LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Co můžeš vylézt dnes, neodkládej na zítra.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140271 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Mariánské lázně - Mariánské Lázně
Stěna GJW Prostějov - Prostějov
Masacre Room - České Budějovice

Prodejny
HUDYsport - Hradec Králové
Lezec-shop.cz - Štěchovice
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zákaz vstupu v Poříčí nad Sázavou

Zákaz vstupu na skály v Poříčí nad Sázavou aneb jak díky neslušnému chování jsme skoro přišli o krásnou lezeckou oblast v okolí Prahy.

Před skálami u Poříčí nad Sázavou (Měsíční údolí) se objevil zákaz vstupu na skály a pozemky v jejich blízkosti.

Jak jsem se dozvěděl, tak díky vandalskému chování nás lezců, byl po dohodě s obcí nucen lezecký oddíl Benešov k takto drastickému kroku.
Spor mezi lezci a místními se tak již dostal téměř do extrému!!!

Bylo toto nutné???
To se v přírodě opravdu neumíme chovat slušně?!!!

Místním především vadí nešetrné chování k přírodě, odpadky a výkaly kam se podíváte, nadměrný hluk, především v pozdních večerních hodinách, rušení hnízdění (i přes zákaz) tamního ptactva, stanování, rozdělávání ohně apod.

Mluvil jsem se zástupci jak obce, tak lezeckého oddílu a bude třeba s tím urychleně něco udělat, abychom o tuto oblast nepřišli úplně, zatím je totiž vstup na pozemek a skály povolen jen po osobní dohodě s lezecký oddílem Benešov, který má skály v podnájmu od obce a ta může smlouvu kdykoli vypovědět a skály uzavřít nadobro a to by byla škoda.

Proto prosím všechny, kteří by se chtěli na tyto skály vydat, aby nejdříve osobně kontaktovali lezecký oddíl a s nimi se domluvili.
Zároveň aby se pak maximálně snažili chovat slušně, nezanechávat odpadky a zbytečně neprovokovali místní obyvatele.

Děkuji a doufám že o tuto malou, ale hezkou oblast nepřijdeme nadobro.

Viktor Čížek   [úpravy] 10:55 05.05.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kontaktovat oddíl????12:00:18 05.05.2007
Je smutné jak se někteří z nás dokáží chovat, nicméně co to znamená kontaktovat lezecký oddíl Benešov??Pokladníka, důvěrníka, předsedu.....? Na koho je uvalena v HO Benešov odpovědnost? Proč zde není uveden i s kontaktem?? Jestli jsou míněny www stránkÿ, jako způsob kontaktu s oddílem, tak není jasné jsou-li vůbec aktualizovány.....
Emodpovědět 
 Re: Kontaktovat oddíl????14:09:38 05.05.2007
Já jsem se tam včera potkal přímo s člověkem z HO Benešov.
Přesný kontakt nevím, ale zkusil bych
http://www.sweb.cz/ho-benesov/kontakty.htm
Viktor Čížekodpovědět 
  Re: Kontaktovat oddíl????15:00:17 05.05.2007
Aktualizováno 26.11.2003..tak tohle přesně jsem našel na této oddílové stránce....ale pravda taky je, že jsem tam byl asi před třemi týdny naposled a žádný bordel ani výkaly jsem neviděl. S tím hnízděním mi to příjde pádnější argument, ale já osobně jsem žádné ptáky neviděl.
emodpovědět 
   Re: Kontaktovat oddíl????15:18:41 05.05.2007
Je škoda, že jsem to sem musel napsat já a né někdo z HO Benešov.
Doufám, že nějaký kontak nám sem může poskytnout i někdo přímo z HO Benešov.
Viktor Čížekodpovědět 
    Re: Kontaktovat oddíl????20:32:42 05.05.2007
Dnes jsem kontaktoval správce oblasti, který má přímou zodpovědnost za realitu v Poříčí n.S. a je nutné přijmou nápravné opatření a pomoc aby lezení v této oblasti bylo do budoucna zachráněno.
Správce Píkovické jehlyodpovědět 

 Odpadky, výkaly..14:03:34 05.05.2007
No nevim. Minulý týden jsme tam byli a žádné odpadky a výkaly jsem nikde neviděl. Hluk v pozdních večerních hodinách - to tam jako někdo stanuje? Pokud ano, tak není přece nic těžkého na tom, zakázat tam stanování a na place pod skálama zákaz stání třeba od osmi večer. Já si spíš myslim, že místní jsou prudiči, kterym bude vadit cokoliv, co narušuje jejich sterilní idilku, kterou mají ve svých chatkách už mnoho let. PS: třeba se pletu, dostanu se do Poříčí tak třikrát do roka, ale nikdy jsem tam fakt žádnej bordel neviděl.
Vacanodpovědět 
 Re: Odpadky, výkaly..14:15:25 05.05.2007
Nevím, taky se tam dostanu jen zřídka, ale místně (ze zastupitelstva) si mi osobně stěžoval na lezce, kteří přijedou večer, opíjejí se, nechávají po sobě nepořádek,...

Z HO Benešov mi říkal, že dokonce tam našli v denních hodinách souložící lezce na louce před očima místních apod., myslím, že by bylo třeba nějak tuto situaci uklidnit.

