LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   co žere zima ? fyzičku a morál...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Vertigo lezecké centrum - Bratislava
Boulder Bar - Praha 7
Základní škola Horní Čermná - Horní Čermná

Prodejny
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň
Robert Janda - Treking sport - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

CAO News 07/2006

Horolezecký měsíčník CAO News 07/2006 tentokrát přináší kromě spousty zajímavých článků i dva kontroverzní pohledy na dělání cest.

A to ve článku Sněžník - tak takhle ne! nebo Míváte potíže s cvaknutím kruhu??

Dále se zde dočtete o italském Arcu, Bernských aplách nebo Cho-Oyu.

CAO News 07/2006 ke stažení zde na Lezci:
(dokument formátu pdf, velikost cca 1,7 Mb).

 CaoNews0607 - download_pdf



Něco z předchozích čísel ke stažení tady (celý ročník dole):

 CaoNews0606 - download_pdf
 CaoNews0605 - download pdf
 CaoNews0604 - download pdf
 CaoNews0603 - download pdf
 CaoNews0602 - pdf download
 CaoNews0601 - pdf_download

Domovská stránka CAO: cao-news.webpark.cz


Lezec.cz   [úpravy] 13:44 18.07.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dělání kruhů v Sasku15:35:28 18.07.2006
Zatloukání kruhů, bylo opředeno řadou mýtů, jsem velmi rád, že Cao přineslo jasný popis toho, co mohu chápat pod klasickým pojetím osazování kruhů.
Věřím, že těm machýrkům to hodně zvedne sebevědomí, mohou hlásat cesta udělána od spodu a bez magnezia, ale z hlediska moderního pojetí lezení  je to směr slepý a z hlediska sportovního lezce individua  je to směr extrémě nebezpečný.
JirkaSodpovědět 
 Re: Dělání kruhů v Sasku16:12:50 18.07.2006
No zas tak bych to nezobecňoval. Na základě jednoho případu prasení nemůžeš odsoudit celej směr. Ale zdokumentovaný je to hezky, jen co je pravda :-)
Špicálodpovědět 
 Re: Dělání kruhů v Sasku18:08:14 18.07.2006
Všiml sis, že Jirka napsal, že jim to šlo rutinním fofrem. Spíš to vypadá na to, že je to tolerovaný úzus.
JirkaSodpovědět 
  Re: Dělání kruhů v Sasku21:12:17 18.07.2006
bohuzel je to o inteligenci daneho individua, logicky mi z toho plyne blbce potkas vzdycky, tedy si troufam tvrdit, ze by se nasla mozna i nejaka cesta osazena treba ze slaneni a pak ponechana jako projekt, protoze to je blbe - krasny dokument lidske blbosti nekterych lidi vyznavajicich nazor: "...Lezeni je
svobodny sport, pro svobodne lidi...(Jine nez financni ohodnoceni je na nic)...Pokud bude prosazovan tento trend mysleni, nezbyva nez na nej hodit bobek a jit si svou cestou..." jsou treba fotky v clanku Sneznik - tak takhle teda ne (jenom idiot muze nacpat nyt do piskovce) - tise si dovolim predpokladat a nemam nejmensi duvod si myslet opak, ze takovy to "sportovni" lezec byl zamoucneny od hlavy az k pate - me se taky nehnusi cesta ve vapenci, kde mam po trech metrech nyt (zvlast kdyz je to cesta na hranici, tak me to trochu uklidni). Jenze je taky fajn umet lezt ne jen dva - tri metry nad jisteni.
takze skvele odjistene cesty jsou fajn, ale proboha nedelejme z toho feraty :-)
Doktorodpovědět 
   Re: Dělání kruhů v Sasku08:47:14 19.07.2006
Zajímalo by mě, kdo by si dal práci s dojišťováním nějaké cesty na zapadlém Sněžníku, když ne sám její autor. Holoubci na střeše si cvrlikaj, že nýty jsou jeho práce...
Jinak ze samotnýho nejtu na Sněžníku bych nedělal až takovej skandál. Záleží na dýlce dříku. Čtyři čísla by asi byly málo, osm už ba naopak mohlo bejt docela v pohodě, páč Sněžník je tvrdej jak prase. Problém je asi taky trochu v tom, že nejt může zatejkat. Ale to se dá vyřešit.
Při výšce stěn na Sněžníku se mi jeví jako ideální Koubovy borháky. Kruhy v těch pidistěnách působí nepatřičně, navíc dělat tu ďouru na kruh je pakárna i s velkou technologickou převahou.
Za Protektorat Bohren und Kleben
Papoušodpovědět 
    Re: Dělání kruhů v Sasku23:11:17 19.07.2006
no, nemuze byt jeden z problemu s nytem, ze se na konci rozepne (expanduje)? nevznikne treba nejake napeti ve skale? koneckoncu predstavim-li si konec nytu jako trojuhelnik s vrcholem ze skaly, tak mi to do piskovce nesedi - ale co ja vim budu se muset zeptat nejakeho odpornika pres materialy typu beton a dalsi nesmysly (jinak klidne kleben - je to lepsi, jistejsi - kdyz se to dobre udela, cistsi, jen se tomu musi dat cas) no a borhen - kdyz bude dostatecna plocha - to byl myslim duvod pouzivani kruhu, protoze se potrebuje dost velka plocha na kontakt - takze dlouhy a tlusty borhak :-) - nebude pak ale lepsi tam vlepit kruh?)
Doktorodpovědět 
     Re: Dělání kruhů v Sasku23:34:07 19.07.2006
v tak supr tvrdem matrosi na Snezniku je uz volovina davat kruhy. Borhaky jsou OK. Nyt je ale prvotridni prasecina, mozna kdyby byl lepenej, tak by snad neco unesl,ale....
Zase na druhou stranu s tim jistenim tam bacha, vysoké brůdry ala highbally jsou bájo.
Mikiodpovědět 
     Re: Dělání kruhů v Sasku08:29:20 20.07.2006
Dlouhý a tlustý borhák, dobrý. Von ten dvouhlavňovej (2*8mm) má na 12 centimetrech asi jen o třetinu menší plochu než kruh (1*22mm). V praxi - vonehdá se nám tam nepoved jeden borhák a vyndat ho nešlo ani omylem. Jinak do těch nejtů házel Kodl údajně nějakou gumu a držely jak přibitý.
Papoušodpovědět 
      Re: Dělání kruhů v Sasku14:11:55 21.07.2006
ten dvouhlavnovy? pokud myslis ty borhaky co jsou oba konce ve skale, ale svarene dohromady (tedy ohnuty drat svareny zase dohromady), tak to jako vyvrtas dve male diry vedle sebe? :-) protoze jde preci o stycnou plochu skala-jisteni - takze pokud je to do jedne vetsi diry, tak je pri trose snahy udelat ovalnou diru kontaktni plocha mi vychazi spis tak polovicni, pokud to zprasis a je to do velke kulate diry, tak je plocha styku hodne mala a byt neco prida lepidlo, tak pri srovnani ploch kruhu 22mm (neni nahodou pozadavek na 30mm?) a 8mm dratu ma kruh tak dvakrat vetsi plochu. Tedy by mohl byt polovicny delky a bylo by to stejne.
Doktorodpovědět 
       Re: Dělání kruhů v Sasku15:08:54 21.07.2006
Woe, to je ňák moc cifer při pátku. Mi z toho de hlava kolem. Snad ten šrot, co sem do skal narval, vydrží :-)
Papoušodpovědět 
    Sněžník20:46:00 21.07.2006
Na Sněžníku jsem se byl podívat předminulý víkend. Někdo tam přidal jištění i do přelezených a označených bouldrů (malé zelené šipky), co jsme tam udělali než odjel Ondra do Alp. Pořádně mě to nasralo (omlouvám se, ale je to doslova tak). Pochybuju, že by do těchto těžko přístupných (i když krásných) míst zavítal nelezec, takže i nepořádek pod nástupy (papíry, kelímky...) nejspíše byly jeho dílem. Je to HNUS.

