LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pískař dá 10 m do kolen.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140279 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra a Petr "Špek" Slanina si společně zalezli na písku

Adam Ondra a Petr "Špek" Slanina si společně zalezli na písku v Klokočí a jak reportoval Jan Šimánek: Adam dal "...8 cest od IX do Xa, osm suchejch onsajtů bez mága v 30° s odlezama jako kráva. Velká radost tohle vidět, hlavně to štěstí v očích těch dvou..."

"Špek meets Adam aka klobásy versus párky!!!
Tohle setkání bylo z kategorie pohádek - odjakživa se u piva řeší "co ten Adam, jak by mu to asi šlo na měkkým a co ve Špekovejch cestách? Myslíš že by dal ty odlezy? V tom by se nehnul!...". Takže tady je to černý na bílým: Klokočí, 8 cest od IX do Xa, osm suchejch onsajtů bez mága v 30° s odlezama jako kráva. Velká radost tohle vidět, hlavně to štěstí v očích těch dvou 🙂 více info u piva,"
napsal včera Jan Šimánek k fotkám, které zveřejnil na Facebooku.

Viz:



Standa Holec   [úpravy] 07:34 17.08.2021Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 A co zlato09:17:16 17.08.2021
A k čemu to je vylézt něco na Klokočí? Raději zlato z Tokia
Ondraodpovědět 
 Re: A co zlato09:48:25 17.08.2021
Že by pro radost?

Zlato by bylo fajn, placka taky, ale 6. flek furt průser není, navíc v tom experimentu, kterým se lezení v T stalo.

Příště ten formát bude snad trochu rozumnější a tahle zkušenost, kterou samotná účast je, se bude hodit.
MModpovědět 
 Re: A co zlato10:25:24 17.08.2021
A k čemu je tvuj komentář... Jen další blábol... Sport je hlavně o radosti...
odpovědět 
  Re: A co zlato10:39:24 17.08.2021
Přesně opačně.
K čemu zlato z Tokia, za gymnastiku na překližce? Gymnastika je to úctyhodná, o tom žádná, ale lezení vypadá jinak. A Klokočí, ve Špekově společnosti, to je extra hodnotný lezení.
Pokud by snad Adam přesedlal, nebude moc lidí (lezců), který by se mu až k zemi neuklonili.
D.odpovědět 
   Re: A co zlato10:24:12 25.08.2021
Souhlas. V závodním sportu málokdo na špici dlouho vydrží. Roky prostě utíkaj každému. A pořád lepší bejt stále aktivní sportovec byť ne špicovej, než hvězda, která se vyšvihla a pak jenom kecá po hospodách a večírcích......
Honzaodpovědět 
  Re: A co zlato11:45:26 17.08.2021
Perfekto Mundo nevylezl, teda už dlouho žádné 9b, na bednu byla jeho forma dost daleko, výkonnost klesá a jde pomalu dolů, je třeba si dělat víc takových radosti na skalách a užívat si lezení na pohodu bez tlaku okolí, chtělo by to nějaké hezké video, vždyť ty naše písky jsou tak krásné.
odpovědět 
   Re: A co zlato12:31:20 17.08.2021
"výkonnost klesá a jde pomalu dolů"... ten se povedl (facepalm)
odpovědět 
    Re: A co zlato21:43:06 17.08.2021
V hrubych faktech ma chlapec pravdu.
odpovědět 
     Re: A co zlato09:59:52 18.08.2021
Teda já to z hlavy úplně přesně nedám, ale když pominu OH, tak že by se třeba na základě letošních výsledků v SP dalo usuzovat na nějakou ztrátu výkonnosti se mi zrovna nezdá.

Nehledě na změny v přípravě, které byly vynuceny tím prapodivným formátem soutěže na OH.
MModpovědět 
  Re: A co zlato14:35:10 17.08.2021
...Sport je hlavně o radosti..z krupice co vynese :D
odpovědět 
 Re: A co zlato11:14:38 17.08.2021
tohle je lepsi nez zlato z preklizky z Tokia
Honzaodpovědět 
 Re: A co zlato16:56:30 17.08.2021
A k cemu je ten Ondra? Radsi kdyby zalezl do sve zavisti a prestal psat?
Martas.odpovědět 

 Termín09:41:59 17.08.2021
Ahoj, co znamená termín ,,suchej onsajt,, ? Díky.
Amundsenodpovědět 
 Re: Termín11:14:03 17.08.2021
severovychodni varianta hustyho onsajtu
l.odpovědět 
  Re: Termín14:30:07 17.08.2021
Specifikum piskarskeho onsajtu. Na mokrym pisku se neleze.....
odpovědět 
   Re: Termín08:44:46 18.08.2021
Aha. A já myslel že je to něco jako onsajt bez emocí. Dík
Amundsenodpovědět 

 a jde to 09:44:07 17.08.2021
i podle pravidel
odpovědět 

 Hm09:54:49 17.08.2021
Kde je nejaky video?

