LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Holčička na nástupu: "Mami pojďte, raději si stoupneme vedle, kdyby ten pán tady spadnul."
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
FreeSolo - Lezecká stěna - Praha
Masacre Room - České Budějovice
Stěna - Gymnázium Chotěboř - Chotěboř

Prodejny
Rock Point - NC Eden - Praha 10
HUDYsport - Praha 2
HUDYsport - Teplice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra-první opakování Weisse Rose 9a

krátký rozhovor

obr_smallV letošním létě navštívil Adam Ondra čtyřikrát rakouskou oblast Schleier Wasserfall, kde si vzal na starost „vyčištění oblasti a vymetání pavučin z Huberových extrémů“. A jak už jsme u něj zvyklí, dělal to pořádně. Kromě několika 8c+ na PP a jednoho 8b+/8c na OS si minulou sobotu připsal i přelez  Weisse Rose 9a, která se tak po 14 letech dočkala po Alexandru Huberovi prvního opakování. A kdo by nám o této cestě mohl říct více, než sám Adam.

Jak dlouho jsi Weisse Rose zkoušel? 
Poprvé jsem dal jeden krokovací pokus o jednom deštivém (na “šlajéru“ jako vždy) červencovém víkendu, poté, co jsem vylezl Black Power 8c+ (hned napravo od Weisse Rose). Zhruba za měsíc jsem v ní strávil den, než cesta zatekla. V následujícím týdnu jsem v ní byl 4 dny, první dva dny jsem to jenom prolezl, abych zjistil, že cesta je beznadějně mokrá. Druhé dva dny jsem už mohl naplno dávat pokusy, ale zase jsem byl limitován podmínkami, protože na cestu nesvítí pouze ráno. Teď v sobotu konečně za sucha a chládku cesta na druhý pokus padla. Celkem to bylo tak 10 – 12 pokusů.

Weisse Rose

Adam Ondra- Weisse Rose 9a-Schleier Wasserfall

foto by Michael Meisl


Když v roce 1994 Huber "Weisse Rose" udělal, dal jí obtížnost 8c+, postupem času to zvedl na 9a, považuješ jí také za poctivé 9a? 
Rozhodně.

Takže v tvém žebříčku cest si stojí Weisse Rose jak? 
Velmi vysoko:-)))

Můžeš nám trochu cestu přiblížit a víš o někom dalším, kdo se jí za těch 14 let pokoušel přelézt? 
Cesta začíná tím, že se nejdříve musí vylézt tak 20 nebo 25 metrů stupně 8a+ (cesta White Winds), aby se člověk posadil na polici. Po 30 minutách odpočinku  může nastoupit. Nad ním trčí zhruba 12ti metrová skoro střecha, pozvolna se nahoře poklápějící. Ve dvou třetinách střechy je madlo. Sem je to tak 8b. Nad madlem je deset už docela těžkých kroků, po kterých se dostanete na konec střechy. Držíte oblinu a spoďák a musíte udělat dost dlouhý krok do už dobré obliny. Ve finále je cesta jen o tomto. Nad tímto dynamem jen aby neuklouzla noha a jestě cca  8 metrů mírně převislým terénem. Při spouštění vás ještě osvěží či zchladí blízký vodopád. Cestu zkoušel Markus Bendler, který ji překrokoval, k ostrým pokusům se asi nedostal.  Určitě v cestě byl i někdo další, ale nevím o žádných vážnějších pokusech.

Proč myslíš, že neměla tak dlouho opakování?
Asi protože je to zaprvé vcelku těžké na 9a, zadruhé je to docela psycho, stále lézt dokola to 8a+, půl hoďky odpočívat a pak spadnout po 35 metrech a zatřetí - protože tam stále leje. Jinak je to ale už od pohledu fantastická cesta a perfektní linie.


Adam Ondra- Weisse Rose 9a-Schleier Wasserfall

foto by Michael Meisl


Připadají ti Huberovy cesty tvrdé v porovnání se španělskými?
Bavili jsme se o tom v létě s Alexem Huberem. Říkal jsem mu, že mi to zatím přijde možná i těžší než La Rambla (9a+). On kdysi v této cestě dolezl na konec klíčového místa a skončil, protože přímo to dál nejde. Toto oklasifikoval stupněm 8c+. Současné 9a+ traverzující od tohoto místa metr doprava a potom jdoucí vzhůru, už moc obtíží nepřidává (myslím, že tak půl stupně, používá-li se madlo na odpočinek). Ve stejném roce (1994) jako La Ramblu vylezl Alex i Weisse Rose. “Růži“ oklasifikoval původně jako 8c+, pravděpodobně si to ale později rozmyslel a překlasifikoval na 9a. Říká, že Weisse Rose je těžší než „jeho“ krátká La Rambla. No a protože prodloužení je podle mě jen o půl stupně těžší, pak je tedy i Weisse Rose  těžší – tedy 9a . Španělé si La Ramblu  prostě oklasifikovali 9a+ a Huberovu krátkou verzi raději v průvodci neuvádí... Tak asi tak. Porovnávat je těžký:-)))

Díky za rozhovor a ještě jednou gratulace k přelezu cesty a k ocenění SALEWA ROCK AWARD.

Ještě dodám, že pár dní před konečným přelezem "Weisse Rose", vylezl Adam v Arcu cestu "St. Anger" 8c+/9a. Po Andreasu Bindhammerovi se jedná o druhý přelez.

Sponzoři: La Sportiva, Rock Empire, HUDYsport, Tendon

Deníček Dipsyho



Zdroje:
Adam Ondra, Eva Ondrová, Lezec.cz

Simona    [úpravy] 08:00 16.09.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Klobouk dolů..09:10:33 16.09.2008
Úžasný věci! Gratuluji!!
Houbaodpovědět 
 Re: Klobouk dolů..19:19:32 17.09.2008
Pekny vykon, len by nemal dat niekto tomu Adamovi aj najest? Ved je chudacik taky vychudnuty :-)
:-)odpovědět 
  Re: Klobouk dolů..19:21:02 26.12.2010
Super výkon prvovýstupce, kterému se podařilo asi o 15 let předehnat dobu. A to ani po patnácti letech jeho cesty nejsou žádný tuctovky, který se lezou na počkání.
odpovědět 

 Gratulace09:13:25 16.09.2008
Jako vzdycky velka gratulace... :-)
jAodpovědět 

 Skvělý mini rozhovor09:23:49 16.09.2008
Jen zírám, zajímavý je si jen představit, kroky v převise po oblinách. Vlastně to si nejde ani představit. Jinak Adame moc gratuluju a chtěl bych ti říct, že Jumbo Love bejvá vetšinu roku vyschlá jako troud, je totiž v Nevadě a tam dost málo prší :-)).
 jirkasodpovědět 

