LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140237 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Olberg lezecká stěna - Blansko
HO Lokomotiva Beroun - Beroun 2
A-ProSystem s.r.o. - Most

Prodejny
bart´s port - Praha 2
HUDYsport - Praha 5
Dap Sport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Další jednání o osudu Ostrova

Retardéry, slepé ulice a razie

Dnes 28. srpna proběhlo v Tisé další jednání v kauze Ostrov.

Sešli se na něm starosta obce František Ritschel, šéf CHKO Labské pískovce Werner Hentschel s manželkou, policisté z Libouchce na Ústecku a Sněžníku na Děčínsku, zástupce Lesů ČR a za ČHS Jiří Všetečka, Radim Bzura (správce skal v Tisé), Jiří Chára (CAO Děčín) a Michael Vyleťal (HO Tisá). Kromě toho tu byli i člověk z Horské služby, zástupce silničářů, Švarc z kempu Pod Císařem a provozovatelka Pekárny.

V ČEM JE PRVNÍ PROBLÉM:
- do Ostrova jezdí moc aut a parkují, kde se nemá. Jeden z místních usedlíků Zdeněk Krejča si v dopise starostovi stěžoval, že parkují v zákazech vjezdu, na soukromých pozemcích a dokonce i na hrázi jednoho z místních rybníků.
Největší potíž spočívá v tom, že auta stojí tak blbě, že se v letošní sezoně už jednou stalo, že nemohla záchranka a Horská projet ke zraněnému. Starosta k tomu dodává, že nedej bože, aby tam museli jet hasiči z Tisé se svou Tatrou 148 něco hasit.

JAKÉ NÁVRHY K TOMU PADLY NA DNEŠNÍ SCHŮZCE:
1) zpomalit auta retardéry, aby neohrožovala chodce (zejména děti) a cyklisty - na tom se vcelku všichni shodli jako na užitečné věci a zřejmě budou

2) osadit po vsi značky jako
- slepá ulice - značka má upozornit řidiče, že Ostrov není průjezdný, aby sem zbytečně nezajížděli - nenarazilo na větší odpor, zřejmě také bude
- třicítka v obci - zamítl Městský úřad v DC, do jehož pravomoci spadá zdejší silnice
- zákazy stání a zastavení - policajti připustili, že je instalace značek je sice možná, ale že na hlídání, zda je lidé dodržují, nemají lidi
- zákaz vjezdu do obce, který měl platit už od křižovatky silnice Sněžník - Tisá - policajti namítli totéž, Hentschel z CHKO a lesák byli jednoznačně pro, zástupci ČHS byli proti

3) umožnit vjezd do obce jen na povolenky pro chataře, ubytované v kempu a hotelu, ev. chatě ČHS...., případně povolenky kombinovat se závorou, zákazem, případně uzávěrou Ostrova jen na léto (bordel je tu totiž hlavně v létě) apod. - tuto variantu podporovali policajti a opět "zelení", zástupci ČHS byli znovu proti

Zajímavé argumenty měl zástupce Lesů ČR: v Ostrově podle není kde parkovat, tak proč by sem vůbec měla jezdit auta. Např. parkoviště u Drahstavu (hned po příjezdu do Ostrova vlevo) není vůbec parkoviště, ale skládka lesní hmoty, kterou Lesy nezbytně potřebují.

Dále padl návrh, zda by se v parkoviště nemohlo proměnit zdejší fotbalové hřiště. Obratem zamítnuto - je to totiž jediné místo pro přistání vrtulníku.

V ČEM JE DRUHÝ PROBLÉM:
- lidi chrápou v lese a zakládají v něm ohně         

JAKÉ NÁVRHY K TOMU PADLY NA DNEŠNÍ SCHŮZCE:
- společné razie policajtů, zástupců obce, činovníků CHKO, ČHS a Horské služby v denní i noční dobu - policajti nemají v Ostrově čas vartovat. Proto starosta Ritschel navrhl, že se dohodne několik termínů, kdy celá skupina v čele s policisty vyrazí do terénu zjistit, kdo, kde a co porušuje. Přistižení dostanou hned flastr. Účel: mezi návštěvníky Ostrova (horolezci) se rozkřikne, že se tu dělají šťáry a dají si pozor. Začíná se již tuto sezonu.

Po summitu mi Švarc ještě do telefonu sdělil, že zorganizuje vlastní hlídky, které budou oblast obcházet a upozorňovat hříšníky, že škodí. Podle jeho slov jde více méně pořád o ty samé lidi. K tomu uvažuje o slevách v kempu pro členy ČHS.

SUMMARY:
Ze schůzky vzešly tyto výstupy:
- budou zpomalovací prahy
- bude značka slepá ulice
- budou razie
- po příští sezoně se situace vyhodnotí a uvidí se co dál

Osobní dojem - zdálo se mi, že pro "zelený" by bylo nejvýhodnější Ostrov zavřít (na pět let! - jak zněl jeden z návrhů), aby neměli problémy. Vůli po konstruktivním řešení jsem u nich shledal malou. Zástupci ČHS se bili jako lvi (zejména J.Všetečka a R.Bzura). Svou věcností mě překvapili(a, y?) i benga. Velmi poučný zážitek.

P.S. Je pravděpodobné, že jsem na něco zapomněl nebo něco nechca zkreslil. Rád proto uvítám jakékoli zpřesnění či opravu od aktérů schůzky i od Vás, moji milí, kteří jste to vydrželi číst až sem. Těším se na Vaše komentáříky.