Aktualni rok 2021.

Raci bych schlidnul nejaky prelez.

 odpovědět 
 Re: Hm10:09:43 17.08.2021
Kedze tam bol Honza Simanek, predpokladam ze video casom bude, az to zostriha :)
m.odpovědět 
  Re: Hm11:20:59 17.08.2021
video nebude, Honzik to netočil .. možná prej článek :)
Kwjetodpovědět 
   Re: Hm11:39:21 17.08.2021
Video nebude, nebyla to naplánována akce za účelem natáčení, byl to "obyčejnej" půlden ve skalách - tak nějak jsem si řekl, že na to Adam má taky nárok..
Jan Š.odpovědět 
    Re: Hm16:48:42 17.08.2021
Tot pravda :)
m.odpovědět 

 Překvapení?10:13:35 17.08.2021
něco spolu i nabušili?
Joudováodpovědět 

 Relax10:13:56 17.08.2021
Tomu sa hovori idealny relax po Tokiu :)
m.odpovědět 

 Legendy10:26:15 17.08.2021
Oba už jsou legendami, což se často za života nestává. Rozdíl mezi nimi je snad jediný, Adam je jakžtakž normální, kdežto Špek je lezecká anomálie, slušně řečeno. Jsou to prostě esa!
Richard LBodpovědět 
 Re: Legendy11:20:57 17.08.2021
Až se Adam vykašle na tu překližku a začne lozit pořádně na písku to se budou teprve dít věci uvidíte. Já se na to strašně těším. Za mě nějaká medaile z Tokya nemá cenu. Ondra je především excelentní technik na skalách.Lezeni je hlavně o tom být venku.
Strašně moc bych u to chtěl být.
Bravo Adame a Petr samozřejmě taky.👍
Radekodpovědět 
  Re: Legendy13:00:27 17.08.2021
Na pisku se neda lozit poradne. Pisek ma svoje vykonostni limity, ktery jsou davno za svetovou spickou. Ale taky uz se tesim az Adam zacne bombit na skalach.
odpovědět 
   Re: Legendy13:31:47 17.08.2021
Tak tak, na důchod ideální.
Joudováodpovědět 
    Re: Legendy13:53:06 17.08.2021
Jj, Klokočský Špekoviny od IX vejš si na důchod nechávám :D
odpovědět 
   Re: Legendy23:10:29 18.08.2021
No jasně. A proto se světová špička povětšině na písku ani nehne, pokud to nejsou lidi typu Honnolda, že?
Výkonnost na sportovkách a výkonnost na písku (a stejně třeba ve velehorách) se prostě nedá srovnávat, jsou to jiný disciplíny. Stejně jako nesrovnáváš sprintery a maratónce, i když obojí je běh.
D.odpovědět 
    Re: Legendy10:10:54 20.08.2021
A proč by světová špička jezdila do oblastí s cestami obtížnosti povětšinou max. 8b/c?
 Variantodpovědět 
     Re: Legendy17:17:17 20.08.2021
Bingo...
:)odpovědět 
     Re: Legendy13:15:11 21.08.2021
Protože sprintér nebude běhat maratón.
odpovědět 
     Re: Legendy13:20:44 21.08.2021
Převádění saský (nebo český) pískový klasifikace do francouzský a obráceně je nesmysl, tedy pokud jde na obou stranách o klasický cesty. Je to zcela jinej styl lezení s jinou náročností. Stejně tak jako je jiný lezení ve velehorách, jak se tady přiléhavě píše. A kdo dělá na špičkový úrovni jedno, dost dobře nemůže na špičkový úrovni dělat druhý – až na výjimky, jako je mimozemšťan Adam :) (I když ve velehorách – zatím – neleze ani on.)
odpovědět 
    Re: Legendy13:47:31 24.08.2021
Já jsem svého času v Labáku potkal Bindhammera, který byl tou dobou mistr světa ve sportovním lezení.

Připravoval tam článek a měl tam fotografa, který ho fotil v Kruh za kruhem, ale focení probíhalo cca u 1. nebo 2. kruhu a nahoru vůbec nedolézal. Tehdy říkal, že už lezení za IXa a IXb mu přijde dost těžké. Bylo evidentní, že labský písek v relativně nízkých obtížnostech je hodně jiný než španělské vápno.

