LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdyby tu tak byl Boriš! Ten umí po skalinách!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tendon Český pohár mládeže a ČP - obtížnost

Výsledky a fotky ze Svitav

smallVe Svitavách se poslední březnovou sobotu uskutečnil první závod Tendon Českého poháru mládeže v lezení na obtížnost a současně i třetí závod Českého poháru dospělých.

Mládež zde zahajovala svoje tažení za reprezentačním dresem a dospělí naopak nominaci uzavírali.

Všechny cesty stavěl náš dvorní stavěč Vítek Lachman už od úterý a až na jednu se mu celkem povedly. Kategorie A a J závodily na stejných cestách jako dospělí a všichni si tak mohli porovnat svoje výkony. Jen těch dospělých mohlo
přijet víc. O některé účastníky nás určitě připravilo krásné jarní počasí které panovalo před sportovní halou.

Fotogalerie


foto Tomáš Binter ml.


Vojta Vlk na 2. kvalifikační cestě



Majda Růžičková (kat. B) v druhé kvalifikaci



Edita Vopatová v 2. kvalifikaci



Jana Vincourková na 2. kvalifikaci, za kamerou Monika Brkalová



poháry a stupně vítězů



Jana Vincourková na 2. kvalifikaci



Katka Zachrdlová na druhé kvalifikaci



Eliška Vlčková na druhé kvalifikaci



Sabina Večeřová na druhé kvalifikaci



Veronika Peltrámová na druhé kvalifiakci



Editka s Kačkou obhlíží finále



Jan Macharáček finále



Jan Kendík finále



Jakub Konečný finále



Vojta Trojan finále



Veronika Peltrámová finále



Veronika Peltrámová finále



Veronika Šimková finále


Výsledky všech kategorií najdete na horosvazu. Ze závodů se díky Monice Brkalové chystá film z produkční dílny Slowprint Art.

Výsledky ČP ve Svitavách


1. Jan Jeliga, 93 (Adidas; Big-wall.cz; Horoguru.cz)
2. Tomáš Binter, 92 (Čevak; Ádr design)
3. Martin Jech, 96 (Horoklub Chomutov; Saltic)
32

1. Kateřina Zachrdlová, 98 (Salewa; Klajda; Wild Country)
2. Iva Vejmolová, 95 (LOK; Rock Empire; Saltic; Klajda; Rajče)
3. Jana Vincourková, 97 (Lezecký trénink.cz; Salewa; Klajda; Tendon)
14

muži
ženy

Tendon ČP mládeže - Svitavy


chlapci
dívky



ČP 2014 na obtížnost - průběžné pořadí


(Praha, Lomnice, Svitavy)

1. Jan Jeliga (1993) 251: (5.) 51; (1.) 100; (1.) 100,0
2. Tomáš Binter (1992) 240: (2.) 80; (2.) 80; (2.) 80
3. Roman Kučera (1993) 157: (6.) 47; (4.) 55; (4.) 55
4. Martin Jech (1996) 153: (9.) 37; (5.) 51; (3.) 65
5. Vladimír Střílek (1991) 138: (8.) 40; (6.) 47; (5.) 51
6. Ondra Adam (1993) 100: (1.) 100; - ; -
44

1. Jana Vincourková (1997) 265: (1.) 100; (1.) 100; (3.) 65
2. Iva Vejmolová (1995) 210: (3.) 65; (3.) 65; (2.) 80
3. Edita Vopatová (1993) 200: (2.) 80; (2.) 80; (8.) 40
4. Eliška Vlčková (1998) 157: (6.) 47; (4.) 55; (4.) 55
5. Tereza Svobodová (1995) 149: (4.) 55; (5.) 51; (7.) 43
6. Veronika Scheuerová (1997) 134: (8.) 40; (6.) 47; (6.) 47
15


Poděkování patří všem dobrovolníkům, jističům, rozhodčím a zejména firmám které závod podpořily: Tendon, Singing Rock, Yate, Ocún, AIX, TR walls, Chimpansse, EVT, JK sport, Pekařství Sázava, Qěták.


Míra Doseděl   [úpravy] 09:43 03.04.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 video10:51:59 03.04.2014
Ahojda, nějaký videjko by nebylo prosím? Díky
Okatejodpovědět 
 Re: video08:14:00 04.04.2014
Zdar, videjko určitě bude, ale časem.
SWPodpovědět 