 Megáááááá10:24:32 16.09.2008
Super Áďo jseš můj vzor... jseš nejlepší lezec z celý historie lezení. jseš fakt bouchač. Jen tak dál
Tomáš odpovědět 

 Rubrika10:38:43 16.09.2008
Neuděláte třetí sloupec se zprávama o Adamovi?
relicodpovědět 
 Re: Rubrika10:49:31 16.09.2008
Už není moc místo, ale skutečně to zvažujeme, už je připravený nový layout, který by měl přinést jednu zásadní změnu v organizaci článků. Rozdělit sloupce na velké články, střední zprávy a krátké zprávičky, tedy tři. Rozdělit to tak, jak navrhuješ ty a sice tématicky, si myslím, není vhodné, i když by si to fenomén jeho typu zasloužil. Spíš by stálo za to uvažovat o rozdělení komentářů. Ten tvůj by asi zapadl do sloupce Player Hater.
 jirkasodpovědět 
  Re: Rubrika11:03:04 16.09.2008
Myslím, že tohle není typický příklad, JirkoS
davidodpovědět 
  Re: Rubrika11:25:15 16.09.2008
No vždyť taky je to psáno s laskavou ironíí. Ale ty tři sloupce skutečně jednou budou. Nekecam.
 jirkasodpovědět 
   Re: Rubrika15:18:11 16.09.2008
Já to zas psal s obdivem a pokorou. Jen mi nesedí, jak má každej druhej potřebu gratulovat... Tobě ale chci už dlouho poděkovat za neuvěřitelně pečlivé průvodčíky, které v bělinovském tempu chrlíš na lezce. Díky! Snad nevadí, že to je lehce nerelevantní právě pod tímto článkem.
 relicodpovědět 

 gratulácia11:03:51 16.09.2008
adam gratulujem k tvojmu výkonu, aj keď je to zbytočné :-) som fascinovaný tvojím prístupom k lezeniu, tvojou poctivosťou. verím, že ti to vydrží. veľa šťastia.
erpeodpovědět 

 .11:39:05 16.09.2008
bomba, alberto tomba
madamodpovědět 

 Rock Stars12:04:49 16.09.2008
To dynamo ze spoďáku do obliny - je to ta fotka Alexe z obálky Rock Stars? Jinak díky za pěkný rozhovor.
bejbsodpovědět 
 Re: Rock Stars12:07:44 16.09.2008
Máš pravdu, fotka na obalu Rockstars je z cesty Weisse Rose.
Eva O.odpovědět 
  Re: Rock Stars12:40:40 16.09.2008
Tahle?
http://www.chesslerbooks.com/eCart/cata log/z/ZakRockStars.jpg
pbla4024odpovědět 
   Re: Rock Stars13:15:58 16.09.2008
ty vole to je zak, mas v tech jmenech trochu zmatek
Todpovědět 
   Re: Rock Stars13:28:28 16.09.2008
Jj, to je ona - vypadá to na stejný místo, jako Adam na tý 2. fotce. Jinak autor je Heinz Zak, lezec je Alex Huber.
bejbsodpovědět 

 Lezky13:44:05 16.09.2008
Caff, vsimli ste si lezky...?na jednej fotke Miura na druhej Katana...fotky su z nacvicovania a nie zo samotneho prelezu...!Ale to je OK,tak sa to robi,foti sa pri nacvicovani!!!
Misoodpovědět 
 Re: Lezky13:54:23 16.09.2008
Rekl bych, ze jsou oboje Miurky...
hklodpovědět 
  Re: Lezky14:05:52 16.09.2008
jj obě Miury a jedny na sucháč:) Konečně ho nefotil Pepe a ty fotky jsou o poznání lepší a to jak v technické kvalitě, tak i zachycením správného okamžiku!!! Díky fotografe!
Rodpovědět 
   Re: Lezky12:15:20 23.09.2008
Oboje jsou to miury!
Ali liodpovědět 

 Klobouk dolů, ale.......14:29:28 16.09.2008
Je to opravdu úžasný, klobouk dolů. Nicméně, co třeba přilba a prsák při lezení na skále. Nebo to by pokazilo celkový dojem tohoto výkonu? Neměli by právě výborní lezci jako je on, jít příkladem?
BLodpovědět 
 Re: Klobouk dolů, ale.......14:41:37 16.09.2008
:-D
vtip týždňa, dík za pobavenie. (s prsákom sa blbo lezú už aj štvorky v tatrách, v 9áčku by to bol úplný "luxus" :-D )
odpovědět 
  Re: Klobouk dolů, ale.......14:47:52 16.09.2008
Tak jsem ráda, že můj dotaz pobavil. Pak tedy je blbost, co se učí všude v horolezeckých školách (a je uvedeno v knihách o lezení), že bezpečné lezení na skalách s přilbou a prsákem?
BLodpovědět 
   Re: Klobouk dolů, ale.......14:59:21 16.09.2008
No to snad ne BL, jsme přece svéprávní lidé a je na nás jak lezem, je přece jasné, že v horoškole či kurzu by tě to měli učit metodicky správně, ale je na každém jedinci ( či jeho rodičích - záleží na věku) jak se k tomu postaví. Každý musí zvážit výhody a nevýhody daného řešení sám a rozhodnout se.
Vlkodpovědět 
    Re: Klobouk dolů, ale.......15:11:59 16.09.2008
Souhlasím s tím, že je na každém z nás rozhodnout se, jak budu lézt. Ale pokud lezu na skalách a vedle mě nejen začátečníci lezou bez přilby a prsáku,tak já jsem z toho dost nervózní. A napsat, že to vlastně překáží už při čtyřce v Tatrách....no jen doufám, že si to nepřečte nějaký začátečník, který prsák odhodí při první příležitosti. On to není moc pěkný pohled na lezce, který na to doplatí. Nechci se zde hádat, jen jsem byla zvědavá na názor těch, kteří tyto stránky čtou. Já tedy budu vždy dbát na bezpečné lezení, ale je to jen moje rozhodnutí a nikoho do toho nenutím.
BLodpovědět 
     Re: Klobouk dolů, ale.......15:29:14 16.09.2008
Obecny nazor je takovy, ze kdyz leze takovej previs, pad sutru z vysky jaksi z principu nehrozi a sam pada do vzduchu, tudiz zatez navic v podobe prilby netreba. Zato v tatranske ctyrce jsou na miskach vah uplne jina zavazi. Presto vazeni provadi kazdy sam. Jsou ovsem taci, co samostatne rozhodnuti ucinit nedokazi a na vsechno potrebuji slaboducha pravidla (prsak=SPRAVNE, maglajz=SPATNE, prilba=SPRAVNE, pres 130 na dalnici=SPATNE). Takovym se rika ovce.
Petricekodpovědět 
      Re: Klobouk dolů, ale.......15:37:55 16.09.2008
Promiň, ale to přeci není o slaboduchých pravidlech. To přeci neznamená, že když někdo leze v přilbě, protože je to tak správné, tak je ovce, protože si to přečetl, a protože mu to někdo řekl v horoškole....Zrovna v lezení má slovo "bezpečně" docela dost velký význam. Nikoho nenutím dodržovat pravidla. Jak jsem napsala nahoře, souhlasím s tím, že to je na každém z nás.
BLodpovědět 
       Re: Klobouk dolů, ale.......15:55:16 16.09.2008
to BL fakt jsem se uz dlouho tak dobre nezasmal, diky za krasne odpoledne.

