LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140275 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Spolkový dům - Vlašim
Sportcentrum Evropská - Stěna FTVS UK - Praha 6
Studénka - Studénka

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rozsáhlé noční pátrání v Krkonoších

Tak nám ta zima, děcka, pěkně začíná :-)))

Záchranáři v Krkonoších pátrali od sobotního večera po ztraceném možná padesátiletém horolezci. Muž byl nalezený shodou šťastných náhod a součinnosti záchranářů v neděli ráno okolo osmé hodiny v Labském dole. Noc v zimní horské přírodě přežil.

HS ČR
http://www.hscr.cz/ index.php? option=com_content&task =view&id=1297&Itemid=13

Novinky.cz
http://www.novinky.cz/ krimi/219401-horolezec- zaostal-za-skupinou- musel-preckat-chladnou -noc-v-labskem-dole.html

Krakonoš   [úpravy] 12:56 12.12.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 neni mozny14:50:34 12.12.2010
Žiju v Krkonoších 27 let. Nechápu jak se někomu může stát, že tady bojuje vo život. Neznám toho chlapa, ale řeknu vám, že prostě riskujete a chudáci z horský služby, vás pak po nocích hledají. Přitom, tady je na každym rohu nějaká bouda a když je hnusně, tak nikam nelezu.
Chtěl jsem být sprostý, ale tak snad jsem se udržel. Obvzláště turistům z Prahy. Podivejte se z okna, než někam vylezete, pokud už se teda neumíte podivat na předpověď. Jsou to tak srandovní malé kopce, že v nich riskovat život může opravdu jen velký hlupák. Lezení a lyžování zdar. Jirka
JirkaMalejodpovědět 
 Re: neni mozny15:02:24 12.12.2010
Včera sem šel odnas( Rokytnice) na labskou na skialpech a krom toho že trochu vic snežilo a byla mlha nechapu jak někdo v tomhle muže zabloudit natož bojovat o holí život. Podel všech cest je krásně vidět od tyče k tyči a když už si mermomocí chci v našich kopečkách hrat n horolezce a lizt v tomhle někam kde to asi evidentně neznám když se tam ztratim. Todle fakt nepochopim zajímalo by mně odkaĎ ten typek byl typoval bych ale Hl. město :D
Šamponodpovědět 
  Re: neni mozny15:04:58 12.12.2010
Nechal bych to tomu jelitu zaplatit. Celý i s letem vrtulníku.
odpovědět 
   Re: neni mozny16:01:20 12.12.2010
podobne vykriky "nechal bych mu to zaplatit" atd jsou smesne... az ty budes potrebovat pomoc tak si bud jisty ze se najde alespon jeden duvod proc by sis to mel platit taky. ano, horska sluzba je nebezpecna, ale proto to je horska sluzba. lidi co tam delaji to moc dobre vedi a zvolili si to dobrovolne. hasic taky nebude odmitat jit hasit pozar jen proto ze ho zapalil nekdo evidentne umyslne
janodpovědět 
    Re: neni mozny16:38:26 12.12.2010
Milý Jane. Já bych mu to taky nechal zaplatit. Každé Ráno a večer,když svým podpisem uvolňuju do provozu třeba EC 135 vybavené pro hotovostní činnost, za cca 200 milionů korun, dávám spolu s dalšími lidmi v práci, hlavu na špalek. Stejně a více také posádka. Když se pak někdo ve špatných podmínkách zaryje držkou do hlíny, třeba kvůli debilovi podobného formátu (U nás se to naštěstí zatím nestalo.Tedy za dobu co pracuji), není to nic pěkného. Ostatní ,co potom nejsou v rakvi, to musej uklidit a posedí si před vyšetřovací komisí,jestli třeba někde neudělali chybu. Je to opravdu více než nepříjemné,to ti garantuju. Obvzlášť za peníze,za které to děláme, o HS nemluvě. Vrtulník,jeho provoz, a to včetně platů záchranářů ,posádky,techniků a spousty dalších poplatků,o kterých nemáš ani páru, není nic levného.Pokud máš jinej názor,kup si svůj vrtulník a lítej tyhle vejmrdy místo nás zadáčo, budu se rád dívat na to jak ti to nadšení dlouho vydrží.
Radodpovědět 
     Re: neni mozny20:02:17 12.12.2010
fajn, že se umiš podepsat na uvolňovací listinu velkej htrdino, co nasazuješ svůj krk pro ostatní.
odpovědět 
      Re: neni mozny00:58:24 13.12.2010
Největší hrdina jsi ty. Ty se nezvládneš podepsat ani tady. Čeho se bojíš? :D
odpovědět 
     Re: neni mozny20:28:38 12.12.2010
zachranar neni povolani ale poslani. pokud byste meli byt placeny ze zasahu tak chcipnete hlady.Zvlast za ty zasahy na nasich velehorach
R.odpovědět 
      Re: neni mozny01:26:45 13.12.2010
No to vážně ne,byl bys překvapenej,kolik toho vodlítáme :D . Nejdříve si o tom něco zjisti. Ale pokus dobrej to jooo.
odpovědět 
     Re: neni mozny20:45:33 12.12.2010
doporučuji článek na planetmountain.it o nepálcích , co zahynuly při letecké záchraně. O tom jací jsou to borci se ti Rade ani nezdá. Bohužel se obávám, že ani celé, neustále v lihu naložené a machrující HS ne!
odpovědět 
     Re: neni mozny20:49:50 12.12.2010
Ty joo ty ses teda drsnej. Proc to teda delas??
sasanodpovědět 
      Re: neni mozny00:56:03 13.12.2010
Pro výše nepodepsané a neidentifikovatelné pisálky o poslání,alkoholizmu a borcích z Nepálu,o kterých se mi opravdu nezdá(a to vážně ani v noci) :D " jste borci a podle vašich výlevů evidentně intelektem na výši a proto občas potřebujete nás ,abychom vám poslali vrtulník a ožralou HS ". Děláme to "rádi", ale rádi vám to v budoucnu necháme zaplatit,protože si to zasloužíte :D . Klíďo bych vám zařídil i exkurzi do hangáru, ale to by bylo asi nad vaše rozumové schopnosti. Na to v bedně nic nemáte. Tak pa pusinky. Trochu humoru mi v noci nezaškodilo. :D
Radodpovědět 
       Re: neni mozny09:19:22 13.12.2010
nemám nic proti tomu, aby se z HS stal naprosto nezávislý a profesinonální podnik, ALE potom musí být schopný mě dostat z jakéhokoliv průseru ve dne v noci a HLAVNĚ bez JAKÉKOLIV podpory státu, potažmo MNOU PLACENÝCH DANÍ!!