Papouš   [úpravy] 21:16 28.08.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 COŽE????22:24:54 28.08.2003
No já tedy zírám.Týýý vole to je dost hustý.Jasně vážení,směle VZAD.V obci se nedá parkovat  a oni jim tam jezdí lidi.A ještě k tomu určitě lezou po těch skalách.A což takhle pane starosto na to kouknou z druhý strany.Co vybudovat parkoviště,vybírat tam nějakej rozumnej peníz a z z utrženého obnosu udržovat parkplatz,stezky,schody atd.Máte holt pech.Jinak řečeno asi pro Váš pohled na svět prostě smůlu.Okolo Vašich děrevní jsou mraky nádhernejch skal a doba je už taková, že jen málokdo půjde pěšky z Tisý.Takže vemte rozum do hrsti a zkuste se domluvit jinak než vyhjrožováním razijema!Trochu mi to připomíná doby,kdy ochranáři prudili pod Blážou na Srbsku tak dlouho až jeden odplaval po úproudu k Berounu.No a byl klid.Jasně,já vím.Na Vaší a zvláště na straně v této kauze tak důležité POLICIE ČR je zákon.Jenže my to tam u Vás máme prostě rádi a je nám tam fajn.Jestli chcete helfnout tak dejte vědět.Najde se spousta šikovných a ochotných.No a nakonec-běžte s těma pitomejma nápadama do .... člověče!
marťas*odpovědět 
 Re: COŽE????07:01:54 29.08.2003
Po PROUDU k Berounu????
jardaodpovědět 
  Re: COŽE????15:37:37 02.09.2003
No, třeba ho tam chytil vodní vejr (jak se tam míchá studená voda z Kačáku s teplejší z Berounky) a místo ku Praze ho proud zahnal na Alkazar. Nebo byl vypravěč pod parou, takže pozapoměl kam řeka teče.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: COŽE????10:13:04 29.08.2003
Hele, já bych se místním zas tak nedivil, ty bys chtěl mít na zahradě každej víkend auťák nejakejch dobráků, co jsou líný chodit? Já ne.
Naopak ňákej ten metr ke skalám navíc jen prospěje, vzpomeň si na nekonečný debaty o ošoupávání skal davama lezců.
Na druhou stranu je placený parkoviště celkem rozumnej nápad, to by mohly unést obě strany.
E.
Eňonodpovědět 
 Re: COŽE????12:10:23 29.08.2003
To ze se zavre nejaka cesta nebo obec pro vjezd turistu neni nic neobvyklyho ani jinde v Evrope (moje letosni zkusenost ze Svycarska a Itali) co maj jinyho delat mrnavy obce ktery maj holt tu smulu ze se tam stahujou vikendaci a je jedno jestli kvuli lezeni bezkam nebo koupani.Ostrov i Tisou znam a vim jak to tam vypada.Neni se co divit ze to chtej mistni nejak resit at uz jakoliv.K frajerskemu pocinu hodit straz ochrany prirody do Berounky :KDYZ UVIDIM NEJAKYHO DAREBAKA JAK NECO PODOBNYHO PROVED TAK HO POSLU K SIPKU !!!! podobny excesy jsou nejlepsi cesta jak znova nedostat vyjimku k provozovani horolezectvi !!!Laskave si uvedomme ze pravo je na strane ochranaru a oni haji zajmy ochrany prirody cozb vyplyva z podstat jejich existence.Dostat vyjimku je dost tezky a diky podobnymu jednani jeste vic!!! Bordel , cesty zniceny erozi , ruseni ptactva v dobe hnizdeni atd. to neni vyjimka podobnej problem je na velkem mnozsti lezeckych terenu a to i na mistech kam nemaj obycejni turisti a luftaci pristup takze se na ne nemuzem vymlouvat.
Prosi o velkou davku pokory pri jednani se zminovanymi organy at uz v terenu pri kontrole nebo pri jednani na urade.Ikdyz tam muze bejt sebevetsi blbec muze nam zavarit vsem a pa si uz diky ruznym "hrdinum nezalezem".....
Honza Bočekodpovědět 
  Re: COŽE????15:43:36 02.09.2003
Honzíku, nevyhrožuj. S tím házením ochranářů do Berounky to bylo jinak (viz též vzpomínky pamětníků o kousek níž).
A pro neznalé čitatele výše vloženého příspěvku: ujišťuju Vás všechny, kteří Honzíka neznáte, že posláním k šípku myslí nakopání do prdele. A kdybyste ho znali, chápali byste, že to od něj bude mít patřičnou razanci. On je totiž nejenom cholerik, ale taky je velikej a silnej. A v oddílový horoškole mu nováčci říkaj Hrobník. A taky má podle testů mentalitu masovýho vraha. Tak si dejte bacha, a neházejte nikoho do vody!
Tomáš F.odpovědět 
  Re: COŽE????10:18:12 03.09.2003
Hmm ochranari v bejvalim lomu kde roste jen plevel...tam maj fakt co rikat.Zvlast kdyz na druhy strane se vesele tezi dal.At rvou tam.Ale tam by jim udelali asi neco jinyho nez hodili do vody.
Rudaodpovědět 

 tolrance23:46:15 28.08.2003
v oblasti kterou popisuje tento clanek jsem sice nikdy nebyl (snad to brzo napravim) ale pravdou je ze se ne kazdy turista/horolezec chova prave setrne k oblasti kde se chce sportovne vyzit..
vidim to casto.. zbytecne jezdeni auty do zakazu vjezdu prestoze si tim zkrati pouze par set metru, obcas nejake ty odpadky.. zbytecny hluk atd.
u nas je spousta peknych mist k lezeni tak si zbytecne nepodrazdeme ochrance starosty a podobne organy ktere ne vzdycky vitaji nase aktivity.
sportu zdar :)
Snaperodpovědět 
 Re: tolrance07:53:30 29.08.2003
pekne jsi to napsal, naprosto s tim souhlasim. Za vsechny zakazy lezeni si muzeme sami.
tatranecodpovědět 

 Ja se klidne projdu09:33:15 29.08.2003
Nemel bych problem nechat auto ani na te sneznicke silnici, pak ten kousek prochazky krasnou prirodou, hlavne aby nezakazali lezt na skalach.
JirkaSodpovědět 

 Doplnění jinak dokonalého článku09:56:53 29.08.2003
Pouze bych doplnil, že nejsem správce oblasti - správce oblasti Tisá je Jirka Rosol, který se taky zůčastnil. Jsem frontman oddílu....Parkoviště asi nebudou, protože není moc možností kde je postavit. OStrov je vodárenské pásmo 1. stupně - je zněj napájeno Ústí nad LAbem. Většina pozemků je privátních. Dle vyjádření občanů škodí především motoristi,kteří se jedou koupat .....až 200 aut denně.....Horolezci parkují "vzorně" na pozemku lesů ČR po levé straně od silnice, který je vyhrazen pro skládku dřeva. Pokud jste ochotni chodit od sněžnické silnice kde záchytné parkoviště  je, věci to rozhodně pomůže. Hlídky opravdu budou a pokuty exemplární. Pokud nemáte na zaplacení kempu či na ubytovaní na chatě ČHS, nebo třeba na naší chatě oddílové  vraťte se na noc domů, nebo do oblasti nejezděte. Pokud si nějaký paka vaří v seníku na plynovém vařiči, nedivím se, že jsou všichni histerický.... to samý platí o lidech, kteří si v absolutně suchém lese dělají ohýnky......
Zní to jako pakárna.....ale hlídky policejní jsou nutné, protože jak lesní stráž, tak i stráž CHKO byla údajně opakovaně horolezci fyzicky inzultována.....takže policejní razie jsou bohužel nutné.
Pro CHKO je samozřejmě nejjednodušší oblast uzavřít - což asi neprojde ani letos a ani v roce příštím.....ale myslím, stačil by jakýkoliv požár a je po lezení....
A argumentace chatařů typu: vjezd povolíme pouze nám, našim známým a příbuzným a lidem , kteří zůstanou na noc v ubytovacích zařízeních naštěstí neprošel i díky velkému odporu všech zástupců lezců ( CAO Děčín, HO Tisá, HO TJ Spartak UL....)
Na špatně zaparkovaných autech budou instalovány botičky, které věnuje obec Tisá jako sponzorský dar policii Libouchec, která oblast udržuje.
Další věcí která se nelíbí starostovi, je to, že Horolezci zásadně neplatí vstup v TIsé ( pro členy ČHS se jedná o 3Kč!!!!!!!!!!). Nevim jestli ony tři koruny někoho zabijou....Jirka Vetečka se pokusí prosadit bezplatný vstup pro členy ČHS za proti službu ve formě brigády při úklidu Tisé ( předpokládám, že se jí zůčastní široká lezecká veřejnost a né pár lidí z místních oddílů ). Toť asi vše.
Radim Bzuraodpovědět 
 3 koruny v tisé10:57:03 29.08.2003
jsou opravdu strašně málo. kupodivu je poměrně velké procento lezců kteří okázale neplatí (a to bohužel i mezi mými kamarády).