Pískovcové mistry bych s mistry sportovního lezení nesrovnával. Je to jiný sport ač někdy dochází k mezioborovým průnikům.
odpovědět 
     Re: Legendy08:49:25 26.08.2021
Tak to urcite nelhal :) Ale kdyby tam par tydnu zustal, trochu navyknul na ten material, nejakou tu jedenactku by dal.
hurvajzodpovědět 
      Re: Legendy10:17:40 26.08.2021
což platí i naopak, kdyby přijeli někteří vyhlášení pískaři do Španělska a několik týdnů brousili od rána do večera jednu a tu samou cestu, taky by vylezli svá nová maxima. jen jde o to, že kdo leze v Čechách X-ky, leze na ojedinělých výjezdech celkem suše 8a, 8b. a někdo podotkl, že opačně to rozhodně neplatí
odpovědět 

 30 °14:12:33 17.08.2021
Co je to těch 30°? Úhel plotny, po které lezli? Nebo má snad jít o vyjádření teploty? V jaké stupnici? Jde o °C nebo snad °F?
odpovědět 

 Tokio 6.14:46:42 17.08.2021
Doběhl jsem 6.nevadí - půjdu se projít se Zátopkem, to mě udělá dobře :D
odpovědět 
 Re: Tokio 6.14:55:14 17.08.2021
No jestli se chceš projít se Zátopkem,tak skrz "Špekoviny" se k němu dostaneš poměrně brzy. Vybírat máš rozhodně z mnoha, pro cestu na věčnost velkolepých, výstupů.
odpovědět 
  Re: Tokio 6.23:06:26 18.08.2021
:)))))
odpovědět 

 Okurkova sezona?14:50:06 17.08.2021
to uz fakt neni o cem psat?
Jo a bacha na kult osobnosti. Ten kdyz se utrhne ze retezu... historie by mohla vypravet.
odpovědět 
 Re: Okurkova sezona?14:57:08 17.08.2021
Kterej kult osobnosti máš na mysli. ten Š. nebo ten A.O.
odpovědět 
 Hrdinové14:59:42 17.08.2021
Vy jste fakt žumpy...všichni byste tam zírali s hubama dokořán, protože sami byste se k těm cestám báli i přiblížit a tady si hrajete na bůh ví co a shazujete Adamovy výkony na Olympiádě...Není nic jednoduššího, než zabrat a jít to všem ukázat místo něj, borci.nablil bych vám do huby, ještě začněte řešit, proč to nelezl s mágem, ať máte co dělat...
svartaodpovědět 
  Re: Hrdinové16:03:31 17.08.2021
Kámo, dej si prášek na uklidnění a vylep si plakát AO z Bravíčka nad postel
odpovědět 
  Re: Hrdinové17:49:18 17.08.2021
1- se neposer.
2- si znova precti na co odpovidas. Zjistis ze tam neni zmineno ani jedno z temat na ktera tak bourlive reagujes.
odpovědět 

 Echt gold15:25:28 17.08.2021
Ooo...To je proste vec, u ktery chces bejt :-) Parada.
Marphyodpovědět 

 :)15:36:19 17.08.2021
Super! Těším se na video… dva démoni v akci… posral jsem se snad už vsude, v klokočí také :) kdo ze světové špičky by to neudělal? Ja mám k tomu ještě lopatkou a dávám to hluboko pod zem…  Nicméně mám radost, ze Ados leze na mekkym… Fuck off prudici a kupte si taky pořádnou lopatku, přenosný toy toy, nebo jdete fandit na Spartu :)
Učaodpovědět 
 AO vs Špek16:36:04 17.08.2021
Mě vždy bere to srovnání a ta písková aura nad lokálními hrdiny !
AO je celosvětová hvězda fenomén co leze milníky své doby !
Špek byl před 20-30 lety dobrej lokální pískař řekněme mezi 50 top lezci na písku v ČR. DDR.
Prostě se to nedá porovnat i když rozumím že pro lokální je a bude Špek hrdina
David Peterka
odpovědět 
  Re: AO vs Špek16:54:42 17.08.2021
Tak zase su rozne discipliny v ktorych moze niekto byt spicka. Nemusi ist len o obtiaznost prelezu, ale napriklad aj o mnozstvo vytvorenych, moralovo narocnych ciest. V tom Spek bude vynikat asi o nieco viac... Plus je to samozrejme exot sam o sebe (v dobrom), to tiez pomaha :)
m.odpovědět 
   Re: AO vs Špek21:13:37 17.08.2021
je to nepochybně přes třicet let(!) tuzemská špička v disciplíně desítky "ixkových" *) cest ročně (a "véčkových" nepočítaně) s největším procentem cest co nemají opakování. většinou se jedná o ohromující linie a žádné kvaky bokem v roští. držte si clobóky.

*) ixková cesta má v klasifikaci (římským číslem) písmeno X. nic pro softmovera. samozřejmě při převodu do některé ze světových klasifikací (od 8- nebo 6c výše) se může zdát, že vlastně o nic významného nejde.

jinak fotky mě naplnily čistou radostí.
Lukas B.odpovědět 
    Re: AO vs Špek11:09:20 18.08.2021
Je dobre, ze tolko jeho ciest nema opakovanie alebo zle?