 Holky J13:31:38 03.04.2014
Skupina J dívky je fakt vtipná. To opravdu máme jen jednu závodnici?
odpovědět 
 Re: Holky J14:22:36 03.04.2014
To není vtip. To je realita našeho sportovního lezení. Je to systematická cílevědomá práce sportovní komise, která už několik let žije bez koncepce a vize do budoucnosti. Absence trenérské rady je patrná.
Snadodpovědět 
 Re: Holky J14:32:38 03.04.2014
Proč toužíš po tom, aby jsme se tě zeptali, jak tu provokaci myslíš, když jsou tam závodnice tři a juniorek je v ženách 99%?
odpovědět 
  Re: Holky J15:20:08 03.04.2014
To není provokace, to je realita. Z těch juniorek se do žen dostane jen malá skupinka. Je to jako u mužů. Zeptej se některého chlapa proč nechce závodit. A věř, že by šli. Jen kdyby byla podpora. Hned by se motivace našla. Komplexní dlouhodobá koncepce prostě chybí.
Snadodpovědět 
   Re: Holky J15:42:33 03.04.2014
To je aky postoj? "Podporte ma a ja ukazem co dokazem!" Snad by malo platit ze clovek najprv zamaka aj ked za vlastne ukaze co v nom je a potom sa moze uchadzat o nejaku podporu nie? Ci ty este zijes za sociku kde sa dotuje kazdy? Ked niekto mimoriadne vynika sponzori si ho najdu a podporia ale pri takto priemernych vykonoch to funguje k...a naopak.
odpovědět 
    Re: Holky J17:28:16 03.04.2014
Tady nejde o peníze. Vím co tou podporou myslíš. Když závodník bude mít motivaci, tak na sobě makat bude. V situaci jaké se dnes nachází sportovní lezení je výhodnější stát se hobíkem.
Hobíkodpovědět 
    Re: Holky J20:05:39 03.04.2014
Máš to trochu pomotané. Problém současného stavu je právě ten, že se podporují ti s průměrnými výkony na úkor těch opravdu nejlepších. Účel a smysl je odradit ty nejlepší, takže pak se těmi nejlepšími stanou ti průměrní. Bohužel to platí pouze na českém písečku, když tito "nejlepší" pak vyjedou do světa, je z toho téměř vždy ostuda :-(
odpovědět 
  Re: Holky J19:12:52 03.04.2014
Tři závodnice, jo? No pravda, jsou na závodech, nazvěme je závodnice. Ale podle výkonů to je jedna závodnice a dvě hobby lezkyně do počtu :-)
odpovědět 
   Re: Holky J06:41:43 08.04.2014
No - žeby to někdo upřesnil?
Honzaodpovědět 

 díky19:43:09 03.04.2014
Děkujeme za pěkné závody, cesty a ceny! Těšíme se na příští rok!
zavodnikodpovědět 

 Popisky23:15:22 03.04.2014
Bylo by prosím možné doplnit popisky k fotografiím aby bylo poznat, kdo to je? Díky!
Karel Králíkodpovědět 
 Re: Popisky13:36:01 04.04.2014
Nelze než souhlasit i u těchto fotek ze závodů. Rád tam popisky přidám, když mi někdo pošle nápovědu, né všechny tváře znám.
 martanodpovědět 

 Česká repre junioři - nominace10:27:25 04.04.2014
Mohl bych někoho požádat o vyložení nominačních pravidel do české repre a o pomoc mojí dceři, aby se tam také dostala?

Na webu horosvazu se píše: Do reprezentačního družstva pro všechny mládežnické kategorie pro rok 2014 budou nominováni v každé kategorii (B, A, Junioři) první čtyři závodníci a závodnice podle aktuálního rankingu Tendon Českého poháru mládeže v dané kategorii po závodech Tendon Českého poháru mládeže ve Svitavách (29.3.2014) a ve Zlíně (26.4.2014) (nominační závody).

A když v kategorii J budou jen ty tři závodnice, jako jsou nyní, to budou v repre všechny tři?

