LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140253 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MČR ve sportovním lezení - obtížnost

výsledky semifinále

smallV Brně (lezecká stěna Rajče) tento víkend proběhlo Mistrovství České republiky, vyhráli Martin StráníkEdita Vopatová.

Vítězové: Martin a Edita


ČT24 bude vysílat reportáž ze závodů
odpoledne ve čtvrtek 9.12.2010 v pořadu Sport v regionech.


Od pořadatelů máme již k dispozici výsledky i zhodnocení dosavadních úspěchů finalistů MČR:

odměny na MČR





Výsledky finále MČR 2010 - muži (5.12.2010):


(závody ve sportovním lezení na obtížnost)



1. Martin Stráník 1990, Saltic, Singing Rock, Vertical Brno, HO Choceň
- s lanem leze cesty obtížnosti 8b, nepočítaně 8a, bouldery: 5x 8A+, mnoho 8A.
Na posledním výjezdu si Martin do svého deníčku zapsal osmkrát 8A! a třikrát 8A/8A+.
Letošní ČP 2010: 1. místo
Loňské MČR 2009: 2. místo
Loňský ČP: vítěz loňského poháru

2. Jaroslav Petečel 1983, HO Choceň
Letos byl na ČP pouze jednou: celkem 10. místo
Loňské MČR 2009: 8. místo
Žebříček na lezci: 7. místo, 5x 8b, „nepočítaně“ 8a+ a 8a
Oblíbené lezecké oblasti: Gorges du Tarn, Margalef, Frankenjura.

3. Karel Požár 1979, Brno
Letos byl pouze na jednom ČP: celkem tedy 13. místo
Loňské MČR 2009: 4. místo
Loňský ČP: 7. místo
Oblíbená oblast: Višňové, 8b+ MissingLink (Osp)

---

4. (jun.) Tomáš Binter 1992, EGE České Budějovice, Ádr design
Reprezentant ČR v kategorii junioři, účast na MS Juniorů v Edinburghu (38. z 65 závodníků). Celkově v sérii EYS 2010 – 20. místo!
Letos na ČP: 6. místo
Loňské MČR 2009: 22. místo
Žebříček na lezci: 20. místo, několik 8a, letos v létě Sonce v očach 8a+ (a je na to hrdý, protože bylo 35stupňů!)
Přesto je nejoblíbenější oblastí Ádr.

5. Dalibor Muráň 1985, HO Hejnice, Vertical sport
Letošní ČP: 2. místo
Loňské MČR 2009: nezávodil
Loňský ČP: nezávodil
Žebříček na lezci – 39. místo
Oblíbená oblast - Kalymnos (Řecko), je hrdý na Marci Mars 7c+ na OS.

6. (jun.) Roman Kučera 1993, H-Team Pardubice
Reprezentant ČR v kategorii A v Evropském poháru juniorů, účast na MS Juniorů v Edinburghu (40. ze 70 závodníků).
Mistr republiky 2010 v kategorii A
Na letošním ČP 12. místo
Loňské MČR 2009: 14. místo.
Na lezci podle žebříčku nějaká 8a
Oblíbená oblast – Osp

7. Petr Havrda 1976, Stěna Sobotka, HO Lomnice
Na letošním ČP 3. místo
Loňské MČR 2009: 20. místo
Loňský ČP: 19. místo
Deníček na lezci si nevede
Oblíbená oblast: Prachov, na svou velkou cestu zatím čeká.

8. (jun.) Stanislav Pekárek 1992, Klub Val. Horolezců, Summit Ride Brno
Reprezentant ČR v kategorii juniors, účast na MS Juniorů v Edinburghu (37. z 65 závodníků).
Celkově v sérii EYS 2010 – 24. místo.
Na letošním ČP 5. místo
Loňské MČR 2009: neúčastnil se
Loňský ČP: neúčastnil se
Na lezci má v cestách zapsáno 2x 10- (8a+) a několik 8a.
Nejoblíbenější lezecká oblast: Osp, kam ale bohužel letos nestihl jet.

finále závodů MČR

muži

 MČR Brno 2010 - výsledky muži



Sponzoři MČR 2010 ve sportovním lezení na obtížnost:
Sponzoři MČR 2010 ve sportovním lezení na obtížnost




Výsledky finále MČR 2010 - ženy (5.12.2010):


(závody ve sportovním lezení na obtížnost)



1. (jun.) Edita Vopatová 1993, Hudy, Rock empire, www.nakovarne.com
Mistryně republiky mládeže v kategorii A 2010.
Loňská mistryně v kategorii A a 2. na MČR „dospělých“ 2009.
V Českém poháru dospělých 2010: 3. místo
Excelentní lezkyně na skalách – vápno i písek
Vede v ženách žebříček na webu lezec.cz
Nejtěžší PP: čistá 10! Mnoho 8a+ …
Přes úspěšný výjezd do Ameriky je nejoblíbenější oblastí Labáček, no a tedy nyní i Red River.

2. (jun.) Kateřina Švecová 1994, Triop, SPL Pustiměř, SmíchOff, Grif
2. místo v ČP mládeže 2010 v kategorii A
1. místo v ČP dospělých 2010

3. Gabriela Vráblíková 1990, HO Železný Brod, Mammut
Pískařka, vápno má také ráda, oblíbená (také domovská) oblast Sušky.
4. místo na ČP dospělých 2010


---

4. (jun.) Romana Vlašínová 1994, SPL Pustiměř, Triop, SmíchOFF, Rock Point
Reprezentantka ČR v kategorii A v Evropském poháru juniorů, účast na jednom závodu EYS.
3. místo v ČP mládeže 2010 v kategorii A
2. místo na MČR mládeže 2010 v kategorii A
6. místo na ČP dospělých 2010

5. (jun. )Michaela Zbořilová 1993, HO Rebel Pustiměř, Klajda
Reprezentantka ČR v kategorii A v Evropském poháru juniorů, účast na MS juniorů, a všech závodech EYS.
26. místo celkově v EYS 2010.
8. místo na ČP dospělých 2010, účast pouze ne jednom závodu.

6. (jun.) Markéta Pavlíčková 1992, HO TJ Sokol Uherský Brod
Reprezentantka ČR v kategorii juniorky v Evropském poháru juniorů, účast na dvou letošních závodech EYS.
9. místo na ČP dospělých 2010, účast pouze ne jednom závodu.

ženy

 MČR Brno 2010 - výsledky ženy


Sponzoři MČR 2010 ve sportovním lezení na obtížnost:
Sponzoři MČR 2010 ve sportovním lezení na obtížnost




Fotografie z MČR 2010


(závody ve sportovním lezení na obtížnost)




Zde je pár ukázek fotografií od Viktora Šulce, na ostatní fotky se můžete podívat ve fotogalerii www.viktorio.net












Celkové výsledky Českého poháru v lezení na obtížnost 2010



MUŽI:
1. místo Martin Stráník (v březnu v Lomnici 1., v dubnu v Brně, 2., na MČR v Brně 1.)
2. místo Dalibor Muráň (3., 4., 5.)
3. místo Petr Havrda (2., 8., 7.)
 Výsleky českého poháru 2010 - obtížnost - muži - www.horosvaz.cz

ŽENY:
1. místo Kateřina Švecová (5., 3., 2.)
2. místo Lucie Hrozová (2., 1., -)
3. místo Edita Vopatová (4., -, 1.).
 Výsleky českého poháru 2010 - obtížnost - ženy - www.horosvaz.cz




Výsledky semifinále MČR (5.12.2010):


(závody ve sportovním lezení na obtížnost)



1. Martin Stráník 90,  TOP
2. Jaroslav Petečel 83,  50-
3. (jun.) Roman Kučera 93,  44-
4. (jun.) Tomáš Binter 92,  39-
5. (jun.) Stanislav Pekárek 92,  39-
6. Petr Havrda 76,  38
7. Dalibor Muráň 85,  32
8. Karel Požár 79,  30-
---
9. Petr Potěšil 85,  30-
10. Eichmeier Aleš 84,  30-
11. Michal Požár 77,  30-
12. Josef Sobek 87,  30-
13. Jan Čeřovský 75,  30-
14. (jun.) Dominik Uher 92,  28+
15. (jun.) Vojtěch Ličko 91,  28+
16. (jun.) Halas Filip 92,  28
17. (jun.) Martin Šifra 91,  28
18. (jun.) Filip Harna 92,  28-

Roman Kučera

MČR 2010 Brno - obtížnost, semifinále

foto by © archiv ČHS


Roman Kučera

MČR 2010 Brno - obtížnost, semifinále

foto by © archiv ČHS






Původní článek: 4.12.2010 13:50
Kvalifikace se účastnilo 18 mužů a 6 žen. Čtyři muži - Martin Stráník, Karel Požár, Jaroslav Petečel a Dalibor Muráň - topovali obě cesty, Edita Vopatová jednu. Kromě uvedených mužů dolezli první cestu ještě tři další závodníci a druhou rovněž tři.