Alebo to ma byt meritkom jeho vynimocnosti?

Osobne mam s tym trochu problem a vidim v tom urcitu sebeckost.

Nastastie na piesok sa dostanem sporadicky, takze s tym dokazem zit.

Aj v oblasti, kde fungujem bol/je clovek, ktory ma hned pri Spekovi napadne ale nastastie uz mu dosli skaly a aj sa trochu znormalizoval/dal priestor druhym(buducim generaciam)
odpovědět 
     Re: AO vs Špek11:18:00 19.08.2021
k jednotlivým bodům:
Je dobre, ze tolko jeho ciest nema opakovanie alebo zle?. oboje. moc lidí nemá na to je přelézt. a nejsou to žádné kvaky v roští, ale většinou na první pohled jasné linie. těm nejlepším (v této konkretní disciplíně - lezení s podílem fyzické i psychické složky) to poskytuje úžasné příležitosti. rozhodně to činí lezení trvale udržitelné v tom, že to přirozeně reguluje návštěvnost některých oblastí. někteří "vochranáři" se nijak netají tím, že to je pro ně optimální model, jak udržet lezení legální a omezit škody.

Alebo to ma byt meritkom jeho vynimocnosti?
rozhodně ano. špek je opravdu exot a jeho přístup k dělání cest je extrémní (ve smyslu ducha tradic).

Osobne mam s tym trochu problem a vidim v tom urcitu sebeckost.
ono za většinou toho co děláme je sobeckost. je větší sobec ten, který dělá cesty podle svého (možná extrémního) pojetí dodržování tradic, nebo ten, který vykopává ze země kvaky a tluče do nich háky po metru a dělá mu dobře, když mu pak poklepávají po ramenou? nebo dokonce ten, který leze po skalách aniž by jedinkrát "zabrigádničil" (ať už výrobou cest, budováním protierozních chodníčků nebo takovým tím samozřejmým sběrem odpadků po ostatních prasatech)?

Nastastie na piesok sa dostanem sporadicky, takze s tym dokazem zit.
to je obecná nemoc diskusí. nejvíce duní prázdné sudy o tom, co se jich netýká a v čem se moc neorientují, a tak je jim vše jasné, dokonce se ten efekt jmenuje podle nějakých chytrých pánů.

Aj v oblasti, kde fungujem bol/je clovek, ktory ma hned pri Spekovi napadne ale nastastie uz mu dosli skaly a aj sa trochu znormalizoval/dal priestor druhym (buducim generaciam)
Lukas B.odpovědět 
  Re: AO vs Špek21:36:08 17.08.2021
Davide Peterko, my co kolem špekatejch cest jen nábožně chodíme neřešime aury výkonnosti ale to že špek je prostě originál neopakovatelnej jedinečnej a že po něm jednou zůstane obrovská díra a ta díra nebude vypadlej kruh.

Stejně jako bych alešákovi sklidem svěřil svoje děti,špekovi bych s klidem svěřil i manželku.

Tihle a mnozi jini už tu správnou placku dávno vyhráli a je prima že lidi jako honza šim. kus jejich geniality zachytěj na věčný časy. Zima a bůhví co ještě s ní se blížej a tyhle videa jsou fakt vzpruha

Hrejodpovědět 
  Re: AO vs Špek10:48:39 19.08.2021
Špek dělá co ho baví.

A různé lidi to baví.

To je vše.

Za mě to stačí.

Hrdina hrál hokej:-))).
MModpovědět 

 hezká zpráva18:51:31 17.08.2021
Nepatřím mezi Ondrovi samozřejmé fandy, ale musím uznat, že tento počin se povedl.
Pocitově mi to přijde lepší než olympiádá, protože do nedávne doby nehrozilo, že by se Adam do něčeho takového pustil.
Olympiádu považuji spíše za selhání pořadatelů a stavěčů, nežli selhání účastníků, koneckonců bizardní výsledky o tom svědčí.
Zrovinka z tohoto počinu bych rád viděl nějaké uvolněné nonpromo video jaká se dělala dříve. Pokud to nikdo netočil, jak se píše výše, pak je to ostudná chyba. Jedno takovéto video by bylo tisíckrát lepší nežli celá mrdkocestadoTokya. Pokud z tohodle video nebude, pak je to excelentní příklad selhání AO týmu, neb na reklamní mrdky je užije, ale pořádnej lezeckej příběh bez reklamního potenciálů už ne.
Pokud z toho video bude, tak děkuji a celému týmu se omlouvám za sprostá slova.
k.odpovědět 
 Re: hezká zpráva19:27:20 17.08.2021
Postavit tri bouldery z toho jeden lehky, druhy skakaci a treti nelezitelny to opravdu neni dobra vizitka stavecu, takze souhlas.
Tomas T.odpovědět 
  Re: hezká zpráva19:48:59 17.08.2021
Boldry byly ostuda, lano zase dobrý. Sice bez nějakých fintiček, ale rozřadilo pěkně. A videjíčko z Klokočí? Škoda že není, ale proč taky mít videa ze všeho.
odpovědět 
 Re: hezká zpráva20:25:24 17.08.2021
Jsi fakt K....! Jasne se tu pise, ze tam byl na jedno odpoledne a jen tak bokem i ukazal, ze ma i na odvazny pisecek. A ze video se nekonalo, nebyl duvod , no a kdyz ty ho mas tak velikej, tak Spek nebude mit problem si s tebou zalezt /on zatim nevi zes K./ a udelej si ho sam, pak uvidis jak tento veliky pocin jsi vykonal a třeba bude i dobry a napisou Ti to.
odpovědět 
  Re: chtěl bych být taky tak chytrý20:41:00 17.08.2021
Vy jste tady všichni hrozné chytrý. Jak to děláte?
odpovědět 

