LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Do volnýho (kamení) se nezakládá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140279 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina v Krkonoších zasypala ženu, je v kritickém stavu

Lavina zasypala dnes v Krkonoších na Mužských kamenech ženu, která podle České televize patřila do šestičlenné skupiny skialpinistů. Záchranáři ji vyprostili, podařilo se jim ji oživit a vrtulník ji přepravil do nemocnice v Hradci Králové. Je v kritickém stavu na mimotělním oběhu, uvedla ČT.

Další dva členové skupiny skialpinistů byli dopraveni do nemocnice kvůli psychickým problémům. Podle reportáže české televize nebyli skialpinisté vybaveni lavinovými vyhledávači. Horská služba o zásahu informovala na Twitteru: Lavina dnes spadla předtím ještě na polské straně Krkonoš v oblasti Bialy Jar, kde pomáhala také česká horská služba. Pod sněhem tam nikoho nenašli.

Více viz reportáž Událostí České televize:

www.ceskatelevize.cz
V pondělí dopoledne obecná média informovala, že žena v noci zemřela, a horská služba vydala k zásahu upřesňující tiskovou zprávu tohoto znění:

Záchrana ve dvou lavinách na polské straně

"Krkonoše, 15. března 2021 – Hned dvě laviny krátce po sobě se sesunuly v neděli 14. března na polskou stranu Krkonoš, v obou zasahovali naši záchranáři a polská horská služba GOPR. Záchrana ve dvou lavinách na polské straně

K první lavině, která spadla v Bialym Jaru nad Karpaczí, požádali o spolupráci polští záchranáři z GOPR českou HS v 11:40. „Okamžitě jsme na místo vypravili naše psovody a informovali Zdravotnickou záchrannou službu, která vyslala na místo nehody dva vrtulníky. Dále jsme aktivovali do záchranné akce okrsky HS ze středních a východních Krkonoš,“ uvedl k počátku akce Pavel Smejkal, šéfpsovod Horské služby Krkonoše.

Lavinu uvolnili dva skialpinisté, kterým se ale podařilo z masy sněhu vyjet. „Před sjezdem však viděli na cestě, která lavinovém svahem prochází, nějaké turisty. Nebylo tedy jasné, jestli je v lavině někdo zasypaný. Celé laviniště proto bylo prohledáno za pomoci lavinových psů, vyhledávačů a Recco systémem. Zároveň probíhalo sondování celého prostoru spodní části sesuvu pod cestou,“ informoval Pavel Cingr, lavinový specialista Horské služby s tím, že výsledek pátrání byl negativní.

V 13:50 pak dispečink HS dostal hlášení o pádu další laviny pod sedlem nad Martinovkou v části Czarny Kociol Jagniatskowski na polské straně Krkonoš. „Lavinu uvolnila skupina skialpinistů z ČR. Došlo ke kompletnímu zasypání jedné ženy. Skialpinisté neměli žádnou lavinovou výbavu. Okamžitě jsme zorganizovali přesun psovodů z Bialyho Jaru na druhou lavinovou nehodu pomocí vrtulníku ZZS. Zároveň byly aktivovány okrsky HS ze západních Krkonoš,“ řekl k další akci Pavel Jirsa, náčelník Horské služby Krkonoše.

Na místo se rychle přemisťovali i záchranáři, kteří ukončili práci na první lavině, a další členové HS z Harrachova a Rokytnice nad Jizerou. „Pomocí vrtulníku Letecké záchranné služby se relativně rychle na místo dostali psovodi, kteří okamžitě začali pátrat po zasypané skialpinistce. Po 20 minutách pes označil místo. Po vykopání jsme začali společně se záchranáři ZZS resuscitovat,“ popsal dění u nehody Pavel Smejkal.

„Následně došlo k pádu sekundární laviny z vedlejšího žlabu, která, se řítila na naše záchranáře. Všichni, včetně psů stačili včas utéct do bezpečí. Resuscitovanou skialpinistku si pak převzala posádka vrtulníku LZS a transportovala ji do Fakultní nemocnice v HK,“ doplnil Pavel Cingr s tím, že druhý vrtulník z Liberce musel transportovat do nemocnice dva její kolegy, kteří utrpěli z nehody vážný šok. Dodal, že celkem se obou akcí zúčastnilo 111 profesionálních i dobrovolných záchranářů HS ČR.

V Krkonoších platí v těchto dnech 2. stupeň lavinového nebezpečí. „Lavinové lokality jsou řádně označeny. Na cestách procházejících katastrem je varování. Všem doporučuji pozorně sledovat aktuální lavinovou předpověď a používat kompletní lavinovou výbavu, tedy lavinový vyhledávač, sondu a lopatu, případně lavinový batoh. Neméně důležité je umět lavinovou výbavu rychle a správně použít,“ důrazně varoval Pavel Jirsa."


Standa Holec   [úpravy] 20:13 14.03.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Informacni sum21:05:25 14.03.2021
Obe laviny byly v Polsku. Krome te v Biely jar to byl Czarny Kociol Jagniatkowski (dle HS Harrachov).
Erikodpovědět 

 Trochu metodiky00:37:50 15.03.2021
Podle aktuální metodiky je třeba při vstupu do lavinové území mit aktivován lavinové vyhledaváč a dodržovat patřičně rozestupy. V případě zasažení lavinovou pak zachovat chladnou hlavu, nepřipadá panice a pokusit se o kamarádkou pomoc. 6 lidí je hodně , tak proč ji nevykopali dříve. Klíčových je 15 minut.
Expert lavinovýodpovědět 
 Re: Trochu metodiky07:14:14 15.03.2021
Protoze si myslim, ze diky vsem tem opatrenim lidi delaji sporty, ktere driv nikdy nedelali, jen aby neco delali (viz. napr. pocet bezkaru, otuzovacu, atd.) a pak to takhle dopada. Cloveka, ktery na skialpy bezne nechodi a jde poprve, vubec nemusi napadnout, ze existuje neco jako lavinovej vyhledavac a uz vubec ne ho mit u sebe. Uprimne sem na skialpech taky nikdy nebyl a kdyby nekdo rek pojd, asi by me taky nenapadlo jako prvni shanet vyhledavac a takovejch troubu, jako sem ja, bude plno, co nemaj o metodice ani poneti. Clovek je rad, kdyz narazi na nekoho, kdo zna metodiku toho, co dela temer denne, takze pokud to nebyli nejaci zkuseni skialpinisty (predpokladam, ze kdyby jo, meli by vyhledavac), tak po nich clovek tezko muze chtit, aby se vzajemne vykopali z laviny. A to je problem doby. Vsechno je dostupny vsem, coz je na jednu stranu super, na druhou u toho Ti horlivejsi obcas holt zarvou.
Marphyodpovědět 
  Re: Trochu metodiky07:31:41 15.03.2021
lokalita mužské kameny na české straně? nejbližší svah, kde bych vůbec uvažoval o pípáku, je Martinova jáma (a už dlouho se nevysypala), a ta je zhruba kilometr daleko. od mužských kamenů dolů vede v jednou "průseku" takový rozvolněný les dolů na tradiční běžkařskou cestu od Moravské na Bradlerovy boudy,ale ten svah je skialpinisticky a lavinově nezajímavý a má něco k 20°, což je fakt málo na ježdění při takové vrstvě sněhu, kdy by mělo smysl bát se laviny. traverzová cesta svahem je pak zcela bezpečná.

takže si to sumýruji tak, že buď je ta lokalita velmi nepřesně, nebo to byla extrémní smůla.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Trochu metodiky07:39:46 15.03.2021
snad mě napadá, že něco občas skutečně hrozí, je o kus níž, jihozápadní svahy medvědího dolu, kudy křižuje školní cesta (Davidovky - Medvědí bouda). to je dokonce jedna z povolených skialp tras. tam to ujet samozřejmě může. ale i tak - prasmůla. tam se běžně motají davy romanticky zaměřených běžkařů.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Trochu metodiky07:53:07 15.03.2021
Lukáši, přečti si první koment od Erika. Mělo to být pod Mužskými Kameny na polské straně - ten kotel je od Kamenů pár set metrů... Ale zatím jen dohady, jsem zvědav na komplexní zprávu.
Pták ohnívákodpovědět 
     Re: Trochu metodiky08:27:53 15.03.2021
na polské straně, bez pípáku, našel ji pes po hodině
odpovědět 
      Re: Trochu metodiky08:35:28 15.03.2021
jojo to jsou ty tlaky na HS atd. aby byly informace co neaktuálnější a současně co nejdetailnější. Prostor pro spekulace otevřen... Nedávno tu byl v diskusi megadetailní rozbor lavinových stupňů atd. - ale co je vám to hoši platný, a HS ať si také varuje jak chce, když (Máňo vole py.o) na idnesu vyhlásili pro celý Kééérkonoše dvojku(!!!)
odpovědět 
       Re: Trochu metodiky13:07:48 15.03.2021
No jen se podívat na profily (datum a kde jsou).
Včera ta situace (večer) byla na první pohled o hubu
Kubrtodpovědět 
     Re: Trochu metodiky09:03:15 15.03.2021
ano, polská strana, tam ano. zmátl mě ta hradecká nemocnice
držím palce, ať to bylo jakkoli.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Trochu metodiky09:09:37 15.03.2021
Dle všeho to byli Češi - volali českou HS a transport byl do českých nemocnic... A asi vsichni bez pipaku. Taktéž držím palce, ať se z toho dostanou.
Pták ohnívákodpovědět 
       Re: Trochu metodiky09:20:36 15.03.2021
tak bohužel ne. upřímnou soustrast.

