tak sem se na 8a.nu docetl o rostovi stefankovi a musim reagovat psal neco o tom ze je sick asi marod atd z te situace okolo neho. Mne potesilo ze se pise o nasem lezci ktery je ve spicce co s..re jeho mne taky.Co se stalo z lezeni kde seo doby kdy hudy rek ze to vylez a bylo to dneska aby si sel do skal z 15 soudci co te musi testovat na drogy fotit filmovat atd. to je hruza.
podivejte se na tu masinerii ktera semlela sharmu jeho 5.15 je predstavovano jak z hoolyvodu pripravenem scenari
Dnes v pondeli 8.4 se v 19:00 uskutecni promitani ze zimniho vystupu na Elbrus. Promitani bude v ucebne c.412? ve prostorach budovy CVUT na Albertove. Zve Arctica a Hannah
Tak pašáci a hlavně roštěnky pozor!
Josune Bereziartu se nejenže prochází ve stupni 8c, ale dokonce přeběhla cestu (nebo bouldru)La Travesia de Balzola 8c+/9a(bouldr 8b+) v Balzole.
Cesta Hugh 9a od HáCé F.Roughlinga se dočkala druhého opakování a to od Pierra Bollingera a její obtížnost byla opět potvrzena!!! Mrázo koukej odpočinout a vyraž na Akiru. Jo a rád bych byl u toho :))).
V Ospu se taky dějou věci a upizdovanej Uroš Perko přelezl Za staro kolo in majhega psa 8c+ a
Vonku, je cca 5 stupňov, kosa jak nikde ba dokonca ešte aj začalo snežiť. A tak sa pýtam je toto vôbec možné v Januári som chodil vtrenírkach bouldrovať a dnes je apríl a máme 5 čísel snehu... akoby nestačílo že sa politici na slovensku hádajú rozkrádajú štaát ale ešte aj počasiu akosi primrdáva... skutočne je to bieda už na tom Slovensku ani liezť ani žiť zrejme sa odsťahujem do Čiech aj pivo je tam lacnejšie...
Teda teda teda!!!
Vrátil jsem se z několika týdenního putování po Itálii a hltám na Lezci každý nový článek, ale nějak mi uniká jaktože se zde neskloňují dvě jména...
Tomáš Mrázek bouchnul za jeden den Macumbu club 8c a za dva dny Bronx 8c+ v Orgonu a možná přidal ještě další cesty (koukej o tom napsat prevíte).
Rosťa Štefánek lezec opředený nejedním tajemstvím přeprášil Festin de Pierres 8c+/9a v Saussois a La Vie,L´universe 8c v St. Loup. Rosťa je zvěčněnej na videozáznamu
31.3.02 vylezla dvojka A. Toloch a R. lienerth novou cestu na K0 v rameni Kriváně. Cesta má pět délek a velmi přiléhavý název Lego. Klasifikace je V+, ve čtyřech délkách, jedna je lehčí za IV. Rozhodně zajímavé zimní lezení. Nicméně tímto nám zřejmě zima skončila, pokud se ještě neochladí.
Na Kozelce bylo o Velikonocích husto. Když jsem v neděli přijel na Kozelku, už na parkovišti jsem tušil, že bude husto. A bylo. Na cesty se čekalo lidi si šlapali po hlavách. Nakonec jsem utekl na bike. Když jsem byl nad Nečtinama na Špičáku, kde se vzala tu se vzala helikoptéra. Dosedla na louku. Tak mě napadlo, že je nějakej průšvih. Jenomže za chvíli další helikoptéra. Ta sedla o něco níž. Trochu jsem se uklidnil, asi zase nějaký cvičení.
Ahojky lidičky, napadl mě dnes takový nevím jestli dobrý nápad, ale mám pocit, že se o něj s vámi musím podělit.
Jdu zase takhle jednou do BB-čka obdivovat ty krásný nabušený kluky a cestou mě napadla otázka: Proč má spousta známých tváří (herci,režiséři,zpěváci,sportovci,....) své vlastní fankluby, kde se dají směnit, či vyměnit oblíbená fota vašich mazlíčků či cokoliv jiného co s nim
Expediční skupina Arctica spolu s pivovarským muzeem Plzeňského Prazdroje pořadá výstavu fotografíí z přechodu Grónska v prostorách pivovarského muzeam Veleslavínova 6 v Plzni. Výstava potrvá od 30.3.2002 do 28.4.2002 a bude oficiálně zahájena dne 3.4.2002 v 17:00 promítáním diapozitivů. Jste všichni zváni. Občerstvení ve stylu mé bývalé emailové adresy zajištěno
(pilsner-urquell.cz :o). Web: www.arctica.cz Happy mountains and climbing to everyone
V Novohradských horolezeckých listech jsem narazil na zajímavý článek, ve kterém se jeho autor zmiňuje o legendárním lezci, Andreji Borišovi.