Jen se tak ptám. Napadlo mne, že kdybych poslal na další závody svoji dceru, ročník 1995, tak sice neumí lézt, leze pro zábavu šestky, ale do české repre by se tedy dostala, ne? Když jsou tam první čtyři z každé kategorie?
odpovědět 
 Re: Česká repre junioři - nominace10:36:14 04.04.2014
Presne tak to je. Na vykonnosti nezalezi.
odpovědět 
  Re: Česká repre junioři - nominace10:40:51 04.04.2014
Tak až tam se dostalo sportovní lezení pod vedením sportovní komise. Ale snad se to zlepší. Máme v dětech několik talentů.
odpovědět 
   Re: Česká repre junioři - nominace11:26:01 04.04.2014
Nebuď naivní. On se někdo najde, kdo ty talenty odradí. Podporu nečekej. Lezci už jsou prostě takoví.
odpovědět 
   Re: Česká repre junioři - nominace13:04:51 04.04.2014
Tak výhoda je, že tím, že tu je pár dětí, které se od repre dostat MUSÍ, nastavuje komise taková pravidla, že ti lepší se automaticky svezou také, když se tam musí vejít i ti průměrní a podprůměrní. A teď trocha spekulací k tomu odrazování a následnému problému - peněz je málo, takže rozumně podpořit všichni nejdou. Tedy se nastaví minimální limity, co se vydávají za podporu, ale nechá se proplatit libovolná částka doprovodu, který tam s dětmi jede. Takže výsledkem je téměř nulová podpora závodníkům a přesto rodiny těch průměrných, které tam doprovází rodič nebo kamarádka, nemusí stát závody ani korunu a ještě si hezky zalezou ve skalách. Ale jak píšu, je to jen ubohá spekulace a mluví ze mne závist. V reále to tak určitě není, tohle by si přeci členové svazu líbit nenechali.
odpovědět 
    Re: Česká repre junioři - nominace13:21:12 04.04.2014
A co takhle zajít za specialistou na psychoanalitiku? Neseš si v sobě nějaké křivdy!!!
odpovědět 
     Re: Česká repre junioři - nominace13:43:49 04.04.2014
A co tě žere? Vždyť jsem to psal, že ze mne mluví závist, že to tak určitě není :-) Ale když se nad tím zamyslíš, je to technicky nemožné?
odpovědět 
      Re: Česká repre junioři - nominace14:00:13 04.04.2014
Už jsi děcka na nějaký mezinárodní závod vezl, že se navážíš do těch, co to dělají?
odpovědět 
       Re: Česká repre junioři - nominace14:48:18 04.04.2014
A co to s tím má společného? Můžeš to nějak rozvést? Já tam žádnou souvislost mezi doprovázením děcek na závody a destrukcí českého závodního lezení nevidím. Raději bych si připlatil za profidoprovod a měl funkční závodní lezení, než využíval zdarma ochotný doprovod průměrných, ehm, oprava, těch, co tam zbyli.
odpovědět 
 Re: Česká repre junioři - nominace13:32:26 04.04.2014
Zajímavé, že se to řeší i mládeže a letos zrovna jen a jen u juniorek. V dospělých v rychlosti je to stejné už několik let, na nomináku na rychlost byly dvě ženy a nikdo neměl připomínky. V drytoolu se taky nezdá, že by se vybíralo z nějakého davu žen. A u juniorů a juniorek v minulých letech taky byly dvě závodnice a najednou má někdo problém.
Prostě holek jezdí málo.
odpovědět 
  Re: Česká repre junioři - nominace14:28:10 04.04.2014
Svatá pravda, lidi nejsou nikde. Mělo by se něco s tím udělat. Teď u těch malých dětí základna nějaká je. Je jen potřeba aby talenty někdo podchytil a né aby se to nechalo jen na rodičích.
odpovědět 
   Re: Česká repre junioři - nominace14:40:18 04.04.2014
Jenže to znamená vyměnit vedení komise. Kdybys byl rodič talentovaného dítěte, svěřil bys je do rukou Bintera a Dichtlové když vidíš, že nejsou schopni pořádně potrénovat ani svoje vlastní děti?
odpovědět 
    Re: Česká repre junioři - nominace08:09:38 05.04.2014
Jdete do haje. Vubec se na zavodech nepohybujete a hazete vinu na vedeni komise. To ze se do juniorek dostane kazdy rok tak malo holek je zpusobene tim,ze maji jine zajmy a s lezenim skonci a ze takovych je kazdy rok spousta. A nema smysl je premlouvat, objevi kouzlo discotek a jinych veci, takze to, kdo je v komisi s tim nema nic spolecneho.
znalecodpovědět 
     Re: Česká repre junioři - nominace08:19:43 06.04.2014
vše je otázkou motivace a příkladů, pokud v základu je tvůj názor takový, jaký prezentuješ, tak pak samozřejmě to tak dopadne.....ale nemyslím, že je to tak jak píšeš
Elementodpovědět 
      Re: Česká repre junioři - nominace20:57:35 06.04.2014
Nevím Elemente, kolik roků trénuješ dětí a mládež a kolik závodů jsi s nimi absolvoval. Až ukážeš že to umíš líp, rád se přijedu podívat a přiučit se. Ale prozatím dávám za pravdu Znalcovi a to také na základě svých dlouholetých zkušenosti. Teprve v posledním roce se nám (snad) podařilo vytvořit systém, že nám 14-15 léta omladina neutíká k jiným aktivitám, což doposud bylo běžnou praxi.
A.K.odpovědět 
       Re: Česká repre junioři - nominace09:53:12 07.04.2014
To by mě zajímalo co se vám podařilo. Vždyť se tady o tom mluví, že na závody v těchto kategoriich jezdí málo lodí. Problémy s závodníkama začínají v 15-16 věku.
odpovědět 
        Re: Česká repre junioři - nominace13:23:49 08.04.2014
I když s Anonymy nerad diskutuji zcela výjimečně odpovím:
1) zaměřili jsme se na hledání talentované mládeže v ročnících 1999 - 2000 a základna v téhle věkové skupině nám utěšeně roste, stejně jako počet zájemců o účast na závodech;
2) zahájili spolupráci s 3 mladými lezci, kteří mají za sebou výsledky, dodnes výborně lezou a jsou pro dorůstající omladinu vzorem a umí je motivovat (tož vidím tady splnění požadavku kolegy Elementa).
Pravda, v tomhle systému jedeme rok a uvidíme, co to udělá v delší časové periodě, ale snad se zadaří :-).
A.K.odpovědět 
         Re: Česká repre junioři - nominace13:30:59 08.04.2014
Ještě, abych vysvětlil, proč zrovna ročníky 1999 - 2000:
V téhle věkové skupině jsme měli i před tím kvalitní sestavu, ale pomalu nám z ní někteří z různých důvodů odpadávali - zdravotní, stěhování, změna zájmů, prostě kritická léta začínají. Všeobecně je známo, že mládež v partě drží líp a právě proto, aby nám nezmizeli i ti, co jsme si je už za ta léta vychovali, rozhodli jsme se k výše popsanému kroku.
A.K.odpovědět 
          Re: Česká repre junioři - nominace17:04:25 08.04.2014
A.K. - mohl bys uvést, koho myslíš tím "my" ? Celé to píšeš v množném čísle, mohl bys uvést, kdo je v tom zahrnut a za koho píšeš?
Jirkaodpovědět 
           Re: Česká repre junioři - nominace17:25:44 08.04.2014
Se koukni sem a bude ti jasný koho myslí tím množným číslem.
http://www.semtrex.com/ lezeni-deti-instruktori.php