V neděli proběhne semifinále a finále mužů, ženy postupují do finále z kvalifiakce. Poté bude následovat vyhlášení vítězů Českého poháru a mistrů republiky, včetně vyhlášení juniorských mistrů podle výsledků MČR.

Výsledky sobotní kvalifikace MČR (4.12.2010)


(závody ve sportovním lezení na obtížnost)



muži
1.-4. Martin Stráník 90, Saltic, Singing Rock, Vertical Brno, HO Choceň
1.-4. Jaroslav Petečel 83, HO Choceň
1.-4. Karel Požár 79, Brno
1.-4. Dalibor Muráň 85, HO Hejnice, Vertical sport
---
5. (jun.) Tomáš Binter 92, EGE České Budějovice, Ádr design
6. Petr Potěšil 85, HO Železný Brod
7. Aleš Eichmeier 84, Pigidius Brno, Syntetic Power
8. Michal Požár 77, Brno
9. (jun.) Roman Kučera 93, H-Team Pardubice
10. Petr Havrda 76, Stěna Sobotka, HO Lomnice
11. (jun.) Filip Halas 92, Freesport Brno
12. Josef Sobek 87, HO Lipník n. Bečvou, Vertical VUT
13. (jun.) Stanislav Pekárek 92, Klub Val. Horolezců, Summit Ride Brno
14. (jun.) Dominik Uher 92, HK Orlová - HO TJ Baník Karviná
15. (jun.) Martin Šifra 91, Akuna, Saltic, Camurra, HK Lanškroun
16. (jun.) Filip Harna 92, Rockhorn, Hartman, Singing Rock, KH Hortez
17. (jun.) Vojtěch Ličko 91, HO Lipník n. Bečvou
18. Jan Čerovský 75, HO Hořice

ženy
1. (jun.) Edita Vopatová 93, Hudy, Rock empire, www.nakovarne.com
2. Gabriela Vráblíková 90, HO Železný Brod, Mammut
3. (jun.) Michaela Zbořilová 93, HO Rebel Pustiměř, Klajda
3. (jun.) Kateřina Švecová 94, Triop, SPL Pustiměř, SmíchOff, Grif
---
5. (jun.) Romana Vlašínová 94, SPL Pustiměř, Triop, SmíchOFF, Rock Point
6. (jun.) Markéta Pavlíčková 92, HO TJ Sokol Uherský Brod




Lezecká stěna Rajče

foto by © archiv lezec.cz


Program závodů - neděle:
10:00 semifinále muži
16:30 finále
18:30 vyhlášení ČP
19:00 vyhlášení MČR

Zdroje:
Výsledky závodů na www.horosvaz.cz






Mistrovství ČR v lezení na obtížnost v TV



Sport v regionech ČT4 čtvrtek 9.12.2010 v 15:35 hod (+00:17:20 - 00:23:30)

