Podívejte se všeci jak se to dělá!! Yuji Hirayama leze cestu White zombie 8c OS na stránkách Bealu. www.bealplanet.com
link | 10:45:51 25.11.2004 | http://www.bealplanet.com/beal-video/index-video.htm | BB | odpovědět |
  | Re: link | 10:57:45 25.11.2004 | Nechci nijak snizovat uctyhodny vykon, ale nejak nerozumim, jak se ten pokus muze brat jako onsight, kdyz je tam naprosto jasne videt cvaknuta expreska. Spis by to melo byt PP na prvni pokus, ne? | | odpovědět |
:-) | 11:05:02 25.11.2004 | Dle mého je to OS, jak už tu bylo řečeno vícekrát v cestách kde jsou presa nastálo bych o tom dediskutoval - pokud si to ty neuznáš je to tvůj problém, nicméně celej lezeckej svět před tím padnul na prdel... Video je bomba, škoda že tem Millet také nejde ztáhnout, dá se na to koukat jen na webu... ale jinam - podle toho co vím je Biographie za 8c+ a žádné 9a+ - to je až její prodloužení od Sharmy a to se jmenuje Realisation a to je také to co Millet lezl. | BB | odpovědět |
  | Re: :-) | 13:32:10 25.11.2004 | Ty flashe stahnout dou. Staci si to cely nechat nacist v prohlizeci, pak se to uklada vetsinou do cache prohlizece. Treba u M$ IExploreru to je obvykle C:\Documents and Settings\[jmeno uzivatele]\Local Settings\Temorary Internet Files\ a tam si najit nejnovejsi adresar a v nem ten soubor (zde treba biographie-HD[1].swf). To zkopirovat a pak pretazenim do okna prohlizece na to koukat do aleluja. | Ondřej | odpovědět |
  | Re: :-) | 16:34:27 25.11.2004 | Stahnout to jde.
na adrese http://www.bealplanet.com/ biographie/biographie-HD.swf - bez mezer
je video v nejvyssi kvalite. Zadej tu adresu do sveho oblibeneho stahovaciho programu a je to. | Honzin | odpovědět |
  |   | Re: :-) | 11:52:22 26.11.2004 | sorry asi jsem mimo, ale co myslíš tím ztahovacím programem, nechápu?? díky za radu | michal | odpovědět |
  |   |   | Re: :-) | 14:57:33 26.11.2004 | Treba Getright nebo flashget apod. Protoze kdyz to napises do prohlizece tak ti to zacne otevirat prohlizec. Jednodussi bude jin na stranku http://www.bealplanet.com/biographie/ a tam mas si vyber co chces stahnout(pravym tl. ulozit cil jako). | Honzin | odpovědět |
OS? | 09:08:39 26.11.2004 | Je to opravdu velky machr, klobouk hluboce dolu.
Jen se nesmele pripojuji ke kolegovi viz.vyse. Jde technicky opravdu o OS, kdyz se na tu cestu diva dopredu triedrem ci co to je a pak tam ma holt nacvakana ty presa? No a taky jsou ty chyty dopredu videt, jsouce bile od mg, takze zas tak moc uplne je hledat na OS nemusi.
Well, to jen tak jsem si rejpnul, omlouvam se BB, diskuzi OS/ne OS jsem necetl.
Stejne je Yuji Pan Lezec.
Josef
| | odpovědět |
  | Re: OS? | 10:32:46 26.11.2004 | Už tady v několika diskusích zaznělo od informovaných borců, že OS (vyjma Saska - dodávám já) neexistuje a RP je mrtvé, takže máž zajisté pravdu jak v tom, že Yuji je borec, a taky že to těžko může být OS. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   | Re: OS? | 10:57:38 26.11.2004 | Rozjíždí se zajímavá diskuze...
Co je ještě OS a co už ne. každý z nás má položená pravidla někde jinde a asi je nelze sjednotit.
Osobně nesouhlasím s tím že by omagované chyty, dalekohled, nebo presky snižovaly hodnotu přelezu z OS někam jinam.
Řešením by možná bylo zavedení nového stylu - OS PP.
Protože OS je přelez cesty bez předchozí konzultace, proslanění, na první nástup v kuse.
