LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Úrazový děj probíhal takto ...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder sokolovna Hrušovany - Hrušovany u Brna
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice
Loděnice FTVS - Praha 7

Prodejny
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň
HUDYsport - Hradec Králové
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rozsutec aneb zakázaná oblast?

Snad raději dopředu se omlouvám za to, že jsem tu dal článek zrovna o Rozsutci, kde se nesmí lézt, ale je to už 2 roky,

chtěl jsem jen ukázat nějaké ty ledíky, které asi letos budou ještě větší. Asi hodně lidí je zná a Ti kteří ne tak se alespoň podívaj.




Nechci píchat do vosího hnízda, ale myslím si že by se tam lízt klidně mohlo, stejně ty zákazy k ničemu nejsou, celý rok tam chodí průvody lidí a nikomu to nevadí, ale v zimě tam člověk nikoho nepotká. Přemýšlím proč to tak je? Že by peníze? za vším hledej hlavně PENÍZE.



 


Nemyslím si, že by zrovna lezci nějak zvlášť přírodu ničili, spíše jsem přesvědčen o opaku, i když jsem viděl dost prasat v našich řadách, ale čím více se o tom bude psát tím více lidí si to bude uvědomovat, ale to je jen můj subjektivní názor za kterým si stojím.
Je to taková výzva k zamyšlení.


 

 


Vyhlášeno za chráněnou oblastí v roce 1967. V roce 1988 byla CHKO překategorizována na národní park, výměra 22 630 ha, ochranného pásma 23 262 ha. Stanování, táboření, bivakování, jízdy na horských bicyklech, lety na rogalových křídlech a paragliding jsou nepřípustné. Horolezeckou činnost je možno vykonávat jen na lokalitě Mnich v čase od 15.8. do 28.2. následujícího roku.



 


Poloha:
Malá Fatra se nachází v SZ části Slovenska. Je ohraničena na V Turčanskou, na Z Žilinskou kotlinou. Na S pokračují Kysucké vrchy a na J a JZ hraničí Malá Fatra s pohořími Žiar a Strážovskými vrchy. Oblast se nachází na území okresů : Žilina, Martin, Dolný Kubín a z části i Prievidza.

Reliéf:
Podle typu reliéfu patří Malá Fatra svým výškovým rozpětím 340 - 1709 m do nižší hornatiny až velehornatiny, nebo nízké vysočiny až vysoké vysočiny.


 

 


Krasové formy:
Území je budováno horninami druhohor a z krasového pohledu ho lze rozdělit na dvě části:
a) Území tvořena vápencem a dolomitem
b) oblast dolomitu a chočského příkrovu (bizardní tvary reliféu v dolomitech Sokolia, Bobot a obou Rozsutců, kde se vyskytují tiesňavy, kaňony, vodopády, obří hrnce, peřeje, jeskynní útvary, polosuché dolinky, jeskyně)



 


Vodopis:
Převážná část patří do povodí Váhu a nepatrná část do povodí Nitry. Toky
mají charakter bystřin, horských říček a potoků, mají prudký spád.
Především v oblastech vpenitch hornin vznikly vodopády (největší a 
nejkrásnější je Štovský vodopád, další se nachází v dol. Stohového
potoka, v oblasti Dier a nad osadou Biela vodopád Padacia na V od Malého
Rozsutca).

Rostlinstvo:
Západokarpatská květena, obzvlášť bohatá flóra je na
dolomitech a vpencích. Velký počet chráněných druhů rostlin (kozinec
jižní, kozinec norský, očianka tatranská, vika velehorsk, plesnivec
alpnský). Nejvyšší polohy jsou porostlé skupinami kosodřevin ... .

Živočichové:

Podobně jako flóra je i fauna bohatá na vzácné druhy
živočichů, např. medvěd hnědý, rys ostrovid, vydra říční, kočka divoká,
kuna skalní, lasice, hraboš polní, jelen, prase divoké, mlok karpatský,
atd.





Trochu o lezení....
Byli jsme celkem 3 já Rákos a Houba. Většinu toho tahal Rákos protože já si zapomněl mačky, takže jsem si je musel pořád půjčovat. Rákos tam vylezl takovou tu z 50% drytoolingovou záležitost byl to převis jako prase, vymastil ho celkem rychle, ale věřím, že mu lepilo.

Všem, kterým jsem tímto článkem přitížil se omlouvám

Lidé nejsou horší než byli dříve. Jen zpravodajství o jejich činech je teď důkladnější.

Pěkný den všem

Jose prasečí hlava - Josef Lukáš

Jose prasečí hlava   [úpravy] 01:13 16.02.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 O čem to je?20:56:38 16.02.2006
Jsem tupé zvíře, ale potřeboval bych to přeložit do češtiny. Nějak mi unikl mesidž...
JHodpovědět 
 Re: O čem to je?21:12:24 16.02.2006
Zajímavé foto.
 jirkasodpovědět 

 text23:11:58 16.02.2006
Neškodilo by, kdyby si to autor po sobě přečetl.
Romanodpovědět 
 Re: text09:41:10 17.02.2006
No přečetl jen jednou a rychle chyba omlouvám se
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 tos pos...07:17:08 17.02.2006
Krom toho že můj prvohorní mozek nepochopil téměř nic, bych  prosil o důrazné přeřazení ČOLKA karpatského z mého ctěného a vyjímečného rodu!
MLOK skvrnitýodpovědět 