Bohužel ti musím dát za pravdu, že tak na mě ten místní působil, narušení jeho klidu je asi největší problém, ale s tím toho moc nenaděláme, chce to z naší strany přesvědčit, že my ten bordel neděláme a naopak že k přírodě se umíme chovat ohleduplně.

Stejně jako jinde ve světě by to pár značek a zákazů vyřešilo, ale to by musel HO Benešov asi zatlačit na obec, aby takové značky umístnili a tím, že by byla vyhrocená situace vyřešena.
Viktor Čížekodpovědět 
  Re: Odpadky, výkaly..14:17:22 05.05.2007
Ještě jsem zapoměl na porušení zákazu lezení při hnízdění, to byl také docela průšvih ze strany lezců!!!
Viktor Čížekodpovědět 
  Re: Odpadky, výkaly..10:14:22 07.05.2007
Jak se pozná souložící lezec? :-))
Kodlodpovědět 
  Souložící lezec.10:49:50 07.05.2007
Souložící lezce? A jak ví, že to byli lezci? A ne třeba vandráci či polovojenské skupiny, které tam často pobíhají? To měli na sobě sedák, mádžovali a jistili se lanem? Kámásutra?
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: Souložící lezec.16:02:13 08.05.2007
Předal jsem jen informaci, osobně jsem je neviděl (informoval mě tak člověk z HO Benešov).
Viktor Čížekodpovědět 
  Re: Odpadky, výkaly..12:27:33 17.05.2007
no nejak se mi to nezda, obzvlast teda to soulozeni - ona je tam louka? mame chalupu tak deset km od porici, a tak vim, ze ten lom patri mimo jine k oblibenym lokalitam mistni i vzdalenejsi mladeze, ktera si tam obcas zajede zakalit... takze ne ze bych projevovala nad zakazem naprosty nepochopeni nebo rozhorceni, ale chybi mi tu alespon elemetarni snaha o rozliseni...
amodpovědět 
 Re: Odpadky, výkaly..11:04:43 09.05.2007
Byl jsem v Poříčí před 3-4 týdny ve čtvrtek. Žádný nepořádek ani výkaly jsem neviděl. Možná někde něco bylo, nevím, ale spíš míň než jinde. Večerní hluk, kempování, stanování... ať se to vyfotí, zavolá se policie, ale nepřišlo mi, že by se tam takové věci konaly, i když jsem tam nikdy nebyl v pátek ani v sobotu večer. Neviděl jsem tam ani rozbité sklo... Bylo by fajn pokud by někdo, kdo to má blízko tam občas zajel a případně napsal, jestli je to vážně tak jak je uvedeno v příspěvku. To, že by to vadilo těm chatařům, ktaří znají někoho někde a už je z toho zákaz, mi přijde spíš pravděpodobné.
máčaodpovědět 
 Re: Odpadky, výkaly..11:08:31 09.05.2007
Byl jsem v Poříčí před 3-4 týdny ve čtvrtek. Žádný nepořádek ani výkaly jsem neviděl. Možná někde něco bylo, nevím, ale spíš míň než jinde. Večerní hluk, kempování, stanování... ať se to vyfotí, zavolá se policie, ale nepřišlo mi, že by se tam takové věci konaly, i když jsem tam nikdy nebyl v pátek ani v sobotu večer. Neviděl jsem tam ani rozbité sklo... Bylo by fajn pokud by někdo, kdo to má blízko tam občas zajel a případně napsal, jestli je to vážně tak jak je uvedeno v příspěvku. To, že by to vadilo těm chatařům, ktaří znají někoho někde a už je z toho zákaz, mi přijde spíš pravděpodobné.
máčaodpovědět 