nápad do ankety něco jako platíte v tisé s možnostmi a)vždy nejdřív dojdu k pokladně zaplatit, b) když už jdu okolo zaplatím, c) na vyzvání paní v kukani okamžitě zdvořile zaplatím, d) zaplatím ale neopustím si kecy o tom že příroda patří všem, d) nic nedám, ať jde baba do háje.
Lukas B.odpovědět 
  Re: 3 koruny v tisé09:29:52 01.09.2003
Tak v neděli jsme okázale zaplatili. Musím teda říct, že to stálo za to, páč jsme dostali ústřižky s nápisem 1,-Kčs a nadpisem MNV Tisá. Takže si myslím, že tyto vstupenky jsou neplatné a byl jsem podveden. Už chápu lidi co nezaplatí ani blbejch 3K.
žebroodpovědět 

 Pochva pochvala11:41:26 29.08.2003
No skutečně Papouši všechna čest. Zde mi nezbývá nic jiného, než smeknout. Lepšíš se. Takový hodnotný článek, bez tvých obvyklých projevů bych nečekal. Jen tak dál a díky za užitečné informace.
Blitkaodpovědět 
 Re: Pochva pochvala12:35:26 29.08.2003
Za to ty si, sráči, zatim nic nepředved.
Papoušodpovědět 
  Re: Pochva pochvala13:49:06 29.08.2003
Nezkaz si to :o))
Blitkaodpovědět 
  Re: Pochva pochvala13:50:43 29.08.2003
Apropo, když už jsi takový milec češtiny neměl by jsi spíše psát "nepředvedl"?
Blitkaodpovědět 
   Re: Pochva pochvala16:42:02 29.08.2003
A ty se, Blitko, zase nauč oddělovat věty alespoň čárkami... :-)))
Kecalodpovědět 

 Jo jo12:12:31 29.08.2003
Sakra, nějak mě nenapadá, jak Papouše napadnout:-(. On to podal téměř nenovinářsky:-))). Proti raziím může být jen ten, kdo porušuje pravidla. Já jsem za ně. Nesnáším represi, ale tentokrát stojím na stejné straně barikády(pro mladší: to je přehrazení ulice bordelem, za účelem zastavení protivníka). Jen mam strach, že těch retardérů bude potřeba hodně. A to policejní parkoviště je skutečně jejich, nebo obce?????
Matyodpovědět 
 Re: Jo jo13:40:48 29.08.2003
taky bys chtěl furt někoho napadat.
Bodpovědět 

 Kvalitní informace12:30:23 29.08.2003
Díky za ně. Co jsou v papouštině benga?
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Kvalitní informace12:33:39 29.08.2003
Policajti - ale tyhle byli překvapivě věcný a inteligentní.....
Radim Bzuraodpovědět 

 Upřesnění k Ostrovu14:59:31 29.08.2003
Ještě k Ostrovu pár upřesnění. Pod slovem razie si představuju trochu víc tvrdosti a tý snad v Ostrově nebude potřeba. Na vlastních hlídkách jsme se domluvili společně s místníma lezcema a chceme ostatní upozorňovat jen na to, že nemůžou spát v bivacích, protože jsou v CHKO, na soukromých pozemcích, protože si obyvatelé budou stěžovat, parkovat, kde se nemá a o rozdělávání ohně už raději nemluvím. Chtěli bychom, aby si lezci uvědomili, že jsou v CHKO a pravidla tam prostě platí a nikdo je nezmění jen kvůli tomu, že pod skalama celej život spal. Když ve městě udělaj jednosměrku, tak tam taky nebudeš jezdit jen kvůli tomu, žes tam dvacet let jezdil. Je to stejnej zákon Český republiky. Pokud nepomůže domluva, bude to muset řešit policie a když i ona bude bezradná, tak se na vjezdu do Ostrova dá zákaz a nebudem tam jezdit nikdo a to snad nechceme. Obecní úřad má pro nás lezce pochopení a je na naší straně, ale pokud se budou opakovat podobná porušení, tak jeho důvěru ztratíme. Není přece problém jet do kempu, nechat si auto tam, případně se ubytovat a jít do skal. Za osobu se v kempu platí 20,-Kč, to snad není tolik. Nebo jeďtě jinam!! Byl bych rád, kdyby se tahle debata rozšířila mezi lezeckou veřejnost a každej se zamyslel nad tím, jestli chce do Ostrava přijet i příště nebo tam přijít pěšky.
PS: Ještě upozornění - kromě jedné zmínky pracovníka CHKO se o zavírání skal nejednalo, to jen aby se nešířily fámy. Když už by se zavíralo, tak jen příjezdová silnice do Ostrova.
Michael Vyleťal, HO Tisáodpovědět 

 chrápaní v lese19:33:28 29.08.2003
Jasně, že podle zákona se v lese chrápat nemá, uznávám. A nijak vás nenavádím, jen mě napadlo se krapet zamyslet. Ale dovolím si jen takový myšlenkový pokus: Dva típci jsou do večera v hospodě a noc jdou do skal se jen vyspat, a dejme tomu, že tam opravdu nenechají žádný odpad a nic neničí, jen tam jsou.. A někdo si spinká v kempu a ve skalách nechá třebas jen pitlíček od buráku.  Co je horší pro přírodu?
Jsem skoro úchýlný co se týče ochrany přírody, ale ochránci mě někdy serou. Kdo koho a proč hodil pod Blážou do řeky???
Maguodpovědět 
 Story plavajících ochranářů01:36:09 30.08.2003
Tohle si složila má chabá paměť z útržků vyprávění účastníků "inzultace", ze které se léty stala legenda. Ochranáři a tehdy už i jeskyňáři Máca s Aiďákem (a nejsem si jist, jestli u toho nebyl ještě Kečup) šli pod Blážou, na které něco kutil tehdejší správce skal Pletan. Oba byli v jeskyňářském úboru s nifkama za pasem. Postavili se pod Blážu a měli kecy jako obvykle. Jenže Pletánka to tentokrát naštvalo, bleskurychle slanil a na oba začal pokřikovat. Máca se dal na taktický ústup. Aiďák to nestihnul, zakopl a spadnul do Berounky.
Ale vážně: zásadní spory lezců s ochranáři ve vápencovém Českém krasu se vyřešily tím, že začala éra rybaření. Slaňáky pod hranami skal umožnily jednoduše slaňovat a nikdo se už neobtěžuje dolézat do velevzácných travin a květeny, rozbitých skal a ptačích hnízd.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Story plavajících ochranářů12:25:21 01.09.2003
OPRAVA RADIA JEREVAN: Kečup nebyl přítomen (dodes je z toho mrzutej). Jeskyňáři Máca s Ajďákem tenkrát, jako ostatně obvykle vždy před tím než pořídili trafačku v Tomáškárně, spali na ochranářské boudě, čímž získali statut "ochranářů". A postižený si hlavně stěžoval na šlendrián, neb do hornické baterky podle výrobce nemá natéct voda a ta se tedy plaváním v Berounce nemá co zkratovat!
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Story plavajících ochranářů12:51:32 01.09.2003
Ale ne, oni byli dříve ochranáři než jeskyňáři... Až potom se to zlomilo v dírolezení. Já taky lituju, že jsem u toho přímo nebyl.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Story plavajících ochranářů12:57:00 01.09.2003
:-) jo, jenže v době, kdy se tahle scénka odehrála, se uz věnovali jen jeskyňaření a s OP v krasu neměli, alespoň oficiálně, nic společného.