 ledy pod Rozsutcem07:19:18 17.02.2006
Tyhle ledy jsou dost dobrý,na jeden den si tam dobře zalezete.Že je to zakázaný?Dokud neuslyším jediný rozumný důvod,nezájem.V létě to tam níčí tisíce turistu a v zime se země ani nedotkneme.Jsem pro abysme si tam užili trocu radosti i když někdy udělám radost ,,ochranářům".
Saliodpovědět 
 Re: ledy pod Rozsutcem07:49:35 17.02.2006
No takych kokotov ako ty potrebujeme. Nech mi niekto dá pádny dôvod na to, aby som nechodil liezt do Adru. Je to zakazane a tak to respektuj. Ak na to chces jebat, tak prosim, ale doma v Cechach.
To iste plati pre Sulov a Manin. Su vynimky, ktore sa nerespektuju. A nie je daleko od toho, aby si zeleni povedali dost a zakazu sulov a manin uplne - a nebudu diskusie preco liezt az od 1.6 a podobne. Koli takym chujom ako si ty.

Mimochodom - Jose mas pravdu - přitěžuješ, ak to dávaš na web.
satanodpovědět 
  Re: ledy pod Rozsutcem08:34:15 17.02.2006
Neboj se, kdyz se tam stejne lizt nesmi, tak uz to nemuzou zakazat jeste vic :-). Ale davat to na web je kokotina, v tom s tebou souhlasim. Do Adru klidne prijed, lizt se tam smi.
retezodpovědět 
  Re: ledy pod Rozsutcem09:18:14 17.02.2006
Ty woe, trošku kroť slovník ináč si vyber jiný server, na tvé vulgarity tady není nikdo zvědav, nehladě na to jestli máš či nemáš recht. Tak čus.
Bobanodpovědět 
   Re: ledy pod Rozsutcem01:04:19 18.02.2006
Drž piču ty kokot, ma pravdu.
odpovědět 
    Re: ledy pod Rozsutcem09:32:29 20.02.2006
Ty jsi ale vážně hloupý,nevychovaný fracek.Neumíš číst? Nejde o to, jestli má nebo nemá pravdu, ale o ty urážky. To si nech na Východě, k nám to netahej, papa.
Bobanodpovědět 
     Re: ledy pod Rozsutcem10:30:04 20.02.2006
To si nevsimaj. U nas je to bezna rec. Sorry, ak sa Vas to dotyka. U nas na vychode bezne pozdravis najlepsieho kamoca "Cau ty kokot" a on je ti vdacny. To su tie rozdielne mentality.

Ale je zaujimave sledovat, ako bratr cech rychlo otocil kartu, a teraz tu mame jazykove okienko.
Satanodpovědět 
      Re: ledy pod Rozsutcem11:17:48 20.02.2006
Aha, tak to jo, to víš, máma mi vždycky říkala/ a táta na mě dřel.../ mluv slušně.
Maj sa
Bobanodpovědět 
     Re: ledy pod Rozsutcem23:12:27 28.02.2008
Prodám kočárek sv. modré barvy Neonato Piuma za 1900,-Kč. Je velmi lehký (7kg), skladný, snadno ovladatelný, jako nový. Součástí je nánožník a pláštěnka
odpovědět 
  Re: ledy pod Rozsutcem14:38:50 17.02.2006
Milej a běžně ,,normální"Satane,pěkně jsi nastartoval ale pokud chceš nadávat mě,tak si napřed udělej pořádek doma.Pokaždé když tam jsem,je tam tak 5-10 lidí a já jediný nejsem slovák.Takže nebuď nervózní.
Saliodpovědět 
   Re: ledy pod Rozsutcem01:05:55 18.02.2006
A ako by sa Tebe pacilo, keby parta zo Slovenska chodila liezt rovno po dazdi do Adru?
odpovědět 
    Re: ledy pod Rozsutcem22:18:16 18.02.2006
Slováky je třeba posrážet ze všech skal...a bude klid na věky!
Nácek.odpovědět 
     Re: ledy pod Rozsutcem10:27:15 20.02.2006
A Cesi, ti sa pozrazaju sami.:-)

Tato diskusia je o hovne.
Satanodpovědět 
   Re: ledy pod Rozsutcem10:32:41 20.02.2006
Nehovorim, ze tam chodia iba bratia zo Zapadu. Ale fakt je ten, ze stan v doline si rozlozia iba hosani ze zapadu. To som prosim zazil 2x . A sorry, zas tak casto tam nechodim. Asi som mal na vas stastie.
Satanodpovědět 
    Re: ledy pod Rozsutcem10:47:28 20.02.2006
No stanovat tam mi připadne trochu drsné, když všude v okolí je spousta levného ubytování...
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 Souhlas07:58:14 17.02.2006
Musím se přidat k názorům.
Bylo by dobré si to po sobě přečíst a doladit.
Mimo to použít srozumitelnou češtinu by taky nebylo od věci.
Dále bych chtěl dodat že ledy jsou obnovitelné a je fakt že v létě je tam skutečně hodně lidí, nic méně jednou je tam zákaz lezení a tak by se měl dodržovat.
Nic méně lezení je to pěkné.
Reoodpovědět 
 Re: Souhlas23:13:31 28.02.2008
Prodám dvoupedálové celopancéřové pianino zn. Scholze. Barva černá, výška 128cm. Nástroj je ve velmi dobrém stavu a má pěkný zvuk.
odpovědět 