Dalekohled nevidím jako problém - někdo má oči lepší někdo horší a někdo dokonce používá brýle.. Mágo může být i kontraproduktivní - u spousty cest je omatlané vše takže je to jedno. nemluvím o cestě kterou mi někdo před tím celou načárkoval, to by bylo něco jiného a určitě ne OS.
Ta presa jsou diskutabilní, nicméně je všeobecně uznávanou praktikou lézt na závodech OS a ještě jsem neviděl závody kde by někdo něco cvakal.
Jak jsem řekl už výše – je to na každém z nás jak si daný přelez pro sebe uzná, ale já osobně považuji Yujiho přelez za OS. Souhlasím ovšem s tím že kdyby tam cvakal presa bylo by to ještě hodnotnější, také připouštím že úplně mega by to bylo kdyby to šel rovnou na sólo a nikdo by ho dole nechytal s plachtou:-)
| BB | odpovědět |
  |   |   | Re: OS? | 14:54:58 26.11.2004 | Výkon úžasnej, super. Ale OS bych tomu opravdu neříkal. Cvaknutá expreska skoro tři metry od začátku cesty znamená, že to nebylo na jeden zátah.
Pak když se podáváš jak to leze, evidentně jede po obílenejch místech. Bez váhání sahá kam je třeba, a že by si to všechno vyšpiónil triedrem a pamatoval, pochybuju. Mimochodem, ten triedr taky není při závodech na OS tak nějak vidět, že? | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   | Re: OS? | 15:06:58 26.11.2004 | Drobnost: Ale jo Petře, zrovna ten dalekohled používalo na závodech SP několik lezců, bylo to vidět i letos na SP v Brně...to je tak pro upřesnění ... ;)
Jinak aniž bych tušil jak se lezou takovýhle cesty, tak když se podíváš i na ty závody SP na překližce, tak moc váhání typu "kudy kam" nevidíš. Dokonce i věřím že jsou tak vycepovaní, že si to všechno nejdřív zvizualizujou a zapamatujou a pak opravdu už nic moc neřeší ;)
Na druhou stranu překližka je mnohem čitelnější než skála.
Ale možná jsem mimo...?! | Děd | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: OS? | 12:37:03 27.11.2004 | Na překližce je zcela jasné, kde je chyt. jen není předem jasné, jak se bere, i když s velkou pravděpodobností to závodnící vědí, protože se používají chyty které mají konečný počet možných tvarů. To je se skutečnou skalou v přírodě dost nesrovnatelné. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: OS? | 16:39:07 02.12.2004 | Nóóó! Opravdu OS bylo, kdybys někde našel skálu o který jsi vůbec nevěděl že tam je, a na ní vylezl aniž bys na ní zdáli pohlédl. Hmmmmm......
Vyšší stupeň je to lézt v temné noci. | jan puš | odpovědět |
  |   |   |   | Re: OS? | 18:36:53 27.11.2004 | Pokud chceš vylézt něco těžšího OS, tak na to musíš jít trochu jinak než na běžné lezení. Základem je určitě si to prohlédnout kam až to jde a udělat si představu jak to polezeš. Jsi li v převisu moc času nemáš a tak lezeš tak jak jsi si předem naplánoval a tak to vypadá dost na jistotu, ale pokud tvůj odhad nebyl správný, tak pokud nemáš obrovský silový nadhled, tak vetšinou končíš. Předpokládám ale že u svého nejtěžšího OS ale nadhled nikdo mýt nemůže. Omatlané chyty tě bezpochyby stoprocentně vedou, ale v nejtěžším místě vetšinou býva omatláno všechno a pro někoho kdo u lezení moc nemyslí a spoléhá se na bílé chyty je konec. Co se týká expresek v cestě, Uvádějme OS PP. Vlk se nažere a koza zůstane celá. | Ptí | odpovědět |
  |   |   |   |   | PtíOvocovi | 14:36:20 02.12.2004 | No, mytí podhledu si dokážu představit, mytí nadhledu už hůře. Vodňanský třeba nechává Hamleta "omývat pohledy stěnu krví zrudou" (do níž před tím bodal kudlou). Ale když Tě mám, Ovocnáři, na drátě - děje se něco v Solenicích (na Kotýzu). Myslím něco ve smyslu tvorby nových pětek, protože standardní Ptíčí obtížnost 9 a víc je pro plnoštíhlé fógly cufíl. Na Solenice se ptám proto, že tam má kolega Swimmer dáču, tak že bych v rámci její návštěvy i něco pokletroval. | Papouš | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: PtíOvocovi | 15:38:27 02.12.2004 | Především se tam pořád zatím nesmí lézt, i když Tomáš F neco pravil že o tom s ochránci pohovoří. I Algena trvdil, že to je nadějné, protože co se tam přestalo lézt, veškeré přírodní vzácnosti zahubily akáty.