 Hovna, spotřebitelský způsob života, prasárny19:21:53 05.05.2007
Tak nějak jsem si za těch 20 roků lezení už na všechno zvykl: přisekané chyty,doplněná jištění oproti prvním přelezům,tuny MG v trojkových cestách,hovna pod nástupy,ničení majetku lidí, kteří mají bohužel tu smůlu, že bydlí či sousedí se skalami či blízkým okolí skal, dále neúcta k jakýmkoliv tradicím a neúcta k člověku, jakožto tvoru zcela individuálnímu. Ještě před deseti lety se nad ledasčím z výše jmenovaného dalo přimhouřit oko. Dnes se k tomu ale přidaly záporné lidské vlastnosti: pod rouškou "demokracie" vstoupila do podvědmomí většiny lezeckého stáda spíše Anarchie, zmizela tolerance k čemukoliv a ke komukoliv, o slušném vychování ani nemluvě.
Slušně se chovat,tolerovat jiné názory,chovat se ve vztahu k přírodě v maximálním možném souladu  - tomu všemu se dnes říká a většina společenství toto vše vnímá spíše jako "slabost". Jestli jsem zapšklý? Ani ne, jen když jdu lozit, jedu na nějakou místní, neznámou a opuštěnou (mnohdy také zarostlou :-) skalku a do vyhlášených oblastí jezdím pouze v pracovní den (pokuď mi to práce a volný čas umožní). Nechci být totiž součástí toho "stáda", které si říká "horolezci či lezci", které nerespektuje žádná pravidla. Nechci být součástí těchto a dalších (mnohdy horších) prasáren, které se dnes a denně dějí v okolí každého z nás. Mě osobně to totiž bohatě stačí v práci, v dopravě...
(tímto se též omlouvám všem slušným lidem, kteří lezou a prasárny nepáchají)
To je přeci jednoodpovědět 
 Re: Hovna, spotřebitelský způsob života, prasárny22:32:23 05.05.2007
Mluvíš mi z duše.Lidi se moc neumí chovat a situace na skalách v Poříčí je toho důkazem.Já těm místňákům rozumím.Mně to mnohdy arogantní lezecký stádo v kostkovaných kalhotách taky vadí a na skalách ruší.Takže jezdíme do skal oblečený tak,aby si o nás nikdo moc nemyslel že lezem.Večer jdem radši do hospody dál od skal,kam lezci nedojdou - naštěstí dneska lezci moc daleko nechodí :-)
kozlíkodpovědět 
 Re: Hovna, spotřebitelský způsob života, prasárny00:38:59 06.05.2007
Myslím, že by to chtělo trochu více úcty k člověku, jakožto tvoru zcela individuálnímu. Až se příště omylem pojedeš podívat o víkendu na skály, všimni si prosím tě, že minimálně 80% horolezců se jako prasata nechovají. Mimochodem, ať chceš nebo nechceš, do stáda patříš, horolezci jsou totiž jenom obyčejný lidi.
filipodpovědět 
 Re: Hovna, spotřebitelský způsob života, prasárny10:53:39 07.05.2007
To je blbost, nevím kam jezdíš, já jsem za 15r. lezení bordel a tuny mádža na trojkách zažil vyjímečně, opravdu vyjímečně, nejen u nás, i ve světovém měřítku.Jestli to nevidíš moc černě...
odpovědět 
  Re: Hovna, spotřebitelský způsob života, prasárny08:12:34 08.05.2007
Obávám se, že to černě nevidím, bohužel. Snažím se na to dívat právě otevřenýmá očima, realisticky. Když se tu mluví o tom, jestli MG ano, či ne, běžně příspěvky dosahují počtu 200 a více. Když se tu hovoří o problémech s obyvateli, trvale žijícími v blízkosti skal, kteří jsou už z problémů díky horolezecké činnosti (a činností s nimi související) unavení, naštvaní, atd, počet komentářů je 10. To samo o sobě také něco vypovídá.
Minimálně to, že chybí-li sebereflexe, nemůže to přece v budoucnu dopadnout nijak dobře...
To je přeci jednoodpovědět 
 Re: Hovna, spotřebitelský způsob života, prasárny18:31:43 22.05.2007
Jasně, tohle je sice hezký a pravdivý, sice trošku příliš černý ale ano lezecká anarchie to je. Na druhou stranu, zákaz mi nepřijde jako řešení! Jaký je problém dát pod lom velkou dřevěnou ceduly, jednak s turistickými informacemi ale i zákazy a příkazy pro lezení?! činnost HO Benešov mi příde dost slabomyslná když toto nedokázala připravit už dávno. Podívejme se třeba na Sulov - myslim že tam to funguje docela v pohodě... a stačilo jen pár zákazů a značek... Dát ale pod skálu do folie sáhodlouhý text 10kou písmem?! Dneska stádo neumí číst a čeho si akorát všímá sou obrázky a symboly...
Co se ale zmůže zákazem? místní a kolemjdoucí turiti tam budou chodit kalit dál... opět se to svede na lezce a co pak... oplotí se to... Bezva příde mi to stejný jako kdybych já šel na strakonickou. Řek že se mi nelíbí že tam řidiči dělaj bordel, že odhazujou odpadky a vůbec auta rušej i večer... Tak tam do asfaltu zatluču ceduli SOUKROMÝ POZEMEK??? Omlouvám se ale příde spíš jako buzerace jedné skupiny lidí...
odpovědět 

 ?21:12:06 05.05.2007
Kde to všichni bydlíte? U nás je na skalách pohoda jazz:)
sev. moravaodpovědět 
 Re: ?12:10:24 06.05.2007
Kde to bydlíme???

Pohoda???

Až do nedávna jsem si myslel, že je tomu tak skoro všude.
Teprve aféra z Poříčí mi otevřela oči a ukázala, že ač většina lezců se chová jako slušní a vychovaní lidé, tak jsou mezi námi i tací, kterým základní vychování CHYBÍ!!!

Myslím si, že zde jde jen o těch pár vyjímek, které bohužel se vyskytují asi ve všech vrstvách a všech společenských skupinách, nejen mezi lezci!