 Haf09:31:25 17.02.2006
Říkáš výzva k zamyšlení. A na co asi lidé tady, rajcenkerecht tady,  přijdou? V naprosté většině na to, že by se tam lézt určitě, ale naprosto určitě mohlo. Na co jim ten závěr bude? Jak říkáme v kruzích vyššího kléru -- na hovno.
Před zveřejněním takových článků v takových oblastech často lézt jde. Lidé jsou líní a dokud se jim nestrčí informace až pod čumák, tak nehledají. A kdo nehledá, si nezaslouží aby našel. "Kdo hledá, najde a vejde v ledy mé", jak říkal drajtůlista INRI.
Takhle se to konečně dozví každý a začne případně cvrkot.
Jak na to může reagovat člověk, který je placený za hlídání a  dodržování zákonů, tedy i zákazu lezení v oblasti.
Majngott. Policajt si může myslet, že zákaz stání v téhle ulici je blbost a třeba si nevšimnout. Ale když mu to strčíš před xicht, postavíš se před něj a řveš "koukej  já tu parkuju!" Tak... no tak se nediv. A nebo div, ale můj soucit po pokutování, zavření celé ulice... neočekávej.
Ty ho asi neočekáváš, co? ...no tak OK.
dagodpovědět 
 Re: Haf09:37:31 17.02.2006
Jojo, kvůli nějaké prasečí hlavě nás budou krouhat a my je budem muset kousat, tento způsob psaní článků považuji za poněkud nešťastný.
Co takhle napsat článek, kde se budeme domlouvat jak chytíme v Labáku JK strážce a vykolíme mu dutinu břišní?
Janičkaodpovědět 
  Re: Haf09:54:45 17.02.2006
To druhé bych domluvil někdy za úplňku během vytí. Přeci jen moment překvapení. Vtip! Smarjapano vtip! Smajlik :-)
dagodpovědět 
   Re: Haf10:03:45 17.02.2006
Nene, žádný ftip, já chci kousat a hned, honééém, na JK!!!
Ofčák Morčákodpovědět 
 Re: Haf09:48:05 17.02.2006
Milý DAGU, nerad se schovávám a nestydím se za to co jsem napsal...to jsem si na sebe ušil boudu zase...

Člověk lehce zakopne o kámen, který mu spadl ze srdce.

Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Re: Haf10:01:54 17.02.2006
Ušitý boudy nemáme rádi, radši pořádný dřevěný, bytelný a zateplený windstoprem.
P.S. Janičko, tak na tebe myslím, že jsem se podepsal Tvým jménem. Vidíš...
Mílaodpovědět 
   Re: Haf10:17:40 17.02.2006
Jeje! Milo! I ja na Tebe myslim kudy chodim i kudy lezu. Vsak jsem novou cestu za 9c-10a, co jsem tuhle vylezla nazvala Mila. Jsem ti stale (vetsinu casu) verna a trpelive cekam!
janickaodpovědět 
    Re: Haf10:27:03 17.02.2006
Jupííí!
Mílaodpovědět 
  Re: Haf10:10:18 17.02.2006
Nojo.Znaven boji o misto samce alfa, o fenky a pretahovani o korist, jsem holt naladen k diplomatictejsimu stylu. Arterioskleroza sedi na kline a spolu s radci Parkinsnem a Alzheimerem mi našeptávají defétistická staniviska nehodná bojovníka.
Druha vec je jista autoregulace. Pokud budu opravdu touzit najit, tak si najdu. Pokud budu opravdu chtit si cestu vylezt, tak si ji vylezu. A nebudou tam davy, ktere to vlastne ani moc nezajima, ale furt se o tom mluvi, vsichni uz tam byli a tak oni tam musi taky, aby byli "in". Davy, ktere k tomu nemaji zadny vztah a podle toho se chovaji.
dagodpovědět 
 Re: Haf Howg10:09:42 17.02.2006
Josef Lukas chce mermomoci nasledovat konec velkeho drajtůlisty INRI. Ovsem jen Veliky Manitou vi jak je jeho jednani posetile...
LAst COmancheodpovědět 

 Klídek, pohoda09:48:00 17.02.2006
Nevím, proč se čílíte. O lezení v článku toho moc není. Fotky dobré a hned v úvodu je napsáno, že je to myšleno ex-post.
Většina informací je o přírodních a živočišných zajímavostech a má podobu propagačního materiálu na návštěvu hezké oblasti.
Kdo tam ještě nelezl, tak tam holt nepoleze. Kdo tam přesto poleze, tak nemůže říkat, že to v článku bylo doporučené.
Kvůli zákazu ledolezení mi nic nebrání vzít batoh a prolézt to tam pěšky v létě. Protože jsem tam ještě nedupal, rád tam vyrazím. A o tom to podle mne také je.
Gampodpovědět 
 Re: Klídek, pohoda10:07:01 17.02.2006
Teďś na to kápnul! A mě, joudu jednoho, doposavad nenapadlo, že to je pozvánka na školní vejlet, na lezeckým webu to je proto, že na vycházkovým nebylo místo a ty fotky tam jen tak náhodou upadly! S provinilým výrazem se stahuju zpátky do svých zelených bažin.
JHodpovědět 
  Re: Klídek, pohoda10:37:17 17.02.2006
Paráda. Zaplať pámbu (Manitou) za smysl pro ironii a pro humor. Je jich teda spousta druhů, ale tenhle komentující se mi líbí víc než ten, co se projevoval před časem v sérii Josého článků-píčovin.
Piškotodpovědět 
   Re: Klídek, pohoda11:05:56 17.02.2006
Co se Ti nezdálo na předchozích článcích?
Ty nerad asi smích že?
Jose prasečí hlavaodpovědět 
    Re: Klídek, pohoda12:07:28 17.02.2006
Jo, jsem teď krapet v depresích. Nemáš na to taky nějakou mantru?
P.odpovědět 
     Re: Klídek, pohoda12:14:02 17.02.2006
Velký hrdina Čapajev se svým sluhou Peťkou pečou berana a chystají se na velkou pařbu. Když je už beran upečen, vzpomenou si, že jim ještě něco chybí. Peťka se obětuje a na chvíli odskočí domů. Za chvíli se vrátí a vidí opilého Čapajeva, kosti z berana a prázdné lahve od vodky. Strašně se nasere a ze vzteku narve celou beraní páteř Čapajevovi do řiti. Druhý den ráno Čapajev říká Peťkovi: "Já jsem se včera tak spráskal... představ si, ráno se jdu vysrat za keř, a koukám, vysral jsem si páteř! Nedovedeš si představit tu fušku, narvat ji zase zpátky!!!
Jose prasečí hlavaodpovědět 
      Re: Klídek, pohoda15:06:18 17.02.2006
Díky, hned je mi líp, aspoň na chvíli. Zkusím se to naučit nazpaměť. Na mantru je to sice trochu epický, ale já beztak nejsem žádnej Ind, k tomuhle mám blíž.
Piškotodpovědět 