(a hlavně nekoukejte do diskusí na mejnstrýmu)
Lukas B.odpovědět 
        Re: Trochu metodiky14:25:48 15.03.2021
Ano, bohužel jsem si diskusi v mainstreamu přečetla a je mi ještě bídněji. Zemřelá žena byla má kamarádka. Dlouholetá členka lezeckého oddílu. Na skialpech většinu zimy, přičemž v Krkonoších skoro každý víkend.
Šárkaodpovědět 
         Re: Trochu metodiky15:01:50 15.03.2021
To co se stalo je smutný. Jestli někdo porušil nějaký zákaz je jeho věc a nemám potřebu to jakkoli hodnotit. Co by mě zajímalo, je víc informací o tom, jak se to přihodilo, aby se z toho mohli ostatní poučit.
Pavelodpovědět 
         Re: Trochu metodiky15:18:00 15.03.2021
Ahoj Šárko, níže jsem polemizoval o těch, kdo jdou skialpy zkusit a o těch, kdo to dělají poctivě. Možná jsem Tvoji kamarádku nechtěně strčil do nějaké škatulky. O to více mne zaráží, co se stalo (vzhledem k tomu, že kamarádka byla z horooddilu a na horách často...). Co tam probůh dělali?, dle všeho bez pipaků, po tom, co se dělo v sobotu s počasím...
Pták ohnívákodpovědět 
          Re: Trochu metodiky15:38:33 15.03.2021
Tak to je.. Napadá mě paralela. To, že při lezení máme nosit helmu, víme všichni. Kolik z nás ji nosí?
Šárkaodpovědět 
           Re: Trochu metodiky16:05:32 15.03.2021
Ti s pudem sebezáchovy.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Trochu metodiky17:55:04 15.03.2021
Proti jak velkýmu šutru z jaké výšky ti helma pomůže?
odpovědět 
             Re: Trochu metodiky18:17:26 15.03.2021
Proti malému kamínku, který proletí několikasetmetrovou stěnou, proti kamenu velikosti pěsti z několika metrů, proti ráně do hlavy během pádu, proti omlacování hlavy na skále.

Jo a taky si na ni může stoupnout spolulezec při stavění.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Trochu metodiky18:43:03 15.03.2021
Máš pravdu. Na druhou stranu je to takové lhaní si do vlastní kapsy, stejně jako pípaky a tak. Něco jsem pro bezpečnost udělal, ale to nejvíc, nechodit na dané místo, tak to ani náhodou.
odpovědět 
               Re: Trochu metodiky19:13:42 15.03.2021
Není to lhaní si do vlastní kapsy. Je to řešení úlohy "jak se bezpečněji pohybovat v zimních horách" a nikoliv úlohy "jak v životě minimalizovat veškerá rizika".
honzaodpovědět 
           Re: Trochu metodiky21:41:35 15.03.2021
Ano, ruku na srdce. U nás v oddíle tu přilbu na skály a do hor fakt nosíme, do hor běžně i prsáky. Pipaky na ski, pokud člověk nechodí po sjezdovce, tak taky. Je to prostě samozřejmost, se kterou se mezi členy automaticky počítá. Proto ode mne možná ten naivní dotaz, proč to neměli.
Pták ohnívákodpovědět 
            Re: Trochu metodiky11:58:28 16.03.2021
To jste nějaký spořádaný oddíl. Jezdíte na písek? Jako určitě je vidět vzestupný trend mít blembák na hlavě... Ale pořád většina leze bez (včetně mě) a že by to v zahraničí bylo jiné se mi nezdá.
hurvajzodpovědět 
             Re: Trochu metodiky13:09:49 16.03.2021
historicky jsem nosil helmu jako malý hokejista. jako (horo)lezec a cyklista a vodák jsem helmu samozřejmě nenosil, jednak to bylo trapný a nepohodlný a druhak jsem tenkrát býval kadeřav. po jedné příhodě na svahu Bezdězu jsme si všichni zúčastnění šli koupit helmy na kolo. no a po jedné příhodě nad zbojandou nosím helmu na jakékoli skalky (obě příhody byly v rámci oddílu).
Lukas B.odpovědět 
             Re: Trochu metodiky13:15:43 16.03.2021
Nevím kdo je Pták Ohnivák a z jakého oddílu, ale u nás v oddíle je to také tak. Při tom jsme univerzální velký oddíl zaměřený spíš na rekreační lezení všeho typu od překližky, přes skalkaření, písek, ledy, zimní hory až po skialp.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: Trochu metodiky14:21:02 16.03.2021
Prosím, když píšeš můj nick, tak s dlouhým í. Pak je správně. Dik
Pták ohnívákodpovědět 
             Re: Trochu metodiky15:44:22 16.03.2021
U sebe i parťáků na přilbě, pípáku, kondici, znalostech, atp. trvám. Výjimkou jsou širočiny, kam se vejde hlava, ale nevejde přilba. Možná chtěli být nenapádný, krnapáci se zaměřujou na osoby s freeridovou výstrojí.
Erikodpovědět 
            Re: Trochu metodiky12:16:38 16.03.2021
Ale jinak s tebou souhlasím. Zkušeností měli evidentně dost a pokud to bylo rizikové místo (nikdy jsem tam nebyl)... S riziky byli seznámeni a rozhodli se jak se rozhodli. Já si většinou do krkonoš taky výbavu neberu, ale zase se v těchto případech vyhýbám všem rizikovým místům.
hurvajzodpovědět 
             Re: Trochu metodiky08:52:23 17.03.2021
Myslím, že kam má v Krkonoších cenu chodit na skialpech, tam má i cenu být připraven na to, že lavina může spadnout. Tedy mj. mít lavinovou výbavu a být ji schopen použít.
honzaodpovědět 

 Dobre ucty delaji dobre pratele08:31:49 15.03.2021
Komu z te skupiny prijde faktura za zasah hs?
Rozpocitava se castka mezi vsechny ucastniky skupiny nebo pouze mezi transportovane?
Džejnodpovědět 
 Re: Dobre ucty delaji dobre pratele09:27:10 15.03.2021
Nikomu. Zasahovala česká horská služba, jednalo se o Čechy a transport byl do českých nemocnic.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Dobre ucty delaji dobre pratele10:02:12 15.03.2021
tohle mne neuvěřitelně štve, půlka národa je obtloustlých s coronou, cukrovku, chlastá, kouří, droguje a my tady budeme řešit naprosto marginální peníze po jedné zemřelé holce.
sosiceodpovědět 
  Re: Dobré účty10:32:35 15.03.2021
Byli to trotlové, co porušili asi 10 zákazů včetně epidemiologických, ale je to hrozně krutý trest, zvlášť když oběť to asi jako většina holek neorganizovala. Holt skialpinismus je elitní sport a dvojku neradno podceňovat a valit do zavátých žlabů. Nějakou spoluúčast bych určitě zavedl, stálo to dost peněz.
Máraodpovědět 
   Re: Dobré účty11:16:25 15.03.2021
Smutné na tom je, že tito lidi vytváří obraz skialpinistů v široké veřejnosti. Ta pak nerozlišuje lidi na lyžích "z půjčovny" a ty, kteří mají vše potřebné sebou, mají udělané kurzy či horoškolu v oddíle, vědí a umí... Těžko pak třeba u různých úřadu žádat o uvolnění omezení pro skialpinisty v Krkonoších.
Za chvíli tu opět budou psát moralisti, jak jsme hrozny, nezodpovědní, chodíme, kam nesmíme atd.
Upřímnou soustrast pozůstalým.
Pták ohnívákodpovědět 
   Re: Dobré účty11:31:28 15.03.2021
Žádný z těch "Tvých zákazů" neměl souvislost se spuštěním laviny ani se smrtí nešťastné ženy.
Kuba Turekodpovědět 
    Zákazy11:59:12 15.03.2021
Tohle si piš na cernyles.cz! Do Polska nesmíš, mimo značené cesty taky ne. Velká skupina zobáků si lavinu nejspíš spustila. Shlukovat se taky teď nesmíš, asi nebyli 1 domácnost. Navíc nehoda skoro jako přes kopírák jako minulé - nekalej žlab zavátej prašanem...
M.odpovědět 
     Re: Zákazy12:19:08 15.03.2021
Co tehdá na Svišťáku? Anděl strážnej byl na svým místě. Tak tady prostě jen anděl strážnej na svým místě nebyl.
honzaodpovědět 
      Re: Zákazy16:07:13 15.03.2021
Svišťák kdy? Pod lavinami tam už zahynulo docela dost lidí.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Zákazy16:14:53 15.03.2021
Svišťák naštěstí onehdy ne, protože jak píšu, anděl strážnej byl na svým místě.