Moc mě mrzí, že kvůli pár ... (nechtělo se mi je ani nazvat lidmi) přijdeme o oblast, kde jsem např. já kdysi poprvé zkusil skalní lezení :-(((.
Viktor Čížekodpovědět 
 Re: ?21:02:43 06.05.2007
Ono to dojde i k vám na severní Moravu a nebude to dlouho trvat. Věřte mi...
To je přeci jednoodpovědět 
  Poříčí23:11:48 06.05.2007
Moc hezky se mi ty Vaše sebemrskačské komentáře nečetly,...v Poříčí jsem byl v poslední době docela často a měl jsem z toho normální fajn pocit,..skupina lezců tam v poklidu lezla, žádný výrazný nepořádek , či povalující se exkrement jsem nezaznamenal,...je jasné, že se tu a tam nějaká ta zhůvěřilost přihodí, zákon o počtu pravděpodobnosti funguje i tady...ale je mi jasné odkud vítr vane,..velice dobře si pamatuju pohledy chatařů ,..když jsem opatrně 20km v hodině projížděl kolem JEJICH chat JEJICH údolím,..můžu Vás uklidnit,..počet ožralých chatařů rozhodně převyšuje počet ožralých lezců a co se týče ochrany přírody,..tak bych se dost divil pokud má alespoň 10% chat septik a nepouští splašky do potoka ,...takže jediný problém je, že tito stavitelé svých minipaneláků prostě znají Karla, ten zná Pepu,...a už jsme na patřičném úřadě a zákaz je na světě. Myslím, že hoši z Benešovského oddílu by při svých nesnadných jednáních mohli jen tak mimo protokol prohodit,..že by v rámci ochrany přírody nějaká ta kontrola septiků místních chatařů nebyla marná.
Radekodpovědět 
   Re: Poříčí06:10:03 07.05.2007
No, to je tedy názor (!)
A čeho tím jako docílíš? Pouze toho, že ve finále starosta i ti chataři budou proti všem lezoucím brojit tak zarputile, že lezení skončí.
Jediná cesta, jak tyhle prasárny odstranit JE VŽDY DOMLUVA A MAXIMÁLNÍ SOULAD S MÍSTNÍMI.
Otevřenou válkou nikdo ničeho nikdy nedosáhl (!)
To je přeci jednoodpovědět 
    Re: Poříčí10:05:32 07.05.2007
Musím s tebou souhlasit,..otevřená válka není k ničemu,...ale ani jsem ji nenavrhoval,..i když uznávám, že se to tak z mého komentáře dalo pochopit,..psal jsem o obtížných jednáních,...tzn. místním úřadům se musí vyjít vstříc ve smyslu různých zákazových tabulek,..opatření atd,...ta poznámka o septicích ta se dá utrousit na okraj zcela nekonflikně,v rámci vyjednávací strategie...ale to je celkem jedno , smažme téma septiky..Chtěl jsem hlavně psát o tom, že mě nadzvihávají serenády lezců zatrpklíků, kteří zevšeobecňují několik incidentů, které provede nějaký pitoma a které jsou při počtu lezců bohužel statisticky nevyhnutelné ( jako u jiných skupin lidí )...Sám lezu 26 let a mohl bych být zatrpklost sama,..ale není to tak,..když přijedu na Poříčí, tak tam potkám obrovskou spoustu mladejch lidí který sportujou a jsou mi sympatický,...zatímco přes plot na mě zlostně čumí každej druhej chatař,.. co že jsem si to dovolil vniknout do JEHO údolí bez zednický lžíce v ruce...vyjímky potvrzují pravidlo na obou stranách,....Nemluvím teď jen o Poříčí,..Mám dokonce o asi cca 3,5% víc sympatií pro tyto pitomce nepořádníky než pro lezce kteří jsou ve skalách schopni kromě sebe tolerovat ještě tak možná hnízdící poštolky a na ostatní si většinou vytvoří názor jenom podle typu jejich kalhot,.. dřív než s nimi vůbec promluvili ...ti první z toho většinou vyrostou,..u těch druhých se to bude jen zhoršovat....Takže doufám, že se mi můj předchozí komentář povedlo alespoň částečně uvést na pravou míru a naštvat jinou cílovou skupinu lidí,..Přeji benešovským lezcům hodně štěstí při vyjednávání !!
Radekodpovědět 
     Kostkované Hudy kalhoty10:57:01 07.05.2007
Přesně tak. Ale mimochodem, ty kostkovaný Hudy kalhoty sou fakt šílený a kupodivu je má kdekdo.Už jsem je viděl i na tréninku MUSADO.
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: Poříčí08:35:23 08.05.2007
Laskavě se podepiš ty ubohej anonyme,protože to NENÍ jedno.Anebo drž hubu!
Patrik Fabinger České Budějoviceodpovědět 
     Re: Poříčí09:02:54 09.05.2007
Hihihi, další, kdo se nedokáže srovnat s internetem a používá invektivy...hihihi, asi si ještě Patriku nedospěl
To je úplně jedno, ale nejsem ten To je přeci jedno:-)odpovědět 
      Re: Poříčí10:48:33 09.05.2007
Internet-neinternet, vždycky je slušnost se představit. Zvlášť v hodnocení osobnosti jiného diskutujícího je zbabělost se nepodepsat. Je to stejné, jako když spratek pokřikuje na někoho za rohem.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Poříčí11:00:37 09.05.2007
Ale jo, to máš pravdu, jen jsem reagoval na to jak vulgárně křičel...:-)Asi ho to děsně rozpaluje.
OKodpovědět 
  Re: ?14:08:11 10.05.2007
To by tam museli začít houfně zalétat cajzly.
Mišusodpovědět 