to Petricek

ty vole, jako bych te slysel na skalach! Ja se snad smichy pretrhnu. Uz se tesim, az se zitra uvidime. Jestli me ovsem z toho smichu nebudou bolet brisaky, ze nebudu moci lezt.
Milanomafianoodpovědět 
       Re: Klobouk dolů, ale.......16:04:40 16.09.2008
to BL fakt jsem se uz dlouho tak dobre nezasmal, diky za krasne odpoledne.

to Petricek

ty vole, jako bych te slysel na skalach! Ja se snad smichy pretrhnu. Uz se tesim, az se zitra uvidime. Jestli me ovsem z toho smichu nebudou bolet brisaky, ze nebudu moci lezt.
Milanomafianoodpovědět 
        Re: Klobouk dolů, ale.......16:08:52 16.09.2008
Tak to asi budeš hodně mladej.... jestli ti přijde vtipný a humorný bezpečné lezení a používání přilby a prsáku. Tak si hlavně přitom smíchu a břicha popadání něco neudělej.
Blodpovědět 
         Re: Klobouk dolů, ale.......16:11:37 16.09.2008
Béééééééééééééééééééééééé.
pbla4024odpovědět 
         Re: Klobouk dolů, ale.......16:18:12 16.09.2008
Řekl bych, že soudruh učitel ( nebo spíš Herr Lehrer ) už zase tak mladý není, nějaký ten pátek má za sebou :-).
Vlkodpovědět 
         Re: Klobouk dolů, ale.......16:21:07 16.09.2008
Promin, ale ja lezu asi uz 15 let. Na skalkach zasadne bez prsaku a prilby. V horach zasadne s prilbou a v horach v zime a na ledech prijde nekdy ke slovu i ten tvuj prsak.

Pouzivat prilbu a bezpecne zachazet s lezeckym vybavenim se snazim ucit i sve sverence, kterym se venuju a myslim si, ze kladu pri lezeni velky duraz na bezpecnost. Mozna snad diky tomu se mi pri lezeni nikdy nic nestalo, az na jednu malou vyjimku.

Tvuj komentar, je ale mimo misu. Promin pletes dohromady hrusky a jablka. Soucasne lezeni ma tolik disciplin napr. sportovni lezeni a kazda ma trochu odlisnou charakteristiku, vybavu, metodiku, techniku, taktiku. Ta zakladni metodika, vyucovana na horoskolach je samozrejme v poradku. Po jejim zvladnuti, kazdy lezec podle vlastniho uvazeni a koncentrace sveho zajmu voli sve vybaveni a zaroven to, jakym zpusobem s nim zachazi a vyuziva.

Nezapomen, ze clanek pojednava o sportovnim lezeni!

A ted uz koncim, jsem totiz dost mlady a jdu si uzivat sveho mladeho zivota!!!
Milanomafianoodpovědět 
          Re: Klobouk dolů, ale.......19:04:33 16.09.2008
Můj rovněž poslední komentář. Pokud by byla tohle tvoje první odpověď, měl bys můj respekt. Smát se a dělat si legraci z toho, že někdo používá prsák a přilbu (a podotýkám není to,, protože je to ovce, která slepě následuje nějaká pravidla), tak to bohužel ten respekt ztrácí. Skála zůstane skálou, stejně tak rizika s ní spojená.
BLodpovědět 
           Re: Klobouk dolů, ale.......23:33:13 16.09.2008
Varování ministerstva vkusu:
Kdo nebouldruje ve Fontáči s prsákem a helmou, riskuje život!
Ondřejodpovědět 
            Re: Klobouk dolů, ale.......08:10:37 17.09.2008
hahahahahaha toto bolo fakt dobre
pocuj BL di do prdele s tou tvojou teoriou lezci co nieco lezu sa neboja padat a neboja sa liezt a prsak na skalch je na smiech tomu ver az taky ze by som sa asi posral od smiechu..hovorim to stykrat taki teoretici ako si ty lezu hovno a aj hovno liezt budu lebo ho sami maju v gatiach uz ked sa navazuju na lano a idu tahat 4+ no mozno 5+...ked chces liezt tak sa nemozes bat a zakuklit sa do skafandra ako idiot..nemas nahodou este aj chranice na lakte a kolena??
hahahahahaha
Hogh R.odpovědět 
             Re: Klobouk dolů, ale.......08:23:55 17.09.2008
Nejhorší jsou lezci jako ty. Frajeři až na půdu, kteří neumí normálně komunikovat. Nikomomu nic nenutím, ale to jsi možná nepochopil ve své omezenosti.
BLodpovědět 
             Re: Klobouk dolů, ale.......08:45:05 17.09.2008
Než příště napíšeš komentář, zkus na chvíli zavřít oči a počítat do dvanácti milionů.
Alesakodpovědět 
              Re: Klobouk dolů, ale.......09:18:58 17.09.2008
tiez sa dobre bavim
:Dodpovědět 
            Re: Klobouk dolů, ale.......08:26:10 17.09.2008
promiň, ale o boulderingu se tu přeci nebavíme
odpovědět 
           Re: Klobouk dolů, ale.......00:23:03 17.09.2008
On se ale přece nesmál tomu, že obecně vzato někdo leze v prsáku a helmě, ale tomu, žes to požadovala v tomto konkrétním případě...
Zuzanaodpovědět 
            Re: Klobouk dolů, ale.......08:21:50 17.09.2008
Nic nepožaduji, byl to obecný dotaz a chtěla jsem vědět názor těch, kteří čtou tyto stránky. A znovu opakuji, že souhlasím s tím, že to je na každém z nás. Jinak nejsem žádný začátečník, to jen aby bylo jasno. Dodržovat nějaké zásady bezpečného lezení jsem se rozhodla sama, a ne protože mě to někde naučili. Ono vidět na vlastní oči lezce, kterému prsák a přilba zachrání život (na obyčejné skále) je dost velká zkušenost. A nebyl to žádný začáteční, to pro ty, kteří by toho chtěli rýpat.
BLodpovědět 
             Re: Klobouk dolů, ale.......09:13:21 17.09.2008
NA OBECNÝ DOTAZ, OBECNÁ :-)))
Tak tedy ;-) jako bývalý ... (metodik, bezpečák, instruktor) zkusím obecně dpovědět, jo?
Věc je totiž zcela prostá. Závisí na charakteru cesty, terénu.
Opravdu "sportovní", tedy převážně těžké, avšak dobře fixním jištěním osazené cesty v kompaktním materiálu zkrátka samy o sobě téměř vylučují pád, při kterém by byl blembak a prsák zapotřebí.