Taky se pídíš po detailech, aby ses z nich mohl metodicky poučit?
honzaodpovědět 
        Re: Zákazy16:28:12 15.03.2021
Pídím se po tom, co vlastně svým Svišťákem chceš říci. Že matka z Mělnicka, po které zůstaly dvě děti, manžel a bratr na túře se psychicky složili, a na Mělnicku je o jednu horolezkyni méně, už jednou skončila pod lavinou na Svišťáku? Nebo Ty jsi skončil pod lavinou na Svišťáku, nebo narážíš na moji skoro smrtelnou příhodu nedaleko od Svišťáku, případně jsme spolu byli zrovna na Zbojandě, jak se společné cvičení horských vůdců a horské služby na Svišťáku změnilo na ostrou záchrannou akci jednoho z cvičících vůdců, nebo jak to prosím myslíš?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Zákazy18:26:41 15.03.2021
Nemyslím ani jednu z těchto variant, ani o těchto variantách nic nevím a tak na ně ani nemohu narážet. Byla to soukromá poznámka ve veřejném prostoru adresovaná výlučně diskutujícímu "M."

Když už jsem to nakousl, tak jsem chtěl tou poznámkou cca vyjádřit přání, abychom byli pokorní, protože nevíme dne ani hodiny.
honzaodpovědět 
          Re: Zákazy18:29:07 15.03.2021
Díky za vysvětlení.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Zákazy21:02:29 15.03.2021
Kubo Turku, prosím, odkud bereš informace o zemřelé ženě a další detaily? Přijde mi velice nevhodné to tu rozebírat. Nehledě na to, zda jsou Tebou podané zprávy pravdivé či ne. Zasahuješ do soukromí nejen zemřelé ženy, ale především pozůstalých. Prosím o zachování slušnosti!
Šárka odpovědět 
          Re: Zákazy22:05:56 15.03.2021
1) Veřejné zdroje. 2) Zasahování do soukromí to samozřejmě není.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Svišťák17:17:26 15.03.2021
Myslíš můj Svišťák anebo náš?
Máraodpovědět 
       Re: Svišťák18:12:32 15.03.2021
Myslel jsem tvůj. (Ono to vyjelo i když jsme tam byli voba? To už jsem nějak vytěsnil z paměti).
honzaodpovědět 
       Re: Svišťák18:13:24 15.03.2021
Nebo myslíš Slavkovskou galérii?
honzaodpovědět 
     Re: Zákazy16:04:28 15.03.2021
Jak překročení zákazů, které si vyjmenoval, spustilo lavinu a zabilo ženskou?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Zákazy17:21:15 15.03.2021
Lavinu spustila gravitace, ale zase to byla přesně ta orientace, kam se nemělo a když, tak s pípákem nebo balonem.
M.odpovědět 
       Re: Zákazy18:19:07 15.03.2021
Děkuji, že jsi sám uznal, jakou blbost jsi napsal dříve ohledně zákazů.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Dobré účty14:51:28 15.03.2021
tak spoluúčasti při zavinění se Vám holenkové zachtělo? to jste si přinesli tyhle moudra z idnesu nebo z novinek? spoluúčast nebude. protože, když tedy pomineme tuzemský pravidla a placení daní a zdravotní daně, by na to nejdříve dojeli ti přemoudřelí Kondelíci a Kondelice (co nejvíc řvou proti nezodpovědným alpinistům), co každý víkend plní úrazovky poté, co řežou na cirkulárkách bez krytů, motají se po dvorku s řetězovkou v obyčejných holinách, lezou na střechu po nezabezpečených žebřících a matlají nešikovnejma prackama do sto let nerevidovaný elektriky a převrhávají na batolata hrnce s polévkou.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Dobré účty16:08:51 15.03.2021
Krom výše uvedeného + toho, že se pohybujeme v lavinových katastrech tak ještě žereme čipsy, chlastáme, nechodíme na preventivní prohlídky, někdo z nás hulí a máme vysokej cholesterol. A navíc: většina z nás je tím radši, čím nižší zdravotní daň platíme. A tak jsme radši při podobných příležitostech zalezlí a ani nehlesneme.
honzaodpovědět 
     Re: Dobré účty17:58:33 15.03.2021
ano, to je správná připomínka, za normálních okolností je hlavní náplň špitálů lidi, co žerou bůček, kouřej, chlastaj, nehýbají se. tam je korelace konsensuální a zavinění jednoznačné.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Dobré účty21:10:33 15.03.2021
A nedám si a nedám na flexu kryt, protože jinak bych s ní dělal mnohem déle :-) A kamarádka z obličejové chirurgie mi ráda vypráví, jak jsou tam šikovní a ucho mi přišijou, pokud ho nezapomenu doma, čelist spraví a i kotouč občas z čela vydolují :-)
odpovědět 
    Re: Dobré účty16:13:16 15.03.2021
Ja bych nedbalost a cizí zavinění z nedbalosti s nasledkem smrti totožně neviděl. Ti dva psychicky poškození borci,kteří byli transportováni i když neměli vnější zranění, byli vedoucí skupiny? To bych zvažoval trestní oznámení. V situaci kdy je sprava skalních oblastí v hledáčku trestně právní odpovědnosti pokud dojde k nehodě lezce,tak tohle je situace zralá na podobnej přístup.
A vzhledem k absenci základní výbavy a mmt legislativním opatřením kvuli cov bych jako pojišťovna vymáhal spoluúčast.
Skialpinismus není levnej sport.
Džejnodpovědět 
     Re: Dobré účty16:30:13 15.03.2021
Chytráku, že by rodina žalovala sebe sama?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Dobré účty17:25:23 15.03.2021
Že by pozůstalí po oběti nehody nemohli být zároveň příbuzní s "vedoucím" výpravy a nemohli by byť jen formálně zvažovat vymáhání trestní odpovědnosti?
Džejnodpovědět 
      Re: Dobré účty18:24:59 15.03.2021
Na tůře je někdo zodpovědný (zpravidla ten nejskušenější) a že neměli patřičnou lavinovou výbavu, nedodržovali v lavinovém terenu rozestupy je jasný už teď. Když je musel hledat pes. Chudák holka za věřila skupině a ty ji v tom nechali. Vždy je třeba vědět s kým jdes na turu.
odpovědět 
       Re: Dobré účty18:30:54 15.03.2021
Manžel a brácha.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Dobré účty20:17:11 15.03.2021
To je přeci jedno jestli měli pribuzensky vztah. Někdo byl v roli zkušenějšího a ten nese za nevybavenost a spatne vedení tury zadvovednost. Neda se preci říct že je to jen smůla. V rakousky nebo jiných alpských zemích by sel sedět.
odpovědět 
         Re: Dobré účty20:22:48 15.03.2021
Pozůstalí se mohou maximálně soudit o peníze, ti nemohou posílat lidi sedět. Nechci být úplný cynik, ale dokážeš si představit v téhle smutné konstelaci, že někdo někoho zažaluje o prachy?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Dobré účty17:52:01 15.03.2021
Tenhle přístup za každou cenu najít viníka a skásnout ho je kokotina. To by brzy skončilo tak, že při uklouznutí na mokrých schodech by sis záchranku + léčebný výlohy zatáhnul sám protože jsi nepočkal až to uschne a taky uklízečka by měla zavinění nehody že to nevytřela pořádně do sucha.. Cesta do pekel. Stalo se neštěstí, od toho máme stát aby jsme nemuseli shánět pomoc po okolních v esnicích ale měli horskou, záchranku a doktory.. Mmch. zdravotní pojištění si tu každý platí, tak nevim o co ti jde..
odpovědět 
      Re: Dobré účty19:01:08 15.03.2021
Jedna z mála věcí,který můžou pomoct v rámci předcházení části tragedií v horách je damoklův meč trestní odpovědnosti a hrazení části finančních nákladů. Všechny další strategie se zatím ukazujou jako slepá ulička.
O to tu jde.
Samozřejmě by měla zůstat svoboda volby a po souhlasu účastníků nezasahovat a netransportovat.
Je úplně jedno v jakým terénu se pohybuji a jaká je lavinovka. Mám lyžáky, nacvaklé lyže a jsem ve volném terénu - mám mít lavinovou výbavu. Pokud nemám,platím. Pokud s ní neumím zacházet a adekvátně neposkytnu pomoc,platím a vystavuji se riziku tr. Stíhání. Analogie auta bez lékarničky a neposkytnutí pp při dop.nehodě je naprosto na místě.
Osobní odpovědnost začne existovat ve chvíli,kdy.bude trestně a finančně vymahatelná
Džejnodpovědět 
       Re: Dobré účty19:55:39 15.03.2021
Samozřejmě existuje princip všeobecné odpovědnosti. Takže se takové případy řeší tak, jak popisuješ - morálně, finančně i trestně.

Problém je v úhradách horské službě, protože ministři pro místní rozvoj (aktuálně ANO) si ji chtějí nechat pod sebou, aby ji využívali k osobnímu PR. Takže je pořád ve státních rukách a tím pádem zdánlivě zadarmo. Řešilo se to tady v ohnivé diskusi tento rok.