 Misch-masch09:58:12 17.02.2006
Hrubě jsem nepochopil, o co jde. Už úvodní věta: "Nemyslím si, že by zrovna lezci nějak zvlášť přírodu ničili, spíše jsem přesvědčen o opaku, i když jsem viděl dost prasat v našich řadách, ale čím více se o tom bude psát tím více lidí si to bude uvědomovat." je velmi zajímavá a to nikoliv z hlediska věcného-lezeckého, ale z hlediska logiky.
Ale oceňuji vzácnou kritiku lezeckého stavu.
zdra
hli
Vladimír Vršovskýodpovědět 
 Re: Misch-masch10:18:19 17.02.2006
Oko zelenych supu co krouzi nad Lezcem je bystre.
Do mysli Josefa vstoupil Velky Duch, nechme ho promluvit.
LAst COmancheodpovědět 
  Re: Misch-masch10:31:46 17.02.2006
"Oko zelených supů" už není bystré, musí mít před sebou pár dioptrií. Ale ten text svědčí buď o hodně rychlém ušití, nebo právě o snížené bystrosti. Nekomentoval jsem tu větu z hlediska vlastního názoru na velikosti podílu prasat mezi lezci (v tom se budeme těžko shodovat), ale z hlediksa logické nejasnosti tohoto tvrzení.
zdra
hli
v.v.odpovědět 
 Re: Misch-masch10:23:32 17.02.2006
No můžeš tam najít cokoli, ale normálně víš co tím chci říci pokud nemáš IQ tykve

Ostrý jazyk si někdy podřezává vlastní hrdlo.
Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Re: Misch-masch10:29:27 17.02.2006
Mlady bojovnik z kmene ledovych Drapu by mel nechat schladnout svou zhavou hlavu a nedrazdit zkusene bojovniky z kmene Zelenych Supu.
last Comancheodpovědět 
   Re: Misch-masch10:35:31 17.02.2006
Na Komanče ta čeština není špatná, ale ještě je co zlepšovat. Já mám taky ve svém textu občas překlepy, ale z pozice "S" a "Z" na své klávesnici usuzuji, že u tebe se o překlep nejedná.
zdra
hli
v.v.odpovědět 
    Re: Misch-masch10:40:11 17.02.2006
část textu jsem vůbec nekontroloval, protože je stažená no moje chyba, je to ušité horkou jehlou pro horké zeleňouchy rýpalouchy. No nicméně podle STEM Zelení budou asi ve sněmovně 5,4 %........:-))))
a pak nám začnou kruté časy nebo naopak...
Jose prasečí hlavaodpovědět 
    Re: Misch-masch10:44:54 17.02.2006
Posledni Komanc se omlouva, nenavstevoval skoly pro blede tvare.
last Comancheodpovědět 
   Re: Misch-masch11:16:26 17.02.2006
Posvatnych staresinu nebyl nikdy nedostatek.. uz jsem se obaval ze se pri teto prilezitosti zahali ve velebne mlceni a ochudi diskusi o sve moudrosti...
Duraodpovědět 
  Re: Misch-masch10:41:25 17.02.2006
...a varovanim necht mu je jak bidne dopadla posledni potycka Zvaniveho Operence se Zelenymi Supy (lezec.cz/clanek.php?key=4528)
LAst COmancheodpovědět 
   Re: Misch-masch10:51:35 17.02.2006
Prasečí hlava je větší bojovník nežli Papouch užvaněný.

Kdo seje vítr, musí čekat bouři :-))))
Jose prasečí hlavaodpovědět 
    Re: Misch-masch11:03:33 17.02.2006
Jen jestli velikeho bojovnika Praseci Hlavu nestopuji nepratelsti zeleni supove z vychodnich prerii a hor. Ani Veliky Manitou Praseci hlavu neochrani pred jejich hromovymi holemi.