Martin Tučka   [úpravy] 18:45 05.12.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kde jsou ženy?15:23:50 04.12.2010
Ve výsledcích je asi něco špatně, vždyť tam je jen jedna žena, jinak tam vidím 5 juniorek. Kde jsou Nelly, Lucka, Kristýna, Ajka, Lenka, atd.??? Na MČR přijelo pouze šest pěknejch kousků a z toho pět kuřátek, to je nějak děsivě málo...
Kubaodpovědět 
 Re: Kde jsou ženy?15:33:21 04.12.2010
Dnes jsou ještě minimálně dva závody v boulderingu, tak uvidíme, ale jak je vidět, závodníci i letos opět mládnou:)
 martanodpovědět 
  Re: Kde jsou ženy?15:43:14 04.12.2010
V Lomnici to ale šlo, tam bylo bábovek 15, v Brně na ČP už jen 5, a teď v Brně na MČR 6. No, to je fakt bída.
odpovědět 
   Re: Kde jsou ženy?15:52:28 04.12.2010
někomu se možná nechtělo jezdit v tom sněhu po naší nejvyhlášenější haj-weji?
odpovědět 
    Re: Kde jsou ženy?16:17:35 04.12.2010
Ono to je asi naprosto v něčem jiném.ČHS považuje závodníky za nějaký hnusný novotvar a nechce do nich nic pustit a nějak je namotivovat.Potom se nedivte, že na MČ přijedou jen ti nevětší fanatici.
Bodyodpovědět 
    Re: Kde jsou ženy?19:23:27 04.12.2010
V šesti lidech závodit dva dny? Dále je nutno počítat s cestou a ubytováním od pa do ne. Co nabídne ČHS, jaké jsou vypsané třeba odměny ?
Janaodpovědět 
     Závody 19:41:00 04.12.2010
Stará známá písnička...Závody nepořádá ČHS ALE organizátor. ČHS umožňuje záštitu ČP či MČR. Je na organizátorech, aby sehnali pořádný ceny, zázemí atd atd. Organizátor má usilovat o to, aby byl součástí ČP a MČR a udělal pro to maximum. Závody na Rajčeti se bohužel už po několikáté osvědčili (usvědčili) v tom, že tam závodníci prostě nejezdí. Čím to? Každý ví případně tuší. Jediné východisko je silnej tým lidí, kteří ví jak na to a pustěj se do toho. V boulderech se už něco takového opět rýsuje. Dokonce dvojmo :). Teď ještě, aby někdo drapnul lano a závodní lezení se může konečně hnout dopředu...
Oliváčodpovědět 
      Re: Závody 21:44:04 04.12.2010
No jen pro upřesnění závody v bouldru se rýsují dokonce trojmo je o ně prostě větší zájem.I když pamatuji ,že právě ty Jirko jsi se na pořádání závodů taky vykašlal.Rajče letos bylo pro velkýzájem pořadatalů východiskem z nouze .Možná kdyby tvoje kritika byla konkrétnější bylo by to ku prospěchu věci a ne jen pro pořadatele na těchto závodech kde mimochodem nejsi ani jsi nebyl.
Ceny v hodnotě 30 000kč se mě zrovna jako malé nezdají a to nemluvím o jakési morální podpoře MČR minimálně od reprezentantů.Omlazení v závodním poli jistě prospěje.Pravda je ,že se dost lidí omluvilo ale ty máš asi jiné info.
Jura Čermákodpovědět 
       Re: Závody 08:20:16 05.12.2010
Jen pro upřesnění jsme závody v boulderech pořádali sedm let a bez aktivity Bébesa by žádný ucelený závody nebyli. Takže prosím nepiš, že jsem se na závody vykašlal :) Vypustil jsem pouze dva roky. S malou už není tolik starostí a můžu se kromě normál práce opět pustit do podobných blbinek.
To že je o boulder závody pořadatelský zájem je super a pro lezení to bude jenom přínosem. Jen je trochu nekoncepční na tak malém hřišti jako je ČR trojmo žádat potenciální partnery o podporu na tu samou věc :). Ale to už jsem párkrát probíral s druhou partou, ale přes to nejede vlak :)
Co se lana týče, tak je jasný, že je to složitější, protože je to pravděpodobně dražší. Ikdyž je opravdu? A je to fakt o tolik? Nejlepší představu o tom bude mít Rak, ale ten na ČP z pro mě nepochopitelných důvodů hodil bobek. Celé pořádání je o dobré strategii a elánu. Samozřejmě Juro je lepší, že jste závody udělali, protože jinak by nebyli. Vo tom žádná a klobouk dolů. Je jasný, že napadlo moře sněhu a lidi tak nepřijeli. Za to taky nemůžete. Co zlepšovat do budoucna? Smíchov ukázal jak by to mohlo s lanem fungovat. Takže možná je opět potřeba změnit závodní formát, aby si lidi více zalezli. To se ostatně musí udělat i u boulderů, protože jaké závody v boulderech mají návštěvnost přes 200 lidí? Aha :). No a ceny pro závodníky? Jsou a nejsou důležité. Na MČR mi 30 000 přijde málo. My jsme na pár závodech rozdali přes 150, ale je jasný, že když se něco šije horkou jehlou, tak to nebývá ideální...Celé pořádání závodů je hrooozně jednoduché. V podstatě je už to vlastně jenom ta třešinka na dortě. Nejdůležitější je na to sehnat balík peněz a v tom to celé vázne a nikdo nic nedělá. Je to totiž hromada práce s nejistým výsledkem. Takže kdo ví kdy a zda vůbec se lano pohne...
Oliváčodpovědět 
        Re: Závody 10:04:45 05.12.2010
Přátelé, to že lidi nejezdí na závody je v něčem naprosto jiném.Každému pořadateli závodů bych nechal postavit sochu.Ryba smrdí od hlavy.Vedení sportovního lezení stojí za ... .Zlatý Dan Kadleca a Tomáš Rak.Podívejte se na návštěvnost závodů u dětí.Ve starších kategoriích je to hrůza a nikdo nic neřeší.Každý tlačí jen ty svoje děti a zbytek to ví, ti starší už mají mozeka vidí to.Vinit za všechno jen prachy, může jen blbec.
Bodyodpovědět 
         Re: Závody 11:40:03 05.12.2010
Ho ho hooo...Nula bodou Body :) Je vidět, že víš kulový. Ohledně chvalozpěvů a organizace jako takové. V prvé řadě je potřeba dát dohromady hezkou hromádku peněz a zbytek už je jen rutina. ČHS bych vynechal. Není to firma a lidi tam dělají víceméně dobrovolně za nic či za nějakej symbol. Závodů jako takových se musí chopit někdo zvenčí kdo v tom bude cítit byznys. Pokud se tak nestane, tak to bude pořád o tom samém pláči...
Oliváčodpovědět 
          Re: Závody 12:25:35 05.12.2010
Oliváči, ten tvůj ryze komerční přístup ke sportu je virtualní sen.Ten se neuchytil ani ve fotbale, hokeji,tenise, nebo golfu.Nikdo neříká, že to bez peněz jde, ale peníze si dobrou věc vždycky najdou.Sponzoři a mecenáši rádi vidí sebe na mramorovém podstavci.To patří do jedné z prvních pouček sportovního marketinku.Měl jsi se lépe a více učit.Způsob závodu, který udělal Rak je ta správná kombinace.Prachy,zážitek, sláva a uznání/potlesk/.To je ono.Pak bude na každých závodech plno.
Bodyodpovědět 
           Re: Závody 13:41:41 05.12.2010
Má to,řekl bych,jednu vadu. Musíš být majitel stěny a ta tě nesmí prioritně živit. A tak nejak je to asi s Rakem. Má stěnu, prioritně ho neživí, ale když mu to trochu nasype tak dobrý (pominu to,že si musí vydělat na provoz).Je tedy nutno udělat závody takové, aby mu tam lidi přišli,ne takové aby tam přišlo 18/6 asi "zoufalejch nadšenců" s adekvátní výkoností. Rak to pochopil a prachy v tom asi vycejtil. Možná se učil dobře henten marketing. Že by tedy ten komerční pohled byl špatnej? Nevim nevim. Jsem spíš pro Oliváčův pohled na věc. Dobrej oumysl zadarmo je jen taková (nenaplnitelná) vize.
odpovědět 
           Re: Závody 14:43:38 05.12.2010
Poslední příspěvek pro Nobody :) Jseš prostě mimo mísu, ale to už jsem ti psal prve. Nejdříve musíš mít love a pak teprve můžeš závod uspořádat. U závodů od Raka to platilo prvořadě. Byli šikovný a sehnali je. Na price money nalákali špičku a tak to má být. Dobrý lezení pro lezce a tak to taky má být. Já tvrdím, že není problém sehnat peníze na závody jen je potřeba pořádně bodnout do hnízda, aby se toho někdo chopil a šel do toho. Jinak to bude pořád hnít, tak jak to hnije. Bouldery se opět rozjedou a bude to fajne. U lana jsou prvořadě problém fufně, aby se nemuseli stavět spešl stěny a dalo se závodit třeba na stěně jako Ruzyně atd.
Oliváčodpovědět 
            Re: Závody 15:06:02 05.12.2010
A ještě bych rád, aby ses podíval proč jsem tuhle diskusi začal. Není to kritika Jury, ale systému, který by bylo fajn změnit, protože se už dlouhodobě ukazuje jako nefunkční...
Oliváčodpovědět 
           Re: Závody 15:38:25 05.12.2010
Body, tys mě teda pobavil. Komerční přístup se neuchytil ani ve fotbale, hokeji, tenise, golfu?
Potom nechápu, proč fotbalisté, hokejisté, tenisté, golfisté za své výkony berou peníze a proč nedávno fotbalisté Slávie stávkovali, když nedostali prašule.
odpovědět 
        Re: Závody 14:34:18 05.12.2010
Zajímalo by mě, jestli za MČR jsou i nějaké peníze, nebo jen věcné ceny v hodnotě 30000. A jestli se dává něco i za celkové vyhodnocení ČP. Jinak mně těch 30 litrů taky nepřijde zrovna moc, vždyť to zahrnuje ceny pro všechny finalisty, a pokud člověk vyhraje například batůžek, prodat ho může jedině pod cenou, a tak se dotyčnému finalistovi nevrátí ani jen náklady na cestu a ubytování. V každém sportu hrají svou roli peníze, i když třeba ne tu hlavní, ale určitě dost důležitou.
Kubaodpovědět 
         Re: Závody 14:58:58 06.12.2010
Z ČHS pochybuju. Za komouše byly peníze vyčleněný, i když jako vždy hrály úlohu styky a známosti (to trvá dodnes v jiným kabátě). A o závodníky se má starat mateřskej oddíl a sponzory si nacházet i když je to stále obtížnější. A jestli seš solista, tak je to problém tvůj a řiď se podle svý hlavy a svýho "tržního systemu"....
Honzaodpovědět 
      Re: Závody 13:42:57 05.12.2010
Ahoj. Olivaci prosim muzes tem co netusi nebo tusi a nejsou si jisti rict proc lidi na rajce na mcr nejedou? Nekdo tu rika ze se nikomu nechce padat u tretiho presa = je to tezke a chapu to pro rekreacni sportovni lezce jako ja. Proc ale neprijedou lidi z Top 50 rebricku na lezci? Kde je ten oser? To mi neni jasne...
janodpovědět 
       Re: Závody 15:47:01 05.12.2010
Tady cejtím že bych mohl napsat důvody za sebe: Když jedu závodit na obtížnost tak bojuji o finále, nějakej pátek už jsem se do něj nedostal a tak by pro mě finále bylo úspěch.
-Rajče - pro mě špatná stěna s cestama končícíma a rozhodujícíma ve stropě, to mě moc nebaví.
-Finanční náklady na cestu jsou nemalé.
-Když zalezu na závodě dobře, za víkend si dám 3- 4 cesty, takže si ani moc nezalezu a víkend v čudu.
-I když se dostanu do finále vyhraju maximálně triko XXL nebo jinej odpad od sponzorů kteří většinou to co daj na závody nemůžou prodat.
-Prestiž závodu přesto že je to MČR je mizící, prostě nuda.

Suma sumárum nenacházím motivaci zůčastnit se podobných podniků a proto když už závodim na laně tak většinou v Práglu. V pátek jsem byl na otvíračce lezecké arény v Jablonci, setkání s kámoši a zajímavej program mě dostatečně motivovali sednout do auta a jet tam.

Držím palce všem pořadatelům ať jejich síla něco uspořádat neuhasíná, je ovšem potřeba přicházet s novými nápady, protože jak už jsem psal jinde i takovej Mejcup pro mě začíná být nudný.