Odpovědnost za své konání se tady na diskusi řešila například v případě lezení v Hlupočepech, kdy jeden lezec pustil druhého na zem, protože měli krátké lano.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Dobré účty20:25:50 15.03.2021
Zažito identická situace. Prvolezec mel kliku,přežil a před transportem heli dal výpověď že k pádu došlo jeho vinou,dezorientací v terénu,špatnému vyhodnocení situace a chybou v dalším postupu kdy nestačila puvodně vyhovující délka lana. Kdyby to neudělal,je to trestně vymahatelné na jističi,který si nepohlídal lano. A v každém případě jasná stopka pro oba, zpět do horoškoly a do zákl.kurzu. klidně podobný faily evidovat přes čhs a teprve po štemplu z horo že byl absolvovan zakl vycvik tak umožnit další volný pohyb v lezeckým terénu. Jinak při dalším failu plně hradí zásah HZS. Analogie odebrání a znovuzískání ŘP. Samozřejmě je to autoritářský systém,vygeneruje očůrávky a tunu keců o okrajování svobod ale na nic jinýho jsme zatím nedospěli.
Džejnodpovědět 
         Re: Dobré účty22:11:31 15.03.2021
No tak... lezení po skalách není jako řízení auta na veřejných komunikací. Analogií k lezení je spíš ježdění autem nebo na motorce v uzavřených areálech nebo na vlastním pozemku. Na to žádný řidičák nepotřebuješ, a proto Ti ho také nemohou vzít.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Dobré účty12:21:02 16.03.2021
K nicemu jinymu si nedospel akorat ty. Drakonicke tresty nefunguji. Ostatne tech opakovane chycenych se zakazem rizeni o tom vypovida. Stejne tak tech nakropenejch, kde ten trest v pripade nehody se zranenim muze byt i nepodmineny.

Uz vubec pak nechapu proc si myslis, ze by meli fungovat drakonicke tresty v pripade, kdy realnym trestem je obcas smrt.
Geoodpovědět 
          Re: Dobré účty19:49:08 16.03.2021
Finanční postihy samozřejmě fungují a fungovat budou, dp hlmp takto na pokutach vybere kazdorocne ke sto mega.
Džejnodpovědět 
           Re: Dobré účty21:23:30 16.03.2021
Pokud by pokuty fungaovaly, tak by vybral 0. Ale ocividne lidi jezdi na cerno dal. At uz umyslne nebo proste obcas zapomenou.
Geoodpovědět 
         Re: Dobré účty18:52:10 16.03.2021
To je smutný život. To bbys navrhoval povolení pro lezení po skalách pro jednotlivce? to už tu bylo.
odpovědět 
      Re: Dobré účty19:08:05 15.03.2021
Jedna z mála věcí,který můžou pomoct v rámci předcházení části tragedií v horách je damoklův meč trestní odpovědnosti a hrazení části finančních nákladů. Všechny další strategie se zatím ukazujou jako slepá ulička.
O to tu jde.
Samozřejmě by měla zůstat svoboda volby a po souhlasu účastníků nezasahovat a netransportovat.
Je úplně jedno v jakým terénu se pohybuji a jaká je lavinovka. Mám lyžáky, nacvaklé lyže a jsem ve volném terénu - mám mít lavinovou výbavu. Pokud nemám,platím. Pokud s ní neumím zacházet a adekvátně neposkytnu pomoc,platím a vystavuji se riziku tr. Stíhání. Analogie auta bez lékarničky a neposkytnutí pp při dop.nehodě je naprosto na místě.
Osobní odpovědnost bohužel začne existovat ve chvíli,kdy.bude trestně a finančně vymahatelná.
Až se nám to dostane dostatečně pod kůži a pochopíme,že svoboda je hlavně odpovědnost, změníme svoje chování,začnem řešit prevenci a po třiceti letech se možná dostane ke slovu něco jako demokracie a svoboda napříc společností.
Džejnodpovědět 
       Re: Dobré účty20:16:17 15.03.2021
tobě fakt připadá málo, že jeden přišel o svoji ženu a matku svých dětí, a druhej o sestru? co tam chceš trestat (i kdyby snad některý z nich nesl nějakou vinu)? jestli platí "podle sebe soudím tebe", tak musíš bejt teda solidní kus netvora.
Lukas B.odpovědět 
        Re: Dobré účty20:26:06 15.03.2021
Asi by jim rád navíc přihodil účet pár set tisíc za záchranu a pár let vězení za to že "byl zkušenější tedy vůdce" a vjeli spolu do lavinovýho terénu + neměli pípáky...
Tahle myšlenka je cesta do pekel aneb jak z neštěstí vytřískat prachy a ještě víc zničit život účastníkům co to přežili...
Upřímnou soustrast. Pro ostatní výstraha že hory neodpouští chyby a někdy jsou dost zákeřný. Ale i tak lepší než umřít na gauči na proleženiny...
odpovědět 
         Re: Dobré účty21:06:56 15.03.2021
O to z někoho něco vytřískat tu vůbec nejde a je chyba to takhle vnímat. Protože při rozhodování zda a jak se připravit a vybavit na horskou túru se dlouhodobě ukazuje špatně a individuálně nastavená optika lidí,respektive neadekvátně různorodým situacím v horském i skalním prostředí, měla by do hry při rozhodování vstoupit možnost vymáhat trestní odpovědnost v případě újmy na zdraví,smrti, příp finanční spoluúčast na zásahu,léčbě ať už adekvátně výlohám na péči nebo jako paušál za spoluvinu na nehodě jako takové při zanedbání přípravy nebo pp.
Jak jsem psal výš,je to smutná motivace ale asi jedna z mála která lidi donutí přenastavit optiku jak se správně vybavit na horskou túru a líp sestavit žebříček faktorů.

Jinak řeči o mokrých schodech a spoluúčasti jsou klasickým přikladem špatně nastavené optiky. Zatím jsem si nevšim,že by tam vznikalo riziko skupinového ohrožení,riziko lavinozního terénu,náhlých změn počasí,tj podmínek,na které z podstaty nemáme páky, proto je potřeba s nimi o to víc počítat, pro pohyb na mokrých schodech není potřeba ověřovat stav techniky,zda pípáky vysílaj na stejný frekvenci,maj ok baterky,zoxidováný kontakty,apod.
Na schodech stačí přizpůsobit pohyb podmínkám a svým možnostem a rozhodnutí jestli vlezu nebo ne nevyžaduje znalosti techniky,přírodních podmínek,meteo,pp.
Čili z podstaty věci tenhle argument nebstojí.
S rizikovostí terénu a pohybu v něm a ještě vedením skupiny příp aktivit na záchranu prostě musí růst odpovědnost.
Že není pro všechny se ukazuje nejen posl dvě sezóny.
Džejnodpovědět 
          Re: Dobré účty21:20:52 15.03.2021
ať kdokoli udělá cokoli, vždy přijme nějaké riziko a vždy něco zanedbá. všechny ty babičky, co si zlomí nohu na neposypaném chodníku, si za to můžou samy, že si nevobuly pohorky a nenacvaky mačky. když si babička pustí v bedně detektivku, a dědeček z toho vypětí nervů dostane infarkt, měla by jít babička bručet. když sedáš do auta nevyspalej nebo nasranej (natožpak se zbytkáčem), potom šup s tebou za katr.
Lukas B.odpovědět 
           Re: Dobré účty21:40:30 15.03.2021
Ano,to už je pohyb na hranici demagogie,kdy se dá zkoumat trestní odpovědnost na základě rozlišovacích schopnosti danýho jedince.
Na což asi nedojde, protože staršich lezců a alpinistů s náběhem na senilitu nebo zbytkáč v krvi zatím tolik není,díkybohu.

Džejnodpovědět 
        Re: Dobré účty20:31:14 15.03.2021
Lukas - bych to tipnul nějakýho právníčka co tu nad tim onanuje... Až uklouzne na mokrejch schodech tak bych mu to taky naúčtoval, protože na tom uklouzne jen nezodpovědnej co zaslouží tvrdě potrestat. A povinně kurz chůze po schodech!
odpovědět 
        Re: Dobré účty20:35:50 15.03.2021
Ne,je to bohužel lidská tragedie,ke které snad nemuselo dojít pokud by byla upřednostněna bezpečnost a příprava před túrou. Bohužel záměnou za jiné faktory při rozhodování a navíc zřejmě i vybranou dávkou smůly se stalo toto. Jestli je rodina navíc původem z horskýho prostředí, jak tu zaznělo,tak už tomu nerozumim vůbec.
Džejnodpovědět 
         Re: Dobré účty20:43:05 15.03.2021
ocenil bych, kdyby se podobné cintání pentle odehrávalo někde v nevinné maglajzový diskusi. tady mi to připadá buranské, necitlivé, nevhodné, surové k zesnulé a k pozůstalým.