Vzkaz pro autora: až tě... ... anebo radši nic, byl bych zbytečně sprostej a agresivní.
Vzkas pro šťouraly: vše je fotograficky zdokumentováno.
Lukyodpovědět 
     Re: Sněžník22:04:01 21.07.2006
Tyto magory mlatit, mlatit a MLATIT !!! Nechapu, kdo muze mit takovou >DRZOST< a davat do bouldru jisteni. Vzdyt ho to musi stat i prachy. Unmöglich....
Mikiodpovědět 
      Re: Sněžník22:32:11 24.07.2006
Nechci bonzovat,ale musim,to co napsal Luky mě trochu sebralo.Děláme tam bouldry a oni nám do toho cpou kruhy.Myslim že autorem kruhů v našich bouldrech je Kýsa(nevim to jistě) sám se mi chlubyl kolik tam teď udělal cest.Teď řádim v jižních čechách,ale kdybych byl doma,neváhal bych ani chvíli a vypravil bych se na dekruhalizaci sněžníku.PS:Tohle je válka.
Ježourodpovědět 
       abych tak nějak oprášil jeden argumentek:09:07:59 25.07.2006
nemusíš si ho cvakat.
Lukas b.odpovědět 
       Re: Sněžník09:26:57 25.07.2006
Kýsu jsem potkal v pátek v noci v Ostrově v hospodě a celou tuhletu historku trošku dementoval. Říkal, že se s tím článkem trošku unáhlil, protože až dodatečně zjistil, že ten nejt o kterým tam píše, natloukl do cesty autor (Karel) sám, protože mu to přišlo málo odjištěný. Docela jsem se pobavil, když vyprávěl, že Karel už začíná bejt taky trošku ke stáru sklerotickej a nepamatuje si, že tu cestu před lety udělal.Ty nejty tam taky prej tluče záměrně, protože je to rychlejší a stihne tak udělat víc cest. Dává je tam ale jen provizorně aby tam pak moh naburácet třeba v hnusným počasí a sám a přetlouct to za kruhy.
strikerodpovědět 
       Re: Sněžník09:49:51 25.07.2006
Ježoure, až se ti bude opět Kýsa chlubit kolik bouldrových cest s kruhama na Sněžníku udělal, věřím, že se chlubí s měkým "i". Jinak zdar a sílu na jihočeský kapry...
Zdénaodpovědět 
       Re: Sněžník13:47:32 25.07.2006
že ti vadí, že lezci dělají cesty? a vy se cpete asi kam? nám lezcům do už vylezených masívů!!!!!!!!!
ivíkodpovědět 
        Re: Sněžník23:02:21 26.07.2006
Ty hovado,kam by sme se cpali a kdo je tam asi vylez?Já to vim,ty ne!
odpovědět 
         Re: Sněžník08:20:32 28.07.2006
Až mi zase příště budeš nadávat do "hovad", tak se laskavě alespoň podepiš! Ráda bych věděla s kým mám tu čest. Sněžník klidně mohl zůstat pro vás boulderisty volný, ale museli by jste si třeba na ČHS to vyběhat, domluvit se správcem Sněžníku nebo si to správcování některý z vás vzít. Jakmile jste zjistili, že se něco děje na Sněžníku, měli jste si dotyčného odchytit a domluvit se s ním, že to chcete jinak nebo to úplně zarazit. Někam napsat vaše záměry se Sněžníkem. Né všichni chodí na vaše stránky nebo vůbec na NET. Bohužel Karla B. nezastavíš, ten už nic jiného neumí a vás neuznává. Ostatním to Karel vyžral, tak se nedivte, že chtějí také dělat cesty dokud to jde. V Tisé je už zakázáno dělat prvovýstupy, údajně se má zavřít pravá strana Labáku (a to napořád) a částečné další oblasti.
Napište sem nebo na ivcakubesova@seznam.cz kde přesně my lezci jsme vám přejistili (zmršili) vaše cesty. Jako autoři máte právo na vytlučení, ale po domluvě s umělcem, co to tam natlouk a se správcem. Určitě znáte pravidla prvovýstupů a dělání nových cest, takže nemusím poučovat, tedy pokud bouldering podle vás patří pod ČHS a lezce berete za kolegy.
ivíkodpovědět 
     Re: Sněžník13:58:39 25.07.2006
Luky, Miki, Ježku a další jestliže jste někde něco udělali a neoznačili, tak se nedivte, že to někdo přelezl a označil. Moc dobře víte, že o Sněžník je teď bitva. Pro všechny, co na Sněžníku děláte buď nové bouldery či nové lezecké cesty, pořádně to označte a hlašte správci Sněžníku (Hoblák nebo Rosol). Nevím proč by měla být mezi náma válka. Buďme rádi, že to ještě nezavřeli a máme kde lézt. Měli bychom držet pohromadě!!!!!!!
ivíkodpovědět 
      Re: Sněžník08:39:53 26.07.2006
Ne, znovu opakuju, každý boulder jsme OZNAČILI malou zelenou šipkou na nástupu. Do dvou znich bylo přidáno jištění - 1 nýt a 1 smyčka - až pár týdnů po té.
Lukyodpovědět 
       Re: Sněžník09:40:23 26.07.2006
Uklidněte se, prosím - co nevidět je tu podzim a západní stráň Sněžníku se zaplní houbičkami (ano, jde o lysohlávky!) a kdo si vzpomene na nějaké bouldery! Snad jen Karel B. - pokud si vzpomene...
Nazdar! V. Š.
starej Širlodpovědět 
       Re: Sněžník09:54:29 26.07.2006
vidis, nemusis ho cvakat a musis pochopit ze se nekdo muze bat a chce tam mit jisteni - me se taky nelibi, ze se dojistuji cesty ktere jdou jistit vlastnim (o pisku ani nemluve) a udelam s tim v podstate hovno, maximalne muzu tak nadavat a snazit se s mistni komunitou v pripade shody vetsiny dosahnout napravu kladivy. plus pokud jsi to nenahlasil a jenom vylezl a udelal nejakou znacku nekam, tak to je ti asi k nicemu :-) psy si taky oznaci svuj patnicek a dalsi jim na to dlabe.
Doktorodpovědět 
        Re: Sněžník10:05:46 26.07.2006