Toť můj pohled na věc.
Jirous



Jirousodpovědět 
      Re: Závody 14:34:39 05.12.2010
Oliváči, Oliváči, Ty už asi jiný nebudeš. Přesně kvůli takovým komentářům mě práce pro závodní lezení přestala bavit. Jura byl jediný, kdo byl ochoten MČR uspořádat. Dělá to už roky a dělá to perfektně. Rád bych připomenul třeba skvělý poslední SP v Brně, který byl především jeho zásluhou. O desítkách závodů, které organizoval a rozhodoval, ani nemluvě. Možná by neškodilo, kdyby ses občas při tom psaní zamyslel . To, že nedorazilo víc závodníků, je především jejich smůla. MČR je svou podstatou závod pro naši špičku. Ti co nedorazili, zřejmě nemají pocit, že do špičky patří. Jejich věc.
Rakodpovědět 
      Re: Závody 14:35:22 05.12.2010
Oliváči, Oliváči, Ty už asi jiný nebudeš. Přesně kvůli takovým komentářům mě práce pro závodní lezení přestala bavit. Jura byl jediný, kdo byl ochoten MČR uspořádat. Dělá to už roky a dělá to perfektně. Rád bych připomenul třeba skvělý poslední SP v Brně, který byl především jeho zásluhou. O desítkách závodů, které organizoval a rozhodoval, ani nemluvě. Možná by neškodilo, kdyby ses občas při tom psaní zamyslel . To, že nedorazilo víc závodníků, je především jejich smůla. MČR je svou podstatou závod pro naši špičku. Ti co nedorazili, zřejmě nemají pocit, že do špičky patří. Jejich věc.
Rakodpovědět 
       Re: Závody 14:56:17 05.12.2010
No tak to zírám Raku :) teď to vypadá, že jsi skončil kvůli mě :). Co já si pamataju, tak přesně o stejnejch věcech (závody) jsme se už bavili před iks lety. Taky si pamatuju, že jsi v podstatě skončil ihned po křiku Hroznýše, kdy se domáhal finančních odměn pro rychlost na MČR, které nedostali...Je to škoda, protože to tě odradit nemělo. A zpátky k Jurovi. Samozřejmě, že dělá práci, kterou by málokdo dělal a dělá ji už iks let. Proč je ale problém pořád stejnej a posun dopředu nulovej? Nebo snad je nárust sponzorů, závodníků atd? Já vidím posun právě v závodě co jste udělali vy mimo ČP. Osobně si myslím, že je skoro lepší nedělat nic než polovičatě a nechat vyzrát novou sílu, která se toho chopí a posune to. Dyť přece závody se musí plánovat dlouhodobě dopředu a né v daném roce na poslední chvíli. Už teď by měl být jasný kalendář závodů na příští rok. A od ledna bušit do sponzorů pro rok 2012 atd atd...Je to mašina, která se prostě musí rozběhnout jinak to bude stále stejné a stejné a ...
Oliváčodpovědět 
        Re: Závody 15:24:56 05.12.2010
Koukám, co to tady vypadlo z Raka. Musím souhlasit s Oliváčem a to ve všech bodech.:)) MČR bylo vyhlášeno na poslední chvíli a peněz málo.:(( Kromě lepšího závodního formátu a lepších stavěčů, Smícháč přitáhl nejlepší závodníky prostě a jednoduše na prize money. Pochybuji, že by se závodu zúčastnila Mina, nebo jiní cizinci, kdyby jako první cena bylo jen 50€, a ne 1000€. Taky je zajímavé, že na Smícháč dorazili i Slováci, kteří na Rajče nedojedou, ač to mají podstatně blíže. Čím to asi je?
Kubaodpovědět 
        Re: Závody 20:29:18 05.12.2010
Oliváči! S prominutím mě už celkem sereš. Je to pár let, co tu jen a jen kritizuješ a doplňuješ tím, že by se měl změnit systém, koncepce. Už jsi něco změnil, vymyslel?
Proč to MČR neuspořádal někdo jiný, proč musely být dva závody ČP na Rajčeti? Protože na to všichni serou, nikomu se nechce zavřít stěnu na pár dní, makat tam od nevidím do nevidím a dostat za to tak možná tvůj komentář.
Je lepší dělat nic, než něco polovičatě? A kam si tak myslíš že by to lezení šlo? Bez MČR? Že by se přišlo o už i tak nedostačující dotace na pořádání závodů, díky těmto větším ti nedochází?
Za co tam ten Jirka běhá a může se přetrhnout? Mimo jiné týden po operaci.
Možná by to chtělo trošku uznání. Ještě lépe příští MČR (a pár závodů ČP) ve tvé režii, v novém konceptu se stovkami lezců a lezkyň. Na to se budeme všichni těšit.
Annie Čermákováodpovědět 
        Re: Závody 20:33:37 05.12.2010
Oliváči! S prominutím mě už celkem sereš. Je to pár let, co tu jen a jen kritizuješ a doplňuješ tím, že by se měl změnit systém, koncepce. Už jsi něco změnil, vymyslel?
Proč to MČR neuspořádal někdo jiný, proč musely být dva závody ČP na Rajčeti? Protože na to všichni serou, nikomu se nechce zavřít stěnu na pár dní, makat tam od nevidím do nevidím a dostat za to tak možná tvůj komentář.
Je lepší dělat nic, než něco polovičatě? A kam si tak myslíš že by to lezení šlo? Bez MČR? Že by se přišlo o už i tak nedostačující dotace na pořádání závodů, díky těmto větším ti nedochází?
Za co tam ten Jirka běhá a může se přetrhnout? Mimo jiné týden po operaci.
Možná by to chtělo trošku uznání. Ještě lépe příští MČR (a pár závodů ČP) ve tvé režii, v novém konceptu se stovkami lezců a lezkyň. Na to se budeme všichni těšit.
Annie Čermákováodpovědět 
         Re: Závody 20:56:50 05.12.2010
Ale no tak prrr...Jmenuje se to tady diskuse a ouplně jako první jsem reagoval na příspěvek Bodyho a to na:"Ono to je asi naprosto v něčem jiném.ČHS považuje závodníky za nějaký hnusný novotvar a nechce do nich nic pustit a nějak je namotivovat.Potom se nedivte, že na MČ přijedou jen ti nevětší fanatici".
Tenhle příspěvěk se mi nelíbil a napsal jsem svůj pohled na věc jak by to mělo (mohlo) vypadat. Nic víc nic míň. Takže nevím co je na tom špatného a že se tak rozčilujete. Jak už jsem napsal výše. Práce Jury si cením a je jasný, že se snaží z mála vykřesat hodně. Jestli je opravdu smyslem pouze to, aby se nepřišlo o nějaké dotace, tak klobouk dolů podruhé. Ano už po několikátý tady poukazuju na to, že je to v pravěku a že to chce posunout a tajně (věřejně) doufám, že to někoho nakopne k činům a pokusí se to změnit. Koncept použitý na Smíchově mi přijde dobrý a dal by se použít i na ostatních závodech.
Peníze se sehnat dají. Nejideálnější model by byl takový, že by ČHS na závody nedalo ani korunu. Byli by dva tři hlavní pořadatelé soutěže, kteří by se "bili" o prestiž pořádat ČP nebo MČR, ale to už je na jinou diskusi a hlavně jinde :) Třeba se něčeho podobného dosáhne v roce 2011, ale spíš až 2012 v boulderech. Lano má stejnou perspektivu jen je jí potřeba vidět a chtít ji vidět...
Oliváčodpovědět 
          Re: Závody 21:06:21 05.12.2010
Kdyby se někomu chtělo, tak by koncepce závodů v ČR asi mohla být úplně jinde. Ale jak vidno, ono se nikomu nehce. Proč taky? Ono je velmi pohodlné zasednout doma za kompl, naťukat lezec.cz a sdělovat svou kritiku. Bohužel není nijak konstruktivní. Kdyby něco řešila, neřeknu ani popel. Ale jsou to jen další slova do větru, dálší hodiny debat o ničem. Celé to končí jen u těch slov!
Annie Čermákováodpovědět 
           Re: Závody 21:22:35 05.12.2010
No uvidí se :) Třeba ta diskuse někoho osloví a chytí se šance. Ikdyž jsem se nikdy v závodech s lanem neangažoval, tak mě to docela po téhle diskusi začíná zajímat. Nechce se mi věřit, že by to bylo tak v pérdeli :) Pořádat závody s lanem moc nechci, ale pokusit se zamakat na konceptu a případných partnerech tomu bych pár hodin věnovat mohl...
Oliváčodpovědět 
            Re: Závody 21:32:38 05.12.2010
Budu se těšit a dovolím si říct, že určitě nebudu sama...
Annie Čermákováodpovědět 
           Re: Závody 21:43:58 05.12.2010
Smutný je, že akci nepřijedou podpořit nějaky znamý jména.
padloodpovědět 
            Re: Závody 22:35:13 05.12.2010
Nzucastneny...
byl jsem jen jednou,ale trochu me vydesila ta organizace. Zvuk hruznej (nic nebylo rozumet -AV Technika pujcuje za malej peniz slusne vybaveni) (muzu domluvit a sehnat slevu,neco z nich jeste mam nevybrano:). (kontak na me je: kolikatka@seznam.cz) (bedny,kamera,mixak,mikrak - rucni ci na hlavu,clipa atd.) Jak jen je libo.
Co me tehdy vadilo bylo neprijemne postekavani, na znameho co se snazil na neco optat k pravidlum "at leze a nezdrzuje". Pro "amatera" co se snazi a koncentruje docela na p... pristup - one namyslene blondyne neni omluva,takto se pred lidma nechova a snad ani k lidem co maji snahu!
No a jestli neco resite k lezeni,verim ze penize nejsou zaklad,ale media. Kdyz je zajimavejsi davat do zprav cvrnkani kulicek nez lezeni tak asi moc sponzoru nikdy nesezenete. O tom ze kde kdo o kom se pise "horlive" skoncil na xx miste a nase mala zeme bez hor ma jednoho z nejlepsich lezcu na svete se dovim z clanku na lupu. Tak tam fakt penize nejen ze nekapnou,ale jeste se plati :D
nerikam ze mam kontak na media nejlepsi,ale optat se do MFDnes zname mohu.. kontak je vejs. Jestli nekdo ma zajem pro priste o pomoc a bude to v mych silach,pokusim se.