co ty musíš být za asociální hovado, když tady exhibuješ a flejmuješ s nějakým paternalistickým žvaněním?
Lukas B.odpovědět 
          Re: Dobré účty21:13:49 15.03.2021
To je asi věc názoru a nastavené optiky. Já třeba nemám pocit,že mají jacíkoliv pozůstalí chuť pročítávat si internetový diskuze kohokoliv,natož ty, který se týkaj jejich konkr. nehody.
Ale tvý dojmy ti neberu.
Džejnodpovědět 
          Re: Dobré účty21:18:32 15.03.2021
Nic ve zlém. Ale i Ty jsi tu už zrovna dost nakecal také, a to máš obvykle docela rozumné komentáře. Nevšiml jsem si, že celá partička měla zrovna podle českého práva sedět max na lavičce u nich v parku na návsi... Takže jakékoliv další diskuze s výjimkou R.I.P. a držím hubu, pokud nemám v hlavě úplně vyfoukáno, mi připadají hodně mimo mísu. Asi tak...
odpovědět 
           Re: Dobré účty21:40:23 15.03.2021
snažil jsem se nějak mírnit přechytralé všeználky, aby nesoudili aniž znají podrobnosti nehody (taky podrobnosti ani aktéry neznám - doufám). jestli jsem to přehnal a zbytečně to krmil, tak se omlouvám.
Lukas B.odpovědět 
            Re: Dobré účty23:14:33 15.03.2021
Ok. Další koment k Turkovi, aby se chytnul za rypák a nezveřejňoval podrobnosti k soukromí rodiny, která prožívá tragedii, mi Lezec máznul. Vyřiď mu to třeba. R.I.P. všem, koho se to dotklo. Je to těžké pro všechny.
odpovědět 
             Omluva a sebereflexe23:21:36 15.03.2021
Nic mu neříkej, Lezec nic nesmázl. Omlouvám se klukům z Lezce minimálně, jen jsem se ve spěchu blbě přehlédl. Má to tam dále. The End.
odpovědět 
         Re: Dobré účty18:57:34 16.03.2021
Kurva, o jaké tragédii mluvíš? Prostě spadla lavina a jedna baba tam zůstala. To není nic hrozného. To se v horách stává. Je třeba s takovým rizikem počítat. Popřípadě ho eliminovat. Ale šla tam dobrovolně.
odpovědět 
 Re: Dobre ucty delaji dobre pratele11:58:25 15.03.2021
Pokud způsobíš dopravní nehodu a příčinou bude "pouhé" nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, taky to budeš lepit celý ty?
odpovědět 

 Kde je lezení!!!09:07:26 15.03.2021
Tento typ informace je tady naprosto zbytečný. Má to tu být o lezení. Né o dementech na prkýnkách kteří nic nerespektují.
Martinodpovědět 
 Re: Kde je lezení!!!10:08:53 15.03.2021
Ty jsi teda kus cypa.
jíraodpovědět 
 Re: Kde je lezení!!!10:53:03 15.03.2021
Lezci jsou dementní. Když je vidím pod skálou je to vážně výkvět inteligence. Jinak je to neštěstí.
Lukášodpovědět 

 cestovky16:17:15 15.03.2021
ZAslech lsem že ta akce byla vedena horskym vudcem s nějakou cestovkou. To není moc dobra vizitka.
Karelodpovědět 
 Re: cestovky16:49:39 15.03.2021
Zaslechl jsi? Tak určitě. Dej si facku.
odpovědět 
  Re: cestovky16:57:27 15.03.2021
Jojo, a pej vubec nebyli z Trutnovska. Ale prej snad někde od Mělníku. Ale tomu moc nevěřím, že by někdo projel načerno až do krkonos.
odpovědět 
   Re: cestovky17:22:10 15.03.2021
Když máš byt na sídláku ve Špindlu a k tomu dvě malé děti, tak asi budeš radši na horách, než v Polabí...
Kuba Turekodpovědět 
    Re: cestovky17:26:05 15.03.2021
To je fakt
Karelodpovědět 
    Re: cestovky21:34:42 15.03.2021
Zvlášť v jiné zemi, v rizikovém prostředí a když ti děti hlídá někdo jiný a ty máš sedět na prdeli doma. Turku, co dalšího všem ještě o té rodině vykecáš? Povolání, stav konta, domácí zvířátka? Chytni se za rypák, bulvaristo...
odpovědět 
     Re: cestovky22:23:01 15.03.2021
Cokoliv, co bude mít souvislost s tím, jak tady někteří perlí a obviňují a navrhují tresty.

Evidentně to tam všichni na ski výletě podělali a jedna kvůli tomu přišla o život. Je vhodné se o tragédii dozvědět co nejvíce podrobností. Zároveň je ovšem třeba mít na paměti, že se podobné neštěstí může stát komukoliv z nás, a myslím, že z velké části už i stalo a vyvázli jsme z toho jenom náhodou.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: cestovky06:42:08 16.03.2021
To že tady někdo cintá anonymně nesmysly, je něco jiného než zveřejňovat detaily o osobním životě.
odpovědět 
       Re: cestovky12:12:59 16.03.2021
Jo to je velký rozdíl, anonymní lži a podepsané uvedení pravdivé verze.. Info že to byli členové rodiny, neměli pípáky a vjeli do lavinovýho po sněžení a větru neberu jako zásah do soukromí. Je to jen info že to nevedl žádnej ilegální guide ale místní jedna domácnost. Rozbor nehody je užitečný pro ostatní aby se to neopakovalo. Že to dost posrali je jasný, nejen smůla ale šli tomu naproti - po větru + sněžení do lavinovýho, bez pípáku.. Kdyby ho měli tak by jí nenašel pes za hodinu ale sami za chvilku = pokud by nebyla semletá tak by nejspíš přežila možná prakticky bez zranění. I tak je to neštěstí. Kdo podobnou akci nedělal ať hodí kamenem. Taky jsem pár podobných vyrobil a že to neujelo byla práce anděla strážnýho. A když máš smůlu tak ujede i zdánlivě tutový svah, rozemele tě to cestou tak ti žádnej pípák ani balon nepomůže.. RIP a upřímnou soustrast.
odpovědět 
        Re: cestovky16:22:55 16.03.2021
Určitě souhlas, každopádně popis nehody od HS je žádoucí, popis od LB, KT tím si nejsem úplně jistý. Na druhy straně KT se snaží bránit ty dotyčné trochu podivným způsobem. A ačkoliv mu na jedné straně rozumím a věřím ze emoce pracuji, tak vzhledem k jeho stylu je to něco jako slon v porcelánu.
Je to neuvěřitelná ztráta pro rodinu a jakýkoliv koment, vlastně o ten můj je vlastně tak nevýznamný v porovnání s tím co se stalo.
Předchozí pisatelodpovědět 
         Re: cestovky16:58:59 16.03.2021
V tomhle případě nejsem ničí kamarád (aspoň o tom nevím) a emoce mi v práci nenabíhají. "Jenom" uvádím věci na pravou míru. Přeber si to, jak chceš.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: cestovky18:23:26 16.03.2021
Takže normální prudič a ještě to vydává za práci. Kolik ti ten lezec platí?
odpovědět 
           Re: cestovky18:26:35 16.03.2021
Lezec mi neplatí nic.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: cestovky06:13:32 17.03.2021
Kdo ti platí za psaní příspěvku na internet?
odpovědět 
             Re: cestovky11:36:35 17.03.2021
Inzerenti a zprostředkovaně vlastně čtenáři, tedy konzumenti.
Kuba Turekodpovědět 
              KT je troll, který je placeny za psaní komentářů06:24:54 19.03.2021
Neptal jsem se té na články, ale komentáře. A z tvého komentu vyplynulo, ze jsi v práci, když píšeš komentáře. Vzhledem k povaze tvých komentářů, se tedy lze domnívat, ze té někdo platí. Ostatně jsi to potvrdil. Tvé vyhýbave odpovědi, rovněž o něčem svědčí.
odpovědět 
               Re: KT je troll, který je placeny za psaní komentářů12:32:13 19.03.2021
Myslím, že na Tvoji otázku: "Kdo ti platí za psaní příspěvku na internet?" jsem odpověděl zcela jasně.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: cestovky11:39:31 17.03.2021
Hele, co takhle složit se a dávat mu nějaké prachy, aby už nikam nepsal?
Pavelodpovědět 
              Re: cestovky17:20:26 17.03.2021
Hehehe to je dobrý nápad. Kolik mi nabízíš roční plat?
Kuba Turekodpovědět 
   Stačí výpis z KN...21:29:18 15.03.2021
a jedeš si do zimního bytečku i s policejními majáčky...
Jako Klausodpovědět 
 Re: cestovky19:03:36 15.03.2021
Bez ck. Byla to soukromá akce.
Šárka odpovědět 

 upřímnou soustrast23:33:26 15.03.2021
Upřímnou soustrast rodině a blízkým. A hodně sil do těchto nehezkých chvil!

A Vám co tady píšete bludy a nesmysly... Běžte si na idnes a podobné diskuze. Co se stalo, stalo se a Vám je do toho prd!