Osobně nemám pocit, že by z hlediska bezpečnosti Adam někdy něco zanedbával.

A pak jedna na stranu druhou. Blbečci posmívající se z principu blembákům a prsákům na českých (a moravských) skalkách, by si měli přečíst souhrny smrťáků z dílny BK - každoročně je několik případů, kdy by ta pitomá blemba zachránila postiženým šíšu - a život. Věřte nebo ne, každá (tedy i ta měkká skála jaké písek či vápno) je pořád tvrdší, než hlava.
A k největšímu počtu těchto úrazů dochází právě v lehkých cestách (vyznačujících se zpravidla větší členitostí) - takže frekvenanti horoškol ty blemby nosí oprávněně.
Tomáš F.odpovědět 
              Re: Klobouk dolů, ale.......09:28:11 17.09.2008
Tak to je odpověď, kterou bych čekala na tomto servru. Děkuji. Nijak neosočuji, že by něco Adam zanedbával. Je to výborný lezec. Byl to jen dotaz.
BLodpovědět 
         Re: Klobouk dolů, ale.......16:37:01 16.09.2008
to Bl:
metodicky lepsi fotky Adamka z jine tezke cesty: http://www.lezec.cz/clanek.php?key=7147
dvojcata, helma, jeste ten prsak a uz muze do ucebnic
jinak jedna cesta je ciste sportovni, druha je v horach, pak ty rozdily
odpovědět 
      Re: Klobouk dolů, ale.......15:45:26 16.09.2008
Hele Petříčku, netahej sem dálnici, nebo bych ti musel poradit ať si vezmeš auto a zkusíš to napálit natvrdo třeba ve 150 do něčeho pevného, uvidíš, co ti na to řekne tvoje tělo :-)). Proto kdo jezdí na dálnici podle předpisů není podle mě ovce, osobně jezdím ještě o 10 míň, ale i to je na těch našich tankodromech víc než dost a jako ovce si rozhodně nepřipadám.:-)).
Vlkodpovědět 
       Re: Klobouk dolů, ale.......16:23:27 16.09.2008
Bezva Vlku, ja to napalim ve 150, ty ve 120, pak porovname zazitky :) Na jipce nebo v nebi, podle vysledku.
Ale paralela byla v necem jinym- nekdy (prazdna, rovna dalnice) lze relativne bezpecne jet 150, jindy (D1 ve spicce) je i 120 moc. Ale pro nektery je 130 jako mantra, hranice spravnosti a bezpecnosti. To me ta kacena se svou "bezpecnou prilbou" v 9a pripomnela. Kdyby ji to na horoskole naridili, bere si ju aj na hajzl...
Petricekodpovědět 
        Re: Klobouk dolů, ale.......16:31:00 16.09.2008
Ty jo, uz toho nech samozrejme, ze je vsechno relativni. Ja se tady ale z tech tvych komentaru fakt valim u kompu a pes uz nevi, jestli jsem se nezblaznil.

S tou dalnici to asi celkem dobre vyresili v Nemecku. Kdyz je tri-ctyrproudovka na prehledne rovince - bez omezeni.

Kdyz jsou zatacky, neprehledna cesta, pripojovaci pruhy - je tam snizena rychlost na 120. Kdyz tam pojedu v noci a jsem siroko daleko sam, pravdepodobne nikomu nebude vadit, ze jedu 150, ze?

Kazdy se muze rozhodnout a za sve rozhodnuti nest zodpovednost. Smutne je, ze na cestach za rozhodnuti ostatnich nekdy trpi i jini, to ale nevyresi rychlost 130!
Milanomafianoodpovědět 
        Re: Klobouk dolů, ale.......16:33:54 16.09.2008
No já už téměř čelní střet na sedadle smrti (spolujezdec vedle řidiče) přežil bez úhony, my měli tak 100 a protijedoucí tak 50-60 a nechtěl bych si to zopakovat i ty hloupé naraženiny bolely pořádně skoro dva měsíce. Takže jsi na řadě Petříčku a protekční místo na ÁRU v Bohunicích ti můžu bez problémů zajistit.:-).
Vlkodpovědět 
         Re: Klobouk dolů, ale.......16:49:14 16.09.2008
Te zachranilo, zes mel prilbu a prsak, co?

