LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140261 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Areál LITES, Borovice u Mnichova Hradiště - Mnichovo Hradiště
RAJČE - Brno
Nový Jičín - Nový Jičín

Prodejny
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1
HORALSPORT - KLADNO
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hyenizmus na skalách

Možná je to poněkud silně řečeno, ale nic slabšího mě po poslední návštěvě lezecké oblasti v Jevišovicích nenapadlo, spíše naopak.

Co se vlastně stalo?



V pátek 18.dubna jsme s Iljou osazovali poslední slaňáky na skalách u řeky tak, aby bylo možno pohodlně ze všech cest slanit. Za týden  jsme se rozhodli s kamarády, že si tam v neděli 27.dubna pojedeme zalézt. Do první cesty jsem si vzal přesný počet expresek, když jsem dolezl bez jediné expresky ke slaňáku zjistil jsem, že se nemám do čeho cvaknout a nechat se spustit, chvíli jsem nechápal a koukal na dva opuštěné borháky, pak se vrátil k poslednímu jištění, vzal z něj expresku, znova dolezl ke slaňáku a podíval se okolo, všechny slaňáky, na které bylo z dané cesty vidět, byly vybrané.
Nechal jsem se spustit a hned obešel všechny skály, moje první tušení se potvrdilo, všechny slaňovací řetězy včetně maillonek a karabiny byly pryč a to nejen na skalách u řeky, ale i na Žaludově skále nahoře.

Normální člověk nepochopí, co  to muselo být za člověka, který to udělal, jen obejít všechno a zjistit, kde se nacházejí, k mnohým bylo nutno slanit několik metrů do stěny, navíc maillonky byly zašroubované klíči, takže rukou nešly povolit. Celá tato činnost by jednomu člověku zabrala pomalu celý den.
Zcela jednoznačně lze říci, že to musel ukrást někdo dobře obeznámený s místním terénem a nejspíše na zakázku pro někoho, nebo to někde potřeboval použít, jinak si ani nelze vysvětlit, že bylo zcizeno cca 30ks nových slaňáků avšak  4 ks původních na Žaludově skále a Malých skalkách zůstaly.

Jediné co jsem mohl učinit, bylo oznámení na policii na neznámého pachatele, což jsem také udělal, neboť se jedná o škodu nemalého rozsahu. Nedělám si však moc iluze, že by policie přišla na to, kdo to udělal.

Tyto slaňáky byly ukradeny


I to je jeden z důvodů proč se obracím i na lezeckou veřejnost s žádostí o informaci o výskytu karabin Raveltik Tofana s drátkem, či známkou po provrtání v jiné oblasti než je Kras či Jevišovice, eventuelně se může stát, že to někdo použije v nějakém lanovém centru či podobně, nebo je může dokonce používat na lezení.

Tyto karabiny s touto úpravou drátkem byly v celé ČR vyrobeny pouze pro mě, takže je nikdo jiný legálně nevlastní a ani nemůže.

Výzva: Pro Vás všechny bych měl závěrem jednu výzvu, dívejte se více okolo sebe a všímejte si více jiných, bohužel mezi lezci nejsou jen slušní lidé, ale stejně tak jako v celé společnosti i pěkní vykukové, protože i Vám by se mohlo stát, že dolezete ke slaňákům, které už nejsou nebo, jak se stalo mým kamarádům, že jim během hodinové nepřítomnosti u cesty, kterou lezli, byly odcizeny z jištění všechny expresky, k nimž dotyčný zloděj musel vylézt cestou klasifikace nejméně za 3, navíc pěkně oklouzanou, slanit a vybrat.

Vladimír Wolf   [úpravy] 23:39 06.05.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 hnus23:47:22 06.05.2008
to je fakt hnus, co dodat. ani k uvereni to neni.
jenaodpovědět 

 vrrr06:08:54 07.05.2008
Povesit za kule do pruvanu.. pak by je to mozna preslo.
odpovědět 
 Re: vrrr19:57:19 07.05.2008
A zmátit karabinama co se do něj vejde
Romanodpovědět 

 Kretenismus06:20:53 07.05.2008
Nechápu, jak může být někdo takového činu vůbec schopen. Je mi to opravdu velice líto- obdivuhodná a záslužná  Vlkova práce přišla vniveč, nehledě na zmizelou hodnotu, která je nemalá. Musí to být kreténi, nic jiného.
D.
Denaodpovědět 
 Re: Kretenismus07:06:22 07.05.2008
Ahoj Vlku, musím Ti vyseknout poklonu za to, že se po takovýhle zkušenosti na všechno nevykašleš. Zvaž, jestli oznámení policii nerozšířit o obecný ohrožení.
Ťéšaodpovědět 
 Re: Kretenismus07:07:37 07.05.2008
Tywoe, to snad není možný!! toto se může stát jen v ČR... Je to smutný, ale já se opravdu stydím za to, že jsem čech. Všichni se na nás dívají jako na bandu vychcaných zlodějů, a to hlavně kvůli takovýmto kokotům... Nechápu že to někomu stálo za to, poněvadž kus řetězu a mailonky se dají koupit ve feroně za pár kaček
Qidodpovědět 
  Re: Kretenismus10:36:51 07.05.2008
bohuzel se to nestava jen v CR na jare v portugalu tam jednomu mistnimu lezcikovi vybrali presky s 8a-cka.
tomasodpovědět 
   Re: Kretenismus12:02:03 07.05.2008
+velmi vazenou!:) smycku ze steny naproti. Ale mel je tam dotycny dyl jak tyden, takze to zas neni tak spatny, retezy zustaly:))
nojo krade se , v CR to trva hodiny az den, ve FR mi corli matros pres noc, v Arcu taky stacila jedna noc, jinde to trva tydny a treba ve Spanu ci Thajsku mi presa viseli v ceste celej zajezd a nic