Jen by mě zajímalo.. Nevíte někdo, jestli bude od někoho znalého rozbor ve veřejném prostoru této laviny a popřípadě celé této nešťastné události?
Hanzodpovědět 
 Re: upřímnou soustrast11:35:04 16.03.2021
Není nám nic do osobních reálií a příběhů,to je soukromá věc a proto ji tu nikdo nekomentuje.ale mělo by nám být,a.to hodně,kam se bude nebo nebude ubírat masový pohyb po horách kdy rozhodnutí jednoho často ovlivňuje osudy jiných v lepším i horším smyslu.
Právě proto by se tyhle debaty neměly odvíjet na akademických platformách ale nejlíp v návaznosti na nehody. je to nutné zlo, budou lítat nálepky hyen a cyniků ale jiná cesta vzhledem k rostoucímu trendu není. Chyby děláme všichni, platíme za ně všichni, ale to by neměl bejt argument pro špatně nastavenou optiku.
Džejnodpovědět 
  Re: upřímnou soustrast16:05:12 16.03.2021
Přečti si pozorně celou diskuzi, která se u téhle tragické události rozjela. 90% příspěvků je nic neříkajících a často se tu lidi snaží jen dohadovat a ponižovat ostatní. Tohle není nic co by nám lezcům, horalům, alpinistům, horolezcům, skialpinistům, skitouristům, překližkářům v něčem pomohlo. A nepomůže to to ani rodině a blízkým té mrtvé holky. Bohužel ani tenhle můj příspěvek je jen takové plácání do větru.

Ale co by bylo moc fajn by byl rozbor této události od HS nebo nějakého odborníka na lavinovou problematiku, tak jak to často dělá slovenská horská. Z toho se dá poučit a získat nějakou informaci z této tragické události pro naše samotné budoucí rozhodování v horském terénu.

A rozebírat zda tam měli být, nesměli být, kolik pandemických opatřeních přitom porušili, kdo to zaplatí, to je fakt o ničem! A až se stydím za lidi, kteří tady tohle řeší!
Když jsem začínal s lezením a četl mraky horolezeckých publikací nabyl jsem jakéhosi až "romantického" dojmu o lezecké komunitě. Tedy o tom, co jsou lezci za lidi. Když si tady občas čtu diskuze, vždy si říkám, jak jsem se to tenkrát mýlil..
Hanzodpovědět 
   Re: upřímnou soustrast18:44:39 16.03.2021
Jsme na zájmovém webu,ne na odborném fóru,kde má smysl umisťovat podrobné analýzy.
Ani ty bohužel nejsou cesta k masovému nastavení adekvátnější optiky a jinýmu vyhodnocování co,jak a kam se vydat a sbalit a koho dalšího tím vystavuju zbytečnýmu riziku.

Analýzy bohužel řeší situaci jenom těm který zajímá prevence a chtěj být vzděláváni.

Kde se ale stále dokola ukazuje,že částc lidí vzdělávána bejt nechce anebo se rozhoduje iracionálně,příp pod vlivem jiných faktorů,analýzy jsou nanic a nemá cenu jima plýtvat. Pro tuhle skupinu je potřeba zavést postihy a vymáhat je.
Tam,kde se rozhodne sportovat masa,je to vždycky problém a vyřeší ho jen legislativa a její vymáhání.
Džejnodpovědět 
   Re: upřímnou soustrast19:10:43 16.03.2021
Ať se tu nepletou pojmy s dojmy:
Hrozba finanční odpovědnosti a postihu neznamená samovolné obohacení se na úkor již postiženýho nebožáka,snižování jeho sportovních nebo lidských kvalit.
Peníze takto vybrané klidně můžou jít do fondu na sanaci devastovaných tras a svahů NP.
Smyslem není vydělávat,ale konfrontovat s realitou a nastavit adekvátní optiku i tam,kde o to principu není zájem.
Džejnodpovědět 
    Re: upřímnou soustrast06:41:53 17.03.2021
Čověče, doporučuji se hned, jakmile to situace dovolí, sebrat a na pár let se odstěhovat do USA a pak tě takovéto "dobré nápady" třebas přejdou.

Ono až budeš ležet rozsekaný pod skálou a špekulovat nad tím, zda zavolat záchranáře, protože na pojistku, která by pokryla záchrannou akci jsi neměl a nebo nebyl ochoten zaplatit za ni takový ranec peněz, tak tě to třebas přejde...

Aneb jak pravil klasik:

"Průměrný Američan se obává dvou věcí. A to jednak, že jej kdokoli za cokoli bude nesmyslně žalovat a nebo, že bude potřebovat lékařskou péči. Teda pokud nemá job, kde mu zdravotní pojištění platí jeho zaměstnavatel."
JiBodpovědět 
     Re: upřímnou soustrast13:31:11 17.03.2021
Pokud nemám na pojistku, upravuju dle toho volnočasové aktivity. Pokud nemám lavinovou výbavu,která často rozhoduje o životech,upravuju dle toho volnočasové aktivity. Pokud nemám v zimě na autě z nějakýho důvodu zimní gumy,nevyjíždím.
Pokud mám pokřivenou nebo neadekvátně nastavenou optiku a stejně vyjdu,vyjedu,platím.
Princip je pořád stejný.
Džejnodpovědět 
      Re: upřímnou soustrast13:58:44 17.03.2021
Jak jsem již napsal výše, běž si to nejdříve zažít na vlastní kůži, ať víš o co ve skutečnosti usiluješ.

PS: Tímto nikterak nezpochybňuji fakt, že se dotyční dopustili řady fatálních chyb. Za ty však již byli potrestáni cenou nejvyšší. Je už vychovávat netřeba. Garantuji ti, že si to budou pamatovat nadosmrti velmi dobře. Ti ostatní se z toho buďto poučí, protože moudrý člověk se učí z chyb druhých, zatímco ten hloupější se poučí až z chyb vlastních a nebo nepoučí, ale těm by stejně nepomohla ani svěcená voda...

To co navrhuješ ty, by na chování lidí nezměnilo vůbec nic. Jen by vše bylo neporovnatelně dražší a pár pojišťoven by se na tom jen nekřesťansky napakovalo. Nic jiného.
JiBodpovědět 
       Re: upřímnou soustrast15:16:29 17.03.2021
Podstatou věci není trestat ani vychovávat,ale nastavovat rozumný mantinely vyžití v přírodě pro ty,který to právě nechtěj nenechat dospět do bodu, kdy by měli bejt trestaný a vychovávaný,pro ty,který je z těch průšvihů tahaj i pro ty,který v tom regionu žijou a musej se na to koukat.

Celá diskuze by neměla sklouznout do úvah někdo udělal chybu zaplatil za to a teď si to bude pamatovat. Možná bude,možná ne. Do hlavy druhýmu nikdo nevidí. Pokud se při plánování lidi rozhodnout nevzít si do horskýho zimního terénu lavinovou výbavu, můžou se ze stejnýho neznámýho popudu příšte rozhodnout analogicky. Spekulovat nemá smysl a hlavně nám do toho nic není.
Smysl pouze má, aby při plánování výjezdu do hor zablikalo červený světlo pozor, nebalím laviňák,balím složenku těm,který měli kliku a podobným neštěstím neprošli aby si dokázali díky tomu do zornýho pole dostat i jinou optiku než tu na kterou jsou zvyklí z lesoparků.
Pokud bude při balení batohu a plánování jedno z kriterií udělal jsem všechno proto,abych se do podobnýho průšvihu taky nedostal,tak je vše ok.
To že pak taky může přijít malér je prostě riziko podniku ale výjezd HS bez spoluúčasti je pak zcela adekvátní.
Nikomu podobný zážitky nepřeju,ale když už k nim dojde,je potřeba přeštelovat optiku a bavit se o tom.místo pro pietu si každej může udělat v sobě a nijak ji to neumenší.
Džejnodpovědět 
        Re: upřímnou soustrast15:22:44 17.03.2021
Mohl bys mi ještě, prosím, sdělit, kolik ti je let?
JiBodpovědět 
         Re: upřímnou soustrast15:33:46 17.03.2021
Není to úplně k tématu,takže proč. ale doufal jsem,že z mý odpovědi logicky vyplynula i odpověd na běž si to vyzkoušet.

Vyzkoušeno mám,měl jsem z prdele kliku a navíc nebyl finanční postih, což jsem rád ale správně to není vzhledem k tomu,co se na kopcích děje a bude dít. Masová optika bude doufám v průběhu jedné dvou generací přenastavena.
Džejnodpovědět 
          Re: upřímnou soustrast15:39:06 17.03.2021
Protože z tvého zápalu čiší takový ten mladický radikalismus. Tak jsem se chtěl jen ujistit.

No nic ve zlém, já jsem samozřejmě nebyl jiný.
JiBodpovědět 
           Re: upřímnou soustrast19:35:39 17.03.2021
taky jsem býval mladisvej radikál. akorát v mé bublině bylo zvykem ulítávat do ultraliberalismu, totální byrokracii a návrat výkonnostních tříd v horolezectví opravňujících ke vstupu mimo chodecký terén jsme nikdo nevzývali. tenhle byrokratický extremismus byl vždycky vlastní spíš starejm volům, co sice zažili válku, kolektivizaci, pražské jaro, okupaci i normalizaci, ale nic víc tak nějak neuměli.
Lukas B.odpovědět 
            Re: upřímnou soustrast21:56:51 17.03.2021
Trefils hřebík na hlavičku. Už nějakou dobu našima končinama totiž hýbe tak trochu výjimečnej stav,který jen odkopal a urychlil dlouhodobý trendy. Záměrně jsem tu nevytahoval témata typu sněžný skútry v NP,devastace svahů apod,nemá to tu co dělat.

