LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov
BASE CAMP BAR - Přerov

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1
LANEX eshop - Bolatice
HUDYsport - Hřensko

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Výlet na Klokočské skály 3.5.2003

aneb pískařova hanba

Protože předpověď počasí na víkend neslibovala vhodné podmínky na lezení na písku, padlo rozhodnutí se v nějaké oblasti, ve které jsem ještě nelezl, alespoň projít a udělat si představu o zdejších možnostech.

Protože předpověď počasí na víkend neslibovala vhodné podmínky na lezení na písku, padlo rozhodnutí se v nějaké oblasti, ve které jsem ještě nelezl, alespoň projít a udělat si představu o zdejších možnostech.


V sobotu ráno přes tuto oblast skutečně přešla fronta a sprchlo což dokládá i záznam meterologického radaru.

Procházím se tak po červené značce kousek za odbočkou ke Zdenině skále, když z dola  z údolí slyším typické zvuky, které bych zde čekal za suššího počasí. "Já to dolezu!" Ozývá se neznámý hlas a mě dochází, že někdo zde asi opravdu leze. "Že by zde platila nějaká vyjímka a mohlo se tu i po dešti?" Pomyslím si neb tuto oblast neznám, ale zdejší písek mi nepřijde z nejtvrdších a jsme v Českém ráji, kde se pokud vím nesmí lézt 48 hodin po dešti.

Co tedy bylo lze spatřit ze skalního ochozu? Bandu asi cca 10 lidí rybařících asi na 3 lanech. Z dáli budili dojem horoškoly na výcviku. Co s těch nováčků asi bude, když jim nejsou od začátku vštěpovány tradice a pravidla lezení na písku?

A protože si po mnoha nekonečných diskusích na lezci myslím, že jediná cesta je těmto lidem udělat zveřejněním ostudu v jejich oddíle a v oddílech sousedních přinášíme vám několik fotografií ze zmíněného dne. (Bohužel nejsem vlastníkem teleobjektivu a snímky byly pořizovány ze značné vzdálenosti, ale na poznání to snad stačí)




(celý text i s obrázky je také zde)

Saprlot   [úpravy] 23:05 04.05.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Ještě doplnění09:46:16 05.05.2003
Fotky byly pořízeny cca v 10 hodin tedy zhruba 4 hodiny po dešti. Údolí je dost zapadlé a určitě nijak rychle neschne. Navíc to byla západní stěna. A vzhledem k tomu jak byli zašití si myslím, že o zákazu velmi dobře věděli.
Saprlotodpovědět 

 Lezení za mokra10:00:57 05.05.2003
No oni si zřejmě neuvědomují, že tím neničí pouze skálu, ale, že je to i nebezpečné.
No, ale rybu se jim nemůže přece nic stát, že? Tak klidně můžou olamovat kyzy, vyšlapávat stupy atd. Hamba
Anitaodpovědět 
 Re: Lezení za mokra22:02:32 06.05.2003
Já jsem jeden z těch hříšníků, co tam ten den byli, a chci to uvést na pravou míru. Autor tohoto všeho to tam asi opravdu moc nezná. Je to starý pískovcový lom v Betlémských skalách, kde se cvičí chytání pádů. Výbavu na to (padostroj, atd.) jsme měli zamluvenou asi měsíc dopředu. A jestli na fotce vydíte někoho vyset na laně, tak to je nácvik Straussování (vytahování zraněného). Doufám že se to zde vyjasnilo.
Mirekodpovědět 
  Re: Re: Lezení za mokra22:13:06 06.05.2003
Omlouvám se za nějaký chybičky, který jsem tam napáchal (změnit to bohužel už nejde). Psal jsem to v děsným rozrušení z toho, co si o nás myslíte.
Mirekodpovědět 

 Zabít10:17:47 05.05.2003
Zabít je!!!
Ešusodpovědět 

 Nápad10:35:17 05.05.2003
Nebylo by špatné po tomto vzoru někde zřídit jakýsi pranýř, kde by se podobní lumpové ukázali zbytku lezeckého světa v pravém světle.
Taky začnu do skal nosit foťák a jak někoho podobného zmerčím šup s nim na web.
Lukyodpovědět 

 Dotaz11:14:56 05.05.2003
A co že udělali špatně, že je tu tak pranýřujete? Jsem začátečník, přes zimu jsem začal bušit na bouldrovce a venku jsem byl akorát na Rovišti. Mohli byste mi to osvětlit?
Josef Chalupnýodpovědět 
 Re: Dotaz11:26:30 05.05.2003
Josefe, to ze jsi zacatecnik by ani nevadilo, pokud jsi necetl pravidla lezeni na pisku, tak jsi z textu mohl vycist, ze po desti se na pisku neleze 48 hodin. A ny rybu se na pisku uz vubec neleze .... takze si misto sily v prstech na cemz pracoval celou zimu dopln i vzdelani, nebot leze se hlavne hlavou, coz vedel uz i R. Kuchař a hlavne cim lepe budeme skaly chranit tim dele vydrzi a hlavne dle dnesni praxe - tim pozdeji nam je zakazi.
Blackyodpovědět 