l.odpovědět 
    Re: Kretenismus12:19:37 07.05.2008
Tak nezapomínejte, že češi jezdí všude možně za lezením a vybrat 8a-čko s borhákama po metru není až takový problém :-).Řekl bych ale, že unás je to o něco horší.
odpovědět 
    Re: Kretenismus12:53:06 07.05.2008
Kde to bylo? Na Riviéře jsem slyšel o zmizení expresek, co byly schované u nástupu, ale nikdy vybraných expreskách z cesty.
pbla4024odpovědět 
     Re: Kretenismus13:26:51 07.05.2008
asi myslis FR, takze Chatovert, jedna vecerni utikacka v previslym kvaku cca uprostred. Holt velikonoce. Jo a pripomel si mi komplet vybrany expresky (uz nevim koho) z baglu pod stenou v Ceuse. Tam sem to moc necekal.
l.odpovědět 
  Re: Kretenismus11:20:42 08.05.2008
..nemluvě o Itálii. Buď hrdej na to že jsi Čech! A nepoddávej se těm, co nedodržujou pravidla(zdravýho rozumu, třeba...)
Matyodpovědět 

 Nechápu07:16:14 07.05.2008
To snad lezec nemůže ani udělat. To museli být "šroťáci".
Petrodpovědět 
 Re: Nechápu08:36:17 07.05.2008
To teda, bohužel, zcela určitě nebyli "šroťáci". To teda, bohužel, byli jedni z nás, lezců.
(šli evientně najisto, věděli jak, místy si naslanili)
Tomáš F.odpovědět 

 Sup07:17:05 07.05.2008
V Sudetech společnost Papagei - bohren und abholzen neustále řeší jak uchránit těžce nammlácený železo do šutru před vykukovitostí. Určitě rád předá mnoho inspirujících rad...Tuhle sem potkal nad ránem chasníka z dydžiny a kolem krku čejen z majlonek. byl hustej, tak sem se ani neptal vodkud to má...
Supodpovědět 

 češi07:20:15 07.05.2008
Takovéhle veci mě děsně vytáčej, chytnout ho, tak mu asi spřerážím ruce i nohy, ikdyž bych si tím asi nepomohl. Škoda je jen to,že škodí také sami sobě. Zvláštní je, že všude v cizině to funguje, tam je všude navěšeno takového matroše a nikde se to neztrácí, ani když si v cestě necháte delší dobu nacvakaný presa. Tady aby byl člověk furt ve stresu a všechno hlídal :-(.
Karelodpovědět 
 Re: češi09:28:36 07.05.2008
V Ostbloku , žial - čo neni privarené to sa ukradne.
Mišo K.odpovědět 

 pridal bych07:22:20 07.05.2008
Pridal bych obecny ohrozeni, takhle by to byl nakonec nejspis prestupek na spravni rizeni. :-(

Je mi lito, ze kdyz jsem krafali na webu a jednou na skoleni a ja pochyboval o Tve jistote, ze na tohle si preci nikdo netroufne a to by neudelal, ze se potvrdila ta nejcernejsi skepse a podeziravost. :-(

Jenom bacha, az potkate nekoho s tohle karabinou, tak ho hned nezabijejte, taky si ji mohl koupit.
dagodpovědět 
 Re: pridal bych07:43:53 07.05.2008
Sorrac, Vlk pise o special karabinach, takze s dratkem budou skoro urcite jeho vzdy.
Tentokrat bych to na pilne sberace srotu netipoval. To musel byt nekdo, kdo vi co hleda a proc. Jinak by nemohl prijit takhle pripraveny a takhle to udelat.
Nejedna se spis o nejakou hooodne podivnou pomstu? Nebyl o tuhle skalu nejaky spor?
dagodpovědět 
 Re: pridal bych08:21:57 07.05.2008
Koupit si ji teda jaksi nemohl, protoze Raveltik je standartne nedela.
Radek
zobanodpovědět 
  Re: pridal bych09:40:13 07.05.2008
mohle je koupit od zlodeje.

jinak fakt hnus.
blxaodpovědět 
  Re: pridal bych09:51:23 07.05.2008
mohle je koupit od zlodeje.