A navíc by sem měla patřit oa památná scéna, kdy do Beronky utíkal z lezecky oblíbeného lomu Kozel sám vedoucí strážní služby, který si v opilecké pýše usmyslel kontrolu kotlíků ve štole pod Hare Krišnou :-)
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Story plavajících ochranářů20:15:13 01.09.2003
Cože? O mrtvých jen dobře, ale jak to bylo?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Story plavajících ochranářů13:52:45 02.09.2003
no, byl strasne zadejchanej a mokrej. Kotlíků tam bylo víc než se zvenku zdálo a nechtěli s ním mluvit. Prostě na Alkazaru se občas děly věci. Karel, zvaný též Brtník, by ti, kdyby se býval neodstěhoval do Lužických hor a nekomunikoval pouze příležitostně prostřednictvím mejlu své choti, zase mohl vyprávět pěknou historku e svých čekatelských dob, kdy doprovázel nejmenvaného akademického umělce na první etáž se kouknout na kytičky. Nejmenovaný umělec měl sice ke kontrolám obecně vztah záporný, daný jeho přesvědčením, že stráž OP není od buzerace, ale od monitorování přírody, leč když v poledne zakopl o kotlíka ve spacáku, nedalo mu to... Naštěstí Brt dokázal krýt ústupovou cestu k Šaňáku, kde se stateční ochranáři dokázali schovat. Tento zážitek ze strážní služy vyprávěl velmi epicky. A pak se taky dal radši k jeskyňářům. Bezpečí především. No, stejně skončil špatně. U horolezců.
Tomáš F.odpovědět 
       Re: Story plavajících ochranářů14:46:09 02.09.2003
A tu o starém pánovi ochranářovi ze Srbska, který tahal horolezcům za lana, když na něj nebyli slušní, znáš? A když ani to nepomohlo, šlápl na jejich kytaru pod skálou jako lovec v buši na mrtvé zvíře a prohlásil, že jestli hned neslaní a neukážou mu průkaz ČHS, rozšlápne ji. Slanili rychle a jako beránci se legitimovali a platili pokutu za dolézání na chráněné skalní hrany.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Story plavajících ochranářů15:17:55 02.09.2003
Tak tu neznám. Ty, pamětníku, nejezdil on tam ten starý pán na skoro stejně starém byciklu?
Pokud ano, pak to bude tentýž pán, který jako jedinný fasoval dvacetikorunové pokutové bloky a stášně litoval že nejsou desetikorunové. Jistě nepřekvapí, že ač je rozdával výhradně po jednom, měl celkem autoritu. Já u něj platil třikrát. Pokaždý říkal, že až mě příště chytne, bude to zlý. A myslej jsem si, že je poněkud zapomětlivý. Nebyl. Když mě chytnul počtvrtý a já z kapsy vytáhnul vyjímku na speleologický průzkum, prohlásil, že jsem ho tentokrát skutečně velmi mile překvapil.
Tomáš F.odpovědět 
         Re: Story plavajících ochranářů15:34:25 04.09.2003
Tomíku a Kubo , to byl ale krasnej historickej exkurz.
Honza Bočekodpovědět 
          Re: Story plavajících ochranářů10:58:57 05.09.2003
Díky za pochvalu :-)
Bohužel ty úplně nejpěknější storky snad ani nejsou publikovatelný.
Tomáš F.odpovědět 
           Re: Story plavajících ochranářů13:32:39 05.09.2003
Už jsem si vzpomněl na starého pána ochranáře ze Srbska. Jmenoval se Štefan (příjmení) a bydlel někde u Kody (druhá strana řeky, než se leze). lezce ještě chápal a občas je neměl rád, ale mimo jeho chápání už byli trampové, kteří nosili americké uniformy, plastové samopaly a pochodovali. "Včera jsem jednoho viděl. Táhnul na zádech dřevěnou bednu, na ní měl přidělanou anténu a pořád do ní mluvil jako do vysílačky. Dneska zase šla parta do hospody u nádraží a jeden zůstal venku a furt předpisově pochodoval tam a nazpátek před dveřma," jednou mi při strážní službě sděloval své zážitky a nevěřícně při tom kroutil hlavou.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Story plavajících ochranářů11:33:25 08.09.2003
No to sem Ti moh říct hnedka, že to musel být Jindra Štefan. Von proti horolezcům v zásadě měl jediné: občas vadili ptákům. A von byl ornitolog...
Ostatně, jak už si tady uved, od tý doby, co jsou slušný lana, který nezlikviduje tak čtvrtý slanění, a všechny cesty jsou opatřeny slaňáky, tak problém ne většině míst v Českém krasu vymizel. Ti fóglové bejvaj v těch rozrachtanech hranách a vůbec terénech, které ěžko nadchnou sportovního lezce požadujícího kompaktní šutr.
Mimochodem, se starým Štefanem mám taky pár těžko ublikovaných historek :-) třeba jak dostal pár facek od kotlíků v lůmku pod j. Kačák a pak ze řetězu pustil zlýho Medvěda.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: chrápaní v lese11:22:42 18.04.2011
Nechci nic namítat, ale chrápání v lese nikomu CHKO
zakazovat nemůže. Nevím jestli letos na jaře nebo loni na podzim proběhl soud s člověkem, který se bránil represi, že přenocoval v CHKO jen tak pod širákem a soud mu dal za pravdu. Obávám se, že toto
rozhodnutí soudu se bez vyjímky vztahuje na všechny CHKO v ČR.
ReiterTodpovědět 

 Zákazy a zase zákazy10:36:19 30.08.2003
V Höllentllu vyřešili problém s lezci tak, že jim dali zdarma kemp s teplou vodou a záchodama. V Juře se speciálně pro lezce dělají parkoviště aby auta nestály jen tak u cesty. Jeden ze tří důvodů proč se podle oficiálního stanoviska ČHS nesmí lézt na písku s Mg je ten, že dochází díky němu k masivnímu lezeckému zatížení, které je z důvodu předání skalního bohatství dalším generacím nežádoucí. Prostě u nás je lepší zakazovat. Další dva důvody pro zákaz lezení S Mg na písku jsou tyto ( viz. Montana 4/03 ): 1. Podle mnoha studií škodí Mg tím, že ucpává porézní horniny. 2. Pískovcové lezení u nás vychází ze Saské tradice a tu je třeba ctít a respektovat. // Jinýmy slovy to vlastně znamená, že kdyby se v Sasku začalo matlat a u nás lezlo míň lidí a každej po sobě kartáčkem vyčistil porézní horniny, tak by ČHS proti Mg vůbec nic nemělo. Ať žije zdravej rozum.
Ptíodpovědět 
 Zákazy ?20:22:47 30.08.2003
... Milan (Švarcik) by si měl asi nejdříve zamést před vlastním prahem, hýří iniciativou v raziích proti volně spícím (dokonce už je - s foťákem i provádí) a ohání se ochranáři, ale není to on (možná je mu jen hodně podobný) kdo se prohání po okolí na 4x4 stroji (občas s početnou suitou)? Možná se ani tohle v CHKO nesmí/možná smí. Není to ale špatné, být s Chráněnkou zadobře, šmírovat lezce a škodit jinde.
Třeba je to všechno jinak a pravé důvody téhle nové hysterie jsou jinde. Asi tak jako vždycky půjde o prachy - jak jinak (opravte mě jestli se mýlím). Lezci byli, jsou a budou "socky" a když už kalím tak musím třeba ušetřit jinde (spát venku), nájemce hospody v Ostrově se změnil (k horšímu - sorry Mžouro) a do kempu se nikomu (mezi skopčáky) nechce. Jak z toho ven ? Naženu si je tam ;-)

Co se vstupného do skal týká tak d) ... nic jí nedám... ještě mi nikdy nevysvětlila a zkoušel jsem to několikrát - na co a proč tam vybírá. Na zábradlí ne (taky to jednou zkoušela), to platila CHKO a ne obec. Na úklid ve skalách ??!! To snad taky ne, to si dělá srandu - když pak jdu ze skal a ukazuju jí plný igelitky bordelu co jsem tam sám nasbíral - tak mele něco o provokaci ??!! Možná jí beru práci. Takže možná na ty razie ve skalách. Jenže ty budou podle popisu provádět vesměs státní zaměstnanci (kvůli pár jedincům takové vydání - ředitel CHKO dokonce prý něco vykřikoval o vrtulníku s termovizí !!?) takže to zaplatí každý osobně (komu se to nelíbí ať hodí kamenem - po mě ale ne !).
Radim to vše chápe (možná se mu to líbí ?), jenže on bydlí asi tak 1,5 km od Tisé. Takže domu dojde i po čtyřech, ale kde spí když jede jinam ?? Možná v kempech - jestli jo, tak to Radim promiň.