 Písek atd.11:54:57 05.05.2003
To je fakt prasárna největšího kalibru. Doufám, že ses jich kromě focení taky šel taktně optat jestli znají pravidla, kdy si myslí že naposledy pršelo, příp. z jakého jsou oddílu atd. Fakt se nebojte ostatní upozorňovat a prudit když dělaj něco špatně - mne celkem příjemně překvapilo že dost lidí po upozornění, že když lezou na rybu tak si do slaňáku musejí dát expresky nebo HMSku, si svou chybu uvědomilo.
Další příjemné překvapení byla taktní kontrola průkazů ČHS na Suškách tuto sobotu.
Na závěr bych chtěl upozornit, že na Sokolí věži, dva metry vpravo od cesty Fotogenická (v její horní části) hnízděj nejký fóglíci (pošlolky?) takže nelízt, nebo opatrně. (dyštak to někdo vyřiďte správci, večer už sem ho nepotkal)
Špicálodpovědět 
 Re: Písek atd.12:33:22 05.05.2003
Nešel, za prvé na mě čekala manželka už hodnou chvíli nahoře na cestě. Během této doby jsem se snažil vůbec najít cestu kudy se tím směrem propracovat a za druhé abych se uprostřed lesa sám navážel do tak velké skupiny lidí na to jsem příliš malý bijec.
Saprlotodpovědět 
  Re: Re: Písek atd.12:41:58 05.05.2003
My si tě stejně najdem!
odpovědět 

 Dotaz 212:27:20 05.05.2003
A co jsou to ta Pravidla??? To je něco jako Pravidla silničního provozu?
J. Ch.odpovědět 
 Re: Dotaz 212:46:58 05.05.2003
Až ti nějakej pískař klasik urve hlavu, přeláme ruce a rozdrtí nohy, že mu kurvíš skálu, nesmíš se divit, že se za tebe nikdo nepostaví. Nedělej ze sebe frajera. Na skalách se to nenosí.
Ešusodpovědět 
  Re: Re: Dotaz 212:59:08 05.05.2003
Mam takovy rejpavy dotaz. Porad se tady zminuje onech 48 hodin. OK. Sveho casu bylo v Pravidlech cosi o 48 hodinach v cervenci a srpnu a 4 dny v ostatnich mesicich (tedy 4-6, 9-10). Ne, ze by to nekdo dodrzoval, ale jak to vlastne dneska je ?
wennyodpovědět 
   Re: Re: Re: Dotaz 214:02:46 05.05.2003
Myslim, ze podstata je jasna. Na pisku se leze za sucha. Kdyz mesich chcije tak to za 48 hodin sotva vyschne. Kdyz je to nejaka pohodova fronticka tak je to je za 2 dny v poho i ve schovanejch udolickach. Je to samo otrava, kdyz se clovek vyhrabe do Skalaku ono jako napotvoru v patek vecer sprchne, ale pokud vim jedini kdo slibovali porucime vetru desti byli soudruzi a tem to nejak neklaplo :-). Kdyz prijdu pod stenu a sahnu na ni, tak proste poznam jestli je to suchy nebo ne. Chce to proste koukat i jinam nez na sebe....
Dafe-Bobrodpovědět 
  Re: Re: Dotaz 213:01:46 05.05.2003
Písek´death! Kola dějin se točí dál.
odpovědět 
   Re: Re: Re: Dotaz 213:08:06 05.05.2003
Kdyby se tak dalo prohlásit Klasiks are death!, aby to na pískách začalo trochu žít.
Rh+odpovědět 
   Re: Re: Re: Dotaz 219:39:29 05.05.2003
To nemyslíš vážně ty anonyme.Jak tak koukám máš ty hodnoty a smysl lezení posunutý někam jinam.Pokud si to fakt mysliš, tak s tím lezením radši přestaň než se někde zrakvíš.
Tomíkodpovědět 
 Re: Dotaz 212:53:35 05.05.2003
Mozna, ze je Josef trochu rozpolcena bytost (neco jako NOS A NAZOR) a moc dobre o tom vsem vi, jen si dela srandu
Kubaodpovědět 
  Re: Re: Dotaz 213:09:18 05.05.2003
Co to sem ty mé druhé horší já píšeš za píčoviny.
Kuba Kubikulaodpovědět 
   Re: Re: Re: Dotaz 213:12:14 05.05.2003
A co když ten druhý dotaz nepsal Josef, ale třeba Jiří Chorý, co vy na to, mé první a druhé já?
Kuba Kubikula na druhouodpovědět 