Jinak to dělají fakt dobře a na závodech je to vidět.
odpovědět 
            Re: Česká repre junioři - nominace18:42:16 08.04.2014
Aha, no myslel jsem si to, jen jsem to chtěl potvrdit. Práce je to dobrá, ale je to práce jednoho oddílu, my se tu bavíme o celkové koncepci a práci komise, tedy o přístupu ČHS, ne oddílu.

Jirkaodpovědět 
             Re: Česká repre junioři - nominace01:07:58 09.04.2014
No což, já jsem tady reagoval na příkladu svého oddílu na výměnu názorů mezi kolegy Znalcem a Elementem. Pokud jde o celkovou koncepci závodního lezení mládeže jsem svůj názor vyjadřoval mnohokráte na různé způsoby - bez výrazného úspěchu :-(.
A.K.odpovědět 
              Re: Česká repre junioři - nominace08:28:07 09.04.2014
Ta práce jednoho oddílu byla ale podpořena částkou cca 80000,-Kč od ČHS.
odpovědět 
               Re: Česká repre junioři - nominace13:37:17 09.04.2014
Milý Anonyme, na rozdíl od některých jiných peněz vydaných v téhle oblasti, tyhle nešly nazmar, pomohly nastartovat celé dění a výsledky jsou vidět. Ale rejpat umíš kvalitně, škoda jen, že jsi nepodal kvalitní projekt (a hlavně ho realizoval :-)). A k tomu, když už hážeš číslami, tak si je předem upřesní.
A.K.odpovědět 
              Re: Česká repre junioři - nominace10:39:04 09.04.2014
A.K. ještě bych rád dodal jednu důležitou věc, a to je upřesnění úrovně, o které se tu bavíme. Je hezké, že v oddíle to takto řešíte a držím vám všem palce. Ale celkově to neřeší nic. Na řekněme "amatérské" úrovni českých závodů je to asi dostačující. Mládež je v kolektivu, pobaví se, jezdí společně na závody, společně lezou. Ale závodní výkonnost, tím myslím výkonnost potřebnou na alespoň první polovinu na evropských a světových závodech, potřebuje něco trochu jiného. Trénink je tam vysoce individuální, časová náročnost je mnohonásobně vyšší, než si jít obden zalézt, trénink je pak dost dřina a životní styl. Myšlení a cíle jsou úplně jiné, než u běžných lidí. Sebezapření, sebekontrola, cílevědomost... a právě tam je potřeba podpora a motivace. A to sebelepší oddíl nevyřeší, naopak bych měl obavu, že oddílová parta a kamarádi budou nevědomky závodníka srážet. Lezení není týmový sport, abys uspěl, musíš být individualista. A jsem zpět u podstaty problému - motivace a podpora právě pro tyto lidi. Oddíly jsou dobré na základní selekci, ale pochybuji, že oddíl vytrénuje medailistku na svěťáku.
Jirkaodpovědět 
               Re: Česká repre junioři - nominace13:43:44 09.04.2014
Hele, to je věc na dlouhou diskuzi. Když budeš na nějakých závodech, dej se se mnou do řečí, můžeme na toto téma podiskutovat. Vidím, že tady někteří zainteresování rejpalové začínají do mně mohutně šít :-). Chápu, že ne každému se mé názory mohou líbit, ale rozumná diskuze, jako třeba s Tebou, je přínosná, na rozdíl od štvavých řečí.
A.K.odpovědět 
                Re: Česká repre junioři - nominace15:06:02 09.04.2014
To jistě mohu, ale i když my dva se v soukromí shodneme a najdeme řešení, k čemu je to dobré? K ničemu. Diskuze zde je sice k ničemu zatím také, ale snad alespoň trochu dostane k lidem i jiné názory, než předkládá komise, a začnou samostatně přemýšlet, zda by to nešlo dělat i jinak.
Jirkaodpovědět 
                Re: Česká repre junioři - nominace15:09:16 09.04.2014
A dodám ještě jednu věc k tomu oddílu a výchově špičkového lezce. Jen oddíl nestačí, pokud má někdo doma lezecký talent, a je jedno, zda je mu 10 nebo 20, musí tím žít celá rodina a musí brát ohled na tréninkové a závodní potřeby. Počínaje stravou přes rozpis tréninků až po termíny závodů. Něco jako "je hezky, jedeme na chalupu", neexistuje.
Jirkaodpovědět 
                 Re: Česká repre junioři - nominace08:26:11 10.04.2014
Ono samozřejmě s tím trénováním na špičkové úrovni máš pravdu. Musí být podpora rodiny (to platí v každém sportu), ale také musí být špičkoví trenéři. Podpora rodiny u mnohá mladých závodníků je, ale co není, tak to jsou ti fakt dobří trenéři. Pokud zde nebude profesionalizace na úrovni repre manšaftu (jako je tomu u jiných sportů), kde trenér je placen za koncepci a výsledky, vždy to bude je čistý amatérismus, a ani nikdo na bázi dobrovolnosti nebude tomu věnovat dny a měsíce (leda že v repre má vlastní děti a pak to podle toho vypadá a není se čemu divit). Za ta léta, co se tomu věnují, vidím několik věci:
1) zájem o závodní lezení mezi dětmi a mládeži výrazně stoupá nejen u nás, ale i v celé Evropě (je to samozřejmě spojeno se vznikem mnohá nových stěn);
2) úroveň lezení naších děti a jejích trénovanost se obecně zvyšují;
3) existuje sice koncepce práce s reprezentaci, ale zanedbává se práce se základnou - každý oddíl si to dělá po svém, neexistuje metodika, není žádné školení instruktorů či trenérů specializovaných na práci s dětmi a mládeži (teď sice poprvé běží nějaký pokus o školení trenérů, ale uvidíme, jaké budou ohlasy);
4) v zahraničí se lezení začalo dělat na profesionální bázi a úroveň stoupla ještě více (a tedy nůžky se spíše rozevírají).
Výsledkem je to, že nejen, že naše repre je tam kde je, ale vidíme, že i na závodech U14 jako třeba Rock Junior v Arcu či YCCF v Imstu pomalu ztrácíme půdu pod nohami a bodovat začínají země, o kterých ve sportovním lezení nikdo před tím neslyšel jako např. Dánsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko.
A.K.odpovědět 
                  Re: Česká repre junioři - nominace11:06:00 10.04.2014
Naprostý souhlas. A k tomu dodám jeden poslední postřeh. Včera jsem se náhodou podíval na výsledky U14 v Sobotce. A nevěděl jsem, zda mám brečet, nebo se smát. V U10 se jim na to všichni šikovní vykašlali, ani jedno dobré jméno (rodiče prominou, ale ti dobří jsou o dvě třídy jinde, než ti, co tam závodili). Ani u holek, ani u kluků. V Olomouci fiasko, v Jeseníku fiasko, do Sobotky raději nikdo ze schopných už nejel. Velká gratulace.
Jirkaodpovědět 
         Re: Česká repre junioři - nominace16:23:12 08.04.2014
Kolik takových dětí jste dostali do reprezentace. Protože potom začíná ten největší problém.
Růžaodpovědět 
          Re: Česká repre junioři - nominace17:07:46 08.04.2014
Do repre dostaneš koho budeš chtít. Při těhlech nominačních pravidlech, kdy do repre mají jít první 4 ve skupině a celkem jsou tam tři lidi, to snad problém není.