Zapomněli jste na to,že pokud by existovalo jiný inteligentní a efektivni řešení,už by tu dávno bylo a fungovalo.

V tom kalupu,kterej se tu začíná roztáčet,totiž nebude na žádný inteligentní a pseudohumanistický řešení čas ani obecná vůle ke shodě.
Zbyde jen ta efektivita.
Džejnodpovědět 
             Re: upřímnou soustrast07:26:58 18.03.2021
to, že je byrokratismus efektivní, to je omyl, bohužel rozšířený. do jisté míry funguje v pravidelné armádě a armádě podobných organizacích, ale rozhodně nevede k efektivitě ekonomické nebo k něčemu, co v běžné řeči nazýváme pokrok.
Lukas B.odpovědět 
              Re: upřímnou soustrast11:45:42 18.03.2021
Přesně tak, a protože o myšlenky na nějaký pokrok už tu ted nejde a nejakou chvíli zase nepůjde, je finanční a trestně právní odpovědnost téma na pořadu dne.

S finanční efektivitou bych to bídně vůbec neviděl,stačí se podívat jak to šlape v nedalekem komplexu adr-teplice a polaci na placenych vstupech na svoji část odhaduju taky neprodělávaji.
A to do toho ani nejsou zapojene ty armadni složky.

Nicméně je nešťastnej úhel pohledu,aby téma bezpecnosti a rozummýho pohybu lidí ve volným terénu skončilo na hokynářských počtech co se komu vyplatí.
Džejnodpovědět 
       Re: upřímnou soustrast15:25:35 17.03.2021
Jinak ti nepoučitelní,jak píšeš,ti budou prostě platit pravidelně a pokud se jim vyplatí jedna dvě akce ročně i s těma sankcema,tak je to legální obchod,ostatně probíhá to po celým územi Np a je z toho celkem dobře zajetý systém.
odpovědět 

 Lezec/diskuze/bizar23:34:05 15.03.2021
Jak se zemanem. Vzdy kdyz uz myslis, ze horsi uz to byt nemuze, trumfne to.

Vsichni jste ostudy jako on! A ty kubo turku ty jses fakt nejdivnejsi.

Absence respektu a piety nepochopitelna a smutna.

Lezec.cz je opravdu nutne mit otevrenou diskuzi pod informaci o tragicke udalosti?

Uchylaci 😂



Styďte se!odpovědět 
 Re: Lezec/diskuze/bizar01:02:31 16.03.2021
Asi nepochopeno. Kdyby sis přečetl všechny mé komenty tady v diskusi, jistě by Ti došlo, že jenom uvádím na pravou míru, co a komu se stalo. Pouze reaguji na nesmysly, které tady převážně anonymové píší. Pomluvy si nikdo nezaslouží ani po smrti.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Lezec/diskuze/bizar06:37:17 16.03.2021
No nevím, zatahovat pod článek o smrti pod lavinou Zemana.... si nafackuj a bez na seznam, tam té někdo vyslechne. Co se stali je mi moc líto. Kdo z nás nikdy nic neporušil? Jaká je solidarita?
odpovědět 

 Lezec/diskuze/bizar23:36:42 15.03.2021
Jak se zemanem. Vzdy kdyz uz myslis, ze horsi uz to byt nemuze, trumfne to.

Vsichni jste ostudy jako on! A ty kubo turku ty jses fakt nejdivnejsi.

Absence respektu a piety nepochopitelna a smutna.

Lezec.cz je opravdu nutne mit otevrenou diskuzi pod informaci o tragicke udalosti?

Uchylaci 😂



Styďte se!odpovědět 
 Re: Lezec/diskuze/bizar09:18:16 16.03.2021
já to vidím tak, že jsme se dozvěděli že na skialpy chodila často, byla v horooddíle, lezla. pak věděla do čeho jde i to že jde bez pípáku. její rozhodnutí její zdraví a život. je mi to moc líto.důležité je aby se s rozborem nehody až bude seznámilo co nejvíce lidí a poučili se.
odpovědět 

 měl sjem pravdu13:24:52 16.03.2021
Tak, v minulé diskuzi, jsem si dovolil krizizovat skialpinistu skončivšího pod lavinou, kterou spustil tam, kde vůbec být neměl, že zbytečně vystavuje riziku členy HS, byl jsem vysmát a pozurážen.

Zde 60-70 členů HS včetně psů utíkalo před sekundární lavinou. Otázka zní, byla ta skupina tam, kde být mohla, nebo byla tam, kde být neměla a kdyby teda  dodržovala jiná pravidla, kterých porušila tunu, tak by ta žena žila a členové HS by nebyli vystavení riziku sekundární laviny, protože by se ani ta primární lavina nekonala?

Stejně tak v případě první laviny, dva skialpinisté spustili lavinu na cestu, kde se pohybovali turisté a ani nevěděli, zda je sejmuli nebo ne. Opět byli tam, kde být mohli, nebo byli někde, kde být ani neměli?

V jednom dni tu máme dva příklady, kdy díky neukázněnosti skialpinistů (pro které žádné zákazy a pravidla neplatí) byly ohroženy jiné osoby.

Co víc bysme ještě měli o těch skialpinistech slyšet?

Kolik tento rok zahynulo na českých horách běžkařů? A jaký je poměr běžkař/skialpinista vs. zemřelý běžkař/skialpinista? Opravdu je nutné tento sport dělat, když to ČR dost dobře ani nejde a přináší to relativně velký počet tragických nehod?
odpovědět 
 Re: měl sjem pravdu13:49:54 16.03.2021
Kolik letos zahynulo cyklistů na silnicích? Opravdu je nutné tento sport dělat, když to ČR dost dobře ani nejde a přináší to relativně velký počet tragických nehod?
 Kuba86odpovědět 
 Re: měl sjem pravdu13:53:35 16.03.2021
Kolik letos zahynulo cyklistů na silnicích? Opravdu je nutné tento sport dělat, když to ČR dost dobře ani nejde a přináší to relativně velký počet tragických nehod?
Kuba86odpovědět 
  Re: měl sjem pravdu14:07:36 16.03.2021
Za rok 2020 je to 42 cyklistů. Kolik je v ČR skialpinistů a kolik cyklistů? Evidentně je u nás tento sport prokletý a lidé by se ho měli vyvarovat. Ještě jsem neviděl, že by na čt dávali video, jak se cyklista rozhodne sjet prudký svah v národním parku mimo značené cesty s tím, že je to anonymní a udělal to pro to, aby se to ostatním nedělo. Případně, jak někdo jede 300kmh na dálnici a jentaktak vyvázne z nehody a s tím, že to publikuje, aby se to nedělalo blbě a samozřejmě teda přizná, že 300km se na dálnici nesmí, ale co kdyby se někomu ta věc přece jen stala.
Nějaká blbá parafráze na zbytečné vystavování riziku člen HS?
odpovědět 
 Re: měl sjem pravdu14:05:42 16.03.2021
Letos ještě konečné číslo mrtvých běžkařů není uzavřené, ale každý rok jich obvykle zemře několik.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: měl sjem pravdu16:39:12 16.03.2021
Jsem z podkrkonoší a bydlím v Krkonoších, ale co se dělo a děje letošní zimu na kopcích jsem ještě nikdy nezažil. Sice se nesmí jezdit v lese mimo cesty,ale v lesích je to rozježděné, stopa vedle stopy. V klidových zónách se nesmí jezdit mimo značené cesty, ale v mnohých místech je to rozježděné, stopa vedle stopy. Volně pobíhající psi, pěšáci ničící spoře udržované běžecké tratě. Nechápu to. Tyhle naše krásné minihory si takové chování a takový nápor nezaslouží. Díky Bohu za současnou uzávěru a kontroly. Co se týká tragédie v Černém kotli, tak něco už napsala HS viz jdem.cz/fgvat3. Podrobnější rozbor ještě vyjde.
K.odpovědět 
   Re: měl sjem pravdu16:40:01 16.03.2021
Omlouvám se za špatné vlákno...
K.odpovědět 
    Re: měl sjem pravdu17:02:57 16.03.2021
Né, tady brečíš dobře.
honzaodpovědět 
   Re: měl sjem pravdu17:28:00 16.03.2021
Nájezdy bezohledných kobylek z města do hor souhlas. Místo pár nadšenců se vyrojila spousta vocasů který neví jak se na horách chovat - jak píšeš zhamtaj stopy, jezdí všude v lese kde plaší zvěř atd. atd. Jedině nastavit rozumný a jasný pravidla a ty nekompromisně vymáhat, na debily nic jinýho neš sůl do pr. z brokovnice neplatí..
Ale to je úplně jiný téma než neštěstí v lavině.
Co vypadne z rozboru laviny se ale dá celkem předpokládat..
odpovědět 
   Re: měl sjem pravdu13:38:58 17.03.2021
Jakoooo, já sem z Prahe. Chodil jsem do Skauta, i do hor. do oddílu, mám pocit, že se v přírodě chovat umím. Byly doby, kdy se jelo do skal autobusem, nebo vlakem, lebo nikdo neměl auto a holt se šlo kus pěšky a jelikož to zabralo čas, tak se jelo na dva dny, někde se v tichosti přespalo, bez ohně a bordelu, jen s vařičem, byl klid a bylo to v pohodě.
V okolí Prahe v radiu cca. 50km, někdy více, dle situace to mám prochozené a proježděné velmi dobře.
Kerkonoše jsou fajné, ale lidí je tam jako sraček, takže jsem tam byl párkráte a stačilo. Obecně vyhledávám poněkud zapomenutá, ale o to krásnější místa. Jenže ty lidi jsou i tam teď!
Nevím, zda se to dá paušalizovat na měšťáky, či Pražáky, faktem je to, že lidi nic jinýho nemůžou, tak se serou ven ve velkém a je dost dobře možné, že každý jeden nic tak špatného nedělá, ale ta suma tolika lidí, je to, co jaksi kurví genia loci a možná i nějaké jiné hodnoty.
Nicméně z výše uvedeného příspěvku rezultují dvě věci:
"Skialpinisti" svým chováním v jednom případě ohrozili skupinu turistů, v druhém velký počet členů HS. To najednou nikdo z těch hrdinů nekomentuje. A stejně tak se nekomentuje, zda se nacházeli v zakázeném terénu, protože pokud ano, tak těžko někdo může tvrdit, že ten zákaz tam nebyl kvůli hrozícímu nebezpečí. No pokud už někde nějakej zákaz pohybu mám, tak tam nebudu vyhlašovat druhej z důvodu jinejch.
Možná je to cynické, řešit to zde, ale předpokládám, že pozůstalí diskuze nečtou a nějaká sebereflexe lidí, kteří konají obdobně je evidetně třeba, protože v diskuzích pod obdobnými případy se dokola objevují úvahy, jak to dělat správně a pokud někdo poukáže na porušování pravidel OP, je ostrakizován. Krom možné újmy na chráněných územích to evidentně nese i újmy na životech aktérů a bohužel i riziko pro jiné.
Pokud už lezu někam, kam bych neměl, tak předpokládám, že to dělám z číré zvědavosti, jak to tam vypadá a ne kvůli výkonům, chovám se tam tiše, jak lví pšouk, nenápadně jak chobotnice na dně a nic po sobě nenechám, natož to, aby se tam kvůli mě muselo hnát dalších 70 lidí.
odpovědět 
    Re: měl sjem pravdu15:52:29 17.03.2021
To jsi se narodil do špatný doby.
Džejnodpovědět 
    Re: měl sjem pravdu17:24:25 17.03.2021
Máš pravdu. Zákaz tam nebyl kvůli hrozícímu nebezpečí.
Kuba Turekodpovědět 