věř, že pro mne to bude znamenat finanční úsporu

ale aby to nedopadlo jak s HS na Slovensku...
dogeeodpovědět 
       Re: neni mozny11:40:04 13.12.2010
Bud rad ze te platime z dani a bud potichu.
M.odpovědět 
        Re: neni mozny12:06:01 13.12.2010
M. koho ještě,hasiče, policajty ,doktory? Jenže oni platěj taky daně ,tak proč by mněli bejt potichu. Buď potichu ty ,ty plaťiteli daní.
odpovědět 
       Re: neni mozny14:23:05 13.12.2010
Hele, Rede. Když tě to tak štve pomáhat, nám obyčejným magorům, kterým se občas něco poštěstí podělat, neměl bys jít raději dělat něco jiného? Třeba by tě práce tolik neprudila. -)
Ivo Janíkodpovědět 
        Re: neni mozny14:36:00 13.12.2010
Hele Ivo, a když budu mít stejnej názor a budu třeba výčepní, taky mám mněnit práci?
odpovědět 
         Re: neni mozny14:38:39 14.12.2010
Proč ne? Než být věčně nasraný. A k nasranému výčepnímu moc lidí na pivo chodit nebude. I v hospodě je lepší pohoda než křeč.
Ivo Janíkodpovědět 
     Re: neni mozny21:46:59 12.12.2010
Radek Trejtnar?
Kodpovědět 
     Re: neni mozny00:15:53 13.12.2010
slovenska strela nas chrani
http://www.zelpage.cz/razeni/07/vlaky/cd-135
OSŽodpovědět 
     Re: neni mozny05:56:10 13.12.2010
Proč pracuješ tam kde tě to evidentně stresuje? Platíš daně?
Myslim že každej má právo na určitou pomoc a vy tady lidskej život furt srovnáváte s penězma.
Hlavně když to v tomto případě má s lezení houbelec společnýho.
 Kravatorodpovědět 
     Re: neni mozny07:55:31 13.12.2010
Bez ohledu na to, že se mi leckteré akce hasičů HS apod. zdají zbytečné je nutné poznamenat, že zadarmo nepracují. Co vím, každý měsíc okolo 15. za svou práci dostávají chechtáčky. A s tím placením - hodně lidí tyto akce platí opět okolo 15., já například každý rok v březnu. A to bez ohledu zda jejich pomoc potřebují nebo ne. A dělají to jednak protože se z toho nejde vyvléci, ale pak i proto, aby v případě potřeby byli zachráněni.
Teoreticky by byla možná celospoloečenská diskuse o tom, že HS bude placena pouze z úkonů, které vybere. Pak by hlasy pro zaplacení akcí byly oprávněné, ale pravděpodobně by si na sebe leckterý člen nevydělal. Tolik případů prostě není. Takže by došlo k přirozenému úbytku členů HS.
A pak je otázka, zda není pro některé případy výhodnější neplatit za "výjezdy", ale z rozpočtu. A to i bez ohledu na korupční aféry ohledně vybavení, které činnost HS prodražuje.
Hadrburgodpovědět 
  Re: neni mozny15:30:12 12.12.2010
A den předtím byla hledačka mezi Luční a Výrovkou :-)))
Krakonoš 2odpovědět 
  Re: neni mozny15:58:59 12.12.2010
zase chytraci.. mozna bojoval o zivot bezeckou holi, a zachranil si tim zivot holy...
a co kdyz mel treba uraz, nebo jiny zdravotni problem?
kazdopadne je dobre, ze mame tak sikovne hochy z horske...
saraodpovědět 
  na rezku bezpečně!16:10:05 12.12.2010
hele vy sekáči z kopečkova! nerejte zbůhdarma do obyvatel hl.m. - na to maj patent moraváci! Poslušně jsme poslouchali na Rezku dixilend, pili pivo a každý den ujeli krutých 10-16 km v nelidských podmínkách. Vše podle instrukcí horské služby. A nocovat v tom nečase( tolik vloček za dva dny jsem od jara neviděl) by napadlo .. nevim jakýho labužníka..
le big zloba macodpovědět 
   horská16:30:46 12.12.2010
já myslim že chlapcům z horský vůbec neuškodí se občas protáhnout navíc jak je známo cvičení dělá mistra.A hlavně zase bych jejich schopnost někoho zachránit tolik nepřecenoval,aspon místo buzerování lidí a plácání si po rameni jak sou dobrý a sedění na služebně konečně něco dělaj.Nechápu jejich nářky jak se v tom lese nahoněj a jaksou všichni kromě nich a jejich kamakádíčků strašně nezodpovědný a vpodstatě by měli sedět doma na prdeli a hory přenechat jim největšim borcům.
ondraodpovědět 
    Re: horská11:19:27 13.12.2010
to se mi libi......
strejdaodpovědět 
   Re: na rezku bezpečně!17:04:06 12.12.2010
Chceš aby se nenaváželi do Pražáků, ale sám se navážíš do Moraváků. Tím se nikam nedostaneš nehledě na to, že se teď naváželi místňáci z podkrkonoší:-)
Chce to klid!!!!
cmanaodpovědět 
   Re: na rezku bezpečně!18:14:10 12.12.2010
Jsem z Moravy a nic proti těm nemotorným jelitům z Prahy nemám.
Kendalodpovědět 
    Re: na rezku bezpečně!10:08:37 13.12.2010
Praha je jedna velká náplava, takže prostituenty z Moravy tam nikdo neřeší. To jen moraváci na Moravě řeší nemoraváky a pak jezdí do Prahy studovat a za obživou. Jsou i to lidi z jiných částí republiky, kteří pak tvoří obrázek tzv. "pražáků". Nemá cenu to řešit, blbce najdeš úplně všude:) Na Pražáky lidi nadávají od hranic k hranicím, ale těší se že jich přijede co nejvíc a utratí u nich své penízky. Na Slovensku mají také jen jedno město které hýbe nejen celým turistickým ruchem, ale i trhem s nemovitostmi, prací,...
tomášodpovědět 
 Re: neni mozny18:12:24 12.12.2010
Zijes v Krkonosich 27 let a nic jsi nepochopil,doporucuji vice cist,mozna ze bude vyssi IQ.
schmiedtodpovědět 
  Re: neni mozny20:27:30 13.12.2010
Ty jsi, jak nasi docenti na vysoke skole, hodne ctou, maji IQ na hranici geniality, ale kdyz jdou zatloukat hrebik, tak se majznou do prstu.
Nekdo o zivote cte a nekdo ho zije.
Hezky den :-]]
JirkaMalejodpovědět 
   Re: neni mozny06:28:55 14.12.2010
Chápu, že nejsi knihomol jak vaši docenti. Ten zachráněnej, jehož jednání nechápeš nebo odsuzuješ, naopak život žije. A ty jsi teda kterej?
honzaodpovědět 
 Re: neni mozny09:32:00 13.12.2010
neni nějaký divný jak ho tam ti kamarádi z oddílu nechali?
odpovědět 
  Re: neni mozny17:58:43 17.12.2010
konecne si toho nekdo vsimnul
petrodpovědět 

 HS Krkonoše - tragédie17:07:22 12.12.2010
Asi budu psát něco, co se nemusí líbit, ale tak to prostě je: určitě by pátrací akce měly být normálně placené. Nepojistíš se, máš smolíka, budeš platit, jak to je ve světě běžné. Na druhou stranu si říkám: kolik peněz se leje ze státního rozpočtu do HS? Takže: buď tam stát leje peníze a HS funguje zdarma, anebo funguje sama o sobě(ekonomicky, hierarchií jako samostatný výdělečný subjekt), ale nikoliv jako kočkopes teď.