 Všichni nejsou stejní11:24:18 07.05.2007
Jsou horolezci co se o své mikrooblastičky starají příkladně viz. http://www.hovrch.info/news.php?extend.99
Dájaodpovědět 
 Re: Všichni nejsou stejní08:52:16 08.05.2007
Celé je to jenom záminka,aby se chatařům vrátil do údolí jejich klid,to je přece nabíledni.Ty lidi jsou prostě nasraný,že tam už nejsou tak sami a kolem plotu jim chodí lezci.To je myslím jasný.Další takovou skupinou jsou rybáři.Týká se to hlavně Roviště,tam byly dříve taky nesouhlasný reakce ale asi si zvykli.Na skalách na Poříčí je ale docela pořádek a celkem klid,tak si taky časem chataři zvyknou...
Ještě k těm stádům,rídžojsům kostičkovaným a tak.Je to prostě praktická móda a na tom není nic špatnýho,pamatuji doby - a já tak chodil taky,že lezci chodili většinou ve vytahanejch teplákách styl prdel u kolen-kolena u země,tak nevím,co je lepší..Lidí bylo ve skalách vždycky dost,dneska jsou dokonce oblasti,kde jich je míň než za totáče,já je ale nepovím :-)Tak zdar a více jednoty.Ještě k těm nepřizpůsobivým: v každé skupině lidí jsou idioti,s tím se prostě nadá nic dělat.
petrodpovědět 
  Re: Všichni nejsou stejní13:43:41 08.05.2007
Ten prispevek pusobi velmi divnym dojmem...
Podle me nerudni chatari vyrusovali na louce poklidne soulozici dvojici a jedinej vzrusenej ptak je Viktor Cizek.
 Lacoodpovědět 
   Re: Všichni nejsou stejní13:45:29 08.05.2007
jezisi pardooon, prehodilo se mi nejak pismeno z s pismenem y, fakt sorrac
 Lacoodpovědět 
    Re: Všichni nejsou stejní16:22:55 08.05.2007
No nevím, chtěl jsem jen informovat o tom, co jsem se dozvěděl, protože nevím jak pro vás, ale pro mě to je novinka, že před skalami najdu ZÁKAZ VSTUPU!!!

Do Poříčí se dostanu jen tak jednou za rok a tak asi nejsem ten pravý na komentář večerního hluku, rušení hnízdění ptactva apod., tak jsem všude psal, že předávám jen informace, které se ke mě dostali.

Předpokládám, že bylo několik jednání s místními, docela mě mrzí, že nějakou podobnou informaci jsme nedostali z HO Benešov osobně a že o ní musím já, jen zprostředkovaně, psát.

No a "jedinej vzrusenej ptak je Viktor Cizek", to opravdu nevém co k tomu dodat a co Laca k tomu vedlo, ale myslím, že by to znepokojilo snad každýho lezce, když mu někdo z ničeho nic zakáže vstup na jeho oblíbené skály!!!
Viktor Čížekodpovědět 
     ...16:46:53 08.05.2007
vyrusenej...
Takhle z povzdali mi prijde ze je to trochu hodne nafoukly a ze prehanis. O zobecnovani ani nemluvim. Lezci ci nelezeci, bordel delal (jestli vubec) nekdo konkretni a ne lezci obecne, to je blbost. Navic bych si dal bacha na neovereny informace. Ze nekdo nekam dal ceduli jeste nic neznamena, dokonce ani to ze ji mas respektovat.
Zakazovat vstup nekomu nekam musi mit hlubsi duvody nez pouziti principu "kolektivni viny"...
..ale je to jen domenka, treba ma pan predseda spolu s rozlobenymi pestiteli trpasliku pravdu.

sympatizant s opilou lezeckou soulozici dvojkou lacoodpovědět 
      Re: ...17:13:57 08.05.2007
No zobecňování nebo ne, předané informace (neověřené) nebo ne, ale jedno je jasné VSTUP ZAKÁZÁN!!!
O to tu přeci jde a to, že to jak město, tak HO Benešov může o tom snad diskutovat nemusíme, ani ta cedula by tam nemusela být a klidně tě může policie vyvést, proto jsem to sem psal!!!
Viktor Čížekodpovědět 
      Re: ...19:11:36 08.05.2007
Zákaz vstupu tam je, soukromý pozemek to také je (můžes si dohledat na katastru nemovitostí). A zákaz vstupu na soukromý pozemek,jak každý ví, je zakázán. Je to důsledek tlaku lidí z osady na město, kteří si stěžují, jak sami říkají na "negativní doprovodné jevy lezení". Situace je vyhrocena, lidi z osady naštvaný a zda se situace uklidní zaleží nejvíce na chování lezců. Tvoje komentáře Laco jsou úplně mimo, že se na soukromý pozemek nemá vstupovat by jsi ale aspoň mohl vědět.
odpovědět 
      Re: ...19:38:04 08.05.2007
Zákaz vstupu tam je, soukromý pozemek to také je (můžes si dohledat na katastru nemovitostí). A zákaz vstupu na soukromý pozemek,jak každý ví, je zakázán. Je to důsledek tlaku lidí z osady na město, kteří si stěžují, jak sami říkají na "negativní doprovodné jevy lezení". Situace je vyhrocena, lidi z osady naštvaný a zda se situace uklidní zaleží nejvíce na chování lezců. Tvoje komentáře Laco jsou úplně mimo, že se na soukromý pozemek nemá vstupovat by jsi ale aspoň mohl vědět.
odpovědět 
       Re: ...20:12:30 08.05.2007
Zákon č.114/1992 Sb.
§ 63 Přístup do krajiny
2. Každý má právo na volný průchod přes pozemky ve vlastnictví či nájmu státu, obce nebo jiné právnické osoby, pokud tím nezpůsobí škodu na majetku či zdraví jiné osoby a nezasahuje-li do práv na ochranu osobnosti28) či sousedských práv.29) Je přitom povinen respektovat jiné oprávněné zájmy vlastníka či nájemce pozemku a obecně závazné právní předpisy.30)
3. Práva podle odstavce 2 se nevztahují na zastavěné či stavebnípozemky, dvory, zahrady, sady, vinice, chmelnice a pozemky určené k faremním chovům zvířat. Orná půda, louky a pastviny jsou z oprávnění vyloučeny v době, kdy může dojít k poškození porostů či půdy nebo při pastvě dobytka. Zvláštní předpisy nebo tento zákon mohou oprávnění podle odstavce 2 omezit nebo upravit odchylně.31)
4. Při oplocování či ohrazování pozemků, které nejsou vyloučeny z práva volného průchodu podle odstavce 3, musí vlastník či nájemce zajistit technickými nebo jinými opatřeními možnost jejich volného průchodu na vhodném místě pozemku.

