vápenec před agresivními následky potu.
Libor Holýodpovědět 
    Re: :-( tragedie12:52:16 23.03.2009
Mágo vápenec vyhlazuje. Je tvrdší, než vápenec. Vlastně je to vůči vápenci brusný prášek. Dříve se na tomto principu leštil maramor pro kostely a paláce.
odpovědět 
    Re: :-( tragedie14:30:00 23.03.2009
Smím se zeptat, o jaké výzkumy se jedná ? ;)
Praxí je dokázáno, že lezením a hlavně MG se vápenec vyhlazuje. Naopak kyselý pot zásaditý vápenec narušuje a zdrsňuje.
Jen se bojím, že s pískem se stane něco podobného - zanesení a vyhlazení :( Nu uvidíme.
Petrodpovědět 
   Re: :-( tragedie13:00:01 23.03.2009
Co je podle tebe ČHS? Jestli jsi členem, i ty jsi ČHS. My všichni jsme ČHS. To už tady bylo debatováno x-krát. I ty jsi mohl vyjádřit svůj názor a hlasovat proti. Názor ČHS, abych použila tvoji terminologii, se mi jeví tak, že za prvořadý považuje zákaz mg daný výjimkami. A za druhé: za důležitou považuje tradici, ale bere na vědomí, že výkony na horní hranici klasifikace se bez mg téměř nelezou a z toho důvodu dává doporučení, kdy mg nemá být používáno pro ty případy, když z hlediska OP nebude zakázáno. Navíc dává možnost místnímu OVK (což je taky součást ČHS), aby tyto podmínky zpřísnil (což do důsledků může taky znamenat úplný zákaz, ale taky třeba posunutí hranice na Xa, nebo vymezení určitých sektorů). Tohle je podle mě názor ČHS, neboli: "Uvědomte si, že zásadní je, co říká zákon. A kde jde o naše vnitřní pravidla, tam je zásadní, co tomu říkaj místní." Jestli je ti to málo, prosím. Dá se předpokládat, že se najdou individua, který si to vyloží jinak, ale to už bude záležet na nás všech, abychom je z toho omylu vyvedli, takže ho snad nemusíš šířit ani ty.
Kočkaodpovědět 
    Re: :-( tragedie22:36:35 23.03.2009
Tentokráte souhlas s Tebou, Kočko. Ryze právnický.
Doktorodpovědět 
 Re: :-( tragedie16:52:10 23.03.2009
mluvis mi z duse jen se mi nechce kvuli zblblejm maglajzistum prestat lizt po tech krasnejch skalach a potkavat kamarady kteri stejne jako ja s radosti polezou nejakou klasickou sedmu s cistyma rukama dik za tvuj nazor a treba se nekdy ve skalach potkame
mnoukodpovědět 
 Re: :-( tragedie11:40:07 24.03.2009
Naprosto souhlas!!!
Martinodpovědět 

 Teraz to je na nás.08:26:34 23.03.2009
Chlapi dobrý počin, teraz to je na nás, abysme to nedoje.... ve skalách.
Skobaodpovědět 

 dotaz16:47:24 23.03.2009
k čemu je organizace, která není schopná řešit své problémy, resp. je řeší tím, že je hází na jinou organizaci a dělá že se jí to netýká?
odpovědět 

 Mg+IK07:29:19 24.03.2009
A ja som za pouzivanie magnezia nielen na skalach, ale aj v beznom obcianskom kazdodennom zivote! Lebo niekedy ked si podavam s niekym ruku a ma ju taku odpornu upotenu, brrrr.... to by bolo ovela lepsie, keby si predtym trochu namadzoval, hned by urobil lepsi dojem. Magnezium aj do ulic, magnezium pre vsetkych!

(A ten Igino Koller by sa tiez mohol obcas oholit, ked ide do cudziny na taku velku slavu.)
M.odpovědět 
 Re: Mg+IK10:28:50 24.03.2009
:))))
odpovědět 

 Mago15:25:53 07.04.2009
Chci vám  oznámit jednu věc.. že jestli uvidim někoho lizt na písku z magem tak ho strhnu dolu.. takže si davejte bacha..
petrodpovědět 
 Re: Mago22:11:13 07.04.2009
..tak dojeď k nám na moravské pískovce. Tam se na nás můžeš vyřádit:-)).Nestíhal bys tahat za provázky!!
kuba novákodpovědět 
 Re: Mago09:59:08 14.04.2009
NO asi bys dostal dřív přes píču od jističe, než by ses k nějakýmu stahování dostal:P:D
Máraodpovědět 

 už je to tady21:23:18 08.04.2009
Upozornění týkající se používání magnézia v CHKO Labské pískovce
Prášilové za chvíli dosáhnou úplného zavření skal.
citace :
ČHS obdržel dne 26.3. 2009 dopis Správy CHKO Labské pískovce obsahující zamítavé stanovisku k používání magnézia v této oblasti. Požadavek správy CHKO sice není právně závazný, neboť povolení k provozování horolezectví v Tisé, Ostrově, v Labáku apod. zákaz používání magnézia neobsahuje, ale přesto vás velmi prosíme, abyste se v těchto "klasických" oblastech používání magnézia vyvarovali. ČHS bude se správou CHKO o tomto problému jednat.
olson.vsodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.