No a poslední věc je k HS Krkonoše. Jezdím často na Luční boudu a ty alkoholové dýchánky HS (od panáků po piva, běžně ve službě) mi přijde jako těžko stravitelné a neprofesionální. Nepamatuji si kluky ze Švýcarska nebo z Rakouska, že by takhle hromadně vysedávali na horských chatách, machrovali v červeném a klopili do sebe pivo s panákem současně.
O takové "pseudozáchranáře" jako aktivní lezec i skialpinista nestojím. A současně si říkám, že by bylo fajn občas nechat záchránářům během akce nechat "dejchnout", abychom viděli, jak si profesionálně stojí. U toho dlouhýho stolu naproti šenku na Luční to vypadá nikoliv jako místo občerstvení členů HS po těžké práci, ale regulérní chlastání v pracovní době.
Pořádek nechť si udělají ve svých řadách sami, nicméně k profesionalitě to má hodně daleko. Takže když slyším o těchto a podobných "záchrankách", vím, jak si věci stojí.. Zdarec!
Ten kdo o tom něco ví..odpovědět 
 Re: HS Krkonoše - tragédie17:24:22 12.12.2010
Presne tak. Horska je urcite fajn a potreba, ale kdyz vali pro dalsi becku piva na skutru a rozrazeji bezkare, jak tomu byva neni to moc fajn. A nejvetsi chytrak je Rad, asi nejakej mechanik od vrtulniku, co si mysli, ze je na svete borec nejvetsi/protoze se mozna umi podepsat/ a nejmin tedy doceneny a at to teda sezerou i ostatni. Proboha,Rade, nekdo zabloudil v horach, tak komu uz jinemu ma horska pomahat? I on plati dane na tu tvou posranou vrtuli, tak ma snad narok jednou za zivot!
Martas.odpovědět 
  Re: HS Krkonoše - tragédie18:14:27 12.12.2010
Presne tak :)
tomodpovědět 
   Re: HS Krkonoše - tragédie01:22:45 13.12.2010
Martas dík za urážku,cením si jí velmi. Jsem jenom takovej mechanik,co se umí podepsat,umím na tom řešit i spoustu dalších věcí. A co umíš ty? Jenom urážet? Nárok na vrtuli možná má,a to jak platí daně nevím,nejsem jeho účetní.Já je platím a stejně si dávám pozor aby pro mně nemuseli letět.
odpovědět 
  Re: HS Krkonoše - tragédie11:24:14 13.12.2010
souhlas...
strejdaodpovědět 