ladaodpovědět 
        Re: ...21:38:21 08.05.2007
Jasně , to by si starosta mohl říct, že ho serou třeba Pražáci a zakázat jim přístup na náměstí v Poříčí,..protože to je pozemek v katastru obce.
S tím zakazováním přes starostu a případnou vyhlášku to není tak jednoduchý,...kolik obcí si vydávalo vyhlášky , aby se zbavilo prostitutek a ústavní soud je rušil jednu po druhé,...no a řekněte ! o co jsme horší než prostitutky,..možná jenom, že nosíme kostkovaný kalhoty ... no a na vebových stránkách Poříčí v seznamech vyhlášek žádná o zákazu lezení nemluví,...takže to co je pod skalama je jen cár papíru pověšený na stromě ....
Pavelodpovědět 
         Re: ...08:47:02 09.05.2007
Zapomněls na jednu "maličkost" - větu "Je přitom povinen respektovat jiné oprávněné zájmy vlastníka či nájemce pozemku". Vlastník může zcela jistě prohlásit klid a pořádek na pozemku za svůj oprávněný zájem. Ty se pak sice můžeš u soudu domáhat toho, aby byl upřednostněn veřejný zájem ("obecné blaho") na průchodu pozemkem, ale 1) dokud tak soud nerozhodne, máš smůlu 2) český právní řád nadřazuje ochranu soukromého vlastnictví nad volný přístup do krajiny (první je chráněno ústavou, to druhé Ti dává jen zákon) - takže pravděpodobnost, že Ti soud vyhoví, je dost malá (mimochodem, obdobně je to v řadě jiných zemí, nadřazování "obecného blaha" nad ochranu soukromého vlastnictví je typické pro kolektivistické právní systémy, začala s tím Francouzská revoluce a extrémní to bylo v zemích tzv. "reálného socialismu", ale to jen na okraj). Takže ta cedule je platná a policajt Tě klidně může začít stíhat pro neoprávněný vstup na cizí pozemek.
Doktorodpovědět 
        Báňský zákon22:39:06 08.05.2007
To není všechno. Ještě je tu třeba báňský zákon, který zakazuje paušálně vstup do aktivního i opuštěného lomu! Ten taky občas některá samospráva vytáhne.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: ...11:34:16 10.05.2007
jo v poho, je-li pozemek skutecne soukromy tak mas anonyme asi pravdu. Nicmene z clanku neni vubec jasny co se vlastne stalo ci kdo delal bordel, cely to je zalozeno na faktech jedna pani povidala...
Je docela mozny ze se lezci chovali normalne slusne, vozrali se ratolesti zahradkaru a na louce soulozili
skauti. Pak je celej prispevek zbytecny srani do vlastniho hnizda a to mi vadilo...
Bejt na internetu Mirkem Dusinem je hrozne snadny,
napsat neco co ma hlavu a patu uz ne.
lacoodpovědět 
   Re: Všichni nejsou stejní15:08:06 08.05.2007
Viktor Čížek je v pohodě,..zveřejnil problém a napsal svůj názor.
Typické na celé diskuzi je to,že ještě ani jeden lezec, který do Poříčí pravidelně jezdí nepotvrdil, že by tam nějaký závažný bordel viděl,..opak tvrdilo více komentářů,...
Dva lezci souložili na louce,..to je snad individuální záležitost, na kterou může ten komu to vadí reagovat dle své povahy úsměvem nebo tím, že na ně zavolá policajty,...to je jako kdyby někdo zjistil, že se v jedné chatě v údolí pěstuje na zahradě marihuána a na základě toho by starosta omezoval činnost všech chatařů,...Věc je podle mě jasná,..oprašovači sádrových trpaslíků přefoukli celý problém, ...nicméně díky svým známostem na místním úřadu mají silnější pozici,..ať už mají pravdu nebo ne ,..a pomůže jen trpělivé vyjednávání,... věřím však, že jsem zajedno s lidmi z Benešovského oddílu, že vyjednávání nespočívá v tom že se starostovi odkývají všechny jeho informace od chatařů, ale že se budou minimálně dohadovat nad nějakou tou digitální fotkou,...
No a zlostné komentáře typu, že většina lidí co lezou jsou problémoví,...to už je opravdu jenom problém těch co to mají potřebu psát.
Radekodpovědět 
    Re: Všichni nejsou stejní20:52:13 08.05.2007
Co jsme tam byli naposledy, tak tam bordel byl. Banda co rvala a neumela se jistit a taky lidi co rybarily primo pres slanaky - nechali toho po upozorneni. Jinak odpadku tam taky par bylo..
krmičodpovědět 
     Re: Všichni nejsou stejní21:45:31 08.05.2007
Ahoj Krmiči,..co je to prosím tě "rybaření přes slaňáky" a komu to vadí ???
Pokud se jedná o lezení v TOP ROPU, tak to se dělá na celém světě a ještě jsem nepotkal prudila, kterému by to na žulových skalách vadilo,...?? jsi prudil nebo já už vypadl z lezeckého slangu??
Radek Kekrtodpovědět 
      Re: Všichni nejsou stejní21:52:07 08.05.2007
Jo, mozna dela, ale pokud pokud je lano vedeny primo slanakem, tak je tim nicis. At uz si na pisku nebo zule.
Mysakodpovědět 
       Re: Všichni nejsou stejní22:08:21 08.05.2007
Ničíš , ničíš až nezbyde než tam dát za 40 let kruh nový,...zajímavé, že tvé fyzikální poznatky jinde na světě nikoho neděsí a topropuje se všude o sto 6 přes Arko po Frankenjuru ...pevně věřím, že pokud tam zavítáš tak se budeš vesele spouštět taky,...??
Radek Kekrtodpovědět 
        Re: Všichni nejsou stejní22:28:53 08.05.2007