LAst COmancheodpovědět 
    Re: Misch-masch11:05:33 17.02.2006
No, ono také kdo čeká bouři, ten se dočká. A kdo pouští větry, ten se ...
dagodpovědět 
   Re: Misch-masch11:03:16 17.02.2006
O hrdiném boji Žvanivého Opeřence s přesilou Zelených Supů se dodnes vypraví s úctou u Poradních ohňů střešinů a všechny skwaw s obdivem vzhlíží k udatnému ptáku.
Welká Psí Hlawaodpovědět 
    Re: Misch-masch11:12:57 17.02.2006
Vzhlizi-li vsechny skwaf obdivne k udatnemu ptaku
pak Posledni Komanc musi take odejit napsat pribech
a vybojovat svuj boj nad zapovezenym rampouchem. Hofk!
LAst COmancheodpovědět 

 Omluva10:11:12 17.02.2006
Stala se chyba někde ze staženého textu nejsou tam písmena á,í,é omlouvám se
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 len tak dalej11:14:51 17.02.2006
fakt nechapem preco sa musia niektori "ludia" chvalit akurat so zakazanymi aktivitami
mozno som paranoidny ale predstavujem si vacsinu ochrancov ze sedia na sprave narodneho parku a cely cas aj tak len surfuju lebo kto by uz za tie prachy behal po zime a fujavici a nahanal nejakych radobyhorolezcov ale ked uz maju cosi v hrsti tak uz idu na isto
takze odporucam viac takychto informacii na webe a mozme sa potom vsetci  odstahovat niekde do ruska kde sa da stratit a nemaju tam internet
ppvariantodpovědět 
 Re: len tak dalej11:19:46 17.02.2006
Mi nejde o chlubení a navíc na tom nic není, jde mi o princip, který je obecně špatný a většině je to jedno....
Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Re: len tak dalej11:36:29 17.02.2006
asi to mas najblizsie z domova lebo podla cestiny ta sacujem na moravaka ale to je jedno nic v zlom
tiez nesuhlasim so vsetkymi zakazmi ktore sa stali skutocnostou v poslednej dobe ale tym ze budes vrtat do osieho hniezda a na nespravnom mieste tym to este zhorsis
spytam sa ta kolko krat si uz bol na sprave NPMF a skusal dohodnut vynimku?
bohuzial lezenie a skialpinizmus sa v poslednych piatich rokoch stali strasne masovou zalezitostou a liezt povedzme na rozsutci len preto ze je to najblizsie a chcem si to prvy krat a za lacny peniaz vyskusat a potom trebars ak sa zapaci ist aj do alp tak to je prave to co by sa nemalo diat a hlavne my lezci si to musime ustrazit medzi sebou ale ked sa clenstvo v jamese a podobnych sektach udeluje len za pekne oci a 400sk tak potom nie je divu ze mame preludnene kopce plno zakazov a plno urazov
cesky advokati chcu napr. zvysit aspiracnu dobu pre koncipientov aby si ustrazili stav a konkurenciu...mozno to znie staromodne ale sposob aky tu bol do povedzme roku 1990 bol lepsi a rozdavat povolenie na zabitie(jamesacky preukaz) bez zakladneho kurzu...
ale nechcem sa nikoho dotknut
howgh
ppvariantodpovědět 
  Re: len tak dalej11:56:28 17.02.2006
To je další nešťastný moment Tvého článku. Předpokládám, že jsi čechomoravoslezanem se státní příslušností zde. A tohle je suveréní stát SR. My nejsme schopný něco pořádně dohodnout tady mezi sebou a vyrazíme to rovnat do zahraničí?
dagodpovědět 
   Re: len tak dalej12:03:53 17.02.2006
Tak jsem to nemyslel to je jedno jestli na Slovensku nebo u nás, já si tam připadám pořád doma, ale jedná se pořád o ten obecný princip, který je špatný a pěkně zaběhlý, jak už u nás nebo na Slovensku.
Jose prasečí hlavaodpovědět 
   Re: len tak dalej12:10:26 17.02.2006
no prave! doma poriadok nespravite natoz v cizine ale porusovat to nie je problem(cest vinimkam, slovaci su rovnake hovada)
neviem ako by sa pacilo prazakom keby som si isiel drytool-ovat na Vaclava na vaclavaku
(to nie je navod) nie zly napad inak ved dnes tam idem na navstevu
ked sa chce cesta sa najde myslim ze zilinsky odiel by bol vhodny zaciatok kam adresovat podobne namety a cez nich ako lokalnu organizaciu oslovit ochranarov
ppvariantodpovědět 
    Re: len tak dalej12:21:01 17.02.2006
kto da OS od chvosta cez pravy strmen po zubadlo a spravi video ma u mna panaka
ppvariantodpovědět 
     Re: len tak dalej12:27:28 17.02.2006
Borovičku s horcom :-)))))
jose prasečí hlavaodpovědět 
      Re: len tak dalej12:53:43 17.02.2006
borovicka je borovicka ale
horec sa robi z domacej palenky a z chranenej rastliny takze doublestrike against the law
ppvariantodpovědět 
 Re: len tak dalej14:48:59 17.02.2006
ale no tak...ja som tam bol pred par tyzdnami a nahanali ma v okoli Sutovskych vodopadov...Blbe je to, ze fakt nesedia na tych ritiach..
alchymistaodpovědět 
  Re: len tak dalej22:39:21 17.02.2006
Bude húř. A podle mně ledy o kterých je řeč nestojí za to aby se zákaz porušoval páni bušiči.
cifo z RBKodpovědět 
   Re: len tak dalej14:49:50 18.02.2006
Na Slov. je dostatok cencúlov kde sa môže liesť tak nechápem túto provokáciu a zverejňovať to na oficiálnej stránke.Autor čl. má zrejme podobnú krvnú skupinu ako ľudia zo Spáleneho žlabu. Nikoho a nič nerešpektovať.
Niekomu stačí povedať niekoho treba nakopnúť.
Na piesky chodím pravidelne viac ako 20 rok. A odteraz budem nosiť tam aj frendy a skoby a samozrejme aj rebríčky. Potom na vašéj stránke zverejním fotky ako sa lezie údolka na Želvu po frendoch alebo ako sa dá preskobovať Klenba na Qasimóda alebo vám tam vysekám novú cestu na Skríň. A potom si choďte vybavovať k ochranárom nové vynimky . Ňaňo.
Ňaňoodpovědět 
    Re: len tak dalej20:27:42 18.02.2006
Asi pred hodinou som odtial prisla (z tury na Rozsutec), ladiky v Janosik.dierach boli krasne. Fakt nechapem autora, preco provokuje ochranarov...Je to dost nerozvazne zverejnit takyto clanok!!!
monikaodpovědět 
    Re: len tak dalej20:29:10 18.02.2006
Presne tak!
monikaodpovědět 
    Re: len tak dalej22:31:00 18.02.2006
Vy ubozí Slováci fakt máte v hlavě jen tu kořalku, co si pálíte v rezavých hrncích doma ze zhnitých jablek. Ale do toho Labáku s těma friendama klidně přijeď, rádi si tě tam upečeme do žrádla pro naše psy!
Nácek.odpovědět 
     Re: len tak dalej22:31:54 18.02.2006
A vem co nejvíce mladých Slovenek, ať si užijou i naši koně!!!
Nácek.odpovědět 
      Re: len tak dalej22:52:24 18.02.2006
... a ty ani tu kořalku, možná trochu zvětralýho piva.
Tácekodpovědět 
       Re: len tak dalej11:06:56 19.02.2006
tak nácku neviem či si bol v tejto oblasťi liezť ale ak áno tak len v tom pokračuj a zbytočne žiadnu lepšiu oblasť nehladaj. V ťažbe ladu pokračujte dalej s kludom v duši vašej, aj mojej ak sa budeťe vracať pořád na to samí místo. Budeš asi tvrdý hoch "súdim dľa komentárov" tak neváhaj zbal paštiky sundej poutka a ostruhy a rád ťa povodím. S páskou přes oči samozřemě.Invazi turistú nechcem, nepotřebujem aby jste rozuměli.
cifo z RBKodpovědět 
      Re: len tak dalej18:25:57 26.02.2006
Len aby sme ti nerozkopali gule. Potom sa ti budu tie "holky" iba smiat.