  20:57:28 12.12.2010
Nevím, proč se tady někdo ohání tím, že záchranáři museli do terénu. Sami si tu práci zvolili, nikdo je do toho nenutí. Já sám jsem bývalý záchranář (zdravotnický, ne horský), tak trochu vím, jak to chodí. Pokud to dělat nechtějí, tak ať skončí, na jejich místo se klepe dalších 10 kluků, kteří o to zájem mají. Je to jako kdyby voják nadával, že ho posílají do Iráku, nebo automechanik, že se musí hrabat v motoru.
A Ty, Rade, pokud Tě to taky začíná štvát, tak Ti radím, dej si od toho pauzu - může to být začátek syndromu vyhoření.
odpovědět 
 Re: 22:51:27 12.12.2010
Vazne myslis, ze je o to takovy zajem? Podle me je potreba rozlisovat mezi temi, co to delaji profesionalne a maji za to penize, a dobrovolniky. Zajimalo by me, kolik je tech profesionalnich. (Ted jsem na netu nasel, ze zhruba petina, cca 100 lidi na celou CR.) Kdysi mi nabizeli, jestli bych to taky nezkusil. A na otazku, co z toho budu mit, mi rekli, ze jako dobrovolnik tak akorat slusnej kurz, dobrou vyzbroj a vystroj a povinnost priblizne kazdy druhy vikend travit na stanici a svazet ze sjezdovky polamany lyzare. Fakt terno.
jx zeroodpovědět 
  Re: 23:30:01 12.12.2010
Jak psal někdo výše - záchranařina není zaměstnání, ale poslání. Rozhodně na tom nezbohatneš, musíš to v první řadě chtít dělat, ale rozhodně v tom nechtěj vidět nějaký odměny. Jsem dobrovolný hasič, takže vím, jak to je. Nejenže veškeré zásahy a školení seberou volný čas, můžou způsobit problémy se zaměstnavatelem (co když houknou poplach v šest ráno a ty místo do rachoty poletíš hasit, kolikrát to tvůj šéf vydejchá?), nedostaneš za to ani korunu a spíš do toho ještě investuješ. Není to žádnej med, ale taky nikdo nikoho nenutí, aby to dělal. Dělám to proto, že je pro mě prioritou pomoc druhému, protože žiju s (asi naivním) přesvědčením, že lidský život má větší cenu něž nějaký mizerný peníze. Tohle je potřeba si uvědomit. Na druhou stranu je spousta zbytečných výjezdů a zásahů (jak u HS, tak u IZS obecně) a bylo by dobré, kdyby lidé rozvrhli své síly a schopnosti tak, aby zbytečně neohrožovali sebe, ani své okolí. Každý si musí uvědomit co vlastně chce, ale všem, kteří očekávají, že ve službě zbohatnou radím - nechte toho, běžte dělat něco jiného, tohle je práce, která se musí dělat v první řadě srdcem.
k.odpovědět 
 Re: 01:15:17 13.12.2010
Je vidět že jsi bývalý záchranář. Bez urážky,evidentně jsi mi nepochopil a to že neurážíš, jako pár smněšných primitivů výše, mi těší. Proč jsem napsal koment o placení je na delší debatu,nejspíš pivní. Rozhodně si nepotřebuji dát pauzu a necítím se vyhořelý, ale počet některých akcí ,pořádaných kvůli nezodpovědným hlupákům, by razantně snížila jejich platba. Třeba s komerčního pojištění. Víš,náš rozpočet také není bezedný. Poslání je hezká věc,ale vodsaď až víš kam.
Radodpovědět 
  Re: 11:19:45 13.12.2010
Hmm, je to očividně složité a zřejmě odpověď na otázku placení - neplacení, odpovědnost - smůla atd. se nedá vyřešit pár výkřiky v diskusi. Ale s tím vyhořením bych to nebral na lehkou váhu. Z toho, jak jsi to psal, mi přijde, že tě to žere dost. Taky je na tom docela znát, že velký nadhled na svůj přístup taky nemáš (možná ne, tím lépe pro tebe). Zrovna nadhled, tj. vědět proč co dělám, co mi to přináší a jak tím ovlivňuji svůj výkon a přístup je dobrá prevence vyhoření. A že to není jednoduché se poznat je jasné. Nakonce je krátce, ti co tvrdí, že určitě nejsou vyhořelí a nic jim nehrozí, tak ti..... Taky pracuji jako pomáhající profese, tak se nečil za mentorování. bobr
Bobrodpovědět 
  Re: 11:35:01 13.12.2010
Hmm, je to očividně složité a zřejmě odpověď na otázku placení - neplacení, odpovědnost - smůla atd. se nedá vyřešit pár výkřiky v diskusi. Ale s tím vyhořením bych to nebral na lehkou váhu. Z toho, jak jsi to psal, mi přijde, že tě to žere dost. Taky je na tom docela znát, že velký nadhled na svůj přístup taky nemáš (možná ne, tím lépe pro tebe). Zrovna nadhled, tj. vědět proč co dělám, co mi to přináší a jak tím ovlivňuji svůj výkon a přístup je dobrá prevence vyhoření. A že to není jednoduché se poznat je jasné. Nakonce je krátce, ti co tvrdí, že určitě nejsou vyhořelí a nic jim nehrozí, tak ti..... Taky pracuji jako pomáhající profese, tak se nečil za mentorování. bobr
Bobrodpovědět 
  Re: 14:37:26 13.12.2010
Vím, že rozpočet není bezedný. Taky jsem řešil, že bych chtěl mít víc peněz, když jsou v sázce životy těch, pro které jedem, a občas i naše. Taky jsem záviděl kamarádům placené praxe, zatímco my jsme dělali sestrám zadarmo poskoky (občas i za blbý kecy jako bonus). Ale pak jsem si uvědomil i druhou věc - že to tak je možná (!!!) lepší, než kdyby měl záchranář 30 nebo 50 tisíc nebo prostě hodně peněz. Protože když něco začneš dělat pro peníze, tak to většinou už nemá takovou kvalitu, což je v tomhle oboru docela problém. Jasně, zas je otázka, že kdyby bylo dost peněz, dalo by se věnovat jen tomu a ničemu dalšímu. Ale kolik lidí by pak přišlo k IZS dělat jen pro prachy, bez zájmu se dál vzdělávat, bez zájmu jet pro někoho v bouřce? Hasič by měl chtít jít do ohně pro lidi sám, myslím si (osobní názor !!!), že jen s finanční motivací by si to leckdo rozmyslel.
A s vybavením je to jako všude - to prostě levnější asi nebude, to jsou zase ty nekonečné diskuse, jestli LZS provozuje levněji Policie ČR nebo soukromý provozovatel (DSA / Alfa).
S tím vyhořením jsem nechtěl urážet, jen dát podmět (podnět ???) k zamyšlení.
K zájmu o místa v HS - ano, znám pár kluků (a jednu holku), kteří by k HS rádi. Ale míst je málo, dá se říct, že to je něco jako rodinné dědictví, stát se profíkem je snad stejně těžký jako stát se prezidentem republiky.
Předtím jsem se zapomněl podepsat, i když to je tady asi jedno...
O.odpovědět 
   Re: 14:55:18 13.12.2010
Jen jsem mrknul,jak mi tu dávaj kouř, ale tenhle tvůj názor respektuju. A vidíš, u nas místa jsou (v rámci úspor budou seškrtána) a nikdo se na ně nežene. V oboru se ví, že hlavně kvůli prachům. Mněnit práci je nejrychlejší argument mnoha diskutérů a flamistů zde. Placení některých akcí by významně pomohlo rozpočtu "firmy" a to i takových jako je třeba DSA. Náhradní díly jsou pekelně dráhé a spolehlivost ,no jak kdy. Zdravotnictví chce taky definovat nadstandart. To co je standart u IZS je otázkou ( příklad: Je lepší letět pro popálenou holčičku,nebo hledat někoho v horách? Tato situace může o weekendu v noci u nás reálně nastat! Kdo si to víc zaslouží?). Kámoši postiženého, třeba flamista Ondra,budou upřednostňovat svou variantu, a naopak. Je fakt,že tady se podepisovat je vážně na škodu.
Radodpovědět 
    Re: 15:17:50 13.12.2010
Pro zajímavost - kde ty místa jsou? Jak geograficky, tak u jaké složky? Dle vrtule hádám HK nebo Liberec...?
O.odpovědět 
     Re: 15:41:57 13.12.2010
Ne. Praha. Jednalo se o technické profese.Ty budou v rámci úspor seškrtány. Časem to bude s místy nejspíš horší,tlaky na převzetí LZS ze strany soukromníků budou sílit. Ze strany hasičů je nabito (aspoň mi to říkali), za doktory a paramediky nemůžu poskytovat údaje, protože je nemám. Pokud převezmou LZS soukromníci v zemi jako komplet (Plzeň/vojáci/) kvalita péče se nejspíš nezhorší. Jen je otázka, zda budou létat v noci primáry do terénu pomocí NVG brýlí. Techniku mají. Policii by zůstala pátrací a hasičská aktivita. Jak velká nevím, ze záchranky nám tečou peníze právě za primární lety k pacientům a sekundáry. Za pátrací a hasičskou činnost nic. Už teď nejsou moc peníze na opravy, až nebude LZS,tak bůh ví. Veselé viď :) Prej jsem nedoceněnej uplakánek :) . Ať se Ti O. daří lépe.
víš kdoodpovědět 
      Re: 15:49:03 13.12.2010
Aha, já tipoval HK, pač jsem myslel, že to má něco společného s HS Krkonoše :)
O.odpovědět 
    Re: 15:29:23 13.12.2010
Pro zajímavost - kde ty místa jsou? Jak geograficky, tak u jaké složky? Dle vrtule hádám HK nebo Liberec...?
O.odpovědět 
     Re: 15:52:39 13.12.2010
Jo ještě k místům, REGA ve Švajcu, (provozuje LZS) pořád někoho hledá, ale chtěj Němčinu. Mrkni jim na stránky,třeba ti známí budou splňovat.
Víš kdoodpovědět 
    jak získat prachy15:50:52 13.12.2010
co kdyby HS vybírala poplatek od SOUKROMÝCH lyžařských areálu za provozování své činnosti?

vždyť to je jak kdyby na každé horostěně, plavečáku nebo nevím kde ještě, byl STÁTEM placený záchranář - nonstop

dyť je to blbost, ne? máš soukromej ski areál? chceš tam záchranáře? tak zaplať!! a hned budete mít prachy na 2 nový vrtulníky :)

nevím proč bych všecko měl platit z daní sakra, se všichni učíte od toho pražáka Kalouska ne?

tak se hoď do klidu, radku
dogeeodpovědět 
     Re: jak získat prachy15:57:21 13.12.2010
Ale já jsem v klidu :), jsou různé cesty jak financovat IZS,ale nikdo z vlády už ho asi úplně nechce. Naposled to chtěla Oranžová klika,kterou maj všichni moc rádi. Paradoxně,v té době jsme měli všechny mašiny schopné provozu. Teď tomu tak není. To je podle mně špatný.
odpovědět 
     Re: jak získat prachy18:27:08 13.12.2010
V pripade skiarealu odvede provozovatel z kazde prodane permice 19% na DPH.
Geoodpovědět 
      Re: jak získat prachy20:13:12 13.12.2010
DPH snad slouzi k financovani HS? ktery dalsi sport ma profesionalni "non-stop" zachranarskou/lekarskou peci placenou statem?

to je pekna ... cos napsal
dogeeodpovědět 
       Re: jak získat prachy20:47:37 13.12.2010
Treba cyklistika. Kdyz se rozemeles na silnici, tak te taky prijede sebrat zachranka. Dal treba leyeni na preklizce. Spis se zeptej, kterej sport tohle nema.