 Černej kotel16:34:45 17.03.2021
Káždopádně by se to mělo pořádně vyšetřit minimálně PČR (polskou?), jak to tam vlastně bylo. Tak jako v Úpičce, zahynul tam nezletilý a asi to nebyla jen jeho vina. "Analýza" HS publikovaná minule je celkem na nic...
Bílej Jarekodpovědět 
 Re: Černej kotel16:44:15 17.03.2021
a či by to asi byla vina? :)
Kájaodpovědět 
  Re: Černej kotel17:25:35 17.03.2021
Většinou to není vyšší moc, ale něčí nedbalost. A ten by pak za to měl odpovídat, trestně nebo občansky. I Munter šel sedět, když mu laviny sejmula klienta...
Máraodpovědět 
   Re: Černej kotel17:54:12 17.03.2021
Každý je zodpovědný sám za sebe, takhle to bylo v extrémních sportech vždy. Na druhé straně nikdo nenechal nikoho ve štychu a nebonzoval. A jestli ti to stačí ke spokojeným životu, ano, angažuje se v tom policie, ostatně jako při každém úmrtí, s výjimkami jako nemoc, staří, v případě nehody dochází k odkladu až po vyšetření. PS VB hadr.
odpovědět 
    Re: Černej kotel18:19:51 17.03.2021
Každej je zodpovědnej sám za sebe ale pokud nemá kompetenci vyhodnocovat stav a podmínky terénu, najímá si certifikovanýho HV.

Bohužel do tohohle bodu by měl bejt zahrnut i náhled kompetence vl usudku,aby nedochazelo k tragickym omylum typu znam nezbytne minimum abych se mohl sam pohybovat v terenu a vedel co si tam pocit.

Další oblast kde se doufám srovná optika,aspoň se můžem inspirovat u Slováků.
Džejnodpovědět 
    Extrémní sport?19:17:34 17.03.2021
Skialpinismus v Krkonoších - možná Sněžné jámy... Tady je to spíš rodinná záležitost, ale některý lokality jsou dost lavinézní a nevyplácí se je podceňovat.
M.odpovědět 
    Re: Černej kotel22:07:04 17.03.2021
Zdá se mi, že v posledních letech se diskurs tady na lezci posunuje od panku k PS VB. Zajímalo by mě, jestli to tak je i v jinejch subkulturách. Nebo jen jestli člověk stárne a trpí vzpomínkovým optimismem.
honzaodpovědět 
     Re: Černej kotel22:25:56 17.03.2021
Poměřuješ to optikou která vznikala v bujným rozkvětu ideálů pospolitosti a vzájemnosti,kterym mela byt jakýmsi garantem EU.

Tahle cesta se ukázala jako kratkodoba a vygenerovala dalši kvanta problémů.

Takže se nakonec vrací,že svoboda je poznaná nutnost.
Džejnodpovědět 
      Re: Černej kotel22:37:01 17.03.2021
Aha takže komouš a vyznavač marxismu-leninismu. Tím se mnohé vyjasňuje. Promyslel to sice Spinoza, ale vulgárně to převzal Engels a pak se tím řídili komunisti celého světa, aniž by chtěli vědět, co to vlastně ve Spinozově podání znamená.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Černej kotel23:04:39 17.03.2021
Tak kdepak,starý dobrý šuplíky s návnadama a udice,na který se vždycky chytí ta správná ryba,ty tu ješté zůstanou. Ty nás přežijou všechny.

To jsem ani nečekal že se k závěru dne ještě pobavim;)
Džejnodpovědět 
        Re: Černej kotel00:48:04 18.03.2021
Co Ti na překrouceném významu jednoho citátu přijde zábavné, prosím?
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Černej kotel11:51:33 18.03.2021
Pobavilo mě jak na určitý typ signálu přijde očekávaná odpověď, je to jako chodit na ryby s konkrétní udicí protože na ní ten danej druh ryby nejlíp zabírá.

Něco jako hodit placáka do vody a vědět,že se vždycky objeví kolečko.
Určite si toho všim uz Spinoza..;)
Džejnodpovědět 
          Re: Černej kotel14:45:51 18.03.2021
Toho si všimla už Pythagorejská škola, ale určitě už někdo před nimi. Stále ale nevím, co je na tom tak zábavného. Nemusím chápat všechno. Tak se měj.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Černej kotel06:26:22 19.03.2021
Koukám, ze mas radost, ze je vyšetřuje PČR.
odpovědět 
      Re: Černej kotel22:47:23 17.03.2021
Džejne, slovo optika prosím už ne! Nebo mi z toho naskáčou vyšší dioptrie..
odpovědět 
      Re: Černej kotel07:30:06 18.03.2021
Nevím, kdy bujně kvetla pospolitost a nevím, co míníš tím citátem. Vlastně tvému postu vůbec nerozumím. Nezkusil bys to prosím nějak vysvětlit?
honzaodpovědět 

 Analýza lavin HS09:47:41 21.03.2021
Na webu HS je analýza lavinových nehod z 14.3.21. Smutné to čtení. https://www.horskasluzba.cz/
Pták ohnívákodpovědět 

 Ve světle informací19:50:57 21.03.2021
Článek na aktuálně cz.
Předpokládam pracuje s podklady ze zprávy HS.
Docela by mě zajímalo vyjádření akterů, protože toto už není skialpový výlet,alec průřez lidským selháním.

Doufám že z téhle svlíkačky lidských charakterů kompetentní složky vyvodí v rámci prevence jednotný postup.
Džejnodpovědět 
 Re: Ve světle informací00:21:06 22.03.2021
Ne, z toho by se měla vyvodit trestní odpovědnost, protože pokud je to pravda, pak je to jasné neposkytnutí první pomoci. 5 lidí na povrchu, jedna pod sněhem. Nikdo nehledá a nekope. Já bych ten skialpinimus zakázal celej aspoň v Krkonoších, protože tohle, to se fakt už nedá ani číst.
odpovědět 
  Re: Ve světle informací07:06:08 22.03.2021
+úhrada zásahu HS
viz debata výše
Džejnodpovědět 
  Re: Ve světle informací07:06:09 22.03.2021
+úhrada zásahu HS
viz debata výše
Džejnodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.