P.S. aj tak mas maly kares.
odpovědět 
     Re: len tak dalej16:18:52 19.02.2006
Ani som nič iné nečakal.Keď niekto nevie argumentovať tak sa uchyluje k vulgarizmom.Keď už si spomenul Labáky tak som tam videl panenskú pieskovcovú stenu a nadrbali ste tam viac ako 60 umelých chytov. Tak na to naozaj človek musí mať žalúdok. Ale je to vaša vec. Keď ale prídeš na Sl.tak tam platia nejaké pravidlá. A je mi jedno či sa zahlušíš v Spálenom žlabe alebo budeš liezť ľady na dvoch jednoduch. lanách. Aspoň horskáči budú mať robotu a viac peňazí. Môžem ťa však zbaviť trápenia, keď pôjdeš na Rozsutec môžeš v Terchovéj povedať že Jánošik bol maďarský žid, tak nejako robil široké ramena nedávno tebe podobný.
Ňaňoodpovědět 
      Re: len tak dalej09:40:58 20.02.2006
Čus,
hele, Toreador v Labáku je prasečina, vo tom žádná, ale byla to jiná doba a je to už dost dávno. Mimochodem, na Súlově toho je také vytesáno...
Ale s tím Labákem sis naběhl, myslím, že než by ses dostal do půlky klenby Quasimoda tak pokud nebude fujavice se sněhem tak už nahoře a pod tebou bude docela dost hladových po krvi, hehe. Spousta z nás tam takříkajíc "bydlí" a víme kde se šustne myška. Jinak čau a trochu tolerance:-)
Bobanodpovědět 
       Re: len tak dalej18:46:38 22.02.2006
Samozrejme som za toleranciu veď stále o tom píšem ale za obojstrannú.
Ňaňoodpovědět 
      Re: len tak dalej10:04:25 20.02.2006
ty woe , to je bejvalej lom! Toreador a panenska stena:))))
apropopo, ze vas to tu bavi.Diskus vo nicem, zlaty magnesium...
l.odpovědět 
    Re: len tak dalej10:01:05 20.02.2006
tak s těmi lidmi ve Spáleném žlebu mě nesrovnávej ju, asi toho moc nevíš .....a asi toho ani moc nepochopíš
Jose prasečí hlavaodpovědět 

 Tak to tu este nebolo16:54:47 20.02.2006
co si mam pomysliet o bratoch cechoch, ked si na tabulkach v norskych narodnych parkoch precim napis "zakaz zakladat ohen" v norstine, anglictine a samozrejme v cestine, ked rano pri nastupe v tatrach obchadzam spacaky a niekedy i stany z ktorych pocuj "jo vole, vstavej vole a pod.", ked pocuvam v telke, ze skoro kazda druha obet hor na slovensku je brat cech, ked zrazu pocujem, ze CHZ vyzyva, aby jeho clenovia nedoverovali slovenskej horskej sluzbe, ked hrdinovia si postavia stany v lavinovom zlabe pri 3-4 stupni lavinoveho nebezpecenstva, ked nejaky brat cech vypali polovicu narodneho parku v neviem uz ktorej krajine juznej ameriky, ked ......? A teraz citam, ake je super, zaliezt si na chranom Rozsutci. Bratia nasi, kde sa mi na vas hrabeme?
Romanodpovědět 
 Re: Tak to tu este nebolo17:31:09 20.02.2006
To je jednoduchy: v prvnim priblizeni uvaz, ze bratri Cehuni maji skvely server se jmenem Lezec kde si muzes skvele postezovat na bratri Cehuny.
lacoodpovědět 
  Re: Tak to tu este nebolo17:34:49 20.02.2006
...bratry... bratri:)
bratr lacoodpovědět 
  Re: Tak to tu este nebolo19:30:44 20.02.2006
A neotoukaj Ti donekonecna, pri kazdy prilezitosti o hlavu, ze jsi Slovak a co vsechno kde kterej slovak provedl. :-)
bratr bratrskeho bratraodpovědět 
   Re: Tak to tu este nebolo19:33:54 20.02.2006
Sorry, to jsem napsal ja, nikoliv bratr Laca, nebot jeho bratr neni muj bratr, ja nejsem jeho bratr
dagodpovědět 
    Je Puš Sup?10:42:11 21.02.2006
Kdybys byl bratr Laca-Z-Ústavu, tak bys chodil s modrookou blondýnou (meridž na spadnutí) a byl bys se mnou minulej tejden u starýho Wolzégra v Mátreji, v Kalsóne a na dalších plezírovejch svazích. Teď sem z toho v rozpacích: Byl sem na vejletě s Pušem, nebo Supem?