Do tv a medii. Propagace lezeni a foceni lidi se znackama do novin aby jim stalo za to ty penize tam davat.
A muze me nekdo rict proc "rychlostni lezeni" je v TV a Novinach brano jako nejvetsi a nejlepsi smer? Celkem me dostava ze Mraza a ani Adam (Mara,Stoupa atd.) nedostanou tolik prostoru jako Hroza. A cas pousteni v 22h a 23h je dost pozdni.

A dotaz na zaver,nataci se to ? Striha to nekdo atd.?

Jinak at to nezni jen jako kritika,samozrejme je dobre ze se toho nekdo ujme a ze se tu neco kona.Tim dekuji poradateli a dalsim co se podileji na tvorbe zavodu.
Filodpovědět 
             Re: Závody 23:59:19 05.12.2010
tak to bychom ty medialni mrtky meli z krku :-)
tomodpovědět 
             Re: Závody 08:21:54 06.12.2010
Bohužel, všechny tyhle diskuse jsou k ničemu, pokud se " vlajková disciplína " závodního lezení, obtížnost a vlastně i bouldr, nestanou zajimavějšími discilínami. IFSC to ví a snaží se dělat vše pro to, aby tomu tak nebylo. Už například prosadilo odstranění superfinále. Vytvořit mediálně zajímavé disciplíny pro Tv, diváky a i závodníky, znamená jít proti tradičnímu pojetí lezení. Můžete si myslet co chcete, ale doopravy množství závodníků na závodech ještě kvalitu nedělá.Klasická obtížnost i bouldr je pro tv nezajímavá IFSC to ví, ale je strašně těžké současnou závodní špičku převexlovat například na to, že cesty na obtížnost nebudou tak težké, a do topu doleze třeba 80 procent závodníků, ale bude rozhodovat dosažený čas, Disciplína by se stala pro diváky i Tv mnohem zajimavější a pak už by se rozběhl kolotoč všech věcí které k tomu patří (sponzoři, média, návštěvnost...) Ale to ještě nějakou dobu bude trvat. Ale klasické pojetí závodů ve stávající podobě nemá budoucnost, snad jen na závodech , které si lezci udělají jen tak pro sebe, ale tudy cesta nevede...
Libor rebel Hrozaodpovědět 
              Re: Závody 14:26:34 06.12.2010
Jo, souhlas, Libore. A ještě bych dodal, že se musí při lezení dít něco atraktivního - skoky, pády, lezení hlavou dolů, překonávání netradičních překážek (podobné problémy vyřešily například motocyklové šlapačky, nebo cyklotrial) atd. A ještě jedna důležitá drobnost: Předevčírem mluvil pár vět Otakar Černý na ukončení festivalu outdoorových filmů. Mj. říkal, že se seriálem besed a promítání Minuty dobrodružství (kde bylo i lezení) nesouhlasil, ale teď vidí, jaký měl pořad úspěch, který nečekal. Tady lze kout železo, dokud je žhavé. Podmínkou ale bude ta atraktivita - ve filmech bylo lezení i další přírodní aktivity podány velmi atraktivně, někdy bláznivě, ale hlavně akčně!
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Závody 14:50:41 06.12.2010
Nojo. Ale pak už budeme skoro v cirkuse....
Honzaodpovědět 
                Re: Závody 18:27:34 08.12.2010
Sport je v podstatě cirkus. Nebo cirkus sport?
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Závody 10:03:36 06.12.2010
V neděli odpoledne byli prý na ČT4 horolezci asi půl hodiny (snad Adam, Libor a Nelly?)...
martanodpovědět 
       Re: Závody 16:11:55 05.12.2010
Raku, SP v Brně měl opravdu vysokou úroveň. Ale nelze jej ani v nejmenším srovnávat s MČR. Na svěťáku se nezávodilo přece na Rajčeti, ale na postavené stěně speciálně pro SP, pokud mi je známo stavěla ji tvoje firma. Cesty stavěli jiní stavěči. Za SP jsou jiné prize money.
Kubaodpovědět 
   Re: Kde jsou ženy?15:32:45 05.12.2010
To bude tím že v lomnici jsopu ty zavody nejlepší... a ž brno je daleko pro ostatni čechy
Vencaodpovědět 
 Re: Kde jsou ženy?16:24:01 04.12.2010
juniorský závody, no..:) v holkách fakt našláplej sport
A.odpovědět 
  Re: Kde jsou ženy?18:23:38 04.12.2010
Gábina nemusela defakto ani lízt a měla v kategorii vyhráno :-) fajn závod :-)
odpovědět 
   Re: Kde jsou ženy?20:30:08 05.12.2010
a stejně bych se tím výsledkem moc nechlubil :D
, když ji porazí 2 juniorky :D :D , že?
nějakej Jaroslavodpovědět 
    Re: Kde jsou ženy?17:57:17 06.12.2010
Člověče, tvůj přístup je trochu vedle...
Ferencodpovědět 
    Re: Kde jsou ženy?18:04:04 06.12.2010
Člověče, tvůj přístup je trochu vedle...
Ferencodpovědět 
     Re: Kde jsou ženy?16:33:04 11.12.2010
zato ty tomu, koukám, rozumíš...
nějakej jaroslavodpovědět 