 Ať žije STB - autorovi článku14:10:45 05.05.2003
Myslím si že doba bonzování a udávání tady už jednou byla a asi bude víc těch s nimiž se shodnu, že něco takového nikdy víc.
Takže milý Paparazzi, když jsi neměl odvahu přijít mezi ně a zeptat se co že tím lezenímjako míní a že to není nejvhodnější nápad lézt na mokrém písku, jdi si k mamince pod peřinu a nepruď.
Lézt na písku po dešti se nemá, co je ovšem ještě horší stát se spoluviníkem, protože nic jiného nejsi můj milý bonzáčku. Kdyby jsi jim řekl, že to co dělají je špatné a oni tě poslali do hájů zelených a jiných lokalit, tak máš právo si vylít srdce a i ty fotky uveřejnit, ale takhle si alespoň pro mně pouhopouhý srab a bonzmen navrch.
Radek
zobanodpovědět 
 Re: Ať žije STB - autorovi článku15:09:23 05.05.2003
Moravský nebojsa se ozval
Saprlotodpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku09:22:42 06.05.2003
A ja som si myslel ze na pieskoch je potrebna predovsetkym odvaha (take sa k nam siria spravy).
PS.zlymi metodami sa k dobrym vysledkom nedostanes.
miso
misodpovědět 
 Re: Ať žije STB - autorovi článku15:31:27 05.05.2003
Etická stránka tohoto článku je jedna věc a bezostyšné porušování pravidel druhá. Myslím si, že je toto správné, jen ať je všichni vidí. Stejně jako se uveřejňují seznamy neplatičů. Když je někdo lump tak ať se to o něm alespoň ví.
Milenaodpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku15:36:54 05.05.2003
a ze zveřejnění svého jména si jistě dělají velkou hlavu
odpovědět 
   Re: Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku15:39:57 05.05.2003
On někdo zveřejnil jejich jména? Kde?
odpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku18:39:02 05.05.2003
Nekritizuji to, že je někdo vyfotil a ani se jich nezastávám. Co kritizuji je to, že je odfotí zpoza buku a pak dělá hrdinu.
Normální a lidské jednání by bylo přijít a říct, hele to co děláte nejenže není ideální, ale ani se to nemá.
Prostě tohle co zde autor článku předvedl nemá nic společného se základním modelem otevřeného a přímeho jednání. Mimo jiné jedné ze základních hodnot lezeckého sportu.
Lezení je sport založený na vzájemném respektu a úctě a toto mi jako úctyhodné řešení takové voloviny jako že někdo jel na skály, napršelo a tak i přes to, že se to nemá šel lézt, nepřipadá.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku20:56:07 05.05.2003
Zobane , Ty uz me nikdy nemuzes kritizovat a kdyz to zkusis dostanes hned po hube v ranci vysiho horolezeckeho principu mravniho a cistoty horolezeckeho sportu.Mas skoly , ale na ... .Jsi samoliby grazl a at to vsichni vedi.A pokud se takto chovaji vsichni reprezentanti CHS tak nas ochranuj Buh.
Skvorodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku22:14:49 05.05.2003
Teď jsem tě nepochopil, mohl by jsi to laskavě specifikovat?
Z některých tvých "prasáckých" názorů jsem se totiž nevzpamatoval doteď, takže řeknu zcela otevřeně že ktobě je má míra respektu rovna nule, i když mne to svým způsobem mrzí, ale takto složité myšlení je ti zřejmě cizí.
Radek
zobanodpovědět 
 Re: Ať žije STB - autorovi článku15:37:31 05.05.2003
Zobane,sam mas maslo na hlave.Pokud se namylim, tak tahas tu svoji horoskolu,nebo co to je za partu, na Susky,kde jak banda pitomcu hoblujete a blokujete cesty lezenim na rybu furt dokola.Hlavne ze to sype,vid?
konikodpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku15:39:23 05.05.2003
Tak ho vyfotíme a ukážeme lidem jako cvičenou opičku
odpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku18:34:43 05.05.2003
Milá kobylko, já osobně jsem letos, ani loni na Suškách nebyl a jestli jsi viděl někoho z naší horoškoly hoblovat na Suškách něco na Rybu, tak nevím, protože letos jsme tam měli pouze čtyři nováčky, na každého jednoho lezce, nebo instruktora a lezli se štandy. To je ten důvod proč se od nás na Sušky jezdí - s nováčky. Na rybu si lezou dosytosti v Krasu.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku18:43:35 05.05.2003
pardon, abych byl přesný, zapoměl jsem že jsem byl na Suškách loni jednou v týdnu lézt s přítelkyní a kamarádem a pak jsme tam ještě měli soustředění, ale jaksi na sněhu už se leze blbě.
To jen pro úplnost.
Radek