Posílám pár pus,
tam, kde žije Sup
Sup vzal to šupem,
utekl mi s Pušem.
Papagay
Papoušodpovědět 
     Re: Je Papouš Sup?11:18:40 21.02.2006
Papouš je taky sup, žere občas mršiny. Já si myslím, že je na čase se přiznat. Z těch trapných přesmyček to stejně každej odhalil. Jedná se o jednoho člověka. Papouš, Sup, Puš, To je přeci průhledný, že to nejde sežrat. Navíc tak blbý jméno, jako Jan Puš nikdo mít nemůže.
Občas se podepisuje i jako Laco, nebo Dag.
Pasupodpovědět 
     Re: Je Puš Sup?11:30:07 21.02.2006
Papouš spárou supí
kolem slétají se supi
Papouš špulí pusu, volá "drž!"
tam dolu, kde jistí ho sup Puš
Sup Puš, misto drž, Papouše ruší
Dagu, chtaň Papouší duši!
Ten sup si pěje Ó la láá...a co?
A co na to pus tí sub La co?
dagodpovědět 
   Re: Tak to tu este nebolo09:01:26 21.02.2006
napis 5 prikladov
romanodpovědět 
    Re: Tak to tu este nebolo10:47:19 21.02.2006
Pokud myslis nablble ohaneni se statni prislusnosti a hulakani "vy jedni", tak si precti, co jsi sesmolil.
V cem jsou NEKTERI z lidi se statni prislusnosti SR blbci? Nestaci to, ze sem chodej nadavat a provokovat, maj silacky reci a nedokazi se ani pod sve kategoricke a hrdine prohlaseni podepsat? Bych rekl, ze je to az, az. Na dalsi rejpani do renoncu vyrobenych nekym, kdo mluvil slovensky nemam zaludek.
Pokud Te napada, ze u nas mame taky dost pitomcu, co hulakaj kraviny (viz Nacek), tak je to tak. Pokud te vzrusuji vyplody nezavisloho novinare s ceskou stani prislusnosti, tak mu to, JEMU, rekni.
dagodpovědět 
 Re: Tak to tu este nebolo17:36:26 20.02.2006
Jo, bohužel ti musím dát za pravdu. Z části to tak asi opravdu bude, ale pořád doufám že nás "normálních" ještě pár zbývá. No, ale stačí jeden blb a máš cejch na čele a to taky není vždycky férové. Jinak debata zase docela o hovně, tak proč se nezapojit;) Hore Zdar.
Malý Bráškaodpovědět 
 Re: Tak to tu este nebolo17:47:28 20.02.2006
Jen pro přesnost, k nedůvěře slovenské HZC nevyzýval ČHS, ale server hory doly, se kterým nemá ČHS nic společného.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Tak to tu este nebolo19:12:35 20.02.2006
díky bohu;)
glosaodpovědět 
   Re: Tak to tu este nebolo20:41:35 20.02.2006
este ze ten panboh tu sprostost rozdaval "primerene" po celom svete
lebo inak by si ludia ani nepokecali...
ppvariantodpovědět 
    Re: Tak to tu este nebolo09:03:40 21.02.2006
a joseho obdoroval min. 2x
odpovědět 
     Re: Tak to tu este nebolo09:24:26 21.02.2006
A ty si ten co si myslí, že všemu rozumí....a neumí se ani podepsat. Já jsem věděl že mě ukřižujou skoro všichni , ale dal jsem to tu protože, je to absolutně absurdně postavené ty zákony....
Tak něco vypoť nonameaku
Jose prasečí hlavaodpovědět 
      Re: Tak to tu este nebolo10:09:38 21.02.2006
ako sa ta to dotklo jose, ze som sa zabudol podpisat. normalne clanky na lezcovi nekomentujem, ale tu sa to nedalo. prepac. normalny lezec, ktory lezie pre radost, dobry pocit, by to na web nedal. preco si to nejdes vykonzultovat na spravu NPMF, ked uz si taky botanik a zoolog a vies co je pre rozsutec najlepsie a nevybavis tam nejaku vynimku. chcel by som pocut tvoje odborne podlozene argumenty. suhlasim s niekde hore uvedenym, ze na slovensku je dost cenculov, kde sa da liezt a nie su este tak spropagovane na lezcovi. co povies?
odpovědět 
       Re: Tak to tu este nebolo10:10:17 21.02.2006
roman
odpovědět 
       Re: Tak to tu este nebolo10:48:30 21.02.2006
Vysvětli mi jak je možné, že od jara do podzimu tu je "miliony" lidí a na zimu se to zavře není mi to dost jasné. Navíc v zimě chodíš po sněhu lezeš po ledu kde je problém? A je to jenom pár lidí...
Já tam nepolezu už, samozřejmě není to nějaká superoblast na lezení atd.raději si zajedu jinde do Alp nebo Tater, ale jde mi o ten princip....a to nemluvím volném lyžování jsou tu dokonalé podmínky ...Jezdím do MF od 2,5 roku znám tam skoro vše je to taková perla Slovenska
A to nebudu ani říkat od koho jsem to jednou měl povolené jelikož by tu asi bylo hodně horko... a ještě bych někomu ublížil...
Jose prasečí hlavaodpovědět 
        Re: Tak to tu este nebolo11:27:30 21.02.2006
tou sprostostou som nemyslel joseho ale tie nacionalisticke dristy pretoze od konstruktivneho dialogu to uz ma bohuzial daleko
ale fakt to treba argumentovat niekde inde tato debata by ale mohla napomoct k zisteniu nazorov na danu vec otazka ako sa s nimi nalozi
ppvariantodpovědět 
        Re: Tak to tu este nebolo12:25:59 21.02.2006
co tak napriklad srncia zver, vies ake je tazke brodit sa v metrovom snehu bez sneznic alebo lyzi. a to este poriadne hladny. To bohozial ta zver musi robit,ked uteka pred nejakym lezcom, ktory si zmyslel zaliezt si na rozsutci. A keby tych lezcov bolo viac a kazdy den, nema sancu. tvoj clanok moze sposobit to, ze ich viac bude. preto existuju aj urcite obmedzenia. Ako som uz napisal, povolenych oblasti na lezenie ladov je na slovensku dost, ked sa ti to zda malo, id do alp. je pravda, ze to ochranari niekedy prehanaju, ale v niecom pravdu maju.
romanodpovědět 
         Re: Tak to tu este nebolo13:13:45 21.02.2006
Srnčiou zverou bych teda vůbec neoperoval. Třeba v Česku jsou jeleni a srnci přemnožený, vokusujou stromky, ale myslivci je stejně furt přikrmujou, aby měli co střílet (na komoru).
Papoušodpovědět 
          Re: Tak to tu este nebolo15:56:00 21.02.2006
to bolo len napr., ziju tam aj ine druhy, jose ich uviedol v clanku, normalny clovek to pochopi.
dobre borci, vidim ze mate svoju pravdu. horam zdar
romanodpovědět 
 Re: Tak to tu este nebolo12:00:21 21.02.2006
U nás se říká:
Kdo nic nedělá, nic nepokazí.
a také: neštěstí nechodí po horách, ale po lidech.
Angličani také mají: Shit happens.