Jezismarja, co blbnete ? Zas takovej hic venku neni ! Hlaska typu "vidis,nemusis si ho cvakat" je podle mne dost uboha, ne-li primo ujeta. Rovnou tam muzete zacit nejtovat bouldry, jezismarja, jen to NE !!!!
Mikiodpovědět 
         Re: Sněžník10:19:10 26.07.2006
to je oblíbenej argumentek těch, kteří tudlenc před 3(?) lety vehementně požadovali dojištění velké plotny (lze dohledat). sem jsem to napsal pro zasmání. nebo pro rozpumprdlíkování dyškusu.
Lukas B.odpovědět 
         Re: Sněžník12:03:51 26.07.2006
nene, kazdy metr jeden nyt, aby jsme se nebali, a v piskovci kazdy metr a pul kruh, jinak je to lezeni nebezpecne a omezuje nektere v moznosti jejich vyziti, tak, je to proste delani pomnicku na sebe, jaky jsme byl machr, no asi vezmu palici a majzlik a pujdu nekam vysekat par cest (vic nez dvojku nevylezu), do stavajicich mamlatim navic nejake jisteni, a samozrejme ze zbudujeme klettersteigy na vsechny piskovcove veze spolu s zdviznou plosinkou pro pohodne vyneseni se do vysin - lezeni musi byt pro kazdeho.
p.s. pokud nekdo nepochopil pokus o ironii, je mi to lito, chci tim naznacit, ze ono "sportovni" pojeti je jenom honba cisel za jakoukoliv cenu - napada me prirovnani k dobe, kdy se natloukali skoby po pul metru a tak se po nic vylezla stena.
Doktorodpovědět 
       Re: Sněžník17:02:02 26.07.2006
jestli tam je nyt, tak to tam dal pravdepodobne věčný Karel :)
M.odpovědět 
        Re: Sněžník22:56:08 26.07.2006
Dal to tam Karel a nejsmutnější je že ze slanění.
odpovědět 
      Re: Sněžník23:21:20 26.07.2006
Na hromadu akorát tak seru a klidně bych to tam nechal zavřít,než aby to zničili ty sběrači skalpů.
odpovědět 
       Re: Sněžník23:23:46 26.07.2006
to nad tímhle je pro ivíka.
odpovědět 
     Re: Sněžník10:38:58 26.07.2006
Hrozně moc mě mrzí to co se začíná dít na sněžníku.Loni a předloni byl obrovský boom dělání cest v Rájci a jakmile tam došlo místo kobylky se přesunuli dál.Hlavním problémem je to že tyto kobylky soupeří mezi sebou která z nich bude mít víc skalpů(cest) a je jim uplně jedno co po nich pro příští generaci zůstane.Díky tomu se začína devastovat toto pro mě magické místo kde začínají dělat cesty jak ůplný nováčkové co toho ani moc nevylezli a už se hrnou do dělání cest , nebo už starý kmeti co nechtěj za nima zůstat pozadu.Prosim vás pojdme toto nejak zastavit nebo omezit.Vždyt je to hnus.Sněžník by mohl být něco jako Stanage(snad se to tak píše) v Anglii.Spousta boulderů a možností dělání cest bez vrtání a tlučení děr(max. jen na slanění).Stejně jsou to malé skalky které se dají odjistit jinak než stálým fixním jištěním.Mohla by to být supr lokalita kde se poleze bud pekne tradicne od spodu nebo na rybu.Skály budou čisté a né plné nějakých nýtů nebo barevných velkých kruhů jako třeba v tisé.Hnus.To ja jen tak k zamyšlení nad touto pro mě zcela jedinečnou oblastí, kde si prvýstupci honěj trika na směrech které mi lezeme s boudrmatkama a oni tam pak tlučou železo, aby měli v roce o čárku navíc.čus všichni PS:vivat válce za čistý sněžník
ondra B.
ondra benešodpovědět 
      Re: Sněžník11:21:11 26.07.2006
S Ondrou naprostý souhlas. Hondba za zářezy pánů Bělinů atd. mi přijde již mnoho let značně ujetá. Nejdříve Ostrov, pak Rájec a teď možná Sněžník. Smysl toho všeho mi nějak uniká. Udělat stovky cest za rok v oblasti, kde to stávající množství vznikalo desetiletí....Jinak pokud vím nové cesty povoluje správce oblasti dle nařízení CHKO kuli regulaci....Sněžník je teďka TRENDY.... za rok to bude pro skalní frézu třeba zase Modřín, či Labák....Nesmyslně vzniká řevnivost a závod za množstvím cest a provokuje to další budovatele pomníčků k nebývalé aktivitě, kdy v potu tváře tlučou a tlučou v domnění že tak činí pro budoucí generace a pro nás o statní...Roztáčí se spirála...když KArel 100 tak my 200 - když oni 200 tak my 300... Za sebe: Nikdo se Vás neprosí, to co je natlučeno mi stačí, protože většina zajímavých a pěkných linií, které za něco stojí je většinou dávno udělána a pokud není není asi úplně nezbytně nutné, aby by to bylo tento rock.
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Sněžník11:35:26 26.07.2006
A co takhle panove Steigerwaldove, Komarkove a dalsi agenti prisluhovaci ?
retezodpovědět 
        Re: Sněžník12:07:49 26.07.2006
???????
odpovědět 
        Re: Sněžník17:34:22 26.07.2006
Co to jako? Vedro?
odpovědět 
         Re: Sněžník14:17:38 27.07.2006
Nápad Ondry je zajímavý a má něco do sebe. Je pravda, že ten kdo si chce zalést s lanem, tak se může vydat do nedalekých a především „vyšších“ oblastí (Labáček, Tisá, Rájec, Ostrov…). V Labáku přeci vznikají pěkné moderní (bez psýchy) cesty. Doufám, že to tak i nadále bude pokračovat. Tam si vyjeďte s lanem ! Cesty jsou už kvalitně zajištěny i u nižších obtížností, což je myslím dobře.