Panáčku na lezených cestách stačí bohatě méně než polovina let a to vím z vlastní zkušenosti, pak je velmi zajímavý výraz se tam dá nové, ono se tam dá samo? Chceš říct,že se musí najít někdo, kdo to po těch s prominutím "debilech" jejichž IQ není vyšší než je IQ houpacího koně opraví. Navíc to stojí peníze, chtěl bych vidět jak by se ti panáčci tvářili, kdyby jim někdo řekl, svévolně to ničíte, nové stojí stovku, tak ho kupte a vyměňte, a garantuji ti, že po pár vyměněných jištěních by se k nim chovali úplně jinak, protože ona je to kupodivu práce, čas a peníze.
Osobně za tenhle způsob drbu lidi jak sysle.
Vlkodpovědět 
         Re: Všichni nejsou stejní22:13:07 07.06.2007
Blbý je, že spouštění přes slaňák se rozmáhá - je to dokonce doporučený v katalogu Petzl!!! V Juře to je vidět často - za pár let se budou divit, že maj probroušený borháky (hodně už jich je do půlky :-/)
Gl.odpovědět 
        Re: Všichni nejsou stejní22:57:46 08.05.2007
Koukám, že idioti ještě nevymřeli...
Climbodpovědět 
        Re: Všichni nejsou stejní22:58:55 08.05.2007
To byla reakce na Kekrta, Vlku...
Climbodpovědět 
         Re: Všichni nejsou stejní23:25:08 08.05.2007
Vážení zkyslíci,...(k nadávkám se uchylovat nebudu)...když lezu s Algenou, který navrtal půl čech tak jsem ještě nezažil, že by kvůli Top ropu buzeroval lidi,...ještě jste mi neodpověděli na to proč to vadí jen v čechách a všude jinde ve světě je každej v pohodě ??..nad odpovědí se netrapte,..prozradím Vám to,..jako každá správná zamindrákovaná trubka potřebujete honem na někoho házet ramena ... to je pro letošek konec,...
Radek Kekrtodpovědět 
          Re: Všichni nejsou stejní07:46:26 09.05.2007
Možná jsem zkyslík, ale vadí mi, když si někdo neváží práce jiných lidí, tomu se slušně říká neúcta a když jsem byl malý a někdy to nepochopil, tak to spravil lepanec za ucho od rodičů nebo ředitele školy, když už je člověk starší je jistý předpoklad, že měl by určité věci pochopit. Tito lidé se chovají tak jako by jim to patřilo, demokracie jim nic neříká a pokud by se nenašel někdo, kdo by to po nich opravil, tak oni sami to neudělají a budou jen nadávat, že to není v pořádku. V neposlední řadě je zde problém zákona 114, ktetý v některých územích zakazuje měnit povrch a tvar skály a tím osazení fixních jištění je a z osobní zkušenosti letos jsem u nás na toto téma s klukama z CHKO hovořil třikrát, kdy se jim zdálo, že je na skále dost fixních jištění a že se tím ničí a nevím, jak by se tvářili na to, že by jsi každých pár let převrtával poslední jištění.
Vlkodpovědět 
          Re: Všichni nejsou stejní08:51:10 09.05.2007
"Všude jinde ve světě" si tam normální lezec procvakne dvě expresky a to lano na rybaření protáhne přes ně.
Robertodpovědět 
          Re: Všichni nejsou stejní09:41:47 09.05.2007
Milý Radku. Neurvalé reakce na tvůj názor, že rybařit přímo přes slaňák je normální, jsou způsobeny převážně tím, že tento problém je zde diskutován již několik let a všeobecný konsensus je, že se to dělat nemá. Jestliže vidíš, že se to děje, nemusí to znamenat, že to je schvalováno. Výměna slaňáku obvykle kromě nového materiálu, který se obvykle zaplatí z peněz příspěvků ČHS, místního oddílu, nebo z kapes přejišťovače, znamená práci přejišťovače, kterou ovšem nikdo nezaplatí, a obvykle to znamená taky navrtání nové díry, což s naší proklamovanou šetrností k přírodě moc nejde dohromady. Není snad takový problém dát do slaňáku dvě expresky proti sobě, nebo šroubovací karabinu. Chráníš tím nejen samotný slaňák, ale i vlastní lano. Nikdo tady nedělá ramena. Zkus si jen představit, že s triviálním problémem, který jsi vysvětloval 1000x, přijde další člověk, který ho nechápe. Měl bys tu trpělivost být klidný a znovu to láskyplně vysvětlit? Ahoj.
Kočkaodpovědět 
           Re: Všichni nejsou stejní13:01:08 09.05.2007
Velmi solidní komentář.
Čestně na tomto místě slibuji, že používání dvou proti sobě umístěných expresek na území ČR rozšířím ze současných 80% na 100% Nic mi to neudělá (Přímé umístění do kruhu jsem používal pouze pokud po mě cestu již nikdo nelezl nebo když jsem dobíral nováčka)
Budu tuto metodu dále citlivým způsobem propagovat ( na to neříkat lidem, že jsou idioti ještě nervy mám )...Přeji hezké výstupy i Climbovi s Vlkem
Radek Kekrtodpovědět 
     Re: Všichni nejsou stejní21:58:36 08.05.2007
Doufám, že jsi těch pár odpadků sebral,..to už přece byla maličkost ve srovnání s tím umravněním špatně se jistící bandy blbců...
Honzaodpovědět 
     top rope23:45:49 08.05.2007
Tobě rybaření přes slaňák nevadí - to jsi zřejmě velmi tolerantní. Mě to vadí celkem dost, jednak ne vždy je ve slaňáku mailonka, která se dá vyměnit, a když, tak je to myslím otázkou trochy ohledu. Občas přijdu ke skále, která je ověšená lanama, která jsou provlečená ve slaňácích a to v takový hustotě, že se skoro nedá lízt. Na lanech nikdo, všichni svačej a člověk by se nejradši otočil a šel dom.
yakuzaodpovědět 