PS: A na rybu jsme si pár cest vylezli, jenže před tím ty cesty jaksi někdo vylezl a připadne mi úplně jedno jestli druholezec je jištěn shora, nebo ze země, pokud to neničí skálu, nebo slaňák.
zobanodpovědět 
 Re: Ať žije STB - autorovi článku18:47:51 05.05.2003
Souhlasim se Zobanem, podle fotek bych řekl, že se jedná o stěnu hned vedle lomu s padostrojem. Když sem byl úplnej nováček tak sme tam byli chytat pády, bylo po dešti a taky sme tam "jenom" zkoušeli lézt a urvali sme při tom ňáký chyty. Dodneška z toho mám fakt blbej pocit když si na to vzpomenu a kdyby nás tam tenkrát někdo seřval (nebo nám to po dobrym vysvětlil) tak bych mu byl jenom vděčnej - aspoň bych se tady dneska nemusel stydět podepsat.
...odpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku19:20:22 05.05.2003
Ja myslím, že jsi se klidně podepsat mohl, protože ptákovin se každý kdo leze déle nadělal víc než dost, ať metodických, nebo etických. Člověk je otevřená osobnost a má tak možnost se vyvýjet. Každý kdo se uzavře v sobě něco zničí - možnost změnit svůj názor.
Radek
 zobanodpovědět 
   Re: Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku21:23:26 05.05.2003
Zobane,ty jsi jako Sokrates, zasnu.I kdyz se na skalach chovas jako vepr.
Skvorodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - autorovi článku22:17:05 05.05.2003
Tak až se potkáme laskavě se představ. Zajímalo bymne kdy jsme se potkali naposledy.
Radek
zobanodpovědět 
  moje shrnutí20:58:03 11.05.2003
Já myslím, že Zoban jenom ospravedlňuje to, co udělal.Cílem celýho článku bylo jen upozornit a ujasnit pravidla lezení na písku nováčkům i starším lezcům.Já lezu-jakžtakž-asi 3 roky a na písku jsem byl akorát na Ostaši. Jinak občas lezu na Suškách. Klokočky znám, ale nelezl jsem tam. Neznám Zobana ani nikoho z těch fotek, ale sám bych tam taky pravděpodobně nevlez, když jich tam bylo víc.Ani na padostroji by ne, jestli, jak píšeš, jste měli vercajk zamluvenej, tak to je smůla a pučíš si to jindy! Lízt na písku se za mokra nemá a záleží na etice lezce jak situaci posoudí! Mimochodem takovou debatu jsem tady ještě nezažil-stálo by to za sraz v hospě a pořádný vyjasnění.
Farryodpovědět 
 Re: Ať žije STB - autorovi článku23:20:26 05.05.2003
Zobane jeste stale provadis na svazu rektalni alpinismus jak jsi to delaval kdysi kdyz jsem jeste bydlel v Cechach a vsem jsi byl jen pro smich. Dobre vim, ze se ti na pisku moc nelibi a tak se do toho piskareni radsi neser. Vod si svoje klienty na Dratnik, vypravej jim historky jak velkej horolezec ses a hlavna ne ze jim reknes jak se maji chovat ve skalach ale to ty asi ani sam nevis. Jinak pozdravuje Kyslik z Broumova a ze az te dostane do rukou tak ti pro oziveni lezecke sceny v Adru ty Pravidla Lezeni Na Piskovcovych Skalach vysvetli.
stepanodpovědět 
 Re: Ať žije STB - Zobanovi07:55:57 06.05.2003
Zase výlev ala "Zoban horká hlava", nejdřív si to rozmysli než sem začneš psát ty svý slinty.
Honzaodpovědět 
  Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi08:50:20 06.05.2003
Narozdíl od předešlého příspěvku od Štěpána tady zareaguji. Mohl by jsi tu horkou hlavu specifikovat? Pokud si přečteš další komentáře, tak zjistíš, že nejsem jediný kdo souhlasí, že to co dotyční udělali je špatné, ale tato forma prezentace a řešení situace která v ten den na Klokočkách nastala je ještě horší.
Takže skutečně nevím, co je na tom horké hlavy.
Radek
zobanodpovědět 
   Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi09:03:21 06.05.2003
takže většinovej názor je teda že lézt na mokrém měkkém pískovci je špatně, ale nafotit hříšníka je nesrovnatelně víc špatně.
Asi se teď pustím na velmi tenký led a vzbudím a naseru spoustu bouráckejch frajerů, ale je to odporná korupčnická mentalita zaprděnýho národa, kterej je schopnej lynčovat každého kdo se proti něčemu ze zásady postaví. Kterej prvňáček na základní škole nahlásí že ho zmlátilo pět sedmáků, ten je práskač a hajzl. Kdo zavolá na stodvacetikilového souseda mlátícího manželku policii, je hnusnej bonzák, bylo by fér ho praštit a nechat se od něj taky zmlátit.... no bravo, jen tak dál.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi09:22:42 06.05.2003
Do .... Kurňa přečtěte si ty komentáře ode mne a od Marťase pořádně.
Není v pořádku lézt na mokrém písku.
Co je z mého pohledu ale ještě horší, když vidím, že někdo dělá něco co se nemá, nechat toho člověka tuto věc dělat.
Pokud by mne dotyčný poslal do prdele, tak pak ho klidně vyfotím a mohu pranýřovat. Ale pokud se tak nestane, ba co víc dotyčnému tuto věc nevytknu, nebo ho na ni neupozorním - stávám se spoluviníkem a je to stejné jako bych lezl za mokra já sám.
A dělat potom hrdinu, aniž znám okolnosti, které jsem jediným dotazem mohl zjistit, tak to mi přijde scestné.
Radek
zobanodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi09:25:28 06.05.2003
ještě dodatek, až mne někdo uvidí na písku s máčem, ať si mně klidně vyfotí. Svůj postoj k této otázce jsem vyjádřil už několikrát. Pochybuji, že se mu to ovšem zadaří na nějaké pětkové cestě.
Radek
zobanodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi09:36:16 06.05.2003
ten tvuj postoj k tomu slovu, co jsem se už několikrát zařekl že ho tady nevyslovím, není v pořádku. a navíc to dobře víš. ale všechny argumenty byly řečeny stotisíckrát.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi09:47:55 06.05.2003
Z obou stran, ale bez výsledku. Uvedl jsem to jen pro úplnost, aby mne zas někdo nechytal za slovo.
Radek
zobanodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi10:41:23 06.05.2003
Takže podle tebe je i třeba taková Petra Procházková spoluviník ruský genocidy v Čečensku, protože tam fotila ruský vojáky jak páchaj špatnosti, psala o tom, ale nezašla za nima a neřekla: "Pánové, já vás vidím a to co děláte je špatné, měli by jste toho nechat..." ?
pavel kodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi11:23:29 06.05.2003
a teď ještě k tomu přirovnání genocity fakt se držte malinko při zemi začínám se náramě bavit:-)jsem zvědavej kam tohle ještě povede:-))...
Mártyodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi11:29:30 06.05.2003
No comment.....
zobanodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi16:23:40 07.05.2003
Tohle není odpověď jenom Pavlovi K., ale všem házečům do jednoh pytle. Petra Procházková je jistě křehká bytost, která by se od ruskejsh samopalníků nedočkala kromě bajonetu do mezi žebra těžko dočkala něčeho jiného. Leč Saprlot je jistě lezec-horolezec a to, jak mi jistě dáte za opravdu, jsou chlapi z ocele. Takže by tam šoupače vlhký skály snadno zvládnul. Kdyby teda k něčemu došlo, o čemž silně pochybuju. Určitě není spoluviník, protože je srab. Spíš je to takový nemorální. A ještě fotografovat skrz křoví! Je to fakt nízký. Chlape vzmuž se :-)
Ondraodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Ať žije STB - Zobanovi09:48:26 06.05.2003
Já se jen divím co tady píšeš??.....to je prostě překrucování a dělání z komára velblouda(myslím k tomuto článku ohledně podání a prezentace a né 48hod. na písku a pod.) opravdu tě nechápu zaprděnej národ, šikana, mlácení sousedky co to je za srovnání jen si přečti pořádně co se napsalo..no nic zatím Márty
Mártyodpovědět 

 Akční14:35:57 05.05.2003
To muselo být dobrodružné se k nim přiblížit, vyfotit je a zůstat neodhalen.
odpovědět 