Sněžník by měl především zůstat bouldristickou oblastí. Tečka. Zavádět tam ale dorsetský styl z UK, je myslím, až příliš radikální. Ty nejhezčí-nejvyšší stěny, jsou už stejnak vylezeny. To je fakt. Pokud ale ještě někdo objeví pěknou a hlavně vysokou stěnku a udělá tam cestu s logickým směrem přes ňákej ten bh (pokud tam není flek na vlastní smyčku), tak si ji rád okusím. Šancí na prvovýstup s lanem tam je ale jako šafránu, je to nízké.

Souhlas, že problém je v bělinovském pojetí prvovýstupy (nesmyslný směry, obrovský kýčovitý kruhy, nýty, soutěživost mezi autorama cest….). Jak už jsem psal v jiném komentáři, dojištovat, ať už nižší boulder či highball, je prasečina. Ten, kdo to tam dal, by měl dostat pěstí, aby se uzdravil.

Pěkné highballové bouldry jsou tady na severu především na Snežníku, tak proč tyto směry ničit. Polechtat morál, jen tak v ležačkách ve vysokém brůdku, je super věc a radost se násobí, když je klíčový krok až v horních partiích.

Sněžník je bouldristická oblast, Karle :)
Mikiodpovědět 
       Re: Sněžník11:43:19 26.07.2006
no, všechny cesty který měly smysl a linii tam udělala za asi čtyři víkendy partička vokolo špeka a cikána, ovšem dali na celém sněžníku asi sedum kruhů, a tak se taky reptá, jako že ty směry zkazili. ty nový barevný volanty a čhs nerezový kruhy a borháky jsou takový divný vyšlejcy a mezisměry, ikdyž je pravdou, že jsem asi před měsícem lezl dost vpravo pár nádherných funglnových cestiček ještě poprášenejch po vrtání, a tam by ta bouldrmatice byla asi dost hadrenalýn.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Sněžník12:15:13 26.07.2006
no, ale je to nefer, preci se nejak zvetcnit musis, kdyz uz lezes hovno, tak musis aspon udelat hodne cest. nektere skalni frezy nepochopily, ze stejne se nebude rikat Pepikova cesta na Maly sutr (to by musel vysapat nejakou poradnou horu - v Alpach je to vicemene stejne uz taky trochu o honeni pomnicku - zbyva jeste dost moznosti, ale musi na to neco taky lezt - musi byt dost znamy a musi to byt cesta zajimava, hodna toho pojmenovani - holt to nekteri borci pred hodne davnem meli jednodussi)
Doktorodpovědět 
       Re: Sněžník07:55:10 27.07.2006
Jsem pro to, aby se přestalo uvádět autorství cest. A byl by klid.

Pubertální panicové se zoufale snaží dostat své jméno do historie, starci zoufale ryjí svá jména do kamene, obdoba slintání dědků nad mladejma holkama. Další, co pochopili, že stejně nikdy nic pořádnýho nevylezou alespoň lítaj kolem kamení jak trefený prase a zoufale hledají jak vstoupit do historie.
Autorství bych neuváděl, ale aby se uklidnili, dal bych někam na kraj skalní oblasti desku cti a slávy. Tam by bylo něco jako nejvýznamnější, nejpilnější, nejúžasnější... strčila by se tam vizitka s jejich jménem a portrétem v nadživotní velikosti, oni by se s tím vyfotili, fotku si dali doma na stěnu a třeba by jim to pomohlo.