Ale ja nikam nejedu, nas fyziky neosalis, 100 proti 50 neni 150 do pevne. Kineticka energie byla nejspis na tve strane. Pokud teda to protijedouci vozidlo nebyla Tatra s piskem.
Petricekodpovědět 
          Re: Klobouk dolů, ale.......16:54:40 16.09.2008
Tak si proveďte výpočet v soustavě spjaté s vozidlem, vy fyziku :-(
pbla4024odpovědět 
           Re: Klobouk dolů, ale.......17:14:54 16.09.2008
Nenapadlo te, ty vztazna soustavo, ze po srazce asi vozidla nezustala stat na miste srazky? Tj. ze pri srovnatelnych hmotnostech Vlkovo auto to druhy muselo odhodit. Navic vetsinou nebyva srazka dokonale celni, auta muzou rotovat, odhodit se na bok a podobne. V porovnani s narazem do pevne, tyhle mechanismy snizuji energii, kterou musi zachytit deformacni zony a pretizeni, kterym jsou vystaveni lidi uvnitr. Alles clar?
Petricekodpovědět 
            Re: Klobouk dolů, ale.......17:21:24 16.09.2008
Tak si spočítej kinetickou energii tunového vozidla jedoucího rychlostí 150 km/h v soustavě spjaté se silnicí. A pak si spečítej kinetickou energii tunového vozidla jedoucího rychlostí 100 km/h proti druhému vozidlu jedoucímu rychlostí 50 km/h v soustavě spjaté s druhým vozidlem. Porovnej obě čísla.
pbla4024odpovědět 
             Re: Klobouk dolů, ale.......17:34:26 16.09.2008
Ja ty cisla znam, neboj. Mozna jsem se neobratne vyjadril, vetou "kineticka energie je na tvoji strane" jsem myslel, ze ta celni srazka ja pro Vlka vyhodnejsi, tudiz jeho nabidku na naraz ve 150 do zdi neberu. OK?
Petricekodpovědět 
              Re: Klobouk dolů, ale.......17:51:43 16.09.2008
Kinetická energie není skalár a jako takový se tedy netransformuje. Co použít nulovou složku čtyřvektoru hybnosti a jí odpovídající transformaci?
pbla4024odpovědět 
               Re: Klobouk dolů, ale.......18:05:04 16.09.2008
Jasně, že byla, akorát obě auta byla totálně na odpis, to naše mělo natřikrát zlomenou karoserii a skla vystřílela ven jako při některých scénách v amerických akčních filmech :-).
Vlkodpovědět 
               Re: Klobouk dolů, ale.......19:40:07 16.09.2008
To sou veci co se clovek nedozvi, Adam musi prelizt slavny devetacko, aby se clovek dozvedel ze Vlkovi vystydla Videnska kava.
Jinak Fido, Vlk moc relativistickej nebyl, spis mirne nesmrtelnej. Rychlosti aut vuci sobe v ss auta ci silnice se lisi az na (odhadem) dvanactym:) desetinym miste. Podstatny je, ze se obe auta deformovala. U 150 do zdi by Vlk musel bejt kockou aby prezil. Kocky maj totiz vyhodu deviti zivotu, ale zase nepijou Videnskou kavu...
lacoodpovědět 
                Re: Klobouk dolů, ale.......20:03:49 16.09.2008
Laco já jich mám tolik co ta kočka:-), a jen pro upřesnění už točím pátý a tak mi ty čtyři snad ještě chvíli aspoň do důchodu vydrží:-)).
Vlkodpovědět 
                Re: Klobouk dolů, ale.......09:32:19 17.09.2008
Náhodou, relativistická fyzika je super. Třeba z ní plyne, že když vylezeš na kopec, tak zhubneš.
pbla4024odpovědět 
                 Re: Klobouk dolů, ale.......10:56:53 17.09.2008
Tim se to vysvetluje, relativistickej pomatenec :) a ctyrvektory ve stovce. A nejlip udelas, vysles-li na kopec svou rostenku, nezestarne ti tolik (ty musis zustat v doline, treba v labaku). Takze na Everest s ni!
Petricekodpovědět 
                  Re: Klobouk dolů, ale.......11:00:16 17.09.2008
Labák, to je ten kvak na Dálném Východě?
pbla4024odpovědět 
                   Re: Klobouk dolů, ale.......11:28:38 17.09.2008
Pro nas hochy z Krasu spis na Divokem Zapade :)
Petricekodpovědět 
                  Re: Klobouk dolů, ale.......11:39:13 17.09.2008
Zhubneš asi taky, ale hlavně se zkrátíš, ne?
 jirkasodpovědět 
                   Re: Klobouk dolů, ale.......11:51:24 17.09.2008
Zkrácení je ze speciální teorie relativity, zhubnutí z obecné teorie relativity (člen s dt^2 v metrice není konstantní).
pbla4024odpovědět 
                  Re: Klobouk dolů, ale.......11:59:50 17.09.2008
A jste si jisti jaka bude az se zase vrati dolu, bude skutecne mladsi? a co obrat, tam STR neplati, nebude stara? Nebo vy? Pozna vas? Bude vas chtit? Ja bych byl na tyhle nebezpecny experimenty vopatrnej a radci zustal s rostenkou v Divokym Labaku.
lacoodpovědět 
                   Re: Klobouk dolů, ale.......12:09:00 17.09.2008
Pravda, experimentum lepsi se vyhnout. Vysles ju mladnout na Everest a zpatky pujde drzic se za ruku s Cabanem!
Petricekodpovědět 
                   red shift12:17:29 17.09.2008
..ted sem to pochopil, vy ji na tom Everestu chcete nechat sedet! tak to pak jo:) to by snad mela prijit mladsi:)
l.odpovědět 
                    Re: red shift12:28:40 17.09.2008
Naopak, po sezení na Everestu bude starší. Ale bude se to prát s tím, že se cestou na Everest bude hýbat, to ji naopak dělá mladší. Takhle se perou GTR a STR opravy pro GPS.
 pbla4024odpovědět 
                     Re: red shift12:51:48 17.09.2008
jo mas pravdu , je to vopacne, hodiny se zpomaluji v silnejsim gr. poli. Takze ten Labak je pro rostenku zase stejne nejlepsi...
l.odpovědět 
                      Re: red shift12:54:40 17.09.2008
lezeni na plazi u more zajisti vase mladi:)
:)odpovědět 
                      Re: red shift12:54:56 17.09.2008
Nejlepší bude, když bude robka často běhat. Ale kurva rychle. 1/sqrt(1-v^2).
 pbla4024odpovědět 
                       Re: red shift13:07:43 17.09.2008
ovsem, nesmis se pridat, jinak by to nemelo ten kyzeny efekt.
l.odpovědět 
                        Re: red shift13:09:25 17.09.2008
Hýbat se v přítomnosti žen? V mém věku?
 pbla4024odpovědět 
                   Re: Klobouk dolů, ale.......12:17:52 17.09.2008
Omyl, STR platí i v neinerciálních soustavách, ovšem musíš použít matematický aparát GTR (kovariantní derivacem, koeficienty konexe atd.), jediný rozdíl je, že variata bude vždycky Minkowski.
pbla4024odpovědět 
       Re: Klobouk dolů, ale.......16:23:32 16.09.2008
Vlku, hrozne dlouho jsem te nevidel a pritom jezdim ted do Krasu docela pravidelne i na Holstejn do hospody. Jaktoze tam nebyvas?