Účastnil se prý též prvovýstupu severní stěnou na Mont Everest. Tento výstup byl ojedinělý také tím, že celá skupina lezců se dohodla, že pro dosažení vrcholu budou stačit pouhopouhé tři tábory. Nutno ovšem dodat, že Nina Sadovská a Natalia Chrevčonovová dosáhly vrcholu již v základním táboře.
tak sem se na 8a.nu docetl o rostovi stefankovi a musim reagovat psal neco o tom ze je sick asi marod atd z te situace okolo neho. Mne potesilo ze se pise o nasem lezci ktery je ve spicce co s..re jeho mne taky.Co se stalo z lezeni kde seo doby kdy hudy rek ze to vylez a bylo to dneska aby si sel do skal z 15 soudci co te musi testovat na drogy fotit filmovat atd. to je hruza.
podivejte se na tu masinerii ktera semlela sharmu jeho 5.15 je predstavovano jak z hoolyvodu pripravenem scenari a aby se to prodlouzilo tak maryhuana v mnichove a amerika o tom pise pul roku pote Sharma mlci sponzori si mnou ruce nikdo smlouvu nekonci vse ok sharma best of the world.Podobne na tom je dave graham nej cesta v horach v rocky mountaina tyden nato uriznuty prst dalsi tyden nove prvovystupy za 8c+ pote lehke 8b
no proste herci a herecky penize a sponzori.
lituju rostu ze jestli chce lezt a byt in musi tohle projit tak hochu vstup do kolotoce nezalezi jak lezes ale jak to prodas a kdyz za tebou bude stat velke jmeno tak muze byt 8b za 9.nebo se na to vy.. a lez vono se to casem podda.hodne stesti do dalsi obhajoby toho co si vylez
sorry za haky a cary to tady na scot nemaj
colorado denver david
Je to všude stejný, ve Státech i u nás. Než začneš prezentovat svoje výkony a na ně navazující možnost sponzoringu, tak si musíš uvědomit, za koho je nejvýhodnější kopat. Nestačí něco vylízt a čekat, že se někdo ozve. Pokud nebudeš v příští Montaně a pod článkem nebude podepsaný RT. Upocenec, tak po tvých výkonech nikdo nevzdechne. Nanejvýš to někdo celý zpochybní a nakonec celý otočí proti tobě. Osobně bych se na celou prezentaci výsledků vysral úplně, ale je jasný, že lezení na světové úrovni již nelze dělat zcela amatérsky. Přeji všem borcům z naší špičky stejné podmínky prezentace a víc lidí, co jejich výkony objektivně ocení.
Ufff tak nějak se snažím pochopit článek, ale nějak mi to hlava nebere...
Zapsal: , 15:46:29 09.04.2002
Pro Davida od Davida
Ceskou klavesnici si muzes nastavit i v anglickych Widows. Pokud jsi liny to udelat (jako ja), tak pouzivej aspon cesky syntax (vetnou skladbu); carky a tecky ve vetach; a nezapomen: Nova veta se zacina velkym pismenem. Clanek pak ziska na prehlednosti. Dik za pochopeni...
Neznam osobne Rostu Stefanka (RS). Slysel se o nem posledni dobou moc. Nebudu se na tema jeho osoby vyjadrovat, protoze by to nebylo objektivni. Kazdopadne verim, ze ho trapi nezajem a neduvera ze strany jinych lezcu. Nevim presne jak to zacalo, ale jetli si dobre pamatuju, tak neco neduveryhodneho RS nejdrive prelezl RP, pak to prejmenoval na TR nebo AF, nebo tak nejak. Detaily si myslim, ze nejsou dulezite. Taky si myslim ze neni ani podstatne kdo a za jakych okolnosti spochybnil jeho prelezy. Kazdopadne smeruji k tomu, ze si RS za to jak je bran muze jen on sam. Verim, ze je dobry lezec, ale taky si myslim, ze kdyby byl vynikajici (svetova spicka), tak by se nemusel starat o dobrou povest. Ta by “prisla” za nim. No a taky by se nemusel verejne chlubit, ze (np.) on je nejlepsi co se tyce cest po mikroskopickych listach (nekde jsem to cetl ve stare montane). Zadneho jineho skveleho lezce jsem jeste neslysel se chlubit takhle pitomym stylem. To mi RS docela vuci jeho osobe znechutilo.