 Konečně bude více času na skalíky! :D22:00:57 17.08.2021
Já jsem rád, že vidím Adama znovu na skalách! Kéž tam tráví co nejvíce času :). Závody jsou ale taky zábava (když se nezvrhnou v nepřehlednou frašku, no a prostě i když člověk vyhraje 9x z 10 možností, neznamená to nutné, že když přijde ten jeden den "d", všechno musí vždy bezvadně vyjít, i kdyby měl natrénováno jako nikdy). Těším se na další projekty a videa ze skal! I když v Tokiu všechno neklaplo podle představ, byla to velká bitva a štěstěna byla od speedu po lead náladová. I tak super výkon a bravo za výkony i ostatním, celkově byl formát závodu bohužel podle mě nepřehledná bramboračka a myslím, že svůj nejlepší den neměli před závodem ani stavěči boulderů :).
Milanodpovědět 
 Re: Konečně bude více času na skalíky! :D22:59:46 17.08.2021
Další alibizátor. Pravidla, byť prapodivné, byly pro všechny stejná. Co tu pořád řešíte? Ádovi se nezadařilo, a co? Budeme to okecávat donekonečna? Jsem rád, že je tu opět (doufám) doba, kdy nebude ve vleku financí a marketingu a bude makat na tom, co jej baví. Tak jen houšť!
odpovědět 
  Re: Konečně bude více času na skalíky! :D11:29:31 18.08.2021
Já netvrdím, že to byl jeho nejlepší závod, ale díky pravidlům by bral každopádně zlato, kdyby Jakob spadnul kousek pod ním, jako se mu to stalo na x závodech. Zároveň netvrdím že něco jsi nebo nejsi ani o tobě :D :D :D. Každopádně, hlavní zpráva měla být, že nejradši sleduju bušení do výkonostních limitů venku na skalách.
Alibizátor Milanodpovědět 
   Re: Konečně bude více času na skalíky! :D11:35:27 18.08.2021
Výkony soupeřů v závodě na oh jsem taky nijak nezpochybňoval, dokonce jsem je chválil, když si přečteš původní zprávu. Navíc, jak jsem taky naznačil výše, 4. místo ve speedu spadlo Adamovi do klína, což byl výsledek, který by asi bral před závodem všema 10ti.
Ještě jednou alibizátorodpovědět 
    Re: Konečně bude více času na skalíky! :D12:38:28 18.08.2021
Je za mě škoda, že AO poslední 3 roky netrávil víc času ve skalách a prováděl tolik specializovaného tréninku v podstatě kvůli jednomu závodu (i když trénovat je potřeba!). Radši si nepředstavovat ty přelezy, kterým se místo toho mohl věnovat. Zase šel si za tím svým cílem, to jo!
M.odpovědět 
    Re: Konečně bude více času na skalíky! :D14:17:49 18.08.2021
Na prioritnim sledovani TOP vykonu na skalach oproti preklizce se shodneme. Na vecne okecavani a hodnoceni OH mame nazor odlisny. Holt to je zivot.
Antialibizatorodpovědět 