 Cháby paparázzo16:37:57 05.05.2003
Jako paparazzo by ses neuživil. Papouš
Papoušodpovědět 
 Re: Cháby paparázzo16:49:02 05.05.2003
No to je jasný, že s profesionálem jako jsi ty se srovnávat nemůžu, taky jsem na to v článku upozorňoval.
Saprlotodpovědět 
 Re: Cháby paparázzo18:02:19 05.05.2003
Jo jo, Papouš by si dal za rohem plechovku špenátu a sejmul by jich všech deset svoji slabší levačkou.
PS: Moc koukáš na pohádky...
adr.rockodpovědět 

 18:33:39 05.05.2003
No a poznal snad ty lidi někdo podle těch fotek? Jinými slovy, splnil špionážní úkol svůj účel?
Honza Hrbodpovědět 

 Sám prdí a hází to na druhé19:48:49 05.05.2003
Na první fotce je Pepik Chalupnejch s Ešusem, na druhý sám Saprlot. Dobrá taktika: to je jako když někdo zabzdí v místnosti a obratem se pohorší, které že prase si ulevilo. Proto s Juldou Fuldou: Lidé bzděte! Saprlot krindapána, kdo to tu tak smrdí? Papagay
Papoušodpovědět 
 Re: Sám prdí a hází to na druhé07:57:58 06.05.2003
Ty vole Papouši ty tvoje komentáře sleduju už delší dobu a větší hovadiny než ty píše pod články málokdo. Naštěstí jsi si pro tentokrát alespoň odpustil ty své Henlainovské pozdravy, kterými zde tak hýříš.
Saprlotodpovědět 
  Papouš je Hitler08:58:56 06.05.2003
Jestli je Berg Heil henleinovskej pozdrav, tak sem vopravdu sám Konrád. A Sudety jsou halt Sudety, podobně jako Daham je Daham. Papouš P.S. Jestli ale chceš, můžeš mi říkat Hitler našich skal.
Papoušodpovědět 
 Pozor, stejná přezdívka!!!15:16:57 06.05.2003
Prosímvás, zveřejněte pouze jména!!! U přezdívky se stává, že ji má stejnou více lidí. V tomto případě mám stejnou přezdívku Ešus jako dotyčný viník. Avšak já tam vůbec nebyl. Může dojít k omylu, který by pak mrzel více lidí. Hlavně ale mě. :-) Díky. Ešus (eda preisler).
Ešusodpovědět 
  dodatek15:19:03 06.05.2003
Právě mě samotnému se nelíbí nedodržování pískovcových pravidel a špatné chování k přírodě ať už je to kdekoliv. Dík, e.
Ešusodpovědět 
  Re: Pozor, stejná přezdívka!!!15:48:18 06.05.2003
Teda že ani ty si nepochopil Papoušův komentář mě dost překvapuje :-))
Špicálodpovědět 

 ???20:12:31 05.05.2003
hanba autorovi
Jenaodpovědět 

 Spion20:23:55 05.05.2003
Kdyby k nim autor tohodle clanku(asi dalsi prezdivkovy anonym) normalne prisel a vysvetlil jim, ze todle na pisku fakt ne, tak to snad pochopej a neee to hazet jsem na lezce. Uz zde padlo,ze kazdy si asi udelal na skalach pri svych zacatkach nakou tu blbost. Ja tedy urcite a velice me to mrzi. Jak napsal papous NEPRD TADY !!!

Mikiodpovědět 
 Re: Spion21:30:16 05.05.2003
A to jako inkriminovaní lezci nevěděli, že na písku se nesmí lézt po dešti? V oblasti Sušek po ránu ránu lilo jako z konve, slyšel jsem kapky bubnovat na střeše zpod peřiny. Nějak se to hošánci snažíte obrátit proti tomu, kdo nešvar zaznamenal. Ve Švýcarsku se podle téhle optiky udává každý soused za blbosti, a přesto nikdo neřekne, že to je špatně.
Kuba Turekodpovědět 
  22:26:26 05.05.2003
... ke Svycarsku - tam to bonzovani berou snad jako obcanskou povinnost, tam jsem parkoval osm kilometru od baraku, protoze bych jinak platil majlant. Kdybych nedej Boze zaparkoval blbe, tezko bych pochodil. Odpadky vyhazuji zasadne jen v pytlicich k tomu ucelu zakoupenych ( patricne mastnych ), recykluji jak vztekli... Neco malo z toho bysme si ale mohli vzit k srdci, aby tady nebyl takovej bordel. Trochu ty ohleduplnosti k druhym, trochu ty kuraze ( tem mladikum se to dalo v klidu taky rict a ne se rovnou bat ze dostanu do huby - uz vidim jak me nekdo navazanej na lano honi po skalach...) Toliku ke Svycarsku.
Rendaodpovědět 
  Re: Re: Spion22:27:52 05.05.2003
Kubo, přečti si ty komentáře pořádně. Neobracíme to proti tomu že je uveřejnil, ale zejména proti tomu že je vyfotil zpoza buku, místo aby přišel k nim a aspoň je upozornil, že to co dělají není ideální a nemělo by se to.
Varianta jedna by byla, že by ho poslali do prdele a pak by tento článek byl přirozená reakce, ale taky mohla být varianta dvě, že by to sbalili a byl by klid.
Hrát si na příslušníka pomocné stráže VB totiž jaksi fakt není dneska in...
Radek