A i kdyby jich tam víc bylo, tak při výkonech, které předvádí naprostá většina našich závodníků, tam s trochou tréninku bys tam dostal i úplné dřevo :-)
odpovědět 
       Systém19:32:58 07.04.2014
Ono kdyby Mourinho přišel do Sparty, tak by s ní stejnak LM nevyhrál. Důležitý je systém postavený na Motivaci a Příkladech - systém kritérií!, postavený na růstu výkonnosti, nezávislé a transparentní rozhodování!, účast "příkladů" na trénincích. Jeden profesionální trenér, který cestuje po regionech, lepší než 1000 dobrovolníků. Efektivní! program závodů - radši méně a kvalitně, správný výběr termínů. Zvýšení členských příspěvků CHS a "referendum" o procentuálním rozdělení na jednotlivá "lezecká" odvětví se zvýšeným důrazem na děti a mládež směrováno i na talenty - procento ukotveno ve stanovách. Přesná asociace každé koruny příspěvku s náklady a čerpateli a to zveřejnit ve srozumitelné podobě. Etický kodex. Kde je vůle, je i cesta.
Elementodpovědět 
        Re: Systém13:52:24 09.04.2014
A k čemu to zvýšení příspěvků bude dobré 90% členské základny?
Prudičodpovědět 
         Re: Systém20:19:38 09.04.2014
Zvýšení příspěvků ve spojitosti s celou CHS, ne pouze pro závodníky. Skutečně bych chtěl silnou CHS, ale bez řádného základu, budovaný už od dětí, to je těžší. Ale zde platí pouze za předpokladu zprůhlednění všech toků = důvěra.
Elementodpovědět 
          Re: Systém22:17:46 09.04.2014
Dobrý kecy. Silný svaz ....

Pravda je taková, že skalní lezení pořádně neví, za co prachy utratit. Až někdo zpracuje návrh třeba profesionalizace nějaké činnosti, tak se můžeme bavit o tom, zda kvůli tomu stojí za to zvyšovat příspěvky. Takovej návrh není a je k němu daleko.
Zvyšovat příspěvky, aníž bys věděl za co se to utratí je kokotina, akorát nase..š členy, kteří je platí. Oprávněně budou mít pocit, že neví, proč se ty příspěvky zvyšovaly.
Každý rok dokáže ČHS vytvořit rezervu v řádech statisíců, takže evidentně není nutné kvůli provozu přípěvky zvyšovat, stačí přestat tvořit rezervu.