 rozpink07:00:21 18.08.2021
Byl si vyčisti hlavu. Lezl hluboko pod své možnosti, a je hezké, že  i z toho dokáže mít radost. To, že  mu mohlo něco zůstat v ruce s následným poletem, je taková třešinka. Po prodělaném traumatu v oh pakárně klimboterapie
pisálekodpovědět 
 Re: rozpink09:13:27 18.08.2021
Špek by mel lizt vsechny svoje cesty na kusovku.jednak by se klasa priblizila vzdalene k realite a nezazdil a nevyžral by ostatnim budoucím tolik směrů.v jedne generaci 1 človek udělá tisíce prváčů=sobectví a neúcta k budoucím a lezecké komunitě.
V tomhle vidim komunismus já
Ufodpovědět 
  Re: rozpink11:02:15 18.08.2021
Byl ses někdy podívat v Klokočí? Lezl si tam něco? Potkal si tam někoho? Význáš se v tématu?
Jan Š.odpovědět 
   Re: rozpink11:57:19 18.08.2021
Nebo ještě jinak: kolik špekových cest si v klokočí viděl na vlastní oči, nebo lépe lezl? Kolik má v oblasti prvovýstupů špek a kolik jiní prvovýstupci? Dáváš svoje pocity za fakta nebo víš o čem mluvíš? A když už chceš být osobní a nazýváš špeka komunistou, znáš jeho historii ve vztahu ke komunismu, řekl bys mu to do očí?
Jan Š.odpovědět 
    Re: rozpink14:02:40 18.08.2021
Řekl.lezl.komunismus v paralele proč oni mg v těžkych můžou a oni v lehkych ne viz.debata v pěknym filmu se špekem vs tisice prváčů.nejak to rezonuje
Mufodpovědět 
     Re: rozpink14:17:44 18.08.2021
Mícháš jablka s hruškama. Špek se pohybuje v rámci demokraticky ustanovených pravidel. V otázce magnézia "jedni můžou, druzí ne" viz paralela s komunismem.
odpovědět 
      Re: rozpink14:39:27 18.08.2021
Jasně, když přijdu do hospy a sám vykalim všechny sudy tak taky nic neporušuju, ale co ostatní? Štamgasti mi daji na hubu neb je takove jednaní vůči společnosti amorální
Ufodpovědět 
       Re: rozpink14:42:27 18.08.2021
Ok, rozumím a loučím se pane troll :)
Jan Š.odpovědět 
       Re: rozpink15:53:37 18.08.2021
Ufff..to je ale chujva rozdíl..když ty vykalíš všechny sudy, zbydou po tobě prázdný sudy a dostaneš ještě na hubu...když Mistr vyžere tisíc prváčů, zbyde po něm tisíc dechberoucích směrů, který si může každej zkusit vylízt...fakt, že se v tom téměř nikdo z týdletý "komunitynakteroubysemělbrátohled" nehne, není Mistrovo selhání...vidíš v tom ten rozdíl?
bobinodpovědět 
        Re: rozpink16:07:39 18.08.2021
Když v oblasti udela 90% a poleze se jen tech zbyvajicich 10% od jinyc je to spravne? Adam jeho X se 4 Q preleze taky treba jen s jednim Q...kdyby takovych adamu bylo 1000 tak nikdo neleze
Bobrodpovědět 
         Re: rozpink16:45:04 18.08.2021
Kdo udělal v oblasti 90% cest? V klokočí je kolem 3000 cest z nich má téměř třetinu Přepis. Zavádějící debatu od Bíbra bych nečekal, ani ty soudy
Jan Š.odpovědět 
          Re: rozpink16:45:57 18.08.2021
*pepis *bobr pardon :)
Jan Š.odpovědět 
           Re: rozpink19:30:57 18.08.2021
Já už dávno nelezu.
Džastin Bíbrodpovědět 
           Re: rozpink19:30:58 18.08.2021
Já už dávno nelezu.
Džastin Bíbrodpovědět 
            Re: rozpink19:34:55 18.08.2021
Koudelka to samý 100 cest a stopka
.odpovědět 
             Re: rozpink22:02:47 18.08.2021
No, a konečně něco, čemu by se dalo říkat komunismus.
P.odpovědět 
              Re: rozpink08:40:27 19.08.2021
Ok nejaky x počet cest je k diskuzi tohle melo byt zohledneno v pravidlech obdobne jako ted ve žlebu max 5 rozdelanych projektu apod.proste mi přijde nefer bouchat to jako baťa cvičky samo ze je za tim spousta prace ale..myslim že chlapi ve žlabu jsou krásný příklad toho, že to jde delat rozumne s citem a profesionálne.diky za to
Ufodpovědět 
               Re: rozpink09:33:01 19.08.2021
Hele vy komunisti, radši už držte hubu... Jste nějak rychle zapomněli, jak jste stáli fronty na banány... Buďte rádi, že máte co lézt a nemusíte stát fronty na 5 cest v celym Skaláku... Protože každej má sice nárok si udělat 100 cest, ale všichni jste líný a sedíte na prdeli u počítače a akorát fňukáte, jak byste něco dělali, když by vám to někdo nevyfoukl... Ale za těma prvovýstupama je PRÁCE, vole PRÁCE. To neni ťukání do klávesnice. Bože, ty to vidíš....
odpovědět 
                Re: rozpink10:44:20 19.08.2021
Ne všem následujícím generacím..
odpovědět 
               Re: rozpink15:41:16 19.08.2021
Ufe, ten v závěru tvého příspěvku byl dobrej.
Možná by stálo za zmínku v téhle souvislosti třebas to, že jeden z těch citlivých správců měl po roce 2010 rozdělaných opravdu nemálo směrů v oblasti mezi Kriminálem a Porcelánovou stěnou (pro představu stačí prolistovat průvodce nebo databázi - viz cesty na masivy v téhle lokalitě), trvalo to poměrně dlouho a po oblasti se v těch letech šuškalo (i tehdejší správce ostatní varoval v tomto smyslu), že tam se radši vůbec nemá chodit, protože tam to má všechno on, a že teprv až to celé zveřejní, bude to tam veřejně přístupné... A jdou třeba historky o tom, jak ho nadzdvihli nějací Sasíci, kteří si tam dovolili udělat jeden zatím nerozdělanej směr.
To byla ovšem jiná doba, tehdy se na ostatní, natož na ty generace ohledy ještě zas tak nebraly.
P.odpovědět 
                Re: rozpink21:32:56 19.08.2021
Nj klasicky syndrom oblastnich prvovystupců co si mysli že jim to patří...
Ufodpovědět 
            Re: rozpink13:01:32 19.08.2021
Dávno nelezeš, tak proč komentáře na lezci?
To mi vysvětli :)
Jan Š.odpovědět 
             Re: rozpink15:16:54 19.08.2021
To je jednoduchý. Kdo leze, ten je ve skalách a nemá čas tapetovat na lezci.
honzaodpovědět 
             Re: rozpink20:13:15 19.08.2021
Já mám totiž supervyhledávač a jakmile se někde objeví moje jméno, tak rád svým fanouškům odpovím.
Džastin Bíbrodpovědět 
       Re: rozpink11:03:50 19.08.2021
Tak je to problém hospodských, že to nevychytal a objednal málo.