Tohle není na ty, co zmapují nějakou oblástku, vylezou logický směry, v nějaký decentní fazóně dojistí. To je jediné dobrý. Ale kdo lítá po lese a hledá, kde je ještě par cenťáků místa aby měl body, tak je normálně nenormální cvok.
dagodpovědět 
        Re: Sněžník12:07:26 27.07.2006
Víte co je vrchol narcismu ? Když při vlastním orgasmu zařvete svoje jméno.........:-)))))
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
      Re: Sněžník12:07:50 26.07.2006
to mas jednoduche, cesty od sebe musi byt metr, skala ma deset metru na sirku, tak se nejak dostanes nahoru, narves tam jisteni hezky metr od sebe - aby to slo pekne od ruky, tak ze slaneni, no a pak mas jeden pomnicek, tak honem na druhy, nez ti ho nekdo natluce, pokud se tak stane, tak musis trvdit, ze jsi tam udelal bouldr a oznacil, nebo vylezl a jistil vlastnim a mas na cestu narok.
Doktorodpovědět 
      Re: Sněžník16:44:10 26.07.2006
To jako myslis bez MG ? :-)
retezodpovědět 
      Re: Sněžník08:46:03 27.07.2006
Nesouhlasím. Na písku je určitě lepší lézt lehčí cesty zespodu, než ty těžší na rybu. Proč by měl být Sněžník bouldrovkou pro ty nejlepší, když tam mohou lézt všichni,,,i klasici, kteří taky chtějí třeba vypadnouit z Tisé!
m.odpovědět 
       Re: Sněžník, nejty, houbičky...11:42:43 27.07.2006
Doprdele - nezačala ta houbičková sezóna už teď?
starej Širlodpovědět 
       Re: Sněžník14:14:24 27.07.2006
Doprdele - aso jo. Tak zdar na západním svahu ... huhuhúúúú ... hu!
pecisodpovědět 
       Re: Sněžník18:08:10 27.07.2006
Chtěj vypadnout z Tisí protože si to tam posrali sami.je jasný že by se to tam lezlo ze spodu,jak jinak? jako z vrchu dolů? jó?ale všechno tam jde odjistit smičkama,tudíž na rybu by se stejně lezli jenom extrémy,ale i tak je to zbitečný(ta ryba) jelikož extrémní místa ve stěnách sou převážně jen ve spodních partiích do výšky pěti,sedmy metrů,pak následují třeba ještě pěti metrový výlezy,ale v obtížnosti okolo pátého stupně normál.písk. klasifikace.takže ať si to lidi přelézaj klidně s lanem,od spodu a když překonají boulder,kam prostě třeba nejde nic dát,tak si pak nahoře v těch trojkách určitě něco založej........Mi to tam prostě máme rádi,staráme se tam o to už řadu let a nechceme aby to tam dopadlo jako v rájci.sou to u nás v okolí poslední nezničený skály zásahem člověka,v tomhle směru to je pro nás všechny,takové,malé bohatství.je to na nás všech,zkurvit?nebo nezkurvyt?popřemejšlejte!!!každým,novým přidaným kruhem ubývá tamního magična a krásy až tam nakonec zbydou jen skály,obsypány různobarevnými kruhy,borháky a kdo ví čím ještě,prostě takovej hnus jako všude jinde!!!ps:houbičky ještě nerostou a na vedro sme zviklí,i když je fakt hustý.
ježourodpovědět 
        Re: Sněžník18:54:44 27.07.2006
Mislým, že ti jeschku brzi sklapne! cha cha chááááááááá!
Lovec ježků!odpovědět 
        Re: Sněžník19:16:59 27.07.2006
Kolikrat uz jsem zazival podobne pocity. Mozna si zviknete jako ja a bude zit v relativnim klidu, lehce zhnuseni lezenim a zejmena lezci.
A nebo si poridte kladivo. Borhaki i kruhi jde preci vitlouct, ne? Udelate alespon neco pro lidi. Haf!
Zdravim.
Smile If You Can! :-)
dagodpovědět 
     Re: Sněžník08:18:11 28.07.2006
Cyklický pocit. Vracím se na nějaké místo, kam jsem chodil polézat. Místo romantiky tam září a svítí skála plná lesklých věcí, šipka velikosti urostlého dítěte v reflexních barvách, pod skalou bordel. Buď to zabalím a jedu a nebo otráveně polezu a jedu domů.
Začnu jezdit do jiné, ještě bezvýznamnější oblasti a za nějaký čas se to opakuje.
Jeden čas jsem přemýšlel o válce, ale pak si řekl, že když to tak chtějí téměř všichni, že teda holt jo, a lezu místo třikrát za týden, dvakrát za měsíc. Budu-li mít kliku, přeměna poslední oblast pro opravdové lezení na fitcentrum, přijde s mojí kremací.
Cestou z jedné nelezecké akce jsem se v pondělí stavoval v JH. U Kozy jsme nechali bágly, s Helenou vzali lezky a oblezli asi dvacet cest v okolí. Zatím ty II - IV, co si na ně i chromej s chromou stydí brát lano nikdo neupravil.
Mám ještě asi tři místa. Pak, nebude-li kremace, prostě prodám matroš a je to.
Sorráč za ten výlev.
Howng
dagodpovědět 

 Ad bouldr vídeo s Kodlem11:25:35 19.07.2006
Jeden off-topic pro bouldrovou sněžnickou úderku a Kodla: na vídeu www.rockstars.cz/lezec_videa.php?id=434&gid= Kodl tvrdí, že Hasič (Dan Hölzl) má na skály dělat velký červený šipky. Za platformu Zakuklený ustašovec (Hasič & Papouš) musím zodpovědně prohlásit, že něco takového není pravda. Výtvarnou stránku věci nepodceňujeme, ale v tomto ohledu určitě nepatříme mezi avantgardu.
P.S.: Jinak moc pěkný vídeo (když odhlédneme od používání magnézia na pískovci :-) )
Papoušodpovědět 
 Re: Karle, pojď bouldrovat !11:43:25 19.07.2006
Toto bouldr video s Kodlem se na netu šíří snad světelnou rychlostí. Škoda, že jen Kodl neokusil nový projekt. Jinak šipky maj být decentní :)
Moc pěkné.
Mikiodpovědět 
  Re: Karle, pojď bouldrovat !12:39:21 19.07.2006
To evidentně. Jinak příde zabiják Kočka a vyškrábe je kusem železivce.
Papoušodpovědět 
 Rudé šipky na SNĚŽNÍKU13:39:04 06.09.2006
Odkaz na tu avantgardu.

http://www.rockstars.cz/ data/lezci/232/galerie_520/1967.jpg

To je fakt úlet :)))
M.odpovědět 

 Nové cesty15:16:39 19.07.2006
Vida, nové cesty na Jeptišku!! Alespoň nebude v sobotu taková tlačenice :-)))
:-)odpovědět 

 Výstupy roku a Mára radikál11:16:46 20.07.2006
Pokud vím , připravují se na ČHS nová pravidla lezení včetně pravidel pro pískovec. Nevidím problém v tom , aby reprezentanti navrhli svůj pohled na tuto problematiku a svým, ne slabým hlasem , jej do pravidel prosadili. Ale pokud v pravidlech plošný zákaz je a loňský výstup roku je proveden "S" , pak je skupina lezců "rovnější" ostatním. Mě osobně se také plošný zákaz nelíbí. Ale jde opravdu o plošný zákaz? Na Moravě na pískovcích je použití povoleno. V Jizerkách na žule, kde opravdu nemůže škodit je zakázáno. Prostě jiný kraj , jiný mrav. Proč nenechat tuto otázku na místních, ať rozhodnou a dohodnou si to s místními ochránci.
John,Plzeňodpovědět 
 Re: Výstupy roku a Mára radikál12:24:02 20.07.2006
V "plošných" pravidlech sportovního lezení zmínka o Mg už dávno nemá co dělat, protože to se sportovním lezením nijak nesouvisí. Místní úpravy ať si pak "plošné" pravidla upraví na míru. Takhle se opravdu špičkovým výkonům a motivaci lezecké špičky jednoznačně škodí.