jinak fakt hnus.
blxaodpovědět 
  Re: pridal bych11:21:36 08.05.2008
Standartne se asi nedelaji, nicmene my je mame na stene taky. Asi rok a pul. Tak doufam ze nas nekdo neumlati:)
dejvodpovědět 

 zalepit07:48:37 07.05.2008
pred utazenim mailonky do zavitu par kapek vterinovyho lepidla. zelezu to neuskodi a par let to pujde povolit jen pilou....
PS: lepidlo na sroubove spoje nebrat, da se povolit :-). Holt je na to delany.
MACodpovědět 
 Re: zalepit08:37:19 07.05.2008
přesně :-)
Tomáš F.odpovědět 
 Re: zalepit08:43:28 07.05.2008
Čau Vlku. Zkoušel jsi metodu roztlučení důlčíkem v místě spoje matky a těla majlonky. Společně se zakápnutím závitu vteřinovým lepidlem je to způsob, který příliš lehce a rychle rozebrat nejde.
Azbestodpovědět 
  Re: zalepit11:33:37 07.05.2008
Ano toto všechno umím, dokonce i přenosnou svářečkou zabodovat maillonu, ale je mi to jaksi proti mysli.Protože tím znesnadním případnou výměnu karabiny a zničím zbytečně maillonu. Podobný příklad se mi stal v Rudicích, kde byly vybrány asi čtyři slaňáky,po čase jsem mluvil s kamarádem, který se stýká s jeskyňáři a ten mi řekl, že u některého z nich ty karabiny viděl, takže třeba v tomto případě se časem dopátrám a pak už bude snadné zjistit, kdo to vzal. Osobně si myslím, že všeho do času a každému se to jednou vrátí.
Vlkodpovědět 
   Re: zalepit12:03:07 07.05.2008
Chápu :o) Ve výsledku co je lepší? Oči pro pláč? Apropos tady u nás na západě by to takto neošetřené nevydrželo ani den :o(
Azbestodpovědět 
    Re: zalepit12:10:46 07.05.2008
Vidíš a to já si myslel, že ve třetím tisíciletí jsme už trochu dál. Tak to musím zaklepat na dřevo, že v Krase to zatím zůstává už přes rok v pořádku. I toto je příkladná ukázka toho jak dokáže určitý režim zdegenerovat myšlení lidí na dlouhou dobu, v práci to mám denně.
Vlkodpovědět 
     Re: zalepit12:47:15 07.05.2008
Hlavně, ať Ti to nebere energii !!! Zdar.
Azbestodpovědět 
   Re: zalepit22:50:22 12.05.2008
Vlku u nás se říká: "Na každou svini se vaří voda!" :)
spookerodpovědět 

 Hajzlové08:33:25 07.05.2008
Oko za oko, zub za zub. Taky bych asi přidal, že každý takový zloděj by si zasloužil těma karáblema rozbít hlavu a zlomit ruku!!!!! Jinak díky Vlku za tu práci co tu pácháš. Je to pěkná jebačka, ale pro všechny lezce obrovský komfort. Alda
Aldaodpovědět 

 Smutná záležitost08:36:16 07.05.2008
...ale asi nic šokujícího. Minulý týden jsme měli otvírání skal a část oddílu se bavila či předháněla v historkách kdo kde jakou karabinu ze štandu v Alpách či Arcu uzmul či případně vyměnil za svojí starou a kolik smyček kde posbíral....a mysleli to opravdu vážně....jako super hrdinství a příkladnou schánčlivost.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Smutná záležitost09:15:01 07.05.2008
mám podobnou zkušenost - ne jednou jsem viděl čechy jak v Ospu nebo arcu vybírají cizí (a možná erární) presa - tak čemu se divíme. nemám rád takové to - to jsme my češi (já jsem taky čech a takový rozhodně nejsu), ale tntokrát to tak nějak bude
slovy klasika: čo s tým?
hmmmodpovědět 
  Re: Smutná záležitost09:28:05 07.05.2008
Zevraj v Skandinavii sa kedysi za kradeze sekali ruky. A teraz sa tam nekradne, alebo len minimalne. Pred 30 rokmi sa tam nezamykali nie ze bicykle, ale ani domy!
Takze pokial mam hovorit za Slovakov, bol by som za to zaviest to na nejaku dobu (u nas teda :))
Sice budeme asi Narod bezrukych a beznohych (ked sa minu ruky treba asi pokracovat dolnymi koncatinami), ale o take 2-3 generacie by sa to trochu mohlo zlepsit :))) - funkcia rozmnozovania po amputacii asi zostava zachovana

Smola ze sa zle zvara ku skale - hovori sa ze tu nezmizne len co je prizvarane...