Nebo mam jen smulu?
Milanomafianoodpovědět 
        Re: Klobouk dolů, ale.......16:28:42 16.09.2008
Máš asi smůlu, poslední dobou jsem tam většinou, pondělí, středa, čtvrtek, sobota, neděle :-),ale přicházím až za tmy, zborcená, zaprášená, špinavá postavička vypadající jako nějaký houmles :-), ještě, že teď dva dny prší, aspoň si můžu odpočinout, ale zítra jsem opět doma.
Vlkodpovědět 
         Re: Klobouk dolů, ale.......17:02:10 16.09.2008
Milane, Petricku, Vlku, jednu vec mi vysvetlete, v hospode na holstejne pijete co? Ja tam vic jak pul hodinky u nealkoholickyho piva nevydrzim, kdyz soferuju zpet :)
ThomasKaodpovědět 
          Re: Klobouk dolů, ale.......17:17:36 16.09.2008
Piju pivo a pak kofolu. Kdyz to prezenu, jako naposled, chrapu vetsinou u jeskynaru na chalupe.
Petricekodpovědět 
           Re: Klobouk dolů, ale.......18:07:19 16.09.2008
Tome, já vydržím u své oblíbené Vídeňské celkem dlouho ( kromě jídla ) a když tak jsem na nealko, ale pokud bych to přehnal, tak nechodím tak daleko jako Petříček, nám protekčním by stačilo vyjít jedno patro:-)).
Vlkodpovědět 
   Re: Klobouk dolů, ale.......15:02:19 16.09.2008
Na ktere horoskole se lezou 9acka? Bych se tam prihlasil...
Petricekodpovědět 
   Re: Klobouk dolů, ale.......08:01:24 17.09.2008
di do pici s tvojou teoriou tu sa leze!!
teoretici na umelu stenu!!
Hogh R.odpovědět 
 Re: Klobouk dolů, ale.......14:44:53 16.09.2008
Vsak ma huste dlhe vlasy, naco prilbu? Taky Markus Bock by mal skor nosit prilbu, nie?
orvaqodpovědět 
 Re: Klobouk dolů, ale.......07:24:24 17.09.2008
:D dobrý frk, tak to rovnou vyasfaltujeme nástupy ať zi nezvrtnem nohu a začnem rybařit, aby to bylo tuto bezpečné
Dadlenaodpovědět 
 Re: Klobouk dolů, ale.......14:37:46 20.09.2008
Spadnuls někdy do prsáku, blbe!
K.odpovědět 

 ?15:15:10 16.09.2008
Copak ten kluk jí?Kde trénuje?Kolik hodin spí?
Štrůdlodpovědět 

 áda15:16:00 16.09.2008
Ajé Áda zase perlí.
zlý přespříliš zlýodpovědět 

 vzorný16:04:14 16.09.2008
report o přelezu a cestě (alespoň co se textu týče).
Zajímavé srovnání s La Ramblou (extension). Ta se může zdát vzhledem k 5ti Adamovým pokusům nadhodnocená, nicméně Dani Andrada na nepřelezení Rambly spotřeboval (údajně, bylo uvedeno nedávno v komentáři na 8a.nu) přes sto pokusů(!!).

Komentář prvovýstupce k Bílé růži(climbing.de): 
07.01.2008 - latok97 (Alexander Huber)
Die "Weiße Rose" ist XI oder 9a. Trotz ihrer Länge ist die Route ein Boulderproblem. Bis zur Crux in 25 Meter Höhe dürfte die Route gut 8b+ sein, dann kommt ein Fb8a+ Boulderzug, ein bewegungstechnisch extrem anspruchsvoller Dynamo.
Volně přeloženo: cesta=boulderproblém Fb8a+, pohybově technické extrémně náročné dynamo (a to pěkně popsal Adam).
Tak Adamovi zbývá vymést dvě poslední Alexovy pavučiny: Om a Open Air. Navíc může tkát (mimo jiné) pavučiny vlastní.
Přeji ať se daří (nejen) u těchto dvou cest.
ivošodpovědět 

 RP? nerozumim09:01:47 17.09.2008
Zda se mi to nejaky divny. Proc, kdyz je za tim 8a+, tj. "nez zacne lezeni",  police,  na ktery se da sedet 30 minut, tj. nohand, musi se to 8a+ lezt pokazdy znovu? Staci prece lezt jenom ten zbytek a po padu, dle definice stylu RP/PP, zacit zase z ty police, ne?
jiraodpovědět 
 Re: RP? nerozumim09:20:47 17.09.2008
Protože starý poctivý klasik by si to napsal RK.:-).
Vlkodpovědět 
 Re: RP? nerozumim09:22:23 17.09.2008
Rozdělit cestu na dvě nebo více délek (zejména jsou-li mezi nimi nohandy) je jistě možné, ovšem prvovýstupce to neudělal. Pokud by to udělal přelezce (v tomto případě Adam), vylezl by vlastně jinou (a z kontextu vyplývá že lehčí) cestu než Alex Huber.
ivošodpovědět 
  Re: RP? nerozumim10:10:15 17.09.2008
Dobra. Huber to treba lezl takhle, ale kdyz na ty polici muze totalne sklepnout, tak to nema zadnej smysl. Pro porovnani s Huberem je treba vedet, ja dlouho on stravil na polici :-)
jiraodpovědět 
   Re: RP? nerozumim10:18:04 17.09.2008
Ale má, cesta má klasifikaci a styl od spoda až nahoru, tudíž lézt odprostřed znamená lézt RK. Odspoda např. taháš dvě lana, což když polezeš od police není třeba, takže se víc musíš soustředit a necvaknout dole to druhé, abys to pak nahoře utáhl...
Vlkodpovědět 
   Re: RP? nerozumim10:28:04 17.09.2008
Je otázka, jestli vůbec na polici totálně sklepneš...Nejde o žádnou promenádu, kde bys mohl v pohodě ležet, sedět...
Eva O.odpovědět 
    Re: RP? nerozumim12:39:18 17.09.2008
tak tohle beru. Pochopil sem to tak, ze se na polici normalne da sedet, tj. muzes tam bejt 2 hod, napr.....
jiraodpovědět 
   Re: RP? nerozumim10:28:34 17.09.2008
Od police nahoru už je to jen Bílá růžička (Weisse Röslein) :)
iodpovědět 
    Re: RP? nerozumim11:19:40 17.09.2008
Ahojte..fakt super vykon paradne lezenie..ja som tu cestu skusal vlani teda hm tu prvu cast za 8a+ doliezol som az na tu policu a musim vam povedat da sa na nej kludne sediet a dat si jointa sklepes tam vpoho no ale co ta caka potom je dost hladke a previsle takze myslim ze nejake spustenie na policu by bol dost problem hlavne ak by si padol vyssie..je to krasna cesta treba skusit..Alex je lezecky Boh!!
MTodpovědět 