Proč by stejně obtížný výstup "S" na stejném pískovci měl mít někde vyšší váhu a jinde neuznán?? (Chřiby vs. Labák, třeba..)

Mára má pravdu a alespoň se ozve. Až se na to vykašle i on, půjde "oficiálně" naše jinak špičkové lezení na písku do kytek :-(
Honzaodpovědět 
  Re: Výstupy roku a Mára radikál12:24:45 20.07.2006
Jo a je dobře, že to CAO News otisklo!
Honzaodpovědět 
  Re: Výstupy roku a Mára radikál12:46:20 20.07.2006
Mára řekl na plnou hubu, co si myslí, to je fajn.

Jestli zákazy Mg mají, nebo nemají smysl, se tu probíralo už 157x Zatím mádžo vesměs zakázáno je. Nevím, kdo jiný by měl více respektovat pravidla své organizace, než vedení a repre.

Zvášť mě dojala věta o zvůli mocipánů, odhodlal jsem se ozbrojit kyjem a už jsem vyrážel na Strahov na menší odpolední defenestraci. Jenže pak jsem si přečetl, že "Kredit vystupu roku zat&#305;m v mych oc&#305;ch nikterak vyznamny nen&#305;", tak jsem zase zalezl. Akorát teď už nerozumím, co na tom Máru tak se.e

Nadpis článečku v CAO News je trefný: nekonečný příběh. Pokoříme v komentářích stovku?
Radek J.odpovědět 
   Re: Výstupy roku a Mára radikál13:50:59 20.07.2006
Málo se ví, že z vůle některých "mocipánů" byla snaha dostat do návrhu nových pravidel pro písky souhlas s magnéziem od stupně Xa, což je podle mě pokrok ale záleží na celkovém složení příznivců a odpůrců Mg v OVK pod které spadají písky jak se nakonec rozhodnou,takže bych všechny šmahem nezatracoval jako Mára. Ale na druhou stranu přečtěte si platné výjimky a zjistíte, že v nich je zákaz přímo definován, takže i kdyby to bylo v pravidlech povoleno má to vliv jen na udělování výstupů roku, ale nic víc.Oficiálně s tím podle mě ČHS nemůže souhlasit, protože je to prohřešek proti platné výjimce ze zákona, která by i z tohoto důvodu mohla být zrušena. Lze jedině vést dialog s příslušnými správami CHKO o povolení a za jakých podmínek a to bude pěkně tvrdá práce s nejistým výsledkem a je otázkou zda ti, kteří by to měli dělat do toho mají dost chuti a elánu.
Vlkodpovědět 
  Re: Výstupy roku a Mára radikál17:24:32 20.07.2006
Mas moznost jet kam chces a lezt za danych podminek (podle mistnich moznosti a pravidel - pokud tedy potrebujes mago k vystupu zajed do oblasti kde je povolene a proved vystup roku).
Doktorodpovědět 
 Re: Výstupy roku a Mára radikál13:56:08 20.07.2006
Prvotní problém nejsou pravidla lezení, ale stanovisko ochrany přírody a to je v Čechách ohledně MG na písku zatím zcela negativní.
Do pravidel lezení si můžeme dát co chceme, ale bude to tak, jak povolí ochrana přírody. Doporučuji k přečtení článek http://www.hor yin fo.cz/view.p hp?cislo clanku=2006050901 (odstranit mezery).
Takové anarchistické výkřiky, shodou okolností v momentech, kdy se o něčem s ochránci přírody jedná, nám k lepším podmínkám lezení těžko pomohou, spíš naopak.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Výstupy roku a Mára radikál14:51:16 20.07.2006
Prvotním problémem pravidla právěže jsou. V ochraně vadí jen ochranářům, kteří zároveň lezou. Je přece nesmysl dávat si do vlastních pravidel LEZENÍ, podmínky ochránců. Napíšu, že se musí dodržovat místní pravidla (OP) a basta.
odpovědět 
   Re: Výstupy roku a Mára radikál15:16:28 20.07.2006
Lépe by se nám diskutovalo, kdyby ses podepsal :-). Máš pravdu, že dávat do podmínek lezení také pravidla lezení není dobré a taky se to už nedělá. Naposledy se to stalo u Ádru. V povolení na Český Ráj a Český Kras, která byla přílohou poslední Montany už pravidla nejsou.
Názor, že MG vadí jen ochráncům, kteří lezou, je omyl. Jsou ochránci, kteří lezou s MG (Jirka Malík, pokud vím). Jsou ochránci, kteří se snaží zákazem MG a jiným zpřísněním podmínek lezení dosáhnout regulace návštěvnosti (Jizerky). Jsou ochránci, kteří nelezou, ale MG také nechtějí, třeba kvůli ochraně skalních mikroreliéfů, nebo chytových mikrobních kultur, nebo čeho, nevím sám.
Ať mají ochránci důvody jakékoliv, oni mají na své straně zákon, a oni povolují, nebo nepovolují. Přečti si zákon 114, nebo alespoň ten výcuc z něj, který jsem doporučoval o komentář výše.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Výstupy roku a Mára radikál14:40:28 25.07.2006
ochrana chytovych mikrobu pred smrticim magem:)))))))))) To je zatim nejvyssi mozny stupen budhismu ktery jsem poznal... jestli si dobre pamutuju zaklady Saolinske vyuky, tak pred timto stupnem tusim bylo nemyti vlastniho pindoura (damy prominou), zachrani se tak miliony nevinnych prislusniku nissi zoofauny. toz tak..
Nepraktikujici budhista
Laco Shaolinodpovědět 
     Re: Výstupy roku a Mára radikál18:31:28 25.07.2006
Mikroreliefove, mikroby, elfove... a ja.
Jsem byl polezti, na konci jednoho wyletu za hranice fsednich dnu, v JH. Lezu a klouze mi to po bilym svinstvu. Vzhledem k tomu, ze bez lana a ctyrku a vysoko a ctyrka je o tri stupne nad mym maximem, tak jsem byl ohrozen! A ja jsem chranenej! A navic to bylo hnusny, ja se chtel muckat s kameny, objimat je, trochu te lasky a na nich tohlecto!