Velke sklamanie by ten pribeh bol pre mna, keby som tam dal tie karabiny. Poucenie asi je ze nema cenu investovat do veci verejnych, ani peniaze ani cas.
:(
Marekodpovědět 
   Re: Smutná záležitost13:30:20 07.05.2008
Jo, zejmena kdyz to srovnas se Skandinavii, tak je Ti smutno :-( Ve Svedsku si rybari u vody nechaji oprene pruty treba tyden a nikdo je nesebere. Pravda, ne vsude, ne vzdycky, ale v drtive vetsine to tak funguje.
Radek J.odpovědět 
    Re: Smutná záležitost15:08:09 15.05.2008
Ve švedském Gotegorgu jsme v nakupvim centru na chodbě prostřed davu nechali ležet bagly a po asi hodině a půl jsme se vratili a byly netknuté. Zkuste to někdo třeba v Brně...
Ondrachodpovědět 
 Re: Smutná záležitost09:24:01 07.05.2008
Jo, hlavně začátkem devadesátých let se takové věci děly, proslaňovávaly se třeba nacvakané projekty na vápně ("jé, někdo tu zapomněl expresky!")... K chlubení to teda moc není, stejně jako historky s vycucáváním bagrů a tak.
(Když někdo v horách cestou sebere ve skobě ponechanou utíkací karabinu, už mi to zas tak hrozný nepřijde.) Ale myslel jsem si, že už je to víceméně za náma. Tohle, o čem píše Vlk, je ovšem trochu jiná třída.
Piškotodpovědět 
  Re: Smutná záležitost09:41:59 07.05.2008
Uf, tak to je teda nátěr...teď by mohl následovat komentář plný sprostých slov, ale těmi stejně nic nezmůžu.
Je mi z toho fakt blbě.Vlk se na tom dře a už za týden to je v prdeli...děs běs, sekat ruce a lynčovat.
To je problém části dnešní společnosti, že nemá úctu k práci druhejch a hrabe si jen na to svoje.Nechci bejt pesimista, ale bude hůř.Když vidim ty haranty před školama, který jsou základem příštích generací tak je mi blivno...ale přes držku by měli dostat jejich rodiče, že jim nevysvětlili a nevštěpili, klidně i násilím, základní lidský hodnoty.
Sem se nechal trochu unést, ale tohle mě fakt sere!
Nic, dem lízt...
Honza C.odpovědět 
   Re: Smutná záležitost10:21:37 07.05.2008
ale přes držku by měli dostat jejich rodiče, že jim nevysvětlili a nevštěpili, klidně i násilím, základní lidský hodnoty - tak tohle me pobavilo. Neves hlavu, takhle se divali i na nas, kdyz sme postavali pred skolou a jak to dopadlo... nojo, mizi slanaky. hmm, bejvavalo lip nekdy?
odpovědět 
 Re: Smutná záležitost09:34:36 07.05.2008
No, Radime...trochu nepřesné podání, nemyslíš? Ta tvoje "část oddílu", která "otevírala skalky" čítala tuším do 10 členů (smečku mláďat nepočítám). A co já se pamatuji, tak tam nepadlo o hrdinství ani slovo... Ani o hyenismu "hrdinných" členů oddílu. Ale třeba jste něco řešili beze mě...jen netuším s kým. :-) No nic, příště by té (sebe)kritičnosti mohlo být méně...
Honzaodpovědět 
  Re: Smutná záležitost11:23:15 12.05.2008
Psal jsem, že tam byla část oddílu....nepsal jsem jak velká či že tam byla většina, nikoho nejmenoval ...dobře víš, že někteří se chlubili svými "úspěchy" či dávali do placu úspěchy ostatních. Nepíšu, že to dělá celý oddíl či většina... . Je to prostě jisté procento jedinců v oddíle, skupině, společnosti, komunitě... Jinak pokud chceme diskutovat o nějaké "Etice" asi stojí i za zaznamenání hromedné nájezdy do lezeckých oblastí pitky do ranních hodin...poházené spacáky po celý den a odpadky po okolí...
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Smutná záležitost11:26:07 12.05.2008
Ještě mi není jasný který honza z přítomných honzů reaguje...ale kolovali hystorky o tom, kdo kolik karabin či smyček v jaké oblasti "opatřil " či zaměnil...a nejen z přítomných, ale i kamarádů přítomných...
RAdim Bzuraodpovědět 

 díky09:23:25 07.05.2008
Díky moc Vlku za všechnu práci, co jsi pro nás udělal. Je smutné, že si toho neumí vážit všichni a otřesné, že někteří dokonce Tvé dílo ničí!
Na každý prase, ale existuje řezník...
hodně trpělivosti a vytrvalosti do další práce:-)
Baraodpovědět 

 Titulek09:36:05 07.05.2008
Neskutecne, to se muze stat opravdu asi jenom u nas... :-( Kazdopadne diky Vlku za to co delas a doufam, ze Te cin nejakeho idiota neodradi...
jAodpovědět 

 čím víc železa, tím líp!09:40:37 07.05.2008
na druhou stranu je pěkná hovadina tlouct nad každou cestu řetěz s karabinou - je to zase další výroba umělých stěn v terénu. Ani se nepodepíšu, protože bych stejně byl v diskuzi jedinej mezi smečkou vojížděčů venejtovanejch hákovaček. :-)
odpovědět 
 Re: čím víc železa, tím líp!09:47:43 07.05.2008
Ty jo, výborně diskuse se opět stočí jinam než na co byla původně zaměřena...a bude tu opět spor klasiků a modernistů...taky mi moc nevoněj "hudy frajírci", ale tady se řeší něco jinýho..
odpovědět 
 Re: čím víc železa, tím líp!11:22:14 07.05.2008
Je mi líto anonymů, kteří neví o čem hovoří.
Některé cesty měly samostatný slaňák a někde byl slaňák společný pro 2 až 6 cest, takže jsme s nimi dosti šetřili, vždy šlo o to, aby se dalo relativně dobře spustit a vybrat jištění.
A milému anonymovi bych doporučil, nechť si na skály u řeky zajede, ale ať tam nechodí bez patřičného množství "přátel" a smyček, protože borháky jsme rozhodně neplýtvali a dlouhé odlezy od borháků nejsou výjimkou. Své si tam vybere sportovec i příznivec různých hejblátek.
Vlkodpovědět 