 Bezpečnost lezení...22:33:25 17.09.2008
Milí zlatí... I přes všechna ta zvučná jména účastnící se této diskuse mi to opravdu nedá a musím se též vyjádřit. Všichni, kteří se vyjádřili slečně BL, že je naivní a helmu ať klidně nechá při sportovním lezení doma bych rád vzkázal následující. To že nepoužíváte helmu při lezení je něco obdobného jako když nepoužíváte helmu na motorku nebo kolo. Pracuju ne zrovna krátkou dobu na oddělení neurochirurgie v Brně a to co denně vídám by mnozí z Vás nerozdýchali za týden. Hlava je to nejcennější co máte!!! Když si zlomíte ruku, tak je to komedie oproti tomu když např. lezete sportovní cestu, vylomí se s váma chyt a při následném nekoordinovaném pádu popř. kyvadle si dáte hlavou o skálu... Nemusíte si ani zlomit žádnou kost a toto trauma vás nadosmrti posadí na prdel. Neexistuje racionální vysvětlení proč tu helmu nenosit (snad jen, že se na vás nebudou tolik lepit slečny). Všichni kdo helmu nenosí včetně Adama v Krase, Vlka na Chřibech a dalších riskují velmi vážný úraz a zanedbávají prevenci a to jen kvůli vzhledu nebo lenosti. Nikdy bych vám nepřál skončit tak, jak vídám naše pacienty každý pitomý den! Prsák je kapitola sama pro sebe, jelikož chrání před druhem zranění, který u sportovních cest nehrozí! Ale pád vám hrozí vždy tak si na ty vaše horké hlavy dávejte pozor!!! Nenashledanou na klinice traumatologie Fakultní nemocnice Brno!
Ozzodpovědět 
 Darwin22:55:07 17.09.2008
Nech je, je to prirozenej uhyn. Jestlize nekdo je schopen argumentovat proti noseni helmy a napadat toho kdo ochranu lebky doporucuje, je na slepe vyvojove vetvi. Nejstrucnejsi a nejvystiznejsi popis jevu - kdo nenosi pri rizikovych sportech, potazmo pri cinnostech kdy hrozi poraneni lebky/mozku helmu, nema mozek ktery by stal za ochranu.
Duraodpovědět 
  Re: Darwin01:24:57 18.09.2008
Jasne chlapi...ale zraneni hlavy v previslych sportovnich cestach je asi tak caste jako zraneni hlavy pri chuzi mestem...doporucuji tedy helmu i tam...
hklodpovědět 
   Re: Darwin07:42:10 18.09.2008
asi tak mas recht..
Dr. z horodpovědět 
 Re: Bezpečnost lezení...08:28:45 18.09.2008
Milý OZZi, pracuji v nemocnici již osm let a co jsem za tu dobu viděl jsem zatím rozdýchal celkem bez problémů a se smrtí se tam potkávám denně, dokonce jsem měl s nebožtíkem panem profesorem Dvořákem dohodnutý protekční box přímo na patololce :-), tak to je asi můj postoj, neboť smrt patří nerozlučně k životu, ve chvíli kdy se narodíš, již kráčíš vstříc smrti, aniž o tom v té chvíli víš, jen někdo jde rychleji a jinému to trvá déle, ale nemine to nikoho bez výjimky. Takže pokud chceš přilbu, tak si ji nos a nemluv jiným do toho proč ji nenosí, je to jen jejich věc. A osobně se snažím nedostat doktorům pod ruku a svého zdraví si velmi vážím, neboť vím co by mě v naší zdravotní péči čekalo.
Vlkodpovědět 
  Re: Bezpečnost lezení...22:25:43 18.09.2008
Hmm... Vlku díky za dobrou reklamu :-) Kdyby tě ošetřoval MUDr. Rath, tak bys asi opravdu nebyl rád. Nicméně se snažíme odvádět dobrou práci, což je v prostorách hlavy ne zrovna moc snadné a i teď tu sedím nad snímkama z rezonance a prohrabuju se v knížkách a modlím se aby ta zítřejší operace proběhla k maximální spokojenosti pacienta. Nikomu nevnucuju svůj názor, to je jedna věc. Šutr tě může zabít i na Pálavě, když budeš dole na cestě jíst svačinu, takže je všeobecně známý štítek na výrobcích, že si lezením přivodíte jednou smrt... Proto, kdybych měl dítko, které poleze, tak helmu narazí dole a sundá nahoře a je mi jedno, jestli je to Rohovka na Kozlovi nebo Cassin na Badile. Praštit se stačí jednou! Nevím jak tobě, ale mě pohled na smrt příjemný není, vídám ho často, zdá se mi o něm... a ti, co dělají rozvoz Pizzy po Brně a večer kalí po hospodách a mluví o tom jak oni by... Houby houby přátelé! Přeju Vám všem pevné zdraví a minimum jakýchkoliv úrazú, protože jezdíme do hor lézt, nikoliv si ubližovat!!!
Ozzodpovědět 
   Re: Bezpečnost lezení...22:45:48 18.09.2008
Jak řekl jeden pán, jehož si velmi vážím, je to nevychovanej spratek a jemu bych ani ruku nepodal :-) natož cokoliv jiného. Ale můžu tě uklidnit, sám sice přilbu na lezení nenosím, leda v horách a k cepínům ( mimo lezení jen na prkno či na lyže, na kole nejezdím ani na motorce neb je nemám rád:-).), ale moje dítka je nosí bez odmluvy nejen na kole, odmalička jezdí v sedačkách, i když to nebylo povinné, to je prostě o těch prioritách a odpovědnosti.
Vlkodpovědět 
   Re: Bezpečnost lezení...16:32:59 22.09.2008
zivot je nebezpecnej, sama nastraha, tady jsem nasel naprosto , ale naprosto bezprikladne predvedeni vrtacky na prejistovani cest:
http://www.youtube.com/watch?v=UEIVFKF29l4&NR=1
(asi upostred - drill hammer)
nema helmu! kam ten svet speje...

lacoodpovědět 
 Re: Bezpečnost lezení...08:56:37 18.09.2008
Hele Čaroději,
srovnávat motku s lezením převisů je asi jako srovnávat motku s tou chůzí po městě. Taky jsme už nějaké rozpolcené hlavy viděli, ale ne po lezení Bílé růže. O tom, že je někdo vulgární k BL, která ale také moc neví o čem mluví a možná je i učitelka, to už je jiná kapitola. Čus a traumatologům zvláště.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Bezpečnost lezení...22:29:08 18.09.2008
Příteli... Na motorce jsem ujel nejeden kilometr. A o hlavách dětí radši nemluv, protože vidět v televizi a denně jich mít pár před sebou není jedno a totéž! Být rodič, jehož dítko má problémy s cévním zásobením mozku asi zešedivím! Buď zdráf!
Ozzodpovědět 
   Re: Bezpečnost lezení...09:24:33 19.09.2008
Ahoj, to nechápu, jak to souvisí, žes na motce jezdil nebo jezdíš. O hlavách dětí nepíšu ani slovo. Co sem motáš cévní příhody dětí? To se mně může stát , když lezu?Uf...
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Bezpečnost lezení...21:28:31 18.09.2008
Víš, ono je to spíš tak, že hlava (potažmo mozek) je jen jednen z více těch "nejcennějších" orgánů, nebo systémů, co máme. A potom samozřejmě, že může existovat i racionální vysvětlení proč tu helmu (ev.prsák) nenosit. Je to jen o prioritách. Jen, že bych až zas tak nebazíroval na těch "absolutních pravdách" :-)