Praktikujici budhista a sutrofil Dag s choti Jana.
dagodpovědět 
  Re: Výstupy roku a Mára radikál15:21:34 20.07.2006
To přeci nejsou anarchistické výkřiky, ale pokračování před rokem vyhlášené "občanskolezecké neposlušnosti, dokud se nevylepší vyhlídky pro volné dýchání…" (http://lezec.cz/clanky.php?key=4072). No a v těhle dejchavičnejch dnech nejsou vyhlídky na zlepšení moc velký. Já ty Márovy fílingy chápu - nejde mu vo pochvalu před nastoupenou jednotkou, ale aby nevyschnul erární penězovod na vejletíky. Máma Čéháeska je dobrá kojná a každej týnejdžr je tak trochu rebel s rodičovskou ledničkou na blízku...
Papoušodpovědět 
   Re: Výstupy roku a Mára radikál15:40:47 20.07.2006
Chtěl jsem jen příspěvkem říci, že teď je ta chvíle, kdy může (když se bude snažit) skupina reprezentantů prosadit do pravidel svou vizi. Pravidla připravuje CVK (centrální vrcholová komise), nevidím problém v tom, se na ni obrátit.
John,Plzeňodpovědět 
    Re: Výstupy roku a Mára radikál20:48:59 27.07.2006
Pokud jsem zaslechl, byla už šance propásnuta.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Výstupy roku a Mára radikál15:46:03 20.07.2006
Však to tehdá taky vhodně zapadlo do rámce jednání o vyhrazení míst a stanovení podmínek horolezecké činnosti v Ádru a jistě to přispělo k jeho urychlení a zlepšení podminek.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Výstupy roku a Mára radikál17:22:40 20.07.2006
taky jsem spis nabyl dojmu, ze se naznacuje, at si CHS strci vystup roku do nekam a radeji dava vic penez :-)
Doktorodpovědět 
   Re: Výstupy roku a Mára radikál19:09:57 27.07.2006
Takovej magovej radikal by mel zapalit minimalne prukazku chs, pripadne Strahov, nebo sebe. A pak, pokud by se neupalil na protest hrde odejit v oblacich maga.
A ne furt vyhrozovat: ja pujdu, ja uz fakt pujdu, jeste chvili a fakt, ale fakt pujdu... A brat od usurpatora prachy. :-)

Lezeni je snad jedinej sport, kde jde dostat metal i kdyz porusim pravidla sportovni organizace, ktera ten metal dava.
Tak ty pravidla zmente.
A jestli na metalu nezalezi, tak k cemu ty kecy?
dagodpovědět 
 Re: Výstupy roku a Mára radikál17:27:34 20.07.2006
Podle me pokud by se povolilo mago od X nahoru z toho bude stejne bordel. Nekdo rekne ze tohle je podhodnocene IXc, ze ta X tamhle je lehci atd. A fakt mi pripada, ze kvuli magu se ochranari jednou naserou a lezeni na pisku (treba v Ceskem raji) zakazou.Asi bych pak nekeho s pytlikem v naprdeli placnul po papuli kusem klacku. Vysvetlete mi to, co furt nechapu - proc to v Nemecku jde a u nas ne?Proc v Sasku na vas kdyz mate pytlik hnedka nabehne nejaky zeleny muzicek a kdyz ho nesundate tak mate problem? (osobne to neznam, ale bylo to parkrat zmineno v clancich tady na lezci).Proc u nas tihle typci nejsou?
v.jesterodpovědět 
 Re: Výstupy roku a Mára radikál11:22:36 25.07.2006
Jak vis, ze v JH nemuze skodit? Nicemu?
dagodpovědět 