 Problemy jsou vsude10:02:24 07.05.2008
No me ted v Ospu vybrali nemci dve presa z uplneho vrsku Octoberfestu - dolezli tam Krvavicou (az nahoru). Cestu jsem v ten den zkusil, nedal, dolezl az nahoru a vse bylo OK. Pak to sli ti dva nemci Krvavicou a proste ten vrsek vybrali. Zjistil jsem to, kdyz to po me lezl kamarad, ja mu cestu radil a najednou na me rval, ze to nema jak dolezt, ze tam nejsou presy... Popravde receno jsem jim ty fakta natvrdo vysvetlil a i pres mou absolutni pravdu a nalehavost mi nechteli dve expresky vydat, ze jsou jejich a ze si vsechno cvakali a nic tam neviselo predem. Jeste se na me divne divali, ze je chci obrat apod. No ke konci (asi po pul hodine) uz to bylo dost vazne a zavanelo pruserem, ale borec mi pak presa nastvane dal. Dalsi lzi byli napr. jeho tvrzeni, ze ma kombinaci dratovek a plnych. Kdyz mi me dve plne dal, nemel ani jednu dalsi plnou, jen draty. A to to prede mnou jeste presa prepocitaval a podobne sceny, fakt se mu divim, ze do toho vubec sel. Bylo jasne, ze je proste vzal.

Na druhou stranu se i nam stala neprijemna vec, kdy mela Radus nacvakaneho Huga. Lezl to nas kamos, dal to a rozhodl se ji cestu vycistit. Je to vsak dost previsle a jelikoz nemel u sebe navic preso, vybral ji jedno z horni (lehke) casti a zpoustel se a cistil chyty. Kdyz nam dole preso dal, zjistili jsme, ze neni nase a nechapali... OK,  nam asi nekdo preso vzal a az to Radus pujde, nacvakne tam zpatky to neci cizi, mysleli jsme si. Ale zrovna prisli polaci, zacli to lezt a najednou kde je jejich presa, ze se tu krade. Kdyz jsme jim to vysvetlili, nebylo to nic naplat - proste cesi kradou a je posekane... Nakonec vsechno dobre dopadlo, protoze vypadali, ze to snad pochopili a dokonce nase presa se nasla, protoze ji nekdo precvakl do retezu, kde byla i erarka. Zrejme to tedy byli oni polaci, kteri nasi presu (posledni) vycvakli a dali do retezu a misto te vycvakle dali svou.

No hold nekdy jsou lidi poradne svine a nekdy muze nastat neprijemna situace omylel a z niceho nic. Poucme se z toho vsichni, nebudme svine, nelzeme si a ani jinym, lezme a budme na sebe prijemni.

Hough, dopsal jsem a hura za par hodin do Labaku... ;) Cest.
Petisodpovědět 

 vlku?10:18:07 07.05.2008
Ptal ses mistnaku? jestli to nevybrali oni? Treba ze by s tim meli nejake pupinky, ze to tam je a podobne?
TomEeKodpovědět 
 Re: vlku?11:26:39 07.05.2008
Doplňuji, že vše tam dělám ve spolupráci s místními tj. s Iljou ze Znojmaa ani Viktor či Michal, kteří tam dříve dělali cesty s tím nemají problémy.
Osobně se přikláním k názoru, že se to někomu někam hodilo, či to kradl někdo na zakázku.
Není to z jeho strany žádný přestupek, neboť jde o škodu nemalého rozsahu ( od 5 do 25 tisíc)a za to už mohou být poněkud horší postihy.
Vlkodpovědět 
  Re: vlku?11:41:59 07.05.2008
Pokud mu prokazes ze to byla kradez (nikoliv ze tam nasel neco, co tam nekdo zapomnel) a ze ukradl vsechno, ne jen to jedno, co prave drzi v ruce... tak dal.
dagodpovědět 
   Re: vlku?11:49:38 07.05.2008
Dagu, to už je věc pro státního zástupce. A vzhledem k tomu, že si musíš přinést klíče o dvou velikostech, abys to mohl sundat a pak sundáš vše a ne jen něco, tak lze s úspěchem pochybovat, že to tam někdo mohl zapomenout. Navíc když k některým slaňákům musíš několik metrů slanit ze stromů nahoře a pak buď sjet až dolů, obejít a znova, nebo se vrátit po laně nahoru a skály jsou od sebe celkem tak půl kilometru tak bych řekl, že úmysl je jasný.
A mně osobně stačí jen zjistit buď kdo to vzal nebo kde se to nachází a o zbytek se umím postarat sám.
Vlkodpovědět 
    Re: vlku?11:58:45 07.05.2008
Ten konec, to chapu.
Ja jen narazim na znamy problem. Chytnes manika za pazouru, kdyz ti krade autoradio, dovleces na policajty. On ma plny sklep autoradii s ustrizenym kabelem, ale to je jeho sbirka, konicek a dostal je. Takze je to jen pokus o jednu kradez, skoda na okynku auta-poradkova pokuta a on ti s kamosi muze "za trest a obtezovani" jit to auto zapalit a vymlatit okna u baraku a to uz ho nechytnes.
Mozna je uz to dneska lip osetreny, ale pochybuju (tohle je ze zivota, btw pachatele byli bili jako prvni snih). jedno je, ze je to "jasny", druhy presumpce nevinny.
Dagodpovědět 
     Re: vlku?12:04:15 07.05.2008
Dagu, jsou i jiná účinější řešení :-)).
Vlkodpovědět 
      Re: vlku?12:11:24 07.05.2008
To jiste. I kdyz to ma take sve hacky. Komentuji jen tu jednu cast.
dagodpovědět 
  Re: vlku?12:41:27 07.05.2008
Hele ale pak je mi divny ze retez na skalkach vedle Zaludovy zustal a to je normalne pristupny. Jediny rozdil je ta karabina...
sartoriodpovědět 
   Re: vlku?12:58:42 07.05.2008
Sartori, rozdíl je ve velikosti klíče, řetězy, které zůstaly, mají maillony s jinou velikostí :-), ale tyhle bys opravdu nikde na stěně či v centru nepoužil, narozdíl od maillon či karabin. Proto je mi taky jasné, že to nevzal nikdo do šrotu, obzvláště, když o sto metrů dál je pěkná cedule, za kterou by dostal dotyčný víc a nadřel by se stokrát méně.
Vlkodpovědět 
    Re: vlku?14:22:20 07.05.2008
Aha, dik za vysvetleni. Ja tam ty od Tebe uz bohuzel nepotkal ;-(
sartoriodpovědět 
  Re: vlku?12:46:30 07.05.2008
Hmmm, tak to je pak opravdu smutny a nasrani se hodne...