Jinak samozřejmě souhlas, že některý odpovědi na (i když tak trochu nemístný) komentář od BL, byly spíše projevem ubohosti (ty vulgarity a tak...)
Lukyodpovědět 
 Re: Bezpečnost lezení...22:41:28 18.09.2008
Jediné bezpečné lezení je lezení hubou. Všechno další je o hubu. Záleží na jednom každém, jakou míru rizika chce. Co se mi nezdá, je někdy vášnivý odpor vůči helmám, které ostatní nijak neomezují. Pak někdo třeba nenosí helmu, aby nebyl za blbce, což je škoda.
Nosit helmu v boulderbaru je přehnané. Nenosit ji v horách také. Cesty na skalkách? To si musí každý rozhodnout sám.
Je fakt, že zážitky pohnuté a hrůzné člověka často poněkud pokrotí v rozletu a přidají na zájmu a bezpečnost.
Dagodpovědět 

 Kecy13:37:55 19.09.2008
Myslím si, že článek byl o Adamově přelezu...
Takže si pusťte Evu a Vaška třeba Eine Weisse Orchideeeeeblegrh
KKodpovědět 
 Re: Kecy14:06:43 20.09.2008
1. při sportovním lezení asi nejde kromě opravdu náročné gymnastiky opravdu o nic nebezpečného, proto není přilba a prsák potřeba, jak tvrdí výše zasvěcení sportsmeni
2. tradice chudých Čechů a Slováků, kteří neměli a nemaji peníze na ochranné pomůcky je stále silná, což uvidíte na každé stavbě tedy i skále. Dělá se stále z nouze cnost.
3. není zákon, který by nutil polodebilní nesvéprávné lezce jedince přilbu nosit jako je tomu např. v hokeji, motorismu, cyklistice a kanoistice - kde nikdo již nediskutuje a palici kuklí
4. případná prasklá lebka a operace za 1 mil EUR korun je pojištěna i bez helmice a úvazku narozdíl od pojišťoven např v USA.

Závěr: Projev většiny účastníků debaty ukazuje na silný kulturně sociální odpor proti změnám týkajících se omezení osobní svobody, který odpovídá a ničím nevybočuje od jejich původu z postkomunistické části světa.
Hore zdar Slávek "bílý blembak"
PS Nebojte se, problém za všechny vyřeší naši zákondárci a pojišťovny.
Slávek odpovědět 
  Re: Kecy13:49:38 22.09.2008
Chytrý Slávku, a co takhle případ kdy přilba bude příčinou zranění? Nevejdeš se s hlavou do komína a kvůli tomu spadneš. Nebo se uškrtíš na popruhu, atd. Takže rozhodnutí jestli ano nebo ne bych nechal na každém ať si rozhodne sám. Nařizovat a nutit je pitomost. PS: Všem přilbu doporučuju a lezu s ní všude - zaháknout patou za lano a fláknout zádama+hlavou o stěnu - to se může stát velice snadno i na sportovní cestě. V.
odpovědět 
   Re: Kecy17:05:48 22.09.2008
Ahojky V. a máš pravdu. Sám jsem se při pádu přilbou dost těžce poranil. Bácl jsem zátylkem, helma se svezla do čela a už chlístala krev. Pravdou je, že hlavní úder na temeno byl odvrácen. Mám to od té doby v makovici nějak popletené, proto asi ty předešlé rozumy.
Hore zdar Slávek
Slávekodpovědět 

 pád na hlavu12:45:26 22.09.2008
Z toho, co jsem tu četl, jsem dospěl k názoru, že helma je zbytečná. Většina z diskutujících už tu zjevně na hlavu spadla, z docela velké výšky a asi bez helmy. Takže už stejně není co chránit.

Mimochodem kdysi jsem na tyto stránky rád chodil coby člověk, který se o lezení zajímá. Dnes to vnímám jako domovské stránky AO, což se mi po několika týdnech absence opět potvrdilo.

Nevíte někdo o nějakých kvalitních stránkách, kde se píše o lezení a tak?

Dík
syslikodpovědět 
 Re: pád na hlavu12:55:28 22.09.2008
Dobrá rada: Syslíku piš články a dávej je na stránky, přece to není žádný problém, čím více lidí tak bude činit, tím to tu bude pestřejší. Řekl bych, že na tomto principu je tento server založen! A vzhledem k tomu, ať se to někomu líbí či nikoliv,že je AO současná světová jednička ve sportovním lezení na skalách, tak se není co divit, že se o něm logicky píše více než o jiných.
Vlkodpovědět 
  Re: pád na hlavu13:05:44 22.09.2008
Rád bych ujasnil, že syslík nejsem já.:-) O přilbě při lezení si myslím své: je to každého volba. Sám ji velice často používám, a to kdekoliv. Postavení Adama jako jedničky ve sportovním lezení je sice sporné (co třeba Sharma, Andrada, Patxi...), ale rád se o jeho výkonech kdekoliv dočtu. Každopádně je hóóódně vpředu.
Syselodpovědět 
   Re: pád na hlavu13:09:55 22.09.2008
To je mi jasné, máš poněkud jiný sloh, jinak nechci polemizovat, ale stačí si porovnat data k daným cestám a z toho lze mnoho poznat.
Vlkodpovědět 
    Re: pád na hlavu13:13:49 22.09.2008
To jsem rád,že mám poznatelný sloh.:-) Jinak pro syslíka: O jedněch kvalitních stránkách bych věděl.:-))
Syselodpovědět 
     Re: pád na hlavu15:18:47 22.09.2008
A tak to já taky :-)
Sekretářkaodpovědět 
      Re: pád na hlavu15:37:33 22.09.2008
Nojo, ale tyhle stránky jsem rozhodně nemyslel.:-))
Syselodpovědět 
       Re: pád na hlavu17:37:35 22.09.2008
Tak to sem si moh myslet :-( Sysle, ty prej budeš mít novýho kolegu, ňákýho Reinera?
Papoušodpovědět 
        Re: pád na hlavu18:34:17 22.09.2008
:-)To víš. Naše skupina polskohlodavecká skupina vedená Pekelným skřítkem se potřebuje "očistit".
:-)))
Syselodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.