ČHS pořádá 31.5.2014 na Rabštejně další metodický den.
Metodický dne je určen nejširší lezecké veřejnosti, nejen členům ČHS. Organizuje jej metodická komise ČHS a výcvik povedou lektoři a instruktoři ČHS.
Akce je zaměřena na základy lezení a jištění na skalách, na programu bude teoretický výklad k vybraným tématům i praktické ukázky jištění a lezení.
Termín a místo konání: sobota 31.5.2014, Rabštejn (CHKO Jeseník, okres Šumperk).
Sraz účastníků v 10 hod. na louce u starého ohniště, program do cca 16 hod., podle zájmu účastníků.
Kapacita metodického dne není omezena, přesto prosíme zájemce, aby se předem zaregistrovali na info@horosvaz.cz; do předmětu zprávy uveďte Metodický den Rabštejn a napište, zda jste či nejste členy ČHS.
Ahoj Petře - nevím který, ale když to pořádá ČHS ... ?
1.Problém se sponzory - co tam sponzorujou, když je vše zdarma pro členy i nečleny ČHS. Provizi lektorům ČHS?
2.Je mi líto Rabštejna, že musí šluknout takovou morbidní akci, páč se nemůže aktivně bránit .... to znamená, že ČHS fakticky uznává nefunkčnost oddílů ? Opravdu se MK ČHS domnívá, že školení 4-5 nováčků v oddíle je méně účinné, než na Adidas - metodickém dnu ČHS pro neznámou grupu lidí nejasného zaměření ?
3.Celé to na mně působí dojmem, že se jedná o promo akci Adidasu, realizovanou prostřednictvím ČHS ......... něco jiného by bylo, kdyby sponzor dal prostředky do kasy ČHS a úplně nejlepší by bylo, kdyby ČHS řekl že to půjde VK Jeseníky na obnovu jištění a pod.
4.Takže se vracím k tvé reakci na prvního rejpala, zda by to nechtěl zaplatit namísto sponzora - tedy zaplatit co ???
Ta akce mi přijde na hranici přijatelnosti. Metodickej den si představuju nějak jako horoškolu ve skalách a proti tomu snad nikdo nic moc nenamítá. Ale promo adidasu ve skalách zase naopak jde každýmu krkem. A bude to spíš horoškola nebo spíš promo? Ta hranice mi přijde dost tenká. Pokud např. budou mít instruktoři jenom hadry s pruhy, pak mi to přijde ještě ok. Pokud tam budou vlát transparenty a půjde tam řeč o značce (např. formou poděkování v nějaký úvodní řeči či co), pak mi to už přijde za hranicí dobrýho vkusu.
A to je právě ten podstatnej rozdíl - rozdíl mezi pouhými představami a skutečnou realizací čehokoliv...
Od Třech proužků nemám zrovna doma nic, ale irituje mne stále víc skoro přímá úměra, že čím větší teoretik, tím více teoretických úvah.
A je jedno, zda se týká závodů pro děti, vedení ČHS nebo velikosti ručníků, který si balíme na vandr po Galaxii.
Řešej se prostě hlavně bláboly.
Tak de vo to ze se kolem toho řešej vůbec nějaký bláboly. Takže promo addidasu zafungovalo, čtenost lezce neklesá a povědomí o addidasu roste. takže vlk se nažere a koza zůstane celá.
No to nemusí být tak úplně pravda. Ta reklama a povědomí také mohou být i špatné. Já například znám firmu Tendon i její výrobky, ale můj postoj je k nim díky podpoře podle mne velmi problematické koncepce dětského lezení natolik negativní, že lano bych si od nich nevzal, ani kdyby bylo zadarmo. Pokud tohle někdo získá u Adidasu, moc jim to nepomůže...
Je patrno, že diskutující se nikdy této akce nezúčastnili, jinak by o její smyslu nediskutovali. Ale oni moudrostmi jen srší. Asi chtěji sypat z vlastní kapsy na pokrytí nákladů takové akce. Minimálně cesta několika instruktorů přes půl a někdy i celou republiku něco stoji (u těch vzdálenějších do úvahy případá také nocleh). A že takové akce se pořádají několikrát do roka, pak náklady jdou do tisíců. Myslím, že nikdo z Vás nejezdí na pracovní cesty za vlastní a tak potom buď akci zasponzorujte nebo sežeňte jiného kvalitního sponsora. S takovou velkohubosti to určitě dokážete!!!
AK, směšuješ několik věcí dohromady. Pokud svaz získal sponzora, který platí do svazové pokladny nějako částku za výměnu za rozšiřování svého jména, je to jedině dobře. Minimálně já neříkám, že konkrétně na této akci musí Adidas mít nějaký podíl. Nemusí. Ani na té akci nemusí být zmíněn, jde tu jen o rozšíření povědomí o značce, k čemuž je mnohem důležitější zařadit jméno do názvu akce, než prezentovat značku na akci. A pokud je na svazu někdo trochu schopný, nebude se propagace řešit akci od akce, ale jde o dlouhodobou spolupráci. Takže z tohoto hlediska je opravdu napadání metodického dnu a spojení se jménem Adidas hloupé a svědčí o ne moc velkém rozhledu přispívajících.
Ale jsou tu ještě minimálně dvě další věci, které je potřeba zvážit. První je, zda to nevypadá trochu násilně a zda toto spojení Adidas metodický den není v této komunitě spíše kontraproduktivní, protože může vyvolávat i negativní emoce. Toto posoudit neumím, ale vzhledem k tomu, kdo tvoří lezeckou základnu, se za chvíli Adidas mezi lezeckou komunitu dostane.
No a druhá věc, o které jsem psal, je spojení jména s negativními věcmi. To také může být špatné. Metodický den je asi v pořádku, ale sponzorství tak kontroverzní akce, jako jsou současné dětské závody, už je na zvážení. Tím, jak lidé získávají negativní postoj k akci, získávají ho i k značce.
Další chytrák, co neví, o čem píše a o čem je řeč :-) Kdybys občas zapojil i mozek, věděl bys, že se tu nejedná o závodění dětí, ale o koncepci, kterou řada závodníků i rodičů považuje za špatnou, a o špatné závody jako takové. Projdi si diskuze k letošním dosud realizovaným Tendon U14.
A navíc je směšný, že se Adidas angažuje v metodice, o které neví zhola nic. Kdyby Petzl nebo Singing Rock, neřeknu ani popel.
A s těma penězma je to vždy o prioritách. Když chce vyjet Dolárek na vejlet, prachy jsou. Ale když jde o metodiku, tak nejsou a je třeba přizvat odbornou firmu s plnou prkenicí.
Možná by bylo dobrý ty tepláky nejdřív zkusit na trhacce, než někdo udělá na nohavici uzel a nacpe ho do spáry. Takovyhle věci není dobrý na oficiální web jako je lezec psát, pokud to není provereny. Osobně myslím, ze jedna nohavice bude mít max tak 3 kN.