...a Maty - no comment. To nemůže myslet vážně...

p.s. může mi někdo vysvětlit co to znamená volný režim (režim volného pohybu) prý platí na většině chráněných území (ve většině států) EU. A asi by měl platit (časem) i tady ?
L.odpovědět 
  Re: Zákazy ?08:42:55 01.09.2003
To ta termovize a vrtulník je spíše SCI-FI.... Všechno vzniklo na popud chatařů...nikoliv lezců či ČHS. Švarcík opravdu v Ostrově pořádá motorkářské sjezdy a prohání se po lese....několikrát jsem byl málem smeten při procházce se psy - omlouvá to tím, že na té samé čtyřkolce sbírá odpadky a v zimě dělá na skůtru stopy pro běžkaře ( ?!?!)....ale něco na tom tvém závěru bude. To že letos neprojela k spadlému německému horolezci záchranka kuli blbě zaparkovanejm autům je fakt. Privátní odpověď: Já když jedu někam lízt ať již tady nebo venku spím v kempu ( a to i třeba v Cortině či Paklanici) spíš kuli svému pohodlí a keramickému hajzlu než z přesvědšení. Jestli kemp stojí 20 Kč - což odpovídá jednomu pivku není to o tom, že jsou horolezci socky - zvláště podíváš-li se jaký auta pod skalama parkujou. Kontroly budou především kuli těm, co dělají ohně a nechávají bordel....pokud si někdo se setměním zaleze do spacáku a ráno vyleze...hovno si po sobě zahrabe a bordel odnese, já bych byl tolerantní. Jaký na to budou mít názor ochranáři a policie je věc jiná. Jejich práce je to, že dbají o to, aby se dodržovali zákony....taky se asi nedohaduješ, že se ti zdá blbost jezdit ve městě 50 km/h když to zabrzdíš s M5 i ze 100 km/h...právo je na jejich straně.
Ke vstupu do Tisé. Skály jsou na obecním pozemku ( na pozemku lesů a obec je má v pronájmu ). Je na obci, aby určovala za jakejch podmínek Ti umožní vstup a asi není její povinností, aby ti vysvětlovala na co peníze použijou. Pokud se ti to nelíbí, tak tam nejezdi. Když jedeš na výlet do Macochy či kamkoliv jinam zaplatíš několikanásobný vstup a taky ti nikdo nezdůvodňuje na co vydělané peníze použije. Platíš za vstup na obecní pozemek....stejně jako ve městě třeba za parkovací místo.....
Je zajímavý, že turisti zaplatí 20 kč naprosto bez problémů a horolezci se pořád dohaduj jestli investujou 3 Kč do svého koníčku.....
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Zákazy ?09:05:50 01.09.2003
Pokud jsou skály v Tisé na pozemku lesů a jedná se o les, je vybírání vstupného protiprávní aneb majitel lesa nesmí bránit vstupu jiným osobám. Když polezu v Hřebenovkách nebo v Malých Tiských stěnách, tak taky musím jít napřed ke kase?
K.odpovědět 
    Re: Zákazy ?09:23:06 01.09.2003
Jedná se o státem chráněnou přírodní památku Tisské stěny nikoliv les.......
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: Zákazy ?09:46:11 01.09.2003
Třeba na Šumavě jsou desítky maloplošných chráněných území a vstup se neplatí do žádného a to ani když je tam udržovaný povalový chodník v rašeliništi. A i když je Tisá chráněné uzemí, furt je to lesní půda, nazdar.
K.odpovědět 
      Re: Zákazy ?11:06:19 01.09.2003
Můžeš obecní vyhlášku napadnout u soudu. Dosud platí......tak o čem diskutovat?
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Zákazy ?11:12:42 01.09.2003
A stejně se dá diskutovat o placení vstupu v Ádru...
odpovědět 
     Re: Zákazy ?10:37:12 06.09.2003
Milý Radime, to se nevylučuje. Pokud je "státem chráněná památka" (takový termín ale zákon 114/92 nezná) na lesním pozemku (to se zase pozná z katastru nemovitostí), vztahuje se na něj Lesní zákon a ten umožňuje volný vstup do lesa (.. abych byl přesný, lze zakázat vstup do lesa za přesně stanovených podmínek, sucho, polomy atd.). v žádném pŕípadě nelze vstupu do lesa zamezovat z "vlastnických" důvodů, samotný vstup není ani zákonné zpoplatňovat.
A teď v praktickém rovině: bylo by velice nemoudré a krátkozraké napadat vlastníka za to, źe za vstup vybírá peníze, pokud se i o lokalitu z vybraných peněz stará (Prachov)... Situaci v Ostrově tolik neznám
arlyodpovědět 
  Re: Zákazy ?12:10:40 01.09.2003
Re:L Co nemohu myslet vážně? Můžu, cokoli. Stejně tak můžu cokoli myslet i nevážně...
Matyodpovědět 
 Re: Zákazy a zase zákazy13:06:16 31.08.2003
Ty ještě věříš na zdravej rozum? Tak to ti fakt docela dost fandím...
Já jsem totiž optimista, furt ještě může být hůř....
radek
zobanodpovědět 
  Re: Zákazy a zase zákazy14:33:34 31.08.2003
Nevím, jestli se to jmenuje přesně režim volného pohybu, ale UIAA a EU tlačí na to, aby tam, kde je povolený vstup, mohl každý. Nejen tedy třeba členové ČHS. (To ale neznamená, že se třeba nebude za vstup platit, nebo v oblasti nebudou platit přísnější předpisy.)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Zákazy a zase zákazy21:23:19 31.08.2003
Na komentáři L. je lecos pravdivého. Otázka zní kdo natáhl do Ostrova existence, které vyhánějí spát horolezce do skal a štvou místní obyvatele? Němci sem už z toho důvodu dávno nejezdí. Znalci místních poměrů vědí, že to byl Švarcík v době, kdy měl v pronájmo hospodu. Nyní o ní přišel a má pouze kemp. V jeho zájmu je, aby horolezci spali u něho. Proto je tak aktivní. A lidé jako Michal Vylaťal mu naletěli.
A jak se tomu bránit? Např. v Tisé je také kemp. V Ostrově i v Tisé jsou chalupy horolezeckých oddílů. A máš-li málo peněz, podívej se do mapy kde končí hranice CHKO a za nimi se dá také spát. A není to tak daleko.
Sodpovědět 
    Re: Zákazy a zase zákazy22:15:52 31.08.2003
Zákon o ochraně přírody a krajiny 114/92 Sb., část třetí, hlava druhá, § 16, zakazuje v národních parcích pouze táboření a rozdělávání ohňů. Bude to asi hra (hodna spíše právníků) se slovíčky, ale přespání pod převisem ve skalách bych jako táboření neviděl.
L.Ch.odpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy23:24:03 31.08.2003
Tisá není národní park, ale národní přírodní rezervace. Bivakování je táboření - na tom se shodují policajti, ochranáři i přestupkové komise všude na světě.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Zákazy a zase zákazy08:29:59 01.09.2003
Odky je Tisá NPR? Buďte rádi, že toto chráněné území nemá přívlastek "národní", to by se děly jiné věci!!
odpovědět 
       Re: Zákazy a zase zákazy14:37:56 08.09.2003
Jo, moje chyba. Tiské stěny jsou přírodní památkou. Zde je seznam všech kategorií chráněných území v Labských pískovcích (mimo Českého Švýcarska):
http://www.decin.space.cz/chkolp/uzemi.htm
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Zákazy a zase zákazy10:44:11 06.09.2003
Safra Kubo doplň si informace, než budeš zas pouštět takovýhle bludy. Zamejluj mi, hodíme telefonickou relaci.
arlyodpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy10:51:52 06.09.2003
Je to tak. V právničině jde skutečně o slovíčka. Z těch ale plyne, že pokud jdu večer znaven lesem, nemůźu už ospalostí ani chodit, na chvilku si proto zdřímnu a shodou okolností se probudím až ráno, nechovám se nezákonně (pokud tak samozřejmě ćíním v místech kam je normálně povolen pŕístup. Nesmím si ale přítom postavit žádnej pŕístřešek, nesmím si snad ani ćistit zuby (..to už by se mohlo kvalifikovat jako osobní hygiena :) ), o ohni ani nemluvě. Jestli smim taky kadit to nevim, to výklad zákona nespecifikuje :)))
arlyodpovědět 
      Re: Zákazy a zase zákazy10:55:07 06.09.2003
.. kruci, kam se to řadí ? Povídání o spaní v lese je reakce na pŕíspěvek L.CH.
arlyodpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy11:10:09 06.09.2003
Je to tak. V právničině jde skutečně o slovíčka. Z těch ale plyne, že pokud jdu večer znaven lesem, nemůźu už ospalostí ani chodit, na chvilku si proto zdřímnu a shodou okolností se probudím až ráno, nechovám se nezákonně (pokud tak samozřejmě ćíním v místech kam je normálně povolen pŕístup. Nesmím si ale přítom postavit žádnej pŕístřešek, nesmím si snad ani ćistit zuby (..to už by se mohlo kvalifikovat jako osobní hygiena :) ), o ohni ani nemluvě. Jestli smim taky kadit to nevim, to výklad zákona nespecifikuje :)))
arlyodpovědět 
    Re: Zákazy a zase zákazy08:45:31 01.09.2003
Ubytování na naší chatě stojí možná méně než onen kemp v Ostrově.....
Rodpovědět 
    Re: Zákazy a zase zákazy11:32:54 01.09.2003
Milý S (krásný jméno), já jsem Švarcovi nenaletěl, abych mu pomáhal natahat lidi do kempu, mě je to jedno, kde budeš spát ty. Já spím v kempu, protože je pro mě nejlevnější a ty si klidně vyber podle libosti - zajdi na chatu ČHS nebo do nového hotelu a možná i u Marvelu se dá spát. Já ti jen vysvětlím proč nechci, abys spal v bivaku nebo na soukromých pozemcích, pak to zkusej policajti (ty ale možná taky naletěli Švarcovi) a pak se obec rozhodne pro uzavření příjezdové cesty a pěšky tam nikdo chodit nebude, ani ty a bude klid a pak můžeš spát kde chceš. A jak píšeš, že se dá spát i jinde, tak to tak přece dělej, není to tak těžký to pochopit.
Michael Vyleťalodpovědět 
  Re: Zákazy a zase zákazy06:36:03 01.09.2003
Nazdar Zobane.