 zpátky do Saska18:09:10 20.07.2006
Koukám, že prvotní, zajímavá, diskuze o čistotě lezení v ráji klasiků se zase zvrhla do nekonečných keců o maglajzu. Mě by zajímalo, jak to tady v tom Sasku je s těma prvovýstupama. Jak je vidět v CAO, tak to jsou neskutečný prasata. Čekal jsem vysvětlující komentář od Jardy Maršíka, že se jedná, ze strany CAO, minimálně o fotomontáž :-). Přiznám se, že do dneška jsem žil v přesvědčení, že se v německu leze opravdu poctivě, ale vidím, že si s tím hlavu moc nelámou. Po tom co napsal Jirka Chára, mi připadá, že v tom minulém článku měl spíš pravdu o němcích Litochleb než Maršík. Až tam zas pojedu, tak si do zdi beru háčky i mágo. Seru na ně!!! Až budou mít kecy ukážu jim CAO :-)   
Vrtákodpovědět 
 Re: zpátky do Saska13:19:34 21.07.2006
Prosím Tě Vrtáku, nezapomínej že k Sasíkům jedeš na navštěvu, tak se podle toho také chovej.
Paz.
odpovědět 
 Re: zpátky do Saska11:39:28 25.07.2006
Tak já se tedy trošku vyjádřím. Ale opravdu jenom trošku. Seriál jsem od počátku psal pro radost a o krásách Saska. Těch je tam bezesporu dost a dost a stejně tolik se tam událo hodnotných výkonů. Psal jsem ho proto, abych pro Sasko zlákal nové české lezce. Nikdy jsem netvrdil, že je tam všechno košer, ale právě proto se v jednotlivých dílech objevují informace o kloudných cestách a o jejich případných nástrahách. I přesto, že se jako všude na světě dějí i v Sasku nejrůznější věci, se tam dá jezdit donekonečna, aniž by Vás pár přitroublíků svými prasárničkami dokázalo znechutit. Ani nevidím důvod, pro který bych jim měl v seriálu věnovat místo. Tlučení kruhu v CAO News mě taky pobavilo, ale to je tak všechno. Činit z toho dalekosáhlé závěry považuji za nerozum. Nové cesty stále vznikají. Jak? Já nevím. Jsou mezi nimi i těžké cesty a jejich autory jsou mladí lezci z další saské generace. Většina z nich se také snaží o přelezy většiny těžkých saských cest. Maglajz jsem už dlouho nikde neviděl. Stále tam jezdím každý týden a lezu a lezu. A jen na vysvětlenou. Když se píše stále o jedné oblasti, tak to skutečně může vypadat, jako že autor nic jiného neuznává. Opak je pravdou. Vzhledem k některým reakcím ale asi budu muset ke každému dílu připsat: P.S.: Upozornění! Tento seriál je pouze o Sasku! Proto v něm nenaleznete žádné informace o krásách ..., ..., ..., (doplňte oblast dle libosti). Howg.
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: zpátky do Saska12:50:26 25.07.2006
Lidi jsou asi všude zhruba podobný. Byla by velká iluze myslet si, že právě v Sasku je z hlediska etiky pískovcového lezení všechno ideální. Ale to snad dojde každému, kdo je trošku soudný.
Čech se bude třeba asi těžko srovnávat s tím, že při prvovýstupu se mohlo (možná ještě může) sedět ve smyčkách a tak se pomalu sunout vzhůru, další dost sporná věc je používání schwebe, které někdy znamená vlastně odjistit si cestu (prvovýstup) komplet shora - třeba z vedlejšího masivu nebo věže přes úzký komín... Šeptá se, že ten a ten měl při prvovýstupu vedle sebe z vrcholu viset lano, kdyby něco... Určitě si občas někdo linii předem proslaňuje. Autoři některých těžkých cest jsou obviňováni, že nezavrtávali čistě, z lezecké pozice, ale že kruhy osazovali shora (nebo si ze slanění připravili smyčku, háček...). V průvodci narazíte na spoustu cest, u kterých je místo jména autora uvedený první uznaný přelez - často se to týká třeba cest od Christiana Günthera, který asi občas prosazoval až příliš modernistické metody.
To ale nic nemění na tom, že je tam spousta pěkného lezení. Je zkreslující myslet si, že když se tam nemaglajzuje, znamená to, že je tam všechno v pořádku (pokud jsem zrovna odpůrce maglajzu). Pokud někdo hledá ráj, asi bude muset zůstat nadosmrti nespokojenej. Pokud se srovnáte s tím, že jsou tam zase jenom lidi se spoustou slabůstek, můžete si rozřířit lezecký svět o velikej a pěknej kus.
Piškotodpovědět 

 Jak je to s používáním magnesia v Sasku?20:27:27 20.07.2006
V oficiálním dokumentu SSB (Der Sächsische Bergsteigerbund), který je sekcí DAV z června 2006 je tato problematika také trochu zmíněna v souvislosti boulderingem. Volný výklad je asi následující:

V Saském zákoně o ochraně přírody mají uveden zákaz používání magnesia v Saském Švýcarsku. (V tomto zákoně mají ale zakotveno právo na lezení, na rozdíl od našich zákonů.)

V 90-tých letech minulého století se magnesium pravidelně používalo na řadě těžkých cest. Příčinu vidí ve vlive sousedního (našeho) Českosaského Švýcarska, kde je používáno i přes jeho zákaz a pak v rozšíření boulderingu.
Již několik let se magnésium nepoužívá, resp. ne v takovém rozsahu, aby to pokládali za problém.

Takže pravdu má Ríša i Jarda, ale každý hovoří o jiné době.

Němcům se zákaz vzhledem k  zákonu mnohem lépe prosazuje a když připočteme větší cit pro tradici + vyšší pořádkumilovnost tak je to jasné.

Jirka Rosolodpovědět 
 Re: Jak je to s používáním magnesia v Sasku?13:54:46 21.07.2006
ono je to spis v mentalite. kdyz je to zakazane, tak to delat nebudu - logika treba nemce. logika cecha - seru na ne, co me maji buzerovat, just to budu delat, abych dokazal, jaky jsem machr.
Doktorodpovědět 

 svobodná zóna14:33:38 21.07.2006
Bože ochraňuj Labák a Královnu. Ochráncům zdaleka nejde o maglaz, ale o peníze. Jak jinak. Jedná se o uzavření pravého břehu Labáku pro lezce. Z fondů UNESCA bude grant, když ty lezoucí všiváky s rukama od agresivního mága vyženeme ze skal, kde se leze 100 let. Tak vypadá ochrana přírody v praxi. Prostě silnější vyhrává. Žádná etika, nic takového. Přidávám se do sdružení občanské neposlušnosti.
Mrázekodpovědět 
 Re: svobodná zóna15:01:30 21.07.2006
Nějak mi uniká, jak by ochránci přišli k penězům vyhnáním lezců z Labáku. Můžeš mi to nějak polopatisticky vysvětlit?
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: svobodná zóna09:45:52 28.07.2006
Seberealisace lezců je omezována seberealisací ochranářů.
Vždyť ti "neposlušní" lezci vlastně ochranáře zaměstnávaj, .Pochybuju o tom,že by ochránci byli schopni takhle zasahovat např. do znečišťování ovzduší.
Honzaodpovědět 
 Re: svobodná zóna14:16:09 25.07.2006
Vyhnal bych je taky. Bez mága už se ani nevys...

NEMAGLAJZÁKodpovědět 
 Re: svobodná zóna14:50:36 25.07.2006
nechapu, nejaky podlozeny nazor, nebo jenom vykrik o nicem. p.s. organizace si rika UNESCO - zkratkove nazvy organizaci se nezklonuji.
Doktorodpovědět 

 Akce ve ZLebu19:33:26 23.07.2006
Akce ve Žlebu u Kosti se moc vyvedla. Premierka filmu "Jak to tenkrát vlastně bylo" byla moc vtipne a primo profesionalne natocena. Pak starsi film Vostrov s Prcasem a Kodlem a nakonec napínavý Jump!

Díky organizátorům.   
Mikiodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.