PS: Všem adeptům horolezectví, nezkušeným lezcům a stěnařům, aby bylo jasno - tak po dešti se na pískovci lézt nemá ze dvou důvodů - skála je křehčí a dochází k jejímu poškozování - křehké chyty ohrožují vaši bezpečnost a až poletíte s pěti metrů a výš na podlahu, tak bude trochu pozdě litovat, že jste tohle pravidlo nedodrželi.
Pokud navíc - a to platí obecně pro všechny druhy skal - plácáte do mokrého chytu máčo, pouze ucpete přirozenou strukturu skály a chyt ještě víc klouže. Na mokré skále ruku osuště o kalhoty a hlavně nemáčujte!!!!
zobanodpovědět 
   Re: Re: Re: Spion14:25:33 06.05.2003
Každej není Donkichot. Ale zveřejnění je podle mne správné - Ti lidi museli překročit pravidla (ochrany přírody i lezecká) s jasným vědomím, že dělají něco špatně. A nejedná se jen o blbosti, jestli o hodinu později nebo dříve, jestli už je skála úplně suchá anebo by chtěla ještě nějaký vítr, šlo jasně o mokrou skálu po dešti!
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Re: Re: Spion14:27:43 06.05.2003
Každej není Donkichot. Ale zveřejnění je podle mne správné - Ti lidi museli překročit pravidla (ochrany přírody i lezecká) s jasným vědomím, že dělají něco špatně. A nejedná se jen o blbosti, jestli o hodinu později nebo dříve, jestli už je skála úplně suchá anebo by chtěla ještě nějaký vítr, šlo jasně o mokrou skálu po dešti!
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Spion14:56:43 06.05.2003
Správně, kdo leze ledy v Labském dole a ještě o tom napíše, kam může, je naprosto oprávněn kritizovat druhé, že se provinili vůči ochraně zbytků přírody a pravidlům. Asi žert.
odpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Spion18:56:14 06.05.2003
Vyfoť si mě a dej to na Lezce (svoji fotku žádnou nemám). Nic proti tomu nenamítám. Ale vidím mezi ledy v zimě a pískem za mokra dost podstatný rozdíl: ledy příští zimu zase narostou, kdežto písek možná až v dalších geologických dobách.
Kuba Turekodpovědět 
      Kubova fotka15:55:59 07.05.2003
Kubo mám pro tebe tip. Poslední Montana, článek Sudetské ledy. Tam si ji můžeš vystřihnout. Fotila to nějaká Turková, neznáš ji náhodou? :-)
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Kubova fotka09:28:23 09.05.2003
Ano, je to z lomu v Jizerkách, ale moje žena se mnou nebyla v onom zmiňovaném zakázaném Labáku. Odtamtud mám fotky jen svých kamarádů, pokud se nemýlím. Jinak své fotky mám na soukromé stránce http://jakubturek.webpark.cz, abys mne mohl identifikovat... (jsou trochu podivé, he, he)
Kuba Turekodpovědět 

 Lezení v Klokočí23:24:07 05.05.2003
Lezeni v Klokočí je povoleno od začátku června je to od tohohle roku nově aspon si myslim.
Prdodpovědět 

 Tak to je fak p.....:-))07:27:37 06.05.2003
No nejdříve páni detektivové a nebo spíše šmíráci a nebo vlastně co ste...jasně na písku se neleze po dešti 48 hod. ,ale platí to všude hmmmm jsou lokality kde to jde a respektuje se to(to zase bude keců kde, ale kdo leze tak ví o čem mluvím), ale to k tomu nepatří jen můj názor na tento článek k autorovy a jeho PODÁNÍ tady na LEZCI je TOTÁLNÍ UBOHOST a doufám že až pojedeš přes vesnici přes 50km/h. tak si Tě taky blejsknou:-) a dostaneš sice do vlastních rukou fotečku, ale i se složenkou:-))...jen upozorňuji že tento názor je jen k podání tohoto článku(malinko nadsazen:--)) ) a doufám že že ve skalách budu nadále potkávat LEZCE a ne šmíráci s odpočítáváním času (viz.48,47,46.....28 hod...) a s pořádným teleobjektivem ať Ty fotky stojí za to.....no nic čus bus a pohodě zdar Márty
Mártyodpovědět 
 Re: Tak to je fak p.....:-))08:02:42 06.05.2003
Pokud se to stane, tak dobře mi tak. Ale problém je v tom, že já pravidla dodržuju a to nejen pro lezení na písku, ale i silničního provozu. Jojo úcta k zákonům, ta nám čechům všeobecně dost chybí.
Saprlotodpovědět 

 ???08:39:48 06.05.2003
A co je to ten pískovec?
Petr Trnkaodpovědět 

 09:28:43 06.05.2003
V Klokočkách je starý lom kde se daj nacvičovat kde je vytvořené jakési cvičiště pro horolezce( asi dvě technické vyskobované cesty, kruhy na chytání pádů, prusíkování, atd), kde se dá celkem připustit zdokonalování se v technikách i za mokra. Jinak samozřejmě za mokra to chce hledět ke skalám s úctou a mít trpělivost než to voschne.
  Sám jsem vyděl na Prachově jednoho machra lezoucího za mokra před skupinkou gymnazistek, jak se málem zrakvil z nějaký pětky. Prostě mu v mokrém vrcholovém rajbáku ujížděli kecky a rozklepalo se mu kolínko. když jsme se jich zeptali jestli se jim to nezdá mokrý tak pokrčili ramenama. Nicméně chce to těmdle lidem říkat z očí do očí a pořád do kola.
    Takže nelezte na písku za mokra!!!.
 