Jak se objednávají další skály ale nějak netuším.

Já lezu tak nějak hovno, ale těžké cesty na které nemá nárok mi nevadí. A fakt necítím závist že pár fakt dobrých lezců to dá a já ani hovno. Šak cest jsou spousty a spousty. A taky nemusí být v každé skále metrák železa a bejt volezená jak prolejzačka na dětským hřišti.

Aspoň na ty po nás taky něco zůstane.
MModpovědět 
       Re: rozpink09:39:54 20.08.2021
uf-ty jsi mega idiot
danielodpovědět 
        Re: rozpink23:52:50 20.08.2021
Dekujeme za inteligentni nazor k věci
Petrodpovědět 
  Re: rozpink16:04:29 18.08.2021
jo komunismus v lezeni.. prosimte, neplacej nesmysly o vecech o kterejch nemas tuseni.
odpovědět 

 Chudák Adam09:19:04 18.08.2021
Chudák Adam, byl si normálně zalízt s kámošem na skalách a lidi jsou schopný se pohádat i kvůli tomu. Holt bejt slavnej není žádná sranda!
stipodpovědět 
 Re: Chudák Adam13:52:25 18.08.2021
Sak rikal ze bude v Krase. A ono prdlajz:) Takle mast verejnost a bulvar! Tsss!
judovanaodpovědět 

 Paráda15:50:54 18.08.2021
Tak tohle mi udělalo největší radost ze všech článku na lezci v tomto roce. Díky za tu vysmátou fotku, naprostá pohoda, díky za inspiraci. Pg
Pgodpovědět 

 Absolutni Klasa16:55:43 18.08.2021
Nejlepsi clanek tohoto roku. Adam je proste vyjimecny lezec. Stale nejuniverzalnejsi lezec na svete! Hezke gesto od Speka, ze ho pozval. Diky vsem zucastnenym!
Honza V. odpovědět 

 Klokoci 20:45:16 18.08.2021
Paráda. Ještě kdyby Adama někdo dostal do Skalaku, třeba na Pulp Fiction. To bych moc rád viděl.
Kvapaodpovědět 

 Žumpa21:53:23 18.08.2021
Tady to vypadá, jako by si zde dali rande komentující z novinek.cz Když lezu hovno, tak se alespoň vopřu do někoho, komu vše nevyšlo podle plánu, taková česká klasika...trotlíci :D
Pítrsodpovědět 

 Here we go again 22:39:16 18.08.2021
Na lezci to je pořád stejný - pár rozumnejch komentářů a jinak to je přehlídka vocasů. Kam na vás pořád choděj tvl…
GrabTittyMomodpovědět 

 uprimne10:38:47 19.08.2021
Spek je fajn  a jeste vic fajn vod ty doby co dela cesty v tehlenctech  Klokockach ;)
srabak lacusakodpovědět 
 Re: uprimne12:06:34 19.08.2021
to je nepochybně pravda. třeba na sněžníku je většina pořádných linií na opravdické skály už skoro třicet let zaclaimována špekem (a podobnými) a leze se tam hojně jen na maličké balvánky.
Lukas B.odpovědět 
  Re: uprimne07:49:37 20.08.2021
Holt kdyz na to nemáme musíme lezecky dozrát na tech balváncích poradne je oťapat a pokorne vzhlízet k mistrum
Uvuvodpovědět 
  Re: uprimne08:56:24 20.08.2021
Holt kdyz na to nemáme musíme lezecky dozrát na tech balváncích poradne je oťapat a pokorne vzhlizet k mistrum
Uvuvodpovědět 