TomEeKodpovědět 
   Re: vlku?16:23:08 07.05.2008
Je to humus, o tom žádná... Ale zajímalo by mě jak velký byly ty mailony. Nebylo to náhodou na klíč 12?
Syselodpovědět 
    Re: vlku?16:54:46 07.05.2008
To je fakt opruz! Vetšina z nás (včetně mě asi) by se na to po téhle zkušenosti vybodla. Věřím, že Vlk má silnější "morál" a nenechá se tím znechutit nebo odradit od dalšího přejišťování.
M.odpovědět 
    Re: vlku?21:25:48 07.05.2008
Ty co používám já tak ne, na ty je třeba dva větší klíče, staré ano.
Vlkodpovědět 
  Re: vlku?20:36:23 07.05.2008
Není to ten samý Ilja, který trénuje u weissera? To ve Znojmě není stěna?
alfonsodpovědět 
   Re: vlku?21:24:49 07.05.2008
Je :-).
Vlkodpovědět 

 marna snaha10:20:00 07.05.2008
neni to poprve, mailonky se ztraceji ze skal, co se pouzivaji, stejne v praze, jako na morave... jedine zalepit nebo zavarit pomaha...
běhyodpovědět 
 Re: marna snaha10:51:34 07.05.2008
I když to zalepíš, může to někdo, kdo by fakt chtěl to pořát ještě přeřezatm ne? Absolutní ochrana zřejmě neexistuje.
M.odpovědět 

 chudak11:17:52 07.05.2008
Je to dost ubohe vazne ani nemam slov..nechapem ako moze byt niekto tak obmedzeny a ubohy..je to hrozne hlavne ked sa zamyslime nad filozofiou lezenia a zoberieme do uvahy aj riziko tak kvoli takemuto kokotovi sa moze stat aj uraz a velmi lahko..u nas sa stal este horsi pripad nepoviem v ktorej oblasti ale horar mal problemy s tym ze sa tam lezie tak nie vybral hajzel a napilil do polky vsetky borhaky a zlanaky tak ze si si to hned ani nevsimol..kokoti su vsade normalne hned na mieste zastrelit a hotovo..
Miloshodpovědět 
 Re: chudak12:52:38 07.05.2008
že to jsou hovada o tom žádná...ale s kecama o střílení je to už jaksi mimo...
jíraodpovědět 

 Hyeny12:41:11 07.05.2008
Jsou středně velcí masožravci, obývající Afriku a Asii. Hyeny patří mezi kočkotvárné šelmy, jsou tedy příbuzné kočkám a promykám více než psům, kterým se podobají.
Hyeny prosluly jako mrchožrouti, hyena žíhaná a hyena čabraková se živí převážně mršinami. Nejnovější výzkumy dokazují, že hyena skvrnitá je převážně lovec. Délka života činí u hyeny běžně 40 až 50 let.
V některých částech Afriky lidé věřili, že se v noci proměňují v hyeny. Tito „hyenodlaci“, kterým se říkalo qora, byli dokonce postaveni mimo zákon a usvědčení qorové se trestali smrtí, otroctvím nebo vyhnanstvím. V přeneseném slova smyslu se jako hyena označuje člověk, který zneužívá lidského neštěstí nebo na něm parazituje.