Tak tady laskavě z nás nedělej blbce, že je nutné zvyšovat příspěvky kvůli něčemu jinému než kvůli sportovcům.
Prudičodpovědět 
        Re: Systém14:46:20 09.04.2014
Tak je pravděpodobné, že nějaké zvýšení členských příspěvků, zvlášť když bude prezentováno jako podpora pro závodníky, přinese spíše úbytek členů. A předpokládám, že myšlenka 1 profi trenér je lepší než 1000 dobrovolných je psána pod vlivem nějaké látky.
 Došlíkodpovědět 
         Re: Systém15:03:39 09.04.2014
Podpora lidí co chodí každý den s dětmi trénovat do tělocvičny by měla být záležitostí oddílu. Ten se může domluvit s městem, nebo obcí a nějaké prostředky pro takové obětavce uvolnit. Komise by měla hlavně držet nastavená pravidla a né je ohýbat jak se to někomu hodí. V posledních letech dost sportovců nechalo lezení jen proto, že ty pravidla byla ohýbána a přizpůsobena pro různé rodinné zájmy. Tomu všemu by zamezila trenérská rada. Když více lidí o takových záležitostech rozhoduje není možné, aby se nám do repre dostalo nějaké dřevo.
odpovědět 
          Re: Systém19:42:37 09.04.2014
Můžeš napsat nějaká konkretní jména, která nechala lezení kvůli komisi? Stačí třeba tři. Ať se nemusíme schovávat za nějaká vágní vyjádření.
Došlíkodpovědět 
           Re: Systém19:53:30 09.04.2014
Tak ty tři bych dal dohromady bez problémů. Co ale problém je, je jejich zveřejnění. Sám víš, že to tu dost dobře napsat nejde. Jednak to ti lidé nevytrubují do světa moc veřejně, a jednak by jistě nikdo z nich nestál o to, abychom ho tu vypsali. A kromě toho to nebývá rozhodnutí den ze dne, ale o dlouhodobou frustraci z podmínek a žádné vidiny na zlepšení.
odpovědět 
            Re: Systém20:06:09 09.04.2014
Tak nějak jsem to čekal:-)
Došlíkodpovědět 
             Re: Systém20:50:55 09.04.2014
Bylo mi to jasné už když jsi to psal, je to dobrý způsob, jak někoho dostat do kouta. Ale opravdu si myslíš, že by bylo fér tady kohokoliv jmenovat?
odpovědět 
              Re: Systém21:16:22 09.04.2014
Proč ne? Jestli skončili s lezením kvůli komisi, tak jim přece nemusí vůbec vadit, když se na to veřejně poukáže.
Jinak možná bude pro tebe lepší příště jinak vážit slova. Když napíšeš, že dost závodníků skončilo s lezením kvůli komisi, tak mi to přijde jako blbost, a proto jsem se i ptal. Kdyby jsi napsal, že nějaký závodník skončil třeba kvůli nominačním kritériím se závoděním, tak ok, stát se to může. Ale zase moje zkušenost z běžek, i když byla někam nominační kritéria úplně jasná(přesně dané závody, odstupy na vítěze), stejně se našli rodiče nebo trenéři, kteří je potom zpochybňovali a snažili se tam nacpat svoje děti, někdy i dost nechutným způsobem.
Došlíkodpovědět 
               Re: Systém21:23:53 09.04.2014
Nominační kritéria jako taková nejsou problém. Do repre se opravdu dostane prakticky každý, kdo chce. Ale jak píšu níže. Těžko se ti bude v pár slovech v jedné diskuzi vysvětlovat problematiku závodního lezení několik let zpětně.
odpovědět 
           Re: Systém20:09:05 09.04.2014
psal jsem podpora dětí a mládeže, ne závodníků. Ti se přirozeně vyfiltrují a tam směřuji podporu na talenty. Zafixování procenta ve stanovách z důvodu omezení sezonních nálad starších a sobečtějších. Skutečně si myslím, že podpora dětí a mládeže by mělo bát jedním z hlavních cílů NAŠÍ organizace. 1 profesionál, lepší než 1000 dobrovolníků, vychází ze starého japonského přísloví - lepší strávit jeden den s kvalitním učitelem, než 1000 dnů tvrdé píle. Je mi jasné, že to vidím příliš idealně, ale vize taková musí být. A pokud budu bránit současný stav, tak ani Mourinho nepomůže.
Elementodpovědět 
        Re: Systém15:03:54 09.04.2014
Zkušený pojišťovák a bankéř by jistě nabídl další pilíře financování mimo dojení sportovní komise a ČHS. Založte si v ČHS sportovní oddíl a vybírejte 100 kč navíc. To samé může udělat každý reprezentant. Na podporu repre jde založit nadace nebo se dá použít hithit.
odpovědět 
         Re: Systém15:26:03 09.04.2014
Tak jo, ale změň tedy stanovy a povinnosti ČHS. Závodník má povinnost být členem ČHS, ČHS má ve stanovách podporu sportovního lezení i repre, ČHS dostává na sportovní lezení a repre i mé peníze. Zruš to a nikdo po ČHS nebude nic chtít. Jednoduché a prosté. Ale nenavážej se tu do závodníků, kteří se pouze dožadují svých práv vyplývajících ze stanov svazu.
odpovědět 
          Re: Systém16:17:56 09.04.2014
Nikdo se nenaváží do závodníků, to jsi špatně pochopil. Natřásá se kolik dali diskutéři závodníkům ze svého. Existují oddíly které vybírají příspěvek navíc a financují si chalupu, ostatní oddíly můžou stejně financovat závodníky.
odpovědět 
           Re: Systém20:11:59 09.04.2014
síla je v organizaci, v momentě, kdy štěpíš síly, oslabuješ svoji pozici. Individuální financování je sice dobré a svědčí o síle daného klubu, ale ne o síle organizace.
Elementodpovědět 
          Re: Systém17:05:37 09.04.2014
Všechny peníze, který ČHS na sportovní lezení dostává, do něj taky natečou - a dokonce citelně víc. Nedávno se to rozebíralo tady na webu. Podpora závodníků je vyšší, než kolik přinesou na dotacích. A pokud jde o členskou základnu, tak před cca dvěma lety proběhla po oddílech (+ tuším na MHFF) anketa, co by se mělo podporovat. Výsledkem (nerespektovaným) bylo „snižte podporu závodů“. Tak co bys ještě chtěl, pokud jde o objem?
Samozřejmě, to, jak se peníze rozdělují, to je zjevně věc jiná.
odpovědět 
           Re: Systém17:11:37 09.04.2014
Nic takového, jako zvyšovat objem, nepožaduji. Jen nechci, aby tu někdo zavíral oči na špatným financováním/přerozdělováním a při stížnostech závodníků navrhoval nadaci nebo hithit. Když už něco, nadaci nebo hithit by měl zřídit svaz. Závodník se má soustředit na trénink a výkony.
odpovědět 
            Re: Systém19:34:22 09.04.2014
Jo, tak s tím lze jen souhlasit.
odpovědět 
     Re: Česká repre junioři - nominace10:51:36 09.04.2014
Hele, znalče, jsi si jistý, že jsi opravdu znalec? Píšeš tady o diskotékách a dalších věcech, ale ne všechny holky to zajímá. Jen je to takové obecné plácnutí do vody. Ale když jsi znalec, jistě budeš umět odpovědět na toto - jakou podporu a řešení nabízí svaz pro holky, které v době puberty a dospívání procházejí tělesnými změnami a řeší výkonnostní propad z důvodu změn postavy? Hormonální změny jsou potvora, nikdo se nemůže divit, když šikovná holka s lezením v beznaději sekne, protože náhle přibrala 5-10 kilo a už z daleka nepřeleze, co přelezla. To samé platí u kluků - co se špičkovým mladým klukem udělá, když najednou skokově vyroste a výkonnostně se propadne? Jak má svaz ošetřenou pomoc a jakou podporu v těchto těžkých dobách závodníkům nabízí, aby místo toho, že s tím seknou, začali znova makat?