 mčr23:09:17 04.12.2010
Jasně Jurovi se může tak akorát poděkovat - lepší než kdyby to nebylo nikde, rozhodně nemůže za účast závodníků.
zuluodpovědět 
 Re: mčr10:31:16 05.12.2010
Jéé, to je legrace. Na totálně regionálních závodech v Pardubkách bylo 33 lidí. Tady 18/6 .Je to ostuda a Oliváč má pravdu. Většina lidí se může vykašlat na to ,aby padlo u 3 nebo 4 presky a lezlo dohromady max 5 minut. Poměr výkon/cena za vejlet, je totiž i bez bedny a úspěchu dost špatnej. Víc kvalifikačních cest ,které se daj dolézt skoro do konce by lidi nejspíš přilákalo. Chce to změnit závodní system. A přesvědčit (finančně) nějakého "majitele stěny" aby sundal hromadu profilů, postavil cesty,nebo je nechal postavit a netratil na pořádání "frašky 16/8" haldu zlaťáků,který musí platit zpravidla za nájem haly kde ta stěna stojí. Pochybuju,že nějaký nájemce,či majitel stěny, kterého stěna živí, bude ochoten absolvovat toto martirium se sháněním finančních partnerů pro pořádáni soutěže v "hlavní sezoně" umělé stěny.Tedy podzim /zima. To co letos předvedl Rak a příští rok předvede snad zase, je pěknou ukázkou toho že to jde.Řekl bych ale ,že raka teda stěna opravdu neživí.
odpovědět 
  Re: mčr10:35:44 05.12.2010
Copak závody nejsou pro stěnu reklama? zvlášť ty dobrý:)
 martanodpovědět 
   Re: mčr10:52:26 05.12.2010
Plzeň 27.11. účast 21/6 a všichni by mohli být potencionálními účastníky podniku jako je MČR. Kde je většina těch lidí z čela Lezcova žebříčku,nebo řekněme z první stovky? A to jak ženský tak chlapáci? Natrénováno i na MČR maj. Většinu tedy nejspíš sere systém.
Pro Martana : Není. Stěny,kde se MČR pořádá,či přádalo všichni znaj. Lidi co by tam jeli zajímá jen,kde to je,kolik to bude celý stát(tedy včetně PHM a ubytování)jaký kámoši tam ještě jedou a kdo bude stavět cesty.
odpovědět 
    Re: mčr12:49:22 05.12.2010
Jejda to je povyku, taky už jsem nějaký závodníky potkal a za závody platím nájem:) Ale super že jsi to sepsal, je to tak. Na závodech musí bejt atmosféra a tu všude dělá něco jiného.
 martanodpovědět 
  Re: mčr23:35:01 05.12.2010
Jsem zklamán účastí na letošním MČR. Závodil bych, ale po operaci to není ještě ono. Dělat masters závod a pohár či MČR je rozdíl a nemyslím si, že je to jen o penězích. MČR na Smíchově či loni na Cibulce bylo super a o vzdálenosti cestování či sněhu to není. Pohár a MČR by mělo být pořád nej, co tady je, ale... Vemte si takovou blbost, ale podstatnou. Ti nejlepší krom 1. místa nemají v poháru či na MČR ani věcnou vzpomínku! Je tak těžké nechat udělat poháry, než jen dát triko či maglajzák? Jirka dělá svoji práci skvěle s celým týmem o tom žádná, ale bohužel Rajče už z poháru má špatnou pověst malou účastí a to se musí projevit i při MČR. Každopádně MČR musí stavět dva lidi, cesty musí být lezitelné co nejdál, předem klidně zveřejnit obtížnosti kvalif. cest ať to přiláká víc lidí. Padání v semifinále u 3. expy je špatné a je to chyba stavěče. Na Rajčeti se dají postavit cesty i když to není jednoduché, ale marná sláva na MČR jsou Smíchov a stěny podobného rázu jinde v republice ideální, ale je to o tom udělat zázemí, bar s jídlem, doprovodné programy, nabídnout obchodům stánky, spaní v místě konání, dá se vymyslet hodně...
Michal Rožekodpovědět 
   Re: mčr00:37:17 06.12.2010
Z první dvacítky českého mužského rankingu chybí jen 4 jména a to ještě jedním z nich je Adam Ondra, který startovat chtěl, ale nepodařilo se najít způsob, jak stihnout start, když ještě v sobotu dopoledne měl povinnosti mimo republiku. Takže z té takzvané špičky, která skutečně závodí, moc lidí nechybí a nevím, proč by se úroveň mistrovství republiky měla odvozovat od počtu závodníků a ne od jejich výkonnosti. Pokud jde o ženskou kategorii, tam je to skutečně tristní, i když v tom hrají roli i zdravotní problémy některých lezkyň. Srovnávat MČR se závodem typu Cup Off je nesmysl, Cup Off je šance zkusit si zazávodit i pro ty, kteří třeba nikdy nezávodili a nemají na to výkonnost, ta závodnická česká špička je tam stejně úzká, MČR je naopak pro skutečné kvalitní závodníky. Pokud jde o vlastní MČR na Rajčeti - na rozdíl od tebe, Michale, jsem tam byl, viděl jsem bezvadně zorganizované závody a kupodivu i ty poháry, o kterých píšeš, že nejsou... A ačkoli mám k cestám a ke stavěči spoustu výhrad, pády u 3 expresky v semifinále není problém stavěče, ale závodníků - když to místo dokázalo přelézt 7 lidí, z toho 2 junioři a jeden ještě mladší lezec (1993), není to nelezitelností toho místa a závodníci, kteří chtějí do finále mistrovství rtepubliky, by takový krok měli vyřešit.
Tomáš Binter st.odpovědět 
    Re: mčr08:30:53 06.12.2010
Výkladů..jak by to mělo být je mnoho, ale musím Tomáši B. s tebou nesouhlasit, účast byla oproti minulým rokům velice nízká a to, že nepřijela "skoro" žádná známá jména je také na poplach bijící. Všichni dobří komu tento nejdůležitější závod nestál za účast velice dobře ví proč nepřijeli a netřeba to okecávat, situace je katastrofální a je to také velká vizitka svazu, který si s úpadkem závodního lezení neví už tři roky rady. Doufám, že tato situace donutí svaz otevřít oči a začít to brát vážně. Gratulace vítězům i ostatním finalistům.
NaHaodpovědět 
     Re: mčr08:41:37 06.12.2010
Nevím o kterých známých jménech mluvíš, jak už je napsáno výše - podívej se do rankingu a zjistíš, že naopak z těch dobrých nechyběl téměř nikdo, o Adamovi byla řeč a Mráza už rok nezávodí, Štěpán Stráník tam byl jako divák a Michal Rožek se tu ozval sám, tak které známé jméno ti schází? Mluvím o chlapech, ženský jsou fakt problém. Ale že by něčemu pmohlo, kdyby přijelo dalších 50 lam a všichni se radovali, jak hojná byla účast, o tom pochybuju.
odpovědět 
      Re: mčr08:53:05 06.12.2010
Stará známá jména kvalitních apačů, kteří závodí někdy jen jednou za rok a to na MČR a letos, možná někteří i loni vynechali, protože to není situace jen jednoho roku. Třeba pánové z Prahy, kteří byli, nebo velice blízko lízali finále: Hlaváček, Jirous, Majkl, Oliváč, Malina...Konkrétně proč kdo nemohl není třeba rozebírat, ale nezajistit si účast Adama je opravdu škoda.
NaHaodpovědět 
       Re: mčr aneb kdo je skutečně lama12:26:35 06.12.2010
Tak tendle výlev o padesáti lamách mi pobavil.Obvzlášť ve vztahu k Lahvoňovi,Jirousovi,Oliváčovi,taky třeba k Fišerákovi,Malinovi a dalším a dalším áááá dalším. To psal jistě slušnej vymaštěnec. Vlastně, co známé jméno, to lama. Je Olin Klapal lama? A kdo další je Lama? Co žerou Lamy že lezou ve světě nudné,ale opravdu nudné 8b ,8b+ a podobně. Proč Lamy nejedou na MČR? Stačí vysvětlení Jirouse? A co holky? Jsou to Lamyčky? Asi jo ,a některý jsou moc hezký.
Řek bych že něco je špatně a Lamy to vědí!!!
50 Lam,závody jednoznačně udělá.
Růžový Cowboyodpovědět 
        Re: mčr aneb kdo je skutečně lama13:00:24 06.12.2010
Lamyčky.. nestrkejte hlavičky do myčky.
no tak decka, hadejte se aspon spisovne, kdo to ma pak cist.
1. Ackoliv samice od lamy, tak
pise se prosim "lamičky" podle vzoru lampičky
2. vecna: Chybely i klisničky
Vesele a hrave selatkoodpovědět 
        Re: mčr aneb kdo je skutečně lama13:06:15 06.12.2010
Lama je malinký velbloud, tedy stvoření, které vydrží dlouho nepít. Z toho logicky plyne, že český lezec nemůže být lama.
pbla4024odpovědět 
       Re: mčr15:33:15 08.12.2010
NaHa
A co takhle Hudy nebo Bára Stránská taky dobrý né? Nepřijedou a nepřijedou
odpovědět 
    Re: mčr08:38:05 06.12.2010
Výkladů..jak by to mělo být je mnoho, ale musím Tomáši B. s tebou nesouhlasit, účast byla oproti minulým rokům velice nízká a to, že nepřijela "skoro" žádná známá jména je také na poplach bijící. Všichni dobří komu tento nejdůležitější závod nestál za účast velice dobře ví proč nepřijeli a netřeba to okecávat, situace je katastrofální a je to také velká vizitka svazu, který si s úpadkem závodního lezení neví už tři roky rady. Doufám, že tato situace donutí svaz otevřít oči a začít to brát vážně. Gratulace vítězům i ostatním finalistům.
NaHaodpovědět 
    Re: mčr08:47:51 06.12.2010
Tomáši úplně s tebou nesouhlasím, že chyběli jen 4. Na mčr jezdí právě i mnozí ti kteří nezávodí na čp a řek bych že jich chybělo tak 15. Pochybuju že veřejnost chce vidět Adama na prvním místě na mčr.
Dál bych tady rád napsal názor o dalším - Oliváč má částečně pravdu (uvidíme jestli to nejsou jen tlachy) bohužel Jura Čermák je v týhle diskusi chápán i jako člen vv čhs a proto se k němu hrne kritika nebo si ji vztahuje na sebe - proč neslyšíme taky někdy něco od předsedy??? Je nevyvratitelný že se ono závodní obtížnostní lezení letos zřítilo trošku do pr...

Proč není mčr na smíchove? Rakova naštvanost zřejmě přetekla ale to co tu píšeš že ti vadí komentáře apod. tak je vidět že ses to ani nesnažil vyřešit - spousta slušných závodů nepoužívá lezce jako hlavni prezentační web (někdy vůbec!) - získáš tím přístupy na svůj web a zbavíš se otravných stupidů co to tu kritizují. Peníze ti zjevně nechybí a proto pořádáte závod, který je určitě dost drahý, řek bych že nálepka mčr je parádní reklama - mnohem lukrativnější než cup off. Kdybys chtěl udělat mčr ale ve formátu podobném cup off tak se vsadím že an čhs přistoupí. Asi ten závod děláte protisvazově :-)

k bafuňářům čhs - je jasný že skvělých stěn tu je pomálu a je třeba s majiteli vyjednávat - ne je postavit před hotovou věc jak má závod vypadat a udělej to tak!!!
Šimonodpovědět 
     Re: mčr09:41:16 06.12.2010
Jirous už se tu vyjádřil, Malina už dávno nezávodí a kolik z těch 15 by mělo aspoň šanci na finále? Lidi, co berou závodění vážně jsou v rankingu nahoře, příležitostní závodníci se rozhodujou třeba i podle vzdálenosti. Naopak zřejmě někdo dobře pracuje s mladejma, když těch juniorů bylo tolik a pár z nich to těm mazákům ukázalo, a zjevně chtějí závodit i holky. A příští rok budou už smět starovat s despělýma Svbobodová, Vejmolová, Nevělíková a to mám pocit bude dosst změna.
odpovědět 
      Re: mčr09:50:37 06.12.2010
A já si právě myslím, že MČR by mělo přitáhnout i lidi, kteří jak píšeš "to nemyslí se závody vážně", ale kteří na to výkonnost rozhodně mají a dokazují to na skalách. A že jich v republice je?! Nemá cenu se dívat na nějaký ranking za letošní rok a ohánět se tím, že jich chybělo jen tolik nebo tolik. Ať už závodní ranking-dyť byly jen dva ČP, tak cest na lezci-spousta dobrých lidí si jej prostě nevede.