Na druhou stranu je mi ho lito, protoze je v takove situaci, ze se mu z toho spatne “vybrusluje”. Nevim ani jestli je to vubec mozne. Lezu a zajimam se o celosvetovou lezeckou scenu, a i kdyz na trvalo bydlim ve Statech tak pravidelne ctu ceske I evropske lezecke zpravy. Vsiml jsem si, ze RS je znam (mimo CR) vlastne jenom diky 8a.nu, kde se sam reklamuje. Nerikam, ze by to nemel delat, ale treba takovy Tom Mraza ten asi to ma v pazi a venuje se radeji lezeni. O verejnost se nezajima a stejne je nejlepsi v republice (o tom asi nemusime diskutovat) a doctete se o nem i v americkych casopisech.
David taky v puvodnim clanku srovnava americkou scenu se situaci RS. Ja si myslim, ze za a) Sharma praska veci za ktere by mel byt popularni, b) Dave Graham si prst neurizl, to si asi pletes s Tommym Caldwell’em, no a za c) v Americe lezeni (jako I jine oblasti) jsou vice komercni a kazdy se snazi jak umi se co nejlepe prodat (nejlepsi priklad je Tori Allen s vlastnim reklamnim agentem, ktery ji promuje nekdy az nechutne, viz. toriallen.com). No ale tak to chodi a za nejakou dobu I to se zacne pocitat, protoze skvelych lezcu pribyva. Dyt uz ted je plno skvelych lezcu o kterych svet neslysel a leze jim to vyborne. A co takovy Dave Graham (davam ho za priklad, protoze ho vzminoval David). Dyt to je mladickej kluk nekde z Maine. Nikdo o nem moc nevedel I kdyz praskal mega tezke veci v Rumney, New Hampshire (viz. climbxmedia.com video z 8 dubna nebo “the dose 11”). No a celosvetove znamy se stal po tom co prijel do Evropy, “zaradil” jako vztekly byk (prasknul “Action Direct” a mnoho jinych “velkych” veci). Mozna RS by mel taky neco takoveho udelat a konecne by ho lide brali vazneji. Mozna taky by se nemusel tak vytahovat a mluvit o tom jak skoro prelezl cestu (skoro se v lezeni, a nejen v lezeni, nepocita), nebo jak neco preleze a staci mu jeste jenom jeden pokus. Vzdyt to nemuze vedet kolik pokusu mu na to staci (to jsem se pred par dnama docetl na 8a.nu, dnes uz tam ten clanek bohuzel neni). Mozna RS by se taky mohl pokusit neco natocit, myslim nejake kratke video, kdyz leze nejakou znamou cestu a zverejnit to treba na lezci. Kazdy z nas si rad prohlidne hezke video a k tomu mozna se nekolik lidi mu i omluvi.
Taky me docela stve, kdyz porad lidi nadavaji na Rostu Tomance aniz by ho osobne znali. Znam se s nim osobne (byl jsem leta clenem stejneho oddilu, kdyz jsem bydlel v CR) a vazim si ho za jeho postoj a spoustu jeho nazoru. Nevim jestli je moc lidi v CR, kteri se takto venuji lezeni a udelali tolik pro lezeni. Myslim si, ze si RT jako clovek a lezec nezasluhuje tolik kritiky.
Tem, kteri muj (I pro mne necekane dlouhy komentar) precetli do tohoto mista a jsou nastveni ze prisli o 5 minut sveho zivota, se omlouvam. Jinak zdravim!
barab, Chicago, IL
P.S. Jo Davide P., kdyz si myslis, ze nejdulezitijse je se dobre prodat a nezalezi na tom ani jak lezes, tak nemyslis si, ze RS by v tom mel byt fakt dobry, kdyz se i na 8a.nu prezentuje jako "sales manager"?
Ještě se mi to nestalo. Celý život žiji v přesvědčení, že co přečtu, to bych měl pochopit-tedy aspoň "normální" text. Jenže ty jsi mě z toho omylu vyvedl. Neje o diakritiku, jde o vlastní formu textu. Třeba nejsem intelektuálně na tvé úrovni (no, nevim...), tak mi to ještě nestězuj a piš ČESKY!!!!!!!!!!!!!!! To co jsi napsal, je otřesný... Díky
Zapsal: Petr, 13:11:58 12.04.2002
Re: barab
Souhlasim s Petrem - tvuj pocin nema s cestinou nic spolecneho. Pokud tim chces naznacit jakej ze ses amik, tak to radsi priste napis anglicky.....