míraodpovědět 
 Re:10:07:46 06.05.2003
A co jsi ještě vyděl?:)) Vipravuj, prosým.
odpovědět 

 zoban a ti druzí14:03:03 06.05.2003
O co se to pořád dohadujete?Český člověk přece musí porušovat zákony!Od čeho jsou než aby se porušovaly?A to se přece nedělá na to ještě upozorňovat.Vlítnout tam,rozbít všem huby to
bych byl king.Pak bych to mohl  u piva vykládat kamarádům jakej jsem borec.Probuďte se a nekoukejte se často na NOVU.Před monitorem počítače je všechno jednodužší a jasný,ale život je trochu složitější.Pokud to nemáte v hlavě srovnaný sami nikdo jiný to za vás neudělá.Co se týká papoucha tak naštěstí sudety již více jak padesát let neexistují a exsistovat již nebudou,a
to je dobře hlavně kvůli lidem jako je  on.Ten by tu již chodil v kožených kraťasech s laclema a česky by již nemluvil. O to se pokuší i nyní ve snaze se trochu odlišit od ostatních.Když jseš němec mluv něměcky,když čech,tak mluv jak ti zobák narostl.Domluvil jsem.
klasikodpovědět 
 Alles gute!14:29:16 06.05.2003
Alles gute aus Marienbad, mein Vaterland!
Kuba Turekodpovědět 
  Komentář "přistižených" !11:34:16 07.05.2003
Tak jsem otevřel Lezce a přečetl článek "Výlet do Klokočských skal" a nestačím se divit. Jelikož jsem jeden z pachatelů tohoto konání, chci tímto podat následující vysvětlení :
Dne 3.5.03 měl horolezecký oddíl HO SEMILY NÁCVIK JIŠTĚNÍ prováděný jako každoročně v lomě v Betlémských skalách , kde je pro toto konání vyčleněna jedna stěna lomu a lze si k tomoto zapůjčit i potřebné zařízení (vše se souhlasem majitele).
Pořízené fotografie jsou skutečně členové našeho oddílu vyfocení u malého převisu pod házecím zařízením. Při instalaci zařízení k nácviku pádu visí na stěně lomu opravdu hromada lan a při "dostávání se" k jistícímu kruhu po žebříčku jsme skutečně použili jištění na rybu .Pokud tohle nebylo dotyčnému "HOROLEZCI" dostatečně jasné a považuje tuto činnost za LEZENÍ po mokrém pískovci a ničení skály, mohl se klidně zeptat. Určitě by nebyl poslán do prdele ani inzultován a mohl se o této činnosto dozvědět více a ne fotit místo toho fotit za bukem. Podotýkám , že lezu skoro jenom na písku, ctím tradice, mám dlouhé smyčky přes rameno aby to nedřelo, na vrškách Skaláku si dělám dlouhého fousa při dobírání druhého, nelezu s magnéziem a NELEZU ZA MOKRA .
Zítra, pokud dnes nazaprší, budu ve Skaláku, kde to je stejně nejhezčí a budu se chovat tak , aby to tam taky dlouho vydrželo. Dotyčnému "lezci" rád doporučím krásné výstupy v Klokočí i Betlémkách, aby při hledání nových oblastí neměl problémy s orientací a nehledal věže ve starém lomu. Hore zdar.
Tomáš.
Tomášodpovědět 
   Re: Komentář "přistižených" !12:27:42 07.05.2003
hosi, to ste este teda mali stastie ze saprlot zo sebou nemal strelnu zbran. to by vas pekne zozadu, spoza kriaku zlozil presnymi ranami a bolo by. myslim ze by mu za to niektori aj metal udelili.

miso
misodpovědět 
   Re: Komentář "přistižených" !15:29:20 07.05.2003
No vida, všechno je jinak, jak se zdá. Co na to Saprlot? Není ten článek náhodou křivé obvinění?
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Re: Komentář "přistižených" !16:33:01 07.05.2003
Jak jsem již jednomu z těchto lidí odpovídal soukromě na mejl. Od začátku jsem nezapíral, že oblast neznám. Takže pokud na tuto stěnu existuje nějaká vyjímka všem zainteresovaným se omlouvám.
Každopádně si myslím, že když už nic jiného tak článek alespoň rozproudil zajímavou diskusi při které jsem se slušně pobavil.
Saprlotodpovědět 
     Re: Re: Re: Komentář "přistižených" !17:12:21 07.05.2003
Ty možná jo, oni asi míň. Mimochodem, hanba se píše s "n", jako od haněti.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Komentář "přistižených" !12:49:45 12.05.2003
Radeji se starej o svou zkurvenou nohu
hugoodpovědět 
     Re: Re: Re: Komentář "přistižených" !17:58:07 07.05.2003
Saprlote, nechápu, že máš tu drzost se tady ještě vůbec ozývat. Na tvém místě prosím webmastera, ať ten článek smaže, jinak tu tento pomník tvojí blbosti a ubohosti bude navěky.
Bídaodpovědět 
     Re: Re: Re: Komentář "přistižených" !15:23:58 09.05.2003
No ty seš fakt blbej
Azbestodpovědět 
     Re: Re: Re: Komentář "přistižených" !13:43:05 12.05.2003
Saprlot...tak jak koukám a jak jsem už předtím reagoval na TVOJI UBOHOST k podání takovýmu článku a po vysvětlení se divím že se ještě můžeš tady v diskuzi objevita nepropadneš se studem..!!
Mártyodpovědět 
   Re: Komentář "přistižených" !16:44:56 07.05.2003
To je škoda, taková krásná hádka to mohla být a ty to takhle pokazíš :-)