Toliko pouze k vypáleným parkům a obětem. Jo a neděje se to jen čechům ty hrdino ...
K lezení v zakázaných oblastech se nevyjadřuji ....
cifraodpovědět 
  Re: Tak to tu este nebolo20:22:39 21.02.2006
Zverejnili ste foto z národnej prírodnej rezervácie teda s piateho stupňa ochrany- najvac chráneného a ešte sa s tým chválite. Svojou demenciou ste si spôsobili že sa vá bude na Slovensku podstatne ťakšie dýchať hlavne pokiaľ pôjde o volné stanovanie v národ. parkoch a rezerváciach. A je mi jedno či to bude pod Ošarpancami alebo pod Stratenými vežami. BUDETE MAŤ ČO STE CHCELI.
JAodpovědět 
   Re: Tak to tu este nebolo09:38:56 22.02.2006
A jéje, zase nějaký národní mstitel s páskou přes oči.
A co se týče zveřejňování lezení v zakázaných oblastech...není co dodat, jen bych opakoval pár nasraných komentářů.
Broněcodpovědět 

 gratuluju04:17:01 25.02.2006
nejenom ze jsi na vysi v lezeni ale tohle te povisilo i na vysi nasrat vsechny idioty ! juuuuuu krasa ! tesim se stebou na letosni Pakistan ! Keny se raduje Jose ! S U P E R
kenyodpovědět 

 Rozutec19:23:16 26.02.2006
Vazeny porusovat pravidla sa nemaju lebo bude zakazene aj co je povolene funguje to vsade vo svete. a pokial chme liez tak to respektujem a v prvom rade si zizstim za akych podmienok liezst smie. Jasne a nedrazdim vybavit vynimku je dost zlozite. A teraz to hlavne keby si bo autor poriadne ziztil co sa smei a co nie tak by prisiel na to ze predsa sa len nieco moze a keby sa to nemohlo tak ho urcite na to upozornia, v oblasti rosutcov je ochranarov dost aby si sa presmykol. A teraz to hlasvne. Na znacenych cestach sa podla najnovsej vynimky je mozne pohybovat aj v zime do 1.3. takze ak niekdo bude liest lady v dierach v zime tak mu nik nic nepovie. Lebo je povoleny vstup do oblasti a nikde nie je napisane ci po dvoch alebo po styroch teda turisticky alebo horolezecky. Takze s toho vyplyva ze lady sa liezt daju do 1.3. lezenie v stene a v Kreminnej je mimo chodnikov tak tam sa neda a povolenie nebude su tam Orly.
Takze asi tak kto chce v Zime na maly velky Rozzsutec a lady v dierach po chodnikoch do 1.3. moze
terchovcanodpovědět 
 Re: Rozutec09:38:18 04.03.2006
orly umrely na vtaky !
COBOLodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.