Jak tak koukám, zase jsme se setkali. Díky za Tvoji podporu na jiných stránkách, teď pomůžu já Tobě.

Chlapci a děvčata, lezci a lezčata - prostě veškerá verbeži lezecká.

Stavme se k problematice lezení (naše zájmy) a přírody=skal (ochrana přírody = cizí zájmy) více pragmaticky.

Co to znamená? Jednoduše to, že není jenom svět podle ČHS, či spíše podle Melouna, Jirouse, Kuby Turka či Zobana a nedej bože mé osoby či jiných.
Každý to vidí podle svých potřeb na prvním místě. Tak to už chodí.
Magoři se špagátem jsou, byli a budou egocentristi různě přístupní druhým názorům. Ovšem tato diskuze je právě o tomto problému.

Ochranáři chtějí nejlépe absolutní ochranu.
Lezci chtějí nejlépe absolutní lezeckou volnost (maglajz, bivaky a podobně).
Ostatní chtěj na ty skály taky juknout, potrhat borůvky či zajezdit si na 4*4 (Švarcíka jsem viděl tak s 1- 1,5 promile !!!).
Kotlíkáři by chtěli svoje osady a nevím co ještě.
.......
Tak co s tím?
Zlatá střední cesta, aneb umění kompromisu je vždy nejlepší cestou.
V duchu zásad co nejširších práv a podobných věciček by jsme my, lezci, měli hájit razantněji své zájmy.
Chceme lézt - OK.
Chceme maglajz - OK.
Chceme přístup do Ostrova, Labáku, na Cimbuří v Jetřiškách a podobně?
Dohodněme pravidla hry pro nás samotné. Iniciativa na straně ČHS je nabílední (historie). ČHS via své orgány a členy provede nějaký ten konzensus a ten předloží dalším subjektům na území ČR.
Tak vznikne nějaká patlanina slátanina, kde jsme snad schopni se dohodnout....atd...atd

A teď to nejdůležitější:
Ty naše pravidla tlačme do zákonů nebo vyhlášek (sic!) o chráněných územích a podobných.
No - nezapomeňme na pokuty skrze jiné zákonné normy.

---
Výsledek - je-li síla a chuť, tak se někde poleze s maglajzem, někde ne. Někde se bude moct a někde ne.
Kdo to poruší - je to jeho věc - nese svoji osobní zodpovědnost před zákonem a budou to jeho prachy.
A NEMUSÍ BÝT ANI ČLENEM ČHS.
Každý jsme volným a svobodným jedincem. Zákonnné normy jsou zde od toho, aby nás omezovaly ve snaze zasáhnout do práv druhých.
A to je právě o tom.

Dokud bude jenom plkání u piva či komplu (viz. Mellan a jiní činovníci ČHS), bude stále docházet k tomu, že moje práva, či oprávněná práva jiných osob, budou porušována za strany "rovnějších".

Příklad na pochopenou:

Koukám, že mi na stole leží průvodce OSTROV. Nádhera, na obalu je foto Hudyho, jak práská vod kruhu, jen se mu ruce bělaj vod máča.
Ejhle, a na dalších fotkách další borci - a maglajzáky plný a ruce od MÁČA ???
Ke konci upoutávka na průvodčíka TISÁ, RÁJEC -
tak tu se už válím smíchy - borec hypnotizuje madlo a na prdeli - no maglajzpytlíček ?!


To je mi jak se soudruhy za starejch časů !!!

Když tam budu já, někdo mne zjebe, až se pose... !
Ovšem - kamarádšoft je svinstvo, neboli TY ROVNĚJŠÍ - ty neseřvou. Ty se i do kletrfýrerů hoďej.