Veros
Verosodpovědět 
   omluva12:38:04 09.05.2003
Za své výpady se veřejně omlouvám. Netušil jsem, že fotky jsou z lomu, když Saprlot tvrdil, že z normálního lezení.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Komentář "přistižených" !11:40:49 12.05.2003
rad bych se zeptal, jak dopadlo ono rizeni provozovatelu padaciho zarizeni s CHKO a lesni spravou, ktere se melo konat 24.4.? Diky pis klidne i na mail.
Zelenacodpovědět 
 Re: zoban a ti druzí14:46:24 06.05.2003
To je fakt, že ty krásné Sudety již skoro 60 let neexistují. V kraje kolem Papoušova Aussigu jsou v zemi měsíční krátery obklopené panelákovými ghety nezaměstnaných na podpoře, na obzoru je pár komínů a holé hřebeny Krušných hor.
odpovědět 
  Nudíte se?14:52:00 06.05.2003
Pište komentáře o ničem na Lezce! A co je to Aussig? A co jsou to Sudety? A co je to pískovec? A co jsou to pravidla? Je klasik debil nebo idiot? Existuje Papouš? O čem se to tady vlastně bavíte? Nudíte se? Kupte si medvídka mývala!
Petr Trnkaodpovědět 
   Re: Nudíte se?15:02:32 06.05.2003
Jeste jsi zapomnel: A co Jan Tleskac? :-)
.odpovědět 
    Nudíte se?15:49:11 06.05.2003
Xci medvýdka mívala !!!
;o)odpovědět 
  Re: Re: zoban a ti druzí13:27:20 07.05.2003
Nechte severočeské ptáky ať si hrají :-)
A čtenáře bych si dovolil požádat, aby omluvili, že tento komentář se nebude týkat výše uvedeného článku, ale jiného komentáře.
Zcela upřímně bych totiž chtěl požádat, abyste, kromě Papouše, nechali na pokoji i Němce žijící v Čechách. Těch pár německých rodin, které tady zůstaly, musely (na rozdíl od jiných) jednoznačně prokázat nejenom protifašistické postoje, ale zejména buď aktivní odboj, nebo účast v bojích na straně spojenců. To, že potom většina z nich odešla buď dobrovolně do exilu, nebo strávila delší či kratší dobu pro změnu v koncentrácích komunistických, na věci nic nemění.
Milý Klasiku, pokud bych měl hovořit podle Tvé teorie německy (když už jsem ten Němec), obávám se, že bych se doma nedomluvil. Jazyková gramotnost v této, již od války prakticky monokulturní zemi, poněkud upadla. Pokud bych měl hovořit jazykem svých předků, nedomluvil bych se už asi ani v Německu, pražskou němčinou už nemluví nikdo a ani já ji neumím. Nemohu za to, mluvila jí komunita, kterou buď zlikvidoval Hitler (neb byla Židovská), nebo český národ, neb byla, jakožto německá, resp. rakouská, neb kořeny většiny pražských nežidovských rodin byly v Rakousku, odsunuta (dokonce včetně těch několika málo jedinců, kteří se dokázali živi vrátit z fašistických koncentráků).
A dál. Sudety jsou geografickým pojmem, a také oblastí s dosti pohnutou historií. Konec-konců jsem rád, že jsou dnes zejména jen tím geografickým pojmem a nikoliv oblastí nestability. Upřímně, v naší rodinné tradici se praví, že odsunutí značné části sudetských Němců bylo spravedlivým aktem, neb se tehdy jednalo o občany poraženého státu, kteří nejenom, že aktivně bojovali na straně poražené, ale zejména před změnou svého občanství cíleně rozvraceli demokratickou republiku. Za nešťastný lze považovat zejména způsob, kterým k odsunu došlo, uplatnění kolektivní viny a popření presumpce neviny, neboť nevinní museli nevinu dokládat, což se jim dělalo špatně v případech kdy se zrovna nevrátili z války ověšeni metály a v uniformách spojeneckých důstojníků. Pro Sudety byl tento druhý, plošný odsun na základě národnostním (první byli odsunuti Češi, zatímco Židé byli zlikvidováni), strašným neštěstím, ze kterého se tato oblast dodnes úplně nevzpamatovala.
Berg Heil
Tomáš Frank
Tomáš F.odpovědět 
 Re: zoban a ti druzí19:11:25 06.05.2003
Sudety samozřejmě existují, minimálně geomorfologicky. Dobře, že ses ozval, Klasiku. Myslel sem, že se uvidíme na komančskym mítinku v Terezíně, ale tam prej nemoh kvůlivá trablům s kardiostimulátorem. Neva, uvidíme se na nějaký akci Klubu českého pohraničí. Papouš P.S. Taky už se těšíš na třešně? P.P.S. Už se jim to krátí, za chvíli se to konečně votočí. Ale žádnej samet, kandelábry budou mít prima vozdoby.
Papoušodpovědět 
  geomorfologický?14:40:29 07.05.2003
Geomorfologický? To snad ne. Měls na mysli geografický, že?
Tomáš F.odpovědět 
   Re: geomorfologický?14:56:31 07.05.2003
Botanicky existují na tuty.
Bídaodpovědět 

 stovka21:45:48 11.05.2003
vubec nevim, co tu jeste resite, ale 100. komentar je muj! :-))
Musadoodpovědět 

 Autor článku21:47:39 31.08.2005
Autor článku je normální Svině! Kdyby to šel omrknout zblízka tak by ani žádný článek nevyšel. Jak si můžete přečíst vše bylo rozumně vysvětleno:) tak se mějte a zdar!Michal
michalodpovědět 

 Lezení nebo výcvik ?17:28:08 15.09.2005
Jsem správce Klokoček. Poznávám na fotkách cvičiště v lomu a musím se postižených zastat. Domnívám se, že nešlo o lezení, ale normální výcvik.
Na podzim roku 2003 proběhlo na správě CHKO jednání, na kterém bylo členům ČHS povoleno nadále používat cvičiště k výcviku technik, které se vymykají tomu, co je povoleno v "Pravidlech ..." pod pojmem lezení. Byl sepsán „Provozní řád cvičiště ...“ a dohodlo se, že každý cvičící oddíl (včetně jména vedoucího cvičitele) nahlásí akci dopředu hajnému panu Kolářovi, který dané území „spravuje“.
Více by řekl správce cvičiště - oddíl HO LIAZ Jablonec n.N. jehož předsedou je Artur Rössler.
Pepisodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.