Proste stat tady poskztuje ruznym subjektum nejake sluzby. Ty subjekty je plati, tim ze plati dane. A pokud teda tvrdis, ze nejaky konkretni subjekt nema mit na neco pravo, tak by si mel umet zduvodnit proc.
Geoodpovědět 
        Re: jak získat prachy23:12:24 13.12.2010
Nejen cyklistika - není to totiž o jen sportech nebo koníčkách. K tonoucím na jezech jezdí hasiči. Po D1 nejezdí Vodní záchranná služba jako na přehradách.
Chce to jen použít na chvíli hlavu nejen ke krmení před psaním zuřivé reakce...
Gampodpovědět 
         Re: jak získat prachy13:58:08 16.12.2010
Když jsme u toho, tak je spíš otázka, proč není HS normální státní instituce. Takhle si s ní může pohazovat každý ministr pro místní rozvoj, jak chce, pomocí příspěvků na činnost. Oranžový pytlík si na ní chtěl vybudovat oblíbenost, tak tam lil prachy, modré straky nezajímala, tak tam peněz bylo méně. Atd... Správný mi připadá model HS jako poslední instance především při komplikovaných pátračkách a akcích mimo skiareál a Ski patrol jako dozor a pomoc přímo ve skiareálech. První platí stát a druhou skiareál.
Kuba Turekodpovědět 

 ztracen a nalezen00:56:48 13.12.2010
Je moc fajn ,že se již v prvních dvou komentářích opět píše o samozřejmé neschopnosti pražáků pohybovat se po horách. No taky jsem z Prahy co nadělám . Narodit se a žít na horách ,ještě neznamená hory znát k tomu je nutný taky vytáhnout paty z baráku a trochu je projít. Je to prostě o přístupu jednotlivce a věřte tomu ,že i v tý hrůzostrašný Praze se najdou lidi ,který to u Vás znaj líp než místní. Jinak souhlasim se Šamponem co se týče sobotní vidiletnosti v okolí Vrbatovky nebyla to žádná hrůza. Ještě by mě zajímalo ,jak toho pána mohli ztratit ? Nikdo na něj nemohl počkat a nebo mu oznámili ,že se sejdou na Luční a nazdar ? Nerejpu ,jen mě to zajímá. O fungování HS nevím nic moc a jsem každopádně rád ,že tam jsou ,jelikož i ten největší borec může mít prostě pech. Horám zdar a trochu víc pohody lyžníci a horalé.
bydžaodpovědět 

 to p. stastna08:05:51 13.12.2010
asi nemal do toho labskeho dolu vybavenu povolenku
(vid. clanok o lezeni na ladopadoch)
odpovědět 

 Tak si taky přisadím.09:17:35 13.12.2010
Je mě docela mepochopitelný, když jel z Harachova na Luční, jak se dostal do Labskýho dolu. Jel ve skupině a zřejmě byla porušena jedna důležitá zásada, o to důležitější, že to bylo za špatnýho počasí a špatný viditelnosti. Ta zásada je, že ten vepředu hlídá toho, kdo je za ním. Má docela pěkný omrzliny. Kamaráde, podívej se na stránky ČHS, lékařskou komisi, najdeš tam odborníka na omrzliny.
Ťéšaodpovědět 

 to Rad09:47:08 13.12.2010
to Rad: Kámo pokud ti někdo pokládá hlavu na špalek a tobě se to nelíbí,tak to nedělej.Já nelezu s hlavou na špalku,nahoře nečekám potlesk,dávám ti práci,tak si toho važ!Pokus se být profesionálem,usměj se na toho,co nedokáže předpovídat mlhu a uvědom si,že ty jsi ten,který mu ruku dává...jak by řekl Werich "nebuď volem člověče".
Ondraodpovědět 
 Re: to Ondra10:08:45 13.12.2010
To že existuje skupina lidí vysekávajících druhé ze sraček je fajn a více než potřebné. Jak je vidět. Je potřeba toho tedy zneužívat a svou nezodpovědností ohrožovat další? Nepomůže ke zkvalitnění služeb letecké pátrací a záchrané služby větší množství peněz, třeba z placení některých výjezdů? Třeba formou pojištění? V některých zemí je to běžné. Já bych se teda klidně pojistil, a taky to tak dělám už léta. Jinak LZS je u nás částečně v soukromých rukách , a vydělává si na sebe. A řekl bych dobře. Nebuď Volem by řekl Werich nejspíš i tobě.
A už fakt končím,to jsou debaty jak na Seznamu,samá urážka a hnus.
Radodpovědět 
  Re: to Ondra10:20:16 13.12.2010
Miléj Rade,přečti si po sobě první příspěvek a pak si tady stěžuj na nadávky a hnus.Nejhnusnější jsou tady tvé reakce.HZS je tady přece pro to aby zachraňovala.Víš ty vůbec co to bylo za chlapa a co má za sebou ,že ho hodnotíš jako debyla?
Tomášodpovědět 
   Re: to Ondra10:32:02 13.12.2010
Tak kdo je podle tebe Tome člověk, který za špatného počasí vyrazí do hor, a kdo jsou jeho společníci, kteří ho nechají v horách mrznout do rána tak, že ho musí někdo zachraňovat ! Neporušili třeba pár zásad! Asi jo co?
odpovědět 
    Re: to Ondra10:45:13 13.12.2010
Ptá se kdo?
Tomášodpovědět 
    Re: to Ondra10:45:57 13.12.2010
Ptá se kdo?
Tomášodpovědět 
    Re: to Ondra12:38:47 13.12.2010
Kdo vyrazí za špatného počasí do hor? Např. chatár, nosič, záchranář, člen horské služby, horolezec, turista, skialpinista, běžkař apod.
honzaodpovědět 
   Re: to Ondra19:01:51 13.12.2010
Docela by me to zajimalo. Kdyz to byl takovej borec, tak proc vubec volal horskou? Pak me jeste zajima, co delali jeho kamaradi? Proc nevolal jim? Fakt by me zajimalo, jak se to vlastne semlelo. A pak by me zajimalo, jak se takhle v noci takovej clovek hleda.
jx zeroodpovědět 
  Re: to Ondra11:03:00 13.12.2010
zmen si praci, kdyz te sere
l.odpovědět 
  Re: to Ondra12:28:30 13.12.2010
Myslíš si,že lidé,co se pohybují v horách jsou nějakou vyjímkou oproti těm,kteří například sednou za volant opilí?Pokud tě tvá práce nenaplňuje,tak jdi dělat raději něco jiného,bude ti líp.Mícháš omáčku,která není poživatelná...
Ondraodpovědět 
   Re: to Ondra12:48:26 13.12.2010
Ti napití si svou odpovědnost častokrát neuvědomují, ale odpovědnost mají. Mněli by případné výlohy na transporty a léčení své i jiných tedy i platit? Naplňuje doktory léčení rozmasakrovanejch alkáčů, víc než lyžařů se zlámanejma nohama? Budou kvůli tomu mněnit práci? Nebo je Německo lepší volba? Zvlášť v této době? Co hasiči, baví je na Silvestra hasit popelnice víc než baráky? Platíš daně, můžeš tedy všechno a zadáčo? Platí státní zaměstnanci míň a tak můžou jenom držet hubu? Kolik chlastáj lidi z HS? A další a další otázky,co možná nemají odpovědi? Co je pro tebe nestravitelné a co stravitelné? Chceš Flame? Jsi ty sám lepší a zodpovědnější? Chlastáš za volantem a co po lezení, a lyžování?
odpovědět 
    Re: to Ondra14:25:21 13.12.2010
Trapný nedoceněný uplakánek...
Kubaodpovědět 
     Re: to Ondra14:27:31 13.12.2010
To je zajímavé a ty nejsi trapný Kubo?
odpovědět 
      Re: to Ondra14:36:53 13.12.2010
Nejsem,nepouštím SVÝM podpisem EC 135 do provozu za 200 miliónů."Pouze" podepisuju dětem žákovské knížky a vím,co znamený být státní zaměstnanec,co je mým posláním(dle Komenského).A nestěžuju si.
Kubaodpovědět 
     Re: to Ondra14:35:40 13.12.2010
Tak,tak :-)
Tomášodpovědět 
    Re: to Ondra14:30:44 13.12.2010
"...ani óčkó ne-na-sadíííí.."..ty jsi ten cholerický fantom mechanik ??? Chceme tvé jméno !!!
Ondraodpovědět 