Že to nabádá mládež a ostatní dohoniti je po jejich vzoru ? I což, na ty zabafuňaříme, někoho kárně pokáráme. A bude klid.

Tak TAKHLE už TO já NECHCI.

Ahoj - Karel

p.s.
Cedule u přístupových cest by měly být placeny státem - to varování je v zájmu nás všech a na to ty daně dávám. Nebo snad ne? V Sasku je maj - a pěkný !
Karelodpovědět 
   Re: Zákazy a zase zákazy20:00:27 02.09.2003
Karle, chápu tvé rozhořčení, ale obávám se, že tvá kritika průvodců Ostrov, Tisá je trochu mimo. Podívej se na rok vydání (1993) a věř tomu, že v té době maglajz nebyl problém. Ani si nepamtuji, že by s ním někdo lezl lehké cesty jako dnes a asi to nikoho ani nenapadlo. To přišlo až s rozšířením umělých stěn a popularizací lezení.
Na fotkách jsou ti co v té době, ale většina z nich i dnes, v lezení něco znamenali a pro rozvoj sportovního lezení toho hodně udělali. Takže né "rovnější", ale ti z nejlepších a proto na titulní straně.
Další věcí, která již byla diskutována je, že průvodce vydala soukromá firma a ne ČHS a té nemůžeš diktovat co zveřejní.
Takže kritizovat ano, ale s rozvahou.
J.Rosolodpovědět 
    Re: Zákazy a zase zákazy20:22:27 02.09.2003
Jejdapáne díky za odpověď.

To nebylo rozhořčení, to byla ilustrace na dokreslení situace.
Je mi fuk, kdo je tam vyfocen a kdy to bylo vydáno. Pravidla jsou a byla.
Nakonec - stanovovali je lidé na úrovni oněch nejlepších.

Takže jinak:

Vše je o osobní odpovědnosti a vlastním vztahu k okolnímu prostředí.

Byl jsem vychován kamarády a příklady tak, že s máčem na písku nelezu i za cenu toho, že něco nepřelezu.
To je cena za můj vztah ke skále a přírodě.

Jak je vidět, staré a osvědčené - když na to nemám, tak tam nelezu - stále platí. Trochu jinak. Když na to nemám, tak do maglajzáku nehrabu a nelezu tam.

Můj předchozí příspěvek byl o tom, že mám nějaká práva a nějaké povinnosti.
Pokud vlezu mimo mantinely, tak musím zaplatit pokutu a přijmout trest.

Nebudeme-li my, lezecká veřejnost, tlačit na vymezení podmínek ve formě více než morální, příjdou s tímto jiní. Například ochranáři. Pak se nebudeme stačit divit.

A o to mé maličkosti šlo.

Díky za odpověď a mějte se !

p.s.
stejně vás nase.., když vidíte bořku jak z 3-ky řve dolů na borce: Ty volé, pošli mě sem ten pytlíček. Potěj se mi ruce.
(před 2 týdny na Kozlovi)
stejně vás naser., když všichni borci okolo vás maj pytle narvaný máčem a prášej.
(před 3 týdny na 4 palicích)
Ti už svůj vztah měnit nebudou, ty jsou - stejně jako Jirous a spol předurčeni ke skasírování - možná.
Karelodpovědět 
    Re: Zákazy a zase zákazy12:41:21 03.09.2003
Docela me stvou takove alibisticke reci " v lezení něco znamenali a pro rozvoj sportovního lezení toho hodně udělali." Takze tito lide jsou pro mnoho z nas vzory. S tim asi souhlasis. Spousta lidi si rekne, on je muj vzor, polezu jako on. S Mg. Tito lide pouzivaji zakazany prostredek, ktery podle spousta odpurcu Mg SPORTOVNE ZNEHODNOCUJE VYSTUP. Jsou jejich vystupy sportovne hodnotne kdyz pouzivali Mg? Jsou, Mg za ne cestu nevyleze!!! Dalsi vec na kterou jsem sakra alergicky. Oni jsou lepsi nez-li ja, ale zakazany podpurny prostredek pouzivaji, takze muzou. Ja, protoze jsem horsi a lezu hur, ja nemuzu? To je jasna ukazka disriminace. Uz jsi nekdy rekl Prckovi, Rakoncajovi, Hudeckovi ze pouzivaji Mg a at toho koukaj hned nechat, protoze porusuji pravidla??? Ale uvidis-li nejakyho Pepika co leze VIIc a prasi, tak se ho servat nebojis(pokud Pepik neni na prvni pohled bouchac). On nemuze, ale za rohem leze Prcek na vesele prasi. Jsi netolerantni. Mas nejaky mindrak? Jestli chces lezt bez Mg, tak lez, me je to fuk, taky ti nerikam ze by sis mel osusovat ruce pred tim nez na chyt sahnes. Ja to polezu za tebou a bude to opoceny a klouzavy. Vyvoj lezeni se posouva a ze se s tim nekteri lide nehodlaji smirit je jejich vizitka. Sakra.
loudisodpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy13:03:14 03.09.2003
Ha, muj komentar se hodil jinam. Omyl.
loudisodpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy22:07:49 03.09.2003
Hmmm, mel bys mluvit k veci a bez invektiv, to jenom vypovida o urovni mysleni...je to jako kdyby nekdo, kdo kdysi neco kloudnyho udelal by najednou mohl ridit ozralej???Asi nechapes princip??
Rostaodpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy22:11:26 03.09.2003
Loudisi, co to meles? To co rikas je presne to,na co Karel poukazuje-rovny a rovnejsi. Tak se probud, a mimochodem, nejezdis na cervenou, ze???
( jestlis to pochopil)
Pavel S.odpovědět 
     Re: Zákazy a zase zákazy22:15:06 03.09.2003
Ty Sasikove ale musi byt fakt pitomci, kdyz se nechteji " smirit s vyvojem kupredu "
Ale my se smirime,my jsme ti chytrejsi....
Rosta S.odpovědět 

 Parkovani18:23:10 02.09.2003
Ja to porad moc nechapu s tim parkovanim. Kdyz prijedu do Ostrova jenom na jeden den a nebudu chtit spat v kempu, stejne nebudu mit, kde postavit auto. Takze jestli tu pristupovou cestu zavrou nebo ne mi prijde dost stejny, protoze stejne budu muset pesky. Jediny rozdil vidim v tom, ze Svarcovi bude jezdit do kempu mene lidi.

Na druhou stranu alespon bude v Ostrove mene lidi a stane se z nej zase klidnejsi oblast.
Rosta Horcikodpovědět 

 Parkovani18:24:00 02.09.2003
Ja to porad moc nechapu s tim parkovanim. Kdyz prijedu do Ostrova jenom na jeden den a nebudu chtit spat v kempu, stejne nebudu mit, kde postavit auto. Takze jestli tu pristupovou cestu zavrou nebo ne mi prijde dost stejny, protoze stejne budu muset pesky. Jediny rozdil vidim v tom, ze Svarcovi bude jezdit do kempu mene lidi.