P.S. - pomocí nemyslím, že svaz zařadí do repre i lezce, co vypadá jak bečka sádla a co se sotva zvedne z prvních pár chytů, a doufá, že z toho během dvou let závodník vyroste.
odpovědět 
      Re: Česká repre junioři - nominace14:39:02 09.04.2014
No myslím, že znalec má pravdu a ty jsi dost mimo realitu. Tohle řeší v podstatě každý sport a neznám žádný, který by se s úbytkem mladých nadějí dokázal vypořádat. Ale jestli máš nějaké řešení, tam sem s ním. Určitě to pomůže nejen lezení, ale i třeba atletice, lyžování apod.
 Došlíkodpovědět 
       Re: Česká repre junioři - nominace15:03:49 09.04.2014
Pravdu máš, ale píšeš tu o dvou rozdílných věcech. jedna věc je úbytek, to nikdo nerozporuje, a druhá věc je důvod úbytku. A důvodem, minimálně ne tím hlavním a jediným, určitě nejsou diskotéky a zábava. Pokud s lezením skončí ti nejlepší, je za tím obvykle i něco více, než to, že se lezkyni líbí na zábavě. A tady by právě měl nastoupit svaz se svojí podporou. Vrcholový sport není zábava, je to dřina. A aby někdo dřel, musí před sebou vidět nějakou budoucnost, musí mít nějakou podporu a vizi. A co čeká špičkového lezce u nás? U nás dobré lezce máme, ne že ne. Ale nezávodí, protože jim to za to nestojí, svaz není schopen jim nic nabídnout. Tvrzení, že holky jdou raději na diskotéku, je jen čirý alibismus a snaha o bagatelizaci celého problému. Když už, mělo by to správně být Holky jdou raději na diskotéku, než na lezení, protože nejsme schopni jim vytvořit a nabídnout podmínky, aby mohly pokračovat ve své lezecké kariéře a dál zlepšovat svoji výkonnost.
odpovědět 
        Re: Česká repre junioři - nominace16:29:40 09.04.2014
Ale on to není žádný alibismus, ale pravda. Samozřejmě nejde jen o nějaké diskotéky, ale další věci jako vztahy, postup na vyšší stupeň školy,nechuť se hýbat apod. Třeba v tom běžeckém lyžování je to úplně stejné, a to svaz a oddíly (zejména Dukla a SKP) vytváří pro závodníky profesionální podmínky. Asi ti neřeknou nic jména jako Hakl, Švub, Koutný, což jsou třeba kluci, kteří byli top závodníci v dorostu nebo juniorech (třeba i suverenější než Bauer nebo Koukal) a i přes kvalitní podporu ze strany oddílu a svazu prostě z nejrůznějších příčin skončili. A u holek je ten úbytek ještě mnohem větší.
Došlíkodpovědět 
         Re: Česká repre junioři - nominace16:43:57 09.04.2014
Ale to, že závodění nechají je možné, ale ten určitý svaz udělal něco pro to, aby jim podmínky vytvořil. V lezení je to jiné. Tam nikdo podmínky nevytváří a ani o tom neuvažuje. Komise dlouhá léta dělá podmínky na základě rodinných vztahů. V tom je problém.
odpovědět 
          Re: Česká repre junioři - nominace19:36:31 09.04.2014
Ach jo, to je marná diskuse:-)
Došlíkodpovědět 
           Re: Česká repre junioři - nominace19:56:17 09.04.2014
Tak úplně marná není. Nikdo neříká, že nemáš pravdu. Jen je potřeba si položit otázku, zda by náhodou těch závodníků, kteří to vzdají, nebylo méně, kdyby podmínky byly jiné. Zastavit odchody úplně samozřejmě nejde. Ale jde o to, abychom si mohli říci, že děláme vše pro to, abychom si mladé závodníky udrželi. Můžeš teď říci že ano, že děláme maximum?
odpovědět 
            Re: Česká repre junioři - nominace20:04:05 09.04.2014
Do mládežnického lezení vůbec nevidím, ale předpokládám, že vždycky je co zlepšovat. Otázka je, jestli se to řeší na valné hromadě nebo jenom anonymně v diskusích na lezci. Na to, abys s něčím konkrétním dokazal přesvědčit lidi třeba na té valné hromadě potřebuješ koule, do diskuse na lezci stačí počítač a trocha času. Jinak do této diskuse sem se zapojil, abych zkusil korigovat některé nesmysly (aspoň podle mého názoru), které se tu objevily.
Došlíkodpovědět 
             Re: Česká repre junioři - nominace20:54:04 09.04.2014
A to je právě ten problém - ono se to řešit nedá. Ani tady, ale ani na VH nebo kdekoliv jinde. To, co tu kritizujeme a co je ten základní a výchozí problém, je, že rozhodování provádí jeden člověk podle sebe. Bez ohledu na názor ostatních.
odpovědět 
              Re: Česká repre junioři - nominace21:03:45 09.04.2014
Tak řešit to prý nejde, ale kritizovat, raději anonymně, aby nikdo nevěděl, že to kritizuji zrovna já, pomlouvat někoho, ale bát se pod to podepsat, aby nevěděl, že ho pomlouvám zrovna já, to je teda něco. Není ti ze sebe občas trochu šoufl?
Došlíkodpovědět 
               Re: Česká repre junioři - nominace21:20:59 09.04.2014
Jelikož už všichni vyčerpali všechny rozumné prostředky a partička s hroší kůží si i nadále dělá co chce bez ohledu na protesty ostatních, je tohle už taková poslední zoufalost. Jestli sleduješ situaci okolo mládežnického lezení alespoň tři toky zpět, budeš vědět, o čem je řeč. Jestli ne, těžko se ti to bude vysvětlovat.
odpovědět 
             Re: Česká repre junioři - nominace11:09:07 10.04.2014
Pokud dětskému sportovnímu lezení nerozumíš, tak se k němu nevyjadřuj.
odpovědět 
              Re: Česká repre junioři - nominace09:50:16 11.04.2014
Doporučovala bych ,aby komise sportovního lezení jednou pozvala VV na nějaké závody, Aby si tam mohli promluvit s rodiči dětí. Myslím si, že by to lecos objasnilo.
odpovědět 