 společníci11:28:03 13.12.2010
Někdo tu před chvílí psal o porušování pravidel při pohybu na horách . Jasně měl pravdu a přiznávám ,že první pravidlo - nechodit v horách sám - jsem v sobotu porušil taky ,stejně jako těch pár skialpinistů na který jsem cestou narazil . Nejspíš nás všechny spojuje víra ve vlastní schopnosti ,láska k horám -ikdyž je hnusně a pak třeba i umění otočit zpět na boudu. Není za každou cenu nutný někomu přidělávat práci a ty kopce tam určitě ještě nějakej čas budou.Trochu se zamýšlim nad přesunem celé skupiny - údajně na běžkách ? To se nedivim ,že se bořili půl metru hluboko ,asi vcelku vyčerpávající a nezábavný. Ono cca 25 km v hlubokym sněhu nebo v upravený stopě nebude asi to samý. Jinak chlapíka našli 150m od Labský ,zkušenosti měl a je z Prahy ,tak jen do nás :-)). Horám zdar
bydžaodpovědět 

 Názor12:48:38 13.12.2010
No jak to tak čtu tak něco je asi i pravda...
Každopádně je jedno jestli to byl člověk z Prahy nebo nebyl..
Spíš me zarazilo jak večer v TV z něj byl hrdina, a jak se chvástal že díky tomu že má zkušenosti že přežil, a že ho HS chválila že si nelehnul...
Tím u mě dotyčný dost klesnul...
Kdyby radši řekl že udělal blbost a že tímto se poučil... bral bych to jako reakci hodnou této situace.
Když měl zkušenosti tak proč tohle vubec dopustil.
Ano záchranné složky jsou tady od toho aby nás tahaly z kaše... ale proč ji zbytečně vařit...?
Přesně tak jak někdo tady psal.. ty kopce tu jsou byli a budou...
Na hory jezděte je tam krásně:-) krkonoše nejsou žádny velehory... ale občas dokážou pěkně potrápit.
Hoře zdar
Michalodpovědět 
 Re: Názor20:08:24 13.12.2010
Nechápu, proč debata ujela ke kritice HS. Chlapík udělal několik chyb, Horská je napravila. Trvalo to do rána jen proto, že nevěděl, kde se nalézá. Zajímalo by mě ještě vyjádření organizátora této akce. Přechod Krkonoš v počasí, které v té době bylo na hřebenech, je poměrně náročný podnik a pokud chce někdo konat "hrdinské činy" musí počítat s jistým rizikem, připravit se na to a nebo to nechat na jindy.
Iwošodpovědět 
  Re: Názor06:19:04 14.12.2010
Myslím, že se tak stalo kvůli poněkud nešťastnému vyjádření RADa o tom, jak uvolňuje ATM na 200 milionů v hotovosti, za což ho šéf setne, nebo tak nějak.
honzaodpovědět 
 Re: Názor20:20:22 13.12.2010
V reportáži od doktora to vypadalo, že ten chlápek měl zkrácený prsty (amputace po omrzlinách), takže asi zkušenosti měl různé. Všichni jsme viděli jenom tendenčně pojaté reportáže chytrých novinářů, kteří stále poukazují na to, jak někdo dělá něco blbě. Povrchní informace bez vysvětlení co dělali ostatní ve "skupině", co už chlap v zimě přešel, proč sešel z cesty, proč sundal lyže... A vy se hádáte, co pije Horská. Půlka z vás čte bulvár a ty šmejdy novinářský živí. Druhá půlka kouří a za zlomenou nohu na kopci by nechala platit... Asi jste se někteří totálně zbláznili!
Doktorodpovědět 
 Re: Názor20:32:12 13.12.2010
V reportáži od doktora to vypadalo, že ten chlápek měl zkrácený prsty (amputace po omrzlinách), takže asi zkušenosti měl různé. Všichni jsme viděli jenom tendenčně pojaté reportáže chytrých novinářů, kteří stále poukazují na to, jak někdo dělá něco blbě. Povrchní informace bez vysvětlení co dělali ostatní ve "skupině", co už chlap v zimě přešel, proč sešel z cesty, proč sundal lyže... A vy se hádáte, co pije Horská. Půlka z vás čte bulvár a ty šmejdy novinářský živí. Druhá půlka kouří a za zlomenou nohu na kopci by nechala platit... Asi jste se někteří totálně zbláznili!
Doktorodpovědět 