Na druhou stranu alespon bude v Ostrove mene lidi a stane se z nej zase klidnejsi oblast.
Rosta Horcikodpovědět 
 Re: Parkovani18:27:59 02.09.2003
Podivnej bug: kdyz jsem vlozil komentar a odeslal ho a pak zmacknul reload tak se tam objevil dvakrat.
Rosta Horcikodpovědět 
  Re: Parkovani21:04:39 02.09.2003
Hořčík je Mg. Tady to nějak zavání maglajzem. Že ty prášíš? Ale máš pytlik schovanej pod indiánskym Pončem, mizero!
Papoušodpovědět 
   Re: Parkovani22:00:17 02.09.2003
Hele Krivo, soustred se na svuj Jogurt a nech ponca na pokoji!
Rosta Horcikodpovědět 
  Bug rrrr11:34:56 03.09.2003
To neni zadnej, jarku, bug. To je, muj ty Tondo, normalni.
mgodpovědět 
   Re: Bug rrrr11:58:45 03.09.2003
Ja nevim moc tomu nerozumim,ale sam jsem podobnou diskusi v php-ku psal a nedela mi to.Jinak sorry,ze jsem takovej neznalej.
Rostaodpovědět 
 Re: Parkovani10:28:28 03.09.2003
ČAO Rosťo, věc se má tak, že dnes je oblast pro auta otevřená , ale ty parkujou v zákazu stání a na soukromejch pozemcích....je možné je pokutovat - což se moc neděje. Když se tam dá zákaz vjezdu někoho to odradí a nepojede tam a od silnice Sněžník - Tisá půjde pěšky a nebo do Ostrva nepůjde vůbec. Když zákaz poruší a vjede bez povolenky, kterou vydávají hotely a OÚ pro majitele pozemků a nemovitostí může být pokutován taktéž. Povolenky atd. maj pramalý právní podklad. Silnice není obecní ale státní 3. třídy, kterou udržují kraje.....tak jakýkoliv papír od majitele hotelu či obce nemá žádnou hodnotu . Jak může nějaký papír vydávaný např. Švarcem ospravedlňovat někoho k užívání státní silnice. K zákazu vjezdu doufám nedejde. Odbor dopravy děčín odmítl umístit i značku slepá ulice, tak pochybuju, že povolí zákaz vjezdu.
Neslučoval bych, jak píše někdo nahoře věc když chce někdo jezdit až pod skálu....není to to samé. Toto je normální a jediná silnice třetí třídy, která vede do obce OStrov, nikoliv pod skály či kam.....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Parkovani08:15:37 04.09.2003
Rosťo, máš bejt tady vod nás (Adr-Teplice-Broumovky) a jezdit do Ostrova na delší dobu...pak bydlíš u Švarce, parkuješ v mexické vesnici a neděláš problémy:-) Máte tam asi vůbec srandu... nechápu totiž, proč některý individua neplatí (záměrně) 3KČ vstupu do Tiskejch? V Ádru by vymastili 40 KČ za vstup do skal a pec nám spadla...Pravda máš tam kde parkovat (40 KČ), kam jít srát (5 KČ) a kam se vospršit (20 KČ),ale zas tam nemáš kemp...a při spaní u parkingu Tě obecní personál vylosuje ze spacáku už v 8 ráno i v mimosézóně! Zlatá Tisá a milijónovej Ostrov!P.S. přijeď na moje narozky a zalezem!
Hermanodpovědět 
  Re: Parkovani11:54:10 05.09.2003
v Adru je kemp, jestli si nemilim. No, ale asi neni za 20 na den...
ptakodpovědět 
  To Hermann Göring17:51:06 14.09.2003
...V Ádru by vymastili 40 KČ za vstup do skal a pec nám spadla... A co ta voklika přes Ozvěnu?
Papoušodpovědět 

 Informace11:12:38 03.09.2003
Hezky se to tu čte. Abych to ale trochu upřesnil - chráněnce jde o to, aby se neparkovalo v přírodě, co se týče ucpaného Ostrova, je to věc policie, ne naše. Vadí nám parkování na hrázi rybníka, ale to jsme bohužel nepodchytili včas. V případě uzávěry Ostrova se mluvilo, mimo jiné, o dočasném, sezónním zákroku, kterým by se předešlo nadměrné zátěži lidmi, kteří sem jedou na koupaliště.
Osobně nejsem proti rozumnému přespávání pod skalami. To znamená zanechat místo přenocování v takovém stavu, v jakém bylo před ulehnutím. Mám na starosti dobrovolné strážce v CHKO Labské pískovce a jim tento svůj postoj říkám a nechávám ke zvážení.
Problémů je ale více a myslím, že není na škodu o nich diskutovat.

Ještě co se týče pana Švarce - není registrovám mezi strážci v Labských pískovcích. Pokud to tvrdí a mává odznakem (jak jsem se doslechl)není to pravda. Po roce 2000 byli všichni strážci vyzváni k aktualizaci a doplnění osobních údajů, ale pan Švarc nic takového neudělal a není tedy v aktuálním registru. Co se týče ježdění čtyřkolkami po lese, platí pro něj stejné zákony, jako pro kohokoliv jiného, bohužel ho nejdříve musíme chytit. Každopádně žádné úlevy nemá.
Martin Chochel S CHKO Labské pískovceodpovědět 
 Re: Informace11:59:56 03.09.2003
Rozumný pohled na věc.....Až bude motorkářský sraz spojený s dranděním po lese pošlu vám teplý bonz v podobě maila.....Pokud Vás někdo málem přejede při procházce lesem s těhotnou manželkou a psi pochopíte jak je lezení bezpečné narozdíl od pochůzek po štěrkových cestách v okolí Ostrova.
Otázka: Pro správu CHKO - Rád bych se pozeptal zda je již řešeno a jak vypouštění veškerých fekálií z Turistické chaty ( směr Sněžník v zatáčce ) přímo do lesa. Jedná se o stoku tekoucí mezi skály v CHKO která je přes 50 cm široká a několik desítek metrů dlouhá plná šlupek od brambor, hoven, toaleťáků, saponátů atd......je to již několik měsíců a stav je totožný....děkuji za info
P.S. proti těmto nešvarům mi příjde horlezec ve spacáku, který nezanechá bordel a nedělá oheň naprosto neškodný....
Radimodpovědět 
  Re: Informace13:23:43 05.09.2003
Fekálie už (snad) řeší magistrát města Ústí nad Labem (úřad příslušný řešit tuto problematiku po zániku okresů)a podnět dostal i stavební úřad Libouchec.
M.Chochelodpovědět 
 Re: Informace12:04:40 03.09.2003
Nepoužívá náhodou pan Švarc krycí jméno Černý???
andyodpovědět 
  Re: Informace13:32:59 03.09.2003
Jakej používá pseudonym Švarc nevím, ale Milan Černý používá pseudonym Švarc.
r.b.odpovědět 

 Ostrov11:39:39 05.09.2003
Když jsou lidi prasata tak to tahle dopadne.
Doplatí na to vždy ti co se chovaj normálně.
Kdyby nebylo toho mamutího kempu s penziónem
p.Švarce tak je to taky o něco lepší.A jestli
se chystá slídit po lese a buzerovat lidi právě on
tak to už je uplnej konec. To už je jako za bolševika celej život nás někdo buzeroval a zakazoval ale bylo možno před tím utéci třeba do
skal ale jestli to bude takhle dál tak nevim.
Každej má plnou hubu keců o zdravé přírodě ale polovina lidí z toho chce vytřískat prachy
a druhá se nějak realizovat když nic jinýho neuměj.
Osobně bych nakopal toho kdo dělá zbytečnej
bordel ve skalách stejně jako ty idioty co se propůjčej tomu někoho kontrolovat.Fuj to jsem se
ročilil.K.

Karelodpovědět 
 Re: Ostrov01:51:54 24.08.2005
tak, tak.
jaraodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.