 Piskari17:37:33 21.08.2021
Sa mi paci ako sa piskari pokladaju za elitu lezenia, az je to srandovne. Pritom to je podobna uroven ako vsade inde, ked clovek vie liezt tak vylezie kdekolvek a cokolvek. Ja som bol prvykrat na piesku po 20 rokoch lezenia a liezol som len velmi lahko pod uroven svojho maxima kdekolvek inde. Samozrejme ze by som nedal nejaku specialitu na OS ale to by nedal ani pieskar na kvaploch alebo na vapne v previse. Takze pieskari klud pri vsetkej ucte nieste nicim vynimocni ;)
Lukodpovědět 
 Drtils na písku šestky15:26:10 22.08.2021
jako v Tatrách?
 M@raodpovědět 
  Re: Drtils na písku šestky16:30:13 22.08.2021
;) zopar IXa,b,c jedno Xa.. kludne ako tatry, ked vies liezt zalezies kdekolvek ;)
Lukodpovědět 
   Re: Drtils na písku šestky18:27:37 22.08.2021
Tak xa tj 9-
odpovědět 
 Re: Piskari10:14:52 23.08.2021
Klasické lezení na písku je specifické, což je prostě pravda, nikoli elitní, což taky ale nikdo netvrdí.
Kdybys zase něco nevěděl, klidně se zeptej;-)))!

Hore zdar!;-)

odpovědět 
 Re: Piskari11:10:50 23.08.2021
Žes vylezl devítky je jedna věc, druhá věc je kde a jakým způsobem.

Borhákové sportovky v Labáku jde už těžko považovat za pískovcové lezení. A lezení bez maglajzu je nutná podmínka k tomu, aby ses mohl nazvat pískařem.
odpovědět 
  Re: Piskari11:44:29 23.08.2021
V labaku to nebolo, a nebolo to ani s madzom, pravidla poznam aj tie nepisane ale to je fuk. Tak je to 9- a? Pisal som ze som daval OS mierne pod moje maxima inde.... No za elitarsky typ lezenia ho povazuju poniektori pieskari ako tu vnimam diskusie. Osobne je mi to skor srandovne ako sa povazuju za nieco viac ako su iny lezci. Specificke lezenie Ti ukazem aj na zule ci vapne ;)
odpovědět 
   Re: Piskari13:55:54 23.08.2021
Presne, staci se podivat co drti ted Magnus. A je to bouldrista. Kdo umi, zaleze nakonec vsude. Reci, jak by se nekdo v necem nehnul, jsou legracni.
odpovědět 
   Re: Piskari15:28:57 23.08.2021
no tak konečně napiš, co to bylo za cesty? znám taky spoustu cest, na kterých každému zvednu jeho pískovcové maximum. ale jakmile by vlezli (včetně mne) do další cesty stejné klasy, nejspíš pohoří
odpovědět 
    Re: Piskari09:06:06 24.08.2021
Ty si to stale nepochopil o co mi ide vsak? Take cesty v ktortch sa nepohnes ti ukazem aj na zule, andezite alebo vapne ;) je uplne nepodstatne co to bolo za cesty klasa je taka aka je a hotovo. Tu ide o to co ukazujes aj ty v diskusii ze ti co leziete len a prevazne na piesku mate stale tendenciu si dokazovat aki ste iny, lepsi a na ostatnych pozerate zvrchu. Ale dovod na to nieje ani najmensi ;)
odpovědět 
     Re: Piskari12:11:42 24.08.2021
nejde mi o sedmy, ve kterých pohoří desítkáři. popisoval jsem devítky, které vylezou sedmičkáři

jinak na mne působíš právě ty jako někdo, kdo se snaží dokázat, že je jiný a lepší než někdo z těch zaprděných písků
odpovědět 
      Re: Piskari05:55:50 25.08.2021
On jenom nepochopil, že je diskuze o konkrétních lidech, co si šli zalezt. A jak AO, tak Špek jsou jistým zpusobem výjimeční a tím vzbuzují emoce. Zatímco neznámý kluk co vylezl zopár devitek ničím nezaujme a jediné co mu zbývá je arogance.
odpovědět 
       Re: Piskari13:23:11 26.08.2021
a stále nenapsal jména těch svých zopár deviatek
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.