 charita19:08:56 13.12.2010
Pro smněšného RADa bych mněl nabídku vymněnit práci. Co třeba učitel ČJ? To by byla charita naopak :)
headhunterodpovědět 
 Re: charita20:34:05 13.12.2010
Ježišmarjá to je chytrovna nestačim se divit kolik odborníků se tady nachází nejspíš jak se řiká po bitvě je každej generál a kdo nic neumí chce to učit ostatní.Samozdřejmě si člověk uvědomuje že všem těm chytrolínům by se to nikdy nestalo a nebo by uplně přesně věděli co a jak.Jenomže moc dobře vim jak dovede zkreslit uplně jasný a logický věci např.únava tma nebo mlha vánice atd.ale nejspíš se mezi námi nacházejí lidé kteří už od útlého věku věděli přesně jak žít a nikdy žádnouchybu neudělali.
ondraodpovědět 
  Re: charita23:46:49 13.12.2010
Presne tak !
 v t h o m a s @ a t l a s . c zodpovědět 
   Re: charita09:02:50 14.12.2010
HS je zde od toho aby delala sluzbu na horach,tzn.i zachranky,lidem kteri preceni sve sily a jsou nasledne v nesnazi se chlapci snazi pomoci,to vse proplaci pojistovny,o cem je zde diskuze?Pochybuji,ze RAD je zachranar(pilot),protoze by se tak jak nahore predvedl nevyjadroval(par zachranaru znam z Tater a pochybuji,ze je v nazoru na zachranu cloveka krkonosske Hs a Hs V.Tatry takovy obrovsky rozdil)!!
Michalodpovědět 
    Re: charita10:56:20 14.12.2010
Lety Vrtulníku LZS proplácí pojišťovny a stát přispívá jistou, ne zcela malou, sumou peněz na jejich provoz (i soukromnikům). Lety Vrtulníku vybaveného termovizí (ktrý slouží také pro policejní činnost),který je ve vlastnictví státu a je obsluhován Policií ČR nedostávají od pojišťovny nic o čem bych věděl.Jsou placeny z rozpočtu MV, a v současné době jsou peníze na provoz dosti omezené. Balíček úsporných opatření se Letecké služby Policie dotknul, řekl bych, velmi citelně. Pátrání a následný let do nemocnice provedl právě Policejní vrtulník vybavený termovizí.Takhle by nějak mnělo fungovat placení tohoto konkrétního případu.
odpovědět 
     Re: charita11:11:07 14.12.2010
Zase jeden srab bebe jména.
janodpovědět 
      Re: charita11:17:40 14.12.2010
bebe jsou sušenky
odpovědět 
     Re: charita11:35:22 14.12.2010
Poslední věta je možná špatně pochopitelná nebo špatně pochopená. Takhle v současnosti placení funguje. A pro případnou zmněnu by musel být tuším změněn zákon (o civilním letectví?).
odpovědět 
     Re: charita13:26:36 14.12.2010
Budte radi ze se nekdo ztraci jinak by ste nelitali vubec.
R.odpovědět 
    Re: charita18:40:54 14.12.2010
HS je tam od toho a vsichni chlapci z horsky, co znam, jdou kazdemu pomoct radi a bez zbytecnych reci. Je jedno, jestli je to v Krkonosich, Beskydech nebo Tatrach. Rekl bych, ze jsou v cele diskusi vyse zbytecne propirani, pomohli bez zbytecnych reci. RAD je nekde od letecke, nevim proc je to spojovano s HS.
Danodpovědět 

 Byl jsem u toho02:16:06 15.12.2010
Vše se odehrálo  takto-jeden horolezecký oddíl každý rok v tomto období koná přechod z Harrachova trasou přes prameny Labe, Labskou, Špindlerovku a Luční boudu kde mají nocleh. Druhý den pokračují přes Sněžku na Pomezní boudy. Byl jsem v té době na Luční boudě. Zhruba v 16 hodin začali přicházet první účastníci přechodu. Klimatické podmínky -6 st. vítr cca 12m/s v nárazech o hodně víc. Viditelnost max na 2-3tyče.S přibývající tmou to začínalo být velmi špatné.Turisté přicházeli ve skupinkách i jednotlivě,postupně se ubytovávali. Asi ve 20 hod.na recepci volal otec jednoho ze zůčastněných  že se synem nemůže navázat spojení.A žádal kontakt s HS. Na Luční boudě celoročně slouží jeden profesionál HS a provozovatel boudy je dobrovolný člen HS.Začalo dotazování mezi účastníky, přičemž se zjistilo že někteří se vlastně neznají a zároveň že někdo to vzdal a skončil a že zároveň s nimi jdou nějací středoškoláci které vzala paní učitelka a ta je z pořádajícího oddílu.Telefonovalo se na boudy po trase a zjišťovalo kde je ještě někdo, tím se přišlo třeba na to že ze Špindlerovky odešlo asi  pět lidí ve 21hod.A ve 22hod se postupně vrátili. Takže správný chaos. Dotyčný muž kterého nakonec hledala a našla HS celou skupinu uzavíral a jako jediný měl údajně seznam těch co jsou ještě na trase. Podle těch co došli a vůbec něco o prapodivné organizaci celé akce věděli,se jednalo o zkušeného horolezce který chodí pomalu protože má po nějaké horské výpravě amputované prsty na obou nohách.Spojení s ním ztratili někde v místech Velkého kola. Nedalo se mu dovolat na mobil a dalo se předpokládat že má možná vybitou baterii telefonu. Loňského roku prý přišel až k ránu. Celou situaci uklidnilo to že většina účastníků se sešla v restauraci a opravdu nevím jak se dopočítali že vlastně nikdo nechybí až na ty co jsou na Špindlerovce a ten co přijde vždy až poslední. Docela legrace co?  Údajně jich startovalo asi 70 na Luční měli rezervováno 50 noclehů. Asi ve 22hod.se dotyčný ozval HS a  požádal o pomoc. Nemíním celou akci komentovat, zdá se mi však jako zázrak že se vlastně téměř nic nestalo.Akorát pár záchranářů se v noci proběhlo. 
Kamil Holečekodpovědět 
 Re: Byl jsem u toho05:59:32 15.12.2010
Hezký Kamile, ale takhle to nebylo. Asi jsi na Luční seděl u nějakýho stolu daleko od nás a blbě jsi slyšel.
KarelKodpovědět 
  Re: Byl jsem u toho08:40:59 15.12.2010
Vážený, asi jsme spolu hovořili na recepci. Byl jsem ten co celou dobu se s pracovníkem HS snažil najít někoho kdo ví o vašich lidech. Samozřejmě rád si přečtu tu správnou verzi.
Ta moje je z recepce a konkretní činnosti.
Kamil Holečekodpovědět 
   Re: Byl jsem u toho09:12:18 15.12.2010
No jestli jich bylo fakt kolem 70 ti, tak si to dovedu živě představit.
To že se ztratil poslední, co šel jako poslední schválně , to se klidně může stát. Sám jsem se ztratil jednou na malý okamžik v zimě, v mlze na sněhu v místech, kde jsem byl snad tisíckrát. To se klidně může stát.
Aldoodpovědět 
  Re: Byl jsem u toho09:29:58 15.12.2010
Vážený, asi jsme spolu hovořili na recepci. Byl jsem ten co celou dobu se s pracovníkem HS snažil najít někoho kdo ví o vašich lidech. Samozřejmě rád si přečtu tu správnou verzi.
Ta moje je z recepce a konkretní činnosti.
Kamil Holečekodpovědět 
  Re: Byl jsem u toho09:37:48 15.12.2010
Vážený, asi jsme spolu hovořili na recepci. Byl jsem ten co celou dobu se s pracovníkem HS snažil najít někoho kdo ví o vašich lidech. Samozřejmě rád si přečtu tu správnou verzi.
Ta moje je z recepce a konkretní činnosti.
Kamil Holečekodpovědět 
   Re: Byl jsem u toho10:30:58 15.12.2010
Omlouvám se,že má odpověď naskočila třikrát nevím jak se to mohlo stát. Chci ještě dodat že diskuse k dané záležitosti, různé osočování, plkání o HS kde si někdo zjevně plete záchranáře (HS) a ochranáře (KRNAP)o vrtulnících atd. je naprosto bezpředmětné. Jednou je v ohrožení lidský život a je potřeba udělat maximum pro jeho záchranu. To že se o akci objeví článek v novinách není přeci vytahování či chvástání-se těch co zachraňují. Je třeba si hlavně položit otázku, proč k tomu muselo dojít,co se udělalo špatně, proč dotyčný byl sám a to hlavně za daných klimatických podmínek, proč mu ostatní odešli když věděli o jeho zdravotním stavu.Je tady několik proč, které asi nikdo z Vás nebude chtít vysvětlit.
Kamil Holečekodpovědět 
    Re: Byl jsem u toho10:46:14 15.12.2010
Někdy lepší nevědět... A vůbec, dá se poslat na 112 sms? Ono domluvit se telefonem, když fučí třeba 20m/s není žádná hitparáda.
Willhemodpovědět 
     Re: Byl jsem u toho13:40:56 15.12.2010
Zajímavá otázka. Dokonce nejde jenom o hluk okolí, ale taky o stav baterií. Na mrazu a ještě při špatném signálu se moc dlouho vykecávat nedá.
Karel Kocourekodpovědět 
    Re: Byl jsem u toho21:54:49 15.12.2010
Jen pro upřesnění, bylo nás 45. Proč se ztratil jeden zúčastněný správně uhádl Aldo. Jinak když se sejde skoro 50 lidí, je celkem pochopitelné, že někdo zná 10 z ostatních, jiný 20 a další třeba 40. Pokud jste nám v sobotu pomáhal, tak dík, ale to co jste napsal, opravdu není přesné a takový chaos to rozhodně nebyl. A formulacemi typu "se najednou zjistilo" apod. naznačujete co? Asi jste chtěl spíš napsat "já jsem zjistil" nebo "my nezúčastnění jsme se dozvěděli", protože my zúčastnění jsme pomerně dobře navzájem věděli, kde se která partička zrovna nachází.
KarelKodpovědět 
     Re: Byl jsem u toho21:59:18 15.12.2010
od noveho roku Lezec na facebook????
Facebook?odpovědět 