A do té doby než závod MČR nebude atraktivní natolik, aby přitáhl i naši skalní špičku, tak je to všechno hodně špatně.(ok, někteří by nedojeli ani za zlaté prase, ale ty nechme být)
Ondraodpovědět 
       Re: mčr09:51:48 06.12.2010
*než závod bude
Ondraodpovědět 
        Re: mčr14:59:41 07.12.2010
Možná kdyby tady na lezci byl aktuální žebříček ČP a rankingu, tak by o závody byl větší zájem.
odpovědět 
         Co chybí závodům16:05:11 07.12.2010
...můžu to v článcích zohlednit, u svěťáku jsem to zkoušel, ale docela to články natahuje a ani nevím jestli to pak někdo čte (minimálně je vždy na konci článků odkaz na ČHS, IFSC, nebo web závodů, kde to jde průběžně najít). Dřív si s tím hráli kluci z Lezce.cz, ale teď to již pár let je vidět vždy aktuálně na webu ČHS a padá to tam oficielně z výsledků.
Organizátoři (dost většinou jeden člověk) toho mají se závodama docela plné kecky, ale s něčím by mohli pomoct i závodníci - občas napsat pár odstavečků jak závod probíhal (jedno na jaký web, udělá se odkaz) - je to zajímavější a líp se to čte, než jména a čísla (i já jsem raději v lese než abych trávil víkendy koukáním na závody osobně).
Další věc jsou profily naší reprezentace na svazu, už to chtělo dávno aktualizovat - snad se zadaří.
 martanodpovědět 
      Re: mčr19:04:53 06.12.2010
jo, a další rok nastoupí Pavlincová, později Vincourková a ještě později Zachrdlová, a to na závodech bude ještě větší vítr, jenže mezitím některé juniorky už se stanou ženy a některým z nich taky pěkně narostou zadnice, jiné se zamilují, nebo půjdou studovat mimo republiku, nebo co já vím co ještě, a tak zase bude závod bez ženskejch.
odpovědět 
    Re: mčr15:02:31 06.12.2010
Určitě nemusí být 50 lidí, aby se naplnil počet, ale pár lezců ze špičky určitě chybělo, u žen mě to mrzí nejvíc. Nevzpomínám si, že bych psal něco proti organizaci na Rajčeti! Na pohár chodím na Rajče pravidelně a vše vždy probíhá perfektně. Pád u 3. expy dobře, nebyl jsem tam, junioři jsou dost silní, my postarší slabí potřebujem mít ideální provozní teplotu, pokud není dobrý rozlez, můžem spadnout:-), ale to nesouvisí s organizací. Každopádně velká gratulace nejlepším a Karlovi obzvlášť! Na Cibulce 4., teď 3. Tušil jsem, že budeš mít bednu. Nebudu nikoho špinit, určitě někde chyba je,když počet závodníků klesá, ale to musí řešit jiní. Přeji všem pěkné svátky a příští rok hodně úspěchů na závodech a na skalách.
Michal Rožekodpovědět 
    Re: mčr20:54:51 07.12.2010
Ahoj, díky za příspěvek. Já si teda taky myslim, že nejde o to, kolik borců z průběžnýho rankingu chybělo. Jde o to, že spousta dobrejch bušmenů v rankingu není a jsou to jen občasní závodníci. Napadaj mě třeba šikovný kluci z Prahy.
Mrožodpovědět 
     Re: mčr18:14:15 08.12.2010
Nevšim jsem si, že by někdo z šikovnejch kluků z Prahy byl loni na pražským MČR ve finále. Teda kromě Kuby Hlaváčka, kterýho jsem ale párkrát v poslední době na stěně potkal a je mi jasný proč nepřijel, fakt nemá formu...
odpovědět 
  Re: mčr14:00:39 08.12.2010
V Pardubkách bylo 35 lidí jen pro upřesnění :-).
odpovědět 
   Re: mčr14:49:30 08.12.2010
A podle výsledkovky celá špička...
http://gekon-boulderbar.cz
Tak nevím co chceš dokazovat.
odpovědět 
  Re: mčr15:19:33 08.12.2010
V Pardubkách bylo 35 lidí jen pro upřesnění :-).
odpovědět 

 finale13:00:58 05.12.2010
Ahoj,kolik lidí jde z mužského semi do finále? Díky b.
bretaodpovědět 
 Re: finale14:15:45 05.12.2010
ok, už je to znát z výsledkovky
bretaodpovědět 

 Gratulace22:03:08 05.12.2010
Gratulace Editě a Martinovi.
Rakodpovědět 
 Peníze07:43:57 06.12.2010
Tak mě napadlo, ti naši top lezci mají přece všichni nějakého sponzora, který jim dává vybavení, lezečky, oblečení a asi i peníze. Oni nemají ve smlouvě povinost účastnit se určitých závodů, aby je bylo vidět na věřejnosti? To je přece největší reklama výrobcům vybavení. To jim všichni rozdávají matroš zadarmo a nic za to nechtějí????
Martinodpovědět 
  Re: Peníze07:57:01 06.12.2010
A vy jakožto vertical s někým sponzorskou smlouvu máte? Ze své zkušenosti mohu říci že sponzoři pustěj většinou "jen" matroš kterej vyrábějí. Peníze dostanou jen ti "best off". Smlouva? no, možná někdo nějakou i má :)
Jirousodpovědět 
  Re: Peníze08:32:20 06.12.2010
penízky má leda tak Adam a Mráza, u jiných to fakt vidím jen na ten matroš
odpovědět 

 Mraza off09:12:32 06.12.2010
Co je s Mrazou, jakto ze uz nezavodi? A leze jeste vubec??
Petrodpovědět 
 Re: Mraza off11:46:12 06.12.2010
Mrázek už nezávodí, ani neleze. Jak by taky mohl, když ho zastřelili.
Zdeněkodpovědět 

 Karel Požár10:46:03 06.12.2010
Karle, gratulace jak cyp!!! Este trochu popracujes na technike a nabuduce budes majster:)
kmetoodpovědět 

 Díky14:35:57 06.12.2010
Chtěl bych především poděkovat všem kteří se na MČR podíleli ať už organizačně nebo podporou
Opravdu nechápu zde píšící nasírače kteří na závodech ani nebyli a zřejmě se ani neobtěžovali přečíst úvodní článek nebo si alespoň prohlédnout obrázky.Poháry,medaile,diplomy-televize.tisk,rozhlas-ceny např 2x70m,2x60m,2x50m atd to vše zajištěno.A tady někdo píše opak,PROČ asi ?
Zcela pragmaticky to tu píše Příba-tomu rozumím a beru to.Rajče je skutečně zastaralá stěna a to především svým profilem.To,že jsi jel radši na odvíračku do Jablonce-to se ti teď už bude stávat častěji .Nutno ale dodat ,že to byl právě Makak,který uspořádání MČR přislíbyl a neudělal.
Z pohledu VV ČHS mohu potvrdit,že sportovní lezení je  jedno z nejožehvějších témat.Málokdo si ale uvědomuje ,že z 10 000 členů je sportovních lezců tak 300.Pravda mediálně dobře využitelných.Po znechucení Tomáše Rakoviče se vypisovalo jedno výběrové řízení za druhým. Jindra Pražák,Simona Rajfová,Juráš Šefl-na nikom nezústala niť suchá.V mezerách jsem to záplatoval já jeko i teď.
Nyní je předsedou komise sportovního lezení Tomáš Binter.Zkusme mu trochu věřit a nechat ho pracovat bez okamžitých unáhlených kritik.
Uspořádání dvoustupňových závodů je pro ČHS povinost-netřeba řešit.Vůbec nevidím problém v dnešním počtu a rozmanitosti závodů aby si každý vybral ty svoje. to přeci nemusí nutne znamenat,že ostatní to dělají špatně.Spolupracuji na pořádání Mejcupu,SmíchOF Capu ale opravdu to nelze dávat do stejné škatulky s ČP,MČR.Tady platí pravidla IFSC tady se tvoří reprezentace.Z okresního přeboru nebo třeba z talent-mánie to nejde
Jura Čermákodpovědět 
 Re: Díky14:46:41 06.12.2010
Nic než souhlas.Jiří - děláš to dobře a dík za to. On málokterej z těch pindálků pořádal závody se vším všudy a nemá páru o tom, co za tím je. A jinak než takhle mládež nepřitáhnem a nedáme základy které by měla mít. A za výchovu te mladé generace to jistě stojí.....
Honzaodpovědět 
 Re: Díky15:08:28 06.12.2010
To všechno Juro je pravda. Ale, je tady to ale , že jde o mediálně nezajimavou disciplínu a to je potřeba změnit. Když jsem mluvil na ME s několika funkcionáři IFSC byly téhož názoru, ale i tam se naráží na tradicionalismus, a půjde to pomalu. Ale dle mě není jiná cesta, než měnit pravidla závodního lezení směrem k divácké atraktivitě. A to bohužel v současné době není.
Libor rebel hrozaodpovědět 
 Díky15:52:31 06.12.2010
DĚKUJU za výsledky a informace, bylo to rychlé a mohlo si to tak přečíst spousta lezců, co museli být třeba jinde.
Ještě najít cestu jak se dostat k fotkám českých lezců na světových pohárech a budu si mlaskat, bohužel shormažďování fotek a videí ze závodů není asi nyní v silách IFSC.
Všichni lezci nemusí závodit, ale jednou se bude hodit mít výsledky někde po kupě. Doufám že pro to i já budu ještě nějakej čas moct něco dělat.
Většina pořadatelů nemá stále sílu psát články na všechny strany, ani nelze, aby byly pozvánky na všechny aktuální závody na titulní straně Lezce, ale v rubrikách v levém sloupci se snažíme 10let udržovat aktuální kalendář velkých, malých i zahraničních závodů a výsledky. Jsou tam i odkazy na propozice, výsledky nebo články. Myslím že se kalendář výborně doplňuje s výsledkovým servisem ČHS.
 martanodpovědět 