ochránce zvířatodpovědět 
 Re: Hyeny15:26:39 07.05.2008
Skoro stejne osvicene jako upalovani carodejnic a pritloukani netopyru na vrata... nekdy si lidskou blbost odserou jen lidi, jindy i zvirata.
odpovědět 

 nebát se a nakrást13:32:15 07.05.2008
Titulek je ironie, ale dovolím si odbočit.
Krást je opravdu svinstvo ať je to cokoli a komukoli.
Faktem je že na "klasických" cestách by se to nestalo.
Proto že se nenechává.
Tak jak přistupují Ti "sportovní" lezci (ne všichni!!!) ke skalám a k přírodě, tak přistupují k věcem na nich visících.
Není jim nic svaté. Ta stará, přežitá tradice, možná, respekt ? k něčemu už vůbec ne.
Hlavně JÁ, JÁ, JÁ a pak můj deníček  a pod.
Vědomé ohrožení bezpečnosti ostatních je  opravdu
svinstvo nejhrubšího zrna.
honza odpovědět 
 Odpůrce nenávistných hlášek14:31:21 07.05.2008
Milý Honzo, sportovní lezec je člověk který leze sportovní cesty. Nic víc, nic míň. Vysvětli mi prosím co má společného fakt, že je někdo sportovní lezec s jeho vztahem k přírodě a dalším tebou jmenovaným věcem.
Klemiodpovědět 
 Re: nebát se a nakrást14:49:08 07.05.2008
hloupy honzo, mozna ze ses jenom velmi tupy a mozna jenom neumis cist, v cestach nic neviselo, zmizely slanovaci retezy. Ty ukradnul totiz psychopaticky radobyklasik honza, ktery nesnasi stabilni jisteni, slanaky, sportovni lezce a denicky, (protoze byl vzdy slabej a nesikovnej). Kdyz je vratis, ulevi se ti...
EL MUERTE!odpovědět 
  Re: obdoba15:21:11 07.05.2008
I nám zmizelo několik slaňáků v oblasti Jíckovice.Zajímavé je to, že v místech kde hnízdí Výr velký.Že by ornitolog,kterému se nelíbili lezci co plaší ptactvo?
lukavecodpovědět 
  Re: nebát se a nakrást15:24:26 07.05.2008
nepodstoupils nahodou operaci za ucelem zmeny pohlavi? puvodne LA MUERTE...?
odpovědět 
   Re: nebát se a nakrást15:33:32 07.05.2008
El muerto
odpovědět 
 Re: nebát se a nakrást16:24:31 07.05.2008
Zvláštní dedukce. Kdo není klasik jako já, ten krade. Nemá úctu k tradici a nic mu není svatý.
Ale my co jezdíme na osadu a zalamujem palce bysme nikdy nic takovýho neprovedli.
Snad jenom bych upozornil třeba na vykrádání batohů ve Skaláku, které museli provádět lidi, co to tam docela znají i pokud jde o lezení, a tam moc sportovek nepotkáš.
Trochu míň zkratek, Honzo.
P.odpovědět 
  Re: nebát se a nakrást12:35:27 11.05.2008
Sám se považuju spíš za sportovního lezce, i když každej rok pravidelně zavítám do hor, ale myslím že na tom co říká Honza něco bude. Jde prostě o to, že určítý typ sportu přitahuje určítý typ lidí. Myslím, že lezci všeobecně jsou k přírodě šetrní, akorát mezi sportovními může být trošku víc bezohledných....přeberte si to jak chcete a pak mě klíďo sežerte:)
Leošákodpovědět 
   Re: nebát se a nakrást20:23:40 17.05.2008
Dneska odpoledne jsem si prohlížel katalog Akticoopu a je tam fotka vrcholu Everestu. To není hora, to je smetiště. Znamená to, že největší bezohledností slují himalájští horolezci?
pbla4024odpovědět 

 Diskuze nebo reseni?18:19:20 07.05.2008
Vlku pokud posles kontakt rad ti pomuzu financne s nakupem novych moc penez sam nemam ale rad pomuzu lidem kteri se o skaly pro nas vsechny.
Kubaodpovědět 
 Re: Diskuze nebo reseni?21:30:27 07.05.2008
O peníze vůbec nejde s těmi jaksi nemám problém, jenom letos jsem nakoupil slaňovacích karabin za několik desítek tisíc. Mě spíše sere ta lidská bezohlednost a neúcta k práci jiných. Protože já zanedlouho z té oblasti odejdu a přesunu se jinam a byl bych rád kdyby sloužila jiným tak jak si představuji a všem se tam líbilo.
Vlkodpovědět 

 lidi sou zvirata20:12:35 07.05.2008
holt je videt ze nekteri lidi slezli ze stromu teprve nedavno
honza k.odpovědět 
 Re: lidi sou zvirata20:19:29 07.05.2008
hele, neurazej zviratata, jo..?
odpovědět 
  Re: lidi sou zvirata18:38:38 17.05.2008
:-) S tim souhlasim, Lidi nejsou zvirata, Zvirata sou rozhodne slusnejsi.
Honzísodpovědět 