 Eště jednou na Rada23:35:21 15.12.2010
Kolik lidí už ÚSPĚŠNĚ našel vrtulník s termovizí? Neni ta termovize na hovno a aby to polykalo prachy???
kwjetodpovědět 
 pozde ale preci10:04:39 17.12.2010
Mozna jiz muj komentar prichazi pozde, ale cela diskuze mi pripada z devadesati procent irelevantni. Nevim, jestli vite, ze HS jiz nemuze vydavat zakaz vychazeni ani zrusit akci o ktere vi, pouze muze vydat doporuceni. Myslim,ze v tomto pripade bylo nerozumne se na hrebeny vydavat. Zajimala by mne podrobne organizace cele akce. Samozrejme se tolik lidi nemuze znat a chapu, ze tradice je tradice a obcas si trochu zabojovat na horach je fajn, ale prave takova akce by mela byt nejak pod kontrolou, nebot fyzicka i psychicka zdatnost zucastnenych, jakozto i jejich zkusenosti z hor budou jiste velmi rozdilne. Pokud se takova akce i ve stizenych podminkach konna, je treba dodrzovat zlata stara, byt nekomu ne pod nos jdouci, pravidla. Nechapu, proc nebyla cela skupina rozdelena na skupinky treba po deseti, kde bude vzdy alespon jeden velmi zdatny a zkuseny jedinec s mozkem v hlave a zkusenosti a znalosti terenu, ktery muze rozhodnout, zda v pripade nouze pokracovat, bivakovat, ci sestoupit. Takova skupina pak proste se nesmi rozdelit. Zajimalo by mne, jake predesle zkusenosti mela mladez, ktera se akce mela ucastnit. Myslim, ze by bylo fer, aby organizator akce (predseda oddilu?) veci objasnil. HS v tomto pripade jednala zcela bezchybne a nevidim duvod, pro v souvislosti s touto akci se do ni nekteri navazeji.
Kralik
rtodpovědět 

 ušetříme místo20:34:50 17.12.2010
Navrhuju šetřit v diskuzích místem a zavést kódy pro frequently posted comments. Místo zbytečného psaní by se dalo rovnou naklikat.

Pod článek o nehodě:
1 - může za to ten člověk, co spadnul na podlahu/ztratil se/zůstal pod lavinou - dále vyber, zda chceš komentář a mírný - b střední - c ostrý. Dálší výběr I urážející autora článku - II urážející předchozího komentujícího. Chceš-li dále rozvinout komentář, můžeš přidat závěr (i) zpřísnit pravidla/zákony (ii) zrušit pravidla, ať se to pozabíjí samo. Další kategorie je A oslovit předchozí nick B urazit ho za to, že se nepodepsal. (+) argumentovat ohromujícíma zkušenostma (-) argumentovat tím, že jsem začátečník, ale tohle nechápu.
2 - poškozený za to nemůže, chyba se může stát každému - dále možnosti jako 1

(příklad 1cII(ii)A+ čteme napříkla jako "Zato ty seš dement co se nemá koule podepsat. A ten co spadnul taky. Takový jako se měli pozabíjet přirozeným výběrem, represe je na ho... Lezu 20 let, takže o tom něco vím.")

Pod článek o dětech:
1 - děti do hor/na skály nikdy
2 - ať si každý dělá s dětma co chce
(další možnosti viz výše)

...nechce se mi to dál rozvíjet.

A kód X navrhuju pro plky jako tenhle můj.
Michal Dodpovědět 
 Re: ušetříme místo21:08:29 17.12.2010
X
Tomodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.