 Díky22:45:57 06.12.2010
Chtěl bych moc poděkovat celému týmu organizátorů ohledně MČR v Brně za pěkné závody s mediální podporou ve finále a hromadou cen pro vítěze. Za malou účastí závodníků bych rozhodně neviděl nějaké chyby pořadatelů, ale spíš souhru různých náhod ohledně počasí i zdravotního stavu mnohých lezců. Když mohou na MČR přijet lezci z Ústí, Liberce a nebo z okolí Českého ráje, zaráží mě fakt, že tak velký počet především pražských lezců závody bojkotoval...
Daliborodpovědět 
 Re: Díky01:06:52 07.12.2010
hmm... podle výsledkovky se zdá, že bojkotovaly závod i místní brněnské lezkyně. Že by se v celém Brně nenašla ani jen jediná lezoucí borka?
odpovědět 
  Re: Díky07:30:19 07.12.2010
Možná by bylo dobrá jmenovat koho myslíš z oněch brněnských borkyň, které dle tvého uvážení závod bojkotovaly? Tedy které nejsou zraněné z mejcupu a neustále aktivně lezou atp? :-))Nejlépe když za ženské mluví muž;-)))
odpovědět 
   Re: Díky22:50:21 07.12.2010
nemůžu za to, že jsi mě nepochopil.:-)) Můj komentář byl adresován k tomu, co psal Dalibor. Podle mého totiž nikdo závod nejbojkotoval, ani Pražáci, ani Brňáci.)) Prostě jen nepřijeli. A můžu říct, že je mi fuk, že tam lezci z Prahy nedojeli, a stejně tak je mi šumák, že tam nebyly borky z Brna.:))
odpovědět 

 humbuk06:05:12 07.12.2010
Je to treba videt z vetsi dalky a sirky. My Cesi jsme provokateri jak svina, a urazlivy jak druha. Prijede 20 lidi, kritizuje 200. Docela chapu Raka i Olivace i ostatni. Kazdy se svoji spetkou pravdy.
Jak to vychazi celkove to nevim, zadny zavody jsem nikdy neporadal.
vlaodpovědět 
 Re: humbuk06:10:03 07.12.2010
Nebo jinak: Poradat zavody pro verejny pohrdani moji osobou, mne prijde docela odvaz. Kde jinde to maji.
vlaodpovědět 

 Fotky z MČR08:15:47 07.12.2010
Pěkný den všem, na níže napsaném odkaze naleznete velice pěkné fotky z MČR...(odstraňte mezery v odkaze)
http://www.viktorio.net/ fotoalbum.php?adresar=sport/ ostatni/10_12_05_lezeni



odpovědět 

 celkové výsledky ČP14:48:20 08.12.2010
jestli bylo v Brně i vyhlášení ČP, tak jste mohli  sem hodit i celkové výsledky, jestli to nejni moc pracný
odpovědět 
 Re: celkové výsledky ČP15:38:21 08.12.2010
Stručně jsem to přidal, jinak to asi spíš zaslouží shrnutí za všechny disciplíny po skončení rychlosti.
 martanodpovědět 
 Re: celkové výsledky ČP15:45:48 08.12.2010
Celkové výsledky ČP máš na horosvazu kolonka kalendář závodů (dole)
Jura Čermákodpovědět 
  Re: celkové výsledky ČP19:14:56 08.12.2010
Když už jsme u těch výsledků, v rankingu ČP-bouldry nějak vypadly Teplice-MČR.
odpovědět 
   Re: celkové výsledky ČP19:22:11 08.12.2010
a vysledky z Brna v nem jsou taky spatne...
odpovědět 
    Re: celkové výsledky ČP19:44:38 09.12.2010
Ktere Brno, bouldrove a co konkretne. Pokud je to jen preklep, tak je potreba se ozvat. vzdy primo me nebo skrz horosvaz a ne nekde v diskuzi na lezci.
Lumiodpovědět 
   Re: celkové výsledky ČP19:33:32 08.12.2010
Teplice tam omylem nejsou, ale za to tam jsou, zřejmě taky omylem, boulderingové závody v Lokálu, které byly pouze jako nominační(viz kalendář závodů), a ne ČP. Chtělo by to chybky opravit.
odpovědět 
   Re: celkové výsledky ČP19:41:28 09.12.2010
Vysledky boulderu.

Nikdo nerekl, ze nominacni zavod neni CP. A vzdy se nominovalo ze zavodu CP, takze jsem to logicky zaradil jako zavod CP.

Ad Teplice. Povinnosti poradatelu je dodat vysledky na horosvaz. U mladeze zaroven na muj email (zamerne pisu mladeze, jelikoz si nejsem jisty zda to je i v pravidlech dospelych). No a holt tyto vysledky z Teplic nedorazily. Ze se vystavi na lezci jeste neznamena nic. Ja nejsem povinny je si dohledavat. Lezce temer uz nectu:) Max 1x za 14 dni.
Udrzbu rankingu dospelych defakto delam zdarma, resp. diky tomu, ze to delam pro mladeznicke zavody a tak se to nejak nabalilo.
Obecne kdyz si rypnu, tak vzdy byl problem u poradatelu bouldrovych zavodu s dorucovani. Asi maji moc svobody. Kdyby byli svazani lanem jako u obtiznosti, tak by to bylo asi lepsi:)
Lumiodpovědět 
    Re: celkové výsledky ČP00:09:55 10.12.2010
ze nikdo nerekl? a k cemu je kalendar na horosvazu? kdyby to byl cp, tak by to bylo v nem napsano. kdyz je zavod nominacni, tak to neznamena, ze je automaticky i jako cp. jednou byl v Lomnici zavod i v boudru a byl pouze nominacni a ne cp. staci to jen opravit. kazdy, kdo dela neco pro chs zdarma je skvelej clovek a slouzi mu to ke cti a ja ho chvalim.:-)
odpovědět 
     Re: celkové výsledky ČP05:56:42 10.12.2010
Za tech 11 let(sice nejdriv jen mladez az poslednich 6 let i dospelych), co delam vysledky ale si nikdy nepamatuji, ze zavod byl jen nominacni a nebyl CP. Proto jsem to bral za chybu na horosvazu. Nicmene to znamena jedine. Pokud opravdu nekdo ze svazu potvrdi, ze Jarni zavod nebyl CP a mel by tedy byt odstranen. Pak nemuze byt vyhlasen ani vitez CP v boulderingu na letosni rok, jelikoz predpisy vyzaduji minimalne 2 zavody CP a mistrovstvi. Coz letos vubec nebylo.

Typ nominacni predpisy neznani. Znaji jen zavody
I kat. MCR, II. kat. CP a III. kat. ranking.

Jo a taky je slusnost se podepsat:)
Lumiodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (24)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.