 Kecy ..09:37:51 09.05.2007
Nedovedu si představit, že nějaký lezec si nadělá pod skálu a potom tam celý den leze.., to spíš udělá člověk, který se tam už neukáže a nehrozí mu, že do toho za hodinu šlápne..
Loriodpovědět 
 Re: Kecy ..14:47:33 11.05.2007
No pod skály možná ne, ale nad klidně. Zajdi se podívat nad skály na Rovišti a uvidíš teprve jaký problém představuje zahrabání toho co naděláme + toaleťáku alespoň podl hromadu listí. Tuhle jsme tam viděli slečnu co se nestyděla a 10 metrů od cestičky si prostě dřepla před našimi zraky...No te´d to vidím pokeždé když tam jdu.
Julieodpovědět 

 lufťáci sou svině18:58:55 01.06.2007
No myslim si, že je to spiš pruzení ze strany těch posr... lufťáků, který nemaj klid na sobotní sekaní trávníků a nedelní řezání na cirkuli.
Je fakt, že pokud se ti chce srát tak neni kam jit, proto je jediná možnost okolní les. Ale, že by nebylo pro samý hovno kam šlapnou neni pravda a s těmo odpadkama to taky neni tak horký...
kwjetodpovědět 
 Re: lufťáci sou svině21:46:49 07.06.2007
Takže mám několik poznámek:
1: lezení top-rope přes slaňáky je prasárna, ale myslím že to se zákazem lezení v poříčí nemá nic společného. Chataře asi těžko zajímají naše lezecké metody.
2: V poříčím jsem lezl velmi často i několikrát týdně. Většinou tam ani žádní chataři nejsou. O víkendech se dá pochopit že jsou zpruzení že když si chtějí odjet z prahy relaxovat do přírody, je tam všude kolem hromada lezců. Ovšem nikdy jsem si nevšiml že by tam byl nějaký bordel, odpadky ani žádné výkaly. Dost často jsem tam jezdil i celkem brzo ráno a nikdy jsem nepotkal žádné souložící, stanující či ožralé lezce, ani nikoho jiného.
3: Nechápu proč se tady hádáto o to že někdo leze v kostičkovaných gatích. Vždyť to může být všem u prdele co má kdo na sobě.
4: Gratuluju že se dokážete pohádat u jakékoli debaty o úplně jiných věcech.
Hansodpovědět 

 Nehoda?14:10:00 25.08.2007
Ahoj,k tomu zákazu:

Místní lié mě řekli,že zákaz je tam z důvodu nehody lezce se kterým se vytrhlo pevné jištění!!Nevím co je na tom pravdy,ale na základě téhle nehody,která dopadla prej děsně špatně,se urad rozhodl zakázat vstup do skal"Skály jsou prý volné a vršky erodují.S lezcem se vytrhlo jištění i s balvanem někde až nahoře.Prý,nevim,netušim.Je to zřejmě kec.
Daveodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.