Jinak pětek tam je od starých dob určitě dost, stačí se podívat do původčíka "Nepískovcové skály v ˇČechách"
Bodal Hamlet do stěny, bodal do přístěnku, nůž byl pěkný kostěný a měl lesklou střenku. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: PtíOvocovi | 15:50:36 02.12.2004 | Teď jsem trochu zmaten. Je řeč o Kotýzu, nebo o Solenicích? Ve tváři mám zděšení, není ani příliš divu, padá na mě lešení. | Papouš | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: PtíOvocovi | 18:16:36 02.12.2004 | Já jsem mluvil o Kotýzu a měl jsem dojem, že se na něj ptáš i ty. Asi mejlka. O Solenicích nic nevím.
Piju Pilsen,
Harold Wilson.
Piju Vinjac,
som svinjac. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: PtíOvocovi | 18:41:47 02.12.2004 | Jo, chápu.
Tri ostré hvizdy,
do každej izby! | Papouš | odpovědět |
  |   |   | Re: OS? | 14:21:52 02.12.2004 | OSPP je pasqil, takovýto styl se nazývá flash. 4ili když si cestu dopředu prohlédnu vizuálně nikoliv slaněním ale třeba tim triedrem a pak když to vidim někoho lezt bo mi někdo radí a sou tam cvaknutý presa na stálo, ale to bych se spíš přikláněl k OS. | Tomas | odpovědět |
japonsky styl II | 12:47:05 26.11.2004 | Vice na:
www.または、. climbing に .JFCA しな、 Yuji. jp
(umaz mezery). | Laco Šaolin | odpovědět |
japonsky styl I. | 12:49:32 26.11.2004 | Von na to koukal triedrem? No ten Hirajama je ale cunas! Takze se jasne jedna o styl OT
( Observed by Triedr, nebot tez cesky Osrato triedrem ). Triedr je samozrejme technicka pomucka a vystup mu dle Yokohamskeho protokolu a prisnych pravidel JFCA (Japan Free Climbing Association) nemuze byt a ani nebyl uznan. Vyse byla uvedena japonska webova stranka, kde se dane tema rozebira, bohuzel lezec nebere japonsky znaky . | Laco Šaolin | odpovědět |
  | Re: japonsky styl I. | 13:34:45 26.11.2004 | :o))))))))))))))))))))))))) jasáán. | Azb | odpovědět |
Solenice | 20:51:24 02.12.2004 | Solenice žijou! Tvorba cest je průběžně v plném proudu, ale nové cesty se sem zatím nepíšou aby bylo v chystaném průvodci taky nějaký překvápko. Vznikají cesty lehčí a delší ale o to více morálovější a lámavější. Bez helmy a vklíněnců ani náhodou ale skoby raději ne, mohlo by se to celý rozpadnout. | Ptí | odpovědět |
  | Re: Solenice | 10:31:22 03.12.2004 | Marjájosef, už se těším na konzumaci Solenic. Dík za odpověď | Papouš | odpovědět |
Odborníci na styly | 06:51:25 12.03.2005 | Vždy na lezci žasnu kolik se v Čr najde odborníků na jakýkov problém: OS, jištění Mg či cokoliv.
V tomto případě si myslím, že je slutečně jedno jak je to nazvané, protože je to na videu a každý si tedy může udělat svůj názor. Autor videa ani lezec netají expresky v cestě a proč by si cestu neprohlédl dalekohledem. Použijme hlavu a udelejme si názor bez plytí špíny na lezcovu hlavu.
A kromě toho Yuji Hirayama a bratři Huberové jsou hrdinové mého mládí. | Tom | odpovědět |
|