 Popisy k fotkám!22:03:42 06.04.2014
Popisy k fotkám (beru odshora dolů)
1. Vojta Vlk na 2. kvalifikační cestě
2. Nevím (dívka kategorie B v druhé kvalifikaci)
3. Edita Vopatová v 2. kvalifikaci
4. Jana Vincourková na 2. kvalifikaci
5. Pak jsou poháry a stupně vítězů
6. Stejné jako foto číslo čtyři
7. Katka Zachrdlová na druhé kvalifikaci
8. Eliška Vlčková na druhé kvalifikaci
9. Sabina Večeřová na druhé kvalifikaci
10. Veronika Peltrámová na druhé kvalifiakci
11. Editka s Kačkou obhlíží finále
12. Macharáček Jan finále
13. Jan Kendík finále
14. Jakub Konečný finále
15. Vojta Trojan finále
16. a 17. Veronika Peltrámová finále
18. Veronika Šimková finále

Toť vše! Jinak vaše komentáře...velká bída a hodně smutné! :( Avšak co taky čekat! Zavodům zdar a pořadatelům zvlášť!
fandaodpovědět 
 Re: Popisy k fotkám!23:04:54 07.04.2014
2. Majda Růžičková
vl.odpovědět 
  Re: Popisy k fotkám!10:45:50 08.04.2014
díky, doplněno
 martanodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.