 Co s tim05:38:11 08.05.2008
Predem: jsem sice vicemene odpurce zeleza ve skale, ale krast slanaky je prasarna, o tom zadna.
Nicmene jako dodavatel bud velmi iracionalnich a nebo velmi racionalnich prispevku, jeden pokus o racionalni. Je to kradez, obecne ohrozeni, prohresek na ekologii, vandalizmus, nebo...? Odpoved na tuhle otazku nemusi byt zbytecna. Vlk zanechal svuj osobni majetek na verejne pristupnem miste, to, co je z naseho hladiska jasna kradez, z hlediska obecneho byt tak jasne nemusi. Ohrozeni uz je mozna jasnejsi (pokud neni slanak na vrsku z ktereho jde sestoupit). Vzhledem k tomu, ze slanak chrani pred seslapavani strani sestupem, odirani stromu pri slanovani za strom..., je to asi cin proti ekologii, pokud je na skale povolene lezeni.
Pokud je slanak na skale doporuceny i nekym jinym nez je CHS, pak je to asi i vandalstvi a kradez.
Tohle si ujasnit nemusi byt od veci.
My totiz mame obcas pouze povoleni nekam sva jisteni dat, obcas ani to ne.
Obrana jisteni nejakou soukromou natlakovou akci je znacne osajslich a muze se nakonec obratiti proti nam. ("Brigadnik cistici les a skaly od srotu byl vcera napaden a surove zbit... z nasledku se bude lecit minimalne pul roku, utocnikovi hrozi az xxx trest a nahrada lecebnych vyloh").
Je takovy vyhled k nasrani? No je! Ale obavam se ze proste take je. :-(
Nepisi o konkretnim, na konkretni skale, ale o problemu obecne. Nejsme v podobne pakarne sami, takhle to taky nekdy chodi.
dagodpovědět 
 Re: Co s tim11:01:07 09.05.2008
Nějaký dobrý hulení ne? :-)
George-jpodpovědět 
  Re: Co s tim11:44:01 09.05.2008
:-) Tutovej model! Dam ti znacku a misto k nakupu, ale neco za neco. Rekni mi, kdo ma pravo menit jisteni, rusit cesty, delat cesty, upravit jinemu cesty a kdo ne. A skalu vubec. Ale hlavne proc ma to pravo. Tim "jinym" minim jednotlivce, clena ci neclena nejake neziskovky, zastupce neziskovky... nemusi to byt vubec horolezecky spolek a nemusi to byt spolek.
Dagodpovědět 
   Re: Co s tim20:15:37 09.05.2008
Dobře, tak odpověd zní... "Je to všech" :-)
George-jpodpovědět 
    Re: Co s tim21:23:32 09.05.2008
:-) Tak jo, vyhrals: Drum, tmave modrej, prodejna tabaku v Novych Butovicich. :-)
No, pro nas, lezouny by mohla byt jeste moznost, ze jsme priviliegovany a "rovnejsi", neb jsme jediny co na ty chraneneny skaly muzou a maji glejt na to tam vrtat. To je ovsem dost sranda, ze opravneni vzlinacu k sprave skal je darek od ochranaru. :-) A zmizelo by s povolenim tam lizt pro vsechny... to je svet... to jsou paradoxy, pane Vanek... Jdu snad radeji zase do prace. :-)
Dagodpovědět 

 Nedivím se ničemu06:59:35 08.05.2008
"Normální člověk nepochopí, co to muselo být za člověka, který to udělal, jen obejít všechno a zjistit, kde se nacházejí, k mnohým bylo nutno slanit několik metrů do stěny, navíc maillonky byly zašroubované klíči, takže rukou nešly povolit. Celá tato činnost by jednomu člověku zabrala pomalu celý den." ... od doby kdy jsem se byl podívat na Košickém sídlišti Lunik IX se nedivím ničemu. Tam se lidem "vyplatilo" kuchat i železobeton a dráty vracet do sběru. Někteří jedinci jsou prostě divní.
Belialodpovědět 

 Já už se nedivím ničemu19:52:16 08.05.2008
Vlku,já už se nedivím vůbec ničemu. Pamatuješ jak někdo vybral Kořánovi expresky z Pohádkových snů! Lidi jsou hrozně zlí! Já bych jim urazil ruce u samé prd... Hynek
Hynek ze Sloupuodpovědět 
 Re: Já už se nedivím ničemu22:27:39 08.05.2008
Tehdy to byli nejspíš mlaďoši ze Sloupu, taková ta partička co se tam potulovala a neměla co na práci.
Vlkodpovědět 
  Re: Já už se nedivím ničemu23:43:07 10.05.2008
Lepsi nez kdyz mi tam nekdo osekal chyty.
Stepan Ptacekodpovědět 

 hovado22:27:03 08.05.2008
Ahoj kluci!Napadá mě trochu jestli někomu víc nevadí to co pro lezení děláte než to že se chtěli obohatit! Usekat jim prsty!!!!!!!!!!!!!!!
Vasekodpovědět 
 Re: hovado21:47:42 11.05.2008
Jedno řešení by zde bylo. Začít lézt po vlastním jištění a né po fixním.
Čajodpovědět 
  Re: hovado21:52:58 11.05.2008
Čaji, ty se prosím tě radši nevyjadřuj, protože co se tebe týká, tak co slovo, to perla... Mám z tebe dost...
iljaodpovědět 

 To snad ne ...12:20:55 09.06.2011
... zm*di zas*aný ... Celej týden se těším jak tam na víked pojedem to všechno přelízt. Kdo okradl buližník v jevišovicích okradl i mě. Vím, že se to tomu hajzlovi(těm hajzlům) vrátí. Jen mě mrzí, že u toho nebudu :-/ .. Stejně jedem, dá se lízt i bez nich ale .. :-(
Jayodpovědět 
 Re: To snad ne ...12:25:07 09.06.2011
Ten článek je trošičku staršího data ne? ...vzhledem k tomu, že tam chceš jet nyní;)
 martanodpovědět 

 neuvěřitelné13:59:55 26.04.2013
Je sice fajn, že lezení se rozšiřuje mezi širokou veřejnost, ale má to i svá negativa..leze každý, i šmejdi, a ztrácí to svoje původní kouzlo..
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179371)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.