Jinak na zacatku rikas ze : "Slysel se o nem posledni dobou moc. Nebudu se na tema jeho osoby vyjadrovat, protoze by to nebylo objektivni." a potom ho chudaka rozebiras na kousky.........
Co se tomance tyka, tak si obcas prolistuj Montanu - mohli by klidne jeji nazev zmenit na "tomancovy listy" a uroven jeho psani at si kazdy posoudi sam - coz zrejme prot tebe bude dost tezke.
Zapsal: j.k., 19:00:46 12.04.2002
Re: j.k., petr a jini
Tak to jste mi teda to pekne vsichni nandali!...
Vidim, ze neni dobre mit jiny nazor nez vetsina. Co se tyce moji osoby, tak si na amika nehraju. Cestinar nejsem, vlastne nejsem ani cech; no a preklepy dela snad tady kazdy! Tomancovo psani jsem nekomentoval, spis jsem se vyjadril k jeho osobe. Stefanka jsem taky nerozebiral, jen jsem se snazil vysvetlit proc JA si myslim, ze ma problemy s popularitou. Priznavam se, ze to bylo subjektivni; jine to ale ani nemohlo byt kdyz to mel byt muj osobni nazor.
A na zaver mam pro vas vsechny otazku:
O co se v lezci.cz jedna?:
A) o formu textu, diakritiku, pravopis, a velka a mala pismena
B) o lezeni a vymenu zkusenosti a nazoru?
Odpovezte si na tuhle otazku, a kdyz si zaskrtnete acko tak klidne piste dal tyhle dementni komentare o tom, ze nekdo zapomnel na velke pismeno na zacatku vety, nepouziva carky a hacky, nebo neumi psat.
A uplne na zaver jen to, ze si myslim, ze na cizince mam docela dobrou cestinu. A jestli tohle nekdo neumel pochopit, tak radeji nebudu komentovat uz vubec nic!
Naprosto souhlasim s barabem, teda s jeho posledni reakci. Lingvisty a jazykovedce posilam do ... (Ustavu pro jazyk cesky). Vubec se posledni dobou mnozi jalove komentare a diskuse o nicem. Jo a barabova reakce mi prisla naprosto srozumitelna, vlastne jsem ani nepoznal, ze to neni cech (jak pise).
Hore zdar
Kdyz uz se peres do Tomance, nerikam ze je svatej, je trhlej svym original zpusobem, jako kazdej z nas.
Kdyby ti nejvetsi remcalove delali aspon polovinu, myslim ze by hodne veci bylo jinak.
A na cestinu se mi ted zrovna nechce prepinat, myli jazikovedcy....
Možná je to celé má chyba, nevim, ale rozhodně nechápu vás,barabe a spol., kteří jste se do mě navezli! Proč?!?!?! Já vůbec nereagoval na tvůj komentář, takže sis to mohl nechat. A pom, kdo je pruderní, co? Jistě jste všichni četli původní článek, že ano... No, já jsem reagoval právě na tento článek stejně jako David a "?", takže vůbec nechápu, proč ses začal navážet ty do mě,barabe, když já se o tobě ani slovem nezmínil. To,že překlepy se stávají je jasné a nelze s tím než souhlasit, ale původní článek není o překlepech... Nemyslíš?? Navíc, tvá čeština je naprosto OK a o to je horší, jak svůj článek David Petrka napsal, protože on pravděpodobně čech je (teda podle jména). V tom tvém testu bych zaškrnul B, ale jen za podmínky, že se ten článek (a tim myslim ten původní) dá číst. Doufam, že jsem tě zase něčim neurazil a jestli jo, tak je mi to líto, protože s tvym komentářem jsem souhlasil. Díky za pochopení PS pro Davida Petrku:piš dál, každý článek navíc je SUPER, ale trocha snahy by neškodila. Zdary
Zapsal: Petr, 13:19:08 15.04.2002
jen tak naokraj...:)
Ten otazník jsem byl já...nějak jsem zapomněl podpis...
Zapsal: Oliváč, 15:12:56 15.04.2002
Re:barab 15.04.2002
Čus barabe! Jsem rád, že se to vysvětlilo. Jinak tě taky zdravim a myslim, že všechno je OK. Tak zatim... :-))
Zapsal: Petr, 17:37:40 18.04.2002
bbbbbbbbbbrrrrrrrrr
A sakra............. Katedra češtinářú...... Kam sem to zas vlez???? Lychle plyč................
Zapsal: Luk, 21:13:44 18.04.2002
Re:Petr
Víš co to "Re" na začátku znamená? :)
Používej